(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 مهر 1390- شماره 20046

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آب زنيد راه را هين كه نگار مي رسد
برگزاري مراسم يادروز حافظ در شيراز
آيت الله مصباح يزدي: شيادان سياست باز از ادعاي ارتباط با امام زمان استفاده مي كنند
مهمانپرست: وتوي روسيه حركتي مثبت در جلوگيري از طرح خطرناك آمريكا در منطقه بود
احمد حسن هلال: انقلاب مصر پاسخ به نداي هل من ناصر حسيني(ع) است
دبير كل جمعيت هلال احمر: ايراني ها 420 ميليارد ريال به قحطي زدگان سومالي كمك كردند
مالكي: ايران و عراق براي مقابله با پژاك كميته مشترك تشكيل دادند
معاون اول قوه قضاييه: برخورد با متخلفان چنان خواهد بود كه براي آيندگان عبرت شود
جلالي: روسيه به تعهدات خود پايبند باشد، جنگ رواني راه نيندازد
تشييع پيكر مطهر شهيد حسين بهمني پنج شنبه در اهواز
نهمين مدير سازمان منطقه آزاد قشم نيز استعفا كرد
جانباز مهريزي به همرزمان شهيدش پيوست
نماينده ولي فقيه در هرمزگان: مسئولان در برابر زياده خواهي ذي نفوذها ايستادگي كنند
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي يزد: عيار طلاهاي وارداتي واقعي نيست
انتقاد آيت الله مكارم شيرازي از عدم صدور راي ضاربان روحانيان ناهي از منكر
نخستين نشست شعر رضوي با عنوان «دري به خانه خورشيد»
احمد توكلي: ذات مسائل تبعيض آميز مشروعيت حكومت را كمرنگ مي كند
اخبار ادبي و هنري



رهبر امروز در جمع صميمي مردم كرمانشاه
 آب زنيد راه را هين كه نگار مي رسد

آفتاب درخشان ولايت پس از 23 سال چشم انتظاري مردم ولايتمدار كرمانشاه امروز از مغرب ايران، خطه شيران، دليران و جوانمردان طلوع كرد.
به گزارش فارس، ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله خامنه اي صبح امروز به چشم انتظاري 23 ساله ديار ولايتمداران و مردمان مرزنشين هميشه وفادار، كرمانشاه هميشه قهرمان پايان داده و با قدوم پربركتشان اين سرزمين را كه معطر به عطر شهيدان گلگون كفن است، را عطرآگين به رايحه خوش ولايت كرد.
سرزمين سنگ و رنگ و زيبايي، جلوه گاه عشق، ايثار و فداكاري امروز زيباترين گل را به خود نظاره گر است تا شميم عطر بهشت را از قدوم يار استشمام كند.
عشق مردمان ديار بيستون ماندگارترين عشق روزگاران بوده و هنوز هم فرهادهاي اين سرزمين بر ديواره بيستون استوارند و پيوند مهرشان با ولايت ناگسستني...
اين مردمان وفاداري و ولايتمداريشان را در حماسه پاوه، عمليات مرصاد، حماسه بازي دراز و دشت هاي ذهاب اثبات كرده اند.
سلام كرمانشاهيان بر سلاله پاك رسول الله و حيدر كرار، سلام كرمانشاهيان بر قامت دلرباي ولي امر مسلمين، سلام كرمانشاهيان بر سيادت سيد علي كه به ميهماني لاله هاي سرخ حسيني آمده است.
هفته هاست كرمانشاه شب و روز نداشت مردم با مهرباني بي صبرانه منتظر قدوم يار بودند و پخش شيريني و شربت كار همه روزه اين مردم بود و چشمان خيره به آسمانشان با اشك شوق وصال همچنان عجين است...
آب زنيد راه را هين كه نگار مي رسد
مژده دهيد باغ را بوي بهار مي رسد
امروز كرمانشاهيان براي زيارت خورشيد انقلاب از ميدان آزادي تا ورزشگاه آزادي فوج فوج مي آيند تا دنيا بداند پيوند ملت با ولايت همچنان و براي هميشه ناگسستني است.
ارشد نظامي ارتش: خدا را شاكريم كه افتخار ميزباني داريم
ارشد نظامي ارتش جمهوري اسلامي ايران در غرب كشور، گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در اين ديار، فيض بزرگي است كه نصيب مردم كرمانشاه شده است.
اميرمنوچهر كاظمي، فرماندهي منطقه و ارشد نظامي ارتش جمهوري اسلامي ايران در غرب كشور در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: خداوند را شاكر و سپاسگزار هستيم كه اين توفيق را به ما داد كه در محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در استان كرمانشاه باشيم و اين را فيض بزرگي براي خودمان و استان و مردم شهيدپرور كرمانشاه مي دانيم و از اين بابت خداوند را شاكريم.
امروز زنگ استقبال
در مدارس استان
به صدا درمي آيد
مديركل آموزش و پرورش استان كرمانشاه گفت: ساعت 8 صبح امروز (بيستم مهرماه) زنگ استقبال از رهبر معظم انقلاب در همه مدارس استان به صدا درخواهد آمد و معلمان و دانش آموزان پس از نواختن اين زنگ در مراسم استقبال حضور پيدا مي كنند.
محتشم زمان با شنيدن سخنان رهبر اشك مي ريزد
خواهر احمد عزيزي مي گويد با وجود اينكه احمد در بستر بيماري قرار دارد و هوشياري كامل ندارد، اما با شنيدن صداي رهبر معظم انقلاب از راديو اشك مي ريزد و با تمام وجود گوش مي دهد.
زينب عزيزي خواهر شاعر اهل بيت در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به ارادت عميق احمد عزيزي به رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در اشعار احمد عشق به ولايت و امامت موج مي زند و اشعاري كه او در وصف رهبر سروده نشانگر اين موضوع است.
وي گفت: شعر معروف «نمي گويم كه در عالم ولي نيست، ولي بالاتر از سيدعلي نيست» را احمد براي آيت الله خامنه اي سروده و با عشق و شور خاصي آن را قرائت مي كرد.
عزيزي افزود: پس از قرائت اين شعر در محضر ولي امر مسلمين، ايشان به احمد فرمودند: محتشم زمان خود هستي.
امروز اتوبوس هاي كرمانشاه مسافران را رايگان جابه جا مي كنند
مديرعامل سازمان اتوبوسراني كرمانشاه گفت: با توجه به سفر مقام عظماي ولايت به استان، امروز (بيستم مهر) جابجايي مسافران در شهر كرمانشاه به صورت رايگان انجام مي شود.
جليل بيات در گفت وگو با خبرنگار ايسنا منطقه كرمانشاه، اظهار داشت: سازمان اتوبوسراني كرمانشاه با تمام ظرفيت آماده خدمات رساني به مردم در جريان سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه است.
نداي الله اكبر مردم استان كرمانشاه
شب گذشته مردم غيور استان كرمانشاه با نداي الله اكبر بر فراز خانه هاي خود، به استقبال رهبر فرزانه رفتند و آسمان شهرهاي اين استان نيز نورباران شد.

