(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مهر 1390- شماره 20042

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار احمدي مقدم:
در حال حاضر دستگاه هاي فرهنگي بيشتر حرف مي زنند و عملكرد آنها متناسب با هجمه دشمنان نيست
آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
انتظار مردم از نظام برخورد قاطع و در شأن نظام اسلامي با مفسدان است
بازديد سلطانيه از آزمايشگاه هاي اتمي آژانس
ديدار جانبازان خون تازه اي در رگ هاي يادگاران دفاع مقدس جاري كرد
حمايت دانشجويان ايراني از معترضان وال استريت
وزير دفاع خبر داد موشك كروز ظفر به زودي رونمايي مي شود
براي نخستين بار طرح جامع نقاشي ديواري شهدا تصويب شد
در مورد پرونده يوسف ندرخاني رئيس ديوان عالي كشور ادعاهاي ضد انقلاب را تكذيب كرد
اظهارات احمدزاده در همدان: هر كسي اشياي عتيقه را دزديده لعنت كنيد!
پايان ششمين جشنواره بين المللي شعر رضوي در اروميه
ديدار لاريجاني با رؤساي اسبق قوه قضائيه
معاون اول قوه قضائيه: ورودي پرونده ها به دستگاه قضايي و تعداد زندانيان زيبنده كشور ما نيست
عضو فقهاي شوراي نگهبان: آيت الله مصباح يزدي ايستادگي هاي فراواني در برابر انحرافات داشته است
وزير كشور: راهبرد دشمن كاهش مشاركت انتخابات است
اخبار ادبي و هنري



سردار احمدي مقدم:
در حال حاضر دستگاه هاي فرهنگي بيشتر حرف مي زنند و عملكرد آنها متناسب با هجمه دشمنان نيست

فرمانده نيروي انتظامي كه در خطبه هاي نماز جمعه تهران سخن مي گفت با اشاره به هجمه فرهنگي دشمن عليه ملت ايران گفت: در حال حاضر در دستگاه هاي فرهنگي بيشتر حرف زده مي شود و در قالب عمل سرعت مورد انتظار وجود ندارد يا اينكه متناسب با حجم هجوم فرهنگي دشمن نيست.
به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران ضمن تبريك ميلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: امنيت اولين و اساسي ترين نياز جامعه بشري است چرا كه بدون آن امكان فعاليت اقتصادي و توسعه فراهم نيست.
احمدي مقدم تأكيد كرد: امنيت گرچه در نگاه سنتي متوجه دزدان و گردنكشان و اشرار است اما در نگاه جديد ابعاد وسيع تر و پيچيده تري پيدا كرده است.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه امروز دشمنان دين و اخلاق در جامعه بشري با بهره گيري از همه ابزارهاي نوين در جهت ترويج فساد و فحشا و ناامني تلاش مي كنند، گفت: استقرار نظام سلطه در دنيا خود اساس بزرگترين ظلم و نابرابري ها است كه در لشكركشي و قتل و غارت و تجاوز به حقوق ملت ها با شعار آزادي و دموكراسي نمود پيدا مي كند.
وي ادامه داد: ترويج خوش گذراني هاي روزانه و شبانه و پارتي ها موجب مي شود كه جوانان خود تسليم شيطان شوند اما اين يك جريان ساده نيست بلكه در پشت آن طرح ريزي هاي مفصلي وجود دارد.
احمدي مقدم با تأكيد بر اينكه دشمنان براي رسانه هاي عمومي هزينه هاي بسياري را صرف مي كنند تا فرهنگ خود را به ساير فرهنگ ها تحميل كنند، افزود: دشمنان ترويج بي بندوباري، تفرقه افكني و دين ستيزي را از طريق اينترنت و ماهواره و سازمان هاي اطلاعاتي و جاسوسي براي تحميل فرهنگ خود دنبال مي كنند.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه بي بي سي و صداي آمريكا ابزارهاي سيستم هاي امنيتي آمريكا هستند، يادآور شد: اين رسانه ها در ظاهر نشان نمي دهند كه با جمهوري اسلامي سرستيز دارند در حالي كه بزرگترين خطر آنها اين است كه ريشه ها را هدف قرار داده اند و تلاش مي كنند جامعه ايراني را از بنيادهاي فرهنگي خود جدا كنند.
وي اضافه كرد در شرايط جديد پليس برقرار كننده امنيت نيست بلكه 3 ضلع پليس و دستگاه هاي امنيتي، مجموعه حاكميت و مردم و جامعه برقرار كننده امنيت هستند.
احمدي مقدم شعار امسال نيروي انتظامي را «سهم من در امنيت» عنوان كرد و گفت: در شرايطي كه مواد مخدر و بي بندو باري و بي نظمي در جامعه زياد مي شود همه منتظر نيروي انتظامي هستند تا مثل سوپرمن وارد شود البته نيروي انتظامي بايد حداكثر تلاش خود را انجام دهد. اما هر چقدر هم خود را تجهيز كند به تنهايي قادر به مقابله نخواهد بود.
فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد: تا زماني كه بيكاري و توسعه نيافتگي در بخشي از مناطق كشور، نبودن امنيت كامل در مرزها و معيشت از طريق قاچاق در برخي از مناطق مرزي وجود دارد تلاش نيروي انتظامي بي فايده است.
وي ادامه داد: اگر در دستگاه هاي فرهنگي در حفظ ارزش ها و نهادينه كردن آنها كمك نكنند نيروي انتظامي به تنهايي نمي تواند با ضد ارزش ها مقابله كند. بلكه ما تنها مي توانيم نمودها را تا حدي كنترل كنيم البته اين وظيفه ما است.
احمدي مقدم تصريح كرد: اينكه نيروي انتظامي بتواند كم كاري ها به ويژه در دولت هاي گذشته و در بخش فرهنگ را كه به صورت تعمدي ترويج فرهنگ غربي را انجام مي دادند را جبران كند كار ساده اي نيست. در حال حاضر نيز بيشتر حرف زده مي شود و در قالب عمل سرعت مورد انتظار وجود ندارد يا اينكه متناسب با حجم هجوم فرهنگي دشمن نيست.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه اگر مردم خود نيز نخواهند متوجه اين خطرات شوند باز هم نمي توان با آنها مقابله كرد، افزود: اگر ديروز دزد از ديوار مردم بالا مي رفت امروز با قراردادن ماهواره در خانه دزد هويت و فرهنگ وجود دارد كه تلاش مي كند بنيان خانواده را به هم بزند از اين رو مردم خود بايد براي حفظ حيا همراهي و مراقبت كنند.
وي اولين نتيجه برنامه هاي اين وسائل شوم (ماهواره) را ترويج بي حيايي دانست و اظهار داشت: افزايش جرم، مواد مخدر، پارتي رقص و آواز حتي در خانواده متدين پس از مدتي آثار ناگواري بر جاي مي گذارد كه از نتايج استفاده از ماهواره است و مردم خود بايد به ميدان آمده و از خانواده شان مراقبت كنند.
احمدي مقدم با بيان اينكه در نظام حاكميت اگر نظام آموزشي، اقتصادي و حمايتي، خوب كار نكند و پديده هايي مثل تكدي گري و تأخير در ازدواج جوانان وجود داشته باشد در واقع فساد و فحشا ترويج مي شود، اظهار داشت: از اين روي همه دستگاه ها و نهادهاي اجتماعي و سازمان هاي مردم نهاد نبايد كوتاهي داشته باشند.
وي با بيان اينكه دستگاه قضايي، دستگاه قانون گذاري و نهادهاي حكومتي، امروز نسبت به گذشته مسائل را با حساسيت بيشتري دنبال مي كنند، گفت: البته هنوز به نقطه مطلوب نرسيده ايم اما اين تلاش ها ادامه دارد؛ امسال تلاش مي كنيم اين گفتمان سازي را محقق كنيم كه هر كسي كه امنيت را مطالبه مي كند خود بگويد كه من چه كار بايد مي كردم كه نكردم؛ البته اين به معني اين نيست كه نيروي انتظامي توپ را به زمين ديگري بيندازد.
احمدي مقدم در ادامه به ارائه گزارش از دستاوردهاي نيروي انتظامي پرداخت و افزود: كاهش تلفات تصادفات رانندگي، مبارزه با قاچاق و «مبارزه با مواد مخدر، ناامني و مفاسد اخلاقي» از مهمترين اهداف نيروي انتظامي به شمار مي رود كه در برنامه پنجم نيز به آنها تأكيد شده است.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: پس از ايام فتنه شاهد بي قانوني و ناهنجاري هاي بسياري بوديم اما نيروي انتظامي توانست جرائم را كاهش دهد.
وي سال 90 را سال كاهش جرائم، شرارت ها و ناامني ها دانست و گفت: سرقت مسلحانه 20 درصد، راهزني ها 50 درصد، قتل 7 درصد و شرارت 6 درصد كاهش يافته و در پايان سال اين نسبت ها همه بهبود خواهند يافت.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
انتظار مردم از نظام برخورد قاطع و در شأن نظام اسلامي با مفسدان است

