(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 مهر 1390- شماره 20054

رئيس مركز بهداشت ساري:الگوسازي براي تغذيه كودكان در بلوغ فكري و ذهني آنها اثرگذار است
دانشجويان كاشان خودرو هيبريدي توليد كردند
موسسه پژوهشي توسعه تعاون كشور در كرج افتتاح شد
ايران در كيهان
از سال آينده جشنواره بين المللي علوي در كشور برگزار مي شود
جانباز ايلامي تمام اراضي كشاورزي خود را وقف كرد
23درصد فرآورده نفتي كشور در پالايشگاه اصفهان توليد مي شود
اولين آزمون تخصصي شهرداري ها برگزار شد
رئيس كل سازمان نظام پرستاري كشور: قانون جديد تعرفه گذاري در خدمات پرستاري بايد اجرايي شود
تجمع كارگران نساجي مازندران مقابل فرمانداري قائم شهر
اعتراض مردم ماسوله نسبت به واگذاري اراضي اين شهر به افراد غير بومي
جانباز مخترع البرزي 2 مدال طلاي جهاني گرفت
تصفيه خانه آب روستايي در لنجان به بهره برداري رسيد
4 هزار ميليارد ريال براي توسعه مجتمع فولاد گيلان سرمايه گذاري مي شود
بيماري هاي قلبي بيشترين عامل مرگ و مير در كاشان است
سرشماري نفوس و مسكن در همدان با 800 نفر



رئيس مركز بهداشت ساري:الگوسازي براي تغذيه كودكان در بلوغ فكري و ذهني آنها اثرگذار است

محمدرضا معتمدي در گفت وگو با خبرنگاركيهان گفت: اميدواريم با اصلاح رژيم غذايي كل جامعه سلامتي را به تمامي افراد جامعه هديه دهيم.
رئيس مركز بهداشت ساري با بيان اينكه غذا يكي از اركان بسيارمهم در ايجاد سلامتي افراد محسوب مي شود، گفت: بحث تغذيه و نوع موادغذايي كه مورد مصرف قرارمي گيرد حايز اهميت است.
وي با تأكيد بر اينكه براي ارتقاي سلامت آينده جامعه بايد برنامه ريزي هايي داشته باشيم؛ افزود: تعيين نوع موادغذايي كه در مدارس عرضه مي شود بسيار مهم است و با هماهنگي آموزش و پرورش عرضه موادغذايي غيرمجاز را درمدارس شهرستان ممنوع كرديم؛ لذا به خانواده ها نيز توصيه مي كنيم به اين موضوع توجه داشته باشند.
رئيس مركز بهداشت ساري افزود: بحث الگوي تغذيه در مدارس نقش موثري در آينده افراد جامعه دارد كه حتما بايد هزينه هايي در بحث سلامت و الگوسازي تغذيه دانش آموزان صورت گيرد.
معتمدي خاطرنشان كرد: به مناسبت روز جهاني غذا برنامه هاي آموزشي در تمامي خانه هاي بهداشت شهرستان ترتيب داديم كه اين برنامه ها به صورت چهره به چهره و گروهي است.
رئيس مركز بهداشت ساري با اشاره به بحث حذف شير از مدارس گفت: با توجه به اهميت موضوع چاره انديشي هايي درخصوص توزيع مجدد شير در مدارس شهرستان انجام شود.
معتمدي يادآورشد: الگوسازي براي تغذيه كودكان در رشد بلوغ فكري و ذهني كودكان حائزاهميت است.
وي با اشاره به برنامه ريزي هايي درخصوص نان با سبوس مناسب گفت: براي نان بربري سبوس 18درصد و نام سنگك و لواش سبوس 15درصد در نظر گرفته شده است و تمام تلاش مان اين است كه در آينده شاهد عرضه نان باكيفيت باشيم.

