(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 شهریور 1390- شماره 20027

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نوكشميري ها ! (يادداشت روز)
بازداشت 19 عامل اختلاس 3 هزار ميلياردي
شاگرد ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس سرويس همكاري هاي نظامي روسيه: مسكو دنبال راهي براي فروش اس-300 به تهران است
بهار عربي با هويت اسلامي (يادداشت ميهمان)
اعتراف به هوشمندي و اقتدار رهبر انقلاب در عقده گشايي شبكه دولتي انگليس (خبر ويژه)
اگر قوي تر شده بوديم كه فرار نمي كرديم (خبر ويژه)
از جلسه كه آبي گرم نمي شود تعطيلات تابستاني را عشق است! (خبر ويژه)
سي .ان.ان: بوش قدر دولت اصلاحات را ندانست! (خبر ويژه)



نوكشميري ها ! (يادداشت روز)

پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني را از چند زاويه مي توان تحليل كرد. 1- «اتفاق» و رويدادي اقتصادي، حقوقي 2- «پروژه» اقتصادي، سياسي و امنيتي موردي و نقطه اي 3- پروژه بهره مند از يك «روند و فرآيند آلوده» با ابعاد امنيتي- سياسي خارجي و داخلي. ارزيابي سوم بر آن است كه اختلاس مذكور منحصر به ابعاد اقتصادي يا سياسي نيست بلكه ماجرا را بايد از افقي مرتفع تر ديد و بررسي كرد كه اولا مقدمات اين «اتفاق» يا «پروژه» در كدام روند آلوده فراهم شده است؟ ثانيا آيا جرم بزرگ شبكه درگير در اين پرونده، صرفا سوءاستفاده 3 هزار ميليارد توماني از بيت المال است- كه خود جرم و خيانت بسيار بزرگي است- يا جرم و خيانت بزرگ تري را مي توان سراغ گرفت؟
1- سخنان رئيس جمهور محترم در اردبيل درباره پرونده اختلاس، مبهم ادا شد آنجا كه گفت «عده اي با متهم كردن دولت سعي بر آن دارند كه دزدان اصلي و متخلفان واقعي را فراري دهند و پاك ترين دولت تاريخ كشور را با دروغ و تهمت زير سؤال ببرند... جمعي با استفاده از يك شبكه و سوءاستفاده از ضعف سيستم نظارتي آن بانك خصوصي شده، رقم بسيار بالايي را تحت عناوين گوناگون برداشت كرده و به نام وام و اعتبار، مجموعه هاي صنعتي خريداري نموده و با استفاده از پول خود بانك، نسبت به خريد بانك اقدام كرده اند... چند ماهي است كه عده اي همه توان خود را براي ضربه زدن به دولت و متهم كردن آن بدون محدوديت و نگراني از محاكمه بسيج كرده اند...». گزاره اصلي اين اظهارات «تلاش براي متهم كردن دولت» است و مي توان در اين گزاره كه فاعل آن مجهول است، با رئيس جمهور همدلي كرد. يكي از گمانه هاي مهم در پرونده اختلاس مورد بحث، تلاش براي متهم كردن دولت عدالت و انداختن آن از چشم مردم و اصولگرايان و ديگر ملت هاي بيدار شده انقلابي است كه به چشم الهام گيري به ايران نگاه مي كنند. «انداختن دولت و رئيس جمهور از چشم ها» يا به عبارتي ترور شخصيت دولت،همان جرم و خيانت بزرگ تر- حتي بزرگ تر از اصل اختلاس- است كه در ماجراي اخير انجام گرفته است. دومين جرم و خيانت بزرگ تر، جسور كردن بدخواهان ملت و «دراز كردن زبان» جبهه مفسدان و منحرفان و فتنه گران «معاند» عليه جبهه حق است، همان كه به تعبير اميرمؤمنان(ع) يكي از مختصات شروع فتنه به شمار مي رود. اين همان جرم دوگانه اي است كه دست اندركاران فتنه سال 88 مرتكب آن شدند. به اين معنا، زمينه چينان اختلاس 3 هزار ميلياردي- چه آنها كه صرفا درصدد يك زد و بند اقتصادي بوده اند و چه كساني كه براي بي آبرو كردن دولت خدمتگزار و عدالتخواه نقش آفريده اند- در همان زمين و نقشه و تيم فتنه گران فتنه 2 سال پيش يارگيري شده اند .و مگر نه اينكه دست اندركاران آن فتنه در انواع زد و بندهاي اقتصادي، سياسي و خارجي آلوده بودند؟ در اين نگرش، «آلوده سازي» افراد موجه، يكي از محورهاي اساسي فتنه انگيزي است به نحوي كه همان افراد موجه مجبور به ادامه بازي در زمين و نقشه دشمن شوند.
2- تحليل گران درباره اين گزاره اتفاق نظر دارند كه انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران كانون الهام بخش مقاومت اسلامي در 30 سال گذشته و بيداري ملت هاي انقلابي طي 8 ماه اخير در خاورميانه بوده است. براي خاموش كردن هر شعله اي، كانون آن را كور مي كنند و در مناسبات اجتماعي و انساني چه چيزي بهتر از ملكوك سازي و خدشه در اعتبار؟! دولت در اين ميان تابلوي جمهوري اسلامي است و اگر اعتبار آن مخدوش شود، با يك تير مي توان چند نشان را زد. اولا مي توان ايران را در شرايط حساس و بي سابقه منطقه، به خود مشغول ساخت و از نقش آفريني تعيين كننده در معادلات جهاني منحرف كرد. ثانيا آن شعله الهام بخش را پايين كشيد. ثالثا در امنيت و ثبات و اقتدار دروني ايران خلل انداخت و رابعاً حميت عمومي براي دفاع از دولت به عنوان خط مقدم دفاع از كشور را كمرنگ كرد. از گمانه ها و انگاره ها كه بگذريم، مسلم است كه سرويس هاي جاسوسي جبهه استكبار مي كوشند چالش هاي فرسايشي عليه ايران را دروني كنند چرا كه فشارهاي بيروني، جز استحكام و انسجام بيشتر نتيجه نمي دهد. فتنه سبز با به بازي گرفتن هيجان هاي ناسالم برخي مدعيان همراهي با انقلاب در چنين بستري رخ داد، حتي اگر برخي از همان ها قسم ياد كنند هيچ جا با فرستادگان دشمن قول و قرار مستقيمي نگذاشته اند- كه درباره برخي ديگر از همان ها اخبار و نشانه هاي محكم وجود دارد- اين هيجان ها، همان پاشنه آشيل و چشم اسفنديار است.
