(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 مهر 1390- شماره 20043

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با پيام رهبر معظم انقلاب همايش مرجع بيداري اسلامي در اصفهان برگزار شد
تايم: ايران خط قرمزهاي آمريكا را بي اعتبار كرده است
با حضور افراد حقيقي و حقوقي «قرارگاه ماهواره» در ايران تاسيس شد
حضور خادمان امام رئوف (ع) بر بالين بيماران سرطاني
با تأييد فرمانده معظم كل قوا حاج صادقي جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه شد
معاون پارلماني سپاه: در عمل نشان مي دهيم سپر موشكي ناتو بازيچه است
اروپا 29 مقام ايراني را «تحريم سمبليك» مي كند
خودداري دانشگاه ها از ثبت نام مربيان پيماني قبول شده در مقطع دكتري
پيكر مطهر 2 شهيد گمنام در گيلانغرب تشييع شد
سردار رادان: هزينه انسداد مرزها در كمتر از 2 سال به خزانه برمي گردد
واكنش رئيس كل بانك مركزي به انتصاب مديرعامل بانك ملي: خاوري را فرد ديگري انتخاب و تاييد كرد
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: سپاه با اقتدار كامل هرگونه تهديدي را با هوشياري خنثي مي سازد
برخي از برنامه هاي سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه تشريح شد
با حضور فضانورد روسي كار ساخت نخستين باغ موزه فضايي در خميني شهر آغاز شد
اخبار ادبي و هنري



با پيام رهبر معظم انقلاب همايش مرجع بيداري اسلامي در اصفهان برگزار شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
همايش مرجع بيداري اسلامي به مناسبت يكصدمين سالگرد عالم رباني و مرجع شهير «آيت الله العظمي آقانجفي اصفهاني» با پيام رهبر معظم انقلاب در خانه مشروطيت اصفهان واقع در جوار آستان مقدس امامزاده احمد(ع) برگزار شد.
در پيام رهبر معظم انقلاب به همايش مرجع بيداري اسلامي آمده است: حضور روحانيت شيعه در مسائل اجتماعي به طور طبيعي معنا و هويت خاصي به آن مسائل مي دهد. وقتي كه عالم شيعي در حوادث بزرگ اجتماعي حضور دارد، طبعا در چنين شرايطي؛ اسلاميت هست، مقابله با دستگاه ظلم و استبداد و استعمار و مردمي بودن و امتداد داشتن در متن مردم و روحانيت نيز هست.
رهبر معظم انقلاب در اين پيام به بيان گوشه اي از مصايبي كه آقانجفي اصفهاني در راستاي بيداري اسلامي متحمل شدند، پرداخته و افزودند: كاري كه مرحوم آقانجفي اصفهاني و اخوي ايشان؛ مرحوم حاج آقا نورالله انجام دادند، از قبل از مشروطه يعني از زمان تحريم تنباكو انجام شد و تا زمان رضاخان ادامه پيدا كرد. در حالي كه در خلال اين مدت حوادث تلخي براي اينها پيش آمد. مرحوم آقانجفي تبعيد شد، مورد تحقير قرار گرفت و به او اهانت شد و حاج آقا نورالله هم به شهادت رسيد.
در بخش بعدي همايش، گزيده اي از بيانات آيت الله صافي گلپايگاني درباره شخصيت ارزشمند آقانجفي اصفهاني قرائت شد.
در پيام آيت الله صافي گلپايگاني آمده است: مرحوم آيت الله العظمي آقاي آقانجفي از نوادر و نوابغ اخلاق اند كه زندگي و موضع گيري ايشان در مبارزه با فرقه ضاله بهائيت خيلي موثر بود. حتي ايشان در موضوع نقد فرقه شيخيه يك كتابي نوشتند كه انسان واقعا تعجب مي كند كه يك شخصيتي با اين همه كارها و مشاغلي كه داشته، آن وقت درس داشته باشد و به اين كارها هم بتواند بپردازد.
وي افزود: يكي از صفات برجسته مرحوم آقانجفي امر به معروف و نهي از منكر بوده است. حالا بعضي حكايت ها هم نقل داشته به آن كه اگر يك منكري و يك تظاهري به معصيت واقع مي شد، امكان نداشت كه در آنجا ساكت بمانند و آن را از بين نبرند.
در ادامه، آيت الله مظاهري سرپرست حوزه علميه اصفهان درباره خدمات آقانجفي اصفهاني، اظهار داشت: آيت الله آقانجفي اگر نبود، بهايي ها اصفهان را از بين برده بودند. ايشان زحمت ها كشيدند، خون جگرها خوردند، تهمت ها شنيدند و تبعيدها كشيدند اما بالاخره كار خودشان را به انجام رساندند و نگذاشتند اين فرقه ضاله در تحقق اهداف شوم خود موفقيتي كسب كند. حاج آقا نورالله نيز دوشادوش ايشان خيلي كار كردند.
ايشان اضافه كردند: مشهور است كه قضيه نهضت تنباكو پيش از تهران، به واسطه آقانجفي از اصفهان شروع شد. در قضيه مشروطيت نيز آقانجفي خواستار نوعي از مشروطيت بودند كه داراي شوراي نگهبان باشد و علما و مجتهدين روي آن كار كنند و زماني كه چنين مشروطه اي محقق نشد، ايشان از دنيا رفتند.
آيت الله مظاهري گفتند: زماني كه قضيه شهادت شيخ فضل الله نوري را براي آقانجفي گفتند، ايشان مثل ابر بهاري مي گريستند. حاج آقا نورالله نيز به شكلي ناجوانمردانه توسط عمال رضاخان به شهادت رسيد و اين دو بزرگوار براي مشروطيت و اسلام عزيز بسيار كار كردند.
دكتر موسي حقاني دبير همايش مرجع بيداري اسلامي نيز هدف از برگزاري چنين همايشي را آشنايي با ظرفيت والاي علماي بزرگ در راه بيداري اسلامي عنوان كرد و گفت: آيت الله آقانجفي در مبارزه همه جانبه با استعمار در زمينه هايي از قبيل نظامي، فرهنگي و اقتصادي ايفاي نقش كرد و فرقه ضاله بابيه و بهائيه كه براندازي تشيع در ايران مد نظرش بود را نيز در مقاصدش ناكام گذاشت.
وي از چاپ 14كتاب و 2 ويژه نامه از آثار آيت الله آقانجفي توسط ستاد همايش و يا كتاب هايي كه درباره آن عالم فقيد تاليف شده است خبر داد.
وي اضافه كرد: مرحوم آقانجفي با اشراف بر بحث ولايت فقيه ملااحمد نراقي و شيخ انصاري بحث را به گونه اي پردازش مي كند كه اولا تصريح مي كند ولايت مطلقه فقيه از مسلمات فقه شيعه است و به ويژه واژه مطلقه را به كار مي برد.
واژه اي كه برخي روشنفكران كنوني مطرح مي كنند كه اين واژه را اولين بار امام خميني(ره) به كار برده است؛ در حالي كه اين مهم توسط آقانجفي، سالها پيش از امام خميني(ره) نيز بيان شده است.
شايان ذكر است، اين همايش به همت بنياد فرهنگي تاريخي خانه مشروطيت اصفهان، شهرداري اصفهان، موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران، دانشگاه اصفهان، حوزه علميه اصفهان، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و پژوهشكده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامي برپا شد.
اين عالم رباني در عصر روز يازدهم شعبان سال 1332 در سن 70 سالگي چشم از جهان فرو بست و به عالم باقي شتافت. پيكر مطهر اين فقيد سعيد در كنار امامزاده احمد نزديك منزل آقانجفي و مسجد امام كه خود تعيين كرده بود به خاك سپرده شد.