 



ديشب با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
برگزاري مراسم يادروز حافظ در شيراز

به مناسبت 20 مهر ماه ديشب با حضور رئيس جمهور مراسم بزرگداشت يادروز حافظ در شيراز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، استاندار فارس صبح ديروز در يك گفت وگوي رسانه اي اظهار داشت: محمود احمدي نژاد در اين مراسم در جمع فرهيختگان ادبي كشور و مهمانان خارجي حضور يافته و به سخنراني پرداخت. حسين صادق عابدين ادامه داد: همچنين به مناسبت يكصدو پنجاهمين سالگرد تاگور شاعر هندي كه از معروف ترين شاعران آسيا است، با هماهنگي كشور هند در اين مراسم از اين شاعر هندي نيز تجليل مي شود.
به گزارش فارس و طبق اعلام ستاد بزرگداشت يادروز حافظ مراسم افتتاحيه همايش بين المللي، اين مراسم ساعت 19 ديشب 19 مهرماه در حافظيه شيراز برگزار شد.
از برنامه هاي ديگر يادروز حافظ، امروز چهارشنبه 20 مهرماه برگزاري نشست علمي با حضور اساتيد داخلي و خارجي در تالار حافظ شيراز و دانشكده ادبيات دانشگاه اين شهر است.
امشب نيز در حافظيه شيراز شب شعر برگزار مي شود.

 



آيت الله مصباح يزدي: شيادان سياست باز از ادعاي ارتباط با امام زمان استفاده مي كنند

آيت الله مصباح يزدي گفت: برخي شيادان سياست باز براي رسيدن به مقاصدشان از ادعاي ارتباط با امام زمان(عج) استفاده مي كنند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در مراسم افتتاحيه سال تحصيلي مدرسه علميه معصوميه با اشاره به آياتي از قرآن كريم گفت: همه انبياي الهي وظيفه دعوت مردم به سوي خداي يگانه را به عنوان يك وظيفه كلي برعهده داشتند، اما برخي از آنها با توجه به اوضاع و احوال و شرايط خاص زماني و اجتماعي وظايف خاصي نيز برعهده داشتند.
علامه محمدتقي مصباح يزدي با اشاره به نمونه هايي از وظايف خاص انبيا گفت: اگر كساني وارثان انبيا باشند نيز يك وظيفه عام دعوت مردم براي عبادت خداي متعال و دفع شبهات در زمينه هاي مختلف اعتقادي، اجتماعي، عبادي و... را در حد توان برعهده دارند و گاهي نيز با توجه به اوضاع و احوال، داراي وظايف خاصي خواهند بود كه گاه فراموش شدن قسمتي از دين و گاه رواج فساد و تباهي در جامعه سبب ايجاد اين تكليف مي شود.
وي در ادامه با اشاره به رواج برخي فسادها و تباهي ها كه سبب وجود وظيفه خاص براي طلاب و علما مي شود، تهاجم فرهنگي دشمن را يادآور شد و خاطرنشان كرد: امروز وارثان انبياء بايد فعاليت هاي اخلاقي و فكري را سرلوحه كار خود قرار دهند، چرا كه امروز خطر تهاجم فرهنگي با اين وسعت و حجم با يك فتوا حل نمي شود.
وي ادامه داد: امروز با يك تلفن همراه مي توان با مهمترين مراكز فساد مرتبط شد و امكاناتي مانند ماهواره و اينترنت زمينه را براي دستيابي راحت به فساد ميسر كرده است در حالي كه 20 سال پيش هرگز خطري از اين جهت وجود نداشت.
استاد اخلاق حوزه علميه ادامه داد: متاسفانه آلودگي اين موج فساد حتي به مقدس ترين و پاك ترين نهادها نيز سرايت كرده و باعث از هم پاشيدگي خانواده ها شده است.
علامه مصباح يزدي با تاكيد بر اين كه نمي توان از دولت انتظار داشت كه به تنهايي با اين موج فساد مقابله كند و همه بايد در راه تحقق هدف تلاش كنند، خاطرنشان كرد: در اسلام دولت يك شخص جداي از امت نيست، بلكه دولت بخشي از امت است كه براساس تقسيم كار، برخي امور را برعهده مي گيرد و حتي اگر برعهده دولت بود، با وجود حجم گسترده موج فساد، همه موظف بودند به كمك دولت بيايند و او را در اين امر ياري كنند، همانگونه كه در دفاع مقدس هر چند علي الظاهر دفاع از كشور برعهده ارتش بود، اما از آنجا كه بعد از انقلاب ارتش هنوز مستقر و قدرتمند نشده بود، مردم در صحنه حضور يافتند و جبهه ها را پر كردند.
وي در ادامه گفت: يكي از مهمترين آفات كه باعث ايجاد وظيفه خاص وارثان پيامبران مي شود، وجود انحرافات ديني بين متدينين است، بدين توضيح كه از آنجا كه دشمنان دريافتند بهترين راه براي تضعيف مسلمانان و استثمار آنان، تضعيف ايمان مسلمانان و گرفتن دين از آن هاست، به ايجاد اختلاف بين مذاهب توحيدي و فرق اسلامي و حتي اختلاف در گرايش هاي معنوي با ترويج عرفان هاي كاذب پرداختند.
علامه مصباح يزدي در ادامه خاطر نشان كرد: شايد يكي از زمينه هاي ترويج عرفان هاي كاذب و ادعاي ارتباط با امام زمان(عج) اين باشد كه كساني كه با روحيه بسيجي در جبهه ها حضور يافتند و حاضر شدند در راه خدا از ثروت و راحتي چشم بپوشند، پس از جنگ، اين عطش رسيدن به سعادت در آنها وجود داشت و از آنجا كه شرايط بعد از جنگ به گونه اي نبود كه اين عطش فروكش كند، دشمن وقت را غنيمت شمرد و دست به ابداع عرفان هاي كاذب زد، چرا كه مربيان كافي در دسترس نبودند و از طرفي آنها كه عطش رسيدن به سعادت داشتند و آب زلالي نيافتند، جذب عرفان هاي كاذب و مدعيان ارتباط با امام زمان(عج) شدند.
وي خاطرنشان كرد: حتي برخي شيادان سياست باز براي رسيدن به مقاصدشان از ادعاي ارتباط با امام زمان استفاده مي كنند و اين وظيفه طلاب و علماست كه با اين نوع انحرافات مقابله كنند تا مردم و متدينين در دام اين شياطين گرفتار نشوند.

