(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22  آبان 1390- شماره 20072

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ابوشريف: بايد از بيداري اسلامي براي آزادسازي فلسطين استفاده كرد
گزارش خبري كيهان از حادثه انفجار مهمات در پادگان بيدگنه
بررسي رابطه ولايت و توحيد(1)
سفير ايران در مسكو: روس ها به صداقت نداشتن غربي ها پي برده اند
وزير دفاع در همايش سامانه هاي ماهواره بر ايران:
پيشرفت و توسعه همه جانبه بدون حضور فعال در فضا امكان پذير نيست
رويترز: با وجود تلاش آمريكا، يونان به نفت ايران تكيه مي كند
سردار ناييني: فضاسازي امنيتي آمريكا ناشي از تغيير موازنه قدرت به نفع ايران است
در جلسه فني آژانس اتفاق افتاد توضيحات معاون آمانو نمايندگان كشورها را قانع نكرد
وزير خارجه قطر: تهديد ايران تنها شرايط منطقه را پيچيده مي كند
امير عبداللهيان: رويكرد فعالانه نسبت به حوزه آفريقا در دستور كار وزارت خارجه است
فرمانده نيروي زميني ارتش: شرايط نيروهاي آمريكا و اسرائيل براي حمله آماده نيست
بيانيه احمد توكلي در تكذيب سخنان منتسب به احمدي نژاد
احضار كاردار بحرين در تهران به وزارت امور خارجه



ابوشريف: بايد از بيداري اسلامي براي آزادسازي فلسطين استفاده كرد

نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين گفت بايد از بيداري ايجاد شده در جهان عرب و اسلام، براي آزادسازي فلسطين استفاده كرد.
ناصر ابوشريف در گفت وگو با ايسنا درباره موانع تحقق تشكيل كشور مستقل فلسطيني بيان كرد: از موانع اصلي تحقق اين امر، وجود اشغالگران صهيونيستي است. اشغالگران اولين و تنها مانع در برابر اين روند به شمار مي روند. علاوه برآنها مطمئنا كساني هستند كه از اين رژيم غاصب حمايت مي كنند و درگذشته اين امكان را براي آن فراهم كردند كه بتوانند چنين دولتي را ايجاد كنند.
وي ادامه داد: تمامي تلاش هايي كه از سوي تشكيلات خودگردان براي تشكيل دولت مستقل انجام مي شود، نادرست است و نهايتا به تشكيل كشور مستقل فلسطيني منتهي نخواهد شد. اسرائيل هرگز از سرزمين هاي فلسطيني دست نخواهد كشيد مگر به واسطه درگيري. مطمئنا ارجاع اين مساله به شوراي امنيت سازمان ملل هم هرگز درست نخواهد بود؛ چرا كه تاكنون قطعنامه هاي بسياري از سوي اين مرجع صادر شده است كه هرگز جامعه جهاني براي اجراي آن قطعنامه ها به اسرائيل فشاري وارد نكرده است و همچنان اين قطعنامه ها درحد نوشته اي بر روي اوراق باقي مانده است و فلسطيني ها نيز نتوانستند دولتي را تشكيل دهند.
نماينده جنبش جهاد اسلامي با بيان اين كه خط و روش ما واضح است و آن هم مقابله با اين رژيم و اخراج آن از سرزمين مان به واسطه تكيه بر امت هاي عربي و اسلامي است،گفت: در حال حاضر نوعي بيداري در امت هاي عربي و اسلامي ايجاد شده كه بايد از اين مساله براي آزادسازي فلسطين استفاده كرد. معتقديم تشكيل دولت فلسطيني در اراضي 67 خواسته هاي ملت فلسطين را برآورده نمي كند. رژيم صهيونيستي تمامي اراضي فلسطين را غصب كرده است در حالي كه كل فلسطين از آن تمام فلسطيني ها است نه فقط اراضي 67 و نوار غزه. به همين دليل بر اين باوريم كه در پيش گرفتن مسير مقاومت و مقابله با اين رژيم غاصب نهايتا مي تواند اين هدف را محقق سازد البته اگر منابع قدرت را درست هدايت كنيم.
وي درباره نقش جامعه جهاني در برابر تحقق اين هدف با توجه به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطيني از سوي بيش از 100كشور جهان تصريح كرد: اين مساله كاملا آشكار است كه نهادهاي بين المللي تحت كنترل كشورهاي بزرگي مثل آمريكا هستند و در واقع اين كشورهاي بزرگ هستند كه خواسته هاي شان را اعمال مي كنند. تا زمانيكه آمريكا از اسرائيل حمايت مي كند و اسرائيل بخشي از پروژه غربي است، هرگز دولت مستقل فلسطيني از طريق نهادهاي بين المللي تشكيل نخواهد شد. از اين رو از اين كشورها انتظار هم نداريم كه بخواهند حق فلسطيني ها را بعد از توطئه هاي بسيار عليه آن، به آن بازگرداندند.
ابوشريف ادامه داد: معتقديم سازمان ملل آدرس درستي براي ارجاع اين امر نيست. مقابله با اين رژيم غاصب تنها به واسطه به كارگيري تمامي امكانات و توان جوامع عربي و اسلامي امكان پذير است. جهان عرب و جهان اسلام جهان ضعيفي نيستند. آنها توانايي ها و امكانات زيادي دارند و مي توانند مانع از تحقق پروژه هاي غربي در منطقه شده و بر آن پيروز شوند.

 