3- يك پاي ثابت مفاسد اقتصادي كه طي ماه هاي اخير لو رفته، چشم اسفنديار كابينه و چند عضو اصلي حلقه او هستند. امضاي اين چند نفر همچنان كه در زمينه سازي براي اختلاس اخير ديده مي شود، در پرونده واگذاري غيرقانوني قرارداد 400 ميليارد توماني پروژه تالارهاي بزرگ كيش به شركت تازه تأسيس «فياك» نيز ديده شد.از طرف ديگر آنجا هم- مانند اختلاس اخير- رد پاي كساني در ميان بود كه اتفاقا يك پايشان در آمريكا و اروپاست. بنابر برخي گزارش ها در اختلاس اخير، بخشي از اموال اختلاسي، به خارج منتقل شده است. چند پرسش در اين ميان به وجود مي آيد. اولا آيا امضاي آقاي خاص و دوستان او در تمهيد و تسهيل اين تخلفات، همگي تصادفي و اتفاقي است؟ (نظير ماجراي كسي كه هر وقت در محله شان چيزي گم مي شد، از بخت بد سراغ او مي رفتند و از بدشانسي مضاعف، اموال گمشده را نيز در خانه وي مي يافتند!). ثانيا اين تخلفات گسترده، صرفا اقتصادي و مديريتي است يا به اعتبار موقعيت ويژه امضاكنندگان و دستوردهندگان- و اقامت برخي متخلفان در خارج كشور- ابعاد سياسي و امنيتي هم دارد؟ به عبارت ديگر آيا مي توان حلقه خاص را در شمار كساني گذاشت كه به تعبير رئيس جمهور محترم «مي كوشند دولت را متهم كنند»؟ و اگر نقش اين عده در سلسله اتفاقات اخير پررنگ است، آيا نمي توان پرسيد كه نقش آنان چه نسبتي با استراتژي دشمنان براي آلوده سازي و مخدوش سازي اعتبار دولت محترم دارد؛ تباين؟ هماهنگي كامل؟ و يا دست كم، انطباق از طريق برخي حلقه هاي واسطه آلوده؟
4-هيچ رويدادي تصادفي نيست و ما به تسامح نام تصادف بر اتفاقات مي گذاريم. اما حتي اگر به تصادف نيز قائل باشيم، تكرار اتفاقات مشابه در شرايط مشابه ما را قانع خواهد كرد كه قاعده و روند و فرآيندي در اين ميان وجود دارد. وقوع تخلفات و انحراف هاي اقتصادي كه اعتبار دولت خدمتگزار و عدالت خواه را در چشم افكار عمومي هدف گرفته، تنها بخشي از نتايج رفتار جريان انحرافي است كه بر سياق دست اندركاران فتنه 88، در نقشه و زمين دشمن بازي مي كنند. تدارك دو اتفاق مشكوك- بركناري وزيرخارجه و اطلاعات- به فاصله 4ماه (آذر 89 و فروردين 1390) آن هم در بحبوحه تحولات مهم منطقه اي و داخلي را نمي توان حمل بر تصادف كرد، حال آن كه رد پاي ليدر اصلي جريان انحرافي در هر دو ماجرا مشاهده شده و عجيب تر آن كه در هر دو ماجرا، «بيداري اسلامي» محل مناقشه و انكار همين جريان منحرف بوده است. حضرات در حالي كه خروش ملت هاي مسلمان عليه رژيم هاي خودكامه و دست نشانده غرب را سناريوي آمريكا مي خواندند! وزارت خارجه را دورزده و از كاخ ملك عبدالله و عبدالله صالح در اردن و يمن سردرآوردند. آيا بهتر از اين مي شد در نقشه ورشكستگان آمريكايي و صهيونيستي بازي كرد؟ چند ماه بعد منكران بيداري اسلامي، جرم وزارت اطلاعات را اين دانستند كه دست آمريكا در راه اندازي انقلاب ها را نديده است!! اين فاز -تخطئه و انكار بيداري اسلامي- البته به بركت نقش آفريني مقتداي انقلاب و دستگاه هاي ذي ربط پيش نرفت.
امروز كه نقش جريان انحرافي در اختلاس كذايي و فسادهاي مشابه اداري و مالي در حوزه سياست خارجي آشكار شده، بهتر مي توان فهميد كه چرا حضرات با نفس دستگاه هاي مديريتي و نظارتي- نظير وزارت اطلاعات و وزارت خارجه- مسئله دارند و سعي مي كنند آنها را «قفل» يا «فشل و منفعل» كنند. آنها مايل بودند با وزارت اطلاعاتي طرف باشند كه نه رفت و آمدها و پيوندهاي آلوده سياسي امنيتي را رصد كند و نه كاري به زدوبندهاي اقتصادي داشته باشد. اين جريان سعي مي كرد از نقش نظارتي وزارت خانه هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و امنيتي بكاهد و به شكل دولتي در دل دولت- خودمختار و غيرپاسخگو- عمل كند و در پشت اعتبار رئيس جمهور پنهان شود. آنها متاسفانه هنوز هم در «نقطه كور ديد» برخي دوستان قرار گرفته اند و به اعتبار اعتمادي بي پايه، در كانون بحران آفريني و بي اعتبارسازي و ترور شخصيت دولت ديده نمي شوند حال آن كه مانند موريانه به جان ريشه هاي ملي و اسلامي دولت (خاكريز اول مقاومت و دفاع از كشور) افتاده اند و از عمق دولت، تيشه به ريشه هاي مردمي و اعتقادي آن مي زنند. امروز اين غصه بر جان ملت فهيم و نجيب ما سنگيني مي كند كه چرا بايد هزينه آلودگي هاي گسترده جريان انحرافي- قل دوم جريان فتنه!- از سرمايه اعتبار رئيس جمهور و دولت خدمتگزار پرداخت شود؟ آيا اين از جنس همان انگاره هاي غلطي نيست كه رندان مفسد از كساني چون رئيس دولت سازندگي در ذهن خود وي ساختند و با القاي اين دروغ بزرگ كه شخص وي طرف اصلي نقد و اعتراض منتقدان انقلابي است، صورت مسئله را تحريف كردند؟ تبديل شدن به سپر بلاي متخلفان و توجيه رفتار فسادانگيزان، كجاي قاموس انقلابيگري و پايبندي به اصول و آرمان هاست؟ آيا نقطه آسيب در اين مواقع از جنس تهور و اعتماد به نفس زيادي و بي احتياطي است كه باعث رفتارها و اعتمادهاي پرخطر مي شود يا خاستگاهي از جنس تعصب و حميت ناحق دارد؟ شايد هم تنه به تنه لجاجتي مي زند كه به تعبير اولياي الهي «شوم است»، «آسيب را به دنبال خود دارد»، «راكب خود را به زمين مي زند و در معرض بلا قرار مي دهد»، «بذر شر است»، «نزاع و كينه را به دنبال مي آورد» و «توان تدبير را سلب مي كند».
5-آلوده سازي اقتصادي و سياسي و فرهنگي، يكي از شگردهاي دشمن در حوزه دشمني و فشار است. فشار اقتصادي و سياسي دشمن را تنها نبايد در زمينه تحريم و منزوي سازي جستجو كرد. اخلال و اختلال و خرابكاري اقتصادي هم بخشي از روش هاي مقابله و فشار است و اگر اراده برخورد با اين فسادانگيزي كم رنگ شود، به همان ميزان امنيت ملي آسيب خواهد ديد. اخلال اقتصادي چه آنجا كه فرصت طلبي محض است و چه آنجا كه اين فرصت طلبي و زياده خواهي با سناريوهاي امنيتي خارجي ادغام شود، نوعي از تروريسم و محاربه است. اين جنگ، هرگز مسامحه بردار و مماشات پذير نيست. اما منطقي تر آن است كه مسئولان و خدمتگزاران اولا اجازه ندهند آن اتفاق ها و احيانا پروژه هاي نقطه اي تبديل به پروژه هاي بهره مند از يك فرآيند مختل و آلوده شود و ثانيا خود تبديل به سپر بلا و ديوار دفاعي متخلفان نشوند. با اين تدبير معقول مي توان ابعاد خسارت را محدود و مهار كرد. دولت مي تواند و بايد قبل از همه گريبان كساني را كه باني خدشه در اعتبار اين نهاد خدمتگزار شده اند و كشميري هاي جديد به شمار مي روند، بگيرد. اين آزموني سخت و مهم براي رئيس جمهوري است كه با اعتقاد، شعار عدالت داد و دل هاي مردمي نجيب و سختي كشيده و اميدوار به آينده را به جانب خود جلب كرد. پذيرش اشتباه و تمركز زدايي و آسيب زدايي از دفتر، و دعوت از مشاوران و معاضدان اميني كه خود را وقف شعارهاي انقلابي كرده اند، قدم اول سربلندي در آزمون تازه است.
محمد ايماني

