(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 مهر 1390- شماره 20054

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازي دوگانه غرب در ليبي ! (يادداشت روز)
ماهي !(گفت و شنود)
واكنش مقامات خارجي به سناريوي اخير واشنگتن: ادعاهاي آمريكا عليه ايران مردود است
كيهان و خوانندگان
درخواست ايران از سازمان ملل براي الزام احمد شهيد به تصحيح گزارش خود عليه ايران
با حكم اژه اي دستيار دادستان كل كشور مامور تنظيم ادعانامه عليه مقامات آمريكايي شد
موسوي لاري: فقط علي مطهري با ما موافق است كه او هم نماينده اصولگرايان نيست (خبر ويژه)
به قبر صدام خنديديم كه تانك گرفتيم مي خواستيم پياز بكاريم!(خبر ويژه)
اسرائيل: آمريكا از ايران مي ترسد كه سناريوي جعلي مي سازد(خبر ويژه)
وزير خارجه بحرين: شورش به آمريكا رسيده چرا اوباما كاري نمي كند!(خبر ويژه)
VOA را جمهوري اسلامي و بالاترين را كيهان مديريت مي كند! (خبر ويژه)
دستبرد تازه اصلاح طلبان به رهنمود مهم امام خميني(ره) (خبر ويژه)



بازي دوگانه غرب در ليبي ! (يادداشت روز)

معمر قذافي دو روز پيش آخرين روز زندگي 69 ساله اش را در حالي سپري كرد كه ديگر از آن جلال و جبروت سلطاني كه براي آن زحمات زيادي كشيده بود، خبري نبود. او در حاليكه تا آخر به مردم كشورش به چشم بردگان مي نگريست، براي كسب محبوبيت در ميان جنايتكاران اروپايي، پول هاي زيادي خرج كرد. تصاوير او با روساي جمهور و نخست وزيران فرانسه، ايتاليا و اسپانيا كه از محبوبيت ويژه قذافي نزد آنان حكايت مي كرد، محصول ميلياردها دلاري بود كه او به سران اروپا داد. يك بار پس از سال 1365 كه طرابلس به دليل حادثه لاكربي بمباران شد، معمر از طريق سيف الاسلام- فرزندي كه براي جانشيني پدر آماده مي شد- وجوه زيادي به سران كشورهاي غربي عضو دائم شوراي امنيت داد تا آنان ماجراي كشته شدن 189 نفر در پرواز پان امريكن بر فراز منطقه اي در اسكاتلند را ناديده بگيرند و غرب با كمال وقاحت و در قبال پيوستن قذافي به اردوگاه جنايتكاران پيشنهاد قذافي را پذيرفت. از آن تاريخ تا دو روز پيش كه قذافي كشته شد، او دوشادوش ساركوزي، برلوسكوني، كامرون، زاپاترو و نتانياهو دستش به خون مظلومان در ليبي، مصر، فلسطين و... آلوده بود. اما البته قذافي و هم پيمانان غربي اش ترجيح مي دادند، او مخالف غرب ديده شود تا رويكرد چندش آور و در نهايت سقوط او، سقوط يكي از رژيم هاي وابسته غرب به حساب نيايد. با اين وجود مسلما مردم اروپا فراموش نكرده اند كه همين سال گذشته برلوسكني در جلوي دوربين هاي تلويزيوني بر دست هاي قذافي بوسه زد و گفته قذافي را فراموش نكرده اند كه گفت هزينه انتخاباتي ساركوزي را او پرداخته است.
معمر قذافي در طول دوره 42 ساله ديكتاتوري خود به گونه اي حكومت كرد كه با همه چيز در ليبي، «قذافي» ديده شود. او در سال 1356- هشت سال پس از روي كار آمدن- پست نخست وزيري را منحل كرد و دولت با يك عضو ارشد كه «اخ القائد» خوانده مي شد اداره مي گرديد. قذافي قانون اساسي و پرچم رسمي را كنار گذاشت و نوشته خود كه هيچ شباهتي به قوانين نداشت را بعنوان «قانون ليبي» به مردم تحميل كرد كه همان كتاب سبز او بود. قذافي مدعي بود كه رژيمش تلفيقي از سوسياليزم و اسلام است و حال آنكه او همواره با بدنام ترين رژيم هاي كاپيتال و كاتوليك اروپا-نظير ساركوزي و برلوسكوني- هماهنگ بود و اين با ادعاي سوسياليزم منافات داشت و با تعطيل كردن محاكم شرعي و مانع شدن از اجراي شريعت و سركوب شديد اسلام گراها نشان داد كه به هيچ وجه سر سازگاري با اسلام و اسلام گرايي هم ندارد. ليبي تنها كشور عرب بود كه طي 42 سال اجازه فعاليت به «اخوان المسلمين» - و هيچ جريان اسلام گرا- را نداد.
قذافي به دليل اينكه داعيه رهبري جهان عرب را داشت و براي آن تلاش فراوان مي كرد نمي توانست با صدام حسين به دليل اينكه روي ديگر سكه خود او بود، كنار بيايد و لذا، در جنگي كه عليه ايران به راه افتاد، با صدام حسين همراه نشد. علاوه بر آن، او همواره دوست داشت «صداي متفاوت» عرب باشد و از اين رو در مواقعي سازي كوك مي كرد كه در نقطه مقابل پادشاه سعودي تلقي شود و اين بخشي از تلاش او براي رهبري عرب به حساب مي آمد اما اين به هيچ وجه به معناي صداقت او در مبارزه نبود. قذافي در روزي كه مظلومان لبناني به دليل تهديدات رژيم صهيونيستي و درگيري هاي داخلي شديداً به رهبر خود- امام موسي صدر- احتياج داشتند، او را از دسترس آنان دور كرد. قذافي در روزي كه لبنان 33 روز مورد تهاجم رژيم غاصب اسرائيل بود، به رسانه هاي ليبي اجازه نداد كه جمله اي در تاييد سيدحسن نصرالله و حزب الله بگويند كما اينكه در جنگ 22 روزه هم او درهاي طرابلس را به روي رهبران مقاومت فلسطيني بست و اين جنگ را ناشي از خودسري حماس معرفي كرد.
معمر قذافي در ماجراي جنگ جنوب عليه حكومت مركزي سودان كه با حمايت شديد صهيونيست ها، آمريكايي ها و اروپايي ها و محوريت مزدوران مسيحي تحت رهبري جان كارانگ نزديك به 30 سال به درازا كشيد، عليه خارطوم و حامي ارتش جنوب و تأمين كننده سلاح آنان بود و در نهايت هم تا تجزيه جنوب از شمال در كنار «تجزيه طلبان مورد حمايت غرب»، قرار داشت كما اينكه معمر قذافي در جريان درگيري هاي چاد و سودان بر سر منطقه دارفور در كنار رژيم وابسته به اسرائيل و آمريكاي چاد -حسن هابره- و عليه دولت اسلام گراي سودان بود. قذافي در جريان انقلاب سال گذشته مصر، مخالفان مبارك را «مزدوران» خطاب مي كرد و با صراحت مي گفت با تمام قوا در كنار حسني مبارك خواهم بود كما اينكه او براي حفظ رژيم بن علي همه تلاش خود را بكار بست. قذافي در حالي كه در دهه هاي 1370 و 1380 وانمود مي كرد با رژيم حاكم بر يمن مخالف است، در جريان انقلاب مردم يمن با علي عبدالله صالح همداستان شد.
قذافي 42 سال حكومت خود را در حالي سپري كرد كه اسلام گراها هيچ نقشي در حكومت او نداشتند و اين در حالي بود كه اسلام گرايي در ليبي ريشه اي عميق داشت. جنبش سنوسي ها و نهضت ضداستعماري ليبي به رهبري عمرالمختار و شكل گيري اخوان المسلمين ليبي قبل از به قدرت رسيدن قذافي، از ريشه هاي قدرتمند اسلام گرايي در اين كشور، حكايت مي كنند و اساساً ليبي با اين ريشه هاي اسلامي شناخته مي شود. اما قذافي سرسختانه هر نيروي اسلام گرا را سركوب مي كرد. ويران كردن زنداني در طرابلس بر سر اسلام گراها در سال 1379 و كشتن 1200 نفر از آنان در اين زندان بخشي از خشونت سخت عليه اسلام گرايي به حساب مي آيد. براساس اسناد فراوان رژيم قذافي بخصوص در دو دهه اخير تحت سيطره مطلق غرب بود. چند هفته پيش مقامات انگليسي فاش كردند كه موسي كوسه كه 16 سال رئيس دستگاه امنيتي قذافي بود و بخش اعظم جنايات حكومت عليه مردم در دو دهه اخير توسط او انجام شد، با MI6 انگليس ارتباط كامل داشته و در حكم «مأمور دوجانبه» - غرب و رژيم قذافي- عمل مي كرده است. براساس سندي ديگر كه سايت بي بي سي ارائه كرد عبدالرحمن شلقم- وزير خارجه ليبي در سال هاي 1379 تا 1388 و نماينده ليبي در سازمان ملل در دو سال اخير- كه اولين مقام رسمي دولت قذافي بود كه از او جدا شد، در طول دوره مسئوليتش با دستگاههاي اطلاعاتي انگليس، فرانسه و ايتاليا همكاري مي كرد و به اين دليل بود كه خيلي سريع «سقوط ديپلماتيك» (پيوستن سفارتخانه هاي ليبي به مخالفان) اتفاق افتاد و اين چيزي است كه تحولات ليبي را از موارد مشابه - مصر، تونس، يمن و بحرين- متمايز كرده است.
يكي ديگر از موارد «محمود جبريل» است. وي كه پس از سالها مسئوليت ديپلماتيك در كشورهاي مصر، عربستان، امارات، كويت، بحرين، مغرب، تونس و تركيه، چهار سال پيش توسط قذافي به رياست «سياست هاي بازسازي و خصوصي سازي براي توسعه اقتصادي» گمارده شد، برابر اسناد، حداقل از 10 سال قبل با مقامات و مراكز اطلاعاتي و سياسي آمريكا در ارتباط بوده و بصورت رابط قذافي و آمريكايي ها عمل مي كرده است. اينك نيروهايي نظير شلقم، كوسه و جبريل پس از سقوط قذافي با اين ادعا كه غرب در سقوط قذافي در كنار مردم قرار داشت، جاده صاف كن سلطه مجدد غرب بر ليبي شده و مي گويند در قراردادها براي ساخت زيربناهاي ويران شده ليبي، شركت هاي غربي بايد در اولويت قرار بگيرند و اين در حالي است كه اين زيربناها توسط خود غرب ويران شده است.
در واقع، غرب در ماجراي سقوط قذافي به يك بازي چند وجهي دست زده و تلاش مي كند تا بر مردم ليبي چيره شود از يك طرف در حالي كه در طول دوره قذافي، دستان سران اروپا و آمريكا در همه جنايت هاي او عليه مردم ليبي در دستان قذافي بوده و بخصوص در فاصله سالهاي 1986 تا 2011- از ماجراي لاكربي تا سقوط قذافي- اين رابطه صميمانه تر هم شده است، وانمود مي كند كه نه تنها مخالف قذافي بوده بلكه بيشترين نقش را در سقوط او داشته است. از سوي ديگر غرب پس از آنكه قذافي با خشم مردم مواجه گرديد، نيروهايش را از حكومت بيرون كشيد و براي انحراف افكار و روند انقلاب به ميدان فرستاد و اينك كه قذافي از ميان رفته است سعي مي كند تا از طريق آنان بار ديگر بر ليبي مسلط شود و خوشمزه تر اينكه غرب تلاش مي كند تا به جسد قذافي در روزي كه ديگر از او كاري برنمي آيد، مارك انقلابي بزند و سقوط رژيم وابسته او را سقوط يك رژيم مقاوم ضدآمريكايي جلوه دهد و از سرايت آثار سقوط اين رژيم به بقيه رژيم هاي ديكتاتور تحت حمايت خود، جلوگيري كند.
اما به ميزاني كه واقعيت صحنه ليبي با آنچه در خيال غرب مي گذرد، فاصله زيادي دارد، نتيجه كار هم با آنچه غرب به آن دل بسته است، فاصله زيادي دارد. قذافي بيش از هر شخصيت وابسته به غرب به اسلام گراها سخت گرفت و بيش از هر رهبر حلقه به گوش عرب، منافع ملتش را قرباني رضايت غرب كرد. ماجراي عقب نشيني سريع رژيم قذافي از ساخت نيروگاه هاي هسته اي كه ملت ليبي به آن نياز مبرم دارد و بار زدن همه تجهيزات هسته اي كشورش و ارسال به آمريكا، پرداخت غرامت به خانواده كشته شدگان غرب در هر حادثه اي كه كشته شده باشند و همكاري با غرب در چسباندن واژه تروريزم به جهان اسلام، بخشي از ماهيت وابسته معمر قذافي بود. اين البته چندان عجيب نيست چرا كه قذافي اساسا يك عنصر اصيل نبود، سيطره خاندان قذافي بر اقتصاد، سياست و سيستم امنيتي ليبي و شخصي شدن منابع مردم اين كشور نشانه روشني از حقارت اين فرد بود. چنين حقارتي طبعا براي غرب مطلوب بود و از اين رو رهبران اروپا بارها پس از دوشيدن ليبي از طريق معمر بر دست هاي او بوسه زدند و او را در ادامه راه حمايت كردند.
غرب اينك در كمين ليبي نشسته است. عدم وجود نيروهاي فائقه در ليبي و همگرا نبودن مخالفان قذافي، قطعنامه سازمان ملل كه بطور ضمني ليبي را در ذيل بند 7 منشور سازمان ملل قرار داده و تهاجم ناتو به آن را موجه جلوه داده است، وابستگي چهره هايي نظير محمود جبريل كه از مارس- اسفند 89- داعيه نخست وزيري دولت انتقالي دارد، غرب را در اين راه وسوسه كرده است.
اما وقتي خبرها را مرور مي كنيم، نشانه هايي روشن از مقاومت اسلامي در برابر استيلاي مجدد غرب بر ليبي مشاهده مي نماييم. غرب البته سعي مي كند اين مقاومت را به گروه هايي خاص- نظير مقاتله الاسلامي وابسته به وهابي هاي سعودي- نسبت داده و از اين طريق اسلام گراهاي اصيل شامل نيروهاي فاقد سازمان اخوان المسلمين ليبي و جريان شريعت گراي سنوسي و سران اسلام گراي قبايل ليبي را منفعل و از صحنه خارج كند. همين ديروز آسوشيتدپرس در مقاله اي با استناد به آنتوني كردزمن، مخالفان آمريكا را به گروهي كوچك محدود كرد و در عين حال نوشت: «مرگ قذافي تنها آغازگر يك فصل بحراني جديد در تاريخ ليبي است.»
ليبي بيش از كشورهاي ديگر آفريقا، مبارزه سرسختانه با استيلاي غرب را تجربه كرده است و نام «عمر المختار» مانند نام سيدحسن نصراله بيش از هر نام ديگر در جهان عرب بيانگر روحيه ضداشغالگري است. هنوز پس از 80 سال صداي «شير صحرا» در بنغازي، طرابلس، سرت، مصراته، بن جواد و ... خطاب به غرب به گوش مي رسد: «اينجا خانه ماست نه خانه شما و اين كوهها تنها صداي ما را مي شناسند و اگر دقت كنيد، مي شنويد كه مي گويند يا زود برويد و يا در انتظار انفجار ليبي عليه خود بمانيد.»
سعدالله زارعي

