(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مهر 1390- شماره 20042

رئيس انجمن بيماران تالاسمي: ناتواني بيماران تالاسمي در پرداخت هزينه صدور دفترچه بيمه ايرانيان
مشاور شهردار تهران اعلام كرد آزبست هواي پايتخت 60 برابر آمريكا و اروپا
برگزاري رزمايش اقتدار نيروي انتظامي
آتش افروزي يك معتاد در رشت
باند سرقت و فروش خودرو در قالب «سند نمره» متلاشي شد
مشمولان متاهل در محل زندگي خود خدمت مي كنند
همزمان با هفته ناجا انجام شد غبارروبي مزار شهدا
تلفن 22439764 براي اعلام تخلفات زيرميزي پزشكان
كشف يك كاميون حامل تفنگ هاي ساچمه زني در راه تهران
معاون شهردار تهران خبر داد تجهيز 22 منطقه تهران به پارك آموزش ترافيك
از امروز ثبت نام دانشجو در رشته هاي تحصيلي كارداني غيرانتفاعي آغاز شد
اخراج 20 هزار كارمند بي بي سي
مرگ گسترده كودكان سومالي
فروش كودكان پاكستاني در روز جهاني كودك
سيلاب در تايلند



رئيس انجمن بيماران تالاسمي: ناتواني بيماران تالاسمي در پرداخت هزينه صدور دفترچه بيمه ايرانيان

رئيس هيئت مديره انجمن بيماران تالاسمي ايران گفت: بيماران تالاسمي براي پرداخت 18 هزار تومان به منظور صدور دفترچه بيمه ايرانيان مشكل دارند؛ چرا كه معمولا 3 تا 4 بيمار تالاسمي در يك خانواده زندگي مي كنند.
دكتر مجيد آراسته افزود: در حالي 18 هزار تومان بابت صدور دفترچه بيمه ايرانيان از بيماران خاص از جمله بيماران تالاسمي گرفته مي شود كه پيش از اين دفترچه بيمه، رايگان در اختيار اين بيماران قرار مي گرفت.
وي تاكيد كرد: بيماران تالاسمي وضعيت اقتصادي مطلوبي ندارند چرا كه زمينه هاي لازم براي اشتغال آنان فراهم نيست. در نتيجه براي پرداخت 18 هزار تومان هزينه صدور دفترچه بيمه مشكل دارند اين در حاليست كه از يك طرف بحث حمايت از اقشار آسيب پذير و بيماران خاص مطرح مي شود اما از سوي ديگر اين گونه قوانين وضع مي شود.
رئيس هيات مديره انجمن بيماران تالاسمي ايران با بيان اينكه متولي مشخصي براي حمايت از بيماران خاص وجود ندارد، اظهار كرد: با وجود آن كه 15 سال ازمطرح شدن موضوع بيماران خاص در ايران مي گذرد اما تاكنون نهاد مشخصي براي حمايت از بيماران خاص راه اندازي نشده است و اولين شرط استفاده از خدمات نهادهاي حمايتي مانند سازمان بهزيستي و كميته امداد امام خميني(ره)، ناتواني است. اين در حاليست كه ناتواني افراد باعث تحميل شدن بار اقتصادي به فرد، خانواده و جامعه مي شود.
وي به ايسنا گفت: نبود متولي مشخص براي حمايت از بيماران خاص موجب شده است كه آنان هرچند وقت يكبار با چالش هايي روبرو شوند.
آراسته با مقايسه شرايط بيماران خاص و افراد تحت پوشش كميته امداد خميني(ره) و سازمان بهزيستي اظهار كرد: حدود 80درصد شهريه دانشگاه افراد تحت پوشش اين دو نهاد پرداخته مي شود ولي سقف پرداخت شهريه براي بيماران خاص 20درصد است.
وي در پايان پيشنهاد داد كه دفتري در وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي تاسيس شود و در آن بين مجموعه هاي مرتبط با بيماران خاص هماهنگي هاي لازم صورت گيرد تا اين بيماران دچار مشكلات كمتري شوند.

