(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آبان 1390- شماره 20063

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اوباما خود را ترور كرد ! (يادداشت روز)
پاسخ ايران به نامه كاخ سفيد آمريكا بايد رسماً عذرخواهي كند
ترور (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
زاكاني:استمرارگفتمان اصولگرايي ضروري ترين نياز كشور است
دكتر غلامعلي حدادعادل: توصيه رهبرانقلاب به اصولگرايان براي يكروز و يك مورد نيست
رئيس دفتر آيت الله مصباح يزدي از توافق جبهه پايداري با آيت الله مهدوي كني خبر داد
كيهان گرا مي دهد رئيس VOA اخراج مي كند! (خبر ويژه)
آمريكا از سر ترس تهمت مي زند ايران قدرت بلامنازع منطقه شده است (خبر ويژه)
نگراني ويژه رابطين خوب «لانه»براي اصلاح طلبان (خبر ويژه)
ترس انباشته از شرم بر غرب سايه افكنده است (خبر ويژه)
مجتهد جرس «آرش بي خدا» از آب درآمد! (خبر ويژه)
هيچكس از هتل كاليفرنيا خارج نمي شود! (خبر ويژه)



اوباما خود را ترور كرد ! (يادداشت روز)

1- پس از آنكه آمريكايي ها در دو دوره رياست جمهوري جرج بوش نغمه مبارزه با تروريسم را سر دادند و از آن به عنوان دستاويزي براي حمله و قشون كشي به افغانستان و عراق استفاده كردند، نوبت به اوباما رسيد. او براي جبران سيماي واشنگتن كه نقاب آن به زير كشيده شده بود شعار «تغيير» و استراتژي «قدرت هوشمند» را برگزيد.
به نظر مي آمد ژست اين تغيير و چرخش و ظاهرسازي ها براي آن است كه دولت دموكرات آمريكا در شرايط كنوني و پس از پايان دولت جمهوريخواهان متوجه شده بود كه افكار عمومي به وضوح دريافته است هدف اصلي لشكركشي آمريكا به عراق و افغانستان و به راه انداختن دو جنگ 2006 و 2008 در منطقه خاورميانه به چه منظور بوده است و از آنجا كه انكار اين واقعيت ملموس امكان پذير نبود، اوباما راهي جز ترميم سياست هاي خشونت گرايانه و جنگ طلبانه آمريكا در پيش نداشت. مشت كدخداي قبلي دهكده جهاني آنچنان باز شده و اين حقيقت براي ملت ها و افكار عمومي دنيا از پرده برون افتاده بود كه «مبارزه با تروريسم»، «حقوق بشر»، «دموكراسي»، «طرح صلح خاورميانه» و شعارها و دسيسه هايي از اين دست اسم مستعاري براي جاه طلبي ها و غارتگري هاست و خروجي آن عبارتست از اينكه در صحنه حاكميت سياسي و مديريت به اصطلاح دهكده جهاني با كدخدايي آمريكا يك پولشويي بزرگ و دولتي رخ داده است.
خب؛ طبيعي است كه اوباما و دموكرات ها ناگزير به انتخاب گزينه تغيير آن هم با استراتژي قدرت هوشمند- تركيبي از قدرت سخت و نرم- بودند تا از همين رهگذر ايده قدرت سخت و چهره جنگ طلبانه دوره بوش را تعديل نمايند اما وضعيت و موقعيت اين روزهاي آمريكا نشان مي دهد فاصله اي ميان دموكرات ها و جمهوريخواهان نيست و اوباما نه تنها به لحاظ دوري از عقلانيت سياسي چيزي از بوش كم ندارد، بلكه راهبرد قدرت هوشمند دولت اوباما خروجي معكوس داشته است و بخصوص در مواجهه با ايران اسلامي در قالب يك مجموعه اقدامات جنون آميز و بلاهت آميز قابل تعريف است.
2- از جمله اقدامات و عملكردهاي دولت اوباما در رويارويي با جمهوري اسلامي ايران كه بيانگر استيصال و سردرگمي آمريكايي هاست و پيوندي با كليد واژه ادعايي «قدرت هوشمند» ندارد همين ماجراهاي اخيري است كه آمريكا ظرف سه هفته گذشته عليه ايران به صحنه آورد و به گواهي آنچه كه در ادامه بصورت مستدل مي آيد تنها «ناكامي» برداشت نموده است؛ شرايطي كه فارسي زبانان به آن قوز بالاقوز مي گويند. 11اكتبر-19مهرماه- بود كه به يكباره وزير دادگستري آمريكا در مقابل دوربين ها ظاهر شد و ايران را به طراحي يك اقدام تروريستي در خاك خود متهم كرد. طرحي كه براساس اين سناريوي آمريكايي ها قرار بوده سفير عربستان در واشنگتن با مباشرت و معاونت نيروي قدس سپاه ايران ترور شود!
جالب است در شرايطي كه رسانه هاي آمريكايي و غربي موضوع جنبش وال استريت و قيام اكثريت 99 درصدي عليه 1 درصد كلان سرمايه دار را سانسور و بايكوت كرده و بصورت كاملا محدود و كمرنگ انعكاس مي دادند اين سناريو و اتهام پوچ عليه ايران به يك موج رسانه اي مبدل مي شود.
در پي اين سناريو براي آنكه داستان ترور رنگ ولعاب حقوقي بيابد وزارت دادگستري آمريكا عليه دو فرد به نام منصور ارباب سيار و علي غلام شكوري شكواييه اي صادر و ايران را متهم مي كند!
كار بدين جا نيز ختم نمي شود و آمريكا شكايت خود عليه ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل ارايه مي دهد. (14 اكتبر 2011) ادعاي آمريكايي ها اين است كه ايران با طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن «صلح و امنيت بين المللي» را تهديد كرده است.
نكته قابل تامل آن كه در متن شكواييه دادگاه نيويورك عليه كشورمان تمام ادله اثبات دعوي براي متهم كردن ايران به اقدامات تروريستي اين است؛ الف: منصور ارباب سيار تبعه ايراني است و او به قصد يك اقدام تروريستي اعتراف كرده است و ب: مكالمات تلفني ميان ارباب سيار و شكوري شنود شده است و اين مكالمات نشان دهنده يك اقدام تروريستي بزرگ در خاك آمريكاست!
اين ادعاي سست كه دستمايه جنجال پر سروصداي آمريكايي ها عليه ايران شد در حالي است كه اولا؛ ارباب سيار تابعيت آمريكايي نيز داشته و دو دهه است كه در آمريكا زندگي مي كند و صرف اينكه او در ايران متولد شده نمي تواند محملي براي باركردن اتهام تروريستي به جمهوري اسلامي ايران باشد. ثانيا؛ شنودي كه دادگاه نيويورك به آن استناد كرده است پس از بازداشت ارباب سيار بوده و او از اداره پليس فدرال - اف بي آي - با غلام شكوري تماس گرفته است.
