(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 مهر 1390- شماره 20049

حديث دشت عشق
نخستين پيروزي خانگي شهرداري تبريزو سوختن نفت در ثانيه هاي پاياني
چهارمين شكست پيروزي در كرمان رقم خورد
اخبار كوتاه از فوتبال
جدايي مهماندوست قطعي شد
معرفي سرمربي جديد تيم ملي تكواندو تا پايان هفته جاري
معتمدي دومين سهميه قايقراني را در المپيك كسب كرد
ووشوي قهرماني جهان- آنكارا
تكرار نايب قهرماني با يك طلاي بيشتر
ليگ برتر بسكتبال ايران از 28 مهر كليد مي خورد
مدافع عنوان قهرماني برابر تازه واردها
بدهي دو ميلياردي فدراسيون قايقراني
دنيامالي: بايد در المپيك مدال كسب كنيم
شانس وزنه برداران 105 كيلويي ايران بيشتر شد
قهرمان سه دوره وزنه برداري جهان به پاريس نمي رود



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي اكبر كاشي فروش آراني»
بسيجي طلبه قالي باف

علي اكبر در سومين روز تيرماه سال 48 در آران ديده به جهان گشود و در همان اوايل زندگي رفتار و گفتارش زبانزد خاص و عام بود. در شش سالگي جهت كسب دانش، قدم به محيط مدرسه گذاشت. او در امر كسب دانش كوشا بود و در نظم و انضباط همواره نمونه بود. در اوان كودكي به فراگرفتن قرائت قرآن پرداخت و مسائل شرعي را در نماز جماعت به طوري رعايت مي كرد كه گاهي مورد تشويق نمازگزاران در مسجد قرار مي گرفت. او دوره راهنمايي را در مدرسه نيك بخت گذراند. در آن جا با شركت در مراسم فرهنگي با انجمن اسلامي و مربي امور پرورشي مدرسه همكاري داشت. علاقه وافر او به روحانيت مبارز باعث شد كه او در حوزه علميه ثبت نام كند و در اين راه خانواده اش نيز مشوق او بودند.
ضمن تحصيل در حوزه در كارهاي خانه به پدر و مادرش هم كمك مي كرد و به قاليبافي مي پرداخت و هركاري كه به او محول مي شد به نحو احسن انجام مي داد. درتاريخ 1/5/65 به همراه پدرش در آموزش نظامي شركت كرد. دو دوره آموزشي را با موفقيت به پايان رساند. او در پايگاه شهيد چمران آران به فعاليت پرداخت. وي در عمليات كربلاي 4 به عنوان نيروي پشتيباني حضور داشت و پس از آن در عمليات كربلاي 5 شركت نمود و درحالي كه عمليات هرلحظه براي ايران اسلامي افتخار مي آفريد او نيز در اين افتخارآفريني شركت داشت. او سرانجام درتاريخ 2/11/1365در هجده سالگي در منطقه شلمچه به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



نخستين پيروزي خانگي شهرداري تبريزو سوختن نفت در ثانيه هاي پاياني
چهارمين شكست پيروزي در كرمان رقم خورد

