(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 مهر 1390- شماره 20054

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب از احمد عزيزي عيادت كردند
رهبر انقلاب در ديدار مديران اجرايي استان كرمانشاه:
مردم همواره در دفاع از اسلام و انقلاب از همه مسئولان جلوتر هستند
تقدير دفتر رهبر معظم انقلاب از مردم شريف استان كرمانشاه
كاهش جمعيت كيفري زندان ها برنامه راهبردي قوه قضائيه
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
اتهام زني به ايران براي انحراف افكار مردم آمريكا از مشكلات نظام سرمايه داري است
افتتاح يك پروژه آبرساني با نام امام خميني(ره) در تاجيكستان
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: ميادين مين كشور تا اوايل سال آينده پاكسازي مي شود
اعزام زائران حج جمهوري آذربايجان از طريق ايران به عربستان
يار استاد شهريار درگذشت
روز زيارتي امام رضا(ع) با حضور هزاران زائر و مجاور آن حضرت برگزار شد
خواننده و آهنگساز بلوچ درگذشت
پس از 13 سال خيّران گلپايگان مسن ترين زنداني شهر را آزاد كردند
شكست تحريم ها در گردش مالي تجهيزات پزشكي ايران
برگزاري جام اقتدار خليج فارس و شهداي غواص در كيش
بارندگي شديد سبب آبگرفتگي معابر عمومي ساري شد
ياوري: از هر يك ميليون مرگ مغزي در ايران تنها 4 نفر اهداي اعضا مي كنند



رهبر معظم انقلاب از احمد عزيزي عيادت كردند

سرويس ادب و هنر-
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از حضور در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه از احمد عزيزي شاعر معاصر عيادت كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان در كرمانشاه، در هنگام عيادت مقام معظم رهبري، خواهر اين شاعر ولايي، چند بيت شعر احمد عزيزي را كه در وصف مقام معظم رهبري سروده شده بود قرائت كردند. حضرت آيت الله خامنه اي پس از عيادت و دعا براي سلامتي اين شاعر كرمانشاهي تسريع در مداواي احمد عزيزي را از مسئولين مربوطه خواستار شدند.
گفتني است، احمد عزيزي از اسفند سال 86 در كما رفته و قرار است بزودي براي انجام عمل جراحي لوله تراشه به تهران اعزام شود.
باران پروانه، ملكوت تكلم، رودخانه رويا، ترجمه زخم، سيل گل سرخ، شرجي آواز، باغ تناسخ و كفش هاي مكاشفه از مهمترين سروده هاي احمد عزيزي است.
با آمدن رهبر
لبخند بر لبان برادرم نشست
خواهر احمد عزيزي گفت: بالاخره انتظار ما به سرآمد و با آمدن رهبر معظم انقلاب لبخند بر لبان برادرم نشست.
زينب عزيزي در گفت وگو با فارس درحالي كه از شادي در پوست خود نمي گنجيد، اظهار كرد: بالاخره انتظار ما به سر آمد و رهبر انقلاب اسلامي از احمد در بيمارستان امام رضا(ع) عيادت كردند.
وي اضافه كرد: با آمدن رهبر لبخند بر لبان برادرم نشست.
احتمال انتقال عزيزي
به تهران
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: براي انتقال احمد عزيزي به تهران منتظر نظر پزشكان هستيم.
سيدمحمد حسيني در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه احمد عزيزي چه موقع براي درمان به تهران منتقل مي شود، اظهار كرد: منتظر نظر پزشكان هستيم و تيم پزشكي بايد در اين مورد نظر بدهند.
وي تصريح كرد: به زودي زمان انتقال احمد عزيزي براي درمان به تهران مشخص مي شود.
هم اكنون شرايط احمد عزيزي حاد است و تنگي ناي به اندازه اي است كه تنفس را براي او مشكل كرده و اگر هر چه سريع تر عمل نكند شرايطش سخت تر مي شود.
احمد عزيزي شاعر انقلاب و اهل بيت، به علت تنگي سوراخ لوله تراشه دچار مشكل جدي شده است و بايد هر چه سريع تر درمان شود.

 



رهبر انقلاب در ديدار مديران اجرايي استان كرمانشاه:
مردم همواره در دفاع از اسلام و انقلاب از همه مسئولان جلوتر هستند