 



دانشجويان كاشان خودرو هيبريدي توليد كردند

كاشان- خبرنگاركيهان:
از خودروي هيبريدي (برق و بنزين) با عنوان شاهب2 كه از سوي تيم دانشجويان گروه مهندسي مكانيك و برق دانشگاه كاشان طراحي و ساخته شده است، رونمايي شد.
دانشيار گروه مهندسي مكانيك دانشگاه كاشان و مدير اين طرح در مراسم رونمايي از اين خودرو گفت: شاهب خودرويي است با پلت فرم و شاسي خودروي پرايد كه سيستم محرك آن از سوي گروه شاهب اين دانشگاه ساخته شده است.
سعيد گلابي موتور احتراقي محور جلو، موتور الكتريكي محور عقب، سيستم ترمز4 چرخ ديسكي و باتري هاي ليتيوم پايمر را از مشخصات فني خودرو ذكر و عنوان كرد: اين خودرو داراي سازه اي محافظ در برابر تصادف و واژگوني است.
وي يادآور شد: بر روي چرخ هاي عقب خودرو موتور ديفرانسيل و موتور الكتريكي 20كيلووات نصب شده كه با قسمت محرك و استفاده از ترمز، تفاوت عمده اي با خودرو معمولي پرايد دارد.
دكتر گلابي، درباره اينكه اين خودرو به وسيله برق و بنزين كار مي كند، اظهار داشت: اين خودرو مي تواند تنها با يكي از اين انرژي ها و يا به صورت همزمان با هر دو كار كند.
وي، قفل سرعت، سيستم برف پاك كن اتوماتيك، سنسور دنده عقب، جي پي اس، سنسور دما و سيستم هوشمند عيب ياب و نمايشگر را از تجهيزات اضافي اين خودرو عنوان كرد.
وي، هزينه تمام شده اين خودرو را 270 ميليون ريال بيان كرد و گفت: بخشي از هزينه اين خودرو 4 سرنشين كه در مدت 9 ماه ساخته شده با حمايت شركت خودروسازي سايپا كاشان تامين شده است.

 



با حضور معاون وزير تعاون، رفاه و كار و امور اجتماعي
موسسه پژوهشي توسعه تعاون كشور در كرج افتتاح شد

كرج- خبرنگار كيهان:
اولين موسسه پژوهشي توسعه تعاون كشور در دانشگاه پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران مستقر در كرج به بهره برداري رسيد.
معاون وزير تعاون، رفاه و كار و امور اجتماعي پيش از ظهر ديروز در مراسم بهره برداري از اين موسسه اظهار داشت: اين موسسه در راستاي افزايش اثرگذاري فعاليت هاي توسعه كشاورزي و تحقيقاتي، گسترش ارتباطات علمي و پژوهشي، اقتصاد و ارتقاي كيفيت پژوهش هاي علمي- كاربردي و بهبود تعاوني ها به بهره برداري رسيده است.
دكتر حسيني نيا از ورود نسل جديد تعاوني ها به كشور خبر داد و گفت: در اين راستا بايد مسير تعاوني ها ريل گذاري، عملياتي و سپس با توجه به توانمندي هاي موجود در كشور اجرايي شود.
وي، راه اندازي تعاوني سهامي عام، تعاوني توسعه و عمران شهري را از جمله تعاوني هاي جديد عنوان كرد و افزود: بايد ساز و كارهاي جديد براي راه اندازي تعاوني هاي كوچك و بزرگ براي ايجاد اشتغال و استفاده از توانمندي هاي نيروي انساني در دستور كار قرار گيرد.
حسيني نيا از تدوين دانشنامه تعاوني ملي در كشور خبر داد و تصريح كرد: اين دانشنامه براي استفاده اقشار وسيع تر مردم و جذب سرمايه بيشتر بزودي تدوين مي شود.
وي در پايان تعداد تعاوني هاي كشور را 171 هزار تعاوني عنوان كرد و گفت: 28هزار تعاوني در رشته هاي مختلف توسط بانوان تاسيس شده است.

