(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 مهر 1390- شماره 20054

حديث دشت عشق
برتري داماش در دربي گيلان و توقف تراكتورسازي در تبريز
تداوم ناكامي پيروزي و سقوط به رده يازدهم جدول
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته اول ليگ برتر واليبال پيروزي تيم هاي مدعي در اولين گام
رقابت هاي تيراندازي با كمان قهرماني آسيا - تهران ايران قهرمان تيمي كامپوند آسيا شد
قهرماني تيم واليبال دانش آموزي ايران در آسيا
حضور هندباليست هاي ايران در كره جنوبي
گزارش ناخوشايند از شرايط اردوي قايقرانان در درياچه آزادي
شكست تازه واردها در ليگ برتر بسكتبال
اخبار ادبي و هنري
قهرمان ووشو جهان مدال طلاي خود را تقديم رهبر انقلاب كرد



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «حسين اصغري»داوطلب سفر آسمان
شهيد «حسين اصغري»، در سال 1342 در منطقه درياسر از توابع شهرستان لنگرود زميني شد. در دي ماه سال 1364 براي انتخاب شغل در شهرباني كرج ثبت نام كرد و درجه سر پاسبان يكم را گرفت. 3 ماه بود كه استخدام شده بود؛ مثل سالهايي كه دانش آموز بود و دوبار به جبهه اعزام شده بود اين بار نيز داوطلبانه عازم جبهه شد. سرانجام در 22 فروردين ماه سال 1366 در محل آبادان آسماني شد.

 



برتري داماش در دربي گيلان و توقف تراكتورسازي در تبريز
تداوم ناكامي پيروزي و سقوط به رده يازدهم جدول

