(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 مهر 1390- شماره 20044

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ناوشكن جماران در اولين ماموريت بين المللي عازم آب هاي آزاد و اقيانوس هند شد
رئيس جمهور خط يك قطار شهري مشهد را افتتاح كرد
افتتاح 3 پروژه زيربنايي لرستان توسط احمدي نژاد
سردار جزايري : جنبش وال استريت آغاز بهار آمريكايي را نويد مي دهد
مهلت ثبت نام خبرنگاران براي دريافت هديه رئيس جمهور تمديد شد
آغوش سرزمين وحي به روي حجاج ايراني گشوده شد
ماهواره نويد با ماهواره بر سفير به فضا مي رود
ارائه سؤال الهيان از صالحي به هيئت رئيسه مجلس درباره ملاقات با وزير خارجه بحرين
مقدم فر:راهبرد ايران در فضاي سايبر دفاع سايبري است
وزير خارجه : حكم جديدي براي ملك زاده صادر نكردم
در بخش طارم سفلي برداشت زيتون از 5900 هكتار باغات قزوين آغاز شد
استاندار ايلام: پيكر 50 شهيد دوران دفاع مقدس به كشور بازمي گردد
برگزاري همايش ملي بادام در شهركرد
اجلاس سراسري نماز اين هفته در بوشهر برگزار مي شود
نخستين قرآن بازگشته از فضا در اصفهان رونمايي شد
استاندار اصفهان: اطلاعي از قرارداد 4 ميلياردي جشنواره كودك ندارم
حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شش هزار خادم افتخاري مي پذيرد
همه چشم انتظار تحقق آرزوي 23 ساله مان هستيم
نوجوانان مشهدي پنجره فولاد امام رضا(ع) را گلباران كردند
بازگشت تعدادي از فريب خوردگان گروه هاي معاند به آغوش نظام
اخبار ادبي و هنري



ناوشكن جماران در اولين ماموريت بين المللي عازم آب هاي آزاد و اقيانوس هند شد

ناوشكن جماران در قالب ناو گروه شانزدهم براي برقراري امنيت كشتي هاي تجاري ايران در خليج عدن عازم اولين ماموريت بين المللي شد.
شانزدهمين ناو گروه اعزامي نيروي دريايي ارتش متشكل از ناوشكن جمهوري اسلامي جماران و ناوچه بندرعباس روز يكشنبه از اسكله منطقه يكم نيروي دريايي ارتش با حضور دريادار حبيب الله سياري، دريادار اشكان فرمانده ناوگان جنوب شرق كشور و فرماندهان نظامي نيروي دريايي ارتش و مقامات استاني عازم خليج عدن شد.
دريادار حبيب الله سياري در مراسم بدرقه ناوگروه شانزدهم با بيان اينكه خريد از خارج در دستور كار ما نيست زيرا كشور به دنبال خودكفايي در زنجيره دفاعي است، به موضوع حضور اين نيرو در آبهاي آزاد منطقه و اقيانوس هند به عنوان تدبير نظام جمهوري اسلامي اشاره كرد و افزود: نيروي دريايي، نيرويي راهبردي در اين زمينه محسوب مي شود و بايد بتواند در درياهاي آزاد حضور داشته باشد و از سياستهاي نظام پشتيباني كند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش به موضوع دزدي دريايي در خليج عدن اشاره كرد و گفت: حضور نيروي دريايي فقط به منظور مقابله با اين موضوع نيست بلكه به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوري اسلامي در آبهاي شمال اقيانوس هند نيز مطرح است زيرا اكنون حدود 20 تا 25 كشور دنيا در اين منطقه حضور دارند و به دنبال تامين منافع خود هستند.
سياري بر ضرورت نشان دادن اقتدار كشور در صحنه درياها تاكيد و عنوان كرد: حضور يك ناو نيروي دريايي در شمال اقيانوس هند و پهنه اقيانوسها كه به وسيله همه ناوشكن هاي دنيا كنترل مي شود، مهم است و آنان به دنبال اين كنترل به توانايي دريايي علمي و صنعتي كشور پي خواهند برد.
وي همچنين به موضوع تروريسم دريايي در خليج عدن و شمال اقيانوس هند اشاره كرد و گفت: از جمله ماموريتهاي نيروي دريايي، حضور در اين منطقه است و هم اكنون ناوگروه پنجم ارتش در خليج عدن حضور دارد.
وي ناوشكن جماران را يك پروژه 100 درصد بومي عنوان كرد و گفت: در طراحي و ساخت اين ناوشكن حتي يك كارشناس خارجي مشاركت نداشته است.
سياري افزود: اين ناوشكن علاوه بر اينكه از نظر سرعت، در مقايسه با ناوشكن هاي روز و همتراز خودش در دنيا برابري مي كند، توانايي قدرت مانور بالا و ماندگاري زياد در شرايط جوي بسيار نامناسب در درياها را نيز دارد.
ناوشكن جماران نخستين نمونه از كشتي هاي جنگي كلاس موج ساخت ايران است كه به موشكهاي هدايت شونده دريا به دريا و دريا به هوا، اژدرانداز، توپ پدافندي، ابزار ناوبري الكترونيكي نوين و امكانات جنگ الكترونيك مجهز است.
اين كشتي با طول 94 متر، ظرفيت هزار و 420 تن و سرعت 30 گره دريايي، توانايي حمل 140 ملوان و حمل بالگرد و سوخت گيري آنها را نيز دارد. اين كشتي در ايران با به كارگيري قطعات داخلي و خارجي و همكاري دانشگاههاي داخل كشور طراحي و ساخته شده است.
حق انكارناپذير ايران
همچنين فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در مراسم اعزام شانزدهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش به منطقه خليج عدن و شمال اقيانوس هند، حضور در آبهاي آزاد دنيا را حق انكارناپذير ايران دانست.
دريادار سياري در مراسم اعزام شانزدهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به منطقه خليج عدن و شمال اقيانوس هند ضمن تبريك ميلاد با سعادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: پانزدهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش پس از 83 روز دريانوردي در آبهاي آزاد توانست با موفقيت ماموريت خود را انجام دهد و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران را در عرصه بين المللي به نمايش گذاشت.
وي با اشاره به تفاوت ناوگروه شانزدهم با ديگر ناوگروههاي نيروي دريايي، عنوان كرد: مهمترين تفاوت اين ناوگروه حضور ناوشكن جمهوري اسلامي ايران جماران در آن است و اين ناوشكن كاملا ايراني امروز براي نخستين بار به يك سفر دريايي طولاني مدت اعزام مي شود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: ناوشكن جماران نماد اقتدار علمي و صنعتي ايران است و با حضور در آبهاي آزاد اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران را در دريا به نمايش خواهد گذاشت.
به گزارش مهر، سياري در بخش ديگري از سخنان خود به صحبتي كه از وي مبني بر حضور ناوگروههاي نيروي دريايي ايران در اقيانوس اطلس منتشر شد اشاره كرد و افزود: اين حرف در رسانه هاي خارجي بازتاب بسيار گسترده اي داشت و بسياري از سران استكبار و سخنگوي كاخ سفيد مدعي شدند كه ايران توانايي چنين كاري را ندارد اما نيروي دريايي طبق رهنمودهاي مقام معظم رهبري و قوانين بين المللي قصد دارد در تمامي آبهاي آزاد دنيا حضور پيدا كند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: آبهاي آزاد روي كره زمين متعلق به تمامي كشورهاي دنياست و ما نيز طبق قوانين بين المللي حق داريم در اين آبها حضور داشته باشيم. ما كشوري صلح طلب هستيم و اهل تجاوز به هيچ كشوري نيستيم اما اهل حضور در آبهاي آزاد هستيم.
سياري با تاكيد مجدد بر حضور قدرتمندانه نيروي دريايي ارتش در آبهاي آزاد، بيان كرد: تمامي دنيا بايد بداند تا زماني كه جواناني دريادل و ولايت مدار در نيروي دريايي خدمت مي كنند ما در برابر تمامي دشمنان ايستادگي مي كنيم و براساس حقوق خود در آبهاي آزاد حضور پيدا خواهيم كرد.

