(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 شهریور 1390- شماره 20027

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استقبال جوانان انقلابي ليبي از بيانات رهبر انقلاب
انديشمندان شركت كننده در اجلاس تهران: رهبر انقلاب اسلامي نقشه راه را نشان دادند
ايران شوراي انتقالي ليبي را به رسميت شناخت
دبيركل جهاد اسلامي فلسطين: تشكيل كشور فلسطين در مرزهاي 1967 را قبول نداريم
غلامعلي رشيد: بيداري اسلامي بدون تاثيرپذيري از دفاع مقدس محقق نمي شد
صالحي: تركيه در ميزباني سپر دفاع موشكي ناتو بازنگري كند
وزير دفاع: موج دوم بيداري اسلامي در مبارزه با رژيم صهيونيستي آغاز شده است
در سراسر كشور يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي جشن شكوفه ها را برگزار مي كنند
سفير ايران در مسكو: بررسي طرح گام به گام روسيه زمان زيادي لازم دارد
كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز آغاز به كار مي كند
با حمايت كميته امداد 700 هزار دانش آموز سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند
به گفته معاون ميراث فرهنگي عبور مترو خطري براي سي وسه پل ندارد
ممنوعيت عمليات عمراني در محورهاي برون شهري تا 3مهر
اختراع موتور با قابليت استفاده همزمان گاز و بنزين در خوي
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: آثار آيت الله مشكيني در كشور جمع آوري مي شود
عضو جبهه پايداري: جريانات فتنه و انحرافي فرقي با هم ندارند
معاون عمراني وزير كشور: بسته هاي حمايتي شهرداري ها به زودي اجرايي مي شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: شهريار ، بلندآوازه ترين شاعر دوران معاصر است
استاندار: كسي در ناآرامي هاي اخير اروميه كشته و زخمي نشد
در آستانه بازگشايي مدارس 93 هزار كلاس مقطع ابتدايي به كتابخانه مجهز شدند
اخبار ادبي و هنري



استقبال جوانان انقلابي ليبي از بيانات رهبر انقلاب

فرمايشات ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در نخستين همايش بين المللي بيداري اسلامي با استقبال جوانان انقلابي ليبي مواجه شده است.
نماينده جوانان انقلابي ليبي در طرابلس با استقبال از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي گفت: ملت ليبي سرنوشت كشور خود را رقم مي زنند.
«اشرف قره بوللي» در گفت وگو با شبكه خبري العالم با بيان اينكه «ملت ليبي با ديدگاه هاي آيت الله خامنه اي و فرمايشات ايشان در اجلاس بيداري اسلامي هم عقيده هستند»، افزود: دخالت غربي ها در ليبي تنها باعث شده است كه خون هاي بيشتري از مردم ليبي ريخته شود.
وي بر اهميت نقش جوانان انقلابي ليبي در پيروزي هاي انقلاب اين كشور تحت تاثير بيداري اسلامي و حضور علماي مسلمان در كنار آنان تاكيد كرد و اظهار داشت: اين در حالي است كه غرب با دسيسه هاي گوناگون تلاش مي كند اين قيام را بهار عربي بخواند تا آن را با اسلام و بيداري اسلامي بيگانه نشان دهد.
نماينده جوانان انقلابي ليبي در طرابلس، نسبت به برخي توطئه ها براي دور زدن انقلاب ليبي در داخل و خارج از اين كشور هشدار داد و خواستار هوشياري، آگاهي و دقت بيشتر ملت ليبي براي خنثي كردن اين توطئه ها شد.
وي تاكيد كرد كه ملت ليبي ديگر به وابستگان و نزديكان قذافي ديكتاتور سرنگون شده بويژه كساني كه مرتكب جنايات شده و يا در قبال اين جنايات سكوت كرده اند، اجازه نمي دهند در ليبي قدرت را در دست بگيرند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي روز شنبه در نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي در سخناني بسيار مهم، خطاب به ملت هاي انقلابي منطقه تاكيد كردند كه به آمريكا و ناتو اعتماد نكنيد؛ همواره در ميدان باشيد و اصالت هاي خود را با حساسيت بالا حفظ كنيد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين فرمودند: مردم و نخبگان مردمي و كساني كه از مردم بر آمده اند، خود صاحبان اين انقلابها و متعهد به حراست از آن و ترسيم كننده مسير آينده و رو به تكامل آن مي باشند و خواهند بود ان شاءالله.

 



