(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 مهر 1390- شماره 20035

برگزيدگان دومين المپياد نانو امروز معرفي مي شوند
120 هزار مدرسه در جشن عاطفه ها شركت كردند
پيمانكار زيباسازي به دستور شهردار منطقه بركنار شد
فرود اضطراري پرواز تبريز- دوبي با 160 مسافر
آغاز ثبت نام كنكور 91 ازدهم آذر ماه
باران سيل آساي گيلان جان يك تبريزي را گرفت
وزارت بهداشت خبر داد معاينه 900 هزار كلاس اولي در سال 90
45 ويلا در دماوند تخريب شد
كلاهبرداري به بهانه احداث دامپروري در شاهين شهر
از سوي جمعيت هلال احمر ايران بزرگترين محموله كمك هاي بشردوستانه راهي سومالي شد
دستگيري سردسته باند فروش سكه هاي تقلبي
6 ماه تا 3 سال حبس مجازات مخدوش كردن پلاك
براي اولين بار اتفاق افتاد مشاهده لاك پشت با لاك نرم در لرستان
نيش زنبور مرد 42 ساله را كشت
كشف فسيل هاي 200 ميليون ساله در اصفهان
شهروند ساروي در اثر برخورد با قطار جان باخت



برگزيدگان دومين المپياد نانو امروز معرفي مي شوند

برگزيدگان دومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو امروز پنج شنبه 7 مهرماه در مراسم اختتاميه اين المپياد معرفي مي شوند.
بنابراين گزارش مراسم اختتاميه دومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو امروز، با حضور جمعي از مديران آموزش و پرورش استان ها و رئيسان آموزش و پرورش شهرستان ها برگزار مي شود.
در اين مراسم علاوه بر اهداي جوايز برگزيدگان دومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو از استان هاي برتر در برگزاري المپياد نيز تقدير خواهد شد.
20 دانش آموز راه يافته به مرحله دوم دومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو بر اساس امتيازهاي به دست آمده در آزمون هاي مرحله اول و دوم المپياد، كار آزمايشگاهي و ارائه پروژه شبيه سازي در فناوري نانو مورد ارزيابي قرار گرفتند و در نهايت در چهار سطح مدال طلا، مدال نقره، مدال برنز و ديپلم افتخار رتبه بندي شدند.
در اين مراسم به دارندگان مدال طلا مبلغ 10 ميليون ريال، دارندگان مدال نقره يك سكه تمام بهار آزادي، دارندگان مدال برنز يك سكه نيم بهار آزادي و دارندگان ديپلم افتخار يك سكه ربع بهار آزادي اهدا مي شود. علاوه بر اين جوايز اين دسته از معرفي شدگان براي انجام تحقيقات در زمينه فناوري نانو مورد حمايت باشگاه نانو قرار خواهند گرفت.
دومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو در دو مرحله تئوري و عملي با حضور بيش از 4 هزار داوطلب از 31 استان كشور در مرداد و شهريور سال جاري برگزار شد.

 