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند كه مردم با وجود مشكلات و كاستي هاي موجود همواره در دفاع از اسلام و انقلاب از همه مسئولان جلوتر هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در نهمين و آخرين روز سفر به استان كرمانشاه، در جمع مسئولان، مديران و كاركنان دستگاه هاي مختلف استان، خدمت صادقانه و خالصانه در نظام اسلامي را، توفيقي الهي و باعث «جلب رضايت پروردگار؛ كمك به مردم و استحكام بيشتر نظام» دانستند و تاكيد كردند: كيفيت كار مسئولان ملي و محلي در سراسر كشور مي تواند موجب افزايش يا خداي نكرده كاهش آبروي نظام شود بنابراين مسئولين تا سرحد ممكن، كيفيت كار و خدمت افتخارآميز خود را افزايش دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي، آمادگي هميشگي ملت را براي حضور در عرصه هاي مورد نياز انقلاب و كشور، شگفت آور خواندند و افزودند: زبان، براي تشكر از مردم واقعا قاصر است و آنان با وجود مشكلات و كاستي هاي موجود، همواره در دفاع از اسلام و انقلاب، از همه مسئولان جلوتر هستند.
ايشان، مجاهدت هاي مستمر مردم استان كرمانشاه، وفاداري آنان به اسلام و انقلاب و ابراز لطف و محبت عميق آنان را، باعث سنگين تر شدن تعهد مسئولان كشور و استان دانستند و خطاب به مسئولان ملي و محلي افزودند: در هر جا هستيد نقش خود را در خدمت به اين مردم عزيز، شريف، نجيب و صبور، به بهترين وجه انجام دهيد.
رهبر انقلاب اسلامي، ظرفيت هاي استان كرمانشاه را براي پيشرفت و توسعه خوب دانستند و افزودند: دولت نيز مصوبات مهمي براي عمران و آباداني استان و دستيابي مردم به سطح ممتاز زندگي و رفاه داشته است كه بايد با همت دستجمعي و كار گسترده همه مسئولان كشوري و محلي، به درستي اجرا شود.
حضرت آيت الله خامنه اي از قول مساعد هيئت وزيران براي پيگيري جدي و اجراي كامل مصوبات تشكر كردند و افزودند: مسئولان محلي نيز با انجام دادن تكاليف خود و جذب درست و عقلاني بودجه هاي تخصيص يافته، اجراي مصوبات را، به طور مستمر، پيگيري كنند تا حركت عمومي و برنامه ريزي شده براي حل مشكلات استان بويژه مشكل اشتغال، همواره از شتاب لازم برخوردار باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با قدرداني و تشكر از «صفا و محبت شيرين و بي دريغ» مردم استان و زحمات مسئولان محلي، از افراط مراكز مسئول در نصب عكس ها و تابلوهاي تبليغاتي در استان گله و خاطرنشان كردند: اين گونه «تبليغات هزينه بر و پررنگ و لعاب»، متناسب با شان طلبگي ما و درخور نظام اسلامي نيست و از لحاظ علمي نيز اثربخشي مناسبي نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان استمرار توطئه هاي دشمنان ملت را نشان دهنده حركت رو به جلو جمهوري اسلامي برشمردند و خاطرنشان كردند: لشكركشي مداوم تبليغاتي، سياسي، اقتصادي و امنيتي جبهه استكبار، دليل روشني بر حركت پرسرعت ملت ايران در مسير تحقق اهداف و آرمان هاست چرا كه اگر حركت ملت دچار ركود و عقب ماندگي و ضعف شده بود دشمن اين همه خود را به آب و آتش نمي زد.
ايشان با اشاره به بيداري اسلامي ملتهاي منطقه، استقبال و پيروي ملتها از گفتمان ملت ايران يعني «گفتمان اسلام و پيروي از شريعت» را، نشانه توجه ملتها به الگوي جمهوري اسلامي برشمردند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: در اين شرايط حساس كه ملت ايران به الگو و نمونه اي براي منطقه تبديل شده است همه بايد مراقبت كنيم كه چهره اي زيباتر، جذاب تر و هماهنگ تر از ايران عزيز در ذهن ملتهاي منطقه ترسيم شود تا تلاش مستمر دشمنان براي تخريب اين چهره بي اثر بماند.
در ابتداي اين ديدار استاندار كرمانشاه با اشاره به حضور درخشان مردم مقاوم و رزمندگان سلحشور استان كرمانشاه در 8 سال حماسه دفاع مقدس گفت: چهره كنوني استان در پرتو خدمات نظام اسلامي، با قبل از انقلاب قابل مقايسه نيست.
هاشمي با تشريح خدمات دولت نهم در عرصه هاي مختلف گفت: با وجود همه تلاشها، استان درگير مشكلات مختلفي است كه با توجه به تأكيد مكرر جنابعالي، انشاءالله با تحرك جدي مسئولان و پيگيري و اجراي كامل مصوبات ويژه جلسه ديشب هيأت وزيران گامهاي بلندي در زمينه حل اين مشكلات برداشته خواهد شد.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور نيز در اين ديدار با اشاره به منابع خدادادي و سرمايه هاي انساني استان كرمانشاه، برنامه هاي دولت را براي ارتقاء شاخص هاي استان تشريح كرد.
عزيزي تدوين سند پيشرفت جامع استان را از برنامه هاي ويژه دولت اعلام كرد و افزود: خدمت به مردم شريف و ولايتمدار استان، افتخار دولت است.
تشكيل جلسه هيئت وزيران در حضور رهبر انقلاب
هيئت وزيران، پس از تشكيل جلسه ويژه در استان كرمانشاه، چهارشنبه شب به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي رسيد و گزارش تصميم ها و تدابير دولت را براي حل مسائل و مشكلات استان و شتاب گرفتن روند توسعه اين منطقه ارائه كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار، حل مشكلات استان كرمانشاه را نيازمند اهتمام كامل، كار فوق العاده و تدابير ويژه دولت خواندند و با تشكر از توجه دولت به مسائل اين منطقه تأكيد كردند: بايد با جديت و تحرك تمام، وارد ميدان خدمت به مردم عزيز اين استان شد تا وضع منطقه جهش محسوسي پيدا كند.
ايشان «ضرورت خدمت به مردم سراسر كشور»، «شور و صفا و صميميت خاص مردم استان» و «عقب ماندگي اكثر شاخص هاي منطقه از متوسط كشوري» را سه دليل عمده براي اهتمام ويژه دولت به حل مسائل استان برشمردند و خاطرنشان كردند: كارهاي خوبي در منطقه انجام شده است اما تا رسيدن استان كرمانشاه به نقطه اي كه شايسته اين مردم شريف است فاصله فراواني وجود دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي، نگراني و دغدغه مسئولان را درباره انجام دادن كامل وظايف خود در قبال مردم، امري ضروري و پسنديده خواندند و افزودند: دولت كارگروه ويژه اي براي پيگيري مستمر اجراي مصوبات خود در خصوص استان كرمانشاه تشكيل دهد و استاندار و نمايندگان مردم استان در مجلس نيز با محوريت نماينده ولي فقيه در استان كرمانشاه، به جد پيگير اجراي اين مصوبات باشند تا وضع مردم منطقه، تكاني جدي بخورد.
ايشان، اشتغال را مسئله اصلي استان كرمانشاه برشمردند و با فراخواندن مسئولان به همت مضاعف براي حل اين مشكل خاطرنشان كردند: بايد با فراهم كردن زمينه هاي لازم از جمله جذب سرمايه بخش خصوصي و ايجاد زيرساخت هاي لازم در بخش هاي كشاورزي، صنعتي و ديگر بخش ها، مشكل بيكاري را حل و دغدغه اصلي مردم و جوانان استان را رفع كرد.
ايجاد كانالهاي آبرساني در مناطق اطراف سدهاي استان، گسترش تجارت مرزي، افزايش صادرات و ترانزيت كالا، حل موانع جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي از جمله نكاتي بود كه رهبر انقلاب در اين ديدار به عنوان ديگر خطوط اصلي كاري دولت براي توسعه استان كرمانشاه بيان كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اولويت بندي حقيقي نيازهاي استان و پرهيز از پرداختن به مسائل غيراصلي، افزودند: به گونه اي برنامه ريزي كنيد كه سرمايه هاي مورد نياز طرح هاي مصوب، حتماً تأمين شود و از هم اكنون بتوان روي آنها حساب كرد.
رهبر انقلاب با اشاره به انگيزه فراوان دولت براي كار و تلاش، به دست اندركاران قوه مجريه توصيه كردند: تا روز آخر، با همين انگيزه به خدمت مشغول باشيد و اجازه ندهيد بحث دو سال پاياني كار اين دولت و رو به پايان بودن دوران مسئوليت بر تلاش هاي شما اثر منفي بگذارد.
ايشان مردم داري و گشاده رويي در برخورد با مردم را شرط لازم مسئوليت و خدمتگزاري در نظام اسلامي خواندند و با اشاره به اقدام خانم محجبه بسيجي در تقديم مدال طلاي مسابقات جهاني ووشو افزودند: قشرهاي مختلف مردم استان كه با روحيه صفا و جوانمردي به كار و تلاش مشغولند شايسته بهترين خدمات هستند.
در آغاز اين ديدار كه با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه، نمايندگان مردم استان و مسئولان محلي برگزار شد، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور اعلام كرد جلسه هيئت وزيران در كرمانشاه 140 مصوبه ويژه داشته است كه با اجراي آنها، توسعه استان شتاب قابل توجهي خواهد يافت.
تخصيص اعتبار ويژه براي اشتغال زايي، تأمين آب كشاورزي، اجراي طرح هاي زير دست سدها، تكميل راه آهن غرب كشور تا مرز، توسعه زيرساختهاي صنعتي، بودجه ويژه براي طرح هاي محروميت زدايي، تأسيس دانشگاه جامع و بين المللي غرب كشور، توجه به بازارچه هاي مرزي، اجراي صدها طرح عمران شهري و روستايي، تجهيز دانشگاههاي استان و طرح هاي فرهنگي و آموزشي از مهمترين نكاتي بود كه معاون اول رئيس جمهور در تشريح طرح هاي مصوب دولت براي استان كرمانشاه، بيان كرد.
رحيمي افزود: كارگروه ويژه اي از اعضاي هيئت دولت با مسئوليت معاون اول تشكيل مي شود تا ساز و كارهاي لازم براي اجرايي شدن سريع مصوبات را فراهم و اجراي كامل آنها را پيگيري كند.