 



ايران در كيهان

ايمن سازي راه ها
شاهرود- خبرنگار كيهان: مديركل راه و ترابري استان سمنان از اتمام مراحل اجرايي طرح ايمن سازي و برطرف كردن نقاط حادثه خيز شهرستان ميامي خبر داد. مهندس قربانپور تصريح كرد: تمام راه هاي منتهي به استان خراسان رضوي ايمن سازي شد و افكن هاي چشم گربه اي در كيلومتر 138 تا 150 محور ميامي- سبزوار نصب و دولاين شمالي و جنوبي كمربندي شهرستان ميامي تعريض شد.
افتتاح دبيرستان معارف
مرودشت- خبرنگار كيهان: با مشاركت آموزش و پرورش و سازمان تبليغات اسلامي دبيرستان معارف اسلامي در مرودشت آغاز به كار كرد. اين دبيرستان در زميني به مساحت يك هزار و 750 مترمربع و با زيربناي /750 مترمربع در 2 طبقه و با اعتباري بالغ بر 6 ميليارد ريال از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس تأمين شده است.
بهره برداري از ساختمان مهد قرآن
اروميه- خبرنگار كيهان: ساختمان جديد مهد قرآن و عترت خوي در 375 مترمربع زمين و 650 مترمربع زيربنا و در سه طبقه احداث شده است.
مدير اين مهد در آيين افتتاح گفت: زمين اين مركز را شوراي اسلامي و شهرداري خوي به اين مهد واگذار كرده اند و براي احداث آن يك ميليارد و 600 ميليون ريال از اعتبارات دولتي مردمي هزينه شده است. وي آموزشي علوم و مهارت هاي قرآن و ارائه آموزش هاي پيش دبستاني را از مهم ترين محورهاي فعاليت اين مركز اعلام كرد.
راه اندازي دانشگاه
¤ دانشگاه علمي و كاربردي هلال احمر آذربايجان غربي با هدف تربيت و آموزش نيروي انساني در رشته هاي امداد و نجات در زميني به مساحت يك هزار و 63 متر و زيربناي 550 مترمربع راه اندازي شده است.
براي راه اندازي اين دانشگاه بالغ بر يك ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است و در مرحله اول 35 دانشجو به صورت پودماني در آن تحصيل مي كنند.
توزيع بسته هاي آموزشي
¤ فرمانده قرارگاه بسيج سازندگي سپاه پاسداران مياندوآب از توزيع بسته هاي آموزشي رايگان در روستاهاي كم برخوردار اين شهرستان خبر داد و گفت: اين بسته ها شامل كيف، قلم، مداد، لوازم التحرير و وسايل بهداشتي به ارزش 24 ميليون ريال است كه به همت قرارگاه بسيج سازندگي سپاه مياندوآب به صورت رايگان در روستاهاي دورافتاده اين شهرستان توزيع شده است.
طرح راديواتوبوس
كاشان- خبرنگار كيهان: طرح راديو اتوبوس با مشاركت بخش خصوصي در كاشان اجرا شد. در اين طرح با نصب راديو در داخل اتوبوس، شهروندان علاوه بر برخورداري از فضاي شاد مي توانند از اخبار شهرستان كاشان بهره مند شوند. اكنون 50 دستگاه از اتوبوس هاي ناوگان سازمان اتوبوسراني كاشان به اين سيستم مجهز هستند.
روز ملي مازندران
ساري- خبرنگاركيهان: استاندار مازندران در نشست ستاد تحول اجتماعي با اشاره به روز ملي مازندران در 14آبان ماه امسال، خواستار تقويت جشنواره هاي فرهنگي شد و گفت: روز ملي مازندران با محوريت مكتب علوي كه خاستگاهش در مازندران بوده برگزار مي شود.
طاهايي با بيان اين مطلب كه با پرهيز از رفتارهاي شعاري مي بايست در عمل ميزان پاي بندي مان را به دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب نشان دهيم، يادآور شد: بايد روز ملي مازندران را به مكتب علوي با التزام به ولايت و دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب پيوند بزنيم.
