(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 مهر 1390- شماره 20035

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار گروهي از جانبازان قطع نخاعي و گردني:
خدمت صادقانه به جانبازان از برجسته ترين جهادهاست
چشم به راه سپيده
عصبانيت وزير خارجه كانادا از موفقيت هاي ايران در سازمان ملل
تحويل انبوه موشك كروز به نيروي دريايي سپاه و ارتش
آيت الله علم الهدي: ولايت فقيه ضامن بقاي نظام است
باج تازه واشنگتن به تل آويو آمريكا تحريم شركت برادران اوفر را لغو كرد
كوهپيمايي بسيجيان شهرداري تهران تا تپه نورالشهداء
تشييع پيكر شهيد گمنام در اراك
برداشت انگور از باغ هاي شاهرود آغاز شد
امسال انجام مي شود جايگزيني 60 هزار تاكسي فرسوده در سطح كشور
فرمانده نيروي انتظامي كشور: سياه نمايي و دروغ پردازي حربه دشمن براي لطمه زدن به انقلاب است
به بهانه طرح مشكلات مالي مطرح شد انتقاد وزير ورزش و جوانان از فدراسيون هاي ورزشي
با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اختتاميه جشنواره عكس رضوي در تبريز برگزار شد
قائم مقام ثبت احوال كشور: كارت هاي شناسايي هوشمند نيازهاي اداري و بانكي مردم را تامين مي كند
بانوان مشهدي امروز حرم رضوي را گلباران مي كنند
اخبار ادبي و هنري
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس: بركناري ها سرپوشي براي برخورد قضايي با اختلاس گران نشود



رهبر انقلاب در ديدار گروهي از جانبازان قطع نخاعي و گردني:
خدمت صادقانه به جانبازان از برجسته ترين جهادهاست

حضرت آيت الله خامنه اي فرمودند: وزنه ايثار «جانبازان 70 درصد و قطع نخاعي و گردني»، به تعبيري، سنگين تر ازمسئله شهادت است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حسينيه امام خميني، ديروز در آخرين روز از هفته دفاع مقدس، در ديدار رهبر معظم انقلاب با شماري از جانبازان قطع نخاعي، سرشار از عطر «حماسه و ايثار و استقامت» شد و خاطرات «دلدادگي و وفاداري» رزمندگان ميهن را به «اسلام و امام و انقلاب» دوباره در يادها زنده كرد.
در اين ديدار كه لبريز نشاط و طراوت معنوي بود، حضرت آيت الله خامنه اي از نزديك با دهها نفر از اسوه هاي صبر و استقامت گفت وگو كردند و ايمان و پايداري آنان و خانواده هاي عزيزشان را مورد تحسين و تجليل قرار دادند.
رهبر انقلاب اسلامي سپس در جمع جانبازان ايثارگر و خانواده هاي معظم آنان، تجليل از جانبازان را تجليل از نمونه ها و نمادهاي ايثار خواندند و افزودند: تكريم و تعظيم جانبازان، مفهوم واقعي ايثار را در ذهن جامعه، عيني و مجسم مي كند و اين، كار بسيار مهمي است كه نظام و جامعه، امروز به آن نياز جدي دارند.
ايشان زبان را از تشريح عظمت كار جانبازان، حقيقتا قاصر و ناتوان خواندند و افزودند: ايثار يك عمر «هستي و سلامتي و آسايش» در پاي اسلام و انقلاب، معامله اي بسيار سودمند با معبود يكتاست كه پروردگار در قرآن كريم به آن بشارت داده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر صميمانه و ابراز احترام حقيقي به همسران، مادران، پدران، فرزندان و پرستاران جانبازان خاطرنشان كردند: خدمت صادقانه و با روي خوش به جانبازان عزيز از بزرگترين ايثارها و از برجسته ترين جهادهاست و نزد خداوند از اجري عظيم برخوردار است.
رهبر انقلاب اسلامي، بشر را از درك و بيان عظمت صبر مستمر و طولاني خانواده هاي جانبازان عاجز دانستند و خاطرنشان كردند: پروردگار منان لحظه لحظه صبر «زيبا و جميل» شما را در خدمت به جانبازان محاسبه مي كند و پاداشي كريمانه، ذخيره آخرت شما قرار مي دهد.
ايشان، با تكريم شهيدان والا مقام خاطرنشان كردند: وزنه ايثار «جانبازان 70 درصد و قطع نخاعي و گردني»، به تعبيري سنگين تر از مسئله شهادت است چرا كه اين جانبازان با رنج و مشكلات هميشگي روبرو مي شوند و تقوا، صبر و ايستادگي مداوم آنها، و حساب كردن اين مشكلات با خدا، اجري مضاعف و رشد يابنده را نصيب اين عزيزان خواهد كرد.
در ابتداي اين ديدار سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به برنامه هاي سپاه در تجليل از جانبازان گفت: ترويج فرهنگ ايثارگري و شهادت در اولويت برنامه هاي فرهنگي سپاه پاسداران قرار دارد.
زريبافان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و ايثارگران هم گزارشي از فعاليتهاي اين بنياد در تجليل و تكريم جانبازان و خانواده هاي آنان بيان كرد.


