(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 مهر 1390- شماره 20051

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمريكا در پي چيست ؟ (يادداشت روز)
دبير شوراي عالي امنيت ملي:آمريكا با دروغ سازي درباره نيروي قدس نمي تواند از بحران داخلي فرار كند
ديگ (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
با رد اتهامات آمريكا ايران خواستار گفت وگو با ارباب سيار در زندان اف.بي.آي شد
ارسال گزارش سوءاستفاده مالي چندين شركت به كميسيون اصل 90
بلندپايگان دولت اصلاحات نوچه نهضت آزادي شده اند (خبر ويژه)
شخصيت متهم غيرقابل اعتمادتر است يا سناريونويسان سازمان سيا؟! (خبر ويژه)
روايت سيدحسن نصرالله از وخامت حال آمريكا در منطقه (خبر ويژه)
ربع پهلوي: شرايط اقتضا مي كرد كه پدرم سرسپرده باشد! (خبر ويژه)
مدير مخالف ماهواره بركنار شد (خبر ويژه)



آمريكا در پي چيست ؟ (يادداشت روز)

از روز چهارشنبه گذشته، يعني زماني كه رييس اف بي آي و وزير دادگستري آمريكا ناگهان در صفحات تلويزيون هاي غربي ظاهر شدند و با سرهم كردن داستاني كه هنوز هم چيزي از غرابت آن كاسته نشده، ايران را متهم به تلاش براي ترور سفير عربستان در واشينگتن كردند، دو سوال به طور جدي مطرح شده است: سوال اول اين است كه آمريكا به دنبال چيست و سوال دوم هم اين است كه آيا براي رسيدن به آنچه دنبال آن است، راه مناسبي را انتخاب كرده است؟اين نوشته به سوال اول مي پردازد. براي اينكه بفهميم هدف آمريكايي ها چيست، سرراست ترين راه اين است كه ببينيم اكنون نيازهاي آمريكا چيست. وقتي دانستيم آمريكا به چه چيزي نياز دارد آن وقت ديگر دشوار نخواهد بود كه دريابيم هدف از خيمه شب بازي سر به نيست كردن عادل الجبير چه بوده است. فهرست نيازهاي راهبردي آمريكا را مي توان به شكل زير خلاصه كرد:
1- نخستين نياز آمريكا و به طور مشخص باراك اوباما رييس جمهور اين كشور آن است كه خود را هر چه سريع تر و به شكلي آبرومندانه از بحران داخلي كه در آن گرفتار شده و روز به روز در حال گسترش بيشتر است، خلاص كند. راه منطقي اين بود كه اوباما براي حل اين بحران از طريق علاج مشكلات اقتصادي و اجتماعي كه برانگيزاننده آن است اقدام كند. اما اين روش امكان پذير نيست چرا كه اولا جمهوري خواهان كه اكنون به گفته مايكل مك كانل رهبر اكثريت جمهوري خواه سنا «مهم ترين اولويت» خود را عدم تكرار دولت اوباما اعلام كرده اند حاضر به هيچگونه همكاري در پروژه افزايش كمك هاي تامين اجتماعي به مردم آمريكا نيستند؛ ضمن اينكه اگر هم بودند معلوم نبود بحران فعلي قابل علاج باشد. بنابراين، طبعا بهترين راه براي اوباما اين است كه هر چه سريع تر به الگوي سنتي «تمركز بر تهديد خارجي، امنيتي كردن فضا و ترساندن مردم» آمريكا متوسل شود. اين تنها راه باقي مانده براي دولت و رييس جمهوري است كه مي گويد خبر اعتراض مردم به گرسنگي و بي كاري شان را از تلويزيون شنيده است. اوباما تصور مي كند متهم كردن ايران به طراحي پروژه اي كه بنا بوده 150 نفر در آن كشته شوند مجددا فضاي ذهني مردم آمريكا را به سمت جبهه گيري در مقابل تهديد خارجي سوق مي دهد و معضلات اقتصادي و اجتماعي تبديل به مسئله دست دوم خواهد شد.
2- دومين مسئله براي آمريكا كه مي توان آن را يك معضل دو حزبي خواند كه ضرورتا اختصاصي به دموكرات ها و اوباما هم ندارد، اين است كه روند تحولات در منطقه خاورميانه دقيقا بر خلاف پيش بيني هاي آنها هر چه بيشتر به سمت روي كار آمدن اسلام گرايان در نقاط مختلف در حال حركت است. آمريكايي ها در ماه هاي اول تصور مي كردند مي توانند قيام هاي منطقه را با الگوهاي سكولار و بر مبناي نيازهاي اقتصادي مردم تحليل و مثلا از طريق كمك هاي اقتصادي آن را علاج كنند. علاوه بر اين، نگاه آمريكا اين بود كه خواهد توانست با جمع كردن حركت هاي مردمي از كف خيابان و شيره ماليدن بر سر مردم با وعده اصلاحات، از سرنگون شدن بقيه ديكتاتورهايي كه در واقع تنها تكيه گاه هاي راهبرد منطقه اي آمريكا محسوب مي شوند جلوگيري كند. اكنون آمريكايي ها در حال دريافتن اين نكته هستند كه قيام هاي منطقه اگر مستقيما ايران را تقويت نكرده باشد از طريق باز كردن راه براي روي كار آمدن اسلام گراترين نيروهاي منطقه، قدرت هژمونيك آمريكا و امنيت اسراييل را به طور جدي كاهش داده است و در حالي كه بهار عربي در آستانه يك سالگي است هيچ آينده اي جز اسلام گرايي ضد آمريكايي براي آن متصور نيست. لازم نيست كسي در واشينگتن اعتراف نامه بنويسد كه ايران بازي را برده است. همين