(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آبان 1390- شماره 20063

ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد از هفته آينده
ارسال پرونده تخلفات سفارت انگليس در باغ قلهك به قوه قضائيه
كشف 2 كيلو شيشه در يكي از تعاوني هاي پايانه جنوب
دستگيري سارقان 700 ميليون ريالي در زاهدان
پليس راه استان هاي تهران و البرز: جاده لغزنده است رانندگان دقت كنند
بازداشت 150 حاجي ايراني در فرودگاه مدينه
حجت الاسلام قريشي: زوج هاي دانشجو كمترين طلاق را در جامعه دارند
سردار مؤيدي خبر داد اعدام سركردگان و قاچاقچيان شيشه در ملأ عام
دستگيري يكي از اراذل و اوباش سابقه دار تهران در منطقه فرشته
كلاهبرداري كه با چك بلامحل خريدهاي ميليوني مي كرد
9 هزار كودك در انتظار تصويب لايحه فرزندخواندگي
سازمان محيط زيست: سايپا، كرمان و پارس خودرو استاندارد آلايندگي ها را رعايت نمي كنند
دانشجويان دختر مشتريان رمال زن
احداث خطوط متروي 3 و 6 در منطقه 7
3 ميليون آمريكايي در خاموشي
رژه گوسفندها در مادريد!



ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد از هفته آينده

ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد سال 91 از 17 آبان آغاز و يك هفته ادامه خواهد داشت.
معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به زمان ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد سال 91 گفت: دفترچه راهنماي شركت در آزمون تحصيلات تكميلي سال 91 از 11 آبان 90 بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد.
دكتر سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با مهر افزود: ثبت نام براي آزمون كارشناسي ارشد از ساعت 9 صبح روز سه شنبه 17 آبان آغاز مي شود و تا ساعت 24 روز چهارشنبه 25 آبان ماه ادامه دارد و ثبت نام به صورت اينترنتي انجام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد از روز 23 تا 26 بهمن به صورت اينترنتي توزيع شده و آزمون كارشناسي ارشد سال 91 در روزهاي 26 تا 28 بهمن ماه 90 برگزار مي شود.
طباطبايي يادآور شد: داوطلباني كه علاقمند به شركت در هفدهمين دوره المپياد علمي دانشجويان هستند نيز مي توانند در زمان ثبت نام در آزمون علاقمندي خود را اعلام كنند.
وي با اشاره به تعداد كد رشته هاي امتحاني كنكور كارشناسي ارشد سال 91 گفت: در اين دوره از آزمون 137 كد رشته امتحاني وجود دارد و 64 كد رشته نيز به صورت شناور در آزمون قرار دارند.
طباطبايي همچنين از ظرفيت حدود 4 هزار و 100 نفري تكميل ظرفيت كنكور سراسري 90 خبر داد و گفت؛ اين داوطلبان در 40 مركز آموزش عالي كشور پذيرش مي شوند.
به گفته وي جزئيات تكميل ظرفيت اين رشته ها روز دوشنبه 16 آبان ماه از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور منتشر مي شود.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه اين مرحله تكميل ظرفيت كنكور 90 مختص دوره هاي روزانه و شبانه دانشگاه هاي كشور است، گفت: داوطلبان پذيرفته شده و پذيرفته نشده كنكور سراسري 90 مي توانند در تكميل ظرفيت انتخاب رشته كنند.

 



به دستور قاليباف صورت گرفت
ارسال پرونده تخلفات سفارت انگليس در باغ قلهك به قوه قضائيه

