(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22  آبان 1390- شماره 20072

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پروژه آمريكا براي به بن بست كشاندن همكاري ايران و آژانس
اينديپندنت: ديپلماسي ، تنها راه مواجهه با ايران است
خواهرزاده امام موسي صدر:
رهبران كنوني ليبي با پيگيري وضعيت امام موسي صدر گذشته خود را جبران كنند
موضع مشترك روسيه، چين و برزيل: با تشديد تنش ها عليه ايران مخالفيم
سفير ايران در رم: تهديد و هياهو موجب عقب نشيني ايران از حق هسته اي اش نخواهد شد
گلف نيوز: گزارش اخير آژانس فاقد شواهد محكم است
دفتر تحكيم وحدت : مسئولان خروج ايران از آژانس را مورد مطالعه قرار دهند
پس فردا انجام مي شود حلقه انساني دانشجويان در اطراف تاسيسات هسته اي اصفهان
پيكر 3 شهيد سامرا در رشت تشييع شد
اساتيد دانشگاه هاي تهران : جنبش وال استريت محدود به مرزهاي آمريكا و اروپا نيست
نقدي: بسيج سازندگي خلأ جهادسازندگي را پر كرده است
سفير آمريكا در منامه: دليلي براي اثبات دخالت ايران در بحرين وجود ندارد
رئيس مركز آمار ايران: تمركز بر موضوع اشتغال از ويژگي هاي سرشماري امسال است
صادرات كالا به عراق از مرز مهران از سر گرفته شد
وزير نيرو: تعرفه هاي برق تغييري نكرده است
با معرفي نفرات برتر هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتركودك و نوجوان در همدان پايان يافت
رئيس مجلس شوراي اسلامي: ستيز آمريكا و غرب با ايران اسلامي نيمچه آبروي آنها را بر باد خواهد داد
برگزاري جشن ولايت علي(ع) در 2هزار بقعه متبركه كشور
فرماندار قصر شيرين: مقامات عراقي امنيت زوار ايراني را تامين كنند
اخبار ادبي و هنري



پروژه آمريكا براي به بن بست كشاندن همكاري ايران و آژانس

هيلاري كلينتون در حالي خواستار پاسخ ايران به سوال هاي آژانس شده است كه كارشناسان مي گويند هم اكنون اين آمريكاست كه مسير همكاري ايران و آژانس را قفل كرده است.
وزير خارجه آمريكا روز شنبه 21 آبان 1390 (12 نوامبر 2011) در نشست سران آسيا- اقيانوس آرام در هونولولو گفت كه آمريكا از ايران مي خواهد هر چه سريع تر به سوال هاي مطرح شده در گزارش جديد آمانو پاسخ بدهد.
بنابر گزارش مت اسپتالنيك براي خبرگزاري رويترز، كلينتون همچنين خبر داد كه واشينگتن درحالي رايزني با ديگر كشورها براي تشديد تحريم ها عليه ايران است ولي وي در مورد نوع تحريم هاي مد نظر آمريكا و همچنين زمان اعمال آن چيزي نگفت.
پس از مطرح شدن ماجراي ترور سفير عربستان در آمريكا، دولت اوباما ديويد كوهن سرپرست معاونت ضد تروريسم در وزارت خزانه داري خود را به چند كشور جهان فرستاد تا براي اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران رايزني كند اما سفر كوهن عملا دستاوردي نداشت و كشورها ادعاهاي آمريكا عليه ايران را نپذيرفتند. اكنون به نظر مي رسد آقاي كوهن مجددا در آستانه يك تور تحريمي ديگر باشد اما با توجه به اينكه بسياري از كشورها اعتبار اطلاعات جاسوسي آمريكا درباره ايران را قبو ل ندارند، باز هم اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران در شوراي امنيت بسيار دشوار خواهد بود.
در همين حال كارشناسان عقيده دارند در به بن بست رسيدن روابط ايران و آژانس آمريكا بيشترين سهم را داشته است.
به طور خاص درباره موضوع PMD (ابعاد احتمالي نظامي) ايران لااقل در 3 مقطع با حسن نيت كامل وارد يك فرايند مذاكراتي با آژانس شده اما آمريكايي ها آن را به شكست كشانده اند.
مقطع اول در سال 2007 و اواخر سال 2008 بود كه ايران در چارچوب برنامه كاري اوت 2007 بيش از 100 ساعت با آژانس در اين باره به مذاكره پرداخت و يك سند 117 صفحه اي نيز در ارزيابي اسناد مطالعات ادعايي به آن تقديم كرد اما آژانس به دليل كارشكني آمريكا نتوانست به تعهد خود كه همان روتين كردن پرونده ايران در شوراي حكام بود عمل كند.
دومين مقطع تابستان 1390 بود. دكتر علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران در روز سه شنبه 21 تير 1390 (12 ژوئيه 2011) به وين سفر و با يوكيا آمانو مدير كل آژانس ملاقات كرد. ايران در اين ديدار پيشنهاد كرد اگر آژانس اجراي مداليته اوت 2007 را كامل اعلام كند آنگاه وارد مذاكره براي تدوين مداليته جديدي در مورد مطالعات ادعايي خواهد شد. اما آمانو گفت او اين كار را نخواهد كرد.
و سومين مقطع مربوط به كمتر از يك ماه پيش است. ايران در نامه اي به تاريخ 30 اكتبر 2011 (8 آبان 1390) آمادگي خود را براي پاسخگويي به هر گونه سوال و ابهام رسما به آمانو اعلام كرد اما گزارش هاي موجود نشان مي دهد آمانو در اقدامي عجيب و كاملا مخالف با وظايف اساسنامه اي اش از پاسخ مثبت به نامه ايران خودداري كرده و سفر برنامه ريزي شده هرمن ناكارتس معاون امور پادمان خود به ايران را كه بنا بود همان ايام انجام شود لغو نمود.
كارشناسان عقيده دارند مجموعه اين موارد مستقيما مربوط به فشارهاي آمريكا به آژانس است. آمريكايي ها نگران هستند كه ورود به مذاكراتي صريح و شفاف درباره اتهامات عليه ايران دست آنها را رو كند و آژانس و ديگر كشورها را به رويارويي با آنها بكشاند.

 