120 هزار مدرسه در جشن عاطفه ها شركت كردند

زنگ عاطفه ها صبح ديروز با حضور زكريا يازرلو، معاون پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش و حسين انواري، سرپرست كميته امداد توسط فرزند شهيد باقري در مدرسه راهنمايي دخترانه راضيه حسيني نواخته شد.
حسين انواري در حاشيه مراسم نواختن«زنگ عاطفه ها» در جمع خبرنگاران گفت: كميته امداد تنها وظيفه نظارت بر توزيع اين كمك ها ميان دانش آموزان نيازمند را بر عهده دارد البته مديران آموزش و پرورش نيز بايد بر توزيع اين كمك ها با حفظ عزت و كرامت دانش آموزان نظارت كنند.
وي افزود: 800 هزار دانش آموز و 100 هزار دانشجو در سراسر كشور تحت سرپرستي كميته امداد قرار دارند.
سرپرست كميته امداد در ادامه با اشاره به اجراي متفاوت جشن عاطفه ها در سال جاري نسبت به سال هاي گذشته، عنوان كرد: با اجراي جشن عاطفه ها در 120 هزار مدرسه در سراسر كشور فرهنگ احسان و انفاق در سراسر كشور جاري مي شود و مدرسه بهترين مكان براي تمرين همدلي است.
گفتني است پيش بيني مي شود در طول سه روز برگزاري جشن عاطفه ها 15 ميليارد تومان كمك مردمي جمع آوري شود.
به گفته انواري، در صورت اجراي جشن عاطفه ها پيش از شروع سال تحصيلي فرصت آموزش اين همدلي و ايثار فراهم نمي شد و از آنجايي كه مدارس در روزهاي پنج شنبه تعطيل است تصميم بر آن شد تا جشن عاطفه ها در روز چهارشنبه در مدارس سراسر كشور آغاز و در پايگاه هاي كميته امداد در روز پنج شنبه در سراسر كشور ادامه يابد.
به گزارش ايسنا، وي افزود: دانش آموزان تحت حمايت كميته امداد علاوه بر كمك هاي دريافتي از امداد، كمك هاي جمع آوري شده در جشن عاطفه ها را هم با حفظ كرامت دريافت مي كنند كه بخشي از اين كمك ها لوازم التحرير و كالا و بخشي نيز كمك هاي نقدي است.
انواري با پيش بيني جمع آوري حداقل 10 ميليارد تومان در جشن عاطفه هاي امسال خاطرنشان كرد: در جشن سال گذشته هشت ميليارد تومان كمك جمع آوري شد.

 



پيمانكار زيباسازي به دستور شهردار منطقه بركنار شد

در پي اقدام پيمانكار زيباسازي منطقه 18 در خصوص جمع آوري بنرهاي يادواره شهداي نصب شده در محدوده مسجد امام حسين(ع) شهرك وليعصر شهردار منطقه با اين پيمانكار برخورد و او را بركنار كرد.
به گزارش ايسنا مصطفي حسني- مدير روابط عمومي شهرداري منطقه 18- در اين باره گفت: پيمانكار زيباسازي منطقه با هدف جمع آوري كل بنرهاي نصب شده در منطقه به منظور نصب بنرهاي مربوط به كنگره يادواره يك هزار و200 شهيد منطقه كه بيست و سوم مهرماه برگزار مي شود، نسبت به جمع آوري تمامي بنرهاي منطقه از جمله بنر نصب شده توسط بسيج مسجد امام حسين(ع) شهرك وليعصر(عج) اقدام كرد.
وي با بيان اينكه بسيج منطقه براي نصب اين بنرها مجوز رسمي از شهرداري منطقه داشته و پيمانكار به اشتباه نسبت به جمع آوري اين بنرها اقدام كرده بود، گفت: به همين دليل پيمانكار زيباسازي منطقه در اين زمينه مقصر بوده و شهردار منطقه 18 با وي شديدا برخورد و به دليل اين اشتباه وي را بركنار كرد.
حسني خاطرنشان كرد: شهرداري منطقه شب گذشته پس از اطلاع از اين اقدام، مجددا با هماهنگي بسيج محل نسبت به نصب بنرهاي جايگزين اقدام كرده است.

 



مهارت خلبان جان ده ها مسافر را نجات داد
فرود اضطراري پرواز تبريز- دوبي با 160 مسافر

تبريز - خبرنگار كيهان:
يك فروند بوئينگ ام دي 83 كاسپين، به دليل از دست دادن موتور خود، مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه بين المللي تبريز شد.
مدير كل فرودگاه هاي آذربايجان شرقي سه شنبه با اعلام خبر فوق گفت: پرواز 7946 تبريز- دوبي با 160 سرنشين، دقايقي پس از پرواز از تبريز، دچار نقص فني شد و در حالي كه يك موتور خود را از دست داده بود، با مهارت خلبان آن، در باند فرودگاه تبريز، فرود اضطراري كرد.
علي رستمي افزود: حادثه خاصي براي مسافران و خدمه پرواز اتفاق نيفتاده و بوئينگ 8 دقيقه پس از پرواز صبح روز سه شنبه، در تبريز مجدداً به زمين نشست و 160 مسافر دوبي بعد از ظهر با يك هواپيماي ديگر اين شركت، عازم دوبي شدند.