 



مشاور شهردار تهران اعلام كرد آزبست هواي پايتخت 60 برابر آمريكا و اروپا

مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست با اعلام اينكه آزبست منجر به بروز سرطانهاي ريه و حنجره مي شود، افزود: ميزان آزبست هواي تهران تا 60 برابر شهرهاي آمريكا و اروپاست.
به گزارش مهر، وحيد نوروزي افزود: الياف پنبه كوهي يا آزبست مي تواند به ذرات بسيار ريز و نامرئي با قطر كمتر از نيم ميكرون تبديل شود، هنگام تنفس به اعماق شش ها نفوذ مي كند و براي هميشه همان جا باقي مي ماند.
وي اظهار داشت: با گذشت زمان اين ذرات بر اثر تحريكات مداوم مي توانند سبب بروز بيماري آزبستوسيس و ابتلا به سرطانهاي ريه و حنجره شوند كه همه آنها در نهايت به مرگ فرد مبتلا منجر مي شود.
نوروزي تصريح كرد: به خاطر منافع اقتصادي عده اي خاص، تهران قرباني آزبست شده است در حالي كه در اروپا با اين اعتقاد كه آزبست ماده اي سمي است و اثرات مخربي بر محيط زيست بر جاي مي گذارد، استفاده از آن را به صفر كاهش داده اند.
وي اعلام كرد: سه كشور روسيه، چين و كانادا مجموعا 65 درصد توليد آزبست جهان را در اختيار دارند كه از آنها به عنوان مثلت توليد آزبست نام برده مي شود.
نوروزي افزود: كشور ما طي 40 سال اخير مصرف آزبست را از 10 هزار تن به 100 هزار تن در سال افزايش داده كه 90درصد آزبست مصرفي در محصولات سيماني مانند لوله و ورق و 10درصد آن نيز در توليد لنت ترمز و كلاچ مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي اظهار داشت: نيمي از واردات آزبست ايران از روسيه تامين شده و برزيل، قزاقستان و كانادا ديگر تامين كنندگان آزبست كشور ما هستند و مي توان از روسيه و كانادا به عنوان دو كشوري كه با توليد آزبست با سلامت انسانها در ايران و جهان بازي مي كنند، نام برد.
نوروزي تصريح كرد: حدود 8 هزار كارگر به طور مستقيم در 10 تا 15 كارخانه توليد سيمان و حدود 40 كارخانه و كارگاه توليد لنت ترمز و كلاچ مشغول به كارند كه در مقايسه با زيانهاي وحشتناك آزبست براي مردم كشور از جمله 8 ميليون تهراني عدد بسيار كوچكي است.
وي اعلام كرد: در شرايطي كه ميزان استاندارد آزبست در هوا صفر و عددي كه براي آمريكا و اروپا ارائه شده 5درصد هزارم فيبر بر ميلي ليتر است، در تهران اين عدد به طور متوسط سه هزارم فيبر بر ميلي ليتر است و به عبارتي ميزان آزبست هواي شهر تهران تا 60 برابر شهرهاي آمريكا و اروپاست.
نوروزي افزود: سالانه 100ميليون نفر در جهان در مواجهه به آزبست قرار مي گيرند كه 100 هزار نفر از آن ها جان خود را از دست مي دهند و در اين ميان حتي كارگراني كه با لباس هاي خود ذرات آزبست را به خانه هايشان مي برند، اعضاي خانواده به خصوص فرزندانشان را در معرض ابتلا به بيماري هاي ناشي از اين ماده سمي قرار مي دهند.
وي گفت: بهترين راه مقابله با خطرات آزبست حذف آن است و اين در حالي است كه 4 سال از مهلت قانوني براي حذف الياف آزبست در توليد محصولات حاوي اين ماده سمي گذشته اما شهروندان همچنان الياف سرطان زاي آزبست را استشمام مي كنند.

 



برگزاري رزمايش اقتدار نيروي انتظامي

عصر پنجشنبه رزمايش اقتدار نيروي انتظامي در محل فرماندهي يگان هاي ويژه برگزار شد.
در اين رزمايش عمليات راپل، رهايي گروگان، عمليات نيروهاي ضد اغتشاش، عمليات سگ هاي دستگيري آدم ربايان، عمليات دستگيري سارقان مسلح و غيره در حضور رؤساي دستگاه هاي دولتي و رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي برگزار شد.
اين رزمايش به مناسبت هفته نيروي انتظامي هر روز از ساعت 14 تا 16 در مقر فرماندهي يگان هاي ويژه برگزار مي شود.

