(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مهر 1390- شماره 20042

حديث دشت عشق
اوج آمادگي تيم ملي وزنه برداري پيش از آغاز رقابت هاي جهاني پاريس سليمي بازهم ركورد جهان را شكست
اخبار كوتاه از فوتبال
ميزباني و سهرابي لژيونر شدند پاي ركابزنان ايراني به اسپانيا رسيد
مسابقات باشگاهي دووميداني صدرنشيني نفت و شكستن 2 ركورد
لغو سفر تيم ملي روئينگ به مسابقات انتخابي المپيك
رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني كشور خراسان رضوي قهرمان شد
خواندني از ورزش ايران
درگيري و جنجال كشتي گيران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «نوروز علي شمس»
بيا با گل لاله بيعت كنيم

سفارش پدر و علاقه خويش، او را برخوان كريمانه اهل بيت(ع) در حوزه علميه نجف آباد نشاند. او تحصيلاتش را نزد آقا شيخ ابراهيم در آن حوزه شروع كردو با وجود فضاي فشاري كه بر حوزه هاي علميه حاكم بود راهش را به خوبي ادامه داد. شهيد شمس از همان آغاز نوجواني با مسجد و فعاليت هاي فرهنگي سر و سري داشت و مبارزات خود را از آغاز طلبگي عليه طاغوت شكل مي داد.
اين طلبه مجاهد از اوايل سال 60 عازم جبهه هاي نور عليه ظلمت شد. در چندين عمليات، حضوري چشمگير داشت و در يكي از عمليات ها مجروح گرديد. در جبهه ها گاه راننده بود و گاه آرپي جي زن و همواره مبلغ اسلام. او در جبهه اروندكنار بر اثر اصابت تركش به چشمش، جامه سرخ شهادت پوشيد و جام وصال جمال يار را نوشيد.
طلبه بسيجي شهيد «نوروزعلي شمس»، سال 1338 در كهريزسنگ متولد شد و در 23/9/1364 در اروندكنار به شهادت رسيد.

 



اوج آمادگي تيم ملي وزنه برداري پيش از آغاز رقابت هاي جهاني پاريس سليمي بازهم ركورد جهان را شكست