كه آمريكايي ها به صراحت اعلام مي كنند جلوگيري از تبديل شدن ايران به يك الگو براي آينده منطقه مهمترين اولويت امنيت ملي آنهاست كافي است كه بشود فهميد از چه چيزي و چقدر نگرانند. بدون شك، اكنون براي آمريكا هيچ چيز مهمتر از اين نيست كه الگوي ايران - به معناي ضديت پيگير با آمريكا و اسراييل- در منطقه تكثير نشود. از بيش از 6 ماه پيش همه تلاش آمريكايي ها اين است كه به مردم منطقه بگويند ايران الگوي خوبي براي تقليد نيست. علت اصلي تشديد ناگهاني فشارها بر ايران و پرونده سازي هاي پي در پي هم چيزي غير از اين نيست كه مردم منطقه كه اكنون در آستانه يك انتخاب تاريخي قرار گرفته اند به اين نتيجه برسند كه الگوي ايران چيزي غير از دردسر ندارد و بنابراين بهتر است فكر تبديل شدن به ايراني ديگر را از سر خود بيرون كنند. اكنون آمريكا ايران را به يك عمليات تروريستي مستقيم درون خاك خود متهم كرده است. از سوي ديگر اعلام شده كه يوكيا آمانو مدير كل گوش به فرمان آژانس بناست در گزارش آينده خود به نشست شوراي حكام ادعاهاي تاريخي آمريكا درباره وجود يك جنبه نظامي در برنامه هسته اي ايران را بدون اينكه هيچ شاهد و مدركي در دست داشته باشد تاييد كند. احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران هم كه بنا بود در ماه سپتامبر عليه ايران گزارش بدهد، تازه روز يكشنبه متن گزارش خود را منتشركرده است. همزماني سوق دادن 3 پرونده حقوق بشر، تروريسم و هسته اي به «وضعيت مرزي» بدون شك اتفاقي نيست. اما بر خلاف آنچه برخي تصور كرده اند هدف آن مطلقا اين نيست كه آمريكايي ها مي خواهند خود را براي درگيري با ايران آماده كنند بلكه كاملا برعكس آنچه آمريكا اكنون در پي آن است فقط اين است كه از تبديل شدن بهار عربي به بهار ايراني جلوگيري كند.
3- سومين هدف مشخصا مربوط به اسراييل است. اسراييلي ها بدون شك خود را بزرگترين بازنده تحولات اخير منطقه مي دانند. اگر تهديد بيداري اسلامي براي آمريكا تهديد راهبردي باشد، اين تهديد براي اسراييل موجوديتي است. وجود يك تيم به شدت عصباني و بي تدبير حاكم بر تل آويو هم مزيد بر علت شده تا به قول مئير داگان اسراييل با بدترين دولت وارد بدترين دوران تاريخ خود شود. با يك تحليل كاملا ساده و فاقد پيچيدگي مي توان دريافت كه اسراييل اصلي ترين طرفي است كه از متهم شدن ايران در اين پرونده سود مي برد، لااقل به 3 دليل:
دليل اول اين است كه صهيونيست ها احساس مي كنند طرح اين موضوع مي تواند آنها را از تقابل بسيار شديدي كه اخيرا با اعراب و بقيه جامعه جهاني در مورد موضوع فلسطين پيدا كرده اند نجات بدهد و مجددا ايران را به عنوان «تهديد شماره يك» احيا كند.
دومين دليل اين است كه براي اسراييلي ها وادار كردن اعراب به ورود به فاز مقابله عملي با ايران و تبديل كردن منازعه عربي- ايراني به يك معضل غير قابل حل، داراي ارزش استراتژيك است چرا كه به خيال خام و ابلهانه آنها- يك نيروي منطقه اي، به نيروهاي فرامنطقه اي موجود كه هدف مهار ايران را تعقيب مي كنند اضافه مي كند.
سومين و مهم ترين دليل اما مربوط به برنامه هسته اي ايران است. اخيرا اسراييلي ها بوضوح به اين تحليل رسيده اند كه غرب از تداوم بخشيدن به استراتژي تحريم در مقابل ايران نااميد شده و اين احتمال جدي است كه در چارچوب برخي ابتكارات ديپلماتيك به سمت پذيرش غني سازي در ايران حركت كند. براي اسراييل حقيقتا كابوسي بزرگتر از اين وجود ندارد كه غرب زندگي در كنار يك ايران هسته اي را بپذيرد و با آن كنار بيايد. چرا كه غرب در اين حالت، آشكارا به شكست خود در برابر ايران اعتراف كرده است و اين براي رژيم صهيونيستي پيامي شكننده و كابوس گونه در پي دارد.
اين بحث واقعا ناقص است و مي توان و بايد آن را ادامه داد. از جمله لازم است به دقت در اين باره بحث شود كه ارتباط اين پرونده سازي ها با تحولات داخلي ايران چيست و غرب در پي بيرون كشيدن كدام نتيجه خاص از فرايندهاي سياست داخلي در ايران است. با اين حال، يك نكته روشن است و آن هم اينكه آمريكايي ها شايد بتوانند سر و صدا بكنند- و مي كنند- اما از حيث توانايي و اعتماد به نفس براي اقدام عليه ايران و از نظر توان متقاعد سازي جامعه جهاني عليه ايران در بدترين وضعيت ممكن قرار دارند. بنابراين، اين بار هم احتمالا اقدام آمريكا تناسبي با ادعاهايش نخواهد داشت چرا كه ادعاهايش تناسبي با توانايي هايش نداشته است.
مهدي محمدي

 



دبير شوراي عالي امنيت ملي: آمريكا با دروغ سازي درباره نيروي قدس نمي تواند از بحران داخلي فرار كند

