(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 مهر 1390- شماره 20046

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد : انقلاب مصر منحرف شدني نيست
گام دوم در مسير تدوين اساسنامه شركت نفت فوريت قانون وزارت نفت تصويب شد
آيت الله آملي لاريجاني: بحث پيشگيري از وقوع جرم بايد همگاني شود
ديوان عالي پرونده اتهامي ندرخاني را نقض كرد
معاون سابق مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي:
دانشمندان و ديپلمات هاي ايران بسيار باهوش و كاربلد هستند
تأكيد وزير خارجه امارات بر گسترش همكاري ها با ايران
آسوشيتدپرس: برنامه هسته اي نماد شرافت ملي ايرانيان است
رشوه هاي كلان منافقين در جيب سياستمدار برجسته آمريكايي
وزير دفاع لبنان: ما به حمايت هاي ايران افتخار مي كنيم
نيروگاه بوشهر با 50 درصد قدرت به شبكه برق كشور متصل شد



احمدي نژاد : انقلاب مصر منحرف شدني نيست

رئيس جمهور با بيان اينكه هيچ كس نبايد آدرس غلط به ملت هاي منطقه بدهد، گفت: اگر ملت مصر فرصت پيدا كند دولت انقلابي و در خط مقاومت برسر كار خواهد آورد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور عصر ديروز در مراسم رونمايي از مستند «مهار نشده» كه در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به توليد اين مستند گفت: دانشجوياني كه در اين مستنداقداماتي را انجام دادند داراي نگاه آرماني و رو به آينده هستند و كار قوي و زنده اي انجام دادند كه پشت آن ايمان و انديشه جاري است.
وي در ادامه به حوادث اخير در جهان اشاره كرد و افزود: امروز همه ملت ها از وضع موجود در جهان به شدت ناراضي اند. فطرت انسانها در حال بيدار شدن است و شرايط ظالمانه موجود در جهان همه را به ستوه آورده است چرا كه در گذشته مردم جهان فرصت ابراز نظر نداشتند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه در گذشته سيطره طاغوت اجازه نمي داد مطالبات ملت ها نمايان شود گفت: امروز جهان در حال تغيير است و اين موج همه گير شده است و مختص به جغرافياي خاص نيست البته در كشورهاي اسلامي اين موج همه گيرتر است.
احمدي نژاد با بيان اين كه مستكبران تلاش مي كنند تحولات موجود در جهان را مديريت كنند گفت: البته آنها در بعضي جاها موفق شدند اين موج و جهت آن را مديريت كنند.
وي ادامه داد: موج بيداري قوي و عميق است. ملت ها و انسانها در حال بيدار شدن هستند و توده ها براي يك حركت سرنوشت ساز آماده مي شوند. غربي ها بدنبال ضربه زدن به اين موج هستند.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه از ملت مصر تقاضا دارم به تذكرات من گوش دهند گفت: در چند روز گذشته حادثه تلخي در مصر اتفاق افتاد معتقدم پشت صحنه اين حوادث دشمنان ملت ها هستند. آنها مي دانند اگر مردم مصر دست به انتخاب آزاد بزنند دولت غير استكباري ومبارز با صهيونيست بر سر كار خواهد آمد لذا نمي خواهند ملت مصر به صحنه انتخابات آزاد نزديك شود.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه مستكبران مي خواهند ملت مصر را مهار و كنترل كنند گفت: استكبار نمي خواهد ملت مصر فرصتي پيدا كند تا در مسائل بين المللي تاثيرگذار باشد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: امروز توحيد و عدالت مرز مشترك همه ملتها است. مردم جهان بايد هوشيار باشند تا بتوانند آينده را با هم بسازند. اين آينده سرشار از يگانه پرستي خواهد بود.
وي با بيان اينكه اگر ملت مصر فرصت پيدا كند دولت انقلابي و در خط مقاومت برسر كار مي آيد، گفت: به همين دليل استكبار مشغول شيطنت و بداخلاقي در مصر است. معتقدم هيچ كس نبايد آدرس غلط به ملت ها بدهد.
رئيس جمهور ادامه داد: مستكبران بدنبال ايجاد جنگ و دعواي داخلي در ميان ملت ها هستند و اين در حالي است كه بايد همه فريادها بر عليه صهيونيسم باشد و ملت ها به آدرس هاي غلط گوش ندهند.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه اساس ديكتاتوري مخلوق استعمارگران است، گفت: قدرت هاي جهاني در يك فضاي آزاد و مردمي فرصت تسلط بر جهان را ندارند و اگر كشوري از آزادي برخوردار باشد، ملت آنها اجازه حضور به مستكبران نخواهد داد، آنها براي حضور نيازمند فضاي خفقان وديكتاتوري هستند.
وي تاكيد كرد: دوره سرنوشت انسانها به سرعت در حال نزديك شدن است وموجب خواهد شد تا ظلم به سرعت برچيده و فضا براي حاكميت جهاني عدالت آماده شود.
رئيس جمهور همچنين افزود: معتقدم ملت مصر به سرعت راه خود را پيدا خواهد كرد و به هيچ وجه منحرف نخواهد شد.
به گزارش مهر، مستند «مهار نشده» در خصوص قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران و جايگاه ايران در نظام بين المللي است كه تا يك ماه ديگر در سينماها به اكران در مي آيد.

