(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 شهریور 1390- شماره 20022

از سوي سازمان سنجش شرايط ثبت نام پذيرفته شدگان 3 كد رشته كنكور اعلام شد
يزدي خواه خبر داد افزايش چند برابري مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي
گشت هوايي به كمك كنترل ترافيك تهران مي آيد
صدور حكم تخليه يك مدرسه 11 روز مانده به آغاز سال تحصيلي
افتتاح بيمارستان صحرايي در شرق تهران
اعطاي درجه استاد ممتازي به 5مدرس دانشگاه
راه اندازي سامانه مسيرياب براي معرفي بهترين مسير سفر به شهروندان
پليس راه روستايي راه اندازي مي شود
سازمان ثبت اسناد و املاك كشور خبر داد رشد 3 درصدي ازدواج در 4 ماه گذشته
خدمت وظيفه دانشجويان متاهل كم نمي شود
انهدام باند كلاهبردار صادر كننده چك هاي بلامحل
حوادث كوتاه از كشور
مخالفت سازمان بازرسي كل كشور با افزايش تعرفه هاي مخابراتي
تدوين بانك شناسه تخلفات در شهرداري ها
سرقت در پوشش پليس نامحسوس
بزرگترين باند تهيه و توزيع شيشه متلاشي شد



از سوي سازمان سنجش شرايط ثبت نام پذيرفته شدگان 3 كد رشته كنكور اعلام شد

سازمان سنجش شرايط ثبت نام گروهي از داوطلبان كنكور سراسري سال 90 كه در زمان اعلام نتايج به جاي كد محل قبولي براي آنان يكي از كدهاي 112، 114 و 115 اعلام شده را اعلام كرد.
اين گروه از داوطلبان كه در زمان اعلام نتايج نهايي به جاي كد رشته محل قبولي متمركز براي آنان يكي از كدهاي 112، 114 و 115 اعلام شده، با توجه به اولويت كد رشته محل انتخابي، در رديف معرفي شدگان چند برابر ظرفيت 3 دانشگاه قرار گرفته اند.
اين افراد در رديف معرفي شدگان چند برابر ظرفيت دانشگاه هاي شاهد با كد112، هنر اسلامي تبريز با كد 114 و علوم معارف قرآن كريم وابسته به سازمان اوقاف و امورخيريه كد 115 براي انجام مصاحبه و مراحل گزينش در رشته هاي انتخابي قرار گرفته اند.
اين افراد بايد براي انجام مراحل مصاحبه و گزينش در روزهاي تعيين شده با به همراه داشتن مدارك موردنياز شامل عكس4*3، اصل شناسنامه عكسدار و اصل كارت ملي به همراه يك سري روگرفت آنان و تصوير آخرين مدارك تحصيلي اعم از ديپلم نظام قديم، پيش دانشگاهي و يا كارداني به موسسات مربوطه مراجعه كنند.
افراد معرفي شده در كد 112 به سايت دانشگاه شاهد مراجعه كنند. افراد معرفي شده در كد 114 دانشگاه هنر اسلامي تبريز مي توانند از ساعت 9 تا 16 روز چهارشنبه 23 شهريورماه به آدرس تبريز، خيابان آزادي، ميدان حكيم نظامي، دانشكده هنرهاي كاربردي دانشگاه هنر اسلامي تبريز مراجعه كنند.
همچنين افراد معرفي شده در كد 115 دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم مي توانند از ساعت 9 تا 16 روز چهارشنبه 23 شهريورماه به آدرس تهران، خيابان حافظ، خيابان سرهنگ سخايي جنب وزارت دفاع، دانشكده علوم و فنون قرآن مراجعه كنند.