 



رئيس جمهور خط يك قطار شهري مشهد را افتتاح كرد

همزمان با ميلاد امام رضا(ع)، خط يك قطار شهري مشهد با حضور رئيس جمهور به طور رسمي افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس، دكتر محمود احمدي نژاد به منظور شركت در مراسم اختتاميه نهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) به استان خراسان رضوي سفر كرده بود صبح ديروز با حضور در ايستگاه غدير، خط يك قطار شهري مشهد را به طور رسمي افتتاح و مورد بهره برداري قرار داد.
رئيس جمهور در اين مراسم ضمن بازديد از بخش هاي مختلف اين ايستگاه در جريان مراحل ساخت و چگونگي پيشرفت فعاليت هاي اجرايي قطار شهري مشهد نيز قرار گرفت.
رئيس جمهور در اين مراسم با بيان اين كه ملت ايران استحقاق استفاده از پيشرفته ترين امكانات جهان را دارد، گفت: بايد تلاش كنيم تا سرتاسر ايران به ويژه مشهد مقدس از نظر سطح پيشرفت در جايگاه ممتازي قرار بگيرد و از پيشرفته ترين امكانات و تجهيزات استفاده كند.
احمدي نژاد افزود: امروز بايد محور تلاش هاي ما ساختن همه ايران باشد، البته در اين بين بايد تلاش كنيم تا خودمان تجهيزات مورد نياز را توليد كنيم.
رئيس جمهور با اشاره به اهميت مشهد مقدس نزد ايرانيان، گفت: بايد تلاش شود زيباترين خدمات محيطي در اين شهر ارائه شود.
وي اظهار اميدواري كرد : تعداد قطارهاي خط يك مشهد افزايش يافته و ديگر خطوط نيز هرچه زودتر به بهره برداري برسد.
احمدي نژاد گفت: دولت امروز به دنبال آن است تا در سرتاسر ايران اسلامي عمران و آباداني ايجاد كند چرا كه ساخته شدن ايران را براي خود يك افتخار مي داند.
خط 1 قطار شهري مشهد مقدس با حضور رئيس جمهور و به دست پدر شهيد كاوه رسما افتتاح و به بهره برداري رسيد.
رئيس جمهور در پايان مراسم افتتاحيه قطار شهري مشهد از ايستگاه نخريسي اين شهر سوار قطار شد و پس از طي چهار ايستگاه در ايستگاه امام خميني«ره» از قطار پياده شد.
بهره برداري از قطار شهري مشهد با حدود 20 كيلومتر طول بالغ بر 500 ميليارد تومان هزينه داشته است.
قطار شهري مشهد از اسفند ماه گذشته به صورت آزمايشي به بهره برداري رسيد.

 



پيش از ظهر امروز برگزار خواهد شد
افتتاح 3 پروژه زيربنايي لرستان توسط احمدي نژاد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي ساخت سه پروژه راه آهن و راه پيش از ظهر امروز دوشنبه با حضور رئيس جمهوري آغاز مي شود.
دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز با بالگرد به لرستان سفر مي كند و كلنگ ساخت آزادراه خرم آباد- شازند- اراك كه 75 كيلومتر از مسافت آزادراه تهران خليج فارس را كوتاه مي كند و همچنين راه آهن دورود به خرم آباد و خرم آباد به انديمشك و دورود به بروجرد را به زمين مي زند.
مردم لرستان از دكتر احمدي نژاد انتظار دارند در اين سفر در راستاي حل معضل كمبود پروازهاي فرودگاه خرم آباد كه بر روند جذب سرمايه گذار، سرمايه، نيروي متخصص و توسعه استان تاثير منفي نهاده، استفاده از مجوز پروازهاي خارجي اين فرودگاه كه سالهاست پس از صدور بلااستفاده مانده است، انجام پروازهاي حجاج از اين فرودگاه و افزايش پروازهاي بومي آن اقدام چاره ساز به عمل آورد.

 



