(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 مهر 1390- شماره 20035

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خيزش بلند يمن بعد از بازگشت صالح (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
آملي لاريجاني: قوه قضائيه با اخلالگران در نظام اقتصادي كشور برخورد قاطع مي كند
غرق (گفت و شنود)
رئيس جمهور : بيداري الهي بساط سلطه گران در اروپا و آمريكا را در هم خواهد پيچيد
در حاشيه جلسه هيئت دولت وزير دفاع: نيازي به ايجاد خط سرخ بين ايران و آمريكا نيست
نجات كشتي روسي از دست دزدان دريايي توسط نيروي دريايي ارتش
انتقاد امام جمعه اسلامبول به مواضع اردوغان عليه سوريه (خبر ويژه)
رونويسي مشاور كروبي از ديكته مأمور سيا (خبر ويژه)
ولگردي تروريست ها در واشنگتن و هرزه گويي سخنگوي آمريكايي (خبر ويژه)
دورخيز براي مجلس نهم! (خبر ويژه)
جاي اين نمايندگان چرا خالي بود؟! (خبر ويژه)



خيزش بلند يمن بعد از بازگشت صالح (يادداشت روز)

روز پنجشنبه هفته گذشته علي عبدالله صالح بعد از چندين هفته از عربستان به يمن بازگشت. مراجعت او از يك سو با تشديد برخورد نظامي با مردم و از سوي ديگر با گسترش تظاهرات عليه بقاياي رژيم حاكم بر اين كشور توام گرديد. بازگشت صالح به صنعا سؤالاتي را در فضاي سياسي پديد آورد ولي نطق تلويزيوني او كه بطور مستقيم پخش شد بسياري از اين سؤالات را پاسخ داد اما در عين حال گمانه زني هاي جديدي هم درپي آورد. او در تلويزيون به يمني ها گفت كه به جاي تظاهرات خياباني يكي از دو راه را برگزينند. يا به داوري و فرمول هيات شوراي همكاري خليج فارس به رياست عربستان تن دهند و يا مستقيما به گفت وگو با حكومت روي آورند و فرمول «انتخابات پيش از موعد» را قبول كنند. اين در حالي است كه نتيجه هر دو طرح يكي است. براساس هر دو طرح، رژيم صالح- عليرغم آنكه با مخالفت حداكثري شهروندان اين كشور مواجه است- مشروعيت داشته و مي تواند انتخابات زودهنگام را برگزار كند و آماده است تا نتيجه انتخابات را هرچه باشد بپذيرد. در واقع بازي فعلي شوراي همكاري و صالح بازي كسب مشروعيت است.
براساس نظر و داوري شوراي همكاري و در واقع عربستان، اقدامات خياباني و استفاده از انقلاب براي ايجاد دگرگوني بايد كنار گذاشته شود و هر تغيير بايد بر مبناي داوري و سازوكار عربستان سعودي صورت گيرد يعني تغييرات حداقلي و كنترل شده. نكته ديگر در طرح عربستان حفظ ساختارهاي فعلي و از جمله حفظ خاندان الاحمر در قدرت است كه در واقع حفظ رژيم را در پي دارد و تغيير نه در بنيان هاي حاكميت بلكه در ظواهر و افراد آن هم نه بطور گسترده بلكه محدود اتفاق مي افتد. در طرح عربستان جنبش مردمي بصورتي تجزيه شده - يعني با منها كردن دو گروه بزرگ جنوبي ها و الحوثي ها- مورد پذيرش محدود قرار گرفته اند از اين رو شريك شدن اين دو گروه در حكومت از نظر سعودي ها- و غربي ها- خط قرمز به حساب مي آيد.
صالح در مصاحبه خود مي گويد اگر داوري شورا- و در واقع عربستان- را قبول نداريد با نمايندگان حكومت بطور مستقيم مذاكره كنيد و به «انتخابات قبل از موعد» برسيد. خب اين پيشنهاد از پيشنهاد قبلي خطرناك تر است چرا كه متضمن پذيرش مشروعيت نظام ديكتاتوري صالح است و دست آخر هم به بقاي حاكميت فعلي منجر مي شود. زمان انتخابات قطعا زودتر از شش ماه آينده نخواهد بود. در اين شش ماه نظام صالح با مشكل داخلي مواجه نخواهد بود و اين در حالي است كه همه سرمايه مخالفان او تشكيل اجتماعات بزرگ است و اگر ميدان و خيابان از اينها گرفته شود ديگر قدرتي ندارند كه بتوانند حكومت صالح را وادار به پذيرش برگزاري انتخاباتي مشاركتي در زمان توافق شده بنمايند. پس حكومت صالح تثبيت شده و مخالفان به خانه رانده شده و يا حداكثر صاحب چند كرسي در پارلماني بي اختيار شده اند.
اما جالب تر اين است كه همين حالا كه از قدرت صالح چيزي باقي نمانده و تسلط او محدود به جنوب صنعاست، تك تيراندازان او روي پشت بام ها در كمين انقلابيون نشسته و هر جنبنده اي را كه از خيابانها و كوچه هاي اطراف به «ميدان تغيير صنعا» - محل اصلي تجمع مخالفان- برود، هدف شليك تير خود قرار مي دهند تا عددي به جمعيت مخالفان افزوده نشود. از سوي ديگر رژيم صالح آب و برق اين ميدان و خيابانها و كوچه هاي منتهي به آن را قطع كرده تا افراد متفرق گردند. البته اين ترفندها تاكنون اثر مثبتي براي رژيم فروپاشيده صالح دربر نداشته است. شايد بتوان مهمترين پژواك اين اقدامات را در اين عبارت خلاصه كرد: «صالح مصمم به حفظ قدرت است.»
اما در خصوص تحولات يمن ابهاماتي وجود دارد. تو ضيحات زير مي تواند تا حدي به رفع اين ابهامات كمك كند:
1- علي عبدالله صالح پس از سقوط قذافي مامور شد تا با بازسازي نيم بند حكومت خود براي مدتي بر سر كار بماند تا از اين طريق- تزريق روح يأس در مردم كشورهايي نظير عربستان- مانع برپايي انقلاب هاي جديد در كشورهاي حساس خاورميانه شوند. اگر تحولات دو ماه اخير يمن و ليبي را كنار هم بچينيم مي بينيم كه صالح پيش از قذافي سقوط كرده بود و شرايط او بسيار بدتر از قذافي بود اما در حالي كه قذافي سقوط كرد صالح به صنعا بازگشت در عين اينكه همين الان هم آنچه در دست قذافي است از آنچه در دست صالح است بيشتر مي باشد. سهم فعلي صالح از حدود 500000 كيلومترمربع خاك يمن فقط جنوب صنعا با مساحتي كمتر از 500 كيلومترمربع است در حاليكه قذافي همين الان بر دو شهر ليبي سيطره دارد. غرب و عربستان به چنين فرد و حكومتي چه اميدي مي توانند ببندند جز اينكه از صالح و حكومت فروپاشيده او يك علامت بسازند و اگر بتوانند ميليون ها معترض را كه عامل فرار صالح بوده اند، به خانه بفرستند يعني در واقع در اين ماجرا آمريكا و عربستان يك بازي رواني را طراحي كرده و به اجرا گذاشته اند.