اينديپندنت: ديپلماسي ، تنها راه مواجهه با ايران است

اينديپندنت در مقاله اي از ديپلماسي به عنوان تنها راه مقابله با ايران نام برد و تصريح كرد حمله به تأسيسات هسته اي ايران پيامدهاي فاجعه باري خواهد داشت.
روزنامه اينديپندنت نوشت: گزارش اخير آژانس در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران سبب شد تا كشورهاي مدعي انحراف برنامه هسته اي اين كشور بيش از پيش نسبت به ادعاي خود پاي فشارند و فشارها بر ايران را به شدت افزايش دهند. گرچه در اين گزارش به صراحت از اقدام ايران به توليد سلاح يا قريب الوقوع بودن آن سخني به ميان نيامده، اما مواردي چون شبيه سازي هاي رايانه اي و مدل سازي ذكر شده است.
با وجود گزارش چهار سال قبل سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا مبني بر اينكه ايران فعاليت هاي ادعايي مرتبط با توليد سلاح هسته اي را از سال 2003 متوقف كرده است، اما آژانس بار ديگر اين ادعا را مطرح ساخته كه اين كشور بطور مخفيانه به اين فعاليت ها ادامه مي دهد.
بنابراين گزارش، مجموع اين ادعاها و گزارش ها باعث شد تا كشورهاي غربي، وجود يك ايران هسته اي را غير قابل تحمل خوانده و اعلام كنند براي متوقف كردن ايران از دستيابي به سلاح هسته اي، تمام گزينه ها - از جمله حمله نظامي - در دستور كار قرار دارد.
در همين راستا موج تحريم ها عليه ايران آغاز و همواره بر شدت آن افزوده شد. اما تجربه ثابت كرده است كه تحريم هاي عادي نمي تواند اراده يك كشور را متزلزل كند. بنابراين تحريم هاي به اصطلاح كشنده از جمله تحريم صادرات انرژي ايران در دستور كار قرار گرفت. اما حق وتوي چين و روسيه سبب عدم اجماع و اجرايي شدن اين طرح شد.
در همين حال، فشارها بر باراك اوباما افزايش يافت تا اقدامي مؤثر در اين زمينه انجام دهد. اين فشارها با افشاي طرح ترور سفير عربستان در آمريكا شدت گرفت. سناريويي كه رسانه هاي داخلي آمريكا نيز دروغين بودن آن را تأييد كرده اند.
بعد ديگر اين قضيه، اسرائيل است. با نزديك شدن انتخابات رياست جمهوري آمريكا، نرمش اوباما در برابر ايران از سوي لابي اسرائيل قابل تحمل نبوده و در اين صورت وي رأي يهوديان آمريكا را از دست خواهد داد.
از سوي ديگر، ايران هسته اي تهديدي براي آمريكا به شمار نمي رود. بلكه تهديد اصلي متوجه اسرائيل و همسايگان ايران خواهد بود. اينديپندنت همچنين مدعي شده است كه هسته اي شدن ايران مي تواند مسابقه تسليحات هسته اي با حضور عربستان را در خاورميانه كليد بزند.
ايران نيز همواره اين ادعاها را رد كرده و رسما اعلام كرده است كه قصد و نيازي به سلاح هسته اي ندارد.
با تمام اين تفاسير، لزوم برخورد سخت با ايران براي كشورهاي غربي و اسرائيل شايد ضروري به نظر برسد، اما حمله به اين كشور و هدف قرار دادن تأسيسات هسته اي آن نيز پيامد هاي فاجعه باري خواهد داشت.
در هفته جاري هياهوي حمله قريب الوقوع پيش دستانه اسرائيل به تأسيسات هسته اي ايران، مانند آنچه در سال 1981 عليه عراق و سال 2007 عليه سوريه انجام شد، رسانه هاي دنيا را پر كرده است. اما چنين حمله اي تمام منطقه خاورميانه را متشنج و درگير جنگ خواهد كرد. در شرايطي كه اقتصاد جهاني با بحران هاي كنوني به مرز انفجار رسيده است، اقدام احتمالي ايران در بستن تنگه هرمز كه 40 درصد صادرات نفتي جهان از آن مي گذرد، اوضاع وخيمي را براي كل دنيا رقم خواهد زد.
علاوه بر اين، ايران پيش بيني چنين حمله اي را كرده و تأسيسات هسته اي اين كشور به سيستم هاي دفاعي خوبي مجهز شده اند. بنابراين حتي موفقيت چنين حمله غافلگير كننده اي نيز معلوم نيست. تنها راه توقف حتمي برنامه ايران حمله آمريكا و متحدانش به ايران و اشغال اين كشور مي باشد كه هيچ يك از كشورهاي مذكور براي چنين اقدامي پيش قدم نخواهند شد.
تنها يك راه براي برخورد با ايران باقي مي ماند. راهي كه پيش از اين در مورد برزيل، آرژانتين و آفريقاي جنوبي مورد آزمايش قرار گرفته و نتيجه بخش بوده است. اينديپندنت پيشنهاد داده است كه بايد از اختلافات موجود و فاصله گرفتن گروه هاي داخلي ايران از يكديگر استفاده كرد. اما اين استفاده به معناي فرو ريختن بمب نيست، بلكه به معناي بكارگيري ديپلماسي است.

 



خواهرزاده امام موسي صدر:
رهبران كنوني ليبي با پيگيري وضعيت امام موسي صدر گذشته خود را جبران كنند

خواهرزاده امام موسي صدر گفت: امروز فرصتي است كه مقامات فعلي انقلاب ليبي با پيگيري وضعيت امام صدر مي توانند حسن نيت خود را نشان دهند و گذشته خود را جبران كنند.
«مهدي فيروزان» در گفت وگو با فارس، درخصوص سفر وزير خارجه كشورمان به همراه برخي نمايندگان مجلس به ليبي و تاثير اين سفر بر پيگيري وضعيت امام صدر گفت: معتقدم كه هيئت ايراني به سرپرستي صالحي براي تبريك پيروزي انقلاب مردم ليبي به اين كشور سفر كرده بود و خود هيئت هم مي دانست كه در وضعيت كنوني، مشكلات عديده موجود و تحولات پي در پي و سريعي كه اين كشور دارد، نمي تواند به يك بحث جدي و راهگشا براي نجات امام صدر برسد.
وي درخصوص اظهارات مقامات لبناني از جمله وزير خارجه اين كشور در مورد پيگيري جدي وضعيت امام صدر و تشكيل كميته ويژه در اين خصوص گفت: هيئت وزارت خارجه لبنان كه با تصميم دولت اين كشور عازم ليبي شد، توانست به توافقات عملي برسد و در بخشي از مذاكرات خود با مقامات ليبيايي اطلاعات و اسنادي را در اختيار آنها قرار داد كه بر حيات امام تاكيد كرده و آنها را متقاعد كرد كه در زمان كنوني بايد به سرعت در جستجوي امام باشند.
فيروزان افزود: مقامات ليبيايي در ديدار با هيئت لبناني به اين جمع بندي رسيدند كه مي توانند درباره 33 سال زنداني بودن امام فعاليت هايي داشته و جستجوهايي را در اين زمينه داشته باشند كه از جمله آنها گفت وگو با زندانيان طولاني مدت در ليبي و زندانبانان حكومت قذافي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص رهبران كنوني ليبي كه غالب آنها وزرا و ماموران سابق قذافي بودند و احتمال تاثير اين مطلب بر وضعيت امام موسي صدر اظهار داشت: مشخصه بهار عربي كه اين روزها مطرح شده انقلاب هاي بدون رهبر است كه طي آن قدرت حاكمه حذف شده اما بدنه حكومت باقي مي ماند.
خواهرزاده امام موسي صدر ادامه داد: در ليبي نيز چنين اتفاقي رخ داده و من اميدوارم آقايان عبدالجليل، بلحاج و ساير مقامات ليبيايي فرصتي را يافته باشند كه ديگر از سايه رعب آميز قذافي نترسند و به حقيقت كمك كنند؛ نه تنها در پرونده امام صدر بلكه در كليه مواردي كه به شئونات و سرنوشت مردم ليبي مربوط مي شود.