 



آغاز ثبت نام كنكور 91 ازدهم آذر ماه

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام آزمون سراسري سال 91 در آذرماه خبر داد.
محمدحسين سرورالدين در گفت وگو با ايسنا با اشاره به آغاز ثبت نام كنكور 91 در آذرماه، گفت: اين آزمون در روزهاي 10 و 11 تير ماه برگزار مي شود.
وي در خصوص نحوه تاثير معدل در كنكور 91، گفت: هنوز تصميمي در اين رابطه اتخاذ نشده است، چرا كه بايد در اين زمينه كارگروه ماده 4 براي ميزان تأثير معدل تشكيل شود.
سرورالدين با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد سال 91 در آبان ماه، ادامه داد: آزمون كارشناسي ارشد 91 دهه سوم بهمن ماه برگزار مي شود.
رئيس سازمان سنجش در خصوص نحوه اجراي برگزاري آزمون كارشناسي ارشد، خاطرنشان كرد: آزمون همانند سال گذشته برگزار مي شود و هيچ تغييري در آن اعمال نشده است.

 



باران سيل آساي گيلان جان يك تبريزي را گرفت

بارش شديد و بي سابقه باران، جان يك شهروند تبريزي كه به شهرستان تالش سفر كرده بود را گرفت.
به گزارش ايسنا، خانواده اي تبريزي در ميان بارش باران شديد روز سه شنبه هنگامي كه قصد عزيمت به ساحل گيسوم در شهرستان تالش را داشتند، گرفتار آب خروشان رودخانه شدند و خودرويشان در محله گيسوم خاموش شد.
در ادامه ماموران امداد در صحنه حادثه حضور يافته و دو سرنشين خودرو كه از آن خارج شده بودند را، نجات دادند.
ماموران امداد در پي اظهارات اين دو سرنشين مبني بر اين كه خودرويشان را آب به داخل جنگل هدايت كرده است، به سمت جنگل عزيمت كرده، اما متاسفانه با جسد زن 49 ساله داخل خودرو مواجه شدند.
طبق اعلام معاونت اجتماعي پليس گيلان، در بررسي هاي انجام شده از سوي پزشك قانوني علت مرگ اين زن خفگي در آب تشخيص داده شده است.
مدير روابط عمومي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ايران گفت: به دليل بارش باران شديد در شهرهاي استان گيلان برخي از معابر و منازل دچار آب گرفتگي شد.
حسين درخشان در گفت وگو با ايسنا گفت: به دليل بارش بي سابقه باران در رشت، لنگرود، صومعه سرا، آستان اشرفيه، بندرانزلي و تالش بسياري از معابر و برخي منازل دچار آب گرفتگي شده است.
وي با اشاره به اعزام 20 تيم امداد و نجات براي تخليه آب معابر اين شهرها گفت: اعضاي تيم به همراه پمپ هاي آب براي تخليه معابر از آب به منطقه اعزام شدند.
بارش هاي شديد اين هفته در استان گيلان به حدي بود كه اين استان در 10 ساعت شاهد بارندگي معادل دو برابر بارش يك سال استان يزد بوده است.
سيف الله آقابيگي مديرعامل شركت آب منطقه اي استان گيلان از بي سابقه بودن بارش هاي روز دوشنبه استان گيلان در 10 سال گذشته خبر داد.
براساس اين گزارش، بارندگي 136 ميليمتري در استان گيلان در مدت 10 ساعت در شرايطي صورت گرفته است كه مجموع بارش هاي استان يزد در سال آبي گذشته (ابتداي مهر 89 تا پايان شهريورماه89) به 62ميليمتر رسيده است.

 



وزارت بهداشت خبر داد معاينه 900 هزار كلاس اولي در سال 90

رئيس مركز سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: از ابتداي خرداد حدود 900 هزار كودك كلاس اولي از نظر اختلالات شنوايي، آمادگي تحصيلي، اوتيسم و بيش فعالي معاينه شدند.
محمد اسماعيل مطلق اظهار داشت: از اين تعداد دانش آموز معاينه شده حدود 12 درصد به پزشكان متخصص ارجاع شدند كه مشكلات 98 درصد از اين افراد به طور سرپايي حل شد و فقط 2 درصد نياز به بستري و پيگيري هاي ديگر داشتند.
مطلق با اشاره به اينكه هنوز هم در برخي نقاط در مواردي كار معاينه در حال انجام است گفت: پيش بيني ما طبق آمار ثبت نام آموزش و پرورش يك ميليون و 100 هزار دانش آموز كلاس اولي بود و با توجه به تفاوت آمار مراجعه در حال لكه گيري برخي نقاط براي پوشش 100 درصدي هستيم.
رئيس مركز سلامت، خانواده و جمعيت و مدارس در مورد ساير دانش آموزان گفت: امسال براي نخستين بار علاوه بر پيگيري دانش آموزاني كه در سال تحصيلي جديد معاينه و پيگيري مي شوند ارجاعات سال گذشته را هم پيگيري مي كنيم تا از سلامت دانش آموزان سال هاي قبل هم مطمئن شويم.
وي از معاينه دانش آموزان مقطع ابتدايي از ابتداي آذر خبر داد و گفت: تمام دانش آموزان مقطع راهنمايي از نظر جسمي و رواني و مواردي مانند بينايي، شنوايي و اوتيسم معاينه مي شوند.
مطلق در پاسخ به وضعيت بكارگيري مربي بهداشت در مدارس گفت: طي هماهنگي با وزارت آموزش و پرورش، آموزش را به خود مدارس برديم و معلمان را آموزش داديم تا با رابطان بهداشتي آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در ارتباط باشند. همچنين وزير آموزش و پرورش در سخنانش اعلام كرده بودند كه 3 هزار مربي بهداشت را جذب خواهند كرد.
وي به طرح مشترك «مدارس مروج سلامت» بين وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اشاره كرد و به فارس گفت: طي اين طرح 12 هزار و 500 مدرسه در شهر و روستا زير پوشش قرار مي گيرند تا هم از نظر فيزيكي، عمراني مدرسه و هم سلامتي جسم و روان دانش آموزان مورد بررسي قرار گيرند. اين طرح سال گذشته در 700 مدرسه اجرا شد كه امسال افزايش چشمگيري در تعداد داشته ايم.

 



45 ويلا در دماوند تخريب شد

رئيس اداره امور اراضي جهاد كشاورزي دماوند از تخريب 45 فقره ساخت و ساز و ديواركشي ويلايي غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد.
رسول لطفي خاچكي سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار داشت: اين مستحدثات تخريبي در حريم و اراضي خارج از بافت روستايي شهرستان دماوند احداث شده بودند.
وي ادامه داد: آيا هنوز وقت آن نرسيده كه در قبال زياده خواهان و منفعت طلباني كه با زير پا گذاشتن قوانين مصوب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اراضي متعلق به بيت المال و عموم مردم را به ورطه نابودي كشانده و دست به تغيير كاربري اين سرمايه هاي ملي مي زنند، اقدام اساسي صورت گيرد.
لطفي خاچكي با انتقاد از عملكرد برخي نهادهاي مرتبط با مقوله ساخت و سازهاي غيرمجاز خاطرنشان كرد: انعطاف پذيري برخي نهادها در قبال تخلفات عده اي از سودجويان و خوش نشينان وضع اسفباري را در اراضي حريم و خارج از بافت روستا به وجود آورده است.
وي در پايان با بيان اين كه يكي از وظايف اداره امور اراضي جهاد كشاورزي ساماندهي اراضي و پاسخ به استعلامات شهرداري، مسكن و شهرسازي و ساير ادارات است گفت: با توجه به كمبود نيرو و روند رو به رشد ساخت و سازهاي غيرمجاز در شهرستان دماوند بخش عمده اي از توان نيروهاي اين اداره صرف جلوگيري از اين عمل خارج از ضوابط مي شود.

 



كلاهبرداري به بهانه احداث دامپروري در شاهين شهر

اصفهان- خبرنگار كيهان:
كلاهبردار حرفه اي كه به بهانه احداث دامپروري مبلغ 590 ميليون ريال وجه نقد از سه شهروند دريافت و متواري شده بود توسط ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با بيان اين مطلب گفت: در پي شكايت سه نفر از شهروندان مبني بر كلاهبرداري شخصي به نام «اميد-د» اهل يكي از استان هاي جنوبي كشور به بهانه احداث دامپروري، در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد اين كلاهبردار مبلغ 10 ميليون ريال به بهانه انجام مراحل اداري ساخت دامپروري از شاكي اول، مبلغ 80 ميليون ريال به بهانه احداث دامپروري از شاكي دوم و مبلغ 500 ميليون ريال به بهانه احداث دامپروري از شاكي سوم دريافت و متواري شده است.
سرهنگ غلامعباس بلفكه افزود: با توجه به متواري بودن متهم، تحقيقات جهت شناسايي محل وي آغاز شد كه سرانجام ماموران توانستند مخفيگاه وي را شناسايي كنند.
وي اظهار داشت: نامبرده پس از دستگيري به كلاهبرداري هاي خود اعتراف كرد و پس از تحويل به مراجع قضايي با قرار صادره روانه زندان شد.

 



از سوي جمعيت هلال احمر ايران بزرگترين محموله كمك هاي بشردوستانه راهي سومالي شد

محموله 5000 تني كمك هاي بشردوستانه مردم و جمعيت هلال احمر ايران براي قحطي زدگان سوماليايي، پنجم مهر با يك فروند كشتي از بندرعباس عازم اين كشور شد.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر اين محموله كه شامل برنج، روغن، آرد، حبوبات، شكر، تجهيزات دارويي و اقلام بهداشتي است توسط يك فروند كشتي با عنوان كشتي مهرورزي از اسكله شهيد رجايي بندرعباس به سوي موگاديشو پايتخت سومالي حركت كرد.
رئيس جمعيت هلال احمر در مراسم بدرقه كشتي حامل بزرگترين محموله كمكهاي بشردوستانه جمهوري اسلامي ايران براي قحطي زدگان سومالي گفت: «مردم تاكنون 40 ميليارد و 274 ميليون تومان از طريق صندوق هاي جمع آوري كمكهاي مردمي و شماره حساب جمعيت هلال احمر به مردم سومالي كمك كرده اند كه تاكنون از اين مبلغ 12 ميليارد تومان براي كمك به قحطي زدگان سومالي هزينه شده است و براي هزينه ادامه كمك ها در طول يك سال آينده در حال برنامه ريزي هستيم كه اقدامات جمعيت هلال احمر را در اين خصوص به اطلاع مردم كشورمان مي رسانيم.» فقيه افزود: «جمعيت هلال احمر 11 اردوگاه و 6 كمپ درماني ثابت و سيار براي مردم بي پناه سومالي برپا كرده است كه 110 هزار نفر تحت پوشش و حمايت جمعيت هلال احمر ايران قرار دارند. همچنين تاكنون 70 امدادگر، پزشك و پرستار در قالب 8 تيم به سومالي اعزام شده اند.»

 



دستگيري سردسته باند فروش سكه هاي تقلبي

سردسته باندي كه اقدام به فروش سكه هاي قديمي تقلبي مي كرد با تلاش ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ شناسايي و دستگير شد.
صبح روز 30 شهريور امسال، ماموران گشت پليس آگاهي تهران بزرگ هنگام گشت زني در حوالي ترمينال جنوب به چهار سرنشين يك دستگاه خودرو سواري پژو 405 نقره اي رنگ مشكوك شدند.
با متوقف كردن خودرو جهت بررسي دقيق تر موضوع، وقتي ماموران قصد بازرسي داخل خودرو را داشتند، همه سرنشينان خودرو با آنها درگير اما راننده خودرو قبل از هرگونه اقدام براي فرار توسط ماموران دستگير و در بازرسي از وي يك مجسمه كوچك طلايي رنگ به همراه سه عدد سكه طلايي با ضرب كوب قديمي كشف شد.
با انتقال خودرو پژو 405 و راننده خودرو به هويت سعيد.الف (20 ساله) به پليس آگاهي تهران بزرگ، ماموران در بازرسي دقيق از داخل خودرو موفق به كشف 1800 سكه تقلبي، با ضرب كوب قديمي شدند.
بعد از تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه پانزدهم دادسراي ناحيه 20 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
در ادامه تحقيقات كارآگاهان و اطلاعات به دست آمده، مشخص شد، فرد يا افرادي كه از طريق ارسال تصادفي پيامك به شماره تلفن همراه شهروندان خود را چوپان و بعضا عشاير چادرنشيني معرفي مي كردند كه تعدادي سكه و مجسمه طلا ازداخل خاك پيدا و حاضر هستند تا اين سكه ها را به قيمت بسيار كمتري به فروش برسانند.
در اولين ملاقات بين خريدار و فروشنده، تعداد دو سكه طلا به همراه يك مجسمه به خريدار نشان داده مي شد و فروشنده مدعي قدمت زياد سكه ها و مجسمه ها مي گردد: خريدار نيز براي اطمينان از طلا بودن سكه ها و مجسمه، به همراه فروشنده به طلافروشي رفته و پس از اطمينان از طلا بودن سكه ها و مجسمه، با گمان اينكه ساير سكه ها نيز طلا هستند، با فروشنده قرار ملاقات ديگري مي گذاشت تا بتواند مبلغ مورد درخواست را تهيه كند.
در ملاقات بعدي كه غالبا در حاشيه تهران و بعضا در استان هاي مركزي كشور انجام مي گرفت، مالباخته به همراه وجه نقد در محل قرار ملاقات حاضر اما در اين زمان، سارقان به شيوه هاي مختلف از جمله زورگيري، اقدام به سرقت وجوه نقد همراه وي مي كردند.
به گزارش فارس در ملاقات هايي نيز كه مالباخته حاضر به خارج شدن از تهران نشده و قرار ملاقات را در تهران مي گذاشت، متهمان پس از حاضر شدن در محل قرار ملاقات به بهانه اينكه بايد خيلي سريع از تهران خارج شده و احتمال دستگيري از سوي ماموران وجود دارد، به سرعت و بدون آنكه مالباخته موفق به بررسي طلا بودن سكه ها شود، پس از گرفتن پول كيسه اي به مالباخته داده و با عنوان اين موضوع كه سكه ها در داخل كيسه قرار دارد، به سرعت محل را ترك مي كردند و مالباخته نيز پس از رفتن متهمان، در همان نگاه اول متوجه تقلبي بودن سكه ها مي شد.