2- انقلاب يمن از آغاز ذو وجوه بود و اين وجوه در عين تعامل با هم به «وحدت» نرسيده اند. جنوبي هاي يمن كه سه پنجم سرزمين و حدود 22درصد جمعيت اين كشور را به خود اختصاص داده اند به بيش از بخش جنوبي نظر ندارند و كم نيستند كساني از آنان كه «انفصال جنوب از شمال» را دنبال مي كنند. حوثي هاي يمن كه بخش عمده شمال يمن را در اختيار دارند هم قدرت تاريخي خود را در «صعده» و نه صنعا جستجو مي كنند. از سوي ديگر با توجه به سابقه درگيري هاي قبيله حاشد و طايفه الحوثي، ورود فعال حوثي ها به صحنه حذف رژيم صالح، قبيله حاشد كه مركزيت آن در استان «عمران» مي باشد را حساس مي كند و اين سبب متحد شدن دوباره خاندان الاحمر حول محور مبارزه با حوثي ها مي شود با توجه به اين كه «مبارزان صعده» براي رسيدن به صنعا بايد از عمران بگذرند، احتمال بروز درگيري خونين ميان دو طرف در صورتي كه حوثي ها اصرار داشته باشند كه كار صالح را يك سره كنند، وجود دارد. اين ملاحظه حوثي ها را تا حد زيادي منفعل گردانيده و صحنه را براي بازي صالح باز گذاشته است. يكي ديگر از محورهاي مبارزه با رژيم صالح سران قبايل و عشيره ها و خاندان ها بودند كه به طور كلي در ذيل دو قبيله بكيل- در جنوب- و حاشد در شمال قرار مي گيرند. خبرهاي فراواني وجود دارد كه نشان مي دهد عربستان براي جدا كردن آنان از مبارزين پول فراواني ميان سران قبايل توزيع كرده است كما اين كه حرف هاي زيادي در مورد روابط شيخ صادق و علي محسن الاحمر- دو چهره اصلي حاشد- با عربستان سعودي مطرح شده و به احتمال بسيار زياد صحت هم دارد مبلغ پول هاي واگذار شده از سوي عربستان به اين دو از مرز چند ميليارد دلار فراتر مي رود. رفتار اين روزهاي علي محسن الاحمر و بي تحركي او در قبال تك تيراندازان گارد ويژه رياست جمهوري به فرماندهي پسر عبدالله صالح احتمال توافق ملك عبدالله با علي محسن و شيخ صادق را تقويت مي كند البته نبايد گمان كرد كه اين دو نقش مهمي در تجمعات عليه صالح داشته اند ولي به هر حال نوع رفتار رئيس قبيله حاشد مواضع قبيله محسوب مي شود.
3- جوانان انقلاب يمن كه از جنوبي ها و حوثي ها به دليل عدم ورود فعال به حمايت از جوانان صنعا گلايه مند هستند از توانايي لازم براي تجزيه و تحليل مسائل عاجز مي باشند و از اين رو در بعد هدايت درست حركت مشكلاتي دارند. به عنوان مثال در حالي كه آنان براي ريشه كن كردن رژيم استبدادي كنوني به ميدان آمده اند اما روز پنجشنبه هفته گذشته روز آغاز رژيم جمهوري و پايان نظام امامت را بي آن كه از ريشه و اساس آن باخبر باشند، جشن گرفتند و اين روزي است كه رژيم صالح آن را به روز ملي يمن تبديل كرده و صالح سخنراني سالانه خود را در اين روز ايراد مي كند كما اين كه ورود دوباره او به صنعا و سخنراني اش كه مستقيما از تلويزيون يمن پخش شد به همين روز موكول گرديد. مجموعه اين ها نشان مي دهد كه انقلاب يمن در «مرحله چه نمي خواهد» يعني براندازي حكومت ديكتاتوري صالح و روابط گذشته يمن با آمريكا و عربستان- شفاف است اما در «مرحله چه مي خواهد» دچار عدم شفافيت است و اين عدم شفافيت صالح را به آينده اميدوار كرده است.
4- از آنجا كه طيف هاي داخلي يمن روي مسئله سقوط حكومت علي عبدالله صالح توافق دارند و اختلافاتشان به مرحله پس از سقوط صالح برمي گردد، ورود صالح به صنعا و درگيري شديد نيروهاي نظامي تحت امر فرزند او بار ديگر مخالفان صالح را دور هم جمع مي كند و اين مي تواند به توافق پيرامون اداره تحولات پس از سقوط صالح نيز منجر شود چرا كه گروه هاي مخالف صالح طعم اين اختلافات و خطري كه مجموعه آنان و دستاوردهايشان را تهديد مي كند را در فاصله فرار صالح به رياض تا بازگشت او چشيده اند. خبرهاي 7 روز اخير حوثي ها و جنوبي ها حكايتگر آن است كه اين همگرايي دوباره آغاز شده است. دو روز پيش عبدالمالك الحوثي اعلام كرد كه بازگشت صالح خط قرمز آنهاست و آنان با همه توان در مقابل آن خواهند ايستاد. يكي از رهبران جنوبي ها نيز گفت ما پيماني را براي مذاكره با جوانان صنعا تعيين كرده ايم. در همان حال با توجه به اعلام قبلي همپيماني بزرگان قبيله حاشد با نيروهاي انقلاب ادامه سكوت شيخ صادق و علي محسن امكان پذير نيست عدم سكوت آنان موقعيت طرح عربستان را در معرض خطر قرار مي دهد. با اين وصف مي توان گفت صالح و پشتيبانان منطقه اي و بين المللي چشم خود را بر حجم عظيم مخالفت ها با صالح بسته اند و اين به معناي نفي حقيقت نيست چرا كه چشم هاي بسته ملك عبدالله حقيقت را محو نمي كند.
5- سياست خارجي ما و تحرك دستگاه هاي مختلف جمهوري اسلامي در اين فضا نقش تعيين كننده اي ايفا مي كند در اين عرصه اقدامات عمومي ما كه در قالب ادبيات «ديپلماسي عمومي» پذيرفته شده است مي تواند گره گشا باشد و اين در حالي است كه در سوي ديگر ماجرا، بعضي از كشورها طي 6-5 سال گذشته در دستگاه رسمي ديپلماسي خود نهادي تحت عنوان ديپلماسي عمومي ايجاد كرده اند و بدون پرده پوشي اقدامات خود را در راستاي همگرا كردن نخبگان كشورها با اهداف سياست خارجي سامان داده اند، موثرتر است. اين در حالي است كه اين كشورها در نزد همه ملت ها «استعمارگر»، «متجاوز»، «سلطه طلب» و... خوانده و ديده مي شوند و حال آن كه ايران در چشم انداز منطقه اي كشوري پشتيبان ديده مي شود.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