آخرين ركوردگيري تيم ملي وزنه برداري كشورمان با قدرت نمايي قويترين مرد جهان و مهار وزنه اي كه تاكنون هيچ وزنه برداري در دنيا آن را بالاي سر نبرده بود، پاياني شيرين و دلنشين داشت.
در اين ركوردگيري كه با حضور رئيس و دبير فدراسيون وزنه برداري، مديركل تربيت بدني سنندج و جمعي ديگر از مسئولان استاني سنندج و همين طور خيل پرشور تماشاگران اين شهرستان در خانه وزنه برداري تختي برگزار شد، بهداد سليمي قويترين مرد جهان و بهترين وزنه بردار سال 2010 دنيا همه حاضران در سالن را مبهوت و شگفت زده قدرت خود كرد و در عين ناباوري در حركت يك ضرب، وزنه 217 كيلوگرم را بدون كمترين مشكل بالاي سر خود نگه داشت.
سليمي حركت يك ضرب خود را با مهار وزنه 209 كيلوگرم آغاز كرد و براي دومين بار، وزنه 214 كيلوگرم را كه يك كيلوگرم بيشتر از ركورد جهاني حسين رضازاده بود بالاي سر برد. اما اوج هنرنمايي ستاره بي چون و چراي وزنه برداري ايران زماني بود كه براي اولين بار پشت وزنه 217 كيلوگرم ايستاد. باورش براي خيلي ها سخت بود كه بهداد سليمي بتواند اين وزنه با ارزش را هم بالاي سر ببرد، اما همانند دو حركت اولش، اين بار هم به راحتي وزنه را مهار كرد تا حسين رضازاده و همه حاضران در سالن به صورت ايستاده و با تشويق بي امان خود از اين ملي پوش وزنه برداري قدرداني كنند.
سليمي با مهار اين وزنه نشان داد حتي مي تواند ركورد جهاني حركت يك ضرب دسته فوق سنگين را به ميزان 4 كيلوگرم افزايش دهد. او در حركت دو ضرب هم نمايش خوبي داشت و با مهار وزنه 256 كيلوگرم به ميزان يك كيلوگرم بيشتر از ركورد مجموع حسين رضازاده، به نام خود به ثبت رساند.
انوشيرواني؛ 205 كيلوگرم
در شبي كه بهداد سليمي فراتر از انتظار وزنه زد، سجاد انوشيرواني، ديگر وزنه بردار سنگين وزن تيم ملي هم خوش درخشيد و در حركت يك ضرب وزنه با ارزش 205 كيلوگرم را بالاي سر برد. انوشيرواني كه حالا يكي از مدعيان كسب مدال جهاني به شمار مي رود در حركت دو ضرب هم پس از مهار وزنه 230 كيلوگرم، پشت وزنه 240 قرار گرفت اما به دليل آسيب ديدگي از ناحيه زانو نتوانست آنطور كه خودش انتظار داشت نتيجه بگيرد.
براري و نصير شلال در يك سطح
محمدرضا براري و نواب نصير شلال، دو وزنه بردار دسته 105 كيلوگرم كشورمان هم رقابت نزديكي داشتند و در نهايت با يك كيلوگرم اختلاف نسبت به يكديگر به كار خود در مجموع دو حركت خاتمه دادند. در اين ميان تنها برتري براري نسبت به نصيرشلال مهار وزنه 181 كيلوگرم در حركت يك ضرب بود، جايي كه نصيرشلال حدنصاب 180 را براي خود به ثبت رسانده بود. اين دو ملي پوش در حركت دو ضرب هم عملكرد يكساني داشتند و هر دو پس از مهار وزنه 215 كيلوگرم، در مهار وزنه هاي 220 و 225 كيلوگرم ناموفق بودند. عدم كنترل وزنه در بالاي سر، عاملي بود كه اجازه نداد اين دو ملي پوش دسته 105 كيلوگرم ركوردهاي بهتري را به ثبت برسانند.
شرايط خوب دو ملي پوش دسته 94
اصغر ابراهيمي و سعيد محمدپور هم با آمادگي مطلوبي درركوردگيري تيم ملي شركت كردند. اين دو ملي پوش دسته 94كيلوگرم كشورمان در حركت يك ضرب رقابت نزديكي داشتند اما ابراهيمي با مهار وزنه 181 كيلوگرم، به ميزان دو كيلوگرم بيشتر از محمدپور وزنه زد. با اين حال در دو ضرب شرايط متفاوت بود، چرا كه ابراهيمي به دليل دردكمر نتوانست روي تخته بيايد اما محمدپور پس از بالاي سربردن وزنه 215كيلوگرم، سعي كرد به ركورد شخصي اش حمله كند كه 2 بار در مهار وزنه با ارزش 223 كيلوگرم ناموفق بود. محمدپور درحالي نتوانست خود را به ركورد كوروش باقري (225كيلوگرم) نزديك كند كه در هر دو بار به راحتي وزنه 223 كيلوگرم را بالاي سر برد اما نتوانست آن را كنترل كند.
بازگشت رستمي به روزهاي اوج
بعد از بهداد سليمي كه بيشتر از ركوردهاي جهاني وزنه زد، يكي از شاخص ترين وزنه برداران ركوردگيري تيم ملي كيانوش رستمي بود. رستمي كه به دليل درد زانو، دريكماه گذشته تمرينات خوبي را سپري نكرده بود، طي يك هفته آخر اردوي سنندج دوباره خود را به شرايط آرماني نزديك كرد و با مهار وزنه هاي 171كيلوگرم دريك ضرب و 210 كيلوگرم و در دو ضرب، چيزي درحد و اندازه هاي مدال جهاني مسابقات آنتاليا 2010 وزنه زد.
البته كيانوش رستمي بيشترين وزنه ها را دراين ركوردگيري از دست داد و اگر تمركز بيشتري داشت مي توانست با مهار وزنه هاي 178 كيلوگرم دريك ضرب و 215 كيلوگرم در دو ضرب، همه را شگفت زده كند؛ وزنه هايي كه رستمي آنها را تا بالاي سر برد، اما نتوانست خوب كنترل كند.
دردسته 85كيلوگرم احمد سجابي هم با وجود آنكه با مشكل كمبود وزن روبرو بود با مجموع 351 كيلوگرم وزنه هايي بهتر از ركوردگيري قبلي تيم ملي زد و نشان داد روند روبه رشدي را درپيش گرفته است.
بهروزي و عسكري؛ بهتر از قبل
درسبك وزن هم ركوردها براي كادر فني تيم ملي راضي كننده بود. سجاد بهروزي ملي پوش دسته 96 كيلوگرم كشورمان درحركت يك ضربه وزنه 149 و در دو ضرب وزنه 180كيلوگرم را بالاي سر برد كه تا قبل از اين ، طي ماه هاي گذشته هيچ گاه موفق به مهار آنها نشده بود. اين روند صعودي براي مجيد عسكري ملي پوش دسته 62 كيلوگرم كشورمان نيز صادق بود، به طوري كه او نيز براي اولين بار دراين دسته وزنه 130كيلويي را در حركت يك ضرب بالاي سر برد. عسكري حتي به وزنه 132كيلوگرم نيز حمله كرد اما در هنگام مهار آن از ناحيه كتف دچار آسيب ديدگي شد و به همين خاطر نتوانست درحركت دو ضرب شركت كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ديدار تداركاتي ويارئال با استقلال يا پيروزي