 



مهمانپرست: وتوي روسيه حركتي مثبت در جلوگيري از طرح خطرناك آمريكا در منطقه بود

سخنگوي وزارت خارجه از اقدام مسكو در دفاع از سوريه تجليل كرد.
مهمانپرست گفت: وتوي طرح فشار بر سوريه از سوي روسيه را حركتي مثبت قلمداد مي كنيم و آن را از طراحي هاي خطرناك آمريكا و كشورهاي غربي براي خاورميانه مي دانيم. به باور ما، آمريكا با طرح مسئله سوريه به دنبال ايجاد خطي انحرافي در جنبش هاي مردمي منطقه است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در گفت وگو با خبرگزاري روسي رويانوستي، ايران و روسيه را دو كشور بزرگ و قدرتمند منطقه خواند و گفت كه با توسعه رايزني ها و همكاري ها بين مقامات دو كشور مي توان ثبات، امنيت و توسعه را فراهم نمود.
وي ضمن اشاره به تحولات اخير در خاورميانه تاكيد كرد: قطعا اين تماس ها و رايزني ها بين كشورهاي قدرتمند منطقه همچون ايران و روسيه مي تواند راه حل بحران ها باشد.
مهمانپرست با بيان اينكه روابط ايران و روسيه بسيار مطلوب است، اظهار داشت كه بايد ظرفيت هاي دو كشور بيش از پيش ارتقاء يابد.
وي افزود: خاورميانه به دو دليل اقتصادي و بحث فلسطين و بيت المقدس اهميت دارد و آمريكا همواره در تلاش بوده كه خاورميانه مورد نظر خود را شكل دهد و در اين راستا با هر كشوري كه در مقابل طرح مذكور ايستاده، مقابله مي كند.
آمريكا همچنين در قبال انقلابهاي منطقه سعي كرده يك خط انحرافي را با تمركز بر مسائل الجزاير و سوريه ايجاد كند كه هدف اصلي آن شكستن خط مقاومت در برابر اسرائيل است.
مهمانپرست با اشاره به حمايت آمريكا از رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: آمريكا به جز حفظ دولت يهود به چيز ديگري نمي انديشد و آنچه كه در سوريه اتفاق افتاده از جمله كشته شدن هزار و 200 نيروي امنيتي تلاش براي شكستن خط مقاومت است و كشورهاي منطقه چاره اي جز اينكه با يكديگر به صورت قدرتمند و متحد عمل كنند، ندارند.
وي در تشريح مواضع ايران در قبال تحولات منطقه يادآور شد: ايران به اين تحولات خوش بين است و آن را متعلق به ملتها دانسته و بر اين باور است كه با رخ دادن اين تحولات آمريكا جايي در منطقه نخواهد داشت.
سخنگوي وزارت خارجه ايران در پاسخ به سوال خبرنگار بلومبرگ در مورد موضع ايران در قبال بازگشت پوتين به عرصه رياست جمهوري روسيه گفت: هر فردي كه ملت بزرگ روسيه براي رياست جمهوري انتخاب كند حتما مورد احترام ايران خواهد بود.
مهمانپرست در ادامه درباره جنجال غرب بر سر وتوي روسيه عليه قطعنامه ضدسوري تاكيد كرد: اين اقدام مثبت در جهت جلوگيري از طراحي خطرناك كشورهاي غربي براي خاورميانه بود و طبق نظرسنجي ها حمايت 87 درصدي مردم روسيه از اقدام دولت نشان داد كه مخالفت روسيه مورد استقبال مردم اين كشور نيز قرار گرفته است.

 



احمد حسن هلال: انقلاب مصر پاسخ به نداي هل من ناصر حسيني(ع) است

احمد حسن هلال از رهبران انقلابيون مصر با اشاره به نقش جمهوري اسلامي در بيداري اسلامي ملت هاي منطقه تاكيد كرد كه انقلاب اين كشور تفسير عملي كلام حسيني «هل من ناصر ينصرني» است.
اين فعال سياسي مصر، گفت: انقلابيون كه در مصر به پا خاستند همگي امام حسين(ع) را دوست دارند و هيچ تفاوتي بين شيعه و سني نمي بينند و لذا دست در دست يكديگر با دستان خالي بر عليه ديكتاتوري رژيم حسني مبارك قيام كردند و تنها در كمتر از 20 روز اين دست نشانده استكبار را به خاك ذلت نشاندند.
وي در گفت وگو با فارس، با اشاره به نقش انقلاب ملت ايران در بيداري اسلامي ملت هاي منطقه، انقلاب كشورش را تفسير عملي عبارت مشهور امام حسين مبني بر «هل من ناصر ينصرني» (به معني آيا ياوري هست كه مرا ياري دهد) خواند و افزود: ملت ها زماني دست به انقلاب مي زنند كه احساس كنند ظلم بي پاياني بر آنها روا داشته مي شود بنابراين جوانان مصري دريافتند كه اين امت به پا خاسته و ظلم رو به پايان است.
«هلال»، حسني مبارك را بدتر از فرعون برشمرد و تاكيد كرد كه فرعون درباره كيستي خداي حضرت موسي(ع) از او پرسيد و لذا ملاحظه مي كنيد كه حتي فرعون هم با موسي به گفت وگو نشسته، سوال مي كند و جواب مي گيرد و نمي گويد كه من فلان كار را با شما انجام مي دهم يا فلان مجازات را بر شما اعمال خواهم كرد اين در حالي است كه در زمان حكومت حسني مبارك كسي جرأت سوال كردن و انتقاد را نداشت.
وي با بيان اينكه حسني مبارك كاملا خود را در آغوش صهيونيست ها رها كرده بود، نزديكي وي به صهيونيست ها و آمريكا و خيانت به آرمان هاي ملت مسلمان را از عوامل تنفر ملت مصر و ساير مردم منطقه از مبارك خواند و افزود: چنانچه تصاوير مبارك در استقبال از مسئولين يهودي را مشاهده كنيد، گرمي و حرارت استقبال از دشمن ملت هاي منطقه را مشاهده خواهيم كرد. به اندازه اي كه اگر برادر خود را به مدت زيادي نديده ايد و باوي روبرو شويد و وي را به اين شكل در آغوش نمي گرفتيد.
اين فعال سياسي عرصه مصر با تقدير از مواضع جمهوري اسلامي ايران در دفاع از آرمان هاي ملت هاي مسلمان گفت: مسئولين ايراني محبوب دل هاي مردم منطقه هستند.
وي همچنين تسخير سفارت رژيم صهيونيستي توسط جوانان انقلابي مصر را الهام گرفته از دانشجويان ايراني و تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران دانست.
«هلال»، بر لزوم از سرگيري و تقويت روابط تهران و قاهره نيز تاكيد كرد.

