(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 آبان 1390- شماره 20061

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پايان عمليات نظامي غرب در جهان اسلام (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
مايو (گفت و شنود)
تقدير صالحي از همكاري بارزاني در مقابله با پژاك
ولايتي: تشكل هاي اصولگرا فقط با اتحاد به پيروزي مي رسند
اولين نشست خبري سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان امروز برگزار مي شود
واشنگتن پست: آقاي اوباما باز هم ايران برنده شد (خبر ويژه)
مشاوران ارشد موسوي و كروبي از سازمان «سيا» سر برآوردند (خبر ويژه)
بند بازي حزب كارگزاران (خبر ويژه)
كاسه ليس دسته دسته ، بيرون در نشسته! (خبر ويژه)



پايان عمليات نظامي غرب در جهان اسلام (يادداشت روز)

آمريكا پس از حدود 8 سال اشغال نظامي و اطلاعاتي عراق و بعد از آن كه نتوانسته است توافق مسئولان اين كشور را براي اعطاء مصونيت قضايي - كاپيتولاسيون- براي 20 هزار نظامي بدست آورد، رسما اعلام كرد كه - براساس توافقنامه سال 2007 واشنگتن- بغداد- تا پايان سال جاري مسيحي، همه نيروهاي نظامي خود را از عراق خارج مي كند. رئيس جمهور آمريكا همزمان اعلام كرد كه به زودي نظاميان اين كشور از افغانستان نيز خارج مي شوند. پنج شنبه گذشته شوراي امنيت نيز اعلام كرد كه ماموريت نظامي ناتو در ليبي به پايان رسيده و فرماندهي ناتو نيز اعلام كرد كه 9 آبان ماه پايان عمليات نظامي ناتو در ليبي است و اين در حالي است كه مقامات ارشد غربي از تحولات ليبي ابراز نگراني كرده و اظهارات مصطفي عبدالجليل رئيس شوراي انتقالي حكومت در ليبي در روز آزادي رسمي اين كشور- يكشنبه گذشته- مبني بر حاكميت شريعت اسلامي در ساختار آينده ليبي را خطرناك دانستند.
بدون كمترين ترديدي خروج اشغالگران از عراق و نه خروج آنان از افغانستان و ليبي اقدامي داوطلبانه و در چارچوب سياست هاي امنيتي غرب نيست كما اين كه تا چند روز پيش از به بن بست رسيدن مذاكرات مقامات آمريكايي با نخست وزير عراق، فرماندهان نظامي آمريكا از ابقاء حداقل 20 هزار نيروي نظامي آمريكا در عراق سخن مي گفتند و معاون رئيس جمهور آمريكا- جوزف بايدن- از حضور نظامي طولاني مدت ناتو در افغانستان حرف مي زد و هنري كيسينجر- يكي از سياستمداران كليدي پشت صحنه آمريكا- مي گفت نظاميان ما تا 100 سال آينده هم افغانستان را ترك نخواهند كرد. راسموسن فرمانده ناتو نيز مي گفت حضور نظامي و عمليات ناتو در ليبي تا مدت نامعلومي ادامه پيدا مي كند.
در واقع از آنجا كه عقب نشيني نظامي غرب از عراق، افغانستان و ليبي در حالي صورت مي گيرد كه قطعا هيچكدام از اهداف غرب از اين لشكركشي هاي نظامي تحقق نيافته است، يك شكست كامل و كاملا عيان به حساب مي آيد و از اين رو بسياري از مراكز سياسي و اطلاعاتي غرب به اين شكست تصريح كرده اند. به عنوان مثال روزنامه واشنگتن پست يك روز پس از آن كه اوباما- در روز يكشنبه اول آبان- در نامه اي رسمي به سفارت آمريكا در عراق اعلام كرد تمام نظاميان آمريكا تا پايان سال به كشور خود بازمي گردند، در سرمقاله خود نوشت: «اعلام خبر خروج نظاميان آمريكايي از عراق، خيلي غيرمنتظره بود، اعلام اين عقب نشيني اين تحليل را تقويت مي كند كه همه دستاوردهاي نظامي آمريكا در عراق از بين رفته است و اين به قدرتمند تر شدن نقش ايران در عراق منجر مي شود و قدرت ايران را در رويارويي با آمريكا بيشتر مي كند.» اين روزنامه تاكيد مي كند «بيشتر فرماندهان نظامي آمريكا با تصميم خروج كامل از عراق مخالفند» كاملا واضح است كه خروج نظامي از اين سه كشور، حيثيت و ابهت نظامي غرب را از بين مي برد.
شكست غرب در عمليات نظامي، فرضيه توسل به جنگ براي رسيدن به اهداف را از بين مي برد، اگر زماني نظريه پرداز اتريشي- كارل فون كلازويتس، 1831، 1780م- معتقد بود جنگ مقدمه صلح-سيطره بر دشمن- است و اين نظريه همواره راهنماي عمل نظاميان ناتو بوده است، تجربه 10 سال اخير كه توام با 5 جنگ در لبنان، فلسطين، افغانستان، عراق و ليبي بود، بطلان اين نظريه را به اثبات رساند و از اين رو غرب چاره اي جز تغيير اساسي در بنيان هاي سياست نظامي خود ندارد و از اين منظر مي توان با قاطعيت زيادي گفت زمان اقدام نظامي غرب در خاورميانه سپري شده و از امروز غرب فقط مي تواند در عرصه رسانه از جنگ با جهان اسلام حرف بزند.
غرب در حالي به جنگ عليه افغانستان، عراق، لبنان و فلسطين - در سال هاي 1380، 1382، 1385 و 1387- دست زد كه سايه ماجراي 11 سپتامبر هر صدايي را در جهان اسلام خفه كرده بود و حكام وابسته كشورهاي عرب و غيرعرب براي بقاء خود حاضر به پرداخت هر مبلغي به غرب بودند.
رژيم سعودي بدون درخواست هيچ توضيحي يا ديدن هيچ سندي، عربستاني بودن عاملان حادثه برج هاي دوقلو را پذيرفت و هر شهروند مورد درخواست آمريكا را به ارتش آمريكا تحويل داد و بعدا هم علي رغم آن كه ساختگي بودن ماجرا ثابت شد، رژيم وابسته سعودي سراغي از شهروندان خود كه در گوانتانامو تحت شكنجه شديد بودند، نگرفت. رژيم علي عبدالله صالح به آمريكا اجازه داد كشورش را به بهانه تعقيب القاعده آماج حملات سنگين هوايي كند و صدها كشاورز يمني را از بين ببرد. رژيم پاكستان طي موافقتنامه اي رسمي قبول كرد پاكستاني هاي متهم به دست داشتن در ماجراي 11 سپتامبر را به آمريكا تحويل دهد و تحت اين پوشش نيروهاي خط مقدم مخالفت با استيلاي آمريكا بر پاكستان را روانه زندان گوانتانامو كرد و هرگونه تسهيلاتي را براي حمله مستقيم نظاميان آمريكا به شهروندان پاكستاني در اختيار آنان قرار دهد. در اين دوره اكثر رژيم هاي عرب به جاي مخالفت با عمليات نظامي رژيم صهيونيستي با دفاع مظلومانه حزب الله مخالفت كرده و امكانات خود را براي سركوب مقاومت لبنان در اختيار تل آويو قرار دادند.
