(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 مهر 1390- شماره 20035

حديث دشت عشق
رويارويي ديدني قلعه نويي و بلاژويچ در تبريز «صبا» در آزادي به پيروزي مي وزد
اخبار كوتاه از فوتبال
دفاع وزير ورزش از انتخاب هيات مديره هاي استقلال و پيروزي
عباسي : انتقادها تنها بحث هاي داخلي در رسانه هاست!
برنامه مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان- پاريس 2011
قويترين مرد دنيا 22 آبان روي تخته مي رود
پيشنهاد اروپايي ها بي سابقه است زنگي آبادي : سطح ركابزنان ما در جهان همين بود
نوربخش: هنوز شرايط تيم ها را بررسي نكرده ايم اما...
ليگ برتر بسكتبال به تعويق نمي افتد
مرحله گروهي ليگ قهرمانان شب تلخ منچستري ها



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدرضا نورمحمدي»
در مسلخ عشق بي كفن بايد رفت

شهيد «محمدرضا نورمحمدي» عاشقي پاكباز و مجاهدي سرافراز از تبار خوبان روزگار بود. آزاده كشاورز زاده اي كه از دسترنج پدر و رزق حلال حق، در محيطي مذهبي و سنتي رشد و نمو كرد. يك سال به يادگيري معارف الهي در حوزه علميه نجف آباد مشغول بود. اما هنگامي كه يورش كفتاران بدسيرت را به شيران بيشه حقيقت ديد، برنتافت و به جبهه هاي نور شتافت. هربار كه به جبهه مي رفت عطش و اشتياقش به سرزمين لاله ها زيادتر مي شد تا سرانجام پس از نه ماه كه در جبهه بود، مورد اصابت تركش صداميان قرار گرفت و به شهادت رسيد. شهيد نورمحمدي از همان دوران نوجواني و جواني در مسجد، كتابخانه مسجد و مدرسه و فعاليت هاي اجتماعي شركت فعال داشت؛ ضمن آنكه در كار كشاورزي به پدر بزرگوارش كمك مي نمود.
طلبه بسيجي شهيد «محمدرضا نورمحمدي»، سال 1343 در نجف آباد متولد شد و در 19/8/1362 در منطقه مريوان به شهادت رسيد.

 