سعيد جليلي تروريست ها، آمريكا و ديكتاتورهاي منطقه را دشمنان اصلي نيروي قدس اعلام كرد.
نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اظهار داشت: آمريكا نمي تواند به مدد جنگ افزارهاي نظامي و زرادخانه هاي رسانه اي و بهره گيري از فشارهاي اقتصادي و مالي بحران مخالفت 99درصدي با خود در داخل و خارج را بپوشاند.
سعيد جليلي كه در جمع خبرنگاران صحبت مي كرد، افزود: حركت وال استريت نمادي از مخالفت 99 درصدي جامعه جهاني با دولتمردان آمريكاست كه امروز به خيابان هاي نيويورك رسيده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: امروز سؤال اصلي مردم جهان و مردم آمريكا اين است كه چرا بايد يك درصد به مدد جنگ افزارهاي نظامي، زرادخانه هاي هسته اي و اهرم هاي اقتصادي براي 99درصد جامعه جهاني تصميم گيري نمايند.
جليلي با اشاره به سناريوسازي اخير آمريكا گفت: اين سناريوسازي يك حركت نرم افزاري رژيم آمريكا عليه حركت اعتراضي مردم آمريكا و براي انحراف افكار عمومي به بهانه امنيتي است و افزود: آمريكا بايد بداند با ساخت تهديدهاي موهوم دروغين و با امنيتي كردن فضا نمي تواند از بحران هاي داخلي و خارجي كه به آن مبتلاست خلاصي پيدا كند.
جليلي تاكيد كرد: دستگيري صدها نفر به خاطر اعتراض هاي مردمي و سناريوسازي براي انحراف افكار عمومي مردم آمريكا به بهانه هاي امنيتي دو حركت مكمل سخت افزاري و نرم افزاري رژيم حاكم بر آمريكا براي رهايي از بحران هاست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: اينكه قدرتي مثل آمريكا در كنار سركوب اعتراض هاي مردمي با توسل به چنين شيوه هايي بخواهد خود را از بحران هاي داخلي و خارجي برهاند نشانه ضعف مفرط، استيصال و علامت باليني از احتضار ابرقدرتي آمريكاست.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: آمريكا نمي تواند به مدد ابزارهاي قدرتي كه دارد جرائم تروريستي خود را بپوشاند و افكار عمومي جهاني به خصوص منطقه نمي تواند از جرائم تروريستي آمريكا چشم پوشي كند.
وي افزود: آمريكا متهم اصلي تروريسم است و كارنامه دولت آن يك كارنامه تروريستي است و با فرار به جلو نمي تواند سابقه رفتارهاي تروريستي خود را بپوشاند.
جليلي با اشاره به تاريخ نيم قرن اخير و بخصوص ده سال اخير در منطقه و شواهد اقدامات تروريستي آمريكا گفت: فرار به جلوي آمريكا مانع از تعقيب آن نخواهد شد و ادعاي اخير آمريكا فرصتي ايجاد كرد تا آن را در فرار به جلو تعقيب كنيم.
جليلي افزود: شواهد ما عليه اقدام هاي تروريستي آمريكا مبتني بر توهمات نبوده و براساس واقعيات است و اسناد و شواهد ارتباط سرويس جاسوسي آمريكا با سركرده گروهكي كه جان 400 شهروند ما را هدف قرار داده است را سال گذشته براي دبيركل سازمان ملل ارسال كرديم و اين موضوع را رسما از طريق سفارت سوئيس به رژيم آمريكا ابلاغ كرده ايم.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: شبكه ترور آمريكا در دو سال اخير چهره هاي علمي و برجسته اي در جهان اسلام را هدف قرار داده اند و چهره هايي كه مانع دخالت آمريكا و مخالف سياست هاي آمريكا هستند هدف حملات تروريستي قرار مي گيرند.
جليلي پرسيد: چه رابطه اي بين آمريكا و گروههاي تروريستي است كه هركس با سياست هاي آمريكا مخالفت مي كند هدف اقدام تروريستي قرار مي گيرد؟ سؤال اصلي جامعه جهاني اين است كه چرا و چگونه آمريكا و تروريست ها هدف مشترك پيدا مي كنند، چرا افرادي را كه رژيم آمريكا تحريم مي كند تروريست ها اقدام به ترور آنها مي كنند؟ چه رابطه اي بين آمريكا و جريان هاي تروريستي وجود دارد كه هر دوي آنها نيروي قدس را هدف قرار مي دهند، چه رابطه اي بين آمريكا و ديكتاتورهاي منطقه مثل صدام و مبارك وجود دارد كه هر دو نيروي قدس را هدف قرار داده اند؟
جليلي اظهار داشت: مبارزه با آمريكا از محورهاي همبستگي ملي در كشور ما و همبستگي منطقه اي و همبستگي امت اسلامي است كه در دو اجلاس بيداري اسلامي و حمايت از فلسطين تجلي پيدا كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به فهرست اقدام هاي تروريستي آمريكا بر تلاش براي رسيدگي به اين جرائم و تعقيب متهمان آن در دادگاهي بين المللي تاكيد كرد.