سردار جزايري : جنبش وال استريت آغاز بهار آمريكايي را نويد مي دهد

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در ادامه بيداري اسلامي و بهار عربي اينك جنبش وال استريت آغاز بهار آمريكايي را نويد مي دهد و مردم آمريكا بايد مراقب نفوذ و مصادره روند اعتراضات خود باشند.
سردار سيدمسعود جزايري معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به سرايت دامنه جنبش تسخير وال استريت به بيش از 70 شهر آمريكا، گفت: با جنبش وال استريت، سكان انقلاب و جنبش فراگير عليه فساد در ايالات متحده آمريكا كليد خورده است و پلان آخر آن بي ترديد فروپاشي نظام سرمايه داري غربي است.
وي افزود: شعار تغيير اوباما به بن بست رسيده است و مردم آمريكا پشت پرده حركت اوباما كه در واقع تداوم سياست هاي اقتصادي بوش رئيس جمهور پيشين است را خوانده اند و مي گويند ما 90 درصدي هستيم كه ديگر نمي خواهيم حرص و فساد 10 درصد صاحبان قدرت و ثروت در كشور خود را تحمل كنيم.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه مردم آمريكا علاقه مندند سران حكومت به مشكلات داخلي و نيازمندي هاي ملت خود بپردازند، تصريح كرد: مردم آمريكا امروز به صراحت مي گويند ظرفيت هاي پراكنده اي كه براي دخالت در كشورهاي ديگر و مشكل سازي براي ملت هاي آنها در سراسر جهان بويژه در خاورميانه گسيل داشته است بايد هر چه سريع تر براي حل مشكلات جامعه آمريكايي به ايالات متحده بازگردانده شود.
جزايري ادامه داد: اين يك پديده جالب است كه در آمريكا و در متن تظاهرات مردمي اعتراض آميز پرچم وارونه بر دست گرفته شود. اين صحنه كه از چشم دوربين هاي تلويزيوني دور نماند نشان مي دهد كه پرچم اين كشور ديگر نماد ملي نيست و در حقيقت تنها نماد دولت و اقليت قدرتمند و ثروتمند حاكم بر ايالات متحده به شمار مي رود.
مسئول ستاد تبليغات دفاعي كشور با طرح اين سؤال كه: «به راستي چرا بايد مردم فقير آمريكا تاوان ورشكستگي بانك ها و غول هاي بزرگ تجاري را با از دست دادن شغل و كار خود بپردازند؟»، گفت: كشور آمريكا به سمتي پيش مي رود كه مردم فقير اين كشور هر روز فقيرتر مي شوند و سرمايه داران هر روز بر قدرت مالي و ثروت خود مي افزايند و عامل اين وضعيت تلخ و ناگوار نيز تنها بنگاه هاي اقتصادي در وال استريت نيستند بلكه سياست مداراني هم از جناح جمهوري خواهان و هم از جريان دموكرات ها هستند كه با نيرنگ و فريب به كاخ سفيد راه يافته اند و چنين سياست را در پيش گرفته اند.
جزايري با اشاره به اينكه اوباما ابزار دست غول هاي اقتصادي و كارتل هاي صهيونيست دانست كه گوش هاي خود را بر روي مطالبات به حق مردم معترض آمريكا بسته است، افزود: ادامه ناتواني رئيس جمهور ايالات متحده در حل بحران وال استريت اين جنبش اقتصادي را به جنبش سياسي و اجتماعي و اعتراض نسبت به ساختار حكومتي آمريكا تبديل خواهد كرد كه اين نشانه اي جدي از زوال نظام ليبرال- دموكراسي غربي است. مردم آمريكا اينك ازنظام سرمايه داري مبتني بر زر و زور و تزوير خسته شده اند و با ورود به ميدان جنبش و اعتراض در صدد پايان بخشيدن به بي عدالتي، بي خانماني، فقر و فساد سياسي فرهنگي و اقتصادي جاري در اين كشور برآمده اند.
وي تاكيد كرد: پيوستن زنجيره اي از سنديكاها و اتحاديه هاي كارگري و ديگر اقشار اجتماعي به صفوف معترض وگسترش دامنه قيام به سراسر آمريكا و روند اعتراضات را به قدري تقويت كرده است كه پتانسيل تبديل اين جنبش به جنبش سياسي ايجاد شده است.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به برخورد خشن و وحشيانه پليس و نيروهاي امنيتي آمريكا با معترضان و سركوب آنها، اظهار داشت: حوادث اخير در نيويورك، واشنگتن و ديگر شهرهاي ايالات متحده نشان مي دهد كه پليس و نيروي امنيتي آمريكا خيلي حرفه اي تر و خشن تر از شاگردان خود در كشورهاي عربي منطقه خاورميانه عمل مي كنند و برخورد شديد و خشن آنها با تظاهركنندگان صرفا رسوايي اوباما نيست بلكه رسوايي نظام سرمايه داري جهاني است كه اينك در اين مكان آشكار شده است.
وي تصريح كرد: مشكلات مالي آمريكا آنقدر عميق است كه بعيد به نظر مي رسد با تغيير اوباما بهبودي در وضعيت مردم پيش آيد اقتصاد آمريكا و بلكه اروپا همانند بيماري مي ماند كه در حال وخامت شديد قراردارد و براي او هر چه دارو تجويز شود بيماري داروي بيشتري را طلب مي كند، غافل از اينكه داروي بيشتر وضع را بهتر نخواهد كرد.
معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه بسته هاي پرطمطراق نجات اقتصادي اوباما مشكلي از مردم آمريكا را رفع نكرده است، اظهار داشت: تبعيض هاي ناروا بين اديان، نژادها و طبقات اجتماعي به شكل فاحش و رو به تزايد به گونه اي است كه ظرفيت اميد به آينده و اميد به زندگي را در اين كشور به پايين ترين حد خود رسانده است و ديگر نمي توان آمريكا را محل تمدن و آسايش معرفي كرد.
جزايري با انتقاد از سكوت دو هفته اي رسانه هاي به اصطلاح مدعي آزادي بيان و حقوق بشر در قبال جنبش وال استريت و سركوب معترضان، افزود: تداوم اعتراضات و هراس از بي آبرويي بيشتر، رسانه هاي غربي را سرانجام وادار كرد تا سكوت اوليه و كم محلي خود نسبت به جنبش تسخير وال استريت را بشكند. البته روشن است كه آنها همچنين اخبار و گزارشات مربوط به اين بحران را به طور محدود، حساب شده و هدفمند و در چارچوب منافع و منويات نظام سرمايه داري منتشر مي كنند.
وي افزود: آنچه در روزهاي اخير و در روند سكوت رسانه هاي تحت سيطره امپراتوري رسانه هاي غربي- صهيونيستي در قبال بحران وال استريت گذشته است نمونه اي حيرت آور از سركوب اطلاعات در رسانه هاي جمعي است كه در واقع افكار عمومي ملل جهان بويژه جامعه آمريكا حق داشتند به موقع و دقيق از آن مطلع شوند.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره اينكه وال استريت امروز تنها يك خيابان در محله منهتن نيويورك نيست بلكه خلاصه جامعه بزرگ 350 ميليون نفري آمريكاست كه از مشكلات اجتماعي به ستوه آمده است، گفت: در ادامه بيداري اسلامي و بهار عربي اينك جنبش وال استريت آغاز بهار آمريكايي را نويد مي دهد و مردم آمريكا بايد مراقب نفوذ و مصادره روند اعتراضات خود باشند، نهادهاي وابسته به كاخ سفيد از ظرفيت هاي بالقوه براي كنترل و مديريت اين روند برخوردارند اما بايد فرصت بروز و ظهور به آن ندهند.
وي در پايان تاكيد كرد: اشخاصي كه در تظاهرات مسالمت آميز وال استريت دستگير و شكنجه شده اند بايد به سرعت آزاد شوند و حاكمان آمريكا بايد از آنها عذرخواهي كنند. در عين حال پيام همه آزادي خواهان به مردم آمريكا آن است كه به جنبش آزادي خواهانه و عدالت خواهانه خود ادامه دهيد.

 



مهلت ثبت نام خبرنگاران براي دريافت هديه رئيس جمهور تمديد شد

مهلت ثبت نام و تكميل اطلاعات خبرنگاران براي دريافت هديه رئيس جمهوري تمديد شد.
سامانه سمان - بانك اطلاعاتي خبرنگاران به نشاني اينترنتي wwwsaman-govir، در راستاي ثبت اطلاعات خبرنگاران و تكميل بانك اطلاعاتي آن ها، مجددا مهلت تكميل پرونده هاي خبرنگاران را تا پايان اين هفته تمديد كرد.
بر اين اساس خبرنگاراني كه تاكنون اطلاعات خود را تكميل نكرده اند بايد با ورود به اين سامانه و ثبت تمامي اطلاعات خواسته شده، پرونده خود را تكميل كرده و با ارسال آن، كارشناسان مربوطه را از تكميل پرونده مطلع سازند.
خبرنگاران براي بهره مندي از هداياي رياست جمهوري به خبرنگاران، بايد در مهلت مقرر اطلاعات خود را در سامانه «سمان» ثبت و پرونده خود را ارسال كنند تا اسامي آن ها در ليست ارسالي به نهاد رياست جمهوري قرار بگيرد.
اين براي چندمين بار است كه تاكيد مي شود اطلاعات خواسته شده در اين سامانه بايد به صورت كامل باشد و كاربران بايد پس از پر كردن اطلاعات مربوط به تمامي فيلدها، اطلاعات خود را ذخيره و با اطمينان از ثبت تمامي اطلاعات لازم و خواسته شده، بر روي عبارت «ارسال» در بالاي صفحه كليك كنند تا پرونده آن ها به كارشناسان سامانه ارجاع داده شود و البته پس از ارسال پرونده دسترسي آن ها به صفحه مربوط به خود، محدود مي شود تا بررسي هاي لازم بر روي پرونده صورت بگيرد.
در همين حال، هيئتي 8 نفره براي پيگيري مسايل خبرنگاران زن تشكيل شده است. مريم مجتهدزاده رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه رفع مشكلات مربوط به خبرنگاران زن همچون اعطاي وام و ايجاد امنيت شغلي در دستور كار مركز امور زنان قرار گرفته است از تشكيل هيئتي 8 نفره براي پيگيري مسايل خبرنگاران زن خبر داد.