 



ماهي !(گفت و شنود)

گفت: وزير خارجه بحرين در مصاحبه با واشنگتن پست از آمريكا گله كرده كه چرا در مقابل ايران دست روي دست گذاشته و هيچ اقدامي نمي كند!
گفتم: حيوونكي ها چي فكر مي كردند، چي شد؟!
گفت: وزير خارجه بحرين خطاب به اوباما گفته است؛ مي بينيد كه موج شورش ها از خاورميانه به آمريكا و اروپا هم رسيده است آيا هنوز نمي خواهيد كاري بكنيد؟!
گفتم: آمريكا اگر غلطي مي توانست بكند تا حالا كرده بود.
گفت: نظام هاي سرمايه داري در حال فروپاشي است و آمريكا و اروپا براي نجات خودشان هم كاري از دستشان ساخته نيست.
گفتم: يارو توي بيابون، در حال ماهيگيري بود! بهش گفتند؛ از تو احمق تر هم كسي هست؟ و يارو گفت؛ آره كه هست! اون يارو دنبالم راه افتاده كه از من ماهي بخره!

 



واكنش مقامات خارجي به سناريوي اخير واشنگتن: ادعاهاي آمريكا عليه ايران مردود است

سرويس سياسي-
مقامات و شخصيت هاي سياسي خارجي در واكنش به ادعاها و اتهامات آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران به شدت اينگونه ادعاها را رد كردند.
احمد داوود اوغلو وزير خارجه تركيه در كنفرانس خبري مشترك با وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اتهامات اخير آمريكا عليه ايران اين اتهامات را ضعيف، بي اساس و پوچ خواند و گفت: ما در تاريخ ايران هيچ گاه شاهد چنين اقداماتي نبوده ايم.
به گزارش منابع خبري، وي گفت كه باور ندارد ايران در چنين توطئه اي دخالت داشته باشد اما افزود كه آمريكا اصرار دارد كه براي (اين ادعا) مدرك دارد!
در همين حال، برونو رودريگرز پاريا وزير امور خارجه كوبا نيز در ملاقات با سفير ايران در هاوانا با بيان اين كه «توطئه ها و خصومت هاي آمريكا عليه ايران و كوبا سال هاست ادامه دارد» تأكيد كرد: دولت و ملت كوبا كه بيش از پنجاه سال با اين گونه ترفندها آشنا هستند، ضمن اعلام همبستگي و همراهي با ايران هرگونه اتهامي را عليه اين كشور رد و تكذيب و از مواضع منطقي آن دفاع مي كنند.
از سوي ديگر؛ كارشناسان و سياستمداران مصري اتهامات آمريكا عليه كشورمان را در خصوص دست داشتن در طرح توطئه ترور سفير عربستان در آمريكا محكوم كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني العالم، كارشناسان و شخصيت هاي سياسي مصري با اعلام موضع خود افزودند: تهديد آمريكا به اعمال مجازات بر ايران و تشديد انزواي اين كشور در جهان مانع از ايفاي نقش منطقه اي ايران نخواهد شد. اسلام ابوالمجد خبرنگار اين شبكه در قاهره در گزارشي با اشاره به واكنش هاي منفي قاهره به اتهامات آمريكا عليه ايران افزود: كارشناسان مصري معتقدند هيچ ردپايي از حقيقت در اين اتهامات ديده نمي شود و به نظر نمي رسد اين اتهامات درست باشد. كارشناسان مصري همچنين ضمن تأكيد بر نقش ايران در منطقه از خطراتي كه افزايش اين نقش براي منافع آمريكا در بسياري از مناطق جهان دارد سخن گفتند. حسين حموده كارشناس مسائل ايران مي گويد: طرح تشكيل خاورميانه جديد بر اساس ديدگاه آمريكا و رژيم صهيونيستي به گونه اي كه ايران جايگاهي در آن نداشته باشد با هدف خارج كردن اسرائيل از انزوايي كه در آن قرار گرفته است و نيز كاهش فشارهاي داخلي بر آمريكا بخصوص با توجه به كاهش نقش اين كشور در منطقه صورت مي گيرد. تامر ابوجامع كارشناس مطالعات خاورميانه مي گويد: آمريكا زماني اين اتهامات را عليه ايران مطرح مي كند كه آمريكا و اسرائيل به هر طريقي كه شده است تلاش مي كنند طرح مقاومت را از بين ببرند و بين دو كشور بزرگ اسلامي در منطقه يعني ايران و عربستان فتنه ايجاد كنند.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است؛ رهبران احزاب مصري و جنبش هاي انقلابي اين كشور تهديدات آمريكا مبني بر اعمال مجازات هاي بيشتر بر ايران را محكوم كردند و آن را نشان دهنده ترس آمريكا از گسترش دامنه انقلاب هاي عربي و تلاش اين كشور براي ايجاد بحران هاي جديد در منطقه دانستند. احمد دومه رهبر جنبش جوانان انقلابي عربي مي گويد: هدف از طرح اين اتهامات اين است كه قبل از آنكه منازعاتي بين نظام ها به وجود بياورند اين نزاع را بين ملت ها ايجاد كنند اما اين كار در كشورهاي عربي با واكنش هايي منفي همراه بوده است.
خبرنگار مي افزايد: مردم مصر، آمريكا را دشمن و ايران را دوست خود مي دانند بنابراين هرگونه مجازاتي كه بر ايران اعمال شود به منزله تهديدي براي منافع كشورهاي عربي و اسلامي خواهد بود. در پايان گزارش آمده است: صرف نظر از اتهاماتي كه آمريكا عليه ايران مطرح كرده است و نيز صرف نظر از تهديدات اين كشور به اعمال مجازات هاي بيشتر عليه ايران، پيشروي ايران در عرصه هاي اقتصادي، سياسي و نظامي باعث شده است آمريكا اين اتهامات را عليه اين كشور مطرح كند.
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ در وصف رهبرعزيزتر از جان:
بادا كه به دريا برسد كوشش اين رود
همپاي تو پرچم بسپاريم به موعود
4256---0935
¤ ملت انقلابي، خود و فرزندانشان را مجهز به بصيرت و صبر و پايداري كنند كه همچون صدراسلام اتحاد منافقين و كفار و يهود (صهيونيسم) براي هجمه به نظام ولايي آغاز شد. با اتحاد و يكدلي تحت ولاي امام خامنه اي حركت كنيم كه نصرت الهي با ياري كنندگان دين اوست.
يك جانباز
¤ در سفر پربار اخير رهبرمعظم انقلاب همه مردم ايران خود را در كنار مردم كرمانشاه احساس مي كردند اين سفر در كنار معنويت خاص خود حامل رهنمودهاي راهگشايي براي آحاد مردم خاصه مسئولين و دانشجويان و نخبگان بود و كليدي براي انتخابات و در كنار همه اينها پاسخي به دشمنان داخلي و خارجي با تاكيد بر باج ندادن به زياده خواهان و عقب ننشستن حتي يك قدم در مقابل دشمن بود. پس حساب فتنه گران و حاشيه نشينان فتنه روشن است كه نه پيش شرطي مي توانند داشته باشند و نه مطالب عنوان شده قبلشان محلي از توجه دارد. اربابان آنها هم بدانند هرگونه فشار و تحريم و توطئه نمي تواند خللي در روند انتخابات و تنگ كردن عرصه نفوذ آنها ايجاد كند و بر اين اساس مردم منطقه و بيداري اسلامي نيز بيمه ايران اسلامي است و جنبش فتح وال استريت نيز به رسوايي استكبار و همپيمانان او خواهد انجاميد.
طالعي
¤ در تاريخ يكشنبه 24/7/90 در مراسمي كه براي افتتاح تنديس خلبان شهيد لشكري در قزوين توسط مسئولين استان برگزار شد متاسفانه به جاي تجليل از شهيدان و جانبازان كساني مورد تجليل قرار گرفتند كه نه تنها رابطه اي با جنگ و شهادت نداشتند بلكه برخي مثل افراد همراه با جريان فتنه مخالف چنين شهيداني هم بودند اما هديه اي نيز از استاندار تحويل گرفتند. گويا به نام شهيد يادواره اي برپا شده بود تا به نفع برخي نمايندگان كليد انتخاباتي زده شود وقتي به استاندار اعتراض شد با بي اعتنايي برخورد كردند.
(سرهنگ) و جانباز و ايثارگر رحماني
¤ در خيابان پيروزي- خيابان اول نيروي هوايي- نبش كوچه شهيد قدرت ا... فتح الهي قطعه زمين بزرگي وجود دارد كه به محل جمع آوري سطلهاي زباله شكسته، محل اطراق نيسان هاي حمل زباله و ماشين هاي سم پاش تبديل شده است. اين محل همچنين به مكاني براي استراحت و خواب كارگران مربوطه تبديل شده كه صبح ها ديدن لحاف و تشك و... اين كارگران منظره ناخوشايندي را بوجود آورده و موجبات نارضايتي اهالي محل را فراهم كرده است. بعد از چند تذكر شفاهي به كشيدن يك نايلون آبي رنگ بسنده كردند اما آن هم بعد از چند روز پاره شد. از مسئولين مربوطه تقاضا داريم دستور پاكسازي اين محل را صادر فرمايند.
اهالي محل