از سربازان گمنام امام زمان(عج) به خاطر شناسايي و بازداشت افراد مرتبط با بنگاه دروغ پراكني بي بي سي فارسي تشكر مي كنم و از همه مسئولين ذي ربط نهايت قاطعيت در برخورد با همكاري كنندگان با اين شبكه بهايي- صهيونيستي ضد ملت ايران و ضد نظام اسلامي را خواستارم.
محمود خداداديان
¤ با ديدن خروج نمايندگان كشورهاي سلطه گر از اجلاس سازمان ملل به هنگام سخنراني رئيس جمهور محترم كشورمان به ياد اين ضرب المثل معروف قديمي افتادم كه تا چوب را برداري گربه دزد حساب كار خود را مي كند.
1245---0937
¤بنده اگر به جاي آقاي احمدي نژاد بودم به گروه انحرافي و حاشيه ساز دولت پشت پا مي زدم و همچنين رابطه خودم با علما و مراجع عظام را گسترش مي دادم.
5766---0919
¤ به عنوان يك ايراني مسلمان از گفتگوي گرم وزيرخارجه كشورمان با وزير خارجه دولت بحرين در نيويورك كه از سيما نيز پخش شد جداً تأسف خوردم.
اعواني از قم
¤ چندي قبل آقاي صالح آبادي رئيس بورس اعلام نمود كه آقاي اميرمنصور آريا تا به حال از جلوي بورس هم حتي رد نشده است. واقعاً جاي تعجب دارد، چرا كه همين آقا سال 89 در نمايشگاه بورس، بانك و بيمه و در غرفه مجلل 200 متري شركت كرده بود.
جواد شبستري
¤ انتظار داريم دستگاه قضايي با اختلاس 3 هزار ميليارد توماني امير منصور آريا و باندش، نسبت به اختلاس هاي گذشته مثل شهرام جزايري و افراشته با شدت عمل بيشتري برخورد نمايد، چرا كه عوامل اين اختلاس سنگين حيثيت نظام جمهوري اسلامي ايران را كه خون بهاي شهدا است نشانه گرفته بودند و در شرايط حساس كشور خوراك تبليغاتي براي بيگانگان عليه نظام تهيه كرده اند.
بختياري
¤ دولت با وارد كردن مرغ برزيلي ما صاحبان مرغداري ها را با مشكل مواجه كرده است. قيمت گران گازوئيل، هزينه هاي برق،گاز و پول كارگر و دارو چندين برابر شده ولي از افزايش قيمت مرغ خبري نيست. چگونه مي شود با اين همه هزينه مرغ زنده را كيلويي 1900 تومان بفروشيم و بتوانيم ادامه حيات بدهيم. معلوم است كه صاحبين اين شغل نمي توانند دوام بياورند و سرمايه خود را به كار دلالي مي زنند.
محمدي از بوشهر
¤ شهرداري تهران اجازه نصب انواع آگهي هاي تبليغاتي اجناس خارجي را در سطح شهر تهران مي دهد. عرض مي كنم پس حمايت از توليد داخلي چه مي شود و شهرداري چه وظيفه اي دارد؟
1345---0912
¤ حالا كه جلد دفتر و كتاب هاي دانش آموزان اين قدر متنوع و زيبا چاپ شده، چقدر خوب بود كه مزين به يك حديث يا سخني از بزرگان و شهداء مي شد.
1382---0915
¤ با توجه به خريد منازل خيابان شهيد ديالمه از مردم براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي متأسفانه متولي امر كه شهرداري تهران است آنها را به ثمن بخس متر مربعي ،يك ميليون و 200 هزار تومان خريداري مي نمايد و اين ظلمي است بر موكلان نمايندگان. آيا با اين مبلغ حتي در نازي آباد نيز منزلي مي توان خريد؟ از نمايندگان درخواست مي شود اگر فرصتي برايشان فراهم شد سري به سطح شهر بزنند و از قيمت ها مطلع شوند.
مقدم
¤ در شگفتم كه چرا برخي از پدران و مادران مسلمان اين مرز و بوم براي تربيت فرزندان خود، منابع غني فرهنگ ديني و اسلامي را رها كرده و تنها به تجربيات و سلايق شخصي و يا حداكثر رجوع به متون تربيتي غرب اگر چه بعضاً قابل استفاده هم هست، پناه مي برند؟ غافل از اين حقيقت كه دوري گزيدن و فرار هر ملتي از فرهنگ بومي و اعتقادي خويش، بي هويتي و مسخ فرهنگي آن جماعت را به دنبال خواهد داشت.
8516---0919
¤ برخي از بانكها از جمله بانك ملي در يك اقدام كم نظير حداقل موجودي عابر بانكها را از هزار تومان به ده هزار تومان افزايش داده است. قبلاً اگر سه هزار تومان در كارت عابر شما موجود بود قادر بودي شارژ دو هزار توماني بخري ولي حالا ديگر با داشتن 10 هزار تومان هم نمي تواني شارژ بخري؟ شايسته است مسئولين امر ضمن بررسي، پاسخ منطقي به مشتريان خود دهند. همچنين وام هايي كه به متقاضيان حج چه با سود 11% و چه با عنوان قرض الحسنه داده مي شود از چه منبعي تأمين شده است؟ آيا پولهاي سپرده سرمايه گذاري مردم است؟
اسدي
¤ به آقاي رويانيان نصيحت خيرخواهانه مي كنيم ارزش و منزلت جايگاه خودشان را بدانند و وارد دنياي فوتبال كه آلودگي هاي خودش را دارد نشوند. قضيه سردار آجرلو بايد درس عبرت باشد.
5013---0914
¤ برنامه 90 فوتبال به يك عامل ايجاد تشنج تبديل شده است. مجري برنامه بسياري از اوقات افكار و ذهنيات غوغاطلبانه خود را به بينندگان القا مي كند. چرا براي اصلاح اين برنامه اقدام جدي نمي شود؟
6374---0936 و 5025---0919
¤ در شهرستان ايذه در خوزستان با وجود اين كه سد كارون 3 در اين منطقه واقع شده بعضاً تا دو روز آب شهر قطع است بنويسيد اين وضع غيرقابل تحمل است و بايد رسيدگي شود.
1572---0916
¤ نور سالن كتابخانه ميرفندرسكي گرگان كه به عنوان كتابخانه مركزي استان مطرح است كافي نيست و هنگام مطالعه چشمانمان ناراحت مي شود. چرا بايد اكثر لامپ هاي اين كتابخانه سوخته باشد. متأسفانه علي رغم مراجعه مكرر و تذكر متعدد هيچ قدمي براي رفع مشكل برداشته نمي شود. چرا؟
1284---0911
¤ در بزرگراه شهيد زين الدين (ادامه بزرگراه شهيد همت به طرف شرق) تصاوير بسيار زيبايي از شهيدان دوران دفاع مقدس نصب شده است. وظيفه خودم مي دانم از بانيان اين كار تشكر و تقدير بكنم.
0019---0912
¤ شركت پارس خودرو در كمتر از 3 ماه قيمت خودرو ال 90 را يك ميليون تومان افزايش داده است. چرا هيچ صدايي از كسي بلند نمي شود و هيچ دستگاه و مسئولي برخورد نمي كند؟
3697---0910