 



يزدي خواه خبر داد افزايش چند برابري مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي

رئيس آموزش و پرورش شهر تهران از تحولات در سيستم آموزشي كشور در سال تحصيلي آينده خبر داد و تاكيد كرد: تغييرات عمده اي نسبت به سال گذشته در آموزش و پرورش شهر تهران شاهد خواهيم بود.
وي افزود: اولين تغيير عمده در اين سازمان افزايش ظرفيت پذيرش استعدادهاي درخشان به دو برابر سال گذشته است به طوري كه تعداد پذيرفته شدگان در مدارس استعدادهاي درخشان نسبت به سال 89 دو برابر افزايش يافته است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: افزايش ظرفيت پذيرش مدارس نمونه دولتي به سه برابر سال گذشته و هم چنين افزايش 96 كلاس در مدارس شاهد و هم چنين راه اندازي دو مدرسه مستقل شاهد از تغييرات سال تحصيلي پيش رو است.
يزدي خواه ادامه داد: در حوزه سرويس دانش آموزي نيز با توجه به موقعيت هاي سال گذشته با همكاري سازمان تاكسيراني، اتوبوسراني و راهبر تهران بزرگ كسب شده امسال نيز با كنترل ميزان رشد قيمت ها از ناوگان حمل و نقل عمومي براي سرويس مدارس استفاده خواهيم كرد و تعداد سرويس هاي مدارس كه 14 هزار و 500 وسيله نقليه بود 20 تا 25درصد افزايش خواهيم داد چرا كه به لحاظ اقتصادي و زيست محيطي و امنيتي مورد تاييد آموزش و پرورش و خانواده ها است.
رئيس آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه با اشاره به تعطيلي روز پنج شنبه مدارس گفت: امسال تمامي مدارس ابتدايي در شهر تهران در روزهاي پنج شنبه تعطيل خواهند بود و تعطيلي مقاطع راهنمايي و دبيرستان نيز در اختيار مديران مدارس قرار گرفته است و نسبت به برنامه ريزي درخصوص استفاده از تعطيلي در روز پنج شنبه برنامه ريزي كنند.
وي سبك سازي كيف دانش آموزان ابتدايي را از ديگر تحولات آموزش و پرورش در مهر 90 برشمرد و افزود: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و با تغييراتي كه در محتوا صورت گرفته به سمت سبك سازي كتاب و دفتر دانش آموزان مي رويم.
يزدي خواه هم چنين درباره تهيه لوازم التحرير و هم چنين كيف هايي با برچسب هاي نامناسب و ضد فرهنگي هشدار داد و تاكيد كرد: خانواده ها در تهيه لوازم التحرير دقت كافي را داشته باشند تا از لوازمي استفاده كنند كه ترويج الگوي فرهنگي كشور خودمان باشد.
وي با اشاره به برخي از آيين نامه هاي مربوط به بخش انضباطي دانش آموزان در مدارس گفت: همراه داشتن تلفن همراه، طبق آيين نامه تخلف است و مدارس مي توانند با اختيار قانوني كه دارند با دانش آموزان متخلف برخورد كنند.
وي به دانش آموزان توصيه كرد: آيين نامه هاي انضباطي مدارس را جدي بگيرند و از آوردن تلفن همراه كه مي تواند در مواردي مباحث غيرتربيتي را به همراه داشته باشد خودداري كنند.

 



