(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مهر 1390- شماره 20042

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بيانيه جامعه مدرسين: وظيفه حوزه هاي علميه حفاظت از انقلاب در مقابل جريان هاي انحرافي است
دولت خريد كالاي مشابه خارجي را ممنوع كرد
هاشمي رفسنجاني: مردم منطقه راه ملت ايران را مي پيمايند
سردار فدوي: آمريكا امروز در فكر دفاع از خود است نه حمله به ايران
گردهمايي جهاني وبلاگ نويسان ضدامپرياليسم و ضدصهيونيسم دوشنبه در تهران
سرلشكر جعفري: سپاه و بسيج خود را با تهديدهاي جديد تطبيق مي دهند
ميدل ايست آنلاين ادعا كرد حوادث عربستان پيام تهران به رياض است !
نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال به استقبال بيداري اسلامي رفت
مدير دفتر سابق شبكه الجزيره: فتنه سوريه و فتنه 88 در ايران نقاط مشتركي دارند
توضيح صالحي درباره علت ديدار با وزير خارجه بحرين
مصباحي مقدم: ساكتين فتنه در ليست اصولگرايان جا ندارند



بيانيه جامعه مدرسين: وظيفه حوزه هاي علميه حفاظت از انقلاب در مقابل جريان هاي انحرافي است

شركت كنندگان در اجلاسيه جامعه مدرسين، بر حفاظت از درخت انقلاب از طريق مقابله با جريان هاي انحرافي تأكيد كردند.
پنجمين اجلاسيه منطقه اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با علما و روحانيون استان هاي يزد، كرمان و سيستان و بلوچستان، شامگاه پنجشنبه با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد.
در بخش هايي از اين بيانيه آمده است: آنچه امروز از اهميت فراوان برخوردار است حفظ روحيه همدلي و وحدت ميان روحانيت اصيل و انقلابي براي ايفاي بهتر و مؤثرتر نقش خود در اجتماع، و ضرورت مبارزه فراگير و جدي حوزه هاي علميه با پديده تهاجم فرهنگي دشمن و انديشه هاي باطل و جريان -هاي انحرافي، و گسترش فرهنگ معنويت بويژه در ميان جوانان است. از اين رو حوزه هاي علميه بايد بكوشند تا با بصيرت بيشتر و تلاش افزون تر، پيرايه هاي باطل و جريان هاي انحرافي را از درخت تنومند انقلاب اسلامي بزدايند و جوانان را به آينده روشن و سرشار از معنويت رهنمون شوند.
اين بيانيه همچنين اضافه كرد: امر تبليغ، از رسالت هاي مهم علميه است كه امروزه ابعاد تازه اي يافته است. ورود شبهات فراوان از سوي فرقه هاي ضاله، نيازهاي فرهنگي استان هاي محترم كشور، و گسترش فضاهاي مجازي و پايگاه هاي اينترنتي، تلاش مضاعف مسئولان فرهنگي و حوزه هاي علميه را طلب مي كند. از اين رو لازم است ضمن توجه به نيازهاي تبليغي بويژه در استان هاي محروم سياستگذاري ها در اين عرصه با دقت و شتاب بيشتري همراه شود و رسيدگي به امور مبلغان، در اولويت قرار گيرد و معضلات موجود به مشكل جامع مرتفع گردد.
شركت كنندگان در اجلاسيه به علاوه تأكيد كردند: توجه به مشكلات عمومي و معضلات معيشتي مردم عزيز و زدودن گرد فقر و محروميت از چهره مناطق مختلف كشور بويژه سه استان يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان از خواسته هاي اصلي مردم و روحانيت از مسئولان است. از اين رو شايسته است قواي سه گانه، ضمن تعامل مثبت براي حل مشكلات مردم، بويژه اقشار آسيب پذير، تلاش وافر خود را براي مبارزه با مفاسد اقتصادي به كار گيرند. همچنين ضمن ابراز تاسف از تخلفات مالي و اداري پيش آمده در ماجراي اختلاس از بانك صادرات ايران، پيگيري مسئولان ذي ربط تا قطع كامل دست هاي خائن به بيت المال، و تلاش براي جامه عمل پوشاندن به فرمان 8 ماده اي مقام معظم رهبري در مبارزه با مفاسد اقتصادي را به طور جدي از همه مسئولان محترم خواستاريم.
در بيانيه ياد شده همچنين آمده است: امواج خروشان بيداري اسلامي، كشورهاي منطقه را فرا گرفته، رژيم هاي خودكامه و وابسته را سرنگون ساخته، ديكتاتورها و خائنان به اسلام را به ورطه نابودي كشانده، و مقامات آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي را غافلگير كرده است. بي ترديد اين امواج عظيم كه با نظرداشت به حركت ملت عزيز ايران و پيروزي انقلاب اسلامي شكل گرفته، در آينده، خروشان تر خواهد شد و چنان كه رهبر معظم انقلاب آن را نويد دادند به قلب اروپا كشيده خواهد شد. از سوي ديگر، كشتار فجيع مسلمانان در كشورهاي اسلامي بويژه مردم مظلوم بحرين با حمايت آمريكا و اسرائيل و متأسفانه برخي از رژيم هاي منطقه، و سكوت مجامع بين المللي، دل هر انسان آزاده اي را به درد آورده است. در اين ميان، نقش عالمان و انديشمندان اسلامي و حوزه هاي علميه در هدايت اين جريان ها و حمايت از آنها و تحليل وضعيت منطقه اهميت فراوان و راهبردي خواهد داشت؛ بويژه آنكه با پيش رو بودن ايام حج و راهپيمايي برائت از مشركين فرصتي مغتنم در اختيار عالمان و فرهيختگان عالم اسلام براي توجه دادن همگان به تعاليم قرآن كريم و پيامبر گرامي اسلام(ص) نسبت به وظايف مسلمانان قرار گرفته است.
پيروزي هاي فراوان ملت شريف ايران در عرصه هاي جهاني و نيز پيشرفت هاي بزرگ علمي و معنوي، به بركت خون شهيدان گلگون كفن انقلاب اسلامي، رهبري حكيمانه امام راحل و مقام معظم رهبري، تلاش خستگي ناپذير علما، بزرگان و مراجع فقيد تقليد بوده است. به روح امام، شهدا، و همه عالمان فداكار درود مي فرستيم، طول عمر را براي رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي از خداوند خواستاريم و بي صبرانه طلوع پرفروغ خورشيد مهدوي، حضرت حجت بن الحسن(عج) را انتظار مي كشيم.
گفتني است، پنجمين اجلاسيه منطقه اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، از روز چهارشنبه با تشكيل سه كميسيون حوزه و روحانيت، فرهنگي و تبليغي و سياسي و اجتماعي كار خود را آغاز كرد.
صبح روز پنج شنبه نيز اين اجلاسيه با سخنراني آيت الله جنتي به صورت رسمي ادامه يافت و در دو نوبت صبح و عصر شخصيت هاي مختلف حوزوي به ايراد سخن و ديدگاه هاي خود پرداختند.
آيت الله مقتدايي، مدير حوزه هاي علميه به عنوان سخنران اختتاميه اين اجلاس به بيان ديدگاه هاي خود پرداخت و همچنين شمار ديگري از نمايندگان ولي فقيه، ائمه جمعه مراكز استان هاي يزد، كرمان و سيستان و بلوچستان و مسئولان نهادهاي برجسته و مهم حوزه نيز در اين اجلاس سخنراني كردند.