 



آغوش سرزمين وحي به روي حجاج ايراني گشوده شد

سرويس فرهنگ و معارف-
با ورود نخستين گروه از زائران بيت الله الحرام و حرم شريف نبوي(ص) براي انجام مناسك حج، اين دو شهر به تدريج خود را براي پذيرايي از صدها هزار زائر خارجي و داخلي آماده مي كند.
به گزارش كيهان، نخستين گروه زائران ايراني صبح شنبه براي به جاي آوردن مناسك حج وارد مكه مكرمه شدند. انتقال زائران ايراني به عربستان سعودي از 16مهرماه آغاز و تا نهم آبان ماه ادامه خواهد داشت. زمان بازگشت حجاج به جمهوري اسلامي ايران، پس از پايان مراسم حج از روز 20 آبان ماه شروع و تا روز يازدهم آذر ادامه خواهد داشت.
بنابراين گزارش، زائران ايراني امسال در قالب 588 كاروان و 274 پرواز از 17ايستگاه پروازي راهي عربستان سعودي خواهند شد كه در مجموع، 51 هزار و 196نفر توسط شركت هواپيمايي «ايران اير» و 48 هزار و 415 نفر توسط شركت هواپيمايي «ماهان» جابه جا مي شوند.
امسال روزانه 12پرواز حج از شهرهاي مختلف كشور انجام مي شود كه از اين تعداد 8 پرواز به مقصد جده و 4 پرواز به مقصد مدينه خواهد بود.
عربستان براي به جاي آوردن حج تمتع، براساس جمعيت به هر يك از كشورهاي اسلامي سهميه اي براي اعزام زائر داده است كه سهميه ايران حدود 100 هزار نفر است.
با ورود زائران حج تمتع به عربستان سعودي فرودگاه هاي اين كشور آماده پذيرش هواپيماهاي بيشتري شده اند. دو فرودگاه مدينه منوره و جده بار بزرگ پذيرش هواپيماهاي حجاج را بر دوش خواهند داشت.
علاوه بر دو فرودگاه مذكور، بندرگاه جده بزرگترين بندر عربستان سعودي نيز براي پذيرش حجاج آماده شده است. آفريقايي ها بيشترين تعداد زائراني را تشكيل مي دهند كه با كشتي براي حج گذاري به عربستان مي روند. علاوه بر اينها، هزاران زائر نيز از طريق جاده به شهرهاي مقدس مشرف خواهند شد كه عموماً اهالي كشورهاي حوزه خليج فارس و يا خاورميانه عربي هستند.
همزمان با ورود مسافران، اداره هاي بهداشت سعودي در فرودگاه هاي اين كشور و شهرهاي مدينه منوره و مكه مكرمه هم فعال شده اند تا از ورود بيماران و افرادي كه گمان آن مي رود به بيماري هاي مسري مبتلا باشند، جلوگيري كنند.

 



ماهواره نويد با ماهواره بر سفير به فضا مي رود

ماهواره دانشجويي «نويد» كه از سوي دانشگاه علم و صنعت طراحي و ساخته شده است پس از آزمايشات پيش پروازي در سال جاري و توسط ماهواره بر داخلي سفير به فضا پرتاب مي شود.
ماهواره «نويد» اولين ماهواره 100 درصد بومي كشور است كه نمونه مهندسي آن در سال 88 و در كمتر از 5 ماه ساخته شد و نمونه پروازي آن نيز هم اكنون در مركز تحقيقات فضايي دانشگاه علم و صنعت طراحي و ساخته شده است.
به گزارش «مهر» اين ماهواره كه قرار است در سال جاري توسط ماهواره بر داخلي سفير 1B به فضا پرتاب شود هم اكنون آماده تحويل به سازمان صنايع هوافضا است و به مناسبت هفته جهاني فضا در هفته جاري براي تست نهايي به اين سازمان تحويل داده مي شود.
چنانچه اين ماهواره آزمايشات پيش پروازي خود را با موفقيت به اتمام برساند، امسال توسط ماهواره بر سفير 1B پرتاب مي شود و در مدار جاي مي گيرد.
اين ماهواره كوچك كه در ساخت آن از استاندارد جهاني ECSS تبعيت شده است با 50 كيلوگرم وزن و طول عمر مداري 2 ماهه، ماموريت عكس برداري در ارتفاع هزار كيلومتري از سطح زمين را به عهده دارد.

 



ارائه سؤال الهيان از صالحي به هيئت رئيسه مجلس درباره ملاقات با وزير خارجه بحرين

نماينده تهران در مجلس سؤال خود را از وزير خارجه درباره علت ملاقات وي با وزير خارجه بحرين، طبق آيين نامه داخلي پارلمان، به هيئت رئيسه مجلس ارائه داد.
زهره الهيان نماينده تهران و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي سؤال خود را از علي اكبر صالحي وزير امور خارجه در اجراي ماده 193 آيين نامه داخلي به هيئت رئيسه پارلمان ارائه داده تا اين هيئت، سؤال مذكور را به كميسيون تخصصي ذي ربط ارجاع دهد.
در متن سوال الهيان آمده است: دلايل و توجيهات وزارت خارجه براي ملاقات با وزير خارجه بحرين چيست؟ آيا در شرايطي كه دست رژيم آل خليفه به خون مردم عزيز بحرين آلوده است، اين گونه ملاقات ها چه دستاوردي براي پيشرفت انقلاب هاي مردم در كشورهاي اسلامي و عربي خواهد داشت؟
الهيان در تشريح سؤال خود آورده است: آيا همان طور كه راهبرد جمهوري اسلامي ايران ارتقاي روابط با كشورهاي همسايه و منطقه است، اين راهبرد در مورد كشورهايي چون بحرين و عربستان كه دست آنها به خون مردم مسلمانان منطقه آغشته است نيز صدق مي كند؟!
وي در بخش ديگري از اين تشريح سؤالش تصريح كرده است: اساسا مشاهده صحنه ملاقات وزير امور خارجه ايران با وزير خارجه بحرين از رسانه ها صرف نظر از محتواي مذاكرات، منجر به دلسردي مردم در حال انقلاب كه با روحيه جهاد و شهادت وارد اين عرصه شده اند، نمي شود؟!
اين نماينده مجلس در بخش ديگري از سؤالش گفته است: مردمي كه تنها به دليل اعتقاد خود به حقانيت، راه مقاومت و نيز با سرلوحه قرار دادن تفكر و انديشه حضرت امام (ره) و الگو قراردادن انقلاب اسلامي ملت آزاده ايران حاضر به از دست دادن عزيزان و تقديم شهدا بر راه مقدس مقاومت شده اند، به نظر مي آيد نگاه مقام معظم رهبري نسبت به حق تعيين سرنوشت مردم مسلمان منطقه كه تنها از طريق مقاومت به دست خواهد آمد و نه مذاكره، سرلوحه كار دستگاه ديپلماسي قرار نگرفته، وگرنه مذاكره با رژيمي كه با چراغ سبز آمريكا و مشاركت عربستان، هولناك ترين جنايات و شكنجه ها را نسبت به مردم مظلوم خود روا مي دارد، هيچ جايي در سياست هاي كلان نظام و انتظارات افكار عمومي در روند بيداري اسلامي و انقلاب هاي مردم در كشورهاي عربي و اسلامي نخواهد داشت.