 



با صدور يك اطلاعيه انجام شد
تقدير دفتر رهبر معظم انقلاب از مردم شريف استان كرمانشاه

با پايان يافتن سفر 9 روزه حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان كرمانشاه، دفتر معظم له در سپاس از مردم دلاور، مقاوم و سلحشور اين استان اطلاعيه اي صادر كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن اطلاعيه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
كرمانشاه، «سينه ستبر» ايران زمين، سرزمين پرافتخار محب اهل بيت عليهم السلام و مهد «جوانمردي، دلاوري و پهلواني»، خطه با بركت «صبر، مقاومت، ايستادگي و ايثار» و ديار مصفاي «سلحشوري و وفاداري» در روزهاي اخير، در استقبال و ميهمان نوازي از رهبر فرزانه انقلاب اسلامي روزهايي شكوهمند و به ياد ماندني سپري كرد و وحدت عزتمندانه اقوام و مذاهب، اين حقيقت ناب را متجلي ساخت كه همه اقوام ايراني اجزاي پيكره عظيم ملت مقتدري هستند كه با «اتحاد و حضور و آگاهي» آينده درخشان اين سرزمين قهرمان پرور و سرافراز را تضمين كرده اند. دفتر مقام معظم رهبري، «ايمان، وحدت و هوشياري» مردم متدين كرمانشاه را نشانه اي از لطف و رحمت الهي در اين كشور و اين ملت مي داند و با حمد و سپاس به درگاه ايزدمنان تشكر خالصانه، صميمانه و عميق رهبر معظم انقلاب را از همه اقشار و صنوف مردم دلاور، پرمحبت و حقيقتا مهمان نواز استان كرمانشاه، علما و روحانيت روشن ضمير شيعه و سني، خانواده هاي صبور، مظلوم و با استقامت شهدا، جانبازان و ايثارگران، نخبگان و فرزانگان فرهيخته، استادان و دانشجويان فهيم و پرشور، عشاير غيور و هوشيار، نيروهاي مقتدر و جان بر كف منطقه اعم از سپاه، ارتش، بسيج، نيروي انتظامي و نيروهاي امنيتي، نماينده محترم ولي فقيه در كرمانشاه، استاندار محترم و مسئولان پرتلاش محلي اعلام مي كند.
به فضل الهي سفر تاريخي و ماندگار رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به استان كرمانشاه در پرتو استمرار وحدت، آگاهي، وفاداري و هوشياري آحاد مردم و در سايه شكوفايي استعدادهاي كم نظير مردم مجاهد به ويژه جوانان مومن، پرنشاط و با طراوت استان، افق كاملا اميدواركننده اي براي آينده اين منطقه پربركت ترسيم مي كند و همت و تلاش مسئولان ملي و پيگيري جدي مسئولان محلي، زمينه ساز تحقق همه مصوبات و تصميماتي خواهد شد كه دولت خدمتگزار در سفرهاي استاني و سفر اخير رهبر معظم انقلاب، براي شتاب بخشيدن به روند حل مشكلات و كمك به توسعه استان عزيز كرمانشاه اتخاذ كرده است.
اميد است راهبردهاي مهم و اصولي كه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در اين سفر در مورد مسائل اساسي كشور و مردم استان بيان كردند مورد توجه آحاد مسئولان كشور در قواي سه گانه و دستگاه هاي فرهنگي و اقتصادي و همه علاقمندان به نظام اسلامي قرار گيرد و در كمترين زمان ممكن شاهد تحولات متناسب با شان مردم غيرتمند استان كرمانشاه باشيم. انشاءالله.
دفتر مقام معظم رهبري
29 مهرماه 1390

 