نمايشگاه جاده عشق
يزد- خبرنگاركيهان: نمايشگاه جاده عشق در محل شبستان مسجد جامع كبير يزد برپا شد.
معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه با هدف معرفي راه تاريخي امام رضا، ابنيه، عناصر و اسناد تاريخي مربوط به آن برپا شده است.
نيك زاد راه تاريخي امام رضا را شامل قدمگاه ها از جمله قدمگاه مسجد بيرون ابركوه، قدمگاه دهشير، قدمگاه و مسجد توران پشت، قدمگاه فراشاه، مسجد فرط يزد، مسجد مالمير يزد و قدمگاه مشهدك خرانق دانست. وي گفت: راه تاريخي امام رضا(ع) براساس مستندات منطبق بر راه قديم و باستاني فارس و خراسان است كه از اين منطقه عبور مي كرده و متعلق به سده هاي اوليه هجري است.
انتقاد فرماندار
سرخس خبرنگاركيهان:- تمدن فرماندار سرخس از درنظر گرفتن 9هزار و 600شغل براي شهرستان سرخس انتقاد كرد عليرضا بوستاني گلستاني در جلسه ثبت مشاغل اين شهرستان افزود: مشخص نيست بر چه اساسي اين تعداد شغل در سال90 براي شهرستان سرخس پيش بيني شده است درحالي كه در سال گذشته 2هزار و 500شغل ايجاد و نرخ بيكاري شهرستان به 8درصد كاهش يافت. وي اظهار داشت براي شهرستان ديگري با 10درصد جمعيت بيشتر 4/1 اين مقدار درنظر گرفته شده است. وي در پايان خواستار بازنگري در سهميه ايجاد اشتغال سرخس شد.
دانشگاهيان 33درصد متقاضيان كار
رشتخوار- خبرنگاركيهان: مديركل كار تعاون و رفاه اجتماعي خراسان رضوي گفت: در اين استان يك ميليون و 950هزار نفر نيروي فعال داريم كه حدود يك ميليون و 750هزار نفر آنان را شاغلين تشكيل مي دهد و بيش از 200هزار نفر در استان خراسان رضوي بيكارند.
لبافي در جلسه شوراي اداري رشتخوار افزود: نرخ بيكاري در استان خراسان رضوي 9/8دهم درصد است كه دو درصد از نرخ بيكاري كشور كمتر است. وي با تأكيد بر حفظ بازار كار و توسعه آن در استان گفت: بايد سالانه علاوه بر حفظ اشتغال يك ميليون و 750هزار شغل موجود 80هزار فرصت شغلي در استان ايجاد كنيم. وي يكي از چالش هاي موجود بر سرمايه گذاري در سطح استان در برنامه اول تا سوم توسعه را نسبت سه درصدي جويندگان فارغ التحصيل دانشگاهي نسبت به كل جويندگان شغل ذكر كرد و گفت اين نسبت امروز 33درصد متقاضيان كار را دانشگاهيان تشكيل مي دهد كه اين قشر اغلب پشت ميزنشين مي شوند.
تجليل از سالمندان
ايوان غرب- خبرنگاركيهان: طي مراسمي كه در سالن اجتماعات بهزيستي ايوان غرب برگزار شد از سالمندان مستقر در اين مركز تجليل به عمل آمد. در اين مراسم مسئول بهزيستي ايوان غرب گفت: در اين مركز خدمات پزشكي به سالمندان ارائه مي شود و سالمندان ساكن منازل نيز از خدمات پزشكي، پرستاري، مددكاري، فيزيوتراپي اين مركز بهره مند مي شوند.
اهداء جوايز
¤ به مناسبت هفته نيروي انتظامي مراسم صبحگاه مشترك با حضور نيروهاي نظامي و انتظامي در جايگاه ستاد انتظامي ايوان برگزار شد. در اين مراسم امام جمعه مسئولين ادارات و ارگانها و خانواده هاي معظم شهدا شركت داشتند. در پايان اين مراسم افسران و درجه داران ممتاز هدايايي از طرف فرمانده نيروي انتظامي ايوان غرب دريافت كردند.

