(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مهر 1390- شماره 20042

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نقشه راه در گرگ و ميش روزگار (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
قابلمه (گفت و شنود)
احتمال تغيير فرمول 8+7 به 9+8
وزير اطلاعات: صلاحيت خاوري قبل از حضورم در وزارت اطلاعات تائيد شده بود
جاي پورياي ولي خالي !
نماينده ايران در سازمان ملل: هدف آمريكا از استقرار سپر دفاع موشكي امنيت كشور ميزبان نيست
مزروعي: به كيهان چه ربطي دارد كه آمريكا از ما حمايت مي كند؟! (خبر ويژه)
الحيات: ايران را متهم نكنيد كارد به استخوان مردم در عربستان رسيده است (خبر ويژه)
نويسنده صهيونيست: نطق اوباما تهوع آور بود! (خبر ويژه)
سيدحسن نصرالله استاد هنرمند جنگ رواني عليه اسرائيل (خبر ويژه)
امام خامنه اي راه حل هاي تسليم طلبانه را سد كرد (خبر ويژه)



نقشه راه در گرگ و ميش روزگار (يادداشت روز)

نقشه راه كدام است و در كدام موقعيت قرار گرفته ايم؟ كساني از راه مي پرسند كه مقصدي را مراد كرده باشند. مي دانند كه انتخاب مقصد به ميل و اراده آنهاست اما «راه» نه. مقصد، اختياربردار است اما از اين انتخاب كه گذشتي، راه رسيدن به آن مقصد، اراده بردار نيست. هر مقصدي، راه هاي الزامي خود را دارد، فارغ از «ميل» رهرو. و رهرو چون آن مقصد را اختيار كرده، رنج راه را به جان مي خرد و با اشتياق مي پيمايد حتي اگر راحت و آساني «بيراهه» او را وسوسه كند. رهرو با تدبيري كه عازم و جازم است، نه از سرزنش مي هراسد و نه از سختي مسير اما همواره مراقب نقشه است تا راه را گم نكند همچنان كه احتياط مي كند تا آنجا كه مي تواند در گرگ و ميش هوا نيفتد و اگر هم به تاريكي افتاد، لوازم عبور از آن را با خود داشته باشد. ورود در چنين راه انديشيده اي، فراز و نشيب، و تندي و كندي سرعت دارد اما يأس و ترديد و بازگشت و نيمه كاره رها كردن سفر را ندارد. دشواري دارد اما بن بست ندارد. اين، حكايت مردمان مومن و پارسايي است كه مي دانند «هركس تقواي الهي پيشه كند، خداوند براي او راه خروج از مضيقه را قرار مي دهد و بهره مند مي كند از جايي كه گمان نمي برد. و هركس به خداوند توكل كند، پس پروردگار براي او كفايت مي كند. خداوند اراده خويش را به انجام مي رساند و براي هر چيزي قدر و اندازه اي قرار داده است».(آيات 2 و 3 سوره طلاق). حرف آخر- همين اول بحث- اين كه جامعه مؤمن و داراي نقشه راه، هرگز بن بست نمي شناسد حتي اگر زمان هايي فضا گرگ و ميش شود. اهل بصيرت حتي در گرگ و ميش فضا و غبارآلودگي آن نيز، دشمن و دوست را به اشتباه نمي گيرند و از رصد مقصد غافل نمي شوند. و البته كه ديدن در مه گرفتگي و غبارآلودگي فضا، ظرفيت و توانايي و ابزار خود را مي طلبد.
ما هنوز خيلي راه داريم تا بفهميم مولاي متقيان و امير مومنان علي عليه السلام با چه سوز دلي فرمود «سرآغاز وقوع فتنه ها هواهايي است كه پيروي مي شود و بدعت هايي است كه در دين مي آورند... اگر باطل لباس حق نمي پوشيد، امر بر پويندگان راه حق مشتبه نمي شد و اگر حق با باطل پوشانده نمي شد، زبان معاندين از سرزنش كوتاه مي شد...». چه سرزنش ها كه امام از همان فرداي سقيفه از يهوديان و منافقين شنيد و چه زخم زبان ها چشيد به خاطر صحابه اي كه با شعار عدالت به بيعت با او آمده بودند اما اكنون مقابل او ايستاده بودند و متهمش مي كردند... اما امام به رغم اين همه زبان هاي دراز، چشم به عمق دشمني ها دوخت و انگشت اشاره از اعماق جبهه دشمن برنداشت آنجا كه فرمود «ارم ببصرك اقصي القوم». چشم به عمق سپاه دشمن بدوزيد، يعني اينكه نه خواب بمانيد و دشمني ها را نبينيد و نه، در صف پياده نظام و تحريك شدگان دشمن متوقف بمانيد. يعني كه اگر لازم شد، بايد با چشمي پر از اشك به جنگ صحابه فزونخواه و امتيازطلب سابق رفت اما نبايد از كانون جوشان دشمني ها در جبهه اموي غافل شد. افسوس كه در جبهه امام(ع) ژرف انديشاني كه افق هاي دورتر را ببينند يا دست كم به ديدباني حضرت اعتماد كنند و از «گير»ها بگذرند و به هنگام از جا بجنبند، كم بودند. گويا آنان را به زمين دوخته بودند. امام، نقشه راه را بارها با دقت و جزئيات به آنان باز گفت اما اين راه و راهبر، رهرواني مي خواست كه ابتدا پا بر ميل خود بنهند و از خود عبور كنند نه آنها كه مركبشان، هوس هايشان بود و خود به مركب بسته بودند. اين گروه دوم، نقشه راه را بد خواندند و بد فهميدند چرا كه اساساً زمامدار و اختياردار خود نبودند. از كجا نقشه را بد خواندند؟ چرا پرت افتادند؟ چاره چه بود و تدبير مطمئن كدام؟ نقشه راه ما كدام است؟ ماكه با جنبش خود جهاني را به جنب وجوش و سر ذوق آورده ايم اما گاه- بعضي هايمان- چنان بي پروا رفتار مي كنيم كه مجال گرگ و ميش شدن اوضاع و دراز شدن زبان طعنه زنندگان فراهم مي آيد، اين وسط چه كاره ايم؟
امير مومنان(ع) در بحبوحه همان شرايط پرالتهاب روزگار خويش، خطبه اي ايراد فرموده اند كه اگرچه در تعداد كلمات كوتاه اما در تبيين و كارگشايي بسيار بلندبالاست. امام در خطبه 176 نهج البلاغه، مختصات راهي را كه بايد رفت، به دقت برمي شمارد و روشن مي كند كه مقصد رضوان خدا نه با «تمنيات» و نه با «منيت » و تفرقه دست يافتني نيست. با كلامي از رسول خدا(ص) آغاز مي كند؛ «انّ الجنّه حفّت بالمكاره و انّ النّار حفّت بالشّهوات. همانا بهشت با ناگوارها و جهنم با خواسته ها و شهوت ها پيچيده شده است». حضرت پس از آن چند نكته راهبردي را بيان فرمود: 1- «و بدانيد هيچ طاعت خدا نيست مگر كه با اكراه انجام مي شود و هيچ نافرماني خدا وجود ندارد الا اين كه با شهوت و ميل است. پس رحمت خدا از آن كسي است كه از ميل و خواسته خويش كنده شد و هواي نفس را سركوب كرده است». 2- «و بدانيد بندگان خدا كه مومن شب را صبح نمي كند و صبح را به شب نمي رساند مگر اين كه نفس وي پيوسته نزد او مورد ظن و اتهام فراوان است. پس همواره از خود عيب جويي مي كند و بر خرده گيري از نفس مي افزايد». 3- «و بدانيد قرآن خيرخواهي است كه خيانت نمي كند و راهنمايي كه گمراه نمي سازد... پس شفاي دردهاي خود را از قرآن بخواهيد و در مشقت ها از آن ياري بجوييد چرا كه در قرآن، شفاي بزرگ ترين دردها- كفر و نفاق و انحراف و گمراهي- است. پس با قرآن از خدا بخواهيد و با محبت قرآن رو به سوي خدا كنيد... روز قيامت منادي بانگ برمي آورد؛ آگاه باشيد هركس مبتلا و گرفتار كاشته خويش است غير از عمل كنندگان به قرآن... پس از قرآن نصيحت بجوييد و آرا و افكار خود را مطابق قرآن در معرض اتهام قرار دهيد و سوداهاي بي اساس خود را در مقابل آن، آلوده بشماريد». 4- «العمل العمل ثم النهايه النهايه والاستقامه الاستقامه ثم الصّبر الصّبر و الورع الورع...». (با جديت عمل كنيد و گرفتار ادعا نمانيد. پس به انجام و سرانجام برسانيد و اقدامات خوب را نيمه كاره رها نكنيد. مداومت و استقامت داشته باشيد. رفتار خود را به زيور صبر و بردباري بياراييد. صبر بعد از استقامت! هم در راه استوار باشيد و هم صعوبت آن را به جان بخريد و هيچ بهانه يا معارضي شما را از راه به بيراهه نجنباند و نكشاند ولو دعواي حق! و تازه به موضع صبر پس از پركاري و استقامت كه رسيديد، مراقب حرمت ها و محارم الهي باشيد. اين مسابقه، مسابقه استقامت براي زورآزمايي نيست. مسابقه استقامت بر اطاعت است و بس). «ان لكم نهايه فانتهوا الي نهايتكم و ان لكم علما فاهتدوا بعلمكم». سرانجامي براي شماست پس به سوي آن رهسپار شويد و پرچمي براي شماست پس با آن پرچم راه را بپوييد. 5- «خداوند مي فرمايد ان الذين قالوا ربناالله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه... و شما گفتيد ربنا الله پس استقامت كنيد بر كتاب و مسير فرمان او و بر همان راه شايسته اطاعت از خدا، و از آن منحرف نشويد و در آن بدعت نياوريد و از آن سرپيچي نكنيد زيرا اهل انحراف، در روز قيامت بريده از لطف و عنايت پروردگار هستند. سپس بپرهيزيد از بي ثباتي و دگرگوني اخلاق و زبان خود را يكي كنيد...». 6- «بپرهيزيد از تلون و دم دمي مزاجي در دين خدا، كه وحدت و هماهنگي درباره حقي كه ناگوار مي شماريد بهتر از پراكندگي در باطلي است كه آن را دوست مي داريد. و خداوند سبحان به خاطر تفرقه و جدايي، هيچ خيري را نه به گذشتگان و نه به آيندگان نداده است.»
