(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مهر 1390- شماره 20042

دانشجويان در جنگ سايبري دائم به دشمن هجمه كنند
فعاليت يك كانون پان تركيستي
آيا خدمات دانشجويي هدفمند شده است؟
دانشگاه ها خط مقدم زندگي جهادي هستند
گزارش كيهان از يادواره شهيد رجب بيگي
اساتيد و دانشجويان پيشتاز انقلاب اسلامي



دانشجويان در جنگ سايبري دائم به دشمن هجمه كنند

جانشين سازمان بسيج مستضعفين با مقايسه بسيجيان و جوانان پيرو خط ولايت با جوانان و بسيجيان دوران دفاع مقدس گفت: امروز شما به عنوان افسران جنگ نرم در مواجهه با جنگ سايبري بايد از همان فرموده امام خميني(ره) بهره گرفته و دائم به دشمن هجمه كنيد.
به گزارش خبرگزاري دانشجو، سردار علي فضلي با حضور در نشست عمومي اعضاي شوراي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران كه در سازمان بسيج دانشجويي برگزار شد با اشاره به دوران دفاع مقدس و ماندگاري آن بعد از گذشت 32 سال، گفت: برجسته ترين عرصه اي كه در اين 32 سال در آن عمل به قرآن و احكام الله و احاديث و روايات و نيز فرمانبري فرامين نايب بر حق امام زمان (عج) يافت مي شود، دوران دفاع مقدس است.
فضلي با اشاره به نقش مهم و تاثير گذار مردم و سهم پررنگي كه در جنگ تحميلي ايفا كردند، افزود: امام خميني(ره) در يكي از جمله هاي خود فرموده بودند »هر كس مي تواند سلاح به دست بگيرد، تكليف دارد كه به جبهه برود و بجنگد«، بنابراين نيروهاي مردمي و بسيج و سپاه با وجود اينكه تازه تاسيس شده بودند و هنوز قدرت نگرفته بودند، سهم بسيار مهمي در كنار ارتش جمهوري اسلامي ايران داشتند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين با مقايسه بسيجيان و جوانان پيرو خط ولايت با جوانان و بسيجيان دوران دفاع مقدس گفت: امروز شما به عنوان افسران جنگ نرم در مواجهه با جنگ سايبري بايد از همان فرموده امام خميني(ره) بهره گرفته و دائم به دشمن هجمه كنيد.
وي افزود: اين ظرفيت و استعداد كه در اختيار شماست ستودني است مشروط به آنكه از آن بهره بگيريد.

 



فعاليت يك كانون پان تركيستي

يكي از كانون هاي زير نظر تهاد رهبري دانشگاه محقق اردبيل در دانشگاه فعاليت هاي پان تركيستي دارد.
به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، كانون «شهريار» كه زير نظر نهاد رهبري در دانشگاه محقق اردبيل با پوشش فعاليت هاي به فرهنگي به تبليغ پان تركيستي مي پردازد.
از فعاليت هاي اين كانون به برگزاري نمايشگاه كتاب نام برد كه در كنار كتاب هاي عادي چند كتاب پان تركيستي هم به فروش مي رساندند.
در نمايشگاه عكسي هم برگزار كردند كه چندين عكس از قلعه بابك -يكي از نمادهاي پان تركيسم- به نمايش گذاشتند و در نشريات خود از بابك خرمدين كه به قول شهيد مطهري يك خائن ملي است، يك قهرمان ملي مي سازند.
اعضاي اين كانون فعاليت هاي زير زميني هم در دانشگاه دارند و با دوره كردن دانشجويان از طريق صحبت كردن و جزوه آنها را جذب مي كنند.
اخيرا اعضاي اين كانون قصد داشتند براي گسترش فعاليت هاي خود كانون را به تشكل تبديل كنند كه با مخالفت تشكل هاي دانشگاه اين موضوع فعلا اجرا نشده است.

 