 



گام دوم در مسير تدوين اساسنامه شركت نفت فوريت قانون وزارت نفت تصويب شد

مجلسي ها به منظور هموارسازي تدوين اساسنامه شركت ملي نفت، فوريت طرح قانون وزارت نفت را پذيرفتند.
وكلاي ملت روز گذشته تصميم گيري درباره فوريت طرحي را روي ميز خود داشتند كه در صورت تصويب نهايي، يك گام ديگر به تدوين اساسنامه شركت ملي نفت نزديك خواهيم شد. در اين زمينه كميسيون انرژي مجلس طرح هاي 3قلوي نفتي شامل «قانون نفت»، «قانون وزارت نفت» و «اساسنامه شركت ملي نفت» را در دستور كار قرارداد و نمايندگان تاكنون اولين طرح تحت عنوان قانون نفت را به تصويب رسانده اند.
در همين راستا اهالي بهارستان ديروز هم يك فوريت طرح قانون وزارت نفت را به تصويب رساندند تا دومين قطعه از اين پازل نيز تكميل شود.
در جلسه صبح سه شنبه علي ادياني راد عضو كميسيون انرژي مجلس كه از طراحان اين طرح است در دفاع از فوريت آن اظهار داشت: 22 سال است از صدور مجوز تاسيس وزارت نفت مي گذرد و اين در حالي است كه وزارت نفت هم اكنون فاقد پرسنل وزارتخانه اي است و پرسنل آن از شركت نفت و ديگر شركت هاي تابعه مامور هستند.
وي افزود: بودجه اين وزارتخانه در تراز با ديگر وزارتخانه ها نيست بودجه آن در سال 90، 16 ميليون تومان است كه اين وزارتخانه نمي تواند با توجه به شرايط اقتصادي و نفتي اثرگذار باشد و اقدامات خود را انجام دهد بنابراين ضرورت دارد اين قانون اصلاح شود.
وي گفت: بدون تصويب اين طرح، بررسي طرح مربوط به اساسنامه شركت ملي نفت امكان ندارد زيرا تصويب قانون وزارت نفت و قانون نفت كه پيش از اين در مجلس به تصويب رسيد جزو اسناد بالادستي براي ورود و بررسي اساسنامه شركت هاي تابعه وزارت نفت است.
ادياني راد خاطر نشان كرد: ضرورت بازنگري در اهداف و وظايف وزارت نفت احساس مي شود آنچه امروز به عنوان وظايف وزارت نفت اجرا مي شود مربوط به قانون 22 سال قبل است بنابراين براي كارآمدسازي وزارت نفت و باز كردن دست وزارت نفت در توليد صيانتي و ورود عالمانه به ميادين مشترك نفتي ضرورت دارد اين قانون مورد بازنگري قرار گيرد، زيرا قانون فعلي كارآمدي لازم را ندارد.
نادر قاضي پور نماينده اروميه هم به عنوان مخالف با فوريت اين طرح گفت: بهتر است كميسيون انرژي مجلس به وظايف نظارتي خود بپردازد و تخلفات نفتي را نظارت كند و با اعمال ماده 233 آيين نامه داخلي مجلس بر وزارت نفت نظارت داشته باشد.
وي از كميسيون انرژي خواست تا به دولت فشار آورده و از دولت بخواهد خودش در اين خصوص لايحه به مجلس دهد.
قاضي پور گفت چه فايده اي دارد كه ما قانوني بنويسيم و دولت اجرا نكند.
وي تاكيد كرد: بهتر است كميسيون اصل نود و كميسيون انرژي مجلس درخصوص وزارت نفت نظارت هاي خود را داشته باشند و به دولت فشار آورند زيرا دولت طبق برنامه پنجم موظف به ارائه لايحه درخصوص اساسنامه شركت ملي نفت است.
در ادامه جلسه سيدعماد حسيني سخنگوي كميسيون انرژي مجلس در موافقت با فوريت اين طرح گفت: امور سياست گذاري و حاكميتي و نظارتي در اختيار مجلس است ما نمي توانيم سلب اختيار كنيم ما اصلاح قانون نفت را در مجلس به تصويب رسانديم و تصويب قانون وزارت نفت نيز در راستاي تصويب اساسنامه شركت ملي نفت است و تا اين طرح به تصويب نرسد امكان بررسي اساسنامه شركت ملي نفت وجود ندارد.