گزارش خبري كيهان از حادثه انفجار مهمات در پادگان بيدگنه

ورد آورد - خبرنگار كيهان:
بر اثر انفجار زاغه مهمات پادگان شهيد مدرسي سپاه در روستاي بيدگنه ملارد شهريار حدود 17 تن از پرسنل اين پادگان به شهادت رسيدند.
به گزارش خبرنگار كيهان، بر اثر اين انفجار كه در ساعت
30 /13 دقيقه بعد از ظهر ديروز روي داد و صداي آن در تمام نقاط شهريار، كرج و حتي تهران شنيده شد، شيشه هاي ساختمانهاي روستاي بيدگنه به طوركامل شكست و متعاقب آن ، با حضور سريع نيروهاي امدادي و نظامي در محل حادثه، عمليات امداد رساني و اعزام مجروحان آغاز شد.
بر اساس اين گزارش ، مجروحان وشهيدان اين حادثه به وسيله آمبولانس و بالگرد به مراكز درماني منتقل شدند.
گزارش علي دانه كار خبرنگار كيهان كه از ورد آورد خود را به محل حادثه رسانده بود حاكي است در اثر اين انفجار، تعدادي ساختمان در پادگان شهيد مدرسي تخريب شد .
به گفته حسين گروسي نماينده مردم شهريار در مجلس شوراي اسلامي ، كميته بحران براي رسيدگي به علت بروز اين حادثه تشكيل شده است و در عين حال جمعي از مقامات نظامي و امنيتي استانهاي تهران و البرز با حضور در محل حادثه ، نشستي تشكيل دادند تا در باره اين انفجار بحث و بررسي كنند.
گفتني است ؛ در دقايق اوليه اين حادثه، برخي خبرگزاريها مدعي شدند كه اين انفجار احتمالاً به علت زلزله و انفجار مخزن سي ان جي در شهر قدس صورت گرفته است كه اين ادعاها از سوي مقامات مسئول فوراً تكذيب شد.
گزارش ديگري به نقل از مهر حاكي است مدير روابط عمومي جمعيت هلال احمر كشور اعلام كرد : پس از وقوع انفجار در محل زاغه مهمات پادگان بيدگنه ، سه تيم از سگهاي زنده ياب همراه با آمبولانس و گروههاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.
همچنين به گزارش ايسنا ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با صدور اطلاعيه اي ، خبر انفجار در يكي از زاغه هاي نگهداري مهمات خود را در اطراف تهران تأييد كرد.
گزارش دانه كار خبرنگار اعزامي كيهان در ساعت 17 ديروز حاكي است كه آتش نشانان موفق شدند حريق ناشي از اين انفجار را به طور كامل مهار كنند. همچنين چندين دستگاه آمبولانس هلال احمر از شهرهاي كرج، شهريار و ملارد براي انتقال مجروحان در محل حادثه مستقر هستند.
تازه ترين آمار شهدا
و زخمي هاي انفجار
زاغه مهمات
مسوول روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آخرين آمار شهداي حادثه انفجار ظهر ديروز را تاكنون 17 نفر اعلام كرد و گفت : 16 نفر نيز مجروح شده اند كه حال برخي از آن ها وخيم است .
به گزارش واحد مركزي خبر سرتيپ رمضان شريف در مصاحبه تلفني با خبر 18 و 30 شبكه تهران افزود : ساعت 13 و 30 دقيقه شنبه در يكي از مقرهاي سپاه كه مربوط به سازمان جهاد خودكفايي سپاه بود انفجاري در زمان خروج يك محموله مواد منفجره از زاغه اتفاق افتاد و علاوه بر آن ، بخشي از مواد منفجره زاغه هم منفجر شد كه صداي مهيبي ايجاد كرد.
وي گفت : تاكنون به صورت قطعي 17 نفر از كاركنان سپاه در اين انفجار به شهادت رسيدند و 16 نفر نيز مجروح شدند كه مجروحان به بيمارستان انتقال يافتند و حال برخي از آنها وخيم است .
مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه افزود: خواهش من اين است كه به شايعات درباره اين موضوع و اينكه بعضاً آمارهاي عجيب و غريب هم مي دهند توجه نشود.
وي اضافه كرد: به محض وقوع اين اتفاق، مجموعه اي از مسئولان سازمان ايثارگران جهاد خودكفايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مقر، مستقر شده اند و به خانواده ها اطلاع رساني مي كنيم.
وي تأكيد كرد: در اسرع وقت به خانواده هاي عزيز شهدا و مجروحان اطلاع رساني لازم صورت مي گيرد كه بخش عمده اي از آن نيز تا كنون انجام شده است.
آخرين خبرها حكايت ازآن دارد سردار حسن تهراني مقدم مسئول جهاد خودكفايي سپاه نيز درجريان اين انفجار به درجه رفيع شهادت نايل شده است.
خسارتي به شهروندان عادي وارد نشده است
نماينده مردم شهريار در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: انفجار در پادگان سپاه هيچ خسارتي به شهروندان عادي وارد نكرده است .
حسين گروسي كه در منطقه حادثه ديده حضور دارد ، به فارس گفت: نزديك ترين منطقه مسكوني به پادگان حادثه ديده روستاي بيدگنه است كه حداقل 10 كيلومتر با اين پادگان فاصله دارد.
وي افزود: روستاها و مناطق مسكوني ديگر بين 15 الي 20 كيلومتر با پادگان فاصله داشته و به همين دليل هيچ خسارت مادي و جاني به شهروندان عادي در اين انفجار وارد نشده است .
اين مسئول درباره علت حادثه و تعداد كشته شدگان اظهار نظري نكرد و گفت: قرار بر اين شده كه اطلاعات كامل از مجراي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به مردم داده شود و در حال حاضر نيروهاي امدادي در حال انتقال مجروحان اين حادثه به مراكز درماني هستند

 



بررسي رابطه ولايت و توحيد(1)