 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر و همزمان با ميلاد فاطمه معصومه سلام الله عليها، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

غايب زميانه
تا كي به تمناي وصال تو يگانه
اشكم رود از هر مژه چون سيل روانه
خواهد كه سر آيد شب هجران تو يا نه
اي تير غمت را دل عشاق نشانه
جمعي بتو مشغول و تو غايب ز ميانه
رفتم به در صومعه عابد و زاهد
ديدم همه را پيش رخت راكع و ساجد
در ميكده رهبانم و در صومعه عابد
گه معتكف ديرم و گه ساكن مسجد
يعني كه ترا مي طلبم خانه به خانه
روزي كه برفتند حريفان پي هر كار
زاهد سوي مسجد شد و من جانب خمار
من يار طلب كردم و او جلوه گه يار
حاجي به ره كعبه و من طالب ديدار
او خانه همي جويد و من صاحب خانه
هر در كه زنم صاحب آن خانه توئي تو
هر جا كه روم پرتو كاشانه توئي تو
در ميكده و دير كه جانانه توئي تو!
مقصود من از كعبه و بتخانه توئي تو
مقصود توئي كعبه و بتخانه بهانه
بلبل به چمن زان گل رخسار نشان ديد
پروانه در آتش شد و اسرار نهان ديد
عارف صفت روي تو در پير و جوان ديد
يعني همه جا عكس رخ يار توان ديد
ديوانه منم، من! كه روم خانه به خانه
عاقل به قوانين خرد راه تو پويد
ديوانه برون از همه آيين تو جويد
تا غنچه بشكفته اين باغ كه بويد
هركس به زباني صفت روي تو گويد
بلبل به غزلخواني و قمري به ترانه
بيچاره «بهائي» كه دلش زار غم تست
هر چند كه عاصيست ز خيل خدم تست
اميد وي از عاطفت دمبدم تست
تقصير «خيالي» باميد كرم تست
يعني كه گنه را به از اين نيست بهانه
شيخ بهايي

باور كن !
دو چشمم، مرمرين از بارش غم بود، باور كن
و پشتم از غم هجران تو خم بود، باور كن
ميان بيت بيت شعر من، بغضي نهان مي شد
وجودم غرق در درياي ماتم بود، باور كن
كجايي، اي حضور مبهم زيباي فرداها
كه تفسير نگاهم واژه غم بود، باور كن
ميان موج هاي التماس و غربت و هجران
دو دستم عاشق دامان خاتم بود، باور كن
بيا ديگر كه سهراب وجودم زخمي زخميست
كه بي تو نوشدارو جرعه اي سم بود، باور كن
هزاران جمعه بي تو تا خدا رفتم ولي افسوس
كه در راهم صفاي همسفر كم بود، باور كن
محبوبه عباسي

 



عصبانيت وزير خارجه كانادا از موفقيت هاي ايران در سازمان ملل

وزير خارجه كانادا در نطق خود در مجمع عمومي سازمان ملل نتوانست خشم و انتقاد دولتش از موفقيت هاي ايران در اين سازمان را پنهان كند و گفت: چرا ايران بايد معاونت مجمع را برعهده گرفته و در كميسيون جمعيت و توسعه جايي براي خود دست و پا كند؟
به گزارش فارس، «جان بيرد» وزير امور خارجه كانادا دوشنبه طي نطقي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، ناراحتي و خشم دولت اين كشور از موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد را آشكار ساخت و با انتقاد از عملكرد سازمان ملل، گفت: چرا بايد به كشوري چون ايران اجازه داد در اين نهاد جهاني نقش هايي چون معاونت مجمع عمومي را به عهده بگيرد، يا در كميسيون جمعيت و توسعه جايي براي خود دست و پا كند.
ناراحتي وزير امورخارجه كانادا از آنجا ناشي مي شود كه در جريان انتخاب اعضاي كميسيون جمعيت و توسعه سازمان ملل متحد، علي رغم چند هفته تلاش ديپلماتيك آمريكا و كانادا براي ممانعت از عضويت كشورمان، با رأي قاطع اعضاي شوراي اقتصادي، اجتماعي سازمان ملل (اكوسوك) جمهوري اسلامي ايران مجدداً به عضويت كميسيون مذكور درآمد. همچنين در اوايل تيرماه سالجاري سفير و نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل متحد به عنوان نايب رئيس شصت و ششمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد انتخاب شد و در اين چارچوب علي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان هفته گذشته در بعدازظهر اولين روز آغاز به كار شصت و ششمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد، رياست آن را بر عهده گرفت كه مورد توجه محافل ديپلماتيك و رسانه ها قرار گرفت.
موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران درحالي است كه كانادا به دليل اتخاذ سياست هاي استعماري، تقليدي و غيرسازنده به طور فزاينده اي در سازمان ملل متحد با انزوا روبرو شده كه نمونه بارز آن، عدم انتخاب اين كشور براي عضويت غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل در سال گذشته بود.

 