 



دبير كل جمعيت هلال احمر: ايراني ها 420 ميليارد ريال به قحطي زدگان سومالي كمك كردند

دبير كل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از كمك 420ميلياردي مردم كشورمان به قحطي زدگان سومالي خبر داد.
به گزارش ايرنا، «ظاهر رستمي» در جمع خبرنگاران در قزوين افزود: 16 محموله هوايي و دريايي كمك هاي مختلف نيز براي مردم كشور سومالي ارسال شده كه ايجاد 11 اردوگاه امدادي، يك مركز پشتيباني امدادي و عملياتي، يك مركز درماني ثابت و 6 مركز درماني سيار در كشور سومالي از اقدامات امداد و نجات جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران براي كمك به مردم اين كشور است.
وي افزود: هلال احمر ايران در امدادرساني به مردم سومالي در آن كشور سرآمد است و در اقدامات درماني نيز امدادگران هلال احمر ايران در كنار امدادگران كشور تركيه فعاليتي چشمگير دارند. اين مسئول با بيان اينكه در كمك به كشور سومالي دو تكليف بزرگ برعهده جمعيت هلال احمر بوده است، افزود: اعتماد رهبر معظم انقلاب و كمك ايشان به مردم سومالي از طريق هلال احمر و همچنين اعتماد مردم به جمعيت هلال احمر در كمك هاي مختلف وظيفه هلال احمر كشور را سنگين كرده است.

 



مالكي: ايران و عراق براي مقابله با پژاك كميته مشترك تشكيل دادند

دفتر اطلاع رساني نخست وزيري عراق با انتشار بيانيه اي از تشكيل كميته امنيتي مشترك ميان ايران و عراق براي مقابله با گروهك تروريستي پژاك خبر داد.
در اين بيانيه آمده است: نخست وزير عراق در ديدار با برخي روزنامه نگاران شبكه هاي خارجي گفته است، ايران و عراق براي مقابله با گروهك پژاك و نيروهاي اين حزب در مرزهاي شمالي عراق، هيئت مشترك امنيتي را تشكيل داده اند.
مالكي با تاكيد بر دوستانه بودن روابط عراق با كشورهاي همسايه، تصريح كرد: ما به هيچ گروه تروريستي اجازه اقامت در خاك عراق را نمي دهيم و به آنها اجازه اقدام عليه همسايگان عراق داده نخواهد شد.
به گزارش فارس، بيانيه دفتر اطلاع رساني نخست وزير عراق به جزئيات بيشتري درباره اين كميته و وظايف آن اشاره نكرده است.

 



معاون اول قوه قضاييه: برخورد با متخلفان چنان خواهد بود كه براي آيندگان عبرت شود

حجت الاسلام ابراهيم رئيسي برخورد دستگاه قضايي با متخلفان اختلاس اخير را آنچنان دانست كه عبرت آموز باشد.
وي در حاشيه مراسم تحليف 35 كارآموز قاضي روحاني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده اختلاس در سيستم بانكي اخير با جديت در قوه قضاييه كشور در حال پيگيري بوده و در مرحله مقدماتي و بازپرسي است.
وي ادامه داد: اطلاع رساني اين پرونده توسط دادستان كل كشور كه سخنگوي قوه قضاييه است انجام مي شود و به صورت منظم مردم را در جريان اين پرونده قرار مي دهد.
معاون اول قوه قضاييه با اشاره به اينكه حساسيت مردم نسبت به اين موضوع بجا است كه بدانند سرنوشت اين پرونده چگونه خواهد شد، افزود: بنده اين اطمينان را به مردم عزيز كشور مي دهم كه با مفسدين اقتصادي در هر جايگاهي برخورد مي شود و انشاءالله در اين مورد نيز برخورد عبرت آموزي انجام مي شود.
وي افزود: نكته بسيار مهم اين است كه اين موضوع و نمونه اين پرونده ها بايد براي مسئولاني كه در نظام پولي و مالي كشور تلاش مي كنند به عنوان يك موضوع بسيار مهم آسيب شناسي شود يعني منافذي كه موجب مي شود اينگونه سوءاستفاده هاي عظيم صورت گيرد شناسايي و اين زمينه ها به صورت كامل از بين برود.
رئيسي افزود: ما با سرمايه گذاري، كارآفريني و تحول اقتصادي موافق هستيم ولي لازمه هر تحول اقتصادي برخورد با مفاسد اقتصادي است مگر ممكن است امنيت اقتصادي در كشوري بدون برخورد با مفاسد اقتصادي برقرار شود بنابراين لازمه ايجاد امنيت اقتصادي برخورد با مفسدان و مفاسد اقتصادي است.
به گزارش «مهر»، معاون اول قوه قضاييه ابراز داشت: حجت الاسلام محسني اژه اي در آخرين گزارشي كه به مردم ارائه دادند بيان كردند كه مديران عالي بانك نيز در جريان اختلاس بايد پاسخگو باشند و اينگونه نيست كه فقط يك شعبه و يا يك استان مانند خوزستان مسئول اين موضوع باشد.

