(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 مهر 1390- شماره 20049

عضو كميسيون صنعت و معدن مجلس شوراي اسلامي:معدن بخش مظلوم و مغفول اقتصاد كشور است
بزرگترين كارخانه توليد ادكلن در كاشان احداث مي شود
دونده نابيناي زنجاني قهرمان كشور شد
كوتاه از ورزش شهرستانها
خوانساري ها گردو چيني را آغاز كردند
خيابان هاي تاريخي اصفهان پياده راه مي شوند
اخراج همسر خبرنگار كيهان به دليل افشاگري تخلف ها
باسابقه ترين مؤذن خوراسگان درگذشت
گاز طبيعي، جايگزين سوخت مايع در استان يزد
ايران در كيهان
انتصاب جديد در شهرستان ها



عضو كميسيون صنعت و معدن مجلس شوراي اسلامي:
معدن بخش مظلوم و مغفول اقتصاد كشور است

بافق - خبرنگار كيهان:
عضو كميسيون صنعت و معدن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اكنون دولت بيشتر باور كرده در بخش معدن سرمايه گذاري كند؛ افزود: معدن همواره بخش مظلوم و مغفول اقتصاد كشور است.
محمدرضا سجاديان در گفت وگوي اختصاصي با كيهان در بافق گفت: يكي از بخش هاي به صرفه جهت سرمايه گذاري بخش معدن است كه امروز برخلاف گذشته كه علاقه كمتري براي سرمايه گذاري در بخش معدن بود، دولت بيشتر باور كرده است كه در بخش معدن سرمايه گذاري كند.
وي در پاسخ به تاثير قانون يارانه ها بر تعطيلي و بيكاري 300 نفر از پرسنل كارخانه كاشي و سراميك زمرد بافق اظهار داشت: در قانون يارانه مصوب شد كه 30 درصد از درآمد حاصل از يارانه ها در بخش توليد به كارگيري شود كه در سال گذشته به علت عدم تجربه اين امر محقق نشد كه از جمله علل تحقق اين موضوع كمي اعتبار در حدود 500 ميليارد تومان بود.
سجادي گفت: در قانون بودجه سال 90 بر اين موضوع تاكيد شده است و تلاش شده كه 20 درصد از درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها به بخش توليد اختصاص داده شود كه اخيرا دولت اعلام كرده 2000 ميليارد تومان به اين بخش اختصاص داده شده است.
وي درباره امنيت شغلي كاركنان برخي شركت و موسسه ها و اخراج آن ها به بهانه واگذاري شركت ها و تعديل نيرو افزود: در قانون واگذاري آورده شده است؛ كه امنيت شغلي كارگران و كارمندان بايد حفظ شود.

 



بزرگترين كارخانه توليد ادكلن در كاشان احداث مي شود

كاشان - خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت مديره ايران گلاب از تامين بزرگ ترين كارخانه عطرسازي ايران در شهرستان كاشان خبر داد.
مجيد راهب، گفت: كار تاسيس كارخانه بزرگ عطر و ادكلن در شهرستان كاشان آغاز و 80 درصد از اقدامات آن نيز انجام شده است.
وي افزود: در اين كارخانه فرآوري گلاب به اسانس و تبديل اسانس به عطر وادكلن تا بسته بندي و عرضه به بازار و نيز صادرات به خارج از كشور انجام مي شود.
وي با اشاره به استفاده از فناوري بسته بعدي تمام اتوماتيك در اين كارخانه عنوان كرد: با راه اندازي كارخانه عطرسازي ايران در شهرستان كاشان 140 نفر به طور مستقيم مشغول به كار مي شوند.
به گفته وي با بهره برداري از اين كارخانه و توليد انواع عطر و ادكلن در كشور ضمن صادرات و ارزآوري، از خروج ميليون ها دلار ارز براي واردات اين محصولات جلوگيري مي شود.