انديشمندان شركت كننده در اجلاس تهران: رهبر انقلاب اسلامي نقشه راه را نشان دادند

سرويس سياسي-
در دومين روز از همايش بيداري اسلامي در تهران، انديشمندان جهان اسلام بيداري اسلامي را مرهون انقلاب اسلامي دانسته و تأكيد كردند كه امروز روح امام خميني (ره) در كالبد خيزش ها و قيام هاي اسلامي دميده شده است.
بايد پيشرفت هاي ايران اسلامي سرلوحه قرار بگيرد
در اين همايش، دكتر هلباوي انديشمند مصري تأكيد كرد: كشورهاي اسلامي بايد همانند ايران در راه استقلال همه جانبه علمي و اقتصادي گام بردارند. وي كه در كميسيون تاريخچه، مباني و مفاهيم بنيادين بيداري اسلامي سخن مي گفت اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه پس از پيروزي انقلاب در مسير درست قرار گرفت و با نقش آفريني علما در مسير استقلال همه جانبه حركت كرد.
عدنان الجنيد انديشمند يمني نيز در كميسيون چشم انداز و افق هاي پيش روي بيداري اسلامي گفت: بيداري اسلامي كنوني نوعي الگوگيري از انقلاب امام حسين(ع) و پس از آن انقلاب امام خميني(ره) است.
در همين حال، مرتضي پويا انديشمند پاكستاني در كميسيون چشم انداز و افق هاي پيش روي بيداري اسلامي به تلاش آمريكا براي ممانعت از گسترش انقلاب اسلامي ايران به ديگر كشورها اشاره كرد و گفت: اكنون انقلاب اسلامي، تأثيراتي در جهان ايجاد كرده كه نمونه واضح آن بيداري اسلامي است و پيش از آن نيز حزب الله و حماس از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفتند.
علي ناصر محمد نيز رييس جمهور سابق يمن هم در سخناني در همايش بيداري اسلامي با اشاره به قيام مردم در منطقه گفت: اين قيام ها همان تراوش هاي انقلاب اسلامي ايران است كه اكنون به بهار جهان عرب شهرت يافته است.
مهي الدوري نماينده پارلمان عراق طي سخناني در اين همايش كه در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد گفت: بيداري اسلامي امروز در مقابل سلطه غرب ايستاده است تا آنان همانند دهه هاي گذشته نتوانند خواسته هاي خود را بر ملت ها ديكته كنند. خانم الدوري گفت: امروز روح امام خميني، آيت الله محمد باقر صدر و آيت الله محمد صادق صدر در كالبد حركت هاي مقاومت اسلامي منطقه دميده شده است بر همين اساس سلطه گران با ناكامي در مقابل مقاومت ملت هاي مسلمان به تفرقه افكني ميان شيعه و سني روي مي آورند. وي اشاعه فحشا و منكر را از ديگر روش هاي سلطه غرب براي غلبه بر مقاومت و هويت اسلامي مسلمانان برشمرد و افزود: اقدام آنان نتيجه اي نخواهد داشت زيرا دنيا دريافته است كه كمونيسم و لائيك نمي تواند سعادت بشر را رقم زند و آنان خود با چنين ديدگاه هايي در فسق و منكر و فحشا غرق شده و به بن بست رسيده اند. نماينده پارلمان عراق با اشاره به تلاش آمريكا براي حضور طولاني مدت در عراق گفت: ترديدي نيست كه ملت عراق تا زماني كه آمريكايي ها از اين كشور خارج نشوند ساكت نخواهد شد. خانم الدوري افزود: مردم عراق هرگز ذلت حضور طولاني مدت آمريكا را در عراق قبول نخواهند كرد و آن را براي خود ذلت مي دانند. وي گفت: در صورتي كه آمريكايي ها به حضور طولاني مدت در عراق اصرار ورزند، ملت عراق آنان را به زباله دان تاريخ خواهد فرستاد.
هشدار درباره انحراف قيام ها
از سوي ديگر؛ شخصيت ها و انديشمندان جهان اسلام بر وحدت ميان امت اسلام و هوشياري نسبت به دسيسه هاي نظام سلطه براي منحرف كردن قيام ها تأكيد كردند.
عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در سخناني در همايش بيداري اسلامي گفت: بيداري اسلامي در تقابل با امپرياليسم غالب بر جهان است.
وي افزود: امام خميني پرچمدار اين بيداري اسلامي هستند.
حكيم تصريح كرد كه نبايد اجازه داد تا دشمنان، بيداري اسلامي را منحرف كنند.
در همين ارتباط، مصطفي كامالك رئيس حزب سعادت تركيه نيز تأكيد كرد: جهان اسلام نيازمند وحدت است.
وي با اشاره به سلطه گري هاي امپرياليسم افزود: دادن حق وتو به امپرياليسم در شوراي امنيت نشان مي دهد كه امپرياليسم چگونه مي خواهد جهان را به سلطه درآورد. وي با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979، گفت: اين انقلاب اميد جديدي براي بشريت ايجاد كرد كه حق بر باطل و مظلوم بر امپرياليسم مي تواند پيروز شود.
همچنين مصطفي عثمان، مشاور رئيس جمهور سودان در دومين روز از اجلاس بين المللي بيداري اسلامي پيشنهاد كرد: مسلمانان منشوري براي اتحاد تدوين كنند تا از طريق آن اختلافات را كنار بگذارند. عبدالهادي آونك انديشمند مالزيايي هم طي سخناني در اين همايش به تأسيس پايگاه هاي نظامي غرب در منطقه براي ضربه زدن به اسلام اشاره كرد و گفت: آنان به فكر منافع خودشان هستند و انتظاري بيش از اين نيست. آونك تصريح كرد: بايد امت اسلام بيداري اسلامي خود را توسعه دهد و در روابطش با سلطه گران تجديدنظر كند.
رهبر ايران
نقشه راه را نشان دادند
برخي از شخصيت هاي سياسي كشورهاي اسلامي با دكتر علي اكبر ولايتي دبيركل همايش بين المللي بيداري اسلامي ديدار و گفت وگو كردند. ابراهيم جعفري نخست وزير سابق عراق در اين ديدار گفت: برگزاري اين همايش در مناسب ترين زمان ممكن بود و قطعاً نقش مؤثري در قيام ملت هاي مسلمان خواهد داشت.
همچنين به گزارش واحد مركزي خبر، رمضان عبدالله رئيس جهاد اسلامي فلسطين هم در ديدار با دكتر ولايتي ضمن تشكر از برگزاري اين كنفرانس بين المللي گفت: قيام مردم فلسطين با حمايت جمهوري اسلامي ايران ادامه يافته و ما به ملت و رهبري ايران به ديدي پدرانه نگاه مي كنيم. وي از بيانات مقام معظم رهبري در نشست افتتاحيه اين كنفرانس تقدير كرد و گفت: ايشان مسير نهضت هاي اسلامي و قيام هاي مردمي در كشورهاي اسلامي را به گونه اي ترسيم كردند كه دربرگيرنده منافع ملت هاي مسلمان منطقه است. عبدالله خواستار ايجاد دبيرخانه اي دائمي براي پيگيري مباحث اين نشست شد. همچنين نمايندگان نهضت هاي اسلامي تركيه و تاجيكستان در ديدارهاي جداگانه با آقاي ولايتي ضمن قدرداني از برگزاري اين كنفرانس خواستار تداوم اين حركت شدند. دكتر محمد صالح، رهبر جنبش مردمي ازبكستان هم در ديدار با دبيركل كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي گفت: برگزاري چنين كنفرانسي موجب افتخار جهان اسلام است و حركت هاي مردمي همچون دهه هاي گذشته چشم به جمهوري اسلامي ايران دارند. وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران هم اكنون قدرت منطقه اي برتر است و اين قدرت در جهت منافع مسلمانان جهان شكل گرفته است. رهبر جنبش مردمي ازبكستان تلاش جمهوري اسلامي ايران را براي برقراري صلح در آسياي ميانه ستود. گفتني است؛ در همين راستا، زهير صندوق نماينده مجلس قانون گذاري فلسطين نيز با مثبت ارزيابي كردن سخنراني رهبر معظم انقلاب در كنفرانس بيداري اسلامي تهران گفت: مطالبي كه حضرت آيت الله خامنه اي در اين سخنراني به آنها اشاره فرمودند خواسته ها و منويات قلبي ما بود كه از زبان ايشان جاري شد.
وي در گفت وگو با فارس اظهار داشت:با توجه به اين سخنراني بايد بگويم كه مواضع سياسي فلسطين و ايران در قبال انقلاب هاي كشورهاي عربي به يكديگر بسيار نزديك است.