گشت هوايي به كمك كنترل ترافيك تهران مي آيد

رئيس پليس راهور تهران از كنترل ترافيك توسط گشت هوايي در سطح شهر و بزرگراه هاي تهران خبر داد.
سردار حسين رحيمي افزود: گشت هوايي كنترل ترافيك از مهرماه سال گذشته كار خود را در پليس راهور تهران آغاز كرد و توانست بسياري از گره هاي ترافيكي را باز كند كه امسال با توجه به تجربه به دست آمده تعداد سورتي پروازها به دو برابر افزايش خواهد يافت.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت ادامه داد: گشت هوايي علاوه بر اين كه در سطح شهر اقدام به انجام ماموريت خواهد كرد د رمحورهاي بزرگراهي در محل هاي از پيش تعيين شده مستقر و در صورت لزوم اقدام به باز كردن گره هاي ترافيكي خواهد كرد.
سردار رحيمي افزود: تصادفات رخ داده در بزرگراه ها توسط كارشناسان مستقر در اين بالگردها بررسي خواهد شد تا روان سازي ترافيك با سرعت بيشتري صورت گيرد.
وي ادامه داد: همچنين مصدومان تصادفات توسط اين گشت هاي هوايي به نزديك ترين مراكز درماني انتقال خواهند يافت.
به گزارش برنا، رئيس پليس راهور تهران تصريح كرد: جداسازي خودروهاي سبك و سنگين در محورهاي بزرگراهي در دستور كار قرار گرفته و اگر اتوبوس يا كاميوني وارد دو باند سرعت شوند توسط دوربين تخلف آن ها ثبت و مشمول جريمه خواهند شد.

 



صدور حكم تخليه يك مدرسه 11 روز مانده به آغاز سال تحصيلي

مدير يكي از مدارس پسرانه منطقه 12 شهر تهران 11 روز مانده به آغاز سال تحصيلي جديد در پيامكي به والدين دانش آموزان اعلام كرده كه مدرسه فرزندشان منحل شده و براي دريافت پرونده و ثبت نام به مدرسه ديگر مراجعه كنند.
چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته پيامكي به والدين دانش آموزان مدرسه محبان الرضا منطقه 12 تهران ارسال مي شود كه حاوي اين مطلب بود: «بسمه تعالي، با سلام، با عنايت به حكم قضايي مبني بر تخليه دبستان در تاريخ 10/6/90 دانش آموزان اين واحد آموزشي به دبستان شهيد محلاتي واقع در چهارراه آبسردار با مديريت اينجانب منتقل خواهند شد. چنانچه مايل به انتقال فرزندانتان به مدارس ديگر هستيد لطفا تا روز شنبه مورخ 19/6/90 به دفتر دبستان مراجعه كنيد.»
اعلام تخليه يك مدرسه و انتقال دانش آموزان به مدارس ديگر آن هم تنها 11 روز به آغاز سال تحصيلي كه زمان ثبت نام و انتقال دانش آموزان به اتمام رسيده است، تبعات فراواني براي دانش آموزان اين مدرسه بدنبال داشت.
حسن حيدري، مديركل اداره آموزش و پرورش منطقه 12 تهران در گفت وگو با مهر با بيان اينكه مدرسه محبان الرضا موقوفي بوده است، گفت: اواسط شهريور ماه امسال دادگاه به نفع مالك حكم تخليه مدرسه را صادر كرد و به همين دليل ما مدرسه را با سه مدرسه ادغام كرديم.
حيدري ادامه داد: همچنين قرار شد اكثر اين دانش آموزان به مدرسه شهيد محلاتي انتقال داده شوند چرا كه فضاي آموزشي در اين مدرسه بيشتر است.
مديركل اداره آموزش و پرورش منطقه 12 افزود: يك زماني اين مدرسه 800 دانش آموز داشته و هم اكنون برخي از كلاس هاي آن خالي است كه قرار شد براي حضور دانش آموزان در مدرسه آماده شود.
به گفته حيدري، مدرسه انديشه در چهارراه مولوي نيز با حكم قانوني دادگاه تخليه شده و دانش آموزان آن به مدرسه ديگري منتقل شده اند.