 



دونده نابيناي زنجاني قهرمان كشور شد

زنجان-خبرنگار كيهان:
نابيناي زنجاني توانست با كسب دو مدال طلا در مسابقات قهرماني كشوري رشته دو وميداني رتبه اول را كسب كند.
به گزارش روابط عمومي بهزيستي استان زنجان، معاون امور توانبخشي بهزيستي استان زنجان گفت: فرزاد كرمي همراه با تيم دووميداني نابينايان و كم بينايان استان زنجان در مسابقات قهرماني كشوري در شهر مشهد حضور داشت؛ كه توانست قهرمان كشور شود.
محمد محمدي افزود: اين ورزشكار در مسابقات انتخابي پارالمپيك يونان موفق به كسب سهميه پارالمپيك لندن شد.
وي در ادامه خبر از برگزاري مسابقات شطرنج نابينايان و كم بينايان داد و اظهار داشت: تيم شطرنج نابينايان و كم بينايان زنجان با 7 ورزشكار در مسابقات قهرماني كشور كه در بابلسر برگزار شد شركت كردند.
محمدي ابراز داشت: ميرعماد موسوي شطرنج باز زنجاني توانست در اين دوره از مسابقات مقام دوم را كسب كند.
وي يادآور شد: اين ورزشكار عضو تيم ملي شطرنج نابينايان و كم بينايان كشور است و در مسابقات كشوري كه در آنتاليا برگزار شد؛ حضور داشت.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