 



ديگ (گفت و شنود)

گفت: يك سايت سلطنت طلب به گروه هاي اپوزيسيون پيشنهاد جالب و جذاب و هيجان انگيزي داده است!
گفتم: چه پيشنهادي؟!
گفت: نوشته است، حالا كه جنبش تسخير وال استريت به راه افتاده و دولت آمريكا را تحت فشار قرار داده لازم است گروه هاي اپوزيسيون هم جنبش تسخير خيابان فردوسي را راه اندازي كرده و اين خيابان را اشغال كنند!
گفتم: شايد منظورش اين است كه با حضور خود خيابان فردوسي را پر از آشغال كنند!
گفت: چه عرض كنم؟! يكي از گروه هاي اپوزيسيون با فحاشي به رضا ربع پهلوي نوشته، چرا باز هم مثل پدرت پرت و پلا مي گويي؟ اپوزيسيون در آمريكا و اروپا هم توان يك اجتماع ده نفري را ندارد. آنوقت چطوري به ايران برود و خيابان فردوسي را اشغال كند و...
گفتم: يارو به رفيقش مي گفت؛ اگر گوشت داشتيم، نخود لوبيا داشتيم و زردچوبه و پياز هم داشتيم، ديگ همسايه رو قرض مي گرفتيم و يك آبگوشت بار ميذاشتيم! و بعد كمي فكر كرد و گفت؛ اما حيف كه نون نداشتيم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در جواب شعر يكي از شهروندان تهراني كه از سفر امام خامنه اي به استان كرمانشاه احساس دلتنگي كرده بود به عنوان يك شهروند كرمانشاهي به نمايندگي از مردم خوب و خون گرم اين خطه از ميهن اسلامي قطعه شعري سروده ام كه اميدوارم در اين ستون چاپ شود.
ما هم باور كنيد مردم تهران، تشنه ايم
23 بهار است كه باران نديده ايم
گرچه دريا را در دل خود جاي داده ايد
ما لحظه اي است كه به سامان رسيده ايم
جلال محمودي از كرمانشاه
¤ تا حب علي به جان ما جاري است
محصول حضور عشق بيداري است
آمادگي و بصيرت و شادابي
از سيدعلي به جان ما ساري است
2650---0911
¤ كشورهاي مدعي دموكراسي اگر راست مي گويند نظام سرمايه داري را به رفراندوم بگذارند تا براي يك بار هم كه شده از خواسته هاي مردمشان آگاه شوند.
4712---0916
¤ عملكرد و سياست يك بام و دو هواي سازمان ملل در مديريت بر عرصه جهاني به ويژه در ارتباط با خيزش و بيداري اسلامي و در بحبوحه عدم پاسخگويي به خيزش ضدسرمايه داري در جهان بر همگان روشن است. پيشنهاد مي شود يك كنفرانس بين المللي در تهران تشكيل شود و راهكارهاي لازم توسط نخبگان عرصه دين و سياست به منظور طراحي مجدد سازمان ملل متحد جهاني و منطقه اي مورد بررسي قرار گيرد.
گودرزي اصفهان
¤ سفير دولت سعودي چه ارزشي براي ترور شدن دارد كه كشور ديگري بخواهد دست به اين كار بزند. آمريكا هدفش اين است كه عربستان را از اين طريق مضحك بر سر زبان ها بيندازد و آن را رقيب ايران جلوه بدهد. اين كارها در حكم نفس مصنوعي دادن به افرادي است كه نفس آنها به شماره افتاده و رو به موتند.
1925---0916
¤ يكمين سالگرد عروج غريبانه 18كبوتر خونين بال، شهداي دهه كرامت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان را گرامي مي داريم. روحشان شاد و قرين روح ا....
مسلم رضايي خرم آباد
¤ اگر در انتخاب رؤساي دانشگاه ها از مديران مؤمن و انقلابي استفاده شود مشكل دانشگاه مفيد در قم پيش نمي آيد كه مديريت دانشگاه با دانشجويان ولايي برخورد بكنند و اسباب خوشحالي مرفهين بي درد و ضدانقلاب را فراهم سازد.
7925---0915
¤ چرا چند سال است كه پرداخت وام مسكن به فرهنگيان متوقف شده است؟ از هيئت محترم دولت به ويژه وزير آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به حل اين مشكل فرهنگيان عنايت نمايند.
1044---0913
¤ از رشت تماس گرفته ام. مي خواهم، شدت ناراحتي خودم را از شبكه ماهواره اي وهابيت كه به طور مرتب عليه اهل بيت و ائمه معصومين(ع) برنامه پخش مي كند اظهار بكنم. گلايه بنده در اين مورد متوجه مسئولين محترم است كه چرا روي اين شبكه هاي تخريب گر پارازيت ايجاد نمي كنند.
عرياني از رشت
¤ از مسئولين نساجي شماره 3 قائم شهر درخواست مي شود نسبت به پرداخت سه ماهه حقوق كاركنان خود اقدام نمايند.
6256---0911
¤ چطور مدارس شاهد براي فرزندان فرهنگيان رايگان است ولي براي فرزندان ايثارگر كه در 8 سال دفاع مقدس به پاسداري از نظام مقدس برخاستند رايگان نيست؟
6086---0916
¤ ساخت پروژه هايي مانند هتل هاي طلايي كيش كه محل خوش گذراني سرمايه داران و مرفهين بي درد جامعه مي باشد چگونه با عدالت اسلامي سازگاري دارد و عجيب اينكه در دولت عدالت محور دهم نيز اين پروژه ها متوقف نشد بلكه تداوم پيدا كرد.
9443---0913
¤ راه حل منطقي براي جلوگيري تصادف موتورسواران اين است كه فروشندگان اين نوع وسيله نقليه آن را به افرادي كه داراي گواهينامه رانندگي موتورسيكلت هستند بفروشند و در صورت عرضه به افراد فاقد گواهي نامه مقصر شناخته شوند و پاسخگو باشند.
1277---0914
¤ ده سال است كه براي خريد زمين كنار منزل خود در اهواز براي راه اندازي نانوايي نامه نگاري مي كنم و حتي نامه ام دستور دفتر رياست جمهوري نيز دارد. با اين حال مي گويند كاربري زمين فضاي سبز مي باشد. ولي الان يك فرد ثروتمند آن را از شهرداري خريده و در حال ساخت برج مي باشد. پيگيري كردم متوجه شدم كه فرد برج ساز با پول تمام موانع سر راه را برداشته است.
كاوياني
¤ قطارهاي مترو خط تهران- كرج به حدي آهسته حركت مي كنند كه سرعت آنها با سرعت دوچرخه برابري مي كند. آيا مشكلي وجود دارد كه مسافرين را زودتر به مقصد برسانند.
8512---0919
¤ چرا در سازمان آتش نشاني قوانين كارگران جانباز در خصوص نحوه پرداخت سنوات بازنشستگي اجرا نمي شود؟
سيدجلال- جانباز 55درصد
¤ خانواده مستضعفي مي خواهد بيمه قاليبافي بشود از او 5 ميليون تومان مطالبه مي كنند تا او را بيمه كنند. چنين افرادي كه سني از آنها گذشته بويژه خانم هاي خانه داري كه از قالي بافي امرار معاش مي كنند اين مبلغ را از كجا بياورند. از مسئولان خواهش مي كنم كه در اين باره چاره اي بينديشند.
يك خانم شهروند از كاشان
¤ متأسفانه از زمان آغاز سال تحصيلي تاكنون، مسئولان محترم آموزش وپرورش در مدارس شير توزيع نكرده اند. از مسئولان اين وزارتخانه درخواست مي شود با توجه به اهميت اين مسئله هرچه زودتر تدابيري بينديشند چون تبعات بعدي آن هزينه چندين برابري را به خانواده ها و دولت تحميل خواهد كرد.
سليمان بلغار
¤ شركت سايپا براي متقاضيان پرايد دوگانه سوز كه قبلاً ثبت نام كرده اند دعوت نامه ارسال مي كند و اظهار مي دارد پرايد دوگانه سوز توليد نشده ولي باز همان موقع براي پرايد دوگانه سوز ثبت نام جديد به عمل مي آورد. اين تناقض ها در اين شركت چه زماني پايان مي يابد.
0639---0912
¤ حال كه دولت خريد كالاهاي مشابه خارجي را براي دستگاههاي دولتي ممنوع اعلام كرده جلوي ورود كالاهاي چيني بويژه پارچه هاي با كيفيت پايين را به داخل بگيرد و در اين راه تا مي تواند سخت گيري كند. كافي است در تهران سري به باب همايون و لباس فروشي هاي اين خيابان بزنيد تا از نزديك تسخير چيني ها را ببينيد.
2748---0912
¤ از استاندار محترم و مدير كل آب و فاضلاب استان لرستان درخواست مي شود مشكل آب آشاميدني روستاي رومياني از توابع كوهدشت لرستان را كه بيشتر از 5 هزار نفر جمعيت دارد و سه دهه از آب آشاميدني محروم بوده است مرتفع نماييد.
7379---0936
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخ 30/6/90 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» محدوده كوچه زارع نژاد منشعب از خيابان شهيد داود دژكام واقع در ميدان شكوفه به آگاهي مي رساند: مشكل خاموشي معابر محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
از مشتركين محترم تقاضا مي شود به منظور طرح هرگونه درخواست، پيشنهاد، انتقاد و... با شماره تلفن 85121 تماس حاصل نمايند.
 