حديثي از امام رضا (ع) به نام حديث سلسله الذهب، نقل شده است، كه همه ما شنيده ايم. حديثي كه راويانش طلائي است: امام رضا از پدرش، آن حضرت از اجدادشان، تا پيغمبر اكرم(ص) پيغمبر از جبرئيل و ايشان از خداي متعال نقل مي كند. سند حديث ديگر از اين محكم تر نمي شود؛ آن حديث اين است: «... لا اله ا لّا اللّه ح صن ي فمن دخل ح صن ي أم ن م ن عذابي...». (بحار/94/312) حديث ديگري مشابه اين حديث نيز نقل شده است كه آن هم اسناد معتبري دارد و آن حديث اين است: «... ولايه عل يّ بن أبي طال ب ح صن ي فمن دخل ح صن ي أم ن م ن عذابي».(عيون اخبار الرضا2/631).
ببينيم اين دو روايت با هم چه نسبتي دارند. آيا كلمه توحيد، حصن خداست يا ولايت علي(ع)- حصن اوست يا اينكه خدا دو حصن دارد، يكي حصن توحيد و ديگري حصن ولايت است، يا به گونه ديگري است؟ سؤال از چگونگي جمع بين اين دو حديث، يك سؤال طلبگي است.
راهي را كه براي جمع بين اين دو حديث به نظرم مي رسد، از تتمه حديث اول استنباط مي كنم. حضرت رضا(ع) اين حديث را در نيشابور در حالي كه روي مركب سوار بودند، بيان كردند. 21هزار نفر راوي، قلم و كاغذ برداشتند و اين حديث را ضبط كردند. شايد در تاريخ چنين نقل حديثي نمونه نداشته باشد. براي اولين و آخرين بار بود كه كسي حديثي نقل كند و 21 هزار نفر ايستاده و آماده، اين حديث را بشنوند. نقل كرده اند و نوشته اند: وقتي حضرت اين جمله را فرمودند، مركب خواست حركت كند، ولي حضرت اشاره فرمودند: «صبر كن». مردم منتظر بودند ببينند چرا حضرت مركب را متوقف كردند. آن زمان چون وسائلي مانند بلندگو نبود، بايد چند نفر، تكه تكه خبر مي دادند تا بقيه بشنوند. حضرت فرمودند: اين كلمه را اضافه كنيد: «بشروط ها و أنا م ن شروط ها»: كلمه توحيد كه حصن خداست، يك شروطي دارد و من يكي از آن شروط هستم؛ خود من كه امام رضا هستم، يكي از شروط اين حديثم؛ يعني وقتي شما وارد حصن خدا مي شويد كه ولايت من را بپذيريد.
واضح است كه ولايت شخص امام رضا(ع) خصوصيتي نداشته و مقصود، ولايت همه ائمه اثني عشر- عليهم السلام- بوده است كه اول آن، ولايت علي(ع) است؛ پس آنجا كه فرمودند: «لا اله ا لّا اللّه ح صن ي»، يعني به شرط ولايت ائمه معصومين- عليهم السلام؛ اين حصن، اين حصار و اين دژ، وقتي مستحكم است كه شامل ولايت باشد؛ بدون ولايت استحكامي ندارد. راه جمع طلبگي اين دو حديث، اين بود كه عرض كرديم. خلاصه اينكه چون حديث اول، اين ذيل را دارد و حديث دوم هم مصداق اين ذيل است، اين دو به اين وسيله جمع مي شوند.
تبيين عقلاني جايگاه ولايت
اين مطلب نياز به تبيين عقلاني دارد. ممكن است انسان تعبداً اين مطلب را بپذيرد؛ يعني براي دو حديثي كه نقل شده، يك راه جمعي پيدا كند و چون اين مطلب مقتضاي جمع بين دو روايت است، تعبدي قبول كند؛ البته در صورتي اين جمع معتبر است كه واجد شروطي كه در علم اصول گفته اند، باشد؛ مثل اينكه عام و خاص باشند و... اما مي توان يك تبيين عقلي از اين مطلب ارائه داد؛ يعني صرف نظر از تعبد، عقل هم بفهمد كه اولاً: چگونه كلمه توحيد حصن خداست و اگر كسي وارد اين حصن شود از عذاب مصونيت پيدا مي كند و ثانياً: چگونه شرط اين حصن، ولايت اميرالمؤمنين و ائمه معصومين- عليهم السلام- است و اين دو با هم چه ارتباطي دارند.
قرب به خدا، هدف آفرينش
اصولاً هدف از آفرينش انسان اين است كه انسان با اختيار خودش خداشناس و خداپرست شود و به او نزديك شود. در اينجا تعبيرات مختلفي به كار مي رود و همه اينها كم و بيش مقداري ابهام دارند؛ مثلاً معناي به خدا نزديك شدن چيست؟ حال اين مفاهيم را علي الاجمال مي پذيريم؛ شايد در فرصت هاي ديگر يا توسط افراد ديگر، توضيح بهتري در مورد مقصود از قرب و نزديك شدن به خدا و امثال آن ارائه شود. براي ما كه متعبد به قرآن كريم هستيم، خيلي روشن است كه هدف از خلقت به نص قرآن، عبادت خداست، و اين مطلب به صورت حصر- حصر با نفي و اثبات- در قرآن بيان شده است؛ قرآن مي فرمايد: «و ما خلقت الج نّ و الا نس ا لّا ل يعبدون» (ذاريات /65) : هيچ هدفي از آفرينش جن و انس در كار نيست، جز عبادت خدا. اجمالاً اشاره كردم كه خصوصيت عبادت اين است كه وسيله قرب به خداست. هدف اصلي و نهايي، قرب به خداست و عبادت، هدف متوسط است؛ يعني وسيله اي براي قرب به خداست. آخرين هدف اين است كه انسان به مقامي برسد- مقام هم مبهم است- و به گونه اي شود كه از آن با تعبير «پهلوي خدا» ياد مي شود: «في مقعد ص دق ع ند مليك مقتد ر» (قمر/55)، همين جا آن مطلبي كه قرآن كريم از قول همسر فرعون نقل مي كند، يادمان باشد؛ قرآن مي فرمايد: «و ضرب اللّه مثلاً ل لّذين آمنوا امرأت ف رعون ا ذ قالت ربّ ابن لي ع ندك بيتاً ف ي الجنّه ...» (تحريم/11) خدا الگوي كساني كه ايمان آورده اند را، چه مرد و چه زن، همسر فرعون قرار داد؛ يعني اگر مي خواهيد از كسي سرمشق بگيريد، از همسر فرعون سرمشق بگيريد. اما در مورد اينكه از كجاي زندگي او بايد سرمشق گرفت، مي فرمايد: «ا ذ قالت ربّ ابن لي ع ندك بيتاً ف ي الجنّه ». در مورد موقعيت همسر فرعون خوب فكر كنيد. فرعون ادعاي خدايي داشت و اهل مصر او را پرستش مي كردند. همسر فرعون كسي است كه در اين كاخ بزرگ شده است و در آن زندگي مي كند؛ براي او انواع و اقسام لذايذ فراهم است. او به خدا ايمان مي آورد و اين دعا را از خدا درخواست مي كند. اين دعاي او، براي همه مؤمنين عالم حتي مؤمنين امت پيغمبر آخرالزمان، سرمشق مي شود. الگو شدن اين خانم به خاطر معرفت و همتي است كه پيدا كرد و اين درخواست را از خدا كرد. خدا از ما مي خواهد كه اين چنين همت و معرفتي پيدا كنيم. همسر فرعون مي گويد: خدايا من از تو