 



دادستان كل كشور خبر داد
بازداشت 19 عامل اختلاس 3 هزار ميلياردي

دادستان كل كشور اعلام كرد كه تا امروز 19 نفر در ارتباط با پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني از بانك صادرات، دستگير شده اند.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي كه به منظور رسيدگي به پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني، به شهرستان اهواز سفر كرده بود، عصر ديروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: قوه قضائيه مصمم است تا با هرگونه فساد، بدون اغماض برخورد كند و تلاش مي كنيم تا تحت تاثير فشارها و شانتاژهاي تبليغاتي و غوغاسالاري ها قرار نگيريم.
وي تصريح كرد: متاسفانه برخي دلال ها و كساني كه در مظان اتهام قرار دارند و هنوز دستگير نشده اند، به دنبال زد و بندهاي مجدد با برخي بانك ها هستند كه از همين جا به آنان هشدار مي دهم كه هر اقدامي عليه اين پرونده انجام دهند، تخلف است و تحت تعقيب قرار خواهند گرفت.
دادستان كل كشور گفت: پنج شنبه گذشته رئيس قوه قضائيه علاوه بر وظيفه ذاتي كه به عهده دادسرا گذاشته شده است، ماموريت ويژه اي در خصوص پيگيري پرونده اين فساد بانكي، به اينجانب واگذار كردند كه از آن زمان تاكنون نظارت ويژه اي بر اين پرونده، به ويژه گزارش هاي ارسال شده از سوي سازمان بازرسي كل كشور و دادسراي عمومي و انقلاب اهواز، اعمال و همه اين گزارش ها بار ديگر مرور شد.
محسني اژه اي با قدرداني از زحمات صورت گرفته در دادگستري استان خوزستان براي پيگيري پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني، اظهار كرد: از آنجا كه آغاز اين پرونده در استان خوزستان بوده است و برخي شعب متخلف در اين استان هستند، به اهواز سفر كرديم تا از نزديك روند كار را مشاهده كنيم.
مسئول ويژه رسيدگي به پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني از بانك صادرات گفت: تعدادي از متهمان ممنوع الخروج شده اند و برخي نيز كه احتمال مي رفت با جابه جا كردن اموال، قصد فرار از پرداخت پول اختلاس شده را دارند، ممنوع المعامله شده اند و نسبت به بلوكه كردن حساب هايشان اقدام شده است. همچنين با هماهنگي با بانك مركزي، موجودي اين افراد محاسبه شده است.
وي تصريح كرد: در اين مدت اقدامات بسيار موثري براي عدم فرار متهمان و نيز قرارهاي مالي آنان انجام شده و تحقيقات جامعي از افراد بازداشت شده صورت گرفته است.
اين مقام مسئول ادامه داد: يكي از اقدامات موثر دستگاه قضايي استان، تلاش آنان براي شناسايي مسير پول هاي اختلاس شده بوده تا جلوي خروج آن از كشور گرفته شود.
به گفته محسني اژه اي، ممكن است بخشي از اين پول براي خريد تجهيزات و لوازم مورد نياز كارخانه به خارج از كشور فرستاده شده باشد اما تا كنون مداركي دال بر اين كه پولي به حساب هاي خارج از كشور رفته باشد، به دست نيامده است.
دادستان كل كشور گفت: اين نكته باعث تاسف است كه برخي افراد به جاي اينكه براي فساد بزرگي كه صورت گرفته است، از مردم عذرخواهي كنند و بگويند چه زمينه اي بوده كه موجب اين مسئله شده است و همچنين در معرفي افراد خاطي و ارائه اسناد، به قوه قضائيه كمك كنند، به فرافكني اقدام و در مصاحبه هايشان ادعا مي كنند كه همه مظنونان را شناسايي كرده اند.
محسني اژه اي تصريح كرد: از مديران بانك مركزي، ملي، صادرات و وزارت اقتصاد و دارايي كه ادعا مي كنند متهمان را شناسايي كرده اند، سؤال دارم كه آيا در اين مدت گزارشي به مقامات قضايي استان خوزستان ارائه كرده اند؟
وي با بيان اين كه در اين مدت 43 روز هيچ گزارش رسمي از سوي اين مراجع به دادگستري استان خوزستان نرسيده است، اظهار كرد: وظيفه ذاتي دادسراي كل كشور، دفاع از حقوق عامه و نظارت بر دادسراهاي استان است و در اين راستا از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم كرد.
محسني اژه اي گفت: تلاش براي روشن شدن همه ابعاد پرونده، تحقيق از همه كساني كه در مظان اتهام قرار دارند يا در خصوص اين پرونده به عنوان مطلع مي توانند موثر باشند و اطلاع رساني دقيق، صحيح و مفيد در خصوص اخبار پرونده مذكور، از برنامه هاي دادستاني كل كشور در روزهاي آتي است.
وي از نشريات و رسانه ها خواست تا اطلاع رساني صحيحي از پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني داشته باشند و با اعلام اخبار غير دقيق، موجب آشفتگي اذهان مردم و اخلال در كار دستگاه قضايي نشوند.
دادستان كل كشور براي حمايت همه جانبه از دستگاه قضايي استان خوزستان در راستاي پيگيري اين پرونده، قول مساعد داد و عنوان كرد: اين پرونده به تهران احاله شده است اما اين به آن معنا نيست كه كار دادگستري استان خوزستان تمام شده است. چرا كه استان هاي ديگري نيز از جمله كيش و تهران در اين پرونده درگير هستند و احتمال دارد افرادي در اين پرونده باشند كه صلاحيت رسيدگي به اتهامات آنان از عهده دادگستري خوزستان خارج باشد اما دادگستري استان خوزستان بيشترين زحمات و بهترين اقدامات را در اين خصوص داشته است و اميدواريم با قدرت بيشتري به كار خود ادامه دهد.
محسني اژه اي تصريح كرد: در رسيدگي به اين پرونده تلاش خواهيم كرد تا ذره اي از مسير عدل و انصاف و قانون خارج نشويم و سعي دستگاه قضايي كشور بر اين است تا ضعيف كشي صورت نگيرد و به افراد صاحب قدرت و صاحب پول اجازه نخواهيم داد تا با راه هاي شبه قانوني، از تخلف صورت گرفته فرار كنند.

