(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 مهر 1390- شماره 20051

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولي امر مسلمين در اجتماع عظيم و بي سابقه مردم پاوه : عقب نشيني نمي كنيم حتي يك قدم
حضور مجدد رهبر معظم انقلاب در جمع مردم پاوه
گفت وگوي رودرروي 80 نماينده مجلس با احمدي نژاد
حضور ناوشكن جماران در درياي سرخ
مردم و مسئولان : مراسم برائت از مشركين ، امسال باشكوه تر برگزار خواهد شد
آبشار تهران از دامنه ارتفاعات منطقه 22جاري شد
رونمايي از تنديس خلبان شهيد حسين لشكري
صالحي در ديدار معاونان وزراي خارجه افغانستان و پاكستان :
حضور نظاميان در افغانستان دردي از مردم دوا نمي كند
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ايجاد نمايشگاه هاي كتاب مشكلات فرهنگي را مرتفع مي كند
قطار كانتينري بندرعباس - آلماتي به حركت درآمد
يكي از شركت هاي گروه آريا در لرستان مجوز فعاليت گرفت
در آينده اي نزديك ايران در توليد برنج خودكفا مي شود
ايران 40 ميليارد متر مكعب آب از تاجيكستان وارد مي كند
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص): جريان انحرافي خطرناكتر از فتنه 88 است
طرح توسعه پالايشگاه امام خميني شازند بزودي به بهره برداري مي رسد
ديه هاي پرداخت نشده از اول آبان به نرخ روز محاسبه مي شود
اخبار ادبي و هنري



ولي امر مسلمين در اجتماع عظيم و بي سابقه مردم پاوه : عقب نشيني نمي كنيم حتي يك قدم

رهبر معظم انقلاب هدف اصلي تلاش هاي تفرقه افكنانه دشمنان را جلوگيري از شكل گيري الگوي جمهوري اسلامي در چشم ملت هاي منطقه دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششمين روز از سفر به استان كرمانشاه، در اجتماع پرشور مردم خونگرم منطقه پاوه و اورامانات، تفرقه افكني ميان شيعه و سني را ابزار هميشگي دشمنان اسلام خواندند و تأكيد كردند: «ملت يكپارچه و متحد ايران، پايبندي به اسلام و آرمانهاي انقلاب را با عقلانيت، پيشرفت علمي و اقتصادي و حضور در صحنه هاي مختلف سياسي اجتماعي» در هم مي آميزد و شاخصي هدايت بخش براي حركت عظيم ملتهاي منطقه بوجود مي آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با مردم عزيز پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجاني، به تحسين استقامت و هوشياري مردم سني و شيعه اين منطقه در مقابله با ضد انقلاب تجزيه طلب در ماههاي اول پيروزي انقلاب پرداختند.
ايشان با ذكر خاطراتي از حضور مكرر خود در منطقه پاوه و اورامانات افزودند: با وجود همه تلاشها و تهديدات ضدانقلاب، مردم پاوه با حضور بسيار پرشور در رفراندوم تعيين نوع حكومت در فروردين 58، و پس از آن با دليري و سرافرازي در سالهاي دفاع مقدس، برجستگي و پيشتازي خاصي را در تاريخ مقاومت ملت ايران، از آن خود كرده اند.
ايشان حفظ هويت «ايراني- اسلامي» ملت ايران را مسئله اي بسيار مهم دانستند و خاطرنشان كردند: به بركت پيروزي انقلاب اسلامي و حضور و دخالت مستمر مردم در مسائل اساسي كشور، امروز دنيا، ملت ايران را به «مسلماني همراه با آگاهي و بصيرت» و «پيشگامي و پيشرفت در ميدانهاي مختلف» مي شناسد و ملت ايران با تكيه بر همين هويت جمعي، مي تواند در دوران حساس بيداري اسلامي، نقش آفريني مؤثري كند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه ملت ايران و نظام اسلامي ادعايي براي رهبري ملتهاي منطقه ندارند افزودند: هر ملتي با تكيه بر «استعدادها، توانايي ها و شخصيت خود»، راه مورد نظرش را انتخاب مي كند اما ترديدي نيست كه ملتهاي منطقه، بعلت بروز قابليت ها و ظرفيت هاي ملت ايران در 32 سال اخير، نگاه خاصي به اين ملت بزرگ دارند.
رهبر انقلاب اسلامي، نگاه مشتاق ملت هاي منطقه به مردم ايران را فرصت مناسبي براي تاثيرگذاري بيشتر در افكار عمومي جهان اسلام دانستند و افزودند: مردم بزرگ و فهيم ايران مي توانند در ذهن ملتها، به معيار و نشانه اعتبار تبديل شوند كه اين مهم، هم به سود ملت ايران و هم به سود ملتهاي منطقه است و انشاءالله در تشكيل امت متحد اسلامي نيز، مؤثر خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري درك دشمن از ظرفيت الگوسازي ملت ايران، خاطر نشان كردند: هدف اصلي تلاشهاي تفرقه افكنانه دشمنان اسلام و ايران، جلوگيري از شكل گيري الگوي موفق جمهوري اسلامي در چشم ملتهاست.
ايشان، ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني را چه در سطح جهان اسلام و چه در داخل ايران، خط استراتژيك بيگانگان خواندند و تاكيد كردند: ما مسلمانان شيعه و سني، از موارد اشتراك عميق و گسترده ديني و عقيدتي برخوردار و منافع عيني مشتركي داريم اما دشمن با نفي و كمرنگ كردن اين اشتراكات راه گشا، مي خواهد اهداف شوم سلطه طلبانه خود را محقق كند.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين عمق ايستادگي جمهوري اسلامي در مقابله با توطئه تفرقه شيعه و سني خاطر نشان كردند: بزرگان نهضت اسلامي، از سالها قبل از پيروزي انقلاب، فكر عميق وحدت مذاهب مختلف اسلامي را به جد پيگيري مي كردند و بعد از تشكيل نظام اسلامي نيز هيچ كشوري مانند ايران، اينگونه مهربان و باصفا، به ياري برادران فلسطيني كه اصولا اهل سنت هستند، نپرداخته است.
ايشان وحدت، اخلاص و همدلي شيعه و سني در ايران را مشت محكمي بر دهان توطئه گران خواندند و تاكيد كردند: ادامه همين برادري و صفا، به دشمن مي فهماند كه ايران عزيز ما، جاي اختلاف افكني نيست و «ملت متحد ايران و مسئولان نظام»، همچون گذشته، در آينده نيز به هيچ كس باج نمي دهند و در مقابل هيچ فشاري حتي يك قدم عقب نشيني نمي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، مقاومت مستمر و آگاهانه را تنها راه ناكام گذاشتن دشمنان خبيث «اسلام و امت اسلامي» دانستند و خطاب به ملتهاي مسلمان تاكيد كردند: همچون ملت ايران، مستحكم و استوار در مقابل دشمن بايستيد چرا كه در غير اين صورت، گستاخ تر مي شود و پس از جدا كردن شيعه و سني، حتما به تفرقه افكني در ميان شاخه هاي مختلف اهل سنت خواهد پرداخت.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، «دينداري و پايبندي به مباني شريعت را همراه با آگاهي و روشنفكري»، دو خصوصيت بارز مردم منطقه پاوه برشمردند و با تجليل از نقش مهم ماموستا قادري امام جمعه پاوه در اين زمينه افزودند: روحانيوني كه اين گونه اهل اقدام، مجاهدت، بصيرت و روشنفكري هستند، همچون چراغ هدايت به ياري مردم مي شتابند و دشمنان «اسلام و ايران عزيز» بيش از همه با اين روحانيون دشمني مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مشكلات مردم استان كرمانشاه از جمله بيكاري ابراز اميدواري كردند: با تصميماتي كه مسئولان اجرايي كشور مي گيرند بخش مهمي از اين مشكلات حل شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از شهيدان بزرگوار چمران، كشوري، شيرودي و كاظمي و ديگر شهيدان سرافرازي كه در منطقه پاوه و اورامانات حماسه آفريني كردند، افزودند: ملت ايران، مقاومت و بصيرت را از نسلي به نسلي ديگر منتقل كرده و همين پايداري پرشكوه، در بيداري رو به گسترش اسلامي، اثرآفرين بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي بار ديگر از ايستادگي مردم مناطق مختلف استان كرمانشاه از جمله مردم سرپل ذهاب، تجليل و ابراز اميدواري كردند همچنان كه اين پايداري در تربيت نسل جوان منطقه تاثيرگذار بوده در توسعه و پيشرفت استان نيز موثر بيفتد.
در ابتداي اين ديدار ماموستا ملا قادر قادري امام جمعه پاوه، در سخناني به تشريح سابقه اسلامي و انقلابي مردم پاوه و منطقه اورامانات پرداخت و گفت: اين منطقه با تقديم 3100 شهيد و جانباز و 100 آزاده در مبارزه با ضدانقلاب و دشمن بعثي، كارنامه درخشاني در پيروي از امام خميني(ره) دارد و اكنون نيز دفاع از ولايت فقيه را وظيفه خود مي داند.
ماموستا ملاقادري با اشاره به وحدت و بصيرت حاكم بر مردم منطقه، گفت: اميدواريم با توجه بيشتر مسئولان اجرايي مشكل اشتغال جوانان بااستعداد اين منطقه مرتفع شود.