سفير اسپانيا در ايران از برگزاري ديدار دوستانه تيم باشگاهي ويارئال با يكي از تيم هاي استقلال يا پيروزي در ايران خبر داد.
لئوپلدو استامپا سفير اسپانيا در ايران كه صبح ديروز براي تماشاي مسابقات جام چوگان در زمين قصرفيروزه حاضر شده بود درباره تعامل بين كشور اسپانيا و ايران در زمينه ورزش خاطرنشان كرد: درصدد هستيم مدرسه فوتبال بارسلونا را در ايران راه اندازي كنيم تا با استعداديابي از جوانان ايراني بتوانيم آنها را راهي اين باشگاه مطرح كنيم. سفير اسپانيا در ايران يادآور شد: در تلاشيم بازي هاي تداركاتي بين تيم هاي اسپانيايي و ايراني برگزار كنيم. در آينده اي نزديك قصد داريم با هماهنگي هاي صورت گرفته بازي تداركاتي بين ويارئال و يكي از دو تيم استقلال و پيروزي در تهران برگزار كنيم. در حال حاضر مذاكرات را آغاز كرده ايم و به زودي زمان اين بازي را مشخص مي كنيم.
پدر وين روني دستگير شد
پدر مهاجم تيم ملي انگليس به خاطر دست داشتن در ماجراي رشوه و تباني در فوتبال دستگير شد.
پس از آنكه يك روز قبل پرده از رسوايي مالي تازه اي در فوتبال انگليس برداشته و فاش شد نفراتي در اين تباني در انگليس و اسكاتلند دست داشته اند، پليس لندن اعلام كرد 9 نفر دستگير شده اند كه در ميان آنها، پدر وين روني نيز به چشم مي خورد.
درخشان، منيعي و ابوالفتحي بايد پاسخگو باشند
كميته نظارت بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ اعلام كرد حميد درخشان، مجيد ابوالفتحي و ميثم منيعي بايد در مورد قراردادهاي مشكوك برخي از بازيكنان در سازمان ليگ توضيحات لازم را بدهند و هرگونه خسارت مادي احتمالي به شاهين بوشهر را جبران كنند در غير اين صورت آنها به مراجع ذي صلاح معرفي خواهند شد.
در بيانيه اين كميته آمده است: حميد درخشان در اين فصل و تا پايان ليگ يازدهم فقط مي تواند در شاهين بوشهر مربيگري كند و اجازه مربيگري در هيچ تيمي و هيچ رده ديگري از ليگ فوتبال ايران را ندارد تا پاسخگوي قراردادهاي برخي از بازيكنان شاهين بوشهر باشد.
كي روش: نگراني ما فوتبال و امكانات آن است
سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران از نشست هم انديشي با مربيان ليگ برتري ابراز رضايت كرد. او اميدوار است اين نشست ها در آينده هم برگزار شود.كارلوس كي روش پس از نشست پنجشنبه با مربيان ليگ برتري در جمع خبرنگاران گفت: جلسه بسيار خوبي بود. ما درباره مسائل مختلفي با بعضي از مربيان تيم هاي ليگ برتري صحبت كرديم تا اينكه به شناخت بيشتري از شرايط فوتبال در ايران و تعاملي كه مي توانيم با هم داشته باشيم، رسيديم. ما درباره برنامه هاي ليگ، برنامه ريزي هاي تيم ملي و نيز درباره كيفيت بازيكنان و اينكه چطور آنها را از نظر فني ارتقا دهيم، صحبت كرديم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه نظرتان درباره استقبال حضور تنها هفت مربي ليگ برتري چيست، تصريح كرد: شايد مربياني كه نيامدند مشكلات شخصي داشتند. مهم اين است كه همين چند نفر آمدند و ما صحبت هاي خوبي با هم داشتيم. اميدوارم در جلسات آينده مربيان بيشتري حضور پيدا كنند. بايد روابط كادر فني تيم ملي و مربيان ليگ برتر بسيار خوب باشد. اين نكته بسيار مهمي است كه مربيان در چنين جلساتي حاضر شده و به ما كمك كنند. من از آنها مي خواهم كه ما را در آينده همراهي كنند.سرمربي تيم ملي درباره اين نشست افزود: اميدوارم كه در آينده هم نشست هاي مشابه بيشتري داشته باشيم و بهتر است كه نه تنها جلسات جمعي بلكه جلسه هاي انفرادي هم به صورت يك به يك با مربيان برگزار كنيم. ما امروز درباره اينكه چطور پيشرفت كنيم و چطور فوتبال بهتر و ورزشگاه هاي بهتري داشته باشيم، صحبت كرديم. نگراني ما هم همين فوتبال و امكانات آن است.
سايت AFC بخش فارسي خود را حذف كرد
سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا در اقدامي عجيب بخش فارسي سايت خود را حذف كرد. ديروز (جمعه) سايت رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا در اقدامي عجيب بخش فارسي سايت خود را حذف كرد. حتي آيكون بخش فارسي نيز از روي سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا برداشته شده است.
دعوت از 14 بازيكن به تيم ملي فوتسال
علي صانعي سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان اسامي 14 بازيكن را براي همراهي اين تيم در مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل اعلام كرد.
تيم ملي فوتسال بزرگسالان كشورمان به منظور شركت در تورنمنت «گرند پريكس» برزيل 21 مهر تهران را به مقصد برزيل ترك مي كند.بر اين اسامي 14 بازيكن دعوت شده به اين شرح است: مهدي جاويد، حسين طيبي، محمد طاهري، علي اصغر حسن زاده، جواد اصغري مقدم، مجتبي نصيري نيا، احمد اسماعيل پور ، مجيد لطيفي ، وحيد شمسايي، محمد كشاورز و مصطفي نظري، حميد احمدي ، مصطفي طيبي و سعيد تقي زاده.