 



آملي لاريجاني: قوه قضائيه با اخلالگران در نظام اقتصادي كشور برخورد قاطع مي كند

رئيس قوه قضائيه از برخورد قاطع دستگاه قضا با اخلال گران در نظام اقتصادي كشور به ويژه فساد اخير در حوزه بانكي كشور خبر داد.
به گزارش فارس، آيت الله آملي لاريجاني عصر ديروز در ديدار با قضات و كارمندان دستگاه قضايي در استان زنجان با اشاره به اينكه دستگاه قضايي در دو سال اخير برخورد خوبي با پروند ه هاي موسوم به فساد اقتصادي داشته است گفت: در مجتمع اقتصادي پرونده هاي كلاني وجود دارد كه برخي از آنها به نتيجه نهايي رسيده اما برخي ديگر هنوز نتيجه در بر نداشته است .
وي افزود: ما در اعلام اسامي مفسدان به شرط آنكه پرونده به نتيجه قطعي برسد مانعي نداريم .
وي افزود: ما در رسيدگي به برخي از پرونده ها در حال جنگ هستيم زيرا عده اي در طول رسيدگي به يك پرونده آنقدر مانع تراشي مي كنند كه بايد براي حفظ اقتدارمان و رسيدگي صحيح به پرونده بجنگيم .
آملي لاريجاني تصريح كرد: اخيرا يكي از افرادي كه خودش شاهد هايي در رفتارش دارد مدعي شده كه قوه قضائيه در برخورد با مفاسد اقتصادي با برخي از دستگاه ها همكاري نكرده است .
وي تصريح كرد: امروز هم شنيده ام فردي مدعي شده در پرونده فساد مالي اخير كه مسمي به اختلاس است دستگاه قضايي و قوه مقننه اهمال كاري كردند كه بايد به اين فرد گفت: وقاحت حدي دارد .
رئيس دستگاه قضا گفت: اگر ما كارمان را در دستگاه قضايي انجام ندهيم و اهمال كنيم كدام يك از شما مي توانيد كاري از پيش ببريد مگر مي توان بدون حكم قضايي مالي توقيف كرد يا حكم جلبي براي فردي صادر كرد .
وي گفت: سر و صدا كردن مصداق درستي نيست زيرا بيش از 50 روز است به پرونده مسمي به اختلاس هستيم كه دادستان كشور درباره آن اطلاعات مبسوطي را ارائه كرده است .
وي با اشاره به اين مطلب كه اگر دستگاه قضايي وارد رسيدگي به يك پرونده نشود هيچ دستگاهي نمي تواند كاري از پيش ببرد گفت: مگر مي توانند دستگاه هاي مدعي حكم جلب بدهند، جلوي انجام برخي از معاملات را بگيرند يا اينكه فردي را ممنوع الخروج كنند .
اگر يك مسئول بدون توجه به قانون مي گويد كه ما فلان و بهمان كرديم بايد پرسيد مگر شما حق اعمال چنين رفتاري را داشتيد .
آملي لاريجاني با اشاره به اينكه برخي از افرادي كه چنين مسائلي را مطرح مي كنند از خوفشان است گفت : اين عده مي ترسند مبادا با تكميل شدن تحقيقات پاي خودشان گير باشد و به جايي پرونده ختم شود كه خوشايند اين آقايان نيست .
رئيس دستگاه قضا با اشاره به اين مطلب كه در رسيدگي به پرونده ها استثنا و خطوط قرمز نداريم گفت: كجاي قانون براي ما خط قرمز تعيين كرده است در رسيدگي به پرونده ها تا هر مسئولي كه نياز باشد تحقيقات را پيش مي بريم .
رئيس دستگاه قضا همچنين به ادعاي يك نفر درباره افشاي يك پرونده چند هزار برگي اشاره كرد و گفت: از اينها مي پرسم با چه كسي سر لج داريد دستگاه قضايي با اين تخفيف ها برخورد خواهد كرد و من بعد هم برخورد با اين تخفيف ها ادامه خواهد داشت ما به حسب قانون موظفيم پرونده ها را تا نهايت آن مورد رسيدگي قرار دهيم
وي همچنين به توقع رهبري از دستگاه قضا اشاره كرد و گفت: ايشان بارها گفته اند كه به شكلي عمل كنيد كه هر كس در هر جايي به او ظلم شد بتواند به يك پناهگاه پناه ببرد اين معني ندارد كه ما يك كارمند جزء و كوچك را به خاطر چند ريال محاكمه و زندان كنيم اما افرادي كه ميلياردها تومان از اين كشور اختلاس كردند و توصيه هايي هم پشت سر آنهاست آزادانه راه بروند .
آملي لاريجاني گفت:وظيفه ما اين است كه به همه متهمان پرونده رسيدگي كنيم مخصوصا كسانيكه با اخلال در نظام اقتصادي كشور اخلال در كل نظام را ايجاد كرده اند .
سرمقاله نويس روزنامه ايران طي يادداشتي در شماره روز چهارشنبه اين روزنامه اختلاس 3 هزار ميلياردي اخير را نتيجه اهمال قوه قضائيه و مجلس دانست.
كمبود كادر قضايي مهم ترين مشكل دستگاه قضا است
رئيس قوه قضائيه در سفر استاني به زنجان تصريح كرد كه مهم ترين مشكل دستگاه قضا، كمبود كادر قضايي است.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در بدو ورود به استان زنجان در گفت وگو با خبرنگاران هدف از سفرهاي استاني خود را آشنايي با مسائل و مشكلات قضائي استان هاي مختلف دانست و گفت: البته در بررسي ها و برنامه روزمره خود در تهران پيگير مشكلات و مسايل قضايي استانها هستيم، اما حضور در استان ها موجب اشراف بيشتر به مسائل استاني است و سعي ما بر اين است كه در سفرهاي نوبتي خود به استان ها پيگير اين مسائل باشيم.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، رئيس قوه قضائيه افزود: در اين سفرها مسايل و مشكلات قضايي استانها احصاء و نسبت به رفع آنها در حد مقدور اقدام خواهد شد آيت الله آملي لاريجاني در پاسخ به سوالي درخصوص مهمترين مشكلات قوه قضائيه كمبود كادر قضايي را مهمترين مشكل برشمرد و گفت: البته مسايل مربوط به زندان ها و مشكلات ناشي از كمبود فضاي زندان ها نيز به مشكلات دستگاه قضايي اضافه شده است كه رئيس سازمان زندان ها مسئوليت رسيدگي به آن را بر عهده دارد.
 