 



موضع مشترك روسيه، چين و برزيل: با تشديد تنش ها عليه ايران مخالفيم

سرويس سياسي-
در پي گزارش خصمانه و دروغين آمانو درباره كشورمان و طرح سناريوها و شائبه هاي مختلف براي افزايش فشارها به ايران، چين، روسيه و برزيل با اتخاذ مواضع جداگانه تاكيد كردند كه مخالف تشديد تنش ها بر ضد ايران هستند.
در همين زمينه، وزارت امور خارجه چين اعلام كرد: تحريم هاي شديدتر سازمان ملل عليه ايران نمي تواند تنش ها درباره برنامه هسته اي ايران را به طور اساسي حل كند.
هونگ لي- سخنگوي وزارت امور خارجه چين- روز جمعه در كنفرانس خبري در جمع خبرنگاران اگرچه احتمال اقدامات جديد را با صراحت منتفي ندانست اما تاكيد كرد كه چين همچنان معتقد است كه تبادل نظر صريح به جاي اعمال زور بهترين روش براي متقاعد كردن ايران به همكاري با بازرسان هسته اي سازمان ملل است.
به گزارش آسوشيتدپرس، هونگ گفت: گفت وگو و همكاري موثرترين روش براي حل مسئله هسته اي ايران است، تحريم ها و فشار نمي تواند به طور اختصاصي اين مسئله را حل كند.
هونگ علاوه بر آن از تعاملات اقتصادي گسترده چين با ايران دفاع كرد و گفت كه اين روابط تجاري كاملا طبيعي و شفاف هستند و به كشورهاي ديگر آسيبي نمي رسانند و هيچ يك از تحريم هاي فعلي را نقض نمي كنند.
همچنين، روسيه بر تداوم مذاكرات با تهران تاكيد كرده است.
«كنستانتين كاساچف» با متناقض خواندن گزارش آژانس و هشدار نسبت به تبعات هرگونه اقدام نظامي بر ضد ايران اعلام كرد مسكو خواهان ادامه مذاكرات با تهران است.
به گزارش پرس تي وي، اين مقام ارشد دوماي روسيه با هشدار نسبت به هرگونه حمله نظامي به ايران اظهار داشت؛ مسكو تمام توان خود را به كار خواهد گرفت تا احساسات برانگيخته شده بعد از گزارش آژانس را كنترل كرده و گفت وگوهاي سياسي و كارشناسي بر سر موضوع هسته اي ايران را احيا كند.
كاساچف همچنين گزارش اخير آژانس در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران را متناقض دانست.
وي در واكنش به اين گزارش افزود: «اين كه ما تنها با استناد به اين گزارش بگوييم ايران قوانين آژانس را رعايت نكرده و مستحق تحريم و حمله نظامي است، اظهارنظري بسيار ناپخته و نادرست است.»
از سوي ديگر، برزيل نيز با هرگونه اقدام قهرآميز عليه ايران در خارج از چارچوب سازمان ملل مخالفت كرد و خواستار ديپلماسي درباره برنامه هسته اي كشورمان شد.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه آنتونيو پاتريوتا- وزير امور خارجه برزيل- روز جمعه در كنفرانس خبري اظهار كرد: اقدامات قهري مي تواند در شوراي امنيت سازمان ملل به بحث گذاشته شود اما ما بررسي اين گونه اقدامات در خارج از چارچوب بين المللي را غيرقابل تصور مي دانيم.
او تاكيد كرد كه برزيل در صدد «ارتقاي اعتماد و كاهش تنش» است.
اين مقام برزيلي افزود: ما معتقديم كه گفت وگو و ديپلماسي مي تواند به اعتمادسازي و حصول پيشرفت كمك كند.

 



سفير ايران در رم: تهديد و هياهو موجب عقب نشيني ايران از حق هسته اي اش نخواهد شد

سفير كشورمان در ايتاليا تأكيد كرد كه به رغم فشارها، تهديدات، تحريم ها و هياهوهاي سياسي و رسانه اي غرب، جمهوري اسلامي ايران ذره اي از حق هسته اي خود كوتاه نخواهد آمد.
«سيد محمد علي حسيني» در گفت وگو با خبرگزاري رسمي ايتاليا (آنسا) در اين باره گفت: جمهوري اسلامي ايران در بيان مواضع خود كاملا صريح و روشن سخن مي گويد و در بيان اين مواضع از هيچ قدرتي نهراسيده و نمي هراسد تا بخواهد مطلبي را پنهان كند و لذا همواره با صراحت و قاطعيت اعلام كرده كه ملت ايران تلاش براي دستيابي به هرگونه سلاح هسته اي را غيرانساني و غيراخلاقي و در تعارض با تمدن و فرهنگ چند هزار ساله ايراني و اسلامي خود مي داند و البته دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي را حق طبيعي و مشروع خود دانسته و به رغم فشارها، تهديدات و تحريم ها و هياهوي سياسي و رسانه اي، ذره اي از اين حق كوتاه نخواهد آمد و همچون گذشته در چارچوب اساسنامه آژانس و معاهده NPT با صلابت و اقتدار اين مسير را تا پايان طي خواهد كرد.
وي درباره پاسخ ايران به تحريم هاي احتمالي جديد نيز گفت: ملت ايران در طول 32 سال گذشته و بلافاصله پس از سرنگون ساختن رژيم مستبد سلطنتي و ديكتاتوري پهلوي وابسته به آمريكا و استقرار نظام دلخواه خود، مورد كينه توزي و انتقام جويي آمريكا قرار گرفته. آمريكا تنها چند ماه پس از پيروزي ملت ايران اولين تحريم ضد ايراني خود را در تاريخ 14 نوامبر 1979 عليه آنان اعمال كرد. ما با استفاده از تجربيات سه دهه اخير توانسته ايم موضوع تحريم را به فرصتي حياتي براي پيشرفت و خودكفايي خويش مبدل سازيم. معتقديم اكنون كشورهايي كه سخن از تحريم عليه ملت ايران مي گويند بهتر است نگران مقام و جايگاه نابسامان باشند.
حسيني همچنين در خصوص تهديدات اخير سران تل آويو عليه ايران نيز يادآور شد: رژيم صهيونيستي امروز ضعيف تر از هر روز ديگر است. حاميان اين رژيم نيز وضعيت بهتري ندارند و در باتلاق هاي متعدد داخلي، منطقه اي و بين المللي سياسي، اجتماعي و اقتصادي گرفتارند و با توجه به ناكامي هاي يك دهه گذشته در لبنان، فلسطين، عراق و افغانستان بعيد است جرأت و جسارت ورود به گردابي بس عظيم تر و عميق تر داشته باشند. از اين رو اقدام رژيم صهيونيستي در اين خصوص به مانند ديوانه اي خواهد بود كه تنها راه نجات از جنون را خودكشي مي داند. هرگونه تحركي عليه جمهوري اسلامي ايران علاوه بر آنكه با پاسخ قاطع، سريع و كوبنده مواجه خواهد شد، از يك سو فروپاشي رژيم اشغالگر را تسريع مي كند و از سوي ديگر نهضت بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه را به سرعت به اوج رشد و بالندگي خود خواهد رساند و در نتيجه قيام هاي ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت.

