(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آبان 1390- شماره 20063

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خبرگزاري فرانسه: دولت عراق براي اخراج منافقين تا پايان امسال مصمم است
پرسش هاي داغ روز در غرفه كيهان
مهمانپرست: با كشورهاي حاشيه درياي خزر درباره سهم كشورها در حال مذاكره هستيم
مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور: صالحي به ليبي مي رود
گزارشگر ويژه ضد تروريسم سازمان ملل: سياست هاي ضد تروريسم ناقض حقوق بشر است
يديعوت آحارونوت : اگر به ايران حمله كنيم منبع خطر براي كل جهان شناخته مي شويم
حاشيه هاي روز هفتم نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها
كشتي مهرورزي ايران وارد سومالي شد
رحيم پور ازغدي: مبارزه با حجاب، امتياز مجاني دادن به مردان فاسد است
معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه: ايران خواستار دسترسي به مستندات ادعايي آمريكاست
آزادي و انتقال 117 زنداني ايراني در خارج از كشور طي دو ماه اخير
نابينايان و كم بينايان ورزشكار مورد بي مهري قرار مي گيرند
مهلت ثبت نام ازدواج دانشجويي تا 17 آبان تمديد شد
مشمولان متقاضي معافيت كفالت به نمايندگي هاي ايران مراجعه كنند
جانباز 70درصد كرمانشاهي به همرزمان شهيدش پيوست
اتباع افغاني غيرمجاز بازگردانده مي شوند
آغاز ساخت اولين رستوران شناور بين المللي دريايي در كيش
دولت 85 درصد از بيمه افراد بي بضاعت را پرداخت مي كند
نماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس: پژاك در رسيدن به اهداف خود ناكام ماند
برگزاري دعاي عرفه در منطقه عملياتي فتح المبين



خبرگزاري فرانسه: دولت عراق براي اخراج منافقين تا پايان امسال مصمم است

هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق اعلام كرد دولت عراق به پايان دادن به حضور اعضاي جنبش مجاهدين خلق (گروهك تروريستي منافقين) در اين كشور تا پايان سال دو هزار و يازده مصمم است.
زيباري در نشست خبري مشترك با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران كه به بغداد سفر كرده است گفت: دولت عراق موضع خود را اعلام كرده و تصميم به بستن اردوگاه اشرف گرفته شده است و تا پايان امسال اجرا مي شود.
نزديك به 3400 ايراني وابسته به گروهك تروريستي منافقين در اردوگاه اشرف كه در 80 كيلومتري شمال بغداد قرار دارد زندگي مي كنند.
زيباري افزود : ما با دبيركل سازمان ملل متحد ، كميسارياي عالي امور پناهندگان و اتحاديه اروپا مكاتباتي را انجام داده و در آنها بر تصميم دولت عراق درخصوص اين موضوع تاكيد كرده ايم.
وي تاكيد كرد : دولت براي پايان دادن به اين مسئله با رعايت جوانب انساني مصمم است.
وزير امور خارجه عراق افزود : هيچ دولتي وجود ندارد كه بپذيرد طرف يا سازماني بر ضد خواسته ، قوانين و حاكميتش حضور داشته باشد و اين قطعه از زمين (اردوگاه اشرف) آزاد و مقدس به شمار آيد.
وي اضافه كرد : از ايران خواستيم موضعي صريح و روشن مانند فرمان عفو يا ارائه تسهيلات مشخص براي آن دسته از اعضاي اين سازمان كه مي خواهند نزد خانواده هاي خود بازگردند اتخاذ كند يا آنها به كشوري ثالث منتقل شوند.
مريم رجوي سركرده اين گروهك كه در تبعيد به سر مي برد هشدار داده بود نيروهاي عراقي خود را براي حمله به اردوگاه اشرف كه در استان دياله در شمال بغداد قرار دارد آماده مي كنند.
صالحي در عراق: ايران آماده همكاري براي تعميق روابط است
وزير امور خارجه ايران در چارچوب سفري رسمي وارد بغداد شد.
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و نوري مالكي نخست وزير عراق درباره روابط دوجانبه، تحولات عراق و تحولات كشورهاي عربي و اسلامي تبادل نظر كردند.
علي اكبر صالحي در اين ديدار با اشاره به روند سياسي درعراق گفت: با همدلي مردم و درايت دولت عراق، آينده اي روشن براي اين كشور رقم خواهد خورد.
وي افزود: اراده مسئولان ايراني برطرف كردن موانع و بسترسازي براي تعميق و گسترش هرچه بيشتر همكاري هاي دوجانبه است.
نوري مالكي هم در اين ديدار با اشاره به مشتركات ديني و تاريخي بين دو كشور دوست و برادر ايران و عراق، روابط دو كشور را مهم و تأثيرگذار دانست.
نخست وزير عراق گفت: همكاري هاي ايران و عراق در سطح خوبي قرار دارد و هر دو طرف بايد با برطرف كردن موانع در راه گسترش هرچه بيشتر آن گام بردارند.
وزير امور خارجه كشورمان همچنين يكشنبه شب در بغداد با جلال طالباني رئيس جمهور عراق ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار درباره روابط دوجانبه، تحولات عراق و كشورهاي عربي و اسلامي گفت وگو و تبادل نظر شد.
پس از اين ملاقات، علي اكبر صالحي در ضيافت شامي كه جلال طالباني به افتخار وي و هيأت همراه ترتيب داده بود، شركت كرد.
در ديدار صالحي با رئيس جمهور عراق پيام شفاهي دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان به وي تسليم شد.
طالباني در اين ديدار بر لزوم گسترش همكاري هاي دو كشور تأكيد كرد.
دولت عراق تعطيلي اردوگاه اشرف را تا پيش از سي و يكم دسامبر آينده تصويب كرده است.

