(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مهر 1390- شماره 20042

دشت زيباي «گاو سراب»
تجليل سفير تاجيكستان از فرهنگ دوستي ايرانيان
ايران در كيهان
شناسنامه شهروند الكترونيك در كرج رونمايي شد
مديركل راه استان البرز خبر داد جاده چالوس تعريض مي شود
معاون فرماندار: عملكرد دستگاه هاي اجرايي متولي مسكن مهر در بناب رضايت بخش نيست
بازديد سفراي 22 كشور جهان از برج قابوس بن وشمگير
واگذاري فعاليت فرهنگي مراكز سازمان انرژي اتمي ايران به پايگاه هاي بسيج سازمان
نخستين دانشكده گردشگري مازندران از سال آينده دانشجو مي پذيرد
ايجاد 817 فرصت شغلي در بخش حمل و نقل
افتتاح بزرگترين پروژه آبرساني در بابل
مجوز واحدهاي عرضه كننده نان بي كيفيت لغو مي شود
راه اندازي بخش بستري قلب و حاملگي در تبريز
استاندار: گندم هاي تحويلي به سيلوهاي اردبيل سالم هستند
برپايي نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي و صوتي در قائم شهر
همكاري يك هزار و 700 نفر در سرشماري نفوس و مسكن يزد



دشت زيباي «گاو سراب»

در سال هاي دور در بخشي از برنامه ايران گردي راه پيمايي از ارتفاعات بزگوش از ميانه تا سراب را گنجانديم اين پياده روي هرچند سخت ولي با موفقيت انجام گرفت، يكي از زيبايي هاي حوزه سراب تماشاي گله هاي گاوي خاص منطقه مشهور به «گاو سراب» بود، گاوهاي خوش رنگ اكثراً زرد، قهوه اي با اندامي كشيده و ناف دار، كه در پهن دشت چمن زار سراب پخش شده بود و رفت و آمد آنها، هر صبح و شام باعث فرح و شادي و افتخار اهالي روستاهاي اطراف چمن بود.
در تيرماه امسال وقتي به نشق از روستاهاي ميانه رسيدم، ياد خاطرات گذر از ارتفاعات بزگوش و زيبايي هاي آن به خصوص گل هاي نوعي شقايق تجديد شد و با ديدن تابلو «جاده عشايري فاصله 30 كيلومتر» (از نشق تا اردهال) ميل ديدار مجدداً به وجود آمد (اين فاصله از ميانه تا سراب از مسير جاده آسفالت در حدود 170 كيلومتر است)؛ اين جاده كه اخيراً احداث شده تا جلو هر «اوبا» (محل اتراق ييلاقي عشاير) كشيده شده و كار رفت و آمد عشاير و گردشگران را آسان كرده است و گفته شد؛ تا اردبيل نيز در روي ارتفاعات ادامه دارد.
يكي از مناظر غم انگيز در حوزه سراب از بين رفت گاو اصيل سرابي است، كه جسته و گريخته و نادر در داخل گله ها ديده مي شود. وقتي از عدم وجود گاو اصيل سؤال شد گفتند: «گاو اصيل سرابي از بين رفته است.»
در ركوردگيري يكي از نمونه هاي اين نژاد گاو در دهه هفتاد، مقدار 5400 ليتر شير در سال يعني متوسط حدود 26 ليتر روزانه براي يك دوره 7 ماهه شير گزارش شده بود ؛ كه رقم بسيار مطلوب و جالبي است.
سؤال اينجا است چرا گاو بومي و اصيل جاي خود را به گاوهاي هلشتاين (گاوهاي نژاد غربي) با ظرفيت شيردهي كمتر داده است و اين آفت از كجا رسيده است، آيا اين نيز يك نوع تهاجم حتي به گاو اصيل نيست؟ و چرا؟ اي كاش جوابگويي پيدا شود.
مهندس حيدر جم

 



