(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آبان 1390- شماره 20063

اختصاص 300ميليارد تومان به طرح احياي زمين هاي زراعي خوزستان
ايران در كيهان
يادداشت خبرنگار
درخواست استاندار مازندران
بسته طرح محوري برنج در برنامه پنجم توسعه اجرايي شود
مدارس فرديس كرج جوابگوي جمعيت اين منطقه نيست
شهرداران شهرهاي جديد كشور در بهارستان اصفهان گردهم مي آيند
رئيس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي شهرستان:
فست فودها بلاي جان شيرازي ها شده است
تجهيز پايگاه هاي امداد و نجات استان يزد
معاون استاندار: گلستان مينياتوري از قوميت هاي كشور است
پاي صحبت مردم
فرمانده سپاه ناحيه همدان: اردوهاي راهيان نور مؤثرترين برنامه فرهنگي كشور است
امام جمعه : در حق مردم اليگودرز بي عدالتي نكنيد
گرمابه هاي 40 روستاي رشتخوار در آستانه تعطيل است
هزينه و درآمد اتوبوسراني كاشان با يكديگر همخواني ندارد



معاون آب، خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي در گفت و گو با كيهان خبرداد
اختصاص 300ميليارد تومان به طرح احياي زمين هاي زراعي خوزستان