 



مقدم فر:راهبرد ايران در فضاي سايبر دفاع سايبري است

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه تأكيد كرد كه هدف آمريكا ساختن دشمن فرضي در فضاي سايبري عليه خود است در حالي كه راهبرد ايران از حضور در فضاي سايبر دفاع سايبري است.
حميدرضا مقدم فر، معاون فرهنگي اجتماعي سپاه در مورد سخنان اخير رئيس FBI كه به قدرت سايبري ايران اذعان كرده، گفت: اگر چه ايران از لحاظ فناوري و پيشرفت در اين عرصه به قدرت هاي غربي همچون آمريكا نرسيده است اما فضايي كه آن ها به وجود آورده اند همچون چاقوي تيزي است كه دسته خود را از بين مي برد به طوري كه عليرغم آنكه آن ها خود اين فضاي مجازي را طراحي كرده و تقويت مي كنند اما توان آن را كه اين فضا را به خود محدود كنند را ندارند.
وي گفت: عليرغم اينكه آن ها برخي اوقات موضع گيري هايي را در قبال قطع سرور مركزي شبكه جهاني اينترنت ابراز مي دارند اما با توجه به وابستگي شديدي كه حتي كشورهاي ايجادكننده اين فضا به آن دچار شده اند توان انجام يك چنين كاري به راحتي وجود ندارد از اين رو كشورهايي كه داراي يكسري توانمندي ها و سرمايه هاي مادي و انساني در اين فضا باشند، مي توانند در مقابل حملات احتمالي آن ها از خود دفاع كرده ومقاومت نشان دهند كه ايران با توجه به سرمايه عظيم انساني و فكري و همچنين علاقه مندي موجود در بين جوانان ايران اسلامي قطعاً يكي از كشورهايي است كه توان و آمادگي مقابله با اين حملات نرم و سخت در فضاي سايبري را دارد.
مقدم فر، در ادامه به ابعاد ديگري از اظهارنظر اين مقام آمريكايي اشاره كرد و گفت: نكته قابل تأمل در صحبت هاي اين مقام آمريكايي قرار دادن قدرت سايبري ايران در كنار روسيه و چين است كه به نظر مي آيد هدف وي از بيان اين سخنان زمينه سازي براي تهاجمات بيشتر به ايران در فضاي سايبري است.
وي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اين نكته كه هدف اصلي اسرائيل و آمريكا از جنگ نرم در فضاي سايبري جمهوري اسلامي ايران است ذكر اين نكته ضروري است كه به نظر مي آيد هدف مقامات آمريكايي از اين سخنان ايجاد دشمن فرضي در فضاي سايبري عليه خود است در حالي كه راهبرد ايران از حضور در فضاي سايبر نه حمله سايبري بلكه دفاع سايبري است.

 



اظهارات صالحي در كميسيون امنيت ملي مجلس از زبان جلالي
وزير خارجه : حكم جديدي براي ملك زاده صادر نكردم

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس اظهار داشت: صالحي در جلسه امروز اين كميسيون ضمن تكذيب خبر صدور حكم جديد براي ملك زاده در وزارت خارجه، گفت كه در ملاقات با وزير خارجه بحرين رفتار دولت اين كشور را نقد كرده است.
كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود و سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه در حاشيه جلسه عصر يكشنبه اعضاي كميسيون متبوعش با خبرنگاران پارلماني گفت وگو مي كرد، از حضور علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در اين جلسه خبر داد و اظهار داشت: صالحي در اين جلسه گزارشي از اجلاس سازمان ملل متحد و سفري كه به نيويورك داشت، ارائه داد.
وي افزود: اعضاي كميسيون در اين جلسه نقطه نظرات خود را پيرامون موارد مختلف از جمله ملاقات وزير امور خارجه كشورمان با وزير خارجه بحرين و شايعات مربوط به حضور ملك زاده در وزارت خارجه مطرح كردند كه آقاي صالحي گزارشي از ملاقات خود با وزير خارجه بحرين ارائه داد و گفت كه رويكرد وي در اين ملاقات بيشتر مبتني بر نقد رفتار دولت در برخورد با شهروندان بحريني بوده است.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه يادآور شد: صالحي در اين جلسه طرح مسائلي همانند حكم جديد وي براي ملك زاده در وزارت امور خارجه را كاملاً كذب دانست و متذكر شد كه وي هيچ ملاقات و ديداري با وي نداشته و حكمي نيز به عنوان مشاور يا هر كار ديگري به ملك زاده نداده است.
كاظم جلالي در خاتمه گفت: در ادامه اين جلسه نمايندگان سؤالاتي را از صالحي مطرح كردند كه وزير امور خارجه نيز به آنها پاسخ گفت.

 



در بخش طارم سفلي برداشت زيتون از 5900 هكتار باغات قزوين آغاز شد

قزوين- خبرنگار كيهان:
مسئول مركز خدمات جهاد كشاورزي بخش طارم سفلي گفت: برداشت زيتون از سطح 5900 هكتار از باغات اين بخش آغاز شده است.
سيدابوطالب مهدويان اظهار داشت: امسال پيش بيني مي شود از سطح باغات بارو اين بخش با متوسط عملكرد پنج تن در هر هكتار بيش از 24هزار تن محصول برداشت شود.
به گفته وي بيش از 70 درصد زيتون برداشت شده به صورت كنسروي و 30 درصد نيز براي روغن كشي استفاده مي شود.
مهدويان ارقام زرد، ماري، روغني، شنگه، كرچنگي را به عنوان ارقام غالب زيتون منطقه معرفي كرد و اظهار داشت: كيفيت محصول منطقه در برخي ارقام مانند رقم زرد از ساير مناطق توليدي كشور به مراتب بهتر است و درصد روغن توليد شده با توجه به نوع رقم، شرايط محيطي و زمان برداشت از 15 تا 22 درصد متفاوت است.
وي همچنين افزود: در حال حاضر تعداد 10 كارخانه فرآوري و بسته بندي زيتون با ظرفيت دو هزار و 475 تن در سال در توليد روغن و كنسرو زيتون در بخش طارم سفلي فعال هستند.
مسئول مركز خدمات جهاد كشاورزي بخش طارم سفلي گفت: اين بخش يكي از مهمترين بخش هاي شهرستان قزوين در توليد محصول زيتون است.
به گفته مهدويان، بخش طارم سفلي در زمينه توليد زيتون رتبه دوم كشور را به خود اختصاص داده است.
روغن زيتون داراي خواص آنتي اكسيداني بالايي است كه در جلوگيري از بروز بيماري هاي قلبي و عروقي نقش بسزايي دارد.