 



شاگرد ! (گفت و شنود)

گفت: مگر دست اندركاران اختلاس 3هزار ميليارد توماني از مخالفان اصولگرايي نيستند؟
گفتم: بر منكرش لعنت! از اين لحاظ دقيقا مثل اصحاب فتنه 88 هستند.
گفت: مگر ليدر آنها به جاي مكتب اسلام، مكتب ايراني را پيشنهاد نكرده بود؟
گفتم: فتنه گران هم قيد اسلامي را از نام جمهوري اسلامي ايران حذف كرده و خواستار جمهوري ايراني به جاي جمهوري اسلامي شده بودند.
گفت: مگر آنها برخلاف سياست خارجي اعلام شده نظام، به سراغ ملك عبدالله و برخي ديگر از سران ديكتاتور عرب نرفته بودند؟
گفتم: سران فتنه كه رسماً از ملك عبدالله و برخي كشورهاي اروپايي براي فتنه انگيزي پول گرفته و از حمايت آشكار آنها برخوردار بودند.
گفت: مگر مفسدان اقتصادي و غارتگران بيت المال از حاميان اصلي و آشكار سران فتنه آمريكايي- اسرائيلي نبوده اند؟
گفتم: چندتا پرونده فساد اقتصادي را مي توان نشان داد كه عوامل آن از طرفداران پر و پا قرص مدعيان اصلاحات نباشند!؟
گفت: يعني از روي دست هم رونويسي كرده اند؟!
گفتم: شاعر مي گويد؛
رفتم به سراغ او شبي با شادي
گفتا؛ اي ول! تو هم كه راه افتادي!
گفتم تو كه در دوز و كلك استادي
گفتا؛ همه را تو ياد من مي دادي!؟

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
< ¤خلأ هدايتي بيداري اسلامي در منطقه با نشست اخير اجلاس بيداري اسلامي و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب مرتفع گرديد. اساسنامه مردم سالاري ديني در اين اجلاس به ياري خداوند تدوين و با نشر آن در بين ملتهاي بپا خاسته مانع از هرگونه انحراف و نفوذ استكبار خواهد شد. از اين پس مسئوليت مسئولين مربوطه خاصه وزارت امور خارجه دو چندان است و با مجاهدت و پشتكار طاقت فرسا بايد اهتمام بيشتري در اجراي رهنمودها و راهكارهاي اجلاس به خرج دهند. بي شك ثمره آن را در آينده نه چندان دور شاهد خواهيم بود.
محمود
¤خوب است در اجلاس بيداري اسلامي فيلم مخالفت خيانت آميز برخي از سران عضو كنفرانس اسلامي با پيشنهاد ايران مبني بر قطع رابطه با اسرائيل غاصب در اجلاس 1376 تهران، نمايش داده شود.
7120---0938
¤به اين نتيجه رسيده ام كه سياست هاي تركيه كه تحت لواي اسلامگرايي صورت مي گيرد نوع جديدي از نفاق است؛ فلذا هوشياري خاصي را مي طلبد. دولت تركيه با اين رويكرد هيچ بعيد نيست كه در آينده از رژيم غاصب صهيونيستي به خاطر اعزام كشتي مرمره به سواحل غزه عذرخواهي كند! از سوي ديگر شايسته است وزارت امور خارجه كشورمان اقدامات خود در قبال اقدامات تركيه در سوريه را به مردم اعلام كند.
زاهدي از شاهرود و 4652---0912 و 7601---0912
¤خطاب به مسئولين تصميم گير در وزارت علوم و تحقيقات و فن آوري بنويسيد نام دانشمند فقيد ايراني يعني مرحوم شيخ بهائي بر روي سردر يكي از دانشگاه هاي صنعتي كشور خالي است و حق اين است كه با اين نامگذاري نام و ياد اين دانشمند ايراني در تاريخ زنده نگه داشته شود.
عجله از كرمان
¤از دولت خدمتگزار بويژه شخص رياست محترم جمهوري به خاطر پروژه هاي مسكن مهر در تهران و شهرستان هاي كشور كه بسياري از مردم را صاحب سرپناه كرده تشكر مي كنم. اميدواريم دولت هاي بعدي هم كه روي كار مي آيند اين تجربه و شيوه موفق در مسكن سازي براي شهروندان را در پيش بگيرند.
0494---0914
¤چطور با نصب دوربين و اصلاح هزينه جرايم رانندگي تخلفات كاهش يافت براي برخورد با اختلاس ها كه نشان ضعف قوانين و بازرسان ضعيف است بايد علت ها را يافت و به مقابله با آنها پرداخت.
6810---0911
¤آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در تبليغات انتخاباتي دور اول رياست جمهوري خويش درخصوص كشف مواد مخدر توسط نيروي انتظامي اظهار مي كرد حق اين است به جاي تشكر از نيروهاي امنيتي به خاطر اين اقدامات، به دليل ورود مواد مخدر به داخل كشور از نيروهاي امنيتي انتقاد و گلايه كرد. در حال حاضر كشف موضوع اختلاس 3 هزار ميليارد توماني بانك صادرات نيز همين حالت را دارد. آقاي رئيس جمهور نبايد روي موضوع كشف اين اختلاس توسط دولت مانور بدهد و از مردم انتظار تمجيد و تشكر را داشته باشد. چرا كه براساس ديدگاه سابق خود بايد گلايه كرد كه چرا در دولت و زيرمجموعه ايشان چنين اختلاسي به وجود آمده است.
انديشه
¤از قوه قضائيه درخواست مي شود كه تنها نگاه خود را معطوف به اختلاس ميلياردي جريان خاص نكند تا از رسيدگي به تخلفات آنها در حوزه هاي مختلف باز نماند.
«ت» از شهركرد
¤به آقاي رئيس جمهور محترم عرض مي كنيم شما وظيفه داريد هر خلافي كه در دستگاه دولت سر زده اجازه بدهيد رسيدگي شود و مردم را نيز در جريان ريز رسيدگي به پرونده قرار بدهيد.
عسگرزاده
¤ شهرداري منطقه 9 مشهد براي پروانه مسجد صاحب الزمان(عج) كوي آب و برق كه سالها قبل از آمدن شهرداري ساخته شده 26 ميليون تومان جريمه تعيين كرده است. از مسئولين ذيربط درخواست رسيدگي داريم.
امام جماعت مسجد
¤ چرا ايرانسل قبض خط هاي دائمي را برخلاف قراردادش به در منازل نمي فرستد.
0485---0935
¤ طبق خبر خبرگزاري فارس در كنار خوابگاه خواهران دانشجويان دانشگاه تهران واقع در خيابان كارگر شمالي يك پاركينگ و استخر خصوصي در حال ساخت است كه كاملاً مشرف به اتاق هاي خوابگاه دانشجويان دختر مي باشد. آيا به عنوان يك شهروند دلسوز اجازه داريم از مسئولين شهرداري سؤال بكنيم چرا اجازه داده اند حريم امنيت اخلاقي جامعه توسط عده اي شكسته شود و مورد تهديد قرار بگيرد.
يك كارمند
¤ بخشنامه هايي كه از آموزش و پرورش در خصوص اضافه كاري خدمتكاران و سرايداران مدارس صادر مي شود به اجرا گذاشته نمي شود. برعكس از ما پول آب، گاز، برق و تلفن دريافت مي كنند.چرا؟
7311---0913
¤ دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات علاوه بر مبلغ 250هزار توماني كه به عنوان ثبت نام اوليه از دانشجويان دريافت كرده مبلغ 100 هزار تومان هم تحت عنوان پيش پرداخت مطالبه مي كند. چرا هيچ نهاد و مسئولي به امور و سياست هاي سليقه اي و غيرقانوني اين دانشگاه رسيدگي نمي كند؟
3628---0939
¤ از بانك ... به مركز بهداري رشت بخشنامه ارسال شده و كارمندان را تشويق به دريافت وام خريد كالا با فاكتورهاي صوري براي ثبت نام عمره كرده است. تو را به خدا بنويسيد مسائل معنوي مردم را به اين پلشتي ها آلوده نكنند و اجازه بدهند حداقل يكي از برنامه هاي زندگي مردم سالم و پاك باقي بماند.
6308---0914
¤ در سال جهاد اقتصادي يكي از كارهاي مثبتي كه دولت مي تواند انجام بدهد اين است كه مسئولين امر در كنار اختصاص يارانه توليد به صاحبان كارخانه ها براي هر 1000 نفر ايراني سالانه يك كارگاه كوچك توليدي احداث كند و سهام آن را به اين هزار نفر اختصاص بدهد. اين پيشنهاد در صورت عملي شدن به شدت موجب رونق اقتصادي كشور مي شود.
ايراني
¤ 11 كارخانه توليد ورق و لوله ايرانيت مدت سه ماه است كه تعطيل شده و كسي هم به فكر پنج هزار كارگر اين كارخانه ها نيست، از وزير صنعت و تجارت درخواست رسيدگي داريم. از كيهان نيز درخواست مي شود گزارشي تهيه نمايد.
7430---0935
¤ از بازنشستگان وزارت جهاد كشاورزي هستم از مسئولين اين وزارتخانه بپرسيد كه افزايش حقوق سال 90 را كي پرداخت مي كنند.
6441---0912
¤ نمايشگاه پاييزه نوشت افزار مدارس در مصلاي بزرگ تهران در حال برگزاري است كه متأسفانه اكثر خانم هاي فروشنده از نظر حجاب وضع مناسبي ندارند، اميدوارم رسيدگي شود.
آمره
¤ افغاني هاي مقيم شهرستان قزوين با مبالغ گزاف منازل خود را رهن داده و موجب بالا رفتن اجاره بهاء شده اند. به طوري كه پيدا كردن خانه اجاره اي در روستاهاي اطراف اين شهر نيز مشكل شده است.
2270---0919
¤ مصلي نمازجمعه قاين نيازمند توجه ويژه مديران استان و شهرستان در تخصيص اعتبار ويژه براي تكميل آن است.
5255---0915
 



