(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 مهر 1390- شماره 20053

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب : سياه نمايي درباره وضع كشوركمك به دشمن در پروژه ايران هراسي است
حضور سرزده رهبر انقلاب در منازل دو خانواده شهيد كرمانشاهي
ران پال كانديداي انتخاباتي جمهوري خواهان: مدركي عليه ايران وجود ندارد اوباما مشغول كلاهبرداري است
ابتكار جديد خبرنگار پرتاب كننده كفش به بوش
سفير كوبا در تهران: اتهامات اخير آمريكا عليه ايران مشابه بخشي از يك فيلم هاليوودي است
نمايشگاه فصلي گل و گياه آغاز شد
عبداللهي: ايران و عمان بزودي توافقنامه امنيتي امضا مي كنند
برادرخوانده استاكس نت با نام دوكو به امريكا و اروپا حمله كرد
خودكفايي ايران در جراحي ها
براي نخستين بار در كشور كاه برنج جايگزين بنزين مي شود
برپايي نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو و قطعات يدكي در تبريز
معاون وزير آب: آب كشت پاييزه كشاورزان اصفهان تامين مي شود
آيت الله مكارم شيرازي: دولت اسلام ستيز آذربايجان به زودي مضمحل خواهد شد
پيكر داماد آيت الله سيستاني ديروز در قم تشييع شد
آغاز خريد برنج تضميني در شرق مازندران
اخبار ادبي و هنري



در اجتماع گسترده و صميمي مردم كنگاور
 رهبر انقلاب : سياه نمايي درباره وضع كشوركمك به دشمن در پروژه ايران هراسي است

حضرت آيت الله خامنه اي سياه نمايي درباره اوضاع كشور را كمك به پروژه دشمن در جلوگيري از تبديل ايران به الگوي كشورهاي منطقه خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در هشتمين روز از سفر به استان كرمانشاه در جمع بسيار پر شور «مردم كنگاور و شهرهاي اطراف» با استناد به پيشرفتهاي ملت بزرگ ايران در سه دهه اخير تأكيد كردند: ملت عزيز ما كه بخشهاي بسيار دشوار راه منتخب خود را، با افتخار و قدرت پشت سر گذشته، ضمن قانع نشدن به دستاوردهاي خود، از اين پس نيز با «وحدت و اميد و استقامت»، همه مراحل پيش رو را با موفقيت طي خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تجليل از حضور بسيار گرم و محبت آميز جوانان و مردان و زنان مؤمن كنگاور و شهرهاي صحنه، سنقر، هرسين در ورزشگاه شهيد قلي وند كنگاور،اين گونه اجتماعات عظيم را مخصوص ايران و نشان دهنده مهر و محبت متقابل مردم و مسئولان خواندند.
ايشان روحيه شاداب، اعتماد به نفس، آمادگي براي كار و وفاداري به انقلاب را از ويژگيهاي بارز مردم اين منطقه و سراسر كشور دانستند و افزودند: همين خصوصيات عزت آفرين، عبور انقلاب و نظام را از مراحل بسيار دشوار و پيچ هاي خطرناك تضمين كرده و خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر استقامت ملي و استمرار حركت عمومي ملت بزرگوار ايران، قانع شدن به دستاوردهاي مياني راه و از سوي ديگر نااميدي از تحقق اهداف نهايي را دو آفت بزرگ توقف زا در اين مسير برشمردند و افزودند: ملت عظيم الشأن ايران، در وسط راه «تعالي و پيشرفت و افتخار» توقف نمي كنند و با اطاعت از فرمان پروردگار كريم در قرآن مجيد، با قدمهاي استوار و محكم راه خود را تا رسيدن به جامعه اسلامي و برخوردار از عدالت، طراوت، آگاهي و مردم سالاري حقيقي ادامه خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامي، يكپارچگي ملي را شرط ديگر استمرار موفقيت هاي نظام دانستند و افزودند: خوشبختانه ميان قشرهاي مختلف مردم و ميان مردم و مسئولان وحدت خوبي برقرار است كه بايد عميق تر و گسترده تر شود و محبت و حسن ظنّ متقابل افزايش يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي نسل جوان، تحصيلكرده، آگاه و برخوردار از خصوصيات مثبت انقلاب را، مايه اميد نظام و ملت دانستند و خاطر نشان كردند: دشمن در صدد است با انواع روشها از جمله سياه نمايي، در سد مستحكم و حركت اميدوارانه و مستمر ملت، اخلال ايجاد كند.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به بي غيرتي سردمداران رژيم طاغوت و تبعيت آنها از دستورات و سياستهاي آمريكا و انگليس، افزودند: دشمن از اين مي سوزد كه ايران در پرتو انقلاب اسلامي از پايگاه مطيع و رام آنان، به كشور و ملتي تبديل شده كه سينه خود را در مقابل سلطه گران سپر كرده است و با عزت و استقلال كامل، با زياده خواهي و زورگويي مقابله مي كند.
ايشان در ريشه يابي علت خشم و عصبانيت آمريكاييها از ملت ايران، به اعتراف مقامات آمريكايي درباره تأثير ايران اسلامي در ناكام ماندن سياستهاي آمريكا بويژه در خاورميانه اشاره كردند و افزودند: شياطين مي دانند كه چشم ملتهاي بيدار شده منطقه، به كشور عزيز ما دوخته شده است ، به همين دليل تمام روشها و امكانات را به كار گرفته اند تا «ايران و ايراني» الگوي حركت عظيم بيداري اسلامي نشوند و خط ايستادگي ملت ايران در ميان ديگر ملتها رواج نيابد.
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به تلاش دشمنان براي سياه نمايي اوضاع كشور از طريق بزرگ كردن ضعف ها و كمرنگ كردن پيشرفتها، همگان بويژه اهل قلم، اصحاب مطبوعات و صاحبان تريبون و رسانه را به مراقبت و هوشياري در اين زمينه فرا خواندند و افزودند: مبادا كسي دانسته يا ندانسته با اظهار نظر، حرف و يا نوشته خود به اين خواست دشمن كمك كند.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه همين بحث، مسئولان سطوح مختلف كشور را نيز به گسترش تلاش براي رفع مشكلات مردم و از بين بردن كاستي ها توصيه موكد كردند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان با تحسين دوباره خصوصيات مردم سراسر استان كرمانشاه افزودند: مردم منطقه كنگاور علاوه بر آن خصوصيات، از ديرباز، ميزبان راهيان كربلاي معلي و منزلگاه عاشقان حسيني بوده اند و با علاقه عميق به دين و روحانيت، در دفاع مقدس و ديگر امتحانات الهي، كارنامه درخشاني داشته اند و همين خصوصيات آينده روشن تر آنها را به ارمغان خواهد آورد.
در ابتداي اين ديدار امام جمعه شهرستان كنگاور ضمن خير مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامي به رشادتها و جانفشاني مردم منطقه در زمان دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: اين مردم ولايتمدار همچنان استوار در راه آرمانهاي انقلاب، امام راحل و شهدا گام برمي دارند و توقع دارند مسئولان اجرايي به مشكلات اين منطقه خصوصاً اشتغال توجه ويژه اي داشته باشند.