غرق (گفت و شنود)

گفت: يكي از مقامات عربستان از جنگ قدرت شديد ميان شاهزادگان دربار آل سعود خبر داده است.
گفتم: در پي موج بيداري اسلامي، حكومت جنايتكار و دست نشانده آل سعود تا چند ماه ديگر به طور كامل ريشه كن مي شود. شاهزاده هاي مفت خور و آدمكش بر سر كدام قدرت با هم دعوا مي كنند؟!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: كشتي در حال غرق شدن بود و يكي از مسافران با ولع زياد غذا مي خورد، به او گفتند؛ مگر نمي بيني كه داريم غرق مي شويم و بيشتر از چند دقيقه ديگر زنده نيستيم؟ و يارو در حالي كه لقمه ها را پشت سر هم فرو مي داد گفت؛ كور كه نيستم! مي بينم داريم غرق مي شويم ولي اطباء گفته اند با شكم خالي نبايد آب خورد!

 



رئيس جمهور : بيداري الهي بساط سلطه گران در اروپا و آمريكا را در هم خواهد پيچيد

رئيس جمهور با بيان اين كه بيداري الهي همه ملتها را به جنب و جوش درآورده است تصريح كرد: طوفاني در راه است كه بساط سلطه گران را در هم خواهد پيچيد و اين موج شامل اروپا و آمريكا نيز مي شود.
به گزارش ايرنا، محمود احمدي نژاد عصر ديروز در مراسم اختتاميه پنجمين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيونهاي اسلامي كه در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار شد افزود: امروز موج بيداري عالمگير است و نه تنها در سرزمينهاي اسلامي بلكه در تمامي كره زمين مشهود است.
احمدي نژاد به سفر خود به نيويورك و برگزاري جلسات متعدد با گروههاي مختلف در آمريكا اشاره كرد و گفت: طي گفت و گو با سرمايه داران بزرگ اقتصادي ، گروههاي مختلف اجتماعي ، دانشگاهيان و مسئولان اصلي رسانه هاي آمريكا اين امر مشهود بود كه همه آنان از وضع موجود ناراضي هستند و هيچ كدام از نظام سرمايه داري و نظام دولتي آمريكا دفاع نمي كردند.
وي گفت: زماني كه اين افراد مطالبات خود را بيان مي كردند جوهره خواسته هايشان عدالت ، كرامت، محبت و توحيد بود .
رئيس قوه مجريه تاكيد كرد: بايد مسير حركت بيداري را بشناسيم و آن را تبيين، هدايت ، پشتيباني و معرفي كنيم .

 



در حاشيه جلسه هيئت دولت وزير دفاع: نيازي به ايجاد خط سرخ بين ايران و آمريكا نيست

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه خروج آمريكا و نيروهاي فرامنطقه اي از منطقه و عدم دخالت از سوي آنها در مسايل منطقه باعث مي شود كه تنشي در منطقه ايجاد نشود.
سردار احمد وحيدي كه روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، به تحويل حجم انبوهي از موشك هاي كروز «قادر» به نيروي دريايي ارتش و سپاه به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: اين موشك ها ضدناوچه، ضد ناو و ضد تاسيسات ساحلي و از زمين، دريا و هوا قابل پرتاب است.
وي در پاسخ به سؤالي درباره تخلف روسيه در موضوع موشك هاي اس300 تصريح كرد: در اين باره پيش پرداخت هايمان را از روسيه پس گرفتيم اما ادعاي خسارت داشته ايم كه اين ادعا به داوري ارجاع شده است.
وزير دفاع همچنين درباره حضور ايران در آب هاي آزاد اظهار داشت: حضور در اين آب ها براي همه آزاد است و جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه برنامه دارد و در گذشته نيز در آب هاي آزاد حضور داشته ايم.
سردار وحيدي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا ايران بنا دارد ناو هواپيمابر بسازد، گفت: توسعه توان دريايي از برنامه هاي ماست و در اين حوزه هرچه نيروهاي مسلح بخواهند در برنامه ها داريم اما اكنون اولويت هاي ما چيز ديگري است.
وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه نظر شما در مورد پيشنهاد آمريكايي ها براي ايجاد خط تلفن سرخ بين ايران و اين كشور گفت كه: ما در منطقه نياز به برقراري اين خط نداريم.
وزير دفاع با بيان اينكه خروج نيروهاي فرامنطقه اي از منطقه و عدم دخالت از سوي آنها در مسائل منطقه باعث مي شود كه تنشي در منطقه ايجاد نشود، اظهار داشت: آنها مي گويند خط سرخ داشته باشيم، براي اين كه اگر تنشي به وجود آمد، حل كنيم. در صورتي كه ما معتقديم اگر آنها نباشند در منطقه تنش ايجاد نمي شود.
سردار وحيدي همچنين تاكيد كرد: آنها موظف هستند در عبور از تنگه خليج فارس به تمام سؤالاتي كه نيروي دريايي ما از آنها مي پرسد، پاسخ دهند و آنها تحت اشراف اطلاعاتي نيروي دريايي ما هستند.