 



با حضور شريعتمداري در نمايشگاه مطبوعات صورت گرفت
پرسش هاي داغ روز در غرفه كيهان

مديرمسئول روزنامه كيهان بعدازظهر ديروز با حضور در غرفه كيهان در نمايشگاه مطبوعات، به سوالات جمع كثيري از بازديدكنندگان پاسخ داد.
غرفه كيهان روز گذشته با حضور مديرمسئول اين روزنامه، ساعات پر ازدحامي را سپري كرد. حسين شريعتمداري در پاسخ به پرسشي در باره نامزدهاي انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي گفت: كساني كه با فتنه 88 همراهي يا در برابر آن به هر دليلي سكوت پيشه كرده بودند، صلاحيت ورود به مجلس را ندارند.
مديرمسئول كيهان درباره جريان انحرافي گفت، ترجيح مي دهم آن را «حلقه انحرافي» بنامم چرا كه ويژگي هاي يك «جريان» را ندارند و افزود؛ اين حلقه در قد و قواره اي نيست كه بتواند در مسير نظام و انقلاب مانعي ايجاد كند و گفت حلقه انحرافي نهايتا به دليل برخورداري از حمايت رئيس جمهور و دسترسي به بيت المال مي تواند در مواردي دردسرهاي گذرا پديد آورد.
شريعتمداري درباره تركيب مجلس آينده گفت با قاطعيت مي توان پيش بيني كرد كه اكثريت قطعي مجلس نهم در اختيار اصولگرايان خواهد بود.
مديرمسئول كيهان به فردي كه گفت؛ نوشته هاي شما به جامعه شوك وارد مي كند، پاسخ داد؛ شوك اگر براي هشدار به كساني باشد كه از خطر پيش روي بي خبرند، نه فقط نگران كننده نيست بلكه قابل تقدير نيز هست و تاكنون ديده نشده و معقول هم نيست كه صاحبخانه اي به صداي آژيري كه او را متوجه ورود دزد كرده است، اعتراض داشته باشد. مديرمسئول كيهان گفت؛ شوك تنش آفرين با شوك بيداركننده و هشداردهنده متفاوت است. بنابراين بايد به كساني كه خطر آفريده و در پي سوءاستفاده بوده اند اعتراض كرد نه به كسي كه نسبت به بروز خطر هشدار داده و از آن جلوگيري كرده است.
مديرمسئول كيهان درباره تصميم اصلاح طلبان براي انتخابات آتي گفت؛ آنها با همه توان در انتخابات شركت مي كنند زيرا به خوبي مي دانند كه سالم ترين انتخابات در ايران برگزار مي شود.
شريعتمداري درباره حمايت كيهان از جبهه پايداري و يا 8+7 گفت: ما نيز مانند همه اصولگرايان دلسوز خواستار وحدت اصولگرايان هستيم از اتحاد و ليست واحد اصولگرايان حمايت مي كنيم و در ضمن اخبار همه جريان ها را پوشش مي دهيم. وي افزود؛ اختلاف دو طيف ياد شده خيلي جدي نيست و رايزني ها براي وحدت آنها به نتايج مطلوبي رسيده است.
شريعتمداري اقدامات دستگاه ديپلماسي كشور در موضوع بيداري اسلامي را راضي كننده ندانست و درباره سوال مجلس از رئيس جمهور نيز گفت اين قضيه در شرايط فعلي به صلاح نيست چون مسائل مهم تري وجود دارد.
گزارش تفصيلي حضور مديرمسئول كيهان در نمايشگاه مطبوعات در روزهاي آينده منتشر خواهد شد.

 



مهمانپرست: با كشورهاي حاشيه درياي خزر درباره سهم كشورها در حال مذاكره هستيم

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: درباره سهم هر يك از كشورهاي حاشيه درياي خزر در حال مذاكره و امضاي توافقنامه هستيم.
رامين مهمانپرست در حاشيه هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره سهم ايران از درياي خزر اظهار داشت: در اين باره پيش از اين، معاهده اي با شوروي سابق داشتيم كه در آن سهم ايران خيلي روشن نبود و قراردادي كه در آن به 50 درصد سهم ايران اشاره شده باشد چنين چيزي وجود نداشت و هيچ جاي قرارداد به چنين مبحثي نپرداخته بود. وي افزود: بعد از متلاشي شدن شوروي، 5 كشور در حاشيه درياي خزر داراي سهم شدند كه هر كدام براساس قرارداد بين المللي در محدوده آبي كشور خود مي توانند از درياي خزر بهره ببرند.
مهمانپرست اضافه كرد: هر چند در اين ميان ما بر مبناي قراردادهايي كه بين ايران و شوروي سابق وجود داشت كار را پيش مي بريم اما اين در حالي است كه اكنون پنج كشور در درياي خزر سهم دارند.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: برخي كشورها در حاشيه درياي خزر در محدوده آبي كشور خود منابع نفتي و گازي دارند كه از آن استفاده مي كنند اما در برخي نقاط اين منابع مورد اختلاف است كه براي حل اين اختلافات بايد مذاكرات و بررسي هايي صورت گيرد، در حالي كه ما نيز در محدوده آبي خود براي استخراج منابع اقدام كرده ايم.
وي افزود: وقتي بهترين استفاده صورت مي گيرد كه بر اساس توافقنامه اي سهم هر كدام از كشورها مشخص شده باشد.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: اكنون بحث هاي خوبي ميان كشورهاي حاشيه درياي خزر پيش مي رود و در 70 درصد مباحث كشورها به توافق رسيده اند اما بعضي از مباحث نياز به توافقات جدي تر دارد كه ديدارهاي رؤساي جمهور كشورها در اين خصوص مورد توجه است تا مطالب حقوقي كشورمان بهتر رعايت شود.

 



مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور: صالحي به ليبي مي رود

مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور گفت كه فعلاً برنامه اي در سطح بالاتر از وزير خارجه به منظور سفر به ليبي در دستور كار دولت قرار ندارد.
«محمدرضا فرقاني» مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه آيا سفري به ليبي در سطح مقامات عالي رتبه كشورمان به غير از وزير خارجه در دستور كار قرار دارد؟ اظهار داشت: فعلا چنين سفري در دستور كار قرار ندارد، چرا كه در حال حاضر ليبي نظام سياسي مشخصي ندارد، بايد مسئولان ليبي و شوراي انقلابي اين كشور به سمت ساختارهاي سياسي بروند.
مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور گفت كه فعلا برنامه اي براي سفر به ليبي در سطحي بالاتر از وزير خارجه در دستور كار نيست.