 



تايم: ايران خط قرمزهاي آمريكا را بي اعتبار كرده است

يك هفته نامه آمريكايي در تحليلي تمامي تهديدهاي آمريكا و اسرائيل عليه جمهوري اسلامي ايران را «بلوف هاي توخالي» توصيف كرد.
هفته نامه تايم در اين تحليل كه به قلم «توني كارون» نوشته شده آورده است: «لئون پانتا وزير دفاع آمريكا در سفر اخير خود به فلسطين اشغالي در واكنش به تهديدهاي تازه تل آويو براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران اظهار داشت كه موثرترين راه براي برخورد با ايران برخوردي يكجانبه نيست و تاكيد كرد دولت اسرائيل بايد با هماهنگي و موافقت جامعه بين المللي دراين باره اقدام كند.
در ادامه اين تحليل آمده است: همان روز مئير داگان رئيس بازنشسته موساد در اظهاراتي كه در رسانه ها منتشر شد هرگونه حساسيت بيش از اندازه درباره برنامه هسته اي ايران و گزينه اقدام نظامي بر ضد ايران را رد كرد. داگان پيش از اين نيز ايده حمله نظامي به ايران را احمقانه خوانده وهشدار داده بود حمله به ايران، اسرائيل را وارد نبردي خواهد كرد كه به طور حتم پيروز آن نخواهد بود. وي همچنين گفت راههاي موثرتري براي برخورد با برنامه هسته اي ايران وجود دارد و تاكيد كرد ايران با دستيابي به تسليحات هسته اي بسيار فاصله دارد. داگان و دستگاههاي اطلاعاتي آمريكا تاييد كرده اند حاكميت ايران هنوز تصميم استراتژيك براي ساخت بمب هسته اي اتخاذ نكرده است.
نويسنده تصريح مي كند كه در حقيقت در جامعه بين المللي حمايت كمي از جنگ با ايران به بهانه احتمال دستيابي اين كشور به تسليحات هسته اي وجود دارد. نتانياهو همواره علاقه مند است تهديد موجوديتي اسرائيل توسط ايران را مطرح كند، با اين حال انقلاب در كشورهاي عربي اين ادعاي وي را كه حمله به ايران با حمايت كشورهاي عربي ميانه رو روبرو خواهد شد به ادعايي سوخته تبديل كرده است زيرا حكومت حسني مبارك ديكتاتور سابق مصر كه حامي اصلي اين حمله به شمار مي رفت اكنون سقوط كرده است و ژنرال هايي كه جايگزين وي شده اند فورا مناسبات با تهران را عادي سازي كرده اند.
در ادامه اين تحليل به مخالفت كشورهاي منطقه با حمله نظامي عليه ايران اشاره شده و آمده است: حتي عربستان سعودي بزرگترين كشور عربي مخالف ايران به رغم اعلام مخالفت خود با هرگونه اقدام ايران براي دستيابي به تسليحات هسته اي، مخالف اقدام نظامي بر ضد ايران است. برخلاف تركيه، عربستان سعودي از تحريم ايران براي اعمال فشار و جلوگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي حمايت مي كند. شاهزاده تركي الفيصل رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي عربستان ماه گذشته در كنفرانسي در ژنو گفت اقدام نظامي بر ضد ايران نتيجه معكوس خواهد داد. وي همچنين به طور شفاف گفت عربستان تنها مخالف برنامه هسته اي ايران نيست بلكه مانند تركيه و مصر به دنبال خاورميانه عاري از تسليحات هسته اي است. به بيان ديگر وي با اين اظهارات در واقع خواستار خلع سلاح اسرائيل شده است.
نويسنده مي افزايد: با وجود اين، به نظر مي رسد استراتژي كلي اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران تقويت اين باور در ميان مسئولان ايراني است كه در صورت عبور تهران از خط قرمزها در توسعه برنامه هسته اي خود، به تاسيسات هسته اي ايران حمله خواهد كرد. با اين حال اين خط قرمزها به نظر بسيار انعطاف پذير مي رسد زيرا ايران در گذشته از هر خط قرمزي كه اسرائيليها و آمريكايي ها درباره دستيابي ايران به فناوريهاي هسته اي تعيين كرده بودند عبور كرده است. بنابراين به نظر مي رسد اين تهديدهاي تازه اسرائيليها چيزي جز يك لفاظي با هدف ايجاد اين باور در ميان مسئولان ايراني درباره حمله قريب الوقوع اسرائيل به اين كشور نيست.
در پايان اين تحليل اينچنين نتيجه گيري شده است كه با اين حال فشارهاي سياسي به باراك اوباما درباره حمله به ايران با فشارهايي كه فرماندهان نظامي اين كشور وارد مي كنند به نظر دفع مي شود، چرا كه فرماندهان ارتش آمريكا مدتهاست به صراحت اعلام كرده اند حمله نظامي اسرائيل به ايران پيامدهاي فاجعه باري هم براي اسرائيل و هم براي آمريكا خواهد داشت. مي توان گفت خود نتانياهو بيش از همه مسئولان تشكيلات حاكم بر اسرائيل درباره آغاز حمله محتاط به نظر مي رسد. وي همچنين مي داند كه آغاز درگيري با ايران مي تواند تلاشهاي واشنگتن در جلوگيري از انزواي بين المللي اسرائيل را به نابودي بكشاند و در نتيجه خواسته محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز براي افزايش اهرمهاي فشار بر اسرائيل نيز به طور ناخودآگاه محقق خواهد شد. بنابراين ما به احتمال فراوان با ژست ديگري از سوي اسرائيل روبرو هستيم كه هيچ قصد جدي در پشت آن وجود ندارد. اين ژست براساس اين نظريه گرفته شده است كه براي جلوگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي بايد اين كشور را با حمله قريب الوقوع به طور دائم تحت فشار نگه داشت، با اين حال به نظر مي رسد اين روش طي پنج سال گذشته به هيچ وجه موثر نبوده است.