 



در حاشيه سفر رهبر انقلاب
حضور سرزده رهبر انقلاب در منازل دو خانواده شهيد كرمانشاهي

رهبرمعظم انقلاب به صورت سرزده در منازل دو خانواده شهيد كرمانشاهي حضور يافتند.
به گزارش مهر، رهبر انقلاب سه شنبه شب در شب هشتم از اقامتشان در كرمانشاه در طول سفر به اين استان، با حضور سرزده در منازل دو خانواده شهيد كرمانشاهي، با آنها ديدار و گفتگو كردند.
پيش از اين نيز ايشان در سومين روز از سفر به كرمانشاه در منازل چهار خانواده شهيد حضور يافته بودند.
مردمان ديار آناهيتا برگ زرين ديگري
بر تاريخ كنگاور افزودند
مردم ديار آناهيتا با استقبال بي نظير خود از مقام عظماي ولايت، برگ زرين ديگري بر تاريخ چندهزار ساله شهرستان قهرمان پرور كنگاور افزودند.
به گزارش فارس از كرمانشاه، جمعيت مشتاقي كه به دليل ازدحام استقبال كنندگان پشت درب استاديوم مانده و فرصت ديدار رهبرشان را نيافته بودند، چند برابر جمعيت داخل استاديوم شد و آنها گوش به صداي مجري برنامه سپرده و شعر استقبال را با جمعيت داخل استاديوم تمرين مي كردند.
پيرمرد 70 ساله اي كه از خانواده جانبازان است از اين كه نتوانست به داخل سالن برود و رهبر را ديدار كند اظهار ناراحتي كرد و گفت: رهبر عزيز و نور چشم من است، دوستش دارم و سلامتي عمر با عزت ايشان را از خداوند مي خواهم. شعار «صلي علي محمد بوي خميني آمد» داخل و بيرون ورزشگاه قليوند طنين انداز شده بود.

 



ران پال كانديداي انتخاباتي جمهوري خواهان: مدركي عليه ايران وجود ندارد اوباما مشغول كلاهبرداري است