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به فساد بانكي اخير گفت: در همه نقاط دنيا و در حكومت هاي بشري تخلف و فساد پيش مي آيد اما آنچه كه از نظام انتظار مي رود برخورد قاطع و در شأن نظام جمهوري اسلامي با مفسدان است.
به گزارش فارس، آيت الله سيد احمد خاتمي در خطبه هاي دوم نماز جمعه تهران استقامت در مسير دين را از عوامل بهشتي شدن دانست.
وي با اشاره به اين كه در دهه كرامت هستيم، گفت: امام رضا عليه السلام ميهمان ايراني ها نيست بلكه ميزبان ايراني ها است. بركاتي كه تاكنون بر كشورمان داشته است با عنايت آقا علي بن موسي الرضا بوده است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به هفته نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: اين نيرو پاسدار امنيت فيزيكي، اخلاقي، رواني و ابعاد ديگر امنيت در كشور است، بنابراين از خدمات ارزشمند اين نيرو تقدير مي كنيم، اين نيرو مي تواند با خدمات توام با مهر منشا خدمات بزرگ در كشور باشد.
آيت الله خاتمي به ديدار رهبر معظم انقلاب با جانبازان قطع نخاع اشاره كرد و گفت: عشق رهبر و پيروان در اين ديدار عاطفي، همچون وصل عاشقي به معشوق بود. اين كه رهبري معظم اينچنين به اين عزيزان ابراز محبت كردند، داراي پيام بود، پيام اين رفتار رهبري اين است كه هر چه خدمت به اين عزيزان (جانبازان) شود كم است، لذا مسئولان تمام توان خود را براي خدمت به اين ايثارگران به كار بگيرند.
وي در بخش بعدي سخنان خود تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران نمي تواند از مسائل بين المللي جهان اسلام غافل شود، زيرا اصل 154 قانون اساسي كاملا به اين موضوع تصريح كرد: بنابراين ايران از مبارزه حق طلبانه عليه مستكبران در هر نقطه جهان حمايت مي كند و اين اصل قانوني تكليف نظام را مشخص كرده است كه نظام موظف به حمايت از آنهاست. نگرانم برخي از مسائل داخلي ما را مشغول كند تا از مسائل جهاني و منطقه اي غافل شويم.
خطيب نمازجمعه تهران افزود: چند اجلاس بين المللي كه طي ماه گذشته تحت عنوان بيداري اسلامي شكل گرفت بي نظير بود. 70درصد ميهمان برادران اهل سنت بودند و 30درصد برادران شيعه بودند. اين نشان از جايگاه محوري ايران اسلامي دارد.
آيت الله خاتمي رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در اين اجلاس ها را بسيار ارزشمند خواند و گفت: اين بيانات ميثاق بيداري اسلامي بود، در مجموع اين كنفرانس ها نشان داد ايران اسلامي از مسائل جهان اسلام غافل نيست؛ اين خروش هاي منطقه اي قطره اي از درياي انقلاب اسلامي بود كه از ايران آغاز شد. ايران اسلامي بايد الهام بخشي خود را حفظ كند و سخنان رهبري نيز در همين راستا بود.
وي در بخش بعدي سخنان خود گفت: توطئه اي به نام تشكيل دولت مستقل فلسطين در سرزمين هاي اشغالي در جريان است. دشمن سعي دارد با اين ترفند به رژيم غاصب صهيونيست مشروعيت دهد. اين يك خيانت بزرگ است ولي ما بايد بگوييم كه فلسطين همانطور كه رهبري گفتند از نهر تا بحر براي فلسطينيان است.
امام جمعه موقت تهران افزود: اينك بهار بيداري اسلامي است نه بهار عربي، اين عنوان بهار عربي تحريف كننده خيزش هاي اسلامي منطقه است، مقصود دشمن از تكرار عنوان بهار عربي همان انقلاب هاي مخملي است، لذا نبايد اجازه داد كه صهيونيست ها در اين وضعيت از مسلمانان امتياز بگيرند، تصميم درباره سرنوشت فلسطين فقط در اختيار ملت فلسطين است ولاغير.
آيت الله خاتمي در ادامه با اشاره به حمايت ها از حكام ديكتاتور منطقه گفت: ملت بزرگ ما نمي تواند به ظلمي كه در حق ملت مسلمان منطقه از طرف حكام مستبد با چراغ سبز آمريكا انجام مي شود بگذرد. حكام سعودي هم به مردم خود ظلم مي كنند و هم حامي ديكتاتورهاي منطقه شده اند و كشورهاي آنها را دچار خفقان كرده اند لذا انسانيت و دين ما به ما مي گويد كه در اين باره موضع و جانب حق را بگيريم. ملت اين كشور حق راي دارند و آنها خواسته اي به جز حقوق خود ندارند.
وي افزود: به صراحت به اين ملت ها مي گويم طبق قوانين بين المللي نمي توانيم در آنجا حضور پيدا كنيم ولي تمام حمايت معنوي خود را نصيب شما مي كنيم و آرزوي پيروزي شما را داريم.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در بخش بعدي سخنان خود به جنبش وال استريت آمريكا و حوادث اخير انگليس اشاره و در اين باره گفت: اين وقايع بار ديگر حقايق سيماي ليبرال دموكراسي غرب را به دنيا نشان داد، اينها كه نان دفاع از حقوق بشر را مي خورند اين صحنه ها را ببينند. اعتراض اين مردم بابت هزينه هاي حملات نظامي دولت آمريكا است كه موجب فشار به مردم فقير آمريكا شده است. كه با گاز اشك آور و اسب و موتور سوار و زور جواب آنها را مي دهند.
وي در ادامه سخنان خود در خصوص مسائل داخلي و فساد بانكي اخير گفت: در اين پرونده دستگاه قضايي بنا بر تكليف ذاتي وارد ميدان شده است و قصد دارد تمام ابعاد را روشن و متخلفان را مجازات كنند، اينها مايه آرامش و اطمينان مردم به مسئولان قضايي است، لذا مردم منتظر اقدامات عملي دستگاه قضايي هستند و رئيس قوه قضائيه هم تأكيد كردند كه هيچ خط قرمزي براي برخورد با مفاسد نمي شناسند و اين بسيار خوب است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: كساني از اين حادثه مي خواهند با عنوان ادعانامه عليه نظام اسلامي استفاده كنند و چهره نظام اسلامي و ولايي را مشوه جلوه دهند كه اين يك جفاي بزرگ است به خصوص از ناحيه كساني كه در پرونده سياهشان خيانت فرهنگي و فساد سياسي و فساد اقتصادي است. اينها مي خواهند از اين فضاي به اصطلاح آشفته و تنور داغ اين چنيني نان انتخاباتي شان را بپزند.
آيت الله خاتمي گفت: در همه نقاط دنيا و در حكومت هاي بشري تخلف و فساد پيش مي آيد اما آنچه كه از نظام انتظار مي رود برخورد قاطع در شأن نظام جمهوري اسلامي با مفسدان است. امروز به فضل الهي مجموعه نظام از مقام معظم رهبري آيت الله العظمي خامنه اي، كه 10 سال پيش فرمان 10ماده اي مبارزه با مفاسد اقتصادي را صادر فرمودند تا سايرين خواهان مبارزه با فساد هستند.
وي تاكيد كرد: مردم مطمئن باشند كه مسئولان نظام اين ماجرا را تا آخر پيگيري خواهند كرد و دستان خائن قطع خواهد شد. رهبر انقلاب به دستگاه قضايي فرمودند نبايد به افراد بدكاره و مفسد ترحم كند و انشاءالله اين امر آقا عملي خواهد شد. مسئولان 3 قوه در برخورد قاطع با اين فسادها متفق القول هستند. مردم بايد مطمئن باشند كه يك ريال از بيت المال در دست مفسدان باقي نخواهد ماند. مبلغ 4 هزار و 700 ميليارد تومان از اموال متهمان ضبط شده است لذا مردم مطئمن باشند علاوه بر مجازات كيفري مجرمان به لحاظ حقوقي آنها موظف به برگرداندن آخر ريالي بدهكاري خود خواهند شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: ما چند درخواست داريم اول اينكه از مسئولان محترم نظام مي خواهيم كه صبوري پيشه كنند تا دستگاه قضايي راي خود را اعلام كند و قبل از آن فرافكني نكنند. اينكه يك مسئول گناه را به گردن مسئول ديگر بيندازد و آن مسئول تقصير را گردن ديگري باعث مي شود كه سوژه اي به دست بدخواهان داده شود. كساني كه مي خواهند كل نظام و اركان آن را بدنام كنند به دنبال اين هستند. بنابراين نبايد اجماع مركب عليه نظام اسلامي درست كنيم.
آيت الله خاتمي در خاتمه افزود: همچنين درخواست مي كنيم كه رسانه ها تلاش كنند از التهابات كاذب بكاهند و بستر را براي بررسي دقيق و عادلانه فراهم كنند. زيرا در فضاي جنجالي آنچه گم مي شود حق است. دستگاه قضايي نيز ضمن به كار بردن همه تلاش خود پرونده را به سرعت پيگيري كند.
آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران همچنين در خطبه اول نماز عبادي سياسي جمعه ديروز تهران، پيروي از شيطان و وسوسه هاي شيطاني را از عوامل جهنمي شدن انسان برشمرد و گفت: بندگي خدا كنيم كه راه سعادت فقط و فقط بندگي خداوند است. از اصول اخلاقي اسلام انس با خداوند است، انس با خداوند زيرمجموعه هايي دارد كه يكي از آنها دعا است.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به دلايل عدم استجابت دعا به قرائت روايتي از امام علي(ع) پرداخت واظهار داشت: بايد طبق دستور خداوند بپذيريم كه شيطان دشمن انسان است اما بايد او را دشمن خود بدانيم. فقط نبايد با زبان شيطان را لعنت كرد و در عمل همراه شيطان بود.
وي افزود: در قرآن بيش از 14 بار سخن از عداوت و دشمني شيطان آمده است كه بايد در مقابل اين دشمن تا لحظه مرگ هوشيار بود. اين دشمن خطرناك و مرزنشناس است و از همه جهت در هر جا از جمله حوزه، دانشگاه، محل كار و... ممكن است به سراغ انسان بيايد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه «براي شيطان پير و جوان، عابد، زاهد و... فرقي ندارد،» به شيوه ها و روش هاي شيطان براي گمراهي انسان اشاره كرد و گفت: قرآن 3 شيوه شيطان را بيان كرده است كه اول شيوه گام به گام و قدم به قدم است؛ مثلا بوسيله يك دوست ناباب و نااهل فرد را به سمت انواع گناهان صغيره و كبيره مي كشاند و آرام آرام انسان را نابود مي كند.
وي گفت: دومين شيوه شيطان تزئين اعمال بوسيله شيطان است، يعني طوري گناه را توجيه عقلي، شرعي مي كند كه در وجدانش احساس گناه نكند، مثلا با توجيه دانش حق همه است و يا جلسه تحليل سياسي، كانون غيبت راه مي اندازند و مي گويد ما مجازيم چيزي را كه فرد گفته، تحت بررسي قرار دهيم، در حاليكه حق نداريم به سمت مسائل خصوصي فرد برويم.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: كوچك شمردن گناه و زير پا گذاشتن فرمان خداوند گناه بزرگ است.
كوچك شمردن گناه بدحجابي توسط برخي افراد صورت مي گيرد كه از آن جمله است؛ متدينين ازوضعيت بدحجابي در كشور رنجيده اند و اين قدم به قدم به اين وضعيت رسيده است.
آيت الله خاتمي سومين شيوه شيطان «وعده هاي دروغين» عنوان كرد و گفت: اميد دادن براي عمر طولاني را داشتن فرصت براي جبران و توبه از وسوسه هاي شيطان است؛ شيطان كه دشمن آشكار انسان است، با اين شيوه ها دوست انسان مي شود و به اين ترتيب دعاي انسان مستجاب نمي شود.