 



گزارشگر ويژه ضد تروريسم سازمان ملل: سياست هاي ضد تروريسم ناقض حقوق بشر است

گزارشگر ويژه ضد تروريسم سازمان ملل نسبت به اقدامات ضد تروريسم در 10 سال گذشته انتقاد كرد.
بن امرسون گزارشگر ويژه ضد تروريسم سازمان ملل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامهاي ضد تروريسم كه در 10 سال گذشته انجام شده با اساس حقوق بشر ناسازگار است.
وي خاطرنشان كرد: جنگ با تروريسم نبايد به عنوان پيش زمينه اي براي نقض حقوق اوليه بشر يا سركوب مخالفين باشد.
گزارشگر ويژه ضد تروريسم سازمان ملل افزود: در طول يك دهه گذشته دولتهايي كه به دليل رعايت اصول دموكراسي و اجراي قانون به خود مي باليدند، باعث نقض اصول اوليه و معيارهاي حقوق بشر شده اند.
امرسون افزود: بررسي هايي كه انجام داده ام به وضوح نشان مي دهد كه سياستهاي ضد تروريسم ناقض حقوق بشر بوده و به هيچ وجه براي جلوگيري از تروريسم به كار گرفته نشده است.
آمريكا و ناتو به بهانه مبارزه با تروريسم به عراق و افغانستان حمله كردند و علاوه بر كشته شدن هزاران نفر در طول اين سال ها، مردم به دليل فضاي امنيتي و گسترش اقدامهاي تروريستي از داشتن ابتدايي ترين حقوق شهروندي محروم شده اند.
يك باستان شناس و كارشناس مسائل محيط زيست در انگليس هم تاكيد كرد: استفاده آمريكا از سلاحها و مهمات حاوي اورانيوم در عراق نقض آشكار كنوانسيونهاي بين المللي از جمله كنوانسيونهاي ژنو و لاهه است.
نيكلاس وود افزود: آمريكا با حمايت كشورهايي مثل انگليس به صورت بيرحمانه قوانين و مقررات بين المللي را در جنگ عراق نقض كرده و از هر شيوه وحشتناكي براي كشتار مردم آن كشور استفاده كرده است.
وي اظهار داشت: استفاده از مهمات حاوي اورانيوم در عراق از سال 1991 و پس از عمليات آزادسازي كويت ادامه داشته است و آسيبهاي جدي و بلند مدتي را به محيط زيست و حيات انسانها وارد كرده است.
آقاي وود كه طي سالهاي گذشته تحقيقات وسيعي را درباره آثار سلاحهاي اورانيومي استفاده شده در عراق انجام داده است، افزود: من بيم آن دارم كه كشورهاي افغانستان و ليبي نيز با وضعيت مشابهي مواجه شوند و احتمالا آثار استفاده از اين گونه سلاحها و مهمات با خوابيدن آتش جنگ، در آن كشورها هم آشكار خواهد شد.
وي گفت: ميزان راديو اكتيو موجود در مناطقي از عراق از جمله در قبرستان تانكهاي منهدم شده در جنوب بغداد و جنوب عراق كه پس از سال 1991 هدف اين گونه سلاحها قرار گرفته اند، مي تواند 30 هزار برابر بيشتر از حد مجاز باشد.
اين كارشناس انگليسي اظهار داشت: آثار راديو اكتيو حتي در مناطقي نظير اربيل واقع در شمال عراق نيز مشاهده شده كه از جمله نشانه هاي آن افزايش ميزان ابتلا به سرطان و همچنين زاده شدن گوساله هاي ناقص الخلقه در ميان دامهاي آن منطقه است.
آقاي وود كه كتابي نيز با عنوان جنگ عراق جنايت جنگي يا جنگي عادلانه منتشر كرده است، تاكيد كرد: وجود ميزان خطرناكي از مواد راديواكتيو در عراق، يك موضوع كاملا جدي است كه براي رسيدگي بيشتر بايد به سازمان ملل متحد ارجاع شود.
يكي از مناطق عراق كه آمريكا به طور گسترده در آنجا از سلاحها و مهمات اورانيومي استفاده كرده، شهر فلوجه در مركز آن كشور است كه تحقيقات انجام شده توسط پژوهشگران مختلف اين موضوع را اثبات كرده است.

 



يديعوت آحارونوت : اگر به ايران حمله كنيم منبع خطر براي كل جهان شناخته مي شويم

يك روزنامه صهيونيستي در سرمقاله امروز خود، با تاكيد بر اينكه اسرائيل نمي تواند تبعات حمله به ايران را تحمل كند و به همين دليل توان تصميم گيري در اين خصوص را ندارد، تاكيد كرد كه اگر اسرائيل حمله كند، در نظر جهانيان منبع خطر براي كل دنيا محسوب خواهد شد.
روزنامه يديعوت آحارونوت رژيم صهيونيستي در سرمقاله ديروز خود با عنوان«حمله به ايران؟ فقط چگو نه!» تاكيد كرد: بايد بارها و بارها تكرار كنيم كه اسرائيل نبايد آشكارا به ايران حمله كند. موضوع پيچيده است و ريسك آن بسيار بالاست؛ آنقدر بالاست كه اسرائيل توان تحمل آن را ندارد.
يديعوت نوشت: يك چيز كاملا روشن است و آن اين است كه اسرائيل توان تحمل تبعات حمله به ايران را ندارد براي همين تصميم گيري براي حمله به ايران هنوز در دست نيروهاي غربي است.
دنيل فريدمن نويسنده اين مقاله با اشاره به دو حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به تاسيسات اتمي عراق و آنچه تاسيسات اتمي سوريه خوانده مي شود، گفت: هيچ مشابهتي بين دو حمله به تاسيسات اتمي سوريه و عراق و بين حمله به تاسيسات اتمي ايران نيست.
حمله به تاسيسات اتمي عراق و سوريه با غافلگيري كامل انجام شد. نه دولت عراق نه كسي در سوريه تصور نمي كرد چنين حمله اي انجام شود [كسي انتظار چنين حمله اي را نداشت]. اما در خصوص ايران اينگونه نيست. نه تنها ايران از سوريه و عراق دورتر است بلكه ايراني ها مدتي طولاني است كه خود را براي چنين احتمالي آماده كرده اند.
يديعوت افزود: حتي اگر بتوان عنصر غافلگيري را [در حمله به ايران] نيز عملي كرد، خطرات آن بسيار بيشتر از خطرات حمله مشابه به تاسيسات اتمي عراق و سوريه است. ميزان عمق فاجعه در احتمال مرگ سربازان اسرائيل در خاك ايران است كه نيازي به توضيح ندارد.
همچنين ريسك ها و خطرات بزرگ تر ديگري نيز هست. احتمال دارد ايران با باراني از موشك به شهرهاي اسرائيل و تاسيسات حساس حمله كند. ممكن است اين حملات با حملاتي موشكي از غزه و لبنان تكميل شود. علاوه بر اين، مرزهاي ايران مانند تنگه هرمز محل عبور نفت كشورهاي مختلف از جمله عربستان سعودي، كويت، بحرين و عراق است و به طور كلي بخش چشمگير و قابل توجهي از نفت مصرفي جهان از اين نقطه مي گذرد.
در صورت حمله، اسرائيل سرزنش و منبع خطر براي جهان شناخته خواهد شد
يديعوت در ادامه نوشت: ايراني ها چگونه به حمله اسرائيل پاسخ خواهند داد؟ آيا اسرائيل را هدف مي گيرند يا انتقال نفت جهان را با مشكل روبه رو مي كنند؟... چنين كاري موج افزايش قيمت نفت بالا خواهد رفت و بحراني جهاني مي تواند خلق كند به حدي كه بحران اقتصادي كنوني را وخيم كند. طبيعتا آنگاه ممكن است اسرائيل سرزنش شود و به اسرائيل به ديد منبع خطر براي جهان نگريسته شود.
اين روزنامه با اشاره به موافقت آمريكا و با بيان اينكه «مي توانيم سناريوهاي مختلفي كه از اين رويداد منتج مي شود در نظر بگيريم و سوال كنيم كه پاسخ آمريكا چه خواهد بود» نوشت: يك چيز روشن است. اسرائيل تحمل همه خطرات پنهان عمليات نظامي مستقيم عليه ايران را ندارد. تصميم گيري بايد در اختيار كشورهاي غربي باشد.
دنيل فريدمن در ادامه توصيه كرد: در خصوص اسرائيل، و شيوه تعامل با تهديد ايران، تكيه بر راه هاي غيرمستقيم از طريق حمايت از شديدترين تحريم ها عليه ايران و همچنين از طريق توافق با تشكيلات خودگردان جهت كم كردن تنش ها در منطقه بايد باشد.
يديعوت در پايان وجود حماس در غزه را تروريسم خواند و تاكيد كرد كه يكي از راه هاي موثر براي اسرائيل از بين بردن تروريسم در نوار غزه است كه ايران از آن حمايت مي كند.