سرويس ورزشي -
هفته يازدهم رقابت هاي ليگ برتر با توقف تيم هاي پيروزي و تراكتورسازي و برتري داماش در دربي گيلان آغاز شد.
هفته يازدهم رقابت هاي ليگ برتر از روز پنجشنبه با برگزاري دو ديدار در تهران و اهواز آغاز شد. در نخستين بازي جدال راه آهن و سپاهان با نتيجه تساوي يك - يك به اتمام رسيد و دو تيم به تقسيم امتياز رضايت دادند. در اين بازي ابتدا تيم سپاهان با گلزني فابيو جانواريو در دقيقه 15 از ميزبان خود پيش افتاد و با گلي كه ميرهاني هاشمي در دقيقه 17 به ثمر رساند كار دو تيم به تساوي كشيده شد. در ديگر ديدار روز پنجشنبه تيم مس موفق شد در اهواز برابر فولاد به برتري برسد. اين بازي كه در ورزشگاه تختي شهر اهواز برگزار شد به برتري يك بر صفر تيم مس كرمان انجاميد. تنها گل تيم مس كرمان را در بازي مقابل فولاد خوزستان كيوان امرايي در دقيقه 26 به ثمر رساند .
اما رقابت هاي ليگ روز جمعه نيز با برگزاري 4 ديدار پيگيري شد كه با ثبت نتايج جالب توجه اي همراه بود. در انزلي داماش با پيروزي در دربي گيلان براي نخستين مرتبه در ليگ برتر فاتح نبرد تيم هاي شهر رشت و انزلي شد. جهانگير عسگري در دقيقه 23 گل برتري تيم داماش را به ثمر رساند. اين براي نخستين مرتبه در ليگ برتر بود كه نماينده اي از شهر رشت توانسته است در دربي گيلان مقابل ملوان به پيروزي دست يابد. در 8 تقابل گذشته دو تيم، 5 بازي با تساوي به پايان رسيده بود و 3 مرتبه هم ملوان نمايندگان شهر رشت كه تيم هاي استقلال رشت، پگاه و داماش گيلان بوده اند، را شكست داده بود . البته در پايان اين بازي حوادث عجيبي نيز رخ داد كه بنا بر اعلام خبرگزاري مهر گويا زننده گل تيم داماش در پايان بازي توسط برخي از ليدرهاي تيم ملوان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
در تبريز ديدار تيم هاي تراكتورسازي و سايپا در حالي با نتيجه مساوي به پايان رسيد كه شاگردان صالح در نيمه دوم شكست را با تساوي عوض كردند. در اين ديدار كه با قضاوت سعيد مظفري زاده در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز برگزار شد، سياوش اكبرپور(15) و علي عليزاده(44) براي تراكتورسازي و ابراهيم صادقي(32) و عباس محمدرضايي(53) براي سايپا گل زدند.
در بوشهر فيروز كريمي نخستين پيروزي خود را در ليگ يازدهم بدست آورد و شاهين برابر مقاومت سپاسي به برتري رسيد. تك گل شاهين را در اين بازي منصور تنهايي در دقيقه 52 به ثمر رساند. فجر سپاسي هم با اين شكست 10 امتيازي باقي ماند اما به دليل تفاضل گل برابر با راه آهن و گل زده كمتر نسبت به اين تيم به رده هفدهم سقوط كرد.
اما چهارمين و آخرين ديدار روز دوم عصر ديروز در ورزشگاه آزادي برگزار شد كه طي آن دو تيم پيروزي و نفت به تساوي بدون گل رضايت دادند. هواداران كم تعداد حاضر در ورزشگاه كه اين روزها از نتايج تيم خود ناراضي هستند از شروع نيمه دوم با سردادن شعارهايي خواستار جدايي حميد استيلي از اين تيم شدند. آنها در دقايق پاياني به تشويق علي كريمي پرداختند و ساير بازيكنان اين تيم را بي غيرت خطاب كردند.
ذوب آهن - استقلال؛ حساس ترين بازي هفته
اما در ادامه رقابت هاي هفته يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر امروز سه ديدار برگزار مي شود تا پرونده مسابقات اين هفته بسته شود. در اين چارچوب صباي قم در خانه ميزبان شهرداري تبريز خواهد بود، مس سرچشمه از صنعت نفت آبادان پذيرايي خواهد كرد و استقلال تهران از ساعت 18 در خانه ذوب آهن به ميدان مي رود.
بدون شك حساس ترين ديدار هفته همين بازي ذوب آهن - استقلال است كه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد. استقلال پرستاره كه طي دو هفته گذشته مقابل ملوان بندرانزلي و راه آهن شهرري، دو تيم ميانه پايين جدول تنها يك امتياز كسب كرده به مصاف ذوب آهن مي رود كه از دو ديدار گذشته خود مقابل صباي قم و مس سرچشمه 6 امتياز كسب كرده و به جمع بالانشينان جدول رده بندي ليگ برتر نزديك شده است.
ذوب آهن 17 امتيازي كه چشم به سكوهاي بالاي جدول دارد، در ديدار خانگي مقابل استقلال به دنبال سه امتياز است تا خود را از حيث تعداد امتياز به تيم مظلومي برساند. در مقابل شرايط استقلال به مراتب دشوارتر از ذوب آهن است، همانطور كه عنوان شد، مظلومي و شاگردانش به دنبال شكست و توقف در ديدارهاي هفته هاي نهم و دهم جايگاه شان در بالاي جدول رده بندي به خطر افتاده و حالا در ديدار سخت و دشوار باذوب آهن به دنبال پيروزي هستند، چرا كه اگر به غير از اين فكر كنند، محكوم به سقوط در جدول هستند. با اين اوصاف اگر احتياط و حسابگري هاي خاص فوتبال بر انگيزه پيروزي دو تيم استقلال و ذوب آهن سايه نيندازد، بازي امروز آنها مي تواند جذاب و تماشايي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حيدريان بار ديگر سرمربي تيم فوتسال پيروزي شد