 



نجات كشتي روسي از دست دزدان دريايي توسط نيروي دريايي ارتش

مدير كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با حضور مقتدرانه از ناوگان بين المللي هم حفاظت كرده به طوري كه كشتي روسي تحت حفاظت ناو نيروي دريايي ارتش از حمله دزدان دريايي نجات يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، محمد راستاد در همايش روز ملي دريانوردي در بوشهر با بيان اين مطلب افزود: اين در حالي بود كه كشتي روس حفاظت ناوهاي ديگر كشورها را نپذيرفت و تاكيد داشت كه ناو نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي از آن حفاظت كند.
وي با اشاره به ايجاد امنيت توسط نيروي دريايي ارتش گفت اين مسئله موجب شده تا ميزان تعرض به كشتي هاي جمهوري اسلامي ايران از لحاظ گروگانگيري به حداقل برسد.
مدير كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر يكي از عمده ترين چالش ها در عرصه حمل و نقل دريايي را ناامني ذكر كرد و گفت: به همين دليل شعار امسال روز جهاني دريانوردي «هماهنگ سازي اقدامات براي واكنش به دزدي دريايي» بوده است. راستاد اظهار داشت: يكي از موثرترين اقدامات اين شعار اقدام جمهوري اسلامي در اعزام ناوگان دريايي نظامي به خليج عدن و باب المندب بوده است.

 



انتقاد امام جمعه اسلامبول به مواضع اردوغان عليه سوريه (خبر ويژه)

امام جمعه اسلامبول به دولتمردان تركيه گوشزد كرد كه مراقب توطئه هاي مستكبران در سوريه باشند و با نقش آفريني در سناريوي امپرياليست ها خود را از چشم مسلمين نيندازند.
شيخ صلاح الدين اوزگوندوز در خطبه هاي نماز جمعه اسلامبول گفت: نخست وزير و وزير امور خارجه كشورمان، افرادي فهيم هستند، اما اقدامات دولتمردان ما درباره سوريه، در ميان دشمنان امپرياليسم و نيز در جامعه شيعيان جهان ناخوشايند است.
به گزارش خبرگزاري اهل بيت وي همچنين گفت: «اگر در سوريه سنگ ها از جاي خودشان تغيير كنند، در تركيه هم تغيير خواهند كرد. اگر جغرافياي منطقه عوض شود و نقشه ها و مرزها عوض شوند، مشكلات و اختلافات ميان يك و نيم ميليارد مسلمان بروز خواهد كرد و در نتيجه، امپرياليست و صهيونيست ها سود خواهند برد».
امام جمعه شيعيان اسلامبول همچنين با هشدار نسبت به نقشه هاي استعمار گفت: «آنها قرن هاست كه ثروت هاي ما را غارت كرده اند. الان هم مي خواهند ميان ما مشكلات ايجاد كنند و دوباره به خواسته هاي خود برسند. آقاي اردوغان و آقاي داود اوغلو نيز ناآگاه و بي اعتقاد به اين خطرات نيستند. آنها بي عقل هم نيستند و به نظر من، مي خواهند با اين مانورها، فشارهاي داخلي و خارجي را برطرف سازند.
وي خطاب به اردوغان گفت: نخست وزير محترم در مراسم عاشوراي ما شركت كرد و سپس به عراق رفت و در آنجا حرم امام علي(ع) را زيارت و با آيت الله سيستاني ديدار كرد و با اين كارها، محبتي را در جهان شيعه به دست آورد.
او اينك مي تواند با پشتوانه اين محبت، بدون جا به جا شدن سنگ ها و با ميل مردم منطقه، مسايل بحرين و سوريه را در كنار هم بررسي و حل كند؛ وي اين گونه در ميان مسلمانان محبوب تر مي شود.
شيخ گوندوز معتقد است: دولتي كه مردم مسلمان تركيه به آن راي داده اند، جز اين رفتار نمي كند. اين بازي ها از طرف صهيونيست ها و امپرياليست ها ساخته شده و براي شكستن اين نقشه ها، ايران هم بايد به تركيه كمك كند.

 



رونويسي مشاور كروبي از ديكته مأمور سيا (خبر ويژه)