تجليل سفير تاجيكستان از فرهنگ دوستي ايرانيان

تبريز- خبرنگار كيهان:
سفير تاجيكستان، از فرهنگ دوستي ايرانيان و توجه دولت به هنر، تجليل و تقدير كرد.
«دولت علي- حاتم اوف» سفير تاجيكستان در ايران، با حضور در آرامگاه كمال خجندي، شاعر و عارف بزرگ تاجيك كه در تبريز دفن شده است، ضمن احترام به كمال الدين خجندي، گفت: اين كه «كمال» در تبريز كه مهد فرهنگ و هنر و ادب است، مدفون مي باشد، مايه آرامش خيال شخص من است.
وي افزود: رهبري ايران، مدبرانه و عالمانه است و توجه رئيس جمهور ايران به امور فرهنگي و هنري، حائز توجه بوده و قابل تقدير است.
حاتم اوف، انجام فعاليت هاي مرمتي مقبره دو كمال را كه كمال الدين مسعود خجندي نيز در آن قرار دارد، نشانه توجه مردم و دولت ايران به ادب و هنر و شأن هنرمندان دانست.
كمال الدين مسعود خجندي، شاعر نام آور تاجيك، پس از بازگشت از سفر حج در تبريز ماندگار شده و مورد توجه حكمراني جلايريان بوده آرامگاه وي، در باغچه اي كه از سوي سلطان حسين جلايري به وي داده شد و در بيلان كوه تبريز واقع است، مي باشد. در صفويه نيز كمال الدين بهزاد نقاش معروف در كنار كمال خجندي، دفن شد و اين محل امروز به «دو كمال» معروف است.

 