رويارويي ديدني قلعه نويي و بلاژويچ در تبريز «صبا» در آزادي به پيروزي مي وزد

هفته نهم مسابقات فوتبال ليگ برتر در شرايطي از روز جمعه آغاز مي شود كه پيروزي براي تداوم آرامش فعلي در انديشه برتري برابر جوانان شگفتي ساز صباي قم است و در تبريز هم نبرد تيم قلعه نويي با شاگردان قعرنشين بلاژويچ ديدني خواهد بود.
رقابت هاي هفته نهم ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز جمعه هفته جاري با برگزاري پنج مسابقه آغاز مي شود و در روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده با انجام چهار مسابقه به پايان مي رسد. در روز نخست اين هفته بازي پيروزي و صبا در ورزشگاه آزادي مهمترين ديدار محسوب مي شود. تراكتورسازي هم پس از نتايج غيرمنتظره اخير قصد پيروزي برابر مس قعرنشين را دارد و دايي و جلالي در نبردهاي خانگي در انديشه پايان دادن به ناكامي ها هستند. ديدارهاي ديگر روز نخست از هفته نهم هم جذابيت هاي خاصي دارد كه در زير به برخي از آنها اشاره مي شود:
پرسپوليس- صباي قم
انتخاب مديرعامل و هيئت مديره، بازگشت علي پروين و در نهايت پيروزي در شيراز با درخشش علي كريمي و وحيد هاشميان، آرامش را فعلا به جمع سرخپوشان پايتخت بازگردانده است. آنها كه در چند روز گذشته شرايط مطلوبي داشتند، روز جمعه بايد برابر تيم جوان و شگفتي ساز عبدالله ويسي، به ميدان بروند. برتري در اين ديدار پيروزي را به رده هاي بالاتر جدول مي رساند و روزهاي بهتري را براي آنها رقم مي زند اما قطعا رسيدن به سه امتياز اين بازي كاري بسيار دشوار است.
در سوي ديگر ميدان صباي قم هم نمي خواهد جايگاه دوم جدول را از دست بدهد، به همين دليل در انديشه شگفتي سازي در اين بازي و ناكامي استقلال در انزلي است، تا بتواند در پايان هفته نهم لقب صدرنشين ليگ را به خود اختصاص دهد. البته نبايد فراموش كرد پيروزي فصل گذشته در دو ديدار رفت و برگشت مغلوب صبا شد و شاگردان استيلي در صدد جبران آن شكست ها هستند، ضمن اين كه اين احتمال وجود دارد، پس از استقلال، صبا سومين باخت متوالي را به سرخپوشان تحميل كند.
تراكتورسازي- مس
پس از شكست خانگي براي نفت تهران در هفته هفتم، تراكتورسازي در آبادان شكست را با تساوي عوض كرد اما اين نتيجه هم براي هواداران متعصب و شخص قلعه نويي رضايت بخش نيست. آنها در اين هفته براي جبران ناكامي ها ميزبان مس قعرنشين هستند و با پيروزي در اين ديدار مي توانند جايگاه خود در جدول رده بندي را حفظ و يا ارتقا بخشند. نارنجي پوشان كرماني كه هفته گذشته به دليل ديدار حساس سپاهان در ليگ قهرمانان، به جاي بازي تنها تمرين كرده اند، در انديشه كسب نخستين پيروزي با بلاژويچ و خروج از بحران فعلي هستند اما آيا اين مربي كروات مي تواند تيم قلعه نويي را شكست دهد و يا باز هم بايد به قعرنشيني در ليگ ادامه دهد. برنامه كامل ديدارهاي هفته نهم به شرح زير است:
جمعه 8/7/90
¤ راه آهن شهر ري- صنعت نفت آبادان (ساعت 30:17)
¤ تراكتورسازي تبريز- مس كرمان (ساعت 30:18)
¤ پيروزي تهران- صباي قم (ساعت 15:18)
¤ فولاد خوزستان- فجر سپاسي شيراز (ساعت 30:18)
¤ شاهين بوشهر- داماش گيلان (ساعت 30:18)
شنبه- 9/7/90
¤ مس سرچشمه كرمان- شهرداري تبريز (ساعت 18)
¤ ملوان بندرانزلي- استقلال تهران (ساعت 15:18)
يكشنبه- 10/7/90
¤ سايپاي البرز- سپاهان اصفهان (ساعت 15:17)
¤ ذوب آهن اصفهان- نفت تهران (ساعت 15:19)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ذوب آهن در اصفهان از ليگ قهرمانان آسيا حذف شد
تيم فوتبال ذوب آهن ايران در رسيدن به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا ناكام ماند. در شرايطي كه ذوب آهن در ديدار رفت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا با تساوي يك بر يك در سئول شرايط را براي صعود به نيمه نهايي هموار كرده بود، با شكست 2 بر يك در اصفهان، نتوانست به جمع چهار تيم برتر قاره كهن راه يابد.
ذوب آهن در اين بازي كه از ساعت 17 و 02 دقيقه ديروزدر ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز شد، ابتدا در دقيقه 50 توسط محمد قاضي به گل رسيد. پس از اين گل ذوب آهن باز هم تيم برتر ميدان بود اما در ادامه تيم كره اي براي جبران مافات پيش كشيد و توانست در دقيقه 78 توسط يانگ