نقشه راه ما در رهروي و اقدام پيگير، صبورانه، خالصانه و همدلانه است نه سستي و خودرأيي و تشتت و تعارض و تقابل. چه بسا ميل و رضايت و جاذبه شخصي كه نبايد پاگير آن شد و به خاطر مقصد، بايد گذاشت و گذشت. كه اگر چنين شد، گردنه هاي سخت و پرتگاه هاي هول انگيز را با اميد و اطمينان تمام مي توان پشت سر گذاشت. بن بست هاي بزرگ اين گونه با نيت خالص و عمل صالح متلاشي مي شود و غبارها بر اين سياق فرو مي نشيند. اگر از غبار آلودگي فضا، از تاختن يأس و نااميدي و ترديد و تزلزل، و از گستاخي بدخواهان نگرانيم، چاره را صرفا بايد در «نقشه خواني» و پايبندي به صراط مستقيم الهي بجوييم كه فرمود «الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا. به تحقيق و بي هيچ ترديدي، مجاهدان را به راه هاي خويش هدايت مي كنيم.» اگر يأس از جنود ابليس است، غرور و غفلت و لجاجت و تفرقه و تنازع و سستي و نيمه كاره رها كردن امور نيز از اجزاي همان لشكر است. و هيچ خردمندي، عوامل دشمن را به جبهه خودي راه نمي دهد. خطا و غفلت و رفتن در بيراهه ممكن است اما آنچه پذيرفتني نيست اصرار بر انحراف از مسير است. اينكه مسير حق بن بست بردار و شكست پذير نيست، نه به اين اعتبار است كه امكان خطا و انحراف از آن وجود ندارد بلكه به اين اعتبار كه مؤمنان اگر احساس كردند پر شيطان به قباي آنها گرفته، متذكر مي شوند و بازمي گردند.
بي دليل نبود بهترين بندگان خدا- صلوات الله عليهم اجمعين- علي الدوام ذكر توبه و استغفار در رگ و پي وجود مباركشان جاري بود. يعني علي الدوام چشم به نقشه راه داشتند و با فروتني و اخلاص و تذلل و تضرع، از پروردگار براي مداومت در مسير استمداد مي جستند. مي دانستند كه هم دشمناني از مجرمان آشكار دارند (و كذلك جعلنا لكل نبي عدواً من المجرمين. فرقان- آيه 13) و واقف بودند كه دشمنان پنهان و وسوسه گر در كمين آنانند (و كذلك جعلنا لكل نبي عدواً من الشياطين الانس و الجن. انعام-آيه211). مي دانستند كه وسوسه شياطين در زينت دادن انحراف، كم از جور و جفاي مجرمان و ستمگران نيست. اولياي دين به عنوان طبيبان جان و روح انسان، دردهاي هلاكت بار را مي شناختند كه نسخه «توبه» را براي جويندگان درمان پيچيدند يعني كه لازم نيست هركس به بيراهه لغزيد، حتما تا آخر آن- تا سقوط و هلاكت از سر لجاجت و غرور- برود. نقشه راه ايمان، چنان سرشار از اميد و بشارت و بن بست گشايي است كه رهرو خود را از هر نوع سردرگمي و يأس بازمي دارد. امام محمدباقر عليه السلام فرمود «همانا فرح و شادماني خداوند به خاطر توبه بنده اش بيشتر از شادماني كسي است كه در شبي ظلماني مركب و توشه خودرا گم كرده باشد و آن را پيدا كند.» توبه و انابه، اسباب عزت و سربلندي است و نه مايه سرشكستگي و شرمساري. بايد به مسير حضرت حق برگشت تا او نيز با تماميت لطف و مرحمت رو به سوي ما كند. كافي است موقعيت ياب روح و جان خويش را با تنظيم «جاذبه ها و دافعه ها، اميال و ناگواري ها، و رنج ها و رضايت ها» روشن نگاه داريم و بيرون افتادن و زاويه گرفتن هاي احتمالي از مسير را بي رودربايستي جبران كنيم. تقوا ما را كفايت مي كند اگر كه شدت دشمني ها و عمق سپاه دشمن را بينا باشيم و رنج راهبر و مقتدا از كم كاري ها بر ما گران آيد.
مقتداي ما كه حتي حاضر نشد خود را با قنبر، غلام علي عليه السلام مقايسه كند به تأسي مولاي خود، عمق اتاق فرماندهي آشوب زده دشمن را در «بهار مقاومت و انقلاب اسلامي» مي بيند كه در طوفان پرتلاطم حوادث، هم به تكريم نخبگان مي پردازد و هم به تيمار و تعظيم جانبازان. هم نخ تسبيح بيداري اسلامي است و هم منظومه دار كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين. هم مراقب جنبش علمي و نرم افزاري و فناوري است و هم نگران نهضت عدالت خواهي و مبارزه با فساد. هم به مجاهدت فرهنگي فرا مي خواند و هم دغدغه جهاد اقتصادي را فرياد مي زند. هم سينه جبهه دشمن را تا اعماق آن شكافته و هم مراقب، كه دشمن از پشت خنجر و شبيخون نزند.
مروت نيست پرچمدار سپاه حيدر كرار را آن گونه كه سزاوار است- با جد و جهد و استقامت و صبر و تقوا- ياري نرساندن و لنگ منيت ها و تمنيات قبيله اي ماندن. كلام آشناي اميرمؤمنان است كه هنوز به گوش مي رسد «سوز سينه ام فرو نشست كه ديدم همان گونه كه دشمنان شما را عقب راندند، آنان را عقب رانديد و صفوف دشمن را درهم شكستيد...». (خطبه 701 نهج البلاغه)
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ حبس ابد دادن حكومت آل خليفه به مردم مظلوم بحرين خيلي خنده دار است، چرا كه پاي حكومتش روي پوست خربزه است.
3921---0915
¤ مسئولين سياسي- ورزشي كشور با برنامه ريزي مدبرانه روز مسابقه فوتبال ايران با بحرين را به حمايت از مظلومين اين كشور و محكوميت آل سعود خبيث تعطيل نمايند.
2664---0911
¤ به عنوان يك رزمنده آرزو دارم ان شاءالله در انتقام خون پاك كودكان فلسطيني، صهيونيستها را به درك واصل كنم تا مرهمي باشد بر زخم دل مادران فلسطيني.
9872---0918
¤ همه موظف به پاسداري از اسلام و مسلمين هستيم و به اين امر افتخار مي كنيم در هر شغل و مكاني چه ايران چه سوريه چه لبنان.
دكتر عيسي منصوري
¤ هر وقت صحبت از نخبه و نشست نخبگان مي شود صدا و سيما فقط تحصيل كردگان رشته هاي فني و رياضي را نشان مي دهد مگر در علوم اسلامي و انساني و حوزه هاي علميه نخبه وجود ندارد. اين مظلوميت روحانيت تا كي بايد تداوم داشته باشد.
8200---0912
¤ علي (ع) مي فرمايند: خواص جامعه بار سنگيني را بر حكومت تحميل مي كنند زيرا در روزگار سختي ياريشان كمتر، در اجراي عدالت از همه ناراضي تر، در خواسته هايشان پا فشارتر، در عطا و بخششها كم سپاس تر، به هنگام منع خواسته ها دير عذر پذيرتر و در برابر مشكلات كم استقامت ترند.
عبدالله پور
¤ اگر اين اختلاس مالي در كشور چين اتفاق افتاده بود دهها نفر را اعدام مي كردند. ولي ما از مسئولين دستگاه قضا مي خواهيم به فرمان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي دستهاي فاسدان را قطع كند.
1753---0911
¤ اگر بعد از جنگ تحميلي همه اعم از دولت و مردم به توصيه پيامبر اكرم(ص) در خصوص ضرورت پرداختن به جهاد اكبر اهميت مي داديم، دچار هزينه هايي نمي شديم كه افسوس بخوريم.
8897---0935
¤ برخي شواهد و قراين حكايت از آن دارد كه جريان فتنه و منحرفين در فساد اقتصادي اخير بانكي با يكديگر دست داشته اند و اين رسوايي پرده از پي ريزي برنامه هاي آتي انتخاباتي آنها برداشت و همين امكان اين را به وجود مي آورد كه فشار بر قوه قضائيه براي دور زدن احكام لازم را به وجود آورد و اين پرونده نيز مانند برخي پرونده آقازاده ها و خواص مورد قصور قرار گيرد، تا جماعت بدكاره و خرابكاره و مفسد كه مأيوس از حضور در انتخابات هستند هم از حكم اشد مجازات رهايي يابند و هم به نوعي موجب يأس و نااميدي و ترديد مردم در انتخابات شوند. آنان مي خواهند از مردم انتقام بگيرند. پس لازم است دستگاه قضا با حساسيت خاص و طبق فرمان مقام معظم رهبري دست هاي آلوده را قطع كند و موجب شور و نشاط و اميدواري مردم به اجراي عدالت براي همه شوند.