 



ميزباني و سهرابي لژيونر شدند پاي ركابزنان ايراني به اسپانيا رسيد

براي نخستين بار قادر ميزباني و مهدي سهرابي از ركابزنان كشورمان با عقد قرارداد با يك تيم اروپايي به تيم GEOX اسپانيا پيوستند.
مهدي سهرابي پس از كسب عناوين قهرماني در تورهاي مختلف يك سال گذشته آسيا و در نهايت تكرار عنوان برترين ركابزن حاضر در تورهاي آسيايي در سال 2011 از سوي اتحاديه جهاني دوچرخه سواري به همراه قادر ميزباني ديگر ملي پوش مطرح ايران نظر يك باشگاه اروپايي در اسپانيا را به خود جلب كرده اند.
باشگاه GEOX اسپانيا به عنوان سومين تيم مطرح دوچرخه سواري اروپا از دو ماه پيش مذاكراتي را با اين دو ركابزن آغاز كرد و در نهايت پس از مسابقات قهرماني جهان (دانمارك) موفق به جذب اين ركابزن ايراني شده است. اين دو ركابزن ملي پوش كشورمان از ابتداي سال 2012 ميلادي به مدت يك سال با اين باشگاه مطرح قرارداد همكاري امضاء كرده اند. اين تيم در تورهاي مطرحي چون تور دوفرانس، جيرود ايتاليا، فرانسه، پرتغال، اسپانيا صاحب عنوان بوده است.
پيش از اين تنها چند ركابزن ايران در باشگاه جايانت تايوان كه هم اكنون در رده سوم آسيا قرار دارد ركاب زده اند و اين براي اولين بار است كه شاهد حضور دوچرخه سواران ايراني در تيم هاي اروپايي و در نهايت تورهاي مطرح اروپايي خواهيم بود.