قهرماني بانوان نابيناي زنجان
زنجان- خبرنگاركيهان: تيم ورزشكاران بانوان كم بينا و نابيناي استان زنجان در مسابقات قهرماني كشوري به مقام قهرماني دست يافتند.
بانوان نابينا و كم بيناي زنجاني در مسابقات دووميداني با كسب 64 امتياز پيروز شدند.
5طلا، 9نقره و 8برنز كه مجموعاً 22مدال را تشكيل مي دهد حاصل رقابت معلولين زنجاني بوده است. اين مسابقات در خراسان رضوي برگزار شد.
بانوان نجف آبادي پياده روي كردند
نجف آباد- خبرنگاركيهان: به همت سازمان رفاهي تفريحي شهرداري نجف آباد اولين همايش پياده روي بانوان در شهر نجف آباد برگزار شد. بيش از 2000 نفر از بانوان با شركت در اين همايش مسير پارك لاله تا باغ بانوان را پياده طي كردند. در پايان مراسم پياده روي قرعه كشي انجام و به 110 نفر از شركت كنندگان هدايايي اهدا شد.
درخشش تنيس بازان نوجوان قزوين
قزوين- خبرنگار كيهان: رقابت هاي بخش تيمي هفتمين دوره مسابقات بين المللي تنيس روي ميز قزوين با قهرماني تيم هاي پينگ پنگ قزوين در بخش نوجوانان و جوانان، به پايان رسيد. در ديدار پاياني بخش تيمي اين مسابقات در رده سني نوجوانان، تيم هيئت تنيس روي ميز قزوين با حساب 3 بر يك از سد جهاد كشاورزي گذشت و عنوان قهرماني را بدست آورد.
هفتمين دوره مسابقات بين المللي تنيس روي ميز قزوين با حضور پنج تيم خارجي و هفت تيم داخلي تحت عنوان يادواره شهداي ورزشكار و سه هزار شهيد استان قزوين برگزار شد.
كمپ تيم هاي ملي ژيمناستيك در قزوين
¤در جلسه بحث و تبادل نظر ژيمناستيك استان قزوين كه با حضور مسئولان فدراسيون ژيمناستيك و مديركل ورزش و جوانان اين استان تشكيل شد قزوين بعنوان كمپ تيم هاي ملي ژيمناستيك كشور معرفي شد.
در اين جلسه مقرر شد از اين پس اردوي آمادگي تيم هاي ملي ژيمناستيك كشور به ميزباني قزوين برگزار شود.
پياده روي عمومي در خرم دره
خرم دره- خبرنگار كيهان: پياده روي عمومي با شركت بيش از 30 هزار نفر مردان و زنان در رده هاي مختلف سني در شهرستان خرم دره برگزار شد.
شركت كنندگان مسير ميدان امام حسين، خيابانهاي سيدجمال الدين، امام خميني(ره) تا ميدان معلم، مسافت سه كيلومتري را طي كردند.
در پايان مراسم به قيد قرعه به تعدادي از شركت كنندگان جوايزي چون كمك هزينه سفر سوريه، كربلا و مشهد، لوازم ورزشي و خانگي همچنين دو دستگاه پرايد اهداء شد.
انتصاب در هيئت هاي ورزشي
اراك- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي علي خلجيان رئيس هيئت موتورسواري و اتومبيلراني استان مركزي، غلامرضا آدششي به عنوان رئيس هيئت موتورسواري و اتومبيلراني شهرستان اراك منصوب شد.
همچنين براساس حكمي از سوي رئيس هيئت آمادگي جسماني و ايروبيك استان مركزي، علي اكبر نوري به عنوان رئيس هيئت آمادگي جسماني و ايروبيك شهرستان شازند منصوب شد.
معرفي كونگ فوكاران برتر
¤مسابقات كونگ فو انتخابي اراك، با شركت 55كونگ فوكار در 10وزن در سالن شهيد حمزه برگزار شد.
در رده بندي تيمي اين مسابقات، باشگاه هاي رعد، 22بهمن و ياس به ترتيب در جايگاه اول تا سوم قرارگرفتند.
برترين شطرنج بازان
¤مسابقات شطرنج قهرماني دختران و پسران استان مركزي در رده هاي سني زير 10، 12، 14، 16 و 18 سال در پنج دوره به روش سوئيسي با شركت 94 شطرنج باز در اراك برگزار شد و به ترتيب در رده هاي سني مذكور پسران و دختران، علي باقري، عارفه عاجلو، محمدحسين ضيايي، نگار عزيزي، محمدرضا عطايي، مينا كريمان، نويد بهرامي، مبينا كارچاني، مهرداد كميجاني و هانيه جمشيدي مقام هاي برتر را كسب كردند.
برگزاري مسابقات فوتسال
سمنان- خبرنگاركيهان: مسابقات فوتسال گراميداشت هفته دفاع مقدس به ميزباني شركت برق منطقه اي سمنان برگزار شد. دراين دوره از مسابقات تيم هاي آموزش و پرورش الف، آموزش و پرورش ب، شهرداري سمنان، پايگاه بسيج اهل بيت(ع)، پايگاه بسيج شهيد عباسپور برق منطقه اي الف و پايگاه بسيج شهيد عباسپور برق منطقه اي ب شركت كردند. در پايان اين مسابقات تيم هاي شهرداري سمنان مقام اول و تيم هاي پايگاه بسيج شهيدعباسپور برق منطقه اي الف و پايگاه بسيج شهيد عباسپور برق منطقه اي ب مقام هاي دوم و سوم اين ديدارها را كسب كردند.
قزوين ميزبان تور بين المللي دوچرخه سواري
قزوين- خبرنگاركيهان: دوچرخه سواري از ميزباني قزوين براي برگزاري تور بين المللي دوچرخه سواري در سال آينده خبر داد.
علي زنگي آباد در ديدار با استاندار قزوين بيان كرد: قزوين در بخش دوچرخه سواري كوهستان از استان هاي مطرح كشور به شمار مي رود و اميدواريم با برگزاري تور بين المللي سطح دوچرخه سواري اين استان در بخش جاده نيز ارتقا پيدا كند.
وي با اشاره به توافق براي برگزاري تور بين المللي دوچرخه سواري قزوين درسال آينده افزود: فدراسيون دوچرخه سواري كشور تلاش مي كند تا اين رقابتها را در تقويم مسابقات رسمي فدراسيون جهاني به ثبت رساند.
بانوان زنجان قهرمان مسابقات چهارجانبه
زنجان- خبرنگاركيهان: مسابقات چهارجانبه جودو بانوان با حضور تيم هاي زنجان، اردبيل، تبريز و اروميه 15مهرماه در شهر برگزارشد كه تيم هاي زنجان، تبريز و اردبيل به ترتيب به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند. اين مسابقات در اوزان 52، 57، 63، 70، 78، 48 و 78+ كيلوگرم برگزار شد كه در پايان زينب بيدگلي، الناز بابايي، ليلا غني لو، راحله عسگري، نرگس احمدي، فرهروز قرباني و مريم حسن زاده به ترتيب در وزن هاي مذكور مقام اول را بدست آوردند.
صعود به قله دماوند
مهربان- خبرنگاركيهان: كوهنوردان گروه كوهنوردي داش بولاغ مهربان با صعود موفقيت آميز به قله 5 هزار و 610 متري دماوند در استان مازندران پرچم جمهوري اسلامي ايران را بر فراز قله به اهتزاز درآوردند. دراين صعود سه روزه كه 6 نفر ازكوهنوردان گروه كوهنوردي پايگاه سلامت اجتماعي محور داش بلاغ مهربان حضور داشتند. كوهنوردان پس از صعود به قله با قرائت فاتحه ياد و خاطره شهداي 8 سال دفاع مقدس را گرامي داشتند.
اعضاي گروه كوهنوردي داش بلاغ مهربان را دراين صعود حسن عزيزان، علي غفارنژاد، بهرام وفادار، اسماعيل بلندي، رضا ولايتي و محمدرضا غفارنژاد تشكيل مي دادند.

