(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 مهر 1390- شماره 20054

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نظام سرمايه داري و اسلام آمريكايي - قسمت پنجم
رمز ماندگاري
گزارش فني وزير اطلاعات از بي اساس بودن اتهام اخير آمريكا عليه ايران
بارش رحمت آسماني در روز «دحوالارض»
ديدار چهره به چهره رئيس جمهور و هيئت دولت با مردم تهران
رئيس مجلس خبرگان رهبري: استاد پرورش در تحكيم وحدت اصناف فرهنگي نقش مهمي ايفا كرد
انتقال مواد هسته اي به فردو آغاز شد
وزير كشور: انتخابات مجلس رايانه اي مي شود
امام جمعه قم :حاكمان ظالم منتظر لگدمال شدن جسدشان باشند
رويترز:كانادا مشغول بازجويي از خاوري است



نظام سرمايه داري و اسلام آمريكايي - قسمت پنجم
رمز ماندگاري

ابراهيم حاجي محمدزاده
در سالهاي دوران سازندگي و اصلاحات در جلساتي كه هر چند يك بار تشكيل مي گرديد. مواضع حضرت امام(ره) را در مورد نظام سرمايه داري و همراهي و هماهنگي هاي آن با اسلام آمريكايي كه در چند يادداشت قبلي به آن مختصر اشاره شد با عده اي از افرادي كه مسئوليت هايي از جمله نمايندگي مجلس شوراي اسلامي را داشتند در ميان مي گذاشتم. يك بار فردي كه از افراد صاحب عنوان جلسه بود به نگارنده هشدار داد كه بازگو نمودن مواضع امام موجب اختلاف مي شود و شما نبايد براي جذب افراد به نظام اين مواضع را مطرح كني. من با رد سخنان ايشان و تأكيد بر كليدي بودن رهنمودهاي امام(ره) درباره شناخت ترفندها و زياده طلبي هاي نظام سرمايه داري و وابسته نمودن آينده و تداوم انقلاب به اين شناخت و تاكيد رهبر معظم انقلاب بر همين مواضع، ترجيح دادم كه ديگر به آن جلسه نروم و مدتي بعد حضرت آقا بياناتي داشتند كه دقيقا با ديدگاه آن موارد ياد شده مغاير بود. ايشان فرمودند؛
«... نبايد براي خوشامد اين و آن، برخي از مواضع امام را يا انكار كرد يا مخفي نگه داشت بعضي اين جور فكر مي كنند- و اين فكر غلطي است- كه براي اينكه امام پيروان بيشتري پيدا كند، كساني كه مخالف امام هستند به امام علاقه مند شوند. بايستي ما بعضي از مواضع صريح امام را پنهان كنيم يا نگوئيم يا كم رنگ كنيم، نه، امام هويتش، شخصيتش به همين مواضع است كه خود او با صريح ترين بيان ها، روشن ترين الفاظ و كلمات، آنها را بيان كرد. همين ها بود كه دنيا را تكان داد، همين مواضع صريح بود كه توده هاي عظيم را مشتاق ملت ايران و بسياري را پيرو ملت ايران كرد. اين نهضت عظيم جهاني كه شما امروز در گوشه و كنار دنياي اسلام نشانه هاي آن را مي بينيد از اين طريق به راه افتاد.(1)
حضرت امام(ره) نيز براي تثبيت هرچه بيشتر روحيه استكبارستيزي مسئولين همواره متذكر مي شوند با الگو گرفتن از مشي انقلابي و الهي تمامي انبيا و اوليا ضمن پرهيز از همراهي و مراوده با زراندوزان و ايادي آنان و مناديان و مزدوران اسلام آمريكايي، خود را موظف بدانند به منظور تثبيت و تداوم ا نقلاب با همراهان هميشگي انبيا و برپادارندگان انقلاب ها، حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت داشته باشند.
«... خلاصه كلام اينكه بيان اين واقعيت كه در حكومت اسلامي بهاي بيشتر و فزونتر از آن كسي است كه تقوا داشته باشد، نه ثروت و مال و قدرت و همه مديران و كارگزاران و رهبران و روحانيون نظام وحكومت عدل موظفند كه با فقرا و مستمندان و پابرهنه ها بيشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت داشته باشند تا متمكنين و مرفهين، و در كنار مستمندان و پابرهنه ها بودن و خود را در عرض آنان دانستن و قرار دادن افتخار بزرگي است كه نصيب اوليا شده و عملاً به شبهات و القائات خاتمه مي دهد...» (2)
از آنجا كه همواره آينده انقلاب اسلامي و تداوم و پرهيز از به انحراف كشيده شدن آن مهم ترين دغدغه امام(ره) بود، يكي از اساسي ترين معيارهاي عملي تداوم انقلاب اسلامي را براي هميشه اينگونه ترسيم مي كنند.
«... در يك كلام، مصلحت پابرهنه ها و گودنشين ها و مستضعفين، بر مصلحت قاعدين در منازل و مناسك و متمكنين و مرفهين گريزان از جبهه و جهاد و تقوا و نظام اسلامي مقدم باشد و نسل به نسل و سينه به سينه شرافت و اعتبار پيشتازان اين نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا محفوظ بماند و بايد سعي شود تا از راه رسيده ها و دين به دنيافروشان چهره كفرزدايي و فقرستيزي روشن انقلاب ما را خدشه دار نكنند و لكه ننگ دفاع از مرفهين بيخبر از خدا را بر دامن مسئولين نچسبانند و آنهايي كه در خانه هاي مجلل، راحت و بي درد آرميده اند و فارغ از همه رنج ها و مصيبت هاي جانفرساي ستون محكم انقلاب و پابرهنه هاي محروم، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتي از دور هم دستي بر آتش نگرفته اند نبايد به مسئوليت هاي كليدي تكيه كنند كه اگر به آنجا راه پيدا كنند چه بسا انقلاب را يكشبه بفروشند و حاصل همه زحمات ملت ايران را برباد دهند، چرا كه اينها هرگز عمق راه طي شده را نديده اند و فرق و سينه شكافته نظام و ملت را به دست از خدا بيخبران مشاهده نكرده اند و از همه زجرها و غربت هاي مبارزان و التهاب و بيقراري مجاهدان كه براي مرگ و نابودي ظلم بيگانگان دل به درياي بلا زده اند غافل و بيخبرند... »(3) «خداوندا اين نعمت هاي بزرگ را از ما و ملت ما نگير. خداوندا! ما را به ارزش ها و بركات خود بيشتر آشنا فرما. خداوندا! بر بندگي ها و خلوص ما و اظهار عجز و ذلت ما را در برابر خودت بيفزا. خداوندا! به ما توكل و مقاومت و رضا و توفيق جلب عنايت خود كرامت فرما و در مسير خدمت به بندگانت مارا تا مرز قرباني خود و فرزندان و هستي مان همراهي و مدد فرما...» (4)
«خداوندا تو ميداني مردم ما مشكلات را به جان و دل خريده اند و از هيچ چيز غير از تو ترس و بيم ندارند و تمام زجرها و دردها را تحمل مي كنند، همه پيروزي ها را از آن تو و به عنايت تو مي دانند... همه ما را در مسير بندگي خود عاشق و دردآشنا فرما و شهيدان ما را از كوثر زلال ولايت خود و رسول اكرم- صلي الله عليه و آله و سلم- و ائمه هدي عليهم صلوات الله- سيراب نما و انقلاب اسلامي ما را به انقلاب مصلح كل متصل فرما «انك ولي النعم» ( 5 )
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) مقام معظم رهبري خطبه هاي نمازجمعه در حرم حضرت امام (ره) سالگرد ارتحال 14/3/1389
(2) صحيفه امام ج 20 ص 340 (3) صحيفه امام ج 20 ص 334
(4) و(5) صحيفه امام ج 20 ص 347