¤ با توجه به حاصلخيزي خوزستان و نعمت خدادادي نفت در اين استان و سدهاي متعدد جاي بسي تأسف است كه مشكل بيكاري اين استان هنوز حل نشده باشد كه به تبع آن فقر، منكرات و بالا رفتن سن ازدواج وضعيت نامناسبي را براي قشر جوان استان رقم بزند. از مديران متعهد درخواست مي شود توجه جدي به استاني كه مأمن شهيدان بود بنمايند.
9957---0916
¤ چرا صداوسيما خانمهاي موفق را با مانتو و روسري رنگي و خانمهاي سنتي و ساده لوح را با چادر مشكي به تصوير مي كشد مگر ما كم خانم موفق با چادر در كشور داريم؟ چرا به تبليغ حجاب برتر كمتر پرداخته مي شود؟!
9918---0936
¤ در سالهاي اخير بسياري از لوازم برقي و ماشيني از جمله لوازم خانگي موجود در بازارهاي كشور، كه بازار را كاملاً اشباع كرده است ساخت كشور چين است و اين در شرايطي است كه توليدات داخلي گاهي برتري كيفي محسوسي نسبت به اجناس مشابه خارجي خصوصاً چيني و ديگر كشورها را دارد. شايسته است با حمايت هاي ويژه دولتي از توليدات كارخانه هاي داخلي اجازه ورود اجناس كم دوام و زيان ده به كشور داده نشود و يا محدوديتهايي در اين مورد به اجرا درآيد.
محمود بليغيان- اصفهان
¤ چرا مسئولين استان قزوين شهر سكزآباد را بدون شوراي شهر و شهردار رها كرده اند. بيش از سه سال است كه با جمعيت 6 هزار نفري به شهر تبديل شده است ولي از شهردار و شوراي شهر خبري نيست؟!
يك هموطن از بوئين زهرا
¤ شركت هاي طرف قرارداد مخابرات به ويژه واحد واگذاري و شبكه هوايي حقوق كاركنان را به سختي پرداخت مي كنند.از اين وضعيت خسته شده ايم و اعتراض داريم.چه كسي بايد رسيدگي كند؟
2878---0919
¤ پروژه راه ارتباطي شهرستان هاي ميانه- مياندوآب 20 سال پيش شروع شده ولي در محدوده شهر محروم چاراويماق به اتمام نرسيده است علت چيست؟
2668---0912
¤ در سفر رئيس جمهور محترم به شهرستان خلخال خدمت آقاي زريبافان رئيس بنيادشهيد و امور ايثارگران رسيدم در خصوص بيمه تكميلي جانبازان خلخال كه از اول تيرماه قطع شده متاسفانه پاسخي براي گفتن نداشتند. پس ما مشكل خود را با چه كسي در ميان گذاريم.
رئوفي جانباز 60 درصد
¤ در محله صوفي آباد كرج انواع مواد مخدر به صورت علني به فروش مي رسد و ناجا نيز برخوردي با عرضه كنندگان نمي كند، گويا فروش مواد مخدر يك كسب عادي و موجه است! از مسئولين استمداد مي كنيم.
6672---0919
¤ تشريف بياوريد ترمينال جنوب تهران و ميدان هفتاد و دو تن قم و حال مسافران شهر مقدس قم را ببيند كه خودروهاي شخصي كمتر از 2500 تومان نمي گيرند و اتوبوسها علاوه بر اين كرايه خود را به دو هزار تومان افزايش داده اند، با تاخير حركت مي كنند تاكسي ها هم 6000 تومان مي گيرند. من دانشجوي بيكار چطور با اين تاكسي ها هر روز تردد كنم؟!
ميرزايي
¤ مگر فلسفه تشكيل مدارس شاهد استفاده خانواده ايثارگران نبوده است پس چطور بيش از 60 درصد آن متعلق به فرزندان مديران و معلمان است كه به صورت رايگان ثبت نام مي كنند. ولي فرزند من جانباز و داراي بيش از 80 ماه سابقه حضور در جبهه بايد 160 هزار تومان شهريه پرداخت نمايم؟! از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود اگر قادر به حل موضوع نيست حداقل نام مدارس شاهد را به مدارس فرهنگيان تغيير دهند.
سليماني از كرمانشاه
¤ بعضي از شركت ها روزانه بنزين را با عنوان ماده حلال و به وسيله دهها تانكر به كشور افغانستان منتقل مي كنند. عوامل دولت با بازرسي اين گونه تانكرها و شكستن پلمب آنها و خلاصه آزمايش مربوط مي توانند از اين غارت ثروت عمومي كشور جلوگيري كنند.
عبدالله حقگو
¤ ما 300 نفر از كارمندان بنياد مستضعفان هستيم كه سال 68 هر كدام يك قطعه زمين به مبلغ هر قطعه 300 هزار تومان خريداري كرده ايم. با اينكه سند زمين ها به نام اعضاء مي باشد ولي استانداري تهران زمين ها را تصرف كرده است. لطفا اعتراض ما را در اين ستون چاپ كنيد بلكه از طرف يك مقام مسئول رسيدگي شود.
بيگي
¤ مهرماه به پايان خود نزديك مي شود، مع الوصف نه مكان دانشگاه پيام نور در بندر دير (در استان بوشهر) مشخص شده و نه كلاسهاي آن تشكيل گرديد. است لطفا به بي برنامگي هاي اين دانشگاه در اين شهر رسيدگي شود.
4938---0917
¤ از اينكه استكبار جهاني كه در فتنه 88 مي دميد و از چند روز آشوب در خيابان هاي تهران مسرور بودند، امروز خود گرفتار شده اند خوشحالم و شكرگزار خداوند. آن ظالمان امروز نه تنها از عدم موفقيت در فتنه 88 سرخورده و افسرده اند، بلكه خود در يك پيچ تاريخي مرگ و حيات قرار گرفته اند.
1246---0938
¤ آقايان دولتي ها اين روزها از اتهام هايي كه در قضيه رو شدن فساد مالي بزرگ اخير به آنها زده مي شود ناراحت هستند عرض مي كنم يا خداي ناكرده در اين فساد مالي آمريت داشته اند يا به خاطر سوءمديريت و كوتاهي در انجام مسئوليت اين فساد صورت گرفته كه در هر دو حال بايد جوابگو باشند.
0950---0919
¤ به عنوان يك دلباخته امام خامنه اي رهبر معظم انقلاب عرض مي كنم وقتي حضرت آقا براي ديدار مردم ديگر شهرهاي كشور از تهران خارج مي شوند و به سفر مي روند حقيقتا نفسم به شمارش مي افتد تا ايشان به سلامت برگردند. چه كنيم كه عاشق وجود پر خير و بركتش هستيم.
6731---0935
¤ يك معلم بازنشسته فرهنگي هستم و به آقاي رئيس جمهور به خاطر استفاده از تعبير «بيداري انساني» به جاي عبارت «بيداري اسلامي» بسيار معترض هستم.
يك بانوي هم وطن
¤ در خبرها آمده بود، سفير ايران در يونان ادعا كرده كه جمهوري اسلامي آماده است در قبال دريافت تكنولوژي كاشت و پرورش درخت زيتون مرغوب متقابلا تمام دانش و تكنولوژي نهال هاي پسته را از ايران به يونان منتقل كند. اگر چنين خبري صحت داشته باشد سفير كشورمان در يونان به اندازه زيادي كم لطفي و بي انصافي كرده است و بايد با وي برخورد شود.
يك هم وطن
¤ چرا هيئت نظارت بر مطبوعات هيچ نظارتي بر سر مقاله هاي ضدنظام و ضدولايت فقيه روزنامه «شرق» نمي كند.
قاسمي- اصفهان
¤ سرگئي لاوروف در واكنش به شكايت ايران از خلف وعده روس ها در تحويل موشك اس300 گفته است كه ايران بايد هر چه زودتر به اين بحث خاتمه داده و در اين زمينه ديگر صحبت نكند. از دستگاه ديپلماسي كشورمان خواهش مي كنم در پي گيري اين پرونده كوتاهي نكنند و به تلافي گذشته كه روسيه هميشه تاريخ كلاه بر سر ما گذاشته است اين بار رويش را كم كنيم و به جهانيان ثابت كنيم كه جمهوري اسلامي ايران در دفاع از حقوق خود از پا نمي نشيند.
يك هم وطن
¤ چرا آرم طرح ترافيك به جانبازان شهرستاني تعلق نمي گيرد تا در هنگام ضرورت و اعزام به تهران دچار دردسر نشوند. درخواست رسيدگي دارم.
واحدي
¤ آقاي رئيس جمهور چند سال پيش دستور دادند، آن دسته از كساني كه براي چندمين بار براي عزيمت به سفر عمره ثبت نام كرده اند حذف شوند تا كساني كه تا به حال نرفته اند بتوانند بدون قرعه كشي عازم شوند، پس چرا سازمان حج و زيارت بدون رويه ثبت نام مي كند به نحوي كه مجبور مي شود قرعه كشي كند.
جعفري- اصفهان
¤ جناب آقاي رئيس جمهور! شما 2 سال پيش در شهر اروميه در نامه اي به شماره 100181 مورخ 22 مرداد ماه 88 خطاب به آقاي زريبافان دستور داديد كه مشكل مسكن بنده را به صورت آني و فوري حل كنند ولي متأسفانه از آنجا كه پس از صدور دستور شما كسي نيست كه مراحل انجام آن را پي گيري كند، لذاش هرگونه دستوري از جانب شما بر زمين مي ماند. مصداق بارز آن همين نامه بنده است.
آقازاده- جانباز 65 درصد
¤ در تاريخ 20/6/90 يكي از كارگران زحمتكش تهران در منطقه نازي آباد به نام شاهرخ رضايي، يك كيف مربوط به يكي از پرسنل دانشگاه بقيه الله كه حاوي مقدار قابل توجهي پول ، يك فقره چك سفيد و مقداري مدارك شناسايي پيدا كرد و بدون هيچ گونه توقعي به او بازگرداند به نظرم رسيد با تشكر از اين كارگر به ديگر كارگران به خاطر وجود چنين خصلت هايي در جمع شان تبريك بگويم.