عصاره تحقيقات به اصطلاح قضايي دادگاه نيويورك كه توسط رابرت ولوسزين مامور ويژه اف بي آي تهيه شده و متن آن توسط دادگاه منتشر شده اين است: «4 اكتبر 2011» ارباب سيار به درخواست ماموران انتظامي فدرال با شماره تلفني در ايران تماس گرفت؛ اين مكالمه شنود و ضبط شد؛ ارباب سيار پس از پايان مكالمه اظهار داشت كه طرف تماس غلام شكوري بوده است. ارباب سيار يكبار ديگر در 7 اكتبر 2011 با شماره تلفن ايران تماس گرفت كه اين مكالمه هم شنود و ضبط شد. ارباب سيار پس از پايان مكالمه، فرد آن سوي خط را به نام متهم غلام شكوري معرفي كرد...»
ثالثا؛ دادخواست وزارت دادگستري آمريكا عليه دو فرد مورد اشاره كه به زعم آنها شكواييه عليه جمهوري اسلامي محسوب مي شود و ارايه شكايت رسمي به شوراي امنيت سازمان ملل از دولت ايران در شرايطي است كه آمريكايي ها هم شاكي بودند و هم بر كرسي قضاوت«!» نشسته اند. نكته خوشمزه اين است كه اين اقدام علاوه بر آنكه خلاف منشور ملل متحد است (چون اصل تساوي حاكميت ها را به موجب ماده 2 منشور نقض كرده است) برخلاف موازين حقوقي حتي دستگاه قضايي آمريكاست چون قبل از صدور حكم دادگاه مقامات آمريكايي، نتيجه را بديهي دانسته اند.
رابعا؛ تحقيقات دادگاه نيويورك و پليس فدرال جنبه محلي دارد و نمي توان آن را عليه يك دولت مستقل عضو سازمان ملل تعميم داد و اين بر طبق قواعد آمره حقوق، نقض اصل صلاحيت است و ناگفته پيداست كه صلاحيت اين تحقيقات و دادگاه نيويورك مخدوش و فاقد اعتبار است.
خامساً : ارباب سياري كه در اداره اف بي آي اعتراف كرده و در اين اداره تحت نظر ماموران امنيتي آمريكا با شماره اي كه ادعا مي شود در ايران است تماس برقرار كرده و طرف تماس او غلام شكوري است در اولين جلسه دادگاه و بيرون از محيط اداره پليس فدرال تمامي اعترافاتش را تكذيب مي كند.
از سوي ديگر با اين توضيحات معلوم مي شود كه چرا آمريكايي ها اگر واقعا استنادات قضايي و دلايل حقوقي داشته اند دعوايشان در ديوان بين المللي دادگستري (ICJ) و يا ديوان كيفري بين المللي (ICC) مطرح نشده است.
3- آنچه كه داستان ترور و سناريوي هاليوودي آمريكايي ها را بر ملا ساخت و نشان داد كه اين توطئه آنها نگرفته است اتفاقاتي است كه دو هفته پس از جنجال ترور عليه ايران در صحن كنگره آمريكا رخ مي دهد.
ماجرا از اين قرار است كه كارشناسان ارشد نظامي كنگره آمريكا خواستار ترور هدفمند مقامات ايراني البته بصورت محرمانه شدند. شخصي چون «جك كين» فرمانده سابق نيروي زميني ارتش آمريكا در نشست كنگره مي گويد ما بايد مقامات ايراني به ويژه مقامات سپاه پاسداران را عامدانه ترور كنيم و در ادامه «رويل مارك گريچ» كارشناس سابق بخش خاورميانه در سازمان جاسوسي آمريكا -CIA- عجزآلود تصريح مي كند؛ «قاسم سليماني [فرمانده نيروي قدس سپاه] خيلي زياد سفر مي كند، برويد او را دستگير كنيد يا به قتل برسانيد»! اكنون سوالي كه به ميان مي آيد اين است كه آيا افكارعمومي دنيا و ملت هاي آزاديخواه و مستقل از خود نمي پرسند چطور آمريكايي ها بر مبناي يك ادعاي سست و ثابت نشده ايران را تهديد كننده صلح و امنيت بين المللي برمي شمارند ولي تحرك صريح و رسمي مقامات آمريكايي آنهم در صحن كنگره براي ترور مقامات ايراني و بر ضد يك دولت عضو سازمان ملل، تهديد صلح و امنيت بين المللي نيست؟!
4- آنچه كه از صحنه جنجال سازي ها و سناريوسازي هاي آمريكايي آشكارا بدست مي آيد اين است كه مشكلات لاينحل واشنگتن در امور داخلي و اشتباهات استراتژيك در سطح خارجي باعث شده است تا مقامات آمريكايي به يكسري ادعاهاي سست و اقدامات ضعيف و توخالي روي بياورند و نمونه غيرقابل خدشه آن طرح اتهام بي پايه و اساس و داستان جعلي ترور است.
بازي خطرناك آمريكايي ها در اتهام ترور بر ضد كشورمان نشان داد كه دولت اوباما با اين اقدامات سخيف به دست خود ايده ادعايي قدرت هوشمند را خيلي وقت است كه ترور كرده است و مخيله تصميم گيري هاي به اصطلاح استراتژيك و راهبردي دولت اوباما به يك ذهن كودن و بي منطق تبديل شده است.
پيش از اين در فروردين سال 89 اوباما در مصاحبه با نيويورك تايمز در تشريح راهبرد جديد هسته اي آمريكا، ايران اسلامي را تهديد اتمي كرده بود و اكنون كماكان بر اين مشي جنون آميز و ابلهانه بي آنكه از شرايط كنوني تحولات دنيا درس گرفته باشد اصرار و استمرار دارد.
آمريكايي ها درنيافته اند كه چرا در دوره جرج بوش كه به دنبال طرح خاورميانه بزرگ و بعد طرح خاورميانه جديد با مختصات آمريكايي بودند اين اتفاق يك خروجي معكوس داشت و به اذعان و اعتراف رسانه هاي غربي از خاورميانه با مختصات اسلامي شكل گرفته است.
همچنانكه پس از گذشت 10 ماه از تحولات منطقه نشانه هاي آن در تونس، مصر، ليبي و... نمايان شده است.
و كماكان نفهميده اند كه چرا شعار «تغيير» اوباما محقق شد اما نه به اراده آمريكا بلكه به اختيار و عزم ملت هايي كه سياست هاي ضد آمريكايي-اسرائيلي را دنبال كردند و اكنون پهنه اين «تغيير» از ميدان التحرير تا وال استريت است. حال آيا ترديدي باقي مانده است كه آمريكايي ها در داستان ترور، قبل از هر چيزي عقل و منطق هيئت حاكمه خود را نشانه رفته و دست به ترور زده اند.
حسام الدين برومند

 