اما امروز اين فضا كاملا دگرگون شده است. با وجود آن كه مصر در آغاز راه تحولات قرار دارد اما قطعا اگر جنگي عليه حزب الله دربگيرد، در كنار مقاومت لبنان خواهد بود كما اين كه در تونس و ليبي هم همين چرخش به وجود آمده است و مردم يمن، اردن، عراق و بسياري ديگر از كشورهاي اسلامي تماشاچي باقي نخواهند ماند. بنابراين، وقتي در شرايط انفعال و سرسپردگي جهان اسلام سرنوشت هر پنج جنگ گذشته به ضرر غرب و به نفع مقاومت اسلامي رقم خورده است به آساني مي توان نتيجه گرفت كه در شرايط حاكميت انقلاب ها بر جهان اسلام غرب به خود اجازه فكر كردن به تهديد نظامي واقعي ندهد و حرف زدن از اين كه «همه گزينه ها روي ميز است» مسخره تر از هميشه است. همين روزها آمريكايي ها در ذيل سناريو «منصور ارباب سير» از وجود همه گزينه ها روي ميز اوباما عليه ايران حرف زدند اما هم زمان با اين تبليغات اوباما و سوزان رايس از مذاكره با ايران هم حرف زدند و دو هفته بعد وزير خارجه آمريكا در مصاحبه با شبكه فارسي بي بي سي گفت «آمريكا آماده گفت وگو با ايران است». بنابراين كاملا واضح است كه توسل به «جنگ» نه فقط درباره ايران بلكه حتي درباره كوچكترين نقطه جهان اسلام نيز از بين رفته و فقط سخن گفتن از آن باقي مانده كه هدف از آن هم تاثيرگذاشتن بر روي اراده مسئولاني است كه ضعف تحليل داشته و يا اراده ضعيفي دارند.
غرب در جهان اسلام كاملا قافيه را باخته است. غرب از 1333 تا دي ماه 1389 همه ظرفيت خود را براي غلبه بر مردم مسلمان تونس به صحنه آورد، نتيجه انتخابات چند روز پيش تونس نشان داد كه 36 سال تلاش آمريكا و اروپا به جايي نرسيده و امروز قطعا بايد به قدرت رسيدن اسلام در اين كشور را نظاره كند و حال آن كه در سال 1333 اساساً موضوعي بنام تشكيل حكومت اسلامي در تونس مطرح نبوده است. غرب از 1354 سكولاريزه كردن حكومت مصر را آغاز كرد و با شدت تمام تا 22 بهمن 89 ادامه داد، امروز ثمره آن جوانه زدن اسلام انقلابي در اين كشور است. اين حكايت در فلسطين، لبنان، ليبي، يمن و عراق هم هست و دير نخواهد بود روزي كه اين حكايت در عربستان، اردن، كويت و... هم تكرار شود. در واقع محصول اصرار بر جدا كردن مردم منطقه از اسلام، سر برآوردن حكومت هاي اسلامي بوده است حال بگذريم كه آثار بيداري اسلامي امروزه به چند قدمي كاخ هاي سفيد، اليزه و... هم رسيده است.
غرب در طول ماه ها تلاش نظامي، اطلاعاتي و سياسي در ليبي تلاش كرد تا يك رژيم وابسته به خود را جايگزين رژيم قذافي كند از اين رو محمود جبريل را تا سطح رئيس دولت انتقالي ليبي بالا برد ولي به جايي نرسيد و جبريل ضمن استعفا از نخست وزيري دولتي كه هرگز شكل نگرفته بود! اعلام كرد كه در آينده هم حتي عهده دار پست وزارت نخواهد بود كما اين كه «عبدالحفيظ قوقه» از شخصيت هاي موثر انقلاب ليبي هم اعلام كرد جبريل در دولت آينده هم پستي نخواهد داشت و حال آن كه غرب اميدوار بود حداقل او را در پست وزارت خارجه حفظ كند. پروژه محور كردن تركيه در ليبي هم به شكست انجاميد و امروز شاهد به آتش كشيدن شدن پرچم تركيه در ليبي هستيم و اين در حالي بود كه غرب با تكيه بر تركيه كه حدود 16000 نيروي كار در ليبي دارد، در صدد بود اقتصاد ليبي را به چنگ آورد. تركيه طي هفته هاي اخير 5000 نفر از نيروهاي خود را از ليبي خارج كرده و تمام قراردادهاي اقتصادي آن در هاله اي از ابهام قرار گرفته است.
ورود غرب از دريچه عربستان به ليبي هم در حال مسدود شدن است. عربستان طي ماههاي گذشته هزينه زيادي كرد تا جريان وهابي «المقاتله الاسلاميه» را به نيرويي موثر در ليبي تبديل كند. اين جريان وهابي براي رد گم كردن نام خود را عوض كرد و رهبر آن، بلحاج در تلويزيون الجزيره اعلام كرد كه ميانه اي با عقايد وهابيت و روش المقاتله ندارد ولي اين تلاش نتوانست كمكي به عربستان بكند. جريان المقاتله- كه امروز خود را مجلس العسكريه طرابلس مي خواند- اوايل امسال با 1800 نيروي مسلح آموزش ديده وارد ميدان شد ولي امروز تعداد آنان به حدود 500 نفر رسيده و بقيه از اين گروه جدا شده اند. در واقع موقعيت عربستان در ليبي حتي به نسبت دوره قذافي ضعيف تر شده و با توجه به جو شديداً ضداسرائيلي ليبي و متهم بودن آل سعود به همدستي با رژيم صهيونيستي، عربستان هم مانند تركيه در ليبي منفعل شده و به انزوا گرائيده است. البته نفرت مردم ليبي از تركيه بيش از عربستان است چرا كه مردم ليبي از يك سو خاطرات بسيار تلخي از دوره عثماني دارند و معتقدند سلطان عثماني كشورشان را به ايتاليا بخشيده و به اشغال آن كمك كرده است. مردم ليبي دولت اردوغان را متحد قذافي مي دانند و واقعا هم اين دو اتهام وارد است بنابراين كاملا واضح است كه غرب نه از طريق تركيه- و معادله اسلام ميانه رو- و نه از طريق عربستان -معادله اسلام سلفي- نمي تواند رژيم آينده ليبي را تحت تاثير قرار دهد. جالب اين است كه در نقطه مقابل اين دو كشور، مردم مصر، تونس، ليبي، يمن، بحرين و ساير كشورهاي منطقه هيچ خاطره تلخي از ايران ندارند در هيچكدام از اين كشورها ايران شريك جرم رژيم هاي وابسته نبوده و اين يك بستر مناسب براي نقش آفريني جمهوري اسلامي فراهم كرده است.
سيطره غرب و رژيم هاي وابسته به آن در طول 100 سال گذشته جايي براي نفوذ آينده آنان نگذاشته است. مردم دنبال حكومت هاي جديدي هستند كه از منافع آنان در برابر طمع ورزان خارجي و از حيثيت و هويت آنان در برابر ديكتاتورها صيانت كند. مدل هاي وابسته به غرب نظير نظام هاي ليبرال دموكراسي و مدل هاي همگرا با غرب نظير آنچه در تركيه جريان دارد، قطعا مورد توجه انقلابيون قرار نمي گيرد و اين در حالي است كه مدل تجربه شده اي پيش روي آنان است كه 32 سال پيش بر مبناي اسلام به وجود آمد و بارها غرب را به عقب نشيني واداشت و مانع دست اندازي ديكتاتورها به نظام سياسي گرديد. اين مدل دستاوردهاي عظيمي در همه حوزه هاي موردنياز «انسان مسلمان» امروز به دنبال داشته و علي رغم گذشت 32 سال از پيدايي، از طراوت و شادابي و سرزندگي زيادي برخوردار است يعني «جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد».
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ از حاجيان حج تمتع مي خواهيم كه ان شاءالله در مراسم برائت از مشركين امسال براي ريشه كن شدن رژيم آل سعود و پيروزي شيعيان بحرين و انقلابيون يمن دعا كنند.
قاسمي - اصفهان
¤ انگار همين ديروز بود كه سيدحسن نصرالله ، قذافي را نصيحت مي كرد كه با آزادسازي امام موسي صدر بار گناهاني را كه مرتكب شده است كاهش دهد. اين كار را نكرد تا اينكه اين گونه به خاك مذلت و خواري افتاد .