آيا خدمات دانشجويي هدفمند شده است؟

هدفمندي يارانه هاي خدمات دانشجويي همگام و همزمان با سياست برون سپاري و خصوصي سازي خدمات دانشجويي كه در راستاي افزايش كيفيت خدمات دانشجويي است اجرا مي شود. اجراي همزمان اين دو سياست براي اين است كه تصدي گري دانشگاه تا جايي كه ممكن است كم شود و دانشگاه بتواند به وظيفه اصلي آموزشي و پژوهشي خود رسيدگي كند.
طي چند سال گذشته اجرايي شدن مرحله اول اين طرح در برخي دانشگاه ها از جمله دانشگاه تبريز و دانشگاه فردوسي مشهد بسيار
موفقيت آميز بوده كه نشان مي دهد برنامه ريزي هاي صورت گرفته در اين حوزه به خوبي انجام شده و بايد اين سياست ها تداوم پيدا كند.
هدفمندي خوابگاه هاي دانشجويي
بر اين اساس در مرحله اول اجراي هدفمندي يارانه هاي دانشجويي خوابگاه هاي دولتي به بخش خصوصي واگذار نمي شود.
در اين مرحله فقط بر اساس پارامترهاي مختلف خوابگاه هاي دانشجويي از لحاظ تسهيلات توسط متخصصان مسكن درجه بندي، جدول بندي و تراز بندي خوابگاه هاي مي شوند تا نرخ اجاره بهاي
خوابگاه ها شناور و متغير شوند.
به طور مثال خوابگاهي كه 30 سال است از قدمتش مي گذرد يا خوابگاهي كه تازه افتتاح شده است، همچنين خوابگاهي كه يخچال و ساير اين امكانات برخوردار نيست بايد از نظر نرخ اجاره بها تفاوت داشته باشد.
طبق پيش بيني ها با افزايش نرخ خدمات دانشجويي، دانشجويان
مي توانند مابه التفاوتش را به عنوان وام تغذيه يا وام خوابگاه دريافت كنند تا همزمان با افزايش قيمت از كيفيت بالاتري بهره مند شوند و فشار مالي در حين تحصيل به دانشجو وارد نشود.
بر اساس پيش بيني صندوق رفاه دانشجويان در سال تحصيلي 91-90 اتاق هاي خوابگاه هاي دانشجويي مي توانند از اتاق هاي
1 نفره، 2 نفره، 3 نفره، 4 نفره، 5 نفره، 6 نفره، 7 نفره، 8 نفره تا اتاق هاي 9 نفره و حتي بيشتر را نيز دربرگيرند .
صندوق رفاه اعلام كرد كه يكي از منابع تأمين اعتبار بيش از 110 ميليارد توماني كه صندوق رفاه دانشجويان به عنوان وام هاي مختلف اعم از وام تحصيلي، مسكن، ضروري، وديعه، استعدادهاي درخشان، حوادث غيرمترقبه، بيمه و ... (البته غير از وام شهريه) به دانشجويان اعطا مي كند از محل اجاره بهاي خوابگاه هاست.بر اساس آمار صندوق رفاه ميزان
وام هاي اعطا شده به دانشجويان در سال 88 برابر 80 ميليارد تومان بوده كه اين ميزان در سال 89 به 110 ميليارد تومان رسيده است البته وام شهريه جزو اين اعتبارات نيست. يكي از منابع تأمين اعتبار اين وام ها از محل بازپرداخت وام هايي است كه دانشجويان در سال هاي گذشته اخذ كرده اند و منبع ديگر نيز از محل اجاره بهايي است كه دانشجويان خوابگاهي به حساب صندوق رفاه دانشجويان واريز مي كنند.
هدفمندي غذا هاي دانشجويي
بخشنامه «هدفمند كردن غذاي دانشجويي» 8شهريور ماه امسال به امضاي معاون دانشجويي وزير علوم و رئيس صندوق رفاه دانشجويان رسيد تا غذاي دانشجويي هم از اين پس هدفمند و با كيفيت تر ارائه شود.
قيمت ژتون غذاي دانشجويي براي سال تحصيلي 91-90 بين 290 تا 485 تومان بر اساس نوع غذاي ارائه شده متغير مي باشد.
گفتني است در سال تحصيلي 91-90 كه اولين سال تحصيلي دانشگاه ها در برنامه پنجم توسعه است قيمت ژتون غذاي دانشجويي بين 10 تا 20 درصد قيمت واقعي است كه دانشگاه ها تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد اين ميزان را به 50 درصد قيمت واقعي غذاي دانشجويي برسانند.