گزارش خبري كيهان
پاسخ ايران به نامه كاخ سفيد آمريكا بايد رسماً عذرخواهي كند

ايران در پاسخ به نامه آمريكا درباره اتهام ترور، خواستار عذرخواهي علني واشنگتن شد.
به گزارش منابع آمريكايي، ايران به نامه دولت آمريكا درباره اتهام ساختگي ترور سفير سعودي در واشنگتن پاسخ داد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس روز دوشنبه 9 آبان از واشنگتن گزارش داد كه ايران در اين نامه خواهان عذرخواهي رسمي آمريكا بابت اين اتهام دروغ و جبران خسارات مادي و معنوي وارد آمده به دولت ايران و همچنين اشخاص حقيقي شده كه نام آنها در اين پرونده مطرح شده است.
بنابر گزارش منابع غربي ايران در نامه خود آورده است: «آمريكا موظف است از دولت ايران و شهرونداني كه آنها را متهم كرده رسما عذرخواهي كند.»
ايران همچنين خواستار آن شده است كه آمريكا خسارات مادي و معنوي وارد شده بر اين افراد را سريعا جبران كند.
ايران در نامه خود تاكيد كرده است سناريوسازي بر مبناي اطلاعات دروغ و انجام رفتارهاي خلاف مقررات بين المللي كه ثمره آن تحميل هزينه هاي گزاف مادي و معنوي به مردم بيگناه كشورهاي مختلف جهان و از جمله مردم آمريكاست، به رويه ثابت دولتمردان آمريكا تبديل شده است كه نمونه بارز آن حمله نظامي به عراق بر مبناي اطلاعات دروغ بود.
بنابر اين گزارش در اين پاسخ تاكيد شده است نتيجه اين سناريوسازي اين بوده است كه آمريكا پس از كشتار صدها هزار نفر از مردم بيگناه و تحميل هزينه چند هزار ميليارد دلاري به مردم آمريكا، اكنون از سر استيصال مجبور به خروج از عراق شده است.
لازم به ذكر است اين نامه در پاسخ به نامه اي نوشته شده كه دو هفته پيش از جانب آمريكا به ايران واصل شده بود.
ديپلمات هاي آمريكايي دريافت اين نامه در روز جمعه 6 آبان 1390 (28 اكتبر 2011) را تاييد مي كند.
ديپلمات ها در تهران هم محتواي نامه را تاييد مي كنند.
گفتني است پس از وارد شدن اتهام مضحك اقدام تروريستي به ايران در 19 مهرماه بسياري از كارشناسان آمريكايي اين ادعا را مضحك ارزيابي كردند و از جمله كنت كاتزمن محقق ارشد امور ايران در كنگره آمريكا پيش بيني كرد كه آمريكا به زودي ناچار خواهد شد از ايران عذرخواهي كند.


 



ترور (گفت و شنود)