شهردار تهران، دستور داد پرونده تخلفات سفارت انگليس در باغ قلهك از شهرداري به قوه قضائيه ارسال شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، محمدباقر قاليباف اين موضوع را ساعتي پيش و در جمع تعدادي از مديران شهرداري تهران اعلام و خاطرنشان كرد: يكي از سياه ترين پرونده هايي كه در حافظه تاريخي مردم ايران وجود دارد، پرونده دولت انگليس است.
وي با اشاره به سوابق استعماري انگليس افزود: پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي هم نقش دولت انگليس در تلاش براي ضربه زدن به وحدت ملي، تماميت ارضي و فتنه گري هاي گوناگون بر كسي پوشيده نيست.
شهردار تهران تصريح كرد: يكي از نمونه هاي اين رفتارهاي بدخواهانه دولت انگليس را مي توان در ماجراي باغ قلهك و وقايعي كه اين روزها در اين باغ در جريان است، ديد.
وي با بيان اين كه در اين باره توجه به دو نكته ضروري است، گفت: نخست آن كه سفارت انگليس در تهران ساليان متمادي است كه باغ قلهك را به تصرف خود درآورده و اين مطالبه هر ايراني آزاده اي است كه از نهادهاي مسئول بخواهد اقدام هاي لازم براي احقاق حقوق مسلم كشور در اين زمينه به صورت فعال صورت گيرد. قاليباف افزود: نكته دوم آن است كه در ايام اخير براساس گزارش هاي موثق عوامل سفارت انگليس مبادرت به خشك كردن، قطع كردن و آتش زدن درختان باغ قلهك كرده اند.
وي با اشاره به اين كه نابودي بيش از 300 درخت قديمي در فاصله زماني كوتاه اقدامي نيست كه بتوان از آن چشم پوشي كرد، گفت: به همكارانم در شهرداري تهران ابلاغ مي كنم در كوتاه ترين زمان ممكن پرونده تخلفات سفارت انگليس در باغ قلهك را به قوه قضاييه ارجاع داده و مطمئنم دستگاه قضايي نيز با دقت، سرعت و قاطعيت نسبت به اعاده حقوق شهروندان اقدام خواهد كرد. قاليباف افزود: واقعا جاي تاسف است، دولت انگليس كه ژست حمايت از محيط زيست و توجه به ارزش هاي انساني به خود مي گيرد در اقدامي اينچنين، بديهي ترين حقوق ملي و شهروندي مردم كشوري ديگر را ناديده مي انگارد.
شهردار تهران در پايان با تاكيد بر اين كه در پيگيري حقوق شهروندان ذره اي كوتاه نخواهيم آمد، خاطرنشان كرد: در ارتباط با اين پرونده شهرداري تهران با طرح دعواي حقوقي موضوع را تا رسيدن به نتيجه مشخص پيگيري خواهد كرد.

 



كشف 2 كيلو شيشه در يكي از تعاوني هاي پايانه جنوب

رئيس كلانتري 208 ترمينال جنوب از كشف بيش از 2 كيلو موادمخدر صنعتي از نوع شيشه خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سروان منوچهر ابراهيمي از كشف بيش از 2 كيلو مواد مخدر صنعتي از نوع شيشه خبر داد و گفت: تحقيقات تكميلي در اين رابطه ادامه دارد.
وي اظهار داشت: ماموران اين كلانتري روز شنبه در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور، تعدادي از انبار تعاوني ها و غرفه هاي ترمينال جنوب را مورد بازديد و بازرسي قرار دادند.
اين مقام مسئول افزود: در اين راستا پليس با كسب خبري از منابع موثق، مبني بر اين كه در انباري واقع در تعاوني ترمينال جنوب بسته هاي مشكوكي وجود دارد، بلافاصله وارد عمل شد.
سروان منوچهري افزود: در اين راستا ماموران ضمن كسب مجوز قضايي، در بازرسي از محل مذكور بيش از 2 كيلوگرم مود مخدر صنعتي از نوع شيشه را كه به طرز بسيار ماهرانه اي در داخل جعبه ها جاسازي شده بود، كشف و ضبط كردند.
رئيس كلانتري 208 پايانه جنوب در خاتمه از دستگيري مسئول تعاوني مذكور خبر داد و گفت: تحقيقات تكميلي در خصوص اين پرونده ادامه دارد.