 



حاشيه هاي سفر آقا به پاوه
حضور مجدد رهبر معظم انقلاب در جمع مردم پاوه

رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از پايان سخنراني شان بار ديگر در ميان خيل جمعيت مشتاق ولايت در خيابان هاي پاوه حضور يافتند و به ابراز احساسات آنان پاسخ دادند.
به گزارش فارس از كرمانشاه، رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از پايان سخنراني در اجتماع بي نظير جمع مردم پاوه و در پي استقبال و شعارهاي حماسي مردم اورامانات، بار ديگر در ميان خيل عظيم مشتاقان در شهر پاوه حضور يافتند و به ابراز احساسات آنان پاسخ دادند.
تردد خودرو حامل رهبري در ميان خيل جمعيت كردنشين و وفادار پاوه با كندي بسيار صورت گرفت و شور و شوق وصف ناشدني مردم كرد اورامانات و تجديد بيعت دوباره آنان با ايشان يادآور حماسه پيروزي انقلاب اسلامي و فتح پاوه است.
يكي از علماي اهل سنت منطقه به خبرنگار فارس در پاوه گفت: در طول عمرم چنين استقبالي را نديده بودم و اين حماسه بي نظير سرمايه اي است كه نماد وفاداري مردم كرد به رهبري نظام است.
ماموستا غفوري افزود: اين حماسه ماندگار سرمايه اي براي مردم و مسئولان است و ارادت مردم وفادار اورامانات را نشان داد.
حضور رهبر معظم انقلاب در يادمان شهداي پاوه
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ديروز با حضور در يادمان شهداي پاوه از ايثار و مقاومت شهداي سرافراز و مظلوم منطقه در مبارزه با ضد انقلاب و دشمن بعثي، تجليل كردند.
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار رهبرمعظم انقلاب ، ايشان در ششمين روز از سفرشان به استان كرمانشاه پس از ديدار پرشور مردم پاوه و منطقه اورامانات، با حضور در يادمان شهداي پاوه، ضمن قرائت فاتحه، از ايثار و مقاومت شهداي سرافراز و مظلوم منطقه در مبارزه با ضد انقلاب و دشمن بعثي تجليل كردند.
امروز نخبگان كرمانشاه
با رهبر فرزانه انقلاب ديدار مي كنند
جمعي از نخبگان استان كرمانشاه امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه ثارالله اين شهر ديدار مي كنند.
به گزارش فارس از كرمانشاه نخبگان اين استان امروز با رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در حسينيه ثارالله ديدار خواهند كرد.
براساس اين گزارش، نخبگان از نزديك با معظم له ديدار كرده و در جمع اين نخبگان به ايراد سخنراني خواهند پرداخت.