گفت: ژنرال «جك كين» در كميته امنيت كنگره آمريكا پيشنهاد كرده است كه آمريكا بايد مقامات ايراني را ترور كند! و چند عضو ديگر كنگره نيز نظر او را تاييد كرده اند!
گفتم: از يك سگ پرسيدند چرا اينقدر زود پير شدي؟ گفت؛ از بس واق الكي زدم!
گفت: چند رسانه آمريكايي با تمسخر اين پيشنهاد نوشته اند؛ چطور مي شود كه ادعاي واهي يك ايراني دائم الخمر و تبعه آمريكا درباره ترور سفير عربستان قابل ارجاع به سازمان ملل است ولي اظهارات رسمي مقامات آمريكايي براي ترور مقامات ايراني قابل پي گيري بين المللي نيست؟!
گفتم: حيوونكي رئيس جمهور آمريكا با اين تناقض گويي هاي خنده دار، دست به ترور خود زده و به مغز خودش شليك كرده است.
گفت: اگر به مغز خودش شليك كرده پس چرا هنوز نمرده است؟!
گفتم: چند روز است كه گلوله در جمجمه اوباما سرگردان است و هنوز نتوانسته در كله پوك رئيس جمهور آمريكا چيزي به نام «مغز» پيدا كند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ فتنه گران تونس همانند فتنه گران زمان انتخابات در ايران تاب نياوردند و دفاتر حزب نهضت اسلامي تونس را به آتش كشيدند. و از طرف اربابان غربي شان هم محكوم نشدند. اين است آزادي از نوع غربي و سكولاريسم تعريف شده از نوع آمريكايي.
سعيدي
¤ ما بايد روزي صدبار خدا را شكر كنيم كه دشمنان ما را از احمق ها آفريد. جمهوري اسلامي چقدر بايد هزينه مي كرد تا اسناد محكم تري دال بر حمايت آمريكا و اذنابش از سران فتنه و به وجود آمدن فتنه 88 به دست آورد. اينكه فردي مثل وزير خارجه رژيم آمريكا با صراحت تمام اعلام مي كند كه ما از سران و جريان فتنه حمايت كرده ايم و با آنها در ارتباط بوديم و بعد سخنگويان او سعي كنند اين اشتباهش را رفع و رجوع كنند بايد خدا را شكر كرد كه چنين سند زنده اي را در حقانيت نظام جمهوري اسلامي به ما عطا كرد.
علي مرداني- تهران
¤ يكي از فرضيه هاي مرحوم پرفسور حسابي اين بود كه با حركت هر ذره از هر نقطه جهان تاثير خودش را در جهان مي گذارد. حال با حركت بيداري اسلامي كه در منطقه و جنبش وال استريت كه در آمريكا و غرب اتفاق افتاده اين نظريه كاملا به اثبات رسيده است و مي رود كه انقلاب اسلامي به خواست خداوند جهاني بشود.
5967---0915
¤ در برنامه تهران در شب راديو تهران كه معمولا ساعت 15/1 بامداد پخش مي شود كارشناس اين برنامه به تبليغ و ترويج آثار نويسنده رمان «پائولوكوئليو» و مترجم كتاب هاي وي (آرش حجازي) پرداخت. اين در حالي است كه هم نويسنده ياد شده فردي مروج عرفانهاي مخرب و انحرافي است و هم مترجم كتاب هاي وي از افراد متهم و مظنونين اصلي سناريوي قتل خانم «ندا آقاسلطان» است. و چاپ و انتشار كتاب هاي آنها در ايران ممنوع و حتي انتشارات مربوط به اين كتاب در خيابان انقلاب تعطيل شده و به فروشگاه لوازم پزشكي تغيير كاربري داده است. از مسئولان بويژه آقاي ضرغامي انتظار رسيدگي و توجه بيشتر به اين گونه مسايل را دارم.
سلمان پورمريدي
¤ بعضي از زنان هنرپيشه وقتي عازم كشورهاي اروپايي و آمريكا مي شوند واقعا از هر جهت آبروريزي مي كنند. نارضايتي بنده از وقتي است كه دوباره به كشور برمي گردند چون طوري آنان را تحويل مي گيرند كه هركس نداند فكر مي كند در يكي از المپيادهاي علمي مقام آورده اند اين گونه دهن كجي به ارزشهاي ديني و ملي را تا كي بايد تحمل بكنيم.
0929---0919
¤ چرا هنوز در متروي چهارراه ولي عصر(عج) قبل از ورود به سكوي شهيد كلاهدوز سمت چپ تابلوي طراحي شده از چهره اصحاب فتنه وجود دارد؟
4096---0935
¤ همسر جانباز شيميايي ام كه به خاطر اسلام و حفظ كشور از صداميان به مقام جانبازي رسيده است حال بيمارستان عرفان علي رغم درخواست پزشك متخصص از پذيرش او امتناع مي ورزد. چرا كه بايد علي الحساب يك ميليون و هفتصدهزار تومان پول ابتدا به حساب بيمارستان واريز شود؟! از كجا بياوريم؟! و علت امر نيز حذف بيمه ايران توسط بنياد شهيد و جانبازان از جانبازان شاغل است؟ از ساعت 7 تا 11 صبح 8/8/90 هر چه تلاش و اصرار و التماس كردم نتيجه نداد و بالاجبار بيمار را به منزل برگرداندم. آيا سزاوار است كسي كه از جان خود مايه گذاشته و به اين وضع دچار شده براي درمانش اين گونه با او رفتار شود؟ بنياد شهيد مي بايست به مشكل پزشكي اين عزيزان رسيدگي بيشتر نمايند كه مثل يك فرد بيگانه از اين بيمارستان به آن بيمارستان مثل توپ فوتبال پاس داده مي شوند و آخر الامر سرافكنده و نااميدانه راهي منزل مي شوند.
همسر جانباز لك
¤آقاي ضرغامي يا نمي تواند يا وقت ندارد كاركنان خود را كنترل و مجموعه تحت امر خود را مديريت كند و فرمايش امام خامنه اي را عملي كند كه مردم را به مصرف كالاهاي داخلي فرا خواندند. چرا هنوز در تلويزيون تبليغ كالاي خارجي صورت مي گيرد؟
4491---0912
¤از دولت محترم انتظار ويژه مي رود كه در كنار ساخت مجموعه آپارتمان هاي چند واحدي با عنوان مسكن مهر به امور معنوي و فرهنگي مردم نيز مانند مساجد و دارالقرآن و كتابخانه و غيره توجه نمايد.
يك هموطن
¤بعد از رفتن مديرعامل بانك ملي به كانادا متاسفانه سيستم «صبا» اين بانك مختل شده است. طي 10 روز اخير هر روز با روابط عمومي بانك 6414 تماس مي گيرم و اعلام مي كنند تا يكي دو ساعت ديگر مشكل حل مي شود؟ ولي دريغ از رفع مشكل؟ گويا در مديريت بانك ملي مشكل فني وجود دارد. حال چه كسي به رفع اين مشكل فني اقدام مي كند بايد رئيس محترم بانك مركزي پاسخگو باشند.
بيگ زاده
¤براي يك سوال حقوقي از ايران فايل (املاك و مستغلات) كه يكي دو سال پيش صدا و سيما به معرفي آن پرداخت بايد 25 هزار تومان به حسابشان واريز كرد والا از پاسخ در حد يك آري يا نه نيز خودداري مي كنند با وجودي كه از امكانات نظام و صدا و سيما بهره خود را برده و به همه معرفي شد حال از پاسخگويي به كوچكترين سوال طفره مي رود و تقاضاي پول مي كند. در حالي كه روابط عمومي قوه قضائيه به شماره 09699 به صورت كتبي و شفاهي به سوالات حقوقي پاسخ مي دهد.
يك شهروند از خوزستان
¤مسئولين سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران تدبيري بينديشند كه گوشت قرباني حجاج ايراني در حج امسال براي كشور سومالي و قحطي زدگان اين كشور فرستاده شود.
يك شهروند
¤تعداد كثيري از پرسنل بالاي 28 سال خدمت شركت قطارهاي مسافري رجا در سال هاي اخير اضافه كار و مزاياي متفرقه داشتند لذا به اميد اينكه از حقوق بازنشستگي مناسبي برخوردار شوند حق بيمه بالايي به سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي كردند، اما متاسفانه به تازگي شركت فوق از بخش دولتي به بخش خصوصي واگذار گرديد و مسئولين جديد شركت با هدف تعديل نيروي انساني اقدام به قطع مزايا و كم كردن اضافه كار كرده و ضربه سنگيني بر كارگران وارد كردند تا آنها را مجبور به بازخريد شدن كنند. خواهشمنديم اين اعتراض را به گوش مسئولان برسانيد.
محمد محمدي پرسنل شركت رجا
¤از كيهان درخواست مي شود گزارشي در مورد ايجاد نارضايتي در مردم از قبيل عدم پرداخت حق و حقوق قانوني افراد مثل پيمانكاران، شركت هاي متعدد و علل و عوامل ورشكستگي برخي شركتها چون احرار و كنترل گاز همدان و در روزنامه منعكس نمايد. برخي اخبار از برنامه ريزي جنجالي و نارضايتي عمومي براي انتخابات در پيش رو حكايت دارد شايسته است كيهان قبل از اجراي توطئه نسبت به رصد و آگاه سازي و خنثي كردن آن همت گمارد.
داود بيدآبادي از همدان
¤ يك پرستار هستم از جوانان درس خوان و علاقه مند به پزشكي مي خواهم در آزمون سراسري دانشگاهها رشته پرستاري را انتخاب كنند چون از ترم چهارم به كار مشغول مي شوند و هيچ موقع نگراني بيكاري نخواهند داشت.
0875---0915
¤ بسياري از ساكنين بخش رينه لاريجان به دليل محروميت از نعمت گاز شهري و گران شدن سوخت نفت و گازوئيل تصميم دارند به تهران و آمل نقل مكان كنند. نمايندگان شهرستان آمل به وعده اي كه در ايام تبليغات انتخاباتي خود مي دادند عمل نكردند .
3530---0912
¤ كارمند بانك رفاه در شهرستان داراب هستم. با آنكه در پرداخت وام به مشتري مورد نظر تمام ضمانت ها را گرفته ام و كار را طبق قانون و ضوابط درست انجام داده ام ولي از آنجا كه وام گيرنده با بانك تسويه حساب نمي كند كار به شكايت و دادگاه كشيده شده و بنده كه نه وام گيرنده و نه ضامن بوده ام، به پرداخت مبلغ 4 ميليون تومان محكوم شده ام. در ضمن جلوي بازنشستگي بنده را نيز گرفته اند. جالب اينكه طبق حكم ديوان عدالت اداري و دادگستري تبرئه شده ام. با اين حال قاضي پرونده با اينكه به اشتباه حكم صادر كرده حاضر به پذيرش اشتباه خود نيست. به نظر مي رسد اين جمله : «وجدان تنها محكمه اي است كه نياز به قاضي ندارد.» در مورد برخي قضات صدق نمي كند.
حكيميان از داراب
 