 



حاشيه هاي روز هفتم نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها

¤ ديروز يكي از روزهاي شلوغ نمايشگاه سپري شد و همچنان جوانان بيشترين بازديدكنندگان نمايشگاه بودند.
¤ سردار سرتيپ حسين ذوالفقاري فرمانده مرزباني كشور در بازديد از غرفه كيهان خواهان توجه رسانه ها و بويژه كيهان به مرزبانان جان بر كف ميهن مان شدند.
¤ حجت الاسلام ابوترابي نماينده مجلس شوراي اسلامي، مهندس پوستين دوز مديرعامل شركت خودروسازي سايپا، ناصر بختياري مديرعامل شركت قطارهاي مسافربري رجا، مهندس محصولي وزير سابق كشور و تني چند از چهره هاي سياسي و مسئولين كشوري از غرفه كيهان بازديد كردند.
¤ جمعي از دانشجويان دانشكده علوم قرآني، با حضور در غرفه كيهان خواهان ارتباط و تعامل با اين روزنامه شدند.

 



كشتي مهرورزي ايران وارد سومالي شد

كشتي مهرورزي ايران حامل 5 هزار تن كمك هاي بشردوستانه مردم و جمعيت هلال احمر ايران وارد آب هاي سومالي شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، كشتي مهرورزي ايران كه پنجم مهر امسال با 5 هزار تن اقلام غذايي و دارويي اهدايي مردم و جمعيت هلال احمر ايران براي مردم قحطي زده سومالي از اسكله شهيد رجايي بندرعباس به مقصد بندر موگاديشو حركت كرده بود ششم آبان وارد آب هاي سومالي شد و روز شنبه در موگاديشو پهلو گرفت.
همچنين تيمي متشكل از امدادگران جمعيت هلال احمر عازم سومالي شدند تا ضمن كمك به تخليه سريع اقلام كشتي، موادغذايي و دارويي را ميان مردم نيازمند اين كشور توزيع كنند.

 