 



6 ماه تا 3 سال حبس مجازات مخدوش كردن پلاك

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از 6 ماه تا 3 سال حبس براي كساني كه اقدام به مخدوش كردن پلاك خودروي خود مي كنند خبر داد.
به گزارش فارس سردار حسين رحيمي گفت: با كساني كه با دستكاري و جابه جايي، بالا زدن صندوق و با انداختن جسمي بر روي پلاك اقدام به مخدوش كردن پلاك خودرو مي كنند و از اين طريق اقدام به ورود به محدوده طرح ترافيك مي كنند به شدت برخورد خواهد شد.
وي ادامه داد: دست بردن در پلاك خودرو خيانت به حقوق شهروندي است چرا كه تغيير پلاك باعث صدور قبض جريمه براي فرد ديگري خواهد شد و زمان بسياري از ديگر شهروندان از بين خواهد برد و مانع از اجراي صحيح قانون خواهد شد لذا دادسراي ويژه راهنمايي و رانندگي در كنار ماموران راهور برخوردي جدي و قاطع با اين گونه تخلفات خواهد داشت.
رحيمي اظهار داشت: افرادي كه دست به اينگونه قانون شكني مي زنند علاوه بر اعمال قانون و توقيف خودرو با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي خواهند شد كه در پاره اي از موارد براي آنها 6 ماه تا سه سال حبس مجازات در نظر گرفته مي شود.

 



براي اولين بار اتفاق افتاد مشاهده لاك پشت با لاك نرم در لرستان

مشاهده گونه نادري از لاك پشت در رودخانه كشكان پلدختر كه داراي لاك نرم و سه انگشت پرده دار است موجب تعجب كارشناسان محيط زيست لرستان شد.
معاون محيط طبيعي اداره كل محيط زيست استان لرستان در اين رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين گونه با مشخصات ياد شده به «لاك پشت فراتي» شهرت دارد و از گونه هاي در معرض انقراض محسوب مي شود.
نبي الله قائد رحمتي با تاكيد بر اينكه اين گونه تنها لاك پشت لاك نرم ايران است، يادآور شد: اين لاك پشت در حال حاضر در فهرست سرخ اتحاديه بين المللي حفاظت از طبيعت و منابع طبيعي در رده در معرض خطر انقراض قرار دارد.
وي با اشاره به محدوده پراكنش اين گونه منحصر به فرد، عنوان كرد: اين لاك پشت در رودخانه هاي دجله و فرات و انشعابات آن در كشورهاي تركيه، سوريه و عراق يافت مي شود. معاون محيط طبيعي اداره كل محيط زيست استان لرستان با اشاره به وجود اين گونه در رودخانه هاي استان خوزستان، بيان داشت: اين در حاليست كه براي اولين بار است كه لاك پشت فراتي در لرستان مشاهده مي شود.