 



افتتاح بيمارستان صحرايي در شرق تهران

بيمارستان صحرايي شهيد رهنمون در شرق تهران با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و استاندار تهران افتتاح شد.
بيمارستان صحرايي شهيد رهنمون توسط دانشگاه علوم پزشكي تهران با همكاري بسيج جامعه پزشكي تهران بزرگ و در جهت ارتقاي خدمت رساني به مناطق محروم و بيماريابي در منطقه قيامدشت آغاز به كار كرد.
بنابر گزارش مهر در اين بيمارستان براي نخستين بار دستگاه ماموگرافي ديجيتال پرتابل براي غربالگري سرطان سينه به كار گرفته مي شود.
گفتني است بيمارستانهاي صحرايي يكي از راهكارهاي اثربخش در محروميت زدايي و خدمت رساني به نيازمندان در مناطق كمتر برخوردار به خصوص در هنگام بروز حوادث غيرمترقبه برپا مي شود.

 



در دانشگاه علوم پزشكي تهران صورت گرفت
اعطاي درجه استاد ممتازي به 5مدرس دانشگاه

شوراي انتخاب استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشكي تهران پنج نفر از استادان اين دانشگاه را به عنوان استاد ممتاز دانشگاه برگزيد.
در سومين جلسه شوراي انتخاب استاد ممتاز دانشگاه، دكتر ملك افضلي استاد دانشكده بهداشت، دكتر شمس شريعت تربقان استاد دانشكده پزشكي، دكتر عليرضا يلدا استاد دانشكده پزشكي، دكتر مسلم بهادري استاد دانشكده پزشكي و دكتر احمدرضا دهپور استاد دانشكده پزشكي به عنوان استاد ممتاز معرفي شدند.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشكي تهران استادان ممتاز هر دوره براساس آيين نامه نحوه انتخاب استاد ممتاز و در نظر گرفتن شرايط مورد نياز انتخاب مي شوند.
مراحل اجرايي انتخاب استاد ممتاز به نحوي است كه دانشكده ها و مراكز تحقيقاتي، استادان متقاضي واجدشرايط را با ارايه مدارك و مستندات لازم به دانشگاه معرفي مي كنند تا به دبيرخانه اعطاي استاد ممتازي ارجاع شود و سپس در شوراي انتخاب استاد ممتاز تصميم گيري نهايي صورت گيرد.

 



راه اندازي سامانه مسيرياب براي معرفي بهترين مسير سفر به شهروندان

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از راه اندازي سامانه مسيرياب براي انتخاب بهترين مسير سفر توسط شهروندان و بر مبناي كوتاه بودن زمان و هزينه خبر داد.
مهندس پيمان سنندجي افزود: شهروندان مي توانند با مراجعه به سايت شهرداري تهران و ورود به بخش شركت واحد اتوبوسراني، در قسمت راهنماي خطوط وارد شوند و از خدمات سامانه مسيرياب استفاده كنند.
وي ادامه داد: در اين سامانه شهروندان مي توانند با وارد كردن مبدا و مقصد سفر خود بهترين مسير را براساس زمان و هزينه كمتر پيدا كنند.
سنندجي خاطرنشان كرد: در اين سامانه براساس مبدا و مقصدي كه اعلام مي شود، بهترين راه براي سفر با اتوبوس و مترو و همچنين مسيرهاي پياده روي مشخص مي شود تا شهروندان بتوانند با طي كردن كوتاه ترين مسير و در كوتاه ترين زمان ممكن به مقصد برسند.
به گزارش ايسنا وي ادامه داد: با راه اندازي اين سامانه در واقع از طي شدن مسيرهاي اضافي و بيهوده جلوگيري مي شود و شهروندان مي توانند بهتر از حمل ونقل عمومي استفاده كنند.