تقلب مشاور كروبي از روي دست يك جاسوس عضو نهضت آزادي لو رفت.
در حالي كه مجتبي واحدي ادعا مي كرد طرح موسوم به تشكيل كنگره ملي توسط اپوزيسيون ابتكار و ابداع وي است، حسن زارع زاده اردشير از مستخدمان سازمان سيا اعلام كرد چنين پيشنهادي، قديمي و اساسا متعلق به عباس اميرانتظام است.
گفته مي شود واحدي براي گريز از اتهام «نفوذي» بودن و «فراري داده شدن به خارج كشور توسط وزارت اطلاعات» اقدام به اين تقلب كرده است. اما يك تحليل نيز بر آن است كه واحدي در رقابت با اردشيراميرارجمند و «شوراي هماهنگي» ناكام وي، «كنگره ملي» را علم كرده است.
در همين حيص و بيص «زارع زاده اردشير» در سايت «راديو كوچه» نوشت: برخي مخالفان جمهوري اسلامي تشكيل كنگره ملي از سوي اصلاح طلبان را مساوي با حذف اپوزيسيون و بي نتيجه مي دانند. اولين بار عباس اميرانتظام پيشنهاد تشكيل كنگره ملي را داد و قبل از آن طبرزدي در سال 78 پيشنهاد تأسيس جبهه دموكراتيك ملي را مطرح كرد. سپس در سال 79 طرح ائتلاف اپوزيسيون توسط طبرزدي پيشنهاد گرديد و همچنين كساني چون محمد ملكي، طبرزدي، عيسي خان خاتمي، كوروش زعيم، نسرين ستوده و محمد دادخواه، شوراي همبستگي براي دموكراسي و حقوق بشر را تشكيل دادند و بعد بازداشت شدند. تحريم انتخابات از طرح هاي پيراموني اين موضوع است.
وي ضمن اذعان به ميدانداري گروهك هاي جبهه ملي و نهضت آزادي در اين موضوع نوشت: طرح موضوع كنگره ملي از سوي آقاي واحدي مورد انتقاد برخي اصلاح طلبان قرار گرفته است كه مي خواهند در انتخابات شركت كنند نه اينكه آن را تحريم كنند.
از سوي ديگر پايگاه ضدانقلابي «خودنويس» از نقش آفريني محسن سازگارا در پشت تحركات مجتبي واحدي و سناريوي تبليغاتي كنگره ملي خبر داده است. سازگارا يك وجه مشترك مهم با واحدي دارد و آن اينكه وي بيش و پيش از واحدي، دچار انزوا در آمريكا شده و مدتهاست چه از سوي محافل اپوزيسيون و چه نهادهاي سطح پايين آمريكايي به بازي گرفته نمي شود.
در گزارش خودنويس اشاره شده كه «سازگارا و واحدي پس از ديدار با برخي فعالان اپوزيسيون در لندن، پيگير جلسه اي غيررسمي در واشنگتن هستند اما اين دو چنين خبري را تكذيب مي كنند».
خاطر نشان مي شود سازگارا در ميان محافل اپوزيسيون به بدنامي و حق العمل كاري براي سازمان سيا و صداي آمريكا معروف است حال آن كه نامبرده در جريان فتنه سبز و هيجان زيادي كه به خرج داد، مورد بدگماني طرف آمريكايي قرار گرفت و به انزوا افتاد. وي در آن پروژه با كساني چون نوري زاده و مخملباف، همراه بود.
طرف آمريكايي پس از بن بست گروهك هايي نظير جبهه ملي و نهضت آزادي، تلاش مي كند همان سناريوهاي قديمي را با حضور مهره هاي جديد بازسازي كند و به همين دليل هم برخي عناصر فرصت طلب با درك بدبياري و سردرگمي طرف آمريكايي، مي كوشند از خلأ پيش آمده حداكثر استفاده را در زمينه اخاذي انجام دهند.
در حالي كه واحدي سعي مي كند از كيسه كروبي در تحركات خود خرج كند، برخي رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون هشدار كروبي به پسرش را برجسته كرده اند كه او را از خروج از كشور منع كرده بود.

 



ولگردي تروريست ها در واشنگتن و هرزه گويي سخنگوي آمريكايي (خبر ويژه)

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در گفت وگو با يكي از رسانه هاي ضدانقلاب به جاي پاسخ به سؤالات مطرح شده، مخاطبان را دست به سر كرد.
آلن اير در گفت وگو با پايگاه اينترنتي «مردمك» و در پاسخ به اين سؤال كه «چرا اعضاي سازمان مجاهدين خلق [ منافقين] با وجود مدارك قوي حاكي از تروريست بودن آنها، آزادانه در آمريكا تردد مي كنند»، مدعي شد؛ ما از حضور هيچ يك از اعضاي گروه مجاهدين در خاك آمريكا مطلع نيستيم. براساس قوانين آمريكا، اتباع بيگانه نماينده گروه هاي ثبت شده در فهرست گروه هاي تروريستي كه تبعه آمريكا نباشند، مجاز به ورود به آمريكا نيستند.(!)
برخلاف ادعاي اين سخنگو، اعضاي گروهك منافقين، طي 6 ماه گذشته چندين بار اقدام به برگزاري ميتينگ ها و نشست هاي متعدد- و البته بي رمق- در نيويورك و واشنگتن كرده اند كه در آن برنامه ها در كنار نيروهاي ميداني اجاره اي، برخي مقامات سابق آمريكايي نيز مبالغي را دريافت كرده و حضور داشته اند. بنابراين يا آمريكا جرئت نمي كند نام اين گروهك را به اعتبار سوابق سياه جناياتشان، از فهرست تروريست ها خارج كند و يا حاضر است بي آبرويي دخيل بستن به تروريست ها را از سر استيصال به جان بخرد كه در آن صورت نيز نمي توان افتضاح به اين بزرگي را با لطيفه گويي آقاي سخنگو پوشاند.
همچنين از سخنگوي وزارت خارجه آمريكا سؤال شده بود هر سال در سالگرد سرنگوني دولت مصدق، نام آمريكا و صحبت درباره نقش آن در اين اتفاق به ميان مي آيد؛ اتفاقي كه گروهي از هواداران سلطنت پهلوي از آن به عنوان رستاخيز شاه و ملت ياد مي كنند و اغلب ديگر ايرانيان از آن به عنوان كودتاي 28 مرداد نام مي برند.
عده اي از مخاطبان مردمك در همين باره از شما سؤال كرده اند. از جمله محمد پرسيده است: آيا وقت آن نرسيده آمريكا براي يك بار هم شده، توسط شخص اول يعني رئيس جمهور از مردم ايران به خاطر قتل حركت ايرانيان به سوي دموكراسي با كودتاي سال 1332 عذرخواهي كند؟» آلن اير در پاسخ گفت: به قول معروف «گل بي خار، خداست» و در اين كه آمريكا هم مانند هر كشور ديگري مرتكب اشتباهاتي شده، شكي نيست. اما روي هم رفته آمريكا بيش از هر كشور ديگري در جهت پيشرفت بشريت گام برداشته است[!!] ايالات متحده به طور كلي تلاش مي كند از حقوق بشر، آزادي هاي فردي و ترويج رفاه عمومي حمايت كند. از همه مهم تر اين كه ايالات متحده هميشه در پي تصحيح اشتباهاتش است و دغدغه اصلاح دارد.
وي افزود: ما در گذشته پيرامون وقايع سال 1332به طور مفصل حرف زده ايم. من فكر نمي كنم پرداختن به وقايع 50 سال پيش و تلاش براي ربط دادن انگيزه بازيگران آن زمان به دنياي امروز، سازنده باشد. شكي نيست كه وقايع سال 1332، مايه تأسف است و بايد در چارچوب جنگ سرد[!!] به آن نگريست.
وي در اين بخش نيز توضيح نداد كه دفاع از حمله ديكتاتور بعثي به ايران، جانبداري از تروريست هايي كه رئيس جمهور و نخست وزير و نمايندگان ملت، در مجلس را به شهادت رساندند، سرنگوني هواپيماي مسافربري ايرباس با 290 مسافر و... ده ها جنايت دنباله دار مشابه را مي توان فراموش يا توجيه و تكرار كرد و با گستاخي از ملت ايران خواست كه نديده بگيرند.
آلن اير در همين مصاحبه با اذعان به مداخله جويي هاي رژيم مستكبر آمريكا و حمايت از گروهك هاي ضدانقلاب، گفت: ما كارهاي خلاقانه بسياري براي حمايت از مخالفان در ايران انجام داده ايم از جمله سرمايه گذاري در توليد اينترنت چمداني و پروژه هاي مشابه آن. وزارت خارجه آمريكا از سال 2008 بيش از 50 ميليون دلار در پروژه هاي مشابه سرمايه گذاري كرده و پيش از پايان سال جاري، 20ميليون دلار ديگر در اين برنامه ها هزينه خواهد كرد.
يادآور مي شود كمك به حقوق بشر و آزادي رسانه ها و... معمولاً پوششي براي حمايت مالي از گروهك هاي ضد انقلاب محسوب مي شود وگرنه تاريخ 66 ساله پس از پايان جنگ جهاني دوم يكبار نيز سراغ ندارد كه آمريكايي ها دلاري براي دفاع از بشريت و آزادي خواهي خرج كرده باشند اما در نقض اين ادعا صدها كتاب مستند از سوي منابع غربي منتشر شده است.