ايران در كيهان

برداشت نمك دريايي
اهواز- خبرنگاركيهان: معاون معدني سازمان صنايع خوزستان از صدور هفت مجوز برداشت نمك دريايي دراين استان خبر داد و گفت: با راه اندازي اين معادن و حوضچه ها، ظرفيت توليد اين محصول در استان به سه ميليون و 600 هزارتن مي رسد.
محمد افشون اظهارداشت: اين مجوزها با توجه به درخواست كشورهاي مختلف از جمله قطر، سوريه، كنيا و تركيه براي نمك دريايي خوزستان صادر شده است.
گفتني است، استان خوزستان 121 معدن فعال با ذخيره سه ميليارد و 440 ميليون تن و ظرفيت توليد سالانه 16 ميليون تن محصول معدني دارد كه اين ميزان معادل 10 درصد توليد معادن كشور است.
اجراي 4 طرح كشاورزي
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: درسال زراعي جاري، طرح هاي حفاظتي كشاورزي در قالب 4 پروژه كم خاك ورزي، بي خاك ورزي، مديريت بقاياي گياهي و مديريت حاصلخيزي خاك در كلاله اجرا مي شود.
سيد حمزه موسوي مديرجهاد كشاورزي كلاله به تغييرات شرايط آب و هوايي و انجام خاك ورزي سنگين اشاره كرد و افزود: اين طرح درسطح دوهزار و 199 هكتار اجرا مي شود.
وي گفت: شرايط آب و هوايي و انجام خاك ورزي سنگين سال به سال كشاورزي منطقه و بهره وري از آن را با مشكلات زيادي روبه رو كرده است.
موسوي افزود: از 3 سال قبل، طرح اجراي كشاورزي حفاظتي در قالب كم خاك ورزي و بي خاك ورزي آغاز شد كه با راندمان توليد بالا و بهره وري مناسب با استقبال كشاورزان روبه رو شده است.
سرشماري نفوس ومسكن
¤ فرماندار آزادشهر به اجراي سرشماري نفوس و مسكن در آبان امسال اشاره كرد و گفت: همه مسئولين موظف هستند با تمام امكانات موجود در اين راه به ياري ستاد سرشماري شهرستان بيايند.
به گفته وي در شهرستان آزادشهر، كار سرشماري توسط 145 نفر آمارگير و بازبين انجام خواهدشد كه 27 خودرو نيز براي پشتيباني آنها نياز است.
افتتاح پروژه هاي عمراني
آبادان- خبرنگار كيهان: در آئين افتتاحيه پروژه هاي سازمان منطقه آزاد اروند به ارزش 261 ميليارد ريال پروژه به بهره برداري رسيد و بيش از 375 ميليارد ريال پروژه در زمينه هاي عمراني و سرمايه گذاري كلنگ زني و راه اندازي شد. افتتاح زمين چمن مصنوعي با اعتبار بيش از 3 ميليارد ريال، راه اندازي شبكه دفع فاضلاب محله صداقت به مبلغ 10 ميليارد ريال، كلنگ زني پروژه ساماندهي قبرستان جرف به ارزش 5 ميليارد ريال از جمله اين پروژه هاست.
بهره برداري از خانه هاي مددجويي
خرمدره- خبرنگار كيهان: با حضور جمعي از مسئولان تعداد 5 واحد مسكن مددجويي در روستاي شوير از توابع خرمدره با اعتباري بالغ بر 500 ميليون ريال به بهره برداري رسيد. همچنين كلنگ احداث 30 واحد مسكن مددجويي در خرمدره به زمين زده شد. رئيس كميته امداد شهرستان گفت: براي احداث اين واحدهاي مسكوني 30 ميليارد ريال هزينه خواهد شد. افتتاح دفتر انجمن حمايت از بيماران كليوي، آسفالت و بهسازي معابر روستاي سوكهريز، افتتاح ساختمان اداري شهيد كلانتري سپاه ناحيه از جمله ديگر پروژه هايي بود كه با حضور مسئولين در خرمدره به بهره برداري رسيدند.
برداشت 4 هزار تن زيتون
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي گنبد كاووس سطح زيركشت باغات زيتون در اين شهرستان را 50 هزار هكتار اعلام كرد و گفت: پيش بيني مي شود حدود 4 هزار تن محصول از اين باغات برداشت شود كه هزار تن از اين محصول توليدي به صورت كنسروي و بقيه به صورت زيتون روغني به بازار عرضه مي شود. احمد قاضي از افزايش 50درصدي بازده زيتون در گنبدكاووس خبر داد و گفت: با اجراي اصلاح باغات زيتون ميزان بازده اين محصول افزايش يافته است.
راه اندازي 22 رشته
بندرعباس- خبرنگار كيهان: معاون علمي دانشگاه پيام نور هرمزگان گفت 22 رشته جديد تحصيلي در مراكز و واحدهاي اين دانشگاه در سطح استان راه اندازي شده است. اميدعلي پور عليمردان تصريح كرد: اين رشته ها جديد در مركز بندرعباس 11 رشته، مركز بين المللي كيش 6 رشته، واحد بستك 4 رشته و واحد ابوموسي 1 رشته راه اندازي شده اند.
تصويب 520 طرح
رشت- خبرنگار كيهان: در جلسه اخير كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان گيلان 520 طرح اشتغال زا با 600 ميليارد ريال اعتبار به تصويب رسيد. بنابر اظهار خليل حنيف مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گيلان اين تعداد طرح در بخش هاي كشاورزي، دامداري، شيلات و تعاون مورد تصويب قرار گرفت.
به گفته وي از كل اعتبارات تخصيصي به اجراي اين طرح ها 400 ميليارد ريال به بخش هاي كشاورزي، دامپروري و شيلات و 200 ميليارد ريال آن به بخش تعاون اختصاص يافته است.
ضرورت تكميل طرح ها
ساري- خبرنگار كيهان: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: 50درصد اقتصاد استان به سازمان جديد صنعت، معدن و تجارت وابسته است.
مرتضي هاشم پور در جلسه هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني مازندران افزود: بايد در كنار توسعه صادرات به دو مأموريت مهم، صيانت از توليد و حفظ وضع موجود و تكميل طرح هاي نيمه تمام و ايجاد طرح هاي جديد پرداخت.
وي همچنين دو چالش استاني و ملي را مطرح كرد و افزود: مشكلات درون بنگاهي كه بايد با كاهش ضايعات و استانداردسازي مصرف انرژي و مشكلات برون بنگاهي كه بايد با اصلاح نظام بانكي، ايجاد اشتغال، اصلاح قوانين گمركي و تعرفه اي برطرف شود.
توجيه اقتصادي سرمايه گذاري
قزوين- خبرنگاركيهان: استاندار قزوين گفت: سرمايه گذاري در استان قزوين توجيه دارد و امروز در سايه وحدت و همدلي و حمايت دولت، استان در مسير توسعه است. وي با اشاره به توجه ويژه دولت به اين استان تصريح كرد: در سفرهايي كه به استان صورت گرفته بالغ بر 700مصوبه از سفر اول تاكنون در دولت براي قزوين مصوب شده كه جهت گيري هاي خوب در زيرساخت هاي مختلف مثل آب، بهداشت، راه، صنعت، كشاورزي و غيره را شاهد هستيم.
استاندار تأكيد كرد: با وجود اينكه قزوين استان صنعتي است ولي مشكلات كمي داريم كه قابل حل است و همه مديران همت خود را صرف حل مشكلات كردند.
كمك به قحطي زدگان سومالي
همدان- خبرنگاركيهان: مديريت و كاركنان نيروگاه شهيدمفتح با همكاري بسيج ادارات سپاه استان همدان، مبلغ 15ميليون ريال كمك نقدي جهت اهدا به مردم سومالي اختصاص دادند.
اين كمك ها جهت ارسال به كشور مذكور، به بسيج ادارات استان تحويل داده شد.