 



خوانساري ها گردو چيني را آغاز كردند

خوانسار- خبرنگار كيهان:
با آغاز فصل پاييز، برداشت گردو از باغهاي شهرستان خوانسار آغاز شد.
مديريت جهاد كشاورزي خوانسار گفت: اين شهرستان يكي از نقاط مستعد براي رشد درختان گردو در كشور است كه بيش از 774 هكتار از باغهاي آن به كشت گردو اختصاص يافته است.
حميدرضا مشايخي بيشترين ارقام گردوي خوانسار را از نوع محلي نوك كلاغي، سوزني، پوست كاغذي و متوسط اعلام و عملكرد آن را در شهرستان 4تن در هكتار عنوان كرد.
وي بيان داشت: باغداران خوانساري در سال جاري 7400 اصله درختان گردوي خود را بيمه كرده اند كه با توجه به سهم پرداختي از سوي باغدار، پرداخت غرامت براي هر اصله درخت از 60 تا 480 هزار ريال متفاوت خواهد بود.
مشايخي تصريح كرد: به منظور سهولت در امر فرآوري اين محصول تعدادي دستگاه گردو پوست كن از محل اعتبارات باغباني خريداري و به صورت امانت هر ساله در اختيار باغداران قرار مي گيرد.
همچنين برداشت آلو از 91 هكتار باغهاي بارور شهرستان خوانسار آغاز شد.
از 2086 هكتار باغهاي شهرستان خوانسار 168 هكتار به كشت آلو اختصاص داشته كه از اين ميزان 91 هكتار باغ بارور مي باشد و اين ميزان در حال افزايش است.
آلوي تازه در بازار خوانسار با قيمت 8هزار الي 15هزار ريال عرضه مي شود كه با فرآوري آن توسط آب و نمك قيمت آن تا 65هزار ريال افزايش مي يابد.
باغداران خوانسار آلو را پس از چيدن و شستشو در آب حاوي نمك تا ترك خوردن پوست جوشانده پس از آن بمدت 1 الي 3 روز آن را در هواي آزاد خشك و به بازار مصرف ارائه مي كنند.
بيشترين مصرف اين نوع محصول در پخت انواع خورشت است و از خواص درماني آن مي توان به ضديبوست، برطرف كننده تب صفرا، خشكي مزاج و غلظت خون اشاره كرد.

 



خيابان هاي تاريخي اصفهان پياده راه مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان گفت: با اجراي طرح پياده راه سازي محور تاريخي شهر اصفهان ميدان امام(ره) اين شهر سال آينده تنها ميزبان افراد پياده و دوچرخه سواران خواهد بود.
«حسين جعفري» افزود: زيرساخت هاي اجراي طرح حذف كامل تردد خودروها در خيابان هاي تاريخي اصفهان و تبديل ميدان امام (ره) اين شهر به محور عابر پياده هم ا كنون در حال ايجاد است.
وي پياده راه سازي محور تاريخي گردشگري شهر اصفهان را يكي از برنامه هاي 5 ساله اصفهان 95 اعلام كرد و گفت: شهرداري در نظر دارد تا اين طرح را طي دو سال آينده اجرايي كند تا علاوه بر حفظ و حراست هر چه بيشتر از آثار تاريخي، شهروندان نيز به استفاده از دوچرخه و پياده روي ترغيب شوند.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان به محدوديت هاي ايجاد شده در محورهاي تاريخي اصفهان اشاره و اضافه كرد: در حال حاضر نيز برخي محدوديت ها در اين محورها اعمال شده است كه از جمله مي توان به محدوديت عبور و مرور و پارك موتورسيكلت ها اشاره كرد.
وي گفت: پس از ميدان امام(ره) محدوديت ترافيكي در فاز اول در خيابان هاي استانداري، سپاه و چهارباغ عباسي پيگيري مي شود و در فاز دوم ساماندهي ترافيكي خيابان هاي چهارباغ پايين و بالا نيز انجام مي شود.
وي پياده راه سازي خيابان هاي باارزش تاريخي را گامي مثبت در جهت حفظ آثار تاريخي خواند و اظهار داشت: براي اجراي اين طرح بسترسازي و فرهنگ سازي در بين شهروندان نياز اساسي و ابتدايي است.