 



استاندار ايلام: پيكر 50 شهيد دوران دفاع مقدس به كشور بازمي گردد

استاندار ايلام از بازگشت پيكرهاي پاك 50 شهيد دوران دفاع مقدس در خاك عراق به وطن خبر داد.
«مجتبي اعلايي» در حاشيه بازديد هيئت عراقي از بيمارستان مرزي مهران در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا مبني بر چگونگي انتقال پيكر شهداي انقلاب اسلامي به خاك كشور افزود: مقام هاي عراقي استان واسط در همسايگي ايلام براي انتقال اجساد اين شهدا آماده هرگونه همكاري با جمهوري اسلامي ايران هستند كه پيگيري لازم در حال انجام است.
وي ادامه داد: اين شهدا در منطقه «دراجي» عراق و نزديك مرزهاي شهرستان مهران در استان ايلام مدفون شده اند
اعلايي اظهار داشت: بزودي مقدمات بازگشت اين شهداي بزرگوار به ميهن اسلامي فراهم خواهد شد.

 



برگزاري همايش ملي بادام در شهركرد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
دومين همايش ملي بادام با محوريت صادرات صبح ديروز در شهركرد برگزار شد.
در اين همايش كه 400 نفر از محققان، پژوهشگران، انديشمندان، استادان دانشگاهها و صاحب نظران در امور كشاورزي و باغداري سراسر كشور حضور داشتند دبير همايش ملي بادام از ارسال تعداد 198 مقاله به اين همايش خبر داد و گفت: 50 مقاله شفاهي و 135 مقاله به صورت پوستر در اين همايش مورد پذيرش قرار گرفته است.
جهانگير پرهمت معاون وزير جهاد كشاورزي و رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي در اين همايش از تاسيس ايستگاه تحقيقات بادام در آينده نزديك در استان چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: اين استان نخستين توليدكننده بادام باكيفيت در كشور است و سال گذشته 12ميليون دلار بادام از اين استان به خارج از كشور صادر شده است كه امسال اين رقم به 20 ميليون دلار افزايش مي يابد.

 



اجلاس سراسري نماز اين هفته در بوشهر برگزار مي شود

بوشهر - خبرنگار كيهان:
بيستمين اجلاس سراسري نماز چهارشنبه و پنجشنبه اين هفته در مصلاي نمازجمعه بوشهر برگزار مي شود.
مدير كميته ارزشيابي بيستمين اجلاس سراسري نماز گفت: با توجه به بيداري اسلامي كشورهاي مسلمان و همجواري استان بوشهر با كشورهاي حوزه خليج فارس بيستمين اجلاس سراسري نماز در بوشهر مهمترين رويداد و رخداد فرهنگي كشور به شمار مي رود.
حجت الاسلام والمسلمين جواد اسماعيلي افزود: شعار اين اجلاس «مسجد طراز اسلامي» است. هدف از اين نامگذاري شناسايي مشكلات سخت افزاري مساجد به عنوان مهمترين مركز فعاليت هاي اسلامي است. وي با بيان اينكه مساجد مهمترين پايگاه معنويت است گفت: اميد ما اين است كه با اختصاص اعتباري در اين اجلاس بتوانيم مسائل و مشكلات مساجد استان بوشهر را برطرف كنيم. مديركميته علمي نيز گفت: 620 مقاله به هيئت داوران رسيده كه 30 مقاله گزينش شده است.
سيدمحمد هاشمي فرد افزود: اين مقاله ها در ارتباط با مسجد طراز اسلامي، شاخص ها و كاركردها، مسجد و بيداري اسلامي، مسجد و جنگ نرم، فرصت ها و تهديدهاست.

 



نخستين قرآن بازگشته از فضا در اصفهان رونمايي شد

رئيس دانشگاه علوم هوايي مسكو گفت: ايران با تكيه بر جوانان و پژوهشگران مطرح در داخل و خارج كشورش، آينده خوبي در زمينه هوافضا و فضانوردي ترسيم كرده است.
«ويكتور گارباتكو» شامگاه شنبه در حاشيه مراسم رونمايي از نخستين قرآن بازگشته از فضا و برپايي نمايشگاه انسان و فضا در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در اصفهان افزود: آينده درخشاني را براي ايران به دليل اينكه توانسته است چند سفينه به هوا پرتاب و به جوانانش در اين عرصه اعتماد كند، پيش بيني مي كنم.
وي با بيان اينكه برخي دانشمندان ايراني در ايستگاه هاي فضايي روسيه و آمريكا در پست هاي مديريتي حساس مشغول به فعاليت اند، گفت: ايرانيان توانسته اند ثابت كنند جزو بهترين ها هستند و در زمينه رشد فن آوري هوافضا و فضانوردي براي ترقي كشورشان مي كوشند.
براساس اين گزارش نخستين قرآن بازگشته از فضا اولين بار در ايران عصر شنبه در تالار اتاق بازرگاني اصفهان به مناسبت هفته جهاني فضا رونمايي شد.
اين قرآن سال گذشته به همت پدر ترويج علم فضا در ايران و توسط «الكساندر كالري» فضانورد نامدار روس به فضا فرستاده و بعد از شش ماه اقامت در ايستگاه فضايي به زمين برگردانده شد.
اين قرآن چاپ جمهوري اسلامي نخستين بار به فضا ارسال و بازگردانده شد.
قرآن ياد شده به ابتكار «سيروس برزو» تحليلگر فضانوردي و پژوهشگر تاريخ كيهان نوردي مقيم روسيه در پاسخ به اهانت آمريكا به قرآن مجيد به فضا ارسال شد.
فرستادن قرآن مجيد به فضا عكس العمل مناسب و پاسخ شايسته اي به حركت زشت وهن قرآن كريم در آمريكا بود.
نمايشگاه انسان و فضا و نمايش دادن قرآن بازگشته از فضا به مدت يك هفته در سالن نمايشگاه اتاق بازرگاني اصفهان براي عموم داير است.

 



استاندار اصفهان: اطلاعي از قرارداد 4 ميلياردي جشنواره كودك ندارم

استاندار اصفهان گفت: از قرارداد چهار ميليارد توماني بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان اصفهان اطلاعي ندارم.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، عليرضا ذاكر اصفهاني شامگاه شنبه در جريان بازديد خود از نمايشگاه يك هفته با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اظهار داشت: كودكان مي توانند سهم بزرگي در راستاي اعتلا و پيشرفت نظام و مملكت خويش داشته باشند همانگونه كه تاكنون ايران داراي خيزش هاي بزرگي بوده است.
وي با اشاره به اينكه بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در استان اصفهان برگزار مي شود، تصريح كرد: برگزاري بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در اصفهان از افتخارات فرهنگي محسوب مي شود و از اين ظرفيت بايد در راستاي اشاعه افكار بومي و ديني استفاده كرد.
ذاكر اصفهاني با اشاره به تجربه ناخوشايند و دلايل ناشناخته برخي از افراد در دوره هاي پيشين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان بيان داشت: جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان مغايرتي با فرهنگ و آرمان هاي بومي و ديني ما ندارد و اين جشنواره مي تواند در راستاي اعتلاي مقاصد فكربيني و ديني ما باشد.
استاندار اصفهان از قرارداد به امضا رسيده 4 ميليارد توماني بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان اظهار بي اطلاعي و تأكيد كرد: از ميزان مبلغ قرارداد بسته شده اطلاعي ندارم ولي آنچه براي ما مهم است، هر چه بهتر برگزار شدن بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در استان اصفهان است.