گفت و گو از: فرحناز فرج زاده
خوزستان يكي از مناطق حاصلخيز و بااستعداد كشاورزي ايران است كه ظرفيت هاي بالقوه اي در توسعه كشاورزي و تامين امنيت غذايي كشور دارد.
در سال 75 به دستور رهبر معظم انقلاب، احياي زمين هاي مستعد كشت در دستور كار قرار گرفت و كارشناسان پيش بيني مي كنند با اجراي طرح رهبري، افزايش حجم توليدات كشاورزي از 2/11 ميليون تن به 24ميليون تن افزايش يابد.
براساس اين برآورد وضعيت حمل و نقل بهبود مي يابد، صنايع تبديلي ايجاد مي شود و به مراتب رشد مشاغل غيرمستقيم با بخش كشاورزي فراهم خواهد شد و بيكاري در خوزستان به صفر نزديك مي شود، اما روند اجراي اين طرح در سال هاي اوليه بسيار كند پيش رفت.
با وجود دستور مقام معظم ولايت و براساس ارقام و آمار معتبر، تنها 36 ميليارد تومان اعتبار تا سال 85 به اين طرح اختصاص داده شد كه براساس مطالعات انجام شده بايد تا سال 85 نزديك به دوهزار و 100 ميليارد تومان اعتبار به اين طرح اختصاص داده مي شد.
در سفر نخست رياست جمهوري در سال 85 به استان برنامه مستقلي با عنوان توسعه كشاورزي خوزستان به منظور اجرايي شدن مصوبات سفر رهبر انقلاب در لايحه بودجه سال 86 پيش بيني شد كه در حال حاضر اين طرح با شتاب در حال اجرا و بهره برداري است.
خبرنگار كيهان در خوزستان با مهندس سيدرحيم سجادي، معاونت آب، خاك و صنايع در خصوص ميزان پيشرفت اين طرح گفت وگويي انجام داده كه در زير به آن پرداخته شده است.
¤ اجراي طرح رهبر انقلاب از سال 75 تا سال 84 با ركود مواجه بود كه خوشبختانه در سال هاي اخير شاهد پيشرفت پروژه هاي اين طرح بزرگ هستيم. ممكن است در خصوص اجراي اين طرح توضيح دهيد؟
-با توجه به موقعيت جغرافيايي خوزستان، پيش بيني مي شود در صورت مهيا كردن زيرساخت هاي كشاورزي بتوان نيمي از نيازهاي غذايي كشور را در اين استان تامين كنيم. در راستاي تحقق اين اهداف در سال 75 كه آيت الله خامنه اي سفري به خوزستان داشتند دستور احياي اراضي قابل كشت خوزستان را صادر كردند كه تا سال 87 به دليل نبود اعتبارات، اين طرح به كندي پيش مي رفت و در سال 87 با سفر هيئت دولت به خوزستان براي اجرايي شدن طرح ايشان اعتبار بودجه تصويب شد و اجراي اين طرح در سال 88 شتاب ويژه اي گرفت.
¤ ميزان اعتبار اختصاص يافته در سال هاي اخير چه مقدار بوده است؟
- در سال 88، هشتاد ميليارد تومان و در سال 90، دويست و هفتاد ميليارد تومان در 9 رديف اعتبارهاي ملي به خوزستان اختصاص يافته است كه قسمت عمده اين اعتبارات براي اجراي طرح رهبر معظم انقلاب هزينه شد و باقيمانده براي انتقال، تامين و پمپاژ آب هزينه شده است.
¤ روند اختصاص اعتبارات توسط دولت مستمر و اميدواركننده است؟