 



دورخيز براي مجلس نهم! (خبر ويژه)

حضور برخي نمايندگان سابق در راهروهاي مجلس به شكل محسوسي گسترش يافته است.
به گزارش «بولتن نيوز» مدتي است برخي نمايندگان سابق مجلس و دوره هاي قبل، بخصوص نمايندگان مجلس هفتم كه نتوانستند به مجلس هشتم راه يابند، مرتب در راهروهاي مجلس تردد مي كنند و در حال رايزني و مذاكره براي قرار گرفتن در ليست ها و كسب حمايت سياسي جناح ها و اشخاص شناخته شده هستند. آنها تلاش مي كنند كه عدم موفقيت خود را در انتخابات مجلس هشتم جبران كنند.
بنابراين گزارش در ميان نماينده هاي سابق كه طي روزهاي اخير مكرراً در راهروهاي مجلس مشاهده شده اند، افرادي از وابستگان به فراكسيون اكثريت و اقليت مجلس هفتم ديده مي شوند. يكي از همين نمايندگان گفته است: از آنجا كه قصد دارم در انتخابات آينده مجدداً كانديدا شوم، در مجلس حضور يافتم تا ضمن ديدار با برخي از مسئولين، روند كار را آغاز كنم.

 



جاي اين نمايندگان چرا خالي بود؟! (خبر ويژه)

جلسه اخير گروهي از نمايندگان اصولگراي مجلس و عدم دعوت از برخي ديگر از آنان ابهاماتي را فراهم آورد.
اين جلسه روز دوشنبه با حضور رئيس مجلس و تحت عناويني چون «جلسه انتخاباتي لاريجاني با نمايندگان» و «نشست اصولگرايان مستقل مجلس» برگزار شد و جالب اينكه اعلام شد طبق يكي از مصوبات جلسه مقرر شد كه جلسات مذكور تا انتخابات به طور مرتب و ماهانه داير باشد. در حالي كه فراكسيون اصولگرايان حدود 220 عضو دارد و گفته مي شود، از حدود 150عضو فراكسيون دعوت به عمل آمده بود. اين در حالي است كه فراكسيون اصولگرايان مدت هاست از جلسات مرتب ماهانه! فاصله گرفته و تحرك چنداني در آن ديده نمي شود.
سايت جهان نيوز كه به زاكاني نماينده مردم تهران نزديك است درباره نشست نمايندگان مجلس با انتقاد از برخي جلسات انتخاباتي معتقدند برگزاري اينگونه جلسات موجب انشقاق، ايجاد تفرقه و شكاف ميان اصولگرايان مي شود روز دوشنبه در ساختمان مشروطه مجلس علي لاريجاني با 150 نماينده جلسه داشت و در همان روز اسم اين جلسه به عنوان «جلسه انتخاباتي لاريجاني با نمايندگان» در سايت ها منتشر شد. اگرچه در اين جلسه با گلچين از ميان نمايندگان، از تعدادي دعوت بعمل آمد اما نمايندگاني از طيف هاي جامعه روحانيت مبارز، جبهه پيروان خط امام و رهبري و برخي ديگر از نمايندگان مستقل در آن حضور داشتند و از برخي طيف هاي اصولگراي ديگر همچون جمعيت ايثارگران، جبهه پايداري، فراكسيون انقلاب اسلامي و... اصلا دعوتي بعمل نيامد.
يكي از نمايندگان در همين رابطه به «جهان» گفت: «وقتي آقاي لاريجاني رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس جلسه اي با نمايندگان اصولگرا مي گذارد اما فقط از برخي افراد دعوت مي كند، اين به معناي ايجاد شكاف در بين اصولگرايان است. تعجب ما اين است كه ايشان كه بايد در راستاي وحدت حركت كند، با برگزاري يك جلسه و عدم دعوت از نمايندگان اصولگرا موجب انتقاد و اعتراض ديگر همفكران خود را فراهم مي كند.
يكي ديگر از نمايندگان اصولگرا كه به اين جلسه دعوت نشده، گفت: عباس رجايي رئيس اين جلسه بود كه اعلام كرد اين جلسه تحت عنوان فراكسيون «اصولگرايان مستقل» برگزار شد، حال سؤال اين است كه مگر بقيه نمايندگان اصولگرا وابسته هستند؟ ايجاد فراكسيون اصولگرايان مستقل يعني جدايي از فراكسيون اصولگرايان فعلي مجلس.
اين نماينده تصريح كرد: در اواخر مجلس هفتم برخي از اصولگرايان همچون سعيد ابوطالب و ... تشكيلاتي به همين مضمون راه انداختند و راه خود را از اصولگرايان جدا كردند، اما مردم به آنها اقبال نشان ندادند.
وي با بيان اينكه در جلسه مذكور حتي نمايندگان غيراصولگرا هم حضور داشتند، گفت: اين اقدام لاريجاني مورد اعتراض همه نمايندگاني است كه به اين جلسه دعوت نشدند.
يادآور مي شود در حالي كه در رسانه ها عنوان شده بود كاظم جلالي از سوي لاريجاني به گروه 8+7 معرفي شده، رئيس مجلس در كنفرانس مطبوعاتي خود اعلام كرد «جلالي نماينده وي نيست» و بر ابهامات موجود افزود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14