 



گزارش فني وزير اطلاعات از بي اساس بودن اتهام اخير آمريكا عليه ايران

حجت الاسلام حيدر مصلحي با تشريح ضد و نقيض ها و سناريوسازي اخير آمريكا تصريح كرد كه در صورت تصميم براي اقدامي اطلاعاتي، حرفه اي و مقتدرانه عمل مي كنيم.
وزير اطلاعات درباره ادعاي اخير آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: وقتي با رويكرد اطلاعاتي موضوع را بررسي كنيد با چنان ضد و نقيض ها و ايرادهاي بزرگي مواجه مي شويد كه نمي توانيد باور كنيد دولتي همچون آمريكا با آن همه ادعا به چنين فلاكتي افتاده باشد كه سناريويي تا اين حد سخيف ساخته باشد يا سناريوي مبتذل ساخته شده از جانب ديگران را باور كرده باشد.
واكنش افسران اطلاعاتي ايران
به سناريوسازي آمريكا
وزير اطلاعات افزود: در اولين بررسي هايي كه وزارت اطلاعات در مورد اين ادعا به عمل آورد، نخستين واكنش افسران اطلاعاتي وزارت، ابراز تعجب شديد درباره بلاهت متراكمي بود كه در اين سناريو موج مي زند.
وي اضافه كرد: اولين سوال آن بود كه دولت آمريكا چطور مي خواهد اين قصه بدوي را به عقلاي دنيا و حتي به نخبگان خود آمريكا بباوراند.
مصلحي گفت: پس از آن و به موازات انتشار اخبار بيشتري در مورد اين ماجرا، ابهامات و سوالات بزرگ تري از جانب رسانه ها و صاحبنظران سياسي و اطلاعاتي مطرح شد و امروز ابعاد سبكسرانه اين سناريوي سخيف همه گير شده است و شما شاهد انتشار صدها چون و چرا و ان قلت در رسانه هاي مختلف آنها هستيد.
ابراز شگفتي روساي دستگاه هاي اطلاعاتي چند كشور درباره سناريوي آمريكايي
وي افزود: لذا من به آن چون و چراها استناد نمي كنم و شما حتما در رسانه هاي مختلف آنها را مي بينيد، اما مطلبي كه براي شما تازگي دارد آن است كه در اين چند روزه، روساي دستگاه هاي اطلاعاتي چند كشور، با من تماس گرفته و در خصوص اين فيلمنامه بدوي ابراز شگفتي، و تحليل ها و بعضا اطلاعاتي در مورد جوانب اين سناريو را بازگو كرده اند.
وزير اطلاعات گفت: همچنين چندين رابط دستگاه هاي اطلاعاتي در تهران يا در چندين پايتخت كشورهاي ديگر با همكاران بنده ديدار و ضمن ابراز تعجب، مطالبي ارائه كرده اند.
مصلحي در خصوص مدارك منتشر شده درباره شنودها اظهار داشت: اولا آنچه ارائه كرده اند، شنود نيست بلكه براساس آنچه در دادخواست قاضي دادگاهي در نيويورك آمده تماس تلفني متهم پس از بازداشت است، آن هم از دفتر اف بي آي و تحت سيطره ماموران اف بي آي.
وي افزود: طبق تصريح خودشان، متهم در چنين شرايطي با فردي تماس مي گيرد، بدون ارائه هيچ گونه مستندي كه مخاطب ادعايي كيست، كجاست و چه كاره است؛ به اين ترتيب است كه مخاطب موهوم مي شود يكي از فرماندهان سپاه قدس! و تماس متهم از درون بازداشتگاه اف بي آي مي شود شنود! سپس كل اين فرايند مي شود سند.
سند مخدوش آمريكا
وزير اطلاعات گفت: من مي پرسم كدام قاموس حقوقي اين داده سبك را به عنوان سند براي اتهامي چنين سنگين قبول مي كند، اتفاقا آنچه را آنها سند مي نامند، بزرگ ترين و متقن ترين دليل بر مهمل بودن ادعاي آمريكايي هاست و با انتشار آن، عملا اين ما هستيم كه سندي متقن به دست آورديم مبني بر مهمل و مضحك و مسخره بودن ادعايي كه آمريكايي ها كرده اند.
وي افزود: من مي پرسم اين كدام دستگاه اطلاعاتي است، اين كدام افسر اطلاعاتي است، كه عامل عملياتي خود، آن هم عامل مستقر در خاك حريف را از طريق تلفن هدايت مي كند؟ دستور كشتن سوژه ادعايي در تلفن به عامل اجرا ابلاغ مي شود! محل قتل هم يعني رستوراني كه سوژه مرتبا در آن تردد دارد، از طريق مكالمه تلفني مشخص مي شود! تاكيد هم مي شود كه بهتر است افراد بيشتري همراه با سوژه كشته بشوند! چند ناسزاي ركيك هم به ديگر مشتريان رستوران، چاشني آن دستور مي شود.
مصلحي ادامه داد: در مورد مبلغ دستمزد هم در مكالمه تلفني چانه مي زنند و در مورد اضافه پرداخت هم قرار مي شود با مقامات بالاتر مشورت شود! به همين جهت است كه مي گويم آنچه را آنها سند مي گويند، ما از همان استفاده مي كنيم و به عقلاي دنيا مي گوييم «دنيا را چه شده است كه فيلمنامه فيلم هاي كمدي سطح پايين و هجوآميز را به عنوان سند اطلاعاتي ارائه مي كنند و همان را به شوراي امنيت سازمان ملل متحد مي فرستند؟»
وزير اطلاعات درباره دلايل ديگر براي رد ادعاي آمريكايي ها گفت: به علت محذورهاي اطلاعاتي نمي توانم همه اطلاعات را فعلا مطرح كنم، اما برخي مستندات و مطالب قابل طرح را مي گويم؛ مثلا ويژگي ها و شاكله شخصيت فردي كه به عنوان عامل ترور معرفي شده است آن قدر با ويژگي هاي يك مامور يا همكار اطلاعاتي فاصله دارد كه حتي ضعيف ترين دستگاههاي اطلاعاتي جهان حاضر نيستند چنين فردي را به همكاري بگيرند، چه رسد به اينكه ماموريتي عملياتي، آن هم درخاك آمريكا به او بدهند.
وي افزود: شما را به قضاوت هايي ارجاع مي دهم كه همسر و دوستان نزديك او كرده اند و خود رسانه هاي غربي و حتي آمريكايي منتشر كرده اند و پس از آن قضاوت كنيد كه آيا مي توان چنين فردي را به عنوان همكار اطلاعاتي به كار گرفت.
مصلحي گفت: از طرف ديگر ما مي پرسيم و توجه همگان را به آن جلب مي كنيم و آن اينكه «متهم مورد ادعا كه طبق ادعاي رسانه هاي غربي بيش از بيست سال در آمريكا ساكن بوده، چرا نتوانسته بود تا 8 ماه پيش، از دولت آمريكا تابعيت دريافت كند؟ ثانيا چرا فقط 8 ماه پس از دريافت تابعيت آمريكايي، وارد چنين توطئه اي مي شود؟ آيا دريافت تابعيت كه آرزوي متهم بود، دريافت كننده را به طغيانگري مي كشاند؟! ثالثا سؤال مي كنم كه آيا واگذاري آن سناريو به متهم، ما به ازاي دادن تابعيت نبوده است؟ اف بي آي چه نقشي در پروسه دادن تابعيت ايفا مي كند؟ در اين پروسه اف بي آي تحت عنوان مصاحبه و تحقيقات، متقاضي را نسبت به بسياري از موضوعات مورد نظرش تخليه اطلاعاتي مي كند و تعهد همكاري مي گيرد و گروكشي مي نمايد و...