- بله، دولت در اجراي اين طرح فعال وارد عمل شده و كمك هاي قابل توجهي به پيشبرد اهداف طرح كرده است كه شاهد اين ادعا افزايش سه برابري اعتبارات نسبت به سال گذشته است. اما با توجه به وسعت طرح و حجم كار اعتبارات بايد از سه برابر به شش برابر افزايش يابد. چنانچه بخواهيم در سال 90 شاهد تحول اساسي باشيم بايد سالانه بيش از 800ميليارد تومان به پروژه تزريق كنيم.
در حال حاضر با فروش اوراق مشاركت و استفاده از فاينانس در تلاش هستيم كمبود اعتبار را جبران كنيم.
¤ طرح رهبر معظم انقلاب را موسسه نصر ميثاق اجرا مي كند. چرا سازمان جهاد كشاورزي اجراي اين طرح را به اين موسسه واگذار كرده است؟
سازمان كشاورزي بعد از ادغام با جهاد كشاورزي تعديل نيرو داشت و از 170هزار به 94 هزار نيرو كاهش يافت و جذب نيرو در اين سازمان تا سال 80 به صفر رسيد. بنابراين سازمان جهاد كشاورزي براساس قانون قادر به جذب نيروي مورد نياز طرح عظيم مقام عظماي ولايت نبود و از طرفي، سيستم سازماني جهاد و مديريت آب و خاك كشش مديريت 9رديف اعتبارات ملي را ندارد.
¤ عملكرد موسسه جهاد نصر در اجراي طرح را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
-با توجه به عملكرد مجريان طرح در مدت كوتاه دو سال گذشته مي توان به آينده اين طرح بسيار اميدوار بود، در سال 89 با اينكه سال شروع كار و نقل و انتقالات در اين موسسه بود در حدود 21هزار هكتار شبكه فرعي و 9هزار و 400هكتار تجهيز و نوسازي اراضي را در كارنامه خود به ثبت رساندند.
¤ مدت اجراي اين طرح را تا چه زماني پيش بيني مي كنيد؟
- برنامه اجراي اين طرح پنج سال با تامين اعتبار چهار هزار ميليارد تومان و احياي 550هزار هكتار پيش بيني شده است.
¤ با توجه به مشكلات كمبود آب در سال هاي اخير، آينده اين طرح را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
-با وجود منابع آبي فراوان در خوزستان در صورت استفاده بهينه از آب حداقل در خوزستان مشكل كم آبي نخواهيم داشت، اما استفاده بهينه از آب مستلزم آماده سازي زيرساخت هاي كشاورزي مانند زهكشي و تسطيح اراضي است و ما بايد هزينه هاي توليد كشاورز را به حداقل برسانيم و برداشت در هكتار را ارتقا دهيم، زيرا زمين هاي خوزستان شورند و بايد 90 درصد اين زمين ها زهكشي زيرزميني شوند.
¤ كشاورزان خوزستان نسبت به اين طرح چه ديدگاهي دارند؟
- متاسفانه كشاورزان نسبت به اجراي اين طرح بدبين هستند و در بين آنها رايج شده دولت با هزينه هنگفتي كه به روي زمين ها مي كند، قصد دارد اين اراضي را براي كشت نيشكر اختصاص دهد، كه براي رفع سوءظن مقرر شد هزار هكتار از زمين هاي اصلاح شده در اسرع وقت به آنها واگذار شود.

