(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 مهر 1390- شماره 20054

حمله انتحاري ناموفق تروريست ها در موگاديشو به مقر امدادگران هلال احمر
احمدي مقدم : همكاري با شبكه هاي ماهواره اي منوط به تأييد وزارت ارشاد است
نجات 60 سرنشين شناور كوشا مفقودشدگان تا 24 ساعت اكسيژن دارند
بازار داغ همسريابي در چين
حاجي بابايي: هيچ دانش آموزي در جهان 6 روز هفته به مدرسه نمي رود
قتل سرباز 18 ساله ايراني با ادعاي تجاوز به مرز جمهوري آذربايجان
مهلت 5 ماهه به خودروسازان براي توليد خودروهاي يورو 4
رئيس سازمان محيط زيست پيش از خلف وعده با خبرنگاران:
مشكل ريزگردها و محيط بان در آستانه اعدام را حل مي كنيم
نجات 122 نفر از برج 30 طبقه آتش گرفته
5 كشته و زخمي در تصادفات جاده سيرجان- شيراز
حادثه رانندگي در محور الشتر- خرم آباد 5 كشته و 2 زخمي بر جاي گذاشت
معافيت تحصيلي براي بعضي از دانشگاه ها صادر نمي شود
در گرگان مامور فداكار، سارقان مسلح را ناكام گذاشت
دستگيري مامور قلابي سرشماري در نوشهر
بزرگراه شهيد زين الدين آماده بهره برداري شد
صنف لوازم خانگي از امين حضور مي رود



حمله انتحاري ناموفق تروريست ها در موگاديشو به مقر امدادگران هلال احمر

عمليات انتحاري عوامل تروريستي در سومالي در انفجار محل استقرار تيم پزشكي و امدادگران هلال احمر در موگاديشو ناكام ماند.
پويا حاجيان مدير كل روابط عمومي هلال احمر كشورمان در خصوص جزئيات اين حادثه گفت: شامگاه 27 مهرماه حوالي ساعت 25:20 به وقت محلي صداي انفجار مهيبي از مقابل محل استقرار نيروهاي امدادي و درماني هلال احمر ايران در كشور سومالي به گوش رسيد كه بنا بر بررسي هاي انجام شده اين انفجار ناشي از انجام عمليات انتحاري به قصد كمپ محل استقرار امدادگران ايران بوده است.
خوشبختانه بر اثر اين انفجار آسيبي به امدادگران، پزشكان و نيروهاي حاضر در محل نرسيد اما در ورودي و شيشه هاي ساختمان به كلي آسيب ديد.
تروريست ها پس از درگيري با نيروهاي امنيتي حاضر در كمپ، به سمت ساختمان محل استقرار نيروهاي هلال احمر ايران حركت كرده و يكي از آن ها با منفجر كردن كمربند انتحاري به هلاكت رسيد و تروريست ديگر نيز از محل متواري شد.
حاجيان تاكيد كرد: در آخرين تماسي كه با اعضاي اعزامي جمعيت هلال احمر در سومالي برقرار كرديم تيم هاي امدادي و پزشكي كشورمان با وجود اين حمله بدون هيچ مشكلي همچنان به روند كمك خود در سومالي ادامه مي دهند.
همزمان با اين حادثه چند حمله ديگر نيز در موگاديشو در ديگر نقاط سومالي رخ داده است كه تاكنون هيچ گروهي مسئوليت اين حملات را برعهده نگرفته است.
حاجيان خاطر نشان كرد: در حال حاضر 10 نفر از اعضاي تيم هاي پزشكي و امدادي، پشتيباني و حوزه بين الملل هلال احمر كشورمان در سومالي مشغول ارائه خدمات بشردوستانه هستند.
جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در جريان كمك رساني به مردم قحطي زده سومالي تاكنون نزديك به 6هزار تن از كمك هاي بشردوستانه خود را به اين كشور ارسال كرده است و با ايجاد 20 كمپ و 6 درمانگاه سيار و يك درمانگاه ثابت به ارائه خدمات بهداشتي، درماني و اسكان به قحطي زدگان سوماليايي مي پردازد.

 



احمدي مقدم : همكاري با شبكه هاي ماهواره اي منوط به تأييد وزارت ارشاد است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: همكاري بازيگران و مستندسازان و... با شبكه هاي ماهواره اي منوط به دريافت مجوز و هماهنگي با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي مقدم با اشاره به حضور برخي از بازيگران در شبكه هاي ماهواره اي با بيان اينكه پليس بر طبق قانون عمل مي كند، گفت: افرادي كه مايل به فعاليت در اين شبكه ها هستند بايد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هماهنگ و مجوزهاي لازم را كسب كنند و هر كسي كه مجوز لازم را نداشته باشد، نمي تواند در داخل و خارج مرزهاي ايران كار توليدي انجام داده يا دفتر نمايندگي داير كند.
وي با بيان اينكه شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان در خارج از كشور با اهداف مختلف تاسيس و براساس مقررات كشورهاي تاسيس كننده فعاليت مي كنند، گفت: طبيعتا مقرراتي در مورد همكاري با اين شبكه هاي ماهواره اي وجود دارد.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: همكاري مستندسازان، بازيگران و... با اين شبكه هاي ماهواره اي منوط بر آن است كه آن شبكه ها اهدافي را عليه نظام در داخل كشور تعقيب نكنند. به گفته احمدي مقدم، اگر اين شبكه ها برنامه اي عليه نظام بسازند، طبيعتا همراهي با آنان مشكل دارد.
احمدي مقدم شبكه هاي VOA و BBC را بازوهاي دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا نظير سيا و... عنوان كرد و گفت: همكاري با اين شبكه ها همكاري با رسانه نيست، بلكه همكاري با سرويس هاي امنيتي دشمن است كه طبعا در اين موارد وزارت اطلاعات نظارت و برخوردهاي لازم را دارد.

 



نجات 60 سرنشين شناور كوشا مفقودشدگان تا 24 ساعت اكسيژن دارند

مديرعامل پارس جنوبي از استقرار 20 آمبولانس و 15 پزشك متخصص در محل حادثه براي نجات 13 سرنشين مفقود شده شناور «كوشا يك» خبر داد.
سيد پيروز موسوي در گفت وگو با خبرنگار فارس در عسلويه اظهار كرد: تمام نيروهاي امدادي از دريا و هوا در پي نجات جان سرنشينان مفقود هستند.
وي افزود: نيروهاي امدادي از تمام مناطق استان و استان هاي همجوار به پارس جنوبي اعزام شده اند و اميدوار هستيم با تلاش هاي صورت گرفته به نتايج مورد نظر دست پيدا كنيم.
فرمانده عملياتHSE، پدافند غيرعامل و مديريت بحران منطقه ويژه پارس از استقرار 20 آمبولانس مجهز و 15 پزشك متخصص براي نجات مصدومان احتمالي خبر داد و خاطرنشان كرد: همزمان با عمليات انتقال نجات يافتگان شناور كوشا يك به ساحل عسلويه، 20 دستگاه آمبولانس به اسكله خليج نايبند اعزام شده و 15پزشك متخصص نيز استقرار دارند كه اميدوار هستيم به موفقيت لازم برسيم.
موسوي تصريح كرد: تعداد 60 نفر از نجات يافتگان شناور ياد شده در مدت يك ساعت در مركز اورژانس و كلينيك پزشكي منطقه ويژه پارس مداوا شدند و بلافاصله در محل مهمانسراي سيراف و كمپ 2 سازمان منطقه ويژه پارس اسكان داده شدند.
وي با بيان اينكه وضعيت جسمي تمام نجات يافتگان خوب گزارش شده است، عنوان كرد: تمام امكانات براي نجات مفقودان به كار گرفته شده و هيچ فرصتي را هدر نخواهيم داد و اميدوار هستيم با دعاي خير مردم به نتيجه مطلوب برسيم.
براساس اين گزارش، شناور «كوشا يك» عصر پنجشنبه با 73 مسافر در 15 مايلي بندر عسلويه غرق شد كه تا آخر همان شب 60 نفر از سرنشينان شناور مزبور نجات يافتند. به گفته مسئول روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر 6 نفر از 13سرنشين مفقود شده شناور «كوشا يك» در عمق 77 متري در اتاقك شيشه اي شناور مزبور گرفتار شده اند كه تا لحظه تنظيم خبر زنده بوده اند.
حسين پورقيومي به ايرنا گفت: دو گروه غواصي از جزيره لاوان و سكوي نفتي راشد براي نجات اين افراد به منطقه اعزام شدند. به گفته پورقيومي، اكسيژن لازم براي زنده ماندن اين افراد تا 24 ساعت در اتاقك وجود دارد.
مسئول روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر درباره علت غرق شدن شناور كوشا يك گفت: اين شناور به دليل بارگيري بيش از ظرفيت در امواج دريا غرق شد.
گفتني است در بين افراد نجات يافته از اين حادثه 15 تبعه خارجي به چشم مي خورد.
آخرين خبرها حاكي است كه 3 فروند بالگرد براي شركت در عمليات جست وجو و نجات افراد مفقود شده به محل حادثه اعزام شده اند.

 



بازار داغ همسريابي در چين

چيني ها اگر احساس تنهايي كنند و همسر مناسب خود را پيدا نكنند، سري به بازار همسريابي در شانگهاي مي زنند.
دختري هستم متولد 1981 با 160 سانتيمتر قد داراي تحصيلات عاليه، مدير پروژه در يك شركت خارجي با حقوق بالا، بدنبال فردي هستم متولد سالهاي 1974 الي 1982 كه در قبال خانواده خود مسئوليت پذير باشد.»
تنها يك نمونه از تبليغاتي است كه در اين بازار پررونق خواهيد ديد. به گزارش باشگاه خبرنگاران مردان و زنان مجرد به همراه والدين خود به اين مكان مي آيند تا همسر آينده خود را بيابند. و تعداد زيادي نيز براي گذاشتن تبليغ خود در اين مكان تردد مي كنند. بدليل اينكه چيني هاي جوان بسيار پرمشغله هستند، اين نوشته ها اغلب توسط والدينشان نصب مي شود.

 



حاجي بابايي: هيچ دانش آموزي در جهان 6 روز هفته به مدرسه نمي رود

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: هيچ دانش آموزي در جهان 6 روز هفته به مدرسه نمي رود و جايگاه معلمي كارمندي نيست.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در مراسم گراميداشت هفته پيوند اوليا و مربيان كه در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد با اعلام اين مطلب تصريح كرد: براساس سياست هاي آموزش و پرورش، معلم، كارمند نيست بلكه از جايگاه آموزشي، پژوهشي و تحقيقاتي برخوردار است و بايد به او از جايگاه استادي نگريست.
وي تاكيد كرد: به همين خاطر است كه طبق ماده 78 قانون مديريت خدمات كشوري تمام كارمندان موظف هستند در 6 روز به مدت 44 ساعت كار كنند و حال آنكه در همين ماده قانوني دو قشر معلم و اساتيد دانشگاه مستثني شده اند.
حاجي بابايي افزود: طبق مصوبه هيئت دولت، روز پنج شنبه «روز خانواده و تربيت» است و مقرر شده است در اين روز تمام دستگاه هاي اجرايي در امر تربيت به خانواده ها كمك كنند.
حاجي بابايي با اعلام انتظار جامعه از آموزش و پرورش و خانواده مبني بر تربيت دانش آموزي طراز جمهوري اسلامي ايران و پژوهشگر، تصريح كرد: بر همين اساس معلم به عنوان كسي كه پژوهشگر مي سازد، نبايد كارمند ناميده شود.
وزير آموزش و پرورش تقويت و استحكام جايگاه خانواده را از راهكارهاي مبارزه با جنگ نرم دشمن دانست و با اشاره به تبعات زندگي شهري امروز و آپارتمان نشيني گفت: در بسياري از خانواده ها پدر و مادر و دانش آموز 6 روز هفته را به طور كامل در خارج خانه مشغول فعاليت هستند و به ناچار در روز جمعه به كارهاي عقب افتاده خود مي پردازند و فرصت صله رحم، همنشيني و صحبت با يكديگر را ندارند.
وي با اشاره به اينكه تمام حوزه هاي علميه و دانشگاه هاي كشور در روزهاي پنج شنبه تعطيل هستند، افزود: در سراسر جهان هيچ دانش آموزي 6 روز هفته در كلاس درس حاضر نمي شود.
حاجي بابايي اضافه كرد: گفته شده است با تعطيل شدن روزهاي پنج شنبه، تعطيلات معلمان بسيار زياد مي شود، سوال اين است چرا اين كارشناسان اين مباحث را براي اساتيد دانشگاه مطرح نمي كنند؟
وزير آموزش و پرورش افزود: كار معلم آموزشي، پرورشي، پژوهشي، و تحقيقاتي است و هر كارشناسي كه قصد دارد كار معلم را بررسي كند بايد وظايف او را با وظايف استاد دانشگاه مقايسه كند.


 



قتل سرباز 18 ساله ايراني با ادعاي تجاوز به مرز جمهوري آذربايجان

در حالي كه چند روزي است استكبار با حربه هاي مختلف عليه جمهوري اسلامي ايران اتهام زني مي كند، در يك حادثه جديد و در مرز آذربايجان، با كشتن سرباز ايراني تهمت زني هاي جديدي كليد خورد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، فرمانده مرزباني استان اردبيل پنج شنبه در پي به شهادت رسيدن سرباز 18 ساله در مرز پارس آباد در جمع تعدادي از خبرنگاران اردبيل اظهار داشت: روز چهارشنبه در حوزه استحفاظي هنگ مرزي پارس آباد يك نفر از سربازان ما بدون سلاح و مهمات و با گم كردن راه وارد حريم مرزي جمهوري آذربايجان شده كه سربازان مرزباني كشور مقابل به طرز ناجوانمردانه اي وي را به رگبار بسته اند.
سيدمجتبي موسوي خاطرنشان كرد: سربازان هنگ مرزي كشور مقابل ادعا مي كردند كه اين سرباز با ما درگير شده اما بعد از شهادت و انتقال اين سرباز اهل لرستان به بيمارستان بيله سوار مشخص شد نه تنها هيچ سلاح و مهماتي همراه وي نبوده بلكه يك اشتباه و عمل سهو سبب ورود اين سرباز به مرز جمهوري آذربايجان شده است.
فرمانده مرزباني استان اردبيل يادآور شد: بعد از اين حادثه مسئولان مرزباني جمهوري اسلامي ايران در منطقه پارس آباد ملاقاتي را با مرزباني كشور مقابل انجام دادند و مقرر شد براي بررسي دقيق صحنه، هيئتي از فرماندهي جمهوري آذربايجان و فرماندهي مرزباني جمهوري اسلامي ايران به مرز سفر كرده و از طريق ديپلماتيك اين موضوع بررسي شود.

 



مهلت 5 ماهه به خودروسازان براي توليد خودروهاي يورو 4

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: خودروسازان براي توليد خودروهاي يورو 4 فقط 5 ماه مهلت دارند.
به گزارش فارس يوسف رشيدي افزود: با اين وجود به نظر مي رسد خودروسازان همچنان دست روي دست گذاشته اند.
رشيدي اظهار كرد: در حالي كه قرار بود خودروسازان از سال 89 به سمت استاندارد يورو 3 حركت كنند اما به بهانه عدم وجود سوخت استاندارد يك مهلت دو ساله گرفتند و مقرر شد از ابتداي سال 91 محصولات خود را با استاندارد يورو 4 توليد كنند.
وي با طرح اين سؤال از خودروسازان كه برنامه آن ها براي توليد خودروهاي با استاندارد يورو 4 چيست، تصريح كرد: به نظر مير سد خودروسازان قصد دارند درخواست تمديد مهلت كرده و محصولات خود را كماكان با استاندارد يورو 2 توليد كنند.
رشيدي تاكيد كرد: در شرايطي كه 5 ماه بيشتر به مهلت توليد خودروهاي با استاندارد يورو 4 باقي نمانده، زمان آن فرا رسيده تا خودروسازان اعلام كنند كدام يك از محصولات آن ها از ابتداي سالب 91 با اين استاندارد توليد مي شود.
وي اضافه كرد: به نظر مي رسد از ابتداي سال 91 جدال بر سر سوخت استاندارد و خودرو استاندارد دوباره شروع مي شود و اين در حالي است كه توليد آلودگي در خودروهاي با استاندارد يورو 2 بيش از دو برابر خودروهايي است كه از استاندارد يورو 4 برخوردارند.

 



رئيس سازمان محيط زيست پيش از خلف وعده با خبرنگاران:
مشكل ريزگردها و محيط بان در آستانه اعدام را حل مي كنيم

اهواز- خبرنگاركيهان:
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور، از برنامه ريزي جهت تثبيت يك ميليون هكتار از كانون هاي اصلي ريزگردهاي عراق خبر داد.
محمدجواد محمدي زاده در جمع خبرنگاران گفت: بنابر موافقت دوجانبه بين ايران و عراق، هزينه روش هاي بيولوژيك و مالچ پاشي توسط دولت عراق تامين خواهد شد و عمليات مهندسي، طراحي و اجرا نيز از طرف جمهوري اسلامي ايران عملي خواهد شد.
بنا به گفته محمدي زاده، كشورهايي نظير عراق، سوريه، قطر، كويت، اردن و عربستان از كانون هاي اصلي ريزگردها هستند و ايران تنها پنج درصد از كانون ريزگردها را به خود اختصاص داده است.
وي اظهار داشت: طي 10روز آينده، هيئتي از كشورمان به عراق عازم خواهد شد تا بدين وسيله زمين هاي توليدكننده ريزگرد در اين كشور و مخصوصا كربلا را به عنوان يكي از كانون هاي اصلي ريزگرد مورد بررسي قرار دهند.
رئيس سازمان محيط زيست در مورد صدور حكم اعدام براي نجات جان محيط بان منطقه حفاظت شده دنا كه به تازگي از سوي ديوان عدالت اداري مورد تاييد قرار گرفته نيز گفت: حادثه اي كه منجر به قتل شكارچي غيرقانوني مستقر در منطقه حفاظت شده دنا شد، قتل عمد محسوب نمي شود و سازمان محيط زيست نيز محكوميت اين محيط بان را قبول ندارد. اما از آنجا كه حاكم و قاضي آن را صادر كرده اند، درصدد اثبات بي گناهي مامورمان هستيم.
محمدي زاده افزود: سازمان حفاظت از محيط زيست با استفاده از سرشاخه هاي رودخانه كارون براي مصارف غير از آب نوشيدني مخالف است و اين در حالي است كه وزارت نيرو قصد اجراي انتقال يك ميليارد و100ميليون مترمكعب آب از سرشاخه كارون به فلات مركزي براي مصارف گوناگون را دارد.
رئيس سازمان محيط زيست پس از پايان سخنراني خود، حاضر به پاسخ دادن به پرسش خبرنگاران حاضر در محل نشد.
محمدي زاده كه وعده انجام مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران را به حضور در ميهمانسراي محل اقامت خود موكول كرده بود، بنا به دلايل نامعلومي حاضر به برگزاري جلسه نشد.
اين خلف وعده رئيس سازمان محيط زيست باعث شد پرسش هايي نظير اينكه چگونه است كه وي خبر قطع ورود فاضلاب به كارون را تاييد كرد حال آنكه اين امر متوقف نشده و حتي پسماند تصفيه خانه ها نيز به اين رودخانه همچنان روان هستند.
علاوه بر دو مورد ياد شده بالا، به دليل عدم حضور محمدي زاده در جلسه خبري، پاسخ به دو پرسش بي مشكل بودن تالاب شادگان و علت توقف مرحله دوم آبگيري سد گتوند نيز بدون جواب ماند.

 



نجات 122 نفر از برج 30 طبقه آتش گرفته

به دنبال بروز آتش سوزي در برج 30 طبقه تجاري-مسكوني نگين رضا واقع در بلوار اشرفي اصفهاني با تلاش آتش نشانان 122 نفر نجات پيدا كردند.
به گزارش فارس، آتش سوزي از يك رستوران سنتي در طبقه همكف و ضلع شمالي اين برج شروع شد و دود ناشي از آن تمام طبقات را فرا گرفت.
وقوع اين حادثه در روز پنج شنبه به سامانه 125 اطلاع رساني شد و آتش نشانان ايستگاه هاي 55، 80 ، 34 و 10 به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسي، بالابر، نردبان و تانكر آب بلافاصله به سوي محل اعلام شده حركت كردند.
داود درويش زاده مدير منطقه چهار عمليات كه از همان لحظات اوليه در محل حادثه حضور يافته و بر عمليات آتش نشانان نظارت داشت، گفت: آتش نشانان بي درنگ همه ساكنان اين مجتمع را به بيرون از ساختمان انتقال دادند و پس از آن با استفاده از تجهيزات ايمني و نجات از جمله دستگاه تنفسي وارد كانون آتش سوزي در طبقه همكف و رستوران سنتي كه 350 متر مربع مساحت داشت، شدند.
وي افزود: متاسفانه چيدمان ابزار آلات چوبي و تزئيات به كار رفته در رستوران به نحوي بود كه منجر به گسترش آتش سوزي در همان لحظات اوليه و نيز سرايت آتش به طبقات بالاتر شده بود.
درويش زاده علت بروز اين آتش سوزي را غيرعمد خواند و افزود: كارشناسان آتش نشاني افتادن شي مشتعل بر روي سقف ايرانيت رستوران و رسيدن شعله به مواد قابل اشتغال موجود و گسترده شدن سريع آتش در رستوران را علت اصلي اين آتش سوزي اعلام كرده اند.
وي هم چنين تصريح كرد: آتش نشانان در چند روز گذشته براي بازديد از راه هاي ورود و خروج و دسترسي اين برج 30 طبقه در زمان حادثه وارد آن شدند كه با ممانعت مسئولان اين برج روبرو شدند و لازم است يادآور شود كه چند ماه پيش هم اين رستوران دچار آتش سوزي شده بود كه با اقدام به موقع آتش نشانان از سرايت آتش به ساير طبقات برج جلوگيري شده بود.

 



5 كشته و زخمي در تصادفات جاده سيرجان- شيراز

برخورد كاميون بادسان با ميني بوس در محور سيرجان به شيراز پنج كشته و زخمي برجاي گذاشت.
فرمانده پليس راه سيرجان در اين ارتباط در گفت وگو با فارس اظهار داشت: پنجشنبه شب در كيلومتر 30 محور سيرجان به شيراز با برخورد كاميون بادسان به ميني بوس چهار نفر از سرنشينان ميني بوس زخمي و در بيمارستان امام رضا(ع) سيرجان بستري شدند و راننده كاميون پس از رسيدن به بيمارستان جان باخت.
اكبر رضوي نشاط علت حادثه را انحراف به چپ ميني بوس اعلام كرد و خواستار تسريع دوبانده شدن محور سيرجان به شيراز شد.
بنابراين گزارش، در اين تصادف 10 نفر از مسافران ميني بوس هم به صورت سرپايي معالجه شدند.
گفتني است؛ محور سيرجان تا گل گهر به طول 55 كيلومتر براي دوبانده شدن در حال اجراست كه اجراي عمليات به كندي پيش مي رود و دو ماه گذشته نيز در اين محور دو نفر از كاركنان گل گهر جان خود را به علت تصادف از دست دادند.

 



حادثه رانندگي در محور الشتر- خرم آباد 5 كشته و 2 زخمي بر جاي گذاشت

بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو سواري در محور ارتباطي الشتر- خرم آباد پنج نفر كشته و دو نفر مجروح شدند.
به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، در اين حادثه كه در 25 كيلومتري محور الشتر- خرم آباد روي داد، دو دستگاه خودروي سواري پژو و پيكان با يكديگر برخورد كردند كه منجر به كشته و مجروح شدن هفت نفر از سرنشينان اين دو خودرو شد.
كارشناس پليس راه استان لرستان، علت اصلي وقوع اين حادثه رانندگي را تخلف راننده سواري پژو به دليل سرعت زياد و انحراف به چپ خودرو در مسير اعلام كرد.
براساس همين گزارش، مصدومان اين حادثه رانندگي با حضور ماموران امدادي به مراكز درماني منطقه اعزام شدند.

 



معافيت تحصيلي براي بعضي از دانشگاه ها صادر نمي شود

معاون مشمولان و امور معافيت هاي وظيفه عمومي گفت: براي پذيرش در برخي از دانشگاه ها معافيت تحصيلي صادر نمي شود.
به گزارش فارس، سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي گفت: از آنجايي كه دوره هاي پودماني دانشگاه هاي علمي و كاربردي از قاعده آزمون سراسري تبعيت نمي كنند به آنها معافيت تحصيلي تعلق نمي گيرد.
وي ادامه داد: دوره هاي دانش پذيري و فراگير پيام نور نيز برخلاف آن چيزي كه برخي از مراكز آموزشي اين دانشگاه ها در اطلاعيه هاي خود اعلام مي كنند به هيچ عنوان معافيت تحصيلي صادر نخواهد شد.
حلوايي در ادامه به ممنوعيت تحصيل همزمان با دوره ضرورت اشاره كرد و اذعان داشت: افرادي كه در زمان خدمت ضرورت وارد دانشگاه مي شوند يقينا به مشكل برخواهند خورد و تحصيلشان مورد تأييد ما نيست و به تبع مدارك تحصيلي به اين دست از افراد تعلق نخواهد گرفت.
وي در پايان اظهار داشت: ما اميدواريم جوانان در اينگونه از موارد با حساسيت بيشتري اقدام كنند و فريب تبليغات كاذب را نخورند.

 



در گرگان مامور فداكار، سارقان مسلح را ناكام گذاشت

گرگان-خبرنگار كيهان:
از خودگذشتگي يك مامور انتظامي در گرگان، نقشه سارقان مسلح در سرقت از يك زن را ناكام گذاشت.
دو سارق مسلح كه با حمله ور شدن به يك زن در گرگان، كيف دستي وي را به سرقت برده بودند؛ با از خودگذشتگي يكي از كاركنان نيروي انتظامي استان گلستان دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما اين حادثه ساعت بيست و چهل دقيقه دوشنبه شب هفته جاري
(25/7/90) هنگامي كه يكي از كاركنان انتظامي در حال پياده روي در مسير ناهارخوران گرگان بود به وقوع پيوست.
متهمان كه دو سارق مسلح بودند پس از سرقت مسلحانه كيف دستي زني كه قصد سوار شدن در خودروي خود را داشت، با سوار شدن در خودرو قصد متواري شدن از محل را داشتند كه با واكنش غافلگيرانه اين مامور كه در خارج از وقت كاري در حال پياده روي در مسير ناهار خوران بود رو به رو شدند.
گفتني است؛ با اين اقدام شجاعانه يكي از متهمان به نام جعفر دستگير و در بازرسي بدني از وي يك قبضه كلت كمري به همراه هشت فشنگ جنگي كشف و ضبط شد.

 



دستگيري مامور قلابي سرشماري در نوشهر

نوشهر- خبرنگار كيهان:
فرماندار نوشهر از شناسايي و بازداشت يك مامور قلابي سرشماري نفوس و مسكن در اين شهرستان خبر داد.
محمدعلي قمي اويلي با اعلام اين خبر گفت: 20 مهر امسال دزد طمع كار ناشي در يكي از مناطق مهم گردشگري نوشهر با مراجعه در درب منزل يكي از شهروندان خود را مامور سرشماري نفوس و مسكن معرفي كرد.
وي افزود: با هوشياري دختر صاحب خانه و با اطلاع از اينكه تاريخ سرشماري از 2 آبان آغاز مي شود؛ به اين فرد مشكوك شده و در يك فرصت مناسب قضيه را به پليس 110 اطلاع مي دهد.
فرماندار نوشهر گفت: با حضور به هنگام ماموران اين مامور قلابي دستگير و وي در اعترافات خود اذعان داشت هدف از اين اقدام شناسايي سكونت گاه هاي خالي از سكنه با هدف سرقت بوده است.
بنابراين گزارش سرهنگ شمس الدين كرماني فرمانده انتظامي نوشهر از دستگيري 3 سارق شرور و سابقه دار كرجي با بيش از 230فقره سرقت منزل، لوازم داخل خودرو و... به نام باند سعيد مقدم خبر داد.

 



بزرگراه شهيد زين الدين آماده بهره برداري شد

معاون فني عمراني شهرداري از افتتاح بزرگراه شهيد زين الدين، حدفاصل بزرگراه امام علي(ع) و پل پروين به طول 7 كيلومتر خبر داد و گفت: اين بزرگراه امروز آماده بهره برداري مي شود.
به گزارش فارس، مازيار حسيني با بيان اينكه شنبه 30 مهرماه بزرگراه شهيد زين الدين حدفاصل بزرگراه امام علي و پل پروين به طول 7 كيلومتر افتتاح مي شود، اظهار كرد: بزرگراه شهيد همت يكي از بزرگراه هاي اصلي شرقي- غربي شهر تهران است كه در منتهي اليه شرقي خود يعني از تقاطع پاسداران به سمت شرق تحت عنوان بزرگراه شهيد زين الدين نام گذاري شده است كه اين قسمت يكي از شريان هاي اصلي شهر ما است.
وي با بيان اينكه در احداث بزرگراه شهيد زين الدين بيش از 400 هزار مترمربع معارض صنعتي و مسكوني وجود داشت، افزود: ما توانستيم با تملك هاي صورت گرفته حدفاصل بزرگراه امام علي(ع) تا پل پروين را كه طول آن 7 كيلومتر است به بهره برداري برسانيم، و در بحث روشنايي معابر و بزرگراه ها نيز با اينكه اين موضوع از مأموريت هاي شهرداري به شمار نمي آيد اما به جهت حل مشكل مردم به صورت مشاركتي كارها به انجام رسيده، به طور مثال بزرگراه شهيد صياد شيرازي كه در سال جاري به ميدان سپاه متصل شده را با روشنايي كامل تحويل شهروندان داديم.

 



صنف لوازم خانگي از امين حضور مي رود

معاون خدمات شهري شهردار تهران از مكان يابي براي ساماندهي صنف لوازم خانگي و انتقال واحدهاي اين صنف از سه راه امين حضور خبر داد.
به گزارش ايسنا حسين كلخوراني گفت: سه نقطه شهر به صورت پيشنهادي براي اين منظور انتخاب شده، اما هنوز انتخاب نهايي صورت نگرفته است.
وي با اشاره به وجود بيش از هشت هزار واحد صنف فروشندگان لوازم خانگي در سطح شهر تهران، اظهار كرد: با توجه به مشكلات نظير ترافيك و با توجه به وظيفه ساماندهي مشاغل در شهرداري تهران، مي توانيم از طريق ساماندهي اين صنف و ايجاد بورس ويژه اي براي آن، بر ترافيك محدوده امين حضور غلبه كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14