با رد اتهامات آمريكا ايران خواستار گفت وگو با ارباب سيار در زندان اف.بي.آي شد

سرويس سياسي-
با گذشت چند روز از سناريوي ساختگي آمريكا مبني بر تلاش ايران براي ترور سفير عربستان در واشنگتن، وزارت امور خارجه كشورمان با احضار كاردار سوئيس خواستار دسترسي كنسولي به ارباب سيار يكي از متهمان اين پروژه شد.
وزارت امور خارجه براي دومين بار كاردار سوئيس را به عنوان حافظ منافع آمريكا در ايران احضار كرد و خواستار دسترسي كنسولي تهران به منصور ارباب سيار، تبعه ايراني- آمريكايي شد كه به اتهام توطئه ترور عليه سفير عربستان در بازداشت به سر مي برد.
براساس گزارشي كه خبرگزاري فارس منتشر كرده است، دستيار معاون وزير امور خارجه ايران با تسليم يادداشتي به كاردار سوئيس در تهران، گفته است كه «ترديدي در بي اساس بودن ادعاي آمريكا وجود ندارد.»
وي افزوده است «ولي ارائه اطلاعات شخصي متهم و فراهم كردن دسترسي كنسولي به نامبرده از وظايف دولت آمريكاست و هرگونه تاخير در آن مغاير منطق حقوق بين الملل و تعهدات دولت آمريكاست.»
هفته گذشته مقام هاي امنيتي و قضايي آمريكا اعلام كردند كه توطئه ترور دو ايراني را براي ترور عادل الجبير، سفير عربستان در واشنگتن و انفجار در سفارتخانه هاي عربستان و اسرائيل را كشف و خنثي كرده اند.
منصور ارباب سيار، تبعه ايراني- آمريكايي، در حال حاضر در بازداشت به سر مي برد ولي غلام شكوري كه آمريكا مي گويد عضو نيروي قدس سپاه پاسداران است متواري است و احتمالا در ايران به سر مي برد.
كاردار سوئيس در تهران گفته است كه «جزئيات ملاقات قبلي در اين زمينه به دولت آمريكا منعكس شده و همچنان منتظر دريافت پاسخ هستيم.»
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان نيز ديروز در جمع خبرنگاران به مقامات سعودي توصيه كرد كه در دامي نيفتند كه خارج شدن از آن برايشان مشكل باشد.
وي گفت: مقامات عربستان سعودي بايد جانب احتياط را رعايت كنند، يقينا مسئولين عربستاني مي دانند كه اين سناريوي اخير در جهت ايجاد شكاف و اختلاف بين كشورهاي منطقه است و من اميدوارم مسئولين عربستان نسبت به اين مساله توجه بيشتري داشته باشند و با احتياط بيشتري برخورد كنند.
صالحي تاكيد كرد: اين سناريو با شيوه اي كه ارائه شد و با شتاب و عجله اي كه در آن به كار رفت بسيار مشكوك است. وقتي مي خواستند اين سناريو را مطرح كنند من شاهد بودم كه وزير دادگستري و مقامات قضايي و امنيتي آمريكا چنان شتابزده و بدون داشتن استحكام و استواري در استدلال، مسائلي را مطرح مي كردند آنها صرفا مي خواستند مساله اي را به خورد افكار عمومي بدهند و جوسازي و موج و هياهوي رسانه اي ايجاد كرده بودند و مي خواستند از آن استفاده كنند و به اعتبار پيشينه كارهاي تبليغاتي گام بردارند. پيشينه تبليغاتي كه پيش از اين هيتلر از آن استفاده كرده بود و به مشاور خود مي گفت اگر مي خواهي دروغي را بگويي آن را هم محكم بگو، بلند بگو و هم تكرار كن و مردم را بسيج كن به گونه اي كه خود نيز آن دروغ را باور كني. امروز آمريكا نيز از اين شيوه استفاده مي كند؛ اما از آنجا كه اين موضوع از اساس دروغ است و پايه اي ندارد يقينا آثار مخرب آن دامن خودشان را خواهد گرفت.
وي گفت: ما از آمريكا خواسته ايم اطلاعات مربوط به اين افراد دستگير شده را به ما بدهند تا ما پيشينه اين افراد را بررسي كنيم.
صالحي تاكيد كرد: ايران كشوري مسئول نسبت به تعهدات بين المللي خود است و البته از حقوق خود در چارچوب مقررات بين المللي و كنوانسيون هاي بين المللي دفاع خواهد كرد. ما در موضوع هسته اي نشان داديم همانگونه كه نسبت به حقوق مان پيگير هستيم، نسبت به تعهدات مان نيز عمل كرده ايم و در ساير زمينه ها نيز به همين گونه است.
در همين رابطه، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از برخي منابع ديپلماتيك اعلام كرد كه نامه ضد ايراني دولت عربستان رسما تحويل شوراي امنيت سازمان ملل شد.