مصطفي
¤ يعني واقعا عوامل وزارت بازرگاني خودشان از گراني خبر ندارند كه مردم را حواله مي دهند به شماره تلفن 124 و يا شماره ديگري كه جديدا اعلام شده است.
يك خانم هم وطن
¤ مي خواستم به فرماندهي نيروي انتظامي عرض كنم كه در هفته نيروي انتظامي كه همزمان با سالروز ميلاد امام رضا(ع) برگزار شد در تمام شهرها موتورسيكلت ها و خودروهاي توقيفي را آزاد مي كردند الا در خرم آباد كه برعكس عمل شد. چرا
يك شهروند- خرم آباد
¤ آقاي رئيس جمهور در همايش فرمانداران فرمودند؛ كارهايي انجام شده اما قدر نمي دانند. بنده برعكس معتقدم كه از رهبري معظم تا تمام مردم به خوبي قدر مي دانند منتها شما در 4 سال دوم رياست جمهوري تان با تغيير تعدادي از مديران لايق و يك سري كارهايي كه در بدنه دولت صورت گرفت اوضاع را تا اندازه اي به هم ريختيد كه اگر اين روند اصلاح شود و مثل 4 سال اول شود مردم همان پشتيباني را خواهند كرد.
يك هم وطن
¤ چه بر سر ما آمده كه عكس شهدا را مي بينيم و عكس شهدا عمل مي كنيم؟!
جمشيد حيدري
¤ اي كاش همان گونه كه مسئولين كشور براي رسيدگي و پيگيري پرونده اختلاس سه ميليارد تومان تجهيز و بسيج شده اند براي غارت عفت و غيرت و فرهنگ اسلامي كشور در پلاژها فريادي بلند بشود و اعتراضي صورت بگيرد. ولي متأسفانه خبري نيست گويا اتفاقي نيفتاده است.
0936-0912
¤ لطفاً در مورد زمين خواري شهرري كه چند سال پيش اتفاق افتاد و چند نفر هم دستگير و پس از چند صباحي آزاد شدند و پرونده راكد شد گزارش تهيه كنيد.
1552-0912
¤ دو ماه است كه پلاك خودرو و آدرس سارق منزل اينجانب در اختيار آگاهي است ولي اقدامي براي دستگيري او نمي شود. نيروي انتظامي مي گويد قاضي دستور نداده و قاضي مي گويد آگاهي بايد اقدام كند و من بين اين دو دستگاه پاس كاري مي شوم!
2645-0912
¤ از منطقه برق مولوي درخواست مي شود نسبت به روشنايي زيرپل بزرگراه شهيد محلاتي تقاطع 71 شهريور كه فاقد پايه چراغ روشنايي است همانند برق منطقه افسريه اقدام نمايد.
هاشمي
¤ فحشا و منكر با مديريت دشمن دانا، ستون پنجم، ارتشي از بي تفاوتان ناآگاه و دوستان عافيت طلب مشغول تهاجم گسترده عليه همه باورهاي اين ملت مظلوم و شهيدپرور است و برخي مسئولين ظاهرالصلاح اندرخم يك كوچه اند. هان كجاييد اي شهيدان كه به خواب رفتگان را بيدار كنيد؟
8516-0919
¤ از خداوند مي خواهم كه جريان انحرافي با رو شدن پرونده فساد مالي بزرگ اخير رسوا بشود و دستان آن در اقتصاد و سياست اين مملكت و نظام براي هميشه قطع گردد.
5635-0917
¤ به جرأت ادعا مي كنم اگر چنانچه بودجه مربوط به هزينه اعزام تيم هاي ورزشي كشورمان به مسابقات المپيك لندن را در اختيار بنده بگذارند براي هميشه مشكل بي كاري و ازدواج تمام جوانان ازدواج نكرده و بي كار كشور را حل مي كنم و روي حرف خود ايستاده ام.
4061-0917
¤ مردمي كه جان و مال خويش را در دفاع از انقلاب و نظام به ميدان آورده اند و تاكنون جانفشاني ها كرده اند انتظار دارند مسئولين قوه قضائيه بدون مماشات و اغماض دست هاي ناپاك را كه دين و انقلاب را نشانه گرفته اند از بدنه نظام قطع كنند.
بختياري
¤ تلفن منزل بنده در شهرك سعيديه-حميديه قطع شد وقتي براي پرداخت بدهي آن به مخابرات كيان شهر مراجعه كردم قبول نكردند و گفتند پول را از صاحب خط تلفن (همسرم) مي پذيرند. همسرم مراجعه كرد گفتند پول را بايد به حساب مربوط در بانك ملت پرداخت بكنيد. جالب اينكه در شهرك كيان شهر هيچ شعبه اي از بانك ملت وجود ندارد. تو را به خدا بنويسيد اولاً براي مخابرات چه فرقي مي كند كه بدهي را چه كسي بپردازد ثانياً چرا مردم را مجبور كرده اند كه فقط به يك بانك مراجعه كنند.
صعباني
¤ براي شوراي شهر و همچنين شهردار اردكان آباد كردن بهشت زهرا اولويت اول پيدا كرده است. در صورتي كه زنده ها بيشتر نياز به خدمات شهري دارند. معلوم نيست ضرورت ها جابه جا شده است؟
1808-0913
¤ پاهاي مردم كرمانشاه را كه در استقبال باشكوه از مقام ولايت حماسه آفريدند مي بوسم و عرض مي كنم درود خداوند بر يكايك شما دلاور مردان غرب كشور كه واقعا گل كاشتيد در ضمن نام شما غيور مردان و غيور زنان را به حق «پهلوان» گذاشته اند.
7829---0938 و 4799---0918
¤ به عنوان يك شهروند تهراني و عاشق رهبر جهت بازگشت همراه با سلامت معظم له چند بيت شعر سروده ام و تقاضاي چاپ آن را دارم.
خشك سالي شده اي بارش باران برگرد
جانشين خلف صالح پير جماران برگرد
نفست حافظ اين شهر گنه آلود است
نازنين رهبر ما زود به تهران برگرد
ممتازنيا
¤ از رياست محترم جمهوري تقاضا دارم دستور بدهند طلب سال 68 بازنشستگان آموزش و پرورش را پرداخت كنند. واقعا به اين پول احتياج داريم.
6503---0916
¤ فرهنگ غرب از طريق رسانه هر روز درحال نمادسازي در شكل موسيقي و فيلم و هدف قراردادن بنيان خانواده ها و جوانان مي باشد. شايسته است از سوي مجلس شوراي اسلامي و ديگر نهادهاي نظام اقدامات فرهنگي مفيدي در دفاع از هويت انقلاب پايه ريزي شود و قوانين مربوط به آن به تصويب برسد.
5764---0912
¤ از مسئولين استان چهارمحال و بختياري بويژه مركز استان درخواست مي شود نسبت به اشتغال جوانان توجه ويژه اي نمايند و از علما و نخبگان نيز تقاضا مي شود با حشر و نشر بيشتر با جوانان، آنها را به سمت اسلام ناب محمدي رهنمون شوند.
7268---0913
¤وزارت علوم اخيرا قيمت غذاي دانشجويان را افزايش داده ولي از افزايش كيفيت آن خبري نيست شايسته است به موازات افزايش قيمت نسبت به افزايش كيفيت غذا نيز مساعدت نمايند.
8281---0935
¤ حماقت سردمداران يك درصدي حاكم بر جامعه آمريكا در اظهارات اخير برخي دولتمردان شيطان بزرگ درباره طرح ادعايي ترور سفير عربستان فقط موجب شرمساري مردم آمريكا و ناباوري جهانيان است. ملت قهرمان ايران ضمن هوشياري و حضور همه جانبه نه تنها اجازه هيچ گونه اقدامي به استكبار و همپالگي او در همسايگي خود را نمي دهد بلكه ضمن اخطار به برخي سردمداران وابسته كه نگران حكومت ديكتاتوريشان هستند هشدار مي دهد كه مراقب هرگونه گفتار و حركات خود باشند كه مردم ايران ديگر تحمل ظلم و بيداد عليه مسلمين را ندارند و به مردم جهان كه برضد نظام سرمايه داري قيام كرده اند نويد مي دهد كه آماده چاره سازي به منظور زندگي سالم و آسوده آنهاست. ضمن حمايت از اين حركت ضدسلطه، راهكارهاي مناسب براي جهاني شدن عدل و قسط را ارائه خواهد كرد.
طالعي
¤ از واحد روشنايي برق منطقه بوعلي درخواست مي شود نسبت به نصب 2 عدد پايه چراغ روشنايي به تيربرق واقع در ضلع شمالي خيابان خواجه نصير غربي منشعب از ميدان سپاه مقابل پلاك 193 كه فاقد روشنايي است اقدام نمايد.
محمدي
¤توليد كنندگان شير هم زمان، هم وزن شير پاكتي را كم كردند و هم قيمت آن را افزايش دادند. آيا نظارتي بر قيمت و كيفيت اجناس نيست؟
2748---0912
¤ رأي و نظر ما نسبت به مسئولين تا زماني پابرجاست كه خدشه اي به بيعتمان با رهبري وارد نشود و اگر مسئولين نيز خداي نكرده از خط رهبري خارج شوند ديگر رأي ما براي آن مسئول بي اعتبار است.
0578---0916
¤ با توجه به تاكيد مسئولين برخريد محصولات داخلي اقدام به خريد يخچال فريزر ارج نمودم كه متأسفانه خراب بود با كلي مشكلات موفق به تعويض آن شدم. اما دومي نيز خراب است و كسي از مسئولين اين شركت پاسخگو نيست از مسئولين نظارتي درخواست مي شود با افرادي كه سلب اعتماد مردم را فراهم مي نمايند برخورد جدي نمايند.