 



ايران شوراي انتقالي ليبي را به رسميت شناخت

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه ايران با احترام به مبارزات و خواست مردم مسلمان ليبي به واگذاري كرسي اين كشور در سازمان ملل به شوراي انتقالي راي مثبت داده است.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «رامين مهمان پرست» در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره راي جمهوري اسلامي ايران نسبت به واگذاري كرسي ليبي در سازمان ملل متحد به شوراي ملي انتقالي اعلام كرد: انقلاب ليبي با پيروزي مردم مسلمان اين كشور، هم اكنون در مسيري قرار گرفته كه شوراي ملي انتقالي به نماينده سياسي اين كشور تبديل شده است به همين خاطر جمهوري اسلامي ايران با احترام به مبارزات و خواست مردم مسلمان ليبي و به منظور كمك به بازگشت ثبات و امنيت و استقرار نهادهاي قانوني جهت بازسازي هر چه سريعتر اين كشور به اين موضوع راي مثبت داد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با تبريك مجدد پيروزي مردم ليبي، اميدوار است در اين مقطع تاريخي و سرنوشت ساز شوراي ملي انتقالي بتواند با حمايت مردم، كشور را به سمت وحدت ملي و همبستگي سوق دهد و از نفوذ و تسلط سلطه گران كه مي كوشند تا از تحولات اخير در جهت منافع و بسط سيطره خويش سوءاستفاده كنند، جلوگيري كند.

 



دبيركل جهاد اسلامي فلسطين: تشكيل كشور فلسطين در مرزهاي 1967 را قبول نداريم

رمضان عبدالله تاكيد كرد كه تشكيل كشور فلسطين در مرزهاي 1967 را قبول نداريم و فلسطين براي ما تمام فلسطين است.
دبيركل جنبش جهاد اسلامي گفت: شرط بندي بر سر كشور مستقل فلسطيني با مرزهاي سال 1967 خطرات بسياري در پي دارد.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره عربي، وي اين سخنان را پس از آن بيان كرد كه محمود عباس بر پافشاري تشكيلات خودگردان براي مراجعه به سازمان ملل متحد جهت درخواست عضويت فلسطين با مرزهاي سال 1967 تاكيد كرده است.
رمضان عبدالله كه در اجلاس بين المللي بيداري اسلامي سخن مي گفت تاكيد كرد: برخي بر سر تشكيل كشوري شرط بندي كرده اند كه وتو در انتظار آن است و اين مسئله خطرات بسياري در پي خواهد داشت البته ما نيز خواهان تشكيل كشور فلسطين بوده و به جهان نيز بي توجه نيستيم اما هرچند ممكن است برخي بخواهند كشوري براساس مرزهاي 1967 داشته باشند اما فلسطين براي ما تمام فلسطين است و حاضر نيستيم يك ذره از خاك فلسطين را واگذار كنيم و پايتخت آن قدس خواهد بود.

 



غلامعلي رشيد: بيداري اسلامي بدون تاثيرپذيري از دفاع مقدس محقق نمي شد

جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه با گذشت سه دهه و پرورش يك نسل در جهان عرب و مشاهده مجموعه تحولات منطقه درمي يابيم كه اين بيداري اسلامي بدون تاثير از آموزه هاي انقلاب اسلامي و 8 سال دفاع مقدس نمي توانست محقق شود.
سرلشكر پاسدار «غلامعلي رشيد» ديروز در جلسه هيئت امناي دانشگاه عالي دفاع ملي و در جمع مسئولان و فرماندهان ضمن تبريك فرا رسيدن هفته دفاع مقدس به ملت قهرمان ايران اظهار داشت: برگزاري هفته دفاع مقدس در 31 شهريورماه هر سال، سالگرد يك تجاوز نيست بلكه بزرگداشت يك حماسه عظيم و بزرگداشت مقاومت نيروهاي مسلح و مقاومت مردمي يك ملت است.
وي افزود: ملتي كه در اوج سختي ها و كمبود امكانات و مظلوميت در يك جنگ كاملا نابرابر در مقابل دشمنان ايستاد و دفاعي جانانه كرد و شكست و هزيمت و ناكامي را به دشمن كه به نيابت از استكبار جهاني با ملت ايران مي جنگيد، و همه حاميان منطقه اي و جهاني صدام تحميل كرد. وي تاكيد كرد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس در زمان وقوع و پس از آن نتايجي به همراه داشته، از جمله معرفي ملت ايران به مقامت در برابر تهديد و تجاوز و معرفي نظام جمهوري اسلامي ايران به استقلال خواهي و مقابله با نظام سلطه و حمايت مردم و نظام ايران از ملت هاي تحت سلطه استبداد و استعمار نهايتا انديشه و رفتارهاي ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي طي 3 دهه گذشته با پيگيري اهداف و آرمان هاي ديني و انقلابي از طريق استقامت و پرداخت هزينه، مهمترين كلاس آموزشي و الگوسازي براي ملت هاي منطقه بوده است.
رشيد در پايان اظهار داشت: اكنون پس از گذشت سه دهه و پرورش يك نسل در جهان عرب و مشاهده مجموعه تحولات منطقه درمي يابيم كه اين بيداري اسلامي و پيروزي ملت ها بدون تاثير از آموزه هاي انقلاب اسلامي و 8 سال دفاع مقدس نمي توانست محقق شود.

 