 



گفت وگوي رودرروي 80 نماينده مجلس با احمدي نژاد

80 نماينده مجلس مشكلات حوزه انتخابيه خود را رودررو با رئيس جمهور در ميان گذاشتند.
ولي اسماعيلي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، در تشريح ديدار شب گذشته برخي نمايندگان اصولگراي مجلس با رئيس جمهور اظهار داشت: از حدود يك ماه پيش برخي نمايندگان اصولگراي مجلس درخواست ملاقاتي با رئيس جمهور را به معاون پارلماني وي دادند كه اين جلسه يكشنبه شب برگزار شد.
وي افزود: در اين ديدار كه از تمام طيف ها و سليقه هاي سياسي جريان اصولگرايي حضور داشتند، نمايندگان مشكلات حوزه انتخابيه خود را براي احمدي نژاد تشريح كردند.
اين نماينده اصولگراي مجلس با بيان اينكه حدود 80 نفر از اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس در اين ديدار حضور داشتند، تصريح كرد: برخي از نمايندگان نيز كه فرصت صحبت و تشريح مشكلات خود را نداشتند نامه هايي درخصوص كاستي هاي موجود در حوزه انتخابيه خود به رئيس جمهور دادند.
اسماعيلي همچنين گفت: در ابتداي اين ديدار رئيس جمهور به نمايندگان خيرمقدم گفت و سخنان كوتاهي را ايراد كرد و پس از آن اين نمايندگان بودند كه درخصوص مشكلات حوزه انتخابيه خود با احمدي نژاد سخن گفتند.
وي با تاكيد بر اينكه هيچگونه بحثي در خصوص انتخابات، جريان انحرافي، اختلاس اخير و در اين ديدار مطرح نشد، گفت: اين ديدار فقط درخصوص مشكلات كاري نمايندگان و مسائلي كه رئيس جمهور به عنوان مسئول اجرايي كشور مي تواند به آنها رسيدگي كند مطرح شد و سخني از مشكلات سياسي و اقتصادي كشور در اين ديدار به ميان نيامد.

 



در اولين ماموريت برون مرزي صورت مي گيرد
حضور ناوشكن جماران در درياي سرخ

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش اعلام كرد كه ناوشكن جماران در اولين ماموريت برون مرزي خود، پس از عبور از تنگه باب المندب، وارد درياي سرخ خواهد شد.
پس از آنكه 15 ناوگروه اعزامي ارتش، به منظور حفظ خطوط مواصلاتي جمهوري اسلامي ايران و برقراري امنيت براي كشتي هاي تجاري ايراني در برابر تهديدات دزدان دريايي به خليج عدن اعزام شدند، شانزدهمين ناوگروه اعزامي شامل ناو لجستيكي بندرعباس و ناوشكن بومي جماران، به تنگه باب المندب و درياي سرخ اعزام شد.
هرچند، پيش از اين ناوگروه دوازدهم نيروي دريايي ارتش شامل ناو لجستيكي خارك و ناوشكن الوند به منظور اولين حضور در درياي مديترانه، از درياي سرخ نيز عبور كرد، اما اين براي اولين بار است كه يك ناوشكن بومي ايراني در اين دريا حاضر خواهد شد.
امير دريادار سيدمحمود موسوي معاون عمليات دريايي ارتش نيز با تاييد اين خبر به «فارس» گفت: درياي سرخ دقيقا پشت خليج عدن قرار دارد و ناوگروه شانزدهم، طبق برنامه ماموريتي كه دارد، با عبور از تنگه باب المندب وارد اين دريا خواهد شد.
معاون عمليات نيروي دريايي ارتش، ماموريت اصلي ناوگروه اعزامي را تامين امنيت خطوط كشتيراني ايران در منطقه عنوان كرد و افزود: با توجه به قابليت ناوشكن جماران در حمل بالگرد، در اين ماموريت، براساس نياز، از اين امكان نيز استفاده خواهد شد.
گفتني است؛ درياي سرخ با مساحت 438000 كيلومتر مربع، به عنوان پانزدهمين درياي جهان، خليجي از اقيانوس هند است كه بين شبه جزيره عربستان و شمال شرقي قاره آفريقا قرار دارد و همسايگان اين دريا را كشورهاي فلسطين، مصر، عربستان سعودي، يمن، جيبوتي، اتيوپي، سودان و اردن تشكيل مي دهند و خليج ايلات نيز در اين دريا واقع شده است.
با توجه به موقعيت اين دريا كه از طريق كانال سوئز به درياي مديترانه و از تنگه باب المندب با خليج عدن و اقيانوس هند در ارتباط است، اين ماموريت مي تواند يك آموزش جدي و مهم در عرصه دريانوردي و نيز اشراف اطلاعاتي نيز براي كاركنان ناوشكن بومي جماران باشد.
در همين حال و در ادامه ماموريت ناوشكن جماران به سوي درياي سرخ دريادار سيدمحمود موسوي خبر داد كه اين ناوشكن روز دوشنبه در بندر صلاله كشور عمان پهلو گرفت.
از سوي ديگر؛ سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ديروز در بندر انزلي تصريح كرد كه شناور جماران 2 با تسليحات و تجهيزات ساخت داخل به زودي به ناوگان نيروي دريايي خواهد پيوست.

 