 



در پي دستور رهبر معظم انقلاب
 دولت خريد كالاي مشابه خارجي را ممنوع كرد

همدان- خبرنگار كيهان:
دستاوردهاي سفر چهارم هيئت دولت به استان همدان پس از پايان هفت ساعت جلسات كارگروه اشتغال و هيئت دولت توسط معاون اول رئيس جمهور در گفت وگو با خبرنگاران تشريح شد.
«محمدرضا رحيمي» ابتدا با اشاره به اهداف سفر چهارم رئيس جمهور به استان همدان، گفت: مهمترين هدف اين سفر رفع موانع و مشكلات مصوبات سه سفر قبلي رئيس جمهور و هيئت دولت بود.
وي افزود: طي سه سفر دوره هاي قبل، مجموعاً 645 مصوبه براي استان همدان به تصويب رسيده كه 379 مورد معادل 59 درصد اجرا و به اتمام رسيده، 192 مورد معادل 30درصد در حال اجراست و 74 مصوبه شامل 11درصد به اجرا نرسيده و اقدامي براي آنها نشده بود.
رحيمي اعلام كرد: در جلسه كارگروه اشتغال و هيئت دولت در همدان، موانع و مشكلات طرح هاي اجرا نشده يا متوقف شده و داراي كندي، مورد بررسي قرار گرفت و با اتخاذ تصميماتي، راهكارهاي رفع موانع ارايه شد.
وي با اشاره به تعهد دولت مبني بر ايجاد 2ميليون و 500 هزار اشتغال تا پايان سال جاري، گفت: طي 6 ماه اول امسال، بيش از يك ميليون شغل در كشور ايجاد شده و تا پايان سال نيز يك ميليون و 500 هزار شغل ديگر ايجاد مي شود.
معاون اول رئيس جمهور تأكيد كرد: اسامي افراد شاغل شده، براي رصد فعاليت دولت در بخش اشتغال به ثبت سامانه مربوط رسيده است.
وي با اشاره به تحقق 80درصدي سهميه اشتغال استان در 6 ماه اول امسال، يادآور شد: تك رقمي كردن نرخ بيكاري در استان، بايد در اولويت كارهاي مسئولان قرار بگيرد.
معاون اول رئيس جمهور سپس در خصوص اهم تصميمات جلسه هيئت دولت براي استان همدان، گفت: در پي تأكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر استفاده از كالاها و توليدات داخلي، مطابق مصوبه جلسه هيئت وزيران در همدان، از اين پس خريد هر نوع كالاي خارجي توسط دستگاه هاي دولتي ممنوع است و تمامي دستگاه هاي مذكور موظف به خريد كالاهاي داخلي هستند.
وي، اختصاص 100ميليارد تومان براي تكميل طرح هاي كشاورزي، افزايش اختيارات بانك هاي عامل براي نخستين بار در كشور در جهت تامين و پرداخت تسهيلات طرح هاي كلان داراي توجيه اقتصادي در خود استان، اختصاص 90ميليارد ريال اعتبار براي حل مشكل پتروشيمي هگمتانه، تخصيص 400ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي اشتغال زا، تامين تسهيلات مورد نياز 88 طرح از طريق سرمايه گذاري خارجي را از جمله تصميمات جلسه كارگروه اشتغال استان اعلام كرد.
رحيمي با يادآوري اينكه به بركت تحريم قدرت هاي غربي، 75 درصد نيازهاي صنعت نفت كشور در داخل تامين مي شود، گفت: با تكيه بر توان دانشمندان و نخبگان جوان، تامين بسياري از نيازها در بخش هاي ديگر نيز از داخل كشور انجام مي گيرد.
وي اعلام كرد: افزايش توليدات داخلي باعث شده تا صادرات غيرنفتي كشور در سال گذشته به 5/32ميليارد دلار برسد و امسال پيش بيني رسيدن به رقم45ميليارد دلار را داريم و سعي مي كنيم تا پايان دولت دهم اين رقم را به 60ميليارد دلار برسانيم.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه به تصميمات جلسه هيئت دولت نيز اشاره كرد و اظهار داشت: تامين اعتبار تهيه نقشه هاي هوايي ژئوفيزيك همدان جهت سهولت كشف معادن و ذخاير زيرزميني، كمك به تبديل سيستم تر به خشك نيروگاه برق شهيد مفتح و خارج شدن بخشي از نيروگاه از مدار توليد به لحاظ مازاد بودن برق توليدي، احداث مجموعه ورزشي صنعت نفت در همدان، آغاز اجراي سدهاي خرم رود تويسركان و آلان كبودرآهنگ، كمك به ادامه اجراي انتقال آب از سد تالوار زنجان به استان، احداث سالن ورزشي چندمنظوره در تويسركان و كبودرآهنگ، ساخت بنياد بوعلي سينا و مجتمع فرهنگي سيدجمال الدين اسدآبادي، اجراي پژوهشكده علوم و نانو بيوتكنولوژي در دانشگاه بوعلي، احداث دانشكده صنايع غذايي در بهار و پژوهشكده باغداري ملاير، احداث مركز رشد اجتماعي و مركز تحقيقاتي، صدور مجوز ساخت مجتمع بزرگ فرهنگي هنري تالار بزرگ همدان، دانشكده بهداشت اسدآباد، احداث سالن دووميداني، مجموعه سواركاري، دهكده المپيك، پيست دوچرخه سواري، تكميل پيست اسكي تاريك دره و چند پروژه ورزشي ديگر، آزمايشگاه مركزي رزن و بهار از جمله مصوبات و تصميمات جلسه هيئت دولت براي استان همدان بود.
رحيمي اضافه كرد: همچنين با توجه به انتقال جشنواره فيلم كودك و نوجوان به اصفهان، در جلسه هيئت دولت مقرر شد تا وزارت ارشاد نسبت به برگزاري جشنواره ديگري هم تراز و هم سطح جشنواره قبلي در همدان اقدام كند.
وي گفت: مصوبات جديد جلسه هيئت دولت براي همدان نيز شامل اختصاص يك هزار ميليارد ريال براي عمران شهري و روستايي، يك هزار ميليارد ريال براي تكميل حوزه هاي علميه برادران و خواهران، مطالعه و احداث راه تويسركان- همدان، ادامه آزادراه كربلا تا كنگاور و حذف گردنه اسدآباد، تامين 85درصد اعتبار آبياري تحت فشار اراضي كشاورزي به صورت اعطاي يارانه، اختصاص 11هزار و 500ميليارد ريال براي طرح هاي توليدي و 100ميليارد ريال براي تكميل بيمارستان قلب فرشچيان و 50ميليارد ريال براي رفع نواقص مجتمع هاي ورزشي است.
احمدي نژاد:اگر تحريم كنندگان رويشان را زياد كنند قيمت نفت
به 150 دلار مي رسد
رئيس جمهور در ادامه سفر چهارم استاني به همدان، در جمع ايثارگران، مديران و منتخبان استان گفت: تحريم كنندگان ايران، ذره اي رويشان را زياد كنند، قيمت نفت به 150 دلار مي رسد.