وي افزود: آيا آمريكايي ها فكر مي كنند ما نمي دانيم كه در دهها مورد مشابه، شرط دادن تابعيت به متقاضيان آن چه بوده است؟ من در فرصتي ديگر فاش خواهم كرد كه آمريكايي ها بعضي از متقاضيان خودباخته پشت كرده به ملت را به چه خيانت هايي واداشته اند، آن هم نه فقط عليه نظام جمهوري اسلامي ايران بلكه حتي عليه بستگان بسيار نزديكشان.
چرا كارتل هاي قاچاق مواد مخدر مكزيك؟
وزير اطلاعات در ادامه گفت: اما به لحاظ فني باز هم جاي اين سؤال وجود دارد كه چرا بايد از كارتل هاي قاچاق مواد مخدر مكزيك براي اين كار استفاده شود؟ كارتلي كه خود غربي ها مي گويند درآمد چند ده ميليارد دلاري دارد، چگونه حاضر است براي يك و نيم ميليون دلار خود را براي هميشه با دولت آمريكا درگير كند؟ از طرف ديگر چگونه است كه اين تروريست كارآزموده و آن كارتل حرفه اي و بين المللي قاچاق مواد مخدر، پول قرارداد را به روش خيلي ساده و راحت، از طريق يك بانك در نيويورك بده بستان مي كنند؟
وزير اطلاعات گفت: تا اينجا وجه غالب عرايضم، بررسي موضوع با رويكرد اطلاعاتي و عملياتي بود، اما سؤالات مبنايي تري در مورد اين ادعا وجود دارد. مثل اينكه اصولا چرا بايد نظام مقدس جمهوري اسلامي چنين اقدام عبثي انجام دهد؟ نفع اين كار براي ما چيست؟ ما كه هميشه به دنبال برقراري آرامش و دوستي در منطقه هستيم و حتي در برابر بعضي نامهرباني ها و اقدامات نامتعارف برخي از همسايگان هم شكيبايي به خرج مي دهيم، چگونه ممكن است عملياتي چنين سخيف انجام دهيم؟ چرا خاك آمريكا براي اين كار انتخاب مي شود؟ و...
وي افزود: هرچه در اين موضوع بيشتر تعمق كنيد، با هر رويكردي بررسي كنيد، سؤالات بيشتري مطرح مي شود و به دلايل بيشتر و محكم تري دست مي يابيد كه با ادعايي بسيار سخيف و بيهوده مواجه هستيد.
مصلحي گفت: تا آنجا كه ما خبر داريم اعتراض ها و انتقادهايي حتي از درون دولت و هيئت حاكمه آمريكا هم مطرح شده است.
وزير اطلاعات در خصوص نوع اعتراض هاي درون حاكميتي اظهار داشت: به دليل ملاحظات حفاظتي و اطلاعاتي نمي توانم به همه موارد اشاره كنم اما يكي دو مورد دارم كه قابل طرح هستند. خبر داريم مدتي پيش در يكي از سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا اين تئوري مطرح و بحث شده است كه براي حل مشكل آمريكا در عراق و افغانستان و براي تمام كردن كار سوريه، بايد ايران را به موضوعات جديدي درگير و مشغول كنيم؛ از طرف ديگر اين اطلاع را داريم كه مدتي پيش يكي از سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا به مسئولان آمريكايي در مورد سناريوي مورد بحث هشدار داده و اعلام كرده است كه اين سناريو باورپذير نيست بلكه بسيار ابتدايي است و نتيجه نخواهد داد. اما با اين حال آمريكايي ها مرتكب اين اشتباه شدند و اين سناريوي سبك را كليد زدند.
وزير اطلاعات در ادامه درباره اينكه آيا يكي از اهداف آمريكا از انتساب چنين پروژه ضعيفي به دستگاههاي اطلاعاتي ايران مانور قدرتي براي دستگاههاي اطلاعاتي آمريكا و انتساب ضعف به دستگاههاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران نيست گفت: قطعا يكي از اهداف آنها همين است، در دو سوي اين معادله، يك طرف دستگاههاي اطلاعاتي متعدد آمريكا هستند كه در سال هاي اخير با ناكامي هاي متعددي مواجه بوده اند كه منجر به تغيير پياپي مديران آنها در سطوح عالي و انتصاب مديران متعددي اعم از نظامي و اطلاعاتي در راس آن سازمان ها و عزل دوباره و نصب مجدد شده، تا آنجا كه به تغيير رياست جامعه اطلاعاتي آمريكا انجاميده است.
وي افزود: داستان ناكامي ها هم طولاني شده هم به لحاظ موضوعي متعدد شده و هم هزينه هاي بسيار سنگيني براي آمريكا در پي داشته است. از واقعه يازده سپتامبر (حتي با همان روايتي كه خود آمريكايي ها مي خواهند مطرح كنند) شما آثار اين ضعف و سرگشتگي اطلاعاتي را مي بينيد تا در وضعيت فلاكت باري كه آمريكا در افغانستان و عراق داشت و دارد و به خصوص حالا كه ناچار هستند ظرف يك ماه آينده با سرافكندگي از عراق خارج شوند.
مصلحي گفت: حركت عظيمي كه تحت عنوان (بيداري اسلامي) در جهان اسلام پديد آمد و هم چنان رو به گسترش است از جمله دلايل زير سؤال رفتن اقتدار ساختار اطلاعاتي آمريكا بوده است. سرنگوني چند تن از وفادارترين سرسپردگان آنها در منطقه و موقعيت متزلزل عده اي ديگر از سران وابسته به آنها، كلاً به حساب كم كاري ساختار ياد شده گذاشته شده است.
چالش اطلاعاتي، مشكل آمريكا در همه مناطق جهان
وي اضافه كرد: مشكل آمريكا در همه مناطق جهان قبل از آنكه مشكلي نظامي باشد، چالشي اطلاعاتي است. اين چالش را نمي خواستند آشكار كنند اما نتوانستند مخفي نگه دارند و اكنون در خود آمريكا بسياري صدها عليه ضعف دستگاه هاي اطلاعاتي شان بلند شده است. اصلاً بعيد نيست كه نياز و عطش به ارائه يك پيروزي اطلاعاتي، در طراحي اين سناريوي بدوي دخيل بوده است.
