(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 آبان 1390- شماره 20061

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حاشيه هاي روز پنجم نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها
كارشناسان و تحليلگران نظامي مصر: همكاري نظامي ايران و مصرمعادلات منطقه اي را برهم خواهد زد
كدخدايي : شوراي نگهبان به پيشينه حزبي افراد كاري ندارد
روايتي از حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در منزل خانواده شهيدان رضوان مدني
سردار وحيدي خبر داد اعلام آمادگي ايران براي آغاز همكاري هاي دفاعي با مصر و ليبي
سبحاني نيا : استيضاح نامجو پس از تعيين تكليف استيضاح وزير اقتصاد مطرح مي شود
جزئيات مستند افشا كننده زندگي ملكه انگليس به زودي اعلام مي شود
جلالي خبر داد لغو سفرهيات پارلماني اروپا به تهران
با تكميل شدن گزارش پزشكي پرونده طلبه ناهي از منكر هفته آينده به دادگاه ارسال مي شود
احمد شهيد جنايات منافقين را هم گزارش كند
اذعان تحليلگر آمريكايي: بازدارندگي نيروي دريايي ايران بيشتر از بمب اتمي است
معاون فرهنگي سپاه: آمريكا به دنبال وارد كردن افرادي در شوراي حكومتي ليبي است



حاشيه هاي روز پنجم نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها

¤ سي دي دادگاه مدير مسئول كيهان همچنان مورد استقبال بازديدكنندگان روزنامه كيهان است.
¤ پاسخگويي به شبهات ديني و سياسي در سطح وسيع توسط كيهان از خواسته هاي مردم است.
¤ مهندس يحيوي، عضو جامعه اسلامي مهندسين و غلامرضا كرمي، رئيس كميته دفاعي مجلس از غرفه كيهان بازديد كردند.
¤ خدامراد احمدي معاون وزير تجارت و صنعت و معدن و مديرعامل شركت ايميدرو خواستار ترويج فرهنگ مصرف كالاي ايراني و جلوگيري از خام فروشي صنايع معدني توسط رسانه شد و كيهان را در اين زمينه مقصر توصيف كرد.
¤ جمعي از دانشجويان اصولگرا در بازديد از كيهان خواستار تعامل گسترده با صفحه دانشگاه روزنامه شدند.
¤ بازديدكنندگان كيهان امروز هم خواستار تجديدنظر در امور فني روزنامه، به ويژه صفحه آرايي و تعويض طرح صفحه اينترنتي روزنامه شدند.
¤ چند جوان در بازديد از غرفه كيهان خواهان افشاي صحنه گردانان بي بي سي و حاميان داخلي آن مانند يكي از آوازخوانان شدند.
¤ مهران دوستي، گوينده مطرح راديو با حضور در غرفه كيهان از تلاش دست اندركاران اين روزنامه در عرصه رسانه و روشنگري تقدير كرد.

 



كارشناسان و تحليلگران نظامي مصر: همكاري نظامي ايران و مصرمعادلات منطقه اي را برهم خواهد زد

كارشناسان و تحليلگران نظامي مصر در واكنش به سخنان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران براي تشكيل همكاري دفاعي با مصر ، تاكيد كردند كه همكاري سياسي و نظامي ايران و مصر محاسبات منطقه اي را برهم خواهد زد.
احمد وحيدي، وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران امروز از آمادگي تهران براي تشكيل يك همكاري دفاعي با مصر جهت مقابله با تهديدات خارجي سخن گفت.
كارشناسان و تحليلگران نظامي مصر در واكنش به اظهارات وزير دفاع كشورمان در گفتگو با فارس در قاهره تاكيد كردند، همكاري سياسي و نظامي تهران - قاهره و تشكيل اتحاد مشترك دو جانبه با يكديگر بي شك تمام محاسبات منطقه اي را برهم خواهد زد و مانعي در برابر بزرگ بيني و غرور و نخوت آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه تشكيل خواهد داد و كاهش نفوذ و حاكميت آمريكا در منطقه را به دنبال خواهد داشت.
جمال المظلوم، كارشناس امور نظامي مصر تاكيد كرد كه همكاري مصر و ايران در حوزه امنيت بر تجارب دو كشور در اين امر به ميزان بسيار زيادي خواهد افزود و بازتاب آن در تمام كشورهاي منطقه قابل ملاحظه خواهد بود.
وي افزود: استفاده دو كشور از مهارت ها و تجارب متقابل سياسي و نظامي در كاهش فشارهاي آمريكا و كشورهاي غربي بر دو كشور نيز سهيم خواهد بود.
المظلوم گفت: ايران داراي تجارب و مهارت نظامي بسياري است چون جنگ هاي بسياري را پشت سر گذاشت و مصر نيز دولت بزرگي است كه داراي مهارت ها و تجارب نظامي بسيار است و بالطبع مبادله اطلاعات ميان دوكشور محاسبات منطقه اي را برهم خواهد زد و موازنه قوا را تعديل خواهد كرد.
اين كارشناس امور نظامي با اشاره به قدرت منطقه اي ايران و مصر گفت: اتحاد ايران و مصر بي شك موازنه قوا را درهم خواهد ريخت.
المظلوم با تشريح اين كه ايران داراي قدرت نظامي بزرگ و پيشرفته اي است و همواره در حوزه صنايع نظامي و ناوگان دريايي و موشك هاي دوربرد و جديد در حوزه فضا در حال پيشرفت است، گفت: خريد تسليحات يكي از عوامل تعيين كننده در جهان كنوني سياست است و پيشرفت صنايع مصر و ايران بر اين سياست جهاني تاثير خواهد گذاشت.
اين كارشناس امور نظامي مصر تاكيد كرد: پيشرفت توانمندي هاي مصر و ايران سد و مانعي برسر دخالت هاي آمريكا در كشورهاي منطقه تشكيل خواهد داد و كاخ سفيد را وادار خواهد كرد تا مواضع خود در برابر قضيه فلسطيني را تعديل كند و از وابستگي و سرسپردگي مقابل سياست آمريكا خواهد كاست و اين كشور را وادار خواهد كرد تا براي اين اتحاد حساب جداگانه اي باز كند.
المظلوم با محال و غيرممكن برشمردن اقدام رژيم صهيونيستي و آمريكا به حمله نظامي به ايران گفت: ايران عراق نيست و توانمندي هاي نظامي اش كاملا با اين كشور متفاوت است و بالطبع هر جنگي با ايران ويرانگر خواهد بود و كسي از نتايج يا فرجام آن آگاه نيست و اسرائيل توان وارد آوردن چنين ضرباتي يا حمله نظامي به ايران را ندارد.
به گزارش فارس، در همين راستا «طلعت مسلم»، كارشناس امور نظامي مصر تاكيد كرد كه همكاري نظامي و امنيتي مصر و ايران موضع دو كشور در مقابله با فشارهاي آمريكا و غرب را تقويت خواهد كرد و موازنه قوا در خاورميانه را تغيير خواهد داد.
مسلم در ادامه افزود: بي شك اين همكاري به غير از مصر و ايران بر منطقه نيز بازتاب قابل توجهي خواهد گذاشت، بويژه در زمان بروز نزاع ها و جنگ ها كه ايران توسط آمريكا تهديد مي شود و مصر در معرض خطر رژيم صهيونيستي قرار دارد.
مسلم تصريح كرد كه متحد شدن مصر با ايران به معناي تشكيل اتحاد ايران، مصر، سوريه است، چون سوريه همواره از متحدان ايران بوده است و از اين حيث من انتظار دارم، به تدريج و بويژه پس از تحولاتي كه مصر پس از انقلاب شاهد آن بود، شاهد برقراري تدريجي روابط دو كشور باشيم.
وي درباره تهديدات رژيم صهيونيستي درباره حمله نظامي به ايران گفت كه اگرچه رژيم صهيونيستي تمايل بسياري به انجام چنين حمله اي دارد، اما بدون حمايت و پشتيباني آمريكا هيچ گاه موفق به چنين حمله اي نخواهد شد.
مسلم تاكيد كرد كه آمريكا هم اكنون دوره پيش از انتخابات را سپري مي كند و محاسبات خاص خود را براي اين دوره دارد، به همين دليل آماده ورود به جنگ با ايران در حال حاضر نيست، افزون بر اين كه اين كشور به شدت درگير بحران اقتصادي است.

 



كدخدايي : شوراي نگهبان به پيشينه حزبي افراد كاري ندارد

سخنگوي شوراي نگهبان معيار و ملاك براي تائيد صلاحيت افراد را رفتار فردي آنها عنوان كرد و گفت: اين شورا در تاييد يا رد صلاحيت ها به پيشينه حزبي افراد كاري ندارد.
«عباسعلي كدخدايي» در خصوص برخورد شوراي نگهبان با عناصر جريان انحرافي كه قصد دخالت در امر انتخابات را دارند نيز گفت: آنچه كه مربوط به شوراي نگهبان است رفتار فردي افراد است.
كدخدايي تصريح كرد: در حقيقت شوراي نگهبان كاري به گروهها و جناح هايي كه در كشور فعال هستند ندارد بلكه رفتار افراد را با مواد 28، 29 و 30 قانون انتخابات تطبيق مي دهيم كه اگر منطبق با آن باشد صلاحيت اين افراد مورد تاييد شوراي نگهبان واقع خواهد شد و در غير اين صورت اين افراد رد صلاحيت مي شوند.
سخنگوي شوراي نگهبان در پايان گفت: بنابراين همانطور كه گفتم اگر عده اي از افراد رفتارشان خلاف قانون باشد و اين موضوع به شوراي نگهبان گزارش شود قطعا با آن برخورد خواهيم كرد و اگر نباشد كه هيچ چون ما اهل غيب و اينجور چيزها نيستيم.
كدخدايي در بخش ديگري از اين گفت وگو در خصوص تغيير نظام رياستي به نظام پارلماني نيز اظهار داشت: در حقيقت بيانات مقام معظم رهبري يك نقطه عطف تاريخي در قانون اساسي ما بود.
وي اضافه كرد: دو عنصري كه معظم له در سخنراني خود به آنها اشاره كردند بحث ثبات اصول و پايه ها همچنين تحول در روش ها و شكل كار بود.
كدخدايي با بيان اينكه ما يك سري اصول ثابتي داريم كه برگرفته از مكتب و دين مقدس اسلام است و در اصول دوم و چهارم قانون اساسي به آن اشاره شده است، گفت: يكسري قوانيني در قانون اساسي وجود دارد كه مربوط به روش ها است و ساختار قانوني ما را شكل مي دهد. مانند اينكه پارلمان ما يك مجلس نيست و يا رياست جمهوري ما با راي مستقيم مردم انتخاب مي شود كه همگي اين موارد شكل موضوع است و قابل تغيير مي باشد.
سخنگوي شوراي نگهبان به تجربه كشورهاي مختلف در رابطه با تغيير قانون اساسي اشاره كرد و افزود: در مقاطعي هم كشورهاي مختلف اين تجربه را داشتند به عنوان مثال قانون اساسي ايالات متحده آمريكا، مديريت كشور و تعيين رئيس جمهور را به مجلس سناي اين كشور سپرده بود اما پس از مدتي با تغيير قانون اساسي تصميم گرفتند كه رئيس جمهور با راي مستقيم مردم انتخاب شود ضمن اينكه ما اوايل انقلاب در قانون اساسي جايگاه نخست وزيري را داشتيم كه پس از مدتي حذف شد.
وي تصريح كرد: در حال حاضر هم اگر ضرورت ايجاد كند با روش هايي كه در اصل 177 قانون اساسي وجود دارد و به ما اجازه بازنگري در قانون اساسي را مي دهد مي توانيم هر وقت جامعه به آن نياز دارد شكل كار و ساختار سياسي كشور را تغيير دهيم كه اين موضوع هيچ گونه مشكلي براي محتواي نظام بوجود نمي آورد يعني اينكه بگويم مردمي بودن نظام ممكن است تغيير كند اين طور نخواهد بود.

 



روايتي از حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در منزل خانواده شهيدان رضوان مدني

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي روايتي از حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در منزل خانواده شهيدان رضوان مدني بدين شرح منتشر كرد.
متن اين گزارش در ادامه مي آيد.
«بدو! تقي بدو!» بدون اين كه فكر كنم مي دوم. «بدو» در سفرهاي رهبري معني مشخصي دارد. يعني كه رهبر سرزده به منزل شهيدي مي روند. يعني يكي از ضبط ها باطري اش نيست و ديگري، خودش. يعني يكي بدود دنبال ضبط صوت، يكي بدود دنبال خريد باطري و خودم هم دنبال دفترچه و خودكار. يعني مسئول صوت در بازار در حال توليد گزارش است و بايد از وسط راه همراهمان شود . «بدو» يعني قبل از رسيدن باطري و ضبط، با همان ضبط نيم باطري حركت كنيم؛ و در نهايت، «بدو» يعني كه بازديد آقا از خانه اول تمام شده و ما بايد خودمان را به خانه دوم برسانيم. خانه شهيدان رضوان مدني.
خانه حسابي شلوغ است. يكي از اعضاي خانواده زنگ زده به بقيه بچه ها كه فوري خودتان را برسانيد مادرتان با شما كار دارد. آن ها هم ظرف چند دقيقه با آژانس آمده اند و حالا فهميده اند ميزبان رهبرند. پدر، مدال ايثارش را روي كتش نصب كرده. همان مدالي كه با چند سكه طلا از رئيس جمهور دريافت كرده. همان مدالي كه به خاطر پيام رهبر انقلاب درباره مردم غزه، حالا تنهاست و سكه هاي همراهش هديه شده اند به غزه.
همه ديوارهاي خانه پر است از تابلوي قرآن، عكس شهدا، وصيت نامه، تقديرنامه ، چفيه، پلاك و... خلاصه هرچيزي كه نشاني از ايام جنگ داشته باشد. حتي ديوارهاي آشپزخانه. بالاخره وقتي از خانواده اي سه پسر و يك دامادش (آن هم پسرعمه همين شهدا) شهيد شده باشد، پسر ديگر و پدر هم پاي ثابت جبهه باشند، عجيب نيست كه تمام فضاي خانه بوي شهادت بدهد. روي قاب عكس امام رحمت الله يك نوار مشكي زده اند كه ديگر رنگ و رويش رفته است؛ درست مثل رنگ و روي خيلي از قاب ها و عكس ها. اما خيلي از تزئينات اطراف قاب تازه است، انگار كه داغ شهيدان قرار نيست حالاحالاها از دل اين پدر مادر برود.«حسن» در كربلاي 5 شهيد شده و «هاشم» قبل از او در ميمك. جسد هاشم را هنوز برنگردانده اند. «حشمت الله» و «مسعود اميري» هم در عمليات مرصاد. عكس هايشان را در ديدار رهبري با خانواده شهدا و ايثارگران استان ديده بودم.
مادر شهيد امروز در ديدار برگزيدگان استان با رهبري بوده است. آخر مراسم و وقتي آقا مي خواهند از حسينيه ثارالله كه محل برگزاري مراسم بوده خارج شوند؛ به ايشان خبر مي دهند كه مادر شهيدي مي خواهد شما را ببيند. آقا هم صبر مي كنند تا مادر شهيد بيايد. مادر شهيد كه به آقا مي رسد به ايشان مي گويد «روز پنجشنبه كه شما منزل خانواده شهدا تشريف برديد؛ منزل يكي از اين خانواده هاي شهدا روبه روي خانه ما بود. از سر و صدايي كه شده بود فكر مي كرديم منزل ما هم بياييد؛ اما نيامديد و الان پدر شهدا خيلي ناراحت هستند.» و اين شد كه شب، رهبر منزل خانواده شهداي رضوان مدني بودند.
اذان مغرب بوده كه از طرف ستاد سفر رهبري زنگ زده اند كه مي خواهيم بياييم براي مصاحبه. بعد هم كه آمده اند، گفته اند به بچه ها خبر دهيد بيايند، چند دقيقه ديگر آقا مي آيند خانه تان. مشغول مصاحبه هستم كه آقا مي رسند. پدر شهيد از خوشحالي به سجده مي افتد و مادر شهيد از خوشحالي بي اختيار دست مي زند و خودش را به رهبر مي رساند و عبايش را مي بوسد: «خيلي خوش آمدي آقا! قدم به چشممان گذاشتي. الهي فدات بشم آقا. اي عزيز دلم. اي گلم...» بقيه هم مي زنند زير گريه و يكي يكي جلو مي آيند براي سلام و عليك. دختربچه اي با چادر سفيد جشن تكليفش كه چند گل هم به آن سنجاق شده جلو مي آيد و مي گويد: «رهبرا! به بيت الاحزان شهدا خوش آمدي.» پدر همين طور پشت سر هم خدا را شكر مي كند و مادر مي گويد همه بچه هايم فداي سرتان.
«حسين» برادر بزرگ شهيدان تعريف مي كند كه حشمت الله طراح موشك بوده و به خاطر همين تخصصش هم «ممنوع الجبهه». اما در جريان عمليات مرصاد طاقت نمي آورد: «دشمن تا كرمانشاه اومده. من چرا بايد زنده بمانم؟» و 2 روز مرخصي مي گيرد و مي رود جبهه. وقتي 2ساعت مانده بوده به پايان مرخصي، از فرماندهش اجازه مي گيرد و مي رود چند منافق ديگر را هم به درك واصل مي كند و در همان ماموريت آخر، مرخصي دنيايي اش تمام مي شود. مسعود اميري، داماد خانواده هم در همان عمليات شهيد مي شود. حسين كه همان فرمانده برادر بوده، به پدر مي گويد حاج مسعود زخمي شده. مي پرسد چه شده، مي گويد دستش قطع شده. مي پرسند حالا كجاست، مي گويد پيش خدا. پدر مي گويد شهيد شد؟ بايد به خواهر و عمه ات خبر بدهيم. حسين مي گويد حاج حشمت هم زخمي شده، البته فقط يك زخم كوچك. پدر مي پرسد او حالا كجاست، مي گويد پيش حاج مسعود. و پدر مي گويد او هم شهيد شد؟ بعد دست هايش را بالا برد و گفت: «خدايا! از خودت گرفتم و به خودت پس دادم. فداي امام حسين. فداي امام» و بعد رفتند كه خبر را به مادر و خواهر و عمه بدهند.
مادر بغضش را مي خورد و حرف هاي پسرش را ادامه مي دهد: «اون پسر كوچيكم مي گفت تو مادر خوبي هستي. دعا مي كني، چهارتا پسرت مي ره جبهه سالم برمي گرده. اگه دعا كني ما يكي مان شهيد شويم، دست مان را اين طوري مي گيريم، تا تو نياي بهشت، ما نمي ريم.» و دستش را به احترام باز مي كند تا معلوم شود پسرش چه مي گفته. بعد، از حشمتش مي گويد كه هميشه مي گفته من مانده ام براي آخر آخر :«حاجي آقا! آخر آخر 48 ساعت مرخصي گرفت و رفت و شهيد شد.»
حسين كه اينها را تعريف مي كند، بغض مادر مي تركد و چشم پدر، تر مي شود. آقا كه انگار خاطرات نه چندان دورشان زنده شده، با لبخند آنها را دلداري مي دهند: «اينها ذخاير شمايند. هم براي شما در آخرت و هم براي ملت ما. مجاهدت آنها و صبر شما كشور ما را قوي كرده.» جالب آن كه آقا مي گويند: «در گلزار شهداي كرمانشاه به دنبال مزار شهداي شما گشتم اما به خاطر شلوغ شدن نتوانستم پيدايشان كنم. اگر شلوغ نمي شد، حتما مي گشتم تا پيدا كنم.» و بعد حرفشان را اين طور كامل مي كنند: «ما افتخار مي كنيم به شما و فرزندانتان.»
دختر خانواده، كه هم خواهر شهيد است و هم همسر شهيد و حالا از شدت گريه صدايش گرفته، به رهبر مي گويد كه روز استقبال خواسته زرنگي كند، رفته گلزار شهدا كه آقا را ببيند. اما بعد از چند ساعت توقف و چند جزء قرآن خواندن، نتوانسته آقا را ببيند. پسرش هم فقط روز استقبال در كرمانشاه بوده و به خاطر ماموريتي از كرمانشاه رفته، اما قبل از رفتن به مادرش سپرده كه اگر رهبر به خانه شان آمدند، چفيه آقا را بگيرد. آقا هم چفيه را به او مي دهند و او چفيه را به صورت خودش و ساير نوه ها مي كشد. پدر شهدا كه حالا رعشه دستش بيشتر نمايان شده، چفيه روي دوش خودش را به رهبر مي دهد براي تبرك و از آقا مي خواهد دستي روي چشمان بيمارش بكشند. آقا مي گويند «همين كه شما چفيه را روي گردن انداخته ايد، تبرك شده. ما بايد متبرك شويم با اين چفيه.» بعد چفيه را به صورت خودشان مي كشند و دعايي به چفيه مي خوانند و دستشان را روي چشم پدر مي گذارند و دعايي هم به چشم ها.
آقا اجازه مرخصي مي گيرد اما مادر مي گويد: «حاج آقا يه چايي ما را هم نمي خوريد؟» رهبر هم با لبخند جواب مي دهد: «خب بياريد. چرا نياورديد.» و مادر با ذوق مي رود توي آشپزخانه و يك سيني چاي مي آورد و بين ميهمانان پخش مي كند. يك سيني ميوه هم مي آورد براي تبرك كردن. در همين مدت چند نفر از خانواده زرنگي مي كنند و از آقا مي خواهند كه قرآني به يادگار بگيرند.
بالاخره وقت خداحافظي مي رسد. هق هق گريه توي اتاق گره مي خورد به فرياد صلوات و شعارهاي توي كوچه. توي كوچه مردم مطلع شده اند و تجمع كرده اند. انگار توي كرمانشاه چشم و گوش همه تيز شده، به خصوص كه رهبر چند روز پيش به خانه شهيدي در همين كوچه آمده بودند. احتمالا حدس مي زدند كه رهبر به منزل 4 شهيد هم خواهند آمد. همان جلوي در، دختر جواني همين طور كه اشك مي ريزد بلند مي گويد: «آقا جون! هزارتا صلوات نذر كرده بودم كه شما رو ببينم. اين لباس بابامه. شهيد شده. آقا تبركش كنيد. بعد از هفت سال اين پيرهنش رو برام آوردن...» و گريه امانش نمي دهد. رهبر از محافظ ها مي خواهد كه لباس را بياورند و دعايي بر آن مي خوانند و مي گويند: «من تبرك مي شم با اين». دختر لباس را مي گيرد و نذرش را با اولين صلوات شروع مي كند، اما به خاطر گريه نفسش مي گيرد و نمي تواند ادامه دهد و فقط زيرلب مي گويد خدايا شكرت.
نوبت خداحافظي به كوچه اي ها هم مي رسد. ولي آنها از كوچه دل نمي كنند. انگار هنوز ته دلشان باور نمي كنند آقا رفته اند. بعضي ها خودشان را با آژانس رسانده بودند. خيلي ها اشك مي ريزند كه نتوانستند آقا را ببينند يا با او حرف بزنند. باورم نمي شد به اين سرعت خبر توي محله و اطرافش پيچيده باشد و مردم حتي محل ديدار را هم فهميده باشند.
مي رويم براي خداحافظي با خانواده شهيد. توي حياط، پدر شهيد كمي از خاطراتش برايمان مي گويد و شعري را كه براي آمدن آقا گفته برايمان مي خواند. آخر سر هم به من و همكارم و مسئولي كه خبر آمدن آقا را داده بود، نفري 2000 تومان به عنوان تبرك مي دهد. عجب مهمان نوازاني هستن اين كرمانشاهي ها.
آماده بازگشت مي شويم كه يك سمند جلوي پايمان ترمز مي كند: «ببخشيد. آقا اينجان؟»

 



سردار وحيدي خبر داد اعلام آمادگي ايران براي آغاز همكاري هاي دفاعي با مصر و ليبي

وزير دفاع از آمادگي كشورمان براي شروع همكاري هاي دفاعي با كشورهايي نظير مصر، ليبي و تونس خبر داد.
سردار احمد وحيدي با اشاره به وضعيت منطقه و برنامه وزارت دفاع براي همكاري دفاعي با ليبي، تونس، مصر و كشورهايي كه در حوزه تحولات منطقه هستند، گفت: در حال حاضر اين كشورها در مرحله گذار هستند، طبيعتا بايد نظام مردمي در آنجا تثبيت شود و بعد از تثبيت نظام مردمي، ايران هم براي همه نوع همكاري از جمله همكاري هاي نظامي با آنها مشكلي نخواهد داشت.
وي با اعلام آمادگي براي همكاري هاي دفاعي با اين كشورها يادآور شد: ايران آمادگي شروع همكاري ها را دارد اما بايد طرف ديگر هم بخواهد تا محقق شود.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به اتهام اخير آمريكا عليه ايران مبني بر تلاش در ترور سفير عربستان گفت: اين همان خط قديمي فشار بر ايران است كه هر زماني آن را در شكل جديدي مطرح مي كنند.
وحيدي همچنين به حمايت اتحاديه اروپا از اتهام ترور عليه ايران اشاره كرد و افزود: حمايت اتحاديه اروپا و اعمال تحريم هاي بيشتر به اين بهانه، برنامه ديگري از زنجيره توسعه اقدامات آمريكا و غرب عليه نظام جمهوري اسلامي ايران است.
وي با بيان اينكه سناريوهاي جديد آمريكا با هدف تحت فشار قرار دادن نظام صورت مي گيرد، تصريح كرد: هدف اين است كه افكار عمومي دنيا را از مسائل مهمي كه عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي در حال وقوع است منحرف كنند.
وحيدي با بيان اينكه تحولات منطقه در اين روزها عليه نظام استكبار جهاني است، خاطرنشان كرد: انحراف افكار عمومي و تلاش براي اينكه توجهات به سمت ديگري معطوف شود، جزو دستور كار آمريكا قرار گرفته است.
وي در تشريح دلايل افزايش اتهامات و فشار بر ايران از سوي آمريكا نيز گفت: باز كردن پاي ايران در طرح ترور سفير عربستان، سناريويي است كه مي تواند آمريكا را آسانتر به اهدافش در منطقه برساند چرا كه با طرح اين مسئله در جهت ايجاد اختلاف بين ايران و عربستان و تثبيت نقش خود در منطقه راحت تر گام برمي دارد.
وزير دفاع با اعلام اينكه انتخاب سوژه ترور سفير عربستان با هدف اختلاف افكني بين اين دو كشور صورت گرفته است، اظهار داشت: مهم اين است كه هيچ كشوري نتوانسته اين سناريو را باور كند.
وحيدي با مضحك و خنده دار توصيف كردن اين سناريو و با بيان اينكه تشكيل اولين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهام، كمكي به باورسازي اين سناريو نمي كند، افزود: چنين سناريوي خنده داري نمي تواند قابل تحقق باشد.
وزير دفاع با بيان اينكه اولين دادگاه بررسي اتهام ترور به ايران سناريوي آمريكا را مضحك تر از هميشه كرد، گفت: اينكه خودشان اتهامي را مطرح كرده اند و خودشان هم دادگاهي را تشكيل مي دهند مسخره است حتي استناداتي كه در اين دادگاه از سوي آمريكا ارائه شد، باوركردني نبود.
وي كه با پايگاه اطلاع رساني خانه ملت گفتگو مي كرد، افزود: اينكه آمريكا مي گويد خط ترور با هماهنگي تلفني صورت گرفته است، يعني مذاكره براي ترور سفير عربستان تلفني بوده، خنده دار است و سناريوي ضعيف آمريكا راه به جايي نخواهد برد.
وحيدي با اشاره به سرنوشت پرونده شكايت ايران از روسيه در مورد عدم تحويل موشك هاي S300، با بيان اينكه پرونده ايران و روسيه در مرحله اول داوري است، تصريح كرد: بررسي اين شكايت و تشكيل دادگاه، طبيعتا مراحل و زمان بندي خاص خودش را دارد و بايد براساس همان نظام داوري براي تحويل موشك ها منتظر نظر دادگاه بمانيم.
وحيدي با اعلام اينكه «اي.سي.سي» مرجع داوري است كه طرفين توافق كرده اند پرونده S300 در آنجا بررسي شود، گفت: بنابراين براساس نظام داوري «اي.سي.سي» كارها بايد گام به گام طراحي و جلو رود.
ساخت هواپيماي جنگنده جديد
وزير دفاع همچنين از ساخت هواپيماي جنگنده جديد توسط متخصصان صنعت دفاعي كشور خبر داد.
وي در گفت وگو با ايرنا افزود: برنامه ساخت اين هواپيما با همكاري نيروي هوايي ارتش در دست اجرا است.
وحيدي در بخش ديگري از اين گفت وگو از واگذاري يك زيردريايي جديد به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تا نيمه اول مردادماه سال آينده خبر داد.
وي گفت: اين زيردريايي از فناوري پيشرفته، قدرت مانور و عمليات زيرآبي قوي برخوردار است و به سلاحهاي پيشرفته نيز مجهز است.
سردار وحيدي يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران تنها كشور در جهان اسلام است كه توان طراحي و ساخت زيردريايي را دارد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در بيان ديگر دستاوردهاي جديد صنعت دفاعي كشور اظهار داشت: موشك كروز موسوم به «ظفر» بزودي رونمايي خواهد شد.
وي افزود: برنامه هاي متنوعي در خصوص موشك هاي بالستيك داريم كه در آينده اعلام خواهيم كرد.

 



بررسي استعفاي علي مطهري در جلسه علني چهارشنبه
سبحاني نيا : استيضاح نامجو پس از تعيين تكليف استيضاح وزير اقتصاد مطرح مي شود

عضو هيئت رئيسه مجلس از بررسي طرح استيضاح وزير اقتصاد در جلسه علني روز سه شنبه پارلمان و رسيدگي به استعفاي علي مطهري در جلسه روز چهارشنبه خبر داد.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا نماينده مردم نيشابور و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: گزارش كميسيون اصل 90 مجلس درباره تخلف 3 هزار ميلياردي فردا در صحن علني پارلمان قرائت مي شود.
وي افزود: استعفاي علي مطهري نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر از نمايندگي مجلس نيز كه در دستور كار جلسات علني اين هفته مجلس قرار دارد، احتمالاً روز چهارشنبه در صحن مطرح مي شود.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس در ادامه از بررسي طرح استيضاح سيد شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي در جلسه علني روز سه شنبه اين هفته خبر داد و گفت: طبق آيين نامه داخلي مجلس، پس از اعلام وصول طرح استيضاح يك وزير در صحن علني، وزير مربوطه 10 روز مهلت دارد كه براي پاسخگويي به سؤالات طراحان استيضاح در صحن علني حاضر شود، با توجه به اينكه طرح استيضاح حسيني سه شنبه هفته گذشته اعلام وصول شد، بنابراين بايد اين طرح هفته جاري در صحن بررسي شود.
به گفته وي، عليرغم آنكه براي بررسي طرح هاي استيضاح وزرا، در آيين نامه داخلي مجلس زمان تعيين شده است، اما آيين نامه زماني را براي بررسي استعفاي نمايندگان از نمايندگي مجلس مشخص نكرده و بررسي استعفاي نمايندگان مقيد به زمان خاصي نيست از اين رو احتمالاً استعفاي علي مطهري روز چهارشنبه در صحن مطرح مي شود.
حجت الاسلام سبحاني نيا در ادامه يادآور شد: بررسي استيضاح وزرا طبق آيين نامه داخلي دو ساعت و 30 دقيقه به طول مي انجامد و در اين فرصت نمايندگان مخالف و موافق استيضاح و وزير و رئيس جمهور، درباره طرح استضاح وزير مربوطه به سخنراني مي پردازند.
وي همچنين درباره نحوه بررسي استعفاي نمايندگان از نمايندگي مجلس نيز گفت: نماينده متقاضي استعفا و مخالف آن، طبق آيين نامه هر يك مي توانند به مدت 30 دقيقه در صحن علني سخنراني كنند، البته نماينده استعفادهنده نيز مي تواند بخشي از وقت خود را به يكي از موافقان استعفايش بدهد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس در خصوص طرح استيضاح وزير نيرو كه تقديم هيئت رئيسه مجلس نيز شده است، توضيح داد: تا زماني كه طرح استيضاح وزير امور اقتصاد و دارايي تعيين تكليف نشود، بعيد است كه طرح استيضاح وزير نيرو مطرح شود.
سبحاني نيا كه با فارس گفت وگو كرده از طرح سؤال از رئيس جمهور سخن به ميان آورد و گفت: 31 نفر از امضاكنندگان طرح سؤال از رئيس جمهور امضاي خود را پس گرفتند و تعداد امضاهاي اين طرح به 69 امضا رسيده و از حد نصاب 73 امضا افتاده است.
وي در خاتمه گفت: قرار بود امضاكنندگان طرح سؤال از رئيس جمهور مجدداً چند امضاي ديگر از نمايندگان جمع آوري كنند تا تعداد امضاها به حد نصاب برسد و در صحن علني پارلمان مطرح شود، احتمالاً فردا طرح سؤال از رئيس جمهور تعيين تكليف مي شود.

 



جزئيات مستند افشا كننده زندگي ملكه انگليس به زودي اعلام مي شود

به دنبال ابراز نگراني شديد مقام هاي انگليسي از توليد يك مستند بين المللي در ايران راجع به ملكه اين كشور، شنيده ها حاكي از آن است كه تهيه كننده سرشناس اين مستند به زودي در مصاحبه اي ابعاد بيشتري از اين موضوع را مطرح خواهد كرد.
از چندي پيش توليد مستندي با عنوان «در باكينگهام چه مي گذرد» آغاز شده است كه تهيه كنندگان آن در تلاش هستند اين مستند را همزمان با سالگرد شصتمين سال سلطنت اليزابت دوم و اوج گيري اعتراض هاي مردمي در بهمن ماه به نمايش بگذارند.
گفته مي شود تهيه كننده اين مستند از بسياري از مراكز فرهنگي، سينمايي و همچنين مراكز داراي آرشيو غني در داخل و خارج از كشور درخواست كرده مجموعه اسناد و مطالب خود را براي هر چه غني تر شدن اين مستند در اختيار گروه توليد كننده قرار بدهند تا با نام همان مركز مورد استفاده قرار بگيرد.
اين درخواست مورد استقبال فراواني واقع شده است.
در مصاحبه اي كه به زودي تهيه كننده اين مستند انجام خواهد داد با حضور نمايندگان رسانه هاي بين المللي ابعاد بيشتري از موضوع تشريح خواهد شد.
در همين حال شنيده ها حاكي از آن است كه دولت انگليس به دنبال انتشار خبر آغاز توليد اين مستند در داخل كشور به شدت نگران شده و از كانال هاي ديپلماتيك خواهان دريافت جزئيات بيشتر در اين باره شده است.
برخي كارشناسان عقيده دارند دولت انگليس نگران است پخش اين مستند آتش ناآرامي ها در شهرهاي اين كشور را مجددا شعله ور كند. امريكايي ها هم با توجه به درگير بودن با بحران وال استريت از انگليس خواسته اند جلو چنين افشاگري را بگيرد.

 



جلالي خبر داد لغو سفرهيات پارلماني اروپا به تهران

رييس هيات روابط مجلس شوراي اسلامي با پارلمان اروپا با رد ادعاي هيات اروپايي مبني بر لغو سفر اين هيات به تهران تاكيد كرد: تصميمي مبني بر لغو سفر گرفته نشده و زماني اين ادعا مطرح شد كه براي صدور رواديد و هماهنگي سفر نيز هنوز فرصت كافي وجود داشت.
كاظم جلالي رئيس هيات روابط مجلس شوراي اسلامي با پارلمان اروپا در واكنش به بيانيه رئيس هيات روابط با جمهوري اسلامي ايران در اتحاديه اروپا مبني بر عدم صدور ويزاي ايران براي سفر برنامه ريزي شده آنان به تهران اظهارداشت: از طريق رسانه ها مطلع شدم كه خانم گرانبرگ رئيس هيات روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپايي طي بيانيه اي از لغو سفر هيئت پارلمان اروپا به تهران خبر داده است. اين بيانيه، در صورتي كه صحت داشته باشد، مايه تعجب و تاسف است زيرا ما تصميمي براي لغو سفر نگرفته ايم و در آخرين تماس ها با سفير رياست دوره اي اتحاديه اروپايي در تهران و خانم گرانبرگ در اروپا نيز بر انجام هر چه بهتر و هماهنگ تر آن تاكيد كرده ايم.
وي افزود: اقدام طرف اروپايي در ارائه دو تاريخ متفاوت براي سفر كه در يكي از سفر دو روزه و در ديگري از ديداري پنج روزه سخن به ميان آمده بود و برنامه ريزي برخي از اعضاي هيئت براي حضوري هفت الي هشت روزه در تهران و تصريح آنها بر اينكه ملاقات هاي رسمي هيات با همتايان و مقامات ايراني در روز سه شنبه خواهد بود و ليست بلندي از ملاقاتها و برنامه ها كه طرف اروپايي پيشنهاد كرده بود، در كنار اهتمام ما بر هماهنگي هرچه بيشتر و بهتر برنامه هاي درخواستي، موجب شد تا هماهنگي جزئيات سفر قدري به طول انجامد، اما چنانكه گفته شد تصميمي مبني بر لغو سفر گرفته نشده و براي صدور رواديد و هماهنگي سفر نيز هنوز فرصت كافي وجود داشت.
جلالي ضمن ابراز تاسف مجدد از صدور اين بيانيه، ابراز اميدواري كرد سفر هيئت با هماهنگي طرفين در تاريخ مورد توافق ديگري، در اولين فرصت انجام شود.

 



با تكميل شدن گزارش پزشكي پرونده طلبه ناهي از منكر هفته آينده به دادگاه ارسال مي شود

پرونده علي خليلي طلبه ناهي از منكر قرار است هفته آينده براي رسيدگي به دادگاه ارسال شود.
علي خليلي، طلبه ناهي از منكر كه يكشنبه 25 تير همزمان با شب نيمه شعبان به دنبال اعتراض به آزار چند دختر جوان در منطقه تهرانپارس توسط چند جوان به وسيله ضربات چاقو مضروب شده بود اكنون بهبود پيدا كرده و دوران نقاهت بعد از درمان را طي مي كند.
در همين زمينه يكي از دوستان علي خليلي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: گزارش پزشكي درمان علي خليلي و ميزان جراحات وي ناشي از اين حادثه تكميل شده و بازپرس پرونده اعلام كرده كه پرونده هفته آينده به دادگاه ارسال خواهد شد.

 



درخواست خانواده هاي قربانيان تروريسم از گزارشگر ويژه سازمان ملل
احمد شهيد جنايات منافقين را هم گزارش كند

خانواده هاي قربانيان تروريسم خاورميانه با ارسال نامه اي از گزارشگر ويژه سازمان ملل خواستند زمينه حضور سازمان هاي حقوق بشري در پادگان اشرف را فراهم آورد.
انجمن دفاع از قربانيان تروريسم خاورميانه، طي نامه اي به احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل، با بر شمردن موارد گسترده نقض حقوق ساكنان اشرف توسط فرقه تروريستي منافقين، از وي خواست براي نجات افراد گرفتار در بند اين فرقه اقدامات لازم را انجام دهد.
در اين نامه آمده است: انجمن دفاع از قربانيان تروريسم خاورميانه تشكلي فرهنگي و مردمي است كه اعضاي آن را فرزندان و خانواده هاي قربانيان ترور تشكيل مي دهند. انجمن با اتخاذ رويكردي انساني تعريف جامع تري از تروريسم ارائه مي دهد. از ديد انجمن، جدا از كساني كه در نتيجه اقدامات تروريستي جان خود را از دست داده اند، افرادي كه به طرق غيرانساني از جمله تهديد، اغفال و اجبار در ساختار فرقه اي گروه هاي تروريستي گرفتار شده اند، نيز قرباني تروريسم هستند. مصداق آن نيز 3400 عضو پادگان اشرف است. نگه داشتن اعضا در درون حصارهاي ذهني و اجتماعي، شستشوي مغزي، جدا كردن اعضا از هم از نظر جنسي، طلاق اجباري زوج ها و تحميل تجرد كامل و حتي قطع ارتباط اعضا با دوستان و خانواده، جدا كردن آن ها از اجتماع، نابود كردن قدرت ارزش گذاري افراد و نهايتاً تحميل خواسته هاي خود بر اعضا از جمله مواردي است كه در پادگان اشرف اتفاق مي افتد و مي توان به صراحت گفت كه هر يك از موارد ذكرشده نقض فاحش حقوق بشر است.
علي رغم تبليغات گسترده سازمان منافقين در مورد آزادي، دموكراسي و حقوق بشر، اعضاي اين سازمان از نظر فكري به شدت استثمار شده و از ابتدايي ترين حقوق انساني محروم هستند. تحقيقات نهادهاي مستقل از قبيل موسسه تحقيقات دفاع ملي آمريكا(رند) و گزارش ديده بان حقوق بشر و نيز اظهارات كساني كه از اين گروهك جدا شده اند بر اين مطلب صحه مي گذارد.
بنا به گفته مريم سنجابي، عضو سابق شوراي رهبري گروهك منافقين و همچنين با استناد به سخنان برات كيخائي و عبداللطيف چاردري از اعضاي قديمي سازمان كه اخيراً توانسته اند از پادگان اشرف فرار كنند، اعضاي پادگان اشرف از حقوق اوليه انساني كه در تمامي كشورهاي جهان و مجامع بين المللي به رسميت شناخته شده محروم هستند. به عنوان مثال هيچ كدام از اعضاي اشرف حق ندارند آزادانه با خانواده هايشان ارتباط برقرار كنند. در واقع به آنها اجازه داده نمي شود با اعضاي خانواده خود ديدار كنند. در ادامه اين بيانيه مواردي از اقدامات فاحش منافقين در نقض حقوق بشر بيان شده است.

 



اذعان تحليلگر آمريكايي: بازدارندگي نيروي دريايي ايران بيشتر از بمب اتمي است

يك تحليلگر آمريكايي ضمن اذعان به قدرت بالاي نيروي دريايي ايران نوشت: به عكس سلاح هسته اي كه نوعي بازدارندگي انفعالي ايجاد مي كند، توان نيروي دريايي ايران به اين كشور بازدارندگي فعال بخشيده است.
به گزارش نوشته نشريه «فارين افرز»، «جاناتان ريو»، تحليلگر آمريكايي در مقاله اي اذعان كرد كه ايران توانسته است در حوزه نيروي دريايي به قدرت بسيار بالايي دست پيدا كند و اين در حالي است كه جهان بر روي برنامه هسته اي ايران تمركز كرده است.
اين تحليلگر آمريكايي كه اصرار داشت مخاطبان خود را قانع كند كه نيروي دريايي ايران تهديدي براي منطقه خليج فارس محسوب مي شود، نوشت: اگر برنامه هاي ايران در حوزه نيروي دريايي تا سال 2025 تحقق يابد، بايد در محاسبات راهبردي منطقه اي كه همواره داراي شرايط شكننده اي است، تجديد نظر شود.
به نوشته ريو، ايران پس از پايان جنگ هشت ساله با عراق همواره بر اصل بازدارندگي تكيه كرده است. نيروي زميني ايران كه 450 هزار نفر به طور تقريبي در آن عضويت دارند توان جنگ هاي طولاني مدت را دارد و نيروي هوايي اين كشور نيز مي تواند از مراكز حساسي همچون نطنز يا مراكز مهم موجود در شهر تهران حفاظت كند، هرچند كه توان آن در پياده سازي عمليات دوربرد مشمول محدوديت هايي مي شود. با اين حال، با هر دو نيروي قبلي متفاوت است. نيروي دريايي ايران صاحب بهترين تجهيزات، بهترين آموزش و بهترين سازماندهي در بين نيروهاي ايراني است و در شرايطي كه بمب اتم بازدارندگي منفعلانه ايجاد مي كند، اين نيرو به ايران امكان مي دهد كه در عرصه سياست خارجي فعال عمل كند. بر اساس اين گزارش، نيروي دريايي ايران شامل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي و نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي شود كه اولي مسئوليت حفاظت از درياي خزر، درياي عمان و آب هاي خارج از خليج فارس را به عهده دارد و دومي مسئوليت دفاع از خليج فارس وتنگه هرمز را داراست.
اين تحليلگر آمريكايي همچنين تصريح كرد كه ايالات متحده اكنون در فضايي خارج از خليج فارس و درياي عمان با كشتي هاي ايراني مواجه است و شايد مجبور شود در فضايي كه روزگاري فكر مي كرد برايش امن است، فعاليت هاي خود را گسترش دهد.
بنابر گزارش فوق، ايران با دادن اختيارات بيشتر به فرماندهان عملياتي و كاستن از تمركز فرماندهي توانسته است بر قدرت واحدهاي كوچك نيروي دريايي خود همچون قايق هاي تندرو بيفزايد، همچنانكه در سال 2007 يك واحد از اين نيروها توانست تعدادي از نيروهاي انگليسي را دستگير كند.
ريو اذعان كرد كه اين قدرت يافتن نيروي دريايي ايران ناشي از محدوديت هايي است كه آمريكا بر اين نيرو در جريان جنگ هشت ساله اش با عراق اعمال كرد. از همان زمان بود كه ايران تصميم گرفت كه نيروي دريايي خود را خودكفا كند. در پايان اين گزارش تاكيد شده است كه كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس با وجود سلاح هاي پيشرفته اي كه از غرب خريداري كرده اند، در هر نبرد دريايي با ايران بازنده خواهند بود، لذا همواره نيازمند كمك آمريكا هستند.

 



معاون فرهنگي سپاه: آمريكا به دنبال وارد كردن افرادي در شوراي حكومتي ليبي است

معاون فرهنگي سپاه گفت آمريكا به دنبال قراردادن افرادي در كرسي هاي شوراي حكومتي ليبي است.
حميدرضا مقدم فر با اشاره به فراز و فرودهاي انقلاب هاي كشور مسلمان و به ويژه انقلاب مردم ليبي گفت: در هر جريان انقلابي فراز و فرودهايي ايجاد مي شود كه در اين راستا و در جريان انقلاب مردم ليبي مي توان به استفاده مردم ليبي از اسلحه به عنوان يكي از اشتباهات اين انقلاب اشاره كرد.
مقدم فر ادامه داد: دست به اسلحه بردن مردم ليبي در جريان انقلاب، سبب شد كه قذافي تعداد بيشتري از مردم ليبي را با توجيه اينكه آنان مسلح هستند، قتل عام كند كه اين امر خسارت هاي بسياري را براي مردم ليبي نيز به دنبال داشت. معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه اظهار داشت: اين جدال مسلحانه سبب شد كه پاي ناتو و آمريكا با بهانه جدال مسلحانه در جريان انقلاب ليبي باز شود. وي تأكيد كرد: ليبي امروز ايتاليا يا فرانسه نيست و اكنون تمام كشورهاي اروپايي و در رأس آنان خود آمريكايي ها به دنبال سهم خواهي از ليبي هستند.
معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه در ادامه به فارس گفت: كشورهاي اروپايي و در رأس آن آمريكا با بهانه كمك به مردم ليبي به منظور از ميان برداشتن قذافي به دنبال كسب سهم از شوراي حكومتي و عناصر حاكميتي جديد كشور ليبي هستند.
مقدم فر تأكيد كرد: آنچه مسلم است در جريان اين سهم خواهي آنان به دنبال قراردادن افرادي در كرسي هاي شوراي حكومتي و حاكميتي از جنس خودشان هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به فرمايشات مقام معظم رهبري در ارتباط با ليبي و نگراني هاي پس از انقلاب هاي شكل گرفته در كشورهاي مسلمان، اشاره كرد و افزود: مقام معظم رهبري مدت ها قبل نگراني خود را از اين جريان و شكل گيري اين گونه حوادث پس از جريان از انقلاب ها و پيروزي مردم مطرح كردند.
وي خاطرنشان كرد: آنچه در اين راستا داراي اهميت است اين است كه آمريكايي ها پس از به خطر افتادن منافع آنان در جريان انقلاب هاي شكل گرفته در كشورهاي مسلمان كه در نهايت سبب شده مهره هاي دست نشانده آنان نظير قذافي و مبارك از چرخه سياست حذف شوند به دنبال مديريت اين انقلاب ها هستند.
معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه افزود: آنچه در عرصه انقلاب كنوني كشورهاي مسلمان مي توان گفت اين است كه مديريت آمريكايي ها در عرصه انقلاب هاي كشورهايي نظير ليبي نمي تواند بستر را براي توقف اين انقلاب ها فراهم كند.
وي تأكيد كرد: اكنون مديريت آمريكايي در عرصه بين المللي و با شكل گيري انقلاب ها در كشورهايي كه سران آنان دست نشانده هاي آمريكايي ها بودند، دچار بحران شده است.
اين كارشناس ارشد مسائل سياسي و استراتژيك ادامه داد: آنچه اكنون و در پي جنبش هاي سرمايه داري، وال استريت در غرب نمايان شده است، فرو ريختن بنيان ايدئولوژيك آمريكايي هاست.
وي افزود: بحراني كه اكنون و در كشورهاي اروپايي و آمريكايي شكل گرفته بيش از آنچه يك بحران اجتماعي در اروپا باشد، به چالش كشاندن مدل ليبراليسمي حاكم در آمريكاست.
مقدم فر اظهار داشت: در نظام ليبراليسمي مبنا بر ارتباط مردم با حاكمان پايه گذاري شده است؛ اما اكنون و در پي اين گونه اعتراضات، آنچه بيش از پيش نمايان شده است فروريختن انديشه هاي ليبراليسمي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14