 



جلالي: روسيه به تعهدات خود پايبند باشد، جنگ رواني راه نيندازد

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بررسي پرونده اس300 در دادگاه بين المللي گفت: جمهوري اسلامي مستندات خود را به دادگاه ارائه كرده، روسيه مي بايست به جاي راه انداختن جنگ رواني به تعهدات خود عمل كند.
كاظم جلالي نماينده شاهرود در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات وزير امور خارجه روسيه مبني بر عدم وجود مستندات كافي درخصوص پرونده اس300 توسط ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران مستندات حقوقي را كه براساس تعهدات متقابل دو كشور به امضا رسيده را تنظيم كرده و در اختيار دادگاه قرار داده است.
به گفته نماينده شاهرود در مجلس شوراي اسلامي اظهاراتي كه مبني بر حقوقي نبودن اين مستندات است تنها جنبه تبليغاتي و رواني دارد.
وي درخصوص پيش بيني راي دادگاه بين المللي درباره اين پرونده اظهار داشت: در مورد راي دادگاه بايد منتظر ماند تا نتيجه اعلام شود چرا كه متاسفانه در عرصه جهاني فقط برپايه مستندات تصميم گيري نمي شود.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي با اشاره به اتفاقات اخير در آمريكا خاطرنشان ساخت: اتفاقات وال استريت نشانگر تناقضات ليبرال دموكراسي بوده كه در حال حاضر خود را به شكل كاملا آشكار نشان مي دهد و طبق پيش بيني هاي ليبرال دموكراسي به شكايت طبقاتي مي انجامد و ملت ها را به سمت عدالت رهنمون نخواهد كرد.
كاظم جلالي با اشاره به اينكه مشكلات آمريكا از سه سال گذشته و با افزايش فاصله طبقاتي مردم آغاز شده افزود: مردم به دنبال مطالبات خود هستند اما نوع عكس العمل خشونت باري كه توسط پليس آمريكا صورت مي گيرد نشانگر اين است كه آمريكا عليرغم طرح مسائل حقوق بشري، ناقض اين امر نه تنها در عرصه بين المللي بلكه در عرصه داخلي است.
وي بيان كرد: آمريكا همواره در تلاش است كه كشورهاي ديگر درخصوص حقوق بشر اخطار دهند و اين در حالي است كه خود در اين زمينه دچار چالش جدي است.

 



پس از 23 سال انتظار انجام خواهد شد
تشييع پيكر مطهر شهيد حسين بهمني پنج شنبه در اهواز

اهواز-خبرنگار كيهان:
پيكر مطهر شهيد حسين بهمني از همرزمان سردار سرلشگر شهيد علي هاشمي پس از 23 سال دوري از وطن در اهواز تشييع مي شود.
حسين عشقي رئيس ستاد قرارگاه عملياتي كميته جستجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت وگو با كيهان ضمن بيان اين مطلب افزود: پيكر اين شهيد همراه پيكر شهيد هاشمي و شهيد نريمي در قرارگاه خاتم چهار كشف شد ولي چون اين شهدا گمنام بودند پس از شناسايي پيكر شهيد هاشمي، احتمال داديم كه پيكرهاي مطهر اين شهدا، متعلق به همراهان شهيد هاشمي باشد كه پس از آزمايش هاي D.N.A از پيكر اين شهدا، از خانواده هاي آنان نيز درخواست شد كه اين آزمايشات را انجام دهند.
او ادامه داد: پيكر مطهر سردار شهيد مهدي نريمي در سال گذشته شناسايي شد و هم اكنون نيز پيكر پاك شهيد حسين بهمني فرمانده مخابرات قرارگاه تاكتيكي خاتم چهار و مسئول ارتباطات راديويي مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) جمهوري اسلامي ايران شناسايي شد كه پس از 23 سال دوري از وطن در روز پنج شنبه 21 مهر ماه ساعت 8 صبح از حسينيه ثارالله اهواز به سمت گلزار شهداي اهواز بر دوش مردم قهرمان خوزستان تشييع مي شود تا در كنار فرمانده دليرش شهيد علي هاشمي آرام گيرد.گفتني است شهيد حسين بهمني فرمانده مخابرات قرارگاه تاكتيكي خاتم چهار و مسئول ارتباطات راديويي مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) جمهوري اسلامي ايران در تاريخ چهارم تيرماه 1367 در هورالهويزه به همراه شهيد علي هاشمي و شهيد مهدي نريمي به شهادت رسيد.

 



نهمين مدير سازمان منطقه آزاد قشم نيز استعفا كرد

قشم- خبرنگاركيهان:
از آغاز به كار مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مدت يك سال و چند ماه تاكنون 9 نفر از مديران طراز اول اين سازمان استعفا كرده اند.
تاكنون معاونت بازرگاني و مديريت بهسازي و مشاور عالي مديرعامل كه از دوستان بسيار نزديك ميراثي بود و استعفاي دسته جمعي كه شامل مدير صنايع و مدير روابط عمومي و امور بين الملل و مديركل حراست و مدير بهسازي و مدير زمين و مستغلات كه در خبر كيهان و 30/20شبكه دوم سيما به آن اشاره شد و مدير بنادر آن سازمان از جمله كساني هستند كه استعفا كرده اند.
اين گزارش مي افزايد؛ نعمت الله دارش توانست در مدت 21 سال عمر سازمان در جزيره قشم، ورود به اين شهرستان را از طريق بندر پهل به بندر تاريخي لافت شبانه روزي كند.
خبرنگار ما اظهار داشت: دارش در مدت 14 سال فعاليت در سازمان به عنوان مدير برتر حمل و نقل دريايي كشور در سال 87 و رتبه برتر در كميته بازرگاني و تسهيلات سفرهاي كل كشور در سال 88 را كسب كرد. دارش در سال 89 نيز به عنوان مدير نمونه و مدير برتر شهرستاني طي حكمي از طرف فرماندار وقت برگزيده شد.
قابل ذكر است از اين 9 نفر مدير استعفاكننده هفت نفر آنها با خانواده هايشان در قشم بودند و برخي از استعفاكنندگان كساني بودند كه زير قراردادهاي فروش مشكوك و بدون مزايده و جنجالي فرودگاه قديم قشم و 35 هكتار درگهان و پارك زيتون و هرمز و رستوران باني در سينما دريا را امضا كرده بودند.