در حاشيه سفر رهبر انقلاب
كاهش جمعيت كيفري زندان ها برنامه راهبردي قوه قضائيه

وزير دادگستري اعلام كرد: كاهش جمعيت كيفري در زندان ها از برنامه هاي راهبردي قوه قضائيه است.
سيدمرتضي بختياري درگفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه اظهار داشت: بايد به سمت كاهش جمعيت كيفري زندانيان كشور برويم و از زندان به عنوان آخرين راه حل استفاده شود.
وي افزود: در برنامه پنجم توسعه كشور نيز براي كاهش جمعيت كيفري زندان ها بندهايي آمده و قوانيني پيش بيني شده كه اميدواريم مقامات قضايي از زندان به عنوان آخرين راهكار استفاده كنند.
درخواست 400ميليارد تومان اعتبار بانكي
براي طرح هاي صنعتي كرمانشاه
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: براي اجراي طرح هاي جديد صنعتي در استان كرمانشاه در جلسه هيئت وزيران 400 ميليارد تومان از منابع بانكي درخواست شده است.
مهدي غضنفري در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه اظهار داشت: صادرات همواره نيازمند حمايت همه جانبه دولت است و حذف جوايز صادراتي مطرح نيست.
وي در خصوص تغيير شكل حمايت ها بيان داشت: حذف جوايز صادراتي مطرح نيست، بحث روي تغيير شكل حمايت هاست چرا كه به افزايش صادرات كمك كند.
وزير صنعت، معدن و تجارت درباره تصميماتي كه در جلسه هيئت دولت براي توسعه استان كرمانشاه اتخاذ شد، گفت: احداث شهرك صنعتي مرزي مشترك با مشاركت عراق، احداث كارخانه خودروسازي سمند، احداث كارخانه بيوايمپلنت (قطعات بدن) و ايجاد كارخانه بيواتانول از مهم ترين مصوبات اين جلسه بود.
حمايت از پارك هاي علم و فن آوري و طرح هاي دانش بنيان
معاون علمي رئيس جمهور اعلام كرد: از پارك هاي علم و فن آوري و طرح هاي دانش بنيان حمايت مي شود.
به گزارش فارس از كرمانشاه، نسرين سلطان خواه در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه، با اشاره به اينكه كار توسعه و مجوز با وزارت علوم و تحقيقات است، اظهار داشت: يكي از برنامه هاي معاونت علمي و فن آوري براي تقويت مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري اين است كه واحدهاي فناوري را بيشتر مستقر كند.
سلطان خواه در ادامه با اشاره به مصوبات هيئت دولت در حوزه هاي مختلف اشتغال استان كرمانشاه افزود: اين مصوبات در حوزه تعاوني ها، رفاه، كشاورزي، بهداشت و آموزش پزشكي بوده كه اميدواريم در ارتباط با شناسايي استعدادهاي برتر و نخبگان اين استان گام هاي خوبي برداشته شود.
دستجردي: دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه
قطب پزشكي غرب كشور مي شود
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه قطب پزشكي غرب كشور خواهد شد.
مرضيه وحيددستجردي در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكي استان كرمانشاه از دانشگاه هاي موفق كشورمان است كه با وجود اساتيد و اعضاي هيئت علمي در اين دانشگاه از لحاظ رشد محصولات پزشكي و ارائه مقالات داراي شاخص بالايي است.
وي افزود: با توجه به استعدادها و پتانسيل هاي بالاي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه رتبه و جايگاه اين دانشگاه مي تواند در بين 50 دانشگاه كشور ارتقا يابد.
قاسمي: تسريع در ساخت پالايشگاه آناهيتا
از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي
وزير نفت گفت: تسريع در ساخت پالايشگاه آناهيتا استان كرمانشاه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملي از مصوبات روز گذشته هيئت وزيران در اين استان بود.
رستم قاسمي در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه با اشاره به مصوبات و تصميمات هيئت وزيران اظهار داشت: در اين جلسه تصميمات قابل توجهي براي توسعه همه جانبه استان كرمانشاه اتخاذ شده كه تسريع در ساخت پالايشگاه آناهيتا يكي از مهم ترين مواردي بود كه در اين جلسه مورد تأكيد قرار گرفت.
دوست داشتم كرمانشاه مركز كشور بود
تا رهبر براي هميشه اينجا بماند
يكي از دانشجوياني كه منتظر ورود به سالن امام براي ديدار رهبري بود گفت: آرزو داشتم كرمانشاه پايتخت ايران شود تا رهبر براي هميشه اينجا بماند.
به گزارش فارس از كرمانشاه، مينا بيت مرادي، 20 ساله و دانشجوي حسابداري كه منتظر ديدار رهبري بود، گفت: هميشه آرزوي ديدار رهبري را داشته ام و از ته دلم مي خواهم كه چفيه اش را به عنوان تبرك داشته باشم تا هر موقع دلم برايش تنگ شد، آن را به روي قلبم بگذارم.
عزيزي: روند توسعه كرمانشاه تسريع مي شود
معاون توسعه و منابع انساني رئيس جمهور با اشاره به جلسه ويژه هيئت دولت و تصميمات متخذه اين جلسه در كرمانشاه گفت: مصوبات اين جلسه موجب تحول استان است و روند توسعه كرمانشاه را تسريع مي كند.
ابراهيم عزيزي در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه، اظهار كرد: خوشبختانه بركات سفر معظم له در بخش عمراني به اين استان سرازير شد و تصميمات بسيار خوب، راه گشا و تحول آفريني در جلسه هيئت دولت براي كرمانشاه صورت گرفت.
ديدار جمعي از زنان ايثارگر استان كرمانشاه
با رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي، روز پنج شنبه در ديدار شماري از زنان ايثارگر استان كرمانشاه، از جمله تعدادي از زنان جانباز 70 درصد، اين اسوه هاي صبر و سرافرازي را مورد تفقد قرار دادند.
به گزارش فارس از كرمانشاه، در اين ديدار سرشار از صفا و معنويت بانوان ايثارگر استان كرمانشاه از عشق و وفاداري به اسلام و انقلاب سخن گفتند.
رهبر انقلاب نيز با تحسين و تجليل از ايمان و استقامت آنان، اجر عظيم پروردگار كريم را پاداش حقيقي ايثار و وفاداري اين بانوان بزرگوار و خانواده هاي عزيز آنان دانستند.
اضافه خدمت سربازان وظيفه استان كرمانشاه
بخشوده شد
به گزارش خبرنگار كيهان از كرمانشاه، به ميمنت سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب به اين استان اضافه خدمت سربازان وظيفه از سوي معاونت نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح بخشيده شد.
اين خبر را امير حاتمي معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح بيان داشت وگفت: با توجه به حضور معنوي مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله خامنه اي به استان كرمانشاه و حضور چشمگيري مردم ولايتمدار اين استان اضافه خدمت كاركنان وظيفه مستقر در استان كرمانشاه اعم از سنواتي و انضباطي تا تاريخ 1/8/90 مورد بخشش قرار گرفت.
حاتمي در خاتمه تصريح كرد: بخشش اضافه خدمت كاركنان وظيفه شامل كاركنان وظيفه حاضر در استان از جمله مامور به دستگاه هاي دولتي و كاركنان وظيفه اعزامي به استان كرمانشاه در راستاي ماموريت هاي نظامي و انتظامي مرتبط با سفر ولي امر مسلمين نيز مي شود.
پيام مشترك مسئولان ارشد استان
در پايان سفر رهبر انقلاب به كرمانشاه
به گزارش خبرنگار كيهان، مسئولان ارشد استان كرمانشاه اعم از امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان، استاندار، نمايندگان استان در مجلس خبرگان رهبري، مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و همچنين ائمه جمعه اهل سنت استان و شوراي شهر شهرداري در پايان سفر 9 روزه رهبر معظم انقلاب به استان، پيام مشتركي صادر كرد. در بخشي از اين پيام آمده است: مردم ولايتمدار استان دلاور كرمانشاه با حضور چشمگير حماسي و ماندگار خويش در استقبال تاريخي از پيشوا و مقتداي خود موجب ياس و نااميدي دشمنان قسم خورده اين مرز و بوم و دلگرمي بيش از پيش خادمين نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را فراهم كردند.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
اتهام زني به ايران براي انحراف افكار مردم آمريكا از مشكلات نظام سرمايه داري است