ميرزايي از قم
¤ از سازمان آب منطقه اي افسريه درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل افت فشار آب بن بست شهيد حافظي واقع در منطقه 51 مسعوديه اقدام نمايد.
حسن دريايي
¤ وزارت بهداشت و آموزش و پرورش كه برخوردن قرص آهن به دختران دبيرستاني و استفاده از دهان شويه براي ابتدايي ها اصرار مي ورزد، آيا درباره عوارض موادشيميايي اين داروها با متخصصين طب سنتي مشورت كرده است؟
2413---0912
¤ نكند دستگاه قضايي كاري كه با آقازاده لندن نشين كرد با اختلاس گران هم همان كند! همه در انتظار اقتدار قوه قضاييه هستند.
شريف عمو از لاهيجان
¤ مردم خوب، زحمتكش و پرتلاش و شهيدپرور شهر و استان اصفهان استحقاق و شايستگي بيشتري براي داشتن چندين جايگاه بزرگ و مجهز با تعداد زيادتري پمپ هاي گاز طبيعي سي ان جي جهت سوخت گيري گاز دارند.
محمود بليغيان اصفهان
¤ در كربلا هتلي به نام «خليج عربي» نام گذاري شده است. آيا مسئولين وزارت امور خارجه در اين خصوص مسئوليتي ندارند؟ اگر دارند چرا اقدامي نمي كنند؟
2650-0911
¤ برخي مدارس ابتدايي در شهرك خاورشهر زيرنظر آموزش و پرورش شهر ري در جلسات با اولياي دانش آموزان اعلام نموده اند كه هر خانواده به اجبار بايد 03 هزار تومان براي هزينه مدرسه پرداخت نمايد.
نادري
¤ از سازمان حج و زيارت درخواست مي شود به جاي قرعه كشي براي افراد مسن و كساني كه مشرف نشده اند اولويت قائل شود.
9554-0911
¤ در مدرسه تيزهوشان از فرزندان غيرفرهنگي 500هزار تومان پول مي گيرند، در حالي كه براي فرزندان فرهنگيان رايگان است. بنويسيد راضي نيستيم كه با پول شهريه ما ديگران تحصيل بكنند.
1004-0911
¤ نصاب ايزوگام در شهريار و حومه هستم. خطاب به دولت و مسئولين بنويسيد خدا را خوش نمي آيد كه براي تهيه كپسول گاز در عذاب باشيم. چند كار به عهده گرفته ام ولي چون كپسول گاز در اين شهر توزيع نمي شود با مشكل مواجه شده ام.
3184-0935
¤ مدتي است كه براي دامادم كه كشاورززاده است و سه سر عائله دارد دنبال كار كارگري هستم ولي موفق نمي شوم. چرا بايد در اين كشور افغاني ها شاغل باشند ولي تبعه كشور بيكار باشد بنويسيد اين رسم كشورداري نيست.
محمدي
¤ وقتي نرخ بيكاري در جامعه بالا و فرصت شغلي محدود است گزينش افراد براي اشتغال بايد براساس شايسته سالاري صورت بگيرد ولي در عمل خلاف آن ديده مي شود. اين مسئله موجب ضايع شدن حقوق ديگران مي گردد. عجيب است كه جلوي اين پارتي بازي ها را نمي گيرند.
4066-0915
¤ اگر موارد مصرف يارانه هايي را كه دولت به حساب افراد پرداخت مي كند براي پرداخت پول قبوض آب، برق و تلفن و... مي باشد پس چرا يارانه ها را در نيمه هر ماه واريز مي كنند در حالي كه آخرين مهلت پرداخت قبوض اوايل هرماه مي باشد.
صالحي
¤ تقاضا داريم خبرنگاران گزارشي هم از چهره هاي موفق سوادآموزي تهيه و منعكس بكنند. چهره هاي موفق سوادآموزي الحق والانصاف خوش درخشيده اند ولي متاسفانه مظلوم واقع شده اند و كسي درصدد معرفي آنان به جامعه برنيامده است.
3139-0914
¤ مدير جديد ايساكو راه پايين آوردن هزينه شركت را در اين ديده كه بن نقدي كارگران قراردادي را كه 03هزار تومان درماه بود قطع كند. چرا ايشان زورش فقط به قشر كارگر جزء مي رسد و كاري به حقوق ميليوني مديران و مزاياي آنان ندارد.
يك كارگر قراردادي
¤ بنده نه افتخار خانواده شهيد بودن را دارم و نه جانباز و نه ايثارگر هستم ولي عرضم اين است كه استقلال و سربلندي امروز ما در اثر ايثار و مجاهدت اين عزيزان و خانواده گرامي آنها مي باشد چرا دولت به صورت شايسته نسبت به رفع مشكلات اين خانواده هاي محترم كه حكم چشم و چراغ ملت را دارند اقدام اساسي نمي كند؟
1277-0914
¤ پس از پيروزي انقلاب اسلامي چندين فيلم و سريال مذهبي با مضمون زندگي بزرگان دين ساخته شده است كه به شكر ايزد منان تأثير فراواني در ميان اقشار جامعه به ويژه جوانان داشته است لذا ضروري به نظر مي رسد كه اين حركت مثبت هيچ موقع متوقف نشود.
سليمان بلغار
¤ گيلان غربي ها با استقبال باشكوهي كه از نايب امام زمان(عج) امام المسلمين امام خامنه اي به عمل آوردند ثابت كردند كه اگر چه از نظر وسعت جغرافيايي و جمعيت، بزرگ نيستند ولي در بصيرت و عشق به رهبري بزرگ تر از آن هستند كه توصيف بتوان كرد.
6994---0939
¤ مسائل گذشته سريال ستايش كم بود در چند هفته اخير موضوع نشان دادن خوانين و ملاكان زورگو به صورت برگزاركننده مراسم عزاداري امام حسين(ع) نيز به آن اضافه شد.
دست بچه هاي صدا و سيما درد نكند با اين القائات مسمومي كه به اذهان بينندگان و جوانان مي كنند.
7426---0919
¤ از وزارت اطلاعات درخواست مي شود سوابق كليه مسئولين كه خود يا فرزندانشان در خارج از كشور به تحصيل اشتغال داشته اند را بررسي كنند تا هويت واقعي آنها محرز شود و در فرداها به نظام ضربه ديگري نزنند جاي بسي تأسف است كه پس از سي سال تجربه باز هم افرادي مثل خاوري ها بر مسند رياست بانك تكيه زده بودند.
ميرهاشمي
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضا مي كنم نماينده و بازرسي را به شهرستان گرمي بفرستند تا مشاهده كنند كه پس از 33 سال بعد از انقلاب هنوز در مدارس اين شهرستان دانش آموزان را تنبيه بدني مي كنند.
يك شهروند از گرمي
¤ يك دستگاه وانت از ايران خودرو خريداري كرده ام. در حال حمل اين خودرو از كارخانه به خانه بودم كه پليس آن را به خاطر نداشتن پلاك متوقف كرد و اكنون در پاركينگ راهنمايي و رانندگي توقيف است. 02 روز است كه براي دريافت پلاك به ايران خودرو مراجعه مي كنم ولي آنها از تحويل پلاك خودداري مي كنند. لطفا مسئولان تكليف بنده را مشخص كنند.
علي ايزدخواه
¤ مدت 61 ماه است كه حق بازنشستگي بنده پرداخت نشده است. چرا سازمان بازنشستگي رشت و اداره آموزش و پرورش صومعه سرا تعلل مي كند.
حبيب جمالي
¤ چرا بعد از 33 سال كارخانه دشمن سلامتي، معتادساز و سرمايه سوز دخانيات همچنان شبانه روز، كار مي كند.
سيدعلي محمد مير قوام الدين- تهران
¤ درباره قلع و قمع درخت هاي بزرگراه آزادگان توسط شهرداري تهران كه هر كدامشان 03 سال قدمت داشتند چندين بار تماس گرفتم. اما متأسفانه پيام بنده را چاپ نكرديد. پس ما دردهايمان را به چه كسي بگوييم. به شوراي شهر مي گوييم اصلا پاسخگو نيستند، شهرداري هم كه مراجعه كرديم در كمال بي تفاوتي از آن عبور كردند بدون آن كه مسئولي، از محل بازديد كند.
آوش
¤ الآن كه براي شما پيام مي گذارم، نوه شهيدي را كه به شدت تب دارد به بيمارستان 176 تختخوابي شهيد بهشتي قروه آورده ايم. اما دريغ از يك دكتر كه به داد اين مريض و چند مريض ديگر كه در انتظار هستند برسد. اعتراض هم مي كنيم با صراحت مي گويند دكتر نداريم، برويد به هر جا كه مي توانيد شكايت كنيد.
اصغر ضيايي- قروه كردستان
¤ كارمند ساده اي هستم كه در يك آپارتمان مسكوني كوچك حوالي ميدان فردوسي مقابل شهيد نجات الهي زندگي مي كنم برق مصرفي ام را تجاري محاسبه مي كنند به برق منطقه دروازه شميران مراجعه و اعلام كرده ام تفاوتي نكرده است از مسئولين امر درخواست مساعدت دارم.
4130---0918
¤ با خامنه اي كسي نگردد گمراه
او در شب فتنه مي درخشد چون ماه
در هر نفسم براي او مي خوانم
لاحول و لاقوه الا بالله
4061---0917
¤ طبق قرارداد شماره 8893 اينجانب با شركت خودرو ديزل، 41 ماه پيش براي خريد كاميونت ثبت نام نمودم با وجودي كه در تاريخ ثبت نام كل پول خودرو را پرداخت كرده ام، ولي نه از تحويل خودرو خبري هست و نه پول وديعه واريزي خودرو را به ما پس مي دهند. چه كسي پاسخگو است؟
2761---0916