گل تساوي را وارد دروازه شهاب گردان كند. بازي پس از تساوي دو تيم به وقت هاي تلف شده كشيد. در وقت هاي اضافه و در شرايطي كه به نظر مي رسيد بازيكنان ذوب آهن به لحاظ بدني تحليل رفته اند سامسونگ حملات پردامنه اي را روي دروازه ذوب آهن تدارك ديد كه در يكي از اين صحنه ها پس از برخورد مشكوك ماتو با احمدي مدافع ذوب آهن، خليل الغمدي داور عربستاني اين بازي نقطه پنالتي را نشان داد. اين تصميم با واكنش بازيكنان ذوب آهن همراه شد اما الغمدي تصميمش را گرفته بود و ضمن اعلام پنالتي، احمدي را پس از نشان دادن كارت زرد دوم از بازي اخراج كرد.
پس از اين گل منصور ابراهيم زاده سه تعويض انجام داد. پيام صادقيان، داود حقي و داسيلوا براي تغيير نتيجه بازي وارد زمين شدند اما نتوانستند تغييري در نتيجه بازي ايجاد كنند و در نهايت ذوب آهن از رسيدن به مرحله نيمه نهايي باز ماند.
فتح الله زاده سخنگو شد، زرينچه و فرزامي در كميته اقتصادي
در جلسه هيئت مديره باشگاه استقلال سخنگو و دو عضو كميته اقتصادي اين باشگاه مشخص شدند.دومين نشست هيئت مديره باشگاه استقلال بدون حضور اميدوار رضايي كه صبح روز سه شنبه استعفا كرده بود، برگزار شد.
در اين جلسه سخنگوي هيئت مديره انتخاب شد و بر اين اساس علي فتح الله زاده مديرعامل باشگاه با حفظ سمت به عنوان سخنگوي هيئت مديره معرفي شد. همچنين جواد زرينچه و حسين فرزامي دو عضو هيئت مديره نيز با حفظ سمت به ترتيب به عنوان مسئول و دبيركميته اقتصادي تعيين شدند.
كفاشيان تولد توتي را تبريك گفت
رئيس فدراسيون فوتبال ايران با ارسال پيامي تولد فرانچسكو توتي، مهاجم تيم رم را به اين بازيكن تبريك گفت. «سايت «Oggisport» ايتاليا نوشت رئيس فدراسيون ايران روز سه شنبه 35 سالگي فرانچسكو توتي را به كاپيتان تيم فوتبال رم تبريك گفت.در پيام تبريك كفاشيان آمده است: «توتي بازيكن بزرگي است و تمام هواداران فوتبال در ايران علاقمند هستند تا روزي اين بازيكن را در فوتبال كشورشان ببينند.»فرانچسكو توتي ملقب به «پسر طلايي» از سال 1992 در تيم فوتبال رم حضور دارد. اين بازيكن در 478 بازي، 207 بار براي اين تيم ايتاليايي گلزني كرده است.
صالحي و مظفري زاده ديدارهاي سرخابي ها را سوت مي زنند
كميته داوران فدراسيون فوتبال صالحي را به عنوان داور ديدار پيروزي و صباي قم و مظفري زاده را به عنوان داور مسابقه ملوان و استقلال انتخاب كرد.
كميته داوران فدراسيون فوتبال اسامي داوران قضاوت كننده در هفته نهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را اعلام كرد كه احمد صالحي ديدار حساس تيم هاي پيروزي و صباي قم را قضاوت مي كند.
قضاوت ديدار حساس ملوان و استقلال تهران هم به سعيد مظفري زاده سپرده شده است و محسن تركي داور ديدار تيم هاي ذوب آهن اصفهان و نفت تهران خواهد بود.
زيدان و رونالدو در هامبورگ به ميدان مي روند
زيدان و رونالدو به عنوان سفراي حسن نيت سازمان ملل متحد در ديداري خيريه كه در آلمان برگزار مي شود، به ميدان خواهند رفت.
زيدان به همراه رونالدوي برزيلي، در تاريخ 22 آذر در نهمين ديدار ساليانه فوتبال عليه فقر در هامبورگ به ميدان مي روند. عوايد اين ديدار به قحطي زدگان شاخ آفريقا شامل كشورهاي سومالي، اريتره، جيبوتي و اتيوپي تعلق خواهد گرفت. «برنامه غذايي جهان» تخمين مي زند كه 10 ميليون از مردم اين مناطق گرفتار خشكسالي، جنگ و قيمت بالاي غذا هستند.
بازيكن متهم به دوپينگ حق شركت در مسابقات را ندارد
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال از ارسال نمونه B بازيكن دوپينگي حاضر در ليگ برتر به آزمايشگاه كلن آلمان خبر داد. احمد هاشميان، رئيس كميته پزشكي با بيان اين مطلب افزود: پس از درخواست آناليز نمونه B از سوي بازيكن، نمونه تست مربوطه را به آزمايشگاه كلن آلمان فرستاده ايم تا بررسي هاي لازم در اين خصوص صورت گيرد. وي افزود: مراحل انجام نمونه B آغاز شده و تا اعلام نتيجه قطعي، بازيكن در حالت تعليق بوده و اجازه شركت در مسابقات را ندارد.