وي خاطر نشان كرد: ما هم اكنون قانون جامعي در وزارت نفت نداريم يكي از دلايل ارائه اين طرح عدم شفافيت مالي در وزارت نفت است. اساسنامه شركت ملي نفت بايد تاكنون به مجلس ارائه مي شد كه نشده است بنابراين ما اولين گام را كه تصويب قانون نفت بود برداشتيم و هم اكنون تصويب قانون وزارت نفت دومين گامي است كه به سوي تصويب اساسنامه شركت ملي نفت برداشته شده است.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از استماع سخنان موافق و مخالف با 117 راي موافق، 17 راي مخالف و 19 راي ممتنع از 205 نماينده حاضر با فوريت اين طرح موافقت كردند.
گفتني است، اين طرح كه به امضاي 40 نفر از نمايندگان رسيده، داراي يك مقدمه توجيهي و 14 ماده است.
در مقدمه طرح ياد شده آمده است: وزارت نفت برابر مصوب 8 مهر 58 شوراي انقلاب جمهوري اسلامي ايران تشكيل شد و پس از تشكيل و تاسيس اين وزارتخانه مهم هيچ گاه قانون مورد نياز، كارآمد و راهگشا براي وزارت نفت در مجلس شوراي اسلامي به تصويب نرسيد. لذا مصوبه صدرالاشاره نياز به تغيير دارد زيرا اولا لوايح قانوني موجود در خصوص وزارت نفت، فاقد جامعيت لازم بوده و متناسب با شرايط اقتصادي نفتي در سطح ملي، منطقه اي و بين المللي نيست.
در بخش ديگري از اين مقدمه آمده است لازمه تصويب اساسنامه سياست هاي اصلي تابعه وزارت نفت، تدوين و تصويب قانون جامع الاطراف براي وزارت نفت است.
مع الوصف مي توان بيان داشت كه طرح «اصلاح قانون نفت» مصوب 22 خرداد 90 و ارائه اين طرح تحت عنوان «طرح قانون وزارت نفت» در حقيقت قوانين پيش نياز و اسناد بالادستي براي تصويب اساسنامه شركت هاي اصلي تابعه وزارت نفت هستند.
بررسي جزئيات لايحه وضعيت ثبتي اراضي بدون سند
مجلسي ها ديروز، رسيدگي به جزئيات لايحه تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمان هاي فاقد سند رسمي را هم در دستور كار داشتند.
براساس مصوبه مجلس، تفكيك و افراز اراضي كشاورزي و باغات و صدور سند مالكيت براي آنها با رعايت قانون جلوگيري از خرد شدن اراضي كشاورزي و ايجاد قطعات مناسب فني، اقتصادي مصوب 25 فروردين 83 مجلس شوراي اسلامي كه مواد 2،1 و 3 آن در تاريخ 21 بهمن 85 توسط مجمع تشخيص اصلاح شده، بلامانع است.
اهالي بهارستان همچنين در تبصره يك ماده 8 اين لايحه، سازمان حفاظت محيط زيست را موظف كردند نقشه مناطق 4 گانه موضوع قانون محيط زيست را با مختصات جغرافيايي تهيه كند و در اختيار واحدهاي ثبتي كشور قرار دهد.
براساس مصوبه مجلس، در مورد متصرفين اراضي موسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي، هيئت رسيدگي به حل اختلاف بايد نماينده تام الاختيار دستگاه صاحب زمين را دعوت و يا نظر آن دستگاه را استعلام كند.
خانه ملتي ها مقرر كردند در صورت ابلاغ دعوتنامه و عدم معرفي نماينده يا عدم اعلام پاسخ ظرف دو ماه، متخلف يا متخلفين به انفصال موقت از خدمت به مدت سه ماه تا يك سال توسط هيئت هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا مراجع انضباطي مربوط، محكوم مي شود. در صورت تكرار متخلف يا متخلفين به انفصال دائم محكوم مي شوند.