يك چيز مي خواهم و آن اين است كه خانه اي برايم پهلوي خودت در بهشت بسازي كه نزديك خودت باشم. اين تعبير، تعبيري خيلي خودماني است. حال حقيقت اين معاني چيست، درخواست ساختن خانه به چه معناست، نزديك خدا بودن يعني چه،... اينها نيازمند تفسير است؛ اما تعبير خودماني آن اين است: «خدايا مي خواهم پهلوي خودت باشم؛ مي خواهم خانه ام هم پهلوي خودت باشد، اين مطلب اشاره به اين است كه من تو را دارم و جز تو به هيچ چيز نمي انديشم؛ لذا خدا به مؤمنين مي گويد: از همسر فرعون ياد بگيريد كه چه درخواستي داشته باشيد. يك لقمه نان و آب هر جايي ميسر مي شود؛ خداوند روزي حيوانات را هم داده است؛ از همسر فرعون ياد بگيريد كه از خدا، قرب به خدا را بخواهيد. اين آن چيزي است كه بايد عمرتان را صرف آن كنيد. راه رسيدن به اين مقام هم عبادت، بندگي و اطاعت خداست. هدف از آفرينش انسان اين است كه با اختيار خود، انسان شود؛ همه عالم هستي، بنده خدا است؛ مگر چيزي هم وجود دارد كه مخلوق و بنده خدا نباشد؟ آنچه كه خدا از انسان مي خواهد، اين است كه با اختيار خودش اين راه بندگي را طي كند؛ يعني آنچه لازمه بنده بودن است، آن را در عمل پياده كند. وقتي هدف اين باشد، بايد گفت: هدف از خلقت انسان، بندگي خداست. اگر بخواهيم اين مطلب را در يك كلمه تمام ابعادش را بيان كنيم، بايد بگوئيم: «لااله الا الله»؛ يعني هيچ معبودي جز الله نيست؛ تنها بايد او را پرستيد.
رسيدن به هدف خلقت، يعني مصونيت از عذاب
اگر آنچه را كه هدف خلقت ماست، انجام داديم، به هدف رسيده ايم و ديگر مصونيت پيدا مي كنيم. وقتي هدف، بندگي خداست، با رسيدن به اين هدف، ديگر چه نقصي در كار است؟ با رسيدن به اين هدف، انسان در يك حصن حصيني قرار مي گيرد. پس كلمه توحيد، توجه به اين نكته است كه جز الله كسي قابل پرستش نيست؛ يعني فقط بايد او را پرستش كرد. وقتي گفتيم: فقط بايد او را پرستش كرد، يعني راه ما در عمل هم بايد راه پرستش خدا باشد؛ يعني بايد مصداق: «و ما خلقت الج نّّ و الا نس ا لّا ل يعبدون» شويم. در اين صورت ديگر هيچ خطري در كار نيست. خطرها وقتي انسان را تهديد مي كنند كه در بين راه منحرف شود؛ اما وقتي راه را درست طي كرد و به مقصد رسيد، ديگر خطري نيست. پس كلمه «لااله الا الله»، يك حصن و دژ مستحكمي است كه هيچ خطري آن را تهديد نمي كند. كسي كه وارد اين دژ شود، امنيت دارد و ديگر شياطين نمي توانند خطري را متوجه او كنند.
حال كه گفتيم: كلمه توحيد، كلمه نجات، كلمه اخلاص و كلمه سعادت است، آيا معناي آن اين است كه همين كه با زبان بگوييم: «لا اله الا الله»، كافي است؟ اگر كافي بود، بسياري از افراد بايد وارد حصن خدا مي شدند. همه منافقين هم «لا اله الا الله» مي گفتند و نماز هم مي خواندند. افرادي مثل معاويه، صدام و... هم اين كلمه را مي گفتند. اگر صرف گفتن، كافي باشد، كار خيلي آسان است؛ در اين صورت آفريدن چنين عالمي كه با يك كلمه همه مشكلات آن حل مي شود، كاري عبث است. بديهي است كه اين گونه نيست؛ بلكه هم محتواي اين كلمه و هم لوازم عملي آن منظور است. بايد اعتقادي باشد كه در عمل مجسم شود. اما چه اعتقادي مقصود است؟
توحيد يعني توحيد در خالقيت و ربوبيت تكويني و تشريعي
وقتي مفهوم توحيد و «لا اله الا الله»، تحليل مي شود، چند مفهوم از آن به دست مي آيد: اولاً: اين مفهوم حاصل مي شود كه خالقي جز «الله» نيست؛ چون الوهيت و پرستش فقط شأن كسي است كه آفريدگار باشد؛ مسئله دوم كه از تحليل توحيد به دست مي آيد، ربوبيت الله است؛ يعني غير از اينكه خدا، عالم را آفريده است، اداره عالم، اختيار انسان و ... به دست اوست؛ كسي بر اراده او حكومت نمي كند؛ چيزي بي اراده او تحقق پيدا نمي كند؛ صاحب اختيار عالم اوست. اين فكر در مقابل افكار انحرافي اي كه برخي از يهودي ها قائل به آن بودند، قرار دارد؛ آنها مي گفتند: خدا، عالم را آفريده و آن را رها كرده است و ديگر مديريت عالم با خدا نيست. فرقه اي به نام مفوضه هم همين اعتقاد را داشتند؛ آنها مي گفتند: خدا اختيار عالم را به انسان تفويض كرده است. پس مرحله دوم اين است كه ما قائل به توحيد در ربوبيت شويم. ربوبيت تكويني، يعني خدا عالم را تكويناً اداره مي كند: «... ا نّ اللّه يرزق من يشاء...» (آل عمران /73)، «... و اللّه يحيي و يميت...» (همان/651) و ساير امور تربيتي و مديريتي عالم با خداست. هر عاملي در عالم به اذن الله است. ابليس هم تا اين مرحله از توحيد را داشت. او، هم قائل به خالقيت خدا و هم قائل به ربوبيت خدا بود. اشكال او در اينجا بود كه قبول نداشت كه هر چه خدا مي گويد، بايد اطاعت كرد. اشكال ابليس در ربوبيت تشريعي بود؛ ربوبيت تشريعي يعني چون خدا صاحب اختيار عالم است، هر دستوري مي دهد بايد اطاعت كرد و هر قانوني كه او وضع مي كند، معتبر است. هيچ كس ديگري استقلالاً حق قانونگذاري ندارد. حضرت مسيح(ع) هم كه مي گفت: «... أحي الموتي...» (آل عمران/94) در ادامه مي فرمايد: «با ذن اللّه»؛ حضرت عيسي از خود استقلال نداشت. احكامي هم كه پيغمبر اكرم و ائمه اطهار- عليهم السلام- به صورت تشريعي به ما دستور مي دهند، از آن جهت كه به اذن الله است، اطاعت آن بر ما واجب است؛ ايشان بي اذن خدا كاري انجام نمي دهند.
لذا اگر همه اينها را پذيرفتيم، موحديم؛ معناي توحيد، همه اين مفاهيم است؛ خدا يكي است، يعني:
- يگانه خالق است؛
- يگانه رب تكويني و رب العالمين است؛
- يگانه رب تشريعي است؛ يعني اختيار قانون گذاري با اوست؛
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي در مدرسه علميه اميرالمؤمنين(ع) تهران- 01/9/88
زلال بصيرت، در دهه ولايت روزهاي فرد منتشر مي شود.