 



از سال آينده جشنواره بين المللي علوي در كشور برگزار مي شود

تبريز-خبرنگار كيهان:
جشنواره بين المللي فرهنگي و هنري علوي، از سال آينده در كشور برگزار خواهد شد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، با اعلام مطلب فوق در تبريز گفت: اين جشنواره به صورت همزمان در كليه استان هاي كشور، ترتيب خواهد يافت.
علي داننده افزود: جشنواره علوي، در سفر اخير وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به آذربايجان شرقي به تصويب رسيد و از سال 91 برپا مي شود. وي در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان، نقش هنر در انتقال آموزه ها و مفاهيم الهي و معنوي را بسيار مهم خواند و گفت: جشنواره بين المللي علوي نيز براي معرفي ابعاد شخصيت والاي امام علي(ع) و در بخش هاي مختلف جلوه هاي رفتاري و اخلاقي اين امام بزرگوار ترتيب مي يابد.

 



جانباز ايلامي تمام اراضي كشاورزي خود را وقف كرد

ايلام - خبرنگار كيهان:
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان ايلام از اقدام يك جانباز 70 درصدي اين استان در وقف كردن تمام اراضي كشاورزيش خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي نوروزي اظهار داشت: عباس عباس پور جانباز 70 درصد ايلامي تمام املاك كشاورزي خود را در شهرستان آبدانان وقف كرد.
وي افزود: اين جانباز با مراجعه به اداره كل اوقاف و امور خيريه استان ايلام نسبت به وقف املاك كشاورزي خود اقدام كرد. نوروزي اضافه كرد: اين املاك در بخش آبادان قرار دارد و در 3 قطعه به ابعاد 28 هزار و 500 متر، 15 هزار و 600 متر و 5 هزار و 900 متر است.
وي تصريح كرد: واقف، اين زمين ها را براي انجام خدمات بيشتر به مردم وقف كرده است و جاي دارد همگان براي ترويج فرهنگ وقف تلاش دوچندان به عمل آورند.

 



23درصد فرآورده نفتي كشور در پالايشگاه اصفهان توليد مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل پالايشگاه اصفهان گفت: اين پالايشگاه با دارا بودن رتبه دوم ظرفيت توليد در كشور، در حال حاضر بيش از 23درصد از فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور را توليد مي كند.
«عليرضا امين» در حاشيه سومين نمايشگاه انرژي نفت، گاز و پتروشيمي اصفهان افزود: محصولات ايراني نفت و گاز قرابت زيادي با استانداردهاي روز جهان دارند.
وي نمايشگاه انرژي را محل مناسبي براي عرضه محصولات و معرفي شركت هاي فعال كشور در اين عرصه دانست و افزود: شركت هاي دست اندركار صنعت نفت و گاز مي توانند بسياري از قطعات و تجهيزات مورد نياز خود را در اين گونه نمايشگاه ها جست و جو كرده و خريداري كنند.

 



اولين آزمون تخصصي شهرداري ها برگزار شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
اولين آزمون تخصصي شهرداري هاي كشور با هدف ساماندهي جذب نيروي مورد نياز آنها برگزار شد.
ناظر عالي نظارت بر حسن اجراي برپايي آزمون تخصصي و نماينده سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور كه به منظور بازديد از نحوه برپايي اين آزمون به خرم آباد سفر كرده بود در گفت وگو با خبرنگاران اعلام كرد: نخستين مرحله از آزمون تخصصي شهرداري هاي كشور به منظور ساماندهي جذب نيرو و ارتقاء سطح علمي نيروهاي شاغل در شهرداري ها و تأمين نيروي ماهر و متخصص مورد نياز آنها در 50 گرايش شغلي از جمله رشته هاي معماري، عمران، آتش نشاني و فن آوري نوين در چهار استان لرستان، آذربايجان شرقي، يزد و خراسان شمالي برگزار گرديد كه در آينده نيز به تدريج در ساير استان هاي كشور انجام خواهد شد.
مهندس منوچهر فراقي در مورد نحوه برپايي اين آزمون، گفت: به منظور صيانت از حق شركت كنندگان، اين آزمون توسط سازمان سنجش به شيوه كنكور برگزار شد كه از تعداد 60 هزار نفر شركت كننده تعداد سه هزار نفر از افرادي كه از مجموع امتيازات در نظر گرفته شده بالاترين نمره را كسب كنند جذب شهرداري هاي چهار استان مذكور خواهند شد.
ايشان اظهار داشت: شاغلان غيررسمي شهرداري ها نيز با احتساب دو امتياز به ازاي هر سال خدمت در صورت كسب نمره قبولي استخدام رسمي مي شوند.