 



درخواست ايران از سازمان ملل براي الزام احمد شهيد به تصحيح گزارش خود عليه ايران

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل در واكنش به گزارش حقوق بشري احمد شهيد، آن را تكراري و كذب خوانده و خواستار تصحيح آن شد.
اسحاق آل حبيب سفير و معاون نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك، در كميته حقوق بشر و امور اجتماعي مجمع عمومي اين سازمان طي سخنراني، ديدگاه هاي اصولي كشورمان درخصوص حقوق بشر و گزارش اخير گزارشگر ويژه حقوق بشر را تشريح كرد.
سفير و معاون نمايندگي كشورمان تصويب قطعنامه شوراي حقوق بشر درخصوص شرايط حقوق بشر كشورمان كه بر اساس آن گزارشگر ويژه منصوب شد را نتيجه رويكرد يكجانبه توام با اغراض سياسي آمريكا و متحدان اروپايي اش دانست و تصريح كرد: آمريكا به عنوان دشمن اصلي جمهوري اسلامي ايران از هيچ تلاشي براي فريب جامعه بين المللي از طريق اطلاعات گمراه كننده و جعلي دريغ نمي كند.
وي محتواي گزارش گزارشگر ويژه را غيرعادلانه، غيرمعتبر و غيرقابل قبول دانست و تاكيد كرد: ما قويا معتقديم كه گزارش كنوني گزارشگر ويژه از بسياري از دستاوردها و تحولات مثبت حقوق بشر در كشورمان غفلت كرده است. به علاوه گزارش از بخشي نگري و فقدان تعادل رنج مي برد.
سفير و معاون نمايندگي كشورمان اضافه كرد: گزارشگر ويژه در اين گزارش به جاي تمركز بر روند و فرآيند حقوق بشر در جمهوري اسلامي ايران، به موارد خاصي اشاره دارد كه بيشتر آنها تاريخ گذشته و ادعاهايي بي اساس است.
آل حبيب آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي ارائه اطلاعات به گزارشگر ويژه جهت تهيه يك گزارش منصفانه، متعادل، غيرسياسي و غني و براساس مدارك معتبر براي نشست نوزدهم شوراي حقوق بشر اعلام كرد.
سفير و معاون نمايندگي كشورمان سياست جمهوري اسلامي ايران را در جهت همكاري با گزارشگران ويژه موضوعي دانست و افزود: ايران مصمم به همكاري با مكانيسم حقوق بشر سازمان ملل متحد است و از اين رو از گزارشگران ويژه موضوعي در سال 2002 براي بازديد از كشور دعوت به عمل آورده و ما اين دعوت را به عنوان يك رويكرد اصولي در نظر مي گيريم و براين اساس تاكنون شش گزارشگر ويژه از جمهوري اسلامي ايران بازديد به عمل آورده اند.
آل حبيب در پايان با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره معتقد به همكاري و تعامل مثبت با دفتر كميسارياي عالي حقوق بشر بوده و در اين چارچوب قصد دارد كه از دو گزارشگر ويژه در سال 2012 دعوت كند، از دفتر كميسارياي عالي حقوق بشر درخواست كرد كه پيش نويس گزارش گزارشگر ويژه را بر مبناي نظرات ارائه شده از سوي كشورمان تصحيح كرده و ادعاهاي تكراري و كذب را حذف كند.
همچنين احمد شهيد در گفت وگو با رسانه ها اعلام كرد: به اعتقاد من حكومت ايران حقيقتا به آنچه در دنياي خارج گفته مي شود اهميت مي دهد و به همين علت است كه مي كوشد عضو شوراي حقوق بشر و ساير نهادهاي سازمان ملل باشد.
در همين حال رئيس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي در مورد وضعيت حقوق بشر در آمريكا گفت:سال هاست كه ملت آمريكا تحت شديدترين سركوب ها قرار داشته و حتي نمي تواند براي بيان اعتراض به سياست هاي سردمداران كاخ سياه راهپيمايي مسالمت آميز داشته باشد.
زهره الهيان با اشاره به آتش زدن پرچم رژيم صهيونيستي در آمريكا و اعتراض معترضان وال استريت به كارتل هاي صهيونيستي، افزود: امروز موج نفرت از رژيم صهيونيستي در آمريكا كه سال هاست سران اين رژيم، اشغالگران صهيونيست را خط قرمز خود مي دانند، رسيده است.

 



با حكم اژه اي دستيار دادستان كل كشور مامور تنظيم ادعانامه عليه مقامات آمريكايي شد

در پي دستور رئيس قوه قضاييه، دادستان كل كشور يكي از معاونان خود را با ابلاغ ويژه مسئول پيگيري و تنظيم ادعانامه عليه مقامات آمريكايي كرد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، پيرو دستور رئيس قوه قضاييه در جلسه اخير مسئولان عالي قضايي به دادستان كل كشور مبني بر پيگيري و تعقيب جرائم مسئولان و مقامات دولت آمريكا و حمايت و پشتيباني آمريكا از اقدامات و جنايات گروهك هاي تروريستي در داخل كشور، حجت الاسلام محسني اژه اي دادستان كل كشور، يكي از معاونان خود را با ابلاغ ويژه مسئول پيگيري و تنظيم ادعانامه عليه مقامات آمريكايي براي طرح دعاوي در مراجع صالح قضايي داخل و خارج از كشور كرد.
آيت الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضاييه در جلسه روز گذشته مسئولان عالي قضايي، دادستان كل كشور و ستاد حقوق بشر قوه قضاييه را مامور كرد پرونده ويژه ا ي در قبال جنايت هاي آمريكا عليه ايران و كشورهاي اسلامي گشوده و آن را پيگيري كنند.
گفتني است، سيد جواد كريمي مشاور و دستيار ويژه محسني اژه اي اين ماموريت را پذيرفته است.