 



شناسنامه شهروند الكترونيك در كرج رونمايي شد

كرج- خبرنگار كيهان:
نخستين شناسنامه شهروند الكترونيك كشور در كرج رونمايي شد.
دبير ستاد آموزش هاي نوين الكترونيكي كشور با بيان اين خبر گفت: شهروندان مي توانند با شركت در دوره هاي شهروند الكترونيك و ثبت مشخصات خود براي صدور شناسنامه از خدمات ويژه اين طرح بهره مند شوند.
محمد كرمي افزود: با وجود مسائل و مشكلات مربوط به آلودگي هوا، آلودگي صوتي، ترافيك، اتلاف انرژي و اهميت زمان، لزوم بسترسازي و اعمال دولت در ايجاد خدمات الكترونيك بسيار ضروري به نظر مي رسد.
وي اظهار داشت: براساس اعلام يونسكو تا پايان سال 2010 هر شهروندي كه گواهينامه شهروند الكترونيك نداشته باشد بي سواد محسوب مي شود و اين امر با توجه به روز شدن خدمات الكترونيكي در كشور ما به شدت احساس مي شود.
دبير ستاد آموزش هاي نوين الكترونيكي كشور خاطرنشان كرد: شهروند الكترونيك كسي است كه از حداقل دانش لازم درباره مفاهيم پايه فناوري اطلاعات برخوردار است و توانايي برقراري ارتباط با اينترنت و ارسال و دريافت پيام هاي الكترونيكي را دارد.
وي گفت: كارت شهروند الكترونيك فقط در محدوده مديريت شهري قابل استفاده است اما شناسنامه شهروند الكترونيك در كل كشور و در دفاتر نمايندگي هاي اين ستاد قابل استفاده است.

 



مديركل راه استان البرز خبر داد جاده چالوس تعريض مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
جاده چالوس ازطريق نوجان به آتشگاه كرج متصل مي شود.
مديركل اداره راه و ترابري استان البرز در بازديد از جاده چالوس و پروژه اتصال اين جاده به آتشگاه اظهارداشت: در آينده اي نزديك جاده چالوس كه چهارمين جاده زيباي جهان است از طريق نوجان به روستاي آتشگاه متصل مي شود.
علي رضوي گفت: اتصال اين جاده مي تواند شرق استان البرز را به غرب اين استان متصل كند و از مسير جاده آتشگاه مي توان به سمت برغان، هشتگرد و ساوجبلاغ رفت و آمد كرد.
وي از اجراي يك و نيم كيلومتر تعريض جاده چالوس خبر داد و تصريح كرد: اين پروژه با بودجه اي 8 ميلياردو 500 ميليون توماني و به طول يك و نيم كيلومتر كه در 21 مقطع و در باندهاي رفت و برگشت به اجرا درخواهدآمد.
مديركل راه و ترابري استان البرز بيان كرد: تاكنون 65 درصد اين پروژه اجرا و تا پايان سال 91 نيز كاملا به پايان خواهد رسيد.