تيم فوتبال پيروزي هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را با شكست مقابل مس كرمان پشت سر گذاشت و به رده دهم جدول رده بندي اين رقابت ها سقوط كرد.
هفته دهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر عصر ديروز با برگزاري 3 ديدار به پايان رسيد. در اولين بازي كه با رويارويي تيم هاي شهرداري تبريز و ملوان بندرانزلي آغاز شد اين شاگردان «ميودراگ يسيچ» بودند كه با برتري 2 بر صفر 14 امتيازي شدند و به سكوي هشتم جدول صعود كردند.
براي تيم شهرداري تبريز در اين ديدار خانگي محمدرضا زينال خيري (8) و مهرداد قنبري (4+90) گل زدند. اين نخستين پيروزي خانگي تيم فوتبال شهرداري تبريز بود. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه تيم ملوان از دقيقه 74 به دنبال اخراج محمد همرنگ با يك بازيكن كمتر به بازي ادامه مي داد. ميودراگ يسيچ، سرمربي تيم شهرداري تبريز نيز به علت اعتراض به داور در دقيقه 3+90 از زمين اخراج شد.
در دومين ديدارو از ساعت 50:16 تيم هاي مس كرمان و پيروزي به مصاف هم رفتند. اين بازي كه در حضور نزديك به 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه شهيد باهنر كرمان برگزار شد به برتري يك بر صفر تيم مس كرمان انجاميد تا اين تيم هشت امتيازي اميدوارتر از گذشته براي فرار از قعر جدول رده بندي شود.سرخپوشان كه با دو پيروزي مقابل فجرسپاسي شيراز و صباي قم تا اندازه اي از بحران فاصله گرفته بودند در ديدار خارج از خانه مقابل تيم هفدهم جدول اسير انگيزه و دوندگي بازيكنان جوان مس و البته بازي ضعيف و دور از انتظار بازيكنان خودشان شدند. تيم پيروزي كه بازهم بي برنامه و ضعيف بازي مي كرد پس از آنكه در دقيقه 34 توسط كيوان امرايي دروازه اش باز شد، 56 دقيقه بي جهت به در و ديوار كوبيد و در نهايت با يك گل به مس كرمان باخت. در آخرين ديدار ديروز هم كه بين تيم هاي صنعت نفت آبادان و شاهين بوشهر در آبادان برگزار شدتلاش دو تيم به تساوي يك - يك انجاميد. حسين بغلاني (60) براي صنعت نفت وعباس پورخسرواني(4+90) براي شاهين گلزني كردند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استيلي: مس 11 نفره دفاع مي كرد
حميد استيلي سرمربي تيم فوتبال پيروزي پس از شكست يك بر صفر تيمش مقابل مس كرمان در نشست خبري گفت: نيمه اول يك بازي پاياپاي را شاهد بوديم. در اين نيمه موقعيت هايي داشتيم كه از دست رفت. در نيمه دوم شرايط ما بهتر شد و توپ و زمين را در اختيار گرفتيم. حريف به دنبال ضد حمله بود و چند ضد حمله خوب هم انجام داد.
وي ادامه داد: چند بار تغيير تاكتيك و تغيير سيستم داديم اما مشكل اصلي ما ارسال هاي بد و ضربات ايستگاهي بود كه بد زده شد. از هيچ كدام از ضربات ايستگاهي و كرنر ها استفاده نكرديم زيرا نفري كه اين ضربات را مي زد ارسال خوبي نداشت. سرمربي پيروزي تاكيد كرد: مشكل بعدي ما اين بود كه 6 بازيكن كليدي خود را در اختيار نداشتيم. اين در حالي است كه اعلام مي شود قاسم دهنوي در مس محروم است اما به يكباره به او اجازه بازي مي دهند و مي گويند از بازي بعدي محروم است. در هر حال ما در نيمه دوم بهتر بازي كرديم. حريف 11 نفره دفاع مي كرد و ما هر چه توپ ارسال كرديم آنها دفع كردند. امروز روز خود مدافعان و دروازه بان مس بود.
استيلي در مورد شعار هواداران پيروزي عليه خود گفت: به اين شعارها عادت كرده ام. آنها به من لطف دارند.
پورغلامي: پيروزي برابر استقلال تاثيري در شكست ما نداشت
سرمربي تيم فوتبال ملوان پس از شكست برابر شهرداري تبريز گفت: پيروزي بر استقلال تأثيري در نتيجه بازي با شهرداري نداشت.
فرهاد پورغلامي گفت: در حالي كه شهرداري تبريز بازي را خوب آغاز كرد ما شروع خوبي نداشتيم.موقعيت هاي آنها طوري نبود كه به گل برسند و ما ناباورانه گل زودهنگامي خورديم.
پورغلامي در پاسخ به اين سؤال كه فكر نمي كند بازيكنانش به دليل پيروزي مقابل استقلال مغرور شده بودند، گفت: فكر نمي كنم چنين باشد و پيروزي بر استقلال تأثيري در نتيجه بازي امروز نداشت. دو تيم بازي كندي را انجام دادند ولي شهرداري تبريز صاحب توپ بيشتري بود.
زرينچه: مجيدي لطف كرده اما ما را نشناسند، بهتر است
عضو هيئت مديره استقلال گفت: مجيدي دوست داشتني است اما لطف كرده كه گفته ما را نمي شناسد. جواد زرينچه در خصوص ناراحتي بازيكنان استقلال از مشكلات مالي و ديگر مسائل اين تيم گفت: اين لطف آقايان است. انشاءالله مشكلات مالي به زودي حل مي شود. گلايه هاي بازيكنان به حق است چون پولي كه مي خواهند بگيرند حق شان است و نوش جانشان باشد. ما هم مي خواهيم گرفتاري بازيكنان برطرف شود چون اگر آنها دغدغه داشته باشند نمي توانند به فوتبال حرفه اي بپردازند. قرار است مقداري از مطالباتشان امروز و فردا پرادخت شود. 30 سال است كه در استقلال كار اساسي نشده و اكنون دنبال راه هايي هستيم كه استقلال را از اين شرايط خارج كنيم. اينكه بعضي ها مصاحبه مي كنند و مي گويند اعضاي هيئت مديره را نمي شناسيم براي من شيرين است. خودم بازيكن بودم و از اين حرف ها مي زدم.
وي در ادامه با بيان اينكه فرهاد مجيدي دوست داشتني است و سال ها كنار خودم بازي كرده گفت: در بازي راه آهن همه از استقلال انتظار برد داشتند و همه اين مسائل روي بازيكنان فشار مي آورد اما جاي نگراني نيست. اينكه ما را نشناسند بهتر است. من به اين حرف ها عادت دارم.
ستاره ولزي منچستر دست بردار فوتبال نيست
هافبك 37 ساله تيم فوتبال منچستريونايتد به فكر خداحافظي از دنياي فوتبال نيست و مي خواهد يك فصل ديگر را با شياطين سرخ سپري كند.
رايان گيگز ولزي كه آخرين بازمانده از تيم سال 1992 است، قصد دارد يك سال ديگر به فوتبالش ادامه دهد و اين در حالي است كه بازيكنان هم نسل او مانند پل اسكولز و گري نويل از دنياي فوتبال خداحافظي كرده اند.
گيگز درباره تصميمش براي فصل بعدي رقابت ها عنوان كرد: پس از تعطيلات كريسمس به دفتر الكس فرگوسن خواهم رفت و درباره تمديد قراردادم با او صحبت خواهم كرد. فرگوسن انسان فوق العاده اي است و من رابطه بسيار خوبي با او دارم. او هميشه اولين نفري است كه صبح در تمرين حاضر مي شود وهميشه آماده شنيدن حرف هاي ديگران است.
مسابقه ايران و بحرين پرتماشاگرترين بازي هفته در آسيا
مسابقه فوتبال ايران و بحرين از سوي فيفا به عنوان پرجمعيت ترين بازي هفته سوم رقابت هاي مقدماتي جام جهاني در منطقه آسيا شناخته شد.
بازي تيم هاي ايران و بحرين با بيش از 83 هزار تماشاگر از سوي فيفا به عنوان پرتماشاگرترين بازي هفته سوم رقابت هاي مقدماتي انتخابي جام جهاني در منطقه آسيا انتخاب شد.
همچنين ديدار ژاپن و تاجيكستان هم با 44688 نفر دومين بازي پرتماشاگر اين هفته بود. سومين بازي پرتماشاگر هفته سوم مسابقه تايلند و عربستان بود كه بيش از 42 هزار نفر تماشاگر داشت.