رحيم پور ازغدي: مبارزه با حجاب، امتياز مجاني دادن به مردان فاسد است

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه حجاب بيش از همه به نفع زنان است گفت: مبارزه با حجاب امتياز مجاني دادن به مردان فاسد است.
آقاي رحيم پور ازغدي در «نشست صميمي دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف» روابط زن و مرد را از ديدگاه اسلام و اخلاق تبيين كرد. وي با بيان اينكه در فرهنگ اسلامي جنسيت حذف نمي شود و عقده جنسي وجود ندارد افزود: با هر اختلاف سني مي توان ازدواج كرد و اسلام كاملا باز با مسئله جنسي برخورد كرده و هيچگونه عقده جنسي به وجود نياورده است. رحيم پورازغدي با تاكيد بر اينكه روابط زوج بايد اخلاقي باشد و به هم ستم نكنند گفت: در اسلام فقط كفو بودن شرط است تا دو طرف بتوانند همديگر را درك كنند و ظرفيت و تحمل هم را داشته باشند. اين پژوهشگر افزود: عشق بايد تلفيقي از خودخواهي و دگرخواهي باشد و خودخواهي صرف عشق نيست. وي با بيان اينكه فرهنگ اسلامي جنسيت را حذف نمي كند بلكه آن را از قلمرو حيوانيت محض وارد قلمرو انسانيت مي كند گفت: شهوت مورد تاييد اسلام است اما در چارچوب اخلاق، انسانيت، عدالت، توحيد و به شرط حفظ كرامت انساني دو طرف. اين استاد دانشگاه ادامه داد: در حيوانات احكام جنسي نداريم اما در انسان ها حقوق، حدود و اخلاق جنسي داريم و اسلام از انسان توقع حيوانيت ندارد چنانچه از حيوان توقع انسانيت ندارد. آقاي رحيم پور ازغدي با بيان اينكه حيا و عفت، نفي شهوت نيست گفت: زنان مظهر آفرينش خداوندند و حرمت بدن زن از مرد بيشتر است.
وي افزود: خداوند مكانيزم خلقت را از طريق جسم زن قرار داده است به همين علت حريم بدن زن بايد بيشتر حفظ شود چون خداوند بدن همه بشر را از بدن مادر خلق مي كند. عضو شوراي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه حجاب بيش از همه به نفع زن و عليه مردان هرزه فاسد است گفت: مبارزه با حجاب امتياز مجاني دادن به مردان فاسد است. وي افزود: حجاب سركوب زيبايي نيست بلكه مراقبت از جنسيت و كرامت زن و مرد است. رحيم پور ازغدي با بيان اينكه كمربند حفاظت از خانواده عشق است نه حقوق، پليس و دادگاه، تاكيد كرد: حقوق نبايد عليه اخلاق باشد. اين استاد دانشگاه اخلاق و قانون را كاملا با هم مربوط دانست و گفت: حقوق نبايد قواعد اخلاقي را نفي كند بلكه بايد در امتداد و حمايت از آن باشد. وي با بيان اينكه در فرهنگ اسلامي حقوق بايد در خدمت اخلاق باشد افزود: در خانواده و عشق، اخلاق بر حقوق مقدم است. رحيم پور ازغدي تاكيد كرد: قانون و حقوق به تنهايي نمي توانند روابط ميان اعضاي خانواده را تنظيم كنند. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به آمار بالاي طلاق در تهران اشاره و اضافه كرد: بيشتر طلاق ها در خانواده هاي مرفه است پس نتيجه مي گيريم منشأ اصلي طلاق اقتصاد نيست اما در عين حال اقتصاد هم بي تاثير نيست. وي گفت: اگر اصلاح نكنيم و به اسلام برنگرديم و اين مسير ادامه يابد، 20 تا 30 سال ديگر طلاق ها چندين برابر مي شود. اين پژوهشگر با بيان اينكه زن و شوهر را به عنوان دو مدعي نبايد رو به روي هم قرار داد، افزود: دو طرف علاوه بر احترام به حقوق هم، مسئوليت و وظايف خود را نيز بايد بشناسند. آقاي رحيم پور ازغدي به برخي روايات و آيات قرآن كريم اشاره و اضافه كرد: اصل حفظ خانواده در اخلاق است و نه حقوق. وي تاكيد كرد: قوام خانواده اسلامي بر انس، عشق و اخلاق است و اگر از اين ها كنار برويم از الگوي اخلاق اسلامي فاصله مي گيريم. اين استاد دانشگاه با بيان اينكه اخلاق و عشق دو ركن اساسي خانواده هستند گفت: بيش از 80 درصد كساني كه در زندان هستند حتما مشكل خانوادگي داشته اند. رحيم پور ازغدي افزود: تاكيد اسلام بر حفظ محبت و عشق در خانواده است در عين حال از حقوق متقابل غفلت نشده است. وي در بخشي ديگر از سخنان خود در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان درباره اختلاط جنسيتي گفت: اختلاط حداكثري غيرلازم صحيح نيست اما اختلاط لازم در اسلام منع نشده است. اين استاد دانشگاه در تاييد اين گفته خود به تاجر بودن حضرت خديجه (س) اشاره و اضافه كرد: حضرات فاطمه و زينب(س) در ميان مردم سخنراني سياسي داشتند. رحيم پور ازغدي با بيان اينكه ديدگاه اسلام نه تفكيك مطلق جنسي و نه اختلاط غيرلازم است گفت: دانشگاه تك جنسيتي خوب است. وي افزود: نظام اجتماعي را به سمتي ببريم كه اختلاط غيرلازم نباشد بهتر است. عضو شوراي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه اصل بر تفكيك مطلق نيست بلكه بر نبود اختلاط است اضافه كرد: اصل بر اين است كه مفسده جنسي پيش نيايد. آقاي رحيم پور ازغدي در پاسخ به پرسش ديگري درباره ازدواج موقت گفت: اين نوع ازدواج مانند هر حكم ديگر اسلامي اگر درست فهميده و در جاي خود مصرف نشود و از آن سوءاستفاده شود مخرب اخلاق در جامعه مي شود اما در جايي كه اسلام خواسته است با همان فلسفه عمل شود كمك مي كند. وي با اشاره به روايتي افزود: در فرهنگ اسلامي اصل بر ازدواج دائم و تك همسري است.

 



معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه: ايران خواستار دسترسي به مستندات ادعايي آمريكاست

معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان از ارسال نامه هايي توسط رئيس دستگاه ديپلماسي به كشورهاي مختلف در پي سناريوسازي اخير آمريكا خبر داد و گفت: از اين كشورها خواسته شده تا ما را در جريان مستندات آمريكايي ها قرار دهند.
حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه در خصوص تحرك اخير دستگاه ديپلماسي در قبال تحولات منطقه و دور جديد سفرهاي علي اكبر صالحي وزير امور خارجه به كشورهاي منطقه، اظهار داشت: يكي از بحث هايي كه همواره در دستگاه ديپلماسي دنبال مي شود، رايزني و گفت وگو با مقامات و شخصيت هاي مهم در سطح منطقه با توجه به حركت بيداري اسلامي در منطقه و اقدامات نسبتا فعالانه اي است كه آمريكايي ها اين روزها عليه جمهوري اسلامي ايران طراحي كرده اند.
وي افزود: لازم است در قالب سفرهاي منطقه اي كه بخشي از آن توسط وزير خارجه و بخشي نيز توسط معاونان وزارت خارجه و ديگر مسئولان ذيربط دنبال مي شود، حتي در ارتباط با سناريوي كاذبي كه اخيرا آمريكايي ها دنبال كردند، اين موضوع در رايزني ها با مقامات اين كشورها در دستور كار قرار دارد.
معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان ادامه داد: با توجه به اينكه آمريكايي ها نتوانستند هيچ سندي در اين زمينه ارائه كنند، سعي شده است از اين فرصت سفرهاي وزير خارجه در مجموعه تحولات منطقه اي و سناريوسازي هاي كاذب آمريكايي استفاده و رايزني و مشورت هاي لازم صورت گيرد.
معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان همچنين خاطرنشان كرد: در چارچوب برنامه ريزي انجام شده قرار است رئيس دستگاه ديپلماسي در آينده نزديك سفري به ليبي داشته باشد.
اميرعبداللهيان درباره هدف اصلي از انجام اين سفر با بيان اينكه رژيم قذافي با ديكتاتوري هايي كه داشت بالاخره سرنگون شد و مردم اين پيروزي را جشن گرفتند، گفت: آقاي صالحي پيام تبريكي را خطاب به عبدالجليل رئيس شوراي انتقالي ارسال كرد و متعاقب آن براي تبريك حضوري به مردم و شوراي انتقالي و اعلام حمايت جمهوري اسلامي ايران و آمادگي براي كمك به سازندگي اين كشور، وزير خارجه در آينده نه چندان دوري به ليبي سفر خواهد كرد.
وي از جمله مسائلي كه در اين سفر دنبال خواهد شد را پيگيري سرنوشت امام موسي صدر عنوان كرد و افزود: ما هيچ مستندي مبني بر اينكه شهادت امام موسي صدر قطعيت داشته باشد، در دست نداريم و در عين حال بر اساس اطلاعات ما امام موسي صدر در ليبي بوده و سرنوشت ايشان بايد در داخل ليبي مشخص شود.
معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان درباره سفر صالحي به منامه كه در برخي رسانه ها نيز مطرح شد، خاطرنشان كرد: هيچ سفري از طرف وزارت خارجه نه تنها براي آقاي صالحي بلكه هيچ مقامي تنظيم نشده است. حتي ما براي بازگشت سفير خود به بحرين با توجه به اينكه هيچ تغييري در شرايط حاصل نشده و به مطالبات جدي مردم بحرين اعم از شيعه و سني كه با روش هاي دموكراتيك دنبال مي كنند، پاسخ داده نشده در اعتراض به سركوب مردم و رفتارهاي خشني كه از طريق احكام دادگاه هاي نظامي در آنجا دنبال مي شود و گزارشات تكان دهنده اي كه اخيرا توسط عده اي از افراد آزاد شده از زندان مبني بر تعدي به نواميس و زنان مسلمان در زندان هاي بحرين ارائه شده، برنامه اي براي بازگشت سفير جمهوري اسلامي ايران به بحرين طراحي نشده چه برسد به اينكه يك مقام عالي رتبه و وزير خارجه به اين كشور سفر كند.
اميرعبداللهيان ادامه داد: اميدواريم مقامات بحريني با گفت وگوهاي ملي و موثر و اقدامات اعتمادساز و توقف اقدامات خشونت آميز شرايطي را فراهم كنند كه هم مانع از مداخله خارجي شوند و هم اينكه مقامات بحريني به جاي اتكا به نيروهاي خارجي به مردم خود متكي باشند و امنيت كشور را از اين طريق تضمين كنند.
خبرنگار از اميرعبداللهيان پرسيد كه آيا صالحي در اين سفرها حامل پيام و نامه اي در خصوص سناريوسازي اخير آمريكا عليه كشورمان بوده است؟ كه وي پاسخ داد: آقاي صالحي قبل از انجام سفر به قطر و عراق طي پيامي براي وزراي خارجه كشورهاي مختلف مواضع جمهوري اسلامي ايران را در قبال اين سناريوي ساختگي و استنادات ما بيان كرد.
معاون وزير يادآور شد: البته وزارت امور خارجه نيز بيانيه اي رسمي منتشر كرد كه بخشي از محتواي آن در اين بيانيه رسمي نيز قابل استناد است. از كشورهايي كه خودشان را در مواجهه با اين سناريو ديدند، خواسته شده كه هرگونه مستندي را آمريكايي ها در اختيار آنها قرار دادند، ما را در جريان اين مستندات قرار دهند.
وي گفت: از آمريكايي ها نيز در كانال هاي خودش خواسته شده كه اگر مستنداتي براي اين ادعاي كذب وجود دارد، مي بايست آن را از طريق قضايي و روش مناسب خود به مقامات جمهوري اسلامي ايران منتقل مي كردند.
معاون وزير خارجه ادامه داد: هدف از بيانيه وزارت خارجه و نامه هايي كه وزير امور خارجه به برخي از كشورها ارسال كرد، روشنگري نسبت به كذب بودن اين سناريو بوده است. خوشبختانه آنچه كه در خروجي هاي اين اطلاع رساني داشتيم، اين است كه هيچ يك از طرف ها علي رغم اينكه آمريكايي ها تلاش كردند آنها را توجيه كنند، هيچ اطلاع موثق و مستندي از اين موضوع ندارند و در درون هيئت حاكمه آمريكا و دست اندركاران اين سناريو نيز كاملاً نوعي به هم ريختگي و تلاطم مشاهده مي شود و در رفت و برگشت هاي اين پيام ها نيز از توخالي و پوچ بودن اين سناريو بيشتر مطلع مي شويد.

 



مديركل ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه خبر داد
آزادي و انتقال 117 زنداني ايراني در خارج از كشور طي دو ماه اخير

مديركل ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه كشورمان از آزادي و انتقال 117 زنداني ايراني در خارج از كشور به زندان هاي داخل در طي ماه هاي شهريور و مهر ماه سال جاري خبر داد.
»حميدرضا شاكري نياسر« با اعلام اين خبر گفت: با تلاش وزارت امور خارجه و سفارتخا نه ها و دفاتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور 117 زنداني ايراني در كشورهاي عمان، ارمنستان، عراق، ژاپن، اندونزي، مالزي، گرجستان، تركمنستان، روسيه، صربستان، تايلند، يونان، چين، اوكراين و آذربايجان در طي ماه هاي شهريور و مهر ماه سال جاري آزاد يا براي ادامه محكوميت به زندان هاي داخل كشور منتقل شده اند.

 



نابينايان و كم بينايان ورزشكار مورد بي مهري قرار مي گيرند

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس فدراسيون ورزش نابينايان و كم بينايان كشور گفت: هنوز هم در مواقع ارزش گذاري براي سپردن سالن هاي ورزشي نابينايان و كم بينايان در اولويت هاي آخر هستند.
محمد مسجدي در حاشيه هشتمين دوره مسابقات ليگ برتر گلبال كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزشكاران اين رشته در اكثر استان هاي كشور با اين مشكل روبرو هستند.
وي بر حساسيت ورزشكاران اين رشته نسبت به ديگر رشته هاي ورزشي تاكيد كرد و افزود: نابينايان براي فعاليت هاي ورزشي نياز به كفپوش هاي مناسب دارند، اين در حالي است كه در اختصاص سالن براي فعاليت هاي ورزشي، نابينايان را آويزان بينايان مي كنند.
مسجدي يادآور شد: با وجود تعاملي كه فدراسيون نابينايان و كم بينايان كشور با مديران كل تربيت بدني استان ها دارد اما بي توجهي آنان نسبت به نابينايان و كم بينايان در سطح كشور هنوز هم مشاهده مي شود.
وي با اشاره به اين كه فدراسيون ورزش نابينايان و كم بينايان كشور سالن اختصاصي براي ورزشكاران خود در سطح كشور و حتي تهران ندارد ابراز اميدواري كرد: سازمان ورزش و جوانان و همچنين وزارت تربيت بدني اين مشكل را حل كند.