 



ايران در كيهان

افزايش جمعيت
يزد- خبرنگار كيهان: معاون برنامه ريزي استاندار يزد در نشست خبري درباره طرح سرشماري نفوس و مسكن گفت: در استان يزد بالغ بر 314 هزار و 897 خانوار زيرپوشش اين طرح قرار مي گيرند. وي افزود: براساس آخرين سرشماري در سال 1385، جمعيت استان يزد به 990 هزار و 118 نفر رسيده بود و پيش بيني مي شود اكنون جمعيت اين استان يزد به بيش از يك ميليون و 80 هزار نفر رسيده باشد.
برگزاري دوره تربيت مربي
اسفراين- خبرنگار كيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين گفت: دوره تربيت مربي سطح 2 قرآن كريم با حضور 30 نفر از بانوان در محل سالن اجتماعات مجموعه فرهنگي هنري شهيد ايل بيگي اين اداره در حال برگزاري است. وي افزود: در پايان اين دوره به افرادي كه در آزمون عملي روش تدريس قرآن كريم قبول شوند گواهينامه تربيت مربي قرآن اعطا مي شود.
برداشت زعفران
رشت- خبرنگار كيهان: مديرجهاد كشاورزي شهرستان املش گفت: اولين برداشت زعفران در حوزه هاي مراكز كجيد و ملكوت روستاهاي مطلاكوه و كلامرو د انجام شد.
مهرداد محمدي افزود: اين برداشت در سطح يك هكتار از اراضي كشاورزي منطقه صورت گرفت.
همايش جلوگيري از آتش سوزي
گرگان- خبرنگار كيهان: همايش بين المللي جلوگيري از آتش سوزي در عرصه هاي منابع طبيعي با حضور مسئولان كشوري و استاني، تعدادي از محققين، اساتيد دانشگاهي داخلي و خارجي، مديران و كارشناسان دستگاه هاي اجرايي مرتبط، شركت هاي ارايه دهنده فناوري هاي نوين، تشكل هاي مردم نهاد از چهارم تا ششم آبان ماه در گرگان برگزار شد.
مدير كل مديريت بحران استان گلستان درباره اهداف اين همايش گفت: آشنايي مجريان، محققان با فناوري هاي نوين در مورد پيش بيني، كشف و اطفاي حريق، و تبادل تجربه در برخورد با چنين حوادثي در سطح جهان از جمله اهداف اين همايش است.
استان گلستان از مناطق آسيب پذير در زمينه آتش سوزي در عرصه هاي جنگلي و منابع طبيعي است.
عمليات اجرايي راه روستايي
اوز- خبرنگار كيهان: عمليات اجرايي راه روستاي «ارد» در شهرستان گراش به روستاي مز در شهرستان خنج آغاز شد.
اين طرح با اعتباري معادل 32 ميليارد ريال آغاز شده و طول آن 16 كيلومتر است.
مدير كل راه و ترابري شهرستان لارستان در اين مورد گفته است با بهره برداري از اين طرح شهرستان هاي لارستان، گراش و خنج به هم متصل شده و ارتباط روستاهاي اين شهرها بسيار آسان مي شود.
كسب رتبه دوم عملكرد
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: شركت برق منطقه اي غرب، رتبه دوم ارزيابي عملكرد سال 89 در بين شركت هاي برق منطقه اي كشور را به خود اختصاص داد. از مديرعامل شركت برق منطقه اي غرب به لحاظ كسب رتبه دوم ارزيابي عملكرد سال 89 تجليل و تنديس جشنواره به وي اهداء شد.
افزايش بهره وري در توليد
مشهد- خبرنگار كيهان: علي صفرزاده سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي برنامه هاي بلندمدت حمايتي صنايع را اصلي ترين بخش برنامه هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها عنوان كرد و گفت: هدف از اجراي اين برنامه ها افزايش بهره وري در بنگاه هاي توليدي است كه از اصلي ترين اهداف هدفمندي يارانه ها به شمار مي رود.
نوسازي شبكه برق
شهركرد- خبرنگار كيهان: مديرامور برق شهرستان بروجن گفت: افزون بر 600 ميليون ريال صرف اصلاح و نوسازي شبكه هاي برق اين شهرستان شده است.
سياوش مختاريان افزود: با توجه به بازديدهاي به عمل آمده از پست هاي فرادنبه و بروجن و اجراي 9 پروژه، شبكه هاي برق در شهرستان بروجن اصلاح و بهينه سازي شده است.
ويزيت رايگان بيماران
¤ بيش از 100 نفر از بيماران دولوتو آذربايجان غربي به همت گردان بهداري رزمي تيپ 44 سپاه قمر بني هاشم(ع) استان چهارمحال و بختياري ويزيت رايگان شدند.
اعزام كاروان راهيان نور
اليگودرز- خبرنگار كيهان: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اليگودرز گفت: تعداد 1300 نفر از دانش آموزان برادر و خواهر سال دوم متوسطه شهرستان اليگودرز در قالب 3 كاروان به مناطق عملياتي جنوب اعزام مي شوند.
سرهنگ پاسدار اسماعيل هداوند افزود: اعزام اولين گروه از اين كاروان در آخرين روز مهرماه انجام شد و دو كاروان باقي مانده نيز اواخر آبان ماه و اوايل آذرماه اعزام خواهند شد.
آمارگيري توسط 140 آمارگير
طبس-خبرنگار كيهان: فرماندار طبس با اشاره به شروع طرح آمارگيري نفوس و مسكن در سراسر كشور گفت: 140 نفر كار سرشماري نفوس و مسكن را در اين شهرستان شروع كرده اند.
وي خاطرنشان كرد: شهروندان اطمينان داشته باشند كه اطلاعات جمع آوري شده از خانوارها كاملا جنبه محرمانه دارد و اطلاعات سرشماري هيچ ربطي به سطح بندي خانوارها در يارانه ها ندارد. لذا مردم از ارايه اطلاعات صحيح و دقيق به مأموران سرشماري هيچ نگراني نداشته باشند.
بازپس گيري زمين هاي وقفي
قزوين- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قزوين گفت: 80 هكتار اراضي موقوفات اين استان از تصرف موقوفه خواران بازپس گرفته شد. حجت الاسلام والمسلمين جواد مرادي افزود: اين زمين ها در سال 1348 به تصرف موقوفه خواران درآمده بود و آنان سند ثبتي براي آنها گرفته بودند. اما در سال 1375 عليه موقوفه خواران اقامه دعوي شد و در سال 1386 دادگاه رأي به وقفيت اراضي تصرفي داد و در نهايت ديوان عالي كشور رأي قطعي خود را مبني بر وقفيت زمين هاي متصرفي صادر كرد.