 



گلف نيوز: گزارش اخير آژانس فاقد شواهد محكم است

يك روزنامه انگليسي زبان درباره گزارش اخير آمانو نوشت: گزارش مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران فاقد شواهد محكم است.
به گزارش ايرنا، روزنامه گلف نيوز در اين باره نوشت: واقعيت اين است كه در گزارش آژانس اين نكته روشن نشده كه ايران دقيقا چه كاري براي توسعه تسليحات هسته اي انجام داده است.
براساس اين گزارش، آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش مذكور به صورتي بسيار كلي نگراني خود را از بابت احتمال وجود فعاليت هاي هسته اي افشا نشده مربوط به سازمانهاي نظامي از جمله فعاليت هاي مربوط به توليد كلاهك هسته اي موشكي در ايران ابراز مي كند، ولي چگونگي اين تحقيقات براي رسيدن به بمب هسته اي را بيان نكرده است.
گلف نيوز افزود: آژانس از زباني بسيار كلي در اين گزارش استفاده كرده و به اسامي مكان، زمان، تسليحات، اندازه بمب و ديگر مشخصات مشابه اشاره اي نكرده و هيچ اظهار نظر مشخصي نيز دال بر اينكه ايران در حال ساخت سلاح هسته اي باشد، در اين گزارش موجود نيست.
پيوست 14صفحه اي كه گفته مي شود حاوي شواهد و مدارك جديد بسياري از برنامه هسته اي ايران است نيز ضميمه اين گزارش شده، اما اين اطلاعات جديد تنها براساس هزار صفحه اطلاعاتي كه آمريكا در سال 2005 از لپ تاپ خارج شده از ايران بدست آورده، ارائه شده است.
در پايان اين گزارش آمده است: با اينكه آژانس ادعا مي كند اطلاعات و داده هاي مذكور به تاييد منابع اطلاعاتي 10 كشور عضو آژانس رسيده، اما اين دست از اطلاعات قديمي نمي تواند دقيق باشد. بنابر اين ديده بان اتمي سازمان ملل هنوز راه درازي در پيش دارد تا بتواند دنيا را متقاعد كند كه گزارش هايش در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران از اعتبار لازم برخوردار است و در مورد مساله اي با اين جديت حتي به تحقيق و شواهد مضاعف براي اثبات آن نياز دارد.

 



با اشاره به گزارش مغرضانه آمانو
دفتر تحكيم وحدت : مسئولان خروج ايران از آژانس را مورد مطالعه قرار دهند

دفتر تحكيم با صدور بيانيه اي با اشاره به گزارش مغرضانه آمانو خواستار اين شد تا مسئولان خروج ايران از آژانس را مورد مطالعه قرار دهند.
اين تشكل دانشجويي در بيانيه خود تصريح كرده است: انتشار گزارش آقاي يوكيا آمانو مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي، گزارشي دروغين و غيرمسئولانه و در فضايي كاملاً تحت تأثير قدرت هاي جهاني براي تكميل صحنه سازي هاي نظام سلطه جهاني عليه جمهوري اسلامي ايران است.
اين گزارش حاكي از استيصال غرب در مقابل جمهوري اسلامي ايران است كه با دست پاچگي سعي بر انحراف افكار عمومي دارد.
اين بيانيه افزوده است: اما بايد گفت كه ديگر جهان بيدار شده است و فريب اين دروغ پردازي ها را نمي خورد و مي داند اين گونه رفتارها مبتني بر سياست هاي دروغين و خصمانه آمريكا، صهيونيست و ايادي آن هاست.
در اين بيانيه تصريح شده است: عدم بي طرفي و حق گويي آژانس بين المللي اين سؤال را در ذهن متبادر مي سازد كه چرا همچنان بايد عضو چنين نهاد سرسپرده آمريكا باشيم؟ آيا حضور ما در چنين نهادي تنها باعث نمي شود كه سرعت ما در استفاده و بهره برداري از دستاوردهاي مختلف انرژي هسته اي كم شود؟
دفتر تحكيم در اين بيانيه تأكيد كرده است: اعضاي دفتر تحكيم از مسئولان مربوطه مي خواهد به جاي قرار گرفتن در موضع ضعف و رفع اتهام كردن خود از ياوه گويي هاي آژانس، يكبار به صورت جدي خروج ايران از آژانس بين المللي انرژي هسته اي را مورد مطالعه قرار دهند و آن را بخشي از راهبرد خود براي حركت به سمت هسته اي شدن بدانند.

 



پس فردا انجام مي شود حلقه انساني دانشجويان در اطراف تاسيسات هسته اي اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
روز سه شنبه همزمان با عيد غدير خم، كميته دفاع از استقلال ملي در حمايت از دستاوردهاي هسته اي در اطراف يوسي اف اصفهان حلقه انساني تشكيل مي دهند.
اين كميته متشكل از دانشجويان تشكل هاي مختلف و آزاد مردمي قصد دارند در اولين گام در راستاي دفاع از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي در اطراف UCF اصفهان زنجيره انساني تشكيل دهند و حمايت همه جانبه خود را ابراز دارند.
اين حركت مردمي در پي گزارش چند روز پيش آژانس انرژي اتمي مبني بر دروغ پردازي پيرامون تاسيسات هسته اي ايران صورت مي گيرد.

 



پيكر 3 شهيد سامرا در رشت تشييع شد

سرويس شهرستان ها -
پيكر 3 شهيد حادثه تروريستي سامرا با حضور پر شور مردم شهيد پرور گيلان در رشت تشييع شد.
به گزارش خبرنگار ما، پيكر 3 نفر از زائران سيدالشهدا (ع) كه در حادثه تروريستي سامرا به شهادت رسيدند با حضور پرشور مردم شهيد پرور و ولايت مدار گيلان، خانواده معظم شهدا و مسئولان از مقابل سپاه ناحيه رشت تا ميدان فرهنگ تشييع و بعد از اقامه نماز براي خاكسپاري به زادگاهشان انتقال يافتند.
فرمانده سپاه قدس گيلان در حاشيه اين مراسم گفت : حضور قدرت هاي استكباري عامل حوادث تروريستي در عراق است.
سرتيپ هامون محمدي با اشاره به اينكه دشمنان به دنبال زير سوال بردن حكومت اسلامي در عراق هستند، تصريح كرد: ايجاد ناامني همزمان با خروج نظاميان آمريكايي در عراق از اهداف دشمنان تروريست است.
در حادثه تروريستي سامرا از كاروان اعزامي گيلان 3 نفر شهيد و 7 نفر مجروح شدند. كه شهداي اين كاروان عبارتند از : هدايت دريشوند فرمانده سپاه رودبار، سيد محمدعلي فلاح عباسي بسيجي 13 ساله اهل رشت و فرزند سرهنگ پاسدار سيد يوسف فلاح عباسي و خانم زهرا دقيقي همسر جانباز 70 درصد محمد حسن حسن زاده اهل فومن مي باشد.
گفتني است ؛ شهدا بعد از انتقال به زادگاهشان شهرستان هاي رودبار، فومن و لنگرود، تشييع و به خاك سپرده مي شوند.