 



رئيس كل سازمان نظام پرستاري كشور: قانون جديد تعرفه گذاري در خدمات پرستاري بايد اجرايي شود

تربت حيدريه- خبرنگار كيهان:
مشاور وزير و رئيس سازمان نظام پرستاري كشور بر لزوم اجراي قانون تعرفه گذاري در خدمات پرستاري بعنوان مكمل قانون ارتقاء و بهره وري نيروهاي باليني نظام سلامت تأكيد كرد.
ميرزا بيگي در ديدار رئيس و اعضاي هيئت رئيسه دانشكده علوم پزشكي تربت حيدريه ضمن تشريح برخي جزئيات اين قانون، ارزشمندكردن كار پرستاري و باليني بيمار را يكي از عوامل شكل گيري اين قانون عنوان كرد.
وي گفت: براي تدوين اين قانون تحقيقات و بررسي هاي كارشناسي بسياري در داخل و خارج از كشور به انجام رسيده است و اطمينان داريم اجراي اين قانون در نهايت به نفع پرستاران و همچنين بيماران است.

 



در اعتراض به عدم پرداخت 13 ماهه حقوق صورت گرفت
تجمع كارگران نساجي مازندران مقابل فرمانداري قائم شهر

قائم شهر-خبرنگار كيهان:
در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالبات 13 ماهه، جمعي از كارگران نساجي مازندران در مقابل فرمانداري قائم شهر تجمع كردند.
كارگران وضعيت بد معيشتي، هزينه هاي بالاي تحصيلي دانش آموزان و دانشجويان، درمان و از مشكلات و نگراني هاي خود در اداره زندگي نام بردند كه عدم پرداخت و تعويق پرداخت حقوق ماهانه آن هم پس از 13 ماه شيرازه امور و زندگي جاري آنها را از بين برده است.
در اجتماع كارگران نساجي مازندران علي پيرفلك فرماندار قائمشهر ضمن استماع مشكلات و خواست هاي كارگران گفت: علاوه بر پيگيري ها و انتقال خواسته هاي بحق كارگران به مسئولان و سهامداران كارخانه، كليه شركت هاي خدمات رساني از قبيل آب، برق، تلفن و گاز ملزم شدند براي رفاه حال كارگران نساجي مازندران از هرگونه اقدام منجر به قطع خدمات شهري آب، برق، گاز و تلفن خودداري نمايند.
وي افزود: در اواخر هفته جاري با حضور مسئولان استاني و مسئولان شركت نساجي مازندران جلسه اي در تهران برگزار و به مسائل شركت و مطالبات كارگران پرداخته مي شود.
قابل ذكر است كارگران نساجي مازندران بيش از 13ماه است كه حقوق دريافت نمي كنند و در چند روز گذشته اين كارگران يك بار در مقابل استانداري مازندران و ديروز هم در مقابل فرمانداري قائمشهر تجمع كردند.

 



اعتراض مردم ماسوله نسبت به واگذاري اراضي اين شهر به افراد غير بومي

ماسوله- خبرنگار كيهان:
جمعي از اهالي و ساكنان شهر ماسوله و روستاهاي اطراف آن از جمله زودل، آغوزكله، زردلجه و ماسوله رودخان از توابع بخش سردار جنگل شهرستان فومن نسبت به واگذاري بي رويه زمينهاي حاشيه جاده ماسوله- فومن و بخشي از نقاط جنگلي اين منطقه به افراد غيربومي به بهانه ايجاد اماكن تفريحي- گردشگري اعتراض كردند.
اين در حالي است كه اخيراً نيز قطعه زميني در روستاي آغوزكله در حال واگذاري به فردي غيربومي است كه مورد اعتراض اهالي قرارگرفته است. ساكنان روستاهاي اطراف ماسوله مي گويند مسئولان به جاي اينكه اراضي مذكور را به افراد غيربومي واگذار كنند چرا در اختيار بومي ها كه بيكارند قرار نمي دهند. به گزارش خبرنگار ما، به دليل واگذاري بسياري از زمينهاي اطراف ماسوله و روستاهاي منطقه به افراد غيربومي به بهانه ايجاد امكانات گردشگري، در حال حاضر گردشگران و مسافران ورودي به اين منطقه از استراحت در كنار و حاشيه جاده ماسوله- فومن محرومند.
اين واگذاري ها با سفارش برخي از مسئولان و رابطه اي انجام مي شود كه در كنار خود ناامني و حاشيه هايي دارد.
ساكنان روستاهاي ماسوله و اهالي اين منطقه خواهان رسيدگي مسئولان امر نسبت به واگذاري بي رويه اراضي به افراد غيربومي هستند.