اصغر ضيافي - كردستان
¤ بهترين تودهني و پاسخ قاطع ما به دشمن اين است كه به پيشرفت هاي هسته اي مان سرعت دو چندان بدهيم و هرچه زودتر غني سازي را در ابعاد صنعتي تكميل كنيم تا حداقل در پايان دولت دهم تعداد آبشارها و سانتريفيوژهاي نسل جديد به تعدادي برسد كه بتواند سوخت يك نيروگاه حداقل هزار مگاواتي را توليد كند. آن موقع است كه كشور ما به جرگه صادركننده هاي سوخت هسته اي مي پيوندد و به نقطه بازگشت ناپذيري مي رسد.
يك هموطن
¤ متاسفانه در قبال تحولات بيداري اسلامي در منطقه، دستگاه ديپلماسي ما، منفعلانه و فقط به عنوان نظاره گر اوضاع عمل مي كند. در حالي كه بجا بود در چنين شرايطي مسئولان ايران در قالب هيئت هايي به ليبي ،مصر و... اعزام مي شدند تا اسرائيل و آمريكا كمتر بتوانند بر افكار انقلابيون كشورهاي در حال انقلاب تسلط پيدا كنند و يا آنان را مرعوب سازند.
حسن دوستي
¤ چرا درباره افزايش بي رويه كرايه اتوبوس در برخي خطوط از 100 تومان به 300 تومان گزارش چاپ نمي كنيد. شهرداري تنها به افزايش قيمت كرايه ها بسنده نكرده بلكه نرخ استفاده از باشگاه هاي ورزشي و استخرها را هم افزايش داده است. واقعا چطور مي توان براي يك ساعت شنا در استخر 15 هزار تومان هزينه كرد.
آرميده
¤ همين كه شبكه العربيه اجازه انحصاري پخش فيلم لحظات كشته شدن قذافي را در اختيار گرفته است خود نشان از مشكوك بودن و اسرار پشت پرده غربي ها دراين جريان دارد.
محمدحسين صمد - تهران
¤ تعميرگاه مجاز شركت پارس خودرو پس از گذشت يكسال و مراجعات متعددم جهت رفع اشكالات عديده خودروي رنو مگان صفر كيلومتري كه از اين شركت خريداري كرده ام عاجز است. با توجه به نزديك شدن به زمان انقضاي اعتبار گارانتي خودرو، خواستار توضيح مسئولان اين شركت هستم.
محسني
¤ از مسئولان محترم بازرسي كيفيت كالاها تقاضا مي كنم كه بر كالاهايي از قبيل مواد شوينده نظارت دقيق تري به عمل آورند. برخي كالاهاي شوينده هم قيمت شان بالا رفته و هم كيفيت آن پايين آمده است.
خانم محمدزاده - قم
¤ بنده با توجه به اينكه وكيل دادگستري هستيم و با توجه به اقتضاي حرفه كاري مدت هاست به دادگاه ها و دادگستري ها و كلانتري ها مراجعه مي كنم و متاسفانه شاهد هستم كه برخي از خانم هاي مراجعه كننده به اين گونه ادارات با حجاب نامطلوب و دور از شان اين ادارات كه خود از متوليان مقابله با اين گونه ناهنجاري ها بايد باشند، تردد مي كنند، مسئولان هم در كمال بي تفاوتي نسبت به اين ناهنجاري ها كارهاي آن ها را راه مي اندازند. از مسئولان نيروي انتظامي و قوه قضائيه خواهش مي كنم كه به اين موضوع رسيدگي كنند.
عابديني
¤ در اوايل پيروزي انقلاب دولت زمين هايي را در منطقه هشترود به كشاورزان داده بود اما در دولت موسوم به اصلاحات با نظر مجمع تشخيص مصلحت نظام و قوه قضائيه وقت ، حكم بازپس گيري اين زمين ها را به اتهام تصرف عدواني از كشاورزان صادر شد و حال آنكه همه كشاورزان براي زمين هاي خود سند داشته و دارند. تا امروز به خاطر مقاومت كشاورزان موفق به باز پس گيري زمين ها نشده بودند ولي اخيرا نيروي انتظامي نامه اخطار ابلاغ كرده و از كشاورزان خواسته كه زمين ها را تحويل دهند. از رئيس قوه قضائيه خواهش مي كنيم كه دستور رسيدگي جدي به اين مسئله را صادر كنند.
عشقعلي عليزاده - هشترود
¤ حدود 12 سال است از سهام چند شركت بزرگ در شهرستان ها از جمله توسعه صنعتي خراسان، كرمان، خوزستان و ايران خودرو در تهران خريداري كرده ام اما سودي عايدم نشده است و اگر سودي هم داده شده است بسيار اندك است و فاصله بسيار زيادي با ميزان سود اين شركت ها دارد كه در بازار بورس نشان داده مي شود چرا؟
فرامرز شيرين راد
¤ اخيرا به كارگيري بسيجيان فعال و ايثارگر در اداره ها كاهش پيدا كرده است ولي در مقابل به كارگيري افرادي كه خنثي هستند يا مقيد به اعتقادات اسلامي نيستند افزايش يافته است. چرا مسئولان توجهي به اين مسايل ندارند.
يك خانم هموطن
¤ همسر بنده جانباز اعصاب و روان است . براي تهيه مسكن در مسكن مهر ثبت نام كرديم اما فقط توانستيم 5/2 ميليون تومان بپردازيم اما متاسفانه اسم ما را خط زدند. مي خواستم به آقاي عليزاده بگويم الان بنده با اين اوصاف چه كار بايد بكنم. چندين بار هم با شماره تلفن 111 ارتباطات مردمي رياست جمهوري براي طرح مشكل تماس گرفتم اما كسي گوشي را برنداشت.
همسر يك جانباز اعصاب و روان
¤ از جاده اصفهان كه وارد اليگودرز مي شويم، در جاده مياندشت جايي كه جاده يك طرفه مي شود متاسفانه هيچ تابلويي نيست و مشخص هم نيست كه بالاخره اين جاده يك طرفه است يا دو طرفه. بنده نزديك بود با خانواده ام در همين يك تكه راه زير تريلي برويم، از مسئولين منطقه مي خواهم براي جلوگيري از تصادفات احتمالي تدابيري بينديشند.
پولادوند
¤ در تقويم دفاتر آموزش و پرورش استان خوزستان مناسبت هاي اسلامي حذف و به جاي آن مناسبت هاي آيين زرتشت درج شده است. قطعاً اين مسئله اتفاقي نبوده و حكايت از نفوذ دست هاي مرموز در مراكز تربيتي استان دارد كه بايد قطع شوند.
9086---0916
¤ طرح مشاغل خانگي در شهرستان رابر كرمان بسيار نابسامان است با وجود ثبت نام اينترنتي و بازديد كارشناس مربوط چه نيازي به كاغذبازي هاي موجود دارد تا مردم معطل بشوند.
2736---0913
¤ پرداخت حقوق ما مستمري بگيران تامين اجتماعي كه جزء قشر ضعيف جامعه هستيم به بهانه پرداخت حقوق به ترتيب حروف الفبا تا بيستم هر ماه به طول مي انجامد. حداقل كاري كنند كه در دريافت مستمري ماهيانه مشكل نداشته باشيم.
2622---0910
پاسخ روابط عمومي سازمان بازنشستگي كشوري
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه 30 مهر ماه سال 90 به شماره 20054 و در صفحه 6 به نقل از يك بازنشسته كه «مدت 16 ماه است كه حق بازنشستگي بنده پرداخت نشده است و چرا سازمان بازنشستگي رشت و اداره آموزش و پرورش صومعه سرا تعلل مي كند؟
به اطلاع مي رساند: براساس قانون و مقررات پاداش پايان خدمت كاركنان دولت بعهده دستگاه اجرايي ذيربط بوده و مطابق تصويب نامه شماره 38469 مورخ 20/9/1387 هيئت وزيران مقرر گرديده كليه دستگاه هاي اجرايي پاداش پايان خدمت بازنشستگان را از منابع داخلي خود پرداخت نمايند.