 



مسابقات باشگاهي دووميداني صدرنشيني نفت و شكستن 2 ركورد

دومين مرحله از رقابت هاي دووميداني باشگاه هاي كشور با صدرنشيني تيم نفت تهران به پايان رسيد.
مرحله دوم از رقابت هاي باشگاه هاي كشور طي روزهاي 13 و 14 مهرماه در مجموعه آفتاب انقلاب تهران پيگيري شد كه در نهايت تيم نفت تهران با 227 امتياز به مقام نخست رسيد. ذوب آهن با 149 امتياز دوم شد و دانشگاه آزاد با 81 امتياز در جايگاه سوم ايستاد.
تيم هاي گاز خراسان رضوي، همياري گلستان، جهاد بوشهر، اصفهان و چهارمحال و بختياري الف نيز به ترتيب عنوان هاي چهارم تا هشتم را كسب كردند.
حواشي مسابقات
¤ در اين رقابت ها، رضا قاسمي دونده سرعتي كشورمان ركورد ماده 200 متر ايران را بهبود بخشيد. وي باثبت زمان 20 ثانيه و 88 صدم ثانيه ضمن تكرار ركورد ملي كشور موفق شد 6 صدم ثانيه ركورد باشگاهي را بهبود بخشد. ركورد اين ماده پيشتر 20 ثانيه و 94 صدم ثانيه در اختيار «كومار» از مالزي بود. ركورد ملي ايران در ماده 200 متر نيز در اختيار رضا قاسمي است.
¤ ركورددار ماده پرش ارتفاع ايران موفق شد در مرحله دوم مسابقات باشگاهي كشور ركورد ليگ را ارتقاء بخشد. امين حسين زاده رهبر با عبور از مانع 2 متر و 21 سانتي متري ضمن كسب مقام نخست، ركورد باشگاهي را يك سانتي متر بهبود بخشد. پيشتر اين ركورد در اختيار كيوان قنبرزاده با 2 متر و 20 سانتي متر بود.
¤ امين حسين زاده رهبر پس از شكستن ركورد ليگ، تصميم گرفت شانس خود را براي كسب سهميه المپيك امتحان كند بنابراين مانع 2 متر و 28 سانتي متري را انتخاب كرد كه هر سه بار در عبور از اين مانع ناكام ماند. وي در پرش دوم خود از مانع 2 متر و 28 سانتي متري به دليل افتادن بر روي ميله پرش ارتفاع از ناحيه پشت دچار آسيب ديدگي جزئي شد اما با اين وجود پرش سوم خود را نيز انجام داد.

 



لغو سفر تيم ملي روئينگ به مسابقات انتخابي المپيك

در آستانه برگزاري مسابقات قايقراني قهرماني آسيا و انتخابي المپيك لندن بي پول بودن فدراسيون مانع از سفر ملي پوشان شد.
تيم روئينگ كشورمان متشكل از 36 ورزشكار، مربي، سرپرست در دو بخش زنان و مردان و در دو رده سني بزرگسالان و جوانان قرار بود چهارشنبه شب هفته گذشته تهران را به مقصد كره جنوبي ترك كند اما اين سفر به دليل صادر نشدن رواديد ورزشكاران لغو شد.
رواديد قايقرانان روز پنجشنبه صادر شد اما مشكل مالي و تامين نشدن اعتبارات براي دريافت بليط هواپيما و اعتبارات ارزي تيم هنوز تامين نشده و وزارت ورزش نسبت به اين مسئله اقدامي نكرده است.
مسابقات روئينگ قهرماني آسيا از 21 مهرماه در كره جنوبي برگزار مي شود. اين رقابت ها در حالي در اين كشور برگزار خواهد شد كه فروردين ماه سال 91 شاهد برگزاري رقابتهاي انتخابي المپيك در همين كشور خواهيم بود. حضور مسابقات آسيايي كره مي تواند سهم بسزايي در آماده سازي قايقرانان ايران پيش از ديدارهاي انتخابي المپيك داشته باشد.