 



با سفارش مديرمناطق آزاد قشم روي داد
اخراج همسر خبرنگار كيهان به دليل افشاگري تخلف ها

سرويس شهرستان ها:
در پي افشاگري هاي متعدد و مستند خبرنگار روزنامه كيهان از تخلف هاي مديران سازمان مناطق آزاد قشم، همسر وي با دستور غيرمستقيم مديرعامل اين سازمان بيكار شد.
خبرنگار كيهان در قشم كه با ارائه مدارك مستند و اخبار متوالي پيرامون تخلف مديران سازمان مناطق آزاد قشم، زمينه استعفاي دسته جمعي برخي دست اندركاران را فراهم آورد، در گفت وگو با خبرنگار سرويس شهرستان هاي روزنامه گفت: جالب اينجاست كه پس از 14 سال خدمت صادقانه همسرم سركار خانم زهره رزمجو در شركت آب و برق و تاسيسات قشم، طي حكمي به شماره 18468/704/90، وي از كار بركنار شده است.
محمد ركني افزود: جالب تر اين كه همسر بنده در سال 1389 به عنوان كارمند نمونه انتخاب شده بود.
نكته عجيب و در عين حال حائز اهميت اين كه معمولا اگر خبرنگاري خبر كذب منتشر كند، بخش مورد هجمه واقع شده بايد از مراجع قانوني از مجموعه اش دفاع كند نه اين كه با ايجاد لابي و اعمال فشار به بخشي ديگر، خواستار انتقامجويي شود.
گفتني است اين حكم پايان كار سركار خانم رزمجو در حالي صادر شد كه نامبرده تا پايان سال 1390 قرارداد كاري با شركت آب و برق و تاسيسات قشم داشته است.
اين حكم فرمايشي اخراج محترمانه در حالي صادر شد كه خبرنگار كيهان در قشم علاوه بر افشاگري پيرامون تخلف هاي متعدد سازمان مناطق آزاد اين جزيره مشغول تهيه گزارشي هستند از ارتباط بانك ملي شعبه كيش با اختلاس سه هزار ميلياردي اخير بود و پيام ها و تهديدهاي غيرمستقيم فراواني براي اختيار كردن سكوت پيرامون اين قضيه دريافت كرده بود.
طي روزهاي آينده، جزييات بيشتري از ارتباط اختلاس سه هزار ميلياردي با بانك ملي كيش در اختيار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

 



باسابقه ترين مؤذن خوراسگان درگذشت

خوراسگان- خبرنگار كيهان:
باسابقه ترين مكبر و مؤذن مساجد شهر خوراسگان دار فاني را وداع گفت.
حاج غلامحسين خالويي كه بيش از 60 سال بدون وقفه در ساعات صبح، ظهر و شب در مساجد خوراسگان اذان مي گفت و اداي تكبير نماز جماعت را برعهده داشت، جان سپرد. وي كه حتي يك بار از اين مسئوليت الهي شانه خالي نكرده بود در مساجد خوراسگان به ويژه مسجد امام حسين(ع) با جديت به اداي فريضه نمازجماعت مي پرداخت. پيكر نامبرده در ميان حزن و اندوه نمازگزاران خوراسگاني تشييع و در امامزاده اسحاق بن موسي بن جعفر(ع) به خاك سپرده شد.

 



گاز طبيعي، جايگزين سوخت مايع در استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
با گازرساني به پنج جايگاه عرضه سي ان جي در 62 واحد صنعتي و 49 گلخانه در استان يزد، 39 هزار مترمكعب بر ساعت گاز طبيعي، جايگزين سوخت مايع شده است.
مديرعامل شركت گاز استان يزد با اعلام اين خبر و مهم خواندن ارزش اقتصادي گاز، در جانشيني آن با سوخت مايع گفت: با اتصال واحدهاي صنعتي و گلخانه، سالانه 354 ميليارد و 208 ميليون ريال صرفه جويي خواهد شد.عليرضا پيله ور با بيان اين كه گازرساني به صنايع، رونق اقتصادي اين استان را دو چندان خواهد كرد، اظهار داشت: اعتبار هزينه شده براي گازرساني به 62 واحدهاي صنعتي در نيمه نخست امسال 21 ميليارد و 460 ميليون ريال و اين هزينه براي 49 گلخانه، يك ميليارد و 160 ميليون ريال است.وي افزود: در شش ماه نخست امسال، با گازرساني به پنج جايگاه عرضه سي ان جي، شمار آنها در اين استان به 41 باب رسيده است. مديرعامل شركت گاز استان يزد همچنين گفت: هم اكنون دو هزار و 29 واحد صنعتي عمده و غيرعمده اين استان به شبكه گاز طبيعي متصل هستند.