 



سفير ايران در مسكو: روس ها به صداقت نداشتن غربي ها پي برده اند

سفير ايران در مسكو با اشاره به روابط رو به گسترش دوجانبه ايران و روسيه گفت: در سفر معاون وزير خارجه روسيه به تهران موضوعات دو جانبه و تحولات منطقه بررسي خواهد شد.
سيد رضا سجادي، سفير ايران در روسيه با اشاره به سفر معاون وزير امور خارجه روسيه در امور خاورميانه به تهران خاطرنشان كرد: سفر ميخائيل باگدانوف، معاون وزير خارجه روسيه در چارچوب سفرهاي دوجانبه به تهران انجام مي شود و قرار است در اين سفر و ملاقات ها در مورد موضوعات منطقه اي و روابط دوجانبه نيز بحث و تبادل نظر شود.
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا در سفر معاون وزير خارجه روسيه به تهران در مورد گزارش اخير آمانو نيز مذاكره خواهد شد؟ گفت: اين سفر پيش از ارائه گزارش اخير آمانو در دستور كار دو كشور قرار گرفته بود. گرچه در ملاقاتهايي كه انجام مي شود مباحث دوجانبه و موضوعات اخير نيز مطرح خواهد شد.
اين ديپلمات كشورمان همچنين از سفر مجيد نامجو، وزير نيرو به روسيه خبر داد و افزود: سرگئي اشماتكو، وزير انرژي روسيه از وزير نيرو براي انجام سفري رسمي به اين كشور دعوت كرده است. قرار است پس از انجام هماهنگي ها، اين سفر انجام شود.
سجادي گفت: وزير حمل و نقل روسيه نيز از همتاي ايراني خود دعوت كرده است تا سفري به مسكو داشته باشد. بر اين اساس علي نيكزاد، وزير راه و شهر سازي عازم روسيه مي شود. پيش بيني شده است دوم و سوم آذر ماه وزير راه ايران به روسيه سفر كند.
سفير كشورمان در مسكو در ادامه گفت وگوي خود با ايسنا با اشاره به موضع مثبت روسيه نسبت به كشورمان در گزارش اخير دبير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي خاطر نشان كرد: رفتار غرب و آمريكا در موضوع هسته اي ايران آن چنان غير منطقي ، عجولانه و از روي عصبانيت است كه حتي روس ها نيز متوجه شده اند كه اين رفتار غيرقابل قبول بوده و در واقع با هدف روشن سازي موضوع هسته اي ايران انجام نمي شود بلكه انتقام جويي و هدف سياسي پشت آن نهفته است. اين موضوع باعث شده روس ها موضع محكمي در مقابل غرب و به خصوص آمريكا داشته باشند و رفتار يكجانبه گرايانه آمريكا را زير سوال ببرند.
وي توضيح داد: روس ها قبلا روي حسن نيت و صداقت غرب، حساب زيادي باز كرده بودند . لذا اطلاعات غلطي را كه در مورد فعاليت هسته يي ايران از غرب دريافت مي كردند را باور مي نمودند و نسبت به اقدامات قانوني و صلح آميز ما ، ترديد پيدا مي كردند، اما اخيرا هم ما تعامل بهتري با روس ها پيدا كرده و آنها را متوجه كرده ايم كه به دنبال راه حل هستيم و هم آنها به عدم صداقت غربي ها پي برده اند.
سجادي تصريح كرد: غرب امروز دچار چالش هاي بسيار نگران كننده اي است. آنها هم در درون كشورهاي خود با بحران اقتصادي مواجه شده اند - تا جايي كه درحاشيه تظاهرات اخير آمريكا دو نفر كشته شدند - و هم در خارج از مرزهايشان به دليل سياستهاي بسيار غلط ، با موجي از نفرت جهاني مواجه هستند ، موجي كه از ژاپن و كره شروع شده و تا كشورهاي خاور ميانه و شمال آفريقا ادامه دارد. امروز ديگر تبعات سياستهاي غلط آمريكايي ها براي جهانيان آشكار شده است. سفير كشورمان در روسيه تاكيد كرد: فشارهاي عصبي داخل و خارج از كشورهاي غربي، مقامات اين كشورها را به رفتارهاي عصبي و تلاش غيرمنطقي براي يافتن راه حل سريع انداخته است و فكر مي كنم جهان تا مدتي با اين رفتارهاي ديكتاتورمآبانه و غيرقانوني آنها درگير خواهد بود.

 



وزير دفاع در همايش سامانه هاي ماهواره بر ايران:
پيشرفت و توسعه همه جانبه بدون حضور فعال در فضا امكان پذير نيست

وزير دفاع لازمه پيشرفت و توسعه همه جانبه كشور را منوط به حضور فعال در عرصه هاي فضايي دانست.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در نخستين همايش سامانه هاي ماهواره بر جمهوري اسلامي ايران طي سخناني با تبيين نقش و اهميت فضا از ديدگاه ديني و علمي در توسعه و پيشرفت جهان در ابعاد مختلف گفت: امروز عصر ارتباطات و ديجيتال بواسطه حضور در فضا تحقق يافته است و اصولا تا فضا را نشناسيم نمي توانيم هستي را بشناسيم و از مزيت هاي آن بهره مند شويم.
وحيدي افزود: برخي كشورها همان گونه كه در دريا تلاش مي كنند سرمايه هاي مشترك بشري را به يغما ببرند با ايجاد محدوديت هاي مختلف در حوزه فناوري فضايي و نظامي كردن آن تلاش مي كنند، فضا را نيز در انحصار كامل خود قرار دهند.
وزير دفاع تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با هدف بهره گيري صحيح و صلح آميز از فضا بدنبال آن است كه رازهاي پنهان هستي را بشناسد و بحمدالله توانسته است با توكل بر خدا و نبوغ و استعداد فرزندان رشيد ملت ايران در كوتاه ترين زمان ممكن گام هاي بلندي را در عرصه فناوري فضايي بردارد.
وي در ادامه گفت: بومي سازي چرخه كامل فناوري فضايي شامل ماهواره، ماهواره بر، ايستگاه پرتاب، ايستگاه هدايت و كنترل، ايستگاه هاي ثابت و سيار دريافت اطلاعات ماهواره و آزمايشگاه هاي مختلف با پرتاب ماهواره اميد و رصد كاملا عملياتي گرديد كه گام هاي نخست جمهوري اسلامي ايران در عرصه فناوري فضايي به شمار مي رود.
سردار وحيدي، پرتاب ماهواره فجر به فضا توسط ماهواره بر سفير فجر، ماهواره نويد علم وصنعت و پرتاب ماهواره طلوع توسط ماهواره بر سيمرغ را از برنامه هاي سالجاري و سال 91 كشورمان در حوزه فضايي اعلام كرد و گفت: با پرتاب ماهواره طلوع بوسيله ماهواره بر سيمرغ گام نخست عملياتي شدن نسل جديد ماهواره برهاي جمهوري اسلامي ايران آغاز خواهد شد.
وزير دفاع همكاري و مشاركت فعال دانشگاه ها و مراكز علمي كشور در اين حوزه را بسيار حائز اهميت توصيف كرد و افزود: بايد با سرعت زياد و هزينه كم در يك همكاري و تعامل همه جانبه همه بخشهاي مرتبط با فناوري فضايي كشور را براي تحقق سند چشم انداز بيست ساله، در اين بخش فعال كنيم. سردار وحيدي، از ماهواره بر بعنوان پيشران ورود به فضا ياد كرد و اظهار اميدواري كرد: برگزاري نخستين همايش تخصصي سامانه هاي ماهواره بر بتواند زمينه هاي علمي موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه را فراهم كند تا ان شاءالله بتوانيم در افق 1404 شاهد پرتاب ماهواره هاي سنگين توسط نسل جديدتر ماهواره برها به فضا باشيم.
وزير دفاع در پايان، بر راهبرد تجاري سازمان ماهواره ، ماهواره برها و ساير فناوري هاي فضايي تأكيد كرد.