با حضور وزير دفاع صورت گرفت
 تحويل انبوه موشك كروز به نيروي دريايي سپاه و ارتش

سردار احمد وحيدي در مراسم تحويل انبوه موشك كروز قادر به نيروي دريايي سپاه و ارتش تصريح كرد كه اين موشك در كوتاه ترين زمان ممكن به توليد انبوه رسيده است.
روز گذشته و در آخرين روز از هفته دفاع مقدس و در آستانه هفتم مهر، سالروز شهادت سرداران و اميران سرافراز جمهوري اسلامي ايران شهيدان فلاحي، فكوري، نامجو، كلاهدوز و جهان آرا با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، امير سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي و سردار فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، خط توليد موشك كروز دريايي قادر، طي مراسمي افتتاح و انبوه اين موشك توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع به نيروي دريايي سپاه و ارتش تحويل شد.
سردار وحيدي در حاشيه اين مراسم طي سخناني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موشك كروز دريايي «قادر» كه به مناسبت روز صنعت دفاعي با حضور رئيس جمهور رونمايي شد، در كوتاه ترين زمان ممكن به توليد انبوه رسيد و امروز شاهد تحويل مقادير انبوهي از اين موشك به نيروي دريايي سپاه و ارتش هستيم.
وزير دفاع افزود: پس از رونمايي از اين موشك برخي از رسانه هاي غربي مدعي شدند اين موشك يك موشك خارجي است كه ايران تنها يك فروند از آن را در اختيار دارد و با اعلام اخبار دروغ قصد داشتند اين موفقيت بزرگ را تحت الشعاع قرار دهند.
وي ادامه داد: امروز متخصصان زبده و كارآمد سازمان صنايع هوا و فضا با توليد و تحويل انبوه موشك قادر، علاوه بر نشان دادن توانمندي هاي بالاي خود در تامين نيازمندي هاي موشكي نيروهاي مسلح كشورمان، يكبار ديگر غرض ورزي و دروغ بودن ادعاي رسانه هاي غربي را اثبات كردند.
وزير دفاع با بيان اينكه موشك قادر از نوع كروز دريايي است، اظهار داشت: اين موشك با برد حدود 200 كيلومتر و قابليت آماده سازي و واكنش سريع مي تواند اهداف دريايي از جمله ناوچه ها و ناوهاي جنگي و اهداف ساحلي دشمن را منهدم كند.
وحيدي، پرواز در ارتفاع پايين، قابليت تخريب بالا، وزن كم، دقت عمل در انهدام اهداف مورد نظر را از ويژگي هاي موشك قادر برشمرد.
وزير دفاع افزود: موشك قادر قابليت شليك از ساحل و از روي شناور با كلاس هاي گوناگون را دارد و با تجهيز نيروي دريايي سپاه و ارتش به اين موشك پيشرفته توان عملياتي اين نيرو به نحو قابل توجهي افزايش خواهد يافت.
وزير دفاع تأكيد كرد: وزارت دفاع در اجراي تدابير و فرامين فرمانده معظم كل قوا مصمم است ضمن افزايش حداكثري توانمندي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به ويژه در حوزه دريايي، قدرت بازدارندگي كشورمان را بيش از پيش ارتقا بخشد.
وحيدي در پايان با تبريك اين موفقيت بزرگ به فرماندهي معظم كل قوا، ملت شريف ايران و نيروهاي مسلح از متخصصان سازمان صنايع هوافضا و همكاري صميمانه نيروي دريايي سپاه و ارتش و شركت هاي دانش بنيان كه در طراحي، ساخت و توليد اين موشك فعاليت كردند، تشكر و قدرداني كرد.

 



آيت الله علم الهدي: ولايت فقيه ضامن بقاي نظام است

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه در دوران دفاع مقدس شخصيت و چهره نوراني امام راحل بر دل و فكر رزمندگان حاكم بود اظهار داشت كه در حال حاضر نيز شخصيت مقام معظم رهبري ضامن بقاي نظام است.
به گزارش فارس آيت الله سيداحمد علم الهدي ديروز در جشن بزرگ سربازان آموزشگاه نظامي شهيد هاشمي نژاد نيشابور در حسينيه فضل بن شاذان اين آموزشگاه، اظهار داشت: چند سال است آمريكايي ها و هم پيمانان آن ها اطراف ايران حضور دارند اما كاري نمي توانند بكنند.
وي افزود: ترس آمريكا به دليل اطلاع از حماسه آفريني هاي مردم ايران در دوران دفاع مقدس و آمادگي همه جانبه امروز كشور در مقابل اوست. وي با اشاره به گذشت 23 سال از پايان جنگ تحميلي، گفت: آن زمان براي نداشتن دو گلوله توپ، بهترين عزيزان ما قلع و قمع مي شدند ولي در حال حاضر تجهيزات و صنايع دفاعي بومي داريم كه حتي به مناطق ديگر صادر مي كنيم و داراي امكانات ماهواره اي شده ايم.
امام جمعه مشهد با اشاره به نمايش دو موشك بالستيك هوشمند «خليج فارس» و موشك كروز «قادر» در رژه دفاع مقدس در تهران، تصريح كرد: اگر اراده كنيم قادريم تنها با همين دو موشك عرصه خليج فارس و درياي عمان را پوشش داده و با توجه به اينكه بخش زيادي از انرژي دنيا از همين مناطق دريايي مي گذرد دنيا را فلج كنيم.
علم الهدي با تاكيد بر اينكه ايران امروز بسيار قوي تر از ايران دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: نسل امروز جوانان ما يك نسل تحليل گر و متعالي است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه آن موقع شخصيت و افكار و چهره نوراني امام خميني(ره) بر دل و فكر رزمندگان ما حاكم بود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز شخصيت مقام معظم رهبري ضامن بقاي نظام ماست.

 



