(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 شهریور 1390- شماره 20028

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني : طرح نظارت بر نمايندگان در مجلس هشتم نهايي مي شود
صدر: ايجاد چالش در كشور موج بيداري اسلامي در منطقه را دلسرد مي كند
محسني اژه اي: پيش از بررسي تمام ابعاد اختلاس اخير نمي توان اطلاع رساني جامعي داشت
آمريكا امتناع روسيه از تحويل اس ـ 300 به ايران را قطعي مي داند
متفكر آمريكايي در سي ان ان: هولوكاست هسته اي را اسرائيل ايجاد خواهد كرد نه ايران
نمايندگان مجلس: بايد ريشه فساد 3 هزار ميلياردي خشكانده شود
وال استريت ژورنال:
آمريكا در حال بررسي برقراري خط مستقيم تلفني با نيروي دريايي ايران در مواقع اضطراري است
رئيس ديوان عدالت اداري: برخي با فرافكني سعي دارند مسئوليت اختلاس را متوجه ديگران كنند
مصلحي: سرمايه بلوكه شده فرد اختلاس كننده بسيار بيشتر از 3000 ميليارد تومان است
اعتراف مقامات آمريكايي؛ فعاليت سپر موشكي ناتو در تركيه با سامانه اي در اسرائيل هماهنگ است
نمايش فيلم «بيگانگان» ويژه اعضاي انجمن روزنامه نگاران مسلمان
اسامي اعضاي شبكه پنهان بي بي سي در تهران افشا شد
با انجام عملياتي مقتدرانه مقر اصلي ضدانقلاب در شمال غرب كشور به تصرف سپاه درآمد