 



رويترز: با وجود تلاش آمريكا، يونان به نفت ايران تكيه مي كند

با وجود تلاش آمريكا براي قطع معاهدات تجاري با ايران، يونان به تامين نفت خود از طريق ايران تكيه كرده است.
خبرگزاري رويترز گزارش داد: در حالي كه معامله گران از تامين نفت يونان سرباز مي زنند و بانك ها از بيم آن كه آتن نتواند بدهي اش را پرداخت كند، از پرداخت وام به آن خودداري مي كنند، يونان براي تامين بخش عمده نفت مورد نيازش به ايران تكيه كرده است.
به گفته تاجران يونان با وجود فشارهاي فزاينده واشنگتن و بروكسل (اتحاديه اروپا) براي جلوگيري از تجارت با ايران به عنوان بخشي از تلاش ها عليه برنامه هسته اي اين كشور، به ايران روي آورده است.
فلج شدن معاملات نفتي با يونان كه چهار پالايشگاه دارد نشان مي دهد كه چطور تجارت در اروپا مي تواند به دليل بي اعتمادي ناشي از بحران بدهي اتحاديه اروپا كه تهديد كشيده شدن آن به كشورهاي بيش تري وجود دارد، متوقف شود.
يكي از معامله كنندگان يك شركت نفتي مهم بين المللي گفت: شركت هايي مثل ما نمي توانند با آن ها (يونان) معامله كنند. ريسك چنين معاملاتي بسيار بالا است.
فرد ديگري نوشت: وزارت انرژي ما از چنين معاملاتي جلوگيري مي كند. نه به اين دليل كه آنها هزينه ها را پرداخت نكرده اند بلكه اين فقط براي احتياط است.
يونان كه هيچ گونه توليدات داخلي ندارد بر واردات نفت متكي است و در سال 2010، حدود 46 درصد نفت خام مورد نيازش را از روسيه و 16 درصد را از ايران وارد كرده. عربستان و قزاقستان هر كدام 10 درصد، ليبي 9 درصد و عراق 7 درصد نفت اين كشور را براساس اطلاعات اعلام شده از سوي اتحاديه اروپا تامين كردند.
واردات نفت ايران در آمريكا تحت تحريم قرار دارد اما در اروپا و آسيا كاملا قانوني است.

 



سردار ناييني: فضاسازي امنيتي آمريكا ناشي از تغيير موازنه قدرت به نفع ايران است

فرمانده دانشكده و پژوهشكده فرهنگي اجتماعي دانشگاه امام حسين (ع) با بيان اينكه اقدامات راهبردي ايران توانسته است موازنه قدرت را در سطح منطقه به نفع جمهوري اسلامي تغيير دهد، گفت: آمريكا براي فرافكني فضا را امنيتي مي كند و اين مسئله جديد نيست.
سردار علي محمد ناييني فرمانده دانشكده و پژوهشكده فرهنگي اجتماعي دانشگاه امام حسين (ع) در گفت و گو با فارس با اشاره به هشدار مقام معظم رهبري به سران آمريكا و اسرائيل مبني بر اينكه «هرگونه تعرض، آمريكا و سگ نگهبانش رژيم صهيونيستي را از درون متلاشي خواهد كرد»، اظهار داشت: آمريكا در چندين جبهه دچار شكست هاي جدي شده و فروپاشي كه از سوي نخبگان آمريكايي پيش بيني شده بود امروز جلو افتاده است از اين رو جنبش فتح وال استريت يك چالش فراگير و عميق سياسي و اجتماعي است.
وي ادامه داد: آمريكا درك درستي از تحولات اخير خاورميانه و بيداري اسلامي ندارد و در عين حال راهبرد لشكركشي نظامي آنها دچار شكست شده است.
سردار ناييني با بيان اينكه اقدامات راهبردي ايران توانسته است موازنه قدرت را در سطح منطقه به نفع جمهوري اسلامي تغيير دهد، افزود: اين وضعيت براي آمريكا غيرقابل تحمل بود و حتي آنها قدرت منطقه اي ايران را نيز پيش بيني نمي كردند لذا تمام پايه هاي قدرت در آمريكا كه اقتصاد، ليبراليسم،نظامي گري و فضاسازي امنيتي(ميليتاريسم) است، دچار چالش هاي جدي شده است. وي تصريح كرد: آمريكا براي فرافكني به دليل چالش هاي مختلفي كه متوجه نظام سياسي آنهاست، طبيعتأ فضا را امنيتي مي كند، بنابراين فضاي اخير عليه كشورمان تجربه جديدي نيست.
فرمانده دانشكده و پژوهشكده فرهنگي اجتماعي دانشگاه امام حسين (ع) با اشاره به اينكه آمريكا با امنيتي كردن فضا تلاش دارد افكار عمومي را در داخل آمريكا، خاورميانه و جهان تغيير دهد، تصريح كرد: اقدام نظامي عليه ايران توسط دولت هاي غربي به ويژه آمريكا كه به تعبير رهبر انقلاب » اقدامات سياسي، پوشالي و كرم خورده« است قطعاً فروپاشي كه پيش بيني ناكارآمدي نظام سرمايه داري بوده است، را سرعت مي بخشد.
وي تأكيد كرد: ملت ايران و همه جريانات سياسي در مواجهه با برخورد نظامي، يك مجموعه متحد هستند و در شرايط جنگ نيز، طراز روحيه حماسي و انسجام فوق العاده افزايش پيدا مي كند. سردار ناييني خطاب به دولتمردان آمريكايي متذكر شدند: جمهوري اسلامي از عمق راهبردي مردمي برخوردار است لذا امنيت مهاجم و متحدان مهاجم در به خطر انداختن امينت جمهوري اسلامي، قابل پيش بيني نيست.