 



معاون فرماندار: عملكرد دستگاه هاي اجرايي متولي مسكن مهر در بناب رضايت بخش نيست

بناب- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره مسكن و شهرسازي بناب از ساخت يكهزار و 553 واحد مسكوني مهر در شهرستان بناب خبر داد.
حاجعلي جباري در نشست اعضاي «شوراي مسكن» شهرستان بناب با اعلام اين خبر افزود: براساس قانون، اين تعداد واحد مسكوني بايد تا شهريورماه سال آينده تحويل متقاضيان شود كه حتي الامكان سعي خواهيم كرد حداقل از يكهزار واحد آن بهره برداري كنيم و به صاحبان آنها واگذار كنيم.
معاون فرماندار بناب نيز در اين جلسه با انتقاد از عملكرد دستگاه هاي اجرايي متولي طرح مسكن مهر در شهرستان بناب بيان كرد: مسكن و شهرسازي، شركت هاي تعاوني مسكن و ادارات خدمات رسان به خوبي وظايف محوله خود را انجام نداده اند و در اين راستا با مشكل مواجه هستيم.
ناصر هاشمي از مديران شركت هاي تعاوني مسكن بناب خواست وظايف و تعهدات قانوني خود را با قدرت و جديت بيشتر پيگيري و اجرا كنند تا با آنها برخورد قانوني نشود.
وي با بيان اينكه طرح مسكن مهر برنامه جدي و اساسي دولت در كشور است؛ گفت: تحقق به موقع و مطلوب اين طرح به عملكرد قوي تعاوني هاي مسكن بستگي دارد.
هاشمي همچنين با تأكيد بر لزوم پاسخ شايسته تعاوني هاي مسكن به اعتماد مردم براي ساخت مسكن اظهار داشت: در راستاي دفاع از حقوق مردم هرگز سكوت نمي كنيم و با تعاوني هاي مسكن متخلف و سهل انگار برخورد قانوني خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: درصورتي كه هر دستگاه و مسئول ذينفع در اين طرح مهم به وظايف محوله خود بخوبي عمل كند و به فكر احداث بموقع و با كيفيت مسكن مردم باشد، هيچ مشكلي در مسير اجراي اين طرح بوجود نخواهد آمد.
در بخش ديگري از اين نشست جواد قرباني رئيس ستاد مسكن مهر استان آذربايجان شرقي با اشاره به وضعيت شهرك ولي عصر(عج) بناب اذعان كرد: آماده سازي سايت اين شهرك تمام شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

 



بازديد سفراي 22 كشور جهان از برج قابوس بن وشمگير

گنبدكاووس: خبرنگار كيهان
سفيران 22 كشور به همراه شش كاردار و جمع كثيري از ميهمانان خارجي شركت كننده در جشنواره فرهنگ و اقوام ايران زمين از بلندترين برج آجري دنيا ديدن كردند.
مهمانان بازديدكننده از بلندترين برج آجري دنيا را مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، معاون فرماندار و جمعي از مسئولان شهرستان گنبدكاووس همراهي مي كردند.
بازديدكنندگان بلندترين برج آجري دنيا را يكي از كارهاي منحصر به فرد تاريخ ايران در دنيا دانستند. سفيران و مهمانان خارجي به منظور شركت در پنجمين جشنواره فرهنگ اقوام ايران زمين، وارد استان گلستان شدند.
در اين جشنواره 180غرفه از صنايع دستي استان هاي مختلف برپا شده كه هنرمندان در آن توليدات استان هاي خود را به عرصه نمايش و فروش گذاشتند.