دكتر محمود احمدي نژاد، در اين نشست با اشاره به لزوم استفاده از ظرفيت هاي خدادادي و طبيعي جهت رشد و توسعه كشور، افزود: يك ملت براي فتح قله هاي كمال و رشد نيازمند علم و دانش است و حركت بدون علم، حركت در تاريكي و سنگلاخ است و راه به جايي نمي برد.
رئيس جمهور با بيان اينكه كار براي خدا درهاي رحمت را به روي انسان ها باز مي كند، گفت: آمريكا و غربي ها ما را تحريم كردند تا براي تحميل خواسته هاي خود به ما فشار بياورند اما قيمت نفت به 100 دلار رسيد و الان هم اگر رويشان را ذره اي زياد كنند، قيمت نفت به 150 دلار مي رسد.
وي با اشاره به وجود 10 ميليون هكتار جنگل بلوط بلااستفاده در كشور، بيان داشت: اگر استفاده درست از اين جنگل ها به عمل بياوريم مي توانيم با كاشت و توسعه و جمع آوري و فرآوري ميوه بلوط، 900 هزار اشتغال ايجاد كنيم.
در اين مراسم به 9 نفر از همسران ايثارگر شهداي استان نشان دولتي ايثار توسط رئيس جمهور اهدا شد.
رئيس جمهور در جمع طلاب و روحانيون استان همدان هم گفت: امروز بايد طرح حكومت جهاني به عنوان مهمترين مسئوليت و ماموريت ما به دنيا ارايه شود.
دكتر محمود احمدي نژاد، افزود: امروز، جهان از نظر تئوريك دچار خلأ شده و بهترين تئوري براي مديريت آن، تئوري «حاكميت انسان كامل» است.
وي ادامه داد: آموزه هاي اسلامي ناب داراي ظرفيت هاي جهاني است و حقيقت آن در مقياس جهاني مي تواند پياده شود.
بر اساس همين گزارش احمدي نژاد در جمع مردم شهرستان بهار با اشاره به موضوع مهم ايجاد اشتغال در كشور، گفت: دستيابي به ايجاد 5/2 ميليون شغل در سال، قطعا با توجه به ظرفيت ها و استعدادهاي كشور، شدني است و اين امر هرگز سخت تر از هسته اي شدن ايران نيست.
وي ادامه داد: پيشرفت هاي امروز ملت ايران قابل مقايسه با 35 سال پيش نيست و هر چشم حقيقت بيني شاهد حركت مردم ما در مسير كمال و رشد است.
همچنين رئيس جمهور در جمع مردم شهرستان كبودر آهنگ با بيان اينكه ايجاد شغل يكي از اولويت هاي دولت است گفت: ملت ايران امروز به جايي رسيده كه هر هدف مقدسي را كه براي آن برنامه ريزي كند با كار و تلاش محقق خواهد كرد.
وي افزود: با ايجاد سالانه 5/2 ميليون شغل، اميدواريم در پايان سال آينده، ديگر پديده زشتي به نام بيكاري در ايران وجود نداشته باشد.
احمدي نژاد ادامه داد: براي رسيدن به اين هدف، مهمترين مسئوليت مديران اجرايي كشور در بخش هاي مختلف، از بين بردن موانع پيش پاي جوانان و كارآفرينان است.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهور در تويسركان تصريح كرد: اگر عزم خود را جزم كنيم در كمتر از 3 سال خواهيم ديد كه در كشور حتي يك جوان بيكار پيدا نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از ملاير، رئيس جمهور در جمع مردم ملاير گفت اميدوارم پروژه هاي بزرگ نظير راه آهن غرب كشور در سراسر ميهن اجرايي و مردم از اين خدمات بهره مند شوند. احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: امروز دشمنان تصور مي كنند كه مي توانند جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيرند اما اين آرزو را به گور خواهند برد.
رئيس جمهور در برنامه گفت وگوي زنده با مردم همدان نيز گفت: اصلاح سيستم بانكي بايد در سطح ساختاري، قوانين و مقررات و رفتار انجام شود.
محمود احمدي نژاد اظهار داشت: ظرف پنج سال اخير اقداماتي براي تغيير و اصلاح رفتاري در بانك ها صورت گرفته و اين مهم به عنوان اولويت در دستور كار قرار دارد.
وي با اشاره به اينكه امروز شعبه هايي كه بيش از 10 ميليارد ريال به يك فرد تسهيلات پرداخت مي كنند، گفت: بايد مشخص شود كه به چه كساني داده اند و چرخش پول به سمت كدام بخش اقتصادي است و ما همه آنها را تنظيم كرده ايم.
احمدي نژاد با بيان اينكه تورم علت ساختاري، مديريت دولتي و تورم ناشي از ورود كالاهاي خارجي دارد گفت: موقعي موفق هستيم كه ساختارها را اصلاح كنيم و اقتصاد ما با بيرون رقابت كند و آن موقع تورم ساختاري نيست، بلكه تنها نوسانات قيمتي است.
وي با اشاره به موج بيداري اسلامي گفت: وضع موجود قابل قبول نيست بلكه يك طرفه و ظالمانه است و بايد تغيير كند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: بايد درون مطالبات و آرزوهاي مردم تغيير كند و ملت هاي بيدار به اين سمت حركت كنند.
راه آهن ملاير با پيام رئيس جمهور افتتاح شد
با حضور وزير راه و شهرسازي حركت اولين قطار به سمت مشهد مقدس آغاز شد.
به گزارش خبرنگار كيهان ازملاير همزمان با حضور احمدي نژاد رئيس جمهور در ورزشگاه الهيه ملاير و با اعلام رمز «يا مهدي» توسط رئيس جمهور حركت اولين قطار از ايستگاه راه آهن ملاير به سمت مشهد مقدس افتتاح و صداي سوت آن در ورزشگاه الهيه ملاير طنين افكن شد.
بنابر اين گزارش راه آهن اراك- ملاير كه فاز اول راه آهن غرب كشور است 90 كيلومتر طول دارد كه 73 كيلومتر آن در محدوده ملاير است و براي آن بيش از 125 ميليارد تومان هزينه شده است.
راه آهن غرب كشور از ايستگاه سمنگان اراك با خطي اختصاصي به سمت ملاير منشعب و پس از عبور از نهاوند، كنگاور و صحنه به كرمانشاه و قصرشيرين رسيده و با عبور از خاك عراق به بندر لازقيه در سوريه در سواحل درياي مديترانه خواهد رسيد.
دكتر احمدي نژاد در مراسم افتتاح راه آهن ملاير از وزير راه و شهرسازي خواست عمليات ريل گذاري اين خط آهن به سمت غرب كشور با سرعت ادامه پيدا كند.
در اين مراسم نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس برنامه تنظيمي در هفته سه قطار از ايستگاه ملاير به سمت مشهد مقدس حركت مي كند و به لحاظ امنيت سفر و صرفه اقتصادي امكان جذب و پذيرش مسافران شهرهاي همجوار مانند بروجرد، همدان و تويسركان را هم خواهد داشت.