 



دفاع وزير ورزش از انتخاب هيات مديره هاي استقلال و پيروزي
عباسي : انتقادها تنها بحث هاي داخلي در رسانه هاست!

پس از انتقادهاي فراوان به نخستين تصميم تاثيرگذار محمد عباسي در قامت وزير ورزش، سكوت چند روزه وي عجيب بود اما او سرانجام پس از گذشت يك هفته از انتخاب اعضاي هيات مديره استقلال و پيروزي ا زتصميمش دفاع كرد و گفت كه اين انتقادها تنها بحث هاي داخلي در رسانه ها است.
محمد عباسي درباره انتقادهاي فراوان به انتخاب اعضاي هيات مديره استقلال و پيروزي گفت: ما در ورزش مان ظرفيت زيادي داريم كه فوتبال تنها بخشي از اين ظرفيت است. در فوتبال هم باشگاه هاي زيادي داريم كه استقلال و پيروزي دو باشگاه از اين مجموعه بزرگ هستند. مي دانيم كه اين دو باشگاه طرفداران فراواني در سطح كشور دارند و ما نسبت به محبوبيت اين دو باشگاه واقف هستيم. فكر مي كنم بحث هايي كه در رسانه ها مطرح مي شود، تنها بحث هاي داخلي است. بايد راه را براي پيشرفت فوتبال و اين دو باشگاه فراهم كنيم.
عباسي درباره انتقاد نمايندگان مجلس به اين انتخاب ها گفت: بعضا مصاحبه هايي كه پخش مي شود، گفت وگوهاي كامل نمايندگان مجلس نيست. البته شايد برخي از نمايندگان انتقادهايي داشته باشند كه اين هم طبيعي است، اما بايد بگويم ما با نمايندگان مجلس و به ويژه كميسيون تخصصي رفاقت و تعامل كامل داريم.
وي درباره بحث دو شغله بودن برخي از اعضاي هيات مديره استقلال و پيروزي گفت: ما در دولت بيشترين تاكيد را بر اجراي قوانين داريم و مطمئن باشيد مشكلي در اين باره وجود ندارد.

 



برنامه مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان- پاريس 2011
قويترين مرد دنيا 22 آبان روي تخته مي رود

هفتاد و نهمين دوره مسابقات جهاني وزنه برداري، 37 روز ديگر، جمعه 13 آبان ماه با انجام مراسم افتتاحيه در «ديسني لند» پاريس رسماً آغاز مي شود.
در حالي كه پايگاه اطلاع رساني مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان در سال 2011 براي آغاز اين رقابتها در پاريس ثانيه شمار گذاشته است، زمان و ساعت دقيق اين رقابت ها نيز توسط كميته برگزاري مسابقات اعلام شد. هفتادونهمين دوره مسابقات جهاني وزنه برداري، 37 روز ديگر با انجام مراسم افتتاحيه در «ديسني لند» پاريس رسماً آغاز مي شود، ضمن اينكه وزنه برداران نيز از روز شنبه 14 آبان به مدت 9 روز براي معرفي بهترين هاي اوزان هشتگانه مردان و زنان به رقابت مي پردازند.
طبق برنامه اعلام شده اگر مجيد عسكري يكي از 8 وزنه بردار نهايي تيم ملي باشد روز يكشنبه 15 آبان روي تخته مي رود و سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي هم آخرين وزنه برداران كشورمان خواهند بود كه بايد روز يكشنبه 22 آبان با ديگر سنگين وزنهاي دنيا رقابت كنند.

 



پيشنهاد اروپايي ها بي سابقه است زنگي آبادي : سطح ركابزنان ما در جهان همين بود

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با ابراز رضايت نسبي از عملكرد ركابزنان ايران در مسابقات قهرماني جاده جهان گفت: سطح ركابزنان ما در جهان همين بود.
علي زنگي آبادي ضمن بيان اين مطلب گفت: اين براي اولين بار بود كه ركابزنان ما در تمامي رده هاي سني در مسابقات قهرماني جاده جهان شركت مي كردند. تجربه خوبي بود بويژه در بخش بزرگسالان. سطح مسابقات هم بسيار بالا بود. در هيچ كدام از تورهاي آسيايي شاهد برگزاري يك مرحله مسابقات در مسافت بالاي 200 كيلومتر نيستيم اما مسابقات جهاني با مسافت 266 كيلومتر برگزار شد. مسابقه سنگيني بود و همين اندازه كه ركابزنان ما توانستند اين مسابقه سخت را همراه با گروه اصلي به پايان برسانند براي ما ارزش داشت.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با مثبت ارزيابي كردن نتايج ركابزنان كشورمان در مسابقات جهاني دانمارك بيان كرد: عسكري در بخشي از مسير استقامت پيشتاز بود و بارها نام وي از زبان گزارشگر مسابقات برده شد. معظمي گودرزي هم عملكرد بسيار خوبي در مسابقات داشت. اين ركابزن همزمان با گروه اصلي در يك زمان از خط پايان گذشت. حضور ركابزن جوان ايران در اين دسته بازتاب بسيار خوبي در بين آسيايي هاي حاضر در مسابقات داشت.
زنگي آبادي در مورد اينكه چه زماني توان رقابت با قهرمانان جهان را خواهيم داشت، گفت: سطح ركابزنان ما در جهان همين بود. ما در بهترين شرايط اگر بتوانيم در ميان 200 ركابزن برتر جهان در رده چهل يا پنجاه قرار بگيريم بهترين عملكرد را داشته ايم.
وي در ادامه با اشاره به پيشنهاد دو باشگاه اروپايي به ركابزنان كشورمان گفت: براي اولين بار در تاريخ دوچرخه سواري ايران دو باشگاه از فرانسه و اسپانيا به ركابزنان كشورمان پيشنهاد همكاري داده اند. اين اتفاق بزرگ در دوچرخه سواري ايران بي سابقه بوده است.
هفتاد و هشتمين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني جاده جهان از 28 شهريور تا سوم مهرماه در دانمارك برگزار شد.