حضور مجدد آيت الله امامي كاشاني در نماز جمعه تهران و تشكر از مردم
آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نمازجمعه اين هفته تهران ضمن تشكر از مردم ايران به خاطر دعا براي سلامتي وي گفت: به خاطر عارضه و بيماري اي كه رخ داد، توفيق تشرف به نمازجمعه را نداشتم و خداي متعال را شاكرم كه دوباره سلامتي را به من باز گرداند.
امام جمعه موقت تهران گفت كه آمريكايي ها با متهم كردن ايران به ترور مي خواهند فرافكني كنند؛ آن ها خودشان در آمريكا گرفتار شده اند و مي خواهند فكر مردمشان را از گرفتاري هايي كه نظام سرمايه داري براي آن ها درست كرده، بيرون كنند.
به گزارش فارس، آيت الله امامي كاشاني خطيب نمازجمعه تهران در خطبه دوم نماز عبادي- سياسي جمعه تهران در ابتدا به سفر رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: در اين سفر شاهد شور و شوق فراوان و استقبال گسترده برادران شيعه و سني با انسجام و وحدت بوديم كه همه نعمت هاي بزرگ الهي است و شكر آن را بجا مي آوريم و از همه برادران و خواهران تقدير و تشكر مي كنيم.
وي افزود: نظام اسلامي ما نظامي جوان و شاداب است و در مهندسي آن انعطاف پذيري وجود دارد، بر اين اساس آنچه صلاح ملت و خير مردم باشد و مردم آن را تشخيص داده و به آن راي دهند، در چارچوب نظام وجود دارد، بر اين اساس ولي امر در مواردي كه بايد كاري انجام شود و در اختيارات ولي فقيه در قانون اساسي است، ورود پيدا مي كند.
امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر اينكه ولايت مطلقه فقيه آن طور نيست كه برخي مخالفان بيان مي كنند و مي گويند كه ولايت به معاني خاصي چون استبداد به كار مي رود، گفت: ولايت فقيه در مواردي براي شكستن بن بست ها يك ضرورت است و مرتب پيش مي آيد مواردي كه رهبر معظم انقلاب نظر مي دهند و اين موضوع در همه جاي دنيا مورد توجه است و بايد دانست كه اين روند براساس اسلام و موازين اسلامي پيگيري مي شود.
آيت الله امامي كاشاني به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه اگر نظام، پير و يا افسرده شود، چه بايد كرد، تصريح كرد: ايشان اين بحث را در دانشگاه مطرح كردند، چرا كه دانشگاه محل تامل و تعمق است و درس خوانده ها و نويسنده ها بايد فكر كنند و اهميت چنين موضوعي را بيابند.
وي در ادامه با اشاره به برخي آيات قرآن كريم درباره تفاوت اسلام و جاهليت گفت: اسلام درختي است كه جلوه دارد و به آسمان مي رود نظام اسلامي نيز براساس همين شجره طيبه استوار است و هم اكنون نيز در حال حركت به سمت آسمان است. چه آنكه مي بينيم در كشورهاي اسلامي كه هم اكنون بيداري اسلامي در آنها شكل گرفته، اين درخت بارور جلو مي رود و در كشورهاي غيراسلامي مثل آمريكا نيز همين طور است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: اين مسئله به اسلام مربوط است و به ايران مربوط نبوده و ايراد به ملت ايران هم نيست، بلكه ايراد به شخص پيامبر(ص) است و اگر كسي ايرادي دارد، به خدا و پيامبر اكرم(ص) بگويد.
آيت الله امامي كاشاني، امام خميني(ره) را باني نظام اسلامي خواند و با بيان اينكه امام(ره) ركن اول و ملت ركن دوم بودند، افزود: هم اكنون نيز رهبر معظم انقلاب ركن اول و ملت هم ركن دوم هستند و وحدت و انسجام ملت و توجه به رهبري و نظام دو ركن است كه مي تواند كارها را پيش ببرد.
وي با تأكيد بر اينكه «همه مسئوليم و اگر مي خواهيم كشور همين طور شاداب جلو برود، دانشگاهيان، جوانان و اقشار مختلف مردم بايد پرتلاش كار كنند»، اظهار داشت: از طرفي نيز مسئولان نظام بايد به كشور و مردم اهميت دهند و دلسوزي براي مردم، انتخابات و صندلي را براي خدا بخواهند و بدانند رفتن به مجلس شوراي اسلامي، پست رياست جمهوري و... همه و همه بايد به خدا وصل باشد كه اگر به خدا وصل شد، آن وقت زير درخت طيبه قرار مي گيريم.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به كشته شدن معمر قذافي ديكتاتور مخلوع ليبي خاطرنشان كرد: يكي از نتايج اين موضوع اين بود كه ديكتاتور كثيف ليبي به جهنم رفت.
آيت الله امامي كاشاني اتهام زني آمريكا به ايران درباره ترور سفير سعودي را از اساس «افترا و دروغ» خواند و با بيان اينكه اسلام با ترور مخالف است، گفت: دنيا بايد بداند مكتب ما چيست و نظام اسلامي با ترور مخالف است.
«اينكه دو نفر آدم فرومايه، لغو و ولگردي را پيدا مي كنند و به او پول مي دهند تا فلان مطلب را در سايت بگويد و بلوايي به پا شود، اين در واقع همان شجره خبيثه است كه مي خواهند فرافكني كند. آن ها خودشان در آمريكا گرفتار شده اند و مي خواهند فكر مردمشان را از گرفتاري هايي كه نظام سرمايه داري براي آن ها درست كرده، بيرون كنند.»
وي به فروپاشي «درخت خبيث» ماركسيستي و كمونيستي اشاره كرد و با ذكر اين نكته كه تمام حركت هاي ضد مردم و ضد خدا كم كم از هم پاشيده مي شود، افزود: ان شاء الله نظام جوان و شاداب ما در دوش همين ملت عزيز خاصه جوانان استوار مي ماند تا به دست صاحبش امام عصر(عج) برسد.
امام جمعه موقت تهران همچنين با اشاره به ايام حج تمتع گفت: امسال بحث برائت بحث مهمي است و غير از مسلمين افراد زيادي با فرياد مسلمانان هماهنگ خواهند شد.
آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نمازجمعه اين هفته تهران نيز ضمن تشكر از مردم ايران به خاطر دعا در جهت سلامتي وي گفت: به خاطر عارضه و بيماري اي كه رخ داد، توفيق تشرف به نمازجمعه را نداشتم و خداي متعال را شاكرم كه دوباره سلامتي را به من بازگرداند.
وي در ادامه و در راستاي ضرورت سبك باري انسان ها اظهار داشت: من و توهايي كه در ما وجود دارد، فخرفروشي ها، پست فروشي ها، صندلي فروشي هايي كه در ماها وجود دارد را بايد دور بريزيم. در دست ما توجيهات، تفسيرها و من گفتن هاي بسياري است كه بايد از ما دور شود.

 



به همت كميته امداد صورت گرفت
افتتاح يك پروژه آبرساني با نام امام خميني(ره) در تاجيكستان

مسئول كميته امداد امام خميني(ره) در تاجيكستان از آبرساني به 25 هزار سكنه محروم روستايي در شمال تاجيكستان خبر داد.
«سيدجواد رضوي»، در گفت وگو با فارس در دوشنبه، خاطرنشان كرد كه مردم اين ناحيه بيش از 20 سال بود كه از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار نبودند، ولي با استعانت از خداوند متعال، كميته امداد توانست در يك اقدام خداپسندانه دعاي خير مردم اين ناحيه را بدرقه روح حضرت امام خميني(ره) و مردم ايران كند.
به گفته رضوي، با اجراي اين پروژه به همت كميته امداد امام خميني(ره)، 25 هزار نفر از ساكنان «دل ورزين» ناحيه مسچاه استان «سغد» در شمال تاجيكستان از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار شدند.
مسئول كميته امداد امام (ره) در تاجيكستان با بيان اين كه اين پروژه آبرساني توسط مردم اين ناحيه به نام حضرت امام خميني(ره) نامگذاري شده از افتتاح آن با حضور جمعي از مقامات محلي و ريش سفيدان منطقه خبر داد.
مسئول كميته امداد امام(ره) در مراسم افتتاح اين پروژه، آب را مايه حيات دانست و افزود: قرآن كريم از تعاليم خدا و فرامين نبي اكرم(ص) نيز به عنوان مايه حيات بشريت ياد كرده است و ما بايد براي حيات معنوي خود و نسل هاي آينده تسليم خدا و پيامبر عزيزش باشيم.
«حكمت اف عبدالرسول» رئيس ناحيه مسچاه در اين مراسم گفت: صداي مردم دل ورزين از سوي كميته امداد امام خميني(ره) شنيده شد و اكنون مردم در خانه هاي خود به آب آشاميدني دسترسي دارند.
«فردوس» نماينده ريش سفيدان دل ورزين هم با ابلاغ سلام گرم و صميمانه تمام مردم ناحيه مسچاه از ولايت سغد به ايرانيان، خاطرنشان كرد: در پنج وقت نمازهاي خود به روح بزرگ مرد جهان اسلام حضرت امام خميني(ره) دعا خواهيم كرد.