 



بازديد سلطانيه از آزمايشگاه هاي اتمي آژانس

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان رئيس گروه 77 در مراسم افتتاحيه آزمايشگاه هاي جديد آژانس شركت كرد.
علي اصغر سلطانيه، نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي در مراسم افتتاحيه آزمايشگاه جديد آژانس در سايبرزدرف مربوط به آناليز نمونه ها در طول بازرسي بازرسان آژانس از كشورهاي مختلف و همچنين آغاز احداث آزمايشگاه آناليز مواد آژانس به عنوان رئيس گروه 77 شركت كرد.
گروه 77 در 15 ژوئن سال 1964 و توسط 77 كشور در حال توسعه كه امضاكننده اعلاميه گروه 77 بودند، در پايان نخستين جلسه كنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنكتاد) در ژنو تاسيس شد. اين گروه بزرگترين سازمان بين دولتي كشورهاي در حال توسعه در سازمان ملل است.
به گزارش ايسنا، همچنين علي اصغر سلطانيه در بازديد ديگري كه با حضور يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي و برخي ديگر از سفراي كشورهاي مختلف در آژانس از آزمايشگاه اتمي آژانس در موناكو بازديد كرد.
اين بازديد به مناسبت پنجاهمين سالگرد افتتاح اين آزمايشگاه انجام شد. در اين آزمايشگاه تمامي نمونه هاي آب هاي بين المللي براي كنترل آلودگي آب ها به مواد راديواكتيو بررسي مي شود.