يكي از رقباي باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري سال آينده در اظهارنظري نادر تاكيد كرد كه دولت آمريكا براي اثبات اتهامات تروريستي عليه ايران هيچ مدركي ندارد وصرفا به جنگ تبليغاتي با هدفگذاري انتخاباتي روي آورده است.
ران پال كه يكي از مطرح ترين رقيبان رئيس جمهور فعلي آمريكا در انتخابات 2012 محسوب مي شود، روز سه شنبه 26 مهر 1390 (18 اكتبر 2011) گفت: «بايد اين خبر را بسيار به دقت بررسي كرد، من فكر مي كنم در اين موضوع مدارك مستدلي وجود ندارد. حداقل بايد پس از بازداشت شخص مظنون منتظر روند دادگاه بود.»
بنابر گزارش سي ان ان، وي درپاسخ به اين سوال كه بسياري از دمكرات ها و جمهوري خواهان از جمله مايك راجر رئيس كميته اطلاعاتي مجلس نمايندگان آمريكا معتقدند شواهد معتبر است و برخي ديگر نيز اين اطلاعات را تاييد مي كنند، گفت: «من فكر مي كنم اين تبليغات جنگي است. اينها مدت هاست به دنبال جنگ عليه ايران هستند، از زمان هاي بسيار طولاني، اين روش دقيقا همان مسيري است كه اينگونه افراد براي جنگ عراق طي كردند، جنگي كه در حقيقت خطري در آنجا وجود نداشت.
وي با خنده گفت: «من فكر نمي كنم ايراني ها اينقدر احمق باشند. مردم در اينجا درباره اين موضوع خيلي هيجان زده هستند. مردم مي گويند اين اطلاعات خيلي سريع و شديد به ما داده شده است. هنوز در واشنگتن هيچ تحقيقاتي درباره اين موضوع انجام نشده است. اطلاعاتي كه به سرعت و شدت داده شود كلاهبرداري است. آيا بايد اين اطلاعات را باور كرد؛ نه! اينها همان افراد هستند (اشاره به جنگ عراق) كه همان حرف ها را مي زنند».
ران پال همچنين گفت: «بايد به اين اطلاعات با دقت نگاه كرد، اگر من رئيس جمهور بودم به اين اطلاعات با دقت نگاه مي كردم. من توصيه مي كردم كه به جنگ ديگري وارد نشويم؛ من فكر مي كنم ما وارد جنگ ديگري خواهيم شد.»
پال گفت: «من مي گويم افرادي كه مي گويند اين اطلاعات مشكلي بزرگ است، به جنگ عليه ايران فكر مي كنند. آنها سال ها جنگ عليه ايران را وعظ و خطابه مي كردند و تنها به دنبال فرصت بودند. من مي گويم بايد فرد مظنون را در دادگاه محاكمه كرد و بعد تمام اطلاعات را در دست خواهيم داشت و من خواهان اين روند هستم.»
تحليلگران در تهران عقيده دارند اگرچه ديدگاه پال درباره تعقيب هدف جنگ با ايران از سوي دولت اوباما چندان واقع بينانه نيست و صرفا به منظور تحريك ذهنيت ضدجنگ مردم آمريكا عليه دولت مطرح مي شود، ولي لحن صريح و تند او در رد همه آنچه دولت اوباما «شواهد محكم» عليه ايران خوانده، اعتبار اين پرونده را به شدت زير سوال مي برد.
ران پال پيش از اين در يك مناظره تلويزيوني به صراحت گفته بود بايد به ايران اجازه داد سلاح هسته اي داشته باشد.

 



ابتكار جديد خبرنگار پرتاب كننده كفش به بوش

خبرنگار عراقي پرتاب كننده كفش به جرج بوش از جمع آوري ميليونها امضا از نقاط مختلف عراق براي محاكمه و معرفي جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا به عنوان جنايتكار جنگي خبر داد.
«منتظر الزيدي» خبرنگار عراقي كه در جريان كنفرانس مطبوعاتي نخست وزير عراق و رئيس جمهور آمريكا در بغداد، كفش هاي خود را به سمت «جرج بوش» رئيس جمهور وقت آمريكا پرتاب كرده بود در گفت وگو با فارس در بغداد، از جمع آوري ميليونها امضا براي محاكمه بوش به عنوان جنايتكار جنگي در دادگاه بين المللي لاهه خبر داد.
وي اظهار داشت: موسسه قربانيان اشغالگران آمريكايي، هم اكنون مشغول جمع آوري ميليونها امضا از مردم عراق در نقاط مختلف كشور، براي محاكمه و معرفي جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا به عنوان جنايتكار جنگي است. الزيدي با تاكيد بر اينكه بوش و مقامات وقت آمريكا بايد تاوان جنايتي را كه عليه مردم عراق و افغانستان مرتكب شده، پس دهند، گفت: نيروهاي اشغالگر در مدت اقامت 8 ساله خود در عراق، به طور مستقيم صدها هزار نفر از غيرنظاميان عراقي در شهرهاي نجف، كربلا، فلوجه و الانبار را كشته و به طور غيرمستقيم نيز عامل قتل ميليونها عراقي شده اند. آغازكننده انتفاضه كفش در عراق، ادعاي كشورهاي غربي و آمريكا براي آزادسازي ملت هاي خاورميانه و آفريقا را «دروغ» خواند و تصريح كرد: همانطور كه در عراق و افغانستان ديديم، تنها هدف غرب و آمريكا، استعمار كشورهاي اسلامي و تاراج ثروت و سامان آنها است. اين كشورها هيچ وقت قاصد آزادي و حقوق بشر نبوده اند؛ بلكه خود يكي از اصلي ترين ناقضان حقوق بشر و توافقنامه هاي حقوقي هستند.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون موسسه قربانيان بدست اشغالگران آمريكايي را تاسيس كرده ام و در آن موسسه با همه خانواده قربانيان تماس گرفته و قرار است امضا آنها را به دادگاه لاهه عرضه كنيم و از اين دادگاه بخواهيم بوش را به عنوان جنايتكار جنگي به پاي ميز محاكمه بكشاند.

 



سفير كوبا در تهران: اتهامات اخير آمريكا عليه ايران مشابه بخشي از يك فيلم هاليوودي است

سفير كوبا در تهران سناريوي ساختگي آمريكا درباره تلاش ايران براي ترور سفير عربستان در واشنگتن را شبيه بخشي از يك فيلم هاليوودي دانست.
«ويليام كاربو ريكاردو» ديروز در نشستي خبري در پاسخ به سؤال خبرنگاري در رابطه با اتهام اخير دولت آمريكا عليه ايران گفت: با توجه به صحبت هايش و بررسي هايي كه ما داشته ايم آمريكايي ها به دنبال شكل دهي يك سناريوي باورنكردني هستند.
وي تاكيد كرد: كوبايي ها به خوبي آمريكايي ها را مي شناسند و انتظار هر برنامه و طرحي را از سوي آنها دارند.
اين ديپلمات كوبايي با تاكيد بر بي اساس بودن ادعاي آمريكا به اظهارات يكي از نامزدهاي حزب جمهوريخواه براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا اشاره كرد و گفت: اين خانم مدعي بود كه كوبا محلي براي پرورش افراد حزب الله شده و موشك هاي آن خاك آمريكا را نشانه گيري كرده است.
وي افزود: رئيس جمهور كوبا در واكنش به اين ادعاها گفت كه من نمي توانم به اظهارات اين خانم كه مانند يك طوطي دروغ مي گويد، پاسخ دهم.