 



با حضور افراد حقيقي و حقوقي «قرارگاه ماهواره» در ايران تاسيس شد

با هدف بررسي نقش ماهواره ها و چگونگي برخورد با تهاجم فرهنگي دشمن، قرارگاه ماهواره در كشور راه اندازي شد.
به گزارش سايت مشرق، اعضاي اين قرارگاه از افراد حقيقي و حقوقي، نمايندگان سران سه قوه و فعالان كميته رصد و فناوري تشكيل شده است.
عزت الله ضرغامي، رئيس سازمان صدا و سيما، رياست و غلام رضايي، معاون وي نيز دبير قرارگاه ماهواره هستند.
بر اساس اين گزارش قرار است به پيشنهاد رئيس جمهور، 5 نفر از نخبگان حوزه و دانشگاه به افراد حقيقي اين قرارگاه اضافه گردند. مهرداد بذرپاش، صفارهرندي، ميرباقري (معاون سابق صدا و سيما)، سرافراز و حجت الاسلام پناهيان ديگر اعضاي قرارگاه ماهواره مي باشند.
جلسات اين مجموعه به صورت منظم و هفتگي برگزار شده و قرار است ظرف 6 ماه، تصميمات نهايي در مورد چگونگي برخورد با تهاجم فرهنگي ماهواره اتخاذ گردد.
گفتني است رهبر معظم انقلاب اسلامي چندي پيش در ديدار رئيس و اعضاي شورايعالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اهميت بسيار بالاي مقوله فرهنگ به عنوان هويت و شاكله معنوي يك ملت و گستره وسيع و تاثير عميق آن در ابعاد مختلف زندگي فردي و اجتماعي، مسئوليت شورايعالي انقلاب فرهنگي را مهم و عظيم خواندند و تاكيد كردند: «در عرصه تهاجم پيچيده و فراگير فرهنگ جبهه استكبار بر ضد نظام اسلامي، شورايعالي انقلاب فرهنگي همچون يك قرارگاه اصلي، وظيفه سياستگذاري راهبردي و هدايت دستگاه ها و مراكز تاثيرگذار فرهنگي و بخش هاي اجرايي را برعهده دارد.»
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري تعبير چند سال گذشته خود از شورايعالي انقلاب فرهنگي به عنوان قرارگاه اصلي فرهنگي كشور افزودند: «در آن زمان براي برخي سؤال و يا ابهام بوجود آمده بود كه چرا يك اصطلاح نظامي براي مسائل فرهنگي استفاده مي شود در حالي كه اگر به شرايط كنوني فرهنگي دنيا دقت شود مشاهده مي شود كه يك تهاجم عظيم و پيچيده در عرصه فرهنگ در جريان است».