وزارت علوم مقرر كرده است به دانشجويان متقاضي وام تغذيه، تا 50 درصد قيمت ژتون غذاي دانشجويي وام اعطا شود. همچنين دانشگاه ها موظف شدند به دانشجويان مستعد كم بضاعت به تشخيص معاون دانشجويي دانشگاه تا 100 درصد قيمت ژتون غذاي دانشجويي، وام تغذيه اعطا كنند. بازپرداخت وام تغذيه نيز پس از فارغ التحصيلي انجام مي شود.
بر اساس اين ابلاغيه دانشگاه ها در هر وعده غذايي بايد دو نوع غذا به منظور حسن انتخاب دانشجويان آماده كنند كه قيمت يكي از بين 290 تا 390 تومان است و غذاي ديگر بايد بين 390 تا 485 باشد.
دانشگاه ها در سال تحصيلي 91-90 موظف شدند فقط براي روزهاي مندرج در تقويم آموزشي دانشگاه نسبت به ارائه غذاي يارانه اي به دانشجويان اقدام كنند.
در ابلاغيه وزارت علوم به دانشگاه ها تاكيد شده كه دانشگاه ها سعي كنند در روزهاي تعطيل نيز غذا را با نرخ قيمت تمام شده به دانشجويان ارائه كنند.
البته كليه اين خدمات رفاهي شامل دانشجويان سنوات مجاز تحصيل مي شود.
اگر ميانگين قيمت جديد ژتوون غذاي دانشجويي را 350 تومان در نظر بگيريم در مقايسه با سال پيش 175 تومان افزايش داشته كه با احتساب نهار و شام در روز 350 تومان اضافه تر نسبت به سال پيش است و اين مبلغ با يك حساب سرانگشتي هر ماه در حدود 7 هزار تومان مي شود وپس هر ترم حدود 28 هزار تومان اضافه تر از قبل مي شود كه با توجه به افزايش كيفيت غذايي كه دانشگاه ها بايد ارائه كنند و مقدار وام، افزايش چنداني محسوب نمي شود.
از ديگر ابلاغيه هاي وزارت علوم به دانشگاه ها ايجاد حداقل يك رستوران آزاد دانشجويي در هر دانشگاه تا پايان سال 90 است تا دانشجوياني كه مايل به استفاده از سلف دانشگاه نيستند از رستوران حاضر در دانشگاه استفاده كنند.
هدفمندي وام هاي دانشجويي
صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم ميزان وام شهريه در سال 90 را 160 ميليارد تومان اعلام كرد كه قرار است وام شهريه در 2 نوبت پرداخت شود و طي آن در مرحله اول بلافاصله بعد از ثبت نام دانشجويان وام در اختيار دانشگاه ها قرار گيرد تا دانشگاه ها بتوانند اعتبار موجود را در بين دانشجويان توزيع كنند.
بر اساس آمارهايي كه رييس صندوق رفاه ارائه كرده است وام هاي دانشجويي در سال هاي اخير رشد قابل ملاحظه اي داشته است و به عنوان نمونه وام تحصيلي را مثال زده است كه نسبت به سال هاي گذشته رشد بالاي صد درصدي داشته است.
كل اعتباري كه در چهار سال 85 تا 88 به صندوق رفاه واريز شده حدود 340 ميليارد تومان است، كه براساس تصميم مجلس، صندوق رفاه مجوز دارد كه 50 درصد اين مبلغ كه حدود 170 ميليارد تومان است را مجددا وارد چرخه شهريه كرده و مابقي مبلغ را به خزانه برگرداند كه اين 50 درصد در طول چند سال آينده به عنوان سرمايه و كمك به منابع صندوق به حساب خواهد آمد. در واقع با اعتبار
50 درصدي كه به صندوق بازمي گردد، صندوق رفاه طي سال هاي آتي در پرداخت وام شهريه و زمان توزيع آن در بين دانشگاه ها مشكلي نخواهد داشت.
البته در سال هاي اخير دانشجوياني كه درخواست وام تحصيلي مي دادند در بهترين زماني كه مبلغ وام در اختيار آنها قرار مي گرفت، در نيمه دوم ترم تحصيلي بود. در بعضي مواقع هم وام در انتهاي ترم در اختيار دانشجو قرار مي گرفت و به همين دليل اگر كسي به مبلغي در طول ترم نياز داشت به علت تاخير واريز وام عملا نمي توانست بر روي وام صندوق رفاه حسابي كند كه اميدواريم با مساعدت مسئولين صندوق رفاه دانشجويان اين موضوع مرتفع شود.