صالحي: تركيه در ميزباني سپر دفاع موشكي ناتو بازنگري كند

وزير امور خارجه كشورمان در مورد استقرار سپر دفاعي موشكي ناتو در تركيه گفت: از نظر ما اين تصميم چندان درستي نيست و نياز به بازنگري دارد.
علي اكبر صالحي در حاشيه همايش بين المللي بيداري اسلامي با اشاره به مواضع انقلاب اسلامي در حمايت از مردم مظلوم فلسطين گفت: ما معتقديم فلسطين به همه فلسطيني ها تعلق دارد، فلسطين تجزيه پذير نيست كه ما بخواهيم به نحوي كه برخي القا مي كنند در آن مسير حركت كنيم. ما از ابتدا تاكيد كرديم فلسطين متعلق به فلسطينيها است و ايران پيشنهادي را مبني بر برگزاري رفراندوم در فلسطين براي تعيين نوع حكومتشان داده است.
وي تاكيد كرد: ما با تجزيه فلسطين تحت هيچ عنواني و به هيچ بهانه اي موافق نيستيم، ما رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسيم و اين موضع صريح ايران از ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز بوده است.
صالحي گفت: ما اين رژيم را غاصب مي دانيم و بايد سرزمين فلسطين به كل مردم فلسطين بازگردانده شود.
وي در پاسخ به پرسشي كه آيا رئيس جمهور ايران قبل و بعد ازسفرش به نيويورك سفر ديگري نيز خواهد داشت يا خير؟ گفت: اين موضوع در آينده اعلام خواهد شد.
صالحي در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد: آيا وزير خارجه عمان در مورد وضعيت دو تبعه آمريكايي كه در ايران بازداشت هستند ميانجي گري كرده است؟ گفت: بسياري از سران كشورها پادرمياني كردند و اين پادرمياني ها را ما به قوه قضائيه و مسئولين آن اعلام كرديم كه اميدواريم مورد رافت مسئولين قوه قضائيه قرار گيرد.
وي همچنين در مورد استقرار سپر دفاعي موشكي ناتو در تركيه گفت: هنوز اين موضوع چندان به طور جدي از طرف تركيه مطرح نشده است فقط در حد صحبتي بوده است، اما اگر قرار باشد چنين تصميمي گرفته شود از نظر ما تصميم چندان درستي نيست و نياز به بازنگري دارد، زيرا هيچ توجيهي براي آن وجود ندارد. دهه ها است كه كشورهاي منطقه با هم زندگي مي كنند حال كه اين تحولات مردمي در منطقه رخ داده است و به سمتي مي رود كه انسجام منطقه را بيشتر كند تا دولتهاي ناشي از اين تحولات و حركتهاي مردمي دولتهايي باشند كه ناشي از اراده ملي هستند و يقينا هر دولتي كه ناشي از اراده مردمش باشد در جهت منافع مردمش كار خواهد كرد آنها هم افزايي فكري و همگرايي سياسي خواهند داشت و منطقه به سمتي مي رود كه از استقلال بيشتري برخوردار باشد، بنابراين اگر بخواهند در اين برهه چنين سامانه راداري در منطقه ايجاد كنند جز ايجاد ابهام امر ديگري در پي ندارد.
وزير امورخارجه كشورمان همچنين در دومين روز همايش بين المللي بيداري اسلامي در سخنراني خود گفت: از نگاه جمهوري اسلامي ايران قيام هاي اخير منطقه اي، حركتي اصيل و مردمي با انگيزه هاي اسلام خواهانه، آرمان گرايانه و اصلاح طلبانه در حوزه مناسبات ملي، بين المللي و حوزه هاي ديني و عقيدتي بوده و تجلي بيداري نوين اسلامي در عصر تزلزل و ناكارآمدي انديشه ها و مكاتب غيرالهي مي باشد.
وي همچنين با اشاره به غافلگيري غرب در مقابل انتظار انقلاب اسلامي از موج بيداري اسلامي در جهان گفت: به رغم غافلگيري دنيا خاصه نظام سلطه بين المللي به رهبري آمريكا و صهيونيسم بين الملل از قيام هاي مردمي در بستر بيداري اسلامي در منطقه مبالغه نيست اگر بگوييم كه رهبري، دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران نه تنها از اين تحول غافلگير نشده بلكه منبعث از اوج ايمان است به سنت هاي الهي و نيز درك عميق شان از دلبستگي مردم منطقه به ريشه هاي ديني و سنتي خود، چنين تحولي را از ابتداي انقلاب اسلامي خويش در افق منطقه مي ديدند و انتظار وقوع آن را داشتند.

 



وزير دفاع: موج دوم بيداري اسلامي در مبارزه با رژيم صهيونيستي آغاز شده است

سردار احمد وحيدي درباره تحولات اخير منطقه تاكيد كرد كه موج دوم بيداري اسلامي در مبارزه با رژيم صهيونيستي آغاز شده است.
وزير دفاع كشورمان در حاشيه نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي در جمع خبرنگاران درباره روند تحولات اخير در منطقه اظهار كرد: امروز شاهديم كه بيداري اسلامي در جهان اسلام به نقطه اصل خود در تاريخ معاصر رسيده است و اين در تاريخ ملت هاي مسلمان كم نظير است. امروز با اتفاقاتي كه در برخي كشورهاي عربي از جمله مصر و اردن در حال وقوع است، تحولات منطقه وارد تحولات عميق تري شده است.
او ادامه داد: با توجه به تسخير لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي و فرار سفير اين رژيم غاصب از مصر مي توان گفت كه موج دوم بيداري اسلامي در مبارزه با رژيم صهيونيستي آغاز شده است و اميدواريم كه اين حركت با قدرت بيش تري ادامه يابد.
وحيدي افزود: اين انقلاب ها بيش از پيش گسترش پيدا خواهد كرد. البته دشمنان اسلام تلاش زيادي براي كنترل انقلاب هاي منطقه مي كنند، اما اين بيداري و جريان ضد صهيونيستي در كشورهاي اسلامي ديگر نيز ادامه خواهد يافت.
به گزارش ايسنا، وي در ادامه در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اقدامات حكام وابسته برخي كشورهاي عربي در منطقه تاكيد كرد: مقاومت حكام وابسته در برابر ملت هاي خود كاري غير مفيد است چرا كه اين ديكتاتورها در نهايت مجبور خواهند شد به خواست ملت ها كه همان حاكميت اسلام و مبارزه با استكبار و رژيم صهيونيستي است تن بدهند.
وزير دفاع با بيان اين كه آمريكا و اسرائيل تلاش مي كنند انقلاب هاي منطقه را مصادره به مطلوب كنند، تصريح كرد: آن ها در ابتدا تلاش كردند كه بر موج بيداري ملت هاي منطقه كه داراي ماهيت اسلامي بود سوار شوند و با به انحراف كشاندن، آن را به نفع خود مصادره كنند اما ملت هاي مسلمان منطقه با هوشياري و با شعار اسلام خواهي توطئه هاي آن ها را خنثي كردند و گام به گام به سمت اسلام خواهي در منطقه رفتند.

 



در سراسر كشور يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي جشن شكوفه ها را برگزار مي كنند

يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي خود را آماده برگزاري جشن شكوفه ها در روز چهارشنبه 30 شهريورماه مي كنند.
فاطه قربان معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر آماده شدن دانش آموزان پايه اول ابتدايي براي حضور در مدارس گفت: هدف از برگزاري جشن شكوفه ها، آماده سازي دانش آموزان پايه اول ابتدايي، آشنايي با فضاي مدرسه و گذراندن ساعاتي در كنار معلم و حضور در كلاس درس است. اين مقام مسئول در معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: در اين روز همچنين بيش از 500 هزار نوآموز پيش دبستاني در مراسمي با عنوان «جشن غنچه ها» شركت مي كنند.