مردم و مسئولان : مراسم برائت از مشركين ، امسال باشكوه تر برگزار خواهد شد

سرويس سياسي-
با وجود هشدار اخير عربستان، مردم و مسئولين كشورمان بر اين باورند كه مراسم برائت از مشركين امسال در پيوندبا بيداري اسلامي از شكوه ويژه برخوردار خواهد بود.
اين درحالي است كه در ادامه هماهنگي سياسي آمريكا و عربستان در قالب اتهام زني به ايران، رياض به تازگي در خصوص برگزاري مراسم برائت از مشركين در موسم حج هشدار داده است.
به گزارش روزنامه الوطن عربستان، «خالد الفيصل» امير منطقه مكه و رئيس كميته مركزي حج در كنفرانسي خبري اعلام كرد: ما هر سال مي شنويم كه كساني مدعي برگزاري تظاهراتي در حج مي شوند و اين موضوعي تكراري است. اين كشور (عربستان سعودي) براي رفاه و آرامش و امنيت حجاج تلاش مي كند و اجازه نمي دهد چيزي آرامش حج را برهم بزند يا آشوب يا اغتشاشي در موسم حج يا غير آن ايجاد شود.
الجزيره با اعلام اين خبر به اقدام زائران و حجاج ايراني در اعلام برائت از مشركان در موسم حج اشاره كرد و نوشت كه اين اقدامي است كه مقامات سعودي با آن مخالفند.
با اين حال بسياري از تحليلگران بر اين عقيده اند كه هر چند يكي از اهداف اصلي آمريكا در راه اندازي سناريويي تحت عنوان اتهام ترور، تأثيرگذاري بر مراسم حج و به طور مشخص برائت از مشركين بوده، اما پيوند امسال با تحولات عظيم منطقه، توان بازدارندگي را به طور كامل از واشنگتن و رياض خواهد گرفت.
«پرويز سروري»، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره مراسم برائت از مشركين امسال اظهار داشت: مغز حج برائت از مشركين است، امام تصريح مي كند كه حج با برائت از مشركين، محتوا پيدا مي كند و به همين دليل دشمنان اسلام، نسبت به آن حساسيت دارند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا امير مكه، مراسم برائت از مشركين را آشوب ناميده است، گفت: عربستان هميشه سعي كرده با اين مراسم مقابله كند حال آنكه در اين مراسم عليه عربستان شعار داده نمي شود بلكه آمريكا و اسرائيل مورد لعن قرار مي گيرند اما آل سعود نشان داده كه از ريختن خون حجاج در بيت الله الحرام براي جلوگيري از برقراري برائت از مشركين ابايي ندارد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره پيوند بيداري اسلامي با برائت از مشركين در حج امسال نيز اظهار داشت: كشورهايي كه قبل از بيداري اسلامي، مقابل ما بودند امسال در كنار ايران هستند، چرا كه ملت ها با بيداري اسلامي از مسائل آگاه شده اند و عمق مراسم برائت از مشركين را درك كرده اند اما عربستان كه امروز در موضع انفعال قرار دارد بيش از پيش در كنار اسرائيل و آمريكا قرار گرفته است.
سروري با بيان اينكه مسلمانان، حكومت آل سعود را فتنه گر و عامل آمريكا شناخته اند به جنايت هاي اين حكومت در بحرين اشاره كرد و افزود: حساسيت ملت هاي مسلمان به دليل جنايت هاي آل سعود در بحرين و سركوب مردم شرق عربستان به اوج رسيده است.
وي مراسم برائت از مشركين امسال را باشكوه تر از قبل دانست و ادامه داد: البته مراسم امسال با چالش هاي جدي مواجه خواهد بود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: عربستان در سال هاي قبل چون نمي توانست مانع از برگزاري مراسم شود، موانع زيادي ايجاد مي كرد تا با شكل حداقلي برگزار شود و مسلمانان ديگر كشورها در آن شركت نكنند اما امسال با استقبالي كه صورت خواهد گرفت براي حداقلي كردن برائت از مشركين، با چالش مواجه خواهد شد.
آيت الله عباس كعبي عضو مجلس خبرگان رهبري نيز پيرامون اهانت امير مكه به مراسم برائت از مشركين اظهار داشت: اظهارات امير مكه در آشوب خواندن مراسم برائت از مشركين همسو با تحريك آمريكايي ها و سناريوي ايران هراسي است.
وي سخنان مقامات سعودي را در راستاي هدف شكستن وحدت مسلمين دانست و ادامه داد: سعودي ها دوست دارند جنگ و فتنه مذهبي ايجاد كنند و سخنان مقامات سعودي هم در همين راستاست.
آيت الله كعبي به تلاش آمريكا و صهيونيسم براي شكستن وحدت مسلمين در مناسك حج و مراسم برائت از مشركين اشاره كرد و افزود: آنها مي خواهند ظرفيت عظيم حج و برائت از مشركين را تحت الشعاع قرار دهند اما به دليل بيداري اسلامي بوجود آمده در منطقه، امسال شاهد فريادهاي باشكوه تر مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل حج خواهيم بود.
عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: با وجود جوسازي مقامات آمريكايي و سعودي، مراسم برائت از مشركين امسال در پيوند با بيداري اسلامي، باشكوه تر از سال هاي قبل برگزار مي شود.
در اين خصوص همچنين محمد دهقاني، عضو هيئت رئيسه مجلس نيز گفت: هدف آمريكايي ها از بيان چنين سخناني اين است كه مي خواهند در آستانه حج بين برخي رژيم هاي عربي وابسته به رژيم آمريكا با ايران شكاف عميق تري ايجاد كنند و حج را تحت تأثير خودشان قرار دهند چرا كه برائت از مشركين امسال وضعيت و شرايط ويژه اي در حج خواهد داشت.
دهقاني بر همين اساس هدف آمريكايي ها را تحت الشعاع قرار دادن بحث برائت از مشركين با استفاده از بيان اين موضوعات دانست و تأكيد كرد: آمريكا در طول تاريخ ابرقدرتي خود، هيچ گاه تا اين اندازه در موضع ذلت نبوده است و امروز شاهديم كه تمام رژيم هاي وابسته به آمريكا در منطقه يكي پس از ديگري در حال سقوط هستند.

 