 



جانباز مخترع البرزي 2 مدال طلاي جهاني گرفت

كرج- خبرنگاركيهان:
جانباز مخترع البرزي، دو مدال طلاي جهاني را از مسابقه ها و نمايشگاه مخترعين نابغه بين المللي كره به خود اختصاص داد.
سبحان الله قورچيان با اختراع و ساخت كنترل دستي در خودروهاي اتوماتيك ويژه جانبازان و معلولين قطع نخاع توانست اين رتبه را كسب كند.
وي گفت: در نمايشگاه مخترعين توانستم يك مدال طلاي اختراع اصيل و يك مدال طلاي برترين ها را براي قدرداني از دستاوردم كسب كنم.
اين مخترع افزود: به غير از اين اختراع تاكنون سه دستگاه ديگر شامل آينه افراد تك چشم، پدال هاي كوتاه و بلندجهت افراد كوتاه قد و تغيير پدال گاز به سمت چپ براي افراد تك پا را نيز اختراع كرده ام.
قورچيان اظهار داشت: اختراع جهاني خود را كه امسال موفق به كسب مدال آن شدم در شهريورماه سال 88 به شماره 61470 به ثبت رسيده است.

 



تصفيه خانه آب روستايي در لنجان به بهره برداري رسيد

زرين شهر- خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار اصفهان چند طرح عمراني با صرف اعتباري افزون بر 10ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
عليرضا ذاكر اصفهاني كه براي افتتاح چند طرح عمراني به شهر زاينده رود سفر كرده بود، ابتدا بلوار پيامبراعظم(ع) در ورودي اين شهر را كه با صرف 8ميليارد ريال اعتبار احداث شده بود افتتاح كرد. همچنين طرح ساماندهي گلستان شهداي محله كله مسيح با هزينه 600ميليون ريال، پاركينگ مخصوص ماشين آلات سنگين با هزينه يك ميليارد ريال، ساماندهي گلستان شهداي محله هاي كله مسلمان و بهجت آباد با هزينه 500ميليون ريال و احداث پارك جزيره شهر زاينده رود به مساحت 2700مترمربع و هزينه يك ميليارد و سيصدميليون ريال از ديگر طرح هايي بود كه توسط استاندار به بهره برداري رسيد.
ذاكر اصفهاني در جمع مردم شهر زاينده رود در فرهنگسراي شهرداري اين شهر از اجراي 1449 طرح كلان با 1200ميليارد تومان هزينه امسال در استان خبر داد.
علي كريم زاده فرماندار شهرستان لنجان نيز از آبرساني به 31 روستاي بخش باغبهادران خبر داد و گفت: نخستين بار در استان تصفيه خانه آب روستايي در شهرستان لنجان با هزينه 8ميليارد تومان راه اندازي شده است.

 



4 هزار ميليارد ريال براي توسعه مجتمع فولاد گيلان سرمايه گذاري مي شود

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از سرمايه گذاري 4 هزار ميليارد ريالي طرح توسعه مجتمع فولاد استان خبر داد.
مهدي سعادتي در بازديد از مجتمع بزرگ فولاد گيلان در رشت افزود: با اجراي طرح مذكور كه شامل 5/1 ميليون تن فولاد خام است براي بيش از يك هزار نفر ايجاد اشتغال خواهد شد.
وي گفت: با حمايت از سرمايه گذاران داخلي و خارجي تلاش خواهيم كرد نسبت به رفع مشكلات و توسعه اين صنعت در گيلان گامهاي اساسي برداشته شود.
استاندار گيلان از اتخاذ راهكارهاي لازم براي تسهيل سرمايه گذاري خارجي و داخلي و بخش خصوصي در استان خبر داد و گفت: در همين راستا مذاكراتي نيز با سرمايه گذاران داخلي و خارجي از جمله با كشورهاي روسيه، آلمان، پاكستان، تانزانيا و كنيا انجام شده است.
وي همچنين از برگزاري همايش بزرگ سرمايه گذاران داخلي و خارجي در ارديبهشت ماه سال آينده در گيلان خبر داد.
محمدحسين اصغريان سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت گيلان هم در اين بازديد با اشاره به توليد 2 تا 5/2 ميليون تن نورد گرم و سرد در مجتمع فولاد استان گفت: در حال حاضر بيش از 2 هزار كارگر در اين واحد صنعتي كه از لحاظ اشتغال و سرمايه گذاري يكي از عظيم ترين پروژه هاي استان است مشغول به كارند.

