(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 مهر 1390- شماره 20054

حمله ناتو در شرق افغانستان 115 كشته برجاي گذاشت
سيدحسن نصرالله : اسرائيل اگر حمله كند جنگ را از تل آويو شروع مي كنيم
آدرس غلط اردوغان به جهان اسلام (نگاه)
استقبال از هيلاري كلينتون با شعار مرگ بر آمريكا در اسلام آباد
حاميان ديروز قذافي مدعيان امروز ليبي
اعلام همبستگي 300 نهاد مدني وشخصيت مذهبي آمريكا باجنبش وال استريت
پس از 10 ماه سكوت شوراي امنيت سازمان ملل كشتار مردم توسط ديكتاتور يمن را محكوم كرد
سركوب شديد تظاهرات مخالفان سرمايه داري در ملبورن استراليا
جنگ و گريز در خيابان هاي آتن به دنبال تصويب طرح رياضت اقتصادي در مجلس يونان
در تظاهرات عليه بوش مردم كانادا : بوش را دستگير كنيد ، جنايتكار جنگي است
سازمان باسك اسپانيا پايان فعاليت مسلحانه خود را اعلام كرد



حمله ناتو در شرق افغانستان 115 كشته برجاي گذاشت

عمليات نظاميان ناتو در شرق اين كشور دست كم 115كشته و دهها زخمي به جا گذاشت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتدپرس، فرماندهي نيروهاي كمك به امنيت افغانستان (سياف) اعلام كردكه بر اثر عمليات گسترده ناتو در مناطق شرقي اين كشور 115 شبه نظامي كشته و دهها نفر مجروح شدند.
اين عمليات گسترده همزمان با ورود ناگهاني هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا به افغانستان بود.
كلينتون و كرزاي رئيس جمهور افغانستان در يك كنفرانس خبري مشترك شركت و تاكيد كردند كه طرفين مذاكراتي درباره پيمان استراتژيك داشته اند.
اين در حالي است كه معاون پيشين وزارت خارجه آمريكا گفت، كلينتون براي تامين منافع آمريكا به افغانستان و پاكستان سفر كرده است.

 



سيدحسن نصرالله : اسرائيل اگر حمله كند جنگ را از تل آويو شروع مي كنيم

دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرد، اگر اسرائيل قصد حمله به لبنان را داشته باشد تل آويو هدف حمله قرار خواهد گرفت.
سيدحسن نصرالله در نشستي كه با تعدادي از رهبران مقاومت داشت بر توانايي مقاومت در مقابله با هرگونه دست درازي و شيطنت رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.روزنامه الاخبار از اين ديدار پرده برداشت و نوشت، دبير كل حزب الله لبنان در اين ديدار به موشك هايي اشاره كرد كه تنها چهار تن از اعضاي مقاومت از وجود چنين موشك هايي اطلاع داشتند يعني خود سيدحسن نصرالله، عماد مغنيه و دو تن ديگر از فرماندهان نظامي مقاومت.به نوشته اين روزنامه سيدحسن نصرالله تاكيد كرد، كساني كه مي خواستند در جنگ 33 روزه استخوان مقاومت را بشكنند و خرد كنند اما مقاومت استخوان هاي ارتش اسرائيل را خرد كرد.

 



آدرس غلط اردوغان به جهان اسلام (نگاه)

سيدعلي ابراهيمي
ديروز كه باران اسلام خواهي مردم منطقه در خيابان هاي خاورميانه سرازير شد و ترك تازي هاي نظام ليبرال سرمايه داري غرب رو به افول گذاشت، كمتر كسي پيش بيني مي كرد اين امواج تا قلب اروپا كه نه، تا اطراف ساختمان «وال استريت» ايالات متحده آمريكا نيز پيش برود. رؤساي قبايل استكباري دنيا سرخوش از پيش بيني پخمه هايي چون «فوكوياما» و «ماكياولي» در رؤياي حاكميت بي چون و چراي خود بر كره زمين، پهلو به پهلو مي شدند، كه امواج بيداري اسلامي، خواب شيرين امپرياليسم را به كابوس مبدل كرد و سر تمامي سياست بازان دنيا را به طاق حيرت كوبيد.
خون به ناحق ريخته جواناني كه در ميدان «التحرير» مصر با نداي «الله اكبر» خروشيد و سيلي محكمي در گوش فراعنه نواختند، براي همه يك رويداد اعجاب برانگيز بود.
كمي آن طرف تر و در ليبي اگر بتوان نقطه امني براي سرهنگ فراري «معمر قذافي» پيدا كرد- كه بعيد است- اما بي شك ديكتاتور حاضر است تمامي خانواده و به خصوص محافظان از جان عزيزتر خويش را در معامله اي پيشكش كند تا شايد شبيه به نامبارك مصري درون قفس محبوس نشود.
زهي خيال باطل كه جناب خادم الحرمين تصور مي كند بحرين، عمق استراتژيك آل سعود است و خاكريزي براي دفاع از عربستان، اينها به خيالشان مي توانند با اعزام گارد ويژه اي كه براي قتل عام مسلمانان منامه درنظر گرفته اند، نظام پادشاهي خويش را تداوم بخشند.
اكنون سرزمين آل سعود حكم مسافرخانه اي را پيدا كرده است براي اخراجي ها و افرادي مثل «بن علي» تونسي و قطعاً براي «آل خليفه» و «ملك عبدالله» اردني نيز جاي خالي دارد.
با اين تفاصيل بعيد به نظر مي رسد كه كشورهاي عربي، ديگر رؤياي حكومت مادام العمري را براي خود و پسرانشان در سر بپرورانند و اينجاست كه بايد گفت؛ فقط ولايت فقيه است كه مي تواند علي الدوام بر جامعه سرپرستي داشته باشد. «ولي فقيه»، مجتهد عادلي است كه احكام اسلام را مراعات كرده و اگر برخلاف حكم خدا دستور دهد، با همان دستور از ولايت ساقط مي شود.
با اين همه، «رجب طيب اردوغان» كه داعيه اسلامگرايي داشت- در سفر اخيرش به مصر با علم به اينكه انقلاب مردم آنجا انقلابي است كه با شعائر اسلامي به پيروزي رسيده است- پيشنهاد مي كند، قانون اساسي مصر جديد را بر مبناي سكولاريسم بنويسند.
آخر اگر آمريكا و نظام هاي ليبرال سرمايه داري ضدمذهب، ارباب خوبي بودند و مي توانستند مزد نوكري گماشته هايشان را پرداخت كنند كه حال و روز ديكتاتورهاي منطقه اين نبود!
پس چگونه است كه در اين اوضاع و احوال «رجب سكولار اردوغان» براي آمريكايي ها نرد عشق مي بازد، حكومت سكولار به انقلابيون عرب پيشنهاد مي دهد و سپر موشكي ناتو را در خاك تركيه مستقر مي كند!
دولت تركيه كه همسو با رويكردهاي مداخله جويانه ناتو، نگرش جديدي را در قبال تحولات منطقه و جهان در پيش گرفته است و به زعم رهبرانش، مي خواهد موجبات پويايي خود را در عرصه سياست خارجي فراهم كند، در واقع اقدام به چيدن ميوه نارسي كرده است كه ذائقه ترك ها را به تلخي خواهد كشاند.
براي پاسخ به سياست هاي جاري و شترمرغي تركيه بايد نامه تاريخي حضرت امام (ره) به گورباچف روسي را به نخست وزير تركيه گوشزد و مرور كرد.
«شما اگر بخواهيد در اين مقطع با پناه بردن به كانون سرمايه داري غرب مشكلات خويش را حل كنيد، نه تنها دردي از جامعه خويش را دوا نكرده ايد كه ديگران بايد بيايند و اشتباهات شما را جبران كنند. بايد به حقيقت روي آورد.»
براي ما روشن است از اين پس سكولاريسم را بايد در موزه هاي تاريخ سياسي جهان جستجو كرد، چرا كه سكولاريسم جوابگوي هيچ يك از نيازهاي واقعي انسان نيست و با آن نمي توان بشريت را از بحران عدم اعتقاد به معنويت، كه اساسي ترين درد جامعه بشري در غرب و شرق است، به در آورد.
آري، فرياد معترضاني كه از اطراف ساختمان «وال استريت» در محله منهتن نيويورك به گوش مي رسد، گويي صداي شكستن استخوان هاي سكولاريسم و ليبرال سرمايه داري غرب است كه به وضوح شنيده مي شود.

 



استقبال از هيلاري كلينتون با شعار مرگ بر آمريكا در اسلام آباد

سرويس خارجي-
دانشجويان پاكستاني در اعتراض به مداخلات آمريكا در امور داخلي كشورشان و سفر غيرمنتظره وزير خارجه اين كشور به اسلام آباد با شعار مرگ بر آمريكا و كلينتون به خانه ات برگرد از وي استقبال كردند.
صدها نفر از دانشجويان پاكستاني در اعتراض به سفر هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا، رئيس سازمان سيا و هيئت همراه به پاكستان تظاهرات كردند و شعارهاي ضدآمريكايي سر دادند.
در اين تظاهرات اعتراض آميز كه در اسلام آباد پايتخت پاكستان صورت گرفت دانشجويان فرياد مي زدند، «برو آمريكا، برو» «مرگ بر آمريكا» ، «هيلاري به آمريكا برگرد».
رسانه هاي پاكستان از برگزاري تظاهرات مشابهي در شهرهاي كراچي، لاهور، پيشاور، مولتان و كويته خبر دادند.
به گزارش روزنامه انگليسي زبان «فرانتير پست» چاپ اسلام آباد، حزب جماعت اسلامي پاكستان نيز قرار است در اعتراض به سفر هيئت آمريكايي به پاكستان، حملات هواپيمايي بدون سرنشين آمريكايي به مناطق قبايلي اين كشور و اظهارات آمريكا مبني بر اقدامات نظامي يك جانبه در خاك پاكستان، فردا با تجمع در شهر پيشاور راهپيمايي و تظاهرات اعتراض آميز برگزار كنند.
اين تظاهرات ها در حالي صورت مي گيرد كه وزير خارجه آمريكا هشدار داد در صورتي كه اسلام آباد مبارزان ضد آمريكايي را سركوب نكند، آمريكا اقدامات يكجانبه اي را در پاكستان اتخاذ خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس «هيلاري كلينتون» در ديدار با «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير پاكستان پيامي را با اين محتوا منتقل كرد كه پاكستان بايد جنگجويان ضد آمريكايي را سركوب كند و يا در غير اين صورت، واشنگتن اقدامات يكجانبه اي را اتخاذ مي كند.

 



تلاش منفعلانه غرب براي بهره گيري از هلاكت ديكتاتور
حاميان ديروز قذافي مدعيان امروز ليبي

در پي انتشار خبر مرگ ديكتاتور ليبي به دست انقلابيون در شهر «سرت» موجي از شادي و پايكوبي سراسر اين كشور را دربرگرفت.
در پي قتل ديكتاتور ليبي به دست انقلابيون و شادي مردم اين كشور، آمريكا براي نفوذ دوباره در ليبي خيز برداشت. به گزارش خبرگزاري ها، لحظاتي پس از كشته شدن قذافي به دست انقلابيون در شهر سرت، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا در اظهاراتي مداخله جويانه، براي مردم ليبي خط و نشان كشيد و آينده مورد نظر آمريكا و غرب را به آنها ديكته كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، باراك اوباما، در يك كنفرانس خبري، در اظهاراتي فريبكارانه براي منحرف كردن افكارعمومي از حمايت هاي گسترده غربي ها از قذافي در دوره حكومت ديكتاتوري اش و روابط گرم و پنهاني ميان آنها گفت: قذافي با مشت آهنيني حكومت كرد و اكنون مي توان گفت كه رژيم وي براي هميشه سرنگون شده است.
رئيس جمهور رنگين پوست آمريكا كه در واكنش به كشته شدن قذافي، سخن مي گفت افزود: كشته شدن قذافي، صفحه دوره دردناك از تاريخ ليبي را درهم پيچاند.
باراك اوباما در اظهارات مداخله جويانه براي مردم ليبي خط و نشان كشيد و به آنها هشدار داد، بايد هر چه سريع تر براي پايان مرحله انتقالي و برگزاري انتخابات دموكراتيك و ساخت كشوري دموكراتيك همراه با فضايي تسامح به زعم اوباما، آماده شوند.
رئيس جمهور آمريكا در بخش ديگري از دولتمردان جديد ليبي خواست دمكراسي را براي مردم اين كشور به ارمغان بياورند. «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا كه در سفر غيرمنتظره اي در افغانستان به سر مي برد، از طريق گوشي هاي هوشمند طي يك مصاحبه تلويزيوني از مرگ قذافي مطلع شد.
مرگ قذافي
معمر قذافي ديكتاتور مخلوع ليبي سرانجام پس از يك ماه مقاومت در زادگاه خود در شهر «سرت»، همزمان با آزادسازي آن توسط يك جوان انقلابي به نام «احمد شيباني» به قتل رسيد.
براساس گزارش خبرگزاري ها، احمد شيباني جوان انقلابي ليبيايي سلاح كمري طلايي معمر قذافي را پس از بازداشت از دستش خارج كرد و با آن به زندگي ديكتاتور ليبي پايان داد.
اين در حالي است كه پيش از اين از خودكشي و كشته شدن معمر قذافي در شهر سرت در جريان درگيري شديد خبرهايي منتشر شده بود، اما تصاويري كه از شبكه هاي خبري دنيا پخش شد، نشان مي داد، قذافي ابتدا زنده بود و انقلابيون او را به صورت ايستاده گرفته بودند، اما در ادامه با قطع فيلم، عكس وي در حالي كه بر روي زمين افتاده است نشان داده شد.
شبكه «العربيه» با يكي از انقلابيون كه گفته مي شود، ابتدا او معمر قذافي را دستگير كرده است گفت وگو كرد، كه اين انقلابي گفت: قذافي براي جلوگيري از دستگيري به سرداب ها رفته و در آنجا مخفي شده بود، اما ما موفق به دستگيري او شديم.
به گفته اين انقلابي به سبب شدت تيراندازي و درگيري ها، قذافي از ناحيه سينه هدف اصابت گلوله قرار گرفت، و در نهايت بر اثر شدت جراحات وارده و خونريزي شديد مرد.
با اين حال، با توجه به شرايط دشوار حاكم در ميدان نبرد، احتمال اينكه يكي از انقلابيون خودسرانه سرهنگ را به ضرب گلوله كشته باشد، نيز وجود دارد و هرج و مرج و بي نظمي شديدي در زمان دستگيري قذافي در محل درگيري ها حاكم بوده است.
«عبدالله الباكر» رئيس شوراي انقلابيون طرابلس نيز تائيد كرد؛ معمر قذافي و معتصم قذافي در شهر سرت زنده بازداشت و در راه مصراته يا پس از انتقال به اين شهر كشته شدند.
وي درباره كشته شدن معمر قذافي و معتصم پسرش و نيز سيف الاسلام اظهار داشت: قذافي هرگز تصور نمي كرد، دست انقلابيون به او برسد و در اين توهم بود كه مي توان پيروز شد، چرا كه اطرافيان اطلاعات نادرستي به او مي داند.
الباكر متذكر شد: معتصم فرزند قذافي هم زنده بازداشت شده بود و به مصراته منتقل شد و شنيديم كه در مصراته كشته شد از سوي ديگر خبر كشته شدن سيف الاسلام فرزند قذافي ، وزير دفاع و چند تن از سران رژيم سابق ليبي منتشر شده است، اما رسانه هاي خبري فقط، تصاويري از جسد معتصم را به نمايش گذاشتند.
از سوي ديگر يك مقام رسمي در ليبي روز جمعه گفت: خاكسپاري جسد معمر قذافي، تا زمان انجام بررسي هاي دادگاه بين المللي كيفري به تعويق خواهد افتاد.
به گزارش «آسوشيتدپرس»، «محمد السايه» عضو ارشد شوراي انتقالي ليبي اظهار داشت: يك گروه بي طرف از خارج به كشور خواهند آمد تا اوراق رسمي را بررسي كنند.
السايه اضافه كرد: نيروهاي انقلابي پس از كشتن ديكتاتور سابق اين كشور، جسد او را از سرت به مصراته بردند و جسد وي طبق موازين اسلامي و بدون مراسم عمومي دفن خواهد شد.
اين در حالي است كه پيش از اين «عبدالسلام عليوه» يكي از فرماندهان شوراي ملي انتقالي ليبي روز جمعه اعلام كرد كه جسد قذافي يك روز پس از مرگش طبق موازين اسلامي دفن خواهد شد.
با اين حال با گذشت يك روز از مرگ قذافي، مردم مصراته و سراسر ليبي به جشن و شادماني خود از كشته شدن ديكتاتور ادامه مي دهند و انقلابيون ليبي نيز سجده شكر به جاي مي آورند.
براساس اين گزارش، تصاوير به نمايش گذاشته شده در رسانه هاي خبري جهان حاكي از به راه افتادن كاروان هاي شادي مردم ليبي در خيابان هاي مصراته، طرابلس است.
اما با اين حال كشته شدن ديكتاتور ليبي، معماهاي بسياري را لاينحل گذاشت و نقش غربي ها در طول چهار دهه حكومت قذافي در معما باقي ماند.
همچنين سرنوشت «امام موسي صدر» كه از 34 سال پيش تاكنون در ابهام باقي مانده است، بدون برجاي ماندن علائمي براي پاسخ به آن نامعلوم مي ماند.
محافل سياسي و خبري غرب كه تا سال گذشته از دوستان نزديك قذافي بودند، طي ديروز و همزمان با درج خبر مرگ قذافي، وي را حامي جبهه مقاومت ضدصهيونيستي و حتي نزديك به ايران معرفي مي كردند! اين در حالي است كه ديكتاتور ليبي پس از حل ماجراي هواپيماي لاكربي و فروپاشي شوروي در سال 1991، پيوند بسيار نزديكي با اروپا و آمريكا برقرار كرده بود و حتي در پي كوتاه آمدن قذافي از داشتن نيروگاه هاي هسته اي، به كشورهاي مستقل از جمله ايران پيشنهاد مي شد كه از مدل ليبي پيروي كنند.
علاوه بر اينها، دستگاه هاي اطلاعاتي «سيا»ي آمريكا و «ام.آي-6» با دستگاه اطلاعاتي قذافي پيوندهاي بسيار نزديكي داشتند و بسياري از متهمان مسلمان را غربي ها جهت شكنجه شدن، به ماموران اطلاعاتي قذافي تحويل داده بودند. پيوند اطلاعاتي دولت قذافي و غرب به قدري قوي بود، كه در پي پناهنده شدن «موسي كوسا» رئيس پيشين دستگاه اطلاعاتي ليبي و وزير خارجه وقت به انگليس، سران لندن و واشنگتن از اين شخص به خاطر همكاري ديرينه اش با آنها تشكر كرده بودند.
مقامات فرانسوي نيز با ادعاي نقش داشتن جنگنده هاي اين كشور در متوقف كردن كاروان قذافي، نسبت به نقش داشتن در ماجراي دستگيري و قتل ديكتاتور ليبي، اعلام كردند كه احساس افتخار مي كنند. اين در حالي است كه رهبران رياكار پاريس تا همين اواخر به دولت قذافي سلاح مي فروختند و شركت هاي فرانسوي در بخش نفت ليبي حضور بسيار پر رنگ داشتند. «هيلاري كلينتون» وزيرخارجه آمريكا و ديگر مقامات آمريكايي نيز مدعي شدند يك هواپيماي بدون سرنشين اين كشور در ماجراي دستگيري و قتل قذافي نقش داشت.مصادره قتل قذافي به نفع خود در حالي توسط سران ناتو صورت مي گيرد كه هواپيماهاي ناتو بارها انقلابيون را در جنگ 9 ماهه اخير ليبي هدف قرار داده اند.
به هر حال، مردم ليبي مسلمان هستند و هيچگاه حمايت غرب از قذافي را فراموش نمي كنند.

 



اعلام همبستگي 300 نهاد مدني وشخصيت مذهبي آمريكا باجنبش وال استريت

همزمان با گسترش دومينوي ضد سرمايه داري آمريكا، منابع خبري از پيوستن 300 نماد مدني و رهبر مذهبي به جنبش «وال استريت» خبر مي دهند.
«يونايتد پرس اينترنشنال» اعلام كرد، 300 جامعه و رهبر مذهبي ديگر به قيام ضد سرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» پيوستند و رسما از «ارزش هاي حاكم بر اين قيام» حمايت كردند.
اين در حالي است كه پيش از اين اتحاديه هاي كارگري، هنرپيشه هاي هاليوودي، هنرمندان بخش هاي مختلف آمريكا، كاميونداران، خلبانان، كاركنان بيمارستان ها، آتش نشانان، كاركنان دولت، دانشجويان، دانش آموزان، معلمان و حتي نيروهاي پليس به جمع اين قيام ضد سرمايه داري كه ابتدا از نيويورك و با هدف تسخير ساختمان بورس آمريكا آغاز شد، پيوسته بودند.
اين اعتصاب ها كه اكنون به جرات مي توان گفت سرتاسر آمريكا و حتي تمام پنج قاره را فرا گرفته، دولتمردان، بانكداران، ثروتمندان، غول هاي رسانه اي، شركت ها و كارخانه جات بزرگ و در يك كلام يك درصدي كه 99 درصد تمام جامعه را استثمار مي كنند را هدف قرار داده و خواستار برقراري دموكراسي واقعي و عدالت اجتماعي است.
معترضان از 26 شهريور ماه و با شعار «ما 99درصد هستيم»، خواستار توقف جنگ، دريافت ماليات از ثروتمندان، برچيده شدن نظام سرمايه داري و هستند.
واشنگتن پست اما در اين باره از تغيير ماهيت اهداف جنبش وال استريت از اقتصادي به اهداف سياسي خبر داد. خبرگزاري مهر با اعلام اين خبر نوشت: «جنبش وال استريت را اشغال كنيد» كه بصورت تركيبي از اعتراضات اجتماعي، اقتصادي بود، رفته رفته با حضور اتحاديه هاي بزرگ كارگري رنگ سياسي به خود گرفته است.
شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» نيز از ادامه حضور «هزاران مخالف نظام سرمايه داري» در خيابان هاي آمريكا و بسياري از كشورهاي دنيا مثل انگليس، هنگ كنگ، كانادا و خبر داد.
در همين رابطه ديروز كارگران و كاركنان مخابرات آمريكا عليه شركت مخابراتي «وريزون» تظاهرات كرده و تاكيد كردند طي هفته هاي آينده با تكرار اين تظاهرات براي رسيدن به هدف جنبش تلاش خواهند كرد. شمار زيادي از معترضان آمريكايي نيز همچنان در پارك «زاكوتي» چادر زده و با برنامه ريزي روزانه، تجمعات و اعتراض ها را همچنان پيگيري و اجرا مي كنند.

 



پس از 10 ماه سكوت شوراي امنيت سازمان ملل كشتار مردم توسط ديكتاتور يمن را محكوم كرد

سرويس خارجي-
اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل بر كناره گيري علي عبدالله صالح از قدرت تاكيد كردند.
اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل سرانجام پس از 10 ماه سكوت در برابر كشتارمردم يمن توسط مزدوران حكومت علي عبدالله صالح روز گذشته قطعنامه اي در محكوميت كشتارها توسط نيروهاي امنيتي رژيم علي عبدالله صالح صادر كردند. در اين قطعنامه از علي عبدالله صالح خواسته شده كه از قدرت كناره گيري كند و طرح شوراي همكاري خليج فارس براي انتقال مسالمت آميز قدرت را امضا كند. در اين طرح همچنين كليه عوامل و كساني كه در كشتار مردم بي گناه يمن دست داشته اند بايد محاكمه و مجازات شوند.
قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل در واقع همان پيش نويس پيشنهادي از سوي انگليس بود كه به تصويب اكثريت آرا رسيد.
روسيه و چين نيز كه در مقابل قطعنامه شوراي امنيت عليه سوريه از حق وتو استفاده كردند نسبت به اين قطعنامه راي مثبت دادند و از علي عبدالله صالح خواستند به كشتارها پايان و از حكومت كنار برود.اين در حالي است كه انقلابيون يمن با برگزاري تظاهرات تحت عنوان جمعه پيروزي تاكيد كردند كه تا سرنگوني علي عبدالله صالح به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.
معترضان يمني همچنين تصريح كردند كه ديكتاتور با زبان خوش كنار نمي رود و بايد شوراي امنيت با هر وسيله ممكن وي را از قدرت سرنگون كند.
از سوي ديگر تظاهرات مخالفان عليه حكومت علي عبدالله صالح روز گذشته در حالي صورت گرفت كه مزدوران حكومتي به سوي تظاهركنندگان حمله و تعداد زيادي را مجروح كردند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كه خون هايي كه ريخته شده به هيچ وجه به هدر نخواهد رفت و عبدالله صالح به زودي محاكمه خواهد شد.
علي عبدالله صالح از زمان بازگشت از عربستان خشونت عليه تظاهركنندگان را تشديد كرده است.
بحرين
دبيركل جنبش احرار بحرين اظهار داشت، بسياري از مخالفان كه در زندان هاي رژيم آل خليفه زنداني شده و شكنجه شده اند اعتراف كردند كه توسط ناصر پسر پادشاه بحرين شكنجه شده اند و او شخصا مسئوليت شكنجه آنها را برعهده داشته است.سعيد شهابي افزود، براي خاندان آل خليفه شيعه و سني تفاوتي نمي كند و هركس خواستار احقاق حقوق خود باشد و دربرابر جنايات اين خاندان قد علم كند به شدت سركوب خواهد شد.
وي تاكيد كرد، به خدمت گرفتن مزدوران كشورهاي ديگر در بحرين نشان دهنده درماندگي رژيم آل خليفه است.