 



يادداشت خبرنگار

راه اندازي كاروان تبليغاتي دولتي در پلدختر
فراهم آوردن زمينه جذب حداكثري و حضور پرشور مردم و تامين سلامت انتخابات و پاسداري از آراي مردم، شعاري است كه مسئولان كشور از جمله رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاكيد داشته اند. در اين ميان انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي به لحاظ برخي حساسيت ها از اين مهم مستثني نيست.
در اين باره رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم سرافراز و با غيرت كرمانشاه در رابطه با انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي فرمودند: «در انتخابات دو مسئله مهم است؛ اول حضور و شركت مردم كه بايستي به صورت وسيع و گسترده باشد. دوم قانون گرايي در انتخابات، وفاداري به قانون و احترام به رأي مردم است.»
فراهم آوردن حضور گسترده مردم در انتخابات آتي، تا حدود زيادي بستگي به عملكرد و رفتار مجريان انتخابات دارد. رعايت اصل بيطرفي و عدم دخالت مجريان به نفع كانديداي خاصي مي تواند اعتماد مردم را جلب نمود و زمينه حضور پرشور آنها را در پاي صندوقهاي رأي فراهم كنند.
اما اين در حالي است؛ كه تبليغات زودرس انتخابات در شهرستان پلدختر آغاز شده و مشاهده مي شود كه برخي از مديران سياسي و اجرايي كه قرار است به عنوان مجريان آتي انتخابات باشند؛ در جلسات انتخاباتي به همراه كانديداي خاصي شركت مي كنند و پا را فراتر گذاشته طوري كه با استفاده از امكانات دولتي و موقعيت شغلي و مديريتي خود به نفع نامزد مورد نظر خود تبليغ مي كنند و حتي با استفاده از ابزارهاي مديريتي كه در اختيار دارند از مردم مي خواهند كه در آينده به كانديداي مورد نظر آنها رأي دهند. راه اندازي كاروان تبليغاتي با امكانات دولتي توسط مديران سياسي و اجرايي شهرستان، چيزي است كه همه مردم پلدختر در جريان آن هستند و با چشم خود مي بينند. مردم شهرستان پلدختر و ساير كانديداها به اين عمل مديران سياسي و اجرايي به شدت معترض، و از آن عصباني و نگرانند. كار به جايي رسيده كه گاهي ارائه خدمات به مردم به ويژه توزيع نهاده هاي كشاورزي و همچنين كمك هاي مالي به افراد مستحق و تحت پوشش توسط ادارات ذي ربط و پرداخت وام از طريق بانك ها منوط به دادن رأي در آينده به كانديداي مورد نظرشده است!
عملكرد جانبدارانه و تبليغات زودرس توسط تعدادي از مديران اجرايي و سياسي شهرستان به نفع كانديداي مورد نظر، سبب شده تا از همين حالا مردم پلدختر، اعتمادشان را نسبت به برگزاري يك انتخابات سالم از دست بدهند و شائبه دخالت و تقلب در انتخابات آتي به نفع نامزد مذكور قوت بگيرد.
با اين وجود راه اندازي كاروان تبليغاتي نهمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي توسط مديران اجرايي و سياسي شهرستان پلدختر به نفع يك نامزد خاص، صيانت از آراي مردم را زير سؤال مي برد.
آقاي استاندار، همان طور كه استحضار داريد، بافت جمعيتي شهرستان پلدختر عشيره اي و قبيله اي است و اين حركات برخي از مديران سياسي و اجرايي ممكن است سبب بروز مشكلات اجتماعي شود و تبعات نامطلوبي را به دنبال داشته باشد و جمع كردن آن مشكل ساز شود. ما در اين شهرستان تجربه برخورد مردم با مديران و ادارات خاصي را در جريان انتخابات مجلس هشتم را داريم. لذا تا دير نشده به مديران خود تذكر دهيد كه بي طرفي خود را در عمل نشان دهند و از راه اندازي كاروان هاي تبليغاتي و تهديد و ارعاب و اخراج مردم از كار براي اخذ رأي دست بردارند.
عباس جودكي
خبرنگار كيهان در پلدختر

 



درخواست استاندار مازندران
بسته طرح محوري برنج در برنامه پنجم توسعه اجرايي شود

ساري - خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران خواستار اجرايي شدن بسته طرح محوري برنج در برنامه پنجم توسعه شد.
سيدعلي اكبر طاهايي درجلسه انجمن برنج استان از مسئولان وزارت جهاد كشاورزي خواست تا نسبت به اجراي بسته طرح محوري برنج در طي سال هاي برنامه پنجم توسعه اهتمام داشته باشند.
وي افزود: با اجراي اين طرح،اكثرمشكلات كشاورزان و توليدكنندگان محصول استراتژيك برنج درحوزه خريد تضميني و واردات رفع مي شود.
طاهايي با بيان اينكه بازرگاني بايد درخدمت توليد محصولات برنج باشد تا اقتصاد كشاورزي به شكوفايي برسد، گفت: سياست خريد تضميني برنج درجهت حمايت از كشاورزان است وطي سال هاي اخير نيز موفق بوده است.
استاندار مازندران با اشاره به اينكه برنج ، محصول راهبردي اين منطقه محسوب مي شود، اظهارداشت: متوليان كشاورزي استان بايد بر روي كشت دوم برنج در اراضي شاليزاري برنامه ريزي كنند تا درآمد كشاورزان بالا برود.
وي گفت: ميزان توليد برنج در مازندران را مي توان با يكپارچه سازي اراضي، مكانيزه كردن كشت، اصلاح فرايند بعد از توليد و ساماندهي فروش اين محصول دركشور، بالا برد.
استاندار مازندران از عملياتي شدن توليد برنج پرمحصول در استان خبر داد و گفت: لازم است جهاد كشاورزي از توليد ارقام برنجي كه مصرف آب كمي دارد ولي ميزان توليد خوشه آن بالا است، حمايت نمايد.
طاهايي درپايان از آمادگي مازندران براي ميزباني پانزدهمين همايش ملي برنج كشور در سال جاري خبر داد و از رسانه هاي استان خواست تا درجهت مصرف بهينه برنج دربين آحاد مردم فرهنگ سازي كنند.