 



بيماري هاي قلبي بيشترين عامل مرگ و مير در كاشان است

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس بخش جراحي قلب مركز قلب و عروق امام علي(ع) بيمارستان بهشتي كاشان گفت: بيماري هاي قلبي اولين عامل مرگ و مير در اين شهرستان است.
محمد صادق پور عباسي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنان كه بيماري هاي قلبي و عروقي عامل نخست مرگ و ميرها را در كشور به خود اختصاص داده، در شهرستان كاشان نيز به دليل عدم پرهيز از عوامل به وجودآورنده يا تشديدكننده بيماري هاي قلبي وعروقي، جايگاه نخست عامل مرگ و مير به اين امراض تعلق دارد.
به گفته وي، رژيم غذايي نادرست، استرس، دخانيات، افزايش سن، سابقه فاميلي، جنس، فشار خون بالا، چاقي، ديابت و كم تحركي از جمله عوامل خطرساز تنگي عروق كرونر قلب است.
وي افزود: از آنجا كه نمي توان خطر عوامل ژنتيكي و خانوادگي بر روي بيماري هاي قلبي را كاهش داد بنابراين كم كردن استرس و فشارهاي كاري، رعايت رژيم غذايي مناسب، كاهش استعمال دخانيات، نگه داشتن وزن در حد متناسب و انجام ورزش هاي منظم مي تواند علاوه بر كنترل بيماري هاي زمينه اي قلبي مانند فشار خون بالا و ديابت ميزان خطر بيماري هاي قلبي و عروقي را نيز كاهش دهد.
وي بيان كرد: ميزان خطر بيماري هاي قلبي و عروقي زماني كه با بيماري هاي زمينه اي همراه مي شود افزايش يافته كه اين امر موجب بالا رفتن جراحي هاي قلب و عروق يا مرگ و مير مي شود.
دكتر پورعباسي خاطرنشان كرد: احساس درد زير استخوان سينه، تنگي نفس، احساس فشار در قفسه سينه از علائم و نشانه هاي بيماري هاي قلبي است.

 



سرشماري نفوس و مسكن در همدان با 800 نفر

همدان- خبرنگار كيهان
فرماندار همدان گفت: 800 نفر در شهرستان همدان به سرشماري عمومي نفوس و مسكن مي پردازند.
حسن قهرماني مطلق در جمع ماموران سرشماري عمومي نفوس و مسكن شهرستان، افزود: اين نيروها با تمهيدات لازم، در رده هاي اجرايي و ستادي، كار جمع آوري اطلاعات و امور اجرايي سرشماري شهرستان را برعهده دارند.
وي ادامه داد: اطلاعات جمع آوري شده از خانواده ها، كاملا محرمانه بوده و ماموران سرشماري بايد با استفاده از راهكارهاي قانوني تعريف شده آنها را انتقال دهند و در حفظ اطلاعات كوشا باشند.
فرماندار همدان اعلام كرد: اين سرشماري حدود 200 ميليارد تومان براي نظام هزينه خواهد داشت و لذا ماموران بايد در اخذ اطلاعات لازم، با رعايت همه جوانب تلاش كنند و موازين شرعي و قانوني را در عمليات اجرايي رعايت نمايند.
وي با بيان اينكه سرشماري عمومي نفوس و مسكن از دوم آبان ماه شروع مي شود گفت: دليل انتخاب آبان ماه اين است كمترين ميزان نقل و انتقال در اين ماه وجود دارد و ثبات جمعيتي بيشتر است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14