طالعي
¤ اگر بخواهيم حروف حجاب را معنا كنيم: ح؛ مي شود حجب و حيا ج؛ جمال و زيبايي الف، امنيت و آرامش و ب؛ بندگي و عبوديت خدا.
نقي رحماني
¤ چه كسي متولي رسيدگي به وضعيت حجاب دانشجويان دختر و پسري كه محيط علم و دانش را با پارك و همراهي با اراذل و اوباش اشتباه گرفته اند مي باشد؟! متاسفانه وضعيت حجاب در دانشگاههاي دولتي و آزاد بويژه آزاد قزوين اصلا مناسب نيست.
يوسفي
¤ از كارگروه فيلترينگ به خاطر بستن پورت هاي وي پي ان كه به ابزاري شايع و ارزان براي دسترسي به سايت هاي مستهجن و ضددين و نظام تبديل شده بود تشكر مي كنم اما چرا با اين همه تاخير؟
7659---0913
¤ روزنامه اقتصادي آسيا تحت عنوان شماره شانس در حال طراحي، اجرا و گسترش بخت آزمايي و لاتاري به صورت جديد است. آيا متوليان فرهنگي متوجه هستند؟
اسكندري- اهواز
¤ چندي قبل به بهانه تقدير از آتش نشانها شهردار تهران گفتند با پول حرام كسي به جايي نمي رسد. به ايشان عرض مي كنم همين جريمه و ديركردي كه از مردم گرفته مي شود به فتواي اكثر مراجع حرام است.
صباغيان
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش علت عدم همكاري با معلمان حق التدريسي را كه داراي كد پرسنلي هستند، جويا شويد؟ چند سال است كه در اين همكاري وقفه افتاده است.
1164---0912
¤ بانكها به بهانه پرداخت حقوق از دولت تقاضا كردند كه پرداخت يارانه ها را به هفته دوم هر ماه موكول كنند در حالي كه ادارات از 25 تا 30 هر ماه حقوقها را پرداخت مي كنند و از سوي ديگر بانكها به اين بهانه هزاران ميليارد تومان از مردم را دو هفته بدون هيچ دليلي بلوكه مي كنند و هيچ سودي هم براي آن درنظر گرفته نمي شود. شايسته است به اين موضوع هم پرداخته شود.
0426---0916
¤ در دانشگاه علوم پزشكي زاهدان بابت مسكن مهر از هر يك از اعضا مبلغ 17 ميليون تومان پول گرفته اند و قسط ماهيانه را هم 300 هزار تومان تعيين كرده اند. بنويسيد چه خبر است؟ چگونه با اين شرايط سنگين كنار بياييم.
1055---0915
¤ در ميدان آزادي تهران عبور از عرض خيابان هاي منتهي به اين ميدان خيلي سخت شده است و نياز شديد به نصب پل عابر پياده احساس مي شود.
9912---0919
¤ بانك مسكن هويزه سه هفته است كه به بهانه قطع سيستم از پرداخت وام مسكن طفره مي رود. چرا بايد حل مشكل قطعي سيستم اين قدر زياد وقت ببرد؟
7842---0916
¤ اجاره مسكن در تهران 60درصد افزايش يافته است. هيچ كس به قانون توجه ندارد. از اينكه دولت نمي تواند روي قيمت مسكن و كرايه خانه كنترل داشته باشد متاسف هستيم.
8214---0919
¤ در بيشتر بيمارستان ها و درمانگاه هاي تحت پوشش بيمه اجتماعي اين رويه بين پزشكان معمول شده كه به افراد بيمار مراجعه كننده سفارش و توصيه مي كنند عصرها به مطب خصوصي آنان نيز مراجعه بشود. چرا بايد نظارت و كنترلي در كار نباشد و اين حرفه مقدس آلوده به چنين روش هاي دور از اخلاق پزشكي بشود.
8704---0935
¤ وقتي بعضي از مسئولين كشور فرزندان و يا خانواده آنان در خارج زندگي مي كنند و خودشان در داخل كشور مسئوليت گرفته اند كار آنان به منزله اين است كه به نظام و انقلاب دلبستگي ندارند. در نتيجه وظيفه دستگاههاي نظارتي و امنيتي است كه چنين افرادي را تحت هيچ عنوان براي مسئوليت هاي مهم تاييد صلاحيت نكنند.
احمدي
¤ گفته اند شرط سپرده براي دريافت وام مسكن خلاف است بنده يك سال است امتياز وام دارم اما مي گويند بايد حداقل سه ميليون تومان سپرده گذاري كني تا امتيازت از بين نرود آيا اين خلاف قانون و شرع نيست؟
4378---0919
¤ با كمال تاسف در بعضي از بخش هاي بيمارستان قائم مشهد مقدس نيروهاي كمكي پرستاري را تك نفره قرار داده اند. آنها بايد به 10 تا 12 مريض رسيدگي كنند و اين انصاف نيست. حجم زياد كار پرستار باعث مي شود كه گاهي نماز صبحش قضا شود و يا به تاخير افتد و جانش به لب مي آيد.
8911---0915
¤ در ديداري كه بازنشسته ها با آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري داشتند ايشان قول دادند كه 700 نفر از بازنشسته هاي كل كشور به اتفاق همسرانشان به مكه مكرمه و مدينه منوره اعزام شوند جاي شما خالي اين سفر زيارتي انجام شد و ما بازنشسته ها هم در مكه و هم در مدينه در كنار قبر مطهر پيامبراكرم(ص) و قبرستان بقيع همه ايرانيان و بويژه آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري را دعا كرديم. الان هم تماس گرفته ايم كه بابت اين سفر روحاني از آقاي رئيس جمهور تشكر كنيم.
ن-ن
¤ امروز غفلت از فرقه هاي ضاله تصوف كه با حركتهاي خزنده خود به قول آيت الله مرعشي موجب هدم اركان اسلام مي شوند براي مسئولين گناهي نابخشودني است.
جعفري ازفرمهين
¤ به عنوان يك خانم متاهل و داراي مدرك فني از ايلام وقتي درخواست وام خوداشتغالي كردم با پاسخ منفي روبه رو شدم، چرا كه همسر دارم. همسرم يك كارگر ساده است و درآمد وي كفاف زندگي ما را نمي دهد چه كاري بايد انجام دهم تا مسئولين وام خوداشتغالي دلشان به رحم بيايد؟!
1278-0918
¤ از وزارت راه و شهرسازي درخواست مي شود نسبت به نصب تابلو در جاده فرعي آق قلا، بندر تركمن كه پس از 5كيلومتر از جاده گنبد به طرف آزادشهر جدا مي شود اقدام نمايد. به علت عدم نصب تابلو، بسياري از مسافرين كه قصد سفر به بندر تركمن را دارند مسير را اشتباه مي روند.
ابراهيم مهرباني
¤ در تاريخ 6/7/90 وقتي فرزند بيمارم را به بيمارستان نجميه تهران بردم به علت وضعيت وخيم بيماري فرزندم و علي رغم حضور پزشك متخصص در بخش در كمال ناباوري رئيس بيمارستان وقتي متوجه شد از جلسه خارج و خود شخصا به وضعيت بيماري فرزندم و چند بيمار ديگر رسيدگي كرد. از احساس مسئوليت و اين رفتار خداپسندانه رئيس بيمارستان تقدير و تشكر مي كنم.
دامن كشان
¤ اداره ثبت و مالكيت صنعتي متاسفانه همكاري خوبي با شركتهاي داخلي نمي كند و قيمت ثبت يك كلمه بسيار گران است مثلا براي ثبت كلمه «شكلات» چهارصد تا پانصد هزار تومان مي گيرد. جالب است كه اتاق يكي از مسئولين اين اداره تصويرنامه تشكر شركت صهيونيستي «نستله» از اين آقايان نصب گرديده است.
صباغيان
¤ شهرك بهارستان در گنبد كاووس فاقد كدپستي و پلاك است. از اداره پست و شهرداري اين شهر درخواست مي شود اين دو مشكل مردم را مرتفع نمايند.
جمعي از اهالي شهرك بهارستان گنبدكاووس
¤ از شهرداري و مسئولين بنياد شهيد و امور ايثارگران كرمان درخواست مي شود نسبت به آسفالت و روشنايي شهرك سه هزار نفري جانبازان بلوك پارس مساعدت نمايند.
5354-0939
¤ بارگاهي كه به شهر قم بپاست
هم براي من نجف هم كربلاست
خاك پاكش بوسه باران مي كنم
چون كه جاي پاي اربابم رضاست.
8858-0919
¤ مواظب باشيم ماجراي اختلاس اخير موقعيت خوبي براي افرادي مثل فائزه هاشمي و مهدي هاشمي و ديگر فتنه گران و موجبات فراموشي پرونده آنان در دستگاه قضائي نشود.
5847-0914
¤ در مواد تصويب شده طرح نظارت مجلس بر نمايندگان آن گونه كه بايد و شايد انتظارات مقام معظم رهبري در مورد اين موضوع برآورده نشد و بايد گفت كار ناقص صورت گرفت.
5847-0914
¤ بعد از گذشت 32 سال از انقلاب كمتر برخوردي جدي با مفسدين اقتصادي از سوي مسئولين قضايي ديده نشده است. بايد قول بدهند كه در رسيدگي به پرونده اختلاس بزرگ اخير عملكرد ضعيف گذشته خود را تا حدودي جبران نمايند.
9334-0916
¤ بيش از ده روز از شروع سال تحصيلي گذشته است، اما هيچ كدام از مدارس دولتي منطقه 9 آموزش و پرورش فرزند بيش فعال بنده را ثبت نام نمي كنند. از اينكه مثل توپ فوتبال پاسكاري مي شوم خسته شده ام. از مقامات بالاي اين وزارتخانه تقاضاي رسيدگي دارم.