 



وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: ميادين مين كشور تا اوايل سال آينده پاكسازي مي شود

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: ميادين مين كشور تا اوايل سال آينده پاكسازي مي شود.
سرتيپ احمد وحيدي در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه، اظهار داشت: افرادي كه براثر اصابت تركش مين دچار آسيب شده اند، طبق ضوابط پيش بيني شده تحت پوشش بنياد شهيد وامور ايثارگران قرار گرفته اند.
وي با اشاره به آمادگي بالاي دفاعي كشورمان براي پاسخگويي به هر نوع تهديد وتهاجم دشمنان، اظهار داشت: اين تهديدات همواره وجود داشته اما آنچه كه مسلم است اقتدار و توان بالاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي براي پاسخگويي به تهديدات دشمنان است كه بايد به آن اشاره كرد.
وحيدي افزود: اگر هر از چندگاهي مشاهده مي شود كه دشمنان به تهديد رو مي آورند بايد توجه داشت كه در حال نوعي فرافكني و سرپوش گذاشتن روي مشكلات بزرگي است كه نصيب خودشان شده و درگير آن هستند، وگرنه خود آن ها نيز از اقتدار نيروهاي مسلح كشورمان مطلع و آگاه هستند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تأكيد كرد: خوشبختانه جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد و با ياري خداوند متعال و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب روز به روز بر توان و اقتدار نيروهاي مسلح كشور افزوده مي شود.

 



اعزام زائران حج جمهوري آذربايجان از طريق ايران به عربستان

اردبيل - خبرنگار كيهان:
زائران حج جمهوري آذربايجان از طريق جمهوري اسلامي ايران و بصورت زميني به عربستان سعودي اعزام مي شوند.
مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان اردبيل با اعلام مطلب بالا گفت: امسال بيش از 2 هزار زائر جمهوري آذربايجان با 52 دستگاه اتوبوس با عبور از مرز بيله سوار مغان وارد ايران اسلامي شده و پس از گذر از استان هاي غربي كشور از طريق مرز مهران وارد خاك عراق شده و به سمت عربستان حركت خواهند كرد.
مهندس علي رحمتي افزود: ورود زائران جمهوري آذربايجان از اول آبان ماه، و از طريق مرز بيله سوار مغان آغاز مي شود.
وي گفت: زائران جمهوري هاي قفقاز از جمله داغستان نيز پس از ورود به ايران اسلامي كه از طريق مرز آستارا انجام مي پذيرد وارد استان اردبيل شده و به سمت مرز مهران حركت خواهند كرد.

 



يار استاد شهريار درگذشت

تبريز-خبرنگار كيهان:
«يحيي شيدا»، از شاعران و نويسندگان تبريز و يار ديرين شهريار شامگاه روز پنج شنبه چشم از جهان فرو بست.
وي در 1303 شمسي متولد شد و سرانجام پس از 87 سال زندگي و 63 سال فعاليت مطبوعاتي و نويسندگي، بر اثر بيماري و كهولت سن، فوت كرد.
از آثار و تاليفات وي مي توان فرآورده ها، در زواياي تاريخ نثر، تلواسه ها، قصايد، غزليات، پسر خان (رمان)، درياي متلاطم، جنايات زن يا شاهكارهاي طبيعت (در زواياي ادبيات)، ادبيات اوجاغي در سه جلد، اودلار وطني، اودلي سوزلر، اون جزوه، ميرزا علي معجزين ياپيلماميش شعر لري و بي ريانين اورهك سوزلري اشاره كرد.

 



روز زيارتي امام رضا(ع) با حضور هزاران زائر و مجاور آن حضرت برگزار شد

هزاران زائر و مجاور حرم رضوي، همزمان با روز زيارتي امام رضا خود را به حرم رساندند و در ماتم آن امام رئوف اشك ماتم ريختند.
مراسم گراميداشت روز زيارتي حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) كه به روايتي روز شهادت آن امام همام است صبح ديروز با شركت هزاران زائر و مجاور در حرم مطهر رضوي برگزار شد.
به گزارش ايرنا، اين مراسم با قرائت دعاي پرفيض ندبه و در ميان زمزمه هاي عارفانه مشتاقان آن حضرت شروع شد.
مراسم روز زيارتي امام رضا(ع) ديروز با برنامه هاي سخنراني و مداحي ادامه يافت و زائران كه از دور و نزديك خود را به حرم مطهر رضوي رسانده بودند با قرائت زيارت خاصه ارادت خالصانه خود را به آن امام رئوف ابراز كردند.
مراسم زيارتي امام رضا(ع) پنجشنبه شب نيز با قرائت دعاي كميل و حضور انبوه زائران و مجاوران امام هشتم(ع) برگزار شد.
بيست و سوم ذي القعده بنا به روايتي روز شهادت امام رضا(ع) است و طبق يك سنت ديرينه هزاران زائر و مجاور خود را به حرم امام رضا(ع) مي رسانند تا در رثاي آن امام معصوم اشك ماتم بريزند.

 



خواننده و آهنگساز بلوچ درگذشت

مسئول انجمن موسيقي سيستان و بلوچستان گفت: غلام رسول دينارزهي، آهنگساز و خواننده برجسته بلوچ صبح پنج شنبه درگذشت.
امير گلياني در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار كرد: غلام رسول دينارزهي صبح پنجشنبه بر اثر سكته قلبي درگذشت.
وي افزود: استاد دينارزهي متولد 1322 و در شهرستان چابهار زندگي مي كرد كه بر اثر نارسايي قلبي درگذشت.
مسئول انجمن موسيقي سيستان و بلوچستان گفت: از اين خواننده و آهنگساز برجسته توسط صدا و سيما 70 آهنگ ضبط شده است.
اين استاد موسيقي بلوچي علاوه بر آشنايي باتمام ساز هاي بلوچي و هماهنگي اركستري با سازهاي هارموني نيز هماهنگي مثال زدني داشته است.
وي گفت: غلامرضا دينارزهي از شخصيت هاي برجسته و از بنيانگذاران موسيقي مدرن بلوچي بوده است.
مسئول انجمن موسيقي سيستان و بلوچستان بيان كرد: گويندگي و مترجمي براي صدا و سيماي مركز سيستان و بلوچستان هم از ديگر فعاليت هاي اين هنرمند برجسته است.
گلياني تصريح كرد: تاكنون هزار آهنگ بلوچي از اين استاد ضبط شده كه به عنوان ميراث ماندگار در حوزه موسيقي بلوچي استفاده مي شود.
پيكر مرحوم غلامرضا دينارزهي عصر پنجشنبه با حضور جمعي از هنرمندان ومسئولان در چابهار تشييع شد.

 



پس از 13 سال خيّران گلپايگان مسن ترين زنداني شهر را آزاد كردند

خوانسار- خبرنگار كيهان:
كمك دويست ميليون ريالي خيرين گلپايگان منجر به آزادي مسن ترين زنداني اين زندان پس از 13 سال شد.
رئيس زندان گلپايگان در مصاحبه با خبرنگار كيهان گفت: با تلاش مسئولان زندان و كمك خيرين و ستاد ديه شهرستان و همچنين مساعدت نماينده مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي زمينه آزادي مسن ترين زنداني كه مدت 13 سال در زندان تحمل حبس مي نمود شد.
ابراهيم شيرواني افزود: مددجو محمدرضا الف 61 ساله كه در سال 1376 به پرداخت 720 ميليون ريال ديه محكوم و به زندان منتقل شده بود با همكاري دادستاني و گذشت شكات و خيرين از زندان آزاد و به آغوش خانواده اش بازگشت. وي يكي از اولويت هاي كاري خود را جذب كمك هاي مردمي و خيرين در جهت آزادي زندانيان نيازمند و مالي دانست و اظهار داشت: از ابتداي سال تاكنون با جذب مبلغ يك ميليارد و ششصد و چهل هزار ريال از طريق كمك هاي بلاعوض ستاد ديه كشور، استان و شهرستان زمينه آزادي 23 نفر از محكومان نيازمند و مالي فراهم و آنان به كانون گرم خانواده بازگشته اند.