 



آتش افروزي يك معتاد در رشت

رشت-خبرنگار كيهان:
معتادي در بخش سنگر رشت موجب بروز خسارت 42 ميليون ريالي به يك كشاورز در اين منطقه شد.
پايگاه اطلاع رساني پليس گيلان گزارش داد به دنبال دريافت گزارشي مبني بر اينكه شلتوك برنج كشاورزي توسط فرد يا افرادي به آتش كشيده شده است، موضوع در دستور كار پليس قرارگرفت.
كارآگاهان در تحقيقات خود پي به عمدي بودن آتش سوزي بردند و در اين بين به مرد معتادي به نام محسن 25 ساله مظنون شدند.
با دستگيري اين مرد وي به پليس گفت: به دليل مشكلات روحي-رواني ناشي از اعتياد به مواد مخدر، شلتوك كشاورز مربوطه را به آتش كشيده است.
اين حادثه بيش از 42 ميليون ريال خسارت به صاحب محصول وارد آورد.

 



باند سرقت و فروش خودرو در قالب «سند نمره» متلاشي شد

باند بزرگ سرقت و فروش خودرو به شيوه «سند نمره» با دستگيري 2 سركرده باند، متلاشي شد.
در پي سرقت خودروها و اخبار و اطلاعات واصله مبني بر فعاليت دو نفر از متهمان سابقه دار به روش «سند نمره» خودرو در خارج از تهران، كارآگاهان مبارزه با سرقت خودرو پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ وارد عمل شدند.
آنان ضمن بررسي و شناسايي آخرين مخفيگاه اين دو متهم به اسامي فرهاد 32 ساله و علي 26 ساله، دريافتند اين دو متهم پس از آزادي از زندان در سال گذشته، مجددا با جمع آوري افراد سابقه دار در ا مر سرقت خودرو و جعل سند اقدام به تشكيل گروه جديد كرده كه علاوه بر سرقت خودرو، ساير مراحل مربوطه را نيز اعضاي گروه در تهران و ساير استانهاي كشور برعهده دارند.
در اين راستا و با بررسي هاي انجام شده از سوي كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي، مشخص شد در اين گروه، فرهاد به عنوان سركرده، هدايت اين افراد را به عهده دارد.
همچنين مشخص شد سارقان ابتدا در استانهاي مختلف خودروهاي تصادفي شديد يا سوخته را به عنوان اوراقي به همراه مدارك آن خودرو خريداري كرده و سپس با سفارش به نفرات سارق گروه خود، در استانهاي تهران، گلستان، خراسان، سمنان و غيره خودرويي مشابه همان خودرو تصادفي يا سوخته شده را سرقت كرده و با تغيير اطلاعات برخي از اركان آن، خودرو سرقتي را با مدارك خودرو تصادفي به خريدار كه در اغلب موارد يك شهروند عادي و از سرقتي بودن خودرو بي اطلاع است، به فروش مي رساندند.
در اين پرونده كارآگاهان با اطلاع از حضور متهمان اصلي پرونده در شهر مشهد با اخذ نيابت قضايي و اعزام به مشهد، پس از چند شبانه روز و تحقيقات ميداني، مخفيگاه اين دو نفر را شناسايي و در تاريخ 28 شهريور دستگير و به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند.
با توجه به اينكه مدارك كارآگاهان قبل از دستگيري درباره اين پرونده و متهمان دستگير شده مستند بود، اين دو نفر ضمن اعتراف به بزه انتسابي مدعي شدند شبكه ما تاكنون دهها خودرو را به همين شيوه سرقت و با سند نمره كردن در شهرهاي مختلف به فروش رسانده است.
با ادامه تحقيقات از متهمان تاكنون تعداد بيش از 20 نفر از متهمان در اين پرونده در تهران و ساير استانها شناسايي و دستگير شده اند. از اين 20 نفر تعداد 4 نفر به عنوان سارق كه همگي سابقه دار بوده وظيفه سرقت خودروهاي سفارشي و مابقي نيز خريدار اموال قطعات اوراقي، جعل سند، فروش و غيره را به عهده داشتند.
همچنين خودروهاي سرقتي اين گروه تاكنون به بيش از 50 دستگاه رسيده كه حدود 40 دستگاه از خودروها در تهران و مازندران و گلستان و خراسان، سمنان شناسايي و كشف شده كه برخي به تهران منتقل و مابقي در حال انتقال به پليس آگاهي تهران بزرگ است.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: از مالباختگاني كه خودرو آنان در تهران خصوصا در شرق تهران و در ماههاي اخير به سرقت رفته است درخواست مي شود جهت پيگيري پرونده خود و بررسي كشف خودرو آنان به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در بزرگراه شهيد محلاتي -خيابان نبرد شمالي مراجعه كنند.