 



دانشگاه ها خط مقدم زندگي جهادي هستند

حجت الاسلام و المسلمين محمد محمديان رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در جمع دانشجويان دانشگاه عالي دفاع ملي با تبريك به مناسبت دهه كرامت گفت: آغاز سال تحصيلي را به مجاهدان علم و به خصوص به ورودي هاي جديد دانشگاه عالي دفاع ملي و اميد است كه اين دانشگاه به عنوان يكي از قطب هاي علمي مخصوصا در رشته علوم انساني به جايگاه بالايي دست پيدا كند و تحول اساسي را در زمينه علمي به چشم ديده شود.
وي افزود: جايگاه اين دانشگاه به دليل اينكه خروجي هاي آن در بخش مديريت هاي كشور قرار مي گيرند حائز اهميت است نكته اي كه در اين ميان با توجه به بحث مديريت مطرح شده بايد گفته شود اين است كه مساله تفاوت بين شغل و نقش است، ما انسان ها داراي شغلي هستيم و چاره اي جز اين هم نداريم زيرا چرخ زندگي نمي چرخد، خداوند انسان ها را با استعدادهاي مختلفي آفريده است كه خود اين تفاوت ها باعث مي شود در امور زندگي دچار مشكل نشويم.
محمديان تصريح كرد: زماني كه مجموعه اين استعدادها در كنار يكديگر قرا مي گيرند پازل زندگي تكميل مي شود كم و زياد بودن استعداد در زمينه شغل نه نقص محاسبه مي شود و نه افتخار چون اگر قرار بود خداوند انسان ها را از نظر استعداد برابر بيافريند دنيا مانند بياباني پر از ماسه مي شد و هيچ وجه تمايزي بين آن ها وجود نداشت و به همين دليل خداوند استعداهاي انسان ها را متفاوت آفريده است تا هر كدام بخشي از امور زندگي را در دست بگيرند و چرخه حيات گردش داشته باشد.
وي بيان كرد: در دنيا هر كسي به اندازه استعدادي خودش مسئوليت دارد و بعد از انجام وظيفه مي تواند اين استعداد براي او نقص يا افتخار تلقي شود و ما اگر مسلمان هم نبوديم ترديد نبود كه يك شغلي را براي خودمان انتخاب مي كرديم و عده زيادي هستند در دنيا كه مشغول به انجام شغل هايي هستند كه ما در آن فعاليت مي كنيم و هيچ گاه شغل ها منحصر به فرد در ما نيست.
رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها با اشاره به تلاش ما براي دست يابي به قله هاي پيشرفت عنوان كرد: اما در اين ميان مساله ديگر نقش انسان است و به طوري كه ما در زندگي علاوه بر فعاليت هاي كاري خودمان نقشي را هم ايفا مي كنيم كه به شخصيت فكري و معنوي ما مربوط مي شود و ظهور اعتقادات ما از اين نقش سرچشمه مي گيرد اما مقصور از نقش سلسله فعاليت هايي است كه انسان ها انجام مي دهند و محرك اصلي براي آن معاش نيست و حتي ما براي نقش هزينه هم مي دهيم.
وي گفت: نقش برخلاف شغل كه مي تواند با اعتقادات همخوان نباشد بايد ارتباط مستقيم با افكار و انديشه ها داشته باشند و اين مي تواند مهم ترين ويژگي نقش ها باشد در دنيا انسان ها با نقشي كه دارند ارزش گذاري مي كنند نه با شغل آنان و ميزان كمال انسان ها هم به نقش آن ها بر مي گردد.
محمديان ادامه داد: اگر انسان ها فقط به خواب و خور بينديشند نظام سلطه تسخيرش مي كند و اين نقش همان چيزي است كه امروزه قدرت هاي مسلط بازي مي كنند و انتظار ديگري هم از آنان نيست زيرا زماني كه در مساله آفرينش چنين انسان هايي مبدا و معادي وجود ندارد و انسان است و لذت جويي هايش ،طبيعي است كه نقشي كه مي خواهد ايجاد كند چه خواهد بود.
وي بيان كرد: اما افرادي كه آفرينش را در اين جهان هدفمند
مي دانند و به آفريننده هستي و روز قيامت كه همراه اعمالشان حاضر مي شوند اعتقاد دارند داراي نقش متفاوتي نسبت به افرادي كه در بخش اول مطرح شد هستند و بايد گفت اين نقش ها نقش انبيا و ياران آنان است.
محمديان مساله اصلي در زندگي را ارتباط بين شغل و نقش دانست و افزود: امروزه بسياري از انسانها به قدري درگير شغل خودشان هستند كه ديگر هيچ فرصتي براي انديشيدن به نقش خود ندارند و وقتي كسي نتواند انديشه كند قطعا فرصتي براي عمل هم ندارد. برخي افراد در اين دسته به دليل اضطرار شغلي نمي توانند به نقش فكر كنند .اما بيشتر آنان به دليل جاذبه هاي مالي و..... به نقش خود نمي انديشند. در فرهنگ اسلامي نيز زماني كه بحث
دنيا زدگي مطرح مي شود در اين دسته است و اين افراد هنوز بلوغ لازم را براي نقش آفريني در زندگي به دست نياوردند.
وي مطرح كرد: گروه ديگر انسان هايي هستند كه سعي مي كنند توازن بين نقش و شغل را حفظ كنند و به هر دو آنها برسند و بيشتر در اوقات فراغت به نقش ها و مسئوليت هاي خود فكر مي كنند و مي پردازند البته اين دسته اهل خطر و تحولگرا هم نيستند و سعي دارند همه چيز را آن طور كه هست حفظ كنند و بايد گفت بيشتر مومنين هم اين گونه هستند.
محمديان گفت: گروه ديگري نيز هستند كه اصل زندگي براي آن هم نقش انساني در زندگي است و شغل و كار در درجه دوم قرار
مي گيرد اين گروه شغل را مقدمه مي دانند براي ايجاد نقش خود و زمينه اي مي دانند كه بتوانند نقش را به درستي ايفا كنند و از فرصت هاي شغلي خود براي بهتر نقش ايفا كردن استفاده مي كنند و همچنين متناسب با نقش، شغل خود را هم تفيير مي دهند و بايد گفت اين افراد با خدا عهد بندگي بستند و آنچه را خدا براي آنها آفريده برايشان اصل است.
وي تصريح كرد: اگر بخواهيم تعبير قرآني اين گروه سوم را بيان كنيم عبارت مجاهدين به چشم مي خورد و اين گروه كساني هستند كه زندگي جهادي را انتخاب كردند يعني اصل نقش است و شغل و مسئوليت و ...... در درجه هاي بعدي قرار دارد.
رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها عنوان كرد: هدف از توضيحات اين است كه بگوييم يك زندگي در دنيا وجود دارد به عنوان زندگي جهادي، كه راهش به روي مومنان باز است و مي توانند آن را انتخاب كنند.
وي با بيان اينكه زندگي جهادي عبارت است از يك كلمه كه همان لغت وقف است افزود: زندگي جهادي يعني وقف كردن خود براي اعتلاي كلمه الله، انتخاب اين زندگي هزينه هاي فراواني دارد البته محصول اين زندگي هم با هيچ يك از انواع زندگي قابل مقايسه نيست و زماني كه اين زندگي را انتخاب كرديم دچار روزمرگي نمي شويم و هر روز را شاداب تر از روز گذشته سپري مي كنيم.
محمديان ادامه داد: فردي كه زندگي جهادي را انتخاب مي كند به كمتر از رضاي خدا ديگر قانع نمي شود و در اين زندگي فراقت جايگاهي ندارد تا چراگاهي براي شياطين مهيا شود.
وي گفت: انسان ها امروزه بعد از اين همه پيشرفت تشنه معارف انبيا هستند كه انقلاب اسلامي اين پرچم را بلند كرده تا به بشريت اين نويد را بدهد كه مي شود هم عالم بود و هم عبد خدا و دانشگاه هاي ما خط مقدم اين ايده جديد هستند و اگر زندگي جهادي در دانشگاه ها شكل بگيرد و روحيه جهادي ميان دانشجويان تزريق شود و كلاس را مانند سنگر در هشت سال دفاع مقدس تلقي كنيم زندگي جهادي شكل خودش را پيدا مي كند و اين امر مهم ترين فعاليتي است كه ملت ما انجام دادند.
محمديان بيان كرد : ملت ما در اين عصر بزرگ ترين معجزه را انجام دادند و امروز نوبت نخبگان اين ملت است تا بتواند محصول كار اين مردم را در دنيا ارائه كند.

 