 



ايران در كيهان

افزايش توليد گياهان دارويي
سمنان- خبرنگار كيهان: مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي سمنان با اشاره به افزايش تقاضا براي خريد داروهاي گياهي گفت: قرار است با درنظر گرفتن بازار فروش و ميزان تقاضاي بازارهاي جهاني در طول برنامه پنجم، كشت داروهاي گياهي افزايش يابد. لطف الله رضايي با بيان اينكه دوهزار و 500 هكتار از اراضي استان زيركشت داروهاي گياهي است افزود: گياهان دارويي اين استان مي توانند سهم خوبي در صادرات غيرنفتي داشته باشند.
راه اندازي كتابخانه ديجيتالي
برازجان- خبرنگار كيهان: مديركل كتابخانه هاي عمومي هرمزگان گفت: 62 كتابخانه در اين استان وجود دارد كه تاكنون 3 كتابخانه در شهرهاي گناوه، بوشهر و برازجان ديجيتالي شده اند. عليرضا خوش طينت افزود: اين كتابخانه ها با اعتباري بالغ بر 170 ميليون تومان ديجيتالي شده اند. وي گفت: كتابخانه ها با فضاي 2 تا 5 هزار مترمربع در سطح استان احداث خواهند شد.
رونمايي از كتاب
خوراسگان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان كشوري و استاني از كتاب 4 هزار و 800 شهيد خوراسگان رونمايي شد. دراين كتاب زندگينامه شهدا همراه با وصيتنامه شهداء به چاپ رسيده است. از اين كتاب يك جلد به خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران خوراسگان اهدا مي شود.
صيد 6 هزار تن ماهي
بندر جاسك- خبرنگار كيهان: رئيس شيلات بندر جاسك با اعلام شروع فصل صيد ماهي ساردين گفت: اين صيد تا پايان امسال ادامه خواهد داشت و پيش بيني مي شود امسال 6 هزار تن ماهي ساردين صيد شود.عبدالله مسقطي گفت: اين ماهي ها به استان هاي تهران- اصفهان و شيراز فرستاده مي شود.
صدور شناسنامه هاي مكانيزه
¤ مديركل ثبت احوال استان هرمزگان در مراسم راه اندازي سامانه صدور شناسنامه مكانيزه در بندر جاسك گفت: با راه اندازي اين سامانه 45 هزار شناسنامه در جاسك تعويض مي شوند و تا پايان امسال براي افراد فاقد شناسنامه، شناسنامه صادر خواهد شد.رضا غلامپور بمي افزود: شناسنامه هاي جديد در اندازه استانداردهاي بين المللي است كه به صورت مكانيزه صادر مي شود.اين شناسنامه ها داراي ايمني بسيار بالاست و امكان جعل آنها بسيار پائين و درحد صفر است.
آموزش مديريت بحران
مسجد سليمان- خبرنگار كيهان: رئيس اداره آموزش شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان از برگزاري سمينار آموزشي مديريت بحران براي كاركنان واحدهاي عملياتي اين شركت خبرداد.
وي با بيان اينكه 50 نفر از كاركنان دراين سمينار شركت داشتند، گفت: مديريت بحران فرايندي براي آمادگي در برابر وضعيت هاي مخاطره آميز است.مدرس سمينار مديريت بحران، دراين دوره به تشريح و تدريس مباحثي از قبيل، انواع بحران و شرايط اضطراري، سطوح بحران، مراحل مديريت بحران شامل: پيش بيني و آمادگي، امدادرساني، بهبود و بازسازي، تقسيم بندي مكان ها از نظر حريق، انواع پلان هاي موردنياز، تيم هاي واكنش در شرايط اضطراري، سيستم آلارم و خروجي هاي اضطراري پرداخت.
برپايي نمايشگاه
سمنان- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته نيروي انتظامي، نمايشگاه فعاليت هاي نيروي انتظامي استان سمنان با نام دانش و امنيت، در دانشگاه سمنان افتتاح شد.
در اين نمايشگاه آثاري از فعاليت هاي بخش هاي مختلف پليس مانند مبارزه با مواد مخدر، فعاليت هاي سايبري، پليس آگاهي و امنيت عمومي- به صورت عكس، پوستر، كليپ، جزوه و كتاب در معرض ديد بازديدكنندگان قرار دارد. اين نمايشگاه به مدت يك هفته در دانشكده برق دانشگاه سمنان ميزبان علاقمندان مردم و دانشجويان بود.
اعزام كاروان راهيان نور
نايين- خبرنگار كيهان: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه نايين اظهار داشت: اعزام 250نفر دانش آموزان سال دوم متوسطه شهرستان هاي نايين و خور و بيابانك به مناطق جنگي جنوب در قالب كاروان راهيان نور انجام شد.
سرهنگ صفري افزود: اين تعداد افراد در قالب 6اتوبوس اعزام شدند كه 130نفر از شهرستان نايين و 120نفر از شهرستان خور و بيابانك بودند.
احداث منازل مسكوني
آمل- خبرنگار كيهان: ساخت 15 واحد مسكوني در قالب طرح مسكن مهر براي خانه دار شدن محرومان آمل با حمايت مجمع خيران اين شهرستان آغاز شد.مديرعامل مجمع خيران شهرستان آمل گفت: اين واحدها در دو قطعه زمين 200متري با استفاده از تسهيلات مسكن مهر ساخته و به نيازمندان واجد شرايط آملي واگذار خواهد شد.به گفته وي واحدهاي مسكوني مزبور تا يكسال ديگر به بهره برداري خواهند رسيد.