سليماني
¤ ضمن تشكر از مديران صدا و سيما بابت تكرار پخش سريال ولايت عشق درخواست دارم قبل از هر بخش خبري سيما برخي از گفتارهاي جذاب اين سريال فاخر را به عنوان تبليغ فيلم پخش كنند. چرا كه تاثير صوتي وكلامي فيلم نسبت به تصوير به مراتب بيشتر است.
ايراني
¤ واقعا از صميم دل اين نظام و مسئولين خدوم كشور را دوست داريم ولي اين مسئله نبايد دليل بشود كه دولت هر نوع فشاري را به مردم تحميل بكند. چرا بايد بابت پرينت برگه عدم خلافي مبلغ 1500 تومان پول بدهيم. بدون اينكه بنده به وسايل برقي منزل اضافه كرده باشم در هر دوره 20 تا 30هزار تومان به مبلغ قبلي اضافه مي كنند و هيچ توجيهي ندارند. بنويسيد اين نوع رفتار دولت رسم تقدير و تشكر از حمايت هاي مردم نجيب ايران نيست.
يك دلسوز انقلاب
¤ نمي دانم ما رفيقان شهدا چه كرده بوديم كه از شهادت جا مانديم و در گزينش آسماني خدا رد شديم. امروز از زنده بودنمان شرمنده ايم خدا مارا به زندگي با اعمال شاقه محكوم كرده است. آن چيزي كه بيش از هر چيز ما را رنج مي دهد مشاهده ظلم هايي است كه از سوي بعضي انقلابيون ديروز به رهبري مي شود و معظم له صبر مي كنند.
3810-0911
¤ غفلت، قصور و سهل انگاري برخي سفارتخانه هاي كشورمان در كشورهايي كه مردم آنها به بيداري اسلامي و مردم سالاري ديني اقبال كرده اند بخشودني نيست. انتظار مي رود كه وزارت امور خارجه با پرداختن به اين مهم جبران مافات نمايد. تمامي شواهد و قرائن پس از تسخير لانه جاسوسي رژيم اشغالگر قدس در مصر حكايت از آن دارد كه انقلابيون از انقلاب اسلامي ايران الهام گرفته اند. هر روز هم بايد منتظر اخبار ديگري از اين دست در ديگر كشورهاي آزادشده از استبداد باشيم.
محمودي
¤ راهنمايي و رانندگي خودروهايي را كه در محدوده خانه مالك آنها يعني در داخل طرح ترافيك پارك شده است جريمه مي كند و جالب اينكه برگه جريمه را به آدرس آنان در داخل طرح مي فرستد. ما چه گناهي كرده ايم كه منزلمان در داخل طرح قرار گرفته است و نسبت به ساير شهروندان از هيچ امتياز و تسهيلاتي بهره مند نيستيم.
5166-0919
¤ چرا دو جاسوس آمريكايي در ايران آزاد مي شوند ولي براي آزادي خانم شهرزاد هم وطن زنداني شده در آمريكا كه مدت 4 سال از اسارت او مي گذرد هيچ اقدامي صورت نمي گيرد.
4582-0915
¤ آرزومان كربلا بود و نجف
جان و سرداديم در راه هدف
چفيه هامان رنگ و بوي ياس داشت
رنگ و بوي بيرق عباس داشت
ياد شبهايي كه ما بوديم و مين
جست وجوي مرگ در زير زمين
همدم شبهايمان سجاده بود
حمله كردن، خط شكستن، ساده بود
حسرت رفتن در اين دل مانده است
دست و پايم سخت در گل مانده است
عاشقان رفتند و ما جا مانده ايم
زير بار غصه ها وامانده ايم
سيدهادي ميري
¤ با توجه به مهلت يك ماهه به خانم فائزه هاشمي و اتمام مهلت مقرر گويا دانه درشت ها معمولاً به فراموشي سپرده مي شوند. از قوه قضائيه محاكمه عادلانه همه متهمين ريز و درشت را خواستاريم.
عباس جان قرباني
¤ در عصر بيداري اسلامي دولت هاي نامشروع به ياري هم برخاسته اند چرا ملت ها نبايد براي تحقق خواسته هاي مشروع خود به ياري هم برخيزند.
زاهدي
¤ از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، نيروي انتظامي و دولت خدمتگزار درخواست مي شود با توجه به حقوق حداقلي سربازان قانوني وضع نمايند تا سربازان وظيفه بابت خدمت دوره ضرورت خود براي سابقه بيمه پولي پرداخت ننمايند.
صالحي دوغايي از قوچان
¤ ما اهالي روستاي نوروزي از توابع سرولايت خوشاب سبزوار از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي كنيم در امر آسفالت 15 كيلومتري روستاي يادشده مساعدت نمايند. هر ساله چند كمپرسي شن و ماسه به جاده ريخته مي شود و بعد اعلام مي كنند بودجه تمام شد! در نتيجه فصل زمستان به علت گل و لاي شديد مردم با وسيله نقليه امكان تردد ندارند و مجبورند از الاغ و ... استفاده نمايند.
جمعي از اهالي روستاي نوروزي
¤ بانك صادرات وام 10 ميليوني به شوهرم پرداخت كرده است. اما به خاطر بيماري كه گريبانگير وي شده است و در حال حاضر شيمي درماني مي شود موفق به پرداخت به موقع ديون خود نشده است. اما در ناباوري تمام بانك صادرات اين مبلغ را با احتساب جريمه ديركرد و سود آن به 62 ميليون تومان رسانده است. از مسئولان محترم بانك صادرات و هر كسي كه درد ما را متوجه مي شود خواهش مي كنم ما را از اين فلاكت نجات دهد.
زهرا ايماني زاده
¤ اي كاش اين قدر كه آقاي احمدي نژاد براي جاسوسان انگليسي و آمريكايي دلسوزي مي كند و به طور يك جانبه آن ها را آزاد مي كند اندكي هم به فكر زندانيان بي گناه ايراني در زندان هاي آمريكا و انگليس باشد.
كاشاني
¤ در هفته دفاع مقدس بر خاك مزار پاك شهيدان و بر دستان همه آنانكه مردانه از شرف و عزت و آبروي ايراني اسلامي دفاع كردند بوسه مي زنيم.
1648-0915
¤ درود بر 2 قهرمان دلاور كشورمان كه در هنگامه بيداري اسلامي در دنيا عليه رژيم صهيونيستي با امتناع از دادن مسابقه با حريفان صهيونيستي خود سيلي محكم ديگري را بر صورت رژيم صهيونيستي زدند. اين دو دلاور بايد بدانند كه آنها براي ما و ملت هاي مسلمان جهان قهرمان هستند و همچنان قهرمان باقي خواهند ماند.
طبرستاني- تهران
¤ علت اصلي اين گونه اختلاس ها و كارهاي خلافي كه در سيستم اداري ما به وجود مي آيد عدم انتخاب انسان هاي شايسته و لايق و مومن است.
يك شهروند از تهران
¤ خداوكيلي آقاي رويانيان با داشتن چندين شغل و مشغله كاري مي تواند به مشكلات باشگاه به هم ريخته پرسپوليس رسيدگي كند. چرا كاري مي كنيم مردم، اندك اعتمادشان را به مسئولان از دست بدهند.
توكل- تهران
¤ متأسفانه در سرويس هاي بهداشتي برخي مساجد و اماكن زيارتي خبري از صابون هاي مايع و جامد براي نظافت نيست. از متوليان محترم تقاضاي رسيدگي به اين مسئله مهم كه مي تواند سلامت زوار را به خطر بيندازد دارم.
سليمان بلغار
¤ چرا شركت سايپا خودروهايي را كه توسط ناجا پلاك نمي شود به مردم تحويل مي دهد. چند وقتي است كه يك دستگاه پرايد بدون شماره تحويل گرفته ام و در منزل خاك مي خورد و جاي پاركينگ را هم اشغال كرده است آيا مسئولين سايپا پاسخ منطقي به مشتريان خود دارند.
علايي از اهواز
¤ آقاي احمد ي نژاد رياست محترم جمهوري خيلي شجاعانه صهيونيست هاي كودك كش و جنايتكار را در اجلاس سازمان ملل رسوا كرد. خداوند ايشان را براي اسلام و ايران نگه دارد بايد كاري كنيم تا چشم همه بدخواهان انقلاب و نظام كور شود.
5766---0919
¤ وقتي خبرنگار خارجي در نيويورك از آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري سؤال از فصل الخطاب در ايران پرسيد انتظار داشتيم ايشان بلافاصله اشاره به تصميمات اتخاذ شده از سوي رهبر نظام جمهوري اسلامي مي كرد و به حواشي نمي پرداخت.
5013---0914
معاون وزير راه و شهرسازي با ابلاغ افزايش 7 تا 9% حداكثر اجاره بها منازل باعث افزايش 50-40% آنها را فراهم نمود. وقتي به موجرم گفتم وزارت راه و شهرسازي 9-7% را اعلام نموده فقط با قهقهه پاسخم را داد؟! از مسئولين درخواست مي شود اگر توان جلوگيري از افزايش قيمت را ندارند با مصاحبه و دستورالعمل حداقل باعث افزايش 40-30% قيمتها نشوند. به همين علت مجبور شدم منزل را تعويض و جاي پست تري را اجاره كنم.
جواد
بنده دبير دبيرستان اسماء ناحيه 2 اهواز هستم دراين ايام آغاز سال تحصيلي دبيرستان را منحل كرده و ما را در بلاتكليفي گذاشته اند. از مسئولين آموزش و پرورش درخواست مي شود اولا مشكل ما را مرتفع نمايند. ثانيا چرا سه ماه تابستان به فكر رفع مشكل دبيرستان انحلالي نيفتاده اند.