 



مدارس فرديس كرج جوابگوي جمعيت اين منطقه نيست

كرج-خبرنگاركيهان:
مدارس فرديس كرج جوابگوي جمعيت دانش آموزي اين منطقه نيست و بايد افزايش يابد.
مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 كرج با بيان اين مطلب اظهار داشت: جمعيت دانش آموزي فرديس بسيار زياد است در حالي كه تعداد مدارس اين منطقه كافي نيست كه اين امر بر مشكلات مي افزايد.
علي فرهادي گفت: منطقه فرديس نيازمند احداث مدارس جديد است و از دستگاه هاي ذيربط تقاضا داريم كه در اين خصوص همكاري كنند. وي تصريح كرد: افزايش تعداد مدارس موجب تعديل جمعيت دانش آموزي و به حد استاندارد نزديك شدن اين جمعيت در مدارس مي شود كه اين امر بر احداث مدارس جديد مي افزايد.

 



شهرداران شهرهاي جديد كشور در بهارستان اصفهان گردهم مي آيند

بهارستان - خبرنگار كيهان:
سومين نشست اعضاي شوراهاي اسلامي و شهرداران شهرهاي جديد كشور نيمه دوم آبان ماه جار در شهر بهارستان اصفهان برگزار مي شود.
رئيس شوراي اسلامي شهر بهارستان با بيان اين مطلب گفت: بررسي و آسيب شناسي مديريت دوگانه شهري و جمع بندي مشكلات شهرهاي جديد و برنامه ريزي جهت پي گيري و رفع اين مشكلات از طريق مراجع بالادستي از اهداف برگزاري اين همايش است.
همايون يزدان پناه با بيان اينكه در همايش قبلي، بهارستان به عنوان دبيرخانه نشست ادواري شوراي اسلامي و شهرداري هاي شهرهاي جديد انتخاب شد، افزود: در حال حاضر شهرهاي بهارستان، فولادشهر، انديشه، هشتگرد، پرديس، سهند، صدرا، مهاجران از شهرهاي داراي شوراي اسلامي و شهرداري هستند كه در اين نشست حضور خواهند داشت.
يزدان پناه اظهار داشت: ايجاد شهرهاي جديد پس از انقلاب و طي سه دهه در ايران مورد توجه مسئولان نظام جهت سكونت هموطنان شده است به طوري كه در حال حاضر 18 شهر در 9 استان كشور تاسيس شده و 8 شهر آن داراي شهرداري و شوراي اسلامي شهر است.

 



رئيس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي شهرستان:
 فست فودها بلاي جان شيرازي ها شده است

شيراز- خبرنگار كيهان:
متأسفانه فست فودها به بلاي جان شهروندان شيرازي تبديل شده و مردم اين شهر از هر فرصتي براي خوردن فست فود استفاده مي كنند بدون آنكه به سلامت خود بينديشند.
رئيس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين مطلب گفت: فراواني فست فودها در شيراز و استقبال مردم اين شهر از غذاهاي آماده به حدي است كه پنج شنبه ها و جمعه ها اغلب آشپزخانه هاي خانگي تعطيل است و خانواده ها غذاي مورد نياز خود را از فست فودها تهيه مي كنند.
محمدجواد زيبايي نژاد اظهار داشت: تعداد فست فودها و در دسترس بودن غذاهاي آماده در شيراز استاندارد نيست و مردم اين شهر بي رويه و بي محابا اين غذاهاي آماده را مصرف مي كنند در حالي كه عامل بسياري از دردهاي قفسه سينه و گرفتگي عروق همين نوع غذاهاي كاذب هستند.
وي با بيان اينكه ميزان نمك موجود در نان هاي شيراز نيز استاندارد نيست گفت: ميزان نمك موجود در نان شيراز بيشتر از حد استاندارد است و اين مي طلبد كه دستگاه هاي نظارتي و فرمانداري شيراز نظارت بيشتري بر روي استاندارد شدن نمك نان داشته باشند.