گازرساني به روستاها
عمليات گازرساني به 12 روستاي بخش دابودشت شهرستان آمل با حضور جمعي از مسئولان محلي آغاز شد.مديرعامل شركت گاز مازندران در مراسم نمادين آغاز عمليات اجرايي اين طرح كه در روستاي معلم كلا برگزار شد، گفت: در اجراي اين طرح حدود سه هزار و 156 كيلومتر لوله گذاري گاز اجرا و دوهزار و 444 عدد علمك گاز نصب خواهد شد.
وي هزينه اجراي اين طرح را بيش از 41 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: با بهره برداري از اين طرح دو هزار و 716 خانوار با بيش از 10 هزار و 451 نفر از ساكن 12 روستاي بخش دابودشت در دهستان دشت سر از مزاياي گاز طبيعي بهره مند خواهند شد.
ثبت اثر تاريخي
يزد- خبرنگار كيهان: معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: آب انبارغلي (غلام جعفر) مبيد در فهرست آثار ملي كشور قرار گرفت. ذات الله نيكزاد افزود: اين آب انبار در ابتداي مسير تاريخي روستاي حسن آباد به مهرجرد قرار دارد به گفته وي روستاي حسن آباد به لحاظ تاريخي يكي از مراكز گردشگري در استان يزد به شمار مي رود.
امضاي تفاهمنامه
زرين شهر- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه پيام نور زرين شهر گفت: امسال بيستمين سال تاسيس دانشگاه پيام نور زرين شهر است و طبق تفاهم نامه اي كه با شركت ذوب آهن به امضا رسانده ايم قرار است چندين رشته مهندسي به اين دانشگاه اضافه شود.
دكتر رسول سليماني افزود: در مسابقات رباتيك كه طي دو ماه آينده در تهران برگزار مي شود اين دانشگاه حضور فعالي خواهد داشت.
كاهش تلفات جاده اي
تبريز- خبرنگار كيهان: تلفات حوادث جاده اي آذربايجان شرقي 13 درصد كاهش پيدا كرده است.
جواد هدايتي، مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان شرقي گفت: اين رقم مربوط به 6ماه اول امسال است.
وي افزود: آمار فوتي هاي حوادث مزبور 314 نفر بود، در حالي كه در 6ماه اول سال گذشته 363 نفر فوت كرده بودند.
اجراي طرح كارت ملي هوشمند
اصفهان- خبرنگار كيهان: مدير كل ثبت احوال استان اصفهان از اجراي طرح كارت ملي هوشمند از اواخر سال جاري در استان اصفهان خبر داد و گفت: كليه افراد جامعه موظفند كه اطلاعات مربوط به تغيير نشاني محل سكونت خود را به سازمان ثبت احوال اعلام كنند.
«محمود علي پور» اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاري در استان اصفهان، 38 هزار و 664 واقعه ولادت، 11 هزار و 392 فوت، 27 هزار و 444 ازدواج و 4 هزار و 16 واقعه طلاق به ثبت رسيده است كه هر يك از آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتيب با 5/1 و 5 درصد افزايش، 7/1 درصد كاهش و 8/2 درصد افزايش مواجه بوده است.
توسعه مشاغل خانگي
اراك- خبرنگار كيهان: مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان مركزي گفت: طرح حمايت از توسعه مشاغل خانگي با جديت در اين اداره كل در حال اجراست.
بهرام نجفي زاده افزود: 927 نفر از متقاضيان ثبت نام شده اند كه 919 نفر به صورت مستقل و 8 نفر به صورت پشتيباني متقاضي استفاده از اين سهميه شده اند.
به گفته مدير كل فني و حرفه اي استان مركزي تاكنون براي تعداد 435 نفر از متقاضيان مجوز صادر شده است و بقيه متقاضيان نيز در آينده نزديك مجوزهاي خود را دريافت خواهند كرد.
مقابله با جنگ نرم
ساري- خبرنگار كيهان: مدير كل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: سازمان دانش آموزي با 70 هزار دانش آموز عرصه وسيع مقابله با جنگ نرم است. محمدعلي اميري افزود: وظيفه داريم جهاد فرهنگي را با استفاده از بستر دانش آموزي انجام دهيم و در اين راه بايد براساس منويات رهبر معظم انقلاب گام برداريم.
كاهش مصرف بنزين
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه ساري از كاهش 6 درصدي مصرف بنزين بعد از هدفمندي يارانه ها در مازندران خبر داد.
محمدرضا مظلومي در دوازدهمين جلسه ستاد هدفمندي يارانه ها كه در استانداري مازندران برگزار شد به آمار توزيع فرآورده هاي نفتي قبل و بعد از هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و افزود: ميزان مصرف بنزين قبل از هدفمندي يارانه ها 923 ميليون ليتر بوده در حالي كه بعد از هدفمندي يارانه ها اين ميزان مصرف به 869 ميليون ليتر رسيده و 6 درصد كاهش داشته است. وي خاطر نشان كرد: ميزان مصرف بنزين سوپر در 6 ماهه سال گذشته 44 ميليون ليتر بوده و اين ميزان مصرف در مدت مشابه امسال 31 ميليون ليتر بوده و در حال حاضر 30 درصد كاهش داشته است.