آبشار تهران از دامنه ارتفاعات منطقه 22جاري شد

پروژه عظيم آبشار تهران كه از نيمه دوم سال 88 كليد خورده بود، بعد از گذشت 700 روز كار مداوم توسط شهردار تهران و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد.
شهردار تهران در مراسم افتتاح آبشار تهران با بيان اين كه رشته كوه البرز مايه حيات تهران است و تبديل آن به يك تفرجگاه بزرگ چند ميليوني براي شهروندان از برنامه هاي شهرداري است، از آب گيري درياچه مصنوعي اين منطقه در بهار سال آينده خبر داد.
قاليباف با اشاره به تحقيقات انجام شده خاطرنشان كرد: ما راهي نداريم جز اين كه همه حيات طبيعي را براي 10ميليون جمعيت دشت تهران از اين رشته كوه بگيريم و خدا را شاكريم كه در طرح جامع به اين موضوع توجه جدي شده است.
شهردار تهران با بيان اينكه هم اكنون سرانه فضاي سبز هر فرد حدود 13متر است، گفت: در شهر تهران فضاهاي عمومي اعم از پاركها، فضاهاي سبز 24 تا 25 متر است و عمدتا تمركز ما بر رود دره هاست.
وي در ادامه با بيان اين كه پارك آبشار فضايي كاملا عمومي است و همه شهروندان مي توانند از آن استفاده كنند، اظهار داشت: در روزهاي پنجشنبه و جمعه شهروندان علاوه بر كوهپيمايي مي توانند از فضاي پارك نيز استفاده كنند و با توجه به وجود 8 بركه در اين مكان، كودكان، كهنسالان و معلولان مي توانند از بركه هايي كه در قسمت پاييني اين آبشار است لذت ببرند.
قاليباف در ادامه تصريح كرد: عمده پارك هايي كه احداث شده خانوادگي است و حتي پارك هايي نيز ويژه بانوان احداث شده است كه تاكنون 3 مورد آن به بهره برداري رسيده است و دو پارك ديگر نيز در غرب، و در شرق براي بانوان احداث خواهد شد.
افتتاح بزرگترين پرديس سواركاري تا پايان امسال
شهردار منطقه 22 از افتتاح چندين پروژه مهم شهري در اين منطقه تا پايان سال خبر داد و گفت: بهره برداري از فاز اول رود دره كن با مشاركت شهرداري منطقه 5 و همچنين بزرگترين پرديس سواركاري بانوان و آقايان در پارك چيتگر در آينده نزديك افتتاح خواهد شد.
«حسين مرادي»، در مراسم افتتاح آبشار تهران در منطقه 22 با اشاره به ويژگي هاي اين پروژه افزود: عمليات اجرايي آبشار تهران در زميني به وسعت 70 هكتار از نيمه دوم سال 88 آغاز شد و در آن 8 بركه با مساحت 7500 مترمربع، پيست دوچرخه سواري به مساحت 5/1كيلومتر، آبشار مصنوعي، فضاي بازي براي همه سنين، باغ هاي ايراني، 5 پاركينگ با ظرفيت 1500خودرو، 5 آلاچيق، پياده راه و 70 سرويس بهداشتي در فاز اول آن به بهره برداري رسيده است.
شهردار منطقه 22 در ادامه با اشاره به وجود مراكز مهم در اين منطقه اظهار داشت: بزرگترين مراكز خريد و درمان، بزرگترين مركز مغز و اعصاب با حضور پروفسور سميعي، مركز چشم پزشكي، بزرگترين مركز تفريحي خاورميانه با عنوان 1001 شهر و چندين مركز فرهنگي از ديگر مراكزي است كه در اين منطقه راه اندازي خواهد شد.

 



رونمايي از تنديس خلبان شهيد حسين لشكري

يادمان سرلشكر شهيد حسين لشكري طي مراسمي با حضور همسر شهيد، معاون نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، استاندار قزوين در ميدان ورودي غربي شهرستان تاكستان رونمايي شد.

 



صالحي در ديدار معاونان وزراي خارجه افغانستان و پاكستان :
حضور نظاميان در افغانستان دردي از مردم دوا نمي كند

وزير خارجه كشورمان حضور نيروهاي نظامي در افغانستان را براي ثبات اين كشور بي فايده دانست.
معاونان وزراي امور خارجه افغانستان و پاكستان كه به منظور برگزاري اجلاس سه جانبه جمهوري اسلامي ايران، افغانستان و پاكستان به تهران سفر كرده اند يكشنبه با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كردند.
صالحي در اين ديدار ضمن اشاره به روابط خوب فيمابين جمهوري اسلامي ايران با دو كشور دوست و برادر افغانستان و پاكستان اظهار داشت: با توجه به اينكه به لحاظ اوضاع طبيعي و جغرافيايي سه كشور ايران، افغانستان و پاكستان در يك موقعيت ويژه قرار گرفته اند و داراي اشتراكات زيادي در زمينه هاي مختلف مي باشند، اين موضوع چشم انداز بسيار خوبي براي توسعه و تحكيم هرچه بيشتر روابط سه كشور مي باشد.
وزير امور خارجه كشورمان توسعه و پيشرفت كشورهاي منطقه توسط مردم اين كشورها را لازم دانست و افزود: كشورهايي كه از خارج منطقه در اينجا حضور پيدا كرده اند دنبال تامين منافع خود بوده و هيچ كمكي به ايجاد ثبات و امنيت در منطقه نكرده اند و بر مشكلات مردم و منطقه افزوده اند.
وي با ابراز اميدواري نسبت به تاثير همكاري هاي منطقه اي در ايجاد ثبات و آرامش گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور كليدي نهايت همكاري خود را در اين مسير اعمال خواهد كرد.
وزير امور خارجه گفت: نياز امروز افغانستان سازندگي، آبادي و صلح و آسايش مردم است و حضور نيروهاي نظامي و توليد و گسترش مواد مخدر در افغانستان دردي از مردم افغانستان دوا نمي كند.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ايجاد نمايشگاه هاي كتاب مشكلات فرهنگي را مرتفع مي كند

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
ايجاد و ترويج نمايشگاه هاي كتاب مشكلات فرهنگي جامعه را مرتفع مي كند.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آئين افتتاح هفتمين نمايشگاه سراسري كتاب در كرمانشاه گفت: حضور با بركت رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه و استقبال بي نظير مردم از رهبر فرزانه، 20 سال استان كرمانشاه را از لحاظ معنوي، فرهنگي و عمراني رشد خواهد داد.
بهمن دري افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، جهت رشد و ارتقاي فرهنگ عمومي و ترويج فرهنگ كتابخواني منويات ولي امر مسلمين را فصل الخطاب خود قرار داده و برنامه هايي چون داير نمودن نمايشگاه هاي دائمي كتاب، برگزاري جلسات و نقد كتاب هاي خوب، رعايت اصول فني در نگارش كتاب، كتابخوان كردن زنان خانه دار، جلوگيري از عرضه كتاب هاي تفرقه انگيز، كاهش هزينه هاي چاپ، انتشار كتاب هاي مناسب براي سنين مختلف، حمايت از ناشران، افزايش زمان نمايشگاه هاي كتاب و گذاشتن زنگ كتابخواني در مدارس تبيين كرده است.
قابل ذكر است در ادامه مراسم، آيت الله حسن ممدوحي نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس خبرگان طي سخناني مردم اين استان را مردماني فرهنگ دوست و علاقه مند به كتاب و كتابخواني توصيف كرد و اظهار داشت: نويسندگان بايد مخاطب خود را خوب بشناسند و براساس نيازهاي جامعه به نگارش كتاب بپردازند.