 



در جلسه فني آژانس اتفاق افتاد توضيحات معاون آمانو نمايندگان كشورها را قانع نكرد

نشست توجيهي آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران برگزار شد.
اطلاعات موجود نشان مي دهد ناكارتس در اين جلسه تصاوير ماهواره اي، نامه ها و نقشه هايي به اعضا ارائه و سعي كرده آنها را نسبت به محتواي گزارش آمانو متقاعد كند اما بسياري از اعضا توضيحات ناكارتس را متقاعد كننده ندانسته اند.
منابع مطلع مي گويند بيشتر اين تصاوير مربوط به پارچين بوده است.
يك ديپلمات كه از جزئيات موضوع آگاه است، در اين باره گفت:«توضيحات ناكارتس به جاي اينكه به سوال هاي اعضا پاسخ بدهد، سوال هاي بيشتري براي آنها بوجود آورد».
ناكارتس در اين جلسه يك ساعت صحبت كرده است.
سلطانيه در اين جلسه سوال هاي مهمي خطاب به نمايندگان مدير كل مطرح كرده و يك بار ديگر دلايل ايران را در اثبات جعلي بودن اين سندسازي ها ارائه نموده است.
بنابر گزارش جرج جان از وين در روز شنبه، نماينده ايران در آژانس پس از اين جلسه به خبرنگاران گفت: «اين به اصطلاح اسناد و مدارك ساخته و پرداخته آمريكا و متحدانش است. هيچ شاهد و مدركي دال بر اينكه اهداف ايران ، نظامي است وجود ندارد».
سلطانيه اضافه كرد: «هيچ فعاليت مرتبط با مسائل هسته اي در پارچين انجام نمي گيرد. هيچ مدركي دال بر سوگيري نظامي فعاليت هاي ايران وجود ندارد؛ ما همواره در پارچين فعاليت داشته ايم و هيچ يك از آنها با مسائل هسته اي مرتبط نيست».
سلطانيه همچنين گفت: «گزارش اخير آژانس ، يك اشتباه تاريخي است كه فضا را مسموم كرده است. اين گزارش فرصت هاي همكاري را از بين برده است».
يوكيا آمانو روز 8 نوامبر (17 آبان) گزارشي درباره برنامه هسته اي منتشر كرد كه بسيار بيشتر از يافته هاي آژانس بر اطلاعات جاسوسي امريكا مبتني است. وي در اين گزارش تلاش كرد اثبات كند يك جنبه نظامي دربر نامه هسته اي ايران وجود دارد.
روزنامه نيويورك تايمز ديروز نوشت بسياري از كشورها اعتبار اطلاعات جاسوسي آمريكا عليه ايران را قبول ندارند و به همين دليل با درخواست هاي آمريكا عليه ايران موافقت نخواهد كرد.

 



وزير خارجه قطر: تهديد ايران تنها شرايط منطقه را پيچيده مي كند

وزير خارجه قطر در نشست خبري پس از اجلاس اتحاديه عرب اعلام كرد كه تهديد كردن ايران تنها شرايط منطقه را پيچيده مي كند.
« شيخ حمد به جاسم بن جبر آل ثاني» وزير امور خارجه قطر در نشست خبري در قاهره هرگونه حمله نظامي به ايران را رد كرد.
شيخ حمد به جاسم در پاسخ به سوال خبرنگار مصري در حاشيه نشست اتحاديه عرب درباره تهديدهاي رژيم صهيونيستي و آمريكا عليه ايران گفت: همانطور كه مي دانيد ايران همسايه قطر و كشورهاي شوراي همكاري است و همسايه مهمي است.
وي افزود: همانطور كه هميشه گفته ايم موضوع ايران تنها با گفت وگو و عدم بكارگيري زبان تهديد عليه ايران حل مي شود.
وزير خارجه قطر ابراز داشت: تهديد ايران باعث مي شود وضعيت در منطقه پيچيده تر شود و ما نمي خواهيم اوضاع در منطقه پيچيده شود.

 



امير عبداللهيان: رويكرد فعالانه نسبت به حوزه آفريقا در دستور كار وزارت خارجه است

معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه كشورمان از تحرك و برنامه هاي دستگاه ديپلماسي براي توسعه بيش از پيش مناسبات ايران و آفريقا خبر داد.
حسين امير عبداللهيان روز شنبه گفت:وزارت امور خارجه در اين راستا، برنامه هايي از جمله سفر برخي مقامات جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي واقع در قاره آفريقا از جمله آفريقاي جنوبي در نظر گرفته است كه در زمان خود، اين سفرها انجام مي شود.
وي در ادامه جايگاه قاره آفريقا به ويژه حوزه صحرا و آفريقاي مركزي نزد دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران را يادآور شد و به «ايرنا» گفت: آنچه را كه دستگاه ديپلماسي كشور دنبال مي كند، تداوم رويكرد فعالانه نسبت به حوزه آفريقا است.
امير عبداللهيان در ادامه يادآور شد: قاره آفريقا در يك دهه گذشته صحنه رقابت هاي جدي آمريكا، برخي كشورهاي اروپايي، رژيم صهيونيستي و در حوزه اسلامي كشور تركيه در بخش هاي مختلف اين قاره بوده است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران نيز با توجه به رويكرد كشورهاي مختلف در قاره آفريقا با كمك هاي توسعه اي و با ارتباطاتي كه در سطوح مختلف با حكومت ها و مردم در آفريقا برقرار كرده است، در تلاش است تا در راستاي منافع ايران و آفريقا از ظرفيت هاي بكر اين قاره حداكثر استفاده را داشته باشد.
معاون وزير امور خارجه تاكيد كرد: استفاده از ظرفيت هاي بكر قاره آفريقا در راستاي ديپلماسي رسمي و عمومي جمهوري اسلامي ايران و همچنين در ارتباط با توسعه كار اقتصادي و توليد خدمات و سازندگي بيشتر در اين قاره است.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش: شرايط نيروهاي آمريكا و اسرائيل براي حمله آماده نيست

