(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 مهر 1390- شماره 20051

حديث دشت عشق
اتفاق عجيبي كه در ورزش نصف جهان رخ مي دهد
انحلال تمام تيم هاي غيرفوتبالي باشگاه ذوب آهن!
تيم بسكتبال نوجوانان به ويتنام اعزام نشد
رواديد صادر نشد يا اعتمادي به تيم نداشتيد؟
پيشنهاد تيم بسكتبال پتروشيمي بندر امام به حدادي
رويينگ قهرماني آسيا - كره جنوبي يك طلا و 2 برنز براي قايقراني ايران
حذف 4 نماينده ايران در رقابت هاي بين المللي امارات
ناكامي هاي جودو تمامي ندارد
خواندني از ورزش ايران
يك روز تا آغاز هفدهمين دوره رقابت هاي تيراندازي باكمان قهرماني آسيا در تهران
محل مسابقات آسيايي آماده نيست!
مرحله گروهي ليگ قهرمانان
تلاش منچستريونايتد براي رسيدن به صدر جدول
s


حديث دشت عشق

به ياد شهيد «جليل بابايي»
انجام وظيفه سرخ
روزها كار مي كرد و شبها درس مي خواند. درآمدش را خرج خود و خانواده اش مي كرد. نسبت به امام و انقلاب احترام خاصي قائل بود. هميشه مي گفت: وظيفه ماست كه جبهه ها را حفظ كنيم.
شهيد گروهبان دوم «جليل بابايي» در روستاي باركوسرا از توابع شهرستان لنگرود متولد شد و در تيرماه سال 1364 در منطقه محور اروميه- سرو، بر اثر اصابت تركش خمپاره به سرش به شهادت رسيد.

 



اتفاق عجيبي كه در ورزش نصف جهان رخ مي دهد
انحلال تمام تيم هاي غيرفوتبالي باشگاه ذوب آهن!

سرويس ورزشي -
روز گذشته خبري عجيب از نصف جهان مخابره شد؛ خبري با اين مضمون كه تمام تيم هاي ورزشي باشگاه ذوب آهن به غير از فوتبال در آينده اي نزديك منحل خواهد شد.
خسرو ابراهيمي مديرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان روز گذشته با اعلام اين خبر پرده از اتفاقات تازه در ورزش نصف جهان برداشت، اتفاقاتي كه حكايت از تعطيلي تيم هاي ورزشي بسياري در اين استان داشت. ذوب آهن از جمله باشگاه هاي قديمي ورزش كشورمان است كه از ساليان دور در رشته هاي مختلف فعال بود. وسعت فعاليت در اين باشگاه صنعتي به اندازه اي بود كه ذوب آهن در چند رشته از جمله بسكتبال و هندبال از تيم هاي مطرح قاره كهن بود، اما حالا با تصميم مسئولان ارشد كارخانه ذوب آهن مقرر شده كه تمام فعاليت هاي باشگاه در تيم فوتبال خلاصه شود و ساير تيم هاي ورزشي به عمر حرفه اي خود پايان دهند.
كاهش 20 ميليارد
به 3 ميليارد
با تصويب قانون بودجه مجلس كه دولت را از هزينه در ورزش حرفه اي منع كرد از يك سو و كاهش بودجه باشگاه ذوب آهن تقريبا به يك هفتم مبلغ سال قبل از سويي ديگر، باعث شد مديرعامل باشگاه ذوب آهن خبر انحلال تيم هاي غير فوتبالي اين باشگاه را اعلام كند.سال گذشته كارخانه ذوب آهن اجازه داشت يك درصد از فروش ذوب آهن را در ورزش هزينه كند. اين مبلغ رقمي در حدود 20 ميليارد تومان مي شد اما در سال جديد اعلام شده فقط يك درصد از اعتبارهاي غير از هزينه توليد حق هزينه كردن در ورزش را دارد. معناي اين جمله آن است كه كارخانه ذوب آهن فقط مي تواند 3 ميليارد تومان در ورزش هزينه كند و اين رقم در همان ماه اول به باشگاه پرداخت شده است.
انحلال تمام تيم هاي غيرفوتبالي
مديرعامل باشگاه ذوب آهن در تشريح اين اتفاق تلخ براي ورزش اصفهان مي گويد: با توجه به شرايطي كه وجود دارد و اوضاعي كه گريبان باشگاه را گرفته كارخانه ذوب آهن قادر به تامين هزينه هاي تيم هاي غير فوتبالي نيست و متاسفانه بايد اعلام كنيم كه تيم هاي غير فوتبالي را منحل مي كنيم. وي ادامه داد: متاسفانه مشكلاتي باعث شده بحث واگذاري سهام كارخانه ذوب آهن در بورس حل نشود. شرايطي كه ما امروز در آن قرار گرفتيم ديگر نامش بحران نيست و بايد گفت در شرايط برزخي قرار داريم. نمي دانيم در آينده چه اتفاقي رخ مي دهد و نمي توانيم برنامه ريزي كنيم . ابراهيمي در پايان صحبت هاي خود به نكته مهمي اشاره مي كند: « انحلال رشته هاي ورزشي يك بحران اجتماعي است، به عنوان مثال تيم بسكتبال ذوب آهن در رده هاي نونهالان، نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسالان فعاليت مي كند و انحلال آن تاثير منفي در سلامت نسل جوان و جامعه مي گذارد. »