 



اساتيد دانشگاه هاي تهران : جنبش وال استريت محدود به مرزهاي آمريكا و اروپا نيست

اساتيد دانشگاه هاي تهران با صدور بيانيه اي خاطرنشان كردند: حقيقت انكارناشدني آن است كه جنبش وال استريت محدود به مرزهاي آمريكا نيست، بلكه اين جنبش كاپيتاليسم ستيز در شرق تا غرب عالم فراگير شده است.
جمعي از اساتيد دانشگاه هاي تهران با صدور بيانيه اي از قيام وال استريت در كشورهاي اروپايي و آمريكا حمايت كردند.
متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:
آيا تاكنون از نظريه پايان تاريخ يا پايان دوران چيزي شنيده ايد؟ اين گزاره مشهوري است كه حاميان نظام سرمايه داري به بانگ بلند بر سر همه مخالفان خود فرياد مي زنند. ايشان معتقدند نظام سرمايه داري و انديشه متكي بر اقتصاد كاپيتاليستي آخرين مرحله از تكامل انديشه اقتصادي بشري است. اما آيا چنين است؟ به راستي انسان و تمدن انساني با آن همه توانايي و ظرفيت پاياني چنين بايد داشته باشد؟
حياتي پر از محنت و رنج؛ رنجي كه با حاكم شدن نظام سرمايه داري بر جهان امروز، عالم گير شده است. چه كسي مي تواند تاريكي و سياهي زندگي مردم در جهان امروز را انكار نمايد. گرسنگي و فقر ديگر فقط در آفريقاي محروم منحصر نيست بلكه در تمام جهان فراگير شده است. چه كسي باور مي كرد كه نه تنها اميدهاي ديروز براي رفع فقر و گرسنگي آفريقا از طريق نهادهاي بين المللي مولود نظام سرمايه داري روزي اين چنين نقش بر آب شود بلكه فقر به قلب نظام سرمايه داري در اروپا و آمريكا كشيده شود. آري اين يك فاجعه است.
امروز نه فقط شما كه همه آزادي خواهان جهان به ستوه آمده اند و دردمندانه بر خرد شدن استخوان هاي بشريت در زير چرخ هاي تمدن سرمايه داران فرياد سر مي دهند اما ظاهراً هنوز هم، هستند عده اي قليل كه آفتاب برآمده در ميانه آسمان را انكار مي كنند و به اميد تاريكي نظام سرمايه داري، وقيحانه به عشرت و شاد خواري مشغولند. اينان همان يك درصد مشهور، همان سرمايه داران و سياست مداران سرمايه پرستي كه برده داران عصر جديد هستند. هماناني كه ما و شما را از حقوق انساني مان محروم نموده اند تا ثروت بيشتري را براي خود جمع آوري نمايند. خداي ايشان ثروت است و قدرت و ارزشي جز سود در روابط انساني نمي شناسند.
اين يك درصد همان جهان خواراني هستند كه به آتش كشيدن خانه و كاشانه مردم جهان را براي خود افتخار مي دانند. حقيقت آن است براي ايشان جان جوانان آمريكايي و مرگ آنها يا ماليات هايي كه صرف جنگ مي شود مهم نيست كما اينكه آوار گي و بي پناهي مردم ويتنام، عراق و افغانستان اهميت ندارد.
آنچه مهم است فراهم نمودن غائله اي است تا در آن جنگ افزارهاي توليد شده بر سر انسان هاي بي دفاع ريخته شود و از اين طريق امكان توليد بيشتر جنگ افزار و به تبع آن سودآوري بيشتر سرمايه داران كارخانه هاي توليد جنگ افزارهاي مذكور را فراهم آورند.
اينان همان حيواناتي هستند كه -به زبان ژرژ اورول- با ديگران برابرترند. شايد اگر جيمز بديسون يك بار ديگر فرصت حيات مي يافت به جاي پرداختن به استبداد سياسي و راهكارهاي نفي آن، مبارزه با استبداد اقتصادي را وجهه همت خويش قرار مي داد. همچنان كه به حق اگر هنري ديويد ثرو بار ديگر به جهان باز گردد مبارزه با برده داري نوين سرمايه داران را براي خود افتخار مي شمرد.
اي شهروندان معترض بدانيد كه شما فقط براي اعتراض به ظلم به خود فرياد نمي زنيد بلكه شما نمايندگان قربانيان نظام سرمايه داري در جهان هستيد. حقيقت انكار ناشدني آن است كه جنبش شما محدود به مرزهايتان نيست بلكه اين جنبش كاپيتاليسم ستيز در شرق تا غرب عالم فراگير شده است و چه بي شرمند، آن بي خرداني كه همچنان حامي سرمايه داري هستند. آنان جيره خواران سرمايه پرستان هستند كه ثروت عقلشان را زايل نموده است و در كمال بي انصافي و بي اخلاقي شما را جمعي اوباش معرفي مي نمايند. اي معترضان نظام سرمايه داري از سركوب و برخورد زورمداران نهراسيد شما مبارزان با برده داري نوين هستيد و امروز فرعونيان حقيقي جهان سرمايه داران و لابي هاي سرمايه محور هستند كه به مثابه فرعون مردم جهان را به بند كشيده اند. بدانيد ايستادگي بر نفي نظام سرمايه داري در تاريخ بشريت ماندگار خواهد شد و شما پيشگامان آن خواهيد ماند كه رهايي از استبداد و خودكامگي سرمايه داران ديري نخواهد پاييد.

 



نقدي: بسيج سازندگي خلأ جهادسازندگي را پر كرده است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين خواستار ارتباط نزديك دانشگاه هاي كشور به عنوان پيش قراولان اردوهاي جهادي و سازندگي با مساجد كه در ابتداي راه هستند، شد.
سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در مراسم شكوه هجرت در جمع مسئولان گروه هاي جهادي دانشگاه هاي تهران بزرگ، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره بسيج سازندگي گفت: رهبر معظم انقلاب جهادگران بسيجي را آيه هاي مجسم قرآن دانستند كه بزرگترين مدال افتخار براي بسيج سازندگي محسوب مي شود.
وي با انتقاد شديد از نحوه برخورد دولت هاي قبلي در عرصه جهاد سازندگي، اظهار داشت: دولت هاي قبلي قدر جهادسازندگي و روحيه جهادي را ندانستند و نمك نشناسي كردند و در نهايت با محصور كردن جهادسازندگي ارتباط آن را با مردم قطع كردند، ولي امروز بسيج سازندگي خلأ جهادسازندگي را پر كرده است.
نقدي با تأكيد بر لزوم فرهنگ سازي و اطلاع رساني فعاليت هاي گروه هاي جهادي خاطرنشان كرد: جهادگران به دليل برخورداري از اخلاص و نيت الهي معمولاً تمايلي براي انعكاس خدماتشان ندارند، اما بايد توجه داشت كه هدف از اطلاع رساني، فرهنگ سازي براي گسترش روحيه جهادي در جامعه است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: گروه هاي جهادي علاوه بر كيفيت بايد به كميت نيز بها دهند و به بهانه تفاوت در كيفيت، نبايد راه را براي ورود ساير دانشجويان به عرصه سازندگي و خدمت رساني بست.
وي همچنين با تأكيد بر لزوم تمركز گروه هاي جهادي بر يك منطقه تا رفع كامل محروميت ها گفت: هر دانشگاه كشور بايد متولي محروميت زدايي از يك منطقه شود و خدمات به محرومين نبايد جنبه مقطعي و ناپايدار پيدا كند. در اين زمينه بهترين كار، تدوين چشم انداز پيشرفت و تعالي براي روستاهاي مورد هجرت است و گروه هاي جهادي بدين وسيله مي توانند با برنامه ريزي دقيق بهترين خدمات را به مردم ارائه دهند.
نقدي با درخواست از دولت براي توجه بيشتر به بسيج سازندگي اظهار كرد: سال گذشته با افزايش صد درصدي بودجه بسيج سازندگي، حضور جوانان رشدي 75 داشت و تا امروز نزديك به يك ميليون دانشجو، طلبه و دانش آموز در سازندگي كشور سهيم بوده اند.
وي با اشاره به محدوديت هاي دولت در تصويب بودجه، خطاب به مسئولان گروه هاي جهادي تاكيد كرد: بايد همانطور كه در دفاع مقدس از ظرفيت و ميل شديد مردم به خدمت رساني استفاده شد، امروز نيز براي جبران محدوديت هاي مالي از مردم و به خصوص اصناف براي محروميت زدايي كمك گرفت.
وي درباره توانايي هاي بسيج سازندگي نيز اظهار كرد: بسيج سازندگي هر پروژه اي به جز پروژه هاي عظيمي چون پالايشگاه، سد، نيروگاه و... را مي تواند به بهترين نحو اجرا كند. امروز يك درصد از بودجه عمراني استان ها به فعاليت هاي سازندگي بسيج اختصاص يافته كه تا 5 درصد قابل افزايش است.