 



واگذاري فعاليت فرهنگي مراكز سازمان انرژي اتمي ايران به پايگاه هاي بسيج سازمان

بناب - خبرنگار كيهان:
فرمانده بسيج سازمان انرژي اتمي ايران از واگذاري تمام برنامه هاي فرهنگي اين سازمان به پايگاه هاي مقاومت بسيج مراكز اين سازمان خبر داد.
محمدسعيد محلوجي در مراسم افتتاح سومين اجلاس سالانه فرماندهان پايگاه هاي مقاومت بسيج مراكز سازمان انرژي اتمي در مجتمع پژوهشي شهرستان بناب با اعلام اين مطلب بيان كرد: به دنبال ايجاد تحول در ساختار تشكيلاتي سازمان انرژي اتمي ايران و تشكيل چارت جديد سازماني در اين سازمان، از اين پس نقش بسيج در فعاليت هاي اين سازمان بيشتر و پررنگ تر خواهد شد.
وي افزود: طبق سياست ابلاغي جديد سازمان، تمام برنامه هاي فرهنگي سازمان انرژي اتمي ايران به مراكز بسيج اين سازمان و شعبات تابعه محول شده است و نقش پايگاه هاي مقاومت بسيج سازمان بايد مهم تر و تاثيرگذارتر از هميشه باشد.

 



نخستين دانشكده گردشگري مازندران از سال آينده دانشجو مي پذيرد

ساري- خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران گفت: نخستين دانشكده گردشگري مازندران از سال آينده دانشجو مي پذيرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري، سيدعلي اكبر طاهايي، در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: مازندران داراي رودخانه ها و آب بندان هاي بكر طبيعي بوده كه با برنامه ريزي اصولي و مدون مي توان آنها را به قطب گردشگري استان تبديل كرد.
طاهايي با بيان اينكه استفاده از پارك هاي جنگلي و چشم اندازهاي خدادادي مازندران بايد هدف تقويت گردشگري اقتصادي باشد، يادآور شد: زمينه ورود سرمايه گذار بخش خصوصي در حوزه گردشگري مازندران بايد بيشتر فراهم شود.
استاندار مازندران اظهار داشت: وجود بقاع متبركه و امامزادگان مازندران با جاذبه هاي گردشگري مي تواند اين استان را به قطب گردشگري جهان اسلام مبدل سازد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اعلام اينكه نخستين دانشكده گردشگري مازندران در نوشهر كه از مصوبات سفر سوم دولت به استان مي باشد راه اندازي شد، افزود: اين دانشكده از سال تحصيلي آينده نسبت به جذب دانشجو از طريق دانشگاه مازندران اقدام خواهد كرد.

 



مديركل حمل و نقل و پايانه هاي سيستان و بلوچستان خبر داد
ايجاد 817 فرصت شغلي در بخش حمل و نقل

زاهدان- خبرنگاركيهان:
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان سيستان و بلوچستان از ايجاد 817 فرصت شغلي جديد و دائمي در بخش حمل و نقل طي 5ماه گذشته امسال خبر داد.
عليرضا مجرد گفت: با توجه به وجود كشورهاي پاكستان و افغانستان در همسايگي اين استان، فرصت استثنايي براي توسعه صنعت ترانزيت و اشتغالزايي در سيستان و بلوچستان در اختيار ما قرار داده است.
وي تعهد باقيمانده جهت ايجاد فرصت هاي شغلي جديد را 1802 نفر تا پايان سال جاري اعلام كرد و افزود: طرح هاي بخش حمل و نقل در توسعه استان و همچنين اشتغال زايي نقش زيادي دارد و از اين رو تسريع در اجراي اين طرح ها مي تواند رونق اقتصادي در منطقه و توسعه زيرساخت هاي استان و ايجاد فرصت هاي اشتغال زا را دربرداشته باشد.
مجرد، صنعت حمل و نقل را جزو صنايع داراي بيشترين بازدهي و اشتغال زايي معرفي و تأكيد كرد: براساس تحقيقات انجام شده در كشورهاي پيشرفته هر يك ميليارد دلار سرمايه گذاري در صنعت حمل و نقل براي بيش از 31 هزار نفر شغل ايجاد مي كند.