 



پليس راه روستايي راه اندازي مي شود

جانشين فرمانده پليس راه كشور از راه اندازي پليس راه روستايي خبر داد و گفت: وظايف اين پليس مشخص شده و به زودي ماموران با استقرار در جاده ها كار خود را آغاز مي كنند.
سرهنگ پرويز سياح البرزي گفت: تمامي نقاط حادثه خيز جاده هاي كشور با تشكيل تيم مشترك پليس راه و راهداري شناسايي و احصا شده است اما رفع نقاط حادثه خيز نياز به زمان و كار عملياتي دارد.
وي از راه اندازي پليس راه روستايي خبر داد و گفت: هم اكنون معاونت راه روستايي در اين پليس تشكيل شده و اقدامات اوليه براي راه اندازي آن در كشور در دست اجراست. وظايف اين پليس مشخص شده و به زودي ماموران آن با استقرار در جاده ها كار خود را آغاز مي كنند.
به گزارش مهر جانشين فرمانده پليس راه كشور از حضور راهوران محله در جاده هاي روستايي خبر داد و افزود: هم اكنون گشت مخصوص جاده هاي روستايي نداريم و افراد محلي به عنوان راهوران محله تجهيز شده و فعاليت مي كنند. اين افراد آموزشهاي لازم را فرا گرفته و در ايام ويژه به كمك پليس مي آيند. ضمن اينكه ماموران پليس راه موظفند در زمان وقوع حادثه در راههاي روستايي حاضر شوند.

 



سازمان ثبت اسناد و املاك كشور خبر داد رشد 3 درصدي ازدواج در 4 ماه گذشته

تعداد ازدواج ها و طلاق هاي صورت گرفته در 4 ماهه امسال به ترتيب 3 و 10 درصد رشد داشته است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور تعداد ازدواج هاي ثبت شده در دفاتر ازدواج در 4 ماهه ابتداي سال 1390 بالغ بر 305هزار و 257 فقره بوده كه نسبتاً به مدت مشابه سال گذشته 3درصد رشد داشته است.
همچنين براساس اين گزارش تعداد طلاق هاي ثبت شده در دفاتر طلاق در چهار ماهه ابتداي سال جاري 43 هزار و 775 فقره بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 10درصد افزايش را نشان مي دهد.

 



خدمت وظيفه دانشجويان متاهل كم نمي شود

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: مدت خدمت دانشجويان متاهل كم نمي شود و اخبار منتشر شده در اين باره صحت ندارد.
سردار موسي كمالي افزود: خبر كاهش مدت خدمت سربازي دانشجويان پسر كه ازدواج مي كنند صرفا يك پيشنهاد است و با توجه به تعداد مواليد ذكور از سالهاي 70 تا 80 كه در ده سال آينده به خدمت اعزام مي شوند، هيچ برنامه اي براي كاهش مدت خدمت سربازي يا معافيت گروه جديدي از مشمولان وجود ندارد.
وي ادامه داد: برابر مقررات موجود كاركنان وظيفه متاهل در صورت امكان در استان محل سكونت همسرانشان به كارگيري مي شوند، لذا تمامي مشمولان وظيفه بايد در قالب مقررات موجود تكليف خدمت وظيفه خود را روشن كنند.
كمالي در پايان از مسئولان، اشخاص و سازمان ها تقاضا كرد با توجه به نقش خدمت نظام وظيفه در آمادگي دفاعي نيروهاي مسلح و اهميت و حساسيت خبرهاي مربوط به آن براي خانواده ها و جوانان از رسانه اي كردن پيشنهاداتي كه به خدمت سربازي ارتباط دارد خودداري كرده و هرگونه پيشنهاد را صرفا براي بررسي به ستاد كل نيروهاي مسلح ارسال كنند.

 