 



مهلت ثبت نام ازدواج دانشجويي تا 17 آبان تمديد شد

ثبت نام براي پانزدهمين جشن ازدواج دانشجويي تا روز سه شنبه 17آبان ماه در سامانه دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها تمديد شد.
به گزارش مهر، چنانچه تاريخ عقد زوج هاي دانشجو بين اول مهرماه 89 تا اول مهرماه 90 باشد مي توانند در سامانه دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها به نشاني wwwnahadir ثبت نام كرده و مدارك خود را به دفتر نهاد يا رابط ازدواج دانشجويي دانشگاه مربوطه تحويل دهند.
بنابراين گزارش مهلت ثبت نام تا سه شنبه هفته آينده 71 آبان ماه تمديد شده است.
دانشجويان دانشگاههاي پيام نور، علمي كاربردي و متفرقه كه دفتر نهاد يا رابط ازدواج دانشجويي ندارند جهت تحويل مدارك خود با رابط استاني ازدواج دانشجويي بايد هماهنگي كنند.
در صورتي كه هر دو زوج دانشجو هستند فقط يك نفر به عنوان داوطلب اصلي اقدام به ثبت نام كند.
دانشجويان دانشگاههاي پيام نور، علمي كاربردي و متفرقه استان البرز نيز كه رابط ازدواج دانشجويي ندارند جهت تحويل مدارك خود به دفتر نهاد دانشگاه تربيت معلم حصارك كرج واقع در ميدان دانشگاه حصارك- ساختمان مركزي- دفتر نهاد مراجعه كنند.

 



مشمولان متقاضي معافيت كفالت به نمايندگي هاي ايران مراجعه كنند

معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مشمولان مقيم خارج از كشور براي درخواست معافيت كفالت بايد از طريق نمايندگي ايران در كشور محل اقامت خود اقدام كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان وظيفه عمومي، سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي گفت: در بحث معافيت كفالت، صرفا يگانه فرزند ذكور، برادر و يا نوه بالاي 18 سال سالم پدر، مادر، خواهر، برادر، پدر بزرگ و مادربزرگ در صورت نداشتن غيبت مي تواند تقاضاي معافيت كفالت را كنند.
وي در شرح رسيدگي به معافيت كفالت مشمولين ايراني مقيم خارج از كشور گفت: در مواردي كه مشمول و يا بستگان وي كه سبب معافيت كفالت مشمول مي شوند مقيم خارج از كشور باشند به منظور درخواست اين نوع معافيت مي توانند به نمايندگي ايران در كشور محل اقامت مراجعه و نسبت به تكميل برگ درخواست معافيت كفالت ويژه مشمولين ايراني مقيم خارج از كشور اقدام كنند.
وي در ادامه افزود: برگ مذكور به همراه مدارك موردنياز از قبيل، تصوير شناسنامه، گذرنامه، گواهي فوت در صورت فوت پدر يا پدربزرگ، طلاق نامه در صورت طلاق والدين و غيره و وكالتنامه مشمول در صورت نياز به وكيل، بايد توسط نمايندگي هاي ايران در كشور محل اقامت تاييد و سپس مدارك براي وزارت امور خارجه ارسال شود.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مدارك ارسالي پس از تاييد وزارت امور خارجه از طريق مشمول، بستگان موردنظر، وكيل تعيين شده و يا توسط وزارت امور خارجه به سازمان وظيفه عمومي ناجا تحويل مي گردد. سپس مدارك مذكور توسط كارشناسان سازمان وظيفه عمومي ناجا بررسي و در صورت واجد شرايط بودن براي معافيت كفالت پرونده به وظيفه عمومي استان محل سكونت مشمول يا مكفول ارجاع تا در آنجا مورد بررسي قرار گيرد.
وي افزود: در مواردي كه مشمول و بستگان وي كه سبب معافيت كفالت او مي شوند هر دو مقيم خارج از كشور باشند به منظور اقدام جهت معافيت كفالت مشمول به همراه مكفول و سه تن از بستگان به عنوان شاهد به نمايندگي ايران در كشور محل اقامت خود مراجعه كرده و فرم مخصوص معافيت كفالت ويژه مشمولين ايراني مقيم خارج از كشور را تكميل و پس از تاييد مدارك توسط نمايندگي مربوطه به وزارت امور خارجه ارسال مي شود و در ادامه وكيل تعيين شده براي ساير اقدامات به سازمان وظيفه عمومي ناجا مراجعه خواهد كرد و رسيدگي به اين دسته از مشمولان در مركز وظيفه عمومي تهران بزرگ صورت مي گيرد.

 



جانباز 70درصد كرمانشاهي به همرزمان شهيدش پيوست

كرمانشاه-خبرنگاركيهان:
پيكر جانباز شهيد هاشم نوروزي صبح ديروز توسط مردم شهيد پرور كرمانشاه تشييع شد و سپس در مزار شهدا آرام گرفت.
شهيد هاشم نوروزي از جانبازان 70درصد جنگ تحميلي بود كه به علت اصابت گلوله به ناحيه گردنش قطع نخاع شده بود.
پيكر اين شهيد والامقام با حضور جمع كثيري از مردم و مسئولان استان در كرمانشاه، خاك سپاري شد و امام جمعه و نماينده ولي فقيه اين استان بر پيكر اين جانباز شهيد نماز ميت خواند.

 



اتباع افغاني غيرمجاز بازگردانده مي شوند

مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با اعلام خبر شناسايي آنلاين افاغنه گفت: پس از شناسايي اتباع خارجي غيرمجاز سريعاً به كشور خود بازگردانده مي شوند.
به گزارش فارس از گرگان، افتتاح نخستين اردوگاه اتباع خارجي در گلستان با حضور مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور، معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان و جمعي از فرمانداران شهرستان ها و مسئولان استاني انجام شد.
مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور هدف از انجام اين طرح را ساماندهي اتباع افغاني در استان گلستان بيان كرد و اظهار داشت: افرادي كه به صورت غيرمجاز اسكان يافته و هنوز ساماندهي نشده اند توسط مراجع امنيتي دستگير و به اين اردوگاه معرفي مي شوند.
سيد محمد تهوري تصريح كرد: اتباع افغاني كه قوانين و مقررات كشورمان را رعايت نكرده اند به اين اردوگاه منتقل شده و از طريق سيستم هاي امنيتي پيچيده اي كه در نظر گرفته است به صورت آنلاين شناسايي مي شوند.
وي با بيان اينكه افراد غيرمجاز اسكان يافته به مرزها طرد مي شوند، خاطرنشان كرد: اگر فردي بيش از دو بار به صورت غيرمجاز دستگير شده باشد به اردوگاه هاي محل نگهداري فرستاده مي شود كه خوشبختانه مسئولان استان گلستان براي اجراع اين طرح عزم جدي در پيش گرفته اند.
تهوري علت ساماندهي نشدن كامل اتباع افغاني را در عدم اجراي قوانين و مقررات كشور عنوان كرد و يادآور شد: آن دسته از افرادي كه نمي خواهند در طرح ساماندهي شركت كنند به دنبال تخلفاتي در منطقه هستند كه با قرار ندادن اطلاعات شخصي شان نمي خواهند مورد شناسايي قرار بگيرند.
مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور تصريح كرد: افراد شناسايي شده از تسهيلات قابل توجهي مانند اقامت قانوني، ورود قانوني و اشتغال قانوني برخوردار خواهند شد.
به گفته وي با بكارگيرندگان و اشتغال دهندگان تبعه افغاني غيرمجاز برخورد قانوني صورت مي گيرد.