 



سفير ايران در مسكو: بررسي طرح گام به گام روسيه زمان زيادي لازم دارد

سفير كشورمان در مسكو با اعلام اين كه جمهوري اسلامي ايران در مسير مطالعه و تبيين ابعاد طرح «گام به گام» روسيه است تأكيد كرد كه اين بررسي زمان زيادي لازم دارد.
«سيدرضا سجادي» در گفت وگو با ايسنا در خصوص سفر سعيد جليلي به روسيه كه قرار است سي ام و سي و يكم شهريور ماه به مسكو انجام شود، گفت: اين سفر در چارچوب روابط و ديدار مقامات دوجانبه نيست و با توجه به اين كه دبيران شوراي عالي امنيت 60 كشور دنيا در كنفرانس شركت مي كنند، ديدار مقامات روسيه با دبيران شوراي امنيت ملي كشورها برنامه ر يزي نشده است.
سفير ايران در روسيه در مورد ادامه گفت وگوهاي ايران و روسيه درباره طرح گام به گام نيز تصريح كرد: اين طرح، طرح مفصلي است كه هر لغت آن بايد از لحاظ حقوقي و فني مطالعه شود و تبعات آن بررسي گردد. زمان زيادي نياز خواهد داشت كه طرف ايراني نقطه نظرات خود را ارائه دهد و نهايتاً دو طرف به جمع بندي برسند.
وي ادامه داد: قطعاً در اين مسير سؤالاتي پيش مي آيد كه بايد ما متوجه شويم كه منظور طرف روس در بيان يك جمله و عبارت چيست. ما هنوز در مسير بررسي، مطالعه و تبيين ابعاد اين طرح هستيم.

 



كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز آغاز به كار مي كند

پنجاه و پنجمين كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز با حضور كشورهاي عضو در وين آغاز به كار مي كند.
پنجاه و پنجمين جلسه سالانه كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي در تاريخ 19 تا 23 سپتامبر 2011 (28 شهريور تا اول مهرماه 1390) برگزار مي شود.
«فريدون عباسي» رئيس سازمان انرژي اتمي كه رياست هيئت ايراني را در كنفرانس عمومي آژانس عهده دار است نيز روز شنبه وارد وين شده است.
در كنفرانس عمومي آژانس طيف گسترده اي از موضوعات با حضور مقامات عاليرتبه و نمايندگان كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي بررسي مي شود.
كنفرانس عمومي بالاترين نهاد قانونگذاري آژانس بين المللي انرژي اتمي است و از نمايندگان تمام كشورهاي عضو تشكيل شده است.
اين نهاد سالانه يك نشست برگزار مي كند كه اين نشست نيز معمولا در ماه سپتامبر برگزار مي شود.
در اين نشست، برنامه ها و بودجه آژانس تصويب مي شود و در رابطه با ديگر موضوعاتي كه توسط شوراي حكام، مديركل آژانس و يا ديگر اعضا مطرح مي شود، تصميم گيري خواهد شد.
كنفرانس عمومي آژانس پس از نشست شوراي حكام كه به مدت يك هفته در وين در جريان بود، آغاز به كار مي كند.

 



با حمايت كميته امداد 700 هزار دانش آموز سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند

معاون فرهنگي كميته امداد با اشاره به حمايت هاي اين مجموعه از دانش آموزان تحت پوشش گفت: در سال جاري 700 هزار دانش آموز با حمايت هاي امداد و به صورت رايگان وارد مدارس مي شوند.
اكبر ميرشكار از آمادگي كميته امداد براي حمايت از دانش آموزان تحت پوشش اين مجموعه خبر داد و گفت: براساس برنامه ريزي تدوين شده تمامي امكانات و خوابگاه ها در سراسر كشور جهت برگزاري يك دوره ديگر تحصيلي براي دانش آموزان فراهم شده است.
وي بيان داشت: امسال حدود 700 هزار دانش آموز با حمايت هاي امداد و به صورت رايگان وارد مدارس مي شوند كه اميدواريم اين دانش آموزان در سطح كشور با رتبه هاي قابل قبولي موفق شوند.

 



به گفته معاون ميراث فرهنگي عبور مترو خطري براي سي وسه پل ندارد

معاون حفظ و احياي آثار تاريخي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: عبور مترو از زير سي وسه پل اين مجموعه تاريخي را تهديد نمي كند.
مسعود علويان صدر در حاشيه بازديد از ابنيه هاي تاريخ اردبيل در گفت وگو با فارس در اردبيل اظهار داشت: با انتخاب مشاور دانشگاه اصفهان 40 ستون، كاوش و مطالعات 12 جلدي انجام شده روي اين پل به خوبي مشاهده شد كه احداث تونل در زير اين مجموعه 33 پل را به هيچ وجه با تهديد روبه رو نمي كند.
وي اين بناي تاريخي را از جمله آثار فاخر و نفيس ملت ايران برشمرد و گفت: ما وظيفه حفاظت از اين مجموعه را داريم و به جد عوارض مربوط به آن را رصد كرده و پيگيري مي كنيم.
اين مسئول گفت: آن چه كه در اين بنا اتفاق افتاده ترك هاي جزيي و موردي بوده كه در اغلب بناهاي تاريخي اين امر طبيعي است و هر اثر با ترك مشكلات خود را بيان كرده و به چشم مي آورد.
معاون حفظ و احياي ميراث فرهنگي ترك خوردگي هاي اين پل تاريخي را سطحي اعلام كرد و بيان داشت: اين ترك ها در جهت تونل و اغلب بر اثر نيروهاي فشاري بوده نه نيروهاي رانشي كه هر فرد فني مي تواند آن را به خوبي تشخيص داده و علائم آن را ببيند.
علويان صدر خاطرنشان كرد: با انجام حفاري ها در احداث اين تونل تاكنون هيچ گونه تخريب و علايم وارد آمدن خسارت به اين مجموعه مشاهده نشده و در اين زمينه مشكلي وجود ندارد.
وي اظهار داشت: آنچه سبب تهديد است و سبب نگراني ما شده اثرات و تبعات لرزشي ناشي از حركت قطارهاست كه سبب شده ما مطالعات خود را با همكاري مشاوران از دانشگاه صنعتي ادامه دهيم.
اين مسئول اضافه كرد: در هر موردي كه به واسطه مسير عبور مترو 33 پل را تهديد كند ما در موضع محكم و مقتدر حفاظت اين مجموعه را با هيچ امر ديگر معاوضه نمي كنيم.
معاون حفظ و احياي ميراث فرهنگي گفت: مردم نبايد نگراني از اين بابت داشته باشند چرا كه بناي 33 پل بناي مستحكم و يك سايت حفاظتي است و هيچ موضوعي نمي تواند اين مجموعه را تهديد كند.