بهارستان نشينان در تبصره اين ماده مصوب كردند، شهرداري ها تنها مي توانند درباره املاك اختصاصي خود با انتقال ملك به متصرف موافقت كنند.
روز گذشته همچنين در رويدادي عجيب تقاضاي در اولويت قرار گرفتن لايحه افزايش 20 نماينده به نمايندگان مجلس كه با 100 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شده بود، تنها 80 راي موافق كسب كرد و تصويب نشد.
بهارستان نشينان با 80 راي موافق، 103 راي مخالف و 28 راي ممتنع از مجموع 234 نماينده حاضر، با در اولويت قرار گرفتن بررسي لايحه افزايش تعداد نمايندگان مخالفت كردند.
بررسي اين لايحه در كميسيون شوراها به پايان رسيده است.
گفتني است، مردادماه سال جاري هم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با يك فوريت بررسي اين لايحه در صحن علني مجلس مخالفت كردند تا اين لايحه به صورت عادي در كميسيون شوراها در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار گيرد.
در جلسه علني سه شنبه به علاوه، سوال محمدرضا خباز از حميدرضا حاجي بابايي در مجلس مطرح شد و پس از توضيحات وزير آموزش و پرورش، نماينده كاشمر با بيان اينكه توضيحات وزير قانع كننده نبود، تقويت نظارت و ايجاد شرايط مناسب در نظام آموزش و پرورش را مورد تاكيد قرار داد و از راي گيري درباره سوالش منصرف شد.
نطق ميان دستور نمايندگان
روز گذشته نطق ميان دستور نماينده ها هم موضوعات مختلفي را در بر مي گرفت.
در همين رابطه مهدي صادق نماينده آستانه اشرفيه در نطق ميان دستورش به اختلاس 3 هزار ميليارد توماني و عدم اطلاع مسئولين كشور به ويژه وزير اقتصادي و دارايي از روند چندين ساله آن اشاره و تصريح كرد: چند سوال از طرف مردم مطرح است كه پاسخ آن از سوي مسئولان انتظار مي رود.
نماينده مردم آستانه اشرفيه گفت: وزير اقتصاد و دارايي و رياست بانك مركزي اعلام مي كنند كه در اين رابطه بي تقصيرند از اين رو مقصر كيست؟ چرا آنها را معرفي نمي كنيد؟ آيا انتظار داريد مردم از شما به عنوان بالاترين مقام اقتصادي كشور بپذيرند كه بي گناهيد؟ چگونه مردم براي دريافت يك ميليون تومان وام ضروري از انواع و اقسام مدارك درخواست مي گيرد و پس از چند ماه با پاسخ منفي مواجه مي شوند. اما هيچ كنترلي براي اين به اصطلاح وام بزرگ در چند مرحله وجود ندارد.
وي ضمن تشكر از قوه قضائيه و محسني اژه اي خاطرنشان كرد: مردم انتظار دارند كه بدون كوچكترين گذشت هركس در هر مسئوليتي در اين اختلاس بزرگ تاريخ دخيل و سهيم بوده معرفي و به اشد مجازات محكوم كند تا شايد پاياني بر اين گونه موارد باشد.
نصرالله كوهي نماينده سروستان هم با بيان اينكه ساختار و اساس نظام بر پايه سه اصل دين محوري، ولايت محوري و مردم محوري است گفت: اصل مترقي و بي بديل ولايت فقيه هميشه حافظ و پاسدار دو اصل ديگر بوده است.
حسينعلي شهرياري نماينده زاهدان در نطق ميان دستورش عنوان كرد از ابتداي سال تاكنون حدود 10 هزار نفر از شاغلين به دلايل مختلف بيكار شده اند و تعديل هايي كه در سازمان هاي دولتي صورت مي گيرد به بزگترين مشكل جوانان تبديل شده و بر آمار بالاي بيكاري مي افزايد، همچنين اين اتفاق در حالي صورت مي گيرد كه رئيس جمهور گفته، هيچ اداره دولتي حق ندارد نيروهاي خود را اخراج كند.