 



جانباز مهريزي به همرزمان شهيدش پيوست

احمد دهقاني زاده از جانبازان دوران دفاع مقدس در بيمارستان فاطمه الزهرا(س) مهريز به خيل عظيم شهيدان سرافراز پيوست.
به گزارش مهر، احمد دهقاني زاده به دليل شدت جراحات وارده به ويژه مواد شيميايي و تركش هاي داخل بدن كه از زمان جنگ تحميلي برايش به يادگار مانده است، نزديك به يك سال بود كه در بستر بيماري بود و چندين عمل جراحي را پشت سر گذاشت.
وي پاسدار بازنشسته ناحيه مقاومت بسيج و فرمانده پايگاه مقاومت شهيد دستغيب مهريز بود كه زحمات و تلاش هاي فراوان وي در راه پاسداشت ارزش هاي ناب انقلاب اسلامي به ويژه بسيج مستضعفان در اذهان عموم مردم شهيدپرور مهريز باقي خواهد ماند.
احمد دهقاني زاده كه يكي از بانيان برگزاري سومين يادواره شهيد كعبه استان، سرداران و 82 شهيد پايگاه هاي حضرت مهدي(عج)، شهيد دستغيب و شهيد باهنر مهريز بود؛ كه درست يك شب پس از پايان اين يادواره به خيل شهدا پيوست و مردم غيور و وفادار مهريز به ويژه بسيجيان را اندوهگين كرد.

 



نماينده ولي فقيه در هرمزگان: مسئولان در برابر زياده خواهي ذي نفوذها ايستادگي كنند

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مدير بايد جلوي زياده خواهي هاي افرادي كه فكر مي كنند با نفوذ خود مي توانند به طور غيراصولي به بيت المال دست درازي كنند بايستند.
نماينده ولي فقيه در هرمزگان در حاشيه ديدار با مسئولان بهزيستي با انتقاد از برخي از افرادي كه دست به تخريب افراد و به ويژه مديران و مسئولان مي زنند اظهار داشت: متاسفانه در مواردي مشاهده مي شود در قبال مديران فعال و متخصص جوسازي ها و تخريب هايي صورت مي گيرد كه اين امر از نظر اخلاقي و شرعي محكوم است.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي با بيان اينكه مديران انقلابي نظام از سرد وگرم چشيده اند تاكيد كرد: مديران نبايد از اين قضايا دلگير و دلسرد شوند چرا كه هميشه در جامعه تعدادي هستند كه تنها كارشان شايعه پراكني و تعبير كارها به بدترين شكل ممكن است.
وي تصريح كرد: بهترين پاسخ به ياوه سرايان، كار و خدمت است و بايد گفت كه در فضاي كار و خدمت زمينه شيوع شايعات نيز كمتر فراهم مي شود.
نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري افزود: نبايد فراموش كرد كه عقلانيت اجتماعي تنها با مشاهده دستاوردهاست كه مديران و مسئولان خود رامي شناسد نه جوسازي هاي سياسي، فشارها و تخريب ها.

 



مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي يزد: عيار طلاهاي وارداتي واقعي نيست

يزد- خبرنگاركيهان:
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان يزد گفت: عيار بخش قابل توجهي از طلاهاي وارداتي واقعي نيست و اين موضوع به معضلي در استان تبديل شده است.
حسين حبيبي در نشستي خبري اظهار داشت: طلاهاي وارداتي اكنون به يكي از معضلات بازار طلاي يزد تبديل شده زيرا عيار واقعي طلاها با آنچه كه اعلام مي شود، مطابقت ندارد.وي بيان داشت: طلاهاي خارجي عمدتا طلاهاي عيار بالا معرفي شده اند اما واقعيت اين است كه عيار اين طلاها مشكل دارد و اين امر اكنون به معضل بازار طلاي يزد تبديل شده است.
حبيبي عنوان كرد: به منظور سنجش عيار طلاهاي داخلي نيز از سوي موسسه استاندارد به طلاسازان و طلافروشان كد شناسايي ارائه شده و طلاهاي آنها براساس اين كد مورد سنجش قرار مي گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه استاندارد در گذشته تنها در زمينه كالا براي مردم شناخته شده اما اكنون مدتي است كه استاندارد خدمات نيز سنجيده مي شود، افزود: استاندارد خدمات شامل كنترل انواع باسكولهاي سبك و سنگين، ترازوها، وسايل اندازه گيري و سنجش، كاليبراسيون، پمپ بنزين ها، سكوهاي شارژ گاز مايع، آسانسورها، شهر بازي ها شامل زمين و تجهيزات، نازلهاي پمپ بنزين، عيار طلا و كنترل بازار در سطح عمده فروشي و خرده فروشي است.
حبيبي افزود: بر همين اساس بيش از سه هزار و300 آزمون، 494 بازرسي از واحدهاي توليدي، 50 بازرسي از واحدهاي صنفي، 13 بازرسي از مسكن مهر، 15بازرسي از شهر بازيهاي يزد و 12بازرسي از آسانسورها در سال جاري انجام شده كه به دنبال اين بازديدها 441 تذكر و اخطار به متخلفان اعلام شده است.
وي گفت: طرح توسعه جامع استانداردسازي (تجا) از جمله طرح هاي مصوب مجلس در سال گذشته است كه با تصويب آن، ورود همه كالاهاي صنعتي به كشور مشمول استاندارد صنعتي است و ترخيص آنها نيز منوط به تاييد ادارات استاندارد است.
حبيبي اظهار داشت: بر اين اساس از اول شهريورماه سال 90، همه اقلامي كه مي خواهد ثبت سفارش شود بايد ابتدا نمونه آن مورد سنجش استاندارد قرار گيرد و پس از طي مراحل پيش بيني شده، ثبت سفارش شوند.
وي افزود: طرح تجا مي گويد همه كالاهاي صنعتي توليد داخل نيز بايد تحت يك استاندارد توليد شوند كه اين استاندارد مي تواند ملي، بين المللي و حتي كارخانه اي باشد.
گفتني است؛ 14اكتبر هر سال، در تقويم استاندارد روز جهاني استاندارد نامگذاري شده كه اين روز با 22مهرماه مصادف شده است.

 