 



مايو (گفت و شنود)

گفت: ويكي ليكس سند وابستگي اردشير اميرارجمند، مشاور ارشد موسوي به سازمان «سيا» را فاش كرد.
گفتم: اي عوام! وقتي هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا با صراحت اعلام مي كند كه دولت آمريكا هر كاري كه از دستش برمي آمد در حمايت از جنبش سبز(!) انجام داده است، ديگر سند وابستگي مشاور موسوي به «سيا» چه اهميتي دارد؟!
گفت: فاش شده كه مشاور ارشد موسوي با منافقين هم در تماس نزديك بوده است.
گفتم: مگر سران فتنه با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و ماركسيست ها آشكارا ائتلاف نكرده بودند؟ و مگر آمريكا و انگليس و اسرائيل و ديكتاتورهاي عرب بي پرده به آنها كمك مالي و تبليغاتي و سياسي نمي كردند!
گفت: پس افشاي سند وابستگي مشاور ارشد موسوي به سيا و منافقين به چه درد مي خورد؟!
گفتم: يك فيل توي دريا شنا مي كرد. پشه بهش گفت؛ يك لحظه بيا بيرون كارت دارم. فيل از آب اومد بيرون و پرسيد چيكار داري؟ پشه گفت؛ هيچي! برو توي آب، مي خواستم ببينم مايوي من را برنداشته باشي!

 