 



مشمولان متاهل در محل زندگي خود خدمت مي كنند

رئيس سازمان وظيفه عمومي از اجراي طرح آمايش سرزميني قبل از اعزام مشمولان خبر داد و گفت: هم اكنون 90 درصد مشمولان متاهل در نزديكترين محل به زندگي خود خدمت مي كنند.
سردار حميد صدرالسادات اظهار داشت: طرح آمايش سربازان به منظور بكارگيري آنها در محل زندگي هم اكنون در حال اجراست.وي با بيان اين كه سعي مي كنيم سربازان در صورت امكان در محل زندگي خود بكارگيري شوند اظهار داشت: هم اكنون سربازان ميان ارتش، وزارت دفاع، نيروي انتظامي و سپاه تقسيم مي شوند و ما موظفيم نيروهاي مورد نياز آنها را تامين كنيم.
وي ادامه داد: نيروها در مرحله اول با توجه به ظرفيت مراكز محل اقامت خود تقسيم و در صورت تكميل ظرفيت به استان همجوار اعزام مي شوند. اگر برخي افراد دور از استان هاي خود خدمت مي كنند به دليل پر بودن ظرفيت يگان محل خدمت محل زندگيشان است.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از بكارگيري سربازان متاهل در نزديكترين يگان به محل سكونتشان به مهر گفت: هم اكنون 90 درصد مشمولان در محل زندگي خود يا استان همجوار مشغول به خدمت هستند.

 



همزمان با هفته ناجا انجام شد غبارروبي مزار شهدا

همزمان با هفته نيروي انتظامي مزار شهدا غبارروبي، عطرافشاني و گلباران شد.
همزمان با دومين روز از هفته نيروي انتظامي، مزار سرداران شهيد در بهشت زهرا و مزار شهداي سراسر كشور غبارروبي و عطرافشاني شد. همچنين براساس گفته سرهنگ «محمدولي بيرانوند» معاون اطلاعات و عمليات هواپيمايي نيروي انتظامي، ديروز مزار مطهر شهداء در 5 استان كشور، توسط بالگردهاي اين يگان، گلباران شد.
وي افزود: اين مراسم در شهرهاي زاهدان، مشهد مقدس، اصفهان، تهران و البرز نيز برگزار شد.
سرهنگ بيرانوند همچنين از اجراي عمليات راپل و چترريزي در شهر زاهدان، اصفهان و يگان ويژه پاسداران خبر داد.

 