 



مدير كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي خبر داد
شكست تحريم ها در گردش مالي تجهيزات پزشكي ايران

همدان-خبرنگار كيهان:
مدير كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: گردش مالي تجهيزات پزشكي در ايران نشان دهنده ناكارآمدي تحريم هاست.
سعيد رضا شاهمرادي در هفدهمين همايش سراسري تجهيزات پزشكي در همدان افزود: تجهيزات پزشكي در ايران سال گذشته معادل يك ميليارد دلار گردش مالي داشته است.
وي ادامه داد: مجموعا گردش مالي حوزه سلامت در دنيا طي سال گذشته به ميزان 10 هزار و 400 ميليارد دلار بوده كه 200 ميليارد دلار آن در حيطه تجهيزات پزشكي انجام گرفته است.
شاهمرادي خاطرنشان ساخت: كمپاني هاي خارجي به مقابله با ايران و صدور تجهيزات پزشكي به كشورمان، توجه خاصي نشان مي دهند.
وي با اشاره به قاچاق برخي تجهيزات پزشكي به داخل كشور، اظهار داشت: اگر تجهيزات پزشكي در كشور، شناسنامه دار شوند، تا حد زيادي قاچاق آنها كاهش مي يابد. البته هدف و سياست اصلي وزارت بهداشت در زمينه تجهيزات پزشكي، افزايش توليد داخلي و كاهش واردات است كه براي تحقق آن بايد به ظرفيت هاي موجود در استان ها و شهرستان ها نيز توجه بيشتري داشته باشيم.
هفدهمين همايش تجهيزات پزشكي با حضور نمايندگان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور به مدت 2 روز در همدان برگزار شد.

 



برگزاري جام اقتدار خليج فارس و شهداي غواص در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
جزيره كيش ميزبان چهارمين دوره مسابقات قهرماني شناي نيروهاي مسلح كشور جام اقتدار خليج فارس و يادواره شهداي غواص هشت سال دفاع مقدس در ورزشگاه المپيك كيش بود.
براساس اين گزارش طي روزهاي 28 و 29 مهرماه امسال چهارمين دوره مسابقات قهرماني شناي نيروهاي مسلح كشور به ميزباني سازمان منطقه آزادكيش طي مراسم باشكوهي با حضور جمع كثيري از مسئولان كشوري و لشكري و محلي با رقابت تيم هاي شناي ارتش جمهوري اسلامي، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي، وزارت دفاع، سازمان قضايي نيروهاي مسلح، سازمان ورزش بسيج در ورزشگاه المپيك جزيره كيش با شكوه خاصي برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات تيم هاي شناي مسافت كوتاه- آب هاي آزاد نيروهاي مسلح كشور در رده سني زير 25 سال - 26 تا 35 سال و 36 سال به بالا در مواد 50 متر آزاد- كرال پشت - قورباغه و پروانه- 100 متر مختلط انفرادي - يك طول با لباس نظامي و 25*4 مختلط تيمي و آب هاي آزاد به مسافت 5 كيلومتر به رقابت پرداختند.

 



بارندگي شديد سبب آبگرفتگي معابر عمومي ساري شد

بارندگي شديد روز پنج شنبه در ساري سبب آبگرفتگي معابر عمومي، خيابان ها و برخي از محلات اين شهرستان شد.
به گزارش ايرنا از سطح شهر ساري، ساعاتي پس از آغاز بارندگي رگباري، اغلب خيابان هاي اصلي اين شهر و حتي پياده روها مملو از آب روان شد و آمد و شد خودروها و عابران پياده را دچار مشكل كرد.
مشاهدات خبرنگاران ما حاكيست كه تا ساعت 13 روز پنج شنبه جوي ها و كانال هاي هدايت آب هاي سطحي محلات و قسمت هاي مختلف شهر بويژه از ابتداي سه راه جويبار به سمت ميدان خزر، خيابان مصلي، خيابان سنگتراشان، فرهنگ و ديگر نقاط با معضل آبگرفتگي مواجه شده است.
بارندگي شديد و آبگرفتگي علاوه بر ايجاد مشكل براي تردد عابران پياده در اغلب خيابان ها و معابر شهر ساري، سبب اختلال در عبور و مرور خودروها و تشكيل ترافيك شديد در سطح اين شهر شده است.
اگر چه نيروهاي خدماتي شهرداري ساري در مناطق مختلف شهر كه دچار آبگرفتگي شده است مشغول بازگشايي كانال ها و جوي هاي آب هستند، ولي قديمي بودن و فرسودگي بافت اصلي شهر ساري سبب شده است تا اقدامات آنها چندان نتيجه بخش نباشد.
هواشناسي مازندران پيش بيني كرده است كه بارش پراكنده باران در استان تا روز شنبه هفته آينده ادامه يابد.
براساس پيش بيني هواشناسي مازندران، دماي هواي اين استان نيز در اين مدت به صورت محسوسي كاهش خواهد يافت.

 



ياوري: از هر يك ميليون مرگ مغزي در ايران تنها 4 نفر اهداي اعضا مي كنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اهداي عضو از طريق مرگ مغزي در ايران را بسيار ناكافي و از هر يك ميليون تنها 4 مرگ مغزي دانست.
مسعود ياوري در نخستين همايش كشوري نيروهاي داوطلب واحد فراهم آوري اعضاي پيوندي (سفيران زندگي) كه در تالار امام خميني(ره) دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد، گفت: افراد زيادي در كشورمان در انتظار دريافت پيوند هستند و در حال حاضر نيز 350 نفر براي پيوند ريه، 300 نفر براي پيوند قلب و 900 نفر براي پيوند كبد در ليست انتظار قرار دارند.
وي افزود: ساليانه 2 هزار نفر در كشورمان پيوند كليه انجام مي دهند كه از اين تعداد 26 درصد پيوند آنان از افراد مرگ مغزي است.
ياوري ادامه داد: ما در حال حاضر سالانه 3 تا 6 هزار مرگ مغزي داريم و هنوز فرهنگ اهداي عضو از فرد مرگ مغزي در كشورمان به عنوان يك فرهنگ تبيين نشده است و ما كه به عنوان كشوري به حساب مي آييم كه از فرهنگ غني اسلامي و ديني برخورداريم بايد در اين زمينه نيز با آموزش و آگاهي از طريق رسانه ها و صدا و سيما فرهنگ اهداي عضو را ارتقا دهيم.
وي با اشاره به اين كه در سوره مائده خداوند فرموده كه هر كسي جان يك انساني را نجات دهد جان يك جامعه را نجات داده است، افزود: در اين راستا حضرت امام خميني(ره) نيز در استفتاء خود فرموده اند كه اهداي عضو جايز است.
ياوري با بيان اين كه در حال حاضر 400 نفر سفير زندگي در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي داريم، بيان داشت: امروز 682 هزار نفر نيز داوطلب پيوند اعضاء از طريق مرگ مغزي هستند كه بايد با تبعيت از فرموده حضرت امام خميني(ره) در راستاي تشكيل ارتش 20 ميليوني ما نيز بتوانيم در 5 سال آينده 20 ميليون كارت اهداء عضو داشته باشيم.
ياوري افزود: آمار پيوند قلب در بيمارستان مسيح دانشوري در طول 7 ماه اخير برابري مي كند با پيوند قلب در سال 89 و ايران در اهدا عضو از طريق مرگ مغزي رتبه 29 جهان است به خصوص پيوند ريه كه سالي 10 تا 19 پيوند ريه صورت مي پذيرد.
وي افزود: بيشترين پيوند اهداء اعضاء از طريق مرگ مغزي در كشور اسپانيا صورت مي پذيرد كه از هر يك ميليون نفر 35 نفر و در ايران نيز از هر يك ميليون نفر منجر به 4 اهدا عضو از مرگ مغزي مي شود.