تقدير صالحي از همكاري بارزاني در مقابله با پژاك

سرويس سياسي:
رئيس اقليم كردستان عراق با اعلام اين كه مسئله گروهك تروريستي پژاك تمام شده است تاكيد كرد كه مرزهاي كردستان و ايران براي هميشه امن مي ماند.
«مسعود بارزاني» كه در تهران به سر مي برد، ديروز با «علي اكبر صالحي» وزير امورخارجه كشورمان ديدار و پيرامون موضوعات مختلف منطقه اي بويژه مسئله امنيت مرزهاي ايران و عراق رايزني و گفت وگوكرد.
وي در نشستي خبري با صالحي با ابراز اميدواري براي گسترش روزبه روز روابط دوجانبه گفت: هيچ وقت فراموش نمي كنيم كه در روزهاي مبارزه، ملت ايران از مردم ما استقبال كرد.
وي افزود: ما دولت و ملت دوست، برادر و همسايه هستيم و بايد در سايه برادري همكاري كنيم و زمينه اين همكاري فراهم است.
رئيس اقليم كردستان عراق گفت: مسئله گروهك تروريستي پژاك خاتمه يافته است و اميدواريم در مرزها شاهد امنيت كامل باشيم و هيچ مشكلي رخ ندهد. صالحي نيز در اين نشست اظهار داشت: با مديريت خوب آقاي بارزاني توانستيم موضوع گروهك تروريستي پژاك را به خوبي پيش ببريم و در حال حاضر مرزهاي اقليم كردستان عراق با ايران امن است.وي افزود: آقاي بارزاني اين قول را داد كه از اين به بعد بهترين مرزها را داشته باشيم تا مردم به راحتي تردد كنند و شاهد هيچ گونه ناامني نباشيم.
علي اكبر صالحي در ادامه نشست خبري مشترك با مسعود بارزاني گفت: جلسه خوبي داشتيم و در آن به تفصيل به موضوعات مورد علاقه دو طرف پرداختيم و همچنين در مورد تحولات منطقه هم تبادل نظر شد.
وي با بيان اينكه اقليم كردستان عراق رابطه ويژه اي با ايران دارد افزود: اين رابطه، رابطه اي برادرانه و منبعث از مشتركات فرهنگي، مذهبي، قومي و فاميلي است؛ در حقيقت مردم كردستان عراق و ملت بزرگوار ايران شاخه هاي يك تنه هستند.
وزير امور خارجه گفت: در جنگ تحميلي، جمهوري اسلامي ايران تا جايي كه برايش مقدور بود به حمايت از مردم اقليم كردستان و كمك به آنها پرداخت و همچنين آنان در مقابله با رژيم بعثي صدام همكاري مجدانه اي با ما انجام دادند.
صالحي با بيان اينكه هم اكنون شاهد بهترين روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و اقليم كردستان عراق هستيم افزود: روابط اقتصادي خوبي با اين اقليم داريم هرچند انتظار مي رود سطح اين روابط افزايش يابد.
وي گفت: آقاي بارزاني در ديدار امروز اين قول را داد كه زمينه هاي اقتصادي و فرهنگي را بيش از پيش فراهم كند.
در ادامه اين نشست خبري رئيس اقليم كردستان عراق گفت: با توجه به وعده رئيس جمهور آمريكا، آنها بايد تا پايان سال خاك عراق را ترك كنند.
صالحي: مذاكره با آمريكا معنايي ندارد
وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد تا زماني كه در گفتار و رفتار آمريكائي ها تناقض وجود داشته باشد و نيت آنها نيز صادق نباشد، مذاكره معنايي نخواهد داشت.
علي اكبر صالحي پس از ديدار مسعود بارزاني رئيس اقليم كردستان عراق، در نشست خبري مشترك درتهران، در پاسخ به سوالي درباره اظهارات اخير هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا مبني بر برقراري روابط ايران و آمريكا گفت؛ از اين اظهارات زياد شنيده ايم ولي متاسفانه پر از تناقض است. وي افزود: از طرفي براي برقراري روابط اظهار علاقه و از طرف ديگر صحبت هايي مي شود كه هم سنگ با صحبت اول نيست.
صالحي گفت: جمهوري اسلامي ايران در 32 سال گذشته ثابت كرد كه براي حفظ استقلالش هر هزينه اي مي پردازد و براساس همين اعتبار، جمهوري اسلامي ايران در سطح جهاني و تعاملات سياسي به عنوان كشوري قدرتمند و عزتمند ظاهر شده است.
صالحي افزود: برقراري روابط زماني معنا دارد كه دو طرف به صورت مساوي و بدون پيش شرط و هم سطح وارد گفت وگو شوند كه البته به نظر مي رسد زمان آن هنوز فرا نرسيده است.
وي گفت: آمريكايي ها هنوز با تكبر صحبت مي كنند و خوي استكباري خود را حفظ كرده اند؛ آنها بايد دير يا زود متوجه اين حقيقت شوند كه جمهوري اسلامي ايران كشوري نيست كه كسي بخواهد با آن از موضع استكبار صحبت كند.
 



ولايتي: تشكل هاي اصولگرا فقط با اتحاد به پيروزي مي رسند

سخنگوي جبهه متحد اصولگرايي گفت تشكل هاي اصولگرا با مجموعه هاي متحد به پيروزي خواهند رسيد.
علي اكبر ولايتي در حاشيه نمايشگاه مطبوعات گفت: اگر قرار است تشكل هاي سياسي در يك رقابت به پيروزي برسند جز در سايه مجموعه هاي متحد كه به هم نزديك هستند امكان ندارد.
وي افزود: ما بسيار اميدواريم كه اين وحدتي كه با محوريت اصولگرايان تشكيل شده است بتواند هر روز گام هاي موثرتري در جهت اتحاد و همبستگي به سوي پيروزي در انتخابات مجلس نهم بردارد. در هر صورت ما به دنبال مجلس كارآمد با اكثريت قاطع از اصولگرايان هستيم.
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان اضافه كرد: هر چيز كه مقابل ايجاد وحدت باشد باعث نگراني و يا حداقل دل مشغولي اصولگرايان خواهد بود.
ولايتي در ادامه خاطرنشان كرد: فرمايشات و سخنان مقام معظم رهبري در مسائلي كه صراحت دارند و تعيين تكليف مي كنند بايد فصل الخطاب جريانات سياسي باشد. وي با اشاره به مسئله جبهه پايداري عنوان كرد: در جلسه اي از برادران جبهه پايداري دعوت شد و با اعضاي گروه 8+7 جلسه اي گذاشته شد كه من هم در جلسه حضور داشتم و همچنان كسي كه در محوريت اين مجموعه هست حضرت آيت الله مهدوي كني از جامعه روحانيت، در آن جلسه تصريح و تاكيد فرمودند كه اين آقايان به عنوان يك ضلع در جبهه متحد شركت كنند. پيش تر هم كه اين ساختار ايجاد شد اين برادران به عنوان يكي از سه ضلع مورد دعوت قرار گرفتند و مكرر در مكرر و در اشكال مختلف درخواست شد كه در جبهه متحد شركت كنند. الان من معذورم از نام بردن افرادي كه چگونه و به چه ترتيب از آنها دعوت كردند. بعضي از بزرگان و علما به آقايان تصريح كردند كه اين پيشنهاد را بپذيرند. البته ما نااميد نيستيم كه بپذيرند. همين الان هم من عرض مي كنم. بنده به عنوان سخنگوي اين مجموعه از حضورشان در جبهه متحد دعوت مي كنم كه هرچه زودتر بپيوندند و در جلسات شركت كنند.
جبهه پايداري
ليست جداگانه ندارد
يك عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي هم در اين رابطه گفت كه اين جبهه اعتقاد به اتحاد كامل اصولگرايان دارد و هيچ گاه در فكر ارائه ليست جداگانه در انتخابات نبوده است.
بيژن نوباوه كه در حاشيه نمايشگاه مطبوعات در غرفه ايسنا حضور يافته بود، اظهار داشت: من فكر مي كنم بحث هايي كه درباره ارائه ليست جداگانه از سوي جبهه پايداري مطرح مي شود، گمانه زني گروههايي است كه اتفاقا خواهان تفرق بين اصولگرايان هستند.
نماينده مردم تهران گفت: من فكر مي كنم اختلاف اساسي بين جبهه پايداري و اصولگرايان وجود ندارد و طبيعي است كه با توجه به نوظهور بودن جبهه در عرصه انتخابات، عكس العمل هايي نسبت به پذيرفته شدن و حضور آن در گروههاي اصولگرا وجود داشته باشد.
اين نماينده اصولگراي مجلس با بيان اينكه اگر اصولگرايان اتحاد كامل نداشته باشند قطعا مقابل رقيب كم مي آورند، يادآور شد: منويات شخص آيت الله مهدوي كني براي جبهه پايداري صددرصد مطاع است و ما فكر مي كنيم اگر خدشه اي به اين موضوع وارد شود وحدت بين مردم در جامعه مخدوش مي شود.
قاضي زاده هم پيش بيني كرد كه در انتخابات آينده مجلس نظرات اين جبهه و كميته وحدت اصولگرايان در بخش عمده اي از ليست اصولگرايان مشترك باشد.
اميرحسين قاضي زاده نماينده مشهد و ديگر عضو جبهه پايداري گفت: من فكر مي كنم اگر در ليست تهران كساني مثل آقاي حداد عادل، زاكاني و فدايي حضور داشته باشند جبهه پايداري حتما از اين افراد حمايت مي كند؛ بنابراين بخشي از ليست مشترك خواهد بود و ممكن است در مورد بخش ديگري اختلاف وجود داشته باشد، همان طور كه در مجالس قبل هم با وجود اين كه اصولگرايان وحدت داشتند شاهد ليست هاي جداگانه اي بوده ايم.
وي اظهار داشت: ما معتقديم با توجه به اين كه عقلانيتي براي اداره كشور وجود دارد، اصولگرايان حتما دور يكديگر جمع مي شوند و با هم تعامل مي كنند تا ان شاءالله ارائه ليست حداكثري از سوي اصولگرايان محقق شود و من پيش بيني مي كنم كه اين اتفاق بيفتد.