وزير اطلاعات در ادامه خاطرنشان كرد: اما در سوي ديگر، جهان شاهد اقتدار اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران بوده است. به عنوان مثال وقتي كه يكي از سرويس هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي مي تواند از حضور عنصر تروريستي همچون ريگي در پايگاه نظامي آمريكا عكس تهيه كند، وقتي رد اين عنصر تبهكار را در حالي مي زند كه از يك پايگاه نظامي آمريكا (در افغانستان) به پايگاه نظامي ديگر آمريكا (در كشوري ديگر) در حال تردد بوده، آنهم براي ملاقات يكي از مقامات آمريكا و در حالي كه در همان زمان توسط سرويس اطلاعاتي آمريكا محافظت مي شده، با اين حال هم مي توانيم او را تعقيب كنيم، هم مي توانيم ردگيري و هم با عمليات بي سابقه اي او را بازداشت كنيم.
وي اضافه كرد: اين موضوع در دنيا و به خصوص توسط سرويس هاي اطلاعاتي خيلي مورد توجه قرارگرفت و موجب تحقير سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا شد. علاوه بر اين آمريكائيها مشكل بزرگ تري هم داشتند كه علي رغم دردناك بودنش اصلاً نمي توانستند و نمي توانند به زبان بياورند مبني بر اين كه آن عنصر تروريست جنايتكار، زنده به دست جمهوري اسلامي ايران افتاده بود. آنها الان مي توانند حدس بزنند كه ما چه اطلاعاتي از جنايت هاي آمريكا فقط در همين يك پروژه داريم. از مرحله ساختن آن تروريست، از تشويق او به جنايت، از تجهيز او با انواع سلاح و مهمات و پشتيباني مالي و حفاظت از او و تيم جنايتكارش و...
رسوايي ديگر آمريكا با افشاي
پشت پرده دستگيري ريگي
وي افزود: آنها حالا فهميده اند كه ما از مقطع پيش از دستگيري ريگي، مدتها سايه به سايه در تعقيب او بوده ايم و طبيعتاً شاهد بسياري از ارتباطات و بده بستانهايش با آمريكا و اسرائيلي ها بوده ايم و مي دانند كه ريگي را زنده دستگير و قاعدتاً به بسياري از پشت پرده ها دسترسي پيدا كرده ايم، فقط آنها نمي دانند كه تاكنون چرا اين موارد را افشا نكرده ايم و چه برنامه اي براي آن داريم، روزي كه برنامه ما در اين مورد اجرايي شود، يكي ديگر از رسوايي هاي آمريكا رقم خواهد خورد.
مصلحي در ادامه گفت: در همين مدت دنيا شاهد بازداشت شبكه اي سي نفره از جاسوسان آمريكا توسط جمهوري اسلامي ايران بوده است. در خبرهايي كه منتشر كرديم صرفاً اشاره اي مختصر به موضوع شد و به جوانب مختلف و به عمق آن نپرداختيم. آمريكايي ها مي دانند كه ما كشفيات بزرگي از آن شبكه داشته ايم اما نمي دانند كه چرا همه را برملا نكرده ايم و چه برنامه اي براي آن كشفيات داريم.
وي افزود: در همين مدت يكي از نفوذي هاي سرويس اطلاعاتي جمهوري اسلامي در ضدانقلاب خارج از كشور را افشا كرديم. در آنچه كه تاكنون منتشر كرديم، صرفاً به حوزه مرتبط به ضدانقلاب خارج نشين اشاره شده است اما به نقش آمريكائيها درآن پرونده و چگونگي حضور آن فرد در آمريكا و مذاكرات و قرار و مدارها خيلي نپرداختيم. همچنين به نقش بعضي ديگر از دولت ها كه عامل نفوذي وزارت را به كشورشان دعوت كرده و تشويق نموده و موجب اتصال او به آمريكائيها شده بودند، نپرداختيم.
به تدريج به افشاي نقش و عملكرد آمريكا خواهيم پرداخت
وزير اطلاعات تصريح كرد: در مورد آمريكا، به تدريج به افشاي نقش و عملكردشان خواهيم پرداخت و در مورد ديگران، اميدوار بوديم از سكوت ما پيامي بگيرند و شرم كنند و دست از برخي شيطنت هاي ابلهانه بردارند. آنها بايد بدانند كه علاوه بر اطلاعي كه از نقش آنها در كيس نفوذي مورد نظر داريم، اطلاعات ديگري از شيطنت هايشان در چند پروژه ديگر هم داريم. فعلاً به همين مقدار اكتفا مي كنم و اميدوارم كه پيام را بگيرند و لطف جمهوري اسلامي را قدر بدانند.
وي افزود: اما در پايان عرايضم، اولاً به آمريكايي ها هشدار مي دهم كه پاسخ هر شيطنت آنها قطعاً مضاعف و شديدتر از عمل آنها خواهد بود. ثانياً تأسف شديد خودم را براي آن تعداد از كشورهاي اروپايي اعلام مي كنم كه حتي در قبال ادعاي اخير آمريكا و پروژه سخيفي كه مطرح كرده است، مجبور به پيروي چشم بسته و بي چون و چرا هستند و قدرت نه گفتن ندارند. من به آنها يادآوري مي كنم حركت هايي كه در كشورشان از سوي مردم شروع شده، صرفاً منشأ اقتصادي ندارد بلكه ناشي از اعمال نظر و زورگويي آمريكا به آنها و قبول اين سلطه توسط دولتمردان اروپايي است به همين جهت معتقدم لااقل در مقطع فعلي و در مورد پروژه مورد نظر، بيشتر دقت كنند.
حرفه اي و مقتدرانه عمل مي كنيم
مصلحي گفت: همچنين به برخي كشورهاي منطقه مي گويم فريب آمريكا را نخورند. آمريكا مي خواهد به هزينه آنها سلطه و مطامع صهيونيست ها را در منطقه تامين كند. بدانند كه ما نه اعتقادي به آن نوع اقدامات تروريستي داريم و نه نياز داريم كه ازاين روشهاي وحشيانه استفاده كنيم. آنها كم و بيش از قدرت اطلاعاتي جمهوري اسلامي آگاه هستند و مي دانند اگر هم فرضاً تصميم به اقدامي اطلاعاتي داشته باشيم، كاملاً حرفه اي و حساب شده و مقتدرانه انجام مي شود.
افشاي توطئه آمريكا
عليه سپاه قدس
وي تأكيد كرد: همچنين وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه مادر اطلاعاتي در كشور و محور اطلاعاتي براي كليه دستگاه هاي اطلاعاتي، امنيتي و حفاظتي كشور، انتساب آن پروژه سخيف به سپاه سرافراز قدس را توطئه اي مي داند كه به وقتش افشا خواهد شد. آمريكا و اذنابش بايد بدانند كه دستگاه اطلاعاتي كشور متكي به اقيانوس حمايت و پشتيباني مردمي است و نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي، نظامي، انتظامي و حفاظتي جمهوري اسلامي ايران با تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري، با همدلي و انسجام به اجراي وظايف محوله مي پردازد و انشاء الله هرگونه شيطنت و توطئه اي را با قدرت سركوب مي كنند.