 



ارسال گزارش سوءاستفاده مالي چندين شركت به كميسيون اصل 90

يك عضو كميسيون اصل 90 از دريافت گزارشي مبني بر سوءاستفاده هاي چند شركت به ارزش يكصد و هشتاد ميليون دلار خبر داد.
مرتضي آقاتهراني نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در مورد ارسال يك گزارش از دستگاه اجرايي مبني بر سوءاستفاده ميلياردي چند شركت از قبيل شركت هاي ابريشم سبلان، تارا سبلان، پارس فلز، بتوم تجار و جاودان كار اروند به ارزش يكصد و هشتاد ميليون دلار كه بصو رت گشايش اعتبار اسنادي براي ورود كالا بوده است اظهار داشت: اين گزارش به كميسيون اصل نود مجلس رسيده است و اكنون در حال بررسي توسط اعضا مي باشد.
عضو كميسيون اصل نود درباره محتوا و محورهاي تخلف در اين گزارش گفت: محتواي اين گزارش در حال بررسي مي باشد و در حال حاضر رسانه اي كردن آن ممكن نيست و پس از بررسي كامل و وصول نتيجه گزارش كامل اعلام مي گردد.
گفتني است اين شركت ها تسهيلات ارزي از دولت به ارزش صدو هشتاد ميليون دلار براي ورود كالا دريافت كرده اند اما نه تنها كالايي وارد كشور نكرده اند بلكه اين مبلغ صرف مصارف ديگري شده از جمله اينكه به حساب شخصي برخي از مديران اين شركت ها واريز شده است.

 



بلندپايگان دولت اصلاحات نوچه نهضت آزادي شده اند (خبر ويژه)

يك همكار صداي آمريكا با اشاره به نامه تهديدآميز شماري از اعضاي گروهك هاي نهضت آزادي و حزب مشاركت به خاتمي، از وي خواست علنا انتخابات مجلس شوراي اسلامي را تحريم كند.
«آرش-س» با اشاره به امضاي برخي از اعضاي دولت خاتمي پاي بيانيه مشترك با نهضت آزادي با مضمون مخالف با شركت در انتخابات نوشت: طيف موسوم به ملي-مذهبي، در سابقه شان تحريم انتخابات را داشته اند اما اين طيف از نزديكان محمد خاتمي اولين بار است كه چنين تجربه اي را دارند. به نظرم محمد خاتمي كه حال در غياب موسوي و كروبي به نوعي نماد منتقدان دولت است بايد خيلي زودتر موضع اش را درباره انتخابات روشن كند. موسوي و كروبي پيش از اين نشان دادند كه موضع شان چيست و انتظار است كه خاتمي هم در قبال انتخابات موضعي مشخص داشته باشد.
يادآور مي شود در نامه تهديدآميز مذكور و در كنار امضاي برخي عناصر سابقه دار گروهكي، اسامي محمد ستاري فر، رمضان زاده، نجفقلي حبيبي، محمود حجتي، صفدر حسيني، هادي خانيكي، داود سليماني، علي شكوري راد، احمد شيرزاد، فيض الله عرب سرخي، علوي تبار، مرتضي مبلغ، محسن ميردامادي و محمد نعيمي پور ديده مي شود و حاكي از انحلال كامل فتنه گران مدعي اصلاح طلبي در جريان براندازي وابسته به آمريكاست.
در اين ميان محمدجواد حق شناس عضو حزب اعتمادملي در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اصلاح طلبان هنوز در مورد حضور در فعاليتهاي انتخاباتي، به توافق قطعي و نهايي نرسيده اند. حضور اصلاح طلبان در انتخابات به دليل گستردگي گروه ها و تشكل هاي حاضر در آن، داراي موافقان و مخالفان جدي بوده و طيف هاي مختلف اصلاح طلبان دراين باره اختلاف دارند.
وي با اشاره به اينكه بخشي از اصلاح طلبان، به پيگيري روند فعاليت سياسي خود از طريق انتخابات معتقدند، افزود: از ديدگاه اين بخش، بايد روند اصلاح طلبي را از طريق محور تاثيرگذار انتخابات در ظرفيت حداكثري دنبال كرد.
يادآور مي شود طيفي از اصلاح طلبان ورود در فاز تحريم انتخابات را زدن تير خلاص به جريان متبوع خود كه در فتنه سبز رد پاي پاك نشدني بر جاي گذاشته مي دانند و معتقدند آن خطاي استراتژيك را نبايد با خيانتي ديگر تعميق كرد اما شمار ديگري از مدعيان اصلاح طلبي كه خود را به آخر خط رسيده و مهره سوخته مي دانند، مي كوشند تا طيف اول را نيز در آلودگي هاي خود سهيم كنند. طيف دوم هر چند كه خاتمي را از خود مي دانند اما مي ترسند او به خاطر سردرگمي و سرخوردگي از فتنه سبز، پشت فتنه گران را خالي كند و به ادامه نقش آفريني پرهزينه در بازي فتنه گران تن ندهد.
خاتمي در سالهاي اول انقلاب سخنراني ها و نوشته هاي انتقادي بسيار تندي عليه عملكرد خيانت آلود سران نهضت آزادي بر جاي گذاشته و لحن امروز و ملامت آلود امثال ابراهيم يزدي عليه وي عبرت آموز به نظر مي رسد.