گزارش كيهان از يادواره شهيد رجب بيگي
اساتيد و دانشجويان پيشتاز انقلاب اسلامي

عماد قريب
مهدي رجب بيگي، دانشجوي شهيد دانشگاه تهران را اكثر دانشجويان مي شناسند، يكي از دانشجويان پيرو خط امام كه در سال 58 لانه جاسوسي آمريكا را فتح كردند و انقلاب دوم را رقم زدند.
اكنون پس از گذشت سي و اندي سال يادواره اي براي اين شهيد بزرگوار در دانشگاه تهران برگزار شد كه به دليل نزديكي زمان برگزاري آن با اجلاس فلسطين، برخي سران جوان فلسطيني هم در آن حضور داشتند. گزارش اجمالي اين يادواره را با هم مي خوانيم:
نسل آينده با شناخت اشخاصي مانند شهيد رجب بيگي به خوبي انقلاب را پاس خواهد داشت
همرزم شهيد رجب بيگي و از فاتحان تسخير لانه جاسوسي، اساتيد و دانشجويان را پيشتاز انقلاب دانست و گفت: همين افراد پيروزي در انقلاب و جنگ تحميلي را رقم زدند و مطمئن هستيم نسل آينده نيز به خوبي با آشنايي با اشخاصي مانند شهيد رجب بيگي انقلاب را پاس خواهد داشت.
دكتر يزدان پرست از فاتحان تسخير لانه جاسوسي و استاد دانشگاه شيراز در يادواره شهيد رجب بيگي كه در دانشكده فني دانشگاه تهران و به همت بسيج دانشجويي اين دانشگاه برگزار شد، با بيان اينكه دانشگاه تهران قلب تپنده انقلاب اسلامي ايران بوده و خواهد بود، گفت: ساختمان ها و حتي درخت هاي اين دانشگاه براي من يادآور خاطرات زشت و زيبايي است كه مرا به ياد روزهاي انقلاب و دانشجوياني مانند چمران، رجب بيگي و ساير شهداي دانشجو مي اندازد.
وي با بيان اينكه سرنوشت بسياري از بزرگان و البته بدخواهان انقلاب اسلامي ايران براي مدتي در اين دانشگاه رقم خورده است،گفت: اين دانشگاه از طرفي شاهد حضور بزرگ مرداني مانند چمران ها و رجب بيگي ها بود و از طرفي ديگر شاهد كساني كه بود كه در اوج رذالت و وطن فروشي بودند مانند رهبران منافقين و اشخاصي مانند مسعود رجوي كه در همين دانشگاه و در كنار همين دانشجويان درس مي خواندند.
يزدان پرست، انقلاب اسلامي ايران را مانند بسياري از انقلاب ها باعث دو دسته شدن بسياري از اشخاص و شخصيت ها دانست و گفت: انقلاب اسلامي ايران از يك طرف باعث خوب تر شدن خوب ها شد و از طرف ديگر سبب گرديد بدخواهان بدي خود را نسبت به آن به خوبي اعلام كنند.
استاد دانشگاه شيراز با مثالي بيان داشت: انقلاب پيامبر عظيم الشان اسلام نيز باعث شد افرادي مانند سلمان فارسي در رسيدن به سعادت مسيري سريع تر را طي كنند و از طرف ديگر باعث آشكار شدن ماهيت اشخاصي مانند ابولهب كه جزو نزديكان پيامبر بودند شد.
اين فاتح تسخير لانه جاسوسي با تأكيد بر اينكه همه انسان هاي پاك سرشت جذب انقلاب اسلامي ايران شدند، گفت: از عشاير گرفته تا فرماندهان داخل پادگان هاي ارتش تهران جذب امام و انقلاب اسلامي ايران شدند و قشر دانشگاهي نيز در اين بين با انگيزه و شور و شعف وارد عرصه شد.
وي با اشاره به عملكرد برخي از گروه ها در جريان انقلاب اسلامي ايران گفت: هنوز ده روز از ظهور انقلاب نگذشته بود كه متوجه حضور ضدانقلاب شديم و در گوشه گوشه كشور غائله هاي مختلفي توسط اين اشخاص نامحرم طرح ريزي شد.
يزدان پرست ادامه داد: در اين زمان متوجه شديم ادامه پيروزي و سلامت انقلاب بدون پيروي از رهبري الهي ممكن نبوده و ما را به جايي نمي رساند و دانشجويان در اين راه از همه پيشي گرفتند تا جايي كه خود را فداي انقلاب و فداي حفظ آن كردند.
اين فاتح تسخير لانه جاسوسي با اشاره به حضور سازمان مجاهدين و طرفداران آن در دانشگاه ها و به خصوص دانشگاه تهران گفت: هنوز يادم هست كه يكي از رهبران همين گروهك در دانشگاه تهران در برابر ديدگان دانشجويان با افتخار اعلام كرد كه ديگر مسلمان نيست و كمونيسم و ماركسيسم را براي خود انتخاب كرده است.
وي با اشاره به وجود ديدگاه هاي مختلف در آن زمان و وجود آزادي بيان براي همه آنها گفت: در آن زمان تنها روزنامه جمهوري اسلامي ايران با صاحب امتيازي شهيد بهشتي از انقلاب به صورت صددرصد حمايت مي كرد اما آنها اعلام مي كردند كه آزادي بيان وجود ندارد و دم از نبودن آزادي بيان مي زدند.
يزدان پرست با بيان اينكه در آن سال ها اين افراد تلاش كردند به روشي كه انقلاب به پيروزي رسيده است انقلاب را نابود كنند، گفت: اين اشخاص به دنبال استفاده كاريكاتوري از انقلاب اسلامي ايران بودند و تلاش مي كردند از اين طريق انقلاب را شكست دهند اما موفق نشدند زيرا ولايت فقيه كه شاخصه اصيل انقلاب بود- يكي از نقاط ضعف دولت موقت به دليل موضع مخالفتي آنها با اصل ولايت فقيه بود- در دل و جان مردم و دانشجويان ريشه دوانده بود و نتوانستند به خواسته خود دست يابند.