رئيس سرويس همكاري هاي نظامي روسيه: مسكو دنبال راهي براي فروش اس-300 به تهران است

رئيس سرويس همكاري هاي نظامي و فني روسيه گفت اين كشور قصد دارد به قرارداد اس-300 با ايران عمل كند.
ميخائيل ديميتريف رئيس سرويس همكاري هاي فني و نظامي فدرال روسيه روز جمعه 25 شهريور 1390 (16 سپتامبر 2011) به خبرگزاري روسي اينتر فكس گفت: «روسيه در جستجوي راه هايي است تا به قرارداد تحويل موشك هاي زمين به هوا پيشرفته اس-300 به ايران كه دسامبر 2010 اجراي تحريم هاي سازمان ملل متحد به حال تعليق درآمد، عمل كند.»
وي ادامه داد: «روسيه در جستجوي راه هايي است تا سرنوشت اين قرارداد را به شكلي مثبت مشخص كند.»
دميتري مدودف رئيس جمهوري روسيه22 سپتامبر سال 2010 مجبور شد تحويل موشك هاي اس- 300 را به ايران با اجراي قطعنامه سازمان ملل متحد كه تهران را به سبب برنامه هسته اي بحث برانگيز خود مجازات مي كند ممنوع كند.
محمودرضا سجادي، سفير ايران در مسكو روز چهارشنبه 2 شهريور 1390 (24 اوت 2011) اعلام كرده بود كه ايران از روسيه به دليل خودداري از اجراي تعهداتش در قرارداد اس-300 به دادگاه هاي بين المللي شكايت كرده است.
برخي منابع مي گويند اظهارات ديميتريف نشان دهنده اين است كه اين شكايت در تعديل رفتار مسكو موثر بوده است.

 



بهار عربي با هويت اسلامي (يادداشت ميهمان)