تلفن 22439764 براي اعلام تخلفات زيرميزي پزشكان

مدير بازرسي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: تمام پرداختي بيماران در بيمارستان بايد به صندوق بيمارستان باشد و مردم در صورت مشاهده هرگونه دريافت زيرميزي در محدوده اين دانشگاه با شماره 22439764 تماس بگيرند.
مسعود مسلمي فر اظهار كرد: در رابطه با بحث زيرميزي هيچ پزشكي نمي تواند و حق ندارد كوچك ترين و كمترين ريالي خارج از تعرفه هايي كه مصوب شده است از بيمار دريافت كند.
وي افزود: هر چيزي كه قرار است مردم بپردازند بايد به صندوق بيمارستان پرداخت شود و رسيد آن را دريافت كنند و هر مبلغي خارج از صندوق بيمارستان و خارج از تعرفه پرداخت بشود به عنوان زيرميزي به حساب مي آيد.
مسلمي فرد گفت: مردم مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف باشماره گوياي 22439764 الي 7 تماس گرفته و شماره بگذارند تا بازرسي ما با آنها در زمينه مشكل زيرميزي تماس بگيرد.
وي اظهار داشت: تلفن گوياي دفتر بازرسي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در اختيار مردم است تا بيمارستان هايي كه در محدوده اين دانشگاه هستند اگر تخلفي از آنان سر زند اعلام كنند و مطمئن باشند ضمن اينكه با فرد خاطي برخورد خواهد شد اخطار براي خود بيمارستان نيز در بر دارد.
مدير بازرسي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به فارس گفت: ما با توجه به تمهيدات اخير تاكنون حدود 5مورد زيرميزي كه با ما تماس گرفته بودند را رسيدگي كرديم. افراد خاطي را خواستيم و مبالغ را نيز به مردم برگردانديم و در اين راستا از مبلغ 300 تا 400 هزار تومان تا حدود 4 ميليون تومان مبالغي بود كه به مردم برگردانديم.

 



كشف يك كاميون حامل تفنگ هاي ساچمه زني در راه تهران

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از توقيف كاميوني حامل اسلحه ساچمه اي كه براي ايجاد ناامني به كشور وارد شده بود خبر داد.
حجت الاسلام «حسين ابراهيمي» با تاكيد بر هوشياري مردم نسبت به وقايع و ترفندهاي دشمن اظهار داشت: طي روزهاي اخير كاميوني حامل تفنگ ساچمه اي وارد كشور شد كه با هوشياري عوامل امنيتي كشف و نقشه دشمن خنثي شد.وي ادامه داد: بررسي ها حكايت از اين دارد كه اين محموله قرار بوده در شهرهاي بزرگ به ويژه تهران توزيع شود تا دوربين هاي نصب شده در شهرها را هدف قرار دهد و از كار بيندازد.
رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در فتنه 88 و حوادث انتخابات بسياري از نقشه ها با همين دوربين ها شناسايي و خنثي شدند، گفت: دشمن براي اينكه در انتخابات پيش رو نيز دست به ناامني بزند و از چشم ماموران پنهان بمانند اقدام به ورود تفنگ ساچمه اي كرده تا دوربين هاي كلانشهرها به ويژه تهران را از كار بيندازند.
ابراهيمي با بيان اينكه انتخابات آينده مجلس يكي از خطرناك ترين انتخابات است، يادآور شد: در اين دوره جريان فتنه و انحرافي با هم شده اند تا اهداف خود را عملي كنند.
وي تاكيد كرد: البته مردم گول برنامه هاي آنان را نمي خورند و با حركت در مسير رهبري پاسخي محكم به جريان فتنه و انحرافي مي دهند.

 



معاون شهردار تهران خبر داد تجهيز 22 منطقه تهران به پارك آموزش ترافيك

معاون ترافيك شهرداري تهران از تجهيز 22منطقه شهر تهران به پارك آموزش ترافيك ويژه كودكان خبر داد.
مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: در پارك هاي آموزش ترافيك، كودكان و نوجوانان در يك شهر با ابعاد كوچك با اعمال و رفتاري كه هر شهروند بايد نسبت به آن ها آگاهي داشته باشد، از نزديك آشنا مي شوند.
وي با اشاره به اين كه در پارك هاي آموزش ترافيك دانش آموزان مفاهيم شهروندي و مؤلفه هاي ترافيكي را از نزديك فرا مي گيرند، اعلام كرد: در اين فضاها كودكان و نوجوانان در واقع تمرين شهروندي مي كنند و با توجه به اين كه مشاركت، عنصر اساسي زندگي در شهر محسوب مي شود پارك هاي آموزش ترافيك مكان هاي مناسبي براي تقويت اين مشاركت محسوب مي شوند.
معاون شهردار تهران آموزش فرهنگ ترافيك به كودكان به دليل نهادينه سازي و تحقق اهداف و سياست هاي آموزشي در شهر و به ويژه در حمل و نقل شهري را مورد تأكيد قرار داد و گفت: در مديريت شهري از هيچ سرمايه گذاري براي آموزش كودكان به عنوان آينده سازان كشور اسلامي مان فروگذار نخواهيم كرد.
وي با بيان اين كه آموزش ترافيك يكي از دروس اصلي دانش آموزان دركشورهاي توسعه يافته است و بخشي از ساعات درسي را در مقاطع مختلف تحصيلي به خود اختصاص مي دهد، تصريح كرد: در اين كشورها كودكان هم زمان با فراگيري ساير دروس از جمله ادبيات، رياضيات،علوم و هنر، فرهنگ ترافيك را نيز در دو بخش نظري و علمي آموزش مي بينند.
گفتني است كه امروز 16 مهر ماه مصادف با روز جهاني كودك است.