 



آغاز ساخت اولين رستوران شناور بين المللي دريايي در كيش

كيش-خبرنگار كيهان:
اولين كشتي رستوران دريايي بين المللي در جزيره كيش با 31 متر طول، 12 متر عرض و 5 متر و 9 سانت ارتفاع در چهار طبقه در حال ساخت است.
براساس اين گزارش، اين رستوران شناور با ظرفيت 150 نفر تمامي مراحل طراحي و ساخت آن توسط متخصصان كشورمان به اجرا درآمده است و جنس آن از فايبرگلاس است و با مشابه خارجي يك سوم تفاوت قيمت دارد.
در همين رابطه مديرعامل كشتي سازي كيش گفت: ميزان سرمايه گذاري در اين كشتي 20 ميليارد ريال است و 80 نفر از بهترين كارگران تكنسين و متخصصان كشورمان بر روي آن فعاليت مي كنند و تمامي استانداردهاي جهاني در ساخت آن رعايت مي شود.
گفتني است قرار است اين رستوران دريايي شناور تا پايان سال جاري به آب انداخته شود و در طول مراحل ساخت زير نظر سازمان بنادر و دريانوردي و موسسه رده بندي آسيا است.

 



دولت 85 درصد از بيمه افراد بي بضاعت را پرداخت مي كند

كاشان- خبرنگار كيهان:
دولت 85 درصد از سرانه بيمه افراد بي بضاعت را پرداخت مي كند.
مديركل بيمه خدمات درماني شمال استان اصفهان در اين باره گفت: با مصوبه هيئت دولت و در قالب بيمه ايرانيان خانواده هاي بي بضاعتي كه تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستند، تنها 15 درصد سرانه بيمه را پرداخت مي كنند.
مسلم آشوري در جمع مردم شهرستان كاشان اظهار داشت: 85 درصد سرانه بيمه افراد بي بضاعت ايراني كه تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستند توسط دولت پرداخت مي شود.

 



نماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس: پژاك در رسيدن به اهداف خود ناكام ماند

نماينده مردم سردشت و پيرانشهر گفت: اعضاي گروهك تروريستي پژاك در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام ماندند.
محمد علي پرتويي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سردشت، اظهار داشت: مناطق كردنشين به دليل هم مرز بودن با كشور عراق هميشه آبستن حوادث و جريانات مختلفي بود تا جايي كه به دليل موقعيت اقليمي و جغرافيايي ويژه آن، ضد انقلاب از جمله گروهك معاند پژاك در مجاورت اين مرزها سكني مي گزيدند و اقداماتي هم عليه نظم و امنيت ملي كشور با حمايت دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ترتيب مي دادند ولي با هوشمندي مردم و پايداري نيروهاي سپاهي مواضع اين گروهك معاند در هم كوبيده شد.
وي افزود: دست نشانده هاي ايادي استكبار جهاني و دشمنان قسم خورده كشور ما در مناطق مرزي كمين كرده و از هر فرصتي براي ايجاد اخلال در امور كشورمان تا حد توان سوءاستفاده مي كردند و خود را براي بهره برداري سياسي مخالفان انقلاب بازيچه قرار مي دادند ولي هم اكنون با حضور توام با اقتدار جوانان در مناطق مختلف كشوري و نقاط مرزي راه براي هرگونه تحرك به سوي آنها مسدود شده است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: اعضاي خود باخته گروهك پژاك حدود 200 كيلومتر نوار مرزي از منطقه ماكو تا سردشت را با مستقر شدن خود ناامن كرده بودند و مشكلات زيادي را براي مردم آن منطقه به ويژه روستاييان مرزنشين ايجاد مي كردند از اين رو مي طلبيد دولتمردان با اتخاذ تدابير راهبردي و برنامه ريزي نسبت به مقابله با آنها و پاكسازي مناطق مذكور اقدام كنند.
وي در ادامه گفت: اهميت مداخله رزمندگان قرارگاه حمزه سيدالشهدا و نيروهاي زميني سپاه براي مهار آنها به شدت احساس مي شد كه با همكاري و همسويي اقشار مختلف مردم منطقه به ويژه مرزنشينان اقدامات مورد نياز در راستاي برقراري امنيت را انجام دادند و در اين ارتباط تدابير لازم اتخاذ كردند تا در نتيجه وحدت نيروهاي نظامي و مردمي ثبات در اين منطقه برقرار است.

 



برگزاري دعاي عرفه در منطقه عملياتي فتح المبين

سرويس شهرستانها:
مراسم پرفيض دعاي عرفه امسال هم در نزديك ترين نقاط مرزي به كربلا يعني مرز خسروي و منطقه عملياتي فتح المبين در استان خوزستان برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگاركيهان در كرمانشاه، مراسم پرفيض عرفه با شكوه هرچه تمام تر در مرز خسروي و شهرستان قصر شيرين برگزار مي شود.
معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه گفت: موقعيت و بيداري كنوني جهان اسلام ايجاب مي كند كه مراسم روز عرفه را با شكوهتر از گذشته در مرز خسروي و قصر شيرين برگزار كنيم.
جلال منكرسي افزود: مراسم روز عرفه يادآور روحاني فقيد اسلام مرحوم ابوترابي است لذا به همين مناسبت همزمان با برپايي مراسم دعاي روز عرفه تدفين و خاكسپاري دو شهيد گمنام در سومار و قصر شيرين برپا مي شود.
به گزارش ايرنا، فرماندار شوش نيز خاطرنشان كرد: دعاي پرفيض عرفه در منطقه عملياتي فتح المبين و آستان مقدس حضرت دانيال نبي«ع» اين شهرستان برگزار مي شود.
عبدالرضا سعيدي نيا گفت: در اين دعاي پرفيض، كاروان هاي راهيان نور از سراسر كشور و اقشار مختلف مردم به ويژه خانواده هاي معظم شهدا و جوانان و نوجوانان حضور خواهند يافت و تمام تدابير براي پذيرايي از ميهمانان انديشيده و عملياتي شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14