اين فاتح تسخير لانه جاسوسي در ادامه سخنان خود به مسئله فتح و تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان پيرو خط امام اشاره و تصريح كرد: امام فرمودند كه دانشجويان نمادهاي آمريكا و اسرائيل را از بين ببرند و هنوز ساعاتي از اظهار نظر امام نگذشته بود كه دانشجويان ايده تسخير لانه جاسوسي را مطرح كردند.
وي ادامه داد: در اين حادثه 150 دانشجوي دختر و 300 دانشجوي پسر طبق برنامه از در و ساختمان سفارت امريكا بالا رفتند و در حالي كه عكس امام را در سينه داشتند با شعار الله اكبر وارد ساختمان سفارت امريكا شدند.
يزدان پرست ادامه داد: در اين بين مسئولان سفارت امريكا ساختمان مركزي اين سفارت را كه بيشتر اسناد و مدارك در آن قرار داشت را بستند و بعد از ساعاتي تسليم دانشجويان شدن دو اين در حالي بود كه برخي از اسناد و مدارك مهم و حساس را در اين بين از بين برده بودند.
اين فاتح تسخير لانه جاسوسي با بيان اينكه از بين اسنادي كه از چشم آنها دور مانده بود صدها جلد كتاب منتشر شده است، گفت:
اسناد به دست آمده در آن حادثه بيشتر در خصوص وابستگي و انحراف دو دسته جريان جبهه ملي و نهضت آزادي بود كه تا آن زمان خود را مخالف امپرياليست معرفي مي كردند.
يزدان پرست مسامحه دولت آن زمان را باعث فرار بسياري از اين اشخاص وابسته به غرب دانست و گفت: نهضت آزادي و جبهه ملي جزو اولين گروهايي بودند كه اقدام ما را در آن روز تأييد كردند.
وي با بيان اينكه دانشجويان پيرو خط امام كه حدود 415 نفر بودند 33 شهيد را تقديم انقلاب كردند، گفت: شهيد رجب بيگي در روزي كه همفكرانش در ميدان جنگ و در عمليات ثامن الائمه مشغول نبرد بودند توسط منافقين به شهادت رسيد.
اين فاتح تسخير لانه جاسوسي با بيان خصوصياتي از شهيد رجب بيگي خاطرنشان كرد: شهيد رجب بيگي شخصي اهل قلم و بسيار خوش فكر و اهل طنز بود كه مسائل جامعه را ظريف و بسيار قشنگ قلم مي زد.
يزدان پرست اساتيد و دانشجويان را پيشتاز انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: همين افراد پيروزي انقلاب اسلامي و پيروزي در جنگ تحميلي را رقم زدند و مطمئن هستيم نسل آينده نيز به خوبي با آشنايي با سرنوشت و زندگي اشخاصي مانند شهيد رجب بيگي انقلاب را پاس خواهد داشت.
موضع ايران در مسئله فلسطين همواره واحد و ممتاز بوده است
عضو انجمن دوستي ايران و فلسطين گفت: موضع ايران در مسئله فلسطين همواره واحد و ممتاز بوده است.
عبدالكريم شرعي در دانشكده فني دانشگاه تهران و با شركت در يادواره شهيد مهدي رجب بيگي، با بيان اينكه حمايت و موضع ايران در قبال مسئله فلسطين همواره ممتاز و مشخص بوده است، گفت: در سال 2007 با رايزني هاي مسئولان فلسطيني و ايراني انجمني با هدف گسترش و تقويت ارتباط مردم ايران و فلسطين ايجاد شد.
وي با بيان اينكه اين انجمن فعاليت هاي خود را در قالب سه محور انجام مي دهد، گفت: انجمن دوستي مردم فلسطين و ايران در كشورهاي سوريه، لبنان و ايران كه مسئله مقاومت را به طور جدي پيگيري مي كنند ايجاد شده و فعاليت هاي خود را در اين زمينه انجام مي دهد.
اين عضو انجمن دوستي ايران و فلسطين، برنامه ريزي در خصوص نهادهاي موثر در ايجاد مقاومت را در اين سه كشور از جمله مهم ترين فعاليت هاي اين انجمن دانست و خاطرنشان كرد: اين انجمن بيشتر توسط جوانان و دانشجويان اداره مي شود و با برنامه هاي متنوعي كه در آينده پيش بيني شده است فعاليت هاي آن بيشتر خواهد شد.
شرعي، راه اندازي كارگروه مختلف در زمينه هاي متنوع را از ديگر برنامه هاي انجمن مذكور اعلام كرد و گفت: كارگروه زنان، كارگروه فرهنگي، كارگروه علمي و كارگروه سياسي از جمله كارگروه هاي فعال در اين زمينه به شمار مي روند.
وي در پايان حمايت از خانواده شهدا و ايتام فلسطيني و اهل غزه را از جمله اهداف و وظايف اصلي اين انجمن دانست و بيان داشت: سفارت ايران و رايزن فرهنگي اين كشور در طول سال برنامه هاي متنوعي را در خصوص مقاومت برگزار مي كنند.
فروش سرزمين هاي فلسطين به اسراييل دروغي است تاريخي
رهبر جوانان فلسطيني در اعتراضات روز نكبت با بيان اينكه تنها يك درصد از اراضي فلسطين توسط يهوديان به رژيم اسرائيل فروخته شده است، گفت: فروش سرزمين هاي فلسطين به اسرائيل دروغي است تاريخي.
حسن العيازي، رهبر جوانان معترض كه در سالروز روز نكبت در مرزهاي اراضي سرزمين هاي اشغالي قدس حاضر شدند و اعتراض خود را اعلام كردند، در اين يادواره، گفت: در سالروز روز نكبت بسياري از جوانان فلسطين و مردم اين كشور در مرزهاي اراضي اشغال شده فلسطين حاضر مي شوند و اعتراض خود را نسبت به اين مسئله اعلام مي كنند.
وي با بيان اينكه فروش اراضي فلسطيني به رژيم اشغالگر قدس دروغي تاريخي است، افزود: مردم فلسطين در اعتراض سال گذشته خود اسناد و مدارك اراضي و املاك خود را در دست داشتند و تا مرز اراضي اشغال شده با شعار ابا عبدالله (ع) كه همان پيروزي خون بر شمشير بود، حركت كردند.