 



سفير آمريكا در منامه: دليلي براي اثبات دخالت ايران در بحرين وجود ندارد

سفير آمريكا در بحرين اذعان كرد كه جمهوري اسلامي ايران هيچ دخالتي در تحريك مردم بحرين به قيام عليه حكومتشان ندارد.
«توماس كراجسكي» در سخناني در كنگره آمريكا برخلاف تبليغات كشورهاي غربي و برخي كشورهاي منطقه مانند عربستان و بحرين، تأكيد كرد كه ايران در انقلاب مردم بحرين دخالت نكرده است. به گزارش خبرگزاري «شيعه»، سفير آمريكا در بحرين تأكيد كرد كه تحرك مردمي كاملاً از جانب مردم بحرين و كساني آغاز شد كه خواستند حق خود را در تجمع و آزادي بيان نشان بدهند.
اين مقام آمريكايي كه پيش از اين سفير آمريكا در صنعا (پايتخت يمن) نيز بوده است، اذعان كرد كه هيچ دليل و نشانه اي وجود ندارد كه نشان بدهد اين انقلاب به تحريك ايران آغاز شده باشد. بحرين از ماه فوريه گذشته شاهد انقلاب مردمي است اما خاندان آل خليفه با كمك گرفتن از آل سعود و خاندان حاكم بر امارات اجازه داد تا نيروهاي نظامي عربستان و امارات وارد بحرين شوند و مردم را بشدت سركوب كنند. تاكنون بيش از 30 نفر در بحرين كشته شده اند و صدها نفر نيز مجروح و بازداشت و در دادگاه هاي نظامي محاكمه شده اند.

 



رئيس مركز آمار ايران: تمركز بر موضوع اشتغال از ويژگي هاي سرشماري امسال است

رئيس مركز آمار ايران تمركز بر موضوع اشتغال و بيكاري را يكي از ويژگي هاي ممتاز سرشماري سال 90 دانست.
به گزارش ايرنا، عادل آذر جمعه شب در بازديد از ستاد سرشماري گيلان افزود: در اين سرشماري بحث اشتغال و بيكاري را از سطح كلي نرخ بيكاري و جمعيت فعال به سوي تناسب مقطع تحصيلي و رشته تحصيلي سوق داده ايم.
وي گفت: در برنامه سرشماري امسال در بحث سلامت نيز كارهاي خوبي انجام شده است تا برنامه ريزي ها براي ارتقاي اين شاخص مهم در كشور تدوين شود.
عادل آذر فقرزدايي و مديريت بر اين بخش به ويژه در روستاها را يكي از ويژگي هاي برنامه سرشماري سال 90 عنوان و اظهار كرد: در اين بخش تمامي امكانات و كمبودهاي روستاها با توجه به داده ها مشخص شده و براي خدمات رساني بهتر و بالا بردن سطح خدمت رساني به روستاها و ارتقاي آن تا سطح استاندارد خدمات رساني شهرها برنامه ريزي مي شود.
وي زمان استخراج داده هاي آماري را از 25 آبان ماه به صورت متمركز در تهران ذكر و تصريح كرد: نيمه نخست آذرماه نيز برخي از اطلاعات كلي انتشار مي يابد و در بهار سال آينده نتايج به صورت كامل منتشر مي شود.
رئيس مركز آمار ايران با تاكيد بر اين كه سرشماري سال 90 هيچ ارتباطي با قانون هدفمندي يارانه ها ندارد،گفت: اين آخرين سرشماري كشور به روش سنتي و دستي است و مركز آمار ايران در نظر دارد سيستم آمار و اطلاعات ملي را طراحي و تا سال 91 در سراسر كشور راه اندازي كند.
وي گفت: سرشماري كشاورزي سال 1392 و همچنين سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95 به صورت الكترونيكي انجام مي شود.

 



صادرات كالا به عراق از مرز مهران از سر گرفته شد

مدير بازارچه مرزي مهران از سرگيري كار صادرات كالا در اين مرز به كشور عراق خبر داد.
فعاليت صادراتي در بازارچه مرزي مهران هفته گذشته به سبب برگزاري جشن هاي عيد سعيد قربان در عراق تعطيل شده بود.
«طالب جاسمي» شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: صادرات كالا از بازارچه مرزي مهران به عراق همچون روال گذشته از سر گرفته شده است. وي ادامه داد: اكنون هيچ گونه محدوديتي براي صادرات كالاهاي مجاز در مرز مهران به كشور عراق وجود ندارد.
بازارچه مرزي مهران در دو حوزه صادارت كالا و اعزام زوار داخلي و خارجي به مكان هاي مقدسه و مذهبي عراق فعاليت دارد.

 