 



تجهيز پايگاه هاي امداد و نجات استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
كليه پايگاه هاي امداد و نجات استان يزد به آمبولانس و مجموعه كامل نجات مجهز مي شود.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در ديدار با شهردار يزد با بيان اين مطلب گفت: بيش از دو ميليون نفر ايراني در مجموعه جهاني و 100 ميليون نفري سازمان داوطلبان هلال احمر عضويت دارند.
پورطلوعي افزود: سازمان داوطلبان با توجه به برنامه هايش در دنيا بي نظير است.
شهردار يزد نيز در اين ديدار با اشاره به ارزش خدمت در هلال احمر گزارشي از عملكرد شهرداري در احداث تقاطع هاي غيرهمسطح و اصلاح هندسي ها جهت كاهش تلفات تصادف شهري ارائه كرد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر يزد هم در اين جلسه از افزايش پايگاه هاي امداد و نجات استان از چهار پايگاه به 12 پايگاه خبر داد.
گفتني است؛ شهردار و معاون اداري مالي شهرداري يزد در اين ديدار به عضويت سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران درآمدند.

 



معاون استاندار: گلستان مينياتوري از قوميت هاي كشور است

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري گلستان گفت: استان گلستان مينياتوري از قوميتها و فرهنگهاي مختلف ايران بزرگ است.
عليرضا جمشيدي افزود: استان گلستان داراي 90 كيلومتر مرز آبي و 348 كيلومتر مرز خاكي با كشور تركمنستان است و در تعامل با كشورهاي آسيايي ميانه جايگاه ويژه اي دارد.
وي اظهار اميدواري كرد: با توجه به اشتراك هاي فرهنگي و اجتماعي مناطق تركمن نشين استان با كشور همسايه، تلاش هاي فرهنگي كشور موثر واقع شده و از تهاجم فرهنگ مبتذل غرب جلوگيري كند.

 



پاي صحبت مردم

دهستان محروم سولقان نيازمند توجه بيشتر
دهستان محروم سولقان در 5 كيلومتري تهران واقع در نزديكي كن در جاده امامزاده داود (عليه السلام) با توجه به قرارگرفتن در منطقه اي كوهستاني همچنان با گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي با محروميت هاي متنوعي مواجه است كه علاوه بر ساكنان اين دهستان، گردشگران و مسافران را نيز با مشكلات متعددي همراه ساخته است.
نداشتن گاز شهري، عدم امكانات درماني و بهداشتي و درمانگاه دولتي، نبود گشت انتظامي به ويژه در روزهاي آخر هفته، كم عرض بودن مسير مواصلاتي، نبود علائم هشدار دهنده نوري و امكانات رفاهي و خدماتي مانند پمپ بنزين و... از جمله مشكلات ظاهري اين منطقه است.
انتظار مي رود مسئولان براي كاهش معضلات و مشكلات و كمك به خلوتي پايتخت در آستانه انفجار توجه ويژه اي به مناطق دهستاني و روستاهاي اطراف داشته باشند.
سالديده- دهستان محروم سولقان

 



فرمانده سپاه ناحيه همدان: اردوهاي راهيان نور مؤثرترين برنامه فرهنگي كشور است

همدان- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه ناحيه همدان گفت: اردوهاي راهيان نور تأثيرگذارترين فعاليت فرهنگي كشور است.
سرهنگ محمدرضا غلامي پاك در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اعزام دانش آموزان به مناطق عملياتي كشور با استقبال بسيار خوبي مواجه شده و باتوجه به تأثيرات بالاي اين برنامه، لازم است تا اعزام اين قشر گسترده تر شود.
وي ادامه داد: سال گذشته 150هزار نفر از دانش آموزان سال دوم متوسطه كشور به اين اردوها اعزام شدند كه باتوجه به استقبال و بازدهي خوب، امسال رشد چشمگيري يافته و قرار است يك ميليون نفر را دربر بگيرد. البته سهميه دانش آموزي استان همدان در اردوهاي راهيان نور امسال 21هزار و 650نفر است كه اعزام آنها از اوايل مهرماه آغاز شده است.
سرهنگ غلامي گفت: از تعداد مذكور، سهم شهرستان همدان 7200 دانش آموز است كه اعزام آنها از 2 آبان ماه شروع شده و تا اسفند ماه ادامه دارد.
وي خاطرنشان ساخت: در مرحله اول و در آبان ماه، 3200 دانش آموز پسر دوم متوسطه و طي مرحله دوم در بهمن ماه نيز 4هزار دانش آموز دختر از شهرستان همدان به مناطق عملياتي جنوب اعزام مي شوند.
سرهنگ غلامي پاك تأكيد كرد: درحال حاضر همدان داراي يك اردوگاه با 400نفر ظرفيت در مناطق جنوب است كه در صورت احداث فضاهاي جديد و بالا رفتن ظرفيت، تعداد اعزام ها را افزايش مي دهيم.