 



حضور خادمان امام رئوف (ع) بر بالين بيماران سرطاني

سرويس شهرستان ها-
جمعي از خادمان بارگاه نوراني امام علي بن موسي الرضا«ع» صبح روز گذشته با حضور بر بالين جمعي از جانبازان و كودكان سرطاني، از آنان عيادت كردند و با تحفه هايي متبرك از آستان آن امام مهربان، نور اميد در دل هاي اين بيماران كاشتند.
اين بيماران نيز هداياي متبرك را بر چشم و سرشان گذاشتند و از خادمان حرم امام هشتم(ع) خواستند سلام آنان را به محضر آقا و مولايشان عرضه كنند.

 



با تأييد فرمانده معظم كل قوا حاج صادقي جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه شد

با تأييد و موافقت فرمانده معظم كل قوا و حكم نماينده ولي فقيه در سپاه، حجت الاسلام والمسلمين عبدالله حاج صادقي جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه شد.
به گزارش روابط عمومي سپاه، طي مراسمي كه پيش از ظهر ديروز در ستاد فرماندهي كل سپاه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين عبدالله حاج صادقي با حكم نماينده ولي فقيه در سپاه به جانشيني نماينده ولي فقيه در سپاه منصوب شد.
مراسم معارفه جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با حضور سردار سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه، حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه و جمعي از فرماندهان و مسئولين نظامي برگزار شد.

 



معاون پارلماني سپاه: در عمل نشان مي دهيم سپر موشكي ناتو بازيچه است

سردار يزدي گفت جايي كه پاي عمل به ميان آيد، نشان خواهيم داد كه سپر موشكي ناتو بازيچه اي بيش نيست.
سردار يزدي معاون پارلماني حقوقي سپاه گفت: مقايسه سپر موشكي ناتو با توان عظيم موشكي ايران يك قياس مع الفارق است به اين دليل كه اين تواني كه ما در اين برهه زماني بدست آورديم مديون تلاش دانشمندان داخلي ما است ولي آنها اين پيشرفتي كه در حال حاضر بدست آورده اند در طي ساليان دراز و صرف هزينه هاي زياد است.
بايد اين موضوع را درنظر داشت كه توان موشكي ايران در فرصت زماني كم و در اوج تحريم هاي اقتصادي بوجود آمده است كه بخشي از اين توانايي را كشورهاي اروپايي و آمريكايي مي دانند و از بخش ديگر آن هم بي اطلاع هستند. وي درباره علت ايجاد اين سپر موشكي توسط ناتو در تركيه و مناطق ديگر افزود: سپر موشكي يك عمليات رواني براي تسلط بيشتر آمريكا و ناتو بر منطقه خاورميانه و ايجاد رعب و وحشت در كشورهاي كوچك منطقه است. وي همچنين درباره توان موشكي ايران اظهار داشت: توان موشكي ما در دنيا يك توان دفاعي است و به دنبال شروع يك اقدام نظامي و آفندي نيستيم و نخواهيم بود و اين توانمندي يك عامل بازدارنده است كه اگر احيانا حماقت هاي آنان به مرحله عمل برسد و در زمينه نظامي بخواهند كاري انجام دهند يك تهديد نظامي است. سردار يزدي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: در زمينه دفاعي ما به موفقيت هاي خوبي رسيديم و آنها هم مي دانند با ايجاد سپر موشكي نمي توانند تاثيري بر ما و توانمندي ما بگذارند و قاعدتا جايي كه پاي عمل به ميان آيد آنها هم مي دانند كه ما هم به آنها نشان خواهيم داد كه اين سپر موشكي بازيچه اي بيش نيست.

 



اروپا 29 مقام ايراني را «تحريم سمبليك» مي كند

منابع ديپلماتيك اعلام كردند كه اتحاديه اروپا قصد دارد به زودي 29 مقام ايراني را تحريم كند.
بر اساس گزارش اين منابع، اين تحريم ها احتمالاً در نشست روز دوشنبه 18مهر 1390 (10 اكتبر 2011) وزراي خارجه اتحاديه اروپا در لوگزامبورگ تصويب خواهد شد.
با تصويب اين تحريم ها اين 29نفر از فعاليت تجاري و مالي درون اتحاديه اروپا و همچنين سفر به كشورهاي عضو اين اتحاديه منع خواهند شد.
خبرگزاري رويترز گزارش داده است كه اين افراد احتمالاً به بهانه نقض حقوق بشر به ويژه در زمينه اعدام ها تحريم خواهند شد.
اتحاديه اروپا در ماه مارس 2011 نيز 32 مقام ايراني را تحريم كرده بود.
همچنين گفته مي شود كه احتمالاً اروپا تا آخر هفته جاري يك بانك سوري را هم تحريم خواهد كرد كه اگر اين اقدام انجام شود هفتمين سري از تحريم هاي يك جانبه اتحاديه اروپا عليه اين كشور خواهد بود. روسيه و چين سه شنبه شب (13 مهر 1390/5اكتبر 2011) يك قطعنامه پيشنهادي آمريكا و اروپا را كه تلاش مي كرد مسير تحريم سوريه در شوراي امنيت را بگشايد وتو كردند. اقدام اتحاديه اروپا نوعي واكنش به اين تصميم روسيه و چين محسوب مي شود كه به عقيده كارشناسان شكاف درون شوراي امنيت را تقويت و اتخاذ تصميم هاي اجماعي عليه ايران و سوريه در آينده را دشوارتر خواهد كرد.
كارشناسان در تهران مي گويند اعمال تحريم هاي سمبليك و يك جانبه نه ارزش ديپلماتيك دارد و نه ارزش مذاكراتي و حتي خاصيت تبليغاتي خود را هم از دست داده است.