 



دستگيري سارقان 700 ميليون ريالي در زاهدان

زاهدان- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان زاهدان از كشف سرقت 700 ميليون ريالي و دستگيري سارقان آن خبر داد.
سرهنگ غلامرضا جعفري گفت: سارقان با شكستن قفل در انبار يك شركت خصوصي تعدادي از لوازم و تجهيزات شركت مزبور را به ارزش 700 ميليون ريال سرقت كردند و متواري شدند.
وي افزود: ماموران كلانتري 13 زاهدان با حضور در محل حادثه تحقيقات خود را شروع كردند. آنان با بررسي شواهد و اظهارات صاحبان شركت 4 نفر به نام هاي «مهدي-م»، «شيرعلي-م»، «ابوصالح-م» و «مسلم-ك» را دستگير كردند. سرهنگ جعفري تصريح كرد: ماموران در بازرسي از مخفيگاه متهمان اموال سرقتي را كشف و به مالباختگان تحويل دادند.

 



پليس راه استان هاي تهران و البرز: جاده لغزنده است رانندگان دقت كنند

رئيس پليس راه استان هاي تهران و البرز از رانندگان خواست با توجه به بارش برف و باران در محورهاي كوهستاني اين استان و لغزندگي جاده ها، ضمن رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي به نكات ايمني دقت كنند.
سرهنگ «همايون شريفي» دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: رانندگاني كه قصد عبور از محورهاي كوهستاني اين استان هاي تهران و البرز را دارند ضمن تجهيز خودروهاي خود به وسايل ايمني، قبل از حركت اطلاعات لازم را در مورد وضعيت جاده ها از پليس راه كسب كنند.
وي خاطرنشان كرد: چنانچه رانندگان در محورهاي كوهستاني تردد كنند حتما بايد زنجير چرخ به همراه داشته باشند.
شريفي گفت: با وجود بارش برف و باران درجاده هاي كوهستاني و محورهاي اصلي، اكنون تمام راه هاي ارتباطي استان هاي تهران و البرز باز است و تردد در آنها جريان دارد.
وي از رانندگان بويژه در آزادراه ها خواست ضمن كنترل سرعت و رعايت قوانين، در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگي و مه آلود بودن هوا، چراغ هاي بزرگ خودروي خود را روشن نگه دارند.

 



بازداشت 150 حاجي ايراني در فرودگاه مدينه

يك مقام آگاه از بازداشت 150 نفر از حجاج ايراني در فرودگاه مدينه به بهانه ويزاي جعلي خبر داد و گفت: از صبح ديروز آخرين كاروان اعزامي به حج تمتع در فرودگاه مدينه متوقف شده است.
به گزارش فارس اين منبع آگاه كه خود در اين كاروان حضور دارد اظهار داشت: به ما مي گويند ويزاي ما مشكل دارد در حالي كه ويزاي ما اصل است و از كنسولگري مشهد صادر شده است و برخي ماموران خودشان هم اصل بودن ويزا را قبول دارند.
وي افزود: از صبح 2 بار تمام بار ما را تفتيش و بازرسي كرده اند، ماموران سعودي به حجاج ايراني توهين كرده و ما را يهودي و يهودي زاده خطاب كردند.
در اين كاروان مداحان سرشناسي مانند حاج مرتضي طاهري و حاج محسن طاهري و 5 روحاني حضور دارند و شخصيت سياسي خاصي حضور ندارد.
اين براي چندمين بار است كه با حجاج ايراني برخوردهاي توهين آميز صورت مي گيرد و برخوردهاي مشابهي از فرودگاه جده گزارش شده است.

 