باج تازه واشنگتن به تل آويو آمريكا تحريم شركت برادران اوفر را لغو كرد

آمريكا نام يك شركت اسراييلي را كه پيش از اين به دليل آنچه رابطه تجاري با ايران خوانده شده تحريم شده بود، از فهرست شركت هاي مورد تحريم خود حذف كرد.
آمريكا نام شركت برادران اوفر را روز 4 خرداد 1390 در فهرست تحريم هاي تجاري خود قرار داده بود اما اين شركت از همان روز اول منكر هرگونه رابطه تجاري با ايران شد.
با اين حال منابع غربي خبر مي دهند كه وزارت امور خارجه آمريكا روز سه شنبه 21 شهريور 1390 (17 سپتامبر 2011) با انتشار پيامي نام گروه برادران اوفر را از فهرست شركت هاي تحت تحريم حذف كرد اما نام دو شركت متعلق به اين گروه يعني شركت هاي تانكر پاسيفيك و سامانا را در فهرست تحريم هاي خود نگهداشت.
ويكتوريا نولند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا علت اين تصميم را اينگونه توضيح داده است: «انتشار خبر تحريم هاي آمريكا عليه شركتي كه گروه برادران اوفر معرفي شده بود مسئولان برخي بانك ها و شركت ها را بر آن داشت تا گمان كنند واشنگتن قصد دارد تمامي شركت هاي متعلق به گروه برادران اوفر را تحريم كند اما كشورش تنها درصدد تحريم شركت هاي مشخصي بوده است كه در فروش نفتكش به ايران دست داشته اند. دو شركتي كه در فهرست تحريم هاي آمريكا قرار گرفته اند متعهد شده اند از آن دسته معاملاتي با ايران كه احتمال مي رود در آينده در چارچوب تحريم ها قرار گيرد خودداري كنند».
يك كارشناس در اين باره گفت:«درست است كه پي گيري هاي حقوقي شركت برادران اوفر كه بيش از 100 شركت زير مجموعه آن هستند در اين مورد بي تاثير نبوده ولي اين اقدام آمريكا را بايد بيش از هر چيز يك باج سياسي به اسراييل در شرايط حساس فعلي دانست كه آمريكايي ها مي خواهند تل آويو را به سمت سياست هاي مطلوب خود در زمينه صلح خاورميانه سوق بدهند».
بهانه آمريكايي ها در تحريم اين شركت، اين بود كه شركت برادران اوفر در ماه سپتامبر 2010 يك نفت كش را به قيمت 8 ميليون و 600 هزار دلار به ايران فروخته است. شركت برادران اوفر در پاسخ اعلام كرد اين نفت كش را نه به ايران بلكه به شركتي در امارات به نام كريستال گروپ فروخته است. آمريكايي ها همچنين مدعي شدند كه تانكر هاي شركت تانكر پاسيفيك متعلق به شركت برادران اوفر در 10 سال گذشته دستكم 3 بار در بنادر ايران پهلو گرفته اند. اين بار شركت برادران اوفر دو توضيح ارائه كرد. اول اينكه اين تانكر ها متعلق به شركت سامانا در موناكو بوده است (كه اتفاقا آن هم متعلق به كمپاني اوفر برادرز است) و دوم، برادران اوفر گفتند اگر هم اين كشتي ها به ايران رفته باشند هدف آنها جاسوسي بوده است.
با اين حال، آمريكا علاقه اي به پذيرفتن اين توضيحات از خود نشان نداد و نام اين شركت در فهرست تحريم هاي آمريكا باقي ماند.
اين امر شوك بزرگي را در درون سرزمين هاي اشغالي بوجود آورد و اين سوال به طور جدي مطرح شد كه اگر تحريم هاي ايران حتي توسط كمپاني هاي بزرگ اسراييلي هم ارائه نمي شود، آيا مسخره نيست كه كسي توقع داشته باشد كشورهاي ديگر كه از حيث خصومت ورزي با ايران حتي اندك شباهتي به اسراييل ندارند، اين تحريم ها را اجرا كنند؟
بدتر از اين، پس از اين اتفاق بود كه معلوم شد اسراييل كه اين همه سر و صدا عليه ايران راه انداخته و از تمام جهان مي خواهد تحريم هايي سفت و سخت عليه ايران اعمال كنند خود هيچ مجموعه اي از قوانين تحريمي عليه ايران تصويب نكرده است. همين امر موجب شد اسراييلي ها به سرعت و با دستپاچگي يك قانون نيم بند به نام قانون تحريم ايران تدوين كرده و آن را از تصويب كنيست بگذرانند.
لازم به يادآوري است پس از رسانه اي شدن اين موضوع، سامي اوفر رئيس اين كمپاني روز 3 ژوئن 2011 و در اثر تشديد فشارهاي رواني در خانه اش جان داد.

 



كوهپيمايي بسيجيان شهرداري تهران تا تپه نورالشهداء

بيش از 3 هزار تن از بسيجيان شهرداري تهران صبح ديروز در ارتفاعات كلكچال به سوي تپه نورالشهدا كوهپيمايي كردند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمدباقر قاليباف در مراسمي كه به همين مناسبت به نام ياد ياران در تپه نورالشهدا، برگزار شد، ضمن تبريك هفته دفاع مقدس در جمع بسيجيان شهرداري گفت: هيچكس نمي تواند دفاع مقدس و بسيج را از يكديگر مجزا بداند. دفاع مقدس و بسيج در هم آميخته اند چرا كه دفاع مقدس بستري بود تا انديشه هاي بلند انقلاب اسلامي و باورهاي ديني آن به دست بسيجيان و در ميدان دفاع از ارزش هاي انساني و اسلامي به اوج برسد.
شهردار تهران افزود: دفاع مقدس و بسيج يعني لبيك يا حسين (ع) و اين لبيك يعني اطاعت از ولايت فقيه. يعني هميشه در ميدان جهاد و شهادت حركت كردن. و دارندگان اين فرهنگ به مقتداي خود لبيك گفته اند و بايد مطمئن باشيد براساس سنت هاي الهي اين فرهنگ ماندگار است. وي با بيان اينكه سنت هاي الهي تنها در حوزه دفاع مقدس نيست و شامل مسائل اقتصادي نيز مي شود. افزود: امروز كه ما توفيق خدمت در شهرداري را داريم در حوزه خدمات عمومي همه اين فرهنگ وجود دارد و بايد اساس كار قرار گيرد.
گفتني است در پايان اين مراسم، بسيجيان شهرداري تهران با حضور بر مزار شهداي هشت سال دفاع مقدس با آرمانهاي آنان پيمان مجدد بستند. همچنين در اين مراسم از يادمان شهيد رجب پور پرده برداري شد.

 



تشييع پيكر شهيد گمنام در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
پيكر پاك يكي از شهيدان گمنام اراك با حضور گسترده مردم اين شهر تشييع شد.
پيكر اين شهيد گمنام تيرماه در منطقه عمليات بيت المقدس كشف و با بدرقه مردم اراك در موزه شهدا به خاك سپرده شد.