2818---0939
¤ از مسئولين فرهنگستان زبان فارسي درخواست مي شود همين الان يك اسم فارسي براي دستگاه مبدل ديجيتال تلويزيون انتخاب كنند نه وقتي كه اسم انگليسي آن بر سر زبان ها افتاد آن وقت به فكر كلمه جايگزين باشند.
7064---0918
¤ در دفترچه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تبصره اي درج شده بود كه متقاضيان كارمند دانشگاه آزاد نمي توانند در واحدي كه مشغول به كارند ثبت نام نمايند به همين علت بسياري از كارمندان دانشگاه آزاد در واحدهاي غيرمحل كار خود ثبت نام نمودند. حال كه پذيرفته شده اند دستورالعملي به واحدها ابلاغ شده است كه كارمندان يا مرخصي بدون حقوق بگيرند يا استعفا دهند. چرا اين مطلب در زمان ثبت نام ابلاغ نشد تا كارمندان فكر ديگري نمايند؟ حال كه پذيرفته شده ايم چنين دستورالعملي صادر مي شود؟ منتظر پاسخ منطقي دانشگاه آزاد هستيم.
يك كارمند پذيرفته شده دانشگاه آزاد در آزمون سال 90 اين دانشگاه
¤ حدود 6 ماه پيش آخرين قسط وام خود را به بانك سپه شعبه هسا شاهين شهر پرداخت كردم و به تمامي تعهدات خود عمل نمودم اما بانك حالا مدعي شده كه در محاسبه سود اشتباه كرده است و بايد مجددا 95 هزار تومان به حساب بانك واريز كنم و چون حقوق بنده از اين بانك دريافت مي شود مي خواهند راسا اقدام نمايند آيا اين كار قانوني و شرعي است؟
7820---0913
¤از وزير محترم راه و شهرسازي و رئيس كل بانك مركزي درخواست مي شود با ارائه تسهيلاتي به مستاجران باري را از دوش آنان بردارند واقعا روح و روان و آرامش از مستأجرين سلب شده است.
5014---0912
¤ سه فرزند معلول و دياليزي هستيم و شديدا نياز به حمايت و كمك مسئولين و افراد خير داريم. در صورت امكان درخواست و نياز ما را در اين ستون درج كنيد.
1912---0938
¤ اگر پنجره را به نيت شنيدن اذان باز كنيم آنگاه نسيم خدا هم مي وزد.
1345---0912
¤ از مسئولين صدا و سيما به خاطر تدارك و پخش برنامه هاي ويژه هفته دفاع مقدس كه از شبكه هاي مختلف پخش گرديد تشكر و قدرداني مي كنيم و در مجموع سپاسگزار زحمت هاي كشيده شده آنان هستيم.
2878---0919
¤ صدا و سيماي استان قزوين در هفته دفاع مقدس در پوشش دادن رشادت هاي بسيجيان و رزمندگان دوران دفاع مقدس ضعيف عمل كرد و نمود چنداني نداشت. لطفا اعتراض و گلايه ما دراين مورد را چاپ كنيد.
9166---0939
¤ براي خريدن دارو به داروخانه اي در ميدان فردوسي مراجعه كردم وضعيت پوشش خانم هاي فروشنده اين داروخانه به حدي مبتذل بود كه احساس گناه كردم و بيرون آمدم و همسرم را به داخل فرستادم. تو را به خدا بنويسيد جلوي اين شهوت پرستي ها را بگيرند.
4717---0912
¤ حدود 4 ماه از اعلام اسامي قبول شدگان آزمون استخدامي پرستاران استان زنجان گذشته اما هنوز مشغول به كار نشده ايم. هربار كه مراجعه مي كنيم جواب سربالا مي دهند. تكليف چيست.
6845---0912
¤ آيا بهتر نيست كه اعتبار 240 ميليارد تومان شير مصرفي مدارس براي ساخت مدارس جديد مناسب با نيازهاي روز هزينه شود و از دانش آموزان خواسته شود در منزل شير بخورند.
6988---0936
¤ چگونه است كه تبليغ مي شود نيروي انتظامي اقدام به جمع آوري ديش هاي ماهواره مي كند ولي در پشت بام بسياري از ساختمان ها در شهرها و روستاهاي مازندران ديش ماهواره ديده مي شود و خبري از نيروي انتظامي نيست.
8252---0911
¤ شركت هاي توليدكننده لبنيات از اول سال تا الان چندين بار قيمت محصولات خود را افزايش داده اند. علاوه براين از وزن محصول نيز كم مي گذارند. چرا نبايد نهاد و مسئولي با چنين تخلف هاي آشكار و خلاف قانون برخورد كند؟
دقايقي
¤ چندين سال است كه فرهنگيان از قانون و تسهيلات مأمور به تحصيل شدن بهره مند هستند ولي امسال كه بنده براي اولين بار در دوره كارداني به كارشناسي قبول شده ام بايد با هزينه شخصي و با گرفتن مرخصي بدون حقوق ادامه تحصيل بدهم. در ضمن قبل از ثبت نام بالاجبار تعهد خدمتي 5 ساله محضري از ما مي گيرند. آيا وزارت محترم آموزش و پرورش با اين گونه اعمال شاقه و قانون هاي دست و پاگير و محدود كننده مي خواهد تعليم و تربيت كشور را ارتقا داده متحول كند؟
يك دبير فرهنگي
¤ به سران كفر و استكبار پيشنهاد مي كنم مركزي را در اروپا براي جا دادن به رژيم صهيونيستي و وهابي ها در نظر بگيريد تا يك زندگي آرام را هم براي خود و هم براي مسلمانان فراهم سازند و اين همه براي مقاصد پوچ خود خون انسانهاي بي گناه را بر زمين نريزند.
طباطبايي
¤ از روزنامه كيهان به خاطر چاپ ويژه نامه رنگي هفته دفاع مقدس تشكر و قدرداني مي كنم.
يك خانم شهروند
¤ از سربازان گمنام امام زمان(عج) به خاطر دستگيري عناصر دستگاه جاسوسي بي بي سي فارسي در ايران تشكر مي كنم و به آنها درود مي فرستم.
ملت ايران خيلي پيش از اين ها چشم به راه يك چنين اقدام مقتدرانه اي از سوي سربازان گمنام امام زمان(عج) بودند كه به شكر خدا امروز اتفاق افتاد.
يك هم وطن
¤ آقاي توكلي نماينده مجلس در واكنش به سخنان آقاي احمدي نژاد در سازمان ملل عليه سياست هاي آمريكا ادعا كرده كه حرف هاي ايشان در اين اجلاس تكراري بوده است.
واقعا شنيدن اين سخنان از يك نماينده مجلس جاي بسي شگفتي دارد. مگر در خوي غيرانساني و ضدبشري آمريكا تغييراتي ايجاد شده است كه احمدي نژاد هم در سخنان خود تغييراتي ايجاد كند تا حرف و حديث تكراري بيان نكند.
پيكر
¤ درختان و فضاي كناره بسياري از بزرگراه هاي تهران به دليل كم توجهي شهرداري در آبياري آن ها يك ماه زودتر از موعد به استقبال فصل پاييز رفته اند. از شهرداري محترم تقاضا مي كنم در اين خصوص تدابيري بينديشند.
فواد- تهران
¤ مدرسه راهنمايي دخترانه اي در اتوبان كردستان خيابان 66 يوسف آباد وجود دارد كه وقتي تعطيل مي شود ترافيك و سد معبرهاي عجيبي در محوطه اطراف اين مدرسه ايجاد مي شود و باعث بروز مشكلات ساكنين و اهالي در مجاورت اين مدرسه مي شود.
محسني
¤ فرا رسيدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) را به رهبر معظم و مردم ولايتمدار كشورمان تبريك عرض مي كنم.
قاسمي- اصفهان
¤ سخنان رئيس جمهور محترم در اجلاس سالانه نيويورك و به محاكمه كشيدن نظام سلطه جهاني، به اين سخن عين القضاه همداني مي ماند كه گفت: من حقيقت را فداي مصلحت نخواهم كرد و حسرت گفتن يك آخ را بر دل دشمنان خواهم گذاشت.
محمود قلي نژاد- گنبدكاووس
¤ از مردم تقاضا مي كنم كه با نرفتن به سفر عمره مرهمي باشند بر بخش كوچكي از آلام ملت هاي مسلمان و تحت ستم عرب هاي خود فروخته و وابسته به استكبار جهاني مثل آل سعود.
آب پيكر- لاهيجان
¤ وقتي به انتخابات نزديك مي شويم خيلي ها از عدالت سخن مي گويند و اعلام مي كنند عدالت فقط به حرف نيست و بايد در عمل نشان داد. اخيرا نيز شهردار تهران به مسئله عدالت عملي اشاره كرده اند. آيا واقعا نگاه ايشان در تقسيم امكانات شمال تهران يا جنوب تهران را يكي حساب مي كند؟
خانم طباطبايي
¤ من مانده ام و درد دلي تنگ/ با دفتر خاطراتي از جنگ
اي جنگ چه شد كه قهر كردي/ بر كام امام زهر كردي؟
اي مرز ميان مرد و نامرد/ گر مرد رهي دوباره برگرد
شجاع از بوكان
¤ در ناحيه 4 پرديس كرج مدرسه راهنمايي دخترانه دو شيفت به يك شيفت تبديل شده است كه متأسفانه به علت افزايش جمعيت در زنگهاي تفريح از 300 نفر قبلي به 600 نفر فعلي امكانات و فضاي آموزشي، سرويس بهداشتي، حياط مدرسه و... پاسخگوي نياز دانش آموزان نيست از مديركل آموزش و پرورش كرج درخواست مي شود براي رفع مشكل 600 دانش آموز مدرسه فوق تدبيري بينديشند و نگراني خانواده ها را از دغدغه فضاي آموزشي كوچك مدرسه برهانند.
جمعي از اولياء دانش آموزان