كاپيتان باسابقه تيم فوتسال پيروزي، بار ديگر سكان هدايت اين تيم را به عهده گرفت.رضا حيدريان كه سرمربيگري پيروزي را از ابتداي فصل به عهده داشت، پس از چند باخت متوالي از اين سمت كنار گذاشته شد و رضا كردي جايگزين وي شد. پس از اينكه باشگاه پيروزي با تغيير مديريت مواجه شد، كادر فني ترجيح داد از پيروزي جدا شود و به اين ترتيب، حسين شمس و رضا كردي از تيم جدا شدند تا رضا حيدريان دوباره سرمربي پيروزي شود. پيروزي در هفت بازي، تنها يك برد و يك تساوي را بدست آورده و در بين چهارده تيم حاضر با 4 امتياز در جايگاه دوازدهم جدول ليگ قرار دارد.
ايران به برزيل رسيد
تيم ملي فوتسال ايران بامداد جمعه در مرحله يك چهارم نهايي «گرند پري» برزيل، گواتمالا را از پيش رو برداشت. ملي پوشان ايران پس از صعود از مرحله گروهي جايزه بزرگ برزيل در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف گواتمالا رفتند و موفق شدند اين تيم را با نتيجه چهار بر دو شكست دهند. ايران در اين بازي در هر دو نيمه با نتيجه دو بر يك به برتري رسيد. به اين ترتيب تيم ملي فوتسال ايران در مرحله نيمه نهايي مسابقات بايد به مصاف برزيل، ميزبان بازي ها برود. اين بازي در حالي امروز برگزار خواهد شد كه ايران تا به حال نتوانسته است برزيل را در «گرند پري» شكست دهد. ديگر ديدار اين مرحله را تيم هاي آرژانتين و روسيه برگزار خواهند كرد.
ساكت رفت؛ حسيني هم ديگر رئيس نيست
تركيب جديد هيات مديره باشگاه فولاد مباركه سپاهان مشخص شد.
در حالي كه در چند وقت گذشته وضعيت هيات مديره باشگاه سپاهان به دليل برخي از اختلافات با مشكلاتي روبرو شده بود، ديروز و پس از تشكيل جلسه در اين باشگاه، تركيب جديد اعضاي هيات مديره مشخص شد كه مهمترين اتفاق حذف محمدرضا ساكت و انتخاب رئيس جديد هيات مديره باشگاه بود. بر اين اساس محمد ترابيان به عنوان رئيس هيات مديره باشگاه سپاهان انتخاب شد و بهمن مسعودي به عنوان نايب رئيس در كنار او فعاليت خواهد كرد. همچنين غلامحسين حسيني كه پيش از اين سمت رياست هيات مديره را برعهده داشت، از اين پس تنها به عنوان عضو هيات مديره فعاليت مي كند. عليرضا رحيمي هم همچون گذشته به عنوان عضو و مديرعامل باشگاه فولاد مباركه سپاهان كار خواهد كرد.
شيطنت خبرگزاري فرانسه در خبر دستگيري فوتباليست ايراني
خبرگزاري فرانسه در اقدامي شيطنت آميز در انتشار خبر مربوط به دستگيري بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان، نام بازيكن دستگيرشده را حذف كرده و عنوان ملي پوش را به اين بازيكن داده است. كورير دل ونتو در گزارشي درباره دستگيري بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان به جرم حمل مواد مخدر عنوان كرده كه اين بازيكن 27 ساله حسن عمو لشگريان نام دارد. ساير جزئيات منتشر شده در اين خبر همانند خبر منتشر شده خبرگزاري فرانسه است، اما اين خبرگزاري در اقدامي عجيب از آوردن نام اين بازيكن خودداري كرده و البته بدون اشاره به تيم اين بازيكن، تنها عنوان كرده كه اين بازيكن در ليگ اسپانيا بازي مي كند تا برخي احتمال دستگيري نكونام و شجاعي را مطرح كنند. نكته جالب ديگر در خبرگزاري فرانسه استفاده از عبارت International براي اين بازيكن است تا شائبه ملي پوش بودن اين بازيكن قوت گيرد.
عمل جراحي موفقيت آميز شجاعي در آلمان
مسعود شجاعي براي سومين بار و اين بار در آلمان پاي خود را به تيغ جراحان سپرد. هافبك ايراني باشگاه اوساسونا كه از روز 3 آوريل (14 فروردين)، به دليل مصدوميت از ناحيه انگشت شست پاي چپ از ميادين دور است روز گذشته در آلمان پاي خود را به تيغ جراحان سپرد كه عمل او موفقيت آميز بود. شجاعي چند روز پيش و بعد از آنكه وضعيت پايش رو به بهبودي بود بار ديگر از همان ناحيه مصدوم شد تا مجبور شود مجددا پايش را جراحي كند.
شكايت پيروزي از مس كرمان
باشگاه پيروزي در نامه اي به كميته انضباطي از تيم فوتبال مس كرمان شكايت كرد.قرمزپوشان معتقد بودند كه قاسم دهنوي در اين بازي نمي تواند به ميدان برود و از سوي كميته انضباطي محروم است اما اين بازيكن در اين ديدار به ميدان رفت.از همين رو باشگاه پيروزي طي نامه اي به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بابت حضور قاسم دهنوي در ديدار مقابل مس كرمان از اين تيم شكايت كرد.
برهاني از ليست استقلال خط خورد
مهاجم تيم فوتبال استقلال در فهرست 18 نفره اين تيم قرار نگرفت.بعد از تمرين ظهر ديروز استقلال براي بازي با ذوب آهن پرويز مظلومي ليست 18 نفره را مشخص كرد كه نامي از آرش برهاني در آن ديده نشد. گويا نارضايتي برهاني از نيمكت نشيني در استقلال سبب خط خوردن نامش از ليست مسافران اصفهان شد.استقلال در بازي با ذوب آهن مجتبي جباري را نيز به دليل محروميت در اختيار ندارد.