حجت الاسلام قريشي: زوج هاي دانشجو كمترين طلاق را در جامعه دارند

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، از آخرين وضعيت ميزان طلاق زوج هاي دانشجو خبر داد و گفت: زوج هاي دانشجو نسبت به سطح جامعه كمترين ميزان طلاق را به خود اختصاص داده اند.
حجت الاسلام مجيد قريشي در گفت وگو با مهر با اشاره به آخرين وضعيت طلاق زوج هاي دانشجو نسبت به سطح جامعه گفت: در تحقيق ميداني كه انجام داده ايم كمترين طلاق ها در كشور ميان زوج هاي دانشجو بوده است.
وي از آخرين آماري كه در اين زمينه به دست آمده است خبر داد و گفت: دو نوبت تحقيق ميداني انجام شده است. سال گذشته در تحقيقي كه بين دو هزار زوج دانشجويي كه در سه تا چهار سال گذشته ازدواج كرده اند انجام شد كه مشخص شد تنها نزديك به يك و نيم درصدشان طلاق گرفته اند. در كل ازدواج هاي ميان زوج هاي دانشجو موفقيت آميز بوده است.
به گفته معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، طبق آخرين آمار در چند سال گذشته، ميزان طلاق زوج هاي دانشجو نزديك به عدد 5/1 درصد بوده است.
وي همچنين از مهمترين اقدامات معاونت فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها براي ازدواج دانشجويان خبر داد و افزود: برگزاري كارگاه هاي آموزشي و سفر سه روزه به مشهد مقدس براي زوج هاي دانشجو در نظر گرفته شده كه با ثبت نام در دفاتر نهاد نمايندگي هداياي فرهنگي هم به آنان داده مي شود. علاوه بر اين، كارگاه سه روزه آموزشي در زمينه همسرداري براي زوج هاي دانشجو برگزار مي شود.
معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها پي گيري طرح مسكن مهر و اعطاي وام هاي طولاني مدت براي زوج هاي دانشجو را از ديگر كارهاي اين نهاد دانست و گفت: تلاش مي شود براي زوج هاي دانشجويي كه موفق به استفاده از امكانات مسكن مهر نشوند وديعه مسكن پرداخت شود.
قريشي تأكيد كرد: در حال حاضر نوع تسهيلاتي كه به زوج هاي دانشجو اعطا مي شود در مقاطع مختلف تحصيل يكسان است.

 



سردار مؤيدي خبر داد اعدام سركردگان و قاچاقچيان شيشه در ملأ عام

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: به زودي سركردگان و قاچاقچيان مواد مخدر شيشه در ملأعام اعدام مي شوند.
به گزارش مهر سردار علي مؤيدي با اشاره به اعدام سركردگان و قاچاقچيان ماده مخدر شيشه اظهار داشت: از بدو ابلاغ قانون جديد مبارزه با مواد مخدر شاهد همكاري خوب دستگاه قضايي و سرعت عمل و شدت عمل در برخورد با تهيه كنندگان، توزيع كنندگان و عوامل ترانزيت اين ماده مخدر صنعتي هستيم و در آينده نزديك عوامل و سركردگان باندهاي توليد و ترانزيت مواد مخدر شيشه با همكاري دستگاه قضايي در ملأ عام به اشد مجازات مي رسند.
وي با بيان اينكه خوشبختانه قوه قضائيه همكاري و تعامل خوبي با پليس داشته است گفت: باندهاي مافيايي نسل جوان را هدف گرفته اند و به دنبال تمامي جوامع هستند.
مؤيدي افزود: جامعه اي مي تواند در مقابل سونامي مواد مخدر موفق باشد كه نسبت به آن آگاهي كامل پيدا كند.

 