 



آيت الله آملي لاريجاني: بحث پيشگيري از وقوع جرم بايد همگاني شود

رئيس قوه قضاييه، بر استفاده از ظرفيت هاي نهادهاي ديني و ساختار اجتماعي، سياسي نظام اسلامي و گسترش فرهنگ پيشگيري از وقوع جرم تاكيد كرد و گفت: تعامل مناسب با حوزه هاي علميه، دانشگاه ها ، آموزش و پرورش و ساير نهادها به پيشبرد اهداف قوه قضاييه در پيشگيري از وقوع جرم كمك خواهد كرد .
به گزارش ايسنا، آيت الله آملي لاريجاني در جمع مديران و معاونان پيشگيري از وقوع جرم دادگستري هاي سراسر كشور با تاكيد بر اهميت موضوع پيشگيري از وقوع جرم و با اشاره به وظيفه قانوني دستگاه قضايي در اين زمينه گفت : قوه قضاييه بر حسب وظيفه قانوني خود با جديت بحث پيشگيري از وقوع جرم را در دستور كار دارد و پيگير آن است. با اين حال نهادينه شدن موضوع پيشگيري بحثي است كه تمام قوا بايد نسبت به آن حساسيت به خرج دهند .
وي استفاده از ظرفيت هاي موجود و در كنار آن تلاش براي تحكيم ساختار قانوني پيشگيري از وقوع جرم را ضروري خواند و افزود: ظرفيت هاي پيشگيري از وقوع جرم بسيار زياد است اما تاكنون به درستي احصا نشده و تلاش دستگاه قضايي، شناسايي ظرفيت هاي موجود و فراهم كردن بسترهاي تعامل در اين موضوع است .
رئيس قوه قضاييه به وجود نزديك به 13 ميليون پرونده در دستگاه قضايي اشاره كرد و با تأكيد بر اينكه اين تعداد پرونده نشانگر وقوع 13 ميليون حادثه و جرم در كشور نيست، گفت: با اين حال با احتساب اينكه هر پرونده وارده به قوه قضاييه در مراجع مختلف اين دستگاه ثبت و ضبط مي شود بايد گفت، چه بسا حدود سه تا چهار ميليون شكايت و يا دعواي حقوقي در كشور رخ مي دهد كه نشانگر وجود آسيب هاي مختلف است و ضروري است با توجه جدي به پيشگيري از وقوع جرم نسبت به كاهش جرايم اقدام كرد.
آيت الله آملي لاريجاني پيشگيري از وقوع جرم را بحثي بسيار پيچيده و داراي زمينه ها و بسترهاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دانست و اظهار كرد: پيشگيري از وقوع جرم معلولي است كه علل مختلفي در آن دخالت دارند و براي همه روشن است كه مساله اي نيست كه قوه قضاييه به تنهايي از عهده آن برآيد بلكه در خارج از قوه قضاييه نيز بايد براي آن چاره جويي شود .
رئيس قوه قضاييه آينده نگري را از اركان پيشگيري از وقوع جرم برشمرد و گفت: همه ما مسئوليم كه با بررسي زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و آسيب هاي موجود و پيش رو، حتي نسبت به بيست سال آينده نظام اسلامي نيز حساس باشيم .
وي استفاده از تجارب ديگر كشورها را نيز در اين زمينه مناسب توصيف كرد و افزود: بايد از تمام ابزارها و روشهاي مناسب براي گسترش و نهادينه شدن موضوع و ادبيات پيشگيري از وقوع جرم در كشور تلاش كرد و از مشكلات موجود در اين مسير نيز نهراسيد .

 



ديوان عالي پرونده اتهامي ندرخاني را نقض كرد

ديوان عالي كشور طي اطلاعيه اي اعلام كرد كه پرونده اتهامي «يوسف ندرخاني» در اين ديوان نقض شده و تاكنون نظر نهايي درباره آن داده نشده است.
در اطلاعيه ديوان عالي كشور درباره اين پرونده آمده است:پرونده اتهامي «يوسف ندرخاني» متهم به ارتداد در ديوان عالي كشور مورد بررسي قرار گرفته و به علت نقص تحقيقاتي نقض شده و به دادگاه صادركننده رأي جهت تكميل و رفع نواقص ارسال شده است، بديهي است پس از رفع نواقص موردنظر و صدور حكم مجدد و در صورت اعتراض و ارسال به ديوان عالي كشور در مورد پرونده اظهارنظر خواهد شد.

 



معاون سابق مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي:
دانشمندان و ديپلمات هاي ايران بسيار باهوش و كاربلد هستند