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: شرايط نيروهاي آمريكايي و به ويژه اسراييل براي حمله آماده نيست، امروز ارتش اسراييل غاصب يك ارتش شكست خورده است.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در حاشيه گردهمايي روساي اركان يكم و مسوولان نيروي انساني يگان هاي نيروي زميني ارتش با اشاره به تهديدات كشورهاي غربي عليه كشورمان گفت: تهديدات اسراييل و آمريكا چيز جديدي نيست، در طول سال هاي انقلاب اسلامي آن ها همواره ما را تهديد مي كنند، اما در شرايط كنوني تهديداتي كه آن ها انجام مي دهند، يك فرافكني بيش نيست كه به جهت مشكلات سنگيني - به عنوان نمونه در آمريكا جنبش وال استريت و رژيم غاصب اسراييل هم از درون شاهد يك فروپاشي است- كه در داخل كشورشان با آن مواجه هستند و براي اين كه ذهن مردم دنيا را به مسايلي غير از مسايل داخلي خود معطوف كنند، به همين خاطر تهديد عليه جمهوري اسلامي ايران را در دستور كار دارند.
وي ادامه داد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي پاسخ به هر تهديدي آماده هستند، ما حفظ آمادگي همه جانبه را وظيفه خود مي دانيم و لحظه اي هم از اين امر غفلت نمي كنيم و هميشه به فرموده امام خامنه اي ( حفظه الله ) خود را مثل شب عمليات آماده نگه مي داريم.
فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اين كه «شرايط نيروهاي آمريكايي و به ويژه اسراييل براي حمله آماده نيست» افزود: امروز ارتش اسراييل غاصب يك ارتش شكست خورده است، جنگ 22 روزه و 33 روزه لطمات وصف ناپذيري به اسراييل وارد كرده و من فكر مي كنم كه در طول اين مدت هنوز به بازيابي و تجديد قوا نرسيده است و توان باز كردن جبهه جديدي ديگري را ندارد.
پوردستان در پايان خطاب به مردم ايران اسلامي گفت: ملت بزرگ ايران اسلامي مطمئن باشند كه فرزندان سربازشان در پادگان ها با حواس جمع و سلاح هاي آماده اين تهديدات را در زمين، هوا، دريا و زير سطح رصد مي كنند و با تكيه بر سلاح هاي بومي و ايماني و ولايت مداري كه برخوردارند، توان مقابله با هر تهديدي را دارند و از اين بابت ملت شريف ايران هيچ نگراني نداشته باشند.

 



بيانيه احمد توكلي در تكذيب سخنان منتسب به احمدي نژاد

احمد توكلي در تكذيب سخنان منتسب به دكتر احمدي نژاد بيانيه اي منتشر كرد.
متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
پس از بازگشت از سفر عتبات، امروز در مرور اخبار، سخناني از قول آقاي دكتر احمدي نژاد را خواندم كه بسيار تاسف آور بود. از قول ايشان چنين نقل شده كه: « سال 84 در جلسه اي كه سه ماه قبل از انتخابات در منزل احمد توكلي برگزار شد، در پاسخ به دعوت او براي حضور در انتخابات 84 كه توكلي مي گفت ما به شما رسيده ايم، به او گفتم شما كه مرا دعوت مي كنيد، آيا به تبعاتش هم واقفيد؟ اگر من كه از متن پابرهنه ها هستم بيايم، يك انقلاب ديگر به راه مي افتد».
اين سخن كذب محض است. نه احمدي نژاد در سه ماه قبل از انتخابات به منزل من آمده بود و نه چنين حرفي از من صادر شد. سه ماه قبل از انتخابات مي شود 3 فروردين يعني ايامي كه من خودم نامزد فعالي بودم، و ميثاق چند نفره را به امضاي آقايان احمدي نژاد، قاليباف و رضايي رسانده بودم و خودم نيز پاي آن را امضا كرده بودم. 11 ارديبهشت براي تشويق ديگر امضا كنندگان جهت كنار رفتن به نفع آقاي دكتر قاليباف -كه تا آن موقع به نظر مي رسيد راي بيشتري دارد- انصراف دادم و روز 13 ارديبهشت در مركز پژوهش ها از احمدي نژاد كه به دعوت بنده از راه فرودگاه در بازگشت از ايلام مستقيماً به آنجا آمده بود، خواستم حكميت آقاي دكتر حداد عادل را بپذيرد، و به ميثاق فيما بين وفادار بماند و وقتي كه آقاي احمدي نژاد حكميت را نپذيرفت و نقض ميثاق كرد، از ديگري حمايت كردم. با اين اوصاف چگونه مي توانم اوائل فروردين ماه چنين حرفي زده باشم؟ اولين باري هم كه آقاي احمدي نژاد به منزل ما آمد 8 تيرماه 84 يعني 5 روز بعد از راي گيري بود؛ آنهم براي استماع پيشنهاد بنده در بكارگيري سه نامزد ديگر- آقايان لاريجاني، قاليباف و رضايي- در دولت. آن سه برادر هم حضور داشتند. اگر آقاي احمدي نژاد چنين حرفي زده باشد، كاملا كذب است.

 



احضار كاردار بحرين در تهران به وزارت امور خارجه

به دنبال وصول گزارشاتي مبني بر رفتار نامناسب برخي افراد مشكوك در ميان تماشاگران بحريني نسبت به بازيكنان و هواداران تيم ملي كشورمان و عدم همكاري بخش هاي ذيربط بحريني در برخورد با اين رفتار غير متعارف، كاردار بحرين در تهران، صبح شنبه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.
مجتبي فردوسي پور رئيس اداره دوم خليج فارس در اين ديدار ضمن تقبيح اينگونه رفتارهاي ناشايست و انتقاد از عدم همكاري نيروهاي انتظامي و امنيتي بحرين در كنترل و مهار شرايط، از كاردار بحرين خواست مراتب ناخرسندي و تاسف مسوولان ايراني را به مقامات ذيربط كشورش منتقل كند.
كاردار بحرين در تهران اعلام داشت در اسرع وقت مراتب را به مقامات بحريني منتقل و پاسخ آنان را به مقامات ايراني ارائه خواهد كرد.
جمعه شب در پايان مسابقه تيم هاي ملي ايران و بحرين در منامه، افرادي مشكوك از ميان تماشاگران بحريني با رفتارهاي توهين آميز ضمن پرتاب سنگ و بطري آب و اشياء ديگر به سوي بازيكنان و تماشاگران ايراني، شعارهاي ضد ايراني سرداده و حركات خارج از شئون اخلاقي از خود نشان دادند و نيروهاي انتظامي و امنيتي حاضر در استاديوم در قبال آن هيچ عكس العملي از خود نشان ندادند

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14