 



نامه سپاس فرمانده كل سپاه به رهبر انقلاب
ديدار جانبازان خون تازه اي در رگ هاي يادگاران دفاع مقدس جاري كرد

در پي ديدار اخير 57 تن از جانبازان قطع نخاع گردني با رهبر معظم انقلاب، سرلشكر محمدعلي جعفري در نامه اي خطاب به مقام معظم رهبري از ايشان سپاسگزاري كرد.
به گزارش روابط عمومي كل سپاه، متن پيام سرلشكر جعفري بدين شرح است:
محضر مبارك ولي امر مسلمين جهان و فرماندهي معظم كل قوا
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مد ظله العالي)
با اهداي سلام خالصانه؛
خداي بزرگ را شاكريم كه در عصر غيبت كبراي حضرت بقيه الله الاعظم(عج) از نعمت عظماي نيابت امام معصوم(ع) و ولايت فقيه در ساحت فقيهي عادل، مجاهدي حكيم و رهبري بصير، هوشمند و جامع شرايط علمي و عملي چون امام راحل عظيم الشأن(ره) و خلف صالح و شايسته اش حضرتعالي - كه بحق خورشيد پرفروغ اسلام ناب محمدي(ص) و هدايت بخش نهضت بيداري اسلامي در تاريخ معاصر به شمار مي رويد - بهره مند مان ساخت و در عصر جاهليت مدرن در صراط مستقيم الهي قرارمان داد.
اينك با قلبي آكنده از عشق جاودانه، به نمايندگي از رزمندگان و حماسه سازان دفاع مقدس - بويژه جانبازان عزيز و سرافراز قطع نخاع گردني - كه در فضايي سرشار از نشاط معنوي و شوق آسماني، آرزوي ديرين خود را محقق يافتند و به فيض حضور در محضر شريفتان نايل آمدند و از الطاف كريمانه آن رهبر فرزانه بهره مند شدند، صميمانه سپاسگزاري مي نمايم.
بي ترديد خاطره اين ديدار شورانگيز و فرحبخش كه خون تازه اي در رگ هاي ما و يكايك ايثارگران و يادگاران دفاع مقدس جاري ساخت، همواره ماندگار و طريق تداوم راه امام(ره) و شهدا و دفاع از انقلاب اسلامي و آرمان هاي سترگ نظام را به عطر حماسه، ايثار و استقامت معطر ساخته و ايمان، جهاد و شهادت را فرياد خواهد زد.
با اشتياق فراوان براي ديدارهاي مجدد، سلامتي و دوام عمر پربركت حضرتعالي و استمرار حركت در سايه سار رهبري هاي خردمندانه و حكيمانه تان دعاي هميشگي و آرزوي دائمي ما از درگاه پروردگار متعال است.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري

 



با تظاهرات در مقابل سفارت سوئيس انجام شد
حمايت دانشجويان ايراني از معترضان وال استريت

سرويس سياسي-
جمعي از دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور در اعتراض به نحوه برخورد خشونت آميز پليس آمريكا با تظاهركنندگان وال استريت مقابل سفارت سوئيس در تهران تجمع كردند.
در اين تجمع كه پنج شنبه گذشته صورت گرفت؛ تجمع كنندگان شعارهايي همچون «مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل»، «توپ، تانك، ليبرال ديگر اثر ندارد»، «دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد»، و... سر دادند.
تجمع كنندگان كه جمعي از دانشجويان دانشگاه هاي تهران و اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل بودند همچنين دست نوشته هايي حمل مي كردند كه بر روي آن تصوير تابوتي با پرچم آمريكا ديده مي شد كه در آن جمله اي با مضمون مقابله با اسلام آخرين ميخ تابوت آمريكا درج شده بود.
همچنين در دست نوشته ديگري كه دانشجويان حمل مي كردند نوشته شده «ليبرال دموكراسي» تمام شد.
در همين حال، محمدرضا رضايتي دبير سياسي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل گفت: اين بار مردم آمريكا به مديراني كه در پشت پرده آمريكا را هدايت مي كنند و منافع بزرگ اقتصادي را در دست دارند اعتراض مي كنند. رضايتي در حاشيه تجمع دانشجويان افزود: سؤال اساسي دانشجويان تجمع كننده مقابل سفارت سوئيس اين است كه چرا تجمعات صورت گرفته در آمريكا در مقابل وال استريت است و چرا مانند گذشته در اعتراض به سياست هاي جنگ طلبانه در مقابل كاخ سفيد و در واشنگتن صورت نمي گيرد. وي علت اعتراض در وال استريت را هدف قرار دادن اصل و ريشه سياست هاي آمريكا دانست و گفت: اين اعتراض حكايت از آن دارد كه مردم آمريكا امروز بيدار شده اند و قصد مقابله با ريشه سياست هاي آمريكا را دارند.
مرتضي موسوي نژاد دبير انجمن اسلامي دانشگاه بيرجند نيز طي سخناني در تجمع دانشجويان در مقابل سفارت سوئيس، كاپيتاليسم را مبدأ مشكلات جهان خواند و گفت: 60 سال است كه كاپيتاليسم به محدوديت رسيده و سرشار از تناقض و استثنا است و مردم آمريكا مظلوم واقع شده اند.
وي افزود: مردم آمريكا به اين دليل تجمع كرده اند كه آزادي آن ها به خاطر لذت بخشي اقليت، محدود شده است.
علي جمشيدي دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل هم به عنوان سخنران بعدي، به وجود لابي هاي صهيونيستي در رأس نظام سلطه جهاني اشاره كرد و افزود: سال ها مردم جهان درگير سلطه ظلم و استكبار جهاني هستند كه در رأس آن لابي هاي صهيونيستي قرار دارند، آن ها با مديريت كشورهاي مستكبر و مستبد هر روزه سلطه خود را افزايش مي دهند.
وي ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامي ايران، ليبراليسم و همه حكومت هاي لاييك فهميدند كه يك رقيب بسيار جدي دارند.
قطعنامه پاياني دانشجويان
دانشجويان تجمع كننده مقابل سفارت سوييس در پايان قطعنامه اي صادر كردند. در بخشي از اين قطعنامه آمده است؛ ما اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور ضمن ابراز نگراني از اوضاع در پيش روي مردم آمريكا، از مراجع رسمي و قانوني داخلي و خارجي خواستاريم كه اقدامات ذيل را در جهت رعايت رفتار انساني و رعايت حقوق اوليه بشري در آمريكا در دستور كار فوري خود قرار داده تا از ايجاد فاجعه اي عظيم جلوگيري گردد.
1- دستگاه ديپلماسي خارجي كشور با پيگيري از مراجع بين المللي از وقوع فجايع عظيم تر در روزهاي آتي و احقاق حقوق بشر دوستانه شهروندان در خيابان وال استريت آمريكا پيشگيري نمايد و پاسخگويي كاخ نشينانه سفيد جامع را پيرو اين رفتارهاي خشونت آميز با مردمان بي گناه در مراجع بين المللي مطالبه نمايند.
2- مسئولان سازمان ملل با عنايت به اين كه مقر سازمان در نيويورك مستقر است و از نزديك شاهد رفتارهاي غير انساني در حال وقوع خيابان وال استريت هستند در پيشگيري وقوع فجايع مشابه در روزهاي آتي و آزادي بازداشت شدگان روزهاي اخير اقدام نمايند.
3- رسانه هاي حامي حقوق بشر و مستقل از كانون هاي قدرت نظام هاي سرمايه داري و صهيونيستي در راستاي به تصوير كشيدن چهره واقعي اقدامات ضد حقوق بشري آمريكا در سركوب مردم با روش هاي ضداخلاقي و غير انساني در دوراني كه عرصه گفتمان و تمدن است تلاش مستمر نمايند.