 



برداشت انگور از باغ هاي شاهرود آغاز شد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
برداشت محصول انگور و پسته از باغ هاي شاهرود آغاز شد.
به گفته مدير جهاد كشاورزي شاهرود، سطح كل زيركشت انگور در اين شهرستان 3030 هكتار است كه 2870 هكتار آن بارور بوده و متوسط برداشت اين محصول 25 تن در هكتار است كه پيش بيني مي شود امسال 71 هزار و 750 تن انگور از ارقام لعل و عسگري و خليلي از باغ هاي بسطام و حومه شاهرود برداشت شود.
مرتضي معتمد افزود: همچنين سطح كل باغات پسته 1200 هكتار است كه 830 هكتار آن بارور بوده و متوسط عملكرد آن 2 تن در هكتار است. وي گفت: امسال 1660 تن پسته از باغ هاي زيركشت اين محصول كه غالباً از نوع عباسعلي و شاه پسند است در مناطق بيارجمند و حومه خاتوران برداشت شده است.

 



امسال انجام مي شود جايگزيني 60 هزار تاكسي فرسوده در سطح كشور

مديرعامل اتحاديه تاكسيراني هاي شهري كشور گفت: اميدواريم امسال بتوانيم 60 هزار تاكسي فرسوده را جايگزين بكنيم.
به گزارش ايسنا مهندس هاشمي در مراسم افتتاح تاكسي بي سيم شهر سبزوار با اشاره به 260 هزار دستگاه تاكسي تحت پوشش اتحاديه تاكسيراني كشور افزود: از اين تعداد، 60 هزار دستگاه فرسوده است كه هدف گذاري شده و اميدواريم با شرايط خوب فراهم شده امسال به انجام برسد.
وي با بيان اينكه در اوايل، اين مبحث كمي كند بود، اظهار داشت: خوشبختانه بحث نوسازي ناوگان با سرعت در سطح كشور در حال اجراست و مواردي همانند تسهيلات بانكي و اسقاط تقريبا حل شده است.
وي اضافه كرد: البته در كل كشور 340 هزار تاكسي وجود دارد كه از اين تعداد 260 هزار دستگاه تحت پوشش اتحاديه تاكسيراني كشور و مابقي تحت پوشش اتحاديه سازمان هاي حمل و نقل همگاني است.
مديرعامل اتحاديه تاكسيراني هاي شهري كشور به جابجايي 30 ميليون نفر توسط تاكسي هاي مذكور اشاره كرد و گفت: 260 هزار تاكسي تحت پوشش اتحاديه تاكسيراني كشور در حدود 96 شهر كشور است.
وي در رابطه با معضل پرايدهاي زرد رنگ تصريح كرد: متاسفانه پرايدهاي زردرنگ در گذشته با پلاك شخصي واگذار شده كه اين طبق بخش نامه راهور، رنگ زرد خورشيدي مختص تاكسي است و نبايد به صورت پلاك شخصي واگذار مي شد.
هاشمي در خصوص اين معضل در شهر سبزوار گفت: از مديريت تاكسيراني سبزوار خواستيم با ما مكاتبه اي مجدد داشته باشد تا مجددا در شوراي عالي ترافيك طرح موضوع شده و تصميم گيري جدي انجام شود.
وي همچنين به برنامه هاي اين اتحاديه در كل كشور پرداخت و از آموزش رانندگان تاكسي در كل كشور خبر داد و اظهار داشت: طي قراردادي با دانشگاه تهران، پنج جلد كتاب تهيه شده كه به زودي رونمايي مي شود.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور: سياه نمايي و دروغ پردازي حربه دشمن براي لطمه زدن به انقلاب است

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
سياه نمايي و دروغ پردازي حربه دشمن براي لطمه زدن به انقلاب است.
فرمانده نيروي انتظامي كشور با بيان اين مطلب كه در سيستان و بلوچستان، كرمان و منطقه جنوب شرقي كشور كه ده ها سال منطقه بحران بود امروز مثل ساير نقاط كشور بستر براي توسعه اقتصادي، رفاه و عدالت فراهم است، افزود: دشمن تلاش مي كند دست آوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي را ناچيز جلوه دهد و با سياه نمايي، دروغ پردازي و بزرگ نمايي مسايل كوچك، اهداف پليد خود را دنبال كند كه در جريان فتنه از دروغ بزرگ تقلب در انتخابات گرفته تا دروغ هاي كوچكتر به اسم آدم سوزي، آدم كشي و غيره كم نگذاشتند كه همه آنها افشا شد و توطئه گراني كه همراه با دشمن خارجي در جبهه داخلي فتنه ايجاد كردند در پيشگاه مردم رسوا شدند و امروز جايگاهي ندارند.
اسماعيل احمدي مقدم گفت: حضور اشغالگران در كشورهاي همسايه موجب بي ثباتي در آن كشورها، تحريك گروه هاي تروريستي و سرريز مشكلات آنها به كشور ما از جمله هدايت موادمخدر و سلاح به ايران شده است.
وي افزود: دشمنان در فكر بودند با اشغال و تجاوز به عراق و افغانستان، مقدمه اي براي حمله به ايران فراهم كنند اما رشادت ها و پيروزي سپاهيان اسلام در دفاع مقدس آنان را پشيمان كرد و كشور را در برابر خطرات و تهديدها بيمه نمود.
احمدي مقدم گفت: امروز هدف اصلي دشمن از پاي درآوردن ما در جبهه فرهنگ است و براي ما اين جبهه اصلي است و بي جهت نيست كه رهبر معظم انقلاب امنيت آفرينان را به عنوان مجاهدان في سبيل الله به هوشياري و آمادگي در مقابله با ترفندهاي دشمنان كه پيچيده تر از قبل است فرا خوانده اند تا اهداف دشمن را پيشاپيش رصد و خنثي كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: دشمن بيكار ننشسته و اينبار هجمه دشمن مقدمه اي براي اشغال سرزمين و خاك و از بين بردن جسم ما نيست بلكه روحيه و معنويت و رابطه مردم با ولايت را كه جوهره پيروزي ما در جنگ تحميلي بود و عامل شكست توطئه هايشان مي باشد موذيانه هدف قرار داده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با بيان اين مطلب كه ترويج موادمخدر و بي بندوباري اخلاقي مهمترين محور هجمه دشمن براي از بين بردن روحيه اسلامي، ديني و غيرت و ايستادگي است، افزود: هوشياري دوران دفاع مقدس همچنان وجود دارد و اگر آسيب هايي وارد شده، رويش هاي زيادي ايجاد شده تا آنجا كه امروز بيداري اسلامي باعث گرديده همه تلاش ها و دست آوردهاي ده ها ساله آنها نتيجه معكوس برايشان داشته است و در بعد مسايل داخلي نيز بيكاري، ركود اقتصادي و معضلات عديده ديگري كه براي ما تدارك ديده بودند دامن خودشان را گرفته است.