لاريجاني : طرح نظارت بر نمايندگان در مجلس هشتم نهايي مي شود

رئيس مجلس بر اجرايي شدن طرح نظارت بر نمايندگان در نه ماه باقي مانده از عمر مجلس هشتم تاكيد كرد.
علي لاريجاني كه روز گذشته در نشست خبري خود با خبرنگاران سخن مي گفت، در پاسخ به سوالي كه درخصوص سرنوشت طرح نظارت مجلس پرسيده بود، گفت: ظرف دو هفته رسيدگي به طرح نظارت مجلس بر مجلس انجام و اين طرح به اجرا درمي آيد. يقينا طي هشت، نه ماه باقي مانده از عمر مجلس هشتم، اين طرح به اجرا درمي آيد.
وي با ابراز گلايه از برخي رسانه ها و صداوسيما درخصوص طولاني شدن فرآيند رسيدگي به طرح نظارت مجلس بر مجلس گفت: از برخي رسانه ها و صدا و سيما به دليل اين كه مي گويند اين طرح در مجلس عقب افتاده است، گلايه دارم. طرح فوق در دست بررسي است و طي دو هفته آينده در مرحله رسيدگي قرار خواهد گرفت.
لاريجاني در بخش ديگري از صحبت هايش با بيان اين كه سازمان ملل به زودي درباره عضويت فلسطين در اين سازمان تصميم گيري مي كند، خاطر نشان كرد: هدف از برگزاري همايش حمايت از فلسطين در تهران، صيانت از حقوق مردم فلسطين و دفاع از روشي است كه آنها به عنوان مقاومت برگزيده اند. در واقع اين همايش كه نهم و دهم مهرماه در تهران برگزار مي شود حلقه اي از زنجيره همايش هاي فلسطين است كه شعار اصلي آن «فسلطين، وطن فلسطينيان و تاثير انقلاب هاي منطقه اي بر روي آن است».
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: دبير همايش حمايت از فلسطين آقاي شيخ الاسلام است و هيات هايي از پارلمان هاي اسلامي و شخصيت هاي برجسته سياسي و فرهنگي در اين كنفرانس حضور دارندكه در روز اول مراسم افتتاحيه و در سه نيمروز ديگر سخنراني سخنرانان را خواهيم داشت.
وي با اشاره به فعاليت پنج كميسيون جانبي اين كنفرانس گفت: كميسيون پارلماني اين كنفرانس، فعال سازي ظرفيت حمايت بين المللي از مساله فلسطين را دنبال خواهد كرد، كميسيون احزاب و گروه هاي سياسي تحولات منطقه اي و انتفاضه فلسطين را بررسي مي كند، كميسيون سازمان هاي مردم نهاد حامي فلسطين نيز مساله آوارگان و بازگشت آنها و كميسيون علما و رهبران ديني، موضوع قدس را مورد پي گيري قرار مي دهند. علاوه بر اين كميسيون رسانه هاي گروهي نيز رفع محاصره فلسطين و غزه را دنبال خواهند كرد.
لاريجاني در ادامه با بيان اين كه مساله فلسطين بايد در انقلاب هاي منطقه اي از درخشندگي خاصي برخوردار باشد، تاكيد كرد: ملت فلسطين توقع دارند گام هاي عميق و عملي تري برداشته شود. علاوه بر اين با توجه به بررسي طرح عضويت فلسطين در سازمان ملل، انتظار مي رود رسانه هاي گروهي از اين فرصت استفاده كرده و عمق موضوع را براي مردم و ملل ديگر باز كنند.
در ادامه اين نشست، خبرنگار شبكه خبر ارزيابي رئيس مجلس را از موضع جمهوري اسلامي ايران در رابطه با بحث عضويت فلسطين در سازمان ملل متحد جويا شد كه لاريجاني پاسخ داد: اين موضوع كه در رسانه ها مطرح شده است اين مطلب را مي رساند كه همه خواست و حقوق مردم فلسطين در اين رابطه لحاظ نشده است.
وي افزود: البته براساس موضع ايران در رابطه با فلسطين، ما از هر اقدامي كه در راستاي احقاق حقوق ملت فلسطين باشد حمايت مي كنيم.
وي طرح عضويت فلسطين در سازمان ملل را با پيچيدگي ها و حواشي همراه دانست و گفت: همين طور كه در رسانه ها شنيده ايد آمريكايي ها با سرو صدايي مطرح كردند كه مي خواهند اين طرح را وتو كنند، بنابراين اينكه قرار است چگونه اين موضوع در سازمان ملل پيش رود و چقدر مي تواند از حقوق مردم فلسطين دفاع كند جاي بحث دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، همچنين تاكيد كرد: سياست جمهوري اسلامي آن است كه از حقوق فلسطين حمايت كند اگر در درون اين طرح فريبكاري براي عقب نگاه داشتن مقاومت باشد، نبايد گول اين موضوع را خورد.
لاريجاني در مورد موضوع تشكيل دولت فلسطين و رايزني هاي انجام شده براي وحدت نظر هم گفت: مطمئنا ستون محكم تصميمات گرفته شده براي فلسطين، حماس و جهاد اسلامي هستند و هيچ گروهي نمي تواند در اين زمينه تك روي كند. البته امكان ادعاي برخي از گروه هاي فلسطيني وجود دارد اما بايد به اين نكته نيز توجه كنند كه در نهايت مردم فلسطين راي و نظر آخر را مي دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري تقريب مذاهب با تاكيد بر اينكه به وحدت رسيدن گروه هاي فلسطين يك اصل است، گفت: در اين رابطه بايد چارچوب وحدت به درستي مشخص شود. اگر وحدت حول احياي حقوق مردم فلسطين و دفاع از مقاومت باشد رويه درستي طي شده است چرا كه در غير اين صورت و با فراموشي اين اهداف ديگر بحث وحدت موضوعيت ندارد.
لاريجاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي با فكر تشكيل دولت فلسطين موافق است، گفت: در همين رابطه به دوستان فلسطيني مان كه ابراز تمايل براي مشورت كرده اند گفته ايم كه اگر راه و آرمان تان را براي دستيابي به وحدت طي كنيد، عاقلانه ترين راه را رفته ايد.
رئيس قوه مقننه همچنين در رابطه با بحث موضوع قدس و مسئله يهودي سازي نيز گفت: مسئله قدس و بحث يهودي سازي و شهرك هاي يهودي نيز معضلي است كه كشورهاي اسلامي به اين موضوع فوق العاده مهم توجه زيادي دارند به طوري كه بنده در جريان هستم كه برخي از اين روسا اين مسئله را مورد تاكيد قرار داده اند.
علي لاريجاني در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران با بيان اين كه ما در صيانت از حقوق مردم تاكيد داريم، گفت: ما به مسئولان سوري نيز اعلام كرديم كه به دموكراسي پايبنديم و در اين راستا معتقديم كه پايداري امنيت در منطقه موجب سعادت مسلمانان است، ولي اين كه گفته شود از مرزهاي سوريه سلاح وارد مي شود ما در اين مورد تحقيق كرديم.
رئيس مجلس با بيان اين كه طبق تحقيقات مشخص شد سلاح به سوريه وارد مي شود، اين پرسش را مطرح كرد كه آيا كشورهايي كه بويي از دموكراسي نبرده اند مي خواهند با سلاح دموكراسي ايجاد كنند.
وي افزود: كشورهايي كه نمايندگان مجلس آنها را، سلاطين آن ها منصوب مي كنند و هنوز حقوق ملت خود را استيفا نكرده اند براي ديگران نسخه مي نويسند.
وي اين امر را ملعبه دانست و گفت: شنيده ايم كه در اين كشور اقدامات اصلاحي شروع شده است البته كساني كه با تبليغات خود بنزين در اين موضوع مي ريزند و به سوريه سلاح مي فرستند بايد پاسخگو باشند. نمي توان با فرستادن نيرو و سلاح به يك كشور، بخواهيم در آن دموكراسي ايجاد كنيم. اين در حالي است كه خود اين كشورها حتي براي رانندگي بانوان نيز در كشورشان ممنوعيت دارند.
بايد پرونده اختلاس را
يك پروژه ملي دانست
رئيس قوه مقننه همچنين در بخش ديگري از اين نشست خاطرنشان كرد: اهتمام قواي سه گانه براي رسيدگي به اين پرونده نقطه مثبتي است كه آقاي اژه اي مي تواند از آن استفاده كند.
وي با تأكيد بر اينكه كسي نبايد در رابطه با پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني به دنبال فرافكني باشد گفت: نظام جمهوري اسلامي سيستمي براي رفع اشكال دروني خود دارد كه در همين رابطه نمايندگان مردم به عنوان حافظان حقوق ملت نگاه همه جانبه اي به اين موضوع دارند از اين رو نبايد به اين مسئله به شكل قبيله اي نگاه كرد.
لاريجاني همچنين تأكيد كرد: بايد به اين پرونده به شكل پروژه ملي نگاه كرد تا ريشه اين فسادها برچيده شود.
رئيس فراكسيون اصولگرايان همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار سايت رسمي فراكسيون اصولگرايان در مورد پيش بيني اش از وحدت اصولگرايان گفت: نگاه خوش بينانه اي به حركت آيت الله مهدوي كني دارم. اصل اينكه جامعه روحانيت مبارز و شخصيت آيت الله مهدوي كني محور كار باشند كار درستي است.
وي ابراز اميدواري كرد كه همه گروه ها به اين فقيه توجه كنند و با حفظ احترام ايشان در مسير همراهي قرار گيرند.