انهدام باند كلاهبردار صادر كننده چك هاي بلامحل

رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي از متلاشي شدن يك باند كلاهبرداري صادركننده چك هاي بلامحل ميلياردي در تبريز خبر داد.
سرهنگ قنبر مداحي ديروز در گفت وگو با ايرنا، اظهار داشت: اين باند هشت نفري كه بيشتر اعضاي آن نيز سابقه دار هستند متلاشي و دستگير شدند.
وي افزود: اعضاي اين باند با افتتاح حساب در بانك ها با استفاده از اسناد جعلي اقدام به صدور چك هاي بلامحل كردند كه 28 جلد ته دسته چك از آنها كشف شده است.
وي ادامه داد: اعضاي باند مذكور از اين 28 جلد چك تاكنون 528 فقره چك بلامحل به ارزش ميلياردها تومان صادر كرده و 17 فقره چك نيز مانده است.
سرهنگ مداحي با بيان اينكه اين باند در شهرستان ها و بخش هاي مختلف اقدام به خريد انواع كالا كرده اند، ابراز داشت، تاكنون 27 نفر شاكي از استان هاي مختلف شكايت كرده اند و به احتمال زياد تعداد شكايت كنندگان به صدها نفر خواهد رسيد.

 



حوادث كوتاه از كشور

توقيف لنج حامل مشروبات الكلي
عسلويه- خبرنگار كيهان: نيروي دريايي سپاه در بازرسي از يك فروند موتور لنج 540 كارتن انواع مشروبات الكلي كشف و سه نفر را در اين رابطه دستگير كرد. اين موتور لنج محموله خود را از امارات بارگيري كرده و مقصد آن شهر كنگان بود. متهمان دستگير شده تحويل مقامات قضايي شدند.
قتل فرزند معتاد
همدان- خبرنگار كيهان: فرماندهي انتظامي ملاير اعلام كرد: به دنبال وقوع يك فقره قتل عمد ماموران نيروي انتظامي اين شهرستان با حضور در محل حادثه و بررسي دلائل اين قتل به پدر و مادر مقتول مشكوك شدند. براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ملاير، والدين مقتول اعتراف كردند فرزندشان را به خاطر اعتياد به موادمخدر صنعتي به قتل رسانده اند. مقتول اميد نام داشت و 21 ساله بود.
كشف كابل برق سرقتي
اهواز- فارس: فرمانده نيروي انتظامي اهواز گفت: ماموران يگان امداد كلانتري 22، در اجراي طرح كنترل انبارهاي ضايعاتي، در بازرسي از يك باب انبار مقدار سه تن كابل برق فشار قوي را كشف كردند.
وي افزود: روز گذشته نيز ماموران يگان امداد كلانتري 15، در همين راستا، از يك باب انبار ضايعاتي ديگر بازرسي و مقدار 500 كيلوگرم كابل برق فشار قوي كشف كردند.
سيدحقيقي در پايان خاطرنشان كرد: صاحبان اين دو انبار، با شكايت نماينده اداره برق، ضمن تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
انهدام باند سرقت
پايگاه اطلاع رساني پليس خوزستان اعلام كرد: به دنبال اعلام سرقت يك كارتن كارت شارژ همراه اول و ايرانسل به ارزش 760ميليون ريال توسط چهار سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد، ماموران پليس اهواز با استفاده از شگردهاي پليسي چهار تن از سارقان را دستگير و به مراجع قضايي تحويل دادند.

 



مخالفت سازمان بازرسي كل كشور با افزايش تعرفه هاي مخابراتي

سازمان بازرسي كل كشور با ارسال نامه اي به وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات خواستار عدم افزايش تعرفه هاي مخابراتي شد.
سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرد: «شركت مخابرات درصدد بود تا با افزايش تعرفه هاي مخابراتي از طريق تصويب در كميسيون مقررات ارتباطات، نسبت به تغيير تعرفه خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات اقدام كند كه با دخالت سازمان بازرسي اين اقدام متوقف شد.
طبق ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور تنظيم بازار، افزايش سطح رقابت، ارتقاي بهره وري شبكه توزيع و شفاف سازي فرآيند توزيع كالا و خدمات در ارتباط با محدود كردن قيمت گذاري كالاها و خدمات عمومي و انحصاري و كالاهاي اساسي يارانه اي با رعايت قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، دولت مكلف شده است ضوابط تعيين كالاهاي اساسي، انحصاري و خدمات عمومي و نيز فهرست و ضوابط تعيين قيمت اين كالاها و خدمات را ظرف سه ماه پس از تصويب اين قانون، با پيشنهاد كارگروهي متشكل از نمايندگان وزارت بازرگاني، معاونت و وزارتخانه هاي ذيربط به تصويب شوراي اقتصاد برساند.
كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در صدور هرگونه مصوبه اي در خصوص تعرفه هاي پيشنهادي خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات تا تعيين تكليف موضوع و تصويب شوراي اقتصاد اجتناب كند.»