 



موسوي لاري: فقط علي مطهري با ما موافق است كه او هم نماينده اصولگرايان نيست (خبر ويژه)

وزير كشور دولت اصلاحات مي گويد معلوم نيست خاتمي از شرايطي كه براي حضور در انتخابات گذاشته عدول نكند اما جريان اصولگرايي به استثناي كساني چون علي مطهري موافق حضور اصلاح طلبان در انتخابات نيست.
موسوي لاري در گفت وگو با اعتماد درباره اين نظر كه «برخي معتقدند ممكن است خاتمي از شروط خود عدول كند» اظهار داشت: به هر حال زير آسمان سياست نمي توان چيز قطعي گفت اما حرف هايي كه آقاي خاتمي گفته اصلا شرط نيست، او تفسير خود را از انتخابات سالم و آزاد و رقابتي اعلام كرده و گفته برداشت من اين است.
وي در عين حال با تاكيد بر مخالفت قاطبه اصولگرايان با حضور انتخاباتي كساني چون خاتمي ( به خاطر دخالت در فتنه 88) اظهار داشت: جريان اصولگرايي به هيچ نحو علاقه مند به حضور اصلاح طلبان در انتخابات نيستند. اينكه افرادي مثل آقاي باهنر يا علي مطهري گاهي اوقات سخناني مي گويند، ملاك نيست. آقاي مطهري فرد منحصر به فردي و يك شخص است و نماينده جناح اصولگرا نيست. آقاي باهنر هم عنصر سياسي است و مي گويد چرا ما هزينه عدم حضور اصلاح طلبان را بدهيم. اما در وضعيت موجود جريان اصولگرايي با اين حضور مخالف است. فكر نمي كنم راه حضور براي ما باز باشد.
يادآور مي شود كه برخي اعضاي تشكل متبوع موسوي لاري (مجمع روحانيون) نقش پررنگ و خيانت باري در دامن زدن به فتنه و آشوب 8 ماهه سال 88 داشتند و برخلاف تظاهر به همراهي با جمهوري اسلامي، حماله الحطب آتش فتنه شدند. بنابراين حداقل انتظار از آن طيف از اعضاي مجمع كه خود را در ادعاي همراهي با نظام و انقلاب صادق مي دانند اين است كه از فتنه گران اعلام بيزاري و برائت كنند؛ در غير اين صورت بازي با كلماتي چون اصلاح طلبي و لزوم اصلاحات و... در كنار حركت دوشادوش با فتنه انگيزان، طيف ياد شده را از موضع اتهام خارج نخواهد كرد.
برخي شواهد و اخبار حكايت از آن دارند كه سياست ناز و كرشمه حضور در انتخابات، صرفا يك ژست از پيش طراحي شده است تا - به زعم طراحان- اسباب خطاي محاسبه در اردوگاه اصولگرايان و نرم شدن موضع آنان در مقابل فتنه انگيزان شود. همزمان تحركات گسترده اي از سوي اصلاح طلبان براي جمع آوري نامزدهاي سوخت نرفته در آشوب سال 88 در جريان است.
طيف معتدل تر اصلاح طلبان به انتخابات به عنوان يك فرصت حضور در رقابت هاي سياسي و غالب در چارچوب نظام مي نگرند اما طيف افراطي كه همچنان به ساختارشكني و اغتشاش مي انديشد، به اين نتيجه رسيده كه با تحريم علني انتخابات و كنار كشيدن از آن نمي توان به تشنج و ساختارشكني دامن زد بلكه مقدمه اين امر، حضور به هر بهانه در فضاي انتخابات است. همين امر باعث سردرگمي گفتار و رفتار افراطيون شده است.

 



به قبر صدام خنديديم كه تانك گرفتيم مي خواستيم پياز بكاريم!(خبر ويژه)

يك عضو جدا شده گروهك تروريستي منافقين به هجو مواضع منافقانه اين سازمان پرداخت.
اين عضو جدا شده در مطلبي طنز با امضاي «زبل» در پايگاه اينترنتي اينترلينك نوشته است: من هميشه براي دفاع از سازمان به خط و خطوط رسمي سازمان نگاه كردم و كاري هم ندارم الان روز است يا شب يا ماست سياه است يا سفيد. كار من دفاع از سازمان است. ما هر كار كه كرديم، اين طرف عراقي سر عقل نيامد كه ما را از اشرف بيرون نكند، زير لودرش رفتيم، خودزني كرديم، گفتيم سرنگون مي شود و به مخالفانش پول داديم، تهديد كرديم، ترانه ساختيم و رقصيديم، اما نشد كه نشد كوتاه نيامد، حالا هم دو سره گير كرده ايم، از يك سر مي خواهيم بياييم بيرون از يك سر مي خواهيم بمانيم، منظورم ليست تروريستي و اشرف است كه از اولي مي خواهيم بياييم بيرون و در دومي مي خواهيم بمانيم.
نويسنده مي افزايد: خب چاره اين است كه نشان بدهيم ما اصلا اهل خشونت نبوديم و نيستيم و اگر هم در اشراف مي خواهيم بمانيم براي كارهاي خشن و اين چيزها نيست. مثل اينكه دولت مالكي فكر كرده ما كه با صدام همدست بوديم مثل صدام هم بيرحم بوديم و آدمكش؟ ما كجا به كردها حمله كرديم؟ كجا به شيعيان حمله كرديم؟ كجا براي استخبارات صدام جاسوسي كرديم؟ كجا به خاك ميهن خود حمله كرديم؟ ما اگر از صدام تانك گرفتيم از تانكها براي شخم زدن زمين و پياز كاشتن استفاده مي كرديم اسناد و مداركش هم هست و هنوز پيازهايي از آن زمان در انبار داريم. ما اگر توپ گرفتيم براي اين بود كه كبوتر و گنجشك توي دهانه توپ لانه بگذارند و توي گرماي عراق سايه داشته باشند. ما اصلا كرد نكشتيم اگر خواهر مريم هم چيزي گفته و كسي زير شني تانك و نفربر رفته معلوم نيست كه كرد بوده باشد، همه موقع درد يكجور داد مي زنند از كجا مي شود تشخيص داد؟ ما اين سالها توي اشرف كشاورزي كرديم و به گلدانها آب داديم و گيتار زديم و ترانه خوانديم، اگر هم كسي را براي بمب گذاري به ايران فرستاديم همه دستگير شدند و بر عليه خودمان شهادت دادند اصلا ما براي همين فرستاده بوديم كه بروند به سازمان انتقاد كنند، كلا سازمان ما از انتقاد استقبال مي كند.
وي همچنين نوشته است: ما از مبارزه مسلحانه و ارتش و اينها پشيمان گشته ايم، مرحمت فرموده ما را مس كنيد يعني همان پناهنده، آن هم در همين عراق.

 



اسرائيل: آمريكا از ايران مي ترسد كه سناريوي جعلي مي سازد(خبر ويژه)

«اتهام تازه آمريكا عليه ايران كه البته نه ثابت شده و نه چندان قابل باور است، يك حقيقت را بيشتر نشان نمي دهد و آن اينكه قدرت ايران روز به روز در حال افزايش است تا آن جا كه آمريكا و عربستان متوسل به ايراد اتهام بدون اثبات آن شده اند».
اين تحليل را القدس العربي به نقل از روزنامه اسرائيل اليوم منتشر كرد. اسرائيل اليوم همچنين مي نويسد: دستيابي ايران به فناوري هسته اي و برخورداري از قدرت منطقه اي باعث مي شود تا وابستگي داخلي اش به انرژي هاي فسيلي كم تر شود و اين باعث مي شود تا با آسودگي بتواند بر بازارهاي نفتي اثر بگذارد و عرصه را بر عربستاني كه چارچوب اقتصادي و سياسي خود را براساس فروش نفت، تعريف كرده، بگذارد. در عين حال، به طور كلي با آغاز بهار عربي، عربستان، ايران را قدرتمندتر از آن چه تصور مي كرد، ديد. ايران توانست بر حركت هاي مردمي مصر تأثير بگذارد و بدون دخالت نظامي در بحرين (برعكس عربستان) سياست هاي رياض را به چالش بكشد و حتي آن را در برابر آمريكا قرار دهد. همچنين به واسطه حضور قدرتمند ايران در منطقه، شاهد قدرت گرفتن روزافزون شيعيان در خاورميانه به ويژه در عراق هستيم. عربستان چاره اي نمي بيند كه اگر بخواهد جلوي افزايش نفوذ ايران را بگيرد به رويكرد جنگ طايفه اي و تبديل ساختن اين رقابت به جنگ شيعه- سني روي بياورد. اما عربستان در اين زمينه نيز چندان موفق نبوده است. چرا كه براي ايجاد جنگ طايفه اي و حمايت از جريان هاي وابسته به خود نيز با مشكلات بسياري مواجه شده است. در حالي كه ايران به راحتي نفوذ خود را در منطقه گسترش داده و توانسته به كمك جريان هاي هم سو با خود بشتابد. مزيت ديگري كه ايران نسبت به عربستان دارد اين است كه عربستان براي اعمال نفوذ خود دست به دامن جريان هاي تروريستي شده كه حتي در غرب نيز عمليات سنگين تروريستي انجام داده اند. در حالي كه ايران تاكنون ثابت نشده است كه حتي در يك عمليات تروريستي عليه غرب شركت كرده باشد.
از سوي ديگر مجله تايم درباره اتهام بي پايه تلاش ايران جهت ترور سفير عربستان نوشت: اين ادعا هيچ سندي براي واشنگتن جهت منزوي كردن ايران ايجاد نكرده است. از سوي ديگر ايران همچنان مشغول گسترش فناوري هسته اي خود است. با وجود فشارهاي چند لايه آمريكا، ايران هيچ تغييري در سياست هاي خود نداده و به نظر نمي رسد از مواضع خود عقب نشيني كند.