دستگيري يكي از اراذل و اوباش سابقه دار تهران در منطقه فرشته

رئيس پليس اطلاعات و امنيت تهران از دستگيري يكي از اراذل و اوباش سابقه دار پايتخت در منطقه فرشته خبر داد و گفت: برابر دستور دادستان، پرونده اين شرور كه سال ها متواري بود به صورت ويژه رسيدگي مي شود.
به گزارش ايسنا سرهنگ عليرضا محرابي در اين باره گفت: فردي به نام «ف-ع» 30 ساله پس از يكسري عمليات پليسي و امنيتي و در حالي كه تحت پيگرد پليس آگاهي، مواد مخدر و پيشگيري تهران بود، اول آبان ماه سال جاري در خيابان فرشته دستگير و حسب دستور مقام قضايي درجنوب تهران و مناطقي كه اقدام به شرارت كرده بود گردانده شد كه اين امر مورد استقبال ساكنان محل قرار گرفت.
وي در خصوص سوابق نامبرده گفت: متهم در تاريخ 15فروردين ماه سال 77 به دليل اخلال در نظم عمومي، استفاده از سند مجعول و چند مورد كيف قاپي دستگير و به دادگاه معرفي شده بود.رئيس پليس اطلاعات و امنيت تهران افزود: متهم پس از آزادي مجدداً به دليل اخلال در نظم و امنيت عمومي و قدرت نمايي با سلاح سرد و گرم در سال 88 دستگير و با كيفرخواست محاربه تحويل مقامات قضايي شد.
وي با اشاره به اينكه فرد مذكور پس از آزادي از زندان، اقدامات شرورانه و خلاف كارانه خود را از سرگرفته و متواري مي شود، افزود: به عنوان مثال در تابستان 88 به دليل درگيري مسلحانه بر سر 20كيلوگرم مواد مخدر در فلكه سوم خزانه برادر متهم از ناحيه پا مجروح مي شود و پس از يك درگيري مسلحانه ديگر در 3 مردادماه سال گذشته در فلكه سوم خزانه متواري مي شود و در 10 تير ماه سال جاري نيز نامبرده با دو دستگاه خودرو كه فك پلاك كرده بود، با چند نفر از اراذل و اوباش در ياخچي آباد به يك نمايشگاه خودرو حمله ور شده و ضمن درگيري مسلحانه و مجروح كردن دو نفر از محل متواري شده بود.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت تهران افزود: در عين حال فرد ياد شده در 21 شهريور ماه سال جاري در پمپ بنزين شهيد رجايي با قمه و قداره دو نفر را مجروح كرده و متواري شده بود.
وي با اشاره به اينكه فرد مذكور تحت تعقيب پليس هاي آگاهي، مواد مخدر و پيشگيري بود، گفت: نامبرده يك مورد خروج از كشور قانوني داشته ولي به صورت غيرقانوني مجدداً وارد كشور شد كه بدين ترتيب قصد داشت پليس را گمراه كند كه در كشور حضور ندارد.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت تهران افزود: اما مجدداً در تاريخ اول آبان ماه سال جاري در يك مورد درگيري نامبرده در ميدان شوش مشاهده مي شود كه در اين درگيري يك نفر كشته و يك نفر مجروح مي گردد.
به گفته وي متهم اين پرونده سرانجام ساعاتي پس از اين حادثه با يك سلسله عمليات پليسي و اطلاعاتي در شمال تهران خيابان فرشته حدود ساعت دو صبح در حالي كه قصد فرار داشت با شليك پي درپي ماموران پليس امنيت عمومي پايتخت دستگير مي شود.

 