زاكاني:استمرارگفتمان اصولگرايي ضروري ترين نياز كشور است

رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان گفت آيت الله مصباح تأكيد داشتند كه هيچ راهي جز وحدت وجود ندارد.
عليرضا زاكاني با تأكيد بر اينكه مقدم بر وحدت اصولگرايان توجه به ضرورت استمرار گفتمان اصولگرايي است تصريح كرد: حضور و تلاش فعالان اصولگرا ذيل گفتمان اصولگرايي امكان پشتيباني از نهضت هاي اسلامي در منطقه و حركت هاي اعتراض آميز مستضعفين عليه نظام سلطه را فراهم مي كند.
وي بر همين اساس استمرار گفتمان اصولگرايي را موجب ساختن ايراني دانست كه الگوي ساير ملل باشد و افزود: هر جا ما دچار تشتت شده ايم رقباي ما به پيروزي رسيده اند. از اين رو دلايل عقلي براساس رصد شرايط روز اين امكان را براي ما فراهم مي كند كه به وحدت بينديشيم.
زاكاني در ادامه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر «آنچه در ديدار وي و فدايي دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با آيت الله مصباح يزدي گذشته» اظهار داشت: علامه مصباح يزدي محل رجوع و يكي از استوانه هايي است كه در طول تاريخ انقلاب بركات بي شماري را براي جامعه اسلامي ما داشته و دارد.
دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب ادامه داد: ما ابتدا خدمت آيت الله مصباح رسيديم تا از حضورشان كسب فيض كنيم و در واقع اين ديدار فرصت بسيار مغتنمي بود و بيش از 2 ساعت اين جلسه و در دو نوبت ادامه پيدا كرد؛ آنچه كه ما مطرح كرديم بيشتر دغدغه هاي خودمان بود و واقعيت هايي كه در جبهه متحد رقم مي خورد و شايد برخي از آنها در جامعه برعكس منعكس مي شد.
وي با تأكيد بر اينكه آيت الله مصباح سه نكته را در اين زمينه بيان فرمودند در گفت وگو با فارس تصريح كرد: نكته اول اين بود كه وحدت يك امر ايده آل است و به قدري ضروري است كه نياز به بحث و استدلال ندارد؛ همچنين نكته دوم اينكه واقعيت هاي جامعه را بايد مد نظر قرار داد و در جامعه هميشه كساني بودند كه تعهد كردند اما در ادامه وحدت شكني را در پيش گرفتند.
زاكاني ادامه داد: آيت الله مصباح تأكيد داشتند كه تجربه بيش از سي سال گذشته مشخص كرده با توجه به آسيبي كه در نكته دوم وجود داشت هيچ راهي جز وحدت وجود ندارد كه بعد نكاتي را در اين زمينه يادآور شدند، از جمله اينكه با جبهه پايداري صحبت كنيم، چرا كه آنها دوستان شما هستند.
تعدد فهرست موجب شكست اصولگرايان است
محمد نبي حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه هم در اين خصوص گفت: شرايطي كه اكنون براي انتخابات در آن قرار داريم، شرايط خوبي براي جريان اصولگرايي است. علت اين كه ما اين شرايط را خوب تلقي مي كنيم، اين است كه اصولاً نزديك كردن سليقه ها در هر جريان سياسي كار آساني نيست، اما اين كه براي نزديك كردن اين سليقه ها محوريت متقني وجود داشته باشد، بسيار حائز اهميت است. ما اين محوريت متقن را جامعتين تلقي مي كنيم. يعني آنها حالت پدري، سرپرستي و يك محوريت مورد اعتماد را براي جريان اصولگرايي دارند.
دبير كل حزب مؤتلفه اسلامي درباره اين كه آيا اصولگرايان براي انتخابات به يك ليست واحد خواهند رسيد؟ نيز اظهار كرد: تمام اين تمهيدات براي رسيدن به همين نقطه است؛ زيرا تعدد نامزدها و فهرست ها به طور طبيعي موجب شكست رأي خواهد شد و هم اصلاح طلبان و هم اصولگرايان به اين موضوع توجه دارند كه در يك حوزه انتخابيه ممكن است رأي مطلق اصولگرايان حتي بيشتر از دو برابر راي مطلق اصلاح طلبان باشد، ولي اگر در همان حوزه اصلاح طلبان با يك نامزد به ميدان بيايند و اصولگراياني كه به طور مثال دو برابر رأي مطلق آنان را دارا هستند با سه نامزد به ميدان بيايند، اين تعداد نامزدها موجب شكست خواهد شد.
وي يادآور شد: بنابراين رسيدن به وحدت را يك كار عقلي، ضروري و بسيار مهم در جريان اصولگرايي مي دانيم. البته اين مخصوص جريان اصولگرايي نيست، بنابراين تمام تلاش حزب مؤتلفه اسلامي رسيدن به افراد و فهرست هاي واحد در انتخابات است.
جبار كوچكي نژاد نماينده مردم رشت نيز با بيان اينكه وحدت در جبهه اصولگرايي همراهي با بيداري اسلامي است گفت: هر اقدامي كه منجر به عدم تمكين به نظرات آيت الله مهدوي كني باشد، مذموم است.

 



دكتر غلامعلي حدادعادل: توصيه رهبرانقلاب به اصولگرايان براي يكروز و يك مورد نيست

چهره شاخص اصولگرايان مجلس با اشاره به ضرورت وحدت در بين اصولگرايان، گفت: اصولگرايان اختلافات ريشه اي ندارند.
غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاريها با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري براي وحدت در بين اصولگرايان در انتخابات سال 1388 و اينكه آيا اين فرمايشات براي امروز هم مفيد است، گفت: اصولگرايان اگر با هم اختلافي نداشتند، ضرورتي نداشت تا با هم وحدت كنند.
وي كه با جهان نيوز گفت وگو كرده افزود: وقتي اصولگرايان از وحدت حرف مي زنند، يعني اختلافي دارند و اصولا وحدت در صورتي كه اختلاف وجود دارد، معنا و ضرورت پيدا مي كند.
چهره شاخص اصولگرايان مجلس افزود: اين رهنمود مقام معظم رهبري فرمايش عقلايي است و به يك روز و يا يك مورد هم اختصاص ندارد. امروز هم همه اصولگرايان محتاج وحدت هستند و نبايد اختلافات غير ريشه اي را مبنا قرار داد.
حداد عادل گفت: ما معتقديم برخي از دوستان كه خود را كنار مي كشند، با ما اختلاف ريشه اي و مبنايي ندارند و اشتباه مي كنند كه بر سر اختلاف پافشاري مي كنند.