 



اولين نشست خبري سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان امروز برگزار مي شود

اولين نشست خبري سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان(7+8) امروز برگزار مي شود.
علي اكبر ولايتي در يك نشست خبري به تشريح آخرين مواضع و تصميمات گروه 7+8 خواهد پرداخت.
علي اكبر ولايتي عضو كميته هيات نظارت و داوري اصولگرايان است و چندي پيش از سوي اعضاي اين كميته به عنوان سخنگوي 7+8 انتخاب شد.

 



واشنگتن پست: آقاي اوباما باز هم ايران برنده شد (خبر ويژه)

خبرنگار نظامي ويژه روزنامه هاي واشنگتن پست و وال استريت ژورنال، در تحليلي اعلام كرد لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا براي خود حرف مي زند و عراق در اتحاد عميق با ايران راه خود را خواهد رفت.
توماس ا. ريكس كه مدتي طولاني در عراق حضور داشته در روزنامه آلماني زود دويچه سايتونگ نوشت: معمولا وقتي جنگي به پايان مي رسد يك برنده دارد و يك بازنده. حال كه به پايان لشگركشي آمريكا به عراق نزديك مي شويم، مي توانيم اين پرسش را مطرح كنيم كه برنده كيست و بازنده كدام است؟
آمريكا 4474 سرباز از دست داد (شمارش هنوز به پايان نرسيده است) هزاران نفر بيش از اين تعداد مجروح و معلول شده اند و مردم آمريكا چند بيليون دلار از دست دادند. اقتصاد ما ويران گشت ولي خود بهره چنداني نصيبش نشد. خون براي نفت؟ آن هم فقط به اين معني كه از هر هشت سرباز كشته شده در جنگ يكي قرباني دفاع از تانكرهاي حامل نفت بوده است؟ وي تاكيد مي كند: صرفنظر از آنچه كه وزير جنگ آمريكا درباره عراق بر زبان راند، اين كشور راه خود را خواهد رفت، يعني با ايران هم پيمان خواهد شد و ميل ندارد به تحقق روياهاي ژئوپلتيك آمريكا كمك كند.
اين روزنامه نگار آمريكايي با تأكيد بر اينكه معلوم نيست پنتاگون اجازه داشته باشد نيرويي را در عراق پس از پايان ماه دسامبر حفظ كند، مي افزايد: فرقي هم نمي كند كه از اين پس 3 هزار يا 10هزار سرباز آمريكايي در عراق بمانند، يا اصلا حتي يك نفر هم نماند. مزيت آنها بر آن تعداد بسيار بيشتري كه اينك عراق را ترك مي كنند چيست؟ از دست اينها چه برخواهد آمد كه از دست آن تعداد بيشتر برنيامد؟
«ريكس» با طرح اين مقدمات مي پرسد: پس برنده كيست؟ مثلا ايران. در حالي كه آمريكا بزرگترين دشمنان ايران، صدام در عراق و طالبان در افغانستان را سركوب مي كرد، ايران تماشاگر صبور و آرام بود. و به اين صورت بدون آنكه خود، گامي را بردارد، مرزهايش در شرق و و غرب ايران امن تر شد. هر قدر اين دو جنگ طولاني تر مي شد ميل افكارعمومي آمريكا به يك جنگ ديگر كمتر مي شد. از اين رو نقشه هايي كه تل آويو و واشنگتن براي وارد آوردن ضرباتي بر برنامه اتمي ايران طرح كرده بودند به سرعت از حرارت افتادند. وقتي كسي چون «ديك چني»، معاون بوش نتوانست آمريكايي ها را به اين جنگ بكشاند، چه كسي مي تواند اين كار را بكند؟
اين تحليلگر آمريكايي همچنين با اشاره به اعدام صدام تاكيد كرد: وقتي صدام اعدام شد، ايران فقط يك دشمن را از دست نداد، بلكه يك هم پيمان هم پيدا كرد كه همين عراق نوين است. پس از آن كه آمريكا در انتخابات 2010 عراق شكست خورد و نتوانست دولتي در عراق برپا كند، ايران براي يافتن يك راه حل كمك كرد، كه نخست وزير فعلي عراق، مالكي و مقتدا صدر، نيز بخشي از آن هستند. نخست وزير از روزهاي خوشي ياد مي كند كه در زمان حكومت صدام در ايران مي گذرانيد. و صدر كه پس از سال 2003 بعنوان طلبه در قم بسر مي برد، همان كسي است كه آمريكا نام او را در فهرست كساني قرار داده بود كه بايد «دستگير يا كشته» شوند. اين هر دو امروز متحدان نزديك ايران هستند و عراق را به مواضع سياسي ايران نزديك مي كنند.