وزير نيرو: تعرفه هاي برق تغييري نكرده است

پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها كه شاهد تغيير در قيمت حامل هاي انرژي بوديم، تغيير جديدي در تعرفه هاي مصرف برق اعمال نشده است.
به گزارش ايرنا، وزير نيرو جمعه شب در حاشيه افتتاح 16 پروژه صنعت برق خوزستان در گفت وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: بخش خانگي مناطق گرمسيري از جمله خوزستان ارزانترين برق را هم اينك مصرف مي كند.
مجيد نامجو به نگراني شهروندان خوزستاني ازتعرفه بالاي برق مصرفي اشاره كرد و گفت: بايد اين نگراني مردم خوزستان از تعرفه ها توسط كارگروهي در اين وزارتخانه بررسي مجدد شود و در صورتي كه تعرفه ها نيازمند اصلاح بود، پيشنهادهايي به ستاد هدفمندي يارانه ها و رئيس جمهوري ارائه خواهد شد.
نامجو همچنين به آبگيري مرحله نخست بزرگترين سد خاكي كشور (گتوند) اشاره كرد و افزود: سه ماه پيش با حضور رئيس جمهوري آبگيري اين سد انجام شد و مراحل بعدي آبگيري طبق برنامه زمان بندي شده پيش مي رود.
نامجو افزود: با اتمام عمليات پوششي سازند نمكي سد گتوند، مرحله دوم آبگيري شروع خواهد شد.
وي به مسئله انتقال آب بين حوضه اي در كشور به عنوان يك ضرورت اشاره كرد و گفت: در قوانين كشور، شوراي عالي آب كه پنج وزير و رئيس جمهوري در آن عضويت دارد، درباره مسئله آب تصميم گيري مي كنند و بدون مطالعه و كار كارشناسي هيچ كاري صورت نخواهد گرفت.
نامجو در سخنان خود به موضوع انتقال آب كارون به فلات مركزي ايران هم اشاره كرد و به نمايندگان مردم خوزستان اطمينان داد طرح انتقال آب از سرشاخه هاي كارون قطعا با نگاه كارشناسي انجام خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه انتقال آب كارون به مناطق مركزي ايران تنها براي مصارف آشاميدني و بخش صنعت خواهد بود، خاطرنشان كرد: در اجراي طرح انتقال آب كارون همه جوانب موضوع و آثار آن در مناطق بالادست و پايين دست بررسي خواهد شد.
وزير نيرو به اهميت و جايگاه خوزستان در صنعت آب و برق كشور اشاره كرد و گفت: تلاش مي كنيم استان خوزستان به جايگاه واقعي خود برسد و عقب ماندگي هاي ناشي از جنگ تحميلي و تبعات آن جبران شود.
وزير نيرو در سفر يك روزه به خوزستان علاوه بر افتتاح 16 پروژه برق رساني، كلنگ احداث نيروگاه يك هزار مگاواتي سيكل تركيبي بهبهان در جنوب شرق خوزستان را به زمين زد.

 



با معرفي نفرات برتر هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتركودك و نوجوان در همدان پايان يافت

همدان- خبرنگار كيهان:
هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، با معرفي برگزيدگان در بخش هاي مختلف به كار خود پايان داد.
در مراسم اختتاميه اين جشنواره حميد شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان براي 5 سال آينده به همدان واگذار شده و تفاهم نامه آن نيز بين وزارت ارشاد و استانداري به امضا رسيده است.
شهرام كرمي دبير هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، گفت: 30 گروه نمايشي از ايران و 4 كشور جهان در اين دوره از جشنواره شركت داشتند كه با 103 اجرا در سه بخش ايران، بين الملل و ويژه به رقابت پرداختند.
در اين مراسم برگزيدگان بخش هاي مختلف جشنواره مسابقه ايران شامل طراحي بروشور، موسيقي، طراحي صحنه و لباس، بازيگري مرد و زن، كارگرداني، نمايشنامه نويسي و بخش مسابقه بين الملل شامل طراحي صحنه، بازيگري زن و مرد، متن نمايش و كارگرداني و جايزه هيئت داوران كودك و نوجوان و منتخب تماشاگران و جوايز ويژه جشنواره معرفي شدند.
در پايان اين جشنواره جايزه منتخب تماشاگران به نمايش «بوعلي سينا» به نويسندگي و كارگرداني نوشين بيگلريان از همدان تعلق گرفت. نمايش اين همه غول با كارگرداني مجتبي مهدي از تهران و فاطيما پورقاسمي بازيگر خردسال نمايش بوعلي سينا از همدان نيز جايزه هيئت داوران كودك و نوجوان را كسب كرد.
همچنين جايزه ويژه حجاب و عفاف با عنوان «مرواريد» به گروه نمايش «ملاقات شنل قرمزي و گرگ بدجنس در ايستگاه اتوبوس» به كارگرداني حسين ابراهيمي از شهرستان فردوس خراسان جنوبي تعلق گرفت. جايزه ويژه شهيد آويني به فعال ترين رسانه ها در انتشار اخبار جشنواره شامل خبرگزاري هاي ايسنا، ايرنا، فارس، روزنامه هاي محلي همدان پيام و هگمتانه و روزنامه جمهوري اسلامي تعلق گرفت.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: ستيز آمريكا و غرب با ايران اسلامي نيمچه آبروي آنها را بر باد خواهد داد

مهديشهر - خبرنگار كيهان:
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ستيز آمريكا و كشورهاي غربي با جمهوري اسلامي ايران، آبروي باقيمانده آنها را بر باد خواهد داد.
علي لاريجاني در مراسم بزرگداشت 183 شهيد و 10 لاله گمنام شهرستان مهدي شهر با اعلام اين مطلب افزود: ملت ايران پاي مسئله هسته اي ايستاده است و كوتاه نخواهد آمد و هياهوي غرب نمي تواند تاثيري در تصميم مردم ايران بگذارد.
وي برخي اقدامات غرب را بازي گوشانه توصيف كرد و افزود: گاهي اين بازي گوشي ها سرشكستنكي دارد و بي پاسخ نمي ماند و آن ها بدانند كه گستاخي شان به ملت ايران با پاسخ روشني مواجه مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به گزارش اخير «آمانو» دبيركل آژانس انرژي هسته اي اشاره كرد و با بيان اين كه اين گزارش مرده متولد شده تاكيد كرده است: قبلا اين گزارش ها با تدبيري بزك مي شد تا نيات اين ها روشن نشود و بتوانند به مرور مسئله خودشان را جلو ببرند اما اين بار با موضوع هسته اي ايران بچه گانه برخورد كردند.
وي با اشاره به واكنش اوباما و ساركوزي در هفته گذشته و پيش از اعلام گزارش آژانس خاطرنشان كرد: آن ها قبل از اعلام رسمي گزارش از محتواي آن اعلام حمايت كردند و گفتند كه بايد با ايران برخورد جدي شود به نظر مي رسد اوباما سادگي كرد و اين موضوع را لو داد كه از قبل در اين باره ساخت و پاخت شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آمانو در گزارش خود داستان سرايي كرده و گزارش هايي درباره ابعاد نظامي هسته اي ايران داشته كه بر پايه دعاوي رژيم صهيونيستي است همچنان كه شاهد ابراز خوشحالي اسرائيلي ها از گزارش آژانس بوديم.
لاريجاني وجود روحيه جهاد و شهادت در ملت ايران را عامل ريشه بغض و عداوت آمريكا، رژيم صهيونيستي و ساير كشورهاي غربي با جمهوري اسلامي ايران دانست و يادآور شد: يكي ديگر از موارد عداوت غربي ها با ايران وجود ولايت فقيه و حضرت آيت الله خامنه اي هستند، و غربي ها اين روزها به ميدان آمدند و به صراحت براي تخريب ايشان برنامه توليد مي كنند و در اين راستا از يك مشت دلال كه اسم خود را روشنفكر مي گذارند استفاده مي كنند.
لاريجاني در پايان سمنان را يكي از قطب هاي صنعت در كشور خواند و گفت: اين استان ظرفيت هاي خوبي دارد كه بايد از آن ها استفاده كرد از جمله نيروي انساني تحصيل كرده اي دارد كه مي تواند با اشتغال در صنعت مشكلات زيادي را از كشور حل كند. مطمئنا در كنار كشاورزي و دامپروري كه در استان سمنان صورت مي گيرد صنعت شاخه خوبي براي جذب سرمايه در اين منطقه خواهد بود.