 



تيم بسكتبال نوجوانان به ويتنام اعزام نشد
رواديد صادر نشد يا اعتمادي به تيم نداشتيد؟

تيم نوجوانان بسكتبال ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا حضور نخواهد داشت.
تيم نوجوانان ايران در حالي از سفر به ويتنام براي حضور در رقابت هاي قهرماني بسكتبال آسيا بازماند كه خبرهاي زيادي درباره عدم اعزام ملي پوشان به گوش مي رسد.
عدم ارسال دعوتنامه از طرف مسئولين ويتنام براي صدور ويزاي ملي پوشان اصلي ترين دليل اعزام نشدن تيم معرفي شد، اما خيلي ها معتقدند كه عدم اعتماد به تيم ملي نوجوانان كه بايد از مقام سومي خود در اين رقابت ها دفاع مي كرد، دليل اعزام نشدن ملي پوشان به ويتنام بود. پس از اعزام نشدن تيم ملي نوجوانان به ويتنام عباس آقاكوچكي، سرمربي اين تيم گفت: ما تمام شرايط فني تيم را آماده كرده بوديم، من به عنوان سرمربي وظايفم را در حيطه مسئوليتي ام انجام دادم و نوجوانان ايران را به بهترين شرايط آمادگي رساندم. پيشرفت تيم نوجوانان محسوس بود و مي توانست در قهرماني آسيا نتايج خوبي را كسب كند، اما پاسخ اين سوال كه چرا تيم اعزام نشد، من نبايد بدهم.
تيم ملي بسكتبال نوجوانان بايد 26 مهر ماه در رقابت هاي قهرماني آسيا شركت مي كرد، اما خبر عدم اعزام تيم و از دست دادن رقابتي مهم براي بسكتبال ايران شوك بزرگي به جامعه ورزشي داده است.
محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال با بيان اين مطلب كه ويتنامي ها براي ملي پوشان دعوتنامه ارسال نكردند گفت: مدت 40 روز است نوجوانان بسكتبال را براي اعزام به ويتنام آماده كرده ايم، در 15 روز گذشته با مسئولين ويتنام صحبت كرديم كه سفارت اين كشور در ايران براي دادن رواديد از ما دعوتنامه خواسته و شما نيز بايد براي ما دعوتنامه ارسال كنيد، اما آن ها به ما هيچ پاسخي ندادند و ما نتوانستيم رواديد بازيكنان را بگيريم.

 



پيشنهاد تيم بسكتبال پتروشيمي بندر امام به حدادي

تيم پتروشيمي بندر امام هم براي جذب ملي پوش بسكتبال ايران به اين بازيكن پيشنهاد داد.
حامد حدادي كه به دليل تحريم و آغاز نشدن مسابقات ليگ بسكتبال NBA در ايران به سر مي برد پس از پيشنهاد تيم ملي حفاري اهواز، از تيم پتروشيمي بندر امام هم پيشنهاد دريافت كرد. حامد حدادي با تاييد اين خبر گفت: از ملي حفاري اهواز پيشنهاد دارم و پتروشيمي هم به تازگي پيشنهادي را داده است كه تا چند روز آينده به يكي از آنها پاسخ مثبت خواهم داد.