لاريجاني همچنين با يادآوري اين نكته كه معمولاً در انتخابات فراز و نشيب هايي وجود دارد، در مورد بحث سهم خواهي گروه هاي اصولگرا در 8+7 نيز گفت: سهم خواهي به آن معنا وجود ندارد و بايد اين موضوع را از كساني كه خود آن را مطرح كرده اند، پرسيد.
در ادامه نشست خبري رئيس مجلس، خبرنگار روزنامه اعتماد از لاريجاني سؤال كرد كه با توجه به ممنوعيت فعاليت بسياري از احزاب سياسي اصلاح طلب و همچنين شخصيت هاي اصلاح طلب و حتي ممنوعيت انتشار اخبار مربوط به آنها، اصولگرايان با چه كسي مي خواهند در انتخابات رقابت كنند گفت: شما نبايد موضوعات سياسي را غيرواقع بينانه ببينيد.
علي لاريجاني ادامه داد: آيا در حال حاضر اصلاح طلب ها در صحنه رسانه هاي مكتوب به سايت ها حرف شان را نمي زنند؟ آنها حرف شان را مي زنند، سخنراني مي كنند و مقاله مي نويسد و تعداد روزنامه هاي اصلاح طلب كه نظرات آنها را مطرح مي كنند كم نيست.
وي گفت: اصلاح طلبان در مجلس هم حضور دارند و سايت رسمي دارند، بنابراين اين طور كه شما موضوع را بزرگ مي كنيد واقع بينانه نيست و به رفتار سياسي خودتان هم لطمه مي زند.
رئيس مجلس ادامه داد: فضايي كه شما ترسيم كرده ايد را من حس نمي كنم پس رقابت وجود دارد و وحدت اصولگرايان هم يك امر عقلايي است، گرچه ممكن است اختلاف نظري هم باشد اما اصولگرايان شخصيتي محوري مثل آيت الله مهدوي كني را دارند و مي توانند زير چتر ايشان وحدت داشته باشند.
علي لاريجاني در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه فرهنگ آشتي در مورد اظهارات اخير احمد توكلي مبني بر تخلفات مالي نمايندگان گفت: من فكر مي كنم مركز پژوهش هاي مجلس جايي نيست كه به اين كارها بپردازد، بلكه بايد تحقيقات عالمانه كند و طرح و لايحه در اختيار مجلس قرار دهد اگر هم اطلاعاتي وجود دارد بايد به رئيس و حراست مجلس ارائه شود.
وي افزود: آقاي توكلي برادر خوبي است و براي مركز پژوهش ها هم مناسب است اما من با اين عقيده ايشان موافق نيستم اين امور روال خود را دارد و به نمايندگاني كه زحمت مي كشند لطمه مي زند، ضمن اينكه گفتن اين سخنان به اين نحو تصورات ديگري را به وجود مي آورد كه براي خود ايشان خوب نيست.
لاريجاني در پاسخ به اين پرسش كه عملكرد هيئت رئيسه مجلس هشتم با انتقادهايي از سوي برخي اصولگرايان مواجه است به خصوص در جريان مسائلي همچون تصويب وقف اموال دانشگاه آزاد و يا بي احترامي به رئيس جمهور در جريان راي اعتماد به آقاي سجادي، شما به عملكرد هيئت رئيسه چه نمره اي مي دهيد؟ گفت: در اين زمينه از ابتداي مجلس هشتم يك سري اختلاف نظرهايي وجود داشت و اما بسياري از نمايندگان معتقدند كه روش هيئت رئيسه در اداره مجلس هشتم روش خوبي است.
وي افزود: عده اي در مجلس از ابتدا با اين روش مخالف بودند و دوست داشتند فرمان اداره مجلس در دست عده اي خاص باشد اما تمام نمايندگان نماينده هستند و ما در مجلس نماينده تر نداريم. لذا اين روش من در اداره مجلس است و روشي است كه اكثريت مجلس آن را مي پسندند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: برخي از ابتدا مخالف بودند و الان هم مخالفند و دوست دارند فرمان را به دست عده اي خاص در مجلس بدهيم اما در خصوص بحث دانشگاه آزاد ما بر طبق آئين نامه عمل كرده ايم. اما عده اي اصل موضوع را نمي بينند و فقط به دنبال جزئيات هستند.
لاريجاني همچنين خاطرنشان كرد: تمام نمايندگان حق راي دارند اما برخي مي خواهند فقط عده اي خاص مجلس را اداره كنند و من نيز از ابتدا با اين روش مخالف بودم. حتي پس از جريان دانشگاه آزاد نيز برخي سايت ها نوشتند چرا اخطار را به راي گذاشتيد كه بايد بگويم اين براساس آئين نامه مجلس است و به نظر رئيس مجلس نمي شود چيزي را كنار گذاشت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه اكثريت مجلس اين روش را كه عقيده من است، قبول دارند، در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اين كه گروهي از اصولگرايان شما را جزو ساكتين فتنه مي دانند و به اين موضوع كه شما به عنوان رئيس يك قوه در كميته 8+7 نماينده داشته باشيد انتقاد دارد، گفت: مسئله فتنه كه در سال 88 به وجود آمد، دو نوع برخورد با اين موضوع وجود داشته است.
لاريجاني ادامه داد: فتنه ذاتا بايد خاموش شود و بايد آن را اداره كرد اما عده اي تنها به دنبال تجارت سياسي با فتنه هستند. مي خواهند تنها داد بزنند.
وي با بيان اين كه اين عده افراد بصيري نبودند، تاكيد كرد: اينها فقط حرف زده اند و ابعاد مختلف فتنه را نديدند اما فتنه ابعاد مختلفي دارد كه اصلي ترين آن ظلم به نظام بود.
رئيس مجلس با اشاره به مديريت مقام معظم رهبري در فتنه 88 تصريح كرد: روش مقام معظم رهبري در برخورد با فتنه گران اينگونه بود كه آنقدر به آنها مجال دادند تا اصلاح مسير كنند و اين روش را تا جايي كه آنها اشتباهات خود را تكرار كردند ادامه داد.
لاريجاني ادامه داد: علاوه بر اين فتنه حواشي ديگري نيز داشت كه كوي دانشگاه، ماجراي كهريزك و كوي سبحان جزو اين حواشي بود. همچنين كه اين موارد مسائل كوچكي نبودند و رهبري نيز فرمودند كه دل من را خون كردند. اما برخي نمي خواستند اين مسائل را ببينند.
رئيس مجلس با تاكيد بر اين كه كساني كه همه ابعاد فتنه را نديدند بصيرت نداشتند. تصريح كرد: فتنه تجارت سياسي نيست و بايد نسبت به آن نگاه حل گرانه داشت تا بتوان آن را حل كرد.
لاريجاني با اشاره به وجود نماينده اي از سوي وي در كميته 8+7 گفت: اينكه من در اين كميته نماينده داشته باشم، طالب نبودم، در مجلس هشتم اصولگرايان از طيف هاي مختلفي هست و برخي گروه هاي كوچكي نيز در ذيل اين طيف ها هستند و نماينده هم دارند اما بخش عظيمي از اصولگرايان نيز هستند كه در ذيل اين گروه هاي كوچك نيز نبودند و نماينده هم نداشتند كه اين افراد به من اصرار كردند تا نماينده اي در اين كميته داشته باشم و من هم آقاي جلالي را به عنوان نماينده خود معرفي كردم.
وي تاكيد كرد: همه اصولگرايان، اصلاح طلبان و طيف هاي مستقل بايد بپذيرند كه در بررسي ها در خصوص انتخابات، شوراي نگهبان مسئول است.
لاريجاني افزود: دليلي نمي بينم كه در اين زمينه نگاه منفي داشته باشيم. در عين حال جريانات سياسي خود بايد تدبير كنند. نبايد انتظار داشته باشند كه شرايط ويژه اي براي آن ها قائل شوند.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس افزود: شايد اختلاف نظر وجود داشته باشد يا اين كه گروه هاي سياسي برخي اشتباهات را انجام داده باشند، اما حالا كه با انتخابات مواجهيم هر گروه سياسي بايد ببيند كه مسئوليتش در قبال آينده كشور و مردم چيست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر درخواست رئيس مجلس از هاشمي رفسنجاني براي رسيدگي به طرح دارايي هاي مسئولان نظام، گفت: اين كه اموال و دارايي هاي مسئولين در رده هاي مختلف بايد محاسبه و در قوه قضاييه ثبت شود را مي پسندم و لذا از اين طرح حمايت كردم تا در مجلس تصويب شود.
لاريجاني با اشاره به يكي از اصول قانون اساسي در همين رابطه گفت: قانون اساسي رسيدگي به دارايي هاي مسئولان نظام را به وزرا و مسئولان اجرايي محدود كرده اما اين فقط وزرا نيستند كه دارايي هاي آنها بايد بررسي شود بلكه روساي بانك ها، روساي سازمان ها، نمايندگان مجلس و مسئولان قضايي هم بايد شامل اين رسيدگي شوند، لذا ما در اين طرح دايره را تا حد مديران كل گسترش داديم.
وي ادامه داد: طرح رسيدگي به دارايي مسئولان، صيانتي است، چرا كه هر كس مسئوليت مي پذيرد بايد دارايي خود را ثبت كند و در موقع خروج هم ميزان دارايي مشخص باشد. اگر اين ميزان عادي باشد اشكالي ندارد اما در غير اين صورت اين اموال بايد بررسي شود. از مجمع تشخيص مصلحت نيز انتظار مي رود با همين دقت طرح رسيدگي به دارايي هاي مسئولان نظام را بررسي و تصويب كند.

