(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 مهر 1390- شماره 20049

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طناب پوسيده آمريكا و رژيم رو به سقوط آل سعود(يادداشت روز)
مدحي 2(گفت و شنود)
احمدي نژاد در ديدار فرستاده همتاي سوداني خود: مقاومت ملت ها سقوط نظام سلطه را تسريع مي كند
كيهان و خوانندگان
صالحي: استيصال آمريكا علت طرح اتهام عليه ايران است
سومين نشست انديشه هاي راهبردي در محضر رهبر انقلاب برگزار مي شود
ارزيابي حقوقدانان از سناريو اخير آمريكا عليه ايران اتهامات واشنگتن جايگاه حقوقي ندارد
از همه مگسان دور شيريني فقط ربع پهلوي به ياد موسوي و كروبي است(خبر ويژه)
چاه وال استريت همه ما را مي بلعد(خبر ويژه)
اينطوري بود كه آنطوري شد!(خبر ويژه)
اتحاديه پادوها به شرف عرض مي رساند كه...!(خبر ويژه)
ما گروه 2 نفره نيستيم، بلكه 3 نفر و شايد هم 4 نفريم!(خبر ويژه)
لپ هاي گل انداخته و شكم برآمده يعني شكنجه و زندان؟!(خبر ويژه)



طناب پوسيده آمريكا و رژيم رو به سقوط آل سعود(يادداشت روز)

«رئيس جمهور كنوني آمريكا دو سال قبل، براي فريب افكارعمومي مردم منطقه، در مصر به تملق گويي پرداخت اما امروز در همان كشور و ديگر كشورهاي منطقه، مردم شعارهاي ضدآمريكايي سر مي دهند. اين شخص حتي هنگام سفر به افغانستان- كه- تحت اشغال نيروهاي آمريكايي-است- نيز از پايگاه هوايي بگرام خارج نشد و جرأت نكرد به كابل برود چرا كه در ميان ملت ها منزوي است و از آنان مي ترسد.»
تصويري كه حضرت امام خامنه اي-دامت بركاته- ديروز در شهر غيور مردان، گيلانغرب از وضعيت آمريكا ارائه فرمودند را مي توانيم در هر كجاي جهان مشاهده كنيم. اگر رئيس جمهور آمريكا اين گزاره را قبول ندارد، خودش كشوري را معين كند و در يك اعلام رسمي به اين كشور سفر كند و يا مردم اين كشور اجازه پيدا كنند، احساسات خود را نسبت به او بروز دهند تا بداند كه اينك آمريكا و مقامات آن در هيچ كشوري محبوبيت ندارد. لازم نيست اوباما راه دوري برود يكي از 51 ايالت آمريكا را انتخاب و آزمايش كند اگر غير از نفرت، چيزي را مشاهده كرد ما هم در ديدگاه خود نسبت به او و كشورش تجديدنظر مي كنيم.
رئيس جمهور آمريكا خود مي داند كه دولتمردان-دمكرات يا جمهوري خواه- اين كشور چقدر منفورند اگر اينگونه نمي انديشيد سه سال پيش با شعار «تغيير» (Change) وارد ميدان انتخابات نمي شد و در سفر به تركيه و مصر از عزم خود براي اصلاح تصوير آمريكا در جهان حرف نمي زد اما با اين حال اوباما در شرايطي كه اكثر شهرهاي كشور او به جنبش اعتراضي پيوسته اند و تابلو اعتراض (Protest) بر سر دست گرفته اند، كشوري را متهم به تروريزم- از نوع عمليات هاي ناشيانه- مي كند كه اگر يكي از مقامات ايران اجازه پيدا كنند كانديداي رياست جمهوري در هر كدام از كشورهاي منطقه- به گواهي نظرسنجي هايي كه اوباما در مورد درستي آن ترديد ندارد- شود، در يك رقابت فشرده رأي مي آورد.
مشكل آقاي اوباما دقيقا از همين نقطه شروع مي شود: «او و دولت و دوستانش در دنيا هر روز منفورتر شده و مخالفان او، كشورش و دولت هاي وابسته به آمريكا هر روز محبوب تر، مقدرتر و به حاكميت نزديك تر مي شوند.» اوباما مي خواهد اين معادله را تغيير دهد مي آيد و همه اعوان و انصار داخلي، بين المللي و منطقه اي را جمع مي كند تا تصويري از ايران مبتني بر اقدامات خشن و تروريستي ارائه دهد و جالب تر اين است كه ابلهانه گمان مي كند بخط شدن اين نيروها به دگرگوني در معادله منجر مي شود؛ بايد از او پرسيد مگر اين ها در طول اين 32 سال در همه برنامه هاي ريز و درشت در خدمت آمريكا نبوده اند آيا اتحاديه اروپا، اتحاديه عرب، شوراي همكاري، كشورهايي نظير عربستان، بحرين، كويت، قطر و سازمان هايي نظير CIA، FBI، دستگاه قضايي، وزارت خارجه، كاخ سفيد، وزارت خزانه داري آمريكا و... انرژي جديدي پيدا كرده اند يا شيوه جديدي كه تاكنون در معرض آزمايش قرار نگرفته اند و يا اينكه تاكنون در همراهي با برنامه هاي آمريكايي ترديدي داشته اند و حالا ترديدهايشان برطرف شده است؟ چرا اوباما و تيم او گمان مي كنند با يك جنجال، حقيقت دگرگون شده، آمريكاي در حال ضعف كه براي حفظ 5000 نيروي نظامي در عراق بايد به همه عراقي ها التماس كند، يك شبه به آمريكاي قوي تبديل مي شود و ايران با نشاط كه حلقه هاي توطئه را پي در پي شكسته و به انتظار فروپاشي قريب الوقوع بلوك غرب نشسته، يك شبه ضعيف مي شود؟
درخصوص جنجال- 11اكتبر- آمريكا چند نكته قابل ملاحظه است.
1- خبرها بيان گر آن است كه جنجال اخير از يك برنامه ريزي- به زعم آمريكايي ها- جامع برخاسته است. برنامه اي كه با مشاركت مقامات ارشد چند كشوراروپايي و مقامات ارشد چند كشور منطقه اي تنظيم شده است اساس اين برنامه اعمال فشار شديد به ايران براي بازگشت از مسير خود مي باشد. اين خود چند نكته را به ما يادآوري مي كند: اولا نشان مي دهد كه آمريكا و هم پيمانانش شرايط را بسيار خطرناك ارزيابي كرده و زمان را در حال از دست رفتن مي دانند ظاهرا اين جمعبندي را همه آنان قبول كرده اند و براي همراهي با آمريكا تعهد سپرده اند وگرنه چگونه است كه فرد مورد اتهام- منصور ارباب سيار -29سپتامبر دستگير شده و - براساس گزارش سايت فارسي بي بي سي- 11 روز بدون بازجويي و محاكمه در اختيار FBI بوده و 11اكتبر به يكباره مقامات مختلف سياسي، قضايي، اقتصادي و امنيتي آمريكا، اروپا، اتحاديه عرب و كشور عربستان به ميدان مي آيند و همه يك حرف را تكرار مي كنند: «ترديدي در دخالت ايران در اين ماجرا ندارند و همه بر لزوم مجازات شديد ايران تاكيد مي كنند.» ثانياً همداستاني موجود در اين ماجرا حكايت گر آن است كه اين ها از امكان مديريت تحولات خاورميانه و شمال آفريقا- عليرغم ميلياردها دلار خرج و اعزام پي در پي هيات هاي ديپلماتيك و به ميدان آوردن انواع طرح ها- مايوس شده و تنها راه را ايجاد مانع بر سر راه منبع پمپاژكننده انرژي با اين جنبش ها مي دانند. ثالثا روي آوردن آمريكا به اتهام تروريزم عليه ايران نشان مي دهد كه اين كشور از اثرگذاري بر جامعه بين المللي مايوس شده و موضوعي را در دستور كار قرار داده كه فقط تعدادي از كشورها از آن حمايت مي كنند در واقع اتهام جديد آمريكا از اين بعد فشار عليه ايران را از فشار جهاني به «فشار گروهي» تبديل مي كند اين البته به ميزاني كه براي آمريكا كار را آسان تر مي كند به همان ميزان نيز تصميمات آن را شكننده مي كنند.
2- اتهام ترور به ايران در شرايطي انجام شده كه - براساس اعترافات و اسناد- آمريكا و دو هم پيمان منطقه اي اش، عربستان و رژيم صهيونيستي طي 20 ماه گذشته موجي از ترور عليه شخصيت ها و كشورهاي مقاومت به راه انداخته اند. ترورهاي اجرا شده عليه عماد مغنيه، المبحوح، علي محمدي، شهرياري، عباسي، رضايي نژاد، رباني، حسون و مهندالمعمار چهره هاي برجسته مقاومت در لبنان، فلسطين، ايران، افغانستان و عراق همه در يك طراحي دولتي و با هماهنگي آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، رژيم صهيونيستي و عربستان صورت گرفته اند با اين وصف چه جاي آن وجود دارد كه اين كشورها در يك جنجال بزرگ تبليغاتي، ايران را متهم مي كنند كه در صدد برآمده تا يك سفير را از طريق يك گروه مافيايي به قتل برساند و دريك سفارتخانه بمب گذاري كند. اين جنجال يك دليل عمده و قابل تامل دارد و آن راه اندازي زنجيره بزرگي از ترور رهبران مقاومت در سطح منطقه است كما اين كه نزديكي ترور پرفسوربرهان الدين رباني- 29 شهريور- با ترور عليه مفتي اعظم سوريه- 10 مهر- كه منجر به شهادت فرزند او شد و ترور عليه آيت الله سيستاني در عراق كه منجر به شهادت يكي از اعضاي دفتر او در كربلا شد، از چنين چيزي حكايت مي كند. از لابلاي مواضع مقامات آمريكايي نيز اين نتيجه به دست مي آيد، اين نكته اي است كه بايد مورد توجه رهبران مقاومت در سطح منطقه باشد اما آمريكايي ها مي خواهند از اين طريق رهبران مقاومت را به محافظه كاري و دور شدن از اجتماعات وادار نمايند.
3- آمريكا، اروپا و عربستان احساس مي كنند تحولات يمن و بحرين در آينده نزديك به سقوط رژيم هاي موجود و روي كار آمدن نظام هاي مخالف آنان منجر مي شود. وقوع دو اتفاق بنيادي در شمال و جنوب عربستان تاثير جدي بر عربستان گذاشته و موقعيت كنوني سعودي ها و به تبع آن موقعيت كنوني آمريكا در شبه جزيره را دگرگون مي كند. آنان مي دانند كه اين تحول در نهايت ايران مردم دوست را در شبه جزيره جايگزين آمريكاي جنايتكار و رژيم دست نشانده سعودي مي كند و اين اتفاقي است كه براساس قرائن موجود در زماني كمتر از 5 سال اتفاق مي افتد و اين عامل به تنهايي ايران را قدرت اول در سطح آسياي جنوب غربي و شمالي آفريقا مي كند. آمريكا گمان مي كند چنين تصويري نه تنها براي اروپا، آمريكا و رژيم هاي وابسته عرب نامطلوب است بلكه كشورهاي ديگري را هم كه با آمريكا هماهنگ نيستند به وحشت مي اندازد و از اين رو با يك جنجال سياسي مي تواند اتحاد منسجم تر و عملياتي تري را عليه ايران به وجود آورد . بر اين اساس نماينده آمريكا در سازمان ملل از عزيمت هياتي به روسيه براي همراه كردن مقامات اين كشور خبر مي دهد. البته آنان مي دانند كه روسيه و چين هم جايگاهي در تحولات اين منطقه ندارند و طبعا نمي توانند رژيم هاي يمن و بحرين را از سقوط نجات دهند ولي تصور مي كنند همراهي آنان مي تواند ايران را در شرايط دشوارتري قرار دهد. اما در مورد اينكه روس ها و چيني ها با اين طرح همراه شوند، ترديدهاي جدي وجود دارد كما اينكه تاكنون علامتي از موافقت آنان با اعمال فشار شديدتر عليه ايران ديده نشده است.
4- آمريكايي ها از مراسم حج امسال وحشت زيادي دارند چرا كه سقوط رژيم هاي مبارك، بن علي و قذافي و قرار داشتن رژيم هاي يمن و بحرين در آستانه فروپاشي، روحيه جديد مبتني بر اعمال فشار سنگين بر بقيه رژيم هاي وابسته به آمريكا در كشورهاي اسلامي كه هنوز با خشم فراگير و موثر مردمي مواجه نشده اند، وضعيت خاصي را پديد مي آورد و همه منطقه را در دايره اي از اعتراض به رژيم هاي مستبد وابسته به آمريكا قرار مي دهد. آمريكا با اين سناريو گمان مي كند ايران در سطح رسمي در عربستان منزوي مي شود و در سطح غيررسمي با متهم شدن به ترور از چشم مسلمانان مي افتد و ترسيم ائتلاف سنگين محور غرب عليه آن، رهبران بيداري اسلامي در سطح منطقه را از نزديك شدن به رهبران ايران برحذر مي دارد. اين در حالي است كه از قضا اين فشارها ايران را بيش از گذشته در كانون توجهات مسلمانان قرار مي دهد و رجوع به ايران را بيشتر مي كند براي اينكه بدانيم، طرح ضدايراني آمريكا در افكار عمومي مسلمانان چه اثري مي گذارد كمي صبر كنيد. فريادهاي الموت لامريكا فراگيرتر مي شود يا از دهان ها مي افتد؟
5- آمريكا عليرغم آنكه 10 سال است افغانستان را در اشغال دارند و بيش از 8 سال است كه عراق را به تصرف در آورده است، نتوانسته يك سند عليه ايران - و از جمله عليه سپاه قدس- ارائه دهد كه از توسل ايران به شيوه هاي تروريستي خبر دهد. گاهي مقامات آمريكايي در عراق و افغانستان ادعايي مطرح كرده اند ولي همزمان يا چند روز پس از آن با صراحت گفته اند هيچ سند و مدركي نداريم و فراتر از اين ها بارها حامد كرزاي و جلال طالباني روساي جمهوري افغانستان و عراق استفاده ايران از شيوه هاي تروريستي را قاطعانه رد كرده اند. واقعيت اين است كه ايران با شيوه هاي نظامي و امنيتي به مقابله با طرح هاي اشغالگري آمريكا نرفته اند بلكه هنر ايران اين بوده كه مردم اين دو كشور - و كشورهاي ديگر - را نسبت به توانايي خود آگاه كرده و ناتواني آمريكا و متحدانش در سطح بين المللي و منطقه اي را برملا كرده اند و اين يك مواجهه نرم است آمريكا در اين مواجهه حرفي براي گفتن ندارد و در نتيجه به شيوه مألوف خود يعني تروريزم متوسل شده است.
اما اين پرده نمي تواند كمكي به آمريكا بنمايد چرا كه مردم بايد تروريزم بودن ايران را باوركنند و فراموش كنند كه چه كساني با طرح خاورميانه بزرگ در صدد ترور كشورشان بوده اند و كدام كشور بوده كه منطقه را از خطر تكه تكه شدن توسط غرب حفظ كرده است.
سعدالله زارعي

 



مدحي 2(گفت و شنود)

گفت: انتشار سلسله مقالاتي كه مصطفي تاجزاده از زندان براي سايت هاي ضد انقلاب مي فرستد باعث شك و ترديد گروه هاي اپوزيسيون نسبت به وي شده است.
گفتم: چرا؟! چطور مگر؟!
گفت: مثلا سايت خودنويس نوشته است؛ اين چه زندان و شكنجه اي است كه آقاي تاجزاده به راحتي عليه رژيم مقاله مي نويسد و از زندان اوين براي چاپ به بيرون مي فرستد و در سايت هاي اروپايي و آمريكايي منتشر مي شود و تازه، روز به روز هم لپ هايش گلي تر مي شود و شكمش جلوتر مي آيد؟!
گفتم: خب! شايد مسئولان زندان متوجه ارسال اين مقالات نشده اند!
گفت: همين سايت نوشته است؛ بر فرض كه اولين مقاله را متوجه نشدند، مقالات دوم و سوم و چهارم و پنجم و... كه پشت سر هم مي فرستد و منتشر مي شود چي؟!
گفتم: چند ماه پيش هم كه گفته بود تقلب در انتخابات رياست جمهوري محال بوده است، جيغ اپوزيسيون درآمده بود!
گفت: سايت ضد انقلابي بالاترين نوشته مدحي شماره 2 همين آقاي تاجزاده است كه به جاي كار كردن براي جنبش سبز، ما را سر كار گذاشته!
گفتم: چه عرض كنم؟! به يارو گفتند با «مترو» جمله بساز، گفت «سر اين مترو بگير»!

 



احمدي نژاد در ديدار فرستاده همتاي سوداني خود: مقاومت ملت ها سقوط نظام سلطه را تسريع مي كند

رئيس جمهور گفت نظام سلطه در سراشيبي سقوط قرار دارد و مقاومت هوشمندانه ملت ها، سقوط آن را تسريع خواهد كرد.
محمود احمدي نژاد در ديدار «مصطفي عثمان اسماعيل» فرستاده ويژه رئيس جمهور سودان با بيان اينكه امروز دامنه مقاومت ملت ها با نظام سلطه در كل جهان فراگير شده و گسترش يافته است، اظهار داشت: سلطه گران هر ملتي را كه بخواهد سرافراز و مستقل باشد مورد هجوم قرار مي دهند البته اين موضوع به معناي اقتدار آن نيست بلكه نشان دهنده ضعف و استيصال اين نظام است.
رئيس جمهور در ادامه روابط تهران-خارطوم را با اهميت و رو به گسترش خواند و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از گسترش روزافزون مناسبات دو كشور در زمينه هاي مختلف استقبال كرده و آن را به نفع دو ملت و منطقه مي داند.
وي با تاكيد بر اهميت مقاومت و ايستادگي ملت سودان در مقابل توطئه افكني قدرت هاي زورگو و زياده خواه گفت: بدون شك هر مبارزه اي سختي هايي به همراه دارد، اما بي ترديد درايت و هوشمندي دولت و ملت سودان مانع از اجراي توطئه هاي دشمنان در اين كشور خواهد شد.
«مصطفي عثمان اسماعيل» مشاور عالي و فرستاده ويژه رئيس جمهور سودان نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ پيام كتبي عمر البشير به احمدي نژاد، با اشاره به بيداري ملت ها در بيشتر كشورهاي جهان به خصوص در كشورهاي اسلامي خاطرنشان كرد: سودان نسبت به اين بيداري ها نگاه مثبتي دارد و معتقد است كه اگر به ملت ها، آزادي حقيقي داده شود آنها هويت خود را بازيافته و به هيچ كس اجازه دخالت در امورشان را نخواهند داد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ استقبال بي نظير مردم عزيز و ولايتمدار كرمانشاه بار ديگر تاكيد مردم ايران اسلامي بر دفاع از ولايت فقيه و رهبري و جواب «نه» به دشمنان خارجي و منافقان و فتنه جويان داخلي است. همه بدانند، ما تا پاي جان در عمل به آرمان هاي امام(ره) و فرامين علي زمان رهبر عزيزمان ايستاده ايم .
حميد رضايي-بناب و چندين تماس تلفني مشابه
¤ تقديم به پيشگاه رهبرمعظم و جانباز انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي:
از دم صبح، كميت دل شيدا لنگ است
بي تو تهران همه جا تار و سحر بي رنگ است
تو كه يك روز ز ما دوري و كرمانشاهي
قدر يك سال براي تو دل ما تنگ است.
6180---0919
¤ از سازمان حج و زيارت درخواست مي شود در قرعه كشي تشرف به حج اولويت را به كساني دهند كه تا به حال موفق به تشرف حج نشده اند.
حسين فيروزپور
¤ اتهام مضحك دولتمردان جنايتكار آمريكا مبني بر طرح ترور سفير عربستان در خاك آمريكا توسط ايران و به دنبال آن جنجال آفريني رسانه اي جز اينكه اسباب فتنه ناظران بين المللي را فراهم سازد نتيجه ديگري براي آمريكا ندارد. البته بايد به آمريكايي ها حق داد كه براي فرار از بحران وال استريت دست به طراحي چنين سناريوهاي خنده آور بزنند.
مراد بختياري
¤ حق اين است كه براي پيگيري پيام ها و دستورات رهبري به دستگاهها و سازمان ها ستاد مخصوصي تشكيل شود. جلوي ضرر و زيان را هر جا كه بگيريم به منفعت كشور و ملت است.
8539---0918
¤ آقاي احمدي نژاد در سخناني در جمع فرمانداران با اشاره به آقاي رحيم مشايي ايشان را با شهيد بهشتي مقايسه كرده و تاكيد مي كند كه شبي نيست كه نماز شب وي ترك شده باشد. بر فرض كه اين چنين باشد مي خواستم بگويم اولا اين قياس يك قياس مع الفارق مي باشد چرا كه ويژگي مشخصه شهيد بهشتي نماز شب خواندن نبود بلكه ويژگي مشخصه اش تبعيت محض از ولي فقيه بودن بود. اتفاقا ما در صدر اسلام بيشترين ضربه را از ناحيه افراد بي بصيرتي خورديم كه شب تا صبح بيدار بودند و از نماز شب پيشاني شان پينه بسته بود.
محبي- تهران
¤ حضور ميليوني مردم سوريه عليه رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني نشان داد كه مردم منطقه هشيار شده اند و ديگر حناي آمريكا در منطقه رنگي ندارد.
كاشاني
¤ مي خواستم بگويم كه وزير آموزش و پرورش به خاطر تعطيلي پنج شنبه ها لطف خاصي در حق ما معلمان مقطع ابتدايي نكرده اند چرا كه ساعت كاري ما در هفته 20 ساعت بود ولي اكنون 25 ساعت در هفته شده است و كسي هم پاسخگوي 5 ساعت باقي مانده نيست.
يك خانم آموزگار از منطقه 8 تهران
¤ قرار بود بانك صادرات تسهيلات مسكن مهر را بر مبناي 4 درصد محاسبه كند ولي متاسفانه 12 درصد مطالبه مي كنند، بنده و امثال من كه قشر كارگري هستيم، با ماهي 300 هزار تومان حقوق به سختي زندگي مان را اداره مي كنيم در صورت پرداخت اقساط ماهيانه 280هزار تومان با مشكل روبه رو خواهيم شد.
يك كارگر از دامغان
¤ تجليل از پيام آوران ابتذال رژيم منفور پهلوي و دنباله هاي آنها كه امروز در خدمت شيطان بزرگ هستند. به معناي ترويج ابتذال و فساد بوده و باعث به حاشيه راندن هنرمندان متعهد كشورمان مي شود. مسئولين و مديران فرهنگي كشور بويژه وزارت ارشاد هوشيار باشند و بدانند وظيفه سنگيني برعهده آنها گذاشته شده است.
6563---0935
¤ در كيهان مورخ 18/7/90 مقاله اي با عنوان قصه پر غصه در تدريس سينما چاپ شده بود كه حكايت از غفلت مسئولين آموزشي كشور داشت و جاي تاسف دارد.
6563---0935
¤ از بنيادشهيد و امور ايثارگران قم درخواست مي شود مشكل عدم تحويل داروهاي مصرفي جانبازان از سوي بهداشت و درمان منطقه يك قم را مرتفع نمايند. وقتي پزشك 4 قلم دارو مي نويسد معمولا يكي از داروها را تحويل نمي دهند و علت آن را گران بودن دارو اعلام مي كنند. جانبازي كه جان خود را براي دفاع از اسلام و كشور گذاشته و نقص عضو پيدا كرده نبايد از داروي گران استفاده كند؟!
يك جانباز از قم
¤ با شكوه ترين بناي تاريخي ايران و جهان يعني بناي تخت سليمان در شهرستان تكاب در آذربايجان غربي قرار دارد. مع الوصف اين شهر جزء شهرهاي محروم بوده و شهروندان آن با مشكلات زيادي مواجه هستند چرا بايد با استعدادهاي بالقوه و بالفعلي كه در اين منطقه وجود دارد شاهد چنين محروميتي باشيم.
0031-0914
¤ مدتي است كه برخي شركتها وزن اقلام را كاهش و قيمت را افزايش و برخي صرفا به كاهش وزن اقلام اقدام نموده اند كه لازم است بازرسان متعهد و دلسوز با اين خاطيان برخورد نمايند.
ماست هاي سه كيلويي به 700/2و مدتي بعد به 450/2 كيلوگرم تبديل شدند. رب گوجه يك كيلويي به 880 گرم، شيرين عسل 100 گرمي به 80 گرم و شير، پنير و... غيره نيز به همين منوال ادامه دارد؟!
رئيسي
¤ 4 نفر از كاركنان خدمات اداري شهرداري منطقه 15 با بيش از 16 سال سابقه كار تعديل گرديدند؟! با توجه به اينكه داراي زن و بچه مدرسه اي، اجاره نشيني و داراي اقساط بانكي هم هستند آيا سزاوار است بدون عذر موجه پس از اين همه سابقه آنهم در ماه مهرباني مهر از كار تعديل شوند؟ از شهردار محترم تهران و منطقه 15 درخواست مي شود ضمن بررسي افراد جايگزين شده به جاي اينها نسبت به رفع مشكل اين عزيزان تدبيري بينديشيد.
يوسفي
¤ جمعه شب 15 مهرماه در اخبار ورزشي سيما در چند نوبت تصوير نيمه برهنه شناگران جوان كشور از نزديك نشان داده شد مي خواستم به مسئولين رسانه ملي كشور تذكر بدهيد در رعايت حلال و حرام الهي بيشتر دقت بكنند.
3044-0912
¤ برخورد سرد شهرداري با شهروندان شهر خوراسگان اصفهان و عدم پرداخت جوايز به كساني كه در امر بازيافت همكاري كرده بودند موجب شده مردم اين شهر علاقه اي به تحويل مواد قابل بازيافت نشان ندهند.
0142-0913
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 30/6/90 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» محدوده خيابان آيت الله كاشاني، خيابان بهنام، خيابان سازمان آب غربي به آگاهي مي رساند: مشكل خاموشي معابر محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.از مشتركين محترم تقاضا مي شود به منظور طرح هرگونه درخواست، پيشنهاد، انتقاد و... با شماره تلفن 85121 تماس حاصل نمايند.

 



صالحي: استيصال آمريكا علت طرح اتهام عليه ايران است

وزير خارجه كشورمان، استيصال آمريكا را علت طرح اتهام ترور عليه ايران دانست.
علي اكبر صالحي در مصاحبه با راديو گفت وگو به فرافكني هاي غرب در مورد اتهام ترور سفير عربستان به ايران پاسخ داد.
وي در ابتدا با اشاره به ضعف اين سناريوي اتهام اظهار داشت: درصد بالايي از مردم عربستان به اين سناريوي تصنعي واقفند و مي دانند كه اين پوششي بر شكست هاي آمريكا در داخل و خارج است.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: رسانه هاي غربي با يك صحنه سازي ناشيانه به اين موضوع پرداختند كه كاملا كذب آن مشهود بود.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: برخي از كارها را نمي شود اعلام كرد اما جمهوري اسلامي ايران در اين 32 سال بسياري از اين تحركات شيطنت آميز را عليه خود ديده و الحمدلله با درايت مجموعه نظام پشت سر گذاشته است.
صالحي گفت: ما به زودي تمام اتهام زنندگان به ايران را به شرمساري خواهيم كشاند. اينها مي خواهند كه ايران در مدار اميال سياسي آنان باشد اما كشور ما 32 سال هزينه استقلال خود را پرداخته است.
وي گفت: ما مشكلي با عربستان نداريم و مشكل ما درباره تفسيرهاي جداگانه اي است كه هر كدام از ما در خصوص تحولات منطقه داريم.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: اميدواريم سعودي ها با رعايت تمامي جوانب احتياط به اين موضوع بپردازند چون دشمن همواره مي خواهد بين كشورهاي منطقه تفرقه ايجاد كند. سعودي ها هم عاقل تر از آن هستند كه وارد اين بازي سياسي شوند.
صالحي گفت: دشمن ما اتهامات بسياري را بر ما وارد كرده است اما نتوانسته هيچكدام را ثابت كند و در غايت خود نيز زير سؤال رفته است.
وي تاكيد كرد: استيصال مسئولان آمريكا علتي است كه باعث مي شود اين اتهامات به ايران وارد شود چون ايران محور و الگوي بيداري در تمام كشورهاي دنيا است.
عضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در بيروت نيز در گفت وگو با روزنامه الجمهوريه لبنان، طرح اتهام عليه ايران را در راستاي تلاش آمريكا براي سرپوش نهادن بر شكست بزرگش پس از سقوط رژيم مبارك دانست كه به دژ مستحكم حافظ منافع اسرائيل تبديل شده بود. وي در پاسخ به سؤالي درباره احتمال افزايش تحريم ها عليه ايران افزود: اگر چهار يا چهل تحريم جديد عليه ايران وضع كنند، برايمان مهم نيست و تاثيري بر ما نمي گذارد. ما يك كشور هسته اي شده ايم و به خودكفايي در بسياري از بخش ها رسيده ايم. اعتماد مردم به نظام در ايران بزرگترين بمب هسته اي است.
ركن آبادي درباره ديدار اخير سفير عربستان با معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: اين ديدار در فضاي بسيار مثبتي برگزار شد و سفير سعودي از اعلام موضع رسمي عربستان در روزهاي آتي خبر داد. البته برخي در صدد تخريب روابط دو كشور و ماهي گرفتن از آب گل آلود هستند. اما بار ديگر تاكيد مي كنيم كه روابطمان با عربستان مثبت و سازنده است.
در همين ارتباط محمد كريم عابدي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، اتهامات آمريكا و عربستان را عليه ايران، معادله چند مجهولي توصيف كرد و گفت: آمريكا براي تحت تاثير قرار دادن قيام معترضان جنبش وال استريت تصور مي كرد كه نياز به يك شوك دارد و بر همين اساس ايران را به ناامني در آمريكا متهم كرد.
عابدي با بيان اين كه شكست آمريكا و عربستان در مصر، يمن، ليبي و بحرين آمريكا و عربستان را دچار سرگرداني و آشفتگي كرده است، تصريح كرد: آمريكا و عربستان در قيام هاي مردمي از انقلاب اسلامي ايران شكست خوردند و براي انتقام از ايران توطئه ناشيانه اي را طراحي كرده اند كه قطعا بايد هزينه آن را بپردازند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه عربستان عامل ترور نماينده آيت الله سيستاني و برهان الدين رباني است، گفت: آل سعود دست پيش گرفته تا پس نيفتد. آل سعود بايد در مجامع بين المللي به دليل ترور شخصيت هاي برجسته جهان اسلام محاكمه شوند.

 



با موضوع زن و خانواده
سومين نشست انديشه هاي راهبردي در محضر رهبر انقلاب برگزار مي شود

دبيرخانه نشست انديشه هاي راهبردي از برگزاري سومين نشست انديشه هاي راهبردي با موضوع زن و خانواده در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي در آينده نزديك خبر داد.
بنابر گزارش اين دبيرخانه، در اين نشست موضوعات مهمي شامل جايگاه و سهم زنان در پيشرفت همه جانبه كشور، مسائل و مظلوميت هاي زنان در ايران و راه هاي مواجهه صحيح با آنها، حقوق و مسئوليت هاي فردي و اجتماعي زنان از منظر اسلام، نقد بنيان هاي فمنيسم و وجه ايراني آن، بررسي فقهي مسائل زنان و خانواده و آسيب شناسي نهاد خانواده و راه هاي تقويت آن در ايران مورد بررسي قرار مي گيرد. نشست انديشه هاي راهبردي هم چون دو نشست قبلي به عنوان مسئول برگزاري نشست از همكاري ارزنده شخصيت هاي علمي ذي ربط برخوردار است و بسياري از مراكز علمي از طريق اعضاي هيئت علمي خود و به واسطه مقالاتي كه ارسال كرده اند در اين رويداد عالي علمي مشاركت فعال دارند.
گفتني است؛ دبيرخانه نشست انديشه هاي راهبردي مهلت ارسال مقالات را تا چهارشنبه هفته جاري تمديد كرد.