 



رويينگ قهرماني آسيا - كره جنوبي يك طلا و 2 برنز براي قايقراني ايران

قايقرانان رويينگ ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا به مدال هاي رنگارنگ رسيدند.
محسن شادي پاروزن ماده يك نفره سنگين وزن بزرگسالان ايران در مسابقات قهرماني آسيا در كره جنوبي، پس از حضور در فينال A با پاروزناني از كشورهاي ازبكستان، عراق، كره جنوبي، هند و چين مسابقه داد و در انتها با زمان 08.73:7 دقيقه با كسب مدال طلا بر قله آسيا ايستاد و قايقرانان چين و هند با زمان 11.83:7 دوم و سوم شدند.
در مسابقه فينال ماده هشت نفره سنگين وزن تك پاروي مردان سعيد عادلي، افشار حيدري، ياسر و وحيد جوهري، فرهاد و فرزاد كربلائي قلي زاده، مسعود محمدي، اتابك پيشيار و كيهان شمسي از ايران با قايقرانان كشورهاي كره جنوبي، ژاپن، قزاقستان، هند و چين مسابقه دادند كه در پايان با ثبت زمان 52.61:5 دقيقه در رده سوم ايستادند و موفق به كسب مدال برنز شدند. در اين مسابقه قايقرانان چين اول و پاروزنان هند نيز دوم شدند. محمد حمزه نتايج و حامد خدري پاروزنان ايران در فينال A ماده دو نفره جفت پاروي جوانان با حريفاني از هنگ كنگ، قزاقستان، عراق، كره جنوبي، و ژاپن مصاف كردند كه در پايان با ثبت زمان 00.39:7 دقيقه در جايگاه سوم ايستادند و صاحب مدال برنز شدند. در اين رقابت تيم ژاپن قهرمان شد و كره جنوبي در مكان دوم آسيا قرار گرفت.

 



حذف 4 نماينده ايران در رقابت هاي بين المللي امارات
ناكامي هاي جودو تمامي ندارد

در ادامه رقابتهاي بين المللي جودو امارات سعيد مولايي نيز از دور مسابقات حذف شد تا تيم ايران براي كسب مدال چشم به مبارزات سنگين وزنها داشته باشد.
بعد از حذف امير قاسمي نژاد و علي معلومات، سومين نماينده ايران نيز در روز پاياني از دور مسابقات حذف شد تا جمع حذف شده هاي ايران به 4 نفر برسد.سعيد مولايي در وزن 73-كيلوگرم كه دور نخست در پيكار با «سلام امام نظرف اف» از تاجيكستان به برتري دست يافته بود، دور دوم به ديدار «نيام اوچير» نفر 12 رنكينگ جهاني از مغولستان رفت و تنها 3 دقيقه 17 ثانيه دوام آورد و سپس با ضربه فني از دور مسابقات كنار رفت.
روز يكشنبه وحيد بنا با يك پيروزي و يك شكست و ديروز علي معلومات و امير قاسمي نژاد با شكست در دور نخست از گردوه مسابقات حذف شدند. امروز در آخرين روز اين مسابقات جواد محجوب در وزن منهاي 100 كيلوگرم كه هفته گذشته مدال نقره مسابقه هاي بين المللي باكو كسب كرده بود دور نخست با «مارت» از فرانسه روبرو مي شود و در صورت برتري به مصاف برنده سوئد و ليتواني خواهد رفت. در اين وزن 27 جودوكار حضور دارند.
همچنين در وزن به اضافه 100 كيلوگرم، محمدرضا رودكي، سرگروه تيم ملي كشورمان ابتدا به مصاف «فيصل جابالاه» از تونس مي رود و در صورت برتري با «عبدالله تنگري يف» قهرمان نامدار ازبكستان كه جايگاه ششم رنكينگ جهاني را در اختيار دارد مبارزه خواهد كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مرحله نهايي رقابت هاي ليگ دسته اول كشتي آزاد روز جمعه 29 مهر در ساري برگزار مي شود. در مرحله نيمه نهايي اين مسابقات و از ساعت 9 صبح روز جمعه 29 مهر نوين چرم البرز با مجاهدان صنعت برق گلوگاه و پيشگامان آسانسور مازندران با مهرگان قوچان به مصاف يكديگر مي روند. عصر همين روز نيز ديدارهاي رده بندي و فينال برگزار مي شود.
¤ وزنه برداران معلول تيم هيئت تهران در سومين روز از برگزاري مسابقات وزنه برداري امارات موفق به كسب دو مدال نقره و يك برنز شدند. محمد كريمي در دسته 48 كيلوگرم پس از ورزشكاري از مصر به مقام دوم دست يافت. عنوان سوم اين گروه نيز توسط ورزشكاري از انگلستان كسب شد. در دسته 56 كيلوگرم نيز صمد عباسي و موسي آذرپاد از ايران به ترتيب عناوين دوم و سوم را پس از ورزشكاري از مصر به دست آوردند.
¤ تيم واليبال دانش آموزي كشورمان در چارچوب چهارمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني پسران زير 18 سال مدارس آسيا در مصاف با تيم دانش آموزي چين به پيروزي 3 بر صفر رسيد و به دور بعد راه يافت. دومين تيم كشورنيز در اين دوره از مسابقات با پيروزي 3 بر صفر مقابل تايلند به عنوان سرگروه به مرحله بعدي اين رقابت ها راه يافت.
¤ دومين دوره همايش بصيرت و منش پهلواني با حضور مربيان برجسته ورزشكار در شهر مشهد آغاز شد.