 



بارش رحمت آسماني در روز «دحوالارض»

يكي از روزهاي پرفضيلت و مبارك در طول سال، 25 ذي القعده معروف به روز «دحوالارض» است. در اين روز كه از ايام الله بشمار مي رود، خداوند متعال زمين را براي سكونت انسانها آفريد و با انتخاب كعبه به عنوان خانه خود، زمين را از زير آن گسترش داد و به تعبيري «دحوالارض» مبدا پيدايش زمين و خانه كعبه شد.
بر طبق روايات وارده از معصومين(ع) در اين روز حضرت آدم(ع) به زمين فرود آمد و حضرت ابراهيم و حضرت عيسي(عليهماالسلام) متولد شدند. علي(ع) مي فرمايد: «اولين رحمتي كه از آسمان بر زمين نازل شد، در بيست و پنجم ذي القعده بود، كسي كه اين روز را روزه دارد و شبش را به عبادت بپردازد، عبادت صد سال را كه روزش را روزه و شبش را در عبادت باشد، خواهد داشت. در اين روز بيشترين رحمت نازله از سوي خدا براي روزه داران اين روز و عبادت كنندگان اين شب خواهد بود.»
از مجموع روايات وارده و توصيه هاي بزرگان دين و اخلاق برمي آيد كه شرافت اين روز چنان عظيم است كه مؤمنان و سالكان راه عبوديت بايد آن را با عبادت و روزه و ياد خدا سپري كنند تا زمينه درك ايام الله دهه اول ذي الحجه كه از برترين ايام سال است براي آنها فراهم شود. آن دسته از مؤمناني كه مصداق «يسارعون في الخيرات» هستند، معمولا اينگونه مناسبت ها را به عنوان راههاي ميانبر و كوتاه رسيدن به خشنودي و عبوديت حضرت دوست قدر مي دانند و آن را غنيمت مي شمارند.
براي اين روز اعمال خاصي وارد شده كه از برترين مستحبات آن، روزه و نيز زيارت امام رضا(ع) است كه نسبت به آن سفارش فراوان شده است.
و سخن آخر اينكه اين روز مصادف با سالروز ولادت انديشمند برجسته جهان اسلام شهيد آيت الله سيدمحمدباقر صدر نيز مي باشد. وي در روز 25 ذي القعده سال 1353 قمري در جوار بارگاه جد بزرگوارش امام موسي كاظم(ع) در كاظمين ديده به جهان گشود و پس از عمري مجاهدت، به دست طاغوت زمان، صدام حسين به شهادت رسيد.
وي متفكري بود كه در نبوغ و علم و نوآوري و عقلانيت كم نظير و نادره دوران بود و متاسفانه پس از سپري شدن سه دهه از شهادت ايشان، نام و انديشه هايش همچنان در پس ابرهاي گمنامي ناشناخته مانده است. اما نسل هاي آينده قطعا قدر ايشان را بيش از نسل فعلي خواهند شناخت و به عمق و جايگاه انديشه و ايده هاي ناب او پي برده و از افكار بلند آن عزيز بهره مند خواهند شد. رحمت خدا بر او و بر عابدان و ذاكران اين روز.

 



ديدار چهره به چهره رئيس جمهور و هيئت دولت با مردم تهران

صبح پنج شنبه هفتمين ملاقات عمومي و مردمي رييس جمهور و اعضاي هيات دولت با مردم تهران در ساختمان وزارت كشور آغاز و تا عصر روز پنج شنبه ادامه يافت.
دكتر محمود احمدي نژاد در حاشيه ديدار مردمي و چهره به چهره خود با مردم تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با اين ديدارها گفت: برنامه و روش دولت نهم و دهم اين بوده كه در بين مردم و همراه با مردم باشد.
احمدي نژاد با بيان اين كه «پيش از اين ما در تهران ملاقات هاي مردمي داشته ايم» گفت: اما بررسي هايي انجام شد و متوجه شديم كه مقداري از كارهاي مردم تهران انباشته شده و لازم دانستيم كه اعضاي دولت با مردم ديدار چهره به چهره داشته باشند.
وي ادامه داد: نهاد رياست جمهوري برنامه هاي خوبي براي تكرار اين ديدارها خواهد داشت.
رييس جمهور در ادامه ديدار مردمي و چهره به چهره با مردم تهران خطاب به وزيران گفت: وزيران بايد قدر مردم را بدانند و در اين راستا كوشا باشند.
احمدي نژاد افزود: عناويني چون رياست جمهوري براي كسي برتري نمي آورد، ما خادم و نوكر مردم هستيم و خدمت به مردم براي ما مانند زندگي و حيات است.
به گزارش ايسنا، وي افزود: ديدارهاي مردمي وزيران در استان هاي ديگر انجام مي شود اما در تهران اين برنامه در فواصل زماني طولاني تر انجام مي شود در حالي كه تقاضا براي اين برنامه ها و هم چنين مشكلات مردم در تهران زياد است و در اين راستا تصميم گرفته شد كه ديدارهاي مردمي در تهران در فواصل زماني كوتاه تري انجام شود.
رييس جمهور خطاب به وزيران گفت: وزيران بايد قدر مردم را بدانند و در اين راستا كوشا باشند، كار مردم نبايد در پيچ و خم اداري معطل بماند زيرا بسياري از مسائل و مشكلات مردم و حل آن ها نيازي به پيچيدگي هاي قانوني ندارد.
در اين ديدار مردمي به گفته محمديان ـ مديركل ارتباطات مردمي و سفير مركز ارتباطات مردم رياست جمهوري ـ علاوه بر معاونان و مديران كل تام الاختيار وزيران، 23 وزير، معاون رييس جمهور و رييسان سازمان هاي دولتي حضور داشتند.
وي ادامه داد: 12 هزار فرم نامه براي نوشتن مشكلات به مردم تقديم شد و اين علاوه بر كساني است كه خارج از داشتن فرم نامه مراجعه كردند و در اين ديدار رييس جمهور و وزيران و معاونان آن به مشكلات مردم رسيدگي كردند.
محمديان افزود: رييس جمهور و ثمره هاشمي دستيار ارشد وي در اين ملاقات مردمي به مشكلات نزديك به صد نفر از مردم تهران رسيدگي كردند.
وي گفت: از جمله وزارتخانه هايي كه مراجعه كننده زيادي داشت وزارت راه، مسكن و شهرسازي، وزارت كار، تعاون و رفاه و اقتصاد و دارايي بودند.