 



به بهانه طرح مشكلات مالي مطرح شد انتقاد وزير ورزش و جوانان از فدراسيون هاي ورزشي

گرگان- خبرنگار كيهان:
وزير ورزش و جوانان از عدم پيشرفت فدراسيون هاي ورزشي به بهانه طرح مشكلات مالي انتقاد كرد.
محمد عباسي در جمع رؤساي هيئت هاي ورزشي استان گلستان در گرگان ضمن انتقاد از فدراسيون هاي ورزشي به دليل مطرح كردن مشكلات مالي به عنوان تنها عامل پيشرفت نكردن ورزش افزود: انتقاد آنها در حالي است كه طبق قانون فقط 50 درصد از هزينه هاي فدراسيون ها بر عهده وزارتخانه است و اكثر آنها با عدم استفاده از ظرفيت هاي مردمي به وظيفه كامل خود عمل نمي كنند.
عباسي بيان داشت: فرهنگي كردن ورزشگاه ها براي تعالي روح علاوه بر جسم و شناسايي قهرمانان از مهمترين برنامه هاي اين وزارتخانه مي باشد.
وزير ورزش و جوانان با اشاره به اين كه در ساختار جديد وزارتخانه اداره كل استعداديابي تشكيل شده است گفت: در نظر داريم استعدادهاي جديدي در رشته هاي ورزشي شناسايي كنيم.
تجليل از دو پيشكسوت كشتي كشورمان عليرضا سليماني و رضا سوخته سرايي، بازديد از ورزشگاه 15 هزار نفري شهداي گلستان و سالن 6 هزار نفري و همچنين حضور در آئين افتتاح پنجمين جشنواره بين المللي فرهنگ اقوام ايران زمين در گرگان از ديگر برنامه هاي محمد عباسي در سفر به گلستان به شمار مي روند.

 



با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اختتاميه جشنواره عكس رضوي در تبريز برگزار شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
جشنواره عكس رضوي در تبريز، با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به كار خود پايان داد.
دكتر محمد حسيني در پيام خود با تقدير از جشنواره سراسري رضوي تبريز تأكيد كرد: علم ايران اسلامي بايد به مصداق حديث نبي اكرم(ص) به ثريا راه يابد و چون ماه در آسمان معرفت آن الله بر جهانيان بتابد.
سومين جشنواره سراسري عكس رضوي با شركت 380 عكاس از 31 استان كشور با موضوع زيارت (آداب و فرهنگ زيارت) حرم مطهر رضوي و آثار و ابنيه ها و امام زادگان، شيفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه هاي فرهنگ رضوي در خارج از كشور، فرهنگ وقف، ياران و اصحاب حضرت امام رضا(ع)، جلوه هاي مشهدالرضا(ع)، زائران و مجاوران و شفا يافتگان در تبريز ترتيب يافته بود كه با معرفي 9 نفر برتر، به كار خود پايان داد.
جمشيد فرجوند فردا (بيجار)، حميدرضا مجيدي (اراك)، حامد نيرومند (قوچان)، نازلي عباسي (اهواز)، زينب عربي (بوشهر)، جليل حسيني (مشهد)، مسعود سليماني (نيشابور)، فاطمه نباتي (تبريز) و امير حسامي نژاد از قم، نفرات برتر اين جشنواره بودند.

 



قائم مقام ثبت احوال كشور: كارت هاي شناسايي هوشمند نيازهاي اداري و بانكي مردم را تامين مي كند

تبريز- خبرنگاركيهان:
با استفاده از كارت هاي شناسايي هوشمند نيازي به مجموعه اي از اسناد و مدارك نخواهد بود و اين كارت ها قادر به رفع نيازهاي مراجعه مردم به بانك ها و ادارات و امور بهداشتي مي باشند.
قائم مقام سازمان ثبت احوال كشور روز سه شنبه در معارفه علي جعفري آذر مديركل جديد ثبت احوال آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق افزود: اين كارت ها با داشتن تراشه ذخيره اطلاعات به شناسايي سريع افراد كمك مي كنند و امكان تاييد اطلاعات بيومتريك آنان را در كنار تاييد امضاي ديجيتالي و اتصال به شبكه مركز داده ها دارند.
فريدون انصاري اضافه كرد: اجراي عمليات بانكي، كاربرد در زمينه هاي بهداشتي و درماني، رفاه و تامين اجتماعي، امنيتي، اخذ گواهينامه، گذرنامه، انجام خدمات در امور مخابرات، حمل و نقل، انتخابات، خدمت وظيفه و ساير امكانات از ويژگي هاي مهم كارت هاي شناسايي جديد خواهد بود.
وي با بيان اينكه از اطلاعات فراهم شده در كارت هاي مزبور تنها سازمان ثبت احوال بهره مند نخواهد شد گفت: دستگاه هايي كه زيرساخت هاي الكترونيكي خود را آماده كرده باشند، مي توانند از اين سامانه بهره مند شوند.
وي با اشاره به نظام جامع شناسايي ايرانيان تصريح كرد: ايجاد بانك اطلاعات آدرس و كد پستي دارندگان كارت ملي، ذخيره بيش از 120 ميليون ركورد هويت ايرانيان و ايجاد پايگاه آرشيو عكس دارندگان كارت ملي از اقدامات اساسي در اين بخش مي باشند.
وي در پايان گفت: استقرار نظام جامع شناسايي ايرانيان، ساماندهي ثبت وقايع حياتي و مهاجرت در كشور، استقرار سامانه الكترونيك، افزايش كارايي و ارتقاي بهره وري سازماني، توليد و انتشار آمار و اطلاعات براي ايرانيان، ارتقاي مستمر كيفيت و كميت نحوه ارائه خدمات، حساس سازي و ارتقاي آگاهي هاي عمومي و اصلاح نظام بودجه ريزي سازمان با رويكرد تعريف و تامين منابع مورد نياز، در دستور كار است.