 



نمايشگاه فصلي گل و گياه آغاز شد

سومين نمايشگاه فصلي گل و گياه از ديروز كار خود را آغاز كرده و تا اول آبان در محل نمايشگاه دائمي شهرداري تهران ادامه دارد.
به گزارش مدير عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران در نشست خبري سومين نمايشگاه فصلي گل و گياه تهران و جشنواره گل هاي پاييزي كه در ساختمان اداري نمايشگاه تخصصي گل و گياه شهرداري تهران برگزار شد، با اشاره به اينكه از سال 71 تا امروز 9 نمايشگاه و 2 دوره نمايشگاه فصلي گل و گياه توسط سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران برگزار شده، گفت: در نمايشگاه نهم ظرف 5 روز بيش از 2 ميليون نفر از شهروندان تهراني بازديد داشتند كه با توجه به استقبال گسترده آنها ما نمايشگاه فصلي را برگزار مي كنيم.
علي محمد مختاري افزود: سومين نمايشگاه فصلي و جشنواره گل و گياه از 27 مهرماه در نمايشگاه دائمي گل و گياه بوستان گفتگو با حضور شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران افتتاح مي شود كه در اين نمايشگاه بيش از 150 توليدكننده داخلي شركت داشته و 200 غرفه در داخل نمايشگاه برپا مي شود.
تخفيف 30 درصدي
عرضه گل در نمايشگاه
مديرعامل سازمان پاركها با اشاره به اينكه 120 غرفه در بيرون از نمايشگاه به عرضه گل و گياه به طور مستقيم مي پردازند، گفت: عرضه گل و گياه در سومين نمايشگاه فصلي گل و گياه با 30 درصد كاهش قيمت نسبت به عرضه گل در سطح شهر، به شهروندان عرضه مي شود.
وي در ادامه با بيان اينكه پيش بيني شده در 4 نقطه در جنوب غربي، جنوب شرقي، شمال غربي و شمال شرقي شهر تهران، نمايشگاه گل و گياه به طور دائمي ايجاد شود، گفت: هم اكنون ايجاد اين نمايشگاه دائمي در جنوب شرقي تهران در دستور كار قرار گرفته و تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.
احداث 123 كلينيك
گل و گياه در نواحي شهر تهران
مدير عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران با اشاره به اينكه مقرر شده تا در 123 ناحيه شهر، 123 كلينيك گل و گياه ايجاد شود گفت: امروز بيش از 48 كلينيك گل و گياه در سطح شهر راه اندازي شده و تا پايان سال 92، تعداد كلينيك هاي گل و گياه به 123 عدد در سطح شهر مي رسد.
وي در خصوص فضاي سبز عمودي شهر تهران نيز اظهار كرد: با توجه به مصوبه شوراي شهر هم اكنون ايجاد فضاي سبز عمودي در سطح شهر در حال انجام است و بيش از 100 ساختمان به صورت پايلوت فضاي سبز عمودي شده چرا كه ما در شهر تهران با موضوع ارزش افزوده زمين و مشكلات تملك بافت فرسوده مواجه هستيم كه در اين خصوص ايجاد فضاي سبز عمودي براي حفظ محيط زيست و رفع آلودگي هوا حائز اهميت است.

 



عبداللهي: ايران و عمان بزودي توافقنامه امنيتي امضا مي كنند

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با اشاره به تصويب توافقنامه امنيتي بين ايران و عمان در مجلس شوراي اسلامي از نهايي شدن آن در آينده نزديك خبر داد.
علي عبداللهي در ديدار با فرمانده گارد ساحلي عمان اظهار كرد: روابط جمهوري اسلامي ايران و عمان يك روابط نزديك، دوستانه و برادرانه است كه دو كشور در موضوعات مختلف در حوزه بين الملل همسو با يكديگر هستند.وي با اشاره به مراحل پاياني توافقنامه امنيتي ميان ايران و عمان ادامه داد: اين توافقنامه كه محصول يك كار كارشناسي خوب است كه با تصويب مجلس شوراي اسلامي در حال نهايي شدن است.