 



افتتاح بزرگترين پروژه آبرساني در بابل

بابل- خبرنگاركيهان:
بزرگترين پروژه آبرساني با حضور مسئول بسيج سازندگي كشور در شهرستان بابل به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما در افتتاح اين پروژه فرمانده ناحيه سپاه پاسداران بابل گفت: توسط گروه جهادي عمار بزرگترين پروژه آبرساني اردوهاي جهادي كل كشور در روستاهاي افراسي و كنسلو شهرستان بابل به بهره برداري رسيد.
سرهنگ پاسدار عليرضا مرادي افزود: اين پروژه به طول 10كيلومتر و در 50 كيلومتري بابل مورد بهره برداري قرار گرفته است.

 



مجوز واحدهاي عرضه كننده نان بي كيفيت لغو مي شود

نائين- خبرنگار كيهان:
فرماندار نائين گفت: با صدور مجوز و راه اندازي نانوايي جديد مجوز واحدهاي عرضه كننده نان بي كيفيت و متخلف به طور دائم لغو مي شود.
يوسف حسني در اين باره افزود: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها زمينه صدور مجوز و راه اندازي نانوايي جديد فراهم مي باشد و در صورت تكرار تخلف مجوز واحدهاي نانوايي كه نان بي كيفيت ارائه مي دهند به طور دائم لغو مي شود. به گفته وي، كيفيت نان به طور مستمر توسط بازرسان مورد ارزيابي قرار مي گيرد و باتوجه به اختيار عمل متصديان نانوايي در خريد آرد از اقصي نقاط كشور هيچ بهانه اي در اين زمينه پذيرفتني نيست. حسني با اشاره به ضرورت اصلاح الگوي مصرف نان گفت: متاسفانه از ديد برخي مصرف كنندگان نان هاي با رنگ روشن با كيفيت تلقي مي شوند؛ كه باتوجه به سبوسگيري بيش از حد استاندارد از آرد در اين نان هاي سفيد طبق گزارش كارشناسان مربوطه براي سلامت بسيار مضر است.
فرماندار نايين از كيفيت نسبي نان اين شهرستان خبر داد و افزود: با كمك شركت غله و خدمات بازرگاني نائين، آرد با كيفيت خوب از خارج استان وارد شده است.

 



راه اندازي بخش بستري قلب و حاملگي در تبريز

تبريز-خبرنگاركيهان:
بخش بستري قلب و حاملگي، در بيمارستان فوق تخصصي قلب و عروق شهيد مدني تبريز، تأسيس و راه اندازي شد.
در اين مجموعه زنان باردار دچار بيماري قلبي، تحت نظر قرار مي گيرند و به زايمان هاي بدون عوارض كمك مي شود تا از مرگ و مير احتمالي اين بيماران، پيشگيري شود.
مدير بيمارستان شهيد مدني تبريز در اين باره گفت: بخش مزبور از تيم كاديولوژيست، متخصص زنان، بيهوشي، نوزادان و تيم ويژه نوسينگ تشكيل شده و به صورت هماهنگ، در طول زايمان ها، فعال خواهند بود.
دكترمحمد وحدتي در مراسم افتتاحيه بخش بستري قلب و حاملگي اين بيمارستان تصريح كرد: در بخش فوق زنان باردار با زمينه بيماري قلبي مادرزادي، زنان باردار پرفشارخون، بيماران بارداري كه مشكلات بافت هم بند دارند و بيماراني كه بنا به شرايط در طول بارداري قادر به عمل جراحي قلب نمي باشند و نيز بيماران باردار داراي مشكلات دريچه اي و رماتيسمال، بستري مي شوند.