 



خودداري دانشگاه ها از ثبت نام مربيان پيماني قبول شده در مقطع دكتري

سرويس اجتماعي-
به دنبال درج خبر «مربيان پيماني قبول شده در مقطع دكتري از تحصيل محروم شدند» و پيگيري هاي مكرر سرانجام وزارت علوم با اعلام شرايطي اجازه ثبت نام آنان در دانشگاه ها را صادر كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، علي رغم اظهارات دكتر سرورالدين مبني بر اين كه «هر كه را سازمان سنجش معرفي كند دانشگاه ها موظفند ثبت نام كنند»، متاسفانه دانشگاه ها به علت تاخير در اعلام اسامي از ثبت نام اين افراد سر باز مي زنند. به همين دليل سازمان سنجش اعلام كرد كه از قبول شدگان در بهمن ماه ثبت نام به عمل مي آيد، در حالي كه ضمانتي براي پذيرش دانشجو در رشته مذكور وجود ندارد.
مربيان پيماني قبول شده در مقطع دكتري به خبرنگار ما گفتند: متاسفانه هيچ ضمانتي وجود ندارد كه دانشگاه ها براي بهمن ماه در رشته ما دانشجو بپذيرند. از طرفي ما كه جزو تكميل ظرفيت ها نيستيم.
آنان ادامه دادند: تنها دستور صريح وزير علوم به دانشگاه ها مي تواند ما را از اين بلاتكليفي و سرگرداني نجات دهد تا با تاخير براي مهرماه ادامه تحصيل دهيم.

 



پيكر مطهر 2 شهيد گمنام در گيلانغرب تشييع شد

پيكر مطهر دو شهيد گمنام روز جمعه در ميان حزن و اندوه و فريادهاي الله اكبر و يا حسين هزاران نفر از مردم گيلانغرب تشييع و در يادمان شهداي اين شهر خاكسپاري شدند.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، پيكر مطهر اين دو شهيد گمنام از مسجد جامع تا محل يادمان شهداي گمنام اين شهر در ميدان مقاومت، محل نبرد تن به تن مردم دلاور اين منطقه با نيروهاي رژيم متجاوز بعثي، تشييع و تدفين شد.
دبير ستاد مركزي راهيان نور كشور در مراسم تشييع پيكر پاك اين دو شهيد گفت: اين شهدا در روزهاي هفتم و نهم مهرماه جاري در منطقه عملياتي سومار از توابع شهرستان قصرشيرين توسط گروه هاي تفحص شهدا كشف شدند.
جواد تاجيك با بزرگداشت ياد و خاطره شهدا افزود: از ابتداي آبان ماه گيلانغرب پذيراي كاروان هاي راهيان نور از سراسر كشور خواهد بود و احداث يادمان هفت هزار متر مربعي شهدا در اين منطقه با داشتن امكانات رفاهي و اسكان، زائرسرا و حسينيه، موجب توسعه و عمران اين شهرستان خواهد شد.
فرماندار گيلانغرب نيز در اين مراسم گفت: ساخت يادمان شهدا در ميدان مقاومت اين شهر هديه رهبر معظم انقلاب به مردم دلاور دومين شهر مقاوم كشور قبل از سفر معظم له به ديار شهيدان گيلانغرب است.

 