 



قابلمه (گفت و شنود)

گفت: «يوري اونري» نويسنده صهيونيست نوشته است؛ از نطق اوباما در مجمع عمومي سازمان ملل حالت تهوع پيدا كردم.
گفتم: از كجاي نطق اوباما؟!
گفت: نوشته وقتي قدرت ايران را انكار مي كرد و در همان حال به روي خود نمي آورد كه اسرائيل در ضعيف ترين دوران خود قرار گرفته است.
گفتم: صهيونيست ها كه از اين قمپز دركردن ها خوششان مي آيد، چطور اين يكي عصباني شده و حالت تهوع بهش دست داده؟!
گفت: اين صهيونيست دوآتشه نوشته اوباما ضعف اسرائيل را ناديده گرفته و به تبليغات گزاف نتانياهو كه اسرائيل را قدرتمند معرفي مي كند دل بسته است!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو اومده بود فيلم «شام آخر» رو ببينه، با خودش قابلمه آورده بود!

 




حدادعادل خبر داد
احتمال تغيير فرمول 8+7 به 9+8

عضو كميته 7 نفره جبهه متحد اصولگرايان ضمن مخالفت با حضور برخي افراد در مكانيسم 8+7 اعلام كرد كه در اين باره نظر آيت الله مهدوي كني را ترجيح داده است.
«غلامعلي حداد عادل» در گفت وگو با هفته نامه شما درباره انتقادها به حضور برخي چهره هاي سياسي در مكانيسم وحدت اصولگرايان گفت: حقيقت اين است كه بنده هم با حضور نمايندگان افرادي كه داراي يك تشكل رسمي سياسي اعلام شده نيستند، در جبهه متحد اصولگرايان موافق نبودم، هنوز هم موافق نيستم ولي من مصلحت انديشي آيت الله مهدوي كني را بر نظر خودم ترجيح دادم. وقتي نظرم را به آيت الله مهدوي كني گفتم و بعد ديدم نظر ايشان اين است كه اين دو نفر هم نماينده داشته باشند، من به احترام ايشان تمكين و فكر كردم حفظ وحدت يعني اينكه اگر در جايي با هم اختلاف داشتيم، اختلاف را كنار بگذاريم و ببينيم كه اگر بر اختلاف پافشاري كنيم، ضررش بيشتر است يا اگر وحدت را حفظ كنيم.
حداد عادل افزود: «وقتي بنده شخصيت آيت الله مهدوي كني را در طول تاريخ 50 ساله اي كه ايشان را مي شناسم، مبارزات قبل از انقلاب، مجاهدت ها، زندان ها و شكنجه ها و بعد حضور موثرشان در شوراي انقلاب اسلامي و در اين 32 سال، مواضع شفاف و روشنشان را درنظر مي گيرم و در همين يكي دو سال اخير داوطلبي شان براي ورود به مجلس خبرگان و شانه زير بار مسئوليت رياست مجلس خبرگان دادن؛ وقتي مجموع اينها را كنار هم مي گذارم و حضور ايشان را در جامعه روحانيت مبارز مي بينم، كه چگونه اين جامعه را سروسامان تازه اي داده و بدان هويتي بخشيده اند، پيش خودم مي گويم ما كه هميشه به بزرگان روحاني مان كه اينها را به پاكي و درستي مي شناسيم، احترام مي گذاشتيم و تمكين مي كرديم، چرا در اين مورد اگر آيت الله مهدوي كني مطلبي مي گويند كه من نظر ديگري دارم، لجاجت كنيم؟ اصلا روش ما اصولگرايان حفظ حرمت بزرگان است. بعد احتمال هم مي دهم كه آيت الله مهدوي كني يك مصلحت انديشي هايي كرده و به اين جمع بندي رسيده اند.»
رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: آقاي قاليباف جدا از اينكه شهردار تهران هستند، يك چهره فعال سياسي هم هستند، در انتخابات رياست جمهوري شركت كردند و به عنوان يك چهره فعال شناخته شدند. كسي نمي تواند ايشان، فكر ايشان و طرفدارانشان را از شركت فعال در انتخابات مجلس نهم منع كند. آقاي لاريجاني هم همين طور. من احتمال مي دهم يك جهت اينكه آيت الله مهدوي كني موافق بودند كه اين دو نفر در اين جمع نماينده اي داشته باشند، اين است كه اينها هم جداي از بقيه اصولگرايان به فكر يك فهرست جداگانه اي نباشند. اگر اين تدبير در ذهن آيت الله مهدوي كني به فرض من صحت داشته باشد، توجيه پذير است. بالاخره اينكه دوستان جبهه پايداري اگر به اين جريان بپيوندند، ما معتقديم كه آنچه همه ما به دست مي آوريم، بيشتر از آن چيزي است كه هر كداممان از دست مي دهيم.
وي در ادامه احتمال ارتقاي تركيب 8+7 به 9+8 را مطرح كرد و گفت كه پيشنهاد شده كه به اتفاق آرا به 8 نفر يك نفر ديگر هم اضافه كنند كه ممكن است به هيچ گروهي تعلق نداشته باشد و قدري خيال همه راحت تر شود كه همه افراد مورد قبول در اين هيئت حضور دارند و يك نفر هم از جبهه پايداري در هيئت داوري باشد كه ديدگاههاي آنها را بيان كند. اينها جزو پيشنهادهاي مطرح بوده است و مي تواند در جلب نظر جبهه پايداري موثر باشد.

 



وزير اطلاعات: صلاحيت خاوري قبل از حضورم در وزارت اطلاعات تائيد شده بود

وزير اطلاعات درباره اين كه چرا صلاحيت مديرعامل سابق بانك ملي با توجه به دوگانه بودن تابعيت وي تائيد شده بود اعلام كرد كه اين تائيد صلاحيت مربوط به قبل از حضور من در وزارت اطلاعات است.
حجت الاسلام «حيدر مصلحي» وزير اطلاعات پنج شنبه شب در حاشيه جلسه هيئت دولت در همدان و در جمع خبرنگاران در خصوص تاييد صلاحيت خاوري مديرعامل سابق بانك ملي با وجود داشتن تابعيت دوگانه گفت: تاييد صلاحيت وي براي خيلي وقت پيش است و آن موقع را بنده نمي دانم چون قبل از آنكه بنده به وزارت اطلاعات بيايم ايشان تاييد شده بود اما اينكه آن موقع تابعيت دوگانه داشته يا نه، نمي دانم.
وي در ادامه در خصوص مهمترين اقدامات امنيتي براي استان همدان اظهار داشت: استان همدان از نظر امنيتي در وضعيت خوبي به سر مي برد.
وزير اطلاعات در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبني بر اينكه آيا به تازگي در خصوص اختلاس 3 هزار ميليارد توماني خبر تازه اي به شما رسيده است عنوان كرد: خبر تازه اي نيست.
وي در پاسخ به سؤالي در اين باره كه با توجه به اينكه حجت الاسلام پورمحمدي به تازگي عنوان كرده كه اسناد و مدارك تازه اي در رابطه با دخالت جريان انحرافي در اختلاس بانكي به دست ما نرسيده است آيا اطلاعات تازه اي از اين ماجرا به دست شما رسيده است يا خير گفت: وقتي اسناد و مداركي نيست دست ما هم چيزي نيست.

 



جاي پورياي ولي خالي !

گفته اند «پهلوانان نمي ميرند» كه بايد گفت؛ پهلوانان هم مي ميرند. مي گويند؛ منظور آن است كه ياد و خاطره پهلوانان هميشه زنده مي ماند. اين گزاره نيز مخدوش است و چه بسيار پهلواناني كه آمده اند و رفته اند و امروزه يادي از آنها در خاطر هيچكس باقي نيست. هم اكنون نيز پهلواناني هستند كه ده ها سال ديگر انگار هرگز نبوده اند. تاريخ با هيچكس تعارف و رودربايستي ندارد و هنگامي كه به پهلوانان مي رسد، فقط ياد و خاطره پهلواناني را در حافظه خود ضبط كرده و نسل به نسل منتقل مي كند كه پهلواني را با جوانمردي آميخته اند. «پورياي ولي» از جمله آنهاست. او كه پهلواني پرقدرت و بلندآوازه بود وقتي در تاريك- روشن شبستان يك مسجد، دعاي مادري را شنيد كه با تضرع از خدا مي خواست فرزند پهلوانش در مسابقه كشتي فردا بر پورياي ولي غلبه كند، با طوفاني در دل خويش روبرو شد. غلبه بر حريف و حفظ آوازه بلند پهلواني خويش كه خواست و آرزوي هر پهلواني است و يا تن دادن به شكست ارادي براي به دست آوردن دل مادر پيري كه از بيم شكست فرزند پهلوانش، شكسته بود و در سايه روشن سحرگاه آن روز، پيروزي فرزندش بر پورياي ولي را به تضرع از خداي مهربان آرزو مي كرد؟ پورياي ولي اما، به دست آوردن دل آن مادر پير را بر آوازه پهلواني ترجيح داد و خدايش براي هميشه بلندآوازه كرد.
چهارشنبه شب هفته گذشته- 13/7/90- تيم ملي فوتبال كشورمان در يك ديدار تداركاتي تيم فوتبال فلسطين را با نتيجه 7 بر صفر شكست داد و به نوشته ورزشي نويسان «جشنواره گل به راه انداخت»! ذوق زدگي برخي محافل ورزشي كشورمان از اين پيروزي و دست افشاني آنها در پي اين به قول خودشان، «جشنواره گل»! ديدني و تاسف خوردني بود و بعيد نيست كه روح پورياي ولي از خنده آنها به گريه افتاده و به زبان حال خطاب به آنان گفته باشد؛ من براي به دست آوردن دل شكسته يك مادر پير، در مقابل حريفي كه بي ترديد بر او پيروز مي شدم، تن به شكست دادم و شما همه آنچه در توان داشتيد را براي شكست تيمي كه به نمايندگي از مردم مظلوم فلسطين ميهمان شما بود به كار گرفتيد و در پي اين پيروزي به وجد آمده و آن را «جشنواره گل» ناميديد! و حال آن كه اين پيروزي، با توجه به شرايط سخت تحميل شده از سوي صهيونيست ها بر مردم مظلوم فلسطين و محروم بودن اجباري تيم ياد شده از تمرينات و امكانات فراواني كه شما در اختيار داريد، اهميت چنداني هم نداشت، چه رسد به آن كه «جشنواره گل»! ناميده شود! و چه كريمانه و بزرگوارانه بود سخن مربي تيم فلسطين كه بعد از شكست تيم تحت مديريت خود گفت: اگرچه براي آمدن به ايران سختي هاي زيادي را متحمل شده ايم و حتي ممكن بود در راه زنداني شويم ولي انگار نه انگار كه به ايران باخته ايم، چون اين مسئله براي ما شكست محسوب نمي شود. براي ما همين اندازه كه به ايران اسلامي آمده ايم يك دستاورد است و به آن افتخار مي كنيم.
نگارنده دقيقاً نمي داند كه تيم ملي فوتبال كشورمان چگونه و با به كارگيري چه فرمولي مي توانست احترام مردم ايران براي ملت مظلوم و تحت ستم فلسطين را به نمايش بگذارد و حرمت تيم فوتبال فلسطين را كه از ميان آتش و خون به ميهماني آمده بود پاس بدارد، زيرا يافتن راه كار در تخصص اهالي فوتبال است ولي با توجه به شرايط حساس كنوني چنانچه تيم ملي كشورمان نمي خواست آداب پهلواني پورياي ولي را به طور كامل دنبال كند و به شكست مصلحت انديشانه تن بدهد، دست كم مي توانست در پي نتيجه مساوي باشد و يا به حداقل گل بسنده كند، نه آن كه همه اين ملاحظات را كنار بگذارد و...
ياد آن برادر سپاهي به خير. با لندكروز سپاه كه آن روزها يكي از تندروترين خودروها بود در جاده اي حركت مي كرديم و در حالي كه تقريباً از تمامي خودروها سبقت مي گرفت به يك خودروي پيكان رسيديم كه دو پسر بچه روي صندلي عقب آن نشسته و از شيشه عقب به جاده مي نگريستند. پسربچه ها با حركت دست هاي خود به راننده پيكان كه ظاهراً پدرشان بود اصرار مي كردند تندتر برود! و بعد با اشاره همان دست ها و حركت لب ها گويي به ما مي گفتند كه نمي توانيم از آنها جلو بزنيم. برادر سپاهي نيز كه به طور محسوسي از سرعت خود كاسته بود، با حركت دست و حالت چهره وانمود مي كرد كه در تلاش براي سبقت گرفتن است اما هر چه زور مي زند نمي تواند ... و بعد از آن كه چندين كيلومتر را با همين حالت طي كرديم، وارد يكي از پاركينگ هاي كنار جاده شد و رو به نگارنده كرد و گفت؛ بذار بچه ها دلشون خوش باشه كه نتونستيم از ماشين پدرشون سبقت بگيريم!
حسين شريعتمداري