 



رئيس دفتر آيت الله مصباح يزدي از توافق جبهه پايداري با آيت الله مهدوي كني خبر داد

حجت الاسلام جلالي با بيان اينكه 2روز پيش اعضاي جبهه پايداري با آيت الله مهدوي كني جلسه داشته اند، گفت كه در اين جلسه توافقاتي بين اين جبهه با آيت الله مهدوي كني انجام شده است.
حجت الاسلام حسين جلالي رئيس دفتر علامه مصباح يزدي با بيان اينكه اعضاي جبهه پايداري 2 روز پيش با آيت الله مهدوي كني ديدار و گفت وگو داشته اند، اظهار داشت: نتايج اين ديدار بسيار رضايت بخش بوده است و انشاءالله وحدت جبهه پايداري با كميته8+7 محقق خواهد شد.
وي با بيان اينكه جبهه پايداري براي وحدت شايسته در جبهه اصولگرايي تشكيل شده است، تصريح كرد: در جلسه جبهه پايداري با آيت الله مهدوي كني توافقات مثبتي صورت گرفته است.
جلالي همچنين گفت: جبهه پايداري قائل به وحدت در جبهه اصولگرايي است چراكه در شرايط كنوني وحدت يك ضرورت انكار ناپذير است. به طور مثال ايراداتي ما به آقاي علي لاريجاني داريم اما در عين حال بنده معتقدم ايشان تعبد بي چون و چرا به حضرت آقا دارد و اين براي بنده يك ارزش است.
عضو جبهه پايداري در مصاحبه با فارس همچنين گفت كه در آينده نزديك جبهه پايداري به كميته8+7 مي پيوندند.

 



كيهان گرا مي دهد رئيس VOA اخراج مي كند! (خبر ويژه)

«اين شك برانگيز و نگران كننده است كه پيش از هر تسويه حساب واخراجي در صداي آمريكا، خبر آن يك يا دو روز قبل در كيهان منتشر مي شود».
يك پايگاه اينترنتي وابسته به ضد انقلاب، ضمن درج مطلب فوق نوشت: برخي اتفاقات در روزهاي اخير، شك و ترديدهاي فراواني را در ميان اپوزيسيون ايراني داخل و خارج از كشور به وجود آورده و همه را نگران پيش آمدهايي كرده كه در صداي آمريكا مي گذرد. نخست آن كه در پديده اي نادر، پيش از هر تسويه حساب و اخراجي كه در صداي آمريكا صورت مي گيرد و دقيقا يك يا دو روز قبل آن، روزنامه رسمي جمهوري اسلامي «كيهان»، خبرش را پيشاپيش اعلام مي كند. اين رويه در مورد احمد باطبي، كورش صحتي، و محسن سازگارا، بدون كوچك ترين تفاوتي انجام شد.
«ايران گلوبال مي افزايد: در خوش بينانه ترين حالت مي توان گمان كرد انجام اين عمل بر دوش بعضي از نيروهاي نفوذي است كه به صداي آمريكا راه پيدا كرده اند.
سايت ياد شده همچنين نوشت: هنگامي كه حدود يك سال پيش زمزمه هايي از تغيير و تحولات در «صداي آمريكا» به گوش مي رسيد، همگي از شنيدن آن خوشحال شدند.هيچ كس شكي نداشت كه روند نزولي برنامه هاي اين شبكه كه مدتي بود آغاز شده به مرحله خطرناكي رسيده است. به طوري كه بر طبق آمار غيررسمي «صداي آمريكا» ميدان را به رقباي تازه كاري نيز واگذار كرده است. «صداي آمريكا» مدت هاست كه قافيه را به رقبايش باخته است. تغيير ضروري به نظر مي رسيد اما براي همه مهم اين بود كه مدير جديد چه كسي خواهد بود.
ايران گلوبال مي افزايد: نام رامين عسگرد كه به عنوان مدير جديد اين شبكه بر سر زبان ها افتاد، دهان بسياري از تعجب باز ماند. با يك نگاه ساده به سوابق كاري ايشان، هر انسان ساده و ناآشنا به رسانه اي هم مي توانست بفهمد كه اين انتخاب درستي نمي تواند باشد. «عسگرد» در سوابق خود هيچ گونه سابقه كار در زمينه رسانه و حتي سرگرمي نداشت و جالب تر آن كه به عنوان مدير شبكه فارسي زبان حتي قادر نبود به رواني فارسي را صحبت كرده و يا به آساني بفهمد. «عسگرد» در زمان مديريت «دفتر نمايندگي منطقه اي ايران» طرحي را ارائه كرده بود تا با استفاده از ماليات هاي مردم آمريكا، از شوراي ملي ايرانيان آمريكا (NIAC) حمايت كند.
مدت ها بعد معلوم شد كه علت روابط نزديك او با «تريتا پارسي» چه بوده است. تغييرات در صداي آمريكا اجتناب ناپذير به نظر مي رسيد اما عدم آشنايي «عسگرد» با رسانه و هم چنين با فضاي سياسي درون ايران و مخالفان باعث شد عده اي بتوانند به راحتي او را فريب داده و با حذف شماري از كارمندان گذشته، نيروها و افرادي را به اين شبكه نزديك كنند كه كم ترين سوابقي در امر رسانه نداشته و از علم سياست نيز بي بهره اند.
اين پايگاه اينترنتي همچنين از نفوذ گسترده دستگاه هاي امنيتي ايران در ميان رسانه هاي اپوزيسيون از جمله صداي آمريكا خبر داده و نوشته است: آنچه مسلم است اين كه كنشگران و روزنامه نگاران اپوزيسيون بايد اتفاقات صداي آمريكا را به خوبي زير نظر داشته باشند.





 



آمريكا از سر ترس تهمت مي زند ايران قدرت بلامنازع منطقه شده است (خبر ويژه)