سردار رادان: هزينه انسداد مرزها در كمتر از 2 سال به خزانه برمي گردد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: هزينه كردن براي انسداد مرزها درآمد است و تمام هزينه انسداد مرزها در طي يك سال و نيم به خزانه بازمي گردد.
به گزارش خبرگزاري ها احمدرضا رادان در حاشيه گردهمايي مؤسسات خدمات حفاظتي و مراقبتي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ساماندهي اتباع بيگانه در وزارت كشور نهايي شده و آماده اجراست.
وي با بيان اين موضوع گفت: نيروي انتظامي برابر مصوبه شوراي امنيت منطقه سيستان و بلوچستان را عاري از اتباع بيگانه غيرمجاز اعلام كرد و همه اين منطقه از وجود اتباع خارجي پاكسازي شد و در حال حاضر اتباع غيرمجاز نداريم.
رادان با بيان اينكه به نظر مي رسد با نهايي شدن اين برنامه ساماندهي خوبي صورت گيرد افزود: آن افرادي كه مي توانند حضور داشته باشند بايد شناسايي شده و شرايط لازم را احراز كنند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سؤال فارس در خصوص عدم انتقادپذيري از سوي فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: وجود رسانه ها و ارباب جرايد را براي پليس فرصت مي دانيم و تعامل تنگاتنگ بين پليس و رسانه احساس مي كنيم. وجود آن مساوي است با عمليات رواني عليه كساني كه مي خواهند با امنيت جامعه بازي كنند.
وي افزود: پليس بدون رسانه را پليس كامل نمي دانيم و همينطور رسانه اي كه در كنار پليس نباشد تأثيرگذاري مطلوب خود را ندارد.
وي با بيان اينكه بعضي اوقات بحث انتقاد مطرح مي شود كه جاي انتقاد در پليس باز است گفت: حتي فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرده است كه اگر تخلفي از مامور پليس سر زد آن را فيلمبرداري كرده به دست ما برسانيد تا با آن برخورد كنيم.
اجراي طرح پليس افتخاري
در محلات تهران
همچنين رادان در مراسم گردهمايي مراكز انتظام نيروي انتظامي از اجراي طرح پليس افتخاري به عنوان يكي از لايه هاي جديد ناجا تا پايان امسال در تعدادي از مناطق پايتخت به صورت آزمايشي خبر داد.
سير نزولي ميزان شرارت
در مرزها
فرمانده مرزباني ناجا نيز با اعلام اينكه ميزان كنترل مرزهاي كشور ارتقاء پيدا كرده است گفت: بيش از 90درصد از تكنولوژي هاي مرزباني كشور، بومي است.
سردار حسين ذوالفقاري صبح ديروز در دومين همايش سراسري مرزنشينان و مرزبانان كشور با بيان اينكه امروزه تهديدهاي زيادي متوجه مرزهاي ايران است گفت: عليرغم وجود اين تهديدات، فرصت ها و قوت هاي زيادي هم در نيروي مرزباني و هم در ميان مرزنشينان وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه بيش از 90 درصد از تكنولوژي مورد نياز مرزباني در داخل كشور طراحي و ساخته مي شود، گفت: انگيزه و غيرت مرزبانان نيز نقش بسزايي براي تامين امنيت اين مناطق دارد.
وي با بيان اينكه ده ها كانال تلويزيوني و صدها كانال راديويي در تلاشند تا مرزها را ناامن جلوه دهند، گفت: با اين حال امنيت مرزهاي كشور روزبه روز افزايش مي يابد.
فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينكه آمارها نشان مي دهد كه امنيت مرزهاي كشور روز به روز افزايش مي يابد، گفت: براساس آمارهاي موجود ميزان شرارت ها سير نزولي داشته است.
ذوالفقاري با بيان اينكه طي سال هاي اخير ميزان كشف مواد مخدر در مرزهاي كشور با افزايش 40درصدي مواجه بوده است، گفت: در سال هاي اخير با افزايش 102درصدي كشف سلاح و افزايش 72 درصدي كشف مشروبات الكلي مواجه بوديم كه اين نشان دهنده كنترل ويژه مرزهاست.
ذوالفقاري به ايسنا گفت: قاچاق كالا و سوخت و وقوع گروگانگيري و همچنين انتقال گروگان به خارج از مرزهاي كشور كاهش چشمگيري داشته است.
دستگيري 2 هزار و 100 سارق توسط 33 هزار نگهبان محله
رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي نيز با بيان اينكه هم اكنون 33 هزار نگهبان محله در كشور فعال هستند گفت: اين نگهبانان توانسته اند در 2 هزار و 364 نقطه كشور بيش از 2 هزار و 90 سارق، معتاد، اتباع بيگانه و مزاحمين را كشف و دستگير كنند.
سردار بهرام نوروزي صبح شنبه در همايش مديران مؤسسه خدمات حفاظتي و انتظامي با بيان اينكه بر اساس سند چشم انداز 20 ساله پيشگيري از وقوع جرم در دستور كار نيروي انتظامي قرارگرفته است، گفت: تاكنون 482 موسسه امنيتي و انتظامي در كشور به ثبت رسيده كه 33 هزار نگهبان محله در اين مؤسسات مشغول به كارند و به نوعي مي توان گفت كه 99 هزار شغل ايجاد شده است.
وي افزود: تاكنون 2 هزار و 361قرارداد با اين مؤسسات در سطح كشور منعقد شده كه 13هزار نفر از نگهبانان محله و همچنين هزار و 354 مدير مؤسسات آموزش هاي لازم را ديده اند.

 



واكنش رئيس كل بانك مركزي به انتصاب مديرعامل بانك ملي: خاوري را فرد ديگري انتخاب و تاييد كرد

رئيس كل بانك مركزي در خصوص اين كه چرا فردي كه تابعيت خارجي داشته به عنوان مديركل بانك ملي انتخاب شده است، گفت: خاوري را فرد ديگري انتخاب و تاييد كرد.
به گزارش مهر از استان همدان، محمود بهمني در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اين كه گفته مي شود كه دولت كانادا قصد دارد خاوري مديرعامل سابق بانك ملي را به ايران برگرداند، گفت من از اين موضوع خبر ندارم و چيزيست كه مربوط به مسائل سياسي است و سياسي كاري را از من نپرسيد اين موضوعات را بايد از قوه قضاييه بپرسيد.
وي همچنين در خصوص اينكه چرا فردي كه تابعيت خارجي داشته به عنوان مديرعامل بانك ملي انتخاب شده، گفت: من نمي دانم، كس ديگري او را انتخاب و تاييد كرده است و حتي اصلا نمي دانم واقعا خاوري به كانادا رفته است يا نه؟
بهمني با بيان اين كه دستگاه قضايي هم اكنون در حال بررسي اين پرونده است اظهار داشت: در خصوص خروج خاوري از كشور اطلاعي ندارم.
وي افزود: ما نيز خود مدعي هستيم، زيرا بانك مركزي حافظ منافع سپرده گذاران و مدعي اين قضيه است و در اين رابطه كمك هم خواهد كرد تا تمام مدارك و مستندات در اختيار قوه قضاييه قرار گيرد. همچنان كه تاكنون اسنادي را در اختيار قوه قضاييه قرار داده ايم و انشاءالله تمام ريز قضايا به زودي مشخص خواهد شد و كسي كه حتي يك سفارش كرده باشد يا كوچكترين دخل و تصرفي در اين موضوع داشته و حمايتي كرده باشد حتما بايد پاسخ بدهد.
رئيس كل بانك مركزي درباره مصوبه جلسه هيئت دولت در استان همدان نيز گفت: بهترين مصوبه اي كه هيئت دولت در استان همدان داشت در جهت فرمان مقام معظم رهبري بود كه براساس آن واردات كالاها در بخش دولتي و واردات كالاهايي كه در داخل كشور توليد مي شود ممنوع شد.
بهمني خاطرنشان كرد: اجراي اين مصوبه تاثير بسزايي در كاهش تقاضاي ارز در كشور خواهد داشت و كاهش تقاضا هم سبب افت نرخ ارز خواهد شد.
وي در مورد تعيين مديرعامل بانك ملي نيز گفت: به دليل اين كه بانك ملي بانكي دولتي است بايد وزارت اقتصاد و دارايي اين فرد را تعيين كند و ما صلاحيت فني و تخصصي او را تاييد مي كنيم كه انشاءالله مشغول شود.
رئيس كل بانك مركزي در خصوص معرفي مديرعامل بانك صادرات نيز گفت: اين فرد تعيين شده است.