 



نوربخش: هنوز شرايط تيم ها را بررسي نكرده ايم اما...
ليگ برتر بسكتبال به تعويق نمي افتد

رئيس سازمان ليگ برتر بسكتبال گفت: ليگ برتر به تعويق نخواهد افتاد و همان 28 مهرماه برگزار مي شود.
حسن نوربخش در مورد اينكه گفته مي شود احتمال دارد ليگ برتر بسكتبال به دليل نرفتن تيم ملي به المپيك به تعويق بيفتد، اظهار داشت: چنين چيزي صحت ندارد و از همان ابتدا زمان آغاز مسابقات را 28 مهرماه اعلام كرده ايم و در همين تاريخ هم با قدرت برگزار خواهيم كرد.
وي افزود: دليلي ندارد كه چون تيم ملي به المپيك نرفته است، بخواهيم خللي در آغاز ليگ برتر داشته باشيم. البته اگر برنامه حضور تيم ملي در جام ملت هاي آسيا نبود و زمان داشتيم،حتي ليگ را زودتر آغاز مي كرديم.
رئيس سازمان ليگ برتر بسكتبال در مورد پاسخ به اين سوال كه چه زماني تعداد تيم هاي حاضر در ليگ برتر مشخص مي شود گفت: تازه به همراه تيم ملي از چين بازگشته ام و هنوز زماني براي بررسي شرايط تيم ها پيدا نكرده ايم. در اولين فرصت و كمترين زمان ممكن تعداد تيم ها را نهايي خواهيم كرد.

 



مرحله گروهي ليگ قهرمانان شب تلخ منچستري ها

تيم فوتبال بايرن مونيخ در حالي مقابل منچسترسيتي در مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا به برتري دست يافت كه منچستريونايتد در ديدار خانگي مقابل باسل تا آستانه شكست پيش رفت.
بايرن مونيخ آلمان سه شنبه شب با نتيجه 2 بر صفر در گروه نخست رقابت هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا از سد منچسترسيتي گذشت. هر دو گل بايرن در اين ديدار كه در حضور 65 هزار تماشاگر ورزشگاه آليانز آرنا برگزار شد را «ماريو گومژ» در دقايق 38 و 45 به ثمر رساند.
منچستريونايتد انگلستان، فيناليست دوره قبلي اين رقابت ها، در گروه سوم با نتيجه تساوي 3-3 در ورزشگاه اولدترافورد مقابل باسل سوييس متوقف شد. «دني ولبك» دو بار در دقايق 16 و 17 براي من يونايتد گل زد اما «الكساندر فري» از باسل با گل هايي كه در دقايق 58 و 60 به ثمر رساند، بازي را به تساوي كشيد. فري يك بار ديگر در دقيقه 76 براي تيم ميهمان گل زد و چيزي نمانده بود كه نماينده سوييس به يك پيروزي ارزشمند در انگلستان دست پيدا كند كه «اشلي يانگ» در واپسين لحظات بازي گل تساوي را به ثمر رساند. نتايج كامل بازي هاي ديشب به شرح زير است:
گروه A:
¤ بايرن مونيخ آلمان 2- منچسترسيتي انگلستان صفر
¤ ناپولي ايتاليا 2- ويارئال اسپانيا صفر
گروه B:
¤ ترابوزان اسپور تركيه 1- ليل فرانسه 1
¤ زسكا مسكوي روسيه 2- اينترميلان ايتاليا 3
گروه C:
¤ منچستريونايتد انگلستان 3- باسل سوييس 3
¤ اتلول گالاتي روماني صفر- بنفيكاي پرتغال يك
گروه D:
¤ المپيك ليون فرانسه 2- دينامو زاگرب كرواسي صفر
¤ رئال مادريد اسپانيا 3- آژاكس هلند صفر
گل ها: كريستيانو رونالدو (25)، كاكا (41) و كريم بنزما (49)

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14