تحليل گران منطقه اي، علت ايراد اتهام از سوي آمريكا عليه ايران را «بلارقيب بودن جمهوري اسلامي در منطقه» مي دانند و معتقدند كاخ سفيد فقط ايران را رقيب جدي خود در منطقه تلقي مي كند.
«ميدل ايست آن لاين» درباره اتهام دو هفته پيش آمريكا عليه ايران مبني بر طراحي ترور سفيرسعودي نوشت: فارغ از محتواي اتهام، بسيار روشن است كه تبليغات گسترده اي براي متوقف كردن نفوذ و قدرت گرفتن در منطقه آغاز شده است. آمريكايي ها اكنون به اين باور رسيده اند كه اصلي ترين و جدي ترين رقيبشان در منطقه ايران است به ويژه كه در جنگ با عراق نيز مجبور شدند نفوذ ايران در اين كشور را به رسميت بشناسند.
به گزارش «ديپلماسي ايراني» در ادامه اين تحليل آمده است: آمريكايي ها نخستين زلزله از سوي ايران را از ناحيه عراق احساس كردند. بسيار كم بودند كساني كه ماهيت واقعي و تاثيرگذاري شگرف تغيير نظام در عراق را كه به دخالت نيروهاي آمريكايي در اين كشور انجاميد، درك كنند. سياست هاي اشتباه و سراسر فاجعه آميزي صدام حسين بود كه عراق را از توطئه اي به توطئه ديگر وارد كرد اما خطاي آمريكايي ها در اين بود كه پس از سرنگوني نظام صدام حسين اشتباهات بسياري را در عراق مرتكب شدند. از اين اشتباه ها ايران توانست نهايت استفاده را ببرد و فورا براي خود جاي پا محكمي باز كند. چه كسي مي تواند شك داشته باشد كه نوري مالكي اگر براي بار دوم نخست وزير شد، به اين دليل بود كه حمايت قاطع ايران را پشت سر خود داشت. او توانست به رغم شكست در برابر اياد علاوي، نخست وزير شود و دولت تشكيل دهد.
تحليلگر ميدل ايست آن لاين مي نويسد: وضعيت لبنان نيز به همين ترتيب است. دولت فعلي لبنان با حمايت و مديريت قاطع ايران توانست بدون حضور سعد حريري و متحدانش در دولت تشكيل شود و به حيات خود ادامه دهد. خيلي خنده دار در عين حال گريه آور است كه آمريكايي ها با اين همه ادعا بگويند نمي دانند چه شد كه عراق از كنترلشان خارج شد، لبنان سازي مغاير با ساز آنها زد و حالا هم كه سوريه ناآرام شده، چرا ايران و عراق و لبنان از آن حمايت مي كنند.
در ادامه اين تحليل آمده است: آمريكايي ها چيزي را درو مي كنند كه خود كاشته اند. آنها بذر كينه اي را كاشتند و حالا طبيعي است كه منطقه به دو دسته تقسيم شود. آنها در حقيقت فرصت هاي طلايي را يكي پس از ديگري ناخواسته و ندانسته براي ايران فراهم آوردند. آمريكايي ها بايد بدانند كه اين تازه اول راه است. هنوز زلزله هاي سهمگين را احساس نكرده اند. البته پيش لرزه هاي آن را احساس كرده اند براي همين است كه هشدار مي دهند. اتهام آنها يك پيام بزرگ دارد و آن اين كه ايران مي خواهد فراتر از توانايي هاي منطقه اي خود فعاليت كند و اين برايشان غيرقابل قبول است اما هيچ چيز نمي تواند جلوي حركت تاريخ را بگيرد. كل منطقه تغيير خواهد كرد. ايران مي تواند از اين فرصت نهايت بهره را ببرد و همچنان آمريكايي ها را متحير نگه دارد.
ميدل ايست آن لاين تاكيد كرده است: كسي نمي تواند اين تصور را از ذهن خود دور كند كه ايران مي تواند بازوهاي نفوذ خود را تا عراق و لبنان و پس از آن سوريه و از اين سو تا خليج فارس و بحرين به قدري گسترش دهد كه جاي خالي قدرت هاي بزرگ را در منطقه پر كند.

 



نگراني ويژه رابطين خوب «لانه»براي اصلاح طلبان (خبر ويژه)

يك عضو گروهك نهضت آزادي خواستار فراهم شدن شرايط حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شد.
خبرگزاري ايلنا وابسته به اصلاح طلبان، از قول غلام عباس توسلي نوشت: بايد شرايط براي حضور اصلاح طلبان در انتخابات مهيا شود. مسئولين بايد به طور صريح اعلام كنند كه تا چه حد اصلاح طلبان مي توانند در صحنه حضور داشته باشند و اگر مشكلي براي اين حضور است حل شود. هنوز هيچ اتفاقي كه نشان از پذيرش حضور اصلاح طلبان در انتخابات باشد نيفتاده و بحث ها كلي است و كسي وارد جزئيات حضور اصلاح طلب ها نشده است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد از مسئوليني كه مانع برگزاري همايش اصلاح طلبان شدند پرسيد كه چرا اجازه برگزاري يك پيش همايش را به اصلاح طلبان نداده اند؟ گفت: مسئولين از يك سو حرف از پذيرش حضور اصلاح طلبان مي زنند و از سوي ديگر از برگزاري همايش اصلاح طلبان جلوگيري مي كنند.
يكي از دلايل بدگماني نيروهاي انقلاب و نهادهاي نظارتي به طيف هاي موسوم به اصلاح طلب عدم مرزبندي با گروهك هاي نفاق و بدتر از آن تعريف پروژه هاي مشترك با اين گروهك هاست كه نمونه روشن آن در آشوب آفريني سال 1378 و 1388 مشاهده شد. ميرحسين موسوي در ماه هاي منتهي به انتخابات رياست جمهوري، هرگونه ارتباط با گروهك نهضت آزادي را كه حضرت امام آنها را بدتر از منافقين معرفي كرد، تكذيب مي كرد اما به تدريج برخي رسانه هاي وابسته به فتنه سبز نظير كلمه رأساً به علني كردن برخي از اين ارتباطات و مراودات مبادرت كردند حال آن كه يكي از ملاك هاي روشن خط امام، مرزبندي با گروهك نهضت آزادي و آلودگان به لانه جاسوسي آمريكا بود. ارتباطات طيف تندرو اصلاح طلبان با نهضتي ها و گروهك هاي نفاق مشابه تا آنجا پيش رفت كه عملا اين گروهك تبديل به مرشد و راه بلد اصلاح طلبان شدند. حمله به قانون اساسي، امام خميني(ره)، ولايت فقيه و رهبري و مباني اسلامي در تجمعات آشوبگران، از جمله نتايج پيوند اصلاح طلبان (منافقين جديد) با منافقين قديمي بود.
در عين حال اظهارات عضو گروهك نهضت آزادي درباره لزوم مهيا شدن شرايط حضور اصلاح طلبان در انتخابات نشان مي دهد، ادعاي عدم حضور در اين عرصه و احتمال تحريم انتخابات بلوفي بيش نيست.

 



ترس انباشته از شرم بر غرب سايه افكنده است (خبر ويژه)

پس از اتفاقات مصر در زمينه درخواست حكومت اسلامي، پيروزي اسلامگرايان در انتخابات تونس و تاكيد انقلابيون ليبي بر لزوم بازگشت به شريعت، ترسي آكنده از شرم بر كشورهاي غربي سايه افكنده است.
هفته نامه فرانسوي اكسپرس ضمن درج اين خبر تأكيد كرد: هراس از به قدرت رسيدن اسلامگرايان و شرم از حمايتي كه اروپاي دموكرات طي سالهاي متمادي از رژيم هاي ديكتاتور در كشورهاي عرب و خاورميانه به عمل آورده، غرب را فرا گرفته است.
اكسپرس معتقد است: اين ترس امروز بدان جهت فزوني گرفته كه ديكتاتورها در كشورهاي عربي سقوط كرده، اما رژيم هاي مطلوب غرب جايگزين آنها نشده اند.
اكسپرس مي افزايد: اين نگراني وجود دارد كه فرزندان روسو و دكارت درغرب، موتور دموكراسي را براي به قدرت رسيدن اسلامگرايان به كار گرفته باشند چرا كه با تكيه بر معيارهاي دموكراتيك يعني انتخابات، اسلامگرايان به سادگي خواهند توانست مشروعيت لازم و پيروزي را در كشورهاي خود به دست آورند.
اين هفته نامه دلداري دادن خود با اين مستمسك كه شايد ميانه روها روي كار آيند، را بي مبنا مي خواند و معتقد است به احتمال قوي تجربه 20 سال پيش الجزاير كه در آن اسلامگرايان روي كار آمدند، تكرار شود. اكسپرس روند انتخابات در كشورهاي اسلامي را «سناريويي براي به دام انداختن اين كشورها از سوي اسلامگراها»! خوانده است.