 



حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شش هزار خادم افتخاري مي پذيرد

مدير حرم حضرت معصومه(س) با بيان اينكه آستانه اين حضرت نيازمند بيش از شش هزار خادم افتخاري است، گفت: خادمان آستانه كريمه اهل بيت(س) بايد بر اساس نيازها بخش هاي مختلفي از خدمت را برعهده بگيرند.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام محمد نظري در نشست تخصصي «زيارت كاركردها و ضرورت ها» كه در شبستان نجمه خاتون حرم كريمه اهل بيت(س) برگزار شد در پاسخ كساني كه به نورافشاني شب ميلاد آستانه حضرت معصومه(س) اعتراض داشتند، بيان كرد: آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) براي عرض شادباش و احترام به اين بانوي بزرگوار تصميم گرفت در شب ميلاد آن حضرت آسمان حرم را نورافشاني كند.
وي افزود: در اين كار بدعتي وجود نداشت و تنها اهداف معنوي دنبال مي شد و به دنبال آن بوديم كه با شكفتن هر گل نور در آسمان با صداي صلوات و تكبير مردم آستانه حرم را مزين كنيم.
مدير حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مطرح شدن برخي مطالب از سوي افراد ساده انديش ادامه داد: اين دليل نمي شود كه ما در شادماني هايمان از چلچراغ و چراغاني استفاده نكنيم و كاممان را با حلاوت صلوات شيرين نكنيم.
وي افزود: از ديگر اهداف آستانه كريمه اهل بيت(ع) دعوت به كار شش هزار خادم افتخاري است.
نظري در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم احترام هر چه بيشتر زائران توسط خادمان حرم حضرت معصومه(س) تاكيد و تصريح كرد: بايد اخلاق و رفتار خادمان حرم كريمه اهل بيت(س) براي همه الگو باشد و ايشان در همه احوالات احترام زائران را حفظ كنند.
وي بيان كرد: بايد برنامه اي مدون براي خدمت به زائرين طراحي شود تا از زماني كه ايشان درصدد رسيدن به اين مقصد هستند در آرامش باشند و امكان سرقت اموال زائران را در زائرسراها و مهمان پذيرها از افراد سودجو بگيرند.
مدير حرم حضرت معصومه(س) اضافه كرد: بايد رفتار خادمان زيبنده حرم كريمه اهل بيت(س) بوده و با زائر رفتار مناسبي داشته باشند.

 



صدور پيام مسئولان استان كرمانشاه به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب
همه چشم انتظار تحقق آرزوي 23 ساله مان هستيم

آيت الله مصطفي علماء نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، سيد دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه در آستانه سفر چهارشنبه 20 مهر ماه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) به استان، سومين پيام مشترك خود را صادر كردند.
در اين پيام ضمن اشاره به برخي برنامه هاي سفر رهبري در استان، آمده كه ايشان در سفر به استان به شهرستان هاي گيلانغرب، پاوه و كنگاور نيز سفر خواهند كرد.
متن اين پيام بدين شرح است: «هم اكنون كه پس از سال ها انتظار وصال دوست، مردم استان هميشه سرافراز كرمانشاه در آستانه تحقق آرزوي ديرينه ديدار يار قرار گرفته و پيشواي مسلمين، خاك خونين اين خطه را به يمن قدوم پربركت خويش لبريز از بالندگي و سرور خواهند نمود، به شكرانه اين رحمت الهي پيشاني سپاس بر آستان خداي سبحان نهاده و صميمانه ترين عواطف خويش را به آن پيام آور بهار، نثار مي نماييم و طول عمر با بركت معظم له را از خداوند منان مسئلت داريم.
به اطلاع عموم مردم شريف استان مي رساند كه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي به منظور ديدار با مردم شريف شهرستان هاي گيلانغرب، پاوه و كنگاور به اين شهرستان ها سفر كرده و در طول سفر پربركتشان به استان كرمانشاه در تاريخ 20 مهر ماه نيز با اقشار مختلف مردم، علما و روحانيون، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران، نظاميان، نخبگان و فرهيختگان، بسيجيان، دانشگاهيان و مديران استان ديدارهاي ويژه اي خواهند داشت.
همچنين در طول اقامت در استان هيأت هايي از جانب معظم له در ديگر شهرستان هاي استان حضور خواهند يافت.
امام جمعه پاوه نيز گفت: سفر پرخير و بركت رهبري به كرمانشاه و شهرستان مرزي پاوه تحقق آرزوي 23 ساله و ديرينه مردم اين استان است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا ملا قادر قادري روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مطمئن هستيم اين سفر همراه با دستاوردهاي بسياري براي استان خواهد بود و اساسا معظم له يك رهبر معنوي، روحاني، حوزوي و يك داعي دين و مرشد اسلامي هستند و ما قبل از اينكه به سمت خواسته هاي مادي حركت كنيم خواسته هاي معنوي، فرهنگي و سياسي مد نظرمان است.
روساي چند هيئت ورزشي استان كرمانشاه نيز از آمادگي جامعه ورزشي استان كرمانشاه براي خلق حماسه اي ديگر در استقبال باشكوه از حضرت آيت الله خامنه اي ولي امر مسلمين جهان خبر داده و گفتند: مطمئنا بركات اين سفر تاريخي نصيب ورزش استان نيز خواهد شد.
به گزارش روز يكشنبه ايرنا، حال و هواي استان كرمانشاه چند روزي است كه در پي اعلام سفر رهبر معظم انقلاب دگرگون شده و عطر بهار در گوشه گوشه اين سرزمين تاريخي كه با خون شهيدانش آبياري شده به مشام مي رسد و در اين ميان از هر قشر و گروهي خود را آماده استقبال باشكوه و كم نظير از رهبر و مقتداي خود مي كنند تا باز هم عهدي استوار با امام و شهدا براي حمايت از ولي فقيه زمان بسته باشند.

 



نوجوانان مشهدي پنجره فولاد امام رضا(ع) را گلباران كردند

همزمان با ايام ولادت امام هشتم شيعيان حضرت علي بن موسي الرضا(ع) ضريح پنجره فولادي اين امام همام گلباران شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از روابط عمومي آستان قدس رضوي، نوجوانان پايتخت معنوي ايران همزمان با ايام ولادت امام هشتم شيعيان حضرت علي بن موسي الرضا(ع) ضمن عرض ارادت به پيشگاه ولي نعمتشان، ضريح پنجره فولادي اين امام همام را گلباران كردند.
در اين ويژه نامه، نوجوانان مجاور حضرت رضا(ع) با زمزمه سرود رضوان و اذن دخول حرم مطهر وارد آن آستان مبارك شده و در قالب ويژه برنامه اي همراه با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) پنجره فولاد واقع در صحن انقلاب اسلامي را گلباران كردند.