رهبر جوانان فلسطيني در اعتراضات روز نكبت ادامه داد: در درگيري امسال بر اثر تيراندازي و حمله نيروهاي رژيم اشغالگر قدس 27 نفر شهيد و 450 نفر مجروح شدند.
وي ادامه داد: مردم با شعار الله اكبر به سمت اراضي اشغالي رفتند و من نيز مجروح شدم.
العيازي با بيان اينكه كل مستندات تاريخي نشان مي دهد كه تنها 6 درصد از اراضي مردم فلسطين به رژيم اشغالگر قدس فروخته شده است، گفت: اين
6 درصد نيز توسط مسلمانان فروخته نشده است و دو درصد از اين املاك ها نيز توسط دولت استعمارگر انگلستان به اسرائيل بخشيده شده است و تنها يك درصد از اراضي اشغال شده توسط مردم خود كشور فلسطين فروخته شده است كه آنها نيز عمدتا يهودي بوده اند.
رهبر جوانان فلسطيني در اعتراضات روز نكبت، حضور اسرائيل در كشور فلسطين را زمينه اي براي غصب كشورهاي مسلمان منطقه دانست و گفت: اسرائيل از نظر ما همان غده سرطاني است كه تلاش مي كند تمام سرزمين هاي مسلمان را از آن خود كند.
وي با اشاره به كمك ها و حمايت هاي دولت ايران از مردم فلسطين گفت: عربستان كه جزو صادر كنندگان عظيم نفتي است 40 درصد از نفت خود را به رژيم اشغالگر قدس و امريكا مي دهد در حالي كه مردم خودش در فقر زندگي مي كنند.
العيازي با تأكيد بر اينكه مقاومت تنها راه پيروزي مردم فلسطين است، بيان داشت: من مطمئن بودم اگر كشور ايران با فلسطين داراي مرز مشترك بود بسيار از جوانان و مردم آن، جان خود را براي آزادي فلسطين هديه مي كردند.
بيانات آيت الله خامنه اي چشم انداز جديدي را مقابل مردم فلسطين گشود
عضو مجلس فلسطين با ابراز خرسندي و موفق ارزيابي كردن اجلاس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين، به سخنان رهبر انقلاب اسلامي در اين اجلاس اشاره كرد و گفت: سخنان ايشان چشم انداز جديدي را مقابل مردم فلسطين گشود.
ماهر طاهر ضمن اعلام خرسندي از حضور در جمع دانشجويان ايراني دانشگاه تهران گفت: سلامي گرم مردم فلسطين و شهر غزه را به مردم و جوانان ايراني مي رسانم و اعلام مي كنم كه همراهي ايران در مقاومت مردم فلسطين و شهر غزه مايه افتخار و خرسندي ماست.
وي با اشاره به حضور تعداد كثيري از دانشجويان دختر در اين مراسم افزود: حضور خواهران ايراني باعث تعجب من شد و اين نشان دهنده توجه خاص به فعاليت اجتماعي و برابري زن و مرد در ايران است.
اين استاد علوم سياسي دانشگاه و عضو جبهه مردمي آزادي فلسطين با اشاره به عملكرد جبهه مردمي براي آزادي فلسطين گفت: در سال 1972 اولين عمليات استشهادي اين جبهه به وقوع پيوست و اولين شهيد آن شهيد مظفر، فردي ايراني بود.
عضو مجلس فلسطين ضمن ابراز خرسندي از برگزاري همايش حمايت از انتفاضه فلسطين توسط مجلس شوراي اسلامي ايران گفت: در اين همايش دو روزه بسياري از مسئولين سياسي كشورهاي اسلامي شركت داشتند و بسيار خوشحال شدم كه در اين مراسم شاهد حضور رهبر انقلاب اسلامي ايران بوديم.
وي با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در روز اول اين همايش بيان داشت: سخنان منطقي و مهم رهبر انقلاب اسلامي ايران چشم انداز جديدي را در برابر مردم فلسطين ترسيم كرد و الگوي جديدي را براي آنان معرفي كرد.
ماهر طاهر با تأكيد بر اينكه موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال موضوع فلسطين و اسرائيل همان موضع مردم فلسطين است، گفت: ما نيز مانند امام خميني (ره) و رهبر انقلاب اسلامي، اسرائيل را يك غده سرطاني مي دانيم كه نمي توان در كنار آن زندگي كرد.
عضو مجلس فلسطين با بيان اينكه اكثر مسئولين كشورهايي كه در اين اجلاس شركت كردند به حق فلسطينيان براي حضور در كشور خود و آوارگان فلسطيني تأكيد كردند، گفت: محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز همواره از جايگاه و مظلوميت مردم فلسطين در اكثر اجلاس ها حمايت كرده است.
وي با اشاره به موضع گيري اخير برخي از مسئولين كشورهاي مختلف در خصوص تشكيل كشور فلسطين گفت: اين يك برنامه امريكايي و اسرائيلي است كه تلاش مي كند مسئله فلسطين را به مسئله اي فرامنطقه اي تبديل كرده و از آن بهره گيرد.
ماهر طاهر با اشاره به رايزيني مختلف گروه هاي فلسطيني براي همراهي و سازش با رژيم اشغالگر قدس گفت: طي سال هاي مختلف بسياري از گرو ه هاي فلسطيني مسائلي را مثل سازش و همراهي با كشور اسرائيل مطرح كرده اند اما پس از گذشت سال ها همگي به اين نتيجه رسيدند كه قبول دولت اسرائيل در كنار تشكيل كشور فلسطين طرحي هميشه به بن بست رسيده است و نمي توان آن را مطرح كرد.