 



مجتهد جرس «آرش بي خدا» از آب درآمد! (خبر ويژه)

فردي كه برخي سايت هاي فتنه گر از او به عنوان مجتهد و طلبه حوزه علميه ياد مي كردند، همان كسي است كه با اسم مستعار آرش بي خدا(!) مقاله مي نوشت و عكس هاي همراه با كراوات وي در فضاي مجازي موجود است!
نزديك به يك سال از بازداشت فردي به نام آرش هنرور شجاعي به خاطر اقدام عليه امنيت ملي، تبليغ عليه نظام، توهين به مقدسات و جعل اسناد و مدارك تحصيلي مي گذرد. به تازگي برخي از سايت هاي فتنه گر نظير «جرس» او را طلبه حوزه علميه و داراي درجه اجتهاد معرفي كرده اند، در عين حال چند سايت ديگر هم به نقل از مادر وي نوشته اند كه وي درس هاي حوزوي را از روي سي دي يا به شكل آنلاين خوانده است!
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان آرش هنرور شجاعي با نام مستعار «آرش بي خدا» با ارتباط با برخي سفارت هاي اروپايي فضاي تبليغي ضددين را پيگيري مي كرد. وي يكي از همكاران سايت ها در داخل كشور بود كه اقدام به انتشار مطالب الحادي و كفرآميز عليه مباني ديني و اسلامي مي كردند.
در تحقيقات انجام شده از دستگيرشدگان اين سايت ها نقش برخي از سفارتخانه هاي كشورهاي اروپايي و عناصر صهيونيستي از جمله عوامل فرقه ضاله بهائيت در اين اقدام دين ستيزانه كشف شد و متهمان نيز به داشتن ارتباط با عوامل بيگانه اعتراف كردند. در اين ميان فرد ياد شده (آرش) نه در قم بلكه در سعادت آباد تهران بازداشت شده است. وي دوران كودكي و جواني خود را اين گونه توصيف مي كند: «پدرم در دوران قبل از انقلاب سمپاد چريك هاي فدايي خلق بود به همين دليل، تحت فشار بسيار از ايران خارج شديم و به آلمان رفتيم. كودكي من در اين عوالم گذشت كه پدرم مي خواست مرا با انديشه هاي كمونيستي پرورش دهد و در زماني كه من مي خواستم به مدرسه بروم او مرا در مدارس اسلامي تحت سفارت جمهوري اسلامي ثبت نام نكرد. من در مدارس معمولي آلماني يعني مدارس مسيحي دوران تحصيل خود را سپري كردم.»
وي در ادامه خاطرنشان مي كند: «بعد از بازگشت به ايران از طريق يك موسسه آموزش زبان آلماني و آشنايي با دو نفر به نام هاي حميد و عليرضا كه يكي از آنها از مديران موسسه بود و ديگري از دانش پذيران بود، توانستم با بخش فرهنگي سفارت آلمان در ايران ارتباط برقرار كنم و با وعده هايي همچون گرفتن تابعيت آلماني و استخدام به عنوان معلم رسمي زبان با آنها وارد همكاري شوم.

 



هيچكس از هتل كاليفرنيا خارج نمي شود! (خبر ويژه)

يك مامور سابق سيا برخي ابعاد شكنجه از سوي ماموران اين سازمان عليه متهمان را بازگو كرد.
گلن كارل در مصاحبه با پرس تي وي اظهار داشت: در جريان بازجويي يكي از متهمان تروريسم، از من خواسته شد براي كسب اطلاعات دست به همكاري بزنم. من به همكارم گفتم كه ما از اين كارها نمي كنيم و وي پاسخ داد كه «اكنون ديگر اين كارها را انجام مي دهيم.»
گلن كارل در ادامه گفت: با وجود اين كه منابع و تلاش هاي زيادي روي فرد دستگير شده صرف شده بود، اما او فردي كه ما تصور مي كرديم نبود. وظيفه من بازجويي تمام وقت از اين فرد بود و من پي بردم كه او به بسياري از سوال هاي من صادقانه جواب مي دهد و با تروريست ها مرتبط نيست. من نام اين بازداشتگاه را هتل كاليفرنيا گذاشته ام. اين هتلي است كه هر كس وارد آن مي شود از آن خارج نمي شود.
وي افزود: من و اين فرد را به يك بازداشتگاه ديگر نيز انتقال دادند كه بدترين بازداشتگاهي بود كه من در تمام حرفه خود ديده بودم.
نويسنده كتاب «بازجو» در رابطه با شكنجه هاي اعمال شده در اين بازداشتگاه گفت: افراد بازداشت شده در اتاق هايي نگه داري مي شوند كه از شدت تاريكي حتي نمي توانند كف دست خود را ببينند يا آن قدر نور زيادي وجود دارد كه فرد زنداني تا آستانه نابينا شدن پيش مي رود. افراد بازداشت شده در اين مكان دچار تشويش ذهني شده و بديهياتي مانند جاذبه زمين، وجود ستاره ها در آسمان و... براي آن ها از بين مي رود.
كارل به انواع شكنجه دراين بازداشتگاه ها مي پردازد و مي گويد: « يك وعده غذا در مقابل شما مي گذارند و فورا از جلوي شما برمي دارند. شايد فقط 42 دقيقه بعد وعده غذايي بعدي را به شما مي دهند و مي گويند كه 8 ساعت از وعده قبلي گذشته است. شما تصور مي كنيد كه واقعاً 8 ساعت گذشته است. شايد هم وعده غذايي بعدي را 26 ساعت بعد به شما بدهند. حواس پنجگانه او را از بين مي برند. هميشه صداهاي آزاردهنده و گوشخراش براي فرد بازداشت شده پخش مي كنند. به نظر شما چه صدايي بيش از همه چيز آزار دهنده است؟ صداي كودكي كه در حال درد كشيدن است. هر يك از ما كه اين صدا را بشنود بدون شك واكنش نشان مي دهد. صداي تصادف اتومبيل با دستكاري ادراك افرادي از طريق حواس پنجگانه و به ويژه تغيير سيكل شبانه روزي و خواب فرد، فرد حس خودش را از دست مي دهد. در تئوري گفته مي شود كه با اين كار مي توان همكاري بيشتر افراد را جلب كرد.
كارل در پاسخ به سوالي مبني بر انگيزه وي از فاش ساختن چنين اطلاعاتي از سازمان اطلاعات مركزي آمريكا، مي گويد: «بالاخره يك نفر بايد واقعيات را بازگويي كند، زيرا اين كارها چيزهايي نيستند كه نماينده پرچم و ملت ما (آمريكا) باشند. اين مامور سابق سازمان سيا در رابطه با سرنوشت فرد دستگير شده اظهار داشت: من خواستار اين شدم كه وي را آزاد كنند اما آن ها اين كار را نكردند و 8 سال او را در بازداشت نگه داشتند و نهايتا در سال 2010 او را آزاد كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14