معاون سابق مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه همكاري گسترده اي با سازمان سيا در پرونده هاي مختلف از جمله پرونده ايران داشته اذعان كرد كه دانشمندان هسته اي و ديپلمات هاي مذاكره كننده ايران بسيار باهوش و كاربلد هستند.
«اولي هانيونن» در گفت وگو با هفته نامه آلماني اشپيگل درباره وضعيت كنوني برنامه هسته اي ايران گفت: اين موضوعي غيرقابل انكار است كه برنامه اتمي ايران در مقايسه با سال 2003 كه آژانس به اين برنامه ورود پيدا كرد به مراتب پيشرفته تر شده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا ايران در سال 2014 خود را به عنوان يك قدرت اتمي مطرح خواهد كرد؟ گفت: من ديگر متقاعد شده ام كه تهران به توانمندي عبور (از ظرفيت هسته اي شدن) دست خواهد يافت. به بياني گوياتر ايران تا پايان سال آينده، ظرفيت توليد اورانيوم مستعد ساخت تسليحات اتمي را پيدا خواهد كرد. هدف ايران، تبديل شدن به يك قدرت اتمي مجازي با توانمندي توليد بهترين نوع تسليحات در هر زمان است.
هاينونن در ادامه مدعي شده است كه ويروس رايانه اي استاكس نت توانست به بخشي از برنامه هسته اي ايران آسيب برساند ولي در عين حال اذعان مي كند كه دانشمندان هسته اي با زيركي توانستند وضعيت را به كنترل خود دربياورند.
وي در اين باره گفت: چون بر برنامه اتمي ايران يك تاثير به تعويق اندازي داشت، ضمن آن كه بنا به ارزيابي من، اين بدافزار توانست تقريبا دو هزار دستگاه سانتريفيوژ نطنز را از كار بيندازد. با اين حال از آنجا كه دانشمندان ايراني، باهوش و زيركند، دست آخر توانستند وضعيت بوجود آمده را تحت كنترل خود درآورند.
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين كه آيا شما با تهديدهاي نتانياهو عليه برنامه هسته اي ايران موافقيد؟ گفت خير. برعكس من با نظر مئير داگان، رئيس سابق سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) هم نظرم كه نخستين حمله را حماقت بار توصيف كرده است. چون ما حتي در مورد كليه سايت هاي (اتمي) ايران كه بايد بمباران شوند نيز اطلاعي در دست نداريم. مسلم است كه ايران تاسيسات مخفيانه اي را در اختيار دارد كه با موادي كه در آنجا پنهان شده است احتمالا مي تواند در صورت ويراني و انهدام مجموعه نطنز، بار ديگر به سرعت عمليات غني سازي اورانيوم را از سر بگيرد. در اين صورت رهبران سياسي ايران ديگر اجازه نخواهند داد (بازرسان) آژانس بعد از حمله نظامي عليه كشورشان، بار ديگر به ايران بازگردند. در يك چنين وضعي آنها (ايراني ها) تمام تلاش خود را بكار خواهند بست كه تا آنجا كه مي توانند بمب اتمي بسازند.
خبرنگار اشپيگل در ادامه پرسيد: با همه احترامي كه براي شما قائليم به شما مي گوييم اين اقدامات (تشديد تحريم هاي ايران) تاكنون هيچ خاصيت و تاثيري در بر نداشته است. فكر نمي كنيد آژانس همانند يك سگ نگهبان بدون دندان عمل كرده است؟
هاينونن در جواب گفت: هر سازمان جهاني تنها به اندازه اي قدرتمند خواهد بود كه اعضايش بخواهند. در عين حال نبايد فراموش كرد ايراني ها همواره در اقداماتشان، بسيار هوشمندانه عمل كرده اند و بطور رسمي و گسترده، اصطلاحا به انجام تعهدات و وظايف خود چسبيده اند.

 



تأكيد وزير خارجه امارات بر گسترش همكاري ها با ايران

وزير خارجه امارات در ديدار سفير كشورمان بر گسترش همكاري ها با ايران تأكيد كرد.
محمدرضا فياض سفير جمهوري اسلامي ايران در ابوظبي با شيخ عبدالله بن زايد وزير خارجه امارات ديدار كرد.
در اين ديدار وزير خارجه امارات از توافقات صورت گرفته در ششمين نشست كميته مشترك كنسولي و گارد ساحلي دو كشور در تهران ابراز رضايت كرد و آن را زمينه اي براي تقويت و گسترش هر چه بيشتر روابط توصيف كرد.
شيخ عبدالله ديدارهاي مقامات دو كشور در سطوح مختلف را دليلي بر روابط خوب در همه زمينه ها دانست.
سفير جمهوري اسلامي ايران در اين ملاقات سلام علي اكبر صالحي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران را به همتاي اماراتي وي ابلاغ كرد. فياض توافقات اخير در نشست كميته مشترك كنسولي و همچنين نشست گارد ساحلي دو كشور در هفته گذشته در تهران را داراي دستاوردهاي خوبي در روابط دوجانبه دانست و بر عزم مقامات دو كشور براي اجرائي نمودن آنها تاكيد كرد.
در اين ديدار برخي از موضوعات روابط دوجانبه و منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ششمين نشست كميته مشترك كنسولي و نشست گارد ساحلي دو كشور در 11 و 12 مهر جاري با حضور هيئت بلند پايه اماراتي شامل بيست و سه نفر از مقامات اين كشور در تهران برگزار شد كه در آن صورتجلسه اي در 19 بند به امضاي مقامات وزارت خارجه دو كشور رسيد.