 



جدايي مهماندوست قطعي شد
معرفي سرمربي جديد تيم ملي تكواندو تا پايان هفته جاري

ناظر كميته ملي المپيك در تكواندو يك هفته رايزني براي بازگرداندن رضا مهماندوست را به سرمربيگري تيم ملي را راضي كننده ندانست و گفت: فكر مي كنم كادر جديد اين هفته معرفي شود.
اصغر رحيمي اظهار كرد: پس از استعفاي مهماندوست و موافقت آن از سوي فدراسيون تكواندو جلسات مختلفي را به همراه افشارزاده با پولادگر داشتيم تا اين مشكل حل شود، اما متاسفم كه بگويم اين جلسات تاكنون نتيجه اي نداشته است. ناظر كميته ملي المپيك در تكواندو در پاسخ به اين سوال كه دليل مخالفت پولادگر با بازگشت رضا مهماندوست به سرمربيگري تيم ملي چه بود؟ اظهار كرد: رئيس فدراسيون تكواندو مي گويد من بايد تمام رده هاي سني را مديريت كنم و بنابراين صلاح نيست كه مهماندوست وقتي همه حرمت ها را از بين برده به تيم ملي برگردد. شايد اين مساله به نفع خود مهماندوست هم باشد كه به تيم ملي برنگردد.وي با تاكيد بر اين كه به پولادگر توصيه كرده است اگر بازگشت مهماندوست منتفي است، هرچه زودتر كادر جديد را معرفي كند، گفت: رئيس فدراسيون تكواندو مي داند كه چه كار سختي را در بازي هاي المپيك 2012 لندن پيش رو داريم، بنابراين به او گفته ام كه اگر مساله بازگشت منتفي است، كادر فني جديد را زودتر معرفي كند تا اردوها دچار تشنج نشوند.
دو گروه براي مربيگري مد نظر هستند
اما درخصوص انتخاب كادر فني جديد تيم ملي مسئولان فدراسيون تكواندو هرچند عنوان مي كنند كه هيچ كسي را براي سرمربي گري تيم ملي انتخاب نكرده اند و هيچ ليستي هم براي اين كار منتشر نشده است، اما رايزني ها شانس دو كوبل را بيشتر از بقيه مي دانند؛ گروه اول سرمربي گري مرتضي كريمي و مربي گري فريبرز عسگري است كه هر دوي اين مربيان مورد وثوق اهالي تكواندو هستند. كريمي سال ها در كنار ذوالقدر مربي گري كرده و مدتي را هم سرمربي تيم ملي بود. فريبرز عسگري هم مربي گري تيم نوجوانان و تيم دانشجويان را در كارنامه دارد. شانس گروه اول با توجه به همكاري اي كه مدت ها با فدراسيون داشته اند و حمايتي كه از سوي ذوالقدر دبير فدراسيون مي شوند، بيشتر از بقيه است. گروه دوم گروه بيژن مقانلو و محمدرضا زوار است كه يكي مربي فعلي تيم ملي است و ديگري سرمربي تيم ملي نوجوانان كه همراه اين تيم نخستين قهرماني جهان تيم ملي ايران در اين رده سني را به دست آورده است. اين كوبل هم شاني خوبي دارد اما با توجه به جوان بودن شان احتمالا براي سال هاي آينده مد نظر باشند نه در اين فاصله كم تا المپيك چرا كه در اين فاصله اندك تا المپيك ما مربي اي را مي خواهيم كه روي ملي پوشان شناخت كافي داشته باشد و از لحاظ تجربه بالاترين سطح جهاني را داشته باشد تا بتواند در ميدان سخت المپيك هوگوپوشان را هدايت كند.

 



معتمدي دومين سهميه قايقراني را در المپيك كسب كرد

آرزو معتمدي قايقران تيم ملي ايران در ماده كاياك يك نفره 200 متر چهارم آسيا شد و توانست سهميه حضور در بازيهاي المپيك لندن را به دست آورد.
آرزو معتمدي، پارو زن تيم ملي ايران در ماده كاياك يك نفره در مسافت 200 متر بانوان در فينال رقابتها با حريفاني از كشورهاي هند، كره جنوبي، چين، ژاپن، ازبكستان، ويتنام و قزاقستان به رقابت پرداخت كه در پايان توانست چهارم آسيا شود كه به اين دليل كه سه نماينده نخست پيش از اين سهميه گرفته بودند، آرزو معتمدي نيز المپيكي شد. پيش از معتمدي، احمدرضا طالبيان در ماده كاياك يك نفره 1000مترسهميه المپيك را بدست آورده بود.

 



ووشوي قهرماني جهان- آنكارا
تكرار نايب قهرماني با يك طلاي بيشتر

تيم ملي ووشوي كشورمان در حالي عنوان نايب قهرماني دوره گذشته در مسابقات ووشوي قهرماني جهان را تكرار كرد كه هر چهار عضو تيم سانداي بانوان موفق به كسب مدال شدند.
پرونده يازدهمين دوره رقابت هاي ووشو قهرماني جهان جمعه شب با قهرماني چين و نايب قهرماني تيم ملي كشورمان در آنكاراي تركيه بسته شد. در اين دوره از مسابقات تيم چين با كسب 19 مدال طلا قهرمان شد و هنگ كنگ با سه مدال طلا در رده بندي نهايي مسابقات عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
تيم ملي ووشوي ايران كه در دوره گذشته با كسب پنج مدال طلا، 6 نقره و يك برنز نايب قهرمان شده بود در اين دوره با يك طلاي بيشتر و با كسب 6 مدال طلا، 2 نقره و سه برنز باز هم به عنوان نايب قهرمان جهان دست يافت. نكته مهم در نتايج تيم ملي ايران اين بود كه تيم چهار نفره سانداي بانوان با كسب سه مدال طلا و يك برنز به موفقيت چشمگيري دست پيدا كرد. ضمن اين كه كسب مدال برنز تيم ملي تالوي بانوان در بخش دوئلين توسط تيم 2 نفره ميترا عباسي و محبوبه كريمي براي اولين بار در تاريخ ووشوي ايران حاصل شد. تيم ملي ووشو ايران با 19 ووشوكار در بخش ساندا و تالو و در دو بخش آقايان و بانوان شركت كرد و 11 مدال رنگارنگ كسب كرد. اين تيم دوشنبه به تهران بازمي گردند.
مدال هاي تيم ايران را نفرات زير كسب كردند:
6 مدال طلا: مريم هاشمي، شهربانو منصوريان، مليحه فضلي، محسن محمدسيفي، سجاد عباسي و حميدرضا قلي پور
2 مدال نقره: فرشاد عربي و تيم 3 نفره دوئلين تالوي مردان متشكل از محسن احمدي، ابراهيم فتحي و نويد مكوندي
3 مدال برنز: الهه منصوريان، جواد آقايي و تيم 2 نفره دوئلين تالوي بانوان متشكل از ميترا عباسي و محبوبه كريمي