 



از امروز ثبت نام دانشجو در رشته هاي تحصيلي كارداني غيرانتفاعي آغاز شد

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام در موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي در مقطع كارداني خبر داد.
به گفته دكتر حسين توكلي آن دسته از داوطلباني كه در كنكور 90 موفق به پذيرش نشدند، در صورت تمايل مي توانند از امروز براي ادامه تحصيل و ثبت نام در رشته هاي مورد علاقه خود به موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي مراجعه كنند.
وي تاكيد كرد: داوطلبان مي توانند با رجوع به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش ضمن كسب اطلاعات بيشتر در اين خصوص اقدام به ثبت نام در موسسات غيرانتفاعي ياد شده كه تا 25 مهرماه ادامه خواهد داشت كنند.
بنابراين گزارش هر داوطلب منحصراً مجاز به انتخاب يك رشته كارداني در يك موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي خواهد بود.

 



اخراج 20 هزار كارمند بي بي سي

شبكه بي بي سي براي جبران كاهش 20درصدي بودجه خود قرار است حدود 20هزار كارمند خود را اخراج كند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه الجزيره به منظور اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي از سوي دولت انگليس، شبكه تلويزيوني بي بي سي قرار است 20 درصد از بودجه سالانه خود را كاهش دهد.
بنا بر اين گزارش، بودجه سالانه تمامي بخش هاي بي بي سي، حدود 5/3 ميليارد پوند (4/5 ميليارد دلار) تخمين زده شده است.
در پي كاهش 20 درصدي بودجه بي بي سي، اين شبكه اعلام كرده به زودي در بزرگترين تغييرتاريخ خود، حدود 20 هزار كارمند را اخراج خواهد كرد.

 



مرگ گسترده كودكان سومالي

با ادامه خشكسالي و قحطي در سومالي، 77 كودك ديگر در مناطق جنوب غرب اين كشور از گرسنگي جان باخته اند.
به گزارش برنا، در 20 ساعت اخير 77 كودك در شهر گارباهاري در منطقه گدو و نزديك مرزهاي اتيوپي و كنيا جان باختند.
همچنين حدود يك هزار كودك به علت سوء تغذيه به بيمارستان هاي محلي انتقال يافته اند.كميته بين المللي صليب سرخ در اواخر سپتامبر هشدار داد شرايط انساني در سومالي همچنان «به شدت خطرناك» است.كميته بين المللي صليب سرخ در بيانيه اي اعلام كرد، شرايط در سومالي در حالت خطرناك باقي مانده است. صدهاهزار سوماليايي بي خانمان و در جستجوي امنيت و غذا هستند.
صليب سرخ كه پايگاهش در ژنو است، همچنين اعلام كرد، در حالي كه روند ارسال كمك هاي بشردوستانه براي مردم سومالي آغاز شده است اما هنوز بسياري براي ادامه حيات مبارزه مي كنند.
بيشتر گله هاي دام تلف شده اند و تا فصل برداشت بعدي در ماه دسامبر، اميدي براي بهبود شرايط نيست.همچنين دفتر سازمان ملل در امور هماهنگي امور بشردوستانه اعلام كرده است 4 ميليون سوماليايي در بحران به سر مي برند و خطر مرگ در 4 ماه آينده جان حدود 750 هزار نفر را تهديد مي كند.دفتر سازمان ملل در امور هماهنگي امور بشردوستانه با اشاره به آغاز فصل بارش در ماه اكتبر، پيش بيني كرد، اين موضوع مي تواند شيوع بيماري هايي نظير وبا، سرخك و مالاريا را گسترش داده و جان افراد بيشتري را تهديد كند.
اين آژانس سازمان ملل خاطرنشان كرد تا هفته گذشته براي يك ميليون و 850 هزار نفر كمك هاي غذايي ارسال شده است. اين در حالي است كه اين ميزان كمك هاي بشردوستانه تنها براي نيمي از قحطي زدگان سوماليايي كفايت مي كند.براساس اعلام سازمان ملل، خشكسالي، افزايش بهاي موادغذايي و ادامه درگيري ها در سومالي بر شمار افرادي كه در اين كشور منطقه شاخ آفريقا به كمك هاي بشردوستانه نياز دارند، افزوده است.جمعيت سومالي هم اكنون بالغ بر 13 ميليون نفر است.