 



قطار كانتينري بندرعباس - آلماتي به حركت درآمد

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
روز دوشنبه همزمان با همايش توسعه ترانزيت لجستيك منطقه اكو در بندرعباس قطار كانتينري بندرعباس - آلماتي با حضور وزير راه و شهرسازي، نمايندگان مقام هاي عالي راه آهن كشورهاي عضو اكو ، سازمان هاي بين المللي و جمعي ديگر از مسئولان كشوري به حركت درآمد.
با راه اندازي اين خط، قطار برنامه اي بندرعباس- آلماتي، آسياي ميانه را به كشورهاي حوزه خليج فارس و جنوب شرق آسيا متصل مي كند. طول مسير بندرعباس - آلماتي از طريق راه آهن سه هزار و 756 كيلومتر وزمان سير قطار يكصد و 50 ساعت است.
مسيرهاي ترانزيتي
پرسودترين تجارت دنياست
مديرعامل راه آهن ايران در اين همايش با اشاره به اهميت راه اندازي اين خط ريلي گفت: راه اندازي قطار برنامه اي در مسير كريدور بندرعباس آلماتي زمينه اتصال كشورهاي محصور در خشكي و آسياي ميانه را به آب هاي آزاد از طريق ريل فراهم مي كند.
عبدالعلي صاحب محمدي افزود: كريدور بندرعباس - آلماتي در واقع يكي از مهمترين كريدورهاي بين المللي در راستاي اتصال كشورهاي حوزه خليج فارس و جنوب شرق آسيا به آسياي مركزي است كه از بندرعباس آغاز و با عبور از تركمنستان و ازبكستان به سمت قزاقستان خواهد رفت. وي ادامه داد، امروز فعال سازي كريدورهاي بين المللي و مسيرهاي ترانزيتي و توسعه حمل ونقل ترانزيت يكي از پرسودترين تجارت هاي دنيا به شمار مي رود و طبيعتا كشورهايي كه در مسيرهاي ترانزيتي قرار مي گيرند مي توانند بيشترين بهره را از اين تجارت ببرند.

 



يكي از شركت هاي گروه آريا در لرستان مجوز فعاليت گرفت

دورود- خبرنگار كيهان:
يكي از شركت هاي گروه اميرمنصور آريا در دورود لرستان از سوي دادستان عمومي و انقلاب اين شهر مجوز از سرگيري فعاليت هاي عمراني گرفت.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان دورود در گفتگو با كيهان با اعلام اين خبر افزود: با توجه به اشتغال چند صد نفري اين كارخانه كه 80% پيشرفت فيزيكي دارد و پس از استعلام كتبي از دادستان عمومي و انقلاب اهواز، ادامه فعاليت شركت صنايع غذايي گهر لرستان زير نظر نمايندگان دادستان بلامانع اعلام شد.
مصطفي جعفري اظهار داشت: بر اين اساس از اول آبان ماه كارگران اخراجي مجدداً به كار بازخواهند گشت و فعاليت عمراني و اجرايي اين شركت آغاز خواهد شد.
مديرعامل اين شركت نيز با تاييد اين خبر گفت: خوشبختانه جذب و دريافت تسهيلات براي احداث اين شركت منطبق با قانون بوده و تاكنون يكصد ميليارد تومان هزينه شده است.
مهراب حسني افزود: تمام فعاليت عمراني اين شركت براساس زمان بندي و با نظارت كارشناسان بانك ملي بوده و كمترين تخلفي از قانون نداشته ايم و تا دو ماه آينده در صورت همكاري مسئولان، اولين خط توليدي شركت به بهره برداري خواهد رسيد.
شركت صنايع غذايي لرستان از زير مجموعه هاي گروه اميرمنصور آريا است كه قرار است انواع نوشيدني ها از قبيل آب ميوه، نوشيدني هاي گازدار و ظروف بسته بندي را توليد كند. اين شركت 80% پيشرفت فيزيكي دارد و بسياري از دستگاه هاي توليدي آن از آلمان و ايتاليا وارد شده است.

 



در آينده اي نزديك ايران در توليد برنج خودكفا مي شود

استاندار گيلان گفت: با توليد بذر جديد در استان هاي گيلان و مازندران، در آينده اي نزديك كشور در توليد برنج هاي داخلي خودكفا مي شود.
مهدي سعادتي در حاشيه سفر به مازندران و شركت در همايش محروميت زدايي شهرستان بابل در گفت وگو با فارس در بابل اظهار داشت: حداقل تا پايان آبان ماه ورود برنج هاي خارجي به داخل كشور ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد مي شود.
وي خاطرنشان كرد: براي دستگاه هاي خدماتي و رفاهي نيز مصوب شده از برنج ايراني و شمالي استفاده كنند.
استاندار گيلان بيان داشت: كشور ما با 700 هزار تن توليدي با كمبود برنج مواجه است كه با تدابيري كه در سازمان تحقيقات برنج در گيلان انجام شده است بذر جديدي در گيلان مورد آزمايش قرار گرفت كه ميزان توليد برنج را از سه تا چهار تن در هكتار به هشت تا 12 تن در هكتار افزايش مي دهد.
وي تصريح كرد: اميدواريم در آينده نزديك با گسترش كشت آن در گيلان و مازندران كه 80 درصد برنج كشور را توليد مي كنند در توليد برنج به خودكفايي رسيده و از واردات برنج خارجي بي نياز شويم.

 



ايران 40 ميليارد متر مكعب آب از تاجيكستان وارد مي كند

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: ايران قصد دارد حدود 30 تا 40ميليارد متر مكعب آب از كشور تاجيكستان وارد كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، رضا عبداللهي يكشنبه شب در حاشيه سفر به كرمان در جمع خبرنگاران با بيان اينكه كشور ما نيمه خشك است و آب در آن حكم كيميا را دارد، گفت: مشكل كم آبي در استان هاي كرمان، سيستان و بلوچستان و بخش هايي از خراسان وجود دارد و نيازمند تامين آب هستند.
وي بيان داشت: قصد داريم با توجه به آب زيادي كه در كشور تاجيكستان وجود دارد با مسئولان اين كشور به توافقاتي برسيم و حدود 30 تا 40ميليارد متر مكعب آب از اين كشور به ايران وارد كنيم.