 



صدر: ايجاد چالش در كشور موج بيداري اسلامي در منطقه را دلسرد مي كند

نايب رئيس دوم مجلس با بيان اين كه ايجاد چالش در كشور موج بيداري اسلامي در منطقه را دلسرد مي كند، تاكيد كرد: بايد از ايجاد چالش در آستانه انتخابات در كشور پرهيز شود.
سيدشهاب الدين صدردر ديدار اعضاي شوراي مركزي فراكسيون بيداري اسلامي مجلس با آيت الله العظمي مكارم شيرازي با بيان اين كه فعاليت فراكسيون بيداري اسلامي از 2 ماه قبل به صورت رسمي آغاز شده است، تصريح كرد:اين فراكسيون داراي 170 عضو است كه 35 عضو جزء شوراي مركزي هستند.
وي تاكيدكرد: مواضع تمامي اعضاي اين فراكسيون درباره آرمان هاي انقلاب، رهبري و فتنه روشن و شفاف است.
صدر هدف از راه اندازي اين فراكسيون را دفاع از بيداري اسلامي و لبيك به سخنان رهبري دانست و بيان كرد: بايد تلاش كنيم تا گفتمان بيداري اسلامي در كشور رايج شود.
نايب رئيس دوم مجلس ادامه داد: چشم موج بيداري به جمهوري اسلامي ايران است و نبايد در داخل كشور چالش هايي ايجاد شود كه مي تواند بيداري اسلامي را تحت تاثير منفي قرار دهد.
وي تاكيدكرد: دستگاه قضا و همه قواي كشور با جديت بايد با مسائل برخورد كنند و از موضوعات چالش برانگيز بپرهيزند. وي با اشاره به پيش رو بودن انتخابات، تاكيد كرد: بايد مراقب بود در آستانه انتخابات چالشي در كشور ايجاد نشود.
نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حضور بيش از 5 هزار و 500 نفر در همايش بيداري اسلامي، اظهارداشت: طي دو هفته آينده هياتي از سوي مجلس با هدف تقويت ارتباطات و تبادل اطلاعات به برخي كشورهاي منطقه كه موج بيداري در آنها ايجاد شده، اعزام خواهند شد.

 



محسني اژه اي: پيش از بررسي تمام ابعاد اختلاس اخير نمي توان اطلاع رساني جامعي داشت

دادستان كل كشور با اشاره به پرونده هايي كه از حساسيت خاصي برخوردارند از دادستان ها خواست در برابر فضاسازي ها و فشارها تسليم نشوند.
حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه اي صبح دوشنبه طي سخناني در آيين افتتاح همايش دادستان هاي عمومي و انقلاب مراكز استان ها در ساري با تاكيد بر حساسيت قضاوت و سختي كار قضات و دادستان ها تصريح كرد: مسيري كه پيش روي همه ماست، همراه با فراز و نشيب هايي است كه ممكن است مانع از رسيدن ما به هدف شود اما در اين مواقع ايمان به خداست كه مسيرها را براي ما روشن مي كند.
وي ادامه داد: لازمه اعتماد مردم به ما اين است كه احساس كنند كارشان با سرعت و دقت انجام مي شود.
دادستان كل كشور از دادستان ها خواست با ابتكار، خلاقيت و توكل به خدا بر مشكلات غلبه كنند.
محسني اژه اي اظهار كرد: ممكن است برخي اقدامات باعث خدشه دار كردن يا كاهش اعتماد مردم به دستگاه قضايي شود و يا برعكس، باعث افزايش اعتماد مردم شود.
وي مهم ترين هدف اين نشست را تبادل اطلاعات ميان دادستان هاي مراكز استان ها دانست و خاطرنشان كرد: يكي از مسائلي كه به طور جدي با آن روبه رو هستيم، اعتماد مردم است كه همواره بايد نسبت به آن حساس باشيم.
دادستان كل كشور با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني مناسب و دقيق، از اقدامات قضايي و تاكيد بر حساسيت اطلاع رساني به موضوع اختلاس اخير اشاره كرد و يادآور شد: يكي از مشكلاتي كه در مسير انجام وظايف قانوني ما وجود دارد و با آن مواجه هستيم، مساله اطلاع رساني است. مثلا در همين پرونده اخير كه تمام رسانه ها مطرح مي كنند، بايد گفت كه تا تمام ابعاد اين پرونده مورد بررسي قرار نگيرد نمي توان اطلاع رساني مناسب و جامعي داشت.
محسني اژه اي خطاب به دادستان ها تاكيد كرد: تمام دادستان ها بايد نسبت به پرونده هاي خاص توجه ويژه داشته باشند.
وي در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس و تسليت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار كرد: به ياد بياوريم دشمن چه نقشه هايي براي ما كشيد تا مثلا سه روزه يك كشور را فتح كند و امروز خود و همپيمانان شرق و غربش چه نتيجه اي گرفته اند و صدام چه سرنوشتي پيدا كرد.
بر اساس اين گزارش، دادستان هاي عمومي و انقلاب مراكز استان ها طي سه روز موضوعات و مسايل مربوط به وظايف و ماموريت هاي محوله را مورد بحث و بررسي و تبادل نظر قرار خواهند داد.