 



ارزيابي حقوقدانان از سناريو اخير آمريكا عليه ايران اتهامات واشنگتن جايگاه حقوقي ندارد

سرويس سياسي-
كارشناسان حقوقي در ارزيابي اتهامات واشنگتن عليه كشورمان مبني بر دست داشتن ايران در طرح ترور سفير عربستان در آمريكا تاكيد كردند كه اين ادعاها پوچ و بي اساس بوده و مبناي حقوقي ندارد.
الهام امين زاده استاد حقوق بين الملل با اشاره به اين كه ايراني بودن يك فرد دليلي بر ايراد اتهام به كشور و ملت ايران نيست گفت: از حيث حقوقي براي وارد كردن اتهام به يك شخص يا ملت، بايستي ادله قانوني ارائه شود و تحقيق صحيح صورت گيرد.
امين زاده اين اقدام آمريكا را يك سناريوي سياسي دانست و تصريح كرد: آمريكا درصدد ايجاد اختلاف ميان عربستان و ايران است.
وي اظهار داشت: دولت جمهوري اسلامي ايران، به نمايندگي از ملت شريف ايران، در واكنش به اين اقدام كاخ سفيد، قطعا به شوراي امنيت سازمان ملل شكايت خواهد كرد.
در هيمن حال، محمود آخوندي قاضي دادگستري نيز با بيان اينكه فقط داشتن تابعيت كشوري درباره كشور ديگر اسناد كافي و لازم براي رسيدگي در دادگاه بر اثبات اتهام افراد نيست، خاطر نشان كرد: آمريكا نمي تواند با اين دلايل حقوقي كه تاكنون ارائه كرده است در سراسر جهان ايران را تروريست بخواند.
وي افزود: ارجاع پرونده ايران درخصوص اتهام به سوءقصد به جان سفير عربستان در آمريكا به دليل صلاحيت نداشتن شوراي عالي امنيت سازمان ملل اقدام بيهوده اي از سوي مقامات آمريكايي است.
همچنين نبي الله احمدلو، رئيس كميته حقوق دانان مدافع حقوق بشر، اتهامات آمريكا عليه ايران را پوچ و بي اساس خواند و گفت: سناريو جديد اتهام آمريكا به ايران همچون 11 سپتامبر از پيش طراحي شده است.
وي با بيان اينكه قصد و نيت در هيچ يك از قوانين بين المللي و داخلي كشوري جرم تلقي نمي شود گفت: ارجاع دادن پرونده چنين اتهام پوچي به شوراي امنيت نشان دهنده اين است كه آمريكا در اين زمينه اسناد حقوقي براي رسيدگي در اختيار ندارد.
ناصر چوبدار وكيل دادگستري نيز با بيان اينكه مقامات آمريكايي اسناد و مدارك محكمه پسند درباره اتهام تبعه ايراني به دادگاه ارائه نكرده اند گفت: مقامات آمريكايي با ادعاهاي بي اساس افكارعمومي را به بازيچه گرفته است. وي به باشگاه خبرنگاران گفت: مقامات آمريكايي با دست كم گرفتن افكارعمومي جهان اين روزها فقط به دنبال بيان ادعاهاي بي اساس هستند.

 



از همه مگسان دور شيريني فقط ربع پهلوي به ياد موسوي و كروبي است(خبر ويژه)

لابد شنيده ايد كه مي گويند «از سر لاعلاجي، گربه شده خان باجي»؛ حالا حكايت فتنه گران شكست خورده جنگ احزاب و رضا ربع پهلوي است.
پايگاه اينترنتي ايران گلوبال وابسته به اپوزيسيون مقيم خارج با اشاره به مرگ كامل فتنه سبز نوشت: بيش از 7 ماه از حصر موسوي و كروبي مي گذرد. شايد هيچگاه تصور نمي كرديم كه حاكميت جرات به خود دهد و اين دو را بازداشت كند، اما جسارت نشان داد و اقدام به حصر موسوي و شيخ شجاع كرد. شايد خيلي ها تصور مي كرديم كه بعد از اين اقدام، فاتحه حكومت خوانده مي شود، چرا كه خود را شجاع و غيرتمند مي پنداشتيم. متاسفانه پس از بازداشت چهره هاي شناخته شده، حركت آنچناني از ما سر نزد؛ باعث اين امر را هم بسياري ترمزهاي جنبش يا بي عرضگي ما يا دلايلي ديگر مي دانند... اما در اين ميان در اين ماه ها، چهره واقعي خيلي ها روشن شد. يك نمونه جناب مهاجراني كه با وقاحت تمام شروع به تعريف از رژيم كرد، آقاي امير ارجمند هم مدت ها است سكوت اختيار كرده؛ آقاي سخنگوي شوراي هماهنگي راه سبز اميد، راستي كسي از شورا خبري دارد!!؟ ما هم شورا داريم، سوري ها و ليبيايي ها هم شوراي مخالفان دارند. چرا ما بايد از هر طرف بكشيم؟؟؟ عده اي در اين برهه از تاريخ نشان دادند كه مصداقي تمام عيار از مگسان دور شيريني هستند.
اين سايت ضدانقلابي اضافه مي كند: از آن سمت وقتي همه ساكت شده اند، جناب رضا پهلوي نمونه خوبي براي مثال زدن هستند. به عنوان يك اپوزيسيون سبز لذت بردم از نوشته هاي ايشان، از كساني دفاع كردند كه باعث شدند حكومت پدريشان سقوط كند و پادشاهي را از ايشان گرفتند. از او تشكر مي كنم كه در اين زمان كه حتي بسياري ميرحسين و شيخ را فراموش كرده اند، يادي از اينها كرد.

 



چاه وال استريت همه ما را مي بلعد(خبر ويژه)

«جنبشي كه در آمريكا، نظام سرمايه داري جهاني را نشانه گرفته، مراحل ابتدايي را طي مي كند و شباهت زيادي با حركت هاي اعتراضي لندن دارد.»
پايگاه اينترنتي راديو زمانه ضمن انتشار اين تحليل يادآور شد: جنبش وال استريت را اشغال كنيد، نمادي از مقاومت است و بانكداري جهاني و سرمايه داري و نماد عيني آنها در وال استريت را نشانه گرفته است. اين بحران از سال 2008 كه موسسات بزرگ مالي ورشكسته شدند و دولت مداخله كرد، پيش آمده و حتي كمك 2 هزار ميليارد دلاري دولت نيز نتوانست مشكلات را حل كند.
اين پايگاه اينترنتي اضافه كرد: در طول سال هاي اخير ما با يك نوع «اضطراب عمومي» مواجه بوديم. به اين معنا كه هر كدام از شهروندان اين جوامع، صبح به صبح وقتي از خواب بيدار شده اند، اخبار مربوط به «بحران» را شنيده اند. منتها اينها بيشتر در سطح انتزاعي بوده است تا عيني اما اكنون به حالت عيني تبديل مي شود. افراد دارند در زندگي عادي و روزمره خودشان بحران را حس مي كنند. شورش هاي چند ماه پيش لندن هم واجد همين زمينه ها و خواست هاي مشترك بود. در شورش هاي لندن، آن دسته از افرادي كه به واقع محرومان جامعه اند، بي كارند، حتي «كارگر» نيز محسوب نمي شوند (تا از اين طريق بتوانند به اتحاديه يا سنديكاي محل كار خود متصل شوند) و راه و كانال ديگري براي بيان اعتراض خود در چهارچوب يك شرايط بحراني و خاص پيدا نمي كنند، در قالب خشمي انفجاري، اعتراض و نارضايتي خودشان را از وضعيت و تبعيض هاي موجود نشان مي دهند.
راديو زمانه افزود: بايد اضافه كرد كه اين بحران اقتصادي در حال گره خوردن و همراه شدن با چيزي است كه آن را «به خود آمدن در باب بحران دموكراسي» مي ناميم. در تمامي اين اشكال مقاومت، چه در اسپانيا و چه در وال استريت و لندن، وقتي مردم مي نشينند روي زمين و مي گويند كه ما مي خواهيم يك «ميدان تحرير» ديگر ايجاد كنيم، به اين معناست كه ما مي خواهيم به طور مستقيم و بدون هيچ واسطه ديگر، نماينده و وكيل خودمان باشيم. اعتراض به اين بحران، به نوعي نشانگر جوانه زدن خواست «دموكراسي واقعي و محتوايي» است، اما اين كه اين حركت هاي اعتراضي به كجا خواهد انجاميد، بايد صبور بود و منتظر شد.
اين تحليل در پايان تاكيد مي كند: در 30 سال گذشته، حضيض مقاومت مردمي در غرب ديده مي شد. پس از اين دوره ما شاهد اگرهاي مقاومت هستيم كه از مقاومت براي بقا آغاز مي شود و بازي تازه آغاز شده است.

 



اينطوري بود كه آنطوري شد!(خبر ويژه)

وزير دفاع سرشكسته انگليس كه به دليل سوءاستفاده از موقعيت اداري خود بركنار شده، داراي مواضع شديد ضد ايراني بود.
ليام فاكس وزير دفاع دولت ائتلافي محافظه كار-ليبرال، كه به تازگي مجبور به استعفا شد، داراي سوابق فساد اخلاقي و هم جنس گرايي بود و به همين دليل طرف فساد خود را در 18 سفرخارجي مهم! در پوشش مشاور به همراه برده بود! وي مي گويد اشتباها اجازه داده علايق شخصي اش درباره «آدام واريتي» وارد محدوده فعاليت هاي حرفه اي او شود. واريتي پس از چندبار مسافرت به همراه فاكس، اقدام به چاپ كارت ويزيت تحت عنوان «مشاور وزير دفاع انگليس» كرده بود.
يادآور مي شود وزير دفاع رسوا و بركنار شده انگليس پيش از اين بارها از تهديد نظامي عليه ايران دفاع كرده و تصريح كرده بود گزينه نظامي عليه ايران روي ميز است و بايد اين گزينه را مدنظر داشت.
وي همچنين حامي حمله به عراق و افغانستان و از حاميان سرسخت رژيم صهيونيستي بود چنان كه گفته بود دشمن اسرائيل دشمن ماست.
حضور سياستمداران فاسدالاخلاق و به معناي واقعي كلمه «اراذل و اوباش» در برخي حكومت هاي غربي، تبديل به چالشي مهم و انزجار برانگيز نزد افكارعمومي اين كشورها شده است.

 



اتحاديه پادوها به شرف عرض مي رساند كه...!(خبر ويژه)

شماري از اعضاي گروهك هاي نهضت آزادي، ملي- مذهبي، و مشاركت در نامه مشتركي خطاب به خاتمي هشدار دادند كه حداقل شرايط شركت در انتخابات وجود ندارد و بنابراين نبايد در انتخابات مجلس شركت كرد.
اين نامه پس از آن منتشر شده كه خبرهايي مبني بر تقلاي خاتمي و برخي همراهان وي در جبهه اصلاحات براي بازگشت به فضاي سياسي و انتخاباتي انتشار يافته است. اين نگراني در ميان گروه هايي از اپوزيسيون وجود دارد كه انشقاق بيشتر در جبهه فتنه گران، رمق جبهه ضد انقلاب را هرچه بيشتر بگيرد به همين دليل نيز تلاش هايي در جريان است تا خاتمي به گونه اي رفتار نكند كه بوي پشيماني و عقب نشيني و خالي كردن پشت فتنه گران را بدهد.
پاي نامه ياد شده اين امضاها ديده مي شود: ابراهيم يزدي، ابوالفضل بازرگان، حبيب پيمان، وفا تابش، تاج زاده، جلايي پور، نجفقلي حبيبي، محمود حجتي، صفدر حسيني، سيدمحمود حسيني، هادي خانيكي، خليل اردكاني، محمدعلي دادخواه، تقي رحماني، رئيس طوسي، محمد ستاري فر، عبدالفتاح سلطاني، داود سليماني، سعيد شيركوند، احمد شيرزاد، هاشم صباغيان، محسن ميردامادي، محمد نعيمي پور، سعيد مدني، شمس الدين وهابي، علوي تبار، شكوري راد، رمضان زاده و...
يادآور مي شود حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) از چند سال پيش به ائتلاف كامل با جريان هاي نفاق نظير نهضت آزادي رسيده اند و همين انحلال و انفعال در برابر گروهك ها بود كه باعث شد پادويي سرويس هاي جاسوسي بيگانه در فتنه و آشوب 88 را برعهده بگيرند.

 



ما گروه 2 نفره نيستيم، بلكه 3 نفر و شايد هم 4 نفريم!(خبر ويژه)