كلاهبرداري كه با چك بلامحل خريدهاي ميليوني مي كرد

سرويس اجتماعي-
رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ از مردم خواست كلاهبرداري كه با چك بلامحل و مدارك جعلي اقدام به خريد چند ميليوني از مالباختگان كرده است را شناسايي كنند.
متهم كه اغلب كلاهبرداري هاي خود را در محدوده ميدان امام حسين و نظام آباد انجام داده است با چرب زباني مبلغ اندكي از هزينه وسايل خريداري شده را نقدا پرداخته و براي مابقي بدهي خود به مالباختگان چك مي داد.
با فرا رسيدن موعد چك مشخص مي شد كه مبلغي در وجه خريدار وجود ندارد و جستجو نيز از طريق شماره هاي تماس خريدار و آدرس محل كار و سكونت اعلام شده به نتيجه اي نمي رسيد.
با آغاز تحقيقات كارآگاهان و جمع بندي اطلاعات موجود در خصوص نحوه و شگرد كلاهبرداري هاي انجام شده، پرونده مشابه ديگري نيز به پايگاه پنجم ارجاع شد. با پيگيري هاي بعدي كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پايگاه از بانك محل صدور دسته چك و بررسي مدارك متهم پرونده مشخص شد كه اين فرد با مدارك هويتي جعلي اقدام به افتتاح حساب در آن بانك كرده و با اين دسته چك شروع به خريد با ارائه چك به كسبه و بازاريان در سطح شهر كرده است.
با اخذ دستور قضايي در خصوص مسدود نمودن اين حساب در شكايات بعدي مشخص شد اين فرد و به روش مشابه در بانك ديگري نيز اقدام به اخذ دسته چك نموده و با دسته چك دريافتي به روش فوق اقدام به كلاهبرداري از كسبه كرده است.
تحقيقات در خصوص اين پرونده در شرايطي ادامه داشت كه با شناسايي تعداد بيشتري از مالباختگان كه بدين شيوه و شگرد مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند؛ مشخص شد متهم اقدام به افتتاح بيش از 2 حساب بانكي با استفاده از مدارك هويتي جعلي افراد مختلف در بانك هاي ملت و صادرات كرده است.
در بررسي هاي به عمل آمده اغلب كلاهبرداري ها در مركز شهر و محدوده نظام آباد و ميدان امام حسين(ع) مي باشد و اقدامات كارآگاهان براي شناسايي هويت واقعي متهم و مخفيگاهش ادامه دارد.
سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اينكه متهم در سال 87 اقدام به افتتاح حساب كرده است اين احتمال وجود دارد كه وي كلاهبرداري هاي بسيار ديگري در تهران و ساير شهرها داشته باشد. لذا با به دست آمدن تصوير متهم كه در زمان افتتاح حساب در اختيار بانك قرار داده بود، آقاي هادي بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 10 تهران با انتشار بدون پوشش چهره اين متهم در جرائد موافقت كرد.

 



9 هزار كودك در انتظار تصويب لايحه فرزندخواندگي

معاون دفتر توانمندسازي خانواده گفت: 9 هزار كودك در خانه هاي «كودك و نوجوانان»، واجد شرايط فرزندخواندگي و در انتظار تصويب لايحه فرزندخواندگي هستند.
حميدرضا الوند، با بيان اين كه 475 خانه كودك و نوجوان در كشور فعاليت دارند، افزود: حدود 75 درصد اين مراكز به صورت غيردولتي و هيئت امنايي اداره مي شوند كه براي گروه سني زير 6 سال مي باشند.
وي در ادامه با بيان اين كه با تصويب آيين نامه مراكز نگهداري كودكان سه تا شش ساله هم براساس ضوابط به بخش خصوصي واگذار مي شوند، عنوان كرد: در حال حاضر 21 هزار و 500 كودك فاقد سرپرست موثر و با صداقت تحت پوشش خدمات مستمر پرورشي و تربيتي بهزيستي قرار دارد.
مدير مركز كودك و نوجوانان سازمان بهزيستي همچنين با بيان اين كه سياست محوري سازمان بهزيستي واگذاري كودكان به خانواده هاي امين موقت اعم از وابستگان كودكان و غيره است، عنوان كرد: حدود 12 هزار كودك در خانواده هاي امين موقت ساماندهي شده اند و حدود 9 هزار نفر هم در 475 مركز و در سه گروه سني زير 6 سال، 12 تا 6 سال و 12 سال به بالا نگهداري مي شوند.
الوند در ادامه تاكيد كرد: كودك پشت نوبت در حوزه شبه خانواده معني ندارد و دولت مكلف است سرپرستي اين كودكان را براساس ماده 4 قانون تامين نياز زنان، كودكان بي سرپرست و بدسرپرست در كشور به عهده بگيرد و مرجع ورود كودكان به سيستم تربيت و پرورش راي صادره از مراجع قضايي است به محض اين كه راي صادر مي شود صلاحيت قانوني مي يابد و سازمان مكلف به پذيرش و نگهداري و ارائه خدمات به آنها است.

 



سازمان محيط زيست: سايپا، كرمان و پارس خودرو استاندارد آلايندگي ها را رعايت نمي كنند

قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست گفت: رتبه بندي شركت هاي خودروسازي داخلي براساس رعايت استاندارد آلايندگي توسط اين سازمان اعلام شد.
علي محمد شاعري اظهار كرد: براساس نمونه گيري كه سازمان محيط زيست از خط توليد شركت هاي خودروساز مي گيرد، براي كنترل ميزان آلودگي خودروها به صورت منظم از خط توليد شركت هاي خودروسازي در كشور نمونه برداري مي كند.
وي ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست از گازهاي آلاينده خودروهاي ساخت داخل و مركز تست و كنترل كيفي خودروها نمونه برداري مي كند.
شاعري افزود: در اين آزمون اگر خودرويي استاندارد آلايندگي را رعايت كرده باشد مورد قبول واقع مي شود و اگر رعايت نكرده باشد، رد مي شود.
معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست عنوان كرد: براساس نشست اخير سازمان محيط زيست از ميزان آلايندگي خودروها 100 درصد خودروهاي توليدي گروه بهمن، زامياد، اطلس خودرو، آسان موتور و سناباد خودرو مطابق با استاندارد آلايندگي، خودرو توليد مي كنند و رتبه نخست را در مورد رعايت استاندارد آلايندگي دارند.
وي تصريح كرد: همچنين شركت ايران خودرو با رعايت 91 درصد از ميزان استاندارد آلايندگي در رتبه دوم قرار گرفته است، ضمن اين كه 9 درصد خودروهاي ايران خودرو استاندارد آلايندگي را رعايت نكرده اند.
شاعري عنوان كرد: سومين رتبه را شركت خودروسازي مديران خودرو و كرمان موتور با 67 درصد رعايت استاندارد آلايندگي دارد، اما 33 درصد خودروهاي توليدي اين 2 شركت مطابق استاندارد آلايندگي نيست.
وي گفت: شركت پارس خودرو با رعايت 65 درصد از ميزان استاندارد آلايندگي در رتبه چهارم قرار دارد، همچنين 35 درصد توليدات اين شركت استاندارد آلايندگي را رعايت نكرده اند.
شاعري با اشاره به رتبه آخر خودروسازان در زمينه رعايت استاندارد آلايندگي ها عنوان كرد: رتبه آخر رعايت استاندارد آلايندگي ها را شركت سايپا با رقم 45 درصد به خود اختصاص داده است، اما 55 درصد از خودروهاي اين شركت استاندارد آلايندگي را رعايت نكرده اند.
قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با توجه به اين كه 80 درصد آلودگي هواي شهرها مربوط به خودروها است، لازم است تا خودروسازاني مانند سايپا، كرمان خودرو، مديران خودرو، پارس خودرو دقت بيشتري بر رعايت استاندارد آلايندگي ها داشته باشند تا تغييرات لازم به گونه اي باشد كه استاندارد آلايندگي رعايت شود.
شاعري عنوان كرد: در صورتي كه خودروسازان آلايندگي را رعايت نكنند سازمان محيط زيست از شماره گذاري آنها جلوگيري مي كند چرا كه آلودگي هوا تبديل به دغدغه ملي شده است.

 



دانشجويان دختر مشتريان رمال زن

اراك-خبرنگاركيهان:
رمال زن كه به بهانه حل مشكلات زوج هاي جوان و دانشجويان دختر از آنان كلاهبرداري مي كرد در محلات شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان محلات در اين باره گفت: اين زن كه ساكن اراك است با مراجعه به محلات با رمالي و فالگيري از شهروندان كلاهبرداري مي كرد.
سرهنگ عليپور افزود: اين زن به بهانه فالگيري و رمالي از زوج هاي جوان و دختران دانشجو كلاهبرداري مي كرد.
وي با ادعاي باطل كردن طلسم و ارائه تعدادي مهره و اعضاي حيوانات وحشي و فالگيري از طريق پيامك از دو نفر زن به مبلغ 260ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود كه شناسايي و دستگير شد.
رمال زن با دادن وعده هاي واهي به برخي از بانوان در شهرهاي مختلف كشور از دانشجويان و زوج هاي جوان كه دچار مشكل بودند كلاهبرداري مي كرد.