 



ممنوعيت عمليات عمراني در محورهاي برون شهري تا 3مهر

رئيس پليس راهور ناجا گفت: هرگونه عمليات عمراني در معابر درون شهري تا 15مهر و محورهاي برون شهري تا يكشنبه ممنوع است.
سردار اسكندر مومني افزود: با توجه به حجم بالاي ترافيك در روزهاي پاياني شهريورماه تا سوم مهر انجام هرگونه عمليات عمراني در محورهاي برون شهري تا سوم مهرماه و در معابر درون شهري تا 15 مهرماه ممنوع است.
مومني همچنين در خصوص گواهينامه هاي هوشمند با بيان اينكه هم اكنون بيش از يك ميليون جلد گواهينامه هوشمند در كشور صادر شده است، گفت: قصد داريم به زودي طي فراخواني تمام گواهينامه هاي قديمي را به گواهينامه هاي هوشمند تبديل كنيم كه براين اساس تمام سوابق رانندگان در اين گواهينامه ثبت خواهد شد.
رئيس پليس راهور ناجا در پاسخ به سوالي درخصوص شمار رانندگان متخلف حرفه اي در كشور گفت: تعداد متخلفان حرفه اي در كشور كم است، اما حادثه آفريني اين افراد بالاست كه قطعا پليس درخصوص برخورد با اين افراد بدون اغماض رفتار خواهد كرد.
همچنين به گزارش ايسنا سرهنگ جهانگيري معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا نيز در خصوص ممنوعيت شماره گذاري خودروها از مهرماه گفت: خودروهاي پژو روآ و وانت پيكان به دليل عدم رعايت استانداردها ايمني لازم از ابتداي مهرماه شماره گذاري نمي شوند و شماره گذاري اين دو خودرو متوقف و بسته خواهد شد.

 



اختراع موتور با قابليت استفاده همزمان گاز و بنزين در خوي

موتور خودرو با قابليت استفاده همزمان گاز و بنزين توسط دو دانشجوي رشته مكانيك دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوي طراحي و ساخته شد.
به گزارش ايرنا، «امين وفايي» و «جواد لطفي» با ابتكار خود موفق به طراحي و ساخت موتور خودرو با قابليت استفاده همزمان بنزين و گاز در سال جهاد اقتصادي شده اند.
سازندگان اين موتور در گفت وگو با خبرنگاران درباره اختراع خود گفتند: اين موتور با مصرف همزمان سوخت هاي بنزين و گاز در پيستون هاي جداگانه عمل مي كند، به طوري كه همزمان در دو پيستون سوخت گاز و در دو پيستون ديگر بنزين مصرف مي شود.
مخترعان جوان خويي، افزايش بيش از يك و نيم برابري عمر موتور خودرو و افزايش دو برابري قدرت موتور را از مزاياي اين اختراع ذكر كردند.
دو دانشجوي رشته مكانيك دانشگاه آزاد خوي با بيان اين كه طراحي و ساخت اين موتور پنج ماه طول كشيده است، افزودند: براي ساخت اين طرح 30 ميليون ريال هزينه شده كه در صورت توليد انبوه قيمت اين اختراع به 25 ميليون ريال كاهش پيدا مي كند.
مهم ترين ويژگي بارز موتور اختراعي اين دو جوان خويي، كاهش 46 درصدي مصرف سوخت است.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: آثار آيت الله مشكيني در كشور جمع آوري مي شود

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: به زودي تمام آثار مكتوب و غيرمكتوب آيت الله مشكيني در كشور جمع آوري مي شود.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل، بهمن دري در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مشكين شهر اظهار داشت: اتكا به فرهنگ بومي و بهره گيري از فرهنگ عاشورايي از سياست هاي كاري شوراي فرهنگ عمومي در كشور است.
وي از توزيع صدها هزار جلد قرآن كريم در بين كشورهاي مسلمان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد و افزود: به زودي تمام آثار مكتوب و غيرمكتوب آيت الله مشكيني در كشور جمع آوري مي شود.
دري خاطرنشان كرد: كتاب پنج جلدي ايران به روايت جنگ جهاني دوم در قالب يك جلد تدوين شده و در سفر رئيس جمهوري به نيويورك توسط وي به اريكه برده مي شود تا جهانيان شاهد زورگويي ها و جنايت هاي استكبار جهاني در سال هاي پيشين باشند.

 



عضو جبهه پايداري: جريانات فتنه و انحرافي فرقي با هم ندارند

كاشان- خبرنگاركيهان:
عضو جبهه پايداري گفت: از نظر اين جبهه، جريانات فتنه و انحرافي با يكديگر تفاوتي نداشته و از روي رسانه ها و نشريات آنها مي توان نزديكي اين دو جريان را به وضوح مشاهده كرد.
مجيد متقي فر در حاشيه اختتاميه همايش ترجمان هويت انقلاب اسلامي در دانشگاه كاشان در جمع خبرنگاران با رد هرگونه ارتباط ميان مشايي و جبهه پايداري اظهار داشت: كساني اين ارتباط را به ما نسبت مي دهند كه با گفتمان انقلابي ما مخالف هستند و با سوءاستفاده از سابقه حمايت گذشته ما از دولت به دنبال زدن انگ هاي سياسي به ما هستند.
وي عدم نفوذ عوامل فتنه و جريان انحرافي در انتخابات آتي را مطالبه مشترك مردم و جبهه پايداري دانست و افزود: بنابراين انشقاق جبهه پايداري با ملت نيست بلكه با نخبگان سياسي حامي جريان انحرافي و فتنه است.
وي با تكذيب هرگونه سهم خواهي توسط جبهه پايداري افزود: جبهه پايداري تنها به دنبال تشكيل تركيبي از افراد شايسته از طيف اصولگرايي است كه بتواند گفتمان اصيل انقلاب را به معناي واقعي عرضه كنند.
اين فعال سياسي، حاكميت گفتمان انقلاب اسلامي را هدف جبهه پايداري ذكر و خاطرنشان كرد: بايد آرمان هاي انقلاب عملياتي شود و مسئولان فرهنگي بايد فرهنگ مردم را به سمت پويايي، فضيلت و اخلاقيات در تمام شئون سوق دهند.