 



برادرخوانده استاكس نت با نام دوكو به امريكا و اروپا حمله كرد

تحليلگران امنيت سايبري در غرب مي گويند يك ويروس جديد با نام «دوكو» (Duqu) كه عملكردي دقيقا شبيه استاكس نت دارد، به چند مجتمع صنعتي بزرگ در اروپا حمله كرده است.
اطلاعات مربوط به دو كو روز سه شنبه 26 مهر 1390 (18 اكتبر 2011) از سوي شركت امنيت رايانه اي سيمانتك افشا شد. اين شركت با قرار دادن يك مقاله تحليلي روي سايت خود تاكيد كرد نمونه اي از اين ويروس بسيار پيچيده و خطرناك را از «يك آزمايشگاه تحقيقي اروپايي كه مناسبات بين المللي قدرتمندي دارد» دريافت كرده است.
اين شركت امنيتي نام اين آزمايشگاه را به دليل «جلوگيري از افشا شدن هويت شركت قرباني» فاش نكرده است.
سيمانتك در مقاله خود تاكيد مي كند اين ويروس شباهت بسيار زيادي به استاكس دارد و طراحان آن بدون شك به كد اصلي استاكس نت دسترسي داشته اند.
اين شركت نتيجه گرفته است كه طراحان اين ويروس و استاكس نت يكي هستند با اين تفاوت كه استاكس نت در 155 كشور جهان مشاهده شد و هدف اصلي آن اخلال در برنامه هسته اي ايران بود اما دوكو فعلا فقط در چند مجتمع صنعتي اروپايي مشاهده شده است.
منابع غربي مي گويند بدافزار دوكو دو كار اصلي انجام مي دهد:
1- سرقت اطلاعات مجتمع هاي صنعتي
2- فراهم آوردن امكان كنترل از راه دور اين مجتمع ها
بر اساس گزارش هاي منتشر شده، اين ويروس به اين دليل »دوكو« نامگذاري شده است كه در ابتداي آغاز به كار فايل هايي با پسوند DQ مي سازد.
در حالي كه سيمانتك در گزارش خود به اين موضوع كه دوكو به امريكا حمله كرده باشد چيزي نگفته، تبسم زكريا در گزارشي براي خبرگزاري رويترز از واشنگتن در 27 مهر نوشت وزارت امنيت داخلي امريكا اعلام كرده از وجود اين ويروس آگاهي داشته و اقدامات لازم را براي مقابله با آن انجام داده است.
مارك ماركوف در مقاله اي براي نيويورك تايمز در 27 مهر هشدار داده است كه ظهور دوكو نشان دهنده آن است كه استاكس نت راهي به شدت خوفناك را در جهان سايبر گشوده است و احتمالا روزي كه سرويس هاي اطلاعاتي غربي اين ويروس را طراحي مي كردند، هيچ توجهي به اين موضوع نداشتند كه احتمال دارد هكر ها بتوانند به سرعت با رمزگشايي استاكس نت، حملات مشابهي را به به تاسيسات صنعتي غرب -كه بسيار آسسيب پذيرتر از تاسيسات ايران است- طراحي كنند.

 



خودكفايي ايران در جراحي ها

دبيرعلمي جامعه جراحان كشور گفت: ايران در جراحي ها به خودكفايي رسيده است؛ طوري كه هيچ بيماري به اين منظور به خارج از كشور فرستاده نمي شود.
سيدسياوش صحت در حاشيه همايش ملي اورژانس هاي جراحي در گفت وگو با فارس در بابل اظهار داشت: با توجه به اينكه ايران از جاده هاي بسيار شلوغ و پرتردد در عين حال حادثه خيز برخوردار است بيش از اين امكان خدمات دهي به بيماران ترومايي وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه تنها 10درصد بيماران ترومايي از طريق آمبولانس به بيمارستان ها منتقل مي شوند، بيان داشت: 40 درصد حوادث ترومايي كشور ناشي از تصادفات جاده اي بوده كه در اين حوادث موتورسيكلت ها نقش مهمي ايفا مي كنند.
صحت بيان داشت: بيشترين عامل حوادث ترومايي جاده اي رانندگان موتورسيكلت هستند كه بدون رعايت قانون در جاده ها حركت كرده و عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي مهم ترين دليل افزايش حوادث ترومايي است.
وي حوادث ترومايي را دومين عامل مرگ و مير كشور برشمرد و افزود: بهترين كار با وضع موجود تشديد قوانين راهنمايي و رانندگي است تا جلوي حوادث ترومايي گرفته شود؛ چرا كه امكان خدمات دهي بيشتر به بيماران در بهترين وضعيت براي ما ميسر نيست.
اين مسئول تعداد مرگ و مير حوادث ترومايي كشور در هر ساعت را 26 نفر اعلام كرد و گفت: به دليل عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و بي احتياطي موتورسيكلت ها در حال حاضر مرگ و مير ناشي از حوادث ترومايي در كشور در حال افزايش است.
دبير علمي جامعه جراحان كشور در ادامه افزود: جامعه جراحان كشور مركزي غيردولتي است كه در حال حاضر در سراسر كشور حدود 6 هزار نفر عضو دارد.
استاد جراحي اصفهان يادآور شد: اگر به خدمات دهي جراحان در هشت سال دفاع مقدس توجه كنيد خواهيد ديد ايران از متعهدترين و بهترين جراحان دنيا برخوردار است به طوري كه در حال حاضر با پيشرفت دانش هاي جراحي هيچ بيماري براي عمل جراحي از ايران به خارج از كشور فرستاده نمي شود.