 



بانوان مشهدي امروز حرم رضوي را گلباران مي كنند

مسئول امور تشكل هاي ديني تبليغات اسلامي خراسان رضوي از گلباران حرم مطهر رضوي در روز ميلاد حضرت معصومه(س) توسط هيئت هاي مذهبي بانوان مشهد خبر داد.
محمدتقي ميري در گفت وگو با مهر اظهار كرد: اين بانوان در اولين روز از دهه كرامت كه همزمان با ولادت كريمه اهل بيت و خواهر امام رضا(ع) نيز هست، ضمن برگزاري جشن ميلاد، در مجتمع فرهنگي «بيت الصادق» تجمع مي كنند.
وي افزود: سپس از اين مكان كه در يكي از خيابان هاي منتهي به حرم قرار دارد به سوي آستان مقدس رضوي حركت كرده و ضريح امام رضا(ع) را گلباران مي كنند.
وي با اشاره به وجود هزار و 200 هيئت مذهبي بانوان در استان، افزود: هم اكنون 800 هيئت مذهبي بانوان در مشهد فعاليت مي كنند.
وي افزود: هيئت هاي مذهبي برادران اين شهر نيز در حركتي مشابه در روز ولادت حضرت امام رضا(ع) از مهديه مشهد براي گلباران ضريح مطهر رضوي به سمت اين آستان مقدس حركت خواهند كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

سفارش توليد سريال به حامي ماموران بي بي سي فارسي!
با وجود رفتارهاي سياست زده و غيرقانوني خانه سينما، صداو سيما همچنان با مديرعامل اين تشكل همكاري مي كند.
به گزارش خبرنگار كيهان، در شرايطي كه به گفته وزير ارشاد، خانه سينما به دليل تغيير غيرقانوني اساسنامه، از نظر قانوني زير سؤال است و مديريت آن نيز همواره در راستاي منافع سياسي گروه هاي سياسي ضدمردمي عمل مي كند (از جمله صدور بيانيه در حمايت از همكاران بي بي سي فارسي) اما چند سالي است كارگرداني برخي پروژه هاي رسانه ملي به محمدمهدي عسگرپور سفارش داده مي شود. وي در طول دو، سه سال اخير چند سريال و تله فيلم ساخته و هم اكنون نيز مشغول ساخت سريالي با نام «شيدايي» براي سيما است.سفارش توليد فيلم و سريال به افراد مسئله دار، يكي از ضعف هاي صدا و سيماست. جا دارد سيما كارگرداني پروژه خود توسط حامي عوامل بي بي سي را متوقف كند.
سومين جايزه بزرگ شهيد آويني برگزار شد
سومين جايزه بزرگ شهيد آويني با تقدير از برگزيدگان سه شنبه شب به كار خود پايان داد.برگزيدگان اين جشنواره به اين شرح معرفي شدند: در بخش مستند سياسي «محمدرضا اسلاملو» كارگردان مستند «جعبه سياه»، «محمدرضا هاشميان» كارگردان مستند «سبز، سپيد، سرخ» و «محمد قاسمي جامي» و «سلمان ابوطالبي» براي فيلم «راديو جوراب شور»، در بخش پژوهش «شكوفه آورين» و «امير لشگري» در بخش مستند اجتماعي جايزه سوم اين بخش به «علي خسروي» براي فيلم «قهرمان من» اهدا شد و جايزه دوم به «محسن استادعلي» براي مستند «عادت مي كنيم» رسيد. جايزه اول بخش مستند اجتماعي هم به «علي دلكارا» براي مستند «تامان خالا» تقديم شد. در بخش مستند اشراقي سيدمحمدحسين هاشمي» براي مستند «مش تقي» تقدير به عمل آمد. جايزه دوم اين بخش مشتركاً به «پناه بر خدا رضايي» و «ستار چمن گلي» براي فيلم هاي «به زلالي آب» و «دوباره نگريستن» اهدا شد. جايزه اول مستند اشراقي هم به «مهدي زماني پوركياسري» براي فيلم «مش اسماعيل» اهدا شد. در بخش مستند پرتره «محمدعلي فارسي» و «پناه بر خدا رضايي» به ترتيب براي فيلم هاي «معلم» و «شير صحرا» جايزه دوم را دريافت كردند. «احمدجان ميرزايي» هم با مستند «سر بر شانه آسمان» جايزه اول بخش مستند پرتره را از آن خود كرد. در بخش مستند مقاومت و پايداري رتبه سوم به طور مشترك به «رضا سبحاني» با فيلم «نفس هايش» و «مجيد اسماعيلي» و «سيامك كاشف آذر» براي فيلم «نشاني» رسيد. جايزه دوم هم به «سيد روح الله چمني» براي فيلم «بچه هاي آسمان» اهدا شد و «مرتضي علي عباس ميرزايي براي ساخت اپيزود چهارم مستند «ستاره ها» با عنوان «روايت آيت» جايزه اول اين بخش را دريافت كرد.
گسترش بحران اخلاقي در بي بي سي فارسي
در پي انتشار اخبار متعدد از انحرافات اخلاقي در بي بي سي فارسي، اين بار يكي از نوشته هاي غيراخلاقي مجري اين شبكه انگليسي در فضاي مجازي خبرساز شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، هنوز چند روز از انتشار اخباري درباره انحرافات اخلاقي برخي مديران و مجريان بي بي سي فارسي نگذشته است كه اين بار سندي به دست آمده كه نشان مي دهد سياوش اردلان مجري و خبرنگار بي بي سي فارسي هم در سايت شخصي اش علائق ضدانساني خود را فاش كرده است. پيش از اين نيز وجود روابط غيراخلاقي و به خصوص تجاوز جنسي در شبكه هايي چون بي بي سي فارسي و صداي آمريكا، ماهيت اين دو شبكه ضد ايراني و بشرستيز را برملا كرده بود.
احمد نجفي:با مجوز هم نبايد براي شبكه منحوس بي بي سي كار كرد
يك بازيگر سينما و تلويزيون خطاب به برخي سينماگران گفت: به فرض اين كه شما اجازه داشته باشيد، وزارت ارشاد هم مجوز صادر كند و در كنار آن وزارت اطلاعات هم پشت شما باشد، آيا اين ارزش دارد براي يك شبكه منحوس مثل بي.بي.سي فيلم بسازيد؟
«احمد نجفي» بازيگر سينما و تلويزيون كشورمان در گفت وگو با فارس، درباره ارزيابي خود از اتفاقات اخير بيانيه خانه سينما، اظهار داشت: اگر قرار بر ايجاد روابط صحيح و قانوني است با صدور بيانيه كار حل نمي شود. دوستان عزيز متوجه باشند براي چه كساني كار مي كنند! بازيگر نقش «كارآگاه علوي» ادامه داد: به خدا من اين حرف ها را از سر دلسوزي مي گويم، اين دوستان مستندساز را هم نمي شناسم اما چون جنس اين شبكه منحوس را مي شناسم، مي خواهم بگويم آيا رواست كه ما براي اين شبكه منحوس كار كنيم؟ وي در ادامه تأكيد كرد: به نظر من «خانه سينما» نبايد در بيانيه خود اين قضيه (بي.بي.سي) را سانسور مي كرد بلكه با تجزيه و تحليل درست به اين مسائل مي پرداخت.
فرياد اعتراض به صهيونيسم در جشنواره موسيقي مقاومت
دومين روزسومين جشنواره بين المللي موسيقي مقاومت با اجراي گروه بين المللي رسالات از كشور لبنان و گروه موسيقي اقوام ايراني و با فرياد اعتراض به صهيونيسم برگزار شد.گروه موسيقي رسالات لبنان به سرپرستي حسين زعيتر اولين گروهي بود كه در تالار انتظار كرمانشاه بر روي صحنه رفت. قطعه اولي كه توسط گروه رسالات اجرا شد با مضمون مقاومت كشور لبنان در جنگ 33 روزه مقابل رژيم صهيونيستي و همچنين ارادتي كه شيعيان اين كشور به امام خميني(ره) دارند، ساخته و تنظيم شده بود. اين قطعه با فرياد اعتراض بر صهيونيسم همراه بود.خواننده گروه رسالات لبنان حسين زعيتر بود كه چهار نفر خواننده كر او را همراهي مي كردند.