 



شخصيت متهم غيرقابل اعتمادتر است يا سناريونويسان سازمان سيا؟! (خبر ويژه)

«برخي مقامات آمريكايي معتقدند ماجراي متهم كردن ايران به عمليات تروريستي به مصلحت نيست چون به تنش در منطقه خواهد افزود.»
اين خبر را «رويترز» ضمن گزارشي منتشر كرد و به نقل از يك مقام ارشد دولت آمريكا نوشت: «بسياري در مورد جزئيات اين توطئه و نسبت دادن آن به حكومت ايران شك و ترديد دارند و به همين خاطر ممكن است به نيت دولت آمريكا براي نتيجه گيري سريع و بهره برداري از اين موضوع سوءظن پيدا كنند.» اكثر مقامات آمريكايي كه در اين مورد حاضر به گفت وگو شده اند ترجيح دادند كه نام و مقام آنها در اين گزارش قيد نشود چون اظهارنظر علني در اين مورد جزو وظايف و اختيارات آنها نيست. دومين مقام آمريكايي نيز به خبرگزاري رويترز گفته است كه در مورد سياست اعمال فشار بيشتر به ايران و يا تصويب تحريم هاي بيشتر ترديد و نگراني هايي دارد.
خبرگزاري رويترز مي افزايد: داده هاي عجيب مربوط به اين ماجرا و از جمله پيشينه و شخصيت غيرقابل اعتماد متهم اصلي، منصور ارباب سيار و مراجعه وي به يك عضو باند مكزيكي قاچاق مواد مخدر كه از قضا خبرچين پليس آمريكا بوده است شك و ترديدهاي فراواني را در مورد اين موضوع در ميان كارشناسان امور ايران برانگيخته است.
در همين حال «پل پيلار» يك مقام سابق سيا گفت: اظهارات تند باراك اوباما و هيلاري كلينتون انعكاسي از فضاي تبليغاتي انتخابات آينده آمريكا است. اوباما و مقامات دولت درفضاي انتخابات آينده مي خواهند ثابت كنند كه در برخورد با ايران موضع قاطعي دارند.
همزمان با گزارش رويترز، بي بي سي در گزارشي از محل سكونت منصور ارباب سيار- فردي كه آمريكايي ها او را متهم به پيگيري عمليات سفير عربستان كرده اند- و كساني كه او را مي شناسند، نوشت: همسايگان و ايرانيان شهر كورپوس سيتي در ايالت تگزاس از شنيدن اتهام عليه ارباب سيار بهت زده شده اند. آنها مي گويند او حواس پرت و بي نظم بود و به دليل علاقه به يك نوع ويسكي، اسم خود را جك گذاشته بود.
بن محسني گفت: وقتي اولين بار نام جك را در اخبار شنيدم، به خودم گفتم حتما پاسپورت او دزديده شده و او قرباني دزدي هويت است.
بي بي سي مي افزايد: دوستان ايراني و آمريكايي منصور ارباب سيار همگي بر يك نكته مشترك تاكيد دارند، حواس پرتي و بي نظمي منصور ارباب سيار. مشكلي كه به گفته بعضي از آنها باعث جدايي همسر اولش از او شد. آنها مي گويند جك بدون كمك همسرش، مارتا، از جمع و جور كردن كارهاي مربوط به كسب و كارش عاجز است.
بنجامين بي غميان از ديگر آشنايان ارباب سيار مي گويد: «جك» آدمي است كه از نظر فكري يك مقدار مشكل دارد. خيلي فراموشكار بود. هر وقت مي آمد محل كار من يا دسته كليدش را جا مي گذاشت يا كيف دستي يا گوشي همراه.»
سياوش سيان با ترديد بيشتري به پرونده آقاي ارباب سيار نگاه مي كند. او مي گويد: «جك تازه هشت ماه است كه به تابعيت آمريكا درآمده است. اگر مدت ها تحت نظر بوده، چطور اجازه داده اند به تابعيت اين كشور درآيد؟»