 



سركوب شديد تظاهرات مخالفان سرمايه داري در ملبورن استراليا

تظاهرات ضد سرمايه داري در ملبورن استراليا با حمله پليس ضد شورش به خشونت كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ديروز پليس استراليا با حمله به معترضان جنبش ضد سرمايه داري«ملبورن را اشغال كنيد» اقدام به سركوب و بازداشت گسترده آنها كرد.براساس اين گزارش، پليس ضد شورش «ملبورن» با حمله به انبوه جمعيت معترضان كه حدود يك هفته است در ميدان اصلي شهر تجمع كرده و همچون معترضان آمريكايي جنبش«وال استريت را اشغال كنيد» خواستار جايگزيني يك نظام عادلانه اقتصادي و سياسي و همچنين حل بحران اقتصادي هستند، تعدادي از مردم را نيز مجروح كرد.
اين گزارش در ادامه مي افزايد، معترضان دومين شهر بزرگ استراليا كه خود را بخشي از جنبش جهاني اشغال وال استريت مي دانند، به دنبال تصرف و تحصن بلند مدت در ميدان اصلي شهر هستند. شمار زيادي از معترضان پس از دستگيري و ضرب و شتم روي زمين كشيده و با انتقال به خودروهاي مخصوص به بازداشتگاه منتقل شدند.
در بخشي از اين گزارش مي خوانيم؛ در حالي كه تصاوير زيادي از بازداشت و انتقال وحشيانه معترضان به داخل خودروهاي مخصوص در حال دست به دست شدن در تلفن هاي همراه مردم استرالياست، سخنگوي پليس ايالت «ويكتوريا» در واكنش به خبر بازداشت و مجروحيت معترضان اظهار بي اطلاعي كرد!

 



جنگ و گريز در خيابان هاي آتن به دنبال تصويب طرح رياضت اقتصادي در مجلس يونان

تصويب لايحه جديد رياضت اقتصادي در پارلمان يونان، خيابان هاي آتن را به آتش و خون كشاند.
بي توجهي مقامات يونان به اعتراض هاي گسترده مردم اين كشور عليه سياست هاي اقتصادي و تصويب پي در پي لايحه هاي رياضت اقتصادي ديكته شده از سوي اتحاديه اروپا، سرانجام «آتن» را براي چندمين بار طي ماه هاي اخير به صحنه درگيري شديد بين پليس ضد شورش و معترضان تبديل كرد.
روز پنج شنبه كه هزاران نفر از مردم آتن مقابل ساختمان پارلمان تجمع كرده و خواستار توقف تصويب لايحه جديد رياضت اقتصادي بودند، ناگهان با شنيدن خبر تصويب اين لايحه، خشمگين شده به سمت پارلمان حمله كردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، در اين بين صدها نفر نقابدار كه برخي آنها را «طرفداران كمونيست» مي نامند نيز وارد معركه شده و اقدام به ضرب و شتم معترضان سياست هاي اقتصادي دولت شدند. شدت اين درگيري ها به اندازه اي است كه گزارش شده دست كم يك نفر ازمردم كشته و بيش از 80تن نيز مجروح شده اند.
شمار زيادي از مردم نيز بازداشت و به زندان منتقل شدند.
يونان كه مدتهاست طعم تند اعتصاب هاي بسيار گسترده و سراسري را مي چشد، هفته آينده نيز شاهد پيوستن «اتحاديه هاي كارگري» به جمع اعتصابيون خواهد بود.
دبير كل اتحاديه كاركنان دولت يونان با اعلام اين خبر تصريح كرد: سوسياليست هاي حاكم بر كشور هيچ اهميتي به نارضايتي مردم نمي دهند و پي در پي با تصويب لايحه هاي گوناگون رياضت اقتصادي، فشارها بر مردم را افزايش مي دهند.
به گزارش ايرنا، تصويب اين لايحه يعني، هزينه هاي تامين اجتماعي و دستمزدها به شدت كاهش يافته و هزاران نفر نيز به خيل عظيم بيكاران اين كشور افزوده مي شوند.
دولت بحران زده سوسياليست يونان براي آنكه بتواند از وام هاي 8 ميليارد يورويي اروپا بهره مند شود بايد طرح رياضت اقتصادي را اجرا كند.
براساس طرحي كه پيش از اين در اتحاديه اروپا تصويب شده است، آتن 110 ميليارد يورو وام اتحاديه را در قالب وجوه 8 ميليارد يورويي دريافت مي كند؛ اما براي دريافت اين مبالغ بايد سياست هايي را براي كاهش كسري بودجه خود و حل بحران بدهي هايش اجرا كند.
از ايتاليا نيز خبر مي رسد، كاركنان بخش حمل و نقل راه آهن اين كشور در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت دست از كار كشيدند تا خيابان هاي اين كشور بار ديگر شاهد سرگرداني هزاران نفر از مردم باشد. اجراي رياضت هاي اقتصادي، دليل اصلي برگزاري اين اعتصاب سراسري عنوان شده است.
اتحاديه كارگري «فنلاند» نيز ديروز در اعتراض به شرايط كاري و پائين بودن دستمزدها دست به يك اعتصاب گسترده زد. به نوشته خبرگزاري فرانسه، سي هزار نفر از كاركنان بخش فناوري و فلزات اين كشور (كاركنان بيش از چهل شركت) همزمان دست از كار كشيدند.