 



هفته اول ليگ برتر واليبال پيروزي تيم هاي مدعي در اولين گام

هفته نخست مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي خانگي گيتي پسند اصفهان آغاز و با شكست تيم تازه ليگ برتري شده مناطق نفت خيز جنوب به پايان رسيد.
در چارچوب هفته نخست واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور تيم گيتي پسند در ديدار خانگي مقابل پيشگامان كويريزد صاحب برتري شد تا نخستين برنده اين فصل از مسابقات لقب بگيرد. در ساير ديدارهاي برگزار شده پيكان مدافع عنوان قهرماني با وجود واگذار كردن يك گيم به هاوش گنبد در نهايت موفق به شكست اين تيم شد. باريج اسانس كاشان بدون گرفتن حتي يك گيم از شهرداري اروميه، اين شهر را ترك كرد تا شاگردان مدعي ابراهيم وطن پرست نيز آغازي پيروزمندانه در اين فصل از مسابقات داشته باشند.
تيم سايپا كه سال گذشته با كسب عنوان نايب قهرماني به كار خود در مسابقات ليگ برتر پايان داده بود نيز موفق شد مشهد الرضا را در سه گيم متوالي شكست دهد كاله آمل نيز با وجودي كه در تبريز و مقابل شهرداري اين شهر به ميدان رفته بود موفق شد امتياز كامل بازي را از آن خود كند تا جمع تيم هاي مدعي و پيروز اين هفته كامل شود. در ساير ديدارهاي برگزار شده شاگردان ناصر شهنازي با وجود برخورداري از امتياز ميزباني مقابل نوين كشاورز مغلوب شدند و مناطق نفت خيز جنوب نيز در بندرعباس و در مصاف با آلومينيوم المهدي متحمل شكست شد. نتايج بدست آمده در اين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
¤ پيكان تهران 3- هاوش گنبد 1
¤ كرمان صفر- نوين كشاورز 3
¤ شهرداري تبريز 2- كاله آمل 3
¤ شهرداري اروميه 3- باريج اسانس كاشان صفر
¤ سايپاي البرز 3- مشهدالرضا صفر
¤ گيتي پسند اصفهان 3- پيشگامان كوير يزد صفر
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس 3- مناطق نفت خيز جنوب 2

 



رقابت هاي تيراندازي با كمان قهرماني آسيا - تهران ايران قهرمان تيمي كامپوند آسيا شد