 



مشاوران ارشد موسوي و كروبي از سازمان «سيا» سر برآوردند (خبر ويژه)

مشاور فراري موسوي و سخنگوي شوراي هماهنگي سبز ادعا كرد: جنبش سبز، جنبشي خودجوش و مردمي است كه ريشه هاي آن عميقاً در داخل كشور است و ما قطعاً بر استقلال تاكيد مي كنيم.
وي كه پس از مصاحبه وزير خارجه آمريكا با BBC، با شبكه دولتي انگليس مصاحبه مي كرد، همچنين گفته است: مداخله قدرت هاي خارجي نمي تواند راه حلي براي مسايل داخلي كشور باشد. معمولا وقتي مداخله خارجي صورت مي گيرد، انگيزه هاي ديگري پشت سر آن است.
اين اظهارات پس از آن ايراد مي شود كه وزير خارجه آمريكا با صراحت اعلام كرد كه «دولت آمريكا هر كمكي كه از دستش برمي آمد براي حمايت از جنبش سبز انجام داده است» و تاكيد كرد، سران فتنه اصرار داشتند اين حمايت ها مخفي بماند.
تظاهر امير ارجمند به استقلال از بيگانه در حالي است كه محافل ضد انقلاب، شهريور گذشته يكي از اسناد ويكي ليكس را در تماس با سازمان سيا به هنگام خروج از كشور منتشر كردند. امير ارجمند اواخر سال 88 دستگير شد اما پيش از محاكمه، از طريق تركيه به طور غيرقانوني از كشور خارج شد و به پاريس رفت. بنابر سند منتشره، وي پس از خروج از ايران به تركيه رفته و تلاش كرده خود را از آن طريق به فرانسه يا آمريكا برساند.
در سند مذكور كه مربوط به وزارت خارجه آمريكا و گفت وگو با چند ديپلمات آن كشور است، آمده است: در تاريخ 20 ژانويه با دكتر امير ارجمند مشاور ميرحسين موسوي كه پس از بازداشت از ايران فرار كرده ملاقات كرديم. اردشير غيرقانوني به تركيه وارد شده ولي اقامت فرانسوي معتبر دارد. از دولت آمريكا درخواست كرد كه با تضمين امنيت، وي را به يكي از دو كشور فرانسه يا آمريكا ببرد.
در ادامه اين سند و به نقل از گزارش ديپلمات هاي آمريكايي آمده است: با توجه به وضعيت ايران، امير ارجمند پيش بيني كرد كه مخالفان در روز 22 بهمن بزرگترين تجمع را داشته باشند و رژيم با ديدن چنين سطح گسترده از تظاهرات شوكه خواهد شد. همچنين او اضافه كرد موسوي انتظار دارد تا به زودي دستيگر شود، به احتمال زياد قبل از اين تجمع... امير ارجمند گفت كه وي چندين هزار دلار به يك راه بلد داده تا او را از مسير كوه به تركيه بياورد. همچنين راه بلد يك مهر تقلبي از ورود به تركيه به پاسپورت ايشان زده است. ما از چندين منبع از ورود ايشان مطلع شديم كه يكي از فاميل هاي ايشان (پسرعمو يا پسرخاله يا...) كه در آمريكا استاد دانشگاه است. امير ارجمند يك اجازه اقامت معتبر در فرانسه دارد. او به دنبال ديدار با كنسول فرانسه در استانبول است تا براي گرفتن ويزاي خانواده اش كه هنوز در ايران مخفي هستند كمك كند.
امير ارجمند در ملاقات با ديپلمات آمريكايي مي گويد « به صورت علني جانب جنبش سبز را نگيريد چون اين، بهانه دست رژيم مي دهد» و ظاهرا همين مشورت باعث شده هيلاري كلينتون حرف هاي بي خاصيت اخير را پس از 28 ماه حمايت از فتنه گران بر زبان جاري كند.
در سند وزارت خارجه آمريكا همچنين آمده بود «امير ارجمند نگران اين است كه زماني كه قصد خروج از مرز تركيه را دارد، مامورين كنترل به خاطر مهر تقلبي او را دستگير كرده و به ايران بازگردانند.او تقاضا كرد كه اگر دولت آمريكا مي تواند يا او مستقيما تركيه را بدون گذراندن مراحل قانوني ترك كند يا اينكه آمريكا با واسطه گري از برگرداندن او جلوگيري نمايد. همچنين او گفت كه در آخر او مي خواهد كه در آمريكا به جاي فرانسه اقامت بگزيند».
برخي رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون كه دل خوشي از زرنگ بازي و فرصت طلبي هاي مهره تازه رسيده اي چون امير ارجمند ندارند، از او پرسيده اند ادعاي استقلال چه نسبتي با اين سند وزارت خارجه آمريكا دارد؟
در همين حال پايگاه اينترنتي خودنويس در مطلبي آميخته به طنز نوشت: مجتبي واحدي به طور ضمني نگران شده بود كه خانم كلينتون بر چه مبنايي به اين نتيجه رسيده كه كسي از آمريكا كمك نمي خواسته است. اما ناگهان اردشير امير ارجمند (بعضي افراد قبيح به او ارده شيره مي گويند) به عنوان هوخشتره جنبش سبز ظاهر شد و گفت ما براي دموكراسي نيل به دولت هاي ديگر نداريم و ريشه ما عميقا در داخل است و نقطه قوت ما در جنبش سبز، استقلال ماست. ترجمه حرف هاي او اين است كه اگر ما از جائي كمك بگيريم حتما به آنجا وابسته مي شويم. مثلا اگر «ما» برود براي مصاحبه از همين بي.بي.سي كمك بگيرد معلوم مي شود كه «ما» به بي.بي.سي وابسته است. يا مثلا همين «ما» كه براي اقامتش از فرانسه كمك گرفته اتفاقا به فرانسه هم وابسته است ولي ما هي گير بيخود مي دهيم مي گوئيم نقطه قوت «ما» همين اين است كه كاملا مستقل است. اصلا كي گفته احتياجي خارجي داريم در حالي كه خود «ما» صد دفعه خواستار انتخابات با نظارت خارجي شده ايم؟!
ذكر اين نكته ضروري است كه لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا (رئيس سابق سازمان سيا) دو ماه پيش در مصاحبه با چارلي رز به طور صريح از فتنه سبز حمايت كرده و گفته بود «آمريكا به هيچ وجه در حمايت از معترضان و اصلاح طلبان در ايران كوتاهي نخواهد كرد و تمامي امكانات و موقعيت ها را مورد بررسي قرار خواهد داد البته بايد هر نوع اقدام و حمايتي از مخالفان در ايران به نحوي انجام شود كه به ضرر آنها تمام نشود.
يادآور مي شود برخلاف تلاش امير ارجمند براي پنهان كردن ارتباط با آمريكا و دريافت امان از اين رژيم جنايتكار، مجتبي واحدي مشاور فراري كروبي كه در واشنگتن اقامت دارد با ادعاي اينكه، آمريكا به ما بدهكار است، خواستار دريافت كمك از واشنگتن شد. وي ماه هاست خود را به آب و آتش مي زند تا از سوي صداي آمريكا و محافل مشابه جدي گرفته شود.
دفاع علني و بي پيرايه واحدي از نوكري آمريكا آن قدر سخيف بود كه يكي از كاربران ناسيوناليست شبكه ضدانقلابي «بالاترين» عصباني شده و خطاب به وي نوشت: آقاي واحدي! صحبت هاي شما بوي خيانت به وطن مي دهد. واي بر شما و واي بر ما! حالا متوجه ميشوم چرا به آمريكا تشريف برده ايد! كمي به خود آييد، با اين صحبت هاي اخيرتان ما را غافلگير كرديد! حقارت تا اين حد!؟
حالا تجويز مي كنيد كه اپوزيسيون اشكالي ندارد كه با آمريكا رابطه برقرار بكند؟ عجب فرافكني هايي مي كنيد شما! از كيسه كه مي بخشيد!!؟ آيا شيخ شما نيز هم باور شماست!؟ آقاي واحدي! شما اصلا مصدق را مي شناسيد كه بود! و يا تاريخ مبارزاتي شما با موسوي و كروبي شروع ميشود و خاتمه مي يابد!؟ شما مي بايست از اين حرفهاي خود احساس ندامت بكنيد اگر كمي خون ايراني در رگ شماست. استقلال يعني هيچ و پوچ!؟ نكند شما هم به دهكده جهاني باور داريد، آن هم به سركردگي آمريكا و انگليس و اروپا! شما خارجي را ارباب مي دانيد و ملت ايران را نوكر؟!! آقاي واحدي، اين است مليت شما!، ايراني بودن شما!؟ شرم آور است.