 



انتصاب جديد در شهرستان ها

بندرعباس- خبرنگاركيهان: براساس حكم مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان مهدي مهذبي به عنوان سرپرست معاونت طرح و توسعه اين اداره منصوب شد.
خوراسگان- خبرنگاركيهان: طي حكمي ازسوي استاندار اصفهان اصغر نمازي به سمت مديركل اداري مالي استانداري منصوب شد.
¤ طي حكمي ازسوي سرپرستي بانك تجارت اصفهان سيدسعيد قريشي به سمت رئيس بانك تجارت خوراسگان منصوب شد.
اهواز- خبرنگاركيهان: با صدور حكمي ازسوي وزير جهاد كشاورزي، كيخسرو چنگلوايي به عنوان رئيس سازمان جهادكشاورزي خوزستان منصوب شد.
گرگان- خبرنگاركيهان: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با صدور حكمي عبدالله عباسي را به سمت سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني استان گلستان منصوب كرد.
اليگودرز- خبرنگاركيهان: طي حكمي ازسوي حجت الاسلام صادق جعفرپور به عنوان رئيس اداره تبليغات اسلامي اليگودرز معرفي شد.
اراك- خبرنگاركيهان: براساس احكام جداگانه ازسوي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي، حجت الاسلام والمسلمين «غلامرضا پاپي الواري» و علي رضايي به عنوان نماينده اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در شهرستان هاي خنداب و فرمهين منصوب شدند.
زنجان- خبرنگاركيهان: رئيس بنياد علمي نخبگان طي حكمي دكتر اصغر پرتوي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي زنجان را به مدت 3 سال به عضويت شوراي علمي نخبگان استان زنجان منصوب كرد.
كيش- خبرنگاركيهان: براساس حكم رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش مهندس بابك صباغي به عنوان مديرعامل شركت عمران و خدمات شهري منصوب شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14