 



تدوين بانك شناسه تخلفات در شهرداري ها

مديركل دفتر بازرسي و نظارت سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور از تدوين بانك شناسه تخلفات در شهرداريها خبر داد و افزود: «اين بانك در اختيار مردم قرار مي گيرد.»
حسين نجفي افزود: بانك اطلاعاتي و نظام نامه تحليلي، علل بروز تخلفات در عملكرد شهرداريها در محورهاي مختلفي از جمله تعيين مصداق تخلفات شناسايي شده در بررسي ها و بازرسي هاي ميداني تيمهاي بازرسي را تهيه و تدوين مي كند.
وي گفت: اين اطلاعات به زودي در دسترس عموم قرار مي گيرد.
وي ارايه راهكارهاي قانوني جهت اصلاح رويه هاي غلط و تقويت امور جاري و برنامه اي در شهرداريها را از ديگر محورهاي مطرح در تهيه و تدوين بانك اطلاعاتي و نظام نامه تحليلي علل بروز تخلفات در عملكرد شهرداريها برشمرد.

 



سرقت در پوشش پليس نامحسوس

دورود-خبرنگار كيهان:
چند نفر با لباس نيروي انتظامي و با يك دستگاه سمند سفيد رنگ با معرفي خود به عنوان نيروي پليس نامحسوس چند ميليون تومان وجه نقد يك شهروند دورودي را به سرقت بردند.
اين مالباخته در تشريح چگونگي اين سرقت گفت: پس از دريافت وجه نقد از بانك و خروج از آن سه نفر ملبس به لباس نيروي انتظامي با معرفي خود به عنوان نيروي پليس نامحسوس وجه نقد را از من گرفته و دستور دادند براي پيگيري موضوع به كلانتري مراجعه كنم و از صحنه دور شدند.
وي گفت: با ديدن ظاهر موجه آنها و همچنين لباس نيروي انتظامي هيچ وقت تصور نمي كردم كه سارق باشند.
يكي از مسئولان نيروي انتظامي به كيهان گفت: واحدهاي مختلف نيروي انتظامي براي يافتن عاملان اين سرقت بسيج شده اند و سرنخ هاي خوبي هم به دست آورده ايم.

 



بزرگترين باند تهيه و توزيع شيشه متلاشي شد

رئيس پليس پيشگيري تهران از دستگيري اعضاي بزرگترين باند تهيه و توزيع شيشه در خاورشهر تهران خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس سرهنگ خانچرلي گفت: متهمان درباره تهيه و توزيع موادمخدر داراي چندين مورد سابقه كيفري هستند.
وي افزود: طي چند ماه كنترل هاي نامحسوس انجام تحقيقات اطلاعاتي، مأموران كلانتري 177 خاورشهر، در پي كسب خبري مبني بر حضور سركرده باند در محل مذكور، بلافاصله وارد عمل شدند.
خانچولي اظهار كرد: مأموران در اين راستا ضمن كسب مجوز قضايي به طور ضربتي وارد عمل شده و طي يك عمليات غافلگيرانه پليسي سه نفر را در اين رابطه دستگير كردند.
اين مقام ارشد انتظامي گفت: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد متهمان دستگير شده در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر سابقه دار هستند.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت در خاتمه از تحويل متهمان به مراجع قضايي جهت سير مراحل قانوني پرونده شان خبر داد و گفت: تحقيقات تكميلي در اين باره ادامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14