 



آمريكا امتناع روسيه از تحويل اس ـ 300 به ايران را قطعي مي داند

آمريكا مساله امتناع روسيه از تحويل سيستم هاي موشكي پدافند هوايي اس ـ 300 به ايران را حل شده دانسته و موضع مسكو در اين زمينه را عالي ارزيابي مي كند. اين مطلب را «مارك تونر» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اظهار داشت.
به گزارش خبرگزاري روسي ريانووستي، وي روز جمعه ضمن پاسخ دادن به پرسشي در اينباره كه آيا وزيران امور خارجه روسيه و آمريكا مساله تحويل اس ـ 300 به ايران را مورد بحث قرار داده اند،گفت:« شما موضع ما درباره تحويل اس ـ 300 را مي دانيد و روسها واقعا اعلام كرده اند كه طرح هاي خود را لغو كرده اند. آنها در همان ماه سپتامبر سال 2010 اعلام كردند در طرح هاي خود درباره فروش اين موشك ها به ايران تجديد نظر كرده اند. ما اين را گام فوق العاده مثبتي دانسته و چنين راهكاري در رابطه با فروش تسليحات را عالي ارزيابي نموديم. به اين ترتيب من معتقدم مساله حل شده است».
تونر خاطرنشان كرد تمام گفتگو هاي انجام شده ميان كلينتون و لاوروف در زمان اخير بيشتر درباره اوضاع در خاور نزديك بود و درآنها درباره موضوع تحويل تسليحات به ايران صحبت نشده است.
ياد آور مي شود «سيد محمود رضا سجادي» سفير جمهوري اسلامي ايران در فدراسيون روسيه در ماه اوت اعلام كرد كشورش بر راي مثبت دادگاه بين المللي اميدوار است كه بر اساس آن تحويل سيستم هاي پدافند موشكي «اس-300» از روسيه به ايران انجام شود.
وي در كنفرانسي مطبوعاتي در «ريانووستي»گفته بود : «در قرارداد هست كه اگر يكي از دو طرف به تعهدات خويش عمل نكند ديگري مي تواند به آي سي سي مراجعه و شكايت بنمايد. يكي از مقامات روسيه كه در اين رابطه سفري به ايران داشت، به ما مطرح نمود كه اگر شما به اي سي سي شكايت بكنيد و آنها اعلام بكنند كه تحويل سامانه «اس-300» مغاير با قطعنامه نسيت ما آن را به شما خواهيم داد و ما در اين مسئله برنده شديم». سجادي تاكيد كرد: »اعتقاد عمومي ما اين بود كه تحويل سامانه «اس-300» مغاير با قطعنامه نيست و براي همين ما به آي سي سي شكايت كرديم تا بدين وسيله روسيه بتواند راه كارها و مجوز هاي حقوقي لازم را براي تحويل «اس-300» به ايران بدست بياورد«.
قابل ذكر است قرارداد عرضه سيستم هاي «اس-300 » به ايران در ماه دسامبر 2007 امضا شده بود. قرار بود روسيه 5 گردان سيستم موشكي پدافند هوايي اس ـ 300 به مبلغ حدود 800 ميلون دلار را به ايران بفروشد.
«دميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه در ماه سپتامبر 2010 طي فرماني تحويل سيستم هاي
اس ـ 300 ، تجهيزات زرهي و هواپيما، بالگرد و ناوهاي جنگي به ايران را ممنوع كرد. فرمان رئيس جمهور روسيه به دنبال تدابير مربوط به اجراي قطعنامه شماره 1929 شوراي امنيت سازمان ملل متحد ،مورخه 9 ژوئن سال 2010(19 خرداد 1389) صادر شده است.
سيستم هاي »اس-300» ويژه دفاع از موسسات صنعتي، نهادهاي دولتي، پايگاه هاي نظامي و مقرهاي فرماندهي در برابر حملات هوايي و فضايي دشمن هستند. اين سيستم قادر به نابودسازي اهداف بالستيك بوده و از قابليت حمله به اهداف زميني نيز برخوردار است. تازه ترين مدل سيستم »اس-300» مي تواند هواپيماهاي دشمن را در فاصله 150 كيلومتري و ارتفاع 27 كيلومتري نابود كند.

 