 



رئيس مجلس خبرگان رهبري: استاد پرورش در تحكيم وحدت اصناف فرهنگي نقش مهمي ايفا كرد

جمعي از دوستداران استاد علي اكبر پرورش با برگزاري مراسمي باشكوه در اصفهان از مبارزات و تلاش هاي وي تجليل كردند. در اين همايش، آشنايان و دوستان استاد پرورش درباره ويژگي هاي شخصيتي و سوابق وي به سخنراني پرداختند.
پيام رئيس مجلس خبرگان
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: استاد پرورش در دوران ستمشاهي نقش مهمي در راهپيمايي اقشار متدين و مبارز در تحكيم وحدت اصناف فرهنگي ايفا كرده است.
پيام رئيس مجلس خبرگان رهبري آيت الله مهدوي كني در آيين نكوداشت استاد اكبر پرورش توسط داماد آيت الله مهدوي كني قرائت شد.
در اين پيام آمده است: تكريم و بزرگداشت بزرگان و پيشكسوتان و صالحان هر عرصه و قوم و جمعيتي، بزرگداشت و تعظيم مكارم و بزرگي ها و دعوت نسل هاي جديد بر اخلاق و عمل صالح و مصداق «كونوا دعاه الناس بغير السنتكم» است.
در تجليل و بزرگداشت و توصيف ده ها سال مبارزه با طاغوت، خدمات فرهنگي تربيتي و مجاهدت تبليغي و خدمت در سنگرهاي حساس نظام مقدس جمهوري اسلامي مي توان ساعت ها و روزها بحث و استدلال كرد و مي توان تنها با اشاره به يكي از مصاديق برجسته كارهاي آن روزها بحث و استدلال را انجام داد.
در بخش ديگري از اين پيام آمده است: تجليل از برادر فاضل و بزرگوارمان استان سيداكبر پرورش تجليل از يك نسل فرهنگي مبارز و مجاهد است كه در دوران ستمشاهي نقش مهمي در راهپيمايي ديگر اصناف و اقشار متدين و مبارز در تحكيم وحدت اصناف فرهنگي، دانش آموز، دانشجو و پرورش و تربيت آنان در خط مستقيم و نوراني نهضت حضرت امام خميني و پشت سر روحانيت متعهد و علماي رباني ادا كرده است.
معلم فرهيخته اي كه سيل خروشان شاگردانش در مدرسه، خيابان، بازار و دانشگاه را با قرآن و عترت و ولايت و صبر و شهادت آشنا كرد و در هر سنگري به او تكليف شد از وزارت، وكالت، مجلس و سنگرهاي دفاعي و همراهي با بزرگان طراز اول نظام در خدمت بزرگاني چون شهيدان والامقام مطهري، بهشتي، رجايي و باهنر و رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي(دامت بركاته) و ديگر اعاظم انجام وظيفه كرد.
در انتهاي پيام آيت الله مهدوي كني در مراسم بزرگداشت استاد پرورش تاكيد شد: خداوند متعال اين معلم نمونه و خدمتگزار بزرگ انقلاب و مبارز را در كنف حمايت اجداد طاهرينش(ع) از هر بلا و آفتي حفظ و عافيت و حسن عاقبت مرحمت فرمايد و نسل هاي جديد ما را در راه تسليم قرآن و ولايت اهل البيت(ع) ثابت قدم و استوار بدارد.
سوابق استاد پرورش
استاد علي اكبر پرورش كه از نزديكان وخصصين امام خميني بوده واز انقلاب تا كنون جزو رهبران فرهنگي انقلاب است، در اصفهان نسبت به راه اندازي موج هاي انقلابي اقدامات چشمگيري انجام داده است.
به گفته دبير علمي اين همايش ، زندگي سياسي اجتماعي استاد پرورش در ابتداي راه داشجويي آغازشد. از آشنايي با مرحوم شهيد بهشتي كه هم محله استاد بودند. حاج آقا مصطفي بهشتي نژاد روحاني برجسته اي بود كه از نظر اخلاقي تاثير زيادي بر استاد داشت.
استاد پرورش در طول عمر پربركت خود سعي كرد تا از چهره هاي برجسته اي همچون علامه محمد تقي جعفري، علامه محمد حسين طباطبايي، شهيد مطهري و..... بهره ببرد.
احمد زماني افزود: استاد بعد از دوران دانشجويي براي سربازي به شهر استهبان رفت و اولين اقدامات سياسي را از آنجا آغاز كرد تا اينكه اطلاعات ژاندارمري آن زمان در مقابل سخنراني هاي اوعكس العمل هاي فراواني نشان مي دهد واو را تا پايان خدمت از سخنراني در مجامع منع مي كند.
پس از آن استاد (ده سال پيش از انقلاب) به استخدام آموزش و پرورش در مي آيد. از جمله مدارسي كه در آن كار مي كرد،مي توان به مدرسه احمديه اشاره كرد كه يكي از موسسات تحقيقاتي ديني بوده و تاسيس آن با تاييد و تشكر امام همراه بوده است.
استاد خود را در هيچ گروهي محدود نمي كرد، كانون هاي علمي و تربيتي، انجمن هاي اسلامي دانش آموزان و دانشجويان، انجمن مددكاري امام زمان(عج)و... از جمله مكان هايي بود كه استاد در آن حضور داشت و براي جوانان سخنراني مي كرد. اين جريانات باعث شد تا ساواك استاد را زير نظربگيرد. درهمين ايام استاد با شهيد دكتر آيت آشنا شده و وارد يك شبكه اطلاعاتي سياسي مي شود. اعضاء اين شبكه شهيد يوسف كلاهدوز وشهيد نامجو( نماينده امام(ره) در وزارت دفاع) بودند درواقع اين شبكه قبل از انقلاب براي امام يك بازوي اطلاعاتي بود.
اتفاقات پنج رمضان سال 57 وتحصن در منزل آيت الله خادمي از مراحل حضور فعال استاد است.در همين ايام رژيم گردانندگان اين واقعه را شناسايي كرد كه در راس آن استاد پرورش بود.در بخش روحانيت نيز حجت الاسلام كمال فقيه ايماني، آيت الله ميردامادي وحجت الاسلام مظاهري حضور داشتند.
استاد پس از آزادي از زندان در مجامع عمومي حضور فعال داشته كه از برجسته ترين آن مي توان به سخنراني در تاسوعا وعاشوراي حسيني كه تاثير گذاري آن در انقلاب اسلامي نيز بسيار زياد بود اشاره كرد.
پنج كتاب از ايشان قبل از انقلاب به چاپ رسيده كه معروف ترين آن پيامبر در مكه وعلي در مدينه است.
استاد در تابستان 58 به عنوان يكي از چهار نماينده در مجلس انتخاب مي شوند و در اضافه كردن قانون اساسي نقش ويژه اي داشتند. در همان سال به عنوان نائب رئيس مجلس انتخاب و همزمان در چند هيات بزرگ سياسي حضور داشتند. استاد در زمان رياست جمهوري شهيد رجايي ، وزارت آموزش وپرورش را برعهده گرفت. در دوره هاي سوم وچهارم مجلس شوراي اسلامي به عنوان نماينده انتخاب مي شود وحضور فعالي در دو مجلس داشتنند.