 



وزير دفاع خبر داد موشك كروز ظفر به زودي رونمايي مي شود

وزير دفاع كشورمان از رونمايي موشك كروز ظفر در آينده نزديك و همچنين ساخت جنگنده هاي جديد ايراني خبر داد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در سفر به استان همدان و در حاشيه جلسه هيئت دولت در خصوص جزئيات طراحي و ساخت جنگنده هاي ايراني اظهار داشت: آذرخش و صاعقه دو نوع جنگنده بومي هستند علاوه بر اين ما نسبت به ارتقاء توانمندي هاي فني جنگنده هاي خود اقداماتي را انجام داده ايم.
وي با اعلام اينكه وزارت دفاع ارتقاء بيشتر توانايي اين جنگنده ها را در دستور كار دارد، گفت: علاوه بر اينها طراحي يك سري از جنگنده هاي جديد را در دستور كار داريم.
وزير دفاع در خصوص آخرين دستاوردهاي موشكي جمهوري اسلامي ايران گفت: در هفته دفاع مقدس از موشك كروز قادر رونمايي كرديم ضمن اينكه موشك كروز ظفر نيز در آينده نزديك رونمايي خواهد شد.
وحيدي اضافه كرد: ما برنامه هاي ديگري هم در حوزه ساخت و توليد انبوه موشك هاي بالستيك و موشك هاي كروز در دستور كار داريم كه در آينده نزديك مراحل خود را به اتمام خواهد رساند و ارائه خواهند شد.
وي در خصوص پرونده خريد موشك هاي s300 از روسيه گفت: از نظر ما اين پرونده هنوز باز است و طرف روسي بايد آن را به اجرا بگذارد البته ما توليد بومي سيستم هاي موشكي پدافند بردبلند را در دستور كار داريم.
سردار وحيدي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا پيش پرداخت خريد سامانه موشكي s300 را از روسيه پس گرفته ايد نيز گفت: پيش پرداخت هايي كه به روسيه براي خريد سامانه موشكيs300 پرداخت شده بود را پس گرفتيم.
وي در خصوص ايجاد خط تلفن سرخ بين نظاميان ايران و آمريكا گفت: ما فكر مي كنيم اساس استدلالي كه آمريكايي ها مطرح كرده اند مخدوش است.
وي افزود: آنها مي گويند براي اينكه تنش وجود نداشته باشد خط تلفن بايد داشته باشيم اما نظر من اين است كه اگر آنها از منطقه بيرون بروند هيچ تنشي در منطقه ايجاد نمي شود.
ساخت جنگنده هاي جديد
در دستور كار است
وزير دفاع همچنين در جريان سفر به استان همدان از پايگاه سوم شكاري شهيد نوژه بازديد و از نزديك با قابليت هاي اين پايگاه آشنا شد.
وي در جريان اين بازديد در جمع فرماندهان، خلبانان و افسران اين پايگاه طي سخناني اظهار داشت: نيروي هوايي با اقتدار علمي، عملياتي، روحي، رواني و معنوي همچون شهابي مبين حافظ راستين آسمان ايران اسلامي و از پيشتازان دفاع از كشور است.
وزير دفاع، آشنايي، اشراف و كار با تجهيزات و سيستم هاي پيشرفته، شجاعت و بي باكي در انجام ماموريت هاي محوله و تقديم صدها شهيد و جانباز در دفاع از ميهن اسلامي را از عوامل پديدآورنده اين اقتدار دانست.
وي افزود: ساخت جنگنده هاي جديد در دستور كار وزارت دفاع قرار گرفته است.
وحيدي با بيان اين كه «نيروي پرافتخار هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران جزو اولين نيروهايي بود كه براي دفاع از مردم و ميهن اسلامي به مصاف دشمنان متجاوز رفت» تصريح كرد: پاسخ كوبنده و بمباران گسترده مواضع دشمن در آغازين روزهاي جنگ تحميلي معادلات دشمنان متجاوز را كاملاً برهم زد.
وزير دفاع گفت: امروز نيروي هوايي بسيار پرقدرت است و اين قدرت با توكل به خدا و اتكا به تجهيزات و امكاناتي است كه به دست متخصصان زبده و كارآمد صنايع دفاعي و توانمندي هاي داخل ايجاد شده است نه وابستگي به خارج و بيگانگان.
وحيدي، تنوع جنگنده ها، آماده نگه داشتن آن ها، ارتقا و روزآمدسازي آن ها، طراحي و ساخت جنگنده هاي آذرخش و صاعقه و ساخت هواپيماي جنگنده جديدي را كه در برنامه داريم از نبوغ دانش و فن آوري بومي و بالندگي صنعت دفاعي و نيروهاي زبده عملياتي ذكر كرد كه در اوج تحريم ها توانمندي بسيار بالايي را به منصه ظهور رسانده اند.

 



براي نخستين بار طرح جامع نقاشي ديواري شهدا تصويب شد

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران از تصويب طرح جامع نقاشي ديواري شهدا، تصويرگري شهداي 8 سال دفاع مقدس در فضاي شهر تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرتهران، دكتر سيد محمد جواد شوشتري، با بيان اينكه تصويرگري شهدا در فضاي شهر با هدف زنده نگهداشتن ياد وخاطره دلير مردان اين مرز و بوم و معرفي رشادت هاي آنان به نسل امروز است، گفت: طرح جامع نقاشي ديواري شهدا سه موضوع تهيه بانك اطلاعاتي، مراحل طراحي و اجراي آثار فاخر از شهدا و همچنين مرمت و بازسازي نقاشي هاي ديواري سابق را در برمي گيرد.
وي با اشاره به اينكه تا قبل از تصويب اين طرح هيچ گونه اقدامي براي تهيه شناسنامه آثار و آسيب شناسي آن انجام نشده بود اضافه كرد: اين طرح با تعامل بنياد شهيد و امور ايثارگران و ساير نهادهاي مرتبط مانند موسسه حفظ ارزش ها و آثار دفاع مقدس تهيه و كار مطالعاتي آن براساس وضع موجود نياز سنجي شده است.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اينكه از آغاز امسال اجراي نقاشي هاي ديواري شهدا متناسب با طرح جامع انجام شده است و بر همان اساس نيز كارهايي در دست اجرا داريم گفت: سال گذشته، طراحي، اجرا و مرمت 30 اثر از نقاشي هاي ديواري در شهر تهران به موضوع شهادت اختصاص داشت كه امسال نيز طبق برنامه ريزي انجام شده مطابق با طرح جامع نقاشي ديواري شهدا تاكنون 14اثر طراحي، اجرا و مرمت شده است.
وي با تاكيد بر اينكه سازمان زيباسازي درحوزه زيبايي شناسي نقاشي هاي ديواري شهدا تصميم گيري مي كند و انتخاب تصوير و مكان اجراي آن با پيشنهاد بنياد شهيد و امور ايثارگران و يا ساير نهادهاي ذيربط است، گفت: سازمان زيباسازي امسال به مناسبت سي و دومين سالگرد هفته دفاع مقدس در طرحي با همكاري بنياد شهيد و امور ايثارگران 32 نقاشي ديواري با موضوع ايثار وشهادت را در فضاي شهر طراحي و اجرا و يا مرمت مي كند.