 



در تظاهرات عليه بوش مردم كانادا : بوش را دستگير كنيد ، جنايتكار جنگي است

همزمان با سفر رئيس جمهور اسبق آمريكا به كانادا، شهروندان اين كشور با برپايي تظاهرات خواستار دستگيري وي به جرم جنايات جنگي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، همزمان با سفر جرج بوش، رئيس جمهور پيشين آمريكا به غرب كانادا براي شركت در يك كنفرانس اقتصادي، ده ها نفر از مردم اين كشور نزديك محل برگزاري اين كنفرانس تجمع كرده و خواستار دستگيري وي شدند.معترضان با متهم كردن «بوش» به ارتكاب جنايات جنگي خطاب به مقامات كانادايي فرياد مي زدند «بوش را دستگير كنيد.»
به نوشته خبرگزاري فرانسه، بوش كه به همراه بيل كلينتون، در اين كنفرانس شركت كرده بود، با مشاهده جمعيت و شعارهاي آنها مجبور به استفاده از درب پشتي ساختمان شد. ده ها نيروي پليس نيز باحضور در اطراف اين ساختمان، مسئوليت تامين امنيت محل را برعهده گرفته بودند.
براساس اين گزارش گروهي از معترضان با پوشيدن لباس هاي زندانيان «گوانتانامو» دست نوشته هايي حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود. شكنجه گران و مجرمان در كانادا جايي ندارند؛ بوش! از كشور ما برو بيرون و...» .برخي معترضان نيز با به سر كردن ماسك «كاندوليزا رايس، وزير خارجه پيشين آمريكا و جرج بوش» خشم و نفرت خود از حضور آنها در كشورشان را به نمايش گذاشتند.به گزارش فارس، فعاليت ها عليه سفر بوش به كانادا از يك هفته قبل با پشتيباني سازمان عفو بين الملل آغاز شده است. اين سازمان از مقامات كانادايي درخواست كرده كه بوش را بازداشت و وي را به اتهام «جنايات جنگي» و انجام «شكنجه» محاكمه كند.
كانادا كشوري است كه كنوانسيون منع شكنجه سازمان ملل را پذيرفته است از اين سو سازمان عفو بين الملل اين كشور را در زمينه اقدام قضايي عليه بوش مسئول مي داند.

 



سازمان باسك اسپانيا پايان فعاليت مسلحانه خود را اعلام كرد

سازمان جدايي طلب باسك اسپانيا (اتا) به طور رسمي از پايان فعاليت هاي مسلحانه خود در اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، سازمان اتا رسما اعلام كرد كه به تمام فعاليت هاي مسلحانه خود در اسپانيا پايان داده است.
در اين ارتباط سه تن از اعضاي «اتا» در حالي كه ماسك سفيد به صورت داشتند، طي يك پيام ويديويي اعلام كردند كه به طور جدي متعهد به پايان منازعات خشونت آميز خود با دولت هستند.
اعضاي گروه اتا به طور همزمان از دولت هاي فرانسه و اسپانيا گفت وگوهاي مستقيم براي حل بحران و مشكلات منطقه باسك را خواستار شدند.
موضع جديد باسك در حالي اعلام مي شود كه اندكي پيش از اين، كنفرانس بين المللي صلح با هدف پايان اقدامات اتا و با حضور ميانجي گران خارجي تشكيل شده بود.
«كوفي عنان» دبيركل سابق سازمان ملل، يكي از اعضاي حاضر در اين نشست بين المللي بود كه از اين سازمان خواست هرچه سريعتر به اقداماتش پايان دهد.
«خوزه رودريگز زاپاترو»، نخست وزير اسپانيا در اولين موضع گيري خود نسبت به اين مسئله، از پيروزي دموكراسي و قانون خبر داد.
زاپاترو همچنين، ابراز اميدواري كرد كه منطقه باسك بتواند آينده اي بدون ترس و هراس را در آزادي و صلح آغاز كند.
گروه جدايي طلبان مسلح باسك ژانويه گذشته (دي ماه) پس از بيش از 40 سال اعلام آتش بس كرد. اما سياستمداران اسپانيايي با رد اين اقدام اعلام كرده بودند اتا همچنان يك خطر بالقوه تلقي شده و بايد منحل شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14