 



قهرمان ووشو جهان مدال طلاي خود را تقديم رهبر انقلاب كرد

ساري-خبرنگار كيهان:
دارنده مدال طلاي ووشو جهان گفت: مدالم را با افتخار تقديم بزرگ جانباز جهان اسلام، رهبر معظم انقلاب مي كنم.
مليحه فضلي بانوي قهرمان ووشو جهان به خبرنگار كيهان در ساري گفت: از اينكه براي دومين سال پياپي مدال طلاي جهان را با افتخار بدست مي آورم، احساس شعف و خوشحالي مي كنم.
بانوي قهرمان تيم ملي ووشو كشورمان افزود: چون پدر عزيزم يكي از جانبازان جنگ تحميلي است به پاس زحمات و رشادت جانبازان عزيز مدال طلاي جهاني ووشو را به رهبر معظم انقلاب تقديم مي كنم. گفتني است؛ مليحه فضلي به عنوان تنها بانوي ملي پوش از كشورمان محسوب مي شود كه در دو سال پياپي موفق شد دو مدال طلا در رقابت هاي جهاني ووشو در بخش مبارزه در سالهاي 2010 كانادا و 2011تركيه به دست آورد.

 



اخبار ادبي و هنري

پاييز سبز در ستايش حماسه كرمانشاه منتشر شد
آلبوم موسيقي «پاييز سبز» به مناسبت سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به استان كرمانشاه به همت علي امير احمدي توليد شد.
به گزارش هنر پرس، اين آلبوم توسط جمعي از اساتيد برجسته موسيقي و شعراي بنام كشورمان در مدت زمان كوتاهي و مقارن با سفر پربركت رهبر فرزانه انقلاب توليد شده است.
انتخاب محل برگزاري دوره آينده نمايشگاه كتاب تهران
مصلاي بزرگ امام خميني(ره) به عنوان محل برگزاري بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب تهران انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از انتخاب مصلاي بزرگ امام خميني(ره) به عنوان محل برگزاري بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران خبر داد و افزود: با برگزاري منظم جلسات شوراي سياستگذاري نمايشگاه كتاب تهران در يك ماه گذشته و بررسي گزينه هاي پيشنهادي، مصلاي بزرگ امام خميني(ره) به عنوان مناسب ترين مكان براي برگزاري بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب تهران مورد تصويب قرار گرفت.
رئيس نمايشگاه كتاب تهران اضافه كرد: مصلي تهران نيز كاستي ها و مشكلاتي دارد و ما هرگز اين مكان را به عنوان گزينه هميشگي و نهايي براي برگزاري نمايشگاه تهران نمي دانيم و قطعا نياز به مكاني مناسب تر داريم اما در حال حاضر با بررسي هاي صورت گرفته توسط تيم كارشناسي معاونت امور فرهنگي گزينه مورد تاييد، مصلاي بزرگ امام خميني(ره) است.
وي همچنين از پيگيري روند اجراي پروژه باغ كتاب توسط گروهي از مسئولان نمايشگاه كتاب خبر داد و گفت: اين گزارشها به شوراي سياست گذاري نمايشگاه كتاب ارائه شد و متاسفانه با بررسي اين گزارشها و با توجه به نياز فضاي گسترده نمايشگاهي، انتخاب اين گزينه براي برگزاري بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران منتفي شد.
بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از 13 تا 23 ارديبهشت سال 1391 برگزار خواهد شد.
چند بازي رايانه اي دفاع مقدس رونمايي مي شود
رئيس سازمان تبليغات اسلامي از رونمايي چند بازي رايانه اي در عرصه دفاع مقدس در هشتم آبان سال جاري خبر داد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد مهدي خاموشي در همايش «اقتصاد فرهنگ به مناسبت سال جهاد اقتصادي» بدون اشاره به جزئيات اين بازي هاي رايانه اي، گفت: موسسه فرهنگي تبيان با همكاري بنياد بازي هاي رايانه اي اين بازي ها را توليد كرده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با طرح اين سوال كه چرا صاحبان صنعت و تجارت در عرصه فرهنگي عزم جدي از خود نشان نمي دهند؛ افزود: جمهوري اسلامي ايران مي تواند با سرمايه گذاري در توليد كارهاي فرهنگي در كشورهاي ديگر موفقيت هاي زيادي به دست آورد.
ايران جايزه بزرگ راديو و تلويزيوني جهان را كسب كرد
جمهوري اسلامي ايران كه با شركت در برنامه «بچه هاي خيابان» از سوي راديو مركز زنجان در مسابقات اتحاديه بين المللي راديو و تلويزيون حضور يافته است، جايزه بزرگ سال اين اتحاديه را به خود اختصاص داد.
به گزارش ايرنا، بچه هاي خيابان توانست در بيست و سومين دوره از مسابقات راديو و تلويزيوني اتحاديه مزبور از برنامه هاي ارائه شده از سوي 81 كشور جهان، حائز جايزه بزرگ سال 2011 ميلادي اين اتحاديه شود. براساس اين گزارش، برنامه مزبور كه به همراه تعدادي از ديگر برنامه ها به مرحله فينال اين مسابقات راه يافته است، توانست نظر هيئت داوران را به خود جلب كرده و واجد شرايط اخذ جايزه بزرگ جهاني سال شود.
آغاز امور اجرايي جشنواره قلم زرين تا يك ماه آينده
دبير جشنواره قلم زرين گفت: تا يك ماه آينده كارهاي اجرايي جشنواره قلم زرين آغاز خواهد شد.
رضا رسولي دبير جشنواره قلم زرين در گفت وگو با فارس درباره اين جايزه و جريان و روند اجراي آن توضيحاتي داد و گفت: به تازگي انتخابات هيات مديره انجمن قلم برگزار شده منتظريم با استقرار هيات مديره امور را آغاز كنيم.
به گفته دبير جشنواره قلم زرين، اساسنامه قبلي قلم زرين را مطالعه مي كنم تا در صورت نيازمندي به اصلاحات آن را به هيات مديره ارائه كنم تا پس از آن مراحل اجرايي را آغاز كنيم. رسولي گفت كه احتمالا حدود يك ماه ديگر برنامه اجرايي آغاز خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14