متفكر آمريكايي در سي ان ان: هولوكاست هسته اي را اسرائيل ايجاد خواهد كرد نه ايران

رالف شوئنمن متفكر ضد صهيونيست امريكايي گفت آنچه جهان بايد از آن بترسد برنامه هسته اي اسراييل است كه بدون هيچ نظارتي عميقا در حال توسعه است.
وي كه نويسنده كتاب تاريخ پنهان صهيونيسم است روز يكشنبه 21 شهريور 1390 (18 سپتامبر 2011) به سي ان ان گفت: «تسليحات هسته اي رژيم صهيونيستي، تهديد جهاني جدي است. اسرائيل همچنان به برنامه هسته اي اش در حالي ادامه مي دهد كه توجه افكار عمومي جهاني به بهار انقلاب هاي عربي معطوف شده است. بايد توجه داشت كه برنامه هسته اي اسرائيل در كنار كمك هايي است كه امريكا به ان مي كند به اين معنا كه امريكا به صورت مستمر، موشكهاي پيشرفته را در اختيار اسرائيل قرار مي دهد و سامانه هاي موشكي اسرائيل را ارتقاء مي دهد. برنامه هسته اي اسرائيل تهديدي براي همه مردم منطقه خاورميانه است و ترديدي در اين خصوص نيست».
شوئنمن ادامه داد: «تا پيش از اين دستگاه نظامي امريكا از برنامه هاي هسته اي اسرائيل حمايت مي كرد و از اين پس با همكاري هسته اي اروپا و اسرائيل، شاهد پشتيباني اروپايي ها نيز از اين برنامه ها خواهيم بود. درحالي اسرائيل به برنامه هاي هسته اي اش ادامه مي دهد كه دستگاه تبليغاتي امپرياليستي امريكا تلاش مي كند اينگونه جلوه بدهد كه اسرائيل تنها دموكراسي منطقه خاورميانه است».
اشاره شوئنمن به خبري است كه روز دوشنبه منتشر شد و بر اساس آن رژيم صهيونيستي كه تا كنون عضو ناظر مركز تحقيقات هسته اي اروپا بود به عنوان عضو شريك اين مركز انتخاب شده و اين احتمال وجود دارد كه تا دو سال ديگر به عضويت كامل اين نهاد در آيد. وي در ادامه با اشاره به سوابق برنامه هسته اي اسراييل گفت: «مطالبي كه در ملاقات هاي شخصي ام با شيمون پرز در زمان تصدي مسووليت وزارت دفاع (جنگ) اسرائيل در سال 1962 مطرح شد و همچنين گفته هاي جمال عبدالناصر در مصر و ژنرال قاسم در عراق و ملك فيصل در عربستان سعودي و ديگر مقامات كشورهاي منطقه گوياي ان است كه اسرائيل از مدتها قبل فعاليت هاي هسته اي خود را اغاز كرده بود. اسرائيل فعاليت هاي هسته اي در مركز هسته اي ديمونا را براي بقاي خود ضروري مي داند و از اين توان براي مرعوب ساختن كشورهاي عربي استفاده كرده است. اسرائيل به صراحت ديدگاه هاي خود را در اين باره بيان كرده است. اسرائيل صدها كلاهك هسته اي در اختيار دارد».
شوئنمن درباره مردخاي وانونو كه از وي به عنوان افشا كننده برنامه هسته اي اسراييل نام برده مي شود، گفت: «وقتي موردخاي وانونو، دانشمند هسته اي اسرائيل كه در مركز هسته اي ديمونا كار مي كرد اسرار هسته اي اسرائيل را در روزنامه ساندي تايمز چاپ انگليس فاش كرد، اسرائيل وانونو را ربود و وي به مدت تقريبا 18 سال در زندان انفرادي زنداني شد».
اين متفكر امريكايي اظهار داشت: «اسرائيل تلاش مي كند موضوع هولوكاست را به گونه اي مطرح كند كه از ان بهره برداري كند. اين درحالي است كه جريان صهيونيسم به همراه المان نازي در پيدايش اين رويداد نقش افرين بوده است. صهيونيست ها خودشان را زير نقاب كشتار شش ميليون يهودي به دست عمال آلمان نازي و فاشيستي مخفي مي كنند تا اين كه به اهدافشان برسند حال انكه خودشان با اين جريان همسو بوده اند. صهيونيست ها به اين علت مساله هولوكاست را مطرح مي كنند تا براي خودشان مشروعيت ايجاد كنند و برنامه هاي خود را پيش ببرند. اسرائيل خودش را براي حملات هسته اي اماده مي كند و مقامات تل اويو همواره آمادگي خود را براي اين كار اعلام كرده اند».
شوئنمن فعاليت هسته ا ي اسراييل را براي همه جهان خطرناك دانست و گفت: «اسرائيل محرمانه، فعاليت هاي هسته اي اش را ادامه مي دهد. به هرحال، اين فعاليت هاي هسته اي نه تنها براي مردم منطقه بلكه براي كل جهان خطرناك است زيرا هولوكاست هسته اي كه اسرائيل به راه بيندازد، نه تنها براي منطقه بلكه براي همه جهانيان عواقب مرگباري به همراه خواهد داشت». وي در پايان گفت: «اينكه كشورهاي اروپايي بخواهند با اسرائيل در برنامه هسته اي ان همكاري كنند نشان دهنده نيات واقعي امپرياليسم غربي است و گوياي ان است كه غربي ها در مقابل صهيونيستها كرنش مي كنند. اين درحالي است كه تسليحات هسته اي اسرائيل براي اروپا نيز خطرناك است. براي روشن شدن اين مساله مي توان به اظهارات مقامات موساد در اين زمينه توجه كرد».

 



نمايندگان مجلس: بايد ريشه فساد 3 هزار ميلياردي خشكانده شود

برخي نمايندگان مجلس خواستار برخورد قاطع دستگاه قضايي با عوامل اختلاس 3 هزار ميليارد توماني در سيستم بانكي كشور شدند.
حجت الاسلام حسن نوروزي، نماينده مردم رباط كريم و رئيس مجمع نمايندگان استان تهران در گفت وگو با فارس با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي گفت: اگر بنده به جاي بهمني و جهرمي به عنوان روساي بانك مركزي و بانك صادرات بودم، پس از اين اختلاس استعفا مي دادم.
وي همچنين افزود: اگر كسي اين قدر ناتوان است و نمي تواند پول بيت المال را كنترل كند، اگر بنده به جاي اين فرد بودم، حتما از سمت خود استعفا مي دادم.
رئيس مجمع نمايندگان استان تهران تصريح كرد: 3 هزار ميليارد پول كمي نيست و مجرمان اين پرونده بايد محاكمه و به اشد مجازات برسند.
«ستار هدايت خواه» نماينده مردم بوير احمد و دنا نيز در گفت وگو با ايسنا در اين باره گفت: ريشه اختلاس سه هزار ميلياردي را بايد خشكاند و با تمامي كساني كه ثابت شود در اين مساله نقش داشته اند، برخورد شود. وي با تاكيد بر اين كه سيستم اقتصادي كشور بايد متناسب با اهداف نظام جمهوري اسلامي دچار تغيير و تحول شود، اظهار كرد: ما نيازمند يك تحول اساسي در سيستم اقتصادي كشور هستيم.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس برخي سخنان درباره ارسال نامه هايي توسط دولت براي متهم رديف اول اختلاس سه هزار ميلياردي را نادرست برشمرد و گفت: برخي مي گويند نامه هايي از سوي دولت در ارتباط با متهم رديف اول پرونده اختلاس سه هزار ميلياردي قبل از اختلاس وجود دارد كه اين موضوع نيز به بررسي كامل نياز دارد.
هدايت خواه با بيان اين مطلب كه بدون ارزيابي و بررسي هاي دقيق نمي توان درباره اين پرونده اظهار نظر كرد، افزود: بايد قضاوت را به مسئولان مرتبط واگذار نمود.
«زهره الهيان» نماينده مردم تهران در مجلس نيز در رابطه با پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني گفت: اين پرونده كه از چندي پيش مطرح شده بايد با نظارت دستگاههاي ذيربط پيگيري شود.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از ضرورتها پيشگيري از ايجاد فساد اقتصادي است، بنابراين بايد قبل از هر اقدامي نسبت به از بين بردن زمينه هاي بروز فساد اقتصادي وارد عمل شد.
الهيان بيان كرد: بدون شك بي انضباطي مالي در سيستم اقتصاد باعث بروز فساد اقتصادي مي شود. اين نماينده مجلس شوراي اسلامي مطرح كرد: قوه مجريه در اين زمينه نقش ويژه و حياتي دارد، بنابراين اين انتظار وجود دارد كه قوه مجريه در زمينه فساد اقتصادي حضور بيشتري داشته باشد.
حكم اختلاس گران اعدام است
نماينده قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد حكم اختلاس گران را اعدام دانست و با انتقاد شديد از سيستم بانكي كشور گفت: از «لجن زار» سيستم بانكي كشور انتظار بوي خوش نداريم.
«عزت الله يوسفيان» نماينده مردم آمل و نماينده قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي نيز در گفت وگو با فارس، با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي قطعا اقدامات لازم را در مبارزه با اختلاس سه هزار ميلياردي انجام خواهد داد.
وي افزود: روند فعلي نظام بانكي كشور فسادآور است و با اين اختلاس كلان، روند فسادآور نظام بانكي كشور براي همه مشخص شده است؛ تا زماني كه اين روند حاكم است، مشكلات هم ادامه خواهد داشت.
تتشكيل كميته پيگيري اختلاس در مجلس
سيدفاضل موسوي عضو كميسيون اصل نود مجلس از تشكيل كميته پيگيري اختلاس سه هزار ميلياردي در كميسيون اصل نود خبر داد.
در جلسه غيرعلني چهار ساعته روز يكشنبه گذشته مجلس شوراي اسلامي، بررسي و پيگيري اين پرونده به كميسيون اصل نود نيز محول شد.