 



نماينده ايران در سازمان ملل: هدف آمريكا از استقرار سپر دفاع موشكي امنيت كشور ميزبان نيست

نماينده دائم ايران در سازمان ملل گفت سيستم دفاع موشكي امنيت كشورهاي ميزبان را تأمين نمي كند.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در جلسه كميته خلع سلاح و امنيت بين المللي مجمع عمومي اين سازمان، ديدگاه ها و مواضع جمهوري اسلامي ايران را در خصوص خلع سلاح هسته اي، سيستم سپر دفاع موشكي و خاورميانه عاري از سلاح هاي هسته اي تشريح كرد.
سفير و نماينده دائم كشورمان در سخنراني خود از بي اعتنايي دولت هاي دارنده سلاح هسته اي به درخواست ها براي حذف كلي اين سلاح ها و اصرار آنها بر توسعه و انباشت سلاح هاي هسته اي ابراز تأسف كرد و گفت: اقدامات يكجانبه و يا دوجانبه براي برچيدن محدود كلاهك هسته اي نمي تواند جايگزيني براي تعهدات دولت هاي دارنده اين سلاح ها در جهت حذف كامل سلاح هاي هسته اي باشد.
خزاعي بهترين راه براي تضمين عدم گسترش سلاح هاي هسته اي را اجراي كامل و غيرگزينشي NPT دانست و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و اكثريت قاطع دولت هاي عضو سازمان ملل متحد، خلع سلاح هسته اي را مهمترين اولويت محسوب مي كنند.
سفير و نماينده دائم كشورمان با انتقاد از آمريكا، به عنوان كشوري كه براي اولين بار از بمب اتم استفاده كرد، افزود: اين كشور در تناقض با تعهدات خود در چارچوب كنفرانس بازنگري NPTدر سال هاي 2000 و 2010 سپر دفاع موشكي خود را توسعه داده تا بتواند در ثبات استراتژيك نسبت به دولت هاي دارنده سلاح هسته اي در اروپا و جنوب شرق آسيا دست بالاتري داشته باشد.

 



مزروعي: به كيهان چه ربطي دارد كه آمريكا از ما حمايت مي كند؟! (خبر ويژه)

يك اصلاح طلب فراري به جاي حمله به آمريكا، به فحاشي عليه كيهان پرداخت.
رجب مزروعي كه پس از فرار از كشور به همراه پسرش و اقامت در اروپا، عنوان سخنگويي(!) سازمان مجاهدين انقلاب شاخه خارج از كشور را يدك مي كشد، كيهان را داراي منطق استاليني و خوارجي توصيف كرد اما حاضر نشد توضيح دهد كه چرا رژيم آمريكا و اشغالگران قدس و انگليس علي الدوام و با ذكر دلايل از مدعيان اصلاح طلبي حمايت مي كنند.
اخيراً سخنگوي وزارت خارجه آمريكا محكوميت محسن آرمين سخنگوي سازمان مجاهدين به حبس را محكوم كرده و علناً از وي حمايت كرده بود. پيش از اين نيز مقامات انگليسي به طور مشخص از بهزاد نبوي اعلام حمايت كرده بودند. اقدام كيهان در انتشار خبر حمايت سخنگوي آمريكايي از سخنگوي سازمان مجاهدين، با فحاشي رجب مزروعي مواجه شد.
آقاي مزروعي خوب است به جاي اين فحاشي ها توضيح دهد كه چرا در مجلس ششم به همراه دوستان خود خواستار سركشيدن جام زهر و تسليم در چالش هسته اي- مثل كاري كه ليبي در رژيم قذافي كرد- شدند و متقابلاً تحصن كنندگان و ردصلاحيت شدگان آنها مورد حمايت آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي واقع شدند؟ يا چرا امثال وي را در اروپا و آمريكا پناه مي دهند و به ياري در رسانه هاي فارسي زبان خود وا مي دارند كه آخرين آن خيمه شب بازي همين آقاي مزروعي در شبكه دولتي و جاسوسي بي بي سي بود؟ آقاي مزروعي را با شبكه هاي دولتي كه به استناد اسناد تاريخي، اعلام كننده اسم رمز كودتا در مرداد 1332 بود، چه كار؟
اينكه آقاي مزروعي بگويد «قطعاً آمريكا مصداق دشمن داناي جمهوري اسلامي است كه براي تأمين منافعش از هر راه و شيوه اي اقتضا كند عمل مي كند»، براي خودش حرفي است- هر چند كه اگر عقل داشتند روي ديوار برخي دريوزگان سياسي يادگاري نمي نوشتند- اما سؤال اين است كه چرا طيف افراطي و فرصت طلب اصلاح طلبان بارها و بارها به خاطر خيانت هايشان به ملت ايران، از همان دشمنان مرحبا و صدآفرين گرفتند و چرا از آنان به عنوان «پياده نظام» و «سرمايه بزرگ اسرائيل» از سوي سران رژيم صهيونيستي نام برده شد؟! آيا اينكه فلان مقام آمريكايي از آشوب طلبي فتنه گران به وجد آيد يا تلاش آنان براي تعطيلي برنامه هسته اي را بستايد، به زعم آقاي مزروعي، مشابه اعتراف آنان به عجزشان در مقابل جمهوري اسلامي است؟!

 



الحيات: ايران را متهم نكنيد كارد به استخوان مردم در عربستان رسيده است (خبر ويژه)

يك روزنامه سعودي چاپ لندن هشدار داد موج انقلاب ها وارد عربستان شده و متهم كردن ايران نمي تواند علاج كار آل سعود باشد.
روزنامه الحيات با اشاره به ناآرامي هاي اخير در منطقه قطيف نوشت: استان قطيف در چند روز گذشته شاهد تظاهرات بي سابقه مردم معترض بود. نيروهاي امنيتي رگبار اسلحه را به سوي معترضان گشودند. آنها حداقل 60 نفر را بازداشت كرده اند. بدين ترتيب آنچه مقامات رياض پس از اتفاقات مصر و تونس نگران وقوع اش بودند، پيش آمد. آنها مدام به آمريكا فشار مي آوردند كه از سرنگوني نظام هاي مبارك و بن علي جلوگيري كنند از ترس اين كه سرنگوني نظام هاي عربي تبديل به الگو نشود كه دامن آنها را هم بگيرد. پس از اين كه اين دومينو خود را به بحرين رساند عربستاني ها خطر را بسيار نزديك احساس كردند. حركت هاي اعتراضي بحرين به سرعت به شرق عربستان كشيده شد ولي حكومت عربستان با توسل به سياست چماق و هويج بدين ترتيب كه از يك سو پول و ديگر خدمات براي راضي نگه داشتن مردم در اختيارشان قرار داد و از سوي ديگر به سركوب شديد آنها اقدام ورزيد.
اين روزنامه مي افزايد: مقامات و كارشناسان آمريكايي بلافاصله پس از آغاز بحران بحرين پيش بيني كردند كه دامنه اعتراض ها به عربستان نيز كشيده شود و دومينوي تغيير بالاخره دامن آن را نيز خواهد گرفت. آنها حتي هشدار مي دهند هرچه سركوب شديدتر باشد، احتمال پيچيده تر شدن اوضاع عربستان نيز وجود دارد. يك مقام صاحب نفوذ در كاخ سفيد كه متخصص امور خاورميانه است و از نزديك تحولات عربستان را دنبال مي كند ولي نخواسته نامش فاش شود در اين باره مي گويد «عربستان با يك بحران بزرگ رو به رو است. از يك سو شاهزادگان اين كشور همگي افراد پيري هستند كه ديگر توان اداره كشور را ندارند و از سوي ديگر تنش در درون خاندان سلطنتي براي كسب اركان قدرت به شدت جريان دارد و هر لحظه نيز شديدتر مي شود از سويي حكومت كه به زور مشت آهنين تاكنون كشور را اداره كرده ديگر نمي تواند نيازهاي مردم به خصوص قشر جوان و تحصيل كرده و همچنين اقليت هاي شيعه را كه به شدت توسط حكومت و مردان ديني وهابي مورد حمايت آن سركوب مي شوند، برآورده كند.»
الحيات نوشت: قطعاً دامنه اعتراض ها به عربستان نيز خواهد رسيد و عربستان هر كاري هم كند نمي تواند همانند بحرين آن را اداره كند. خطرناك زماني خواهد بود كه حكومت براي سركوب معترضان خشونت شديدي صرف كند. گويا اين اتفاق رفته رفته مي رود كه در عربستان رخ دهد. عربستان معترضان را به اين توهم كه چون شيعه هستند پس وابسته به ايرانند، متهم به ارتباط با ايران كرده است. ولي حقيقت اين است اگر دامنه اين اعتراض ها كه كارد را به استخوان رسانده و نه تنها امان مردم شيعه عربستان را بريده بلكه حتي اهل تسنن نيز از شدت و افراط رفتار حكومت پليسي و استبدادي كشورشان به ستوه آمده اند، كمي ادامه يابد و حكومت نيز همچنان، بخواهد به سركوب گسترده خود ادامه دهد آن گاه مشخص نيست كه پيرمردان كاخ نشين عربستان مي توانند اميدوار باشند كه پايان عمر خود را در راس قدرت ببينند يا خير.

 



نويسنده صهيونيست: نطق اوباما تهوع آور بود! (خبر ويژه)

يك نويسنده صهيونيست ضمن جذاب توصيف كردن سخنراني هاي باراك اوباما و محمود عباس (رئيس تشكيلات خودگردان) به هجو آنها پرداخت.
يوري اونري نوشت: يك سخنراني شگرف، يك كار هنري، هنر تزوير! تقريبا هر جمله اي كه اوباما [در سازمان] درباره مسئله اسرائيل- فلسطين گفت، يك دروغ بود، دروغي افتضاح. سخنران مي دانست دروغ بود و شنوندگان مي دانستند دروغ بود. اوباما در بهترين سخنراني خود بود و در بدترين وضعيت خود در جايگاه شخصي اخلاقي، او بايد ميل به تهوع را احساس كرده باشد. در جايگاه شخصي عملگرا، او مي دانست كه اگر خواستار انتخاب شدن دوباره است بايد آن را انجام مي داد. در اصل، او منافع ملي بنيادي آمريكا را براي شانس دوره دوم فروخت.
وي در ادامه اين مقاله كه از سوي سايت كانترپانچ منتشر شده، مي نويسد: اوباما از دو طرف اسرائيلي و فلسطيني بحث كرد. اما از آن دو، اسرائيلي ها- تنها آنها- هستند كه رنج مي برند و برده اند. تعقيب، اخراج، هولوكاست، يك كودك اسرائيلي با راكت ها تهديد مي شود و در محاصره دشمني كودكان عرب است. چه غمناك(!) نه اشغالي وجود دارد، نه شهرك سازي ها، نه نكبت، نه كودكان كشته يا زخمي فلسطيني، اين خط مستقيم تبليغات دست راستي اسرائيلي است. فلسطيني ها، البته مي توانند دولت خودشان را داشته باشند. يقينا، قطعا. اما آنها نبايد تحميل كنند، آنها نبايد آمريكا را دستپاچه كنند. آنها نبايد به سازمان ملل بيايند. آنها بايد مثل بچه آدم با اسرائيلي ها بنشينند، و با آنها تمرين كنند. گوسفند عاقل بايد با گرگ عاقل بنشيند و براي ناهار تصميم بگيرند. بيگانه ها نبايد دخالت كنند.
اونري افزود: اوباما خدمات كاملي ارائه كرد. بانويي كه اين نوع خدمت را تدارك مي بيند عموما مساعده دريافت مي كند. هزينه اوباما بلافاصله پس از آن، در عرض يك ساعت پرداخت شد. نتانياهو كنار او در مقابل دوربين ها نشست و به اندازه كافي اظهار عشق و قدرداني طولاني قابل ذكر براي چندين كارزار انتخاباتي تقديم او كرد. قهرمان غم انگيز اين امر محمود عباس است. يك قهرمان تراژيك. افراد بسياري ممكن است از اين ظهور ناگهاني عباس به عنوان بازيگري جسور براي مخاطره هاي بزرگ، آماده براي مقابله با آمريكاي نيرومند شگفت زده شوند. اگر اريل شارون لحظه اي از كماي چند ساله خود بيدار مي شد، او شايد با حيرت غش مي كرد. او بود كه محمود عباس را «جوجه پركنده» خواند.
اين نويسنده صهيونيست همچنين تاكيد كرده است: موضع تحقيرآميز باراك اوباما ميخي بر تابوت موضع آمريكا به عنوان يك ابرقدرت بود. تا حدي، جنايتي عليه ايالات متحده بود. بهار عربي ممكن است آخرين فرصت براي آمريكا جهت بهبود موضع خود در خاورميانه باشد. اوباما، بعد از اندكي ترديد، آن فرصت را درك كرد. او خواستار رفتن مبارك شد. ليبيايي ها را عليه حاكم مستبدشان كمك كرد، او مي داند اگر خواهان بهبود برخي مواضع در منطقه، و گسترش آن در سراسر جهان است بايد احترام توده هاي عرب را جلب نمايد اما اكنون او به احترام عرب ها، شايد براي هميشه ضربه زده است. عرب هاي گردن فراز او را به خاطر فرو كردن چاقو به پشت فلسطيني هاي بيچاره نخواهند بخشيد. تمام اعتباري كه آمريكا براي به دست آوردن آن طي ماه هاي گذشته در جهان عرب و جهان گسترده تر اسلام تلاش كرده بود با يك فوت دود شد. همه چيز فداي دوباره انتخاب شدن. آن جنايتي عليه اسرائيل نيز بود. اوباما مي داند كه چه چيزي براي اسرائيل خوب است، حتي اگر نتانياهو نمي داند. او، با اين حال سوئيچ ماشين را به دست راننده مست داده است.

 



سيدحسن نصرالله استاد هنرمند جنگ رواني عليه اسرائيل (خبر ويژه)

يك متخصص رژيم صهيونيستي در جنگ رواني با انجام پژوهشي اعلام كرد دبيركل حزب الله لبنان استاد جنگ رواني است چرا كه بينندگان خود در اسرائيل را قانع مي كند.
زوي گيل از كارشناسان سابق جنگ رواني در ارتش رژيم صهيونيستي پس از انجام پژوهشي درباره مهارت هاي سيدحسن نصرالله مي گويد: او جنگ رواني عليه اسرائيل را با مهارت اجرا كرده و همه خصوصيات يك فرمانده برجسته را داراست. بايد اذعان كرد او در حوزه جنگ رواني يك هنرمند است چرا كه در سخنراني هاي خود، بينندگان ما را در اسرائيل قانع مي كند.
به گزارش تلويزيون المنار، «گيل» ادامه مي دهد: بدون كمترين ترديد، تل آويو بيش از شكستي كه نظاميانش در ميدان نبرد متحمل شده اند، در حوزه جنگ رواني شكست خورد. سيد حسن نصرالله در طول جنگ بسيار اندك بر صفحه تلويزيون ظاهر شد اما همين حضور اندك براي حزب الله راهگشا بود و سخنان او در عمق جان شهروندان اسرائيل نفوذ و اعتماد به نفس آنها را سلب كرد زيرا وي كاملا بر افكار عمومي اسرائيل اشراف دارد.
وي افزود: نصرالله خيلي زود تشخيص داد كه نقطه ضعف اسرائيل جبهه داخلي آن است و با استفاده از آن عمق روحي رواني اسرائيل را هدف گرفت و ما اسرائيلي ها بايد از وي ياد بگيريم.
اين متخصص جنگ رواني به سران رژيم صهيونيستي توصيه كرده عمليات رواني را از سيدحسن نصرالله بياموزند.
دبيركل حزب الله لبنان در بطن جنگ 33 روزه اعلام كرد اسرائيل، سست تر از خانه عنكبوت است.

 



امام خامنه اي راه حل هاي تسليم طلبانه را سد كرد (خبر ويژه)

«فراخوان امام خامنه اي، تمام راه حل هاي تسليم طلبانه درباره فلسطين را كنار زد و آينده اي روشن را تصوير كرد كه فلسطينيان بلكه همه مسلمانان آرزوي آن را دارند».
عمر عبدالهادي تحليلگر فلسطيني با تاكيد بر مطلب فوق نوشت: امام خامنه اي در اجلاس حمايت از انتفاضه فلسطين فرمودند «موضع ما تغيير نمي كند، اسرائيل يك غده سرطاني است كه بايد از بين برود. فلسطين از نهر تا بحر است نه حتي يك وجب كمتر». مبالغه آميز نخواهد بود اگر بگوييم سخنان ايشان، براي آينده فلسطين بسيار سرنوشت ساز خواهد بود.
به گزارش «قدسنا»، وي در اين نوشته تصريح كرده است: مي دانيم كساني طرح آيت الله خامنه اي را نخواهند پذيرفت و چنين استدلال خواهند كرد كه ايشان رهبر ايران است و عرب نمي باشد و نيز ادعا دارند كه ايشان مسلمان شيعي است و اهل تسنن نمي باشد اما آزادگان ما ديگر از اين سخنان تفرقه انگيز و نژادپرستانه خسته شده اند. اين سخنان نژادپرستانه بيشتر از سوي افراطيون مذهبي و نژادپرست عنوان مي گردد كه همواره از بوق هاي تبليغاتي دشمنان چنين ادعاهايي را مطرح مي كنند. اينان بيشتر از جمله كساني هستند كه صدها ميليارد از دلارهاي نفتي را در اختيار دارند و با هيچگونه دشواري و مانعي براي سرمايه گذاري در طرح هاي رسانه اي و تبليغاتي روبرو نيستند اما دعوت امام خامنه اي بسيار روشن و صريح است و طرحي عادلانه براي مسئله فلسطين ارائه مي كند كه البته با حمايت بيداري اسلامي- عربي پشتيباني مي شود، همان بيداري كه تاكنون چند تن از رهبران فاسد را سرنگون كرده و در راه فروپاشي ديگر فاسدين است.
عبدالهادي تصريح كرده است فراخوان امام خامنه اي تمامي راه حل هاي تسليم طلبانه را كنار مي زند و آينده اي روشن ارائه مي دهد كه همواره فلسطينيان و مسلمانان و عرب ها آن را آرزو داشتند. آزادگان امت ما براي به دست آوردن اين آرمان آماده اند جان و مال خود را تقديم كنند و اين همان كاري است كه مردم كشورهاي در حال قيام و بيداري بدان دست زده اند و در مقابل از انقلاب هاي خود آزادي و وحدت و پيشرفت و مخصوصا بيرون راندن اشغالگران را از سرزمين فلسطين آرزو دارند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14