 



برگزاري جشن ولايت علي(ع) در 2هزار بقعه متبركه كشور

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: همزمان با روز عيد سعيد غدير جشن «ولايت علوي، اكمال دين نبوي» در دوهزار بقعه متبركه كشور برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «احمد شرفخاني» روز شنبه در حرم حضرت محمد هلال بن علي(ع) در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: افزايش آگاهي و بصيرت ديني و ولايي مردم و توسعه و ترويج فرهنگ علوي در سطح كشور از مهمترين اهداف برگزاري جشن «ولايت علوي، اكمال دين نبوي» در روز عيد غدير است. وي با اشاره به سنت حسنه ديدار با خانواده سادات در عيد غدير خاطرنشان كرد: حرم امامزادگان عظيم الشان در سراسر كشور بهترين مكان براي عرض ادب و ارادت و تبريك و تهنيت به خاندان پاك علوي در روز عيد غدير است.
وي آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علي بن ابيطالب(ع) را مهمترين پايگاه جشن «ولايت علوي، اكمال دين نبوي» در سطح كشور معرفي كرد و گفت: اين امامزاده عظيم الشان تنها فرزند بلافصل اميرالمومنين علي(ع) در كشور بوده و ارج و منزلت والايي نزد دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) دارد.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه تصريح كرد: ويژه برنامه هايي همچون حركت كاروان غدير، گلباران حرم مطهر فرزند اميرالمومنين حضرت محمد هلال(ع)، خطبه خواني غدير، مسابقه غدير و توزيع پلاكاردهايي با مضامين ولايي براي برگزاري هرچه باشكوهتر اين مراسم پيش بيني شده است.

 



فرماندار قصر شيرين: مقامات عراقي امنيت زوار ايراني را تامين كنند

فرماندار شهرستان قصر شيرين به دنبال انفجار بمب و شهادت سه زائر ايراني عتبات عاليات از مقامات عراقي خواست براي حفظ جان زائران ايراني تدابير امنيتي خاصي اتخاذ كنند.
حسين پروين روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به حادثه تروريستي انفجار بمب روز سه شنبه هفته گذشته در مسير بازگشت يكي از كاروان هاي زيارتي سازمان حج و زيارت استان گيلان، افزود: در اين حادثه سه زائر ايراني شهيد و هفت نفر ديگر نيز مجروح شدند كه پيكر شهداي اين حادثه از طريق مرز خسروي به كشور منتقل شد.
وي با بيان اينكه هم اكنون روزانه يك هزار و 500 زائر از مرز بين المللي خسروي در شهرستان قصرشيرين براي زيارت عتبات عاليات عراق به اين كشور سفر مي كنند، تاكيد كرد: تامين امنيت زائران عتبات ايراني بايد از سوي مقامات عراقي صورت گيرد تا از بروز اين گونه حوادث تروريستي به منظور حفظ جان زائران پيشگيري شود.
قصر شيرين در غرب استان كرمانشاه با 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق داراي دو مرز فعال خسروي و پرويزخان است كه مرز خسروي با داشتن بزرگترين پايانه زميني بين المللي خاورميانه ظرفيت جابجايي روزانه 10 هزار زائر و مسافر را دارد در حالي كه هم اكنون روزانه سه هزار زائر در اين پايانه جابجا مي شوند.

 



اخبار ادبي و هنري

يونسكو بهترين كتاب سال را انتخاب مي كند
سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي سازمان ملل متحد (يونسكو) به مناسبت نوزدهمين هفته كتاب 4 برنامه فرهنگي طراحي و اجرا مي كند.
به گزارش فارس، كميسيون ملي يونسكو آمادگي دارد تا از شاعران يا نويسندگان جواني كه درباره فرهنگ صلح، گفتگوي بين فرهنگي، محيط زيست، توسعه پايدار و مقدمات انساني تاليفاتي داشتند و دارند، به مناسبت هفته كتاب حمايت كند.اين كميسيون همچنين در حاشيه برگزاري هفته كتاب، همايشي را با عنوان «چرا كتاب نمي خوانيم؟» برگزار مي كند. نوزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «يادگار ماندگار» 22 تا 29 آبان ماه سال جاري در سراسر كشور برگزار مي شود.
منشور منويات مقام معظم رهبري درباره مداحي رونمايي مي شود
نشست خبري نهمين دوره از همايش تجليل از پير غلامان اباعبدالله الحسين(ع) كه امسال براي اولين بار به صورت بين المللي برگزار مي شود، ديروز با حضور «مهدي دهقان نيري» رئيس مركز نمايش هاي راديو و دبيركل اجلاس پيرغلامان، علي اكبر فاميل كريمي معاون سياسي امنيتي استانداري همدان و رئيس ستاد استاني برگزاري همايش و اهالي رسانه در ساختمان شهداي راديو برگزار شد.
رئيس مركز نمايش هاي راديو در ادامه توضيح داد: هدف اصلي از برگزاري اين همايش تبيين منويات مقام معظم رهبري در اين مراسم است. در حقيقت منشوري تهيه شده است تا مداحان در همايش به آن قسم ياد مي كنند كه منويات مقام معظم رهبري را در آثارشان رعايت كنند.
بنابراين گزارش، دهقان نيري گفت: نهمين دوره تجليل از پيرغلامان از 26 تا 29 آبان ماه در شهر 3 هزار ساله همدان برگزار خواهد شد.
سريال عمر مختار با بازيگران جديد ساخته مي شود
در پي ناكامي در توافق با بازيگران مطرح مصري براي بازي در سريال عمر مختار، اين سريال كه قرار بود رمضان 2011 پخش شود براي رمضان 2012 با بازيگران جديد ساخته مي شود.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري السينما، پس از كناره گيري عمر شريف از ايفاي نقش عمر مختار در سريالي به نام اين مجاهد بزرگ ليبيايي، «محمود حميده» بازيگر مصري در اين سريال بازي مي كند.
بنابراين گزارش، سريال «عمر مختار» كه زندگي اين انقلابي ليبيايي تا پيروزي آن را به تصوير مي كشد پيش از انقلاب مردم مصر و ليبي قرار بود با همكاري دو شركت ليبيايي و مصري ساخته شود.
درخواست وزير ارشاد براي توليد برنامه «هفت» كتاب
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه نوزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با موثر دانستن برنامه هفت، عنوان كرد: در برنامه هفت نقاط قوت و ضعف سينماي كشور بيان مي شود كه اگر براي كتاب نيز چنين برنامه هايي نيز برپا شود، مورد توجه قرار خواهد گرفت.وي با بيان اينكه هنر نخبگان جامعه و رسانه ها اين است كه نيازهاي واقعي مخاطبان را مدنظر قرار دهند، ادامه داد: انتظارات مقام معظم رهبري، جهان اسلام و خلاءهاي فكري كه هم اكنون وجود دارد بايد در اين هفته مدنظر قرار گيرد چرا كه چشم هاي آنها به سمت ماست يعني آنچه كه مورد نياز كشورهاي منطقه از جمله بحرين و تونس بوده بحث مباحث علمي، انديشه اي و فكري است و اين امر وظيفه همگان را مضاعف مي كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: در هفته كتاب حدود يك هزار نمايشگاه كتاب دفاع مقدس و جنگ نرم، 50 هزار نمايشگاه در 50 هزار مدرسه، 800 نمايشگاه مختلف، 15 جشنواره كتاب و رسانه ملي و مباني فلسفي كتابداري در كتابخانه ملي ايران برپا مي شود.
جشنواره فيلم فجر از جامعه سينمايي دعوت به همفكري كرