(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 شهریور 1390- شماره 20027

ناآشنايي 70درصد تهراني ها با شيوه هاي كمك هاي اوليه
مهرماه 10 تن به آلودگي هواي تهران اضافه مي شود
سخنگوي شهرداري تهران: بازديد از هيچ برج بين المللي به ارزاني ميلاد نيست
كشف 5/1 ميليارد ريال كالاي قاچاق در اراك
سحرخيز خبر داد اعزام 150 ناظر براي ارزيابي ثبت نام مدارس در سراسر كشور
راه اندازي سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض خروج از كشور
اسماعيلي: دغدغه مربوط به پوشش متهمان زن در دادگاه برطرف مي شود
آتش3 هكتار جنگل و مرتع كهگيلويه و بويراحمد را سوزاند
ثبت نام در دانشگاه ملاك ادامه تحصيل مشمولان نيست
آمادگي 120 هزار پايگاه براي جمع آوري كمك هاي مردمي در جشن عاطفه ها
كشف 4 هزار و800 تور ماهيگيري غيرمجاز در پلدشت
حجاج بيمار براي 40 روز دارو همراه داشته باشند
داروهاي رايگان بيماران كليوي پولي شد
در سانحه سقوط بوم جرثقيل رخ داد نجات 3 برازجاني از مرگ حتمي
حوادث كوتاه از كشور
اعلام نتايج قطعي كنكور دكتري دانشگاه آزاد تا سه شنبه آينده



ناآشنايي 70درصد تهراني ها با شيوه هاي كمك هاي اوليه

براساس جديدترين پايش انجام شده، 70درصد شهروندان تهراني آموزش كمك هاي اوليه را فرا نگرفته اند.
براساس پايشي كه اخيرا از سوي اداره كل مطالعات اجتماعي و فرهنگي با عنوان «بررسي نظرات شهروندان تهراني درخصوص حوادث طبيعي و به ويژه زلزله» انجام شده است، از اين 70درصد، حدود 40درصد (5/39درصد) اعلام كرده اند كه تمايل به فراگيري اقدامات كمك هاي اوليه را دارند.
در تحقيق ياد شده كه جمعيت آماري آن بر مبناي شيوه نمونه گيري تصادفي، از بين 1200 نفر از شهروندان تهراني در مناطق 22گانه انتخاب شده اند، به محورهايي چون آشنايي، مشاركت در آگاه سازي و آموزش شهروندان نسبت به مخاطرات طبيعي است.
در گزارشي كه به شرح نتايج اين تحقيق مي پردازد، داده هاي به دست آمده احساس نگراني شهروندان تهراني را نسبت به وقوع زلزله نشان مي دهد و مشخص ساخته كه 43درصد از شهروندان نسبت به اين موضوع احساس نگراني زيادي دارند و 3/31 درصد نيز احساس نگراني اندكي دارند.
همچنين 5/56 درصد اين جامعه آماري نيز اعلام كرده اند كه درباره موضوع زلزله و نحوه مقابله با آن خانواده خود در حد كمي صحبت كرده اند؛ 5/58درصد نيز بر اين عقيده اند كه د رصورت وقوع زلزله امكان امدادرساني سريع و مناسب به آسيب ديدگان در حد كمي وجود دارد.
درخصوص بيمه زلزله نيز 2/78 درصد پاسخگويان يعني بيش از دو سوم آنان اعلام كرده اند كه منزل خود را در برابر زلزله بيمه نكرده اند، 2/16درصد نسبت به اين حركت اقدام كرده اند و 6/5 درصد اطلاعي از بيمه بودن منزل شان نداشته اند.
همچنين از بين پاسخگويان
4/21 درصد نسبت به تهيه كيف لوازم ضروري هنگام وقوع زلزله (كيف نجات) اقدام كرده اند اما
8/65 درصد اقدام نكرده اند و 12/7 درصد قصد تهيه و آماده سازي آن را دارند. 10درصد تهيه و ذخيره آب آشاميدني و غذا را انجام داده اند، 79درصد انجام نداده اند و 1/11درصد قصد انجام دارند.

 



مهرماه 10 تن به آلودگي هواي تهران اضافه مي شود

مديركل محيط زيست تهران گفت: همزمان با بازگشايي مدارس 300 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل شهر تهران اضافه مي شود كه نتيجه آن افزوده شدن روزانه حدود 10 تن به آلودگي هواي پايتخت است.
رسول علي اشرفي پور افزود: روزانه حدود هزار و 200 تن آلودگي وارد هواي تهران مي شود كه سهم خودروها حدود 700 تن در روز است كه با آغاز بازگشايي مدارس، مراكز آموزشي و دانشگاه ها حدود 300 هزار خودرو از بابت سرويس مدارس و جابجايي دانش آموزان به خودروهاي در حال تردد اضافه مي شود.
به گفته وي، در حال حاضر روزانه سه ميليون و 500 هزار خودرو به صورت عادي در شهر تهران در حال تردد است كه با اضافه شدن تعداد 300 هزار خودرو به اين تعداد روزانه حدود 10 تن به ميزان آلودگي هواي شهر تهران به دليل ترافيك مهرماه و بازگشايي مدارس افزوده مي شود به همين دليل به شهروندان توصيه مي شود كه به صورت جدي از حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
اشرفي پور با اشاره به وجود طرح ها و برنامه هاي مناسب در راستاي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي در سال هاي اخير و حمايت كامل كارگروه كاهش آلودگي هواي تهران از اين برنامه ها اظهار اميدواري كرد همشهريان تهراني كمتر از خودروهاي شخصي استفاده كنند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران برنامه هاي ترافيكي اجرا شده از سوي پليس راهور تهران بزرگ در سال 89 را در كاهش آلودگي هواي تهران مهم ارزيابي كرد و به مهر گفت: در صورت جلوگيري از ورود 10 تن آلودگي به هواي شهر سالانه حدود 5 ميليون دلار در هزينه هاي مديريت ترافيك صرفه جويي مي شود.

 



سخنگوي شهرداري تهران: بازديد از هيچ برج بين المللي به ارزاني ميلاد نيست

سخنگوي شهرداري تهران تعرفه هاي بازديد از برج ميلاد را منطقي و متناسب هزينه هاي نگهداري اين مجموعه ملي توصيف كرد و گفت: بازديد همه اقشار از يك طبقه برج ميلاد با پرداخت 9هزار تومان ميسر است.
محمد هادي ايازي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه در حال حاضر شمار قابل توجهي از بازديدكنندگان برج ميلاد را قشر مستضعف تشكيل مي دهند، عنوان كرد: بخشي از اقشار مستضعف با استفاده از پكيج هاي فرهنگي و تورهاي تهران گردي از برج ميلاد بازديد كرده اند.وي ادامه داد: بخش عمده هزينه اين قبيل بازديدهاي عمومي و تورهاي يك روزه تهران گردي توسط شهرداري تامين مي شود.
ايازي با اشاره به پايبندي كامل شهرداري به مصوبه شوراي شهر در خصوص نرخ وروديه و تعرفه هاي بازديد از برج ميلاد، مدعي شد كه بازديد از هيچ برجي در سطح بين المللي، به ارزاني برج ميلاد نيست. سخنگوي شهرداري تهران يادآور شد: حتي يك ريال وجه اضافي خلاف مصوبه شوراي شهرازبازديدكنندگان برج ميلاد دريافت نمي شود. نكته قابل توجه در صحبت هاي آقاي ايازي اين است كه مشخص نكردند اگر بازديدكننده اي بخواهد بيشتر از يك طبقه را ببيند چقدر بايد پرداخت كند.

 



كشف 5/1 ميليارد ريال كالاي قاچاق در اراك

رئيس اداره مبارزه با كالاي قاچاق و ارز استان مركزي گفت: ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان مركزي از يك دستگاه كاميون بيش از 5/1ميليارد ريال كالاي قاچاق كشف كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، سعيد ميرداوودي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران مبارزه با قاچاق كالاي استان با شناسايي يك دستگاه كاميون حامل بار قاچاق، آن را در ورودي شهر اراك متوقف كردند.
وي با اشاره به اينكه اين محموله از يكي از بنادر جنوبي به مقصد تهران بارگيري شده بود، اضافه كرد: راننده يك برگ مجوز گمركي با عنوان لوازم اداري را به ماموران ارائه كرد كه در ادامه با هماهنگي به عمل آمده كانتينر مورد بازرسي آنها قرار گرفت.
رئيس اداره مبارزه با كالاي قاچاق و ارز استان مركزي افزود: ماموران در بازرسي از كانتينر اين خودرو مقادير قابل توجهي كالا شامل 500 كارتن لوازم آرايشي، لوازم رايانه، بي سيم و صنايع دستي را به ارزش تقريبي بيش از 5/1ميليارد ريال كشف و ضبط كردند.
وي همچنين از كشف بيش از 900 هزار نخ سيگار قاچاق به ارزش 500 ميليون ريال از سه دستگاه خودروي سواري خبر داد و افزود: در اين رابطه سه نفر دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مركزي نيز از كشف يك هزار و850 حلقه سي دي مبتذل، 3 هزار و200 نخ سيگار قاچاق و پلمب چهار واحد صنفي متخلف توسط پليس اطلاعات و امنيت عمومي خبر داد.

 



سحرخيز خبر داد اعزام 150 ناظر براي ارزيابي ثبت نام مدارس در سراسر كشور

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از اعزام 150 ناظر به سراسر كشور براي بازگشايي مدارس و بررسي عملكرد مدارس در ثبت نام دانش آموزان خبر داد.
ابراهيم سحرخيز در گفت وگو با برنا تصريح كرد: ناظران پس از ارزيابي عملكرد مدارس استان ها در ثبت نام دانش آموزان، نظرات خود را به وزارتخانه ارسال مي كنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همچنين با اشاره به طرح تعطيلي مدارس در روزهاي پنج شنبه گفت: در صورتي كه مدارس متوسطه تك نوبته شود، تعطيلات روزهاي پنجشنبه در اختيار مدير مدرسه خواهد بود.
سحرخيز با بيان اينكه با تك نوبته شدن مدارس تعطيلي روز پنجشنبه عملا شدني است، تصريح كرد: در اين صورت مي شود براي دانش آموزاني كه در برخي دروس داراي ضعف هستند، كلاس هاي تقويتي و جبراني در ساعات بعدازظهر برگزار كرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه امسال برنامه هاي درسي را كاهش نداده ايم، خاطرنشان كرد: 36 ساعت جبراني براي برنامه هاي درسي دانش آموزان در نظر گرفته شده بود كه در آن تغييري صورت نگرفته و مسئولان آموزشي مدرسه مي توانند با تشخيص دانش آموزان ضعيف كلاس هاي جبراني برگزار كنند.

 



راه اندازي سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض خروج از كشور

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي از راه اندازي سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض خروج از كشور خبر داد و آن را اقدامي در راستاي تكريم ارباب رجوع ذكر كرد.
سردار محمود صادقي با اعلام اين خبر افزود: سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض خروج از كشور در فرودگاه حضرت امام(ره) و چند فرودگاه ديگر توسط پيمانكار نرم افزاري بانك ملي ايران راه اندازي شده است.
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي ادامه داد: سرعت در پرداخت عوارض خروج، صرفه جويي در زمان، دقت در پرداخت عوارض خروج و درج دقيق مبلغ مورد نظر در سامانه مربوطه بدون نياز به وجه نقد و پرداخت آن با استفاده از كارت اعتباري و بدون نياز به حمل و شمارش پول نقد از مزايا و محاسن پرداخت الكترونيكي عوارض خروج از كشور است.
به گفته وي با توجه به اينكه در باركد عوارض پرداخت شده كد ملي مسافر نيز درج خواهد شد، بنابراين در صورت فقدان يا سرقت فيش مربوطه، امكان استفاده براي شخص ديگر وجود ندارد.
به گزارش ايسنا صادقي خاطر نشان كرد: مرحله كنترل گذرنامه آن دسته از مسافراني كه عوارض خروج خود را الكترونيكي پرداخت كرده باشند، سريع تر انجام مي شود.

 



اسماعيلي: دغدغه مربوط به پوشش متهمان زن در دادگاه برطرف مي شود

رئيس سازمان زندان ها از بررسي پوشش ويژه متهمان زن هنگام حضور در دادگاه و در برابر دوربين رسانه ها خبر داد.
غلامحسين اسماعيلي رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور در گفت وگو با فارس درباره اينكه پوشش چادر براي متهمان زن، در قانون آمده است گفت: در قانون در ارتباط با پوشش متهمان زن چنين چيزي نداريم بلكه اين موضوع يك رويه است.
وي با بيان اينكه به نظر من بيش از حد به اين موضوع دامن زده شده است ادامه داد: پوشش متهمان مشخص است و چادري كه متهم زن با آن به دادگاه منتقل مي شود داراي آرم و علامت زندان است و زماني كه اين پوشش داراي آرم زندان است نبايد آن را با چادري كه ديگران از آن استفاده مي كنند، يكي دانست.
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور خاطرنشان كرد: با توجه به حساسيتي كه به وجود آمده است اين موضوع را در دستور كار قرار داده ايم تا ببينيم با توجه به نظرهاي مشورتي چه شيوه بهتري را در اين موضوع اتخاذ كنيم تا اين دغدغه اي را كه به وجود آمده برطرف كنيم.

 



آتش3 هكتار جنگل و مرتع كهگيلويه و بويراحمد را سوزاند

فرمانده يگان حفاظت از منابع طبيعي كهگيلويه و بويراحمد گفت: بيش از5 / 3 هكتار جنگل و مرتع در سه آتش سوزي عصر شنبه در اطراف شهر ياسوج طعمه حريق شدند.
رحمت الله دين پرور در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عصر شنبه سه آتش سوزي به طور همزمان در مناطق پارك جنگلي ياسوج، «كله گه دهنو» و «وزگ» در اطراف شهر ياسوج به وقوع پيوست.
وي افزود: حضور به موقع يگان حفاظت، آتش نشاني ياسوج و نيروهاي مردمي باعث شد، آتش سوزي خيلي سريع مهار شود.
دين پرور اظهار داشت: در اين سه آتش سوزي، يك هكتار از جنگل و مرتع منطقه «وزگ» يك و نيم هكتار از منطقه جنگلي «كله گه» و يك هكتار از پارك جنگلي ياسوج طعمه حريق شدند.

 



ثبت نام در دانشگاه ملاك ادامه تحصيل مشمولان نيست

براساس اعلام معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا ثبت نام در دانشگاهها ملاك ادامه تحصيل قطعي قبول شدگان در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي نيست.
سرهنگ محمدرضا اكبر حلوائي با اعلام اين خبر گفت: قبول شدگان آزمون هاي سراسري سال 90 در صورت دارا بودن شرايط از سوي دانشگاه به صورت موقت ثبت نام خواهند شد و سپس بايد با برگ درخواست معافيت تحصيلي صادر شده توسط دانشگاه و مدارك تحصيلي مربوطه، به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي «پليس+10» مراجعه كنند.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: دفاتر پس از مشاهده مدارك مشمول، اطلاعات تحصيلي وي را در سامانه وظيفه عمومي ثبت مي كنند و پس از بررسي هوشمند وضعيت تحصيلي مشمول و تاييد شرايط ادامه تحصيل، مجوز ثبت نام توسط دفاتر صادر و مشمول با ارائه اين برگ به دانشگاه مربوطه، به صورت قطعي ثبت نام مي شود.
به گزارش ايسنا وي حداكثر مهلت مراجعه مشمولان از زمان اخذ برگ درخواست معافيت تحصيلي از دانشگاه تا مراجعه بعدي به دفاتر پليس +10 را يك ماه بيان كرد و گفت: معاونت هاي وظيفه عمومي در صورت تطبيق مدارك تحصيلي واصله از سوي دفاتر پليس +10 با اطلاعات موجود در سامانه وظيفه عمومي اقدام به صدور معافيت تحصيلي مي كنند.

 



آمادگي 120 هزار پايگاه براي جمع آوري كمك هاي مردمي در جشن عاطفه ها

30 شهريور ماه 120 هزار پايگاه و مدرسه آماده جمع آوري كمك هاي مردمي براي دانش آموزان در جشن عاطفه ها هستند.
سعيد ستاري، معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد گفت: در روز جشن عاطفه ها به صورت نمادين زنگ عاطفه ها در يكي از مدارس تهران با حضور مسئولان امداد و آموزش و پرورش طنين انداز خواهد شد.
وي اضافه كرد: علاوه بر روز 30 شهريور، كميته امداد برنامه ريزي كرده تا در روزهاي 31 شهريور و اول مهر، جمع آوري كمك هاي مردمي در مدارس، پايگاه هاي بسيج و اماكن مختلف را ادامه دهد.
ستاري ادامه داد: با هماهنگي هاي صورت گرفته كمك هاي جمع آوري شده با همكاري انجمن اوليا و مربيان به دانش آموزان نيازمند تحويل داده مي شود.
وي بيان داشت: كميته امداد نيز برنامه ريزي كرده تا كمك هاي جمع آوري شده را در كمترين زمان ممكن به دانش آموزان تحت پوشش خود اهدا كند؛ به طوري كه براساس برنامه ر يزي صورت گرفته امسال يك ميليون نفر از كمك هاي جمع آوري شده استفاده خواهند كرد.
ستاري ادامه داد: سال گذشته در روز جشن عاطفه ها حدود 8 ميليارد تومان جمع آوري شد كه امسال پيش بيني مي شود با توجه به حضور پررنگ سازمان ها، دستگاه ها و حضور مؤثر مردم اين كمك ها به حدود 15 ميليارد تومان برسد.

 



كشف 4 هزار و800 تور ماهيگيري غيرمجاز در پلدشت

اروميه- خبرنگاركيهان:
4 هزار و800 رشته تور ماهيگيري از صيادان غيرمجاز در شهرستان پلدشت كشف و ضبط شد.
فرمانده هنگ مرزي پلدشت با اعلام مطلب فوق گفت: اين تعداد تور ماهيگيري به همراه دو و نيم تن انواع ماهي از صيادان غيرمجاز در درياچه پشت سد ارس كشف و ضبط شده است.
سرهنگ حسنلو افزود: در اين زمينه 78 نفر صياد غيرمجاز دستگير و 9 دستگاه خودرو و 16دستگاه موتورسيكلت توقيف شده است.
رودخانه ارس رودخانه مرزي ايران، جمهوري آذربايجان و ارمنستان است كه بخشي از آن از جمله سد ارس كه در مرز مشترك شهرستان پلدشت و جمهوري خودمختار نخجوان قرار دارد.
علاوه بر جذابيت ويژه گردشگري و تاثيرات مثبت اكوسيستمي بهشت ماهيگيران شمالغرب كشور به شمار مي رود.
15 گونه ماهي از 5 خانواده در درياچه پشت سد ارس زندگي مي كنند كه خانواده كپور ماهيان با 11گونه از بيشترين تنوع برخوردار هستند.

 



حجاج بيمار براي 40 روز دارو همراه داشته باشند

معاون آموزش و پژوهش مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر گفت: زائران بيمار حتما داروهاي خود را به ميزان و تعداد لازم حداقل براي 40 روز ايام مناسك حج تمتع همراه داشته باشند.
امين رضا طباطبايي اظهار داشت: زائراني كه به بيماري هاي مزمن از قبيل فشار خون، چربي خون، ديابت و امثال آن مبتلا بوده و براي مدت طولاني مدت دارو استفاده مي كنند، حتما داروهاي خود را به ميزان و تعداد لازم كه تا پايان سفر معنوي كفايت كند (حداقل براي 40 روز) از ايران تهيه كرده و همراه خود داشته باشند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا زوار مي توانند در صورت كمبود دارو از داروخانه هاي عربستان استفاده كنند، افزود: خريد دارو از داروخانه هاي عربستان به دليل گران بودن مقرون به صرفه نيست و بعضا داروهايي به اشتباه به افراد فروخته مي شود كه به دليل آشنا نبودن زوار مي تواند باعث عوارض خطرناكي براي آنها شود و در مجموع توصيه مي شود كه زائران كشورمان از داروخانه هاي عربستان دارو تهيه نكنند.
طباطبايي خاطرنشان كرد: از آنجا كه ورود دارو توسط زوار با حساسيت ماموران فرودگاه در عربستان همراه است، لازم است زوار حتما نسخه معتبر پزشك معالج خود را همراه داروهاي خود داشته باشند تا در صورت نياز به ماموران عربستان ارائه شود ولي به داروهاي كدئين دار به هيچ عنوان اجازه ورود به عربستان داده نمي شود كه بايد زوار در اين مورد حتما با پزشكان كاروان هاي خود اين مسئله را عنوان كنند تا مشكلي براي آنان رخ ندهد.

 



داروهاي رايگان بيماران كليوي پولي شد

رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي ايران از پولي شدن برخي داروهاي رايگان اين بيماري خبر داد.
مصطفي قاسمي با اعلام اينكه انجام يك پيوند كليه در كشور بين 100 تا 150 ميليون هزينه براي دولت دارد، گفت: متأسفانه عدم دسترسي به دارو پس از عمل پيوند، باعث مي شود كه پيوند پس بزند و در نتيجه تمام زحمات هدر برود و بيمار هم تلف شود.
وي با بيان اينكه قرار بود بعد از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در كشور، داروهاي بيماران دياليزي و كليوي رايگان شود، افزود: متأسفانه نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه آن دسته از داروهايي كه به آنها يارانه تعلق مي گرفت نيز 2 برابر شده است.
قاسمي با اعلام اينكه داروي ايراني «سلسپت» براي بيماران كليوي هم اكنون با دفترچه بيمه خدمات درماني 63 هزار تومان عرضه مي شود، افزود: اين دارو با بيمه تأمين اجتماعي قبلاً رايگان بود ولي حالا بيمار بايد 43 هزار تومان پول بدهد.
وي با انتقاد از وارد كردن داروي جديدي براي بيماران كليوي، گفت: متأسفانه اين دارو بدون هيچگونه مطالعه باليني وارد بازار دارويي كشور شده است. در حالي كه بيماران از مصرف داروي ايراني «سلسپت» راضي هستند.

 



در سانحه سقوط بوم جرثقيل رخ داد نجات 3 برازجاني از مرگ حتمي

برازجان- خبرنگار كيهان:
سه مرد برازجاني در سانحه سقوط بوم جرثقيل بر روي خودروشان در كارخانه سيمان اين شهر به طرز معجزه آسايي نجات يافتند.
يك دستگاه جرثقيل كه در كارخانه سيمان برازجان مشغول فعاليت بود ناگهان بوم آن از جرثقيل جدا شده و بر روي سه دستگاه خودرو سقوط كرد. در اين حادثه به خودروي بونكر هوو، بونكر نيسان ديزل و بونكر اف 12 خسارت هاي فراواني وارد شد.
براساس همين گزارش، در اين سانحه 3 نفر از سرنشينان خودروي نيسان ديزل از ناحيه دست، پا، كمر و صورت بشدت زخمي شدند كه به بيمارستان 17 شهريور برازجان انتقال داده شدند. گفته شده فرسودگي جرثقيل و بوم آن علت اصلي بروز اين حادثه بوده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف مشروبات الكلي
بندر جاسك-خبرنگار كيهان: بخشدار مركزي جاسك گفت: با اقدامات اطلاعاتي-عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره كل استان هرمزگان و با همكاري نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي يك فروند لنج حامل انواع مشروبات الكلي در حوزه آب هاي سرزميني شهرستان جاسك توقيف و بيش از 42 هزار انواع مشروبات الكلي كشف و ضبط شد.وي افزود: مشروبات كشف شده طي مراسمي با حضور مسئولان شهرستان جاسك امحا شد.
نجات جان 5 غريق
محمودآباد-فارس: پنج نفر از حادثه ديدگان در درياي محمودآباد با تلاش ناجيان غريق از خطر غرق شدگي نجات يافتند كه سه نفر آنها در ساحل خط آهي و دو نفر نيز در سواحل خيابان معلم اين شهر دچار حادثه شده بودند.رئيس اورژانس 115 محمودآباد در گفت وگو با فارس گفت: حوادث ذكر شده در كمتر از 6 ساعت روي داد كه با حضور و تلاش به موقع نيروهاي نجات غريق شهرستان از دريا بيرون كشيده شدند.
واژگوني دو خودرو
قم-فارس: رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان قم گفت: در اثر واژگون شدن يك دستگاه پژو 405 در آزادراه ساوه-سلفچگان 6 نفر مصدوم و آنان به بيمارستان منتقل شدند. وي افزود: در سانحه رانندگي ديگري كه در محور گرمسار رخ داد يك دستگاه پژو جي ال ايكس با يك پرايد برخورد كرد كه در اثر آن 6 نفر مصدوم شدند.

 



اعلام نتايج قطعي كنكور دكتري دانشگاه آزاد تا سه شنبه آينده

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد زمان دقيق اعلام نتايج نهايي كنكور دكتري را روزهاي يكشنبه تا سه شنبه هفته آينده اعلام كرد.
عبدالله سجادي جاغرق در گفت وگو با مهر، با اعلام اين خبر اضافه كرد: به طور قطع نتايج نهايي كنكور دكتري دانشگاه آزاد اسلامي بين روزهاي يكشنبه تا سه شنبه هفته آينده از طريق پايگاه اينترنتي اعلام نتايج آزمون هاي دانشگاه آزاد به نشاني wwwazmooncom اعلام مي شود.
وي تاكيد كرد: علت اعلام نتايج بين روزهاي يكشنبه تا سه شنبه هفته نخست مهرماه، لزوم هماهنگي هاي لازم با مركز فني مركز آزمون دانشگاه آزاد به منظور انتشار اسامي قبولي هاي دكتري است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14