 



بند بازي حزب كارگزاران (خبر ويژه)

حسن روحاني احتمالا در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نامزد مي شود و سر ليست كارگزاران خواهد بود.
در حالي كه برخي منابع رسانه اي خبر مذكور را منتشر كرده، محسن هاشمي از چنين امري ابراز بي اطلاعي مي كند. نام محسن هاشمي پيش از اين به عنوان گزينه محتمل براي سر ليستي حزب كارگزاران مطرح شده بود.
محسن هاشمي درباره احتمال سرليستي حسن روحاني گفته است: در مورد سر ليست حزب كارگزاران تاكنون صحبتي نشده و من اولين بار است كه اين خبر را مي شنوم.
حسن روحاني به اعتبار نزديكي به اصلاح طلبان و كارگزاران مدت هاست در جلسات جامعه روحانيت شركت نمي كند.
حزب كارگزاران از انتخابات مجلس پنجم (سال 1374) راه خود را از جامعه روحانيت و جريان فقاهتي جدا كرد و عملا در انتخابات رياست جمهوري دوره هفتم (سال 76) به جريان تجديدنظر طلب پيوست. با اين وجود كارگزاران همواره نقشي دوگانه ايفا كرده و به اعتبار برخي ارتباطات از جمله با آقاي هاشمي، عملا نقش شقاق افكن ميان نيروهاي انقلابي داشت هر چند كه اين نقش به مرور زمان از تاثير افتاد. كارگزاراني ها- افرادي نظير حسين مرعشي- در انتخابات سال 88 نيز كوشيدند با طرح بحث هايي نظير دولت ائتلافي، در جبهه اصولگرايان اختلاف بياندازند. برخي افراد تندروي اين طيف در عين حال از فضاي رفتارهاي قانوني خارج شده و وارد بازي جريان فتنه و آشوب شدند و بنابراين طيف كارگزاران در انتخابات آتي مجلس عملا دو طيف خواهد شد؛ طيفي كه مايل است درون نظام بماند و وارد انتخابات شود و عرصه را بر خود نبندد و طيف دومي كه همچنان مايل به همكاري با جريان ساختارشكن و فتنه گر است.
جريان راديكال و افراطي نفاق جديد پس از شكست سنگين در فتنه سال 88، دنبال بازسازي همان فضاي تنش و تعارض است و در عين حال به سفارش خارجي، روي پروژه تحريم انتخابات كار مي كند.

 



كاسه ليس دسته دسته ، بيرون در نشسته! (خبر ويژه)

اخراج محسن سازگارا از صداي آمريكا قطعي شد.
در حالي كه طي چند ماه گذشته، حضور سازگارا در بخش فارسي صداي آمريكا كمرنگ شده بود، گزارش ها حاكي است عذر نامبرده خواسته شده است. وي به فهرستي از اخراجي ها پيوست كه شامل جمشيد چالنگي، كوروش صحتي، رودي(رودابه) بختيار و احمد باطبي نيز مي شود.
به گزارش پايگاه اپوزيسيوني راديو كوچه «در پي تسويه حساب هاي ماه هاي گذشته در صداي آمريكا، اينك خبر مي رسد محسن سازگارا از روز جمعه، 28 اكتبر، از حضور در صداي آمريكا و برنامه تفسير خبر منع شده است. او كه از چند سال پيش تاكنون به همراه عليرضا نوري زاده، در برنامه تفسير خبر بخش فارسي به تحليل مي پرداخت، از هفته جاري از حضور در اين برنامه و صداي آمريكا منع شده است. برخي منابع كنار گذارده شدن سازگارا را بعد از چهار سال از بخش تفسير خبر به دستور مستقيم رامين عسگرد مدير بخش فارسي مي دانند. وي بنا بر روال چهار سال گذشته جهت هماهنگي زمان برنامه و حضور در تفسير خبر با مسئول هماهنگي تماس گرفته كه وي اشاره كرده نام شما در ليست مهمانان امروز نيست و با پيگيري مشخص شده شخص مدير بخش فارسي نام وي را از ليست حذف كرده است. بنابر شنيده ها، عسگرد اعلام كرده است كه از اين پس ميهمانان برنامه را خود وي انتخاب خواهد كرد.»
سازگارا، نوري زاده و مخملباف در اوج فتنه سبز خود را سخنگويان جنبش در خارج كشور معرفي كردند و با زدن به سيم آخر به انواع رفتارهاي انتحاري غيرموقر و مبتذل روي آوردند شايد كه در اين ميان به موقعيتي نزد آمريكايي ها برسند اما فروكش كردن آتش فتنه و شكست بي سابقه فتنه گران، ارزش واقعي اين 3 نفر را براي محافل آمريكا درگير در پروژه براندازي نشان داد. به همين دليل نيز اين 3 نفر با بايكوت و بي محلي روزافزون مواجه شده اند.
سازگارا در ايران جزو تيم گرداننده نشريات زنجيره اي به شمار مي رفت اما پس از خروج از كشور، تبديل به بازيچه صداي آمريكا شد و اواخر آن قدر متوهم شده بود كه با پيشنهادهاي مضحك- زدن اتو به برق و...- خيال مي كرد در قواره هاي تئوريسين كودتاي مخملي و فرمانده عمليات ظاهر شده است. ظاهرا مقامات آمريكايي به رامين عسگرد گفته اند اندكي از باد او را خالي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14