 



هاشمي رفسنجاني: مردم منطقه راه ملت ايران را مي پيمايند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام كرد كه در بلندمدت مردم منطقه گام در راه صدسال گذشته ملت ايران برخواهند داشت.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از جوانان فعال سياسي، فرهنگي و اجتماعي كرمان در پاسخ به سؤالي در مورد جايگاه انقلاب اسلامي ايران در انقلاب ها و بيداري اسلامي در منطقه، اين تحولات را مبارك خواند و گفت: در سايه آگاهي و هوشياري روزافزون مردم، ديگر عمر حكومت هاي استبدادي و حاكمان ديكتاتور كوتاه خواهد بود و در بلندمدت مردم منطقه گام در راه صد سال گذشته ايران كه همان دستاوردهاي انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامي بوده است، خواهند گذاشت و براي كوتاه و ميان مدت نيز بايد بتوانيم با ديپلماسي فعال، قلوب و اعتماد مردم منطقه را به سمت ارزش ها و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي جلب كنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالي در مورد چگونگي افزايش اميد در جامعه براي بهبود فضاي موجود، با اشاره به اين كه مردم ما مسلمانند و انقلاب خود را نيز دوست دارند حضور هوشيارانه، آگاهانه و منتقدانه مردم را يكي از راه هاي افزايش اميد به اصلاح امور عنوان كرد و گفت: حفظ ارتباطات سالم، افزايش مطالعه، آگاهي بخشي به جامعه و انتقادات مفيد در ميان جوانان، نخبگان و اقشار تأثيرگذار جامعه، مي تواند عرصه را بر افراد ناصالح و بدخواه نظام تنگ و اميد به اصلاح را بيشتر كند.

 