 



فروش كودكان پاكستاني در روز جهاني كودك

كودكان پاكستاني در حالي كه در لاك فقر ناشي از جنگ و بلاياي طبيعي فرو رفته اند، همنوعانشان در سراسر جهان در حال برگزاري جشن و شادماني هستند.
به گزارش خبرنگار فارس در كراچي، «ذوالفقار علي» كه پدر 5 كودك است، كودكان خود را پشت «باشگاه مطبوعات» شهر كراچي به معرض فروش گذاشته است.وي در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: وقتي پولي براي سير كردن شكم كودكانم ندارم و مهم تر از همه دخترم ربوده شده است، چه كار ديگري مي توانم انجام دهم؟پس از وقوع سيل در پاكستان، حدود 4 ميليون و 200 هزار كودك در ايالت «سند» با خطر ناامني، گرسنگي و بيماري مواجه شده اند و اين در حالي است كه رفتن به مدرسه و تحصيل نيز يكي ديگر از مشكلات عمده اين كودكان است.
«مظهر» 13 ساله، «سايمه» 10 ساله، «سوكانا» 7 ساله، صنم 6 ساله و «اظهر» 5 ساله جزو همين 4 ميليون كودك آسيب ديده هستند.
ذوالفقار، پدر اين كودكان، به شدت در تلاش براي تامين معاش خانواده خود بوده و سعي دارد دختر كودك خود را كه چند روز قبل از اردوگاه آوارگان دزديده شده است را نيز پيدا كند.
ذوالفقار مي گويد: پس از مدت ها موفق شدم جايي در يك اردوگاه براي خانواده ام پيدا كنم اما چند شب پيش يك زن دختر مرا دزديد.
«امداد حسين» از مددكاران اجتماعي با اشاره به اينكه اين تنها يكي از ماجراهايي است كه در مناطق سيل زده اتفاق مي افتد گفت: كودكان و به خصوص دختربچه ها بيشترين آسيب ديدگان سيل و فقر هستند.وي افزود: پس از بارش هاي شديد موسمي اواخر ماه آگوست امسال، بيش از 8 ميليون نفر به خاطر وقوع سيل دچار آسيب شدند.
بنا بر اعلام يك سازمان بين المللي دست كم چهار ميليون كودك تنها در ايالت سند در معرض خطر قرار دارند.

 



سيلاب در تايلند

بارش شديد باران هاي موسمي و به تبع آن جاري شدن سيلاب در تايوان، 60 استان از 77 استان اين كشور را دربر گرفته و ميليونها نفر را آواره و بي خانمان كرده است.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني يورونيوز، وزارت كشور تايوان اعلام كرد: 25 استان در وضعيت بحراني قرار دارند و درباره بالا آمدن آب در چند روز آينده به ساكنان اين استان ها هشدار داده است.
در بسياري از مناطق مشاهده مي شود كه سطح آب به بيش از يك و نيم متر افزايش يافته است.ساختمان ها و اماكن تاريخي تايلند بيش از هر چيز ديگر در معرض تهديد سيلاب بي سابقه اين كشور قرار دارند.
براساس آخرين آمار، بر اثر باران هاي موسمي در تايلند تاكنون 200 نفر جان خود را از دست داده اند.پايتخت تايلند تاكنون از سيل درامان مانده است اما كارشناسان پيش بيني مي كنند در روزهاي آينده مناطقي از بانكوك نيز زير آب فرو رود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14