 



ليگ برتر بسكتبال ايران از 28 مهر كليد مي خورد
مدافع عنوان قهرماني برابر تازه واردها

فصل جديد ليگ برتر بسكتبال ايران با نبرد مهرام- مدافع عنوان قهرماني - برابر فولاد ماهان اصفهان آغاز مي شود.
ليگ برتر بسكتبال ايران از 28 مهر با حضور 12 تيم برگزار خواهد شد كه در نخستين هفته اين فصل سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي ميزبان 2 مسابقه است.
برنامه هفته نخست ليگ برتر بسكتبال به شرح زير است:
¤ مهرام- فولاد ماهان اصفهان
¤ ذوب آهن- صنايع پتروشيمي
¤ پتروشيمي ماهشهر- همياري شهرداري زنجان
¤ دانشگاه آزاد- لوله آ.اس شيراز
¤ نماينده قم- بانك سامان
¤ شهرداري گرگان- شركت ملي حفاري اهواز

 



بدهي دو ميلياردي فدراسيون قايقراني
دنيامالي: بايد در المپيك مدال كسب كنيم

رئيس فدراسيون قايقراني كشورمان به دنبال برگزاري رقابتهاي قهرماني آسيا در تهران گفت: دو ميليارد تومان بدهي داريم.
احمد دنيامالي پس از كسب نخستين سهميه المپيك ايران در مواد كانوئينگ در حاشيه رقابت هاي قهرماني آسيايي تهران گفت: ما براي كسب اين سهميه خيلي زحمت كشيديم. به طور قطع كسب اين سهميه المپيكي تنها خواسته من نبوده است ما بايد به دنبال كسب مدال و رفتن بر روي سكوي المپيك باشيم. ما براي اولين بار با كسب سهميه المپيك توسط طالبيان به موفقيت خوبي در بخش كانوئينگ دست يافته ايم و از اين بابت خدا را شكرگزار هستيم. اين موفقيت حاصل تلاش همه بچه ها، برگزاري اردوهاي شبانه روزي و طاقت فرساست.
وي با بيان اينكه قايقراني در المپيك 14مدال طلا دارد، گفت: بايد به سمتي برويم كه تنها به فكر كسب سهميه نباشيم بلكه به فكر كسب يكي از مدالها باشيم. متاسفانه قايقراني در جامعه ورزشي ما در اعماق ورزش قرار داشته و با وجود موفقيت هايش جايگاه قابل قبولي ندارد. دنيامالي در پاسخ به پرسش ديگري كه «فدراسيون قايقراني براي اين رقابت ها چقدر هزينه كرده و وزارت ورزش چقدر به شما كمك كرده است؟»، گفت: درخواست ما از وزارت ورزش براي برگزاري اين رقابتها 750 ميليون تومان بود اما در نهايت 250 ميليون تومان به ما پرداخت شد. قرار است مابقي اين هزينه ها را هم تامين كنند. فدراسيون قايقراني در مجموع دو ميليارد تومان بدهكاري دارد!

 



شانس وزنه برداران 105 كيلويي ايران بيشتر شد
قهرمان سه دوره وزنه برداري جهان به پاريس نمي رود

قهرمان دسته 105 كيلوگرم وزنه برداري دنيا به دليل مصدوميت در رقابت هاي جهاني پاريس شركت نمي كند.
مارسين دولگا، قهرما سال هاي 2006، 2009 و 2010 دسته 105 كيلوگرم دنيا به دليل مصدوميت در رقابت هاي جهاني پاريس شركت نمي كند. او اعلام كرده كه مي خواهد براي المپيك شرايط خوبي را پيدا كند و قصد حضور در رقابت هاي جهاني در پاريس را ندارد.
اين خبر مي تواند يك خبر خوب براي نواب نصير شلال و محمدرضا برابري، وزنه برداران تيم ملي ايران در دسته 105 كيلوگرم باشد كه شانس آن ها براي رسيدن به يكي از سكوهاي جهاني در پاريس بيشتر شد.
پيش از اين نيز ماتياس اشتاينر، قهرمان فوق سنگين وزنه برداري جهان در بازي هاي المپيك پكن اعلام كرده بود كه به دليل مصدوميت در رقابت هاي جهاني شركت نمي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14