 



معاون عمراني وزير كشور: بسته هاي حمايتي شهرداري ها به زودي اجرايي مي شود

معاون عمراني وزارت كشور در تبريز از عملياتي و اجرايي شدن قريب الوقوع اعطاي بسته هاي حمايتي دولت به شهرداري ها موضوع هدفمندي يارانه ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حميدرضا ارشادمنش كه به منظور بازديد از طرح ها و پروژه هاي عمراني و مشاركتي شهرداري تبريز به اين شهر سفر كرده بود، روز شنبه در نشست مديران شهرداري و شهردار تبريز اظهار داشت: موضوع چگونگي و نحوه اعطاي بسته هاي حمايتي دولت به شهرداري ها در راستاي قانون هدفمندي يارانه ها از ماه ها قبل مورد بررسي و ارزيابي هاي كارشناسي در وزارت كشور، سازمان شهرداري ها و دهياري ها و ستاد هدفمندي يارانه ها قرار گرفت و پس از جمع بندي و نهايي شدن موضوع جهت تصويب و اعلام نظر نهايي به هيئت محترم وزيران ارسال شد.
معاون عمراني وزير كشور افزود: بسته هاي حمايتي شهرداري ها در حال حاضر منتظر تصويب در دولت است و در آينده نزديك اجرايي خواهد شد. وي از همكاري شهرداري تبريز در اجراي موفق قانون هدفمندي يارانه ها قدرداني كرد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: شهريار ، بلندآوازه ترين شاعر دوران معاصر است

تبريز-خبرنگاركيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شهريار بلندآوازه ترين و بزرگترين شاعر عصر ماست.
محمد حسيني شامگاه شنبه در همايش ملي بزرگداشت استاد شهريار و پاسداشت روز شعر و ادب فارسي در تبريز افزود: اين شاعر بزرگ، در كلام رهبر فرزانه انقلاب، «شهريار شعر و ادب» است و بايد چنين چهره هاي ارزشمندي را پاس داشت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اشعار شهريار و محبوبيت وي در نزد مردم، به شعر «علي اي هماي رحمت» اشاره كرد و از وي به عنوان شاعر مخلص اهل بيت(ع) نام برد و اظهار داشت: اشعار شهريار در بيان امام علي(ع) و امام حسين(ع)، لطيف و پرمعنا بوده و شور و حال خاصي ايجاد مي كنند كه نشان از شيفتگي شهريار ايران زمين به اهل بيت(ع) دارد و روح متاثر شهريار از ائمه را نشان مي دهد.
«حسيني» شهريار را مرد و شاعري شيفته خاك وطن ذكر كرد و يادآور شد: حتي دعوت هاي مكرر از وي براي رفتن به خارج از ايران، در شهريار تاثيري نداشت و يكي از شاخصه هاي بسيار والا و ارزشمند شادروان شهريار، ولايت مداري او و مردم دار بودن وي بود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: بزودي از «كمال خجندي» شاعر نام آور روزگار نيز تجليل خواهد شد.
گفتني است همزمان با برپايي اين همايش، مقبره الشعراي تبريز كه قبر استاد شهريار در آن جا قرار دارد گلباران شد.

 



استاندار: كسي در ناآرامي هاي اخير اروميه كشته و زخمي نشد

اروميه-خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان غربي گفت: در ناآرامي هاي اخير در شهر اروميه هيچ يك از شهروندان كشته و زخمي نشدند.
جلال زاده در گفت وگو با خبرنگاران افزود: برخي از رسانه هاي خارجي در راستاي ايجاد فضاي مسموم در شهر اخباري را در رابطه با كشته شدن يكي از شهروندان اروميه منتشر كرده بودند كه اين خبر صحت نداشت و از سوي مراجع ذي ربط نيز تكذيب شد.
وي ادامه داد: در دو روز ناآرامي كه در شهر اروميه در پي رد دو فوريت احياي درياچه اروميه در مجلس به وقوع پيوست حدود 10 نفر از كاركنان نيروي انتظامي مجروح شدند.
وي با اشاره به برخي جوسازي هاي رسانه هاي خارجي در مورد درياچه اروميه خاطرنشان كرد: بعد از برگزاري جلسات توجيهي و ارشادي براي تعدادي از دستگيرشدگان در حوادث اخير، آنها اذعان مي كردند كه از اصل موضوع بي اطلاع بودند.
وي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با ميزان تعهدات استان در رابطه با ايجاد اشتغال گفت: ميزان تعهد دولت براي ايجاد اشتغال در كشور حدود 5/2 ميليون شغل است كه سهم آذربايجان غربي ايجاد حدود 113 هزار شغل مي باشد كه در پنج ماه گذشته حدود 40 هزار شغل در استان ايجاد شده است.
استاندار آذربايجان غربي نرخ بيكاري استان در مردادماه را حدود 4/0 درصد اعلام كرد و افزود: نرخ بيكاري در استان به دليل ظرفيت هاي بالاي كشاورزي حدود 3 الي 5/3 درصد از نرخ بيكاري كشور پايين تر است.

 



در آستانه بازگشايي مدارس 93 هزار كلاس مقطع ابتدايي به كتابخانه مجهز شدند

وزير آموزش و پرورش از تجهيز 93 هزار كلاس مقطع ابتدايي به كتابخانه هاي كلاسي خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت تصريح كرد: اولين اقدام وزارت آموزش و پرورش براي مطالعه كتاب هاي غيردرسي و آشنايي دانش آموزان با فرهنگ مطالعه، ايجاد كتابخانه هاي كلاسي است كه هر دانش آموز با مديريت معلم بتواند از امكانات آن استفاده كند.
وي خاطرنشان كرد: 280 هزار كلاس در مقطع ابتدايي وجود دارد كه 93 هزار آن مجهز به كتابخانه شدند و اين روند در سال جاري ادامه پيدا خواهد كرد.
حاجي بابايي در ادامه از تجهيز مدارس راهنمايي خبر داد و گفت: بايد به سمتي حركت كنيم كه تمام مدارس و كلاس ها از دانش آموز گرفته تا معلم همه درگير مسئله كتاب، كتابخواني و كتابداري شوند و اين طور باشد كه هر دانش آموز در پايان سال تحصيلي، چندين جلد كتاب با موضوعات مختلف مطالعه كرده باشد.
وزير آموزش و پرورش در ادامه گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت از راه اندازي 10 هزار مدرسه قرآن در يكسال اخير خبر داد و گفت: اين تعداد در حالي است كه در طول 32 سال گذشته تنها 670 دارالقرآن در كشور ايجاد شده بود.
وي به برنامه هاي ديگر وزارت آموزش و پرورش براي آشنايي بيشتر دانش آموزان با قرآن كريم اشاره و خاطرنشان كرد: براي سال تحصيلي 91-90 يك ساعت كلاس هاي قرآن دانش آموزان مقطع ابتدايي افزايش پيدا مي كند و آموزش ويژه قرآن را در يك ماه اول سال تحصيلي براي دانش آموزان كلاس سوم ابتدايي در نظر گرفته ايم.
حاجي بابايي با تاكيد بر اينكه بايد فرهنگ آموزش و پرورش را فرهنگ قرآني كنيم افزود: در حال آماده كردن 3 ميليون قرآن كريم براي دانش آموزان مقطع راهنمايي هستيم تا طرح همگام با قرآن را در كشور سراسري كنيم.
وي در پايان گفت: با توجه به اهميت نماز ستادهاي نماز در سراسر كشور مجهز و تقويت شدند و اين حمايت با قوت ادامه پيدا مي كند البته هر چه در خصوص نماز، عبادت و عترت كار كنيم كافي نيست و اين در طول زمان بايد تقويت شود.

