(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 مهر 1390- شماره 20049

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رونويسي گزارشگر ويژه از روي دست ضد انقلاب
عشق يعني رهبري سيدعلي
مچ گيري كارشناسان غربي از تازه ترين سناريوي ضد ايراني آمريكا
عضو كميسيون اصل 90: گزارش اختلاس اين هفته نهايي مي شود
بروجردي: سفير عربستان در واشنگتن ارزش ترور ندارد
جلالي: داشتن تابعيت مضاعف براي مسئولان ممنوع است
رئيس مركز توسعه رسانه اي عراق:
طرفداران اروپايي منافقين با اطلاع از جنايات اين گروهك حيرت زده مي شوند
نامه اعتراض آميز مديرعامل ايران اير به دبيركل ياتا
معاون فرهنگي ارتش: ماموريت هاي جذاب ارتش به بازي هاي رايانه اي تبديل مي شود
وزير كشوركويت: وضعيت زندانيان ايراني در كويت پيگيري مي شود
معاون دبير كل حزب الله: ايران مانع اصلي تحقق طرح هاي آمريكا در منطقه است
سفيرايران در مسكو: نفوذ اطلاعاتي غرب در دولت روسيه بسيار بالاست
روانبخش: ديدار اعضاي جبهه پايداري با آيت الله مهدوي كني در راستاي رفع اتهامات است



رونويسي گزارشگر ويژه از روي دست ضد انقلاب

سرويس سياسي-
به دنبال تلاش ناكام و سناريوي مضحك آمريكايي ها درباره اتهام دست داشتن ايران در طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن، آمريكايي ها بلافاصله فاز جديدي را در پرونده حقوق بشر عليه كشورمان با بازيگري احمد شهيد و بي بي سي گشوده اند.
شبكه خبرپراكني بي بي سي ديروز در گزارشي اعلام كرد كه احمد شهيد نخستين گزارش خود درباره وضعيت حقوق بشر در ايران را منتشر كرده و نسخه اي از آن به طور اختصاصي در اختيار بي بي سي قرار گرفته است.
بي بي سي با اشاره به اينكه يك نسخه از گزارش احمد شهيد عصر جمعه (22/7/90) در اختيار او قرار گرفته است به تشريح جزئيات و محورهاي گزارش گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران پرداخته است.
البته بي بي سي توضيح نداده است چه ارتباطي ميان اين شبكه انگليسي- صهيونيستي با گزارش به اصطلاح شوراي حقوق بشر سازمان ملل وجود دارد كه احمد شهيد به جاي منابع رسمي ابتدا به اين شبكه گزارش داده است.
انتشار اين گزارش در وضعيت اكنوني حاوي نكات مهمي است بخصوص آنكه از اول اوت (10مردادماه) كه احمد شهيد ماموريت خود درباره ايران را آغاز كرده بود تاكيد مي شد كه اولين گزارش او در ماه سپتامبر و در ايام برپايي نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد منتشر خواهد شد اما اين اتفاق به دليلي كه هنوز بر كسي روشن نيست رخ نداد. از همين روي حدس زده مي شود انتشار گزارش احمد شهيد كه تا زمان نگارش اين سطور به صورت رسمي منتشر نشده است با شرايط حساس تحولات منطقه اي و موج فزاينده نفرت ملت هاي مسلمان از سياست هاي ضد حقوق بشري آمريكا و غرب از يكسو و جنبش ضدسرمايه داري وال استريت از سوي ديگر پيوند داشته و هدف تحت الشعاع آنها را تعقيب مي كند.
همچنين احتمالا بي بي سي و احمد شهيد در پي آن هستند كه در كنار اتهام زني اخير به ايران جبهه اي جديد در موضوع حقوق بشر بگشايند.
امانكته قابل توجه محتواي گزارش احمد شهيد است كه دقت در جزئيات و محورهاي آن به وضوح نشان مي دهد كه اين گزارش در واقع يك انشاي ضعيف و ملال آور در موضوع حقوق بشر است و عملا هيچ نكته جديدي نسبت به ادعاهاي تكراري مطرح شده در گذشته عليه ايران مطرح نمي كند.
در اين گزارش وضعيت حقوق بشر كشورمان در 6 فصل ترسيم شده كه عبارت است از؛ نحوه رفتار با فعالان جامعه مدني، آزادي اجتماعات، حقوق زنان، اقليت هاي قومي و مذهبي، مجازات اعدام و حبس.
آنچه كه در تمامي اين بخش ها بدان پرداخته شده است پاره اي از ادعاها و اتهامات بي اساس است كه در تمامي سه دهه گذشته از سوي دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي مطرح شده است.
در اين گزارش احمد شهيد هيچ مورد جديدي مطرح نشده و فقط ادعاهاي نخ نما شده گذشته تكرار شده است بلكه گزارش تا آنجا كه بي بي سي آن را طرح كرده خالي از هرگونه استنادات حقوقي است.
در بعضي موارد پايه اين گزارش بر مبناي «مطلعين» و «شهودي» كه هويت شان معلوم نيست استوار شده است.
جالب اينجاست همكاران احمد شهيد در تدوين اين گزارش نيز كساني هستند كه بارها ضديت و خصومت شان را با نظام جمهوري اسلامي و مردم مسلمان ايران اسلامي اعلام كرده اند.
به عنوان نمونه در بخشي از اين گزارش احمد شهيد به گزارش شخص معلوم الحالي چون شيرين عبادي به اصطلاح استناد كرده و مدعي شده است كه وكلا در ايران در تنگنا و آزار و اذيت هستند!
همچنين در اين گزارش از جماعتي از فتنه گران و آشوبگران كه به موجب احكام دادگاه به زندان و يا ديگر مجازات هاي قانوني محكوم شده اند حمايت شده و اين ادعا به پيش كشيده شده است كه حقوق شهروندي رعايت نشده است.
همچنين در اين گزارش احمد شهيد موضوع اعدام را به ميان آورده است و بدون هيچ دليل و شواهدي جمهوري اسلامي به كشوري متهم شده است كه اعدام در آن رو به افزايش است.
اين ادعاي پوچ و واهي در حالي است كه مجازات اعدام جزو نادرترين مجازات ها در ايران است و به نظر مي رسد واكنش اين گزارش به اجراي قصاص نفس است كه در ماههاي گذشته بنابر تقاضاي اولياي دم در پرونده هاي مختلف انجام شده است كه تعداد آنها نيز بسيار محدود بوده است.
اين گزارش توضيح نداده است كه چرا مجازات قصاص نفس براي عده اي از قاتلان كه بنابر تقاضاي اولياي دم و خانواده مقتول انجام شده و خواسته بحق جامعه در راستاي مبارزه دستگاه قضايي با سلب كنندگان امنيت اجتماعي است نقض حقوق بشر است، اما سركوب قيام هاي مردمي در صدها شهر آمريكا و بسياري از شهرهاي اروپايي خلاف نقض حقوق بشر محسوب نمي شود؟!

 



عشق يعني رهبري سيدعلي

ايرج نظافتي
اين روزها كرمانشاه به عرصه تجلي ولايتمداري در ايران اسلامي مبدل شده است.
استقبال گرم و پرشور مردم اين استان از ولي و مقتداي خود در واقع پاسخي دندان شكن به ياوه گويي هاي دشمنان انقلاب اسلامي بود. همان دشمناني كه در شبكه هاي ماهواره اي خود مدعي بودند مردم ايران از نظام جمهوري اسلامي و خصوصا از رهبري انقلاب رويگردان شده اند.
گرچه سفر مقام معظم رهبري به كرمانشاه و استقبال گرم و بي نظير مردم از امام خامنه اي در تمامي رسانه هاي داخلي و خارجي بازتاب وسيعي داشت اما بايد اذعان داشت رسانه هاي ديداري و شنيداري و مكتوب هر چقدر هم قوي و اثرگذار باشند باز نمي توانند بازگو كننده تمامي ابعاد مختلف اين سفر باشند؛ چرا كه حماسه پرشور استقبال از ولي امر مسلمين جهان را بايد به چشم خويش ديد و لمس كرد.
بايد بود و ديد كه چگونه آن مادر پير هفتاد و پنج ساله شب را كنار خيابان مسير استقبال آقا به صبح رساند و با شور و شوقي وصف ناشدني كه معمولا از يك انسان سالخورده انتظار نمي رود؛ آن شب را «شب احيا» ناميد و معتقد بود بايد امشب تا صبح بيدار بود و نماز خواند و براي سلامتي وجود نازنين حضرت آقا صلوات نذر كرد.
قلم و دنياي ارتباطات و ابزارهاي اطلاع رساني امروزي هيچ گاه نمي تواند تمامي ابعاد چنين عشق و ارادت خالصانه اي را براي مخاطب خود به تصوير بكشد.
افراد بي بضاعتي كه با نان كارگري و زحمت كشي شكم زن و بچه خود را سير مي كنند و تا ديروز دربه در به دنبال پانصد هزار تومان وام براي تهيه جهيزيه دخترشان بودند و دست آخر هم موفق به گرفتن آن وام نشدند امروز با بيان اينكه هيچ خواسته اي از رهبرشان به جز ديدار با حضرتشان ندارند؛ آن شب چهارشنبه وصال را تا صبح براي سلامتي رهبر خود به ذكر صلوات پرداختند و خبر حضور امام خامنه اي در شهر و ديارشان براي آنان آنچنان شيرين و گوارا بود كه طعم تلخ فقر و نداري را فراموش كردند.
كدام رسانه مي تواند چنين عظمتي را به تصوير بكشد و كدام رهبر و مقام مسئول در جهان مي تواند اينچنين در دل و جان مردمش راه پيدا كند؟
بايد بود و ديد كه چگونه چشمان خيل عظيم مردم به هنگام ديدار با رهبر و مقتدايشان در ورزشگاه آزادي كرمانشاه بي اختيار اشك بار شد و مرد و زن و پير و جوان يكصدا فرياد مي زدند: ما همه سرباز توييم خامنه اي... شعارهايي كه شعار نبود بلكه با تمام وجود و با اخلاص و صداقت تمام بيان مي شد و به راستي كه كاخ هاي استكبار را به لرزه مي افكند.
بسياري از مغازه داران در مسير استقبال از رهبري از يك روز قبل كار و كاسبي خود را تعطيل كردند و با نصب بنر و داربست فلزي به توزيع شربت و شيريني بين مردم پرداختند و براي لحظه ورود حضرت آقا لحظه شماري مي كردند.
قلم هر چقدر قوي و رسانه هر چقدر توانمند باشد باز از بيان حقايق عيني اين سفر تاريخي مقام معظم رهبري عاجز و قاصر است و از قضا همين موضوع باعث استحكام پايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و اقتدار و عزت نظام اسلامي ايران در دنياي امروزي بوده و هست.
اما اگر از زاويه ديگري به سفر اخير مقام معظم رهبري به كرمانشاه نگاه كنيم بايد اذعان داشت اگرچه قلم و رسانه ها قادر نيستند آن طور كه شايسته است به انعكاس چنين اخباري بپردازند و يا برخي رسانه هاي دشمن مي ترسند حقايق را آن گونه كه هست منعكس كنند ولي آنها يك حقيقت را نمي توانند انكار كنند و آن اين است كه امروز دشمن به خوبي پي به اقتدار مردمي نظام اسلامي ايران برده است؛آنان شايد اجازه ندهند در رسانه هاي تحت مديريتشان اين اخبار به درستي منعكس شود ولي خبر حماسه اين دلدادگي عمومي به امام مسلمين به درستي و با تمام جزئيات آن از سوي مخبرين و عوامل داخليشان به اربابان آمريكايي و غربي منعكس مي شود. تا زماني كه زبان و دل مردم گواهي مي دهد «عشق يعني رهبري سيدعلي» مطمئنا دشمنان هميشه و همچنان در برابر اقتدار ايران اسلامي ناتوان تر از روز قبل خواهند بود.


 



مچ گيري كارشناسان غربي از تازه ترين سناريوي ضد ايراني آمريكا

سرويس سياسي-
كارشناسان غربي بر اين باورند كه وقتي ايران مي تواند در خاورميانه يكي از منافع عربستان را مورد هدف قرار دهد چرا بايد اين عمليات را در خاك آمريكا دنبال كند؟
ترديدها درباره سناريوي جديد آمريكا براي اتهام زني به ايران هر روز در حال گسترش است و كارشناسان غربي، هر يك به فراخور حوزه هاي تخصصي خود گوشه اي از اين ماجرا را با مناقشه روبرو مي كنند. در اين ميان رسانه هاي شناخته شده غربي هم در برابر اين همه ابهام در بازي تبليغاتي آمريكا سكوت خود را شكسته و گزارش هاي متعددي را در اين زمينه منتشر ساخته اند.
در همين راستا يك تحليلگر شبكه خبري سي ان ان در گزارشي ضمن بررسي ادعاي اخير مقامات آمريكايي با ارائه 5 دليل ثابت كرد كه ادعاي آمريكا عليه ايران نمي تواند صحيح باشد.
به نوشته اين تحليلگر سي ان ان، استخدام فردي كه صراحتاً در سخنان خود از «داشتن رابطه» با نيروهاي نظامي ايران سخن مي گويد نمي تواند روشي باشد كه براي چنين عملياتي مناسب بوده و از سوي ايران به كار گرفته شود.
بنابراين گزارش، اين عمليات ماهيتاً هزينه بر است و هزينه آن از سودش بيشتر است و موجب تنش هايي مي شود كه ايران تمايلي به ايجاد آنها ندارد.
در اين خصوص «هيلاري من لورت»، مشاور دولت بوش در امور ايران تصريح مي كند كه آنچه آمريكايي ها به اصطلاح كشف كرده اند هيچ تناسبي با استراتژي امنيت ملي ايران ندارد.
به نوشته اين تحليلگر سي ان ان، ايران امكان هدف قراردادن اهدافي در حياط خلوت خود[خاورميانه] از عربستان سعودي و آمريكا را در اختيار دارد كه زدن آنها برايش به مراتب ساده تر است. اين اهداف در عراق، افغانستان و حتي بحرين پراكنده اند و اگر ايران اراده زدن آنها را داشته باشد، كار بسيار ساده تري درپيش دارد.
به نظر بسياري از تحليلگران اينكه ايران اين هدف ساده را رها كرده باشد و بخواهد هدفي را در خاك آمريكا بزند، چندان درست به نظر نمي رسد.
ايران طي سال هاي اخير به قدرتي بزرگ در خاورميانه تبديل شده است كه در معادلات قدرت در منطقه نقش بسزايي دارد. اين واقعيت بالاخص پس از سقوط صدام در عراق و طالبان در افغانستان خود را بيشتر نشان داده است.
قدرت سياسي و اقتصادي ايران در منطقه هرگز در گذشته در اين سطح نبوده است. اين گونه عمليات را كشورهاي غيرمطرحي انجام مي دهند كه نياز به مطرح شدن دارند اما ايران چنين نيازي ندارد.
طرح ارائه شده از سوي آمريكا از نظر اين تحليلگر سي ان ان هنوز داراي ابهامات زيادي است و دقيقاً مشخص نيست كه فرضاً در ايران چه كسي مسئول اين عمليات بوده است؟ از اين دست ابهامات در اين طرح بسيار زياد است.
فرد ميگسار نمي تواند
مأمور ايران باشد
رويترز هم با تهيه گزارشي از شخصي كه آمريكا مدعي شده قصد ترور سفير عربستان در واشنگتن را داشته اعلام كرد كه زندگي و خصوصيات فردي «ارباب سيار» به گونه اي است كه هيچ شباهتي به مأموران مخفي ندارد.
اين رسانه غربي در تهيه اين گزارش اقدام به مصاحبه با افرادي كرده كه در ايالت تگزاس آمريكا با «منصور ارباب سيار» رابطه داشته و حتي با او زندگي كرده اند.
رويترز در اين گزارش مي نويسد: ارباب سيار در زندگي شخصي فردي بي نظم بوده و از همين رو چنين فردي نمي تواند مسئوليت انجام يك عمليات مهم را بر عهده داشته باشد.
رويترز در ادامه مي نويسد: مأموران مخفي غالباً افرادي بسيار منظم هستند، اما ارباب سيار فردي ميگسار بود و در نوشيدن مشروبات الكلي زياده روي مي كرد علاوه بر اين وي چندين بار به دليل رانندگي بدون مجوز از سوي پليس جريمه شده بود و اين در حالي است كه يك مأمور مخفي هيچگاه بهانه اي به دست پليس نمي دهد.
رويترز مي نويسد: ارباب سيار چند سال قبل اقدام به خريد يك واحد مسكوني كرده بود كه اين منزل در سال گذشته از سوي بانك توقيف شد حال اگر وي واقعاً مأمور مخفي بود چطور چنين چيزي اتفاق مي افتد كه اجازه بدهند يك خانه امن توقيف شود؟
رويترز در ادامه مي نويسد: پرونده اتهامي عليه ايران داراي نواقصي است كه بحث هاي مربوط به ارباب سيار مهمترين نواقص موجود در اين پرونده است.
نقش پترائوس در اين ماجرا
در همين رابطه يك مقام سابق سيا هم از تلاش هاي پترائوس در اين سناريو پرده برداشت. «ري مك گاورن»، مأمور سابق سازمان اطلاعات مركزي آمريكا، سيا در خصوص اتهامات اخير دولت آمريكا عليه كشورمان تصريح كرد كه «ديويد پترائوس»، رئيس جديد سيا از مدت ها قبل در آرزوي ارائه اطلاعاتي از ايران بود كه اسرائيل و نومحافظه كاران آمريكا را راضي كند.
«گيرم كه يك مأمور مخفي ايراني بخواهد يك قاتل مكزيكي را براي كشتن سفير عربستان در آمريكا استخدام كند، در اين صورت چه لزومي دارد كه براي وي توضيح دهد كه با كجا در ارتباط است و از كجا دستور مي گيرد؟ اين نظريه پردازي عليه ايران به معني گامي بزرگ در راستاي ايجاد بحران بين ايران و آمريكا بود كه البته براي برخي طرف ها در خاورميانه خبر خوشي است.»
وي مي افزايد: «اگر سپاه پاسداران ايران بخواهد عملياتي را در خاك آمريكا پياده كند چرا بايد به كسي اعتماد كند يك فروشنده خودرو است و كوچك ترين آموزش ضد اطلاعاتي نيز نديده است؟ اين شخص نيز اتفاقاً با فردي در كارتل مكزيك تماس مي گيرد كه مأمور آمريكاست! وي سپس دستگير مي شود و اعتراف مي كند و جالب اينكه در اعترافاتش به مقامات ارشد ايراني نيز اشاره مي كند.»
مك گاورن در ادامه اظهار داشت كه پترائوس از انجام هر كاري كه بتواند عليه ايران انجام دهد دريغ نخواهد كرد، از پيدا كردن نقش بيشتر ايران در كشورهايي چون عراق و افغانستان و لبنان و... گرفته تا هر چيزي كه مربوط به تسليحات هسته اي باشد.
«ديگو مانتينس»، كارشناس سياسي اروگوئه اي هم در گفت وگو با راديو «سنتنايو»، مستقر در مونته ويدئو، در خصوص اتهام جديد آمريكا به ايران مبني بر طراحي ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن و همچنين ارتباط آن با قاچاقچيان مواد مخدر اظهار داشت: حمله جديد طراحي شده از سوي دولت آمريكا در چارچوب اين واقعيت كه هميشه يك تقابل و حمله دائمي عليه ايران وجود دارد قابل درك است.
وي در اين باره گفت: براي تحليل اين موضوع لازم است نقشه آمريكا مبني بر انحراف تمركز افكار عمومي و همچنين توجه كشورها روي اين اتهام را كمي عميق تر و دقيق تر بررسي كنيم.
كارشناس اروگوئه اي افزود: اين داستان بيشتر شبيه فيلم هاي جاسوسي هاليوودي است. براساس آنچه گفته مي شود آمريكايي ها از شش ماه قبل، از اين جريان اطلاع داشته اند و سؤال اينجاست چرا اخيراً آن را منتشر كرده اند.
«خوزه روكس»، نويسنده كتاب «ناركو مكزيك» كه متخصص در امور كارتل هاي مواد مخدر در مكزيك است، با اشاره به اتهام جديد دولت آمريكا مبني بر طراحي توطئه ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن از سوي جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: به نظر مي رسد اين موضوع يك سريال تلويزيوني است. كارتل هاي مواد مخدر مكزيك نفعي در تحريك دشمني واشنگتن ندارند.

 



عضو كميسيون اصل 90: گزارش اختلاس اين هفته نهايي مي شود

يك عضو كميسيون اصل 90 مجلس از نهايي شدن گزارش اختلاس در هفته جاري خبر داد.
سيدفاضل موسوي در گفت وگو با فارس درباره وضعيت بررسي گزارش ويژه اختلاس بزرگ در كميسيون اصل 90، اظهار داشت؛ قرار است صبح دوشنبه هفته جاري از ساعت 6 اعضاء كميسيون اصل 90 جلسه اي ويژه براي رسيدگي به اين پرونده داشته باشند.
وي از احتمال راي گيري در جلسه ويژه هفته جاري كميسيون اصل 90 خبر داد و افزود: در هفته گذشته اين كميسيون جلسات متعددي براي بررسي گزارش ويژه اختلاس بزرگ داشت ولي هنوز قطعي نشده است.
اين عضو كميسيون اصل 90 درباره محور اين گزارش نيز گفت: تا زماني كه اين گزارش قطعي نشده نمي توان به بيان محورهاي آن پرداخت چرا كه اين امر به معناي حكمي مي ماند كه هنوز صادر نشده است.
موسوي ادامه داد: هنوز اين گزارش آماده نشده و زماني كه اعضاء كميسيون اصل 90 به اين گزارش راي بدهند به منزله نهايي شدن آن خواهد بود؛ اين هفته اين گزارش نهايي مي شود.
وي تاكيد كرد: زماني كه راي گيري در كميسيون اصل 90 انجام شود موضوع به هيئت رئيسه مجلس ارائه مي شود تا در اسرع وقت رسيدگي به آن در صحن علني آغاز شود.
اين نماينده مجلس درباره احضار رئيس كل بانك مركزي و وزير اقتصاد به كميسيون اصل 90 نيز گفت: به واسطه اين پرونده آقايان بهمني و حسيني دائم با كميسيون ارتباط دارند و توضيحاتي را بايد ارائه دهند.

 



بروجردي: سفير عربستان در واشنگتن ارزش ترور ندارد

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه مضحك است جمهوري اسلامي ايران بخواهد براي سفير عربستان كه براي ايران فاقد ارزش است، طراحي ترور كند، انحراف افكار عمومي را دليل اتهام زني كاخ سفيد به تهران دانست.
علاءالدين بروجردي در گفت وگو با فارس با بيان اين كه اوباما با توجه به عدم اجراي وعده هاي انتخاباتي خود با يك بحران جدي مواجه شده است، تاكيد كرد: تهمت هاي تروريستي اخير به ايران حتي در بازار جهاني هم خريدار پيدا نكرد چرا كه اين مضحك است كه جمهوري اسلامي ايران بخواهد براي سفير عربستان كه براي ايران فاقد ارزش است، طراحي كند.
«سياست ايران، سياستي شناخته شده است و ما در جهان به عنوان كشوري كه با تروريسم مقابله كرده و خود قرباني تروريست هستيم، شناخته مي شويم.»
وي با بيان اين كه براي افكار عمومي ملت آمريكا در رابطه با سياست هاي آمريكا در جهان سؤالات متعددي وجود دارد، افزود: صدها ميليارد دلار از پول آمريكا صرف تصميمات غلط در افغانستان و عراق شده و امروز نظاميان آمريكايي در باتلاق افغانستان دچار سردرگمي جدي بوده و آينده مبهمي در انتظار آنهاست.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: نظامي كه روز به روز توده هاي فقير در آن بيشتر شده و صاحبان زر و زور، قدرت بيشتري پيدا مي كنند، در اين نظام افكار عمومي نيز به راحتي متوجه واقعيت هاي نظام سرمايه داري مي شوند.
بروجردي اضافه كرد: امروز در آمريكا جنبش وال استريت شكل گرفته و آمريكايي ها كه هميشه مدعي بودند كه مردم بايد به صورت مسالمت آميز به حقوق خود برسند و بايد به مردم بها داد، جنبش وال استريت و قيام ملت آمريكا را به خشن ترين شكل ممكن سركوب كرده اند و اين علي رغم مواضع قبلي به عنوان سياست جديد در آمريكا توسط سردمداران اين كشور اتخاذ شده است.
وي خاطرنشان كرد: سياست هايي كه آمريكايي ها براي مقابله با جنبش وال استريت و مديريت افكار عمومي اتخاذ كرده اند، همان سياست فرافكني است.

 



جلالي: داشتن تابعيت مضاعف براي مسئولان ممنوع است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اعلام كرد كه تابعيت مضاعف از نظر قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مردود است و در اين مورد خلا قانوني وجود ندارد.
كاظم جلالي در گفت وگو با ايسنا دراين باره اظهار داشت: طبق قانون اساسي، طبيعي است كه كسي كه تابعيت كشور ديگري را دارد در جمهوري اسلامي ايران نمي تواند داراي مسئوليت باشد.
به گفته وي، وقتي كسي مي خواهد به سمتي گمارده شود بايد از نهادهاي نظارتي استعلام شود و اين نهادها بايد با همه ضوابط قانوني موجود، در مورد وي اظهارنظر كنند.
جلالي افزود: وقتي اين ضوابط رعايت نشود و افراد به شكل سفارشي به مسئوليت ها اشتغال يابند مشكلات ايجاد مي شود.
وي يادآور شد كه خلاف اتفاق افتاده بايد مورد بررسي قرار گيرد اما براي وجود يك خلاف و تخلف در حالي كه قانون وجود دارد، نياز به قانون گذاري مجدد نيست.

 



رئيس مركز توسعه رسانه اي عراق:
طرفداران اروپايي منافقين با اطلاع از جنايات اين گروهك حيرت زده مي شوند

رئيس مركز توسعه رسانه اي عراق گفت: بسياري از طرفداران اروپايي گروهك تروريستي منافقين با اطلاع از پرونده سنگين جنايات اين گروهك حيرت زده مي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، عدنان السراج در ديدار با سيدمحمد جواد هاشمي نژاد، دبيركل كانون هابيليان، با بيان اينكه بسياري از طرفداران اروپايي گروهك تروريستي منافقين از رفتارها و كارنامه جنايت كارانه اين فرقه آگاهي كاملي ندارند، گفت: در سفري كه به سوئد داشتم، زماني كه برخي از شخصيت هاي اين كشور را با جنايات منافقين در كشورم آشنا كردم، آنها با ابراز تعجب بسيار از اين موضوع، اعتراف كردند از گذشته جنايت بار منافقين اطلاعي ندارند.
عضو ائتلاف دولت قانون با بيان اينكه مردم عراق با منافقين و جنايت هاي آنها به خوبي آشنا هستند، گفت: تاكنون 30 همايش در عراق عليه منافقين برگزار كرده ايم و 3 تجمع قانوني نيز در اعتراض به حضور منافقين در عراق در مقابل پادگان اشرف و توسط مردم عراق برپا شده است كه در اين ميان به دليل سازماندهي تمامي اين اقدامات توسط من، منافقين با خشم و غضب، از من به عنوان چهره اي ايراني ياد مي كنند. وي همچنين به پيشنهاد انتقال گروهك تروريستي منافقين به منطقه نقره السلمان اشاره كرد و افزود: اگرچه با اين پيشنهاد موافقت نشده اما آنچه مسلم است اينكه منافقين دشمن ملت عراق هستند و بايد از اين كشور اخراج شوند.

 



نامه اعتراض آميز مديرعامل ايران اير به دبيركل ياتا

يك مقام مسئول شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي از نامه اعتراض آميز مديرعامل هما به دبيركل انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي ياتا در نقض قوانين جاري بين المللي خبر داد.
شاهرخ نوش آبادي مدير روابط عمومي ايران اير درباره موضوع تحريم شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي گفت: ياتا (انجمن بين المللي حمل ونقل هوايي) يك اتحاديه غيردولتي است كه با پول اعضا و عضويت شركت هاي هواپيمايي تشكيل شده است و حمايت از شركت هاي هواپيمايي جزء اساسنامه آن است و لزومي ندارد از آمريكا و از قوانين تحت تحريم او حمايت كند.
مدير روابط عمومي ايران اير گفت: شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران حدود 05 سال است به عضويت ياتا درآمده و از شركت هاي قديمي عضو اين اتحاديه به شمار مي رود و همواره فعاليت هاي داخلي و بين المللي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران تابع مقررات ياتا و ايكائو بوده و هست.
وي اضافه كرد: كاري كه ياتا انجام داده است مانند بسياري ديگر از كارها تحت فشار دولت آمريكا بوده و اين تصميم ياتا هيچ سنخيتي با وظايف تعريف شده اين اتحاديه ندارد؛ هما يك شركت هواپيمايي بين المللي است و كار آن جابه جايي بار و مسافر است اما آمريكا به بهانه موضوع تحريم به ياتا فشار آورده تا خدماتي را كه ارايه آنها از حقوق شركت هاي هواپيمايي بين المللي عضو ياتا محسوب مي شود را از هما قطع كند اين در حالي است كه هما به ياتا حق عضويت پرداخت مي كند و بايد همانند تمامي شركت هاي بين المللي عضو ياتا بتواند از امكانات آن اتحاديه استفاده كند.
نوش آبادي توضيح داد: خدماتي را كه ياتا هما را از آن محروم ساخته سيستم فروش بليت و مشابه آن در مورد بار است و نتيجه اين خدمات اين است كه اگر آژانسي در دنيا بليت هما را به فروش مي رساند پول از طريق سيستم مربوطه به حساب هما واريز مي شد البته روند معكوس اين امر نيز وجود دارد و اين رابطه بين شركت هاي هواپيمايي است و ارتباطي به تحريم و مسائل سياسي ندارد.
مدير روابط عمومي ايران اير تاكيد كرد: اگرچه اين اقدام ياتا براي هما دشواري و سختي را در پي دارد اما اين اولين باري نيست كه نامهرباني ها و ناجوانمردي ها در مورد هما اجرا مي شود؛ اميد هما به مسافران وفادار و هموطنان در ايران و خارج از كشور است كه هميشه اين شركت هواپيمايي را ياري كرده و از ايرلاين ملي كشور خود حمايت كرده اند.
نوش آبادي در گفت وگو با فارس خاطر نشان كرد: خوشبختانه مقامات رسمي دولت در جريان موضوع هستند و اقدامات لازم را در كنار هما انجام مي دهند؛ همچنين مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران طي تماس تلفني و با ارسال نامه اي اعتراض آميز به دبير كل ياتا اعلام كرد اقدام انجام شده توسط آن اتحاديه خلاف مقررات بين المللي و اساسنامه ياتا است و رسما درخواست كرد كه اين تصميم اجرا نشود.

 



معاون فرهنگي ارتش: ماموريت هاي جذاب ارتش به بازي هاي رايانه اي تبديل مي شود

معاون فرهنگي ارتش از توليد بازي هاي جذاب رايانه اي با اقتباس از ماموريت هاي جذاب اين نيرو خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا واحدي، در بازديد از غرفه ارتش در پنجمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال گفت: خوشبختانه امروز در كشورمان صنعت بازي هاي رايانه اي و ديجيتالي رشد خوبي داشته است و ما با يك نگاه فرهنگي به اين مقوله تصميم گرفتيم تا از ماموريت هاي جذاب ارتش جمهوري اسلامي ايران در دريا، آسمان و زمين الگوگيري و بازي هايي متناسب با هيجانات كودكان و نوجوانان توليد كنيم.
وي تصريح كرد: كشورهاي استكباري با توليد بازي هاي رايانه اي به دنبال آن هستند تا آقايي و سروري خود را از نظر فرهنگي و تفكري بر جهان ديكته كنند و ما مي خواهيم اعلام كنيم كه آنها همه كاره جهان، قهرمانان هميشگي و ناجي دنيا نيستند، ضمن اين كه اگر آنها به انگيزه تهاجم، چپاول گري و تجاوز، بازي هاي خود را به خورد كودكان و جوانان مي دهند، ما با چنين هدفي كار نمي كنيم، بلكه با رويكرد ارائه پيام فرهنگي مبتني بر دفاع كه از آموزه هاي اسلامي و كلام امام(ره) نشات مي گيرد، بازي توليد خواهيم كرد.
واحدي در ادامه اظهار كرد: سازمان عقيدتي سياسي ارتش در اين راستا از توليدكنندگان بازي هاي رايانه اي كه با موضوع حماسه ها و افتخارآفريني هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران به تهيه و توليد بازي اقدام كنند، حمايت مي كند.
وي با اشاره به ساخت نخستين بازي رايانه اي ارتش با نام «مبارزه در خليج عدن» كه پيش نمايش آن در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال ارائه شده است، گفت: اين بازي رايانه اي كه با محوريت نيروي دريايي ارتش در مقابله با دزدان دريايي طراحي شده، از نظر موتوربازي، كيفيت گرافيك و جذابيت با نمونه هاي خارجي موجود در بازار رقابت خواهد كرد.
معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش همچنين با اشاره به اين كه دومين بازي رايانه اي ارتش در عرصه افتخارات نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران است و بزودي در قالب پروژه «دفاع» كليد خواهد خورد، افزود: پيش بيني اين پروژه براي 14 بازي رايانه اي است كه مبارزه در خليج عدن اولين نمونه آن بود.
واحدي اضافه كرد: يكي ديگر از بازي هاي تدوين شده در قالب پروژه «دفاع» در رابطه با افتخارآفريني نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در به زمين نشاندن هواپيماي حامل عبدالمالك ريگي و دستگيري اين شرور است كه سال آينده عرضه خواهد
شد.

 



وزير كشوركويت: وضعيت زندانيان ايراني در كويت پيگيري مي شود

وزير كشوركويت ضمن تاكيد بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه با تهران اعلام كرد كه وضعيت زندانيان ايراني در كويت پيگيري مي شود.
سفير ايران در كويت با شيخ احمد الحمود الصباح، معاون نخست وزير و وزير كشوردولت اين كشور ديدار و پيرامون مسائل مورد توجه دو كشور بحث و تبادل نظر كرد.
روح الله قهرماني در اين ديدار ضمن تاكيد بر عزم راسخ رهبران دو كشور براي توسعه و تعميق روابط با استناد به همسايگي و وجوه مشترك فرهنگي گفت: افزايش روزافزون صدور رواديد براي اتباع كويتي جهت سفر به ايران بيانگر عمق روابط خويشاوندي و فرهنگي است و اميدواريم كويت نيز متقابلا تدابير و تسهيلات لازم جهت اعطاي رواديد به اتباع ايراني اتخاذ كند.
سفير كشورمان در اين ديدار پيگيري وضعيت زندانيان ايراني در كويت و آزادي زندانياني كه بيش از 60 سال سن دارند و زمان زيادي از دوران محكوميت خود را سپري كرده اند را خواستار شد.
معاون نخست وزير كويت در اين ديدار متذكر شد: ايرانيان اتباع محترمي هستند و خدمات زيادي براي آباداني كويت انجام داده اند و با همكاري گارد ساحلي دو كشور توانستيم تردد غيرمجاز را به حداقل برسانيم.
وزير كشوركويت افزود: جرياناتي هستند كه موانعي بر سر راه روابط دوجانبه ايجاد مي كنند تا از اين فاصله و اختلاف بهره اي ببرند ولي سران دو كشور همواره براي تقويت مناسبات دو جانبه مي كوشند.
وزير كويتي براي حل مشكلات مربوط به زندانيان ايراني به سفير كشورمان قول داد دستورات لازم را صادر كند.

 



معاون دبير كل حزب الله: ايران مانع اصلي تحقق طرح هاي آمريكا در منطقه است

معاون دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به ادعاي آمريكا عليه ايران مبني بر تلاش براي ترور سفير عربستان در واشنگتن تاكيد كرد كه اين اتهامات براي انتقام جويي از ايران مطرح مي شود.
به گزارش ايرنا «شيخ نعيم قاسم» در حاشيه مراسم تقدير از شخصيت هاي لبناني شركت كننده در كنفرانس اخير بيداري اسلامي گفت: اتهام آمريكا عليه ايران مبني بر تلاش براي ترور سفير عربستان در واشنگتن شبيه فيلم هاي پليسي است.
وي افزود: هدف آمريكا از اين اتهامات غلط، زشت كردن وجهه ايران در كشورهاي عربي و اسلامي است؛ آمريكا بعد از شكست برنامه هاي خود و مشكلاتي كه به خاطر اشغال كشورهاي منطقه خاورميانه با آن رو به روست، متوجه شد كه ايران نقش اصلي در منطقه را ايفا مي كند؛ در نتيجه اكنون به صورت مستقيم تهران را نشانه گرفته است.

 



سفيرايران در مسكو: نفوذ اطلاعاتي غرب در دولت روسيه بسيار بالاست

سفير كشورمان در مسكو اعلام كرد كه نفوذ دستگاههاي اطلاعاتي و جاسوسي غرب و رژيم صهيونيستي در بسياري از دستگاههاي دولتي روسيه بالاست.
«سيدرضا سجادي» در گفت وگو با ايسنا درباره نگاه روسيه به ايران در مقايسه با غرب گفت: در رويكرد روسها به موضوع هسته اي تفاوت عمده اي نسبت به غرب وجود دارد؛ غربي ها به دليل حضور ممتد اطلاعاتي در ايران مي دانند كه كشورمان به دنبال سلاح هسته اي نيست و صرفا به دنبال حقوق قانوني خود است ولي به دليل خصومت با اصل جمهوري اسلامي ايران آنچه مي خواهند را القا مي كنند و در واقع موضوع هسته اي را بهانه اي براي فشار بر ايران قرار داده اند.
وي خاطرنشان كرد: روس ها نيز به دليل اطلاعات غلطي كه از كانال هاي غربي و صهيونيستي گرفته اند توهم ايران هسته اي را دارند و چون در نزديكي مرزهاي ما هستند و منطقه قفقاز منطقه پرتنشي است، نگرانند كه مبادا ايران به يك قدرت نظامي هسته اي تبديل شود و حتي در برخي مذاكرات شان به ما گفته اند كه يكي از عوامل جدي محدودكننده روابط ما بحث هاي هسته اي است.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: ما هم تلاش كرده ايم به آنها اطمينان دهيم استراتژي دفاعي ما مبتني بر سلاح هسته اي نيست ولي متاسفانه نفوذ اطلاعات غربي صهيونيستي در بسياري از دستگاههاي سياسي روسيه بالاست.

 



روانبخش: ديدار اعضاي جبهه پايداري با آيت الله مهدوي كني در راستاي رفع اتهامات است

يك عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با اشاره به درخواست ديدار اعضاي اين جبهه با آيت الله مهدوي كني و با تاكيد بر اين كه «اين ديدار در راستاي رفع ابهامات اين جبهه برگزار مي شود» افزود: جبهه پايداري درصدد است علاوه بر ديدار با آيت الله مهدوي كني، با ديگر بزرگان نيز ديدار و گفت وگو داشته باشد.
حجت الاسلام «قاسم روانبخش» در گفت وگو با ايسنا با اشاره به جايگاه وشخصيت آيت الله مهدوي كني و با بيان اين كه «جبهه پايداري احترام ويژه اي براي آيت الله مهدوي كني قائل است» گفت: اين ديدار در راستاي رفع ابهامات است چرا كه ابهامات اعضاي جبهه پايداري رفع نشده است.
وي با بيان اين كه «قطعا اين ديدار و ديدارهاي اعضاي جبهه با ديگر بزرگان موثر و مفيد خواهد بود» اظهار داشت: جبهه پايداري تلاش مي كند در راستاي گفتمان امام، انقلاب و مقام معظم رهبري حركت كند و آنچه كه براي جبهه پايداري مهم است تحقق ارزش هاي بالاي انقلاب اسلامي زير لواي ولايت مقام معظم رهبري است.
روانبخش همچنين در مورد ساختار تشكيلاتي جبهه پايداري گفت: حجت الاسلام والمسلمين آقاتهراني دبير جبهه پايداري است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14