 



نيش زنبور مرد 42 ساله را كشت

فرمانده انتظامي نكا از مرگ مردي 42 ساله در اثر نيش زنبور در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ فتحي با اعلام اين خبر گفت: در پي كسب خبري از مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر مرگ مردي 42 ساله در منطقه جنگلي، ماموران انتظامي باشگاه «پي رجه» شهرستان نكا وارد عمل شده و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان نكا ادامه داد: پس از مراجعه ماموران به محل حادثه و بررسي همه جانبه موضوع ماموران متوجه شدند؛ چند جوان هنگام چيدن قارچ، با جسد نيمه جان فردي 42 ساله كه روي زمين افتاده بود روبرو شده و موضوع را به گروه امداد و نجات اطلاع داده اند.
به گفته وي در بررسي هاي اوليه توسط عوامل اورژانس علت مرگ وي گزش توسط نيش زنبور وحشي اعلام شده است كه پرونده براي بررسي و تحقيقات بيشتر در اختيار پليس قرار دارد.

 



كشف فسيل هاي 200 ميليون ساله در اصفهان

مدير كل سازمان حفاظت از محيط زيست استان اصفهان از كشف فسيل هايي با قدمت 200 ميليون سال در شهر كمشچه واقع در شهرستان برخوار خبر داد.
احمدرضا لاهيجان زاده در گفت وگو با مهر افزود: منطقه ياد شده مملو از فسيل هاي بي مهره اعم از جلبك، اسفنج، فرانيفر، مرجان و... است كه در واقع يكي از رخنمونهاي بازار جهان است كه بيشترين و زيباترين فسيل هاي دوران ترياس را دارد.
وي ادامه داد: اين فسيل ها اولاً در سطح زمين كاملاً نمايان هستند و به عنوان محل تجمع گونه معروف هستند و ساختار زمين شناسي آن به گونه اي است كه سه دوره دوران سينوزوئيك (ترياس، ژوراسيك و كرتامه) در آن به خوبي از هم مجزا و قابل تفكيك است.
لاهيجان زاده افزود: اين مجموع فسيل ها كه با عنوان «اثر طبيعي ملي سپاهان» از آن ياد مي شود داراي ويژگي هاي منحصر به فردي است كه به همين سبب اين اداره كل حفاظت و حراست از اين آثار را برخود لازم مي داند.
مدير كل سازمان محيط زيست استان اصفهان با اشاره به اينكه بررسي هاي كارشناسي و نقشه هاي هوايي از اين نقطه توسط نقشه هاي هوايي نيز به عمل آمده است، يادآور شد: نقشه هاي هوايي محدوده مذكور به همراه حدود اربعه تهيه شده و با توجه به اينكه محدوده مورد نظر قسمتي از يك محدوده اكتشافي سنگ لاشه است موضوع به ساير سازمان هاي مربوطه از جمله سازمان صنايع و معادن و اداره كل منابع طبيعي استان نيز اعلام شده است.
لاهيجان زاده محدوده اكتشافي را با وسعتي نزديك به 3/6 هكتار اعلام كرد و افزود: به همين منظور پروانه هاي صادر شده در اين محدوده نيز منفك شد.

 



شهروند ساروي در اثر برخورد با قطار جان باخت

سرپرست فرماندهي انتظامي ساري، از فوت يك شهروند بر اثر برخورد با قطار در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش سرويس ايسنا، سرهنگ اكبر رضايي در تشريح جزئيات اين خبر خاطرنشان كرد: به دنبال كسب خبري از مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر برخورد يك دستگاه قطار با عابرپياده، ماموران پليس به محل حادثه عزيمت كردند.
وي ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل حادثه و بررسي موضوع متوجه شدند، حادثه ديده فردي به نام «احمد شعبان پور» و 25 ساله است كه هنگام عبور از روي ريل، قطار با وي برخورد و در دم فوت كرده است.
به گفته سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان ساري، پس از انتقال جسد به سردخانه، پرونده براي تحقيقات بيشتر در اختيار پليس قرار گرفت.
وي در پايان از شهروندان خواست براي عبور از عرض خط راه آهن از محل هاي مشخص شده و ايمن عبور كنند تا دچار چنين حوادث دلخراشي نشوند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14