 



احداث خطوط متروي 3 و 6 در منطقه 7

معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه 7 از اجراي عمليات احداث 2 خط مترو 3و 6 در منطقه 7 خبر داد.
به گزارش مهر، مهدي فقيري با اشاره به اينكه در حال حاضر دو خط يك و دو هر كدام شامل سه ايستگاه در منطقه هفت فعال است گفت: خط يك شامل ايستگاه هاي مصلي، بهشتي و شهيد مفتح مي باشد و خط دو نيز ايستگاه هاي سبلان، شهيد مدني و امام حسين(ع) را در بر مي گيرد.
وي ادامه داد: در خط سه مترو چهار ايستگاه شهيد صياد شيرازي- تقاطع رسالت، خيابان شهيد قدوسي- تقاطع شريعتي، خيابان شهيد بهشتي - تقاطع سهروردي و خيابان شهيد بهشتي- تقاطع مفتح واقع شده است كه ايستگاه شهيد بهشتي در اين خط با خط يك حركت تقاطعي دارد.معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه هفت ادامه داد: خط شش مترو در منطقه هفت سه ايستگاه ميدان امام حسين(ع) (ايستگاه تقاطعي با خط 2)، ميدان سپاه و تقاطع شريعتي- بهار شيراز را شامل مي شود.
اين مقام مسئول در منطقه هفت اذعان كرد: براساس برنامه خطوط ياد شده در ماه نخست سال 91 به بهره برداري مي رسد.

 



3 ميليون آمريكايي در خاموشي

بارش شديد و غيرمنتظره برف در ايالات متحده آمريكا موجب شده 3 ميليون و200 هزار آمريكايي بدون برق بمانند و برق ميليونها آمريكايي از مريلند تا ماين به دليل بارش سنگين برف قطع شده و نيروگاهها و ادارات برق اعلام كرده اند ممكن است اين قطعي تا چند روز ادامه داشته باشد.
مقامات آمريكايي نيز هشدار داده اند كه ادامه بارش برف ممكن است موجب قطع برق شهروندان بيشتري شود.بنا به گزارشهاي رسيده در اغلب ايالت هاي شرقي آمريكا بارش برف تا 60 سانتيمتر بوده است و موجب قطع درختان و سقوط آنها بر روي كابل هاي انتقال برق شده است.در همين رابطه فاكس نيوز گزارش داد: ميزان بارش برف براي ماه اكتبر در آمريكا بي سابقه بوده و حركت اين توده بارشي به سمت شمال نگراني هاي زيادي را در آمريكا به وجود آورده است. بر همين اساس گزارش شده كه ماساچوست بدترين وضعيت را در ميان مناطق مختلف آمريكا دارد و ارتفاع برف در «پلينفيلد» به 27 اينچ مي رسد و در بقيه مناطق نيز حداقل بيش از 20 اينچ برف باريده است.
از سوي ديگر گزارش هايي درباره مرگ 11 شهروند آمريكايي بر اثر سرما گزارش شده و در ايالت نيوجرسي نيز وضعيت فوق العاده اعلام شده است.پروازها نيز در فرودگاه بين المللي جان اف كندي در نيويورك با 7 تا 8 ساعت تاخير همراه بودند و فرودگاه نيوارك در ايالت نيوجرسي نيز كاملا بسته شده است. گزارشهاي رسيده از ماساچوست نيز حاكي است، 48 مسافر يك قطار كه در برف مانده بودند نزديك 13ساعت منتظر نيروهاي امدادي ماندند.
مسئولان هواشناسي از موج جديد برف در آمريكا خبر داده اند و براي روزهاي آينده بارش هاي 30سانتيمتري را پيش بيني كرده اند.

 



رژه گوسفندها در مادريد!

5 هزار رأس گوسفند در قلب شهر مادريد، رها شدند!
اتحاديه گوسفندداران اسپانيا روز يكشنبه در اعتراض به سخت تر شدن اوضاع اقتصادي براي صنعت گوسفنداران و چوپانان با آوردن 5هزار رأس گوسفند به قلب شهر مادريد، خشم خود را نشان دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14