 



استاندار: گندم هاي تحويلي به سيلوهاي اردبيل سالم هستند

پارس آباد مغان- خبرنگاركيهان:
استاندار اردبيل گفت: گندم هاي تحويلي به سيلوهاي استان و يا خارج از استان عاري از هرگونه آلودگي مي باشد.
سيدحسين صابري درجريان بازديد از طرح هاي عمراني پارس آباد مغان افزود: براساس ادعاي تعاون روستايي و شركت غله از كل گندم توليدشده در شهرستان پارس آباد مغان 12 هزار و 150 تن مشكوك به بيماري «فورازيوم» است كه اين مقدار گندم جداگانه خريداري شده و در انبارهاي مستقل نگهداري مي شود.
وي گفت: به دليل اهميت اين موضوع درجريان سفر هيئت دولت به استان مسئله مطرح گرديد و قرار بر اين شد كه آزمايش هاي كامل ازسوي آزمايشگاه هاي تخصصي و استاندارد وزارت بهداشت و درمان به عمل آيد.
وي با تأكيد بر تأمين سلامتي مردم و سلامت موادغذايي گفت: مقرر شد چنانچه متصديان بهداشت تأييد كنند حتي مختصر آلودگي و آفت در گندم هاي مشكوك وجود دارد به هيچ وجه گندم هاي آلوده وارد گردونه مصرف انساني نخواهدشد و هزينه آن از سوي دولت تأمين و به كشاورزان پرداخت خواهدشد.
وي در پايان افزود: به جز گندم هاي مشكوك به بيماري، بهاي كل گندم هاي خريداري شده و كل مطالبات كلزاكاران درسطح استان پرداخت شده است.

 



برپايي نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي و صوتي در قائم شهر

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
ششمين نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي و صوتي و تصويري در محل دائمي نمايشگاه بين المللي استان مازندران در قائم شهر گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين نمايشگاه جديدترين محصولات و توانمندي هاي شركت هاي توليدي داخلي از سراسر كشور و چند كشور خارجي در قالب 30غرفه به معرض تماشا گذاشته شده است.
تنوع، كيفيت و كارايي بالاي محصولات عرضه شده از ويژگي هاي ششمين نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي و صوتي و تصويري در قائم شهراست كه با استقبال علاقه مندان روبه رو شده است.
گفتني است؛ اين نمايشگاه به مدت 3 روز تا هشتم مهر سال جاري در محل دائمي نمايشگاه بين المللي استان مازندران در قائم شهر برپا بود.

 



همكاري يك هزار و 700 نفر در سرشماري نفوس و مسكن يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
فرماندار يزد گفت: بيش از يك هزار و 700 نفر با ستاد اجرايي در سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 استان يزد همكاري مي كنند.
عزيزالله سيفي با اشاره به حجم عظيم طرح سرشماري عمومي بر همكاري سازنده همه دستگاه هاي اجرايي استان تأكيد كرد و گفت: از آنجا كه اين سرشماري بر كليه بخش هاي كلان كشوري تأثيرگذار خواهد بود لذا شايسته است دستگاه هاي اجرايي ضمن همكاري و اطلاع رساني مناسب در اين رابطه، زمينه را براي برگزاري موفقيت آميز اين سرشماري فراهم آورند. بنابراين گزارش عبدالمجيد قائم محمدي، رئيس كميته روابط عمومي و تبليغات سرشماري نفوس و مسكن سال 90 استان يزد نيز اظهار داشت: اين افراد در رده هاي مأمور سرشماري، كارشناس گروه، بازبينان، كارشناسان بازبيني، كارشناس مسئول فني و اجرايي، معاونين فني و آموزش، مديران اجرايي، معاونين اجرايي، مسئول امور اداري مالي، رابط انتظامي، متصدي روابط عمومي و متصدي امور پشتيباني و دفتري و رانندگان در ستاد اجرايي سرشماري ياد شده فعاليت خواهند كرد.
گفتني است؛ سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 هم زمان در سراسر كشور از دوم لغايت بيست و دوم آبان ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14