 



وزير خارجه بحرين: شورش به آمريكا رسيده چرا اوباما كاري نمي كند!(خبر ويژه)

يك نويسنده روزنامه واشنگتن پست از قول وزير خارجه بحرين مدعي شد: آمريكا بايد مقابل ايران بايستد و خطوط قرمز خود را نشان دهد.
ديويد ايگناتيوس در نوشته اي كه از سوي واشنگتن پست منتشر شده مدعي است با خالد بن حمد آل خليفه گفت وگو كرده و وزير خارجه بحرين در اين گفت وگو اظهار داشته است:« اوباما به ايران هشدار داد كه بهاي توطئه براي ترور سفير عربستان در واشنگتن را خواهد پرداخت. اما آمريكا چه كاري انجام مي دهد تا به ايران نشان دهد كه واشنگتن جدي است؟ نيروهاي شما در عراق بارها در عمليات تروريستي تلفات دادند و هنوز ما پاسخ مناسبي از جانب شما نديديم. اين موضوع واقعا جدي است و به خاك شما رسيده است.»
شيخ خالدبن حمد آل خليفه مي افزايد علي غلام شكوري [فردي كه از سوي آمريكا متهم شده] چهره تازه اي براي ما نيست و منابع اطلاعاتي بحرين از فعاليت هاي وي در منطقه آگاهي داشتند.
وزير امور خارجه بحرين در گفت وگو با «واشنگتن پست»، همچنين احمد چلبي، سياستمدار شيعه عراقي را به عنوان مامور جمهوري اسلامي معرفي كرده است.
معلوم نيست وزير خارجه بحرين چرا چنين كلماتي را يواشكي و در پستو- و نه علني- ابراز مي كند. آمريكايي ها مدت هاست تعابيري را به مقامات سعودي و بحريني نسبت مي دهند حال آن كه اين مقامات صرفا سكوت اختيار مي كنند.
نويسنده واشنگتن پست البته بهتر از هر كس مي داند كه اوباما اگر كاري از دستش برمي آمد ابتدا فكري به حال پرونده هاي سلسله وار افغانستان و عراق و لبنان و فلسطين و مصر و... مي كرد. جنگ هاي افغانستان و عراق، مصيبت بارترين جنگ ها براي دولت آمريكا پس از جنگ ويتنام بوده اند.

 



VOA را جمهوري اسلامي و بالاترين را كيهان مديريت مي كند! (خبر ويژه)

اخراج برخي همكاران بخش فارسي صداي آمريكا باعث شد تا طيف هاي ضدانقلاب ادعا كنند VOA فارسي را هم جمهوري اسلامي مديريت مي كند.
شبكه بالاترين در اين باره نوشت: اخراج جمشيد چالنگي و كوروش صحتي و احمد باطبي را كه دست رژيم در آن مشهود است محكوم مي كنيم. اما نكته مهمي در اين ميان وجود دارد. يك روز احمدرضا بهارلو را كه خود پايه گذار بخش تلويزيوني بود برنامه اش را از صداي آمريكا گرفتند و خودش را اخراج كردند. هيچ كس دم نزد همه ساكت بودند و بعد هم حذف شروع شد. لونا شاد اخراج شد. سياوش آذري اخراج شد. برنامه پرطرفدار بيژن فرهودي را گرفته و او را به انگليس فرستادند و كار به جايي رسيد كه جمشيد چالنگي را نيز اخراج كردند.
بالاترين در واكنش ديگري تصريح كرد: همكاري VOA با رژيم اسلامي در اخراج چالنگي و ديگر دوستان، دلسردكننده است. بخش فارسي صداي آمريكا در راستاي سياست رژيم اسلامي، باز هم دسته گل ديگري به آب داد. آن هم دلسرد و بيرون كردن جمشيد چالنگي و همچنين احمد باطبي بود. بدبختانه برنامه هاي صداي آمريكا مورد خشم و كينه مديران آن كه به نظر مي آيد وابستگي شديد به رژيم اسلامي دارند، قرار گرفت.
اين شبكه با بيان اينكه در صداي آمريكا كودتا شده، مي نويسد: صداي آمريكا با اين كار بي دنده و ترمز خط مماشات با رژيم را در پيش گرفته است. بعد از اين بيرون كردنها، عسگرد [مدير صداي آمريكا] در جلسه خصوصي كاركنان گفته كه ما نبايد بر عليه رژيم زياد حرف بزنيم، بلكه بايد پلي باشيم براي ارتباط با ايران. شوربختانه مخالفاني كه به صداي آمريكا توجه مي كنند از اين حقيقت غافلند كه صداي آمريكا، تلويزيون برون مرزي رژيم اسلامي است و در واقع اپوزيسيون به تماشاي سيماي اسلامي مشغول است.
پايگاه ضدانقلابي ايران گلوبال نيز معتقد است: جمشيد چالنگي «سبك دوش» شده يعني به قول افغان ها، به طور محترمانه اخراج شده است. چالنگي از سال 1984 با صداي آمريكا و راديو آلمان و راديو فردا همكاري داشت و از 2006 به بخش فارسي صداي آمريكا پيوسته بود.
يادآور مي شود خبر پنجشنبه گذشته كيهان درباره دو تن از كاسبان سياسي همكار صداي آمريكا (فخرآور و باطبي) كه به نقل از يكي رسانه هاي ضدانقلاب منتشر شد، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي ضدانقلاب داشت. برخي كاربران بالاترين زير خبر كيهان كه در بالاترين منتشر شده، نوشته اند:
اينكه بگوييم چون خبر را كيهان زده، پس صحت ندارد، اشتباه است. اين خبر حقيقت دارد و اين دو نفر آبروي همه اپوزيسيون را برده اند. دو نفري كه از بدو ورود به آمريكا دنبال دختربازي و عكس گرفتن و پز دادن به همديگر هستند.
ننگ بر هر دو شارلاتان...
- وقتي اين لينك را مي گذاشتم به خودم گفتم الان سيل راي هاي منفي و بد و بيراه سرازير مي شود. ولي اين طور نشد. ظاهرا همه اخبار كيهان هم نادرست نيستند.
- وقتي يك نفر رو بيخودي اونقدر باد مي كنيم همينه، صبر كنيد چهار صباح ديگه هم احمد باطبي ادعاي رياست اپوزيسيون رو مي كنه هم فخرآور.
- آقاي باطبي بايد در اثبات دانشجو بودن خويش مدركي قابل قبول ارائه كنند و نيز مداركي كه ثابت كند ايشان 9 سال زنداني بوده اند، داشتن حكم محكوميت كافي نيست. باطبي مي بايد مدركي دال بر دانشجو بودن خود ارائه نمايند، اين درخواست زيادي نيست كه نتوانند يا نخواهند به آن پاسخ دهند. و در وهله دوم، ايشان حكم دادگاه خود و ميزان مدتي را كه در زندان بوده و برگه هاي مرخصي خود را نشان دهند چرا كه در هر برگه مرخصي، مدت مرخصي ذكر مي شود. چرا ايشان تا به حال هيچكدام از اين مدارك را در جايي منتشر نكرده؟

 



دستبرد تازه اصلاح طلبان به رهنمود مهم امام خميني(ره) (خبر ويژه)

عضو مركزيت مجمع روحانيون و قائم مقام كروبي در حزب اعتماد ملي به تحريف كلام حضرت امام خميني(ره) پرداخت.
منتجب نيا با تحريف شأن نزول كلام حضرت امام مبني بر اينكه «ميزان، حال فعلي افراد است» گفت: عده اي از جمله معروف امام(ره) مبني بر اينكه «ميزان، حال فعلي افراد است» سوءاستفاده مي كنند، چرا كه منظور امام خميني(ره) افرادي بوده است كه سابقه و گذشته بدي داشتند و در حال حاضر توبه كرده و به مسير صحيح بازگشته اند.
وي در گفت وگو با ايلنا افزود: امام(ره) هرگز چنين نظري نداشتند كه با افرادي كه 50 سال سابقه مبارزاتي و عملكرد مثبت داشتند برخورد شود و آنها كنار گذاشته شوند.
منتجب نيا تاكيد كرد: اين جمله امام(ره) براي جذب حداكثري افراد بوده است، اما ما مي بينيم كه با استناد به همين جمله بسياري از ياران اصلي نظام از جمله آقاي هاشمي و خاتمي را دفع مي كنند و كنار مي گذارند.
اين فعال سياسي ادامه داد: اين برداشت از صحبت هاي امام، ظلم بزرگي به ايشان است كه باعث آزرده و رنجيده شدن روح امام(ره) مي شود و خوب نيست كه وجود داشته باشد.
اينكه منتجب نيا ادعا مي كند «منظور امام خميني افرادي بوده است كه سابقه و گذشته بدي داشتند و در حال حاضر توبه كرده و به مسير صحيح بازگشته اند» تحريف صريح بيانات حضرت امام خميني است. ايشان يك بار در وصيت نامه الهي- سياسي خويش و بار ديگر در آخرين سخنراني ها كه اشاره به مواضع آقاي منتظري دارد، بر ميزان بودن حال فعلي افراد تاكيد مي كنند و مي فرمايند «من در طول نهضت و انقلاب به واسطه سالوس و اسلام نمايي بعضي افراد، ذكري از آنها كرده و تمجيدي نموده ام كه بعد فهميدم از دغل بازي آنها غافل شدم. آن تمجيدها در حالي بود كه خود را به جمهوري اسلامي متعهد و وفادار مي نماياندند و نبايد از آن مسائل سوءاستفاده شود و ميزان در هركس حال فعلي اوست.» و «ميزان، حال افراد است... من بعد از خدا با مردم خوب و شريف و نجيب پيمان بسته ام كه واقعيات را در موقع مناسبش با آنها در ميان گذارم. تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام؛ سعي كنند تحت تاثير دروغ هاي ديكته شده كه اين روزها راديوهاي بيگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش مي كنند، قرار نگيرند.»
اكنون بايد پرسيد اولا چرا يك عضو مركزيت مجمع روحانيون و حزب اعتماد ملي در پوشش اصلاح طلبي، كلام راهبردي حضرت امام(ره) را تحريف مي كند و جريان متبوع وي چه آسيبي از اين بيان روشنگر مي بينند كه بارها به كتمان يا تحريف آن پرداخته اند؟ ثانيا فتنه گران كي توبه كرده و به مسير صحيح بازگشته اند كه شامل رأفت نظام و جذب حداكثري شوند؟ ثالثا اگر امثال آقاي منتجب نيا قصد دفاع از فتنه گران را دارند يا لااقل جرئت زبان باز كردن در مقابل آنها را ندارند، چرا از نام و مرام مقدس حضرت امام كه كوچك ترين مماشاتي در برابر فتنه گران و منافقان نداشت، خرج مي كنند؟ امثال آقاي منتجب نيا با كسوت روحاني يا طرفدار اسلام و انقلاب و نظام و امام هستند كه در آن صورت بايد به لوازم اين امر پايبند باشند و در برابر فتنه گران به طور صريح مرزبندي كنند و يا اينكه خود را در پنهان با اين جريان تعريف مي كنند، كه در آن صورت با هيچ چسبي نمي شود جريان خائن را به انقلاب و اسلام و امام چسباند.








 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14