 



روايت سيدحسن نصرالله از وخامت حال آمريكا در منطقه (خبر ويژه)

دبير كل حزب الله اتهام پراكني تازه آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران را نشانه ترس از وضعيت بدي دانست كه كاخ سفيد در شرايط فعلي خاورميانه سپري مي كند.
سيدحسن نصرالله در ديدار برخي مسئولان كاروان هاي حج لبنان با دروغين خواندن اتهامات مقامات آمريكايي عليه ايران گفت: اين تهمت هاي دروغين هيچ ارزشي ندارد و بي تأثير است چرا كه آمريكا مي خواهد زمان باقي ماندن خود در عراق را تمديد كند و البته به دليل ترس از تحقق نيافتن اين هدف، در حال حاضر وضعيت بد و نگران كننده اي را سپري مي كند.
سيدحسن نصرالله در اين ديدار همچنين ضمن تشويق حجاج به انجام درست مناسك افزود: علت ناآرامي هاي مذهبي در بحرين، عربستان، يمن و سوريه، سياست هاي دولت آمريكا است.

 



ربع پهلوي: شرايط اقتضا مي كرد كه پدرم سرسپرده باشد! (خبر ويژه)

شاهزاده ناكام پهلوي با ابراز نگراني نسبت به انقلاب اسلامي ملت مصر گفت اگر قرار است اسلامگرايان روي كار بيايند، سرمايه گذاري براي دموكراتيزاسيون چنين كشوري خطرناك است.
رضا ربع پهلوي پسر محمدرضا پهلوي- ديكتاتوري كه پس از فرار و دربه دري، به انورسادات خائن پناه برد و در مصر با وضع فلاكت باري مرد، اخيراً با دويچه وله مصاحبه كرده است. خبرنگار در اين مصاحبه مي پرسد «آيا مي شود سرنوشت مبارك را با سرنوشت محمدرضا شاه مقايسه كرد يا اصولاً شما چه پيامي در تغيير و تحولاتي كه هم اكنون دركشورهاي عربي در جريان است مي بينيد و چه تشابه و تفاوتي بين سرنوشت آقاي مبارك و محمدرضا شاه 32 سال پيش قائليد؟ آيا خطر اسلام گرايي كشورهاي عربي را نيز تهديد مي كند»؟
او در پاسخ، وجود مشابهت را انكار مي كند. اما با اعتراف ضمني به سرسپردگي و نوكري پدرش مي گويد: اصل قضيه اين است كه در آن زمان جنگ سرد حاكم بود و جهان چهره اي دو قطبي داشت. برخي حكومت ها در آن زمان از ديد جهان غرب مي بايست در مقابله با امپراتوري شوروي سركار مي بودند. بسياري از اين حكومت ها ذات دموكراتيك هم نداشتند. اما پس از فروپاشي شوروي، غرب مي بايست حكومت هاي غيردموكراتيك را تحت فشار قرار مي داد. يا بايستي آن ها هم تغيير ماهوي در رفتار با شهروندان خودشان مي دادند. در آن صورت امروز كار به جائي نمي رسيد كه 30 سال پس از آن تاريخ، در بحراني كه مثلاً در مصر پيش آمده، بگويند فردي مثل مبارك كنار رفته، حالا خلائي را كه به وجود آمده چگونه جبران كنيم؟ اگر قرار است اخوان المسلمين جايش را پر كند، سرمايه گذاري براي دموكراتيزه كردن چنين كشوري خطرناك خواهد بود.
اين جوجه سلطنت طلب همچنين از غرب انتقاد كرده كه در اين 32 سال اپوزيسيون را جدي نگرفته و ديالوگش تنها با جمهوري اسلامي بوده است.
با همه اين حرف ها او مي گويد: من مخالف هر نوع مداخله خارجه هستم(!)

 



مدير مخالف ماهواره بركنار شد (خبر ويژه)

مدير كل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پي مقاومت در برابر تبليغات شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان و با اعمال فشار برخي افراد وابسته به جريان انحرافي از سمت خود بركنار شد.
عليرضا كريمي؛ مدير كل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سمت خود بركنار شد و با وجود عدم حضور كريمي در تهران، عصر روز يكشنبه مراسم توديع و معارفه در غياب وي برگزار شد.
لازم به يادآوري است كريمي در سمت مديركل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تلاش زيادي را در راستاي قانونمند كردن فضاي تبليغات كشور همچنين اجراي قانون «ممنوعيت تبليغات كالاهاي مختلف از طريق شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان» انجام داد.
وي در تاريخ 23 مهر ماه جاري، طي نشستي خبري با اشاره به تبصره ماده 10 قانون ممنوعيت به كارگيري تجهيزات دريافت از ماهواره اعلام كرد: براين اساس «نشر آگهي هاي تبليغاتي از طرق مختلف توسط مطبوعات، صدا و سيما يا تبليغات شهري كه متضمن جواز استفاده از برنامه هاي ماهواره اي باشد، ممنوع است.»
مدير كل تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به صورت صريح اعلام كرد: عرضه و فروش كالاهايي كه در ماهواره ها تبليغ مي شوند، ممنوع است و ممنوعيت فروش اين كالاها به تمامي صنف ها اعلام شده است.
وي همچنين متذكر شده بود: افرادي كه با سفارش تبليغات كالاهاي خود به شبكه هاي ماهواره اي در واقع اين شبكه هاي معاند را تقويت مي كنند به آنها اعلام شده است كه در داخل كشور اجازه تبليغات ندارند.
شايان ذكر است طي ماه هاي اخير، تحرك هاي گسترده اي از طريق برخي عناصر وابسته به جريان انحرافي براي اخذ مجوز دفاتر شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان در داخل كشور صورت گرفته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14