 



فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: سپاه با اقتدار كامل هرگونه تهديدي را با هوشياري خنثي مي سازد

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با آمادگي و اقتدار كامل، هرگونه تهديدي عليه تماميت ارضي و آرمان ها و ارزش هاي اسلامي را با هوشياري كامل خنثي مي سازند.
به گزارش ايسنا سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري در برنامه بازديد از نيروهاي تيپ 44 قمر بني هاشم(ع) مستقر در شمال غرب كشور عشق به ولايت را دشمن شكن خواند و افزود: رزمندگان استان چهارمحال و بختياري در دوران دفاع مقدس و بعد از آن با حضور در همه عرصه هاي دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي، ولايت مداري خود را به اثبات رسانده اند.
وي تامين امنيت را نياز اساسي جامعه و وظيفه خطير حكومت اسلامي دانست و تصريح كرد: حفظ دستاوردهاي انقلاب و برقراري امنيت در جامعه اسلامي از رسالت هاي وجودي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.
جعفري با اشاره به تحركات گروهك هاي وابسته به قدرت هاي استكباري در شمال غرب، اظهار داشت: رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با آمادگي و اقتدار كامل، هرگونه تهديدي عليه تماميت ارضي و آرمان ها و ارزش هاي اسلامي را با هوشياري كامل خنثي مي سازند.
وي اجر مجاهدت در راه خدا را شهادت و قرب الهي دانست و خاطرنشان كرد: ثمره خون هزاران شهيد در دوران دفاع مقدس امروز به بار نشسته و بيداري اسلامي در دنيا را رقم زده است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، عمليات تروريستي گروهك هاي ضاله را نتيجه ناكارآمدي دكترين قدرت هاي استعماري دانست و گفت: جوانان مسلمان اين مرز و بوم با بصيرت و آگاهي كامل توطئه هاي دشمنان اسلام را درك كرده اند و تا پاي جان براي رسيدن به اهداف عاليه و ارزشمند اسلامي ايستادگي مي كنند.
بنابراين گزارش، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به همراه فرمانده نيروي زميني سپاه، فرمانده و نمايندگي ولي فقيه در سپاه قمر بني هاشم(ع) از رزمندگان و مواضع سپاه استان چهارمحال و بختياري در شمال غرب بازديد كرد.

 



برخي از برنامه هاي سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه تشريح شد

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
در يك كنفرانس خبري، اهم برنامه هاي سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه تشريح شد.
مديركل سازمان تبليغات اسلامي كرمانشاه اظهار داشت: رهبر معظم پس از ورود به شهر كرمانشاه و برگزاري مراسم استقبال از ايشان، سخنراني عمومي در جمع اقشار مختلف مردم كرمانشاه خواهند داشت و سپس نشست با روحانيون و علماي استان، جلسه با مديران ادارات و سازمان ها، نشست با نخبگان حوزوي و دانشگاهي، جلسه با خانواده شهدا و جانبازان، نشست با بسيجيان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام اسماعيل قبادي در ادامه گفت: رهبر فرزانه سپس سفر پرخير و بركت به شهرستان هاي كنگاور، پاوه، گيلانغرب و نمايندگان رهبري به ساير شهرستان هاي استان عزيمت خواهند كرد.
مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه در بخشي از سخنانش افزود: سفر رهبر معظم انقلاب و هيئت همراه به استان كرمانشاه احتمالا پايان همين هفته خواهد بود و ويژگي اين سفر، انتظار 23 ساله آحاد مردم براي ديدار با مولا و مقتداي خويش است.
وي تصريح كرد: بي شك ملاقات نزديك مردم شهيدپرور استان كرمانشاه با ايشان و ارائه گزارش از سير تحولات در حضور معظم له و كسب رهنمودهاي ايشان در رشد و بالندگي استان نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي دارد.