 



براي نخستين بار در كشور كاه برنج جايگزين بنزين مي شود

عضو كميسيون كشاورزي مجلس از احداث كارخانه تبديل كاه و كلش برنج به كاغذ تحرير و تيشو، ظرف يكبار مصرف و متانول جايگزين بنزين براي نخستين بار در كشور خبر داد.
علي ميرزايي ديروز در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اين كه سوزاندن كاه و كلش پس از برداشت محصول برنج فرهنگ غلطي است، اظهار داشت: از كاه و كلش برنج مي توان استفاده هاي بهينه كرد.
وي درباره راهكاري براي تبديل كاه و كلش، افزود: در اين راستا كارخانه تبديل كاه و كلش برنج به ظروف يك بار مصرف و كاغذ تحرير و تيشو و متانول جايگزين بنزين، براي نخستين بار در كشور در فومن در حال ساخت است.
نماينده مردم فومن و شفت با بيان اين كه سوله اين كارخانه ساخته شده و بخشي از كارهايش انجام گرفته است، تصريح كرد: توسط صندوق توسعه ملي به دنبال گرفتن ارز لازم براي واردات مواد اوليه هستيم تا در فاز نخست تبديل كاه را انجام دهيم.

 



برپايي نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو و قطعات يدكي در تبريز

پانزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو و قطعات يدكي تبريز گشايش يافت.
10 كشور به همراه كارخانجات توليدي مرتبط با خودروسازي از 9 استان داخلي در اين نمايشگاه شركت كرده اند.
در اين نمايشگاه 35 واحد خودروسازي و صنعت قطعه سازي خودرو از تركيه، چين و امارات به صورت مستقيم و نمايندگاني از فرانسه، آلمان، تايلند، تايوان و بلاروس در زمينه انواع خودروهاي سواري و سنگين و دستگاه هاي تعميرگاهي حضور دارند.
300 واحد داخلي از استان هاي آذربايجان شرقي، غربي، تهران، خراسان رضوي، اصفهان، البرز، زنجان، يزد و كردستان در زمينه روغن موتور، فيلتر، انواع قطعات يدكي خودرو، كمپرسور، باطري خودرو، پيستون، سيستم هاي الكتريكي و حفاظت خودرو، ليفتراك، انواع تاير، ماشين آلات راهسازي و ساختماني، كاميون، قطعات فولادي، سيستم هاي رهياب و ردياب در اين نمايشگاه شركت كرده اند.
اين نمايشگاه در سالن هاي اميركبير، پروين اعتصامي و شهريار با مساحت حدود 25هزار مترمربع مسقف و 12هزار مترمربع فضاي باز برپا شده است.
اين نمايشگاه تا روز شنبه هفته آينده برپا خواهد بود.

 



معاون وزير آب: آب كشت پاييزه كشاورزان اصفهان تامين مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون وزير نيرو در امور آبفا گفت: آب كشت پاييزه موردنياز كشاورزان شرق اصفهان تامين مي شود.
«محمدرضا عطارزاده» افزود: حق آبه هاي بخش كشاورزي در تمامي استان ها رعايت شده است.
وي گفت: در برخي استان ها كه عمليات توسعه اي داشته ايم متناسب با وجود آب و اولويت ها، حق آبه به كشاورزان اختصاص داده شده است.
معاون وزير نيرو در امور آب همچنين افزود: در مناطقي كه با توسعه مواجه هستيم، حق آبه ها براساس قراردادهاي يكساله تامين مي شود و اين مناطق اولويت هميشگي دارند.
وي افزود: استان اصفهان بيشترين مشكل در زمينه تامين آب موردنياز بخش كشاورزي را دارد كه در اين زمينه بايد هر چه سريعتر چاره انديشي شود.
عطارزاده اضافه كرد: تمهيداتي انديشيده شده است كه با بهبود بارش، آب پاييزه براي كشاورزان منطقه تامين شود.

 



آيت الله مكارم شيرازي: دولت اسلام ستيز آذربايجان به زودي مضمحل خواهد شد

يكي از مراجع عظام تقليد با اشاره به اقدامات ضدديني دولت آذربايجان اعلام كرد كه دولت اين كشور به زودي به دست جوانان مذهبي مضمحل خواهد شد.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي ديروز در ديدار فرمانده انتظامي استان قم گفت: در آذربايجان اخيرا اسلام ستيزي خيلي شتاب گرفته است؛ به طوري كه علاوه بر اينكه مساجد را خراب مي كنند، دستور داده اند كتاب هاي مذهبي و رساله هاي ديني مراجع و علما نيز ممنوع باشد.
وي گفت: اكثريت مسلمانان آذربايجان شيعه هستند و دولت اين كشور دستور داده نبايد دانش آموزان محجبه به مدارس بروند. جوان ها را هم از رفتن به مساجد محروم مي كنند. اينها برنامه هايي است كه تاكنون در هيچ جا سابقه نداشته است.
مكارم شيرازي با هشدار به دولتمردان آذربايجان تصريح كرد: دولتمردان آذربايجان در خواب غفلت هستند و نمي بينند كه در جهان چه مي گذرد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه دولت آذربايجان در آينده اي نزديك به دست مردم غيور و مسلمانان مذهبي مضمحل خواهد شد، اظهار كرد: جوانان پرشور و مردان و زنان آذربايجان به دولتمردان اين كشور اجازه نخواهند داد اين كار را ادامه دهند، بلكه يقه شان را خواهند گرفت و آنان را از تخت قدرت پايين خواهند كشيد.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: نيروي انتظامي وظيفه بسيار حساسي را برعهده دارد و قرآن مجيد هم در داستان ابراهيم خليل نشان مي دهد كه امنيت نخستين حرف را مي زند.
وي تصريح كرد: اگر امنيت نباشد اقتصاد نيست، آموزش و پرورش و آرامش نيست بنابراين امنيت حرف اول را در هر كشوري مي زند كه بخش مهمي از آن بر دوش نيروي انتظامي است.
وي خواستار فعال تر شدن دستگاه قضايي در برخورد با جرائم شد و ابراز داشت: برخي حوادث در تهران و به ويژه ضرب و شتم طلبه آمر به معروف و ناهي از منكر واقع شد كه هنوز حكم آنها صادر نشده كه مي گويند موانعي در راه است اما موانع غيرقابل حل نيست بلكه بايد مقداري از تشريفاتي كه در غرب است فاصله بگيريم تا به نتيجه بهتري دست پيدا كنيم.استاد حوزه تصريح كرد: اگر از زمان وقوع جرم تا مجازات فاصله افتد، مجازات اثر بازدارندگي خود را از دست خواهد داد بنابراين بايد در رسيدگي به پرونده ها سرعت بيشتري بدهيم.
وي بر سرعت بخشيدن به رسيدگي به مسائل امنيتي تاكيد كرد و با اشاره به سرعت انتشار اخبار گفت: با توجه به گسترش رسانه ها در عصر كنوني اگر مردم اطلاع حاصل كنند اما نتيجه را نبينند يا از زمان وقوع جرم تا رسيدگي و مجازات فاصله بيفتد، بازتاب منفي در جامعه به دنبال خواهد داشت.