 



آسوشيتدپرس: برنامه هسته اي نماد شرافت ملي ايرانيان است

خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس در گزارشي از سايت هسته اي فردو نوشت: ايراني ها به برنامه هسته اي به عنوان نقطه توافق و شرافت ملي مي نگرند.
خبرنگار آسوشيتدپرس در جريان بازديد از فردو گزارش داد: اگر بر اساس تاريخ قضاوت شود، وعده هاي ساكنين فردو چيزي بيش از رجزخواني است. اين روستا بيشترين تلفات را در جنگ (تحميلي) با عراق در سال هاي 1980 داشته است.
كاظم كوهي 73 ساله در باغ گردوي خود در حاشيه فردو، واقع در 60 كيلومتري جنوب شهر مقدس قم، گفت: من چهار تن از اعضاي خانواده ام را در دفاع در برابر صدام از دست دادم، اكنون حاضرم خون خود و ديگر فرزندانم را نيز در راه دفاع از تاسيسات هسته اي در برابر تهديدات خارجي نثار كنم.
در ادامه اين گزارش با ادعاي وجود مناقشات سياسي در ايران آمده است: با اين حال بسياري از ايراني ها برنامه هسته اي را به عنوان نقطه توافق و منبع شرافت ملي مي بينند.
اين روستا و تاسيسات پناهگاه مانندش كه براي توليد اورانيوم غني شده به كار مي رود حدود 80 كيلومتر از هم فاصله دارند. پيام ايران در استفاده از نام اين روستا به عنوان نام اين تاسيسات هسته اي بي ترديد نشان از مبارزه طلبي دارد. اين پيام همچنين از اراده اين كشور در حفاظت و گسترش خودكفايي هسته اي با وجود تهديدهايي حرف مي زند كه حتي از تحريم هاي بين المللي هم بزرگ تر است.
اين سايت زيرزميني غني سازي اورانيوم مي تواند پروسه ساخت سوخت راكتور را تا اوايل سال آينده آغاز كند. سايت فردو كه وجودش براي اولين بار در سال 2009 اعلام شد مي تواند معرف نگاهي به آينده در برنامه هسته اي ايران باشد. آزمايشگاه هاي آن در اعماق دامنه كوه قرار گرفته اند تا در برابر حمله و نظارت هاي ماهواره اي محفوظ باشند.
آسوشيتدپرس افزود: در بازديد بي سابقه از روستاي فردو كه توسط يك سازمان خبري بين المللي انجام شد، مشاهده شد كه بسياري از مردم نبرد 88-1980 (ايران) در برابر صدام را با مساله هسته اي فعلي با غرب مقايسه مي كنند.
آسوشيتدپرس ادامه داد: سايت اصلي غني سازي ايران- در نطنز- اولين هدف هرگونه حمله نظامي احتمالي در نظر گرفته مي شود. مهدي محمدي، يك تحليلگر، مي گويد كه هدف استراتژيك فردو، پيش گيري از حمله به نطنز است.
وي گفت: اگر دشمن بداند كه ايران تاسيساتي براي تداوم غني سازي در صورت حمله به نطنز دارد، ارزش حمله به نطنز در حد صفر خواهد بود.
آسوشيتدپرس افزود: اسرائيل تقريبا بلافاصله اين پيام را گرفت. ايهود باراك، وزير جنگ اسرائيل در سال 2009 گفت كه فردو از بمباران در امان است.
قوي ترين بمب هاي پناهگاه شكن فقط تا عمق 20 متري زمين يا دو متري سيمان نفوذ مي كنند.
اين خبرگزاري به نقل از يك مقام نظامي عالي رتبه ايراني كه خواست نامش فاش نشود، گفت: هيچ بمبي وجود ندارد كه بتواند 90 متر در صخره سخت نفوذ كند پس بمب هاي پناهگاه شكن يا بمب هاي هدايت شده براي آمريكا واسراييل، اگر قصد حمله را داشته باشند، كارايي نخواهند داشت. فردو تاسيساتي غيرقابل نفوذ در حمله هوايي يا موشكي است.
كوهي در روستاي فردو گفت كه ايران حق دارد بر فن آوري غني سازي تسلط يابد زيرا نمي تواند اعتماد كند كه غرب سوخت هسته اي را براي نيروگاه هاي هسته اي آتي در اختيار ايران قرار دهد. وي افزود: من مي توانم در باغ خودم گردو توليد كنم چرا بايد آن را از ديگران دريافت كنم.
كوهي گفت: سايت غني سازي اورانيوم فردو نماد مقاومت ايران است.