 



فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص): جريان انحرافي خطرناكتر از فتنه 88 است

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران گفت: جريان انحرافي خطرناكترين جريان پس از فتنه 88 است.
به گزارش مهر سرتيپ حسين همداني يكشنبه شب در چهارمين همايش «نقش شجره طيبه صالحين در كار و توليد» كه با حضور فرماندهان و مسئولان رده هاي مقاومت سازمان بسيج كارخانجات تهران در مشهد برگزار شد اظهار داشت: امروز ما و سپاه تهران بزرگ يك مأموريت بيشتر نداريم و آن هم امر به معروف و نهي از منكر است.
وي با بيان اين مطلب كه مأموريت ما در مقابل همه فتنه ها و جريانهاي انحرافي و همه مشكلات و موانع امر به معروف و نهي از منكر است ادامه داد: فتنه ها و حوادث متفاوت است و همه مشكلات و موانع سر راه ما همانند زمان جنگ كه يك بار مين بود، يكبار موانع آب، فرق مي كنند.
سرتيپ همداني با اشاره به اين مطلب كه كساني كه تربيت شده اند و باور كرده اند مي توانند از موانع عبور كنند اظهار داشت: يك روزي فتنه جنگ بود، روزي حوادث بعد از جنگ، سپس فتنه تير 77 و بعد از آن فتنه 88 شكل گرفت كه خدا را شكر از همه اين ها عبور كرديم.
وي با بيان اين مطلب كه امروز خطرناك ترين جريان، جريان انحرافي است، گفت: جريان انحرافي بسيار خطرناك است، كه امروز داريم مشاهده مي كنيم و علامت هاي آن را هم مي بينيم.
فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران افزود: رهبر فرزانه انقلاب ما فرمودند، بعضي ها گفتند كه زوم كرده اند روي شخص، رهبر گفتند نه اين يك جريان است، دشمن دست بردار نيست و زماني دشمن دست بردار ما مي شود كه دست از شعار اساسي و اصولي خود برداريم.
وي در ادامه مطلب فوق تصريح كرد: ما به دشمن بگوييم كه استقلال نمي خواهيم، مستعمره خواهيم شد، هيچ وقت چنين اتفاقي نخواهد افتاد، زيرا ما 250 هزار شهيد داده ايم براي اين ارث و در گرانبها، بنابراين كسي از اين اصول و اصل دست برنخواهد داشت. همداني با بيان اين مطلب كه فتنه امسال با فتنه سال گذشته متفاوت است، گفت: طرح صالحين مي خواهد افراد را تربيت كند تا در حادثه و فتنه جديد از كاروان انقلاب ريزش نداشته باشيم.
وي با اشاره به اين مطلب كه غبار فتنه تاريك مي كند و ممكن است در اين تاريكي عده اي گم شوند و از قافله جا بمانند، اظهار داشت: طرح صالحين فرد را آماده مي كند تا در اجراي مأموريت ها هميشه آمادگي لازم را داشته باشيم.

 



با حضور رئيس جمهوري
طرح توسعه پالايشگاه امام خميني شازند بزودي به بهره برداري مي رسد

طرح توسعه پالايشگاه امام خميني شازند بزودي با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك به نقل از روابط عمومي پالايشگاه امام خميني(ره) شازند، مجري اين طرح پالايشگاهي از تكميل واحدهاي بنزين سازي و تصفيه هيدروژني نفتاي طرح توسعه پالايشگاه امام خميني شازند خبر داد و گفت: با راه اندازي واحدهاي جديد علاوه بر افزوده شدن روزانه 3 ميليون ليتر بنزين سوپر با اكتان 100 به ظرفيت توليد پالايشگاه، درصد به سوزي اين ماده نفتي در كشور از 88 به 92 درصد افزايش مي يابد.
رشيد سيديان با بيان اين كه اين دو واحد با صرف 130 ميليون يورو در قالب اجراي واحد 12 پالايشگاه امام خميني(ره) شازند اجرا شده است، افزود: تا پايان امسال تمام 17 واحد طرح توسعه پالايشگاه امام خميني(ره) شازند به بهره برداري مي رسد.
وي از توليد يك ميليون ليتر بنزين معمولي و نفت سفيد همزمان با فعاليت واحد بنزين سوپر خبر داد و گفت: هم اكنون توليد بنزين در اين واحد پالايشگاهي به 16 و نيم ميليون ليتر در روز افزايش يافته است.

 