 



انتقال مواد هسته اي به فردو آغاز شد

سرويس سياسي-
منابع غربي از آغاز انتقال مواد هسته اي به تاسيسات غني سازي فردو خبر دادند.
خبرگزاري رويترز در گزارشي از وين به قلم فردريك دال كه روز جمعه 29 مهر 1390 (21 اكتبر 2011) منتشر شده، از قول ديپلمات ها در وين نوشت: «اولين محموله از گاز هگزافلوريد اورانيوم به منظور آماده سازي شرايط براي آغاز فعاليت غني سازي به تاسيسات فردو نزديك شهر قم منتقل مي شود».
در ادامه اين گزارش آمده است: «يك منبع ديپلماتيك اعلام كرد: آنها براي اولين بار مواد هسته اي را در فردو خواهند داشت. اين منبع ادامه داد انتقال كپسول هگزافلورايد اورانيوم به يك تاسيسات معمولا بخش پاياني روند فعاليت هاي آماده سازي قبل از آغاز توليد مواد هسته اي است».
دكتر فريدون عباسي دواني رييس سازمان انرژي اتمي ايران روز يكشنبه 29 مرداد 1390 (20 اوت 2011) اعلام كرده بود كه انتقال تعدادي از ماشين هاي سانتريفيوژ به فردو آغاز شده است و اكنون اخبار جديد حاكي از آن است كه گازدهي به اين ماشين ها به زودي آغاز مي شود.
فردو تاسيساتي در دل كوه است كه امكان تخريب آن با هيچ حمله متعارفي وجود ندارد. گنجايش فردو 3000 ماشين سانتريفيوژ است و مطابق اطلاعات موجود ماشين هايي كه در حال نصب در فردو است، نسبت به نوع استاندارد ماشين هاي P-1 داراي كيفيت و كارايي بالاتري است.
ايران در روز چهارشنبه 18 خرداد 1390 (8 ژوئن 2011) اعلام كرده بود كه حجم غني سازي 20 درصد 3 برابر شده و به فردو منتقل مي شود و غني سازي 20 درصد در نطنز متوقف خواهد شد.
با آغاز غني سازي 20 درصد در فردو ايران عملا داراي دو تاسيسات غني سازي خواهد بود اگرچه مدت هاست فردو تحت پادمان قرار دارد.

 



وزير كشور: انتخابات مجلس رايانه اي مي شود

وزير كشور از رايانه اي شدن 10درصد شعبات اخذ رأي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
مصطفي محمدنجار چهارشنبه در كرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: انتخابات مجلس در سلامت كامل و در موعد مقرر برگزار خواهد شد.
وي افزود: خوشبختانه روال قانوني كار برگزاري انتخابات در حال انجام است و مشكلي براي برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي نداريم.
وزير كشور در ادامه با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 12 اسفند ماه سال جاري در كشور گفت: اين انتخابات در سلامت كامل و در موعد مقرر برگزار خواهد شد.
محمدنجار بيان داشت: در اين راستا تاكنون جلسات متعددي با حضور معاونين سياسي، امنيتي استانداري ها، فرمانداران و مديران اجرايي كار انتخابات انجام شده و اين افراد كاملاً براي برگزاري هرچه مطلوب تر انتخابات مجلس توجيه شده اند.
وي با بيان اينكه روند آموزش، توجيه و پشتيباني به خوبي در حال انجام است، اضافه كرد: اميدواريم با رعايت اخلاق از سوي كانديداها شاهد برگزاري انتخابات سالمي در اسفندماه امسال باشيم.
وزير كشور درادامه با اشاره به اينكه كار ثبت نام از داوطلبان نمايندگي مجلس از نهم دي ماه امسال آغاز خواهد شد، گفت: تمهيدات لازم براي اجراي هرچه مطلوبتر انتخابات انجام شده و هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي اجرايي به خصوص شوراي نگهبان نيز صورت گرفته است.
نجار در ادامه به رايانه اي شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: به احتمال زياد انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 10 درصد شعبه هاي اخذ راي به صورت رايانه اي انجام خواهد شد.
نجار همچنين به برگزاري طرح عمومي سرشماري نفوس و مسكن از دوم آبان ماه امسال همزمان با سراسر كشور اشاره كرد و گفت: اميدواريم با همكاري مردم شاهد برگزاري هرچه مطلوبتر اين طرح در كشور باشيم.