 



پيكر داماد آيت الله سيستاني ديروز در قم تشييع شد

حجت الاسلام محمدعلي فيروز بخت يكي از دامادهاي آيت الله «سيدعلي سيستاني» از مراجع تقليد كه سه شنبه در قم درگذشت، عصر ديروز در اين شهر تشييع شد.
به گزارش ايرنا، يكي از اعضاي دفتر آيت الله سيستاني روز چهارشنبه به ايرنا گفت: پيكر آن مرحوم، ديروز ساعت 16 از حسينيه نجفي هاي قم، واقع در خيابان چهار مردان به سوي حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشييع شد.
حجت الاسلام سيدابراهيم لاجوردي ادامه داد: آيت الله وحيد خراساني از مراجع تقليد بر پيكر آن مرحوم نماز گزارده و سپس پيكر وي طبق وصيت خودش براي دفن به نجف اشرف منتقل مي شود.
وي افزود: مراسم ختمي نيز ديشب بعد از نماز مغرب و عشا در حسينيه نجفي هاي قم برگزار شد.
مرحوم فيروز بخت از فضلاي حوزه علميه نجف و قم بود كه پس از حاكميت صدام حسين در عراق به ايران مهاجرت كرد.
وي متولد نجف اشرف و اصليتي قوچاني داشت و هنگام مرگ، 52 ساله بود.
مرحوم فيروز بخت از مدرسان حوزه نجف و عضو هيئت استفتاي دفتر آيت الله سيستاني در قم بود.

 



آغاز خريد برنج تضميني در شرق مازندران

سرپرست جهاد كشاورزي نكا از آغاز خريد برنج تضميني در شرق مازندران با محوريت اين شهرستان خبر داد.
مهدي سليمي در گفت وگو با فارس در نكا بيان داشت: اين مقدار از برنج از سطح 9 هزار و 770 هكتار از زمين هاي زير كشت برنج در شهرستان نكا برداشت مي شود.
وي با بيان اينكه خريد تضميني برنج از كشاورزان نكايي آغاز شده است؛ افزود: دو مركز خريد تضميني ارقام پرمحصول برنج در نكا فعاليت خود را آغاز كرده است كه يكي از اين دو مركز در قسمتي از سيلوي نكا و ديگري در مركز خريد كشت دانه هاي روغني اين شهرستان واقع شده است.
سرپرست جهاد كشاورزي نكا اظهار داشت: اين دو مركز برنج هاي شاليكاران را با نرخ مصوب دولتي خريداري مي كنند كه تاكنون قسمتي از سيلوي نكا كه بدين منظور در نظر گرفته شده بود پر شده است همچنين كشاورزان بايد براي تحويل برنج خود به شركت كشت دانه هاي روغني نكا واقع در چاله پل مراجعه كنند.
سليمي يادآور شد: با توجه به كاهش اراضي زير كشت برنج در سال جاري به دليل خشكسالي و كمبود آب در برداشت اين محصول نيز با كاهش برداشت روبرو هستيم.
وي اضافه كرد: براساس پيش بيني هاي انجام شده امسال از اين مقدار زمين زير كشت برنج، حدود 53 هزار تن شالي برداشت خواهد شد كه به طور متوسط در هر هكتار بيش از پنج تن شالي برداشت مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