ديه هاي پرداخت نشده از اول آبان به نرخ روز محاسبه مي شود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
دادستان خرم آباد به محكومين به پرداخت ديه در سراسر كشور يادآوري كرد: چنانچه تا پايان مهرماه مبلغ ديه تعين شده را نپردازند، از اول آبان به قيمت روز از آنان دريافت مي شود.
قاضي سعيد رازاني گفت: با توجه به تصويب آيت الله لاريجاني رياست قوه قضاييه كه نرخ ديه كامله مرد مسلمان براساس قيمت شتر در ماه هاي غير حرام 67 ميليون و 500 هزار تومان و در ماه هاي حرام 90 ميليون تومان تعيين شده لذا از كليه افراد اعم از مرتكبين جرائم عمدي، غيرعمدي و تصادفات كه محكوم به پرداخت ديه شده اند درخواست مي شود قبل از شروع آبان ماه نسبت به پرداخت ديه اقدام كنند زيرا در غير اين صورت از اول آبان ماه ديه مربوطه مطابق نرخ جديد از آنان دريافت خواهد شد و به عبارت ديگر از اول آبان ماه افزايش ديه شامل حال آنان خواهد شد.
دادستان در مورد اهميت زمان پرداخت ديه، اظهار داشت: در خصوص قيمت ديه، روز پرداخت ملاك است حتي اگر ايراد ضرب و جرح و يا تصادفات ماه ها و سال ها قبل رخ داده و منجر به صدور حكم شده باشد. لذا تمام كساني كه محكوم به پرداخت ديه شده و مي شوند بهتر است در اسرع وقت جهت تسويه حساب اقدام كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال مردم آلمان از كتاب بيانات رهبر انقلاب درباره توليد علم
كتاب «نهضت توليد علم» با استقبال گسترده مردم آلمان مواجه شد.
اين كتاب كه مجموعه ديدگاه هاي رهبر معظم انقلاب در ديدار با نخبگان حوزه و دانشگاه كه از سوي انتشارات علمي و فرهنگي در شصت و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب فرانكفورت عرضه شده بود با استقبال بازديدكنندگان مواجه شد. به گزارش مهر، علي زارعي نجفدري، مديرعامل انتشارات علمي و فرهنگي و دبيركل اجلاس بين المللي ناشران جهان اسلام با اشاره به اين اتفاق همچنين از ترجمه كتاب «نهضت توليد علم» به چهار زبان انگليسي، فرانسه، عربي و آلماني خبر داد.
ارشاد: مسدود شدن غرفه ايران در فرانكفورت به نفع ما شد
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره مسدود شدن غرفه ايران در نمايشگاه فرانكفورت گفت: نمايشگاه كتاب فرانكفورت را بزرگترين و استثنايي ترين واقعه فرهنگي نمي دانيم چرا كه بايد هر رخداد فرهنگي را در حد و اندازه آن ارزيابي كرد.
به گزارش فارس، بهمن دري گفت: حال كه نمايشگاه كتاب فرانكفورت به پايان رسيده بايد به اين نكته اشاره كنيم كه ارزش هاي ديني و فرهنگي در روح و جان ملت ايران نهادينه شده و منجر به اقتدار فرهنگي گرديده و همين عظمت، مسدود شدن غرفه ايران را به جاي ضعف به نقطه قوت تبديل كرد. وي اضافه كرد: مسدود شدن غرفه ايران- صرف نظر از اينكه متعلق به اتحاديه ناشران هم باشد- در نوع خود تبديل به فرصت و پيامي رسا به نفع ايران شد و از حضور عادي ايران نيز به مراتب تأثيرگذارتر بود و ناخواسته اين موضوع گواهي شد بر اين ادعا كه غرب حتي ديدگاه هاي فرهنگي ايران اسلامي را تحمل نمي كند.
100 نويسنده برجسته آمريكايي به قيام وال استريت پيوستند
بيش از يكصد نويسنده آمريكايي در حوزه هاي ادبي و غيرادبي با امضاي بيانيه اي به جنبش وال استريت پيوستند و خواستار ايجاد تغيير در شرايط اقتصادي و اجتماعي آمريكا شدند.
به گزارش فارس به نقل از واشنگتن پست، اين نويسندگان در بيانيه اي كوتاه اعلام كردند كه حمايت و پشتيباني خود را از جنبش مردمي وال استريت كه بدون هيچ سازماندهي و كاملاً مردمي شكل گرفته اعلام مي كنيم و اميدواريم ديگر نويسندگان، هنرمندان و منتقدان آمريكايي نيز به جمع ما بپيوندند. در فهرست امضاكنندگان اين بيانيه نام نويسندگان صاحب نام متعددي از جمله «نيل گيمن» نويسنده آمريكايي ژانر علمي- تخيلي، «دورتي آليسون» نويسنده و منتقد ادبي و خالق رمان هاي «پوست» و «زنان؛ كساني كه از آنها متنفرم»، «جنيفر اگان» برنده جايزه ادبي پوليتزر و خالق رمان «فرشته نگهبان» و «لائورا آبراهام» نويسنده رمان «كلوب شوهران و زنان» ديده مي شود.
جشنواره ضد ايراني ابوظبي هم به فرهادي جايزه مي دهد
جشنواره ضد ايراني فيلم ابوظبي به پيشنهاد مجله آمريكايي ورايتي بهترين كارگردان سال خاورميانه را به اصغر فرهادي مي دهد.
به گزارش فارس، جشنواره بين المللي فيلم ابوظبي اعلام كرد به اصغر فرهادي كارگردان فيلم «جدايي نادر از سيمين» جايزه بهترين كارگردان خاورميانه براي سال جاري را اهدا خواهد كرد. اين جشنواره اعلام كرده است اين جايزه را كه توسط مجله ورايتي آمريكا حمايت مي شود روز پنجشنبه آينده به فرهادي خواهد داد تا وي چهارمين كارگرداني شود كه اين مقام را دريافت مي كند. انتخاب فرهادي از سوي جشنواره ضد ايراني ابوظبي و مجله آمريكايي ورايتي سوالات بسياري را در اذهان دوست داران سينماي ملي و انقلابي ايران برمي انگيزد. برپايه اين گزارش، جشنواره بين المللي فيلم ابوظبي در اقدامي مشابه جشنواره فيلم بيروت عليه ايران، از بهمن قبادي به عنوان داور بخش «افق هاي نو» و از «فاطمه معتمدآريا» به عنوان داور بخش كم اهميت «نت پك» استفاده كرده است. همچنين اين جشنواره براي نخستين بار شاهد فيلمي بلند به نام «گل هاي شرارت» ساخته «ديويد دوسا» خواهد بود كه در آن داستان عشق نامانوس يك جوان فرانسوي الجزايري تبار و دختري ايراني را به تصوير مي كشد كه اشاراتي به فتنه 88 دارد و سعي مي كند نيم نگاهي به آنچه نبود آزادي در جهان اسلام و به ويژه ايران مي خواند داشته باشد. در اين جشنواره همچنين فيلم ضد ايراني «مرغ با آلو» ساخته مرجان ساتراپي فرصت شركت يافته است كه در اين فيلم نيز كارگردان نشان مي دهد ايران كشوري سراسر غمگين با مردمي افسرده و نااميد است كه بايد بمانند و بسوزند و بسازند كه در نهايت برخي نيز خودكشي مي كنند.
تقدير از خالق عكس هاي انقلاب
مراسم تقدير از «حسين پرتوي» عكاس پيشكسوت انقلاب و روزنامه كيهان در هفدهمين جشن خانه عكاسان حوزه هنري برگزار شد.
به گزارش ايرنا، رسول اوليازاده، رئيس خانه عكاسان در اين مراسم كه با حضور جمع زيادي از اعضاي خانه عكاسان، اساتيد و پيشكسوتان برگزار شد، گفت: حسين پرتوي «بزرگمرد و عكاس برجسته اي است كه تصوير تاريخي ديدار همافران ارتش با بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در بهمن 1357 را خلق كرده است. وي افزود: اين تصوير تنها عكسي است كه پس از انتشار اوليه، بعد از تكذيب اين ديدار از سوي شاپور بختيار (نخست وزير وقت) و مونتاژ دانستن آن، دوباره فرداي آن روز در روزنامه هاي وقت به چاپ رسيد. در اين مراسم فيلمي كوتاه از «حسين پرتوي» كه اين روزها در بستر بيماري قرار دارد پخش شد كه بخش هايي از آن به گفت وگو با دوستان و خانواده وي اختصاص داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14