 



اخبار ادبي و هنري

ذوق زدگي «شرق» از آرزوهاي يك ضدانقلاب
روزنامه شرق از آرزوها و اظهارات يك نويسنده معاند دچار ذوق زدگي شد.
اين روزنامه در پي ترويج ليبراليسم فرهنگي است، در شماره ديروز خود، با چاپ عكسي از مراسم جشن سينماي ايران، آرزوهاي محمود دولت آبادي را مبني بر فعاليت فيلم سازان معاندي چون ابراهيم گلستان، محسني مخملباف، جعفر پناهي و... را واتاب داد.
ابراهيم گلستان جاسوس دولت انگليس در رژيم پهلوي بود و از قبل فيلم هاي تبليغاتي براي شركت استعماري نفت ايران و انگليس پول هاي كلاني به جيب زد.
محسن مخملباف كه اينك نقش پادوي تبليغاتي و رسانه اي بي بي سي و صداي آمريكا را ايفا مي كند، با ميل به سوي ساخت فيلم هاي اروتيك، در محافل تجزيه طلبان و بهائيان و سلطنت طلبان شركت مي كند.
جعفر پناهي نيز در روزهاي فتنه آمريكايي و اسرائيلي 88، نقش هوچيگر عليه نظام را برعهده داشت. وي در حالي دستگير شد كه در حال مستندنمايي ادعاهاي واهي يكي از سران فتنه در زيرزمين خانه اش بود.
وي از مهمانان ويژه سفارتخانه هاي غربي در تهران مي باشد.
محمود دولت آبادي هم نويسنده اي سكولار است كه چند سال پيش، به دعوت حزب صهيونيستي سبز آلمان، در همايشي ضد ايراني موسوم به كنفرانس برلين شركت كرد.
دعوت از اين عنصر معلوم الحال در جشن سينماي ايران جاي تامل دارد.
گاف اتاق خبر «من و تو»
شبكه ضد انقلابي من و تو، كه به بهره گيري از مجريان و خبرنويسان كم سواد، ميان اهالي رسانه مشهور شده، شنبه شب گاف جالبي داد.اين شبكه در بخش اتاق خبر و در زيرنويس خبر، واژه مصمم را با حرف «سين» بكار برد.
اتاق خبر چندي پيش براي زير سوال بردن رزمايش عظيم ارتش جمهوري اسلامي بدون اشاره به پرواز هواپيماهاي ساخت ايران «آذرخش و صاعقه»، تاكيد كرد اين رزمايش با شركت هواپيماهاي اسقاطي (!) برگزار مي شود.
يكي از زنهاي مجري من و تو (س.س) دچار انحراف جنسي شديد است تا آنجا كه بستگان وي، نسبت خود با او را منكر مي شوند.
رئيس اتحاديه نويسندگان تركيه:
انقلاب اسلامي ايران سرآغاز حركت هاي آزادي طلبانه منطقه است
مديركل اتحاديه نويسندگان آزاد تركيه گفت: انقلاب اسلامي مردم ايران سرآغاز حركت آزادي طلبانه در كشورهاي منطقه است.
به گزارش فارس، دوغان اوزلوك مديركل اتحاديه نويسندگان آزاد تركيه و از سرنشينان كشتي كاروان آزادي غزه با بيان اين كه ديكتاتوري در منطقه و جهان رو به زوال است، انقلاب ايران را سرآغاز حركت آزادي طلبانه كشورهاي منطقه دانست و گفت: كشورهاي استعماري و استكباري در شرايط كنوني بيكار نخواهند نشست و تلاش مي كنند اين موج را با مقاصد منفعت طلبانه خود همراه كنند.
وي با بيان اين كه بايد تلاش كرد حكومت هايي با محوريت عدالت، آزادي و رعايت حرمت انسان در منطقه ايجاد شوند، گفت: استكبار به خوبي دريافته كه مردم منطقه از اسلام دست برنمي دارند بنابراين در پي ايجاد انحراف در باورهاي اسلامي مردم و توليد اسلام آمريكايي است.
اين محقق ترك، بيداري و ايستادگي در برابر اسلام آمريكايي و ليبراليسم غرب را مهمترين مسئوليت كشورهاي منطقه دانست.
نمايش هاي مبتذل مجري سابق در كانال هاي ماهواره اي
يك مجري سابق صدا و سيما كه در مقابل دوربين يك شبكه ماهواره اي ظاهر شده است به بهاي زير پا گذاشتن اخلاقيات و موازين اجتماعي جامعه ايراني مي كوشد مخاطبان تازه اي را براي شبكه فراهم آورد.
به گزارش فردا، چند شب پيش رضا رشيدپور، جواني موزيسين را به برنامه خود فراخواند و با او در باب موضوع «روابط دختر و پسر» به گفتگو پرداخت.
گفتگويي كه به سرعت رنگ ابتذال به خود گرفت و مهمان به درخواست رشيدپور به نقل خاطرات خود از دوستي با دختران مختلف پرداخت! رشيدپور در اين برنامه كوشيد با تقليد ناشيانه از شوهاي مبتذل غربي به برنامه خود رنگ و بويي جنجالي بدهد. در اين ميان مهمان برنامه هم عنان از كف داد و به طرح نظريات خاصي پرداخت و توضيح داد كه در رابطه ميان زن و مرد عاشق شدن به ازدواج ربطي ندارد. دوست داشتن مي تواند جدا از ازدواج معنا يابد و... اما اوج ابتذال در آنجا اوج گرفت كه وي به درخواست رشيدپور يكي از اشعارش را كه مضموني مبتذل و شبه عاشقانه داشت خواند.
به نظر مي رسد اين گونه اقدامات جداي از آنكه چارچوب هاي شناخته شده اخلاقي جامعه ايراني را هدف گرفته است، به نوعي بازي خوردن در يك سناريو سياسي هم محسوب مي شود. چه آنكه تاكنون بارها از حمايت يك جريان سياسي منحرف داخلي از اين سنخ اقدامات ضد فرهنگي سخن به ميان آمده است. در اين خصوص به نظر مي رسد نهادهاي نظارتي و به خصوص وزارت ارشاد نيز بايد نظارت گسترده تري را اعمال نمايند.
گفتني است يكي ديگر از مجريان صدا و سيما، چندي پيش با حضور در جشن سينماي ايران، كنايه هاي تحقيرآميزي عليه نظام بيان كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14