 



با حضور فضانورد روسي كار ساخت نخستين باغ موزه فضايي در خميني شهر آغاز شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
كار ساخت نخستين باغ موزه فضايي خاورميانه در خميني شهر آغاز شد.
نخستين باغ موزه فضايي خاورميانه در زميني به مساحت افزون بر 2 هزار مترمربع و در 6 طبقه با هزينه اي بالغ بر 20 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي احداث مي شود كه در مرحله نخست براي فاز اول آن بالغ بر يك و نيم ميليارد ريال هزينه پيش بيني شده است.
در مراسم ساخت نخستين باغ موزه فضايي، ويكتور گارباتكو فضانورد روسي طي سخناني گفت: در ملاقات با مردم ايران به خصوص جوانان به اين نتيجه رسيدم كه علاقه مندي به علوم فضايي در ايران بسيار زياد است.
وي يادآور شد: به كشوري سفر كرده ام كه بارها آن را در فضا مشاهده كردم اما به حتم از روي زمين زيباتر است.
«گارباتكو» با اشاره به اينكه ساخت اين باغ موزه نشان دهنده علاقه مردم ايران به رفتن اولين شهروند به فضا است، اضافه كرد: اميدوارم به زودي اولين شهروند ايراني به فضا برود.
دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان كانديداي ساخت اولين شتاب دهنده در ايران و تبديل اين دانشگاه به قطب علمي كشور و نزديكي آن به خميني شهر مكان مناسبي براي ايجاد نخستين باغ موزه فضايي تشخيص داده شد.
در اين باغ موزه منطقه هاي آسمان نما، ساعت هاي آفتابي و كتابخانه درنظر گرفته شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال بي بي سي از اظهارات يك شاعر كودك!
در پي ادعاهاي (مصطفي-ر) شاعر كودك و نوجوان، درباره مميزي آثار كلاسيك، سايت بي بي سي فارسي با ذوق زدگي متن كامل ادعاهاي وي را منتشر كرد.
به گزارش كيهان، اين شاعر در گفت وگو با يكي از خبرگزاري هاي داخلي، بدون ارائه مدركي مدعي شده بود: گفته بودند فلاپي كتاب مثنوي معنوي بايد سانسور شود و اين كار شده است.
بي بي سي ادعاهاي (مصطفي-ر) را گواه و مبناي تأكيد بر وجود سانسور در ايران توصيف كرد!
فيلم هاي ضد ايراني در جشنواره بيروت
با وجود ادعاي رايزني فرهنگي ايران در لبنان مبني بر منع پخش فيلم هاي ضد ايراني در بيروت، فيلم هاي ضد ايراني همچنان در ليست پخش جشنواره بين المللي فيلم بيروت هستند.
به گزارش برخي سايتها، محمدحسين رئيس زاده رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي در گفت وگو با «راديو گفت وگو» اعلام كرده بود: مردم لبنان با ابراز مخالفت از پخش فيلم هاي ضد ايراني در بيروت مانع پخش اين گونه فيلم ها شدند.
اين در حالي است كه نه تنها جشنواره بيروت در حال برگزاري است حتي ليست فيلم هاي در حال پخش اين جشنواره در سايت رسمي آن نشان مي دهد كه دو فيلم «سرخ و سفيد و سبز» و «زندگي سگي» همچنان در صف اكران در اين جشنواره قرار دارند.
ده نمكي: بعد از نظرسنجي «پارك ملت»
حملات توپخانه اي شروع شد
مسعود ده نمكي در آخرين حضور تلويزيوني اش در برنامه «پارك ملت» گفت: عصباني و برآشفته نيستم. دلخورم از دست كساني كه به خاطر اين كه از من بدشان مي آيد به مردم توهين مي كنند.
به گزارش فارس، اين سينماگر به مجري برنامه «پارك ملت» گفت: بعد از نظرسنجي شما، حمله توپخانه ها شروع شد. البته من تصميم گرفته ام كه آخرين بار باشد تا درباره «اخراجي ها» صحبت كنم.
وي افزود: خيلي از فيلم هاي ما كه با موضوع دفاع مقدس ساخته مي شوند، ضدجنگ هستند. آقايان فيلم مي سازند و مي گويند چرا جنگيديد؟ يا به آن نگاه شبه روشنفكرانه مي كنند و اساس دفاع مقدس را زير سؤال مي برند؛ آن هم با امكانات بيت المال. جالب آن كه در جشنواره ها هم به آنها جايزه مي دهند! سازندگان اين فيلم ها هستند كه «اخراجي ها» را نقد مي كنند.
اوباما يك خواننده فاسد را مشاور خود كرد!
«شكيرا»، خواننده مشهور و فاسد كلمبيايي فعاليت خود را به عنوان عضو كميسيون مشاور رئيس جمهور آمريكا در امور آموزش اسپانيولي زبان ها آغاز كرد.
به گزارش فارس به نقل از فاكس نيوز، شكيرا در اولين روز از حضور خود در اين كميسيون از اينكه مي تواند تجارب خود را در اختيار آن قرار دهد ابراز خشنودي كرد. وي كه ظاهراً تنها به خاطر شهرتش به عنوان مشاور اوباما برگزيده شده است، سرمايه گذاري بر روي كودكان را برترين نوع سرمايه گذاري دانست.
اين اولين سمتي نيست كه خواننده مزبور به جهت شهرت خود به آن دست مي يابد. وي پيش تر در سال 2003 به عنوان سفير صلح يونيسف نيز برگزيده شده بود. وي از ژانويه 2009 توانسته بود ارتباطات بسيار نزديكي را با دولت اوباما بنيان نهد. اوباما در حالي يك خواننده را كه تخصص خاصي در حوزه آموزش ندارد به عنوان مشاور خود برمي گزيند كه كشورش با مشكلات سخت اقتصادي و سياسي در عرصه داخلي و جهاني مواجه است. به نظر مي رسد اين سياست به منزله به كارگيري پوپوليسم تبليغاتي در آستانه انتخابات 2012 باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14