دكتر حسين كچوئيان
گردهمايي نخبگان مسلمان در تهران در بحبوحه برپايي قيام گسترده مردمي در جهان اسلام اقدامي بسيار اساسي و راهبردي است كه مي تواند با توجه به خلأ مشهود رهبري و سازماندهي موجود در اين نهضت ها، نقشي تعيين كننده در روند و چگونگي تداوم آنها ايفاء كند؛ اما حتي اگر - بر فرض محال- اين اجلاس دستآوردي بيش از گردهمايي اين تعداد كثير از متفكرين و شخصيت هاي مؤثر و ذي نفوذ در ميان مسلمين ضمن اجتماعي تحت عنوان «بيداري اسلامي» نداشته باشد، در وضعيت كنوني في نفسه اقدامي ارزشمند در برابر نبرد سهمگين و همه جانبه اي است كه از سوي استكبار و محافل رسانه اي و سياسي آن براي ايجاد ابهام هويتي و انحراف ماهوي در قيام جاري مسلمانان برپا شده است، خاصه اينكه شرايط ويژه آنها يا مشخصاً نحوه شكل گيري نامنتظر اين نهضت ها تلاش گسترده اي از سوي قدرت هاي استكباري براي ايجاد ابهام هويتي در آنها و انفعال در نيروهاي اسلامي براي فعاليت بر مبناي دين و اظهار هويت ديني بويژه جهت دهي اسلامي به حركت و نهايتاً به دست گرفتن رهبري انقلاب را در پي داشته و دارد.
اما اين دقيقاً همان خطري است كه گردهمايي تهران تحت نام بيداري اسلامي درصدد هوشيارسازي نيروهاي اسلامي نسبت به آن و دفع پيامدهاي فاجعه بار ناشي از آن براي حال و آينده اين نهضت ها بوده است. نقطه كانوني سخنان رهبري انقلاب اسلامي در ابتداي اين اجلاس نيز جز تأكيد بر اين مسأله نمي باشد. با اينكه واقعيت تحركات ميداني مردم منطقه و روند رخدادهاي قيام هاي مسلمانان نشان مي دهد كه طي نه ماهه گذشته آنها تدريجاً درك خوبي نسبت به تهديدات موجود بر سر راه خود بدست آورده اند، اما بنظر مي رسد كه نسبت به خطرات ابهام هويتي و تلاش غربي ها در زمينه جعل هويت هاي انحرافي براي اين نهضت باندازه كافي حساسيت بوجود نيامده است. آشكارترين دلايل در مورد اين حقيقت از مواضع و تحركات نيروهاي اسلامي در جريان تحولات اين نهضت ها، بويژه نفس عدم توجه و تأكيد بر هويت اسلامي و حتي نفي آن از سوي بعضي از اين نيروها بجاي تلاش در اين زمينه، و همچنين حتي از بعضي از اظهارنظرها در اجلاس جاري نيز قابل فهم است.
از زمان برپايي جمعه «نجات انقلاب» در اواخر بهار گذشته در مصر، تمامي نهضت هاي منطقه تدريجاً در جهت هويت يابي فزاينده و اظهار ماهيت ويژه آن حركت كرده و اخيراً با تصرف لانه جاسوسي رژيم اشغالگر قدس در قاهره و انجام تحركات جمعي عليه اين رژيم نامشروع و آمريكا در مقابل سفارت هاي آنها در منطقه به اوجي در آشكارسازي هويت استكبارستيزانه و ضد صهيونيستي خود دست يافته اند. با اينكه به روشني و قاطعيت مي توان پيش بيني كرد كه پويايي هاي دروني انقلاب هاي منطقه در آينده هر روز بيش از گذشته به ظهور و تثبيت ماهيت ديني حركت هاي ضد استكباري اين نهضت ها منجر خواهد شد، اما قطعاً عدم تلاش آگاهانه در اين زمينه بواسطه غفلت از هويت پايه اي و بسترساز آنها و بي توجهي نسبت به هويت سازي هاي انحرافي مي تواند با افزايش هزينه ها و تهديدات، خطرات غيرقابل تصوري براي آنها بوجود آورد.
جريانات اسلامي در منطقه كه از پيشينه درازي در مجاهدت خستگي ناپذير و شجاعانه با استكبار و دست نشانده هاي آن در جهان اسلام برخوردارند، بواسطه دو دسته دلايل بيروني و دروني در صحنه مبارزه هويتي و كسب رهبري نهضت هاي موجود به شكل درستي ظاهر نشده اند و در مقابل تلاش هاي دشمن براي ايجاد انحراف در اين زمينه از طريق تأكيد بر دموكراسي خواهي و آزادي هاي دموكراتيك منفعل عمل كرده اند. با توجه به نحوه شكل گيري خود جوش اين قيام ها كه با اقدام آمريكا در پيش دستي نسبت به انقلاب از طريق بركناري سريع ديكتاتورها به نوعي سزارين و تولد زودرس آنها منجر گرديد، اين نهضت ها پيش از دست يابي به رهبري مشخص درگير حضور و ظهور كثيري از احزاب و گروه هايي شدند كه دايماً بر تعداد آنها نيز افزوده مي شده است. از آنجايي كه در تمامي نهضت هاي منطقه، غرب به رهبري آمريكا صحنه بازي را به شكل هاي مختلفي با تسلط بر چارچوب هاي اصلي قدرت در مهار دارد، بواسطه فقدان رهبري و كثرت نيروهاي سياسي اين نهضت ها را در ميانه راه انقلاب درگير الزامات بازي انتخاباتي كرده است. به همين دليل جريانات اسلامي با شرايط و حدود ويژه اي از داخل و خارج مواجه گرديده اند. از يك طرف با توجه به اينكه مهار نيروهاي نظامي- امنيتي در دست آمريكاست با خط قرمزها و حدود ترسيم شده توسط اين كشور براي اين بازي دموكراتيك رويارويند كه مي دانند عدم رعايت آن به رها كردن اين مهار و سگ هاي دست آموز و برچيده شدن بازي منجر خواهد گرديد. اين وضعيتي است كه آنها به عيان در بحرين و يمن شاهد آنند. اما مهمتر از اين شرايط و حدودي است كه نيروهاي اسلامي در صحنه داخلي با آن دست به گريبانند. با توجه به اينكه آنها بطور تناقض آميزي در وضعيت حضور و بقاي قدرت قبلي و نيروهاي آمريكا در حاكميت، درگير شرايط و الزامات مبارزه انتخاباتي شده و براي پيشبرد انقلاب به انتخابات وعده داده شده توسط اين حاكمان چشم دوخته اند، از سويي بايستي محدوده هاي تعيين شده رسمي و غير آشكار حافظان نظم موجود را رعايت كنند، و از سويي بايستي با توجه به رقابت حاد و حتي خصمانه نيروهاي سياسي كثير موجود به ضرورت حفظ وحدت نيروها و ممانعت از خروج مردم از صحنه توجه داشته باشند، خصوصاً اينكه پيش از هر تحولي واقعي و تحت شرايط بهم ريخته موجود اين كشورها با موجي از تحركات صنفي و درخواست هاي رفاهي روبرو گرديده اند.
بواسطه اين وضعيت ويژه و خاص كه در آن سال ها تحت اداره غرب و نيروهاي داخلي اش در منطقه «اسلام هراسي» به وجهي عميق براي نفوذ در فضاي عمومي آن و اذهان مردم القاء شده و همچنان به عنوان متغيري تعيين كننده تقويت و در صحنه از آن استفاده مي شود، جريانات اسلامي علي رغم پيشينه تاريخي درخشان در صحنه مبارزاتي با پايگاه گسترده و ريشه دار مردمي نبايد از حركت در جهت كسب رهبري اين نهضت ها از طريق تأكيد بر هويت اسلامي اجتناب كنند. مي توانيم بر اين تأكيد كنيم كه الزامات يك انقلاب با يك مبارزه انتخاباتي تفاوتي اساسي دارد. در وضعيتي كه با بازي در محدوده تعيين شده توسط آنهاييكه طرف مبارزه حركت مي باشند براي پيشبرد نهضت به مرحمت و لطف خصم نظر داريم و براي اجتناب از عدم اقبال رأي دهندگان از بيان واقعيت سختي مبارزه و نياز آن به پرداخت هزينه خودداري مي كنيم، درگير تناقضي هستيم كه نتيجه آن هر چه باشد پيروزي انقلاب نيست. انقلاب ماهيتاً پديده اي متفاوت با انتخابات است كه خواست پيشبرد آن از طريق ديگري ناممكن مي باشد. تنها طريق براي رهايي ملت هاي مسلمان و اعاده عزت اسلام رهايي از اين تناقض و عمل مطابق الزامات درست انقلابي واقعي مي باشد كه قطعاً ملت هاي منطقه با تداوم مبارزات خود و درك اهميت اسلام براي پيشبرد اين مبارزه راه آن را خواهند يافت.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ استاد دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران

 