گفت وگوي سايت انحرافي با بازيگر ممنوع الفعاليت
و تبليغ يك ناشر سكولار
يكي از سايت هاي وابسته به جريان انحرافي، ضمن گفت وگو با يك بازيگر ممنوع از كار، يكي از ناشران سكولار را نيز تبليغ كرده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، سايت موسوم به شبكه ايران، گفت وگويي را با «ف-ج» منتشر كرده است. اين بازيگر به خاطر حضور در يك محفل ضد ايراني و برانداز بنابر تصميم مراجع مسئول ممنوع الفعاليت شناخته شده است. سايت مذكور، به بهانه نگارش يك كتاب توسط اين بازيگر، به شكلي آشكار و نخ نما ناشر اين كتاب كه در راستاي ترويج افكار و سبك زندگي غرب زده و سكولار فعاليت مي كند را تبليغ كرده است.
بايد گفت متاسفانه عليرغم تاكيد مراجع امنيتي مبني بر به صلاح نبودن استفاده از اين بازيگر در سيما، وي در يكي از پروژه هاي رسانه ملي حضور دارد!
نمايشگاه كاريكاتور شوكران با موضوع بيداري اسلامي
نمايشگاه كارتون و كاريكاتور شوكران با موضوع جنبش بيداري اسلامي توسط دفتر طنز حوزه هنري با مشاركت خانه كاريكاتور اصفهان، در حاشيه ششمين جشنواره طنز مكتوب برگزار مي شود.
در اين جشنواره كه بزرگ ترين اجتماع طنزپردازان جوان كشور محسوب مي شود، تالار سوره حوزه هنري، به نمايش 39 اثر از 12 كاريكاتوريست اصفهان اختصاص يافته است. اين آثار با محوريت موضوعي جنبش بيداري اسلامي و وقايع اخير منطقه توليد شده است كه دربردارنده كاريكاتور چهره هاي ديكتاتور منطقه، جنبش هاي مردمي منطقه و كارتون است.
ششمين جشنواره طنز مكتوب از 25 تا 26 مهر در حوزه هنري سازمان تبليغات واقع در تقاطع خيابان حافظ و سميه برگزار شد.
روايت ديدار شاعران آئيني با رهبر انقلاب منتشر شد
كتاب «محفل شاعران آئيني» شرح ديدار و مراسم شعرخواني شاعران آئيني و مذهبي در حضور حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) در آستانه ولادت با سعادت حضرت علي(ع) در 25 خرداد 1390(12رجب1432) به همراه فيلم كامل مراسم توسط دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري منتشر شد. به گزارش فارس، اين كتاب گزارش كامل ديدار جمعي از شاعران آئيني و مذهبي و نيز فعالان عرصه نوحه و نغمه هاي آئيني با رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) است. در اين ديدار معظم له پس از استماع اشعار شاعران به تشريح جايگاه ويژه شاعران آئيني و مذهبي و نيز ترسيم خطوط كلي حركت شعر ديني پرداخته اند.
مراسم رونمايي اين كتاب همزمان با برگزاري دومين نشست تخصصي شاعران و مداحان نخبه كشور در تالار اجتماعات هتل نخل در مشهد مقدس در تاريخ 30 مهر 1390 ساعت 9 صبح با حضور شاعران آئيني و مذهبي كشور برگزار مي شود.
سلطه فرهنگ غرب بر رسانه هاي ديجيتال بايد خاتمه يابد
مشاور و مسئول برنامه ها و پي گيريهاي ويژه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سلطه فرهنگ غرب بر رسانه هاي ديجيتال با حاكم ساختن فرهنگ ديني و با تلاش براي ساختن برنامه هاي مفيد و سودمند و برگرفته از آموزه هاي ديني بايد خاتمه يابد.
به گزارش مهر، رضا حميدي با بيان مطلب فوق اظهار داشت: اگر در برنامه سازي براي رسانه هاي ديجيتال دين، اخلاق، فضيلت و ارزش هاي اسلامي حاكم نشود هر فعاليتي در اين مسير ابتر خواهد بود. وي اقبال گسترده مردم از نمايشگاه را نوگرايي رسانه هاي ديجيتال دانست و ايجاد بخش بيداري اسلامي را از جذابيت هاي نمايشگاه امسال عنوان كرد و گفت: با توجه به بيداري ملت هاي مسلمان و نيز جنبش هاي كشورهاي غربي عليه نظام سرمايه داري، فرصت مغتنمي است تا با استفاده از رسانه هاي ديجيتال به روشنگري پرداخت و آنها را با اهداف و فرهنگ متعالي اسلام در عرصه هاي مختلف آشنا ساخت. تنها راه تحقق خواسته هاي مردم كشورهاي غربي كه عليه نظام سرمايه داري دست به تظاهرات زده اند، در قرآن و تعاليم اسلامي به روشني تبيين شده است.
حضور شجريان در تحريريه بي بي سي فارسي
برخي اخبار از حضور عصر پريروز محمدرضا شجريان-خواننده- در شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي و ديدار با خبرنگاران اين شبكه حكايت مي كند. به گزارش جهان، بي بي سي در چندماه اخير با پخش مستندهاي ساختارشكن به شدت در محافل خبري خبرساز شده است. ماجراي روابط نامشروع (پ ق) و (ص ص) از مديران و مجريان اين شبكه فارسي زبان وزارت امور خارجه انگليس و نيز بهايي شدن (فرناز ق) مجري زن اين شبكه توسط مديران بهايي اين شبكه به شدت مورد توجه رسانه هاي خبري داخلي قرار گرفت. همچنين در يك ماه گذشته چند مستندساز ايراني داخل كشور به اتهام همكاري با بي بي سي بازداشت شده اند.
حضور محمدرضا شجريان در بي بي سي فارسي و ديدار با عوامل اين رسانه دولت انگليس آن هم در شرايط فعلي نكته اي است كه بايد به آن توجه كرد.
شجريان همچنين پس از گفت وگوهاي خصوصي و سخن درباره مسائل روز ايران، با تك تك اعضاي تحريريه بي بي سي فارسي عكس يادگاري گرفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14