 



يك روز تا آغاز هفدهمين دوره رقابت هاي تيراندازي باكمان قهرماني آسيا در تهران
محل مسابقات آسيايي آماده نيست!

در شرايطي كه تنها يك روز به برگزاري هفدهمين دوره رقابت هاي تيراندازي باكمان قهرماني آسيا و انتخابي المپيك به ميزباني تهران باقي مانده است، محل برگزاري اين مسابقات آماده نيست!
مسابقات تيراندازي با كمان قهرماني آسيا در شرايطي روزهاي پاياني هفته جاري در تهران آغاز خواهد شد كه سايت برگزاري اين مسابقات هنوز آماده نشده و تلاش هاي فدراسيون تيراندازي با كمان براي مهيا كردن شرايط ميزباني نيز به جايي نرسيده است. اين مسابقات ابتدا قرار بود در سايت تازه تاسيس برج ميلاد برگزار شود.اما فدراسيون تيروكمان ازآنچه به عنوان دلسردي و عدم امضاي تفاهم نامه بين فدراسيون و شهرداري تهران ياد كرده در نهايت خبر از لغو برگزاري مسابقات در برج ميلاد و تغيير آن به سايت آزادي داد. اما حالا خبر مي رسد كه سايت آزادي نيز براي ميزباني شايسته از تيم هاي شركت كننده آماده نيست.
خبرگزاري مهر با اعلام اين خبر يادآوري مي كند كه كمانداران آسيايي وارد تهران شده اند تا از روز چهارشنبه در سايت آزادي مسابقه خود را شروع كنند اما با تغيير مكان برگزاري مسابقات، زمين تمرين سايت تيروكمان آزادي و بسياري از ملزومات ديگر فراهم نيست. آيا در فاصله يك روز مانده به مسابقات اين مكان براي برگزاري رقابتها آماده مي شود؟!
قرار است در اين زمين تمرين كه در حاشيه زمين اصلي مسابقات است، زمين چمن مصنوعي پهن شود. سوله مخصوص پذيرايي مسابقات به همراه كانكس هايي براي استقرار داوران، استراحت ورزشكاران، بخش خبرنگاران، حضور مسئولان
و .... در نظر گرفته شده اما هنوز آماده ميزباني نيست.هفدهمين دوره مسابقات تيراندازي باكمان قهرماني آسيا و انتخابي المپيك لندن از 28 مهر تا دوم آبان ماه در تهران برگزار مي شود.

 



مرحله گروهي ليگ قهرمانان
تلاش منچستريونايتد براي رسيدن به صدر جدول

مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا از سه شنبه شب با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي شود.
هفته سوم از مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي شود كه در مهمترين ديدار رئال مادريد در ورزشگاه سانتياگو برنابئو ميزبان المپيك ليون خواهد بود. در اين گروه رئالي ها با 6 امتياز صدرنشين هستند و مدعي صعود از گروه به شمار مي روند. پيش بيني مي شود رقابت بر سر عنوان دوم از هم اكنون بين المپيك ليون و آژاكس باشد. در ديگر بازي حساس امشب منچستريونايتد در زمين اتلول روماني به ميدان مي رود. از جمله نكات قابل بيان اين گروه آن است كه بازل و بنفيكا هر يك با 4 امتياز در رده هاي اول و دوم هستند و در عين شگفتي منچستريونايتد بزرگ و نامي صاحب رده سوم است.برنامه رقابت هاي سه شنبه شب به شرح زير است:
گروه A:
¤ منچسترسيتي - ويارئال اسپانيا
¤ ناپولي ايتاليا - بايرن مونيخ
گروه B:
¤ زسكا مسكو روسيه - ترابوزان اسپور تركيه
¤ ليل فرانسه - اينتر ايتاليا
گروهC:
¤ باسل سوئيس - بنفيكاي پرتغال
¤ اتلول گالاتي روماني - منچستريونايتد
گروه D:
¤ دينامو زاگرب كرواسي - آژاكس هلند
¤ رئال مادريد - ليون

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14