 



فاكس نيوز فاش كرد
 رشوه هاي كلان منافقين در جيب سياستمدار برجسته آمريكايي

شبكه خبري فاكس نيوز در خبري با عنوان دريافت پول نقد توسط يك سياستمدار برجسته آمريكايي از گروهك تروريستي منافقين، از روابط پنهاني او با اين گروهك پرده برداشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، شبكه خبري فاكس نيوز در خبري با عنوان دريافت پول نقد توسط يك سياستمدار برجسته آمريكايي از گروهك تروريستي مخالف ايران، از روابط پنهاني وي با گروهك منافقين پرده برداشت.
اين شبكه با عنوان اينكه در حال حاضر «هاوارد دين» رئيس سابق كميته ملي دموكرات هاي آمريكا، يكي از مشهورترين افرادي است كه در اجتماعات منافقين حاضر شده و به سخنراني در حمايت از آنان مي پردازد، يادآور شد كه منافقين يك گروه نظامي تروريستي عجيب و بحث برانگيز هستند كه براي خروج از ليست سازمان هاي تروريستي، به شدت در حال لابي گري در دولت اوباما است.
فاكس نيوز ضمن تكرار گزارش رسانه ها مبني بر دريافت مبلغ 20 هزار دلار براي 10 دقيقه سخنراني از سوي سياستمداران آمريكايي، افزود كه هاوارد دين و بسياري از ديگر سياستمداران سرشناس از طيف هاي مختلف سياسي در آمريكا، مبالغ هنگفتي پول از اين گروهك دريافت كرده اند تا براي فشار به دولت اوباما براي خروج منافقين از ليست سازمان هاي تروريستي در تجمعات آنان حضور پيدا كنند.
فاكس نيوز در پايان به اين نكته اشاره كرد كه هاوارد دين، خود به دريافت پول براي حضور در اين تجمعات و سخنراني ها اعتراف كرده اما مبلغ آن را فاش نكرده است.
هاوارد دين يكي از رهبران حزب دموكرات آمريكا و فرماندار سابق ايالت ورمونت است كه در سال 2004 نامزد رياست جمهوري آمريكا نيز بوده است.

 



وزير دفاع لبنان: ما به حمايت هاي ايران افتخار مي كنيم

وزير دفاع لبنان در ديدار با سفير ايران در بيروت ضمن تشكر از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از لبنان و دفاع از حقوق و قضاياي جهان عرب و اسلام گفت: ما به اين حمايت ها افتخار مي كنيم.
فايز غصن وزير دفاع لبنان آمادگي خود براي سفر به ايران در آينده نزديك در راستاي دعوت وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران از وي را اعلام كرد.
غضنفر ركن آبادي سفير ايران نيز با اشاره به سخنان رئيس جمهور لبنان مبني بر اين كه لبنان هنوز پاسخ رسمي جمهوري اسلامي ايران را براي گسترش همكاري هاي دفاعي دريافت نكرده است، به توانمندي ايران در عرصه هاي مختلف از جمله در صنايع دفاعي اشاره كرد: ايران براي ارائه كمك به ارتش لبنان و گسترش همكاري هاي دفاعي بين دو كشور رسما و بدون هيچ قيد و شرطي آمادگي دارد.
ركن آبادي افزود: در شرايطي كه شاهد تجاوزات روزانه هواپيماهاي رژيم صهيونيستي بر فراز آسمان لبنان هستيم، توسعه اين همكاري ها را ضروري مي بينيم.
پيش از ميشل سليمان - رئيس جمهور- و فايز غصن وزير دفاع لبنان، اعلام كرده بودند منتظر پاسخ رسمي جمهوري اسلامي ايران به درخواست لبنان براي همكاري هاي دفاعي ميان دو كشور
هستند.

 



نيروگاه بوشهر با 50 درصد قدرت به شبكه برق كشور متصل شد

نيروگاه اتمي بوشهر با 450مگاوات قدرت به شبكه سراسري برق كشور متصل شد.
نيروگاه اتمي بوشهر كه 12 شهريور ماه سال جاري با قدرت حدود 60 مگاوات به شبكه سراسري متصل شده بود، هفته گذشته با رسيدن به 450مگاوات به 50درصد توان نامي اش رسيد و در حال حاضر با اين قدرت با موفقيت به شبكه سراسري برق كشور متصل است.
شايان ذكر است، آزمايش هاي لازم براي اطمينان از هماهنگي هاي كامل اين پروژه با شبكه سراسري در مراحل كار انجام مي شود.
براساس اظهارات فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي با رسيدن قدرت نيروگاه به 50درصد توانش، نيروگاه براي دو تا سه هفته با اين قدرت كار مي كند تا آزمايش هاي لازم انجام شود. بعد از آن رآكتور خاموش مي شود و بازبيني مجددي در سيستم ها و تجهيزات صورت مي گيرد.
به گفته عباسي با انجام موفقيت آميز مراحل فوق در اواخر آبان ماه، دوباره نيروگاه راه اندازي مي شود تا به75درصد قدرت خود برسد و در آن مرحله نيز آزمايش هاي مورد نظر انجام مي شود.
نيروگاه اتمي بوشهر اولين نيروگاه اتمي برق در ايران و خاورميانه است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14