انتقاد آيت الله مكارم شيرازي از عدم صدور راي ضاربان روحانيان ناهي از منكر

يكي از مراجع تقليد با تاكيد بر اينكه دستگاه قضايي در كشور بايد فعال تر عمل كند از عدم صدور راي ضاربان دو روحاني ناهي از منكر انتقاد كرد.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله ناصر مكارم شيرازي ظهر سه شنبه در ديدار فرمانده انتظامي قم با تأكيد بر اينكه دستگاه قضايي بايد در كشور فعال تر عمل كند به عدم صدور راي ضاربان دو روحاني ناهي از منكر اشاره داشت و عنوان كرد: هنوز حكم ضاربان دو روحاني كه به وظيفه خود در رابطه با امر به معروف و نهي از منكر عمل كرده اند صادر نشده است.
وي با انتقاد از فاصله ايجاد شده بين وقوع اين حادثه و عدم صدور راي عنوان داشت: برخي مي گويند موانعي در راه است و اين در حالي است كه هيچ مانع لاينحلي وجود ندارد.
آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرد: بايد از تشريفاتي كه غربي ها در مسائل مختلف بر ما تحميل كرده اند فاصله بگيريم تا بتوانيم عملكرد بهتري داشته باشيم.
وي افزود: اگر نيروي انتظامي مجرمي را دستگير كند و بين دستگيري مجرم و مجازات وي فاصله ايجاد شود ديگر مجازات اثر بازدارنده نخواهد داشت.
اين مرجع تقليد تأكيد كرد: صدور راي در مسائلي كه مربوط به امنيت كشور است بايد سرعت بيشتري وجود داشته باشد. وي بيان كرد: وقتي وقوع جرمي در رسانه ها انعكاس پيدا كرد و همه مردم نيز از آن مطلع شدند و نتيجه اي حاصل نشد آثار منفي براي جامعه خواهد داشت.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: چنانچه نيروي انتظامي مجرمي را دستگير كند اما دستگاه قضايي در مجازات مجرم به موقع وارد عمل نشود زحمات اين ارگان برباد مي رود.
آيت الله مكارم شيرازي در ادامه بر تقويت باورهاي ديني مردم تأكيد داشت و ابراز كرد: مجرماني كه اقدام به قاچاق، سرقت و ديگر جرايم مي كنند اهل نماز و مذهب نيستند و چنانچه پايه هاي ديني جامعه تقويت شود آمار بسياري از جرايم كاهش خواهد يافت.
آيت الله مكارم شيرازي در ادامه با انتقاد از عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توسط موتورسواران گفت: بسياري از موتورسواران هيچ يك از قوانين شرعي و عرفي و انتظامي را در رانندگي خود رعايت نمي كنند.
وي با اشاره به تصادفات فراواني كه يك طرف آن مربوط به حضور موتورسواران است گفت: بايد فكري براي حل مشكل موتورسواران شود و اين افراد به دليل نوع وسيله نقليه اي كه دارند به راحتي از صحنه تصادف فرار مي كنند كه بايد تمهيداتي براي آن انديشيده شود.

 



در بيت آيت الله صدوقي برگزار شد
نخستين نشست شعر رضوي با عنوان «دري به خانه خورشيد»

شاعران نامي كشور در نخستين شعر رضوي با عنوان «دري به خانه خورشيد» در بيت آيت الله صدوقي گردهم آمدند.
به گزارش مهر، همزمان با ميلاد مسعود ثامن الحجج، علي بن موسي الرضا(ع) جمعي از شاعران نامي كشور و استان يزد بر اساس روال سالهاي گذشته در دفتر آيت الله شهيد صدوقي، چهارمين شهيد محراب گردهم آمدند و به قرائت اشعار خود پرداختند.
سهيل محمودي افشين اعلا، فاطمه راكعي، احمد مسجد جامعي، ساعد باقري و 15 شاعر نامي ديگر كشور از دعوت شدگان به اين مراسم بودند كه جمعي از آنها با سفر به يزد در اين شب شعر شركت كردند.
در اين نشست صميمي كه امسال بدون حضور حجت الاسلام صادقي امام جمعه فقيد يزد برگزار شد؛ شاعران به قرائت اشعار خود باموضوع امام رضا(ع) پرداختند و احمد مسجد جامعي و امام جمعه بافق نيز به بيان خاطراتي از امام جمعه فقيد يزد پرداختند.

 



احمد توكلي: ذات مسائل تبعيض آميز مشروعيت حكومت را كمرنگ مي كند

اهواز-خبرنگاركيهان:
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: نقض موازين شايسته سالاري زمينه رشد فساد مالي را فراهم كرده است.
احمد توكلي، در جلسه اي كه به همت انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه شهيد چمران اهواز، با موضوع «عدالت اقتصادي» برگزار شد، تعريف بانك جهاني از فساد سياسي را سوءاستفاده از قدرت عمومي براي منافع خصوصي برشمرد و دراين باره توضيح داد: انحراف در ملاك تصميم گيري حكومت از مصالح عمومي به منافع شخصي، گروهي و خارجي فساد سياسي است كه اگر اين ملاك تغيير يابد، ريشه هاي مردم سالاري ديني و حكومت عدل و عقل خدشه دار خواهد شد.
عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي، در ادامه سخنان خود، نقض موازين شايسته سالاري را يكي از مهم ترين ريشه هاي فساد سياسي دانست و افزود: راه هاي مختلفي براي نقض موازين شايسته سالاري وجود دارد كه يكي از مهم ترين آن ها رفيق بازي در سپردن مناصب يا واگذاري امتيازات به شكل غيررقابتي، ارتقاي اداري و سياسي دوستان بدون توجه به قابليت و اهليت آنان است.
وي با ذكر مثالي در همين رابطه تصريح كرد: در جريان اختلاس نجومي اخير بايد اذعان داشت كه نصب جهرمي به دستور رئيس جمهور به مديرعاملي بانك صادرات بدون در نظر گرفتن سابقه بانكي انجام شده است. بررسي فهرست عزل و نصب هاي اين آقا به خوبي نمايان گر نقض موازين شايسته سالاري است كه اين كار زمينه رشد فساد مالي را فراهم آورده است.
توكلي، انتصاب پرويزيان به مديرعاملي بانك توسعه صادرات و شوراي پول و اعتبار، روي كار آمدن پورمحمدي با حمايت مشايي و حكم آقاي احمدي نژاد به قائم مقامي رئيس كل بانك مركزي، بدون صلاحيت علمي و تجربي لازم را از ديگر رفيق بازي هايي كه منجر به نقض موازين شايسته سالاري شده است، برشمرد.
اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي افزود: آقاي پرويزيان كه داراي دكتراي مديريت است بدون هيچ گونه سابقه بانكي به عنوان مديرعامل توسعه صادرات منصوب شد و پس از آن نيز به شوراي پول و اعتبار فراخوانده شد، اين در حالي است كه تمام كارشناسان اقتصادي بر اين مهم واقف اند كه شوراي پول و اعتبار بالاترين مقام تصميم گيرنده ضوابط پولي و بانكي بوده و جواز تمام بانك ها نيز در اين شورا به تصويب مي رسد. لذا اشخاصي كه در اين شورا فعاليت دارند الزاما بايد داراي سابقه و تجربه مفيد بانكي باشند.
من شخصا به آقاي پرويزيان گفتم شما صلاحيت نداشتيد به جاي دكتر ناصر شرافت، كه در دو دوره بحراني معاون كل وزارت اقتصاد و دارايي بوده و بيش از بيست ساله رياست دانشكده اقتصاد دانشگاه شهيد بهشتي را بر عهده داشته، قرار بگيريد.
وي درخصوص انتصاب نابجاي پورمحمدي به عنوان قائم مقام رياست كل بانك مركزي، تصريح كرد: آقاي پورمحمدي داراي ليسانس حقوق و فوق ليسانس مديريت دولتي بوده و اين دروغ است كه مي گويند ايشان داراي مدرك دكتري هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