 



وال استريت ژورنال:
آمريكا در حال بررسي برقراري خط مستقيم تلفني با نيروي دريايي ايران در مواقع اضطراري است

وال استريت ژورنال گزارش داد كه دولت آمريكا در حال بررسي برقراري يك خط مستقيم تلفن با ايران پس از وقوع يك سري برخوردهاي نزديك ميان نيروهاي آمريكايي و ايراني در خليج فارس است.
خبرگزاري فرانسه با اعلام اين خبر افزود: وال استريت ژورنال به نقل از مقامات آمريكايي كه به نام آن ها اشاره اي نشد گزارش داد كه آمريكا به ويژه نگران ناوگان قايق هاي تندروي ايراني است.
وال استريت ژورنال ادامه داد: اين قايق ها كه مي توانند به موشك مجهز شوند، معمولا با ناوهاي جنگي آمريكا و متحدانش كه از خليج فارس عبور مي كنند، برخورد دارند.
به ادعاي اين روزنامه هواپيماهاي ايراني نيز با كشتي هاي آمريكايي وارد چالش مي شوند.
بنابراين گزارش مقامات آمريكايي از بيم آن كه مبادا يك سوءتفاهم به درگيري شديدتري منجر شود، در حال بررسي پيشنهاد رسمي ارتباطات اضطراري هستند.
اين روزنامه افزود: دست كم در ابتدا، مقامات دفاعي به برقراري تماس هاي نيروي دريايي با ايران به منظور جلوگيري از سوءبرداشت بسيار علاقمند هستند.
وال استريت ژورنال نوشت: مشخص نيست كه آيا پيشنهاد خط مستقيم به صورت غيررسمي و احتمالا از طريق عراق به ايران داده شده است يا خير.
در هفته جاري رييس جمهور و وزير امور خارجه ايران براي شركت در نشست سالانه مجمع عمومي در نيويورك خواهند بود.

 



رئيس ديوان عدالت اداري: برخي با فرافكني سعي دارند مسئوليت اختلاس را متوجه ديگران كنند

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: برخي مسئولان به جاي اين كه تلاش كنند تا با برخورد حقوقي و قانوني در ماجراي اختلاس خائنان به ملت به سزاي عمل خود برسند، با فرافكني سعي دارند مسئوليت را متوجه ديگران كنند و خود را از زير بار تكليف برهانند.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري ديروز در آخرين جلسه هيئت عمومي در شهريورماه جاري با اشاره به اين مطلب كه كساني كه در كشور فساد مي كنند، خائن به خود و نظام هستند تصريح كرد: دردي است براي ما كه در اين ايام، شاهد بزرگترين اختلاس در تاريخ اقتصاد ايران باشيم و برخي مسئولان به جاي اين كه تلاش كنند تا با برخورد حقوقي و قانوني در اين ماجرا خائنان به ملت به سزاي عمل خود برسند، با فرافكني سعي دارند مسئوليت را متوجه ديگران كنند و خود را از زير بار تكليف برهانند.
وي افزود: نبايد در نظام اسلامي شاهد برخي افتراق ها، اختلاف ها، سوءعملكردها و رفتارهاي ناشايستي باشيم كه در شان نظام جمهوري اسلامي نيست.
رئيس ديوان عدالت اداري خاطرنشان كرد: با توجه به مسئوليت سنگين قوه قضاييه در پيگيري اين ماجرا و با اقدام به موقعي كه انجام شده و اهتمام رئيس قوه قضاييه، اميدواريم هر چه زودتر ابعاد اين مساله شرم آور برملا شود و مجرمان به مجازات عمل ننگين شان برسند.
منتظري ابراز اميدواري كرد كه مسئولان و دست اندركاران مسائل اجرايي و قضايي كشور و هر كسي كه در اين نظام مسئوليتي دارد، به رسالت و خطير بودن مسئوليتش در اين دوره و زمان آگاه باشد.

 