اين عضو مجلس فلسطين ادامه داد: جبهه آزادي فلسطين و رهبران اين جبهه در اظهارنظرهاي خود صلح و آرامش را با حضور دولت اسرائيل در كنار كشور فلسطين غير ممكن مي داند و مقاومت را تنها راه نجات و راه حل مسئله فلسطين مي داند مسئله اي كه اتفاقات اخير نيز گوياي آن است.
وي با اشاره به طرح ايجاد كشور مستقل فلسطين در كنار دولت اسرائيل كه توسط رهبر تشكيلات خودگران در سازمان ملل مطرح شد، گفت: اوباما با بهانه هاي مختلف چنين مسئله اي را غير ممكن مي داند و با تأكيد بر حق وتو خود و ديگر متحدانش حق آوارگان و مردم فلسطين كه بيش از 60 سال آزادي خود را از دست داده اند را ناديده مي گيرد.
ماهر طاهر با تأكيد بر اينكه تنها راه حل مسئله فلسطين مقاومت است، بيان داشت: پيروزي حزب الله در جنگ 33 روز و 22 روزه غزه، بر مقاومت مردم فلسطين و منطقه براي رسيدن به حق قانوني مردم فلسطين تأكيد كرد.
اين عضو مجلس فلسطين در ادامه سخنان خود به سوالات دانشجويان پاسخ داد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه ارتباط بين گروه فتح و حماس چگونه است، گفت: در سرزمين فلسطين دو خط سياسي قابل مشاهده است.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه تشكيلات خودگردان تفاهم نامه و موافقت نامه هايي را با اسرائيل امضا كرده است، گفت: نظر تشكيلات خودگران همواره سازش با اسرائيل و تشكيل يك دولت در كنار دولت اسرائيل بوده است.
ماهر طاهر خط مقاومت را ديگر خط حاضر در سرزمين هاي اشغالي فلسطين دانست و گفت: اين خط و نگاه هيچ راه حلي جز مقاومت در برابر رژيم اشغالگر قدس را نمي پذيرد.
عضو مجلس فلسطين افزود: اين خط در غزه توسط اسماعيل هنيه پيگيري مي شود و تشكيلات خودگردان هم در كرانه باختري توسط ابومازن قابل مشاهده است.
وي به تفاهم نامه اخير اين دو گروه فلسطيني اشاره كرد و گفت: گفت وگو هاي ديگري در آينده براي نزديكي ديدگاه اين دو گروه برگزار مي شود.
ماهر طاهر در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان كه از او در خصوص تهديدهاي رژيم اشغالگر قدس براي جوانان فلسطيني سوال كرد، گفت: جوانان فلسطيني امروز در داخل و خارج از فلسطين آگاهي زيادي نسبت به مسائل فلسطين پيدا كرده اند و من اميدوارم در آينده شاهد انتفاضه ديگري به رهبري همين جوانان براي پيروزي فلسطين از طريق مقاومت باشيم.
عضو مجلس فلسطين در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان حاضر كه از وي در خصوص نظر خالد مشعل در خصوص ايجاد دولت مستقل فلسطيني سوال كرد، پاسخ داد: گفت: طبق مسئله اي كه عنوان شده است مرز هاي فلسطين اشغالي در سال 1967 مورد قبول مسئولان و مطرح كنندگان دولت مستقل بوده است.
وي با تأكيد بر اينكه اين طرح تنها حدود 27 درصد از خاك فلسطينيان كه هم اكنون در اشغال رژيم صهيونيستي است را در بر مي گيرد.
ماهر طاهر ناديده گرفتن حق آوارگان فلسطيني و بي توجهي به مسئله بازگشت آنها به سرزمين هاي اشغالي را نيز يكي ديگر از انتقادات مطرح شده نسبت به اين طرح دانست و خاطرنشان كرد: موضع ما در برابر اين پيشنهاد حكومت فلسطيني است كه همه اراضي غصب شده فلسطينيان را در بر گيرد و به حق آوارگان فلسطيني نيز پرداخته شود و اين امكان پذيرنيست مگر از راه ايستادگي و مقاومت كه توسط سازمان ملل امكان پذير نخواهد بود.
عضو مجلس فلسطين در پاسخ به سوال ديگر مبني بر ارزيابي وي از مسئله اتحاد جهان اسلام بيان داشت: بعد از پيروزي هاي مسلمانان در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه بسياري تلاش كردند بذر اختلاف شيعه و سني را ايجاد كنند.
وي ايجاد جنگ رواني و رسانه اي را يكي از مهم ترين برنامه هاي دولت هاي استكباري براي اين ترفند دانست و گفت: رسانه هاي غربي و وابسته دولت امريكا و رژيم صهيونيستي كوچك ترين مسائل را همواره به عنوان معضلي براي شيعه و سني مطرح مي كنند.
ماهر طاهر در همين زمينه با مثالي بيان داشت: به عنوان مثال سال گذشته يكي از مردم فلسطين از من درخصوص دست دادن احمدي نژاد با خاخام هاي صهيونيستي پرسيد و صحت و سقم اين مسئله را از من سوال كرد.
عضو مجلس فلسطين با بيان اينكه در پاسخ به سوال اين فلسطيني اصل اين حركت را تأييد كردم، گفت: اما به آن شخص فلسطيني گفتم اين خاخام هايي كه محمود احمدي نژادي كه همواره از حق فلسطينيان دفاع مي كند و اميدي براي آنهاست، آن خا خام هايي نيستند كه طرفدار رژيم صهيونيستي اند بلكه اشخاصي يهودي هستند كه از موضع رژيم اشغالگر اسرائيل در اشغال فلسطين هرگز دفاع نمي كنند.
وي در پايان گفت: اين نمونه كوچكي از فعاليت رسانه هاي غربي در ايجاد اختلاف در بين شيعه و سني براي كمرنگ كردن خط مقاومت است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14