(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 مهر 1390- شماره 20049

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولي امر مسلمين در اجتماع پرشور مردم گيلانغرب:
امروز آمريكا منفورترين و منزوي ترين دولت ها در چشم ملت هاست
حاشيه هاي سفر رهبر انقلاب
مجمع تشخيص مصلحت سناريوي تبليغاتي اخير آمريكا را محكوم كرد
مردم ايران به حكومت خود ايمان دارند
اظهارات ديپلمات هاي غربي درباره احتمال انتشار اسناد جعلي عليه ايران در ماه نوامبر
معاون قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص): قابليت هاي سامانه بومي باور 373 از اس300 بالاتر است
شناور سياحتي- تفريحي «اوستا 5» در بندر خرمشهر به آب انداخته شد
نماز اول وقت
اخبار ادبي و هنري
پيرترين بسيجي كاشان درگذشت
دانش آموز 17 ساله قهرمان مسابقه كاياك آسيا شد
جانباز جنگ تحميلي به شهدا پيوست
قيمت تخم مرغ طي روزهاي آينده كاهش مي يابد
در سال جاري 30 طرح فاضلاب در كشور به بهره برداري مي رسد
ارتقاي خدمات اورژانس و حمايت از بيماران صعب العلاج
معاون وزارت آموزش و پرورش: دانش آموزان متوسطه اگر غيبت كنند به سربازي مي روند
تمديد شماره گذاري خودروي «روآ» براي حمل و نقل عمومي
تاكيد حاجي بابايي بر توسعه ورزش حرفه اي در مدارس
رشد 333 درصدي توليد علم در دولت هاي نهم و دهم



ولي امر مسلمين در اجتماع پرشور مردم گيلانغرب:
امروز آمريكا منفورترين و منزوي ترين دولت ها در چشم ملت هاست

روز شنبه چهارمين روز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان كرمانشاه به عطر ديدار با مردم مومن، مقاوم و وفادار گيلانغرب معطر شد.
حضرت آيت الله خامنه اي در اجتماع عظيم و پرشور مردم گيلان غرب، آحاد ملت پراستقامت ايران به ويژه جوانان را، «مدافعان هوشيار مرزهاي هويت، شخصيت و شرف ملي و ديني» خواندند و با اشاره به تهمت هاي تروريستي اخير آمريكا به جمهوري اسلامي ايران تاكيد كردند: دشمن براي منزوي كردن ملت ايران و گسترش ايران هراسي يقه مي دراند و جان مي كند اما همانند گذشته جز نفرت بي پايان ملتها از رژيم آمريكا و افزايش علاقه مردم به شعارهاي پرافتخار ملت ايران هيچ نتيجه اي بدست نمي آورد.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه صبح روز (شنبه) در ورزشگاه شهداي گيلان غرب برگزار شد پايداري پرشكوه مردم غيور و عزيز اين شهر را در دوران هجوم رژيم بعثي، مايه افتخار جوانان اين منطقه دانستند و با اشاره به بازديد چند باره خود از گيلان غرب و مناطق اطراف در طول هشت سال جنگ تحميلي افزودند: جوانان اين منطقه بدانند كه در دامان خانواده هايي پرورش يافته اند كه شجاعت و دلاوري توام با غربت آنها در دفاع مقدس، حقيقتا جاي افتخار دارد و نشان دهنده وجود زمينه هاي با ارزش معنوي و انساني است.
حضرت آيت الله خامنه اي، دوران كنوني را دوران دفاع مقدس از «هويت و عزت ملي و اعتقادات مستحكم اسلامي» برشمردند و خاطرنشان كردند: همه دختران و پسران جوان و زنان و مردان مومني كه دوران دفاع نظامي از كشور و ملت را درك نكرده اند اكنون با همان روحيه ملي در ميدان پرافتخار دفاع از شرف و شخصيت عظيم ملي و اسلامي به نقش آفريني بپردازند.
ايشان حفظ خاطرات پر معناي دفاع مقدس را از عوامل موثر در حفظ هويت ملي برشمردند و با تجليل از بانوي مسلمان و شجاع گيلان غربي كه در آن دوران تعدادي از نظاميان دشمن را به هلاكت رساند و اسير كرد افزودند: حفظ خاطرات پايداري مردم گيلان غرب، قصر شيرين و اسلام آباد، سرپل ذهاب و ديگر مناطق كشور در حفظ هويت ملي، داراي چنان اهميتي است كه شخصيت هاي برجسته، دانشمندان و عناصر فعال و متفكر بايد در اين زمينه احساس مسئوليت كنند.
رهبر انقلاب اسلامي انكار هويت اسلامي ملت مبارز و قهرمان ايران و منزوي كردن جمهوري اسلامي را مهمترين هدف هجوم مستمر جبهه استكبار خواندند و خاطرنشان كردند: آمريكا، اروپا و دولتهاي وابسته براي درهم شكستن مقاومت ملت ايران به آب و آتش مي زنند و خود را مي كشند و اين واقعيت نشان مي دهد كه ارزش تاريخي پايداري اين ملت عزيز بر سر آرمانها، تا چه حد است.
حضرت آيت الله خامنه اي جنجال روزهاي اخير رسانه هاي وابسته به شبكه صهيونيستي بين الملل را درباره حمايت ايران از تروريزم، حلقه اي از توطئه هاي پي درپي مستبدان جهاني خواندند و افزودند: آنها با نسبت دادن يك تهمت مهمل و بي معنا به چند ايراني تلاش كردند بهانه اي بدست آورند و جمهوري اسلامي ايران را بعنوان مدافع تروريزم مورد هجوم تبليغاتي سياسي قرار دهند اما اين توطئه نيز نگرفت و نخواهد گرفت و مانند ديگر اقدامات آنها بي فايده و بي اثر مي ماند و برخلاف تصورشان به انزواي بيشتر خود آنها منجر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به واقعيات و حوادث منطقه و جهان، رژيم آمريكا را در چشم ملتهاي جهان حكومتي منزوي و منفورترين دولتها برشمردند و خاطرنشان كردند: رئيس جمهور كنوني آمريكا دو سال قبل براي فريب افكار عمومي منطقه، در مصر به تملق گويي پرداخت اما امروز در همان كشور و ديگر كشورهاي منطقه، مردم شعارهاي ضد آمريكايي سر مي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به هراس رئيس جمهور آمريكا از مردم منطقه افزودند: اين شخص حتي هنگام سفر به افغانستان تحت اشغال نيروهاي آمريكايي و ناتو نيز، از پايگاه هوايي بگرام خارج نشد و جرات نكرد به كابل برود چرا كه در ميان ملتها منزوي است و از آنها مي ترسد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به گسترش جنبش وال استريت به شهرهاي مختلف آمريكا خطاب به مقامات اين كشور تاكيد كردند: شما در ميان ملت خود نيز منزوي هستيد و از اكثريت مردم مي هراسيد، آنوقت مي خواهيد با حرفهاي بيهوده ايران هراسي را عمومي كنيد؟
ايشان با تحسين و تجليل از پايداري ملت ايران به سردمداران استكبار خاطرنشان كردند: اين نكته را بخاطر بسپاريد كه جمهوري اسلامي ايران طرفدار ملتهاي مظلوم است، با ظالمان مخالفت و مبارزه مي كند و در مقابل زورگويي و زياده خواهي شما با همه وجود مي ايستد و از هيچ آرماني عقب نشيني نمي كند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به علاقمندي و طرفداري ملتها از شعارهاي جمهوري اسلامي افزودند: در مقابل اين اشتياق روزافزون سردمداران آمريكا طرفداراني اقليتي و يك درصدي دارند و اين واقعيت، درست در نقطه مقابل جايگاه جمهوري اسلامي ايران است.
ايشان جوانان كشور را به قدرشناسي از اين جايگاه و ظرفيت عظيم توصيه كردند و افزودند: كشور متعلق به جوانان عزيز ايران است و نسل جوان و پرشور، بايد با حضور هرچه گسترده تر در ميدانهاي علم و فناوري و ديگر عرصه ها، و مقابله هوشيارانه با نفوذ دشمن، خود را براي آينده درخشان ايران آماده كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به گسترش روز به روز نهضت اسلامي در منطقه بسيار مهم خاورميانه تاكيد كردند: جوانان فهيم كشور، اسلام را بعنوان عامل نجات بخش مادي و معنوي، پاسداري كنند چرا كه هيچ ترديدي نيست كه آينده متعلق به اسلام است و پرچم اسلام ان شاءالله در همه منطقه به اهتزاز در خواهد آمد و مجموعه اي مقتدر متحد و با عزت از ملتهاي منطقه تشكيل خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به وجود زمينه هاي مستعد در استان كرمانشاه، افزودند: ميزان بيكاري در منطقه بالاست و دولت بايد با استفاده از امكانات و توانايي هاي خود براي حل مشكلات استان اقدام كند و جوانان عزيز نيز با پيامدهاي اجتماعي بيكاري از جمله اعتياد و فساد اخلاقي مبارزه كنند.
در ابتداي اين ديدار امام جمعه گيلان غرب، ضمن تشكر و خيرمقدم به رهبر انقلاب اسلامي به سابقه درخشان مبارزات مردم اين منطقه در جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت: تقديم 750 شهيد از جمله 100 زن شهيده و چند كودك خردسال و بيش از 2300 جانباز و آزاده نمره ممتازي را در كارنامه رشادت مردم اين خطه به ثبت رسانده است.
حجت الاسلام رضواني در ادامه بر ضرورت رفع مشكل بيكاري جوانان، كمبود آب كشاورزي و توجه به مقوله فرهنگي تاكيد كرد و خواستار توجه بيشتر مسئولان به اين منطقه شد.

 



حاشيه هاي سفر رهبر انقلاب

حضور رهبرمعظم انقلاب
در منزل چند شهيد
رهبرمعظم انقلاب در سومين روز از سفر به كرمانشاه در منازل تعدادي از خانواده شهدا حضور يافتند.
به گزارش مهر، حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي در سومين روز از سفر به استان كرمانشاه به منزل خانواده شهيدان اجاقي، اميني، خالصي و منكرسي رفتند و آنان را مورد تفقد قرار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع صميمي و با محبت هر يك از اين خانواده هاي شهدا، از ايثار و رشادت شهداي دفاع مقدس و صبر و بصيرت خانواده هاي معزز اين عزيزان تجليل كردند.
دانشگاهيان كرمانشاه
امروز به ديدار مقتدايشان مي روند
نماينده ولي فقيه در دانشگاه رازي كرمانشاه از آمادگي و اشتياق جامعه دانشگاهي استان براي استقبال پرشور از رهبرمعظم انقلاب طي ديدار با معظم له در روز جاري خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين «امر الله مختاري» ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: شور و شوق و نشاط زايدالوصفي در ميان طبقات مختلف دانشگاهي اعم از دانشجويان، اساتيد و كارمندان دانشگاه هاي استان براي ديدار با ولي امر مسلمين موج مي زند.
چهارشنبه موعد نشست هيئت وزيران با ولي امر مسلمين
چهارشنبه 27 مهرماه هيئت دولت در حضور رهبر معظم انقلاب در كرمانشاه تشكيل جلسه مي دهد.
به گزارش فارس از كرمانشاه، هيئت اعزامي از سوي ولي امر مسلمين به نمايندگي حجت الاسلام والمسلمين رحيميان به همراهي حجت الاسلام والمسلمين علوي از امروز سفر خود را به شهرستانهاي دالاهو و گهواره آغاز مي كنند و پس از بازديد، شوراي اداري تشكيل مي شود.
همچنين هيئت اعزامي از سوي رهبرمعظم انقلاب روز دوشنبه به شهرستان مرزي قصرشيرين رفته و پس از ديدار با مردم در شوراي اداري حضور يافته و پس از جلسه شورا به ديدار خانواده معظم شهدا مي رود.
حجج اسلام رحيميان و علوي نيز به نمايندگي از ولي امر مسلمين، سه شنبه به سرپل ذهاب مي روند و براي ديدار با مردم و زيارت بارگاه حضرت احمدابن اسحاق به اين خطه سفر مي كنند.
همچنين 27 مهرماه هيئت دولت در حضور رهبر معظم انقلاب در كرمانشاه تشكيل جلسه مي دهند و در روز بعد نيز ديدار ايشان با شهرداران و اعضاي شوراي اسلامي شهر صورت مي گيرد.
پخش برنامه هاي رهبرانقلاب از شبكه شما
سخنان رهبرمعظم انقلاب در ديدارهاي مردمي ايشان به طور زنده از شبكه «شما» پخش مي شود. به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، به منظور انعكاس مطلوب سفر ايشان به استان كرمانشاه، شبكه تلويزيوني شما با همكاري صداوسيماي كرمانشاه رويدادهاي اين سفر را در دو بخش، به صورت زنده پخش مي كند.
بنابراين گزارش در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه اين ويژه برنامه از ساعت 10 و 30 دقيقه الي 11 و 30 دقيقه پخش مي شود و در روز شنبه نيز در ساعات ياد شده، برنامه ها پخش شده بود.
همچنين براساس اين برنامه ريزي روزهاي يكشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 16 خلاصه ديدارها و برنامه هاي رهبرمعظم انقلاب به صورت ويژه برنامه اي تركيبي به مدت 30 دقيقه از شبكه شما پخش مي شود.
گذشت خانواده مقتول از قصاص
به احترام قدوم رهبر انقلاب
به بركت ورود رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه و در آستانه سفر معظم له به شهرستان گيلانغرب، خانواده مقتول گيلانغربي از اجراي حكم قصاص قاتل فرزندشان گذشتند و او را بخشيدند.
سرپرست دادسراي انقلاب و عمومي گيلانغرب گفت: خانواده اسماعيلي كه فرزندشان در جريان درگيري در سال 1383 به ضرب گلوله به قتل رسيده بود به ميمنت تشريف فرمايي مقتداي مسلمين جهان به شهرستان گيلانغرب، از قصاص قاتل صرف نظر كردند.
«علي محمد روحاني» روز جمعه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: مرحوم «خداداد اسماعيلي» روز 16فروردين سال 83 به ضرب گلوله به قتل رسيده بود و از آن زمان تاكنون قاتل در زندان منتظر اجراي حكم قصاص بوده است.
وي تاكيد كرد: حكم قصاص قاتل به تاييد رسيده و قرار بود هفته آينده اجرا شود اما مادر مقتول روز چهارشنبه هفته جاري با حضور در دادگستري شهرستان به احترام ورود رهبر معظم انقلاب به گيلانغرب، قاتل را بخشيد.
روحاني با بيان اينكه مادر مقتول با ارائه رضايت كتبي زندگي دوباره به قاتل پسرش بخشيد، هدف از اين اقدام خود را ابراز عشق و ارادت به ساحت مقدس رهبر معظم انقلاب عنوان كرد.
سرپرست دادسراي انقلاب و عمومي گيلانغرب گفت: قاتل از سال 83 تاكنون به خاطر ارتكاب قتل در زندان به سر مي برد و خانواده مقتول تا قبل از سفر آقا، به هيچ عنوان حاضر به گذشت و صرف نظر كردن از حكم قصاص نبودند.
وي تاكيد كرد: آنها تا پيش از اين، خواهان اجراي حكم در خصوص قاتل بودند كه خوشبختانه به واسطه نور و معنويت حضور آقا و رأفت اسلامي كه از نفوس و قدوم پاك مولا در دل هاي اين خانواده نهاده شد، اين خانواده از انجام حكم صرف نظر كرده و قاتل پسرشان را بخشيدند.

 



مجمع تشخيص مصلحت سناريوي تبليغاتي اخير آمريكا را محكوم كرد

اعضاي مجمع تشخيص مصلحت در جلسه روز گذشته، اتهامات اخير آمريكا عليه ايران را محكوم كردند.
در ابتداي جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام، اعضاء به تحليل شانتاژ تبليغاتي اخير آمريكا در خصوص جمهوري اسلامي ايران با همكاري و هماهنگي قبلي برخي رسانه هاي همسوي صهيونيستي و برخي كشورهاي منطقه پرداختند و آن را محكوم كردند.
در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين ادامه بررسي سياست هاي كلي پيرامون روابط خارجي پيگيري شد و سه بند ديگر اين سياست ها به تصويب رسيد.
در اين جلسه هاشمي رفسنجاني نيز با محكوميت اين توطئه جديد آمريكايي ها، تاكيد كرد: تبليغات سوء وسيع استكبار جهاني هماهنگ با اظهارات منفي مديركل آژانس هسته اي و گزارش گزارشگر شوراي حقوق بشر، ضرورت هوشياري مردم، ديپلماسي فعال و ارزيابي عمق اين توطئه جديد استكبار را در مراكز ذيصلاح و شوراي عالي امنيت كشور مضاعف مي سازد.
گفتني است در تدوين سياست هاي كلي نظام، پيرامون روابط خارجي، موارد ذيل به تصويب رسيد.
- بهره گيري از ظرفيت هاي ديني و فرهنگي جهت توسعه و تعميق هويت اسلامي بر پايه قرآن و مكتب اهل بيت در ميان مسلمانان جهان
- ترويج فرهنگ و تمدن ايراني در جهان با رعايت ارزش هاي اسلامي و آموزشي زبان فارسي به ويژه در حوزه فرهنگي و تمدني ايران بزرگ
- تقويت هويت ايراني- اسلامي ايرانيان خارج از كشور و ايجاد زمينه هاي لازم در جهت مشاركت فعال آنان در توسعه ملي و حمايت از حقوق فردي و جمعي آنان و همچنين حقوق ايرانيان در خارج از كشور با رعايت مصالح و منافع ملي.

 



گزارش موسسه اطلاعاتي استراتفور از همايش بيداري اسلامي
مردم ايران به حكومت خود ايمان دارند

كارشناس انديشكده استراتفور پس از سفر چند روزه خود به ايران و شركت در اجلاس بيداري اسلامي در مقاله اي تحليلي اعلام كرد كه به رغم جوسازي رسانه ها و محافل غربي، مردم ايران همچنان به حكومت خود ايمان دارند.
«كامران نجاري» در اين مقاله آورده است: ما غربي ها منتظريم كه ايران در برابر فشارهاي بين المللي سر تعظيم فرود آورد، ولي به اين مسئله بي توجهيم كه ايران هم براي خود برنامه هايي دارد و مردم ايران هم حداقل در آينده اي نزديك از حمايت از دولت خود دست نمي كشند.
وي در بخشي از اين مقاله تصريح مي كند: وقتي يك خارجي پا به ايران مي گذارد خيلي سريع متوجه مي شود كه علي رغم 30 سال تحريم شديد و روزافزون، زيرسازي ها و سامانه ها در جمهوري اسلامي به نظر قوي و قابل اطمينان هستند. از آنجايي كه ايران يك كشور در حال توسعه و از نظر بين المللي مورد تحريم محسوب مي شود، انتظار داشتم كه قدرت زيربنايي اش در حد كره شمالي و كوبا باشد، اما ساختمان ها، سامانه حمل و نقل و ارتباطات اين كشور بيشتر با آنچه در عصر «آپارتايد» در آفريقاي جنوبي بود، برابري مي كند و بيشتر هم به صورت بومي توسعه يافته است.
كارشناس انديشكده استراتفور در ادامه با اشاره به وجود آرامش در فضاي سياسي ايران آورده است: برخلاف ادعاها هيچ نشاني از بسيج يا نيروهاي سپاه در خيابانها ديده نمي شد و فقط پليس هايي در حال انجام وظيفه بودند كه خيلي جاهاي دنيا عين آنها را مي توانيد ببينيد.
وي مي افزايد: اين آرايش طبيعي نظامي از همان ابتدا بر ديدگاه «انديشكده استراتفور» صحه گذاشت كه ناآرامي هاي سال 2009 در حدي نبود كه حكومت ياراي مقابله با آن را نداشته باشد. براساس نگاشته هاي بعديمان و همچنين با استناد به مواردي كه من از همان ابتداي هفته گذشته مشاهده كردم، ايران آنقدر جمعيت موافق دارد كه- برخلاف خرد متعارف- حكومت را مورد حمايت قرار دهند و يا حداقل خواستار سرنگوني اش نباشند، حتي اگر با سياست هايش مخالفت دارند.
در بخش ديگري از اين مقاله آمده است: نشانه ديگري كه از حمايت مردم از دولت به چشمم خورد، در روز بعد از خاتمه همايش نمايان شد، يعني زماني كه برگزاركنندگان، مراسم بازديد از آرامگاه بنيانگذار جمهوري ايران، «آيت الله روح الله خميني» را برايمان ترتيب دادند. بازديد ما در يكي از روزهاي آخر هفته انجام شد و جايي كه بازديد مي كرديم يك مجموعه وسيع بود خارج از آزادراه اصلي و در جنوبي ترين نقطه شهر. با اين اوصاف، خيل عظيمي از مردم به كنار مقبره آمده بودند تا به اين مقام اداي احترام كنند؛ حتي خيلي از آنها هنگام زيارت، اشك مي ريختند.
نويسنده اذعان مي كند: كاملا مشهود است كه شدت احساسات مذهبي در بين ايرانيان يكسان نيست، ولي قشر عظيمي از جمعيت اين كشور اعتقادات مذهبي محكمي دارند و هنوز هم نقل قول هاي داخلي در مورد جمهوري انقلابي خود را باور دارند.
اين مسئله در رسانه ها و گفتمان غربي زياد جدي گرفته نمي شود. اين رسانه ها با خراب كردن تصور خارجي ها از ايران، اين ذهنيت نادرست را در ذهن آنها شكل داده اند كه يك روحاني مستبد در اين كشور بر تخت نشسته كه با بكارگيري يك سيستم گسترده امنيتي به قدرت چنگ انداخته است.

 



گزارش خبري
اظهارات ديپلمات هاي غربي درباره احتمال انتشار اسناد جعلي عليه ايران در ماه نوامبر

سرويس سياسي-
كارشناسان مي گويند اين احتمال وجود دارد كه يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي بخش هايي از اسناد جعل شده توسط سرويس هاي اطلاعاتي غربي درباره آنچه «ابعاد نظامي برنامه هسته اي ايران» خوانده مي شود را منتشر كند.
در هفته گذشته 3 گزارش متفاوت منتشر شده كه تمام آنها حكايت از آن دارد كه آمانو در گزارش خود به اجلاس شوراي حكام نوامبر 2011 قصد دارد جزئياتي از آنچه «اسناد مطالعات ادعايي» ناميده مي شود را به طور علني منتشر سازد.
نخستين گزارش روز سه شنبه 19مهر 1390(10 اكتبر 2011) از سوي خبرگزاري رويترز و از مبدا وين منتشر شد.
فردريك دال در اين گزارش نوشت: «ديپلمات ها مي گويند انتظار مي رود آژانس بين المللي انرژي اتمي به زودي جزئيات بيشتري از دلايل نگراني خود در اين باره كه ايران مخفيانه در حال ساخت يك موشك هسته اي است منتشر كند. اين اقدام احتمالا در گزارش ماه آينده آمانو انجام خواهد شد و علاوه بر اينكه فشار را به ايران اضافه مي كند دلايل بيشتري براي تشديد تحريم هاي ايران در اختيار قدرت هاي بزرگ قرار خواهد داد».
دال ادامه مي دهد: «ايالات متحده و متحدانش از آمانو خواسته اند به روشني بگويد كه آيا عقيده دارد يك جنبه نظامي در برنامه هسته اي ايران وجود داشته است و آيا اين برنامه همچنان ادامه دارد؟ همچنين با اين گزارش روشن خواهد شد كه آيا 35 عضو شوراي حكام مجددا پرونده ايران را در نشست 17-18 شوراي حكام به شوراي امنيت ارجاع خواهد داد»؟
خبرنگار رويترز همچنين با اشاره به اينكه «بسياري از كشورها از آمانو خواسته اند دقيق ترين ارزيابي خود را از ابعاد احتمالي نظامي در برنامه هسته اي ايران ارائه كند» نوشته است: «يك ديپلمات غربي گفت سخت است كه بگوييم آمانو در اين باره چه خواهد گفت و بسيار زود است كه بتوان قضاوت كرد پرونده ايران دوباره به شوراي امنيت ارجاع خواهد شد يا نه».
دومين گزارش را روزنامه فرانسوي لوفيگارو در روز جمعه 22 مهر 1390 (14اكتبر 2011) منتشر كرد.
فيگارو در اين گزارش مدعي شد آمانو با ايران دقيقا همان رفتاري را خواهد كرد كه با سوريه كرده است يعني به صراحت اعلام مي كند كه برنامه هسته اي ايران داراي ماهيت نظامي است.
اين روزنامه فرانسوي از قول منابع خود تاكيد مي كند كه آمانو در گزارش آينده خود مداركي ارائه خواهد داد كه به طور قطعي ثابت مي كند برنامه هسته اي ايران داراي جنبه نظامي است و از قول ديپلمات ها نتيجه مي گيرد «گزارش آتي آمانو يكي از مهم ترين گزارش هاي وي درباره برنامه هسته اي ايران است».
اما سومين گزارش كه روز شنبه 23 مهر 1390 (15 اكتبر 2011) منتشر شد، نتيجه گيري هاي گزارش دوم را نقض و اين موضوع را كه آمانو با پرونده ايران همانند پرونده سوريه برخورد خواهد كرد، رد مي كند.
در اين گزارش كه باز هم توسط فردريك دال از وين نوشته و از سوي خبرگزاري رويترز منتشر شده، آمده است: «ديپلمات هاي غربي روز جمعه اعلام كردند انتظار مي رود آژانس بين المللي انرژي اتمي فشارهاي بين المللي رو به افزايش بر ضد ايران را با گزارشي كه ماه آينده منتشر مي كند تشديد كند. اما آنها گفتند مشخص نيست آژانس بتواند به سطحي از انجام ارزيابي مورد تاييد درباره اينكه ايران براي دستيابي به گسترش سلاح هسته اي تلاش مي كند برسد، اين موضوعي است كه دشمنان غربي ايران از آژانس مي خواهند».
دال در ادامه مي نويسد: «اين ديپلمات ها درباره گزارشي كه روزنامه لوفيگارو فرانسه منتشر كرده است ابراز ترديد كردند. روزنامه لوفيگارو در گزارشي اعلام كرد آژانس بين المللي انرژي اتمي خود را براي محكوم كردن ماهيت نظامي برنامه هسته اي ايران كه هدف از آن دستيابي ايران به بمب است آماده مي كند. لوفيگارو منابع خود را درخصوص اين اقدام احتمالي آژانس فاش نكرده است».
رويترز سپس از قول برنارد والرو، سخنگوي وزارت خارجه تاكيد مي كند: «گزارش آژانس انرژي اتمي هنوز فاش نشده است، تا آنجا كه ما اطلاع داريم هنوز كمي زمان تا اتمام آن باقي است».
دال كه از خبرنگاران مرتبط با دبيرخانه آژانس محسوب مي شود، سپس از قول ديپلمات هايي كه احتمالا نمايندگان كشورهاي غربي در آژانس هستند، مي نويسد: آمريكا و هم پيمانانش يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي را تشويق مي كنند اعلامي صريح درباره اينكه آيا معتقد است فعاليت هسته اي ايران جنبه هاي نظامي دارد يا نه، داشته باشد. يك ديپلمات غربي گفت: در حال حاضر مدارك نشان مي دهد اين گزارش، بسيار قوي خواهد بود و بسياري از جزئيات درباره ابعاد نظامي احتمالي در آن ارائه خواهد شد. يك نماينده ديگر نيز گفت پيش بيني مي كند آژانس انرژي اتمي براساس اطلاعاتي كه در اختيار دارد تحليلي گسترده تر درباره ابعاد نظامي احتمالي فعاليت هسته اي ايران ارائه كند».
با اين حال رويترز تاكيد مي كند يك نتيجه گيري همانند آنچه در مورد سوريه انجام شد در باره ايران انجام نخواهد شد.
در گزارش رويترز آمده است: «اما ديپلماتها و تحليلگران درباره اينكه آمانو حكم مشخصي درباره ايران ارائه كند همانند آنچه درباره سوريه در گزارش ماه مه خود صادر كرد ابراز ترديد كردند. آمانو در گزارش مه خود درباره سوريه گفت تاسيسات سوريه كه اسرائيل در سال 2007 بمباران كرد به احتمال زياد رآكتور هسته اي مخفي بوده است. يك كارشناس در زمينه هسته اي گفت: رسيدن به نتيجه اي همانند آنچه درباره سوريه رخ داد بسيار مشكل خواهد بود».
لازم به يادآوري است، پيش از اين يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه 21 شهريورماه سال جاري (12 سپتامبر 2011) گفته بود كه به طور فزاينده نگران فعاليت هاي احتمالي ايران در زمينه توسعه «موشك هسته اي» است. آمانو اضافه كرده بود جزئيات بيشتري درباره نگراني هاي آژانس از برنامه هسته اي ايران منتشر مي شود تا 35 كشور عضو شوراي حكام آژانس از اين نگراني ها به طور كامل مطلع شوند.
ايران همواره تاكيد كرده است هيچ جنبه نظامي در برنامه هسته اي اش ندارد و همه ادعاهاي غرب دراين باره مبتني بر اسناد جعلي و ساختگي است.

 



معاون قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص): قابليت هاي سامانه بومي باور 373 از اس300 بالاتر است

معاون اجرايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش تاكيد كرد كه قابليت هاي سامانه دفاع موشكي بومي در دست ساخت جمهوري اسلامي با نام باور 373 از سامانه اس300 ساخت روسيه بالاتر است.
امير سرتيپ «شاهرخ شهرام» روز شنبه گفت: زماني كه موضوع خريد سامانه «اس 300» مطرح شد براي پاسخ به تهديد آن روز بود اما امروز تهديد موارد ديگري است.
وي كه با ايرنا گفت وگو كرده است، با تاكيد بر آمادگي اين قرارگاه براي مقابله با تهديدهاي زمين پايه و هواپايه تصريح كرد: تهديدها روز به روز تغيير مي كند و در نتيجه ما بايد چند گام جلوتر باشيم نه اين كه فقط تهديدهاي روز را ببينيم و براي امروز فكر كنيم.
معاون اجرايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) همچنين اظهار داشت: طراحي و ساخت سامانه بومي باور 373 براي مقابله با تهديدهاي روز در دستور كار متخصصان توانمند ايراني قرار گرفت كه فكر مي كنيم از مولفه ها و شاخص هايي بسيار توانمندتر از اس300 برخوردار است.
سرتيپ شهرام با بيان اين كه باور 373 جوابگوي تهديدهاي احتمالي امروز است، گفت: ما براساس تهديدهاي فعلي و روز دنيا، نيازسنجي كرديم و توسط نيروهاي علمي، دانشي و ارزشي ايراني آن را محقق كرده ايم.
وي يادآور شد: طراحي باور 373 انجام شده است و به نتايج خوبي هم در اين زمينه دست يافته ايم.
گفتني است؛ علت نامگذاري اين سامانه دفاع موشكي بومي به «باور 373» در اين است كه از القاب رسول الله(ص) در حروف ابجد بوده و «باور» نيز يعني ما باور داريم كه اين كار انجام مي شود.

 



شناور سياحتي- تفريحي «اوستا 5» در بندر خرمشهر به آب انداخته شد

آبادان- خبرنگاركيهان-
شناور تفريحي اوستا5 با ظرفيت 450 نفر در بندر خرمشهر به آب انداخته شد.
به گزارش خبرنگار ما از آبادان، مدير كل بندر و دريانوردي خرمشهر اظهار داشت: «اوستا5» گنجايش 450 نفر را دارد و در سه طبقه كه دو طبقه از آن سرپوشيده و يك طبقه روباز است توسط متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است.
مهندس عادل دريس ادامه داد: نوع كاربري و استفاده از اين شناور سياحتي و تفريحي است كه طراحي آن براي مناطق و آب هاي آزاد درنظر گرفته شده است.
دريس درباره مختصات شناور «اوستا» اظهار داشت: اين شناور در ابعادي به طول 44 متر و 50سانتيمتر، 10متر و50 سانتيمتر عرض و عمق چهار متر ساخته شده كه دو دستگاه موتور با قدرت 770 اسب بخار را داراست.
مديركل بندر و دريانوردي جنوب غرب كشور در پايان گفت: ساخت اين شناور از بهمن ماه سال 1389 براي اولين بار، به دست نيروهاي توانمند و متخصصان عزيز كشورمان آغاز و با شروع فعاليت خود مي تواند تاثير به سزايي در رونق گردشگري دريايي منطقه داشته باشد.

 



نماز اول وقت

يكي از ويژگي هاي پنجمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال امسال تعطيلي غرفه ها در وقت نماز است. صاحبان غرفه هاي نمايشگاه به هنگام پخش اذان دست از كار كشيده و با جمع و جور كردن وسايل و تعطيلي غرفه به نماز اول وقت مي پردازند.
با فرا رسيدن وقت نماز پخش موسيقي از غرفه ها متوقف شده و با نصب تابلويي با مضمون «پس از نماز در خدمتيم» غرفه داران و بازديدكنندگان به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر مي پردازند. بر روي غرفه اي نيز چنين نوشته است: «طواف خانه خدا براي اقامه نماز اول وقت تعطيل مي شود، ما رفتيم نماز».
صداي «حي علي الصلاه » موذن، غرفه دار را كه حسابي سرش شلوغ است و مشتري دارد به خود متوجه مي كند و آنجاست كه معنويت را بر ماديات ترجيح داده و با رد كردن مشتريان و بستن غرفه، وضو ساخته و به جمع نمازگزاران اول وقت مي پيوندد.
سيدحسين حسيني

 



اخبار ادبي و هنري

محمدرضا سرشار رئيس انجمن قلم ايران شد
محمدرضا سرشار بار ديگر رئيس انجمن قلم ايران شد و بر صندلي دكتر علي اكبر ولايتي در اين انجمن تكيه زد.
به گزارش مهر، محمدرضا سرشار در جلسه ديروز هيات مديره انجمن قلم ايران به عنوان رئيس اين انجمن انتخاب شد و دكتر محسن پرويز نايب رئيسي انجمن را برعهده گرفت.
براساس اين گزارش، محمدرضا سرشار كه يك هفته قبل با 94 راي اعضاي سيزدهمين مجمع عمومي انجمن قلم توانسته بود به عنوان نفر دوم به هيات مديره راه يابد، موفق شد اعتماد اعضاي اين هيات را براي رياست انجمن به دست آورد. محسن پرويز نيز كه با 101 راي به هيات مديره رفته بود، نايب رئيس انجمن شد.
دومين جشنواره رسانه اي عفاف و حجاب
دومين جشنواره بين المللي توليدات رسانه اي عفاف و حجاب (نور) برگزار مي شود. رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره بين المللي توليدات رسانه اي عفاف و حجاب (نور) مهلت ارسال آثار به اين جشنواره را تا اول آبان و اختتاميه اين جشنواره را اول آذر اعلام كرد.
سليحي اظهار داشت: آثار ارائه شده به اين جشنواره در قالب فيلم، عكس، گزارش هاي رسانه اي و ديجيتال و شعر و داستان خواهد بود و دو بخش بين الملل و دانش آموزي نيز به اين جشنواره اضافه شده است.
«تحريم» مهمان ويژه ششمين جشنواره طنز
مكتوب مي شود
نشست خبري ششمين جشنواره سراسري طنز مكتوب 23 مهر در تالار انديشه حوزه هنري با حضور ناصر فيض مدير دفتر طنز و دبير جشنواره و رضا گيلان پور مدير اجرايي جشنواره برگزار شد.
ناصر فيض در اين نشست گفت: ششمين جشنواره سراسري طنز مكتوب هر ساله بخش ويژه اي دارد كه متناسب با موضوع روز و ايام سال خواهد بود؛ اما از نخستين دوره اين جشنواره طنز مكتوب موضوعاتي چون اصلاح الگوي مصرف، تروريسم، شعر و نثر محلي، انتخابات و امسال موضوع تحريم را به جهت اهميت و ويژگي عنوان آن در جشنواره خواهيم داشت تا طنزنويسان در اين راستا به خلق اثر بپردازند. ششمين جشنواره سراسري طنز مكتوب روزهاي 25 و 26مهر در حوزه هنري برگزار مي شود.
برپايي پنجمين جشنواره ابوظبي با اقدامات ضدايراني
پنجمين جشنواره فيلم ابوظبي در حالي در پايتخت امارات در حال برگزاري است كه اين جشنواره دست به اقداماتي ضدايراني در حمايت از فتنه گران زده است. به گزارش فارس، جشنواره بين المللي فيلم ابوظبي در اقدامي مشابه جشنواره فيلم بيروت عليه ايران، از بهمن قبادي به عنوان داور بخش «افق هاي نو» و از «فاطمه معتمدآريا» به عنوان داور بخش كم اهميت «نت پك» تعيين كرده است.
بنابراين گزارش در همين حال جشنواره فيلم ابوظبي براي نخستين بار شاهد فيلمي بلند به نام «گل هاي شرارت» ساخته «ديويد دوسا» خواهد بود كه در آن داستان عشق نامانوس يك جوان فرانسوي الجزايري تبار و دختري ايراني را به تصوير مي كشد كه اشاراتي به فتنه 88 دارد و سعي مي كند نيم نگاهي به آنچه نبود آزادي در جهان اسلام و به ويژه ايران مي خواند داشته باشد.
بهمن قبادي فيلم سازي است كه به ضرورت تجزيه ايران معتقد مي باشد. وي قبلا خود را نامزد يك تبعه آمريكا معرفي مي كرد كه مدتي در ايران به دليل جاسوسي در زندان به سر برد. جالب اينكه پدر آن تبعه، منكر هرگونه رابطه اي ميان دختر و قبادي شد.

 



پيرترين بسيجي كاشان درگذشت

كاشان - خبرنگار كيهان:
كهن سال ترين بسيجي كاشان در سن 96 سالگي دارفاني ر ا وداع گفته به ديدار معبودش شتافت.
حسنعلي كاظمي، عضو پايگاه بسيج حضرت آيت الله يثربي از حوزه سوم امام حسين(ع) سپاه كاشان در سال 1294 هجري شمسي در كاظمين عراق متولد شد و از همان دوران كودكي به ايران آمد و در شهر كاشان مستقر شد.
وي از سال 57 كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد به عضويت بسيج درآمد و بسيجي شد و تا پايان عمر به مدت 33 سال بسيجي باقي ماند.
كاظمي سرهنگ بازنشسته اي بود كه افتخار پوشيدن لباس بسيج را داشت و با سلاح هاي سه تير فرانسوي، تك تير و 5 تير روسي، برنو، ژ 3، مسلسل و همچنين توپخانه آشنايي كامل داشت.
وي در مدت يك قرن عمر خود هرگز به پزشك مراجعه نكرد و نعمت بزرگ سلامتي خودش را مديون خدا و لطف او مي دانست و همواره از مردم مي خواست چون او قناعت پيشه كنند تا راحت وسالم زندگي را بگذرانند. پيكر اين بسيجي سرافراز با حضور مردم شهر دارالمومنين كاشان با شكوه وصف ناشدني تشييع و در زيارت حبيب ابن موسي بن جعفر(ع) اين شهر به خاك سپرده شد.

 



دانش آموز 17 ساله قهرمان مسابقه كاياك آسيا شد

همدان- خبرنگار كيهان:
آرزو حكيمي قايقران همداني در رقابت هاي آب هاي آرام قهرماني آسيا و انتخابي المپيك، مدال طلاي كاياك يك نفره بانوان را در رده سني جوانان بدست آورد.
در فينال كاياك يك نفره هزار متر بانوان جوانان، الكا پناموريووا از قزاقستان، آرزو حكيمي از ايران، ليود ميلا سايفولينا از قزاقستان، ري يانا يول استرين از اندونزي، كانوك پان سوان سان از تايلند، آسامي ياناگي بوري از ژاپن، مين لي از كره حضور داشتند كه در پايان آرزو حكيمي اول شد و مين لي از كره دوم و ليودميلا سايفولينا از قزاقستان سوم شدند.
آرزو حكيمي 17 سال دارد و اهل تهران و ساكن همدان است و از دو سال گذشته پيراهن تيم ملي را به تن كرده است.

 



جانباز جنگ تحميلي به شهدا پيوست

رسول ابراهيمي جانباز 70 درصد جنگ تحميلي شامگاه جمعه گذشته به فيض شهادت نائل شد.
به گزارش ايسنا رسول ابراهيمي در سال 66 در منطقه جنوب كشور از ناحيه سر تركش خورد و پس از تحمل رنج ناشي از صدمات مجروحيت سرانجام روز جمعه در سن 44 سالگي به شهادت رسيد.
اين شهيد سرافراز انقلاب اسلامي سرباز سپاه لشكر 8 نجف اشرف بوده و هفته گذشته پس از عمل جراحي مغز به كما رفت و شامگاه جمعه به فيض شهادت نائل شد.
مراسم تشييع اين شهيد از ساعت 9 صبح ديروز از مسجد جامعه مباركه آغاز و سپس در گلستان شهداي محله وينچه شهرستان مباركه به خاك سپرده شد.

 



قيمت تخم مرغ طي روزهاي آينده كاهش مي يابد

مديرعامل شركت تعاوني توليد تخم مرغ استان اصفهان با بيان اينكه در حال حاضر هيچ وارداتي به كشور انجام نشده است، گفت: با توزيع تخم مرغ درتهران، قيمت اين محصول در روزهاي آينده در كشور كاهش مي يابد.
محمدرضا نقشينه ديروز در گفت وگوبا خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان كار توزيع تخم مرغ با مبلغ 2 هزار و 750 تومان در ميادين صورت مي گيرد.
وي افزود: استان اصفهان وظيفه توزيع تخم مرغ با قيمت مرغداري به استان تهران و ديگر شهرستان هاي استان اصفهان را دارد.
نقشينه اضافه كرد: حدود 10 تا 20 تن تخم مرغ به استان تهران با قيمت مناسبي توزيع و فروخته شده كه اين مقدار در ميادين اين شهر به قيمت 2 هزار و 750 تومان به فروش مي رسد.
وي از كاهش قيمت تخم مرغ خبر داد و تصريح كرد: در حال حاضر هيچ وارداتي به كشور انجام نشده و اگر اين كار عملياتي شود ممكن است از كشورهاي تركيه، هند و ديگر كشورهاي جهان به ايران تخم مرغ وارد شود كه در كاهش قيمت آن بسيار تاثيرگذار است.
وي تاكيد كرد: بهتر است براي حمايت از توليدكنندگان داخلي واردات تخم مرغ به كشور انجام نگيرد.
نقشينه افزود: با توجه به توزيع تخم مرغ درتهران پيش بيني مي شود قيمت اين محصول در روزهاي آينده در كشور كاهش پيدا كند.
مديرعامل شركت تعاوني توليد تخم مرغ استان اصفهان تصريح كرد: با توجه به جوجه ريزي هايي كه در مرغداري ها در روزهاي گذشته انجام شده است ميزان توليد تخم مرغ به همين نسبت افزايش پيدا مي كند.

 



در سال جاري 30 طرح فاضلاب در كشور به بهره برداري مي رسد

مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: بيش از 30 طرح فاضلاب در كشور در سال جاري به بهره برداري مي رسد.
به گزارش فارس از مشهد، سيد مهدي ثمره هاشمي در حاشيه افتتاح طرح هاي آب استان خراسان رضوي اظهار داشت: اين طرح ها در راستاي افزايش سرانه برخورداري مردم كشور از خدمات جمع آوري بهداشتي فاضلاب صورت مي گيرد.
وي با بيان اين مطلب كه بيش از 92 درصد آب استحصالي در كشور صرف امور كشاورزي مي شود، ابراز داشت: بايد براي استفاده مناسب از اين آب تلاش مضاعفي انجام شود.
ثمره هاشمي متذكر شد: استفاده از كنتورهاي هوشمند راهكاري مناسب براي نظارت بر عملكرد بيش از 800 هزار حلقه چاه آب در كشور است.
مشاور وزير خاطرنشان كرد: با اين حال اصلاح و بازسازي اين شبكه ها نيازمند اعتبارات بسيار زيادي است.
وي با تأكيد بر اين مطلب كه طبق برآورد انجام شده به بيش از 50 هزار ميليارد ريال اعتبار براي اصلاح خطوط و شبكه هاي آب و فاضلاب نياز است، تأكيد كرد: با وجود پيشنهاد به مجلس شوراي اسلامي براي ديدن اين اعتبار در بودجه برنامه پنجم كشور تاكنون اين اتفاق نيفتاده است.

 



اولويت هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام شد
ارتقاي خدمات اورژانس و حمايت از بيماران صعب العلاج

ساري- خبرنگار كيهان:
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: ارتقاي خدمات اورژانس و حمايت از بيماران صعب العلاج از اولويت هاي اين وزارتخانه است.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در جمع خبرنگاران در ساري اظهار داشت: متاسفانه مبتلايان به بيماري هاي خاص و صعب العلاج در حال افزايش هستند و داروهايي كه از پيشرفت بيماري آنها جلوگيري مي كنند داروهاي گران قيمتي هستند كه بايد اين زير پوشش بيمه اي قرار گيرد كه تاكنون در اين زمينه موفق عمل نكرده ايم.
وي با بيان اين كه اعتبار درماني بيماران صعب العلاج 30 درصد است كه اين مقدار بسيار اندك است؛ گفت: سعي ما بر اين است كه اين اعتبارات هرساله بيشتر شود.
وزير بهداشت يادآور شد: سال گذشته اعتبار درماني بيماران صعب العلاج حدود 60 ميليارد تومان بوده كه اين مقدار در سال جاري حدود 110 ميليارد تومان است.
وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: سعي ما بر اين است كه كلينيك فوق تخصصي جهت درمان بيماران صعب العلاج راه اندازي شود كه اين موضوع در جلسه روساي دانشگاه بيان شد.
وي اظهار داشت: در بحث خدمات اورژانسي، ارتقاي خدمات بسيار مهم و مطرح است كه اين مهم از اولويت هاي وزارت بهداشت مي باشد.
وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: متخصصان مقيم در اورژانس بايد به صورت 24 ساعته در مراكز اورژانسي حضور داشته باشد.

 



معاون وزارت آموزش و پرورش: دانش آموزان متوسطه اگر غيبت كنند به سربازي مي روند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان دوره متوسطه كه بيش از يك ماه غيبت داشته باشند معافيت آموزشي آنها لغو خواهد شد و به خدمت نظام وظيفه در خواهند آمد.
ابراهيم سحرخيز در گردهمايي معاونان آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نظام آموزشي پيش دانشگاهي سالي واحدي كنوني در مدارس متوسطه گفت: در نظام آموزشي جديد اگر دانش آموزي در امتحانات خرداد و شهريورماه پيش دانشگاهي موفق به كسب نمره لازم نشود بايد به مدارس بزرگسالان براي ادامه تحصيل برود.
وي با بيان اين كه مدارس بزرگسالان در حال حاضر نظام ترمي واحدي را دنبال مي كنند، گفت: طبق مصوبات اخير اين مدارس نيز در سال آينده به نظام سالي واحدي تغيير پيدا مي كنند. وي افزود: دانش آموز اجازه ندارد قبل از حضور در سيستم آموزش حضوري روزانه، وارد مدارس آموزش از راه دور شود مگر اين كه در منطقه اي زندگي كند كه به هيچ وجه امكان دسترسي به مدارس نباشد.
سحرخيز ادامه داد: شيوه آموزش از راه دور بايد همچون شيوه دانشگاه پيام نور استمرار يابد و دانش آموزاني كه به دلايلي هم چون تاهل امكان حضور در مدارس را ندارند، از آن بهره جويند.
وي با اشاره به اجرايي شدن نظام 6-3-3 گفت: در صورت عملياتي شدن اين طرح، تغييرات بسياري در مدارس راهنمايي و دبستان ها ايجاد مي گردد.
سحرخيز توجه به توسعه مدارس فني و حرفه اي را يكي از تاكيدات شخص وزير اعلام كرد و گفت: متاسفانه موضوع در برخي از استان ها جدي گرفته نشده است.

 



تا پايان سال جاري صورت گرفت
تمديد شماره گذاري خودروي «روآ» براي حمل و نقل عمومي

مديرعامل اتحاديه تاكسيراني كشور از تمديد شماره گذاري خودروي «روآ» با هدف استفاده در سيستم حمل و نقل عمومي تا پايان سال خبر داد.
به گزارش فارس از ساري، بابك هاشمي در جمع مديران سازمان هاي تاكسيراني مازندران كه از سوي دفتر امور شهري استانداري مازندران در قالب كارگاه آموزشي در هتل بادله مركز مازندران برگزار شد، با بيان اينكه 340 هزار دستگاه خودروي همگاني در سطح شهر 30 ميليون سفر شهري را انجام مي دهند، بيان داشت: خودروهاي حمل و نقل همگاني درون شهري مورد استقبال مردم قرار گرفته و حجم بالايي از مسافران درون شهري از طريق وسايل نقليه همگاني تردد مي كنند.
وي افزود: دولت نهم و دهم حدود 60 هزار دستگاه خودروي حمل و نقل عمومي فرسوده را با همكاري ستاد حمل و نقل سوخت از رده خارج كردند و خودروهاي صفر جايگزين آنها شدند.
اين مقام مسئول روند نوسازي خودروهاي فرسوده را در كشور مستمر دانست و خاطرنشان كرد: هدف گذاري براي نوسازي 60 هزار خودروي فرسوده ديگر در سطح كشور در دستور كار قرار دارد.
هاشمي افزود: براي توسعه ناوگان داخل كشور فعاليت هاي خوبي انجام شده است كه حدود 70 هزار دستگاه خودرو به ناوگان كشور اضافه شد و امسال نيز 25 هزار دستگاه ديگر براي اين بخش در دستور كار قرار گرفت.
وي به بخش نرم افزاري حمل و نقل همگاني درون شهري اشاره كرد و گفت: در بخش نرم افزاري آئين نامه و تدوين مقررات را داريم كه از اهميت خاصي برخوردار است و آموزش در اولويت فرايند كار قرار گرفته است.
هاشمي گفت: در راستاي اعمال درست قوانين و مصوبات در بخش حمل و نقل همگاني با همكاري معاونت پژوهشي براي نخستين بار 5 جلد كتاب براي آموزش رانندگان تدوين شده كه هفته آينده رونمايي مي شود.
اين مقام مسئول اعتبار هوشمندسازي ناوگان حمل و نقل عمومي را بيش از 500 ميليارد تومان اعلام كرد و يادآور شد: با تعاملي كه با بانك ها انجام شد از طريق تسهيلاتي كه ارائه مي دهند هوشمندسازي اجرا مي شود.
مديرعامل اتحاديه تاكسيراني كشور به بررسي مشكلات سازمان هاي تاكسيراني استان مازندران پرداخت و گفت: از يك سال و نيم اخير خودروي پرايد از حمل و نقل عمومي حذف شده است. وي افزود: در نوسازي خودروهاي فرسوده توجه به خودروهاي تقويت شده اي همچون روآ است كه مجددا طرح اين خودرو در حمل و نقل همگاني مصوب شد.

 



تاكيد حاجي بابايي بر توسعه ورزش حرفه اي در مدارس

وزير آموزش و پرورش گفت: با برگزاري برنامه هاي بلندمدت زمينه هاي توسعه ورزش حرفه اي را در دستور كار داريم.
«حميدرضا حاجي بابايي» در گفت وگو با ايرنا افزود: زيرساخت هاي ورزش قهرماني و حرفه اي در مجموعه آموزش و پرورش ايجاد شده و قصد داريم طي چند سال آينده در رشته هاي مختلف به عنوان پشتوانه تيم هاي ملي بازيكن تربيت كنيم.
وي اظهار كرد: ورزش مي تواند علاوه بر ايجاد محيطي سالم و بانشاط براي جوانان، زمينه رشد و شكوفايي استعدادهاي جوان را فراهم سازد.
وي يادآور شد: در رشته هاي هندبال، واليبال و فوتبال به رشد قابل توجهي در سطح آسيا رسيده ايم.
حاجي بابايي اضافه كرد: ايران با توجه به ظرفيت هاي بسيار قدرتمند در رشته هاي ورزشي مختلف توانايي ميدانداري در سطح آسيا را دارد.

 



مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد
رشد 333 درصدي توليد علم در دولت هاي نهم و دهم

تبريز- خبرنگار كيهان
مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: توليد علم در دولت هاي نهم و دهم 333 درصد رشد كرده است.
رسول ملك فر ديروز در شوراي دانشگاه تبريز در تالار علامه جعفري اين دانشگاه افزود: در آغاز دولت نهم در سال 84 توليد علم ايران در جهان چهار دهم درصد بود كه در سال گذشته به 2/1 درصد رسيد كه نشان دهنده رشد 333 درصدي توليد علم دانشگاهها در طول 6 سال گذشته است.
وي گفت: قبل از انقلاب در ايران 176 هزار دانشجو بود ولي امسال اين رقم به 4 ميليون و 500 هزار نفر مي رسد. در آن زمان 5580 عضو هيأت علمي بود ولي اكنون 56 هزار عضو هيأت علمي است و مراكز علمي كشور نيز از 223 مركز به هزار و 390 مركز رسيده است.
به گفته ملك فر تعداد نشريات علمي و پژوهشي 762 عدد بود كه 400 درصد رشد يافته و نسبت به شروع دولت نهم 4 برابر شده و بايد تلاش ها ادامه داشته باشند.
وي تصريح كرد: دانشگاهها بايد سياست هاي كلاني را كه در آموزش عالي و براساس سند چشم انداز نظام و نقشه جامع علمي كشور تدوين شده است، مد نظر قرار دهند و براي دانشگاههايي كه در رتبه هاي نخست قرار بگيرند، امكانات ويژه اي تدارك ديده شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14