واكنش ضرغامي به مستند بي بي سي عليه رهبر انقلاب
رئيس سازمان صداوسيما به پخش مستند اخير شبكه ضد انساني بي بي سي فارسي واكنش نشان داد.
عزت الله ضرغامي در همايش «رسانه و جهاد اقتصادي در افق چشم انداز» كه صبح سه شنبه 19 مهر در سالن آمفي تئاتر دانشكده صداوسيما برگزار شد با اشاره به مستندي كه درباره رهبرمعظم انقلاب توسط اين شبكه پخش شد، گفت: دشمنان فكر مي كنند با مستندسازي مي توانند خط و نشاني منفي از رهبرانقلاب نشان دهند، در حالي كه ناخواسته مبلغ افكار و سخنان ايشان شده اند و ناخودآگاه مواردي از برتري هاي ايشان را نشان داده اند. چون اين برتري ها براي مردم دنيا واضح است كه يكي از اين برتري ها مديريت و برنامه ريزي ايشان است كه در 20 سال اخير داشته اند. البته آن ها با قصد و نيت ديگر اين كار را كردند و قصدشان اين بود كه جايگاه مرجعيت رهبري را تضعيف كنند اما اين يك امتياز است كه مرجعي در مسائل اداره كشور سرآمد باشد.
سلحشور: يك تار موي بازيگران ايراني را به بازيگران خارجي نمي دهم
كارگردان سريال «يوسف پيامبر(ع)» با انتقاد از دعوت بازيگر هاليوودي براي بازي در ايران تصريح كرد: آنجلينا جولي نماد صهيونيسم است.
فرج الله سلحشور ضمن انتقاد شديد به حضور بازيگران خارجي در آثار داخلي، به خبرگزاري سينما گفت: من به هيچ وجه يك تار موي بازيگران ايراني را با صد بازيگر خارجي عوض نمي كنم. متاسفانه خودباختگي يكي از ويژگي هاي سينماي ما است و سينماي ما در برابر سينماي خارجي حتي يك زن بدنام احساس كوچكي و حقارت مي كند.
انتقاد جامعه اسلامي حاميان كشاورزي از يك برنامه تلويزيوني
جامعه اسلامي حاميان كشاورزي ايران با صدور بيانيه اي نسبت به تحقير طب سنتي در يك برنامه تلويزيوني اعتراض كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين بيانيه آمده است: بديهي است كه يكي از خطيرترين رسالت هاي رسانه هاي جمهوري اسلامي ايران حفظ و احياي فرهنگ و تمدن درخشان ايراني اسلامي است. اما متاسفانه شبكه دو سيما در برنامه اي كه با عنوان «فيتيله» در روز جمعه 15/7/90 از اين شبكه پخش شد، ضمن بي اعتنايي به اين رسالت، با مضحكه كردن طب ايراني-اسلامي نشان داد كه هنوز نسبت به حذف عناصر كم سواد و گاهي مغرض در اين برنامه ها حساسيت لازم را ندارند و همين مسئله فرصتي به دست داده است تا عده اي اين گنجينه بي بديل را بي مقدار جلوه دهند.
آغاز جشنواره فيلم كوتاه تهران
بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران طي مراسمي با حضور جمعي از مسئولان و اهالي سينماي كشورمان و با پيام رئيس جمهور، رسما آغاز به كار كرد.
معاون سينمايي وزير ارشاد كه در اين مراسم حضور داشت پس از اهداي لوح بهترين بهترين ها و رونمايي از تنديس جشنواره گفت: فيلم هاي كوتاه براي ثبت در فيلمخانه ملي خريداري خواهند شد.
جواد شمقدري افزود: جايگاه سينماي جوان و فيلم كوتاه جايگاه ويژه اي است و تقريبا ما در برنامه ها و سياست هايمان، جايگاه خوبي را براي فيلم كوتاه سامان مي دهيم و ماموريتي را براي فيلم كوتاه تعريف مي كنيم.
برپايي جشنواره بين المللي فيلم «مقاومت» در فلسطين
جشنواره بين المللي فيلم «مقاومت» با حضور فيلم هايي از ازبكستان، هلند، بلژيك، كانادا و آمريكا در رام الله آغاز به كار كرده است.
به گزارش فارس به نقل از المنار، يوسف الديك، رئيس جمعيت هنرهاي سينمايي فلسطين كه برگزار كننده اين جشنواره است، مي گويد: ما نيازمند اين بوديم كه ببينيم ديگران چگونه مقاومت مي كنند و براي همين از فيلم هاي داستاني و مستند درباره مقاومت دعوت كرديم تا در اين جشنواره حضور داشته باشند.
وي مي افزايد: در اين جشنواره فيلم هاي سياسي به آن معناي ويژه ديده نمي شود بلكه در فيلم هاي حاضر در جشنواره، فرهنگ مقاومت تبيين مي شود و نشان داده مي شود كه هر فردي خود مي تواند به روش خود مقاومت كند.
بنابراين گزارش اين جشنواره با پخش فيلم «فرهنگ هاي مقاومت» به كارگرداني «ايارالي » از برزيل آغاز به كار كرد. «ايارالي» كه به علت حضور در كاروان آزادي در ليست سياه اسرائيل قرار دارد در پيامي به اين جشنواره عنوان كرد: سال هاست كه براي فلسطين تلاش مي كنم و همه تلاش خود را براي آزادي ملت فلسطين و بازگشت آوارگان انجام خواهم داد؛ جنگ را ادامه خواهيم داد تا عدالت در فلسطين محقق شود.
جشنواره بين المللي فيلم «قاوم» كه در هواي باز شهرداري رام الله در كرانه باختري برگزار مي شود تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت و شاهد فيلم هاي «لونا بابا» از ازبكستان، «مقاومت كن» از هلند، «ملكه من كارو» از بلژيك، «داستان هاي ترونتو» از كانادا و «محكوميت» از آمريكا خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14