 



امام جمعه قم :حاكمان ظالم منتظر لگدمال شدن جسدشان باشند

اگر حكام ظالم به خواسته بحق و انساني مردم خود پاسخ ندهند جسد حكام و پادشاهان كاخ نشين زيرپاي مسلمانان مظلوم كوخ نشين لگدمال مي شود.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي ديروز در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار كرد: همه مومنان بايد براي آخرت خود عمل صالح فراهم كنند تا در قيامت سربلند باشند.
وي در ادامه با اشاره به تفسير سوره منافقون بيان كرد: منافقان فكر مي كردند كه براي شكست دادن نهضت اسلام بايد توان اقتصادي مسلمانان را از بين ببرند.
امام جمعه قم اضافه كرد: در هر جامعه اي كه نهضت و قيامي شكل بگيرد سلطه گران براي حفظ منافع خود تلاش مي كنند كه قيام را سركوب كرده و مقاومت كنندگان را درهم بشكنند و در اين راه از توطئه هاي مختلف از جمله محاصره اقتصادي استفاده مي كنند.
وي گفت: اينكه رهبرمعظم انقلاب امسال را سال جهاد اقتصادي معرفي كرده اند به اين دليل است كه ايران اسلامي بتواند جايگاه خود در عرصه اقتصاد را به دست آورده و نقشه هايي كه مسلمانان عليه اسلام و انقلاب اسلامي كشيده اند به بركت اين جهاد اقتصادي با شكست مواجه شود.
سعيدي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن روز زيارتي مخصوص امام هشتم اضافه كرد: از توصيه هاي مهم امام هشتم اين است كه در دين فقيه شويد و نسل جوان ما بايد به اين توصيه علي بن موسي الرضا عمل كنند.
وي گفت: ايشان از لحظه ورود به خراسان تا هنگام شهادت روز خوش نديدند و مامون روش منافقانه در مقابل امام در پيش گرفته بود و اين مسئله امام را بيشتر اذيت مي كرد.
امام جمعه قم با اشاره به فرا رسيدن 25 ذي القعده روز حركت امام هشتم به سمت خراسان و روز دخوالارض اضافه كرد: روزه در اين روز ثواب بسياري دارد و از برترين عبادات در اين روز زيارت علي بن موسي الرضا است.
وي به سالروز شهادت حاج آقا مصطفي خميني اشاره و اضافه كرد: آن مرحوم در سنين جواني به درجه اجتهاد نائل آمد و ايشان در زمان رژيم ستمشاهي همراه با امام امت بود و شكنجه، زنداني و تبعيد شد و در نيمه شب اول آبان ماه به شكل مرموزي به شهادت رسيد.
وي سفر 9 روزه رهبر انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به استان كرمانشاه را مورد توجه قرار داد و گفت: اين سفر با توجه به شرايط خاص با عافيت و موفقيت به پايان رسيد و اين سفر يكي از باشكوه ترين و پربارترين سفرهاي ايشان بود.
وي با اشاره به سالگرد سفر ايشان به قم تاكيد كرد: از مقتداي مسلمين، دولت، خدمتگزاران و همكارانشان كه در راه تحقق اين سفر تلاش كرده اند تشكر كرده و اميدواريم كه باقيمانده فعاليت ها و برنامه ها نيز انجام شود.
سعيدي با اشاره به سفر معظم له به كرمانشاه گفت: باز بودن راه نوسازي نظام اسلامي كه از سوي ايشان مطرح مي شد از رهاوردهاي اين سفر محسوب مي شود.
سعيدي تصريح كرد: آيا كسي هست كه فيلم مرگ ذلت بار پادشاه ليبي را براي كاخ نشينان به نمايش درآورد؟ اگر حكام ظالم به خواسته بحق و انساني مردم خود پاسخ ندهند جسد حكام و پادشاهان كاخ نشين زير پاي مسلمانان مظلوم كوخ نشين لگدمال مي شود.
وي گفت: دشمنان ما كه سال ها است از اسلام سيلي خورده و هر روز توطئه اي جديد عليه ما تدارك مي بينند به جمهوري اسلامي ايران تهمت ترور زده و دولت هاي منطقه را تحريك مي كنند كه با ايران اسلامي قدرتمند به ستيز برخيزند تا كفار و منافقين بخشي از سيلي هايي كه خورده اند را جبران كنند.
وي اضافه كرد: آنها برخي كشورها همچون عربستان را براي دخالت در امور ديگر كشورها تحريك كرده تا هم به مسلمانان ضربه زده و هم توجه دنيا را از بحراني كه در آمريكا و اروپا برپا شده است به مناطق ديگر معطوف كنند.
وي تاكيد كرد: تركيه و عربستان نبايد فريب دشمنان اسلام را بخورند، مصلحت كشورهاي اسلامي اتحاد است و بايد با قدرت واحد در برابر دشمنان اسلام ايستادگي كنند.

 



رويترز:كانادا مشغول بازجويي از خاوري است

خبرگزاري رويترز اعلام كرد دولت كانادا تحقيقات درباره تقلب احتمالي مديرعامل سابق بانك ملي براي دريافت تابعيت اين كشور را آغاز كرده است.
رويترز اعلام كرد دولت كانادا تحقيقاتي را در زمينه تقلب احتمالي براي كسب تابعيت كانادايي توسط مديرعامل سابق بانك ملي ايران را آغاز كرده است.
اين تحقيقات شامل محمودرضا خاوري مي شود كه در سال 2005 تابعيت كانادايي دريافت كرده است.
خاوري پس از افشاي پرونده موسوم به اختلاس 3 هزار ميليارد توماني در ايران كه بانك ملي ايران نيز نقش مهمي در آن داشت از ايران خارج شد و تاكنون از بازگشت به تهران خودداري كرده است. رسانه هاي غربي از حضور وي در ويلايي در تورنتوي كانادا كه به نام خود وي است و از داشتن تابعيت كانادايي توسط وي خبر داده اند.
براساس اين گزارش گروه هاي معاند نظام جمهوري اسلامي ايران در كانادا نسبت به حضور وي در اين كشور اعتراض كرده اند و خواستار محاكمه وي به اتهام فعاليت در ايران شده اند.
يك نماينده اين گروه ها كه رويترز از آن با عنوان فعال حقوق بشر ياد كرده است گفت: ما مي خواهيم بدانيم آيا خاوري در كانادا جرمي انجام داده است. ما مي خواهيم بدانيم پولش را از كجا آورده و چگونه يك ويلايي 3 ميليون دلاري در كانادا خريده است. آيا او پولي پرداخت كرده و آيا وي واقعا براي دريافت تابعيت خود در كانادا حضور داشته يا اين كه در اين زمينه تقلبي صورت گرفته است.
اين فرد همچنين اين موضوع را مطرح كرد كه آيا فعاليت وي در ايران با سوگند وفاداري به كانادا و ملكه كه دريافت كنندگان تابعيت كانادايي بايد به آن التزام داشته باشند همخواني دارد يا نه.
براساس گزارش رويترز دولت كانادا هيچ گزارشي در مورد اين كه تحقيقات در مورد خاوري چه زماني به پايان مي رسد منتشر نكرده است.
به نظر مي رسد بحث تقلب در اخذ تابعيت، يك پوشش براي تخليه اطلاعاتي اين مدير سابق بانكي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14