 



امام جمعه : در حق مردم اليگودرز بي عدالتي نكنيد

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
طرح راه آهن ازنا- اليگودرز- اصفهان يكي از مصوبات سفر استاني است كه تاكنون اجرايي نشده است.
اين مطلب را امام جمعه اليگودرز عنوان كرد و افزود: با حضور رئيس جمهور، عمليات اجرايي سه طرح مهم در لرستان آغاز شد كه به همراه طرح راه آهن ازنا- اليگودرز- اصفهان از مصوبات سفر سوم دولت به لرستان بودند.
حجت الاسلام والمسلمين حقيان گفت: مردم انتظار داشتند اين طرح نيز به همراه سه طرح ديگر و با حضور رئيس جمهور شروع به كار كند اما اين اتفاق حادث نشد تا يك بار ديگر مردم در عدالت مسئولان استان ترديد كنند.
وي افزود: مجوز كميسيون ماده 32 اين طرح اخذ شده و مبلغ 30 ميليارد ريال اعتبار نيز براي آن در نظر گرفته شده است اما خبري از اجراي آن نشد.

 



گرمابه هاي 40 روستاي رشتخوار در آستانه تعطيل است

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
بخشدار مركزي رشتخوار گفت: پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و افزايش قيمت حامل هاي انرژي اكثر گرمابه هاي روستايي بخش مركزي يا تعطيل شده يا در حال تعطيلي قرار دارند.
ابراهيم داووديان با درخواست به اينكه دولت به اين صنف كم درآمد و پرهزينه توجه ويژه اي نمايد افزود: در پي تعطيلي حمام ها در اكثر روستاهاي بخش مركزي مردم به سمت خصوصي كردن حمام در منازل خود رفته اند و با رشد تكنولوژي و توسعه واحدهاي مسكوني تعداد گرمابه هاي شهر و روستاها به شكل چشم گيري كاهش پيدا كرده است.
وي گفت: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و نيز افزايش قيمت حامل هاي انرژي به عنوان بخش كليدي اين قانون موجب شده تا بسياري از افرادي كه در اين صنف مشغول به كار هستند به فكر عوض كردن كسب و كارشان بيفتند.
اين در حالي است كه مسئول يك گرمابه در شهر رشتخوار هم گفت: « يك دفعه طي يك ماه قبض 50هزار توماني يك گرمابه به 800هزار تومان افزايش يافته و گاز 40هزار توماني هم به 400هزار تومان رسيده است و گرمابه داران نمي توانند قبض هاي خود را پرداخت كنند و در حال حاضر 99درصد گرمابه داران در شهر و روستاهاي خشكسالي زده رشتخوار بدهكار هستند.
رشتخوار در استان رضوي قرار دارد .

 



هزينه و درآمد اتوبوسراني كاشان با يكديگر همخواني ندارد

كاشان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان اتوبوسراني كاشان گفت: هزينه هاي سازمان اتوبوسراني اين شهرستان با درآمدهاي آن همخواني ندارد.
محسن عرفان افزود: سازمان اتوبوسراني كاشان ماهانه 50 ميليون تومان از طريق جابجايي مسافر درآمد دارد. اين در حالي است كه ماهيانه 55 ميليون تومان فقط هزينه سوخت مي پردازد.
وي با اشاره به اينكه يك سوم از هزينه سوخت ماهيانه سازمان اتوبوسراني را شهرداري و يك سوم آن را دولت بايد پرداخت كند، گفت: افزايش قيمت حامل هاي انرژي به ويژه گازوئيل، افزايش قيمت لوازم يدكي، لاستيك، حقوق و دستمزد و كمبود نقدينگي از مهمترين مشكلات اين سازمان مي باشد.
وي خواستار همكاري و مساعدت بيشتر شهرداري كاشان و دولت در خصوص كمك هاي مالي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14