مصلحي: سرمايه بلوكه شده فرد اختلاس كننده بسيار بيشتر از 3000 ميليارد تومان است

وزير اطلاعات اعلام كرد كه سرمايه اختلاس كنندگان خيلي بيشتر از 3 هزار ميليارد تومان است.
حجت الاسلام مصلحي، وزير اطلاعات -عصر يك شنبه در حاشيه جلسه هيات دولت، افزود: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده كسي حق تصرف و دخالت در سرمايه اي كه اين مجموعه دارد (شركت اختلاس كننده) را ندارد.
وي ادامه داد: سرمايه اين مجموعه از آن چه به نام اختلاس يا مباحث مختلفي كه در مورد آن مطرح است، خيلي بالاتر است و در واقع خيلي بيشتر از سه هزار ميليارد تومان است.
مصلحي افزود: نكته قابل توجه آن است كه دوستان ما كنترل خوبي بر روي اين مجموعه دارند و دستگاه هاي ديگر نيز در اين قضيه ورود پيدا كردند و در واقع به اطلاعاتي رسيدند و گزارشاتي دارند كه مربوط به خودشان است. در واقع آن چه كه ما مي گوييم به عنوان دستگاه اطلاعاتي مطرح مي كنيم.
وي هم چنين در مورد خروج پول از كشور از طريق اين مجموعه گفت: آن چه كه ما در پيگيري هاي مان به نتيجه رسيديم اين است كه يك مبلغي كه خيلي قابل توجه نيست و حدود 27 تا 28 ميليارد تومان است به بيرون منتقل شده، البته آن هم براي خريد مواد اوليه كارخانجات پرداخت شده و ما احساس مي كنيم كه در برنامه ريزي صورت گرفته اين پول به صورت طبيعي به كشور بازمي گردد.
وزير اطلاعات در ادامه به ورود قوه قضاييه بر اين مساله و معرفي محسني اژه اي به عنوان نماينده ويژه براي پيگيري اشاره كرد و گفت: اميدواريم اين كار به زودي به نتيجه برسد و ما در خدمت دستگاه قضايي هستيم و آن چه كه در اختيار داريم در خدمت آن ها قرار دهيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه سرمايه اين مجموعه به چه ميزان بوده است و برخي گفته اند حدود پنج هزار ميليارد تومان بوده است، اظهار كرد: اجازه دهيد اين موضوع را به موقع اعلام كنيم.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال كه گفته شده بانك ملت نيز دراين قضيه دخالت داشته و پذيره نويسي ها در بانك ملت انجام شده است؟ گفت: پذيره نويسي ها آن جا صورت گرفته و نوع كاري كه در مورد پذيره نويسي ها صورت گرفته در آن تخلف و اشكال است.

 



اعتراف مقامات آمريكايي؛ فعاليت سپر موشكي ناتو در تركيه با سامانه اي در اسرائيل هماهنگ است

مقامات آمريكايي ادعاي روز گذشته رسانه هاي آلمان مبني بر فعاليت هماهنگ سامانه سپر دفاع موشكي ناتو با سامانه اي در اسراييل را تاييد كردند.
روزنامه حريت ـ چاپ تركيه ـ نوشت: دو مقام بلندپايه كاخ سفيد كه نخواستند نام شان فاش شود، براي اولين بار تاييد كردند كه اين سامانه با هدف مقابله با ايران تعريف شده و اطلاعات حاصله از رادارها در تركيه در راستاي اهداف دفاعي اسراييل به كار برده خواهند شد.
گفته مي شود پس از تشديد تنش ميان تركيه و اسراييل به علت حادثه مرمره آبي، تركيه با تبادل اطلاعات حاصله از رادار به تل آويو مخالفت كرده بود. ولي يك مقام كاخ سفيد اظهار كرد: »اين رادار به آمريكا تعلق دارد و مي توانيم تمامي اطلاعات حاصله از رادارهاي آمريكايي در اقصي نقاط جهان را به منظور افزايش بهره وري سامانه دفاع موشكي در يك نقطه جمع آوري كنيم. هيچ قراردادي نمي تواند اراده ما در دفاع از دولت اسراييل را محدود كند. معماري سامانه طوري است كه مي تواند عليه تمامي تهديدات ناشي از موشك هاي بالستيك با منشاء خاورميانه و در راس آن ايران مقابله كند. روسيه به هيچ وجه هدف اين سامانه نيست«.
از سوي ديگر منابع تركيه خاطرنشان مي كنند كه بعد از امضاي قرارداد، تركيه نمي تواند نظر خود در مورد استقرار سامانه سپر دفاع موشكي را تغيير دهد.

 



نمايش فيلم «بيگانگان» ويژه اعضاي انجمن روزنامه نگاران مسلمان

فيلم سينمايي بيگانگان امروز ساعت 17 در مجتمع فرهنگي سيدالشهداء، ويژه اعضاي انجمن روزنامه نگاران مسلمان و خانواده آنها، نمايش داده مي شود. اين فيلم با مضمون بيداري اسلامي، ساخته عباس رافعي است.

 



اسامي اعضاي شبكه پنهان بي بي سي در تهران افشا شد

اسامي 5 همكار شبكه ضد انقلابي بي بي سي در تهران اعلام شد.
منابع مطلع ديروز به كيهان گفتند ناصر صفاريان، مجتبي ميرطهماسب، هادي آفريده، محسن شهرنازدار و كتايون شهابي 5 عامل شبكه مخفي بي بي سي هستند كه روز يكشنبه در تهران بازداشت شدند.
منابع امنيتي گفته اند تعداد بازداشت شدگان 6 نفر بوده و نام يكي از آنها اعلام نشده است.
در حالي كه فعاليت شبكه ضد انقلابي بي بي سي در ايران غيرقانوني است و اين افراد با تهيه اخبار و گزارش اين شبكه را تغذيه مي كردند. اطلاعات موجود حاكي از آن است كه كاركردهاي رسانه اي اين شبكه كاملا پوششي بوده و اين افراد در اصل مشغول جمع آوري اطلاعات براي سرويس انگليس بودند. جالب است كه صادق صبا ديروز در دو گفت وگوي جداگانه اما كاملا مشابه با راديو فردا و بي بي سي تلويحا سردرگمي وابستگان انگليس در مقابل اين شبكه را تاييد كرد.

 



با انجام عملياتي مقتدرانه مقر اصلي ضدانقلاب در شمال غرب كشور به تصرف سپاه درآمد

شب گذشته مقر اصلي اشرار و تروريست ها در ارتفاع مهم جاسوسان واقع در نقطه مرزي سردشت تخليه و پاكسازي شد.
روابط عمومي نيروي زميني سپاه روز گذشته در اطلاعيه اي اعلام كرد: بدنبال عمليات اقتدار آميز و قاطع اخير رزمندگان غيور يگانهايي از قرارگاه حمزه سيدالشهداء(ع) نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در شمال غرب كشور كه در راستاي برقراري امنيت پايدار براي مردم منطقه و پاكسازي نقاط آلوده از لوث وجود عناصر گروهك هاي ضد انقلاب صورت پذيرفت، قبل از پايان ضرب الاجل تعيين شده، با تحميل اراده رزمندگان اسلام، شب گذشته مقر اصلي اشرار و تروريست ها در ارتفاع مهم جاسوسان واقع در نقطه مرزي سردشت تخليه و پاكسازي شد.
اين اطلاعيه افزوده است: پس از انجام عمليات تخليه و پاكسازي، رزمندگان اسلام از صبح امروز به طور كامل بر روي اين ارتفاع مستقر شدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14