سردار فدوي: آمريكا امروز در فكر دفاع از خود است نه حمله به ايران

فرمانده نيروي دريايي سپا ه تاكيد كرد كه امروز آمريكا و حاميان او ديگر در فكر اين نيستند كه ايران اسلامي نباشد بلكه در فكر اين هستند كه از وجود خودشان دفاع كنند.
سردار علي فدوي روز جمعه در مراسم بيست و چهارمين سالگرد شهداي خليج فارس در روستاي مجيري دشتي اظهار داشت:ما در هشت سال دفاع مقدس در مقابل عراقي ها به عنوان نوك فلش استكبار جهاني بوديم ولي در يك و نيم سال آخر جنگ آن را در خليج فارس به صورت گسترده اي بي واسطه با آمريكايي ها داشتيم.
وي اضافه كرد: رزمندگان و نيروي دريايي سپاه اين افتخار را دارد كه وقتي ما در تنگنا قرار گرفتيم سپاه ماموريت يافت به خليج فارس برود.
فدوي خاطرنشان كرد: در كمتر از 18روز از زمان ابلاغ نخستين عمليات مقابل آمريكايي ها در نزديكي عربستان انجام داديم و ادامه پيدا كرد تا به 40 عمليات مقابله به مثل رسيد.
وي گفت: نخستين درگيري در خليج فارس كه موجب به شهادت رسيدن شهيد مهدوي و همرزمانش شد ادامه پيدا كرد. فدوي افزود: دشمنان اعتراف كردند كه 86 ناو جنگي كه به خليج فارس اعزام شده است نه تنها مي تواند ماموريت هاي محوله را انجام دهند حتي نمي توانند در برابر قايق هاي تندروي سپاه از خود حفاظت كنند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به اينكه رئيس جمهور آمريكا اعلام كرده است ما نگران توانمندي نيرو دريايي سپاه پاسداران هستيم، تصريح كرد: حتما هم بايد نگران باشند و آن چه كه اعلام مي كنند به لحاظ ديپلماسي است و در غير اين صورت اگر ملاحظات ديپلماسي نبود اظهار نگراني آمريكايي ها فراتر اعلام مي كردند.
فدوي گفت: هر روز نگراني آمريكايي ها در خليج فارس بيشتر مي شود و نگران هستند و بايد هم نگران باشند.
وي گفت: آمريكايي ها 15 هزار كيلومتر دورتر از خليج فارس قرار دارند پس در خليج فارس چه مي خواهند و منافع نامشروع آن ها ايجاب نمي كند كه در اين جا باشند.
فدوي يادآور شد: حضور آمريكايي ها از 15 هزار كيلومتر دورتر از خليج فارس و هراس آن ها در منطقه مثل دزدي است كه به خانه مردم مي رود و از آنجا دست به دزدي مي زند و اين دزد هرچقدر كه قوي باشد ترس در وجودش جريان دارد و آن چيزي است كه امروز در آمريكا وجود دارد.
وي افزود: آمريكايي ها ناحق در منطقه هستند و به دنبال منافع ناحق خود در منطقه هستند و بايد بترسند.
فرماندار دشتي نيز در اين مراسم گفت: شهداي خليج فارس هيمنه آمريكا را شكستند.
سيدعلي هاشمي افزود: امروز شهرستان دشتي افتخار اين را دارد كه شهيداني همچون مهدوي و توسلي و 214 شهيد را تقديم به انقلاب كرده است.
فرمانده نيروي دريايي سپاه استان بوشهر نيز گفت: شهيدان خليج فارس بزرگترين كار را انجام دادند كه در تاريخ ماندگار مي مانند.
به گزارش فارس، سردار علي رزمجو افزود: شهداي خليج فارس كاري آسماني كردند.

 



وبلاگ نويسان آمريكا، انگليس، ايتاليا، فرانسه، لبنان، فلسطين، تركيه و... به ايران مي آيند
گردهمايي جهاني وبلاگ نويسان ضدامپرياليسم و ضدصهيونيسم دوشنبه در تهران

گردهمايي جهاني وبلاگ نويسان ضد امپرياليسم و ضد اسرائيلي با حضور وبلاگ نويسان جهاني دوشنبه هفته آينده در تهران برگزار مي شود.
ده ها نفر از وبلاگ نويسان مستقل سراسر جهان كه رويكردهاي ضدامپرياليستي و ضد اسرائيلي دارند، روز دوشنبه هفته آينده طي همايشي در تهران گردهم آمده و راهكارهاي تقويت جريان ضدامپرياليستي در حوزه سايبر را بررسي مي كنند.
منصور كيايي مدير اجرايي اتحاديه بين المللي امت واحده در گفت وگو با فارس با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در اين همايش كه وبلاگ نويساني از كشورهاي ايتاليا، انگلستان، استراليا، آمريكا، فرانسه، نروژ، كوبا، شيلي، مكزيك، هندوستان، لبنان، اندونزي، فلسطين، تركيه، غزه و پاكستان حضور دارند، موضوعاتي همچون «مطالعات انتقادي فضاي مجازي؛ استعمار مجازي آمريكا»، «ايران هراسي در رسانه هاي غربي»، «فلسطين، ظلم آشكار جهاني» و... به همفكري و اشتراك نظر گذاشته مي شود.
متقاضيان شركت در اين جلسات كه به زبان انگليسي مسلط بوده و داراي تجربيات سايبري هستند، جهت شركت در همايش مي توانند درخواست خود را به ايميل unifiedummahgmailcom ارسال كنند.

 



سرلشكر جعفري: سپاه و بسيج خود را با تهديدهاي جديد تطبيق مي دهند

فرمانده كل سپاه پاسداران از آمادگي كامل سپاه و بسيج براي مقابله با هرگونه تهديدي از سوي دشمن خبر داد.
سرلشكر پاسدار «محمدعلي جعفري» ديروز در تجمع 31 هزار نفري بسيجيان نواحي و رده هاي سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: ما با بهره گيري از حوادث گذشته و تجربيات خوبي كه براي آينده كسب كرده ايم، متوجه شده ايم كه حوادث آينده هر چند كه در نظر كلان ممكن است با گذشته مشتركاتي داشته باشد اما مثل هم نيستند و كيفيت هر حادثه در عرصه هاي امنيتي دفاعي، سياسي و اجتماعي با يكديگر متفاوت است.
وي افزود، ماهيت تهديدات در حال تغيير است و اين هنر سپاه و بسيج است كه خود را با اين تغيير هماهنگ كرده و به شناخت تهديداتي بپردازند كه در آينده انقلاب را مورد تهديد خود قرار مي دهد.
وي با اشاره به اتفاقات سال هاي اخير تصريح كرد: نتايج و دستاوردها به لطف الهي موجب توسعه انقلاب اسلامي و ايجاد اميد در دل مستضعفين شده و ادامه راه امام(ره) شكوفايي انقلاب را رقم زده است.
سردار جعفري با بيان اين كه دشمنان لحظه اي براي ضربه زدن به انقلاب دريغ نمي كنند گفت: بسيج بايد با تمام توان به فكر مقابله با دشمنان باشد.
فرمانده سپاه افزود: دشمنان فكر كردند به قول خودشان مي توانند انقلاب مخملي برپا كرده و به ايران ضربه بزنند اما انقلاب اسلامي در مسير تعالي براي دستيابي به اهدافش در راستاي ارزش هاي انقلاب حركت مي كند.
وي با اشاره به نتايج و دستاوردهاي انقلاب در داخل و خارج از كشور اظهار داشت: اتفاقاتي كه امروز در كشورهاي اروپايي مي افتد بدون ترديد دستاورد انقلاب اسلامي است.
جعفري با تاكيد بر لزوم بصيرت در ميان بسيجيان اظهار داشت: امروز در زماني زندگي مي كنيم كه به چشم خود نتايج استقامت در راه خدا را مي بينيم البته اين دستاوردها با جانفشاني جانبازان و ايثارگران به ثمر رسيده است.
وي با تاكيد بر اين كه مسئول در مقابل يك لحظه غفلت بايد پاسخگو باشد خطاب به بسيجيان حاضر در اين تجمع گفت: خوشا به حالتان كه در اين صحنه هستيد، تلاش مي كنيم تا بتوانيم براي بسترسازي بهتر فعاليت هاي شما قدم برداريم.

 



ميدل ايست آنلاين ادعا كرد حوادث عربستان پيام تهران به رياض است !

پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين مدعي شد كه درگيري ها در مناطق شيعه نشين عربستان پيام روشني از سوي تهران به كشورهاي حوزه خليج فارس و رياض است كه تهران در برابر مسايل بحرين و سوريه ساكت نخواهد ماند.
ميدل ايست آنلاين به نقل از رئيس مركز مطالعات خليج فارس نوشت: آنچه در عربستان روي داده است يك مسئله ساده نيست بلكه نشان مي دهد اين گروه ها از سوي طرف خارجي پشتيباني و آموزش داده شده است. عبدالعزيز بن صقر اعتراضات مسلحانه در شهرهاي عربستان را مانند اقدامات حزب الله در لبنان قلمداد كرد. وي در ادامه ادعا كرد: دولت عربستان دلايل محكمي دارد كه نشان مي دهد اين افراد با تهران در تماس بوده اند و رژه هفتاد موتورسوار در خيابان هاي عربستان امري عادي نيست و چنانچه تهران دست از اينگونه رفتارها برندارد عربستان نقش آنها را فاش خواهد كرد. از سوي ديگر انور عشقي رئيس مركز مطالعات استراتژيك خاورميانه عربستان مدعي شد: تهران قصد دارد از شكست خود در بحرين انتقام بگيرد و همچنين فشارهايي را كه به سوريه وارد شده كاهش دهد.
ادعاهاي واهي عربستان در خصوص متهم كردن ايران در ناآرامي هاي قطيف در حالي است كه در پي موج بيداري اسلامي، رياض با مشكلات عديده اي روبروست و تلاش مي كند مشكلات داخلي خود را به يك عامل خارجي منتسب كند.

 



نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال به استقبال بيداري اسلامي رفت

مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه بين المللي رسانه ديجيتال با بخش ويژه بيداري اسلامي پنجشنبه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دكتر سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال گفت: برپايي نمايشگاه رسانه منجر به ارتقاء سطح فرهنگ جامعه و پيشرفت مي شود و اگر از اين ظرفيت استفاده نكنيم، تنها به عنوان مصرف كننده توليدات خارجي شناخته خواهيم شد و اين امر مي تواند به كشور آسيب برساند.
وي ادامه داد: يكي از ابزارهاي جنگ نرم، جنگ فكري رسانه اي ديجيتال است بنابراين بايد سعي مي شود ضمن خروج از حالت يك مصرف كننده صرف در اين حوزه توليدات داخلي را حمايت و به خارج از كشور صادر كنيم.
حسيني، همچنين از برگزاري نمايشگاه هاي ديجيتال در 21 استان كشور خبر داد و ابراز اميدواري كرد: با حمايت و تقويت شركت هاي فعال در حوزه رسانه هاي ديجيتال، گام هاي مثبت و مفيدي در اين حوزه برداشته شود.
وي در خصوص بخش حوزه بيداري اسلامي عنوان كرد: بخش رسانه هاي ديجيتال و بيداري اسلامي با هدف استفاده از ظرفيت هاي موجود در حوزه رسانه هاي ديجيتال براي مقابله با مستكبران در نمايشگاه امسال راه اندازي شده است.
وي در خصوص برپايي نمايشگاه هاي رسانه ديجيتال در كشورهاي همسايه بيان كرد: يكي از برنامه هاي مركز رسانه هاي ديجيتال وزارت ارشاد برپايي نمايشگاه هاي رسانه هاي ديجيتال در كشورهاي همسايه به عنوان گام بعدي فعاليت ها در دستور كار قرار دارد.
حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي نماينده مجلس شوراي اسلامي در مراسم افتتاحيه رسانه هاي ديجيتال عنوان كرد: موضوعي كه در عرصه رسانه هاي ديجيتال اهميت دارد صادرات 120ميليارد دلاري سال گذشته كالاهاي رسانه اي مجاز ديجيتال بوده است.
وي به نرم افزارهاي اسلامي صادر شده اشاره كرد و گفت: نرم افزاري كه معارف قرآني را در معرض فهم ديگران قرار بدهد و صادر شود كار بسيار ارزشمندي است كه در حوزه رسانه هاي ديجيتال انجام گرفته است.
وي تصريح كرد: با توجه به نرم افزارهاي قرآني كه به خارج از كشور صادر مي شود، متقاضي خريد اين نرم افزارها افزايش يافته و فرصت مناسبي براي رسيدن به يك جايگاه مطلوب با همكاري اهل علم است.
عيسي زارع پور رئيس مركز رسانه هاي ديجيتال در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال با بيان اينكه امسال بخش رسانه هاي ديجيتال و بيداري اسلامي به بخش هاي مختلف نمايشگاه اضافه شده يادآور شد: بخش بيداري اسلامي در رسانه هاي ديجيتال با حضور 60 ميهمان خارجي از 27 كشور مختلف جهان حضور دارند و در اين بخش تلاش داريم از ظرفيت رسانه هاي ديجيتالي در جهت بيداري اسلامي استفاده كنيم.
زارع پور خاطرنشان كرد: نمايشگاه امسال بزرگترين نمايشگاه در سطح منطقه است. اين گردهمايي هر سال رشد 40درصدي را داشته است و امسال به دليل محدوديت فضا بسياري از متقاضيان موفق به حضور در اين نمايشگاه نشدند.

 



مدير دفتر سابق شبكه الجزيره: فتنه سوريه و فتنه 88 در ايران نقاط مشتركي دارند

يك چهره سرشناس رسانه اي جهان عرب فتنه سوريه و فتنه 88 در ايران را داراي تفاوت ها و شباهتهاي مختلفي دانست.
«غسان بن جدو» درباره بيانات رهبر انقلاب در اجلاس حمايت از انتفاضه فلسطين و تأثير آن بر انقلاب هاي جاري در منطقه گفت: سخنراني آيت الله خامنه اي در اين كنفرانس، يك سخنراني صريح، آشكار و شجاعانه بود. البته بايد اين نكته را در نظر داشت كه موضع جمهوري اسلامي ايران، همواره درباره پرونده فلسطين و انتفاضه، آشكار بوده و بارها اعلام شده است.
مدير دفتر سابق شبكه الجزيره قطر در بيروت و تهران، در حاشيه كنفرانس اخير در تهران در گفت وگو با تابناك افزود: شايد بتوان گفت، رهبر انقلاب، بار ديگر موضع گذشته جمهوري اسلامي ايران را، با لحن و شيوه اي جديد بيان كردند؛ اما اهميت اين سخنراني آيت الله خامنه اي در چند مورد خلاصه مي شود؛ نخست اين كه زمان اين سخنراني اهميت خاصي داشت، زيرا هم اكنون فلسطينيان در راستاي تلاش براي دستيابي به يك كشور مستقل از آن خود هستند؛ بنابراين، موضع ايران در اين زمان، بسيار مهم و روشن است كه ايران از يك طرف نمي خواهد حق فلسطينيان در به دست آوردن سرزمينشان از بين برود و از سوي ديگر، بي گمان، مايل نيست كه يهوديان ساكن در سرزمين هاي اشغالي در آب انداخته شوند؛ پس موضع ايران اين است كه نمي پذيرد فلسطينيان سرزمين را تكه تكه كرده و آن را از دست بدهند.
اين چهره سرشناس رسانه اي جهان عرب كه چند ماه پيش به دليل خروج الجزيره از مسير حرفه اي و جانبداري از رژيم هاي عربي در برابر برخي انقلاب ها از اين شبكه استعفا داد، درادامه درباره مهمترين نقطه سخنراني رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: شايد بتوان گفت مهمترين بخش سخنراني آيت الله خامنه اي، اشاره مستقيم ايشان به سيستم رادار موشكي تركيه البته بدون بردن نام اين كشور بود.
وي ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامي ايران اعلام كرد، در صورتي كه اين سيستم موشكي فعال شود، موشك هاي ما نيز بلافاصله عمل خواهند كرد؛ معناي اين حرف چيست؟! به باور بنده، اين نخستين هشداري است از نوع خود كه از سوي رهبري ايران مطرح مي شود، زيرا در آن اعلام شد كه هدف اين سيستم موشكي، در واقع ايران است و نه رژيم اسرائيل و نكته دوم همان گونه كه گفتم، پاسخ به اين سيستم موشكي در صورت عمل كردن است. بنده بر اين باورم كه اين اظهارات رهبر انقلاب ايران بسيار روشن بود.
«بن جدو» در ادامه نظر خود را درباره رخدادهاي جاري در كشور سوريه و شباهت موجود ميان شرايط كنوني سوريه با فتنه 88 در ايران گفت: معتقدم كه تفاوت زيادي ميان اين دو جريان وجود دارد. درست است كه ايران و سوريه هر دو دشمن رژيم اسرائيل هستند، ولي به باور بنده، آنچه در ايران رخ داد، به يك وضعيت و جريان داخلي و انتخاباتي مربوط مي شود و در واقع اختلاف در نتايج انتخابات بود.
مدير دفتر سابق شبكه الجزيره در بيروت و تهران، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا تشابهي در حمايت كشورهاي غربي از فتنه سوريه و فتنه 88، وجود دارد يا خير، گفت: به رغم وجود حمايت غربي ها از هر دو فتنه، اما ميان ايران و سوريه باز هم تفاوت وجود دارد.
آنچه در ايران رخ داد يك انتخابات بود. در هر صورت بايد گفت كه چندين نامزد وجود داشت و رقابت سالم ميان افراد، احزاب و جريان هاي سياسي بود. در ايران رسانه فعاليت داشته و اكنون نيز فعاليت آن ادامه دارد، ولي در سوريه وضعيت متفاوت است.
وي افزود: آنچه در سوريه در حال حاضر رخ داده، اين است كه گروه هاي مسلح كه از خارج از سوريه حمايت مي شوند، وارد اين كشور شده و براي بر هم زدن اوضاع داخلي سوريه تلاش مي كنند. مي توان گفت، هم اكنون همه كشورهاي جهان عليه سوريه وارد جنگ شده اند و براي سقوط رژيم اين كشور تلاش مي كنند.
«غسان بن جدو» افزود: پرسشي كه اكنون مطرح مي شود، اين است كه آيا واقعاً كشورهاي جهان به دنبال دفاع از شهروندان معترض سوريه و خواهان دستيابي اين شهروندان به حقوق مشروع خود هستند؟! بنده چنين نظري ندارم. اگر اين مساله درست بود در سوريه نيز وضعيت مانند بحرين، يمن، عربستان سعودي و ديگر كشورهاي عربي به ويژه در حوزه خليج فارس بود؛ بنابراين، بايد گفت توطئه اي عليه سوريه در جريان است.

 



توضيح صالحي درباره علت ديدار با وزير خارجه بحرين

صالحي ضمن دفاع از ديدارش با وزير خارجه بحرين گفت كه اين وزارتخانه تنها وزارتخانه اي است كه مي تواند حتي با دشمن تماس بگيرد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كه پنجشنبه شب در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، در پاسخ به اين سؤال كه آيا با وزير خارجه بحرين ديداري داشته و قرار است ديدارهاي ديگري هم داشته باشيد، تصريح كرد: اصلا ماموريت وزارت خارجه اين است كه در عرصه بين المللي به گونه اي عمل كند كه هم مصلحت ملي و هم مصالح امت اسلامي را بتواند به خوبي تامين كند.
صالحي ادامه داد: اگر ما اقدامي هم مي كنيم، در چارچوبي اين عمل را انجام مي دهيم و اينگونه نيست كه وزارت خارجه سرخود بخواهد كاري را انجام دهد، چون قرار نيست جزئيات مسائل گفته شود، ما اين را به برداشت خود مردم واگذار مي كنيم.
وي با بيان اينكه طرف بحريني درخواست ملاقات كرده بود، گفت: از اين جهت ملاقات بسيار خوب بود و نظرات جمهوري اسلامي ايران در آن ملاقات به صورت صريح مطرح شد و ما الان سفارت مان آنجا و سفارت آنها در اينجا داير است.
وزير خارجه تاكيد كرد: وزارت خارجه تنها وزارتخانه اي است كه مي تواند با دشمن هم تماس بگيرد.
صالحي در مورد بحث خط تلفن سرخ ميان ايران و آمريكا گفت: اين يك پيشنهاد بوده و بستگي به نظر مسئولان عالي رتبه نظام دارد كه نظرشان را بدهند و اگر قرار باشد تصميمي گرفته شود، اين تصميم بايد توسط شوراي عالي امنيت ملي اتخاذ شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا سفر قريب الوقوعي داريد، گفت كه دوشنبه به كويت خواهيم رفت و اين سفر در رابطه با مجمع گفت وگوي كشورهاي آسيايي است.
وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه برخي ها معتقدند حضور پسر رئيس جمهور در سفر نيويورك لزومي نداشته است، نظر شما در اين خصوص چيست، اظهار داشت: هر رئيس جمهور مملكتي وقتي به سفر مي رود، مرسوم است همسر رئيس جمهور وي را همراهي كند و اين چيز مرسومي است كه خانواده رئيس جمهور او را همراهي كند.
وي در عين حال در پاسخ به اين سؤال كه آيا منظور شما از خانواده شامل فرزند رئيس جمهور نيز مي شود، گفت: از خانواده ايشان همسرشان بودند و البته حرف هايي زده شد كه نوه رئيس جمهور هم حضور داشته اما چرا بعدا نگفتند اشتباه شده و چرا با چنين حرف هاي ناثوابي افكار عمومي را مشوش مي كنند.
عيادت صالحي از احمد جبرئيل
وزير خارجه كشورمان همچنين چهارشنبه با حضور در بيمارستان از «احمد جبرئيل» دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين- فرماندهي كل- عيادت كرد.
صالحي ضمن تفقد از احمد جبرئيل و كسب اطلاع از آخرين وضعيت درماني وي، از روند بهبود حال عمومي وي ابراز خرسندي كرد.
وزير امور خارجه كشورمان ضمن تجليل از احمد جبرئيل به عنوان يكي از رهبران مقاومت كه ساليان متمادي عمر خود را در مسير مبارزه با رژيم صهيونيستي سپري كرده است، ابراز اميدواري كرد كه با تكميل روند درمان نامبرده به زودي از بيمارستان مرخص شود.
شايان ذكر است احمد جبرئيل كه براي شركت در كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين به تهران آمده بود در پي بروز عارضه ناگهاني در بيمارستان بستري و حال عمومي وي رضايت بخش اعلام شده است.

 



مصباحي مقدم: ساكتين فتنه در ليست اصولگرايان جا ندارند

عضو فراكسيون اصولگرايان تاكيد كرد كه ساكتين فتنه نمي توانند در ليست اصولگرايان قرار گيرند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم اظهار كرد: معتقدم اصلاح طلبان براي انتخابات آتي بيكار ننشسته اند و در حال فعاليت با چراغ خاموش هستند، اين جريان ممكن است به صورت متشكل يا غيرمتشكل وارد انتخابات شوند.
وي افزود: ما نبايد فضايي به وجود آوريم كه مانع حضور اصلاح طلبان شويم، البته اين جريان نيز بايد قبول كنند كه نظام اصولي دارد و با حفظ اصول نظام وارد انتخابات شوند.
وي در گفت وگو با ايسنا، تاكيد كرد: اصلاح طلبان بايد محوريت ولايت فقيه و شخص مقام معظم رهبري را بپذيرند و آن را اعلام و نسبت به سران فتنه زاويه و فاصله خود را آشكار كنند. اين امور به آن ها كمك مي كند تا بتوانند فضاي سياسي مناسبي را براي حضور در انتخابات براي خود داشته باشند.
اين عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اين كه «معتقد به حذف اصلاح طلبان نيستم.» به طيف هاي مختلف اصلاح طلبان اشاره كرد و گفت: اصلاح طلبان طيف هايي دارند كه به نظام كاملا وابسته و نزديكند. هم چنين طيف هايي دارند كه با نظام فاصله و زاويه دارند و نيز طيف هايي دارند كه نسبت به حركت فتنه بعد از انتخابات همچون نمايندگان كنوني مجلس هشتم اعلام بيزاري كردند. در اين ميان افرادي نيز وجود دارند كه ساكت بوده و يا هم چنان به صورت استخوان لاي زخم موضع گيري مي كنند.
وي با بيان اين كه «نبايد طيفي مثل نمايندگان فعلي مجلس كه نسبت به فتنه بعد از انتخابات اعلام بيزاري كردند را از حضور در انتخابات محروم كرد» ا فزود: اعلام موضع شفاف بسيار مهم است تا در اين صورت مردم نيز با چشم باز به افراد و گروه ها راي دهند.
وي گفت: شخصا معتقد نيستم كه بايد موانع سياسي در قبال ورود اصلاح طلبان براي انتخابات ايجاد كنيم. اصولا هرچه انتخابات پرشورتر باشد، بهتر است و پرشورتر بودن انتخابات وابسته به حضور طيف ها و جناح هاي مختلف در انتخابات است.
وي در عين حال گفت: كساني كه از جمله طيف ساكتين فتنه بوده اند، نمي توانند در ليست اصولگرايان قرار گيرند، اما اين بدان معنا نيست كه اين طيف نتوانند در انتخابات شركت كنند. اين گروه ها نيستند كه تعيين مي كنند چه كساني مجاز به حضور در انتخاباتند و چه كساني مجاز نيستند، بلكه اين امر موازين قانوني دارد و نهايتا عملكرد افراد و گروه ها و موضع شوراي نگهبان در اين زمينه تعيين شده است.
وي هم چنين با بيان اين كه «زمينه حضور در انتخابات بعدي براي اصولگرايان منتقد كاملا فراهم است.» ادامه داد: مهم تاييد شوراي نگهبان است و اين شورا براساس مقياس هاي حزبي عمل نمي كند، جلوي خواسته هاي افراطي و تفريطي را خواهد گرفت و از يك موضع معتدل و ميانه با مسئله انتخابات برخورد خواهد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14