اعضاي سرخورده اپوزيسيون خارج كشور از سر بيكاري با يكديگر گلاويز شده اند.
گويانيوز اخيرا درباره «اسماعيل- ن» (سلطنت طلب سابق) كه سايت نيمه تعطيل سكولاريسم نو را مديريت مي كند و دچار انواعي از توهم زدگي است نوشت: يكي از مشخصات اين آقا آن است كه پشتكار [!] خوبي دارد. به طوري كه توانسته در دو سال گذشته حدود 23 گروه كوچك سكولار سبز را در شهرهاي اروپا و آمريكا و كانادا تاسيس كند، گرچه تعداد كلي آنها چندان نيست ولي افراد فعال بسيار محدودي دارند. ايشان كه تلاش فراوان داشت سابقه سياسي ضد رژيم در دوران سلطنت براي خود دست و پا كند، هرچند نتوانست به اين امر نايل گردد ولي در چند سال اخير توانست به كمك نشريه سكولار نو، خود و گروه سكولار سبز را به عنوان گروهي ضد رژيم معرفي نمايد. او با قلم غامض خود كه گاها فهم نوشته هايش را براي هواداران و خوانندگانش مشكل مي سازد، همواره تلاش مي كند كه نشان دهد حرف جديدي براي اختراع دارد كه تا به حال به فكر ساير روشنفكران و انديشمندان خطور نكرده است. كما اينكه براي جاانداختن كلمات سكولار نو، انحلال و آلترناتيو (نوع نوري علا) و بعضي كلمات ديگر، تلاش دارد كه القا كند كه آنها را خود ابداع كرده است.
گويانيوز تاكيد مي كند كه نامبرده مايل است خود را به عنوان اپوزيسيون در تبعيد جا بزند هرچند كه حتي بعضي از اعضاي سكولار سبز نيز تفاوت انحلال و سقوط رژيم را درك نكرده و قادر به توضيح اظهارات وي نبودند.
اين رسانه هرچند كه خود متهم به همكاري با سازمان سيا مي باشد اما طيف هايي از اپوزيسيون را مايل به همكاري با بيگانگان معرفي مي كند و مي نويسد: طبيعي است اپوزيسيون هايي مورد تاييد و حمايت غرب و ناتو قرار مي گيرند كه منافع آنها را پس از تخريب منابع اقتصادي كشورشان در نتيجه جنگ تامين كنند و طبعا گروههايي خود را زير حمايت قرار مي دهند كه تنها گرفتن قدرت پس از سقوط ديكتاتور براي آنها اهميت دارد، نه گفتار جذاب در مورد سكولاريسم، دموكراسي، حقوق بشر و غيره! بي جهت نيست كه سكولار سبزها صحبت از اين مي كنند كه قبل از اينكه دير شود، بهتر است كه آلترناتيو را در خارج تشكيل دهيم كه غرب وادار شود آن را در معادلات خود درنظر بگيرد.
گويانيوز با تمسخر گروهك هاي 2، 3 نفره كه خود را آلترناتيو مي پندارند يا وانمود مي كنند، نوشت: به نظر مي رسد اين گروهها تفاوت آزادي ايجاد يك گروه سياسي را با ايجاد آلترناتيو درك نمي كنند، اينكه هر تعدادي با تفكر مشابه آزادند كه يك گروه را تشكيل دهند، ولي اين به مفهوم آن نيست كه اين گروهها كيفيت يك آلترناتيو براي يك نظام را پيدا خواهند كرد! در جايي از آقاي [ن] سؤال مي شد كه نقش نيروهاي داخل كشور در كنگره شما چيست، جواب كه بايد آن را تفكر غالب دانست، چنين بود كه عكس 20 نفري از آنها را در روي صندلي هاي خالي جلسات خود مي گذاريم تا در صورت آزادي آن صندلي ها را اشغال كنند.

 



لپ هاي گل انداخته و شكم برآمده يعني شكنجه و زندان؟!(خبر ويژه)

انتشار مقالات مفصل و مسلسل از مصطفي تاج زاده، محافل ضد انقلاب را درباره ادعاي حبس و شكنجه نامبرده به ترديد انداخت.
اين ترديد از آن جهت جدي است كه سال گذشته يك ويدئو از اظهارات وي خطاب به صفايي فراهاني و رمضان زاده منتشر شد و تاج زاده در اين ويدئو، تصريح مي كند به عنوان فردي با سابقه كارشناسي يقين دارد كه تقلب در انتخابات امكانپذير نبوده است.
به تازگي و در پي انتشار چند مقاله از تاج زاده از جمله در سايت جرس، سايت ضد انقلابي خودنويس نسبت به راحتي و آزادي عمل تاج زاده مشكوك شده و نوشته است: طرح مسئله اخلاق از جانب آقاي تاج زاده و نوشتن مقاله در زندان باعث نوشتن اين تحليل شد تا بعضي عزيزان فكر نكنند كه خوانندگان خداي ناكرده از پشت كوه مي آيند! ادعاهاي ايشان انسان را ياد مثل معروف مي اندازد كه «خط غلط، املاء غلط، انشاء غلط». از چند و چون ادعا و تحليل براستي سطحي و گمراه كننده ايشان كه بگذريم، اين مطلب بسيار قابل تعمق است كه ايشان (جرس) با طرح اين ادعا كه اين نوشته را تاج زاده، با خيال راحت در زندان نوشته و به بيرون فرستاده، نشان داده اند كه گروه «خودشاني ها» كه در ظاهر در زندان بسر مي برند، نه تنها به نوشت افزار دسترسي كامل دارند، بلكه به راحتي نوشته هاي خود را به بيرون زندان هم منتقل مي كنند! آن هم در زماني كه مدت هاي مديدي است كه از زندانيان واقعي در نامه كه هيچ، بعضاً حتي خبر زنده بودن هم بخارج درز نمي كند!
خودنويس مي افزايد: هر كس مقاله آقاي تاج زاده را بخواند، ناخودآگاه از خود مي پرسد شرايط زندان ايشان چطور است كه تا اين حد از وقايع با خبرند و اطلاعاتشان چگونه به اين خوبي بروز مي شود؟ چرا كه ايشان از ديدارهاي رؤساي كشورها، آزادي دو آمريكايي و... سخن به ميان مي آورد كه خود اين مسئله نشان دهنده دسترسي آزاد اين عزيزان «در بند» به اخبار است! امري كه به نوبه خود و به صورت ناخودآگاه، اين سؤالات را در ذهن شنونده عاقل مطرح مي كند كه آيا به راستي زندان هاي ج.ا براي زندانيان تا اين حد مجهز و مرفه شده؟ اگر آري، پس يا فقط ايشان و ديگر «خودشاني ها» سرويس خوب مي گيرند و يا داستان كهريزك و مسائلي كه همه ما شنيديم از بيخ دروغ بوده و يكسري از عزيزان ما هم بيخود خودكشي كرده اند!
اين سايت ضدانقلابي همچنين نوشت: آيا بايد فكر كرد كه ايشان تافته جدا بافته هستند كه اين طور از امكانات برخوردارند؟ آيا آقاي تاج زاده و ديگر «خودشاني ها»، ما را چيز ديگري تصور مي كنند كه به اين راحتي زيگزاگ مي روند و جولان مي دهند و از پشت ميله هاي زندان هاي تخيلي و نمادين، مقاله و نقد در خصوص اخلاق صادر مي كنند؟ جا دارد ايشان فراموش نكنند عكس دفعه پيش شان كه بعد از مرخصي واقعي، از زندان و شكنجه و اعتصاب غذا (روزه هاي اعتراضي) نمادين گرفته اند، هنوز بر روي اينترنت موجود است و ايرانيان هم خوب خاطرشان هست كه چگونه ايشان به اتفاق يك «خودشاني» ديگر بنام جناب آقاي امين زاده، با لپ هاي گلي و شكم بر آمده جلوي دوربين ايستاده بودند و پز و ژست فتوژنيكي مي گرفتند و توقع داشتند كه دل مادر سهراب ها و نداها به حال ايشان و داستان اسارت ايشان كباب بشود!
نويسنده تصريح مي كند: باور كنيد بنده به عنوان يك خارج نشيني كه بارها مسافرت مي روم، كمتر توريستي را مي بينم كه به اين سر حالي عكس يادگاري بياندازد. خارجي ها يه مثل دارن كه مي گن يك عكس از هزار تا كلمه بيشتر حرف مي زنه! براي من عكس اين آقا اصلاً به شكنجه شده نمي خوره!





 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14