 



فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي خبر داد
بازگشت تعدادي از فريب خوردگان گروه هاي معاند به آغوش نظام

فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي گفت: تعداد قابل توجهي از فريب خوردگان گروهك هاي ضدانقلاب با ابراز ندامت از اعمال گذشته خود به آغوش نظام بازگشتند.
سرتيپ يوسف شاكري، در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در مهاباد، بدون اشاره به تعداد اين افراد اظهار داشت: اين ها در پي تلاش هايي كه انجام و پيام هايي كه به خانواده هاي آنان ارسال شد براي بهره مندي از رافت و رحمت نظام جمهوري اسلامي از گروهك هاي ضد انقلاب جدا شدند.
وي افزود: نظام اسلامي از يك سو در برخورد با مخلان امنيت، اقتدار خود را به منصه ظهور رسانده و براي حفظ امنيت جان و مال مردم قاطعانه با عوامل ايجاد ناامني در جامعه برخورد مي كند و از سويي ديگر راه بازگشت را نيز براي آنان باز گذاشته تا با توبه كردن از اعمال گذشته خود به آغوش نظام بازگردند.
سرتيپ شاكري، اين امر را نشان دهنده رأفت جمهوري اسلامي دانست و تصريح كرد: ما از فريب خوردگان مي خواهيم از فرصتي كه پيش آمده استفاده كرده و به آغوش جامعه و ملت ايران بازگردند تا بيش از اين خود را آلوده و بازيچه دست تعدادي افراد سودجو و فرصت طلب نكنند.
سردار شاكري اضافه كرد: خوشبختانه خانواده هاي افراد فريب خورده نيز از فرصتي كه نظام به آنها داده استقبال كرده و موفق شده اند تعدادي ديگر از اين افراد فريب خورده را بازگردانند.
وي گفت: با عمليات نظامي كه نيروهاي سپاه در مناطق مرزي كشور انجام دادند خوشبختانه اين مناطق از لوث وجود ضد انقلاب پاكسازي و هم اكنون نيروهاي جان بر كف نظام با افتخار در مناطق صفر مرزي استقرار يافته و اوضاع اين مناطق را تحت كنترل كامل خود دارند.

 



اخبار ادبي و هنري

پارازيت در برنامه هاي العالم با موضوع بحرين
در هفته هاي اخير و با اوج گيري دوباره قيام مردمي بحرين، به هنگام پخش برنامه هاي شبكه العالم با اين موضوع، از طريق ارسال پارازيت، در پخش اين برنامه ها اختلال ايجاد مي شود.
به گزارش روابط عمومي شبكه العالم، اين شبكه از آغاز خيزش مردمي در بحرين در سكوت ساير رسانه هاي خبري بين المللي و منطقه اي در هنگام سركوب شديد اعتراضات مردمي، به اطلاع رساني شفاف در اين زمينه اهتمام ورزيده است.اين شبكه در برنامه هاي مختلف خود به ويژه در برنامه «الملف بحريني»، به صورت خاص و هر روز، تحولات بحرين و مطالبات مردمي و نقض حقوق بشر در اين كشور را با حضور كارشناسان بررسي مي كند اما در هفته هاي اخير در هنگام پخش اين برنامه، از طريق ارسال امواج پارازيت در پخش آن اختلال ايجاد مي شود.
مستند «مهار نشده» رونمايي مي شود
مراسم رونمايي مستند «مهارنشده» تحت عنوان «مستند مهار نشده، جلوه اي از قدرت نرم انقلاب اسلامي» همزمان با سالگرد سفر تاريخي رئيس جمهور به لبنان و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.
به گزارش فارس، «مهار نشده» مستندي است به زبان انگليسي كه جستجوي يك دانشجوي پاكستاني در «ايران سال هاي 2010 و 2011» را روايت مي كند.
بعد از ترور دو دانشمند هسته اي در نوامبر 2010 محتشم درگير پرونده اتمي ايران شده و براي يافتن حقيقت اين موضوع به بررسي ادعاي ساخت سلاح اتمي در اين كشور مي پردازد.
محتشم در جريان بررسي مناقشه ايران و غرب به دنبال پاسخي براي چرايي تحريم هاي اعمال شده عليه ايران از ميان صحبت هاي مردم، فعالين سياسي، استادان و نمايندگان مجلس است.
اين فيلم جديدترين محصول مركز مستند سفير به كارگرداني و نويسندگي مصطفي رضواني و تهيه كنندگي محمد حسن پور است كه فردا در تالار وحدت رونمايي مي شود.
كارگردان مسلمان آمريكايي: رويكرد هاليوود
پس از 11 سپتامبر نسبت به مسلمانان خصمانه تر شد
«قاسم بشير»، كارگردان مسلمان سينماي آمريكا گفت: پس از واقعه 11 سپتامبر، رويكرد هاليوود نسبت به مسلمانان خصمانه تر از گذشته شده است.
به گزارش فارس، «قاسم بشير»، كارگردان مسلمان ساكن نيويورك كه اخيرا فيلم «مسلم» از او به نمايش درآمده است در مصاحبه با روزنامه سيدني مورنينگ هرالد، گفت: اگر شما يك منحرف جنسي، يك قرباني هولوكاست و يا يك قرباني تجاوز باشيد، صنعت فيلم آمريكا با تمام اشتياق واقعيت زندگي شما را به تصوير مي كشد ولي زماني كه شما يك آمريكايي-آفريقايي و يا مسلمان هستيد قضيه كاملا فرق مي كند.
«قاسم بشير» گفت: زماني كه شما يك كارگردان سياهپوست هستيد و تمام تلاش تان را مي كنيد تا يك فيلم خوب درباره واقعيات بسازيد اين به اين معنا نيست كه آنها حتما براي شما فرش قرمز پهن خواهند كرد، آنها انتظار دارند تا ما يا يك كمدي يا يك فيلم گانگستري بسازيم، چيزي كه مخاطب با آنها آشنايي بيشتري دارد.وي افزود: البته اگر شما مسلمان باشيد مثل بشير، هاليوود بي شك هاليوود شما را همچون فردي متعصب و تندرو به تصوير مي كشند، چنين رويكردي از حادثه 11 سپتامبر به بعد خيلي شديدتر شده است.
دردسر جديد فيلم ضدايراني «پرسپوليس» براي ايران در تونس
پخش فيلم ضدايراني «پرسپوليس» از يك شبكه تلويزيوني تونس در تلاش براي برانگيختن احساسات اسلامي مردم اين كشور و براي تخريب وجهه ايران انتقادات رسانه اي بسياري در اين كشور ايجاد كرده است.
به گزارش فارس، پخش فيلم ضدايراني «پرسپوليس» در شبكه تونسي «نسمه تي وي» مخالفت هاي بسياري از مردم تونس را در بر داشته است به گونه اي كه آنان در ميان نبود اطلاع رساني كافي، اين فيلم را محصولي از جمهوري اسلامي دانسته و انتقادات رسانه اي بسياري به ايران كرده اند.
فعالان رسانه اي تونس و مردم اين كشور اعلام كرده اند مسئولان شبكه «نسمه تي وي» با پخش اين فيلم به دنبال ايجاد فتنه در تونس بوده اند چرا كه اين فيلم انيميشن در يكي از صحنه هاي خود «خدا» را مجسم كرده است.
روزنامه ها، پايگاه هاي خبري و فعالان فيس بوك عنوان كرده اند كه پخش اين فيلم كارتوني در شرايط سياسي پس از انقلاب مردمي تونس و تنها چند هفته قبل از انتخابات در اين كشور موجب ايجاد تنش مذهبي مي شود.
بنابراين گزارش پخش اين فيلم ضد ايراني كه به لهجه محلي تونسي دوبله شده بود تا جايي مورد مخالفت قرار گرفته است كه برخي از فعالان فيس بوك در پست هاي خود خواستار اعدام و تكفير مسئولان اين شبكه تلويزيوني شدند.
شبكه «نسمه تي وي» يك شبكه ايتاليايي تونسي است كه مقر آن در تونس و پاريس مستقر است و 25 درصد سهام اين شبكه متعلق به سيلويو برلوسكني نخست وزير ايتاليا است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14