اعتراف به هوشمندي و اقتدار رهبر انقلاب در عقده گشايي شبكه دولتي انگليس (خبر ويژه)

پخش برنامه اي طولاني عليه رهبر معظم انقلاب توسط تلويزيون دولتي انگليس با واكنش هاي مختلف در محافل ضدانقلاب مواجه شد. شبكه بي بي سي در اين برنامه سعي كرد به عقده گشايي عليه انقلاب اسلامي به نيابت از سران انگليس و آمريكا و رژيم صهيونيستي بپردازد.
با وجود كينه توزي بي سابقه تهيه كنندگان شبكه وابسته به سرويس جاسوسي و وزارت خارجه انگليس كه در جاي جاي برنامه تهيه شده موج مي زند اما اذعان به برخي حقايق باعث خشم محافل ضدانقلاب شده است از جمله آنجا كه مي گويد «آنچه آيت الله خامنه اي را از بسياري از رهبران و حاكمان تاريخ ايران ممتاز مي كند، نگاه منطقي و عملگرايانه او به سياست است. او برخلاف بسياري از حاكمان، مرد عكس العمل هاي آني نيست. موارد معدودي گزارش شده [؟!] كه كنترل خود را از دست داده و تصميمي گرفته باشد كه با دورانديشي سياسي وي ناسازگار است. زندگي سياسي [آيت الله] خامنه اي نشان مي دهد او هيچ وقت شتابي براي قدرت گرفتن نداشته است اما به خاطر پرهيز از تندروي، هيچ گاه هم مجبور نشده از نردبان قدرت [اقتدار] پايين بيايد. مرز دوست و دشمن براي او مرز روشني است و او در برخورد با مخالفان [دشمنان] غالبا برخورد قهرآميزي دارد اما زمان زيادي لازم است تا دشمني كسي براي او به اثبات برسد... شيوه مديريتي [آيت الله] خامنه اي در مقابله با بحران هاي سياسي شيوه اي دوسويه است. او ابزار همدلي و سركوب را كه در ادبيات سياسي شيعه به جاذبه و دافعه حاكم مشهور است، به طور همزمان و هماهنگ به كار مي گيرد... همسر وي در هيچ مراسم رسمي حاضر نمي شود و تاكنون حتي تصويري از او منتشر نشده است. چهره همسر او آن قدر ناشناخته است كه حتي در زمان بستري شدن يك هفته اي در بيمارستان قلب، پرستاران و دكترها نمي دانستند او همسر رهبر ايران است. آيت الله خامنه اي برخلاف بسياري از سياستمداران ايران، پسرانش را از فعاليت هاي اقتصادي يا داشتن مناصب حكومتي منع كرده است.»
بي بي سي در عين حال در اين برنامه به انواع عقده گشايي ها روي آورد تا شايد بخشي از داغ هايي كه استعمارگران نوين از رهبري هوشمندانه حضرت آيت الله خامنه اي به ويژه طي چند سال اخير در منطقه خاورميانه ديده اند، تشفي پيدا كند.
به دنبال پخش برنامه بي بي سي، برخي عناصر ضدانقلاب و فعالان رسانه اي آنها از فحاشي هاي بي بي سي استقبال كردند اما در عين حال اعترافات اين شبكه باعث شد تا شبكه بالاترين در تحليلي بنويسد: اين فيلم براي نشان دادن نقاط ضعف رژيم ساخته شده اما در عمل به نمايش قدرت رژيم و رهبري منجر شده است. با ديدن فيلم ما اين گونه مي فهميم كه رهبري در ايران بسيار قدرتمند و هوشمند است و نظام زيرساخت هاي بسيار اساسي دارد كه به سادگي قابل درهم شكستن نيست. در نهايت هم تاكيد مي شود كه رهبري تا پاي جان ايستادگي مي كند و تنها خود را در برابر خدا پاسخگو مي داند. در واقع او به عنوان قهرمان ديده مي شود.
يكي ديگر از كاربران بالاترين نيز در اين باره تصريح كرد: 60 دقيقه برنامه بي بي سي، حتي 60 ثانيه هم حرف جديد نداشت. شايد هم جمهوري اسلامي خودش پارازيت انداخته تا بينندگان را براي ديدن برنامه مذكور كنجكاوتر و مشتاق تر كند(!)
در همين حال مهدي جامي از همكاران قديمي شبكه بي بي سي، در وبلاگ خود نوشت: بخش اعظم اطلاعات برنامه بي بي سي، مفيد فايده نبود و نكته تازه اي را روشن نمي كرد. ما در اين برنامه نه تحقيق و نه منبع تازه اي نمي بينيم. بنابراين هيچ مزيتي ندارد. در عين حال به نظرم بي بي سي فارسي در اين گزارش از آن بي طرفي خاص خود خارج مي شود و مي تواند بازتاب مرحله تازه اي از سياست گذاري بريتانيايي براي مقابله آشكار با رهبري جمهوري اسلامي باشد. اما از نظر حرفه اي اين كار، امتيازي براي شبكه بي بي سي به همراه نمي آورد.
داريوش سجادي نيز در وبلاگ خود خاطرنشان كرده است: بي بي سي فارسي پس از گذشت 3 سال از فعاليتش حتي نتوانسته يك مستند قابل اعتنا به مخاطب عرضه كند. برنامه اخير هم يك شلختگي بصري با «كات و پيست» ناشيانه بود. به قول انگليسي ها وقتي يك اسكاتلندي دگمه اي پيدا مي كند آن را به خياط مي دهد تا برايش كت و شلوار بدوزد!
وي اضافه مي كند: در برنامه بي بي سي گفته مي شود كه آيت الله خامنه اي به جاي پاسخگويي به تاريخ، خود را پاسخگو به خدا مي داند. ظاهرا تهيه كننده ناشي متوجه نيست كه پاسخگويي به خداوند از مسلمات اسلام است و تعلقي به آيت الله خامنه اي ندارد... تهيه كننده ناشي از همان آغاز بي پروايي و بي اخلاقي را به وضوح نشان مي دهد و به صورتي كاملا غيرحرفه اي، بي اخلاقي خود را به پيشاني مخاطب مي كوبد.
سجادي نوشت: طبيعتا پخش اين برنامه مغرضانه و غيرحرفه اي جميع كاركنان ايراني بي بي سي را شريك جرم خواهد كرد و همين امر، اين حق را براي آنها ايجاد خواهد كرد تا تهيه كنندگان آن را شماتت كنند كه چرا هزينه عمل خود را چنين نسنجيده و نابلدانه به حساب همه پرسنل نوشته اند؟



 



اگر قوي تر شده بوديم كه فرار نمي كرديم (خبر ويژه)

رئيس حزب صهيونيستي كاديما مي گويد ديگر غروري براي اسرائيل باقي نمانده است.
تزيپي ليوني وزير خارجه سابق اسرائيل با انتقاد شديد از عملكرد كابينه نتانياهو گفت: حكومت اسرائيل از افزايش غرور ملي سخن مي گويد در حالي كه سفراي اسرائيل در خارج شبانه و با چفيه فلسطيني فرار مي كنند.
به گزارش (قدسنا) ليوني اين اظهارات را طي همايشي در مستعمره صهيونيست نشين «ريويفيم» بيان كرد و افزود: دولت فعلي از قدرت سخن مي گويد اما چنان ضعيف شده است كه حتي نمي تواند از شهروندانش در برابر موشك هاي فلسطيني حمايت كند.
وي گفت: «هر يك از شهروندان اسرائيلي بايد اين سؤال را از خود بپرسند كه «اسراييل» پس از اين همه شعارهايي كه نتانياهو داده، قوي تر شده است يا ضعيف تر؟ آنها از افزايش غرور ملي سخن مي گويند در حالي كه سفراي اسرائيل در خارج شبانه و با چفيه فلسطيني فرار مي كنند.»