 



رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني كشور خراسان رضوي قهرمان شد

تيم خراسان رضوي الف عنوان نخست رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني كشور را به خود اختصاص داد.
هفتادودومين دوره رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان كشور كه از صبح روزپنجشنبه هفته گذشته با حضور 244 كشتي گير از 31 استان در قالب 34 تيم در سالن شهيد بهشتي مشهد آغاز شده بود عصر ديروز با قهرماني تيم ميزبان به پايان رسيد.
در پايان اين مسابقات تيم خراسان رضوي الف با 56 امتياز عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. تيم هاي تهران با 42 و مازندران با 41 امتياز هم بر سكوهاي دوم و سوم ايستادند.
تيم هاي همدان با 32، توابع تهران با 20 و زنجان با 19 امتياز به ترتيب عناوين چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.
نفرات اول تا سوم اين رقابت ها جواز حضور در جام تختي را كه اسفندماه سال جاري برگزار مي شود كسب كردند.
نفرات پنجم تا دهم هم جواز حضور در مرحله دوم مسابقات انتخابي تيم ملي را به دست آوردند.
اسامي كشتي گيران برتر اين مسابقات به شرح زير است:
55 كيلو: 1- فريد دژم خوي (آذربايجان شرقي) 2- عبدالله فولادوند (لرستان) 3- ميثم فيروزآبادي (همدان) 60 كيلو:
1-حسن مرادقلي (توابع تهران) 2- جلال عليزاده (خراسان شمالي) 3- همت كريمي زاد (مازندران)
66 كيلو: 1- محمد نادري (زنجان) 2- رضا رجب زاده (خراسان رضوي الف) 3- حميد خداوردي (يزد)
74 كيلو:1- عليرضا قاسمي (تهران) 2- رضا بيات (خراسان رضوي الف) 3- مهدي بهابسته (خراسان رضوي ب)
84 كيلو: 1- ميثم مصطفي جوكار (همدان) 2- مسعود فيض الهي (قزوين) 3- اسماعيل نجاتيان (خراسان رضوي الف)
96 كيلو: 1- جعفر دليري (كرمانشاه) 2- اباذر اسلامي (مازندران) 3- اصغر عبدالملكي (البرز)
120 كيلو: 1- اميد گل محمدزاده (تهران) 2- محسن بشينجي (سيستان و بلوچستان) 3- سعيد اميري (هرمزگان)

 



خواندني از ورزش ايران

¤ كاوه مهرابي در دور نخست مسابقات بدمينتون بلغارستان، بورن سگين از آمريكا را شكست داد. مهرابي توانست وي را در دو گيم متوالي و با نتايج مشابه 21 بر 16 شكست دهد.
¤ فدراسيون جهاني تكواندو، سيد محمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو ايران را به عنوان ناظر مسابقات آسياي تايلند انتخاب كرد.
¤ پرويز پزشكي پاسور اول تيم واليبال پيكان به دليل صادر نشدن رواديد از همراهي اين تيم در سفر به قطر براي شركت در مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان باز ماند.

 



درگيري و جنجال كشتي گيران

در پايان روز نخست رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان كشور در مشهد درگيري در پايان ديدار فينال وزن 55 كيلوگرم مهمترين حادثه بود.
از حوادث مهم روز نخست درگيري در پايان ديدار فينال وزن 55 كيلوگرم بين فريد دژم خوي از آذربايجان شرقي و عبدالله فولادوند از لرستان بود. اين مسابقه بعد از حرف و حديث هاي داوري در نهايت به سود كشتي گير آذربايجاني به پايان رسيد و در پايان با درگيري مربيان و اطرافيان دو كشتي گير چند دقيقه اي سالن مسابقات را تحت تأثير خود قرار داد. نبود عوامل انتظامي در تشديد اين امر مؤثر بود. ضمن اينكه نبود امكانات پزشكي مطلوب باعث شد دكتر علي طاهري رئيس كميته پزشكي فدراسيون از تبحر خود براي حل مشكلات بوجود آمده استفاده كند.
اعتراض مربيان همداني به مبارزه كشتي گير اين استان برابر حريف خراساني در مرحله نيمه نهايي وزن 66 كيلوگرم منجر به پرتاب يكي از تابلوهاي تبليغاتي كنار تشك شد.همچنين نايب قهرماني محسن بشينجي فرنگي كار مطرح كشور در وزن 120 كيلوگرم و قرار گرفتن سعيد ابراهيمي در جايگاه پنجم همين وزن در عين ناآمادگي از نكات جالب توجه ديگر اين مسابقات بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14