كمانداران ايران در رشته تيمي كامپوند مردان به مقام قهرماني آسيا رسيدند.
دومين روز رقابت هاي تيراندازي با كمان قهرماني آسيا كه به ميزباني كشورمان در حال برگزاري است با قهرماني مردان ايران در رشته تيمي كامپوند همراه شد. در اين رشته تيم ملي ايران متشكل از امير كاظم پور، مجيد قيدي و رضا زماني نژاد به مصاف تيم ملي كره جنوبي رفت كه اين رقابت در پايان با نتيجه 209 بر 197 به سود تيم ملي كشورمان به پايان رسيد تا رنگ نخستين مدال كاروان تيراندازي با كمان ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا طلايي باشد.
از نكات قابل توجه برگزاري ديدار فينال مي توانند به وجود باد شديد اشاره كرد كه كار كمانداران را با مشكلات زيادي مواجه كرده و در نهايت باعث شد تا يك تير كمانداران كره اي از دست برود كه همين موضوع به قهرماني كشورمان بيش از پيش كمك كرد. صبح امروز همچنين زنان كماندار ايران در رشته كامپوند تيمي در بين 4 تيم چهارم شدند و ريكروي ها نيز در همان مراحل اوليه از دور رقابت ها حذف شدند.

 



قهرماني تيم واليبال دانش آموزي ايران در آسيا

چهارمين دوره مسابقات آسيايي واليبال دانش آموزي، با قهرماني تيم واليبال دانش آموزي ايران به پايان رسيد.
در ديدار فينال اين رقابتها كه در سالن 6 هزار نفري و مملو از تماشاگر الغدير اروميه بين تيم دانش آموزي كشورمان و منتخب آذربايجان غربي برگزار شد، تيم واليبال دانش آموزي كشورمان با نتيجه 3 بر 2 حريف خود را شكست داد و قهرمان آسيا شد. در ديدار رده بندي اين رقابتها نيز تيم واليبال دانش آموزي چين با شكست دادن نماينده اندونزي مقام سوم را تصاحب كرد.

 



حضور هندباليست هاي ايران در كره جنوبي

تيم ملي هندبال كشورمان به منظور شركت در مسابقات هندبال انتخابي المپيك لندن روز پنج شنبه كرواسي را به مقصد كره جنوبي، محل برگزاري اين رقابت ها ترك كرد.
تيم ملي هندبال كشورمان در رده سني بزرگسالان بعد از برپايي يك اردوي هشت روزه تداركاتي در كرواسي، پنج شنبه 28 مهرماه كرواسي را به مقصد كره جنوبي براي شركت در مسابقات انتخابي المپيك لندن ترك كرد.
اين تيم با تركيب 16 ورزشكار به سرمربيگري «ايويكا ريمانيچ» و مربيگري عليرضا حبيبي راهي اين رقابت ها شده است. تيم ملي هندبال كشورمان در گروه اول با تيم هاي عراق، ازبكستان، قطر، كويت، عربستان در دور مقدماتي مسابقه مي دهد. هر چند هنوز كنفدراسيون هندبال آسيا به طور كتبي انصراف تيمي را اعلام نكرده است اما به احتمال زياد دو تيم عراق و ازبكستان از گروه ايران از حضور در اين مسابقات انصراف خواهند داد.
رقابت هاي هندبال انتخابي المپيك لندن از اول تا هشتم آبان ماه در سئول كره جنوبي برگزار مي شود.

 