 



از جلسه كه آبي گرم نمي شود تعطيلات تابستاني را عشق است! (خبر ويژه)

اغلب اصلاح طلبان تعطيلات تابستاني را بر جلسه مشترك «جبهه اصلاحات» و «مجمع روحانيون» ترجيح دادند و به همين دليل جلسه مذكور لغو شد.
گزارش ايلنا و فرارو به نقل از علي محمد غريباني (رئيس دوره اي جبهه اصلاحات) حاكي است كه جلسه اين جبهه با مجمع روحانيون قرار بود ديروز برگزار شود اما با توجه به اينكه اكثر اعضاي «مجمع» و جبهه اصلاحات به سفر و تعطيلات تابستاني رفتند، جلسه مذكور لغو شد. غريباني مي گويد با توجه به اينكه جلسه مذكور به حد نصاب نرسيد و اكثر اعضا به مسافرت تابستاني رفته بودند، جلسه به هفته آينده موكول شد.
فرارو با انتشار اظهارات غريباني مي نويسد: اصلاح طلبان اين روزها همواره بر سر دو راهي اند. آمدن و نيامدن يا ماندن براي ديدار و گفتگوهاي سياسي و رفتن به تعطيلات. تاكنون كه بدون هيچ ترديدي گزينه دوم انتخاب آن ها بوده است.
اين رسانه نزديك به اصلاح طلبان همچنين با اشاره به تخطئه اظهارات فريبكارانه خاتمي از جانب نظام و اصولگرايان، از قول محمد جواد حق شناس (عضو حزب اعتماد ملي) نوشت: اصلاح طلبان پس از بيان دغدغه هاي آقاي خاتمي پيرامون انتخابات، حداقل انتظارشان اين بود كه اين سخنان با پاسخي مناسب مواجه شود. با اين حال نه تنها پاسخ مناسبي به آن سخنان شنيده نشد بلكه اين دغدغه و انتظار اصلاح طلبان براي فراهم كردن زمينه بازگشت دوباره به عرصه سياسي و اجتماعي با نفي و نهي شديد روبرو شد. اين امر خلاف انتظار اصلاح طلبان بود و همين موضوع تصميم گيري ها را تا حدودي سخت تر كرده است.
در همين حال غلامعلي دهقان از اعضاي مركزيت حزب اعتدال و توسعه (حزب وابسته به محمد باقر نوبخت و نزديك به كارگزاران) در مصاحبه با سايت آفتاب تصريح كرد: ما حضور در انتخابات را تكليف و وظيفه شرعي و ملي مي دانيم و تحريم انتخابات را نوعي بدعت، كج فكري سياسي و اشتباه استراتژيك دانسته و به هيچ وجه آن را نمي پذيريم.
وي افزود: انتخابات تضميني براي امنيت ملي كشور است. در عصر حاضر عوامل نرم قدرت همانند حضور مردم در عرصه سياست بر عوامل سخت قدرت مثل قدرت نظامي برتري داشته و بهتر و مؤثرتر مي تواند امنيت ملي را حفظ كند. به همين دليل برگزاري انتخابات طي 33 سال گذشته، امنيت كشور را نهادينه و راه دخالت بيگانه را سد نموده است.

 



سي .ان.ان: بوش قدر دولت اصلاحات را ندانست! (خبر ويژه)

تحليل گران رسانه هاي آمريكايي معتقدند كاخ سفيد بهترين فرصت توقف برنامه هسته اي ايران را در دولت اصلاحات از دست داد و اكنون نيز جمهوري اسلامي بي اعتنا به تحريم ها، به پيشرفت هاي خود در اين عرصه شتاب مي بخشد.
شبكه تلويزيوني سي ان ان دراين باره گفت: بوش در دوران اول رياست جمهوري اش كه با كمرنگ شدن جنبش اصلاحات در ايران همزمان شده بود، تمام برنامه هاي اتمي ايران را تحريم كرد. اين رويكرد نه در قوانين توجيه پذير بود و نه متحدان آمريكا را كه مي خواستند با ايران به يك توافق اتمي برسند، مجاب مي كرد. آمريكا به سركوب روسيه در مورد نيروگاه بوشهر ادامه داد و همين باعث سرد شدن روابط دو كشور شد و روسيه ديگر در مورد برنامه هاي اتمي ايران همكاري نكرد. دولت بوش، زماني كه نگراني هاي بين المللي در مورد برنامه هاي اتمي زياد شده و قدرت آمريكا در منطقه گسترش پيدا كرده بود و زماني كه اصلاح طلبان ايران تاثير لازم را براي پذيرفتن عواقب سختي كه برنامه هاي اتمي براي ايران دارد داشتند، فرصت بزرگي را از دست داد.
سي ان ان اضافه كرد: همين اتفاق باعث شد كه متحدان آمريكا عقب نشيني كنند و در دام بازي تندروهاي ايران بيافتند كه از ناسيوناليسم و مخالفت دخالت خارجي سود مي جستند. دولت بوش هم در نهايت مواضعش را تعديل و در سال 2006 اعلام كرد قصد دارد به مذاكراتي كه اروپا مي خواست با ايران انجام بدهد، بپيوندد. ايران كه تغيير رويه آمريكا را ضعف اين كشور تعبير كرده بود، با قدرت بيشتري به برنامه هاي اتمي اش ادامه داد.
از سوي ديگر روزنامه نيويورك تايمز در تحليلي نوشت: 5 سال از زماني كه شوراي امنيت به ايران دستور داد غني سازي اورانيوم را متوقف سازد مي گذرد اما ايران همچنان در حال غني سازي است. تهران اميدوار است يا جهان اين موضوع را به كلي فراموش كند و يا تسليم شود؛ اين امر بسيار خطرناك است.
روزنامه آمريكايي همچنين نوشت: طرح اخير روس ها موسوم به طرح گام به گام، بيشتر بر لغو تحريم ها در كنار مجاب ساختن ايران به محدودسازي تلاش هاي هسته اي تاكيد دارد و اين همان رويكردي است كه آژانس در زمان البرادعي در پيش گرفت اما نتيجه زيادي به دست نياورد. در مقابل ايران زمان بيشتري براي غني سازي در اختيار گرفت. ما مطمئن نيستيم تحريم ها بتواند اثربخش باشد اما مي دانيم كه عدم فشار نيز تضميني براي پيش راندن برنامه هسته اي ايران است. اكنون 15ماه از آخرين دور تحريم ها مي گذرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14