 



سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس: بركناري ها سرپوشي براي برخورد قضايي با اختلاس گران نشود

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس با اعلام اينكه خانه تكاني و موج بركناري و استيضاح گسترده در تيم اقتصادي دولت جدي است گفت: بركناري ها سرپوشي براي برخورد قضايي با اختلاس گران نشود.
سيدعلي موسوي جرف ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: موج بركناري و استعفاي مديران بانكي اگرچه ديرهنگام بود اما ضروري به نظر مي رسيد.
وي خاطر نشان كرد: مديران عامل بانك ها بايد به دليل اهمال كاري در نظارت جدي بر زيرمجموعه خود، پيش از اينها خود استعفا مي دادند.
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به لزوم پاسخ گويي مديران عامل بركنار شده به افكارعمومي و همچنين دستگاه قضايي درخصوص علل اين اهمال كاري و ابعاد اين اختلاس گفت: اميدواريم موج استعفا و بركناري ها سرپوشي براي عدم برخورد قاطع قضائي با مقصران اصلي اختلاس بزرگ نشود.
وي در ادامه درخصوص تصميم مجلس براي استيضاح وزير اقتصادي و دارايي اظهار داشت: تصميم مجلس در اين زمينه جدي است و احتمال كنار گذاشته شدن وزير فعلي بسيار بالا باشد توسط مجلس بسيار زياد است.
عضو فراكسيون اصول گرايان مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: درخصوص پرونده كشف اختلاس در سيستم بانكي كشور در واقع وزير اقتصاد به دليل اينكه طبق قانون هيچگونه ابزاري براي نظارت بر سيستم بانكي ندارد مسئوليتي جدي برعهده نداشته است.
وي تصريح كرد: در واقع تنها نهاد نظارتي بر سيستم بانكي كشور بانك مركزي است كه حكم انتصاب وي توسط رئيس جمهور امضا مي شود.
وي گفت: يكي ديگر از مراكز نظارت بر بانك مركزي شوراي رقابت است كه وزير اقتصاد تنها يك عضو اين شورا است.
موسوي جرف افزود: در واقع وزير اقتصاد و دارايي در اين ارتباط قرباني ندانم كاري بانك مركزي و مديران عامل بانك ها شده است.
وي تصريح كرد: بركناري و برخورد با مديران اهمال كار خواست همه مردم است و لزوم برخورد قاطع دستگاه قضايي با مقصران بدون در نظر گرفتن قدرت سياسي افراد و همچنين پست و مقام آنها يك ضرورت اجتناب ناپذير براي جلب اعتماد مجدد مردم است.
نماينده مردم آبادان در مجلس در پايان گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان ابراز اميدواري كرد اختلاس اخير آخرين موردي باشد كه سيستم بانكي ما بر اثر غفلت و عدم نظارت كافي با آن دچار شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14