گزارش ناخوشايند از شرايط اردوي قايقرانان در درياچه آزادي

ورزشكاران رشته قايقراني كه چندي قبل در رقابت هاي قهرماني آسيا افتخار آفريني داشتند هم اكنون در كانكس هاي شش متري در انتهايي ترين قسمت درياچه آزادي مجموعه ورزشي آزادي تهران زندگي مي كنند.
مسابقات قايقراني قهرماني آسيا چندي قبل در تهران به پايان رسيد و در مجموع مدال هاي كسب شده در اين دوره از مسابقات سهم تيم زنان ايران با كسب 6 مدال طلا، يك مدال نقره و يك مدال برنز در رده سني جوانان و يك مدال طلا و 7 مدال نقره در رده سني بزرگسالان (با احتساب مدال ورزشكاران پارالمپيكي رده بزرگسالان) بود.
پشت اين قهرماني ها و كسب موفقيت ها واقعيت تلخي نيز وجود دارد كه تا به امروز كسي سراغي از آن نگرفته است.
قايقراناني كه سال ها زندگي خود را در كانكس هاي 6 متري سپري كردند، چرا كه هنوز وعده شركت توسعه و تجهيز براي ساخت خوابگاه براي قايقرانان بيش از طراحي محل ساخت فراتر نرفته و فدراسيون قايقراني نيز ظاهرا توان ايجاد شرايط بهتر از اين را براي قايقرانان خود ندارد.
7 كانكس كه به قول مسئولان فدراسيون هر كدام به قيمت 15 ميليون تومان خريداري شده است با فضاي3 در 2 متر 22 ورزشكار را در خود جاي داده اند.
روز گذشته خبرگزاري فارس پرده از اين ماجرا برداشت و مدعي شد كه كانكس ها به انتهايي ترين نقطه درياچه منتقل شده است تا از ديد رهگذران نيز مخفي باشد و هيچ كس بدون اجازه قياسي سرپرست اردوهاي تيم ملي حق نزديك شدن به كانكس ها را ندارد، چرا كه وي به چشماني تيز از برج شيشه اي قايقراني همه چيز را زير نظر دارد.

 



شكست تازه واردها در ليگ برتر بسكتبال

هفته نخست فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم هاي مدعي و صدرنشيني ذوب آهن به پايان رسيد.
در چارچوب هفته نخست مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و در نخستين ديدار برگزار شده در اين هفته از رقابت ها، تيم دانشگاه آزاد در تالار آزادي و در مصاف با as شيراز به برتري دست يافت. ذوب آهن اصفهان كه در ديدار خانگي به مصاف تيم تازه ليگ برتري شده صنايع پتروشيمي رفته بود موفق شد تنها با 8 اختلاف امتياز صاحب برتري شود.
در ديدار همزمان كه در سالن شهرك بعثت ماهشهر و ميان دو تيم پتروشيمي بندر امام و شهرداري زنجان برگزار شد ماهشهري هاي موفق به شكست حريف خود شدند. شاگردان اسدالله كبير در شهرداري گرگان از مصاف با شركت ملي - حفاري كه در اهواز برگزار شد تنها به يك امتياز بسنده كردند و با متحمل شدن شكست اولين بازي خود را به پايان رساندند.
مهرام مدافع عنوان قهرماني مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور نيز اولين ديدار خود در فصل جديد اين رقابت ها را مقابل فولاد ماهان اصفهان برگزار كرد و شكست را به اين تيم تحميل كرد. در اين ميان جهش ترابري قم تنها تيمي بود كه با وجود برگزاري ديدار خانگي متحمل شكست شد. شكست جهش ترابري قم مقابل بانك سامان رقم خورد.
نتايج بدست آمده در هفته نخست مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ دانشگاه آزاد 76 - as شيراز 48
¤ ذوب آهن اصفهان 78 - صنايع پتروشيمي 70
¤ پتروشيمي بندر امام 95 - شهرداري زنجان 58
¤ جهش ترابري قم 57 - بانك سامان 64
¤ شركت ملي حفاري 80 - شهرداري گرگان 58
¤ مهرام تهران 82 - فولاد ماهان اصفهان 68
در پايان ديدارهاي هفته نخست فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور تيم ذوب آهن بالاتر از مهرام در صدر جدول رده بندي قرار گرفت. تيم تازه ليگ برتري شده فولاد ماهان اصفهان نيز در آخرين رده اين جدول ايستاد. جدول رده بندي اين مسابقات به اين شرح است:
1- ذوب آهن اصفهان (2 امتياز) 2- مهرام تهران (2 امتياز)، 3- شركت ملي حفاري (2 امتياز)، 4 دانشگاه آزاد (2 امتياز)، 5- بانك سامان (2 امتياز)، 6- پتروشيمي ماهشهر (2 امتياز) و...

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14