 



در مورد پرونده يوسف ندرخاني رئيس ديوان عالي كشور ادعاهاي ضد انقلاب را تكذيب كرد

سرويس سياسي-
آيت الله محسني گركاني در واكنش به جوسازي هاي سايت هاي ضد انقلاب و بيگانه ضمن تكذيب اين اخبار تصريح كرد كه پرونده يوسف ندرخاني به ديوان عالي كشور واصل نشده است.
رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به جوسازي هاي اخير در مورد اجراي حكم اعدام شخصي به نام يوسف ندرخاني به فارس گفت: هنوز حكم اعدام وي تاييد نشده است.
وي درباره محتواي اين پرونده افزود: بنده در حال حاضر در مورد اين پرونده اطلاعي ندارم اما اجمالا اعلام مي كنم كه موضوع تاييد نشده است.
اين مقام عالي قضايي همچنين تاكيد كرد: اصلا اين پرونده هنوز به ديوان عالي نيامده است يا حداقل بنده در مورد آن اطلاعي ندارم.
رسانه هاي غربي با دستاويز قرار دادن پرونده يك متجاوز و اخاذي در استان گيلان مدعي شدند كه دستگاه قضايي ايران يك فرد را كه از دين اسلام خارج شده و به اصطلاح خودشان كشيش شده، به اعدام محكوم كرده است.
اگرچه كاخ سفيد، مقامات اتحاديه اروپا و وزارت خارجه رژيم سلطنتي انگليس مدعي بودند كه ندرخاني به دليل خروج از دين اسلام به اعدام محكوم شده است اما اطلاعات به دست آمده نشان مي دهد كه «يوسف ندرخاني» به اتهام انجام جرايم خشن مانند «تجاوز» و «اخاذي هاي متعدد» به اين مجازات محكوم شده و اساسا صدور اين حكم هيچ ارتباطي با مسئله خروج وي از دين ندارد.

 



اظهارات احمدزاده در همدان: هر كسي اشياي عتيقه را دزديده لعنت كنيد!

همدان-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در مورد راهبرد اين سازمان در قبال سرقت و قاچاق اشياي عتيقه گفت: هر كس اشياي عتيقه را دزديده او را لعنت كنيد.
به گزارش خبرنگار ما از همدان، روح الله احمدزاده درنشست مطبوعاتي با خبرنگاران به مناسبت سفر اعضاي هيئت دولت به اين استان در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر ثبت جهاني آثار و ابنيه تاريخ كشور نام «گنبد قابوس» را «گنبد كاووس» خواند و با تذكر اطرافيان آن را اصلاح كرد.
وي كه در قبال پاسخ به سوالات خبرنگاران، اطلاعات كافي نداشت و مشاوران و معاونان دائما وي را با برگه هاي يادداشت همراهي مي كردند؛ درباره مشايي اظهار داشت: مشايي فردي به غايت مومن، متعهد، انقلابي و اصولگراست و هدفش سرافرازي ايران است! اما چه كنيم فضا تنگ است.
معاون رئيس جمهور راهبرد اين سازمان را در قبال سرقت اشيا و آثار باستاني به عنوان سرمايه هاي معنوي كشور گفت: هر كس اشيا عتيقه را دزديده او را لعنت كنيد.
احمدزاده در ادامه افزود: بنده بيش از هر كسي براي ميراث فرهنگي حرص مي خورم و اگر بدانم كه كسي چنين كاري كرده است با او برخورد قاطع خواهم كرد.
وي مطالب منتشره از سوي روزنامه كيهان و مدير مسئول آن را در اين زمينه موجب كاهش شديد اعتماد اجتماعي در بين مردم دانست و گفت: يك روز قضيه اختلاس را بزرگ مي كنند و روز ديگر ماجراي سرقت اشيا عتيقه را مطرح مي كنند، با اين كارها به نظام ضربه خواهند زد.
احمدزاده با اشاره به اينكه آقاي شريعتمداري نسبت به اين موضوع يعني قاچاق اشيا عتيقه «جهل دارند» بيان داشت: اين كار به هيچ وجه اخلاقي نيست!
وي همچنين افزود: بايد از آقاي شريعتمداري پرسيد كجا نشسته است كه اين گونه مسايل را مطرح مي كنند؟
گفتني است رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در ادعاي خويش به يكي از يادداشت هاي اخير كيهان اشاره دارد كه در آن از سرقت برخي از اشياء موجود در موزه ملي خبر داده شده بود كه پرونده آن هم اكنون در مراكز و مراجع مربوطه در حال رسيدگي است.

 



پايان ششمين جشنواره بين المللي شعر رضوي در اروميه

ششمين جشنواره بين المللي شعر تركي آذري با حضور ميهمانان داخلي و خارجي و معرفي آثار برتر در اروميه به پايان رسيد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در مراسم پاياني اين جشنواره پس از قرائت اشعاري توسط شركت كنندگان بيانيه هيئت داوران خوانده شد.
در جشنواره مذكور پنج اثر از شاعران داخل و پنج اثر از هنرمندان خارج كشور در بخش اصلي و در بخش جنبي نيز از آثار داخلي و خارجي هركدام دو اثر به عنوان آثار برتر معرفي شدند و از صاحبان آنان تجليل به عمل آمد.
مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي در مراسم اختتاميه اين جشنواره گفت: اهل بيت(ع) سفينه نجات انسان به سوي رستگاري و تعالي هستند و سعادت و رستگاري حقيقي تنها در سايه حب ولايت اهل بيت(ع) ميسر است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدباقر كريمي افزود: عشق به اهل بيت(ع) در دل تمام مومنان و مسلمانان وجود دارد و امام هشتم(ع) به خاطر حضورش در ايران معنويت خاصي به كشور و مردم بخشيده است.
وي در ادامه گفت: 60درصد آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره متعلق به جوانان هنرمند كشور است كه اين امر نشان دهنده توجه بيش از پيش هنرمندان به هنر ديني و اهل بيت(ع) است.
در ششمين جشنواره بين المللي شعر رضوي به زبان تركي آذري 50 اثر در بخش اصلي و 200 اثر در بخش جنبي ارائه شد.
اين جشنواره به مدت دو روز در اروميه برگزار شد.

 



ديدار لاريجاني با رؤساي اسبق قوه قضائيه

رئيس مجلس شوراي اسلامي با آيت الله يزدي و موسوي اردبيلي در قم ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدارها كه به صورت جداگانه و محرمانه برگزار شد هيچ يك از خبرنگاران رسانه هاي گروهي حضور نداشتند.
گفته مي شود در اين ديدارها در خصوص مسائل منطقه، بيداري اسلامي و موضوعات داخلي بحث و تبادل نظر شده است

 



معاون اول قوه قضائيه: ورودي پرونده ها به دستگاه قضايي و تعداد زندانيان زيبنده كشور ما نيست

معاون اول قوه قضائيه گفت: بالا رفتن تعداد ورودي پرونده ها به دستگاه قضايي و افزايش جرم و تعداد زندانيان زيبنده كشور ما نيست.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي طي سخناني در اولين نشست هماهنگي كارگاه هاي آموزش مديريت پيشگيري از وقوع جرم شهرستان هاي خراسان رضوي تصريح كرد: جرم شناسان در بررسي جرم، انگيزه را پيش نياز وقوع جرم مي دانند.
وي ادامه داد: چگونه تربيت كردن را بايد از فرهنگ علوي و ديني بياموزيم. سازمان هاي فرهنگ ساز مثل صدا و سيما، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و از همه مهم تر خانواده ها نقش زيادي در پيشگيري از جرم بر عهده دارند.
معاون اول قوه قضائيه در ادامه با اشاره به معناي وسيع واژه كرامت افزود: بايد با برگزاري جشن هايي مثل دهه كرامت جامعه را به سمت فرهنگ كرامت سوق دهيم زيرا اگر انسان ها به مرحله اي از كرامت برسند، مي توانند در مقابل شياطين درون و برون مقاومت كنند و اين گونه از وقوع جرم مي توان پيشگيري كرد.
رئيسي با بيان اينكه انگيزه در هر صورت ممكن است به وجود بيايد، خاطرنشان كرد: بايد بسترهاي وقوع جرم را از بين ببريم. اگر نگاهي اجمالي به فسادهاي مالي سال 73، شهرام جزايري و امثال آن بيندازيم متوجه مي شويم جنس همه اين جرم ها يكي است و تا ساز و كارهاي ما در نظام بانكي اصلاح نشود، باز هم شاهد چنين جرم هايي خواهيم بود.
وي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا گفت: دستگاه قضايي كشور به عنوان وظيفه قانوني، شرعي و انقلابي خود از آمران به معروف و ناهيان از منكر حمايت مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي افزود: تمامي قضات و دادستان ها وظيفه قانوني، شرعي و انقلابي دارند كه از هر آمر به معروف و ناهي از منكر در عمل و اجرا حمايت كنند.
وي ادامه داد: بايد آمر به معروف و ناهي از منكر اين احساس را داشته باشد كه در پرتو حمايت و پشتوانه دستگاه قضايي، اين فريضه شرعي را انجام مي دهد.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه نيز با تأكيد بر لزوم حركت به سمت جامعه عاري از جرم، اظهار كرد: ما مي گوييم مي توان جامعه را با دين هدايت كرد و حال اگر در جامعه ديني جرم وجود داشته باشد، نمي تواند براي جوامع ديگر الگو باشد.
به گزارش ايسنا، محمدباقر ذوالقدر طي سخناني در اولين نشست هماهنگي كارگروه هاي آموزش مديريت پيشگيري از جرم شهرستان هاي استان خراسان رضوي تصريح كرد: روند فزاينده جرم در كشور، حساس است و اين مسئله اي است كه در اولويت اقدامات پيشگيرانه ما قرار دارد.

 



عضو فقهاي شوراي نگهبان: آيت الله مصباح يزدي ايستادگي هاي فراواني در برابر انحرافات داشته است

عضو فقهاي شوراي نگهبان قانون اساسي، با بيان اين كه علماي دين همواره در برابر انحرافات ايستادگي كرده اند، نقش آيت الله مصباح يزدي را در مقابله با انحرافات برجسته توصيف كرد.
به گزارش خبرنگار رسا، آيت الله مدرسي يزدي، در اجلاسيه منطقه اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه پيش از ظهر پنجشنبه در مسجد حظيره يزد برگزار شد، با قدرداني از دست اندركاران برگزاري اين اجلاس مهم، بيان داشت: جاي آيت الله يزدي و آيت الله مصباح يزدي كه به دليل كسالت و اشتغال فراوان در اين اجلاس حضور نداشتند خالي است.
وي در ادامه با بيان اينكه بايد خداوند را به خاطر نعمت هايي كه داريم شاكر باشيم، ابراز داشت: زماني حوزه علميه يزد مركز علم و عالم و پرتحرك بوده است، عالماني زاهد و با تقوا در اين شهر مي زيسته اند كه هر كدام اسوه و الگو و در سطح علماي نجف بودند.
آيت الله مدرسي يزدي گفت: در زمان رژيم پهلوي خبيث تمام اينها نابود شد و پيامدهاي هجوم استعمار و مزدوران و دست نشاندگان آنان شرايط ناگواري را در يزد حاكم كرد.
اين عضو فقهاي شوراي نگهبان قانون اساسي تصريح كرد: با پيروزي انقلاب اسلامي ورق برگشت و يزد تبديل به پايگاه انقلاب شد، بعد از اينكه در زمان امام، فساد بني صدر ايجاد شد، آيت الله صدوقي و ساير بزرگان موضع گرفتند.
وي با بيان اينكه علماي يزد همواره در مقابل انحراف ها ايستاده اند، بيان داشت: آيت الله مصباح نيز ايستادگي هاي بسياري كردند تا جلوي انحرافات گرفته شود، اينها همه بركت انقلاب و فداكاري امام، علما و شهدا است و بايد قدر آن را بدانيم.
آيت الله مدرسي يزدي با بيان اينكه الان نگاه دنيا به حوزه معطوف شده و جهان به خاطر انقلاب اسلامي تكان خورده است، گفت: اين موقعيت عظيم در اختيار حوزويان، علما و روحانيت قرار گرفته است و بايد به بهترين شكل ممكن از آن بهره جست.
وي بيان داشت: شكر خدا اين است كه طريق صالحه را ادامه بدهيم و تقوا، علم و آگاهي به زمان را در خود داشته باشيم و براي انجام دقيق رسالت خود تلاش وافري بكنيم.

 



وزير كشور: راهبرد دشمن كاهش مشاركت انتخابات است

همدان و ملاير- خبرنگاران كيهان:
وزير كشور گفت: راهبرد دشمن كاهش مشاركت مردم در انتخابات آينده مجلس است.
مصطفي محمدنجار در جلسه شوراي اداري شهرستان همدان، افزود: ملت ايران 29 بار پاي صندوق هاي راي رفته و حتي زير بمباران و موشكباران دشمن صحنه را خالي نكرده است و دشمن نيز از اين نقطه اقتدار ما كه نماد مردم سالاري ديني است، ناراحت است.
وي تاكيد كرد: دشمن ضربه خورده و سعي دارد مشاركت مردم را در انتخابات آينده كم كند اما ملت ما با حضور در صحنه برعكس عمل خواهد كرد.
محمدنجار اعلام كرد: وزارت كشور براساس مر قانون انتخابات را برگزار و از آن صيانت خواهد كرد و لذا بايد بستر فراهم شود تا مشاركت مردم در همه نقاط پرشكوه باشد.
معماري اسلامي- ايراني
وزير آموزش و پرورش در مراسم افتتاح مجتمع آموزشي فرهنگي باباطاهر همدان گفت: هم اكنون ساخت و ساز در آموزش و پرورش را به سوي مجتمع سازي برده ايم به طوري كه مدارس همه مقاطع تحصيلي در يك مجتمع بزرگ آموزشي ايجاد و تجميع مي شوند.
وي با تاكيد بر بكارگيري سبك معماري اسلامي- ايراني در ساخت مجتمع ها، اظهار داشت: اين معماري در شهرهاي گوناگون با توجه به شرايط و سبك معماري اصيل و بومي، متفاوت است مثلا در همدان بهتر است معماري اسلامي همدان را شاهد باشيم و مي توانيم از نام بزرگان هر منطقه نيز بهره ببريم.
مبارزه با ريزگردها
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در گفت وگو با خبرنگاران گفت: كشور ما در موضوع ريزگردها و جلوگيري از توسعه بيابان ها بسيار موفق عمل كرده است.
محمدي زاده افزود: به منظور مبارزه با ريزگردها توافقنامه منطقه اي با كشور تركيه، ايران، عراق، سوريه، قطر، امارات و كويت صورت گرفته كه براساس آن ايران به عنوان طراح و مجري مديريت حل بحران انتخاب شده كه با اعتباري كه از سوي كشور عراق تامين مي شود و مبلغ آن يك ميليارد و 200 ميليون دلار است مي توانيم سالانه 200 هزار هكتار از شن هاي روان كشور عراق را نيز تثبيت كنيم.
وي يادآور شد: همچنين طي توافق با كشور سوريه، 450 هزار هكتار از شن هاي روان آن كشور نيز تثبيت خواهد شد و با كشورهاي قطر، عربستان و كويت هم توافقات اوليه انجام شده است.
احداث 8 بيمارستان
وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در جلسه شوراي اداري شهرستان ملاير اظهار داشت: در سه دوره سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به همدان 56 طرح و پروژه در حوزه بهداشت و درمان تصويب شد كه حجم بالايي از اين تعداد اجرايي شده است.
وي با اشاره به ديگر خدمات بهداشتي در استان همدان گفت: هم اكنون احداث و تكميل 8 بيمارستان با ظرفيت 800 تخت در استان همدان در دست اجراست.
آزادي 100 زنداني
وزير دادگستري در مراسم آزادي 100 نفر از زندانيان بدهكار همدان گفت: اين زندانيان 20 ميليارد و 711 ميليون ريال بدهكار بودند كه شكات و طلبكاران 7 ميليارد و 270 ميليون ريال را گذشت كردند و 5 ميليارد و 210 ميليون ريال نيز توسط خود زندانيان تامين شده است.
وي افزود: نهاد رياست جمهوري 5 ميليارد ريال و ستاد ديه استان همدان 2 ميليارد و 200 ميليون ريال و كميته امداد استان و ستاد ديه مركز نيز هر كدام 600 ميليون ريال براي آزادي اين زندانيان كمك كرده اند.

 



اخبار ادبي و هنري

ترويج همجنسگرايي در شبكه «من وتو»!
شبكه بهايي «من و تو» در قالب مستندي به ترويج و تبليغ همجنسگرايي پرداخت.
به گزارش خبرنگار كيهان: اين شبكه با ساخت مستندي درباره زندگي خواننده و شومن تلويزيون رژيم طاغوت كه پس از انقلاب به خارج فرار كرد، همجنسگرايي را ميلي شخصي و ژنتيك توصيف كرد.
اين فيلم با اشاره به اين كه شومن در مظان تمايلات همجنسگرايانه بود، از قول آهنگسازي ضد دين به نام اسفنديار منفردزاده، تاكيد بر آزادي همجنسگرايان توسط وي را، باوري متحدانه برشمرد.
شبكه من و تو متعلق به شبكه تلويزيوني مرجان معرفي مي شود كه مالكيت آن با خواهر و برادري به نام مرجان و كيوان عباسي است. پدر اين دو صاحب شبكه اي پورنو و غيراخلاقي به نام «Hostlertv» در كاناداست. فعاليت بهائيان در من و تو و بخصوص فردي به نام «مك وولين» به عنوان رابط ميان وزارت خارجه انگليس و من و تو، اين شبكه را به عنوان مكمل بي بي سي فارسي توصيف مي كند.
تمسخر ارزشهاي اسلامي، تاكيد بر ضرورت روابط نامشروع، ترويج زندگي غربي، ارائه تصويري زشت از جامعه ديني و نفي پيشرفتهاي علمي و صنعتي ايران، از محورهاي اصلي برنامه هاي من و توست.
گفتني است اين برنامه مستند، توسط عواملي سكولار تهيه شده است كه يكي از آنها «رها-ا» شناخته مي شود.
وي بنا به اعتراف خودش، از بهائيان متعصب و فعال در جريان فتنه اسرائيلي - آمريكايي 88 است. مادر وي آشپز كاخ نياوران بوده است.
«سالومه-سيدي نيا» هم يكي از مجريان ضد دين و مطلقه اي است كه در قالب يك برنامه درجه سه، به تمسخر نظام و دستاوردهاي علمي ايران مشغول است. وي كه در ميان كاركنان من و تو، به زني داراي تمايلات همجنسگرايانه شدت دارد، خود را نامزد برنامه ساز ضد دين ديگري به نام اميرعلي معرفي مي كند.
«ندا-ج» هم از ديگر مجريان بهايي من و توست. اخبار رسيده از درون اين شبكه از تلاش براي جذب بهائيان به عنوان برنامه ساز و مجري حكايت مي كند.
برگزيدگان ششمين جشنواره فيلم رضوي معرفي شدند
در مراسمي كه پنجشنبه گذشته در سالن «سينما حقيقت» مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برگزار شد، برگزيدگان ششمين جشنواره فيلم رضوي تقدير شدند.
در اين مراسم از مهدي فقيه و جليل عرفان منش تجليل به عمل آمد. همچنين برگزيدگان اين دوره از جشنواره فيلم رضوي به اين شرح معرفي شدند:
در بخش فيلم هاي داستاني بلند «مسافر باران» به كارگرداني «داريوش ياري» و تهيه كنندگي محمد ياوري عنوان بهترين فيلم و بهترين كارگرداني معرفي شد.
در بخش هاي بهترين فيلم كوتاه داستاني و بهترين كارگرداني فيلم كوتاه داستاني، هيئت داوري هيچ اثري را شايسته تشخيص ندادند و تنها از «جاده مسدود است» به كارگرداني وحيد حاجيلويي تقدير كردند. در بخش فيلم هاي مستند «امام رضا(ع)» به تهيه كنندگي زمان لطفيان برنده بهترين فيلم و «مشتي اسماعيل» «مهدي زمانپور كياسري» و «مريم فتحي فر» و «فرخ حنيفه نژاد» كارگردانان فيلم مستند «وندا» به عنوان بهترين كارگرداني فيلم مستند جشنواره انتخاب شدند و از «روزگار ما كمي آنسوتر» به تهيه كنندگي نجم الدين شريعتي تقدير شد.
نمايشگاه مقاومت در لبنان افتتاح شد
نمايشگاه و كارگاه دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت، در شهر «مليتا» كشور لبنان افتتاح شد.
در اين نمايشگاه 50 اثر برگزيده از دوره نخست اين جشنواره به نمايش گذاشته مي شود و همزمان با آن يك دوره كارگاه آموزشي نيز در يكي از دانشگاه هاي اين كشور برگزار مي شود. در طي روزهاي برپايي اين كارگاه، طاهر شيخ الحكمايي و علي يوسفي به نمايندگي از كشور ايران در كنار استادان و هنرمندان لبناني به آموزش و داري آثار توليد شده به منظور حضور در دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت خواهند پرداخت. اين نمايشگاه پيش از اين نيز با استقبال كم نظير هنرمندان در كشور سوريه برگزار شده و در ادامه نيز، فعاليت خود را از اوايل آبان ماه در كشور تونس ادامه خواهد داد. گفتني است، دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت، از سوي بنياد فرهنگي روايت با دبيركلي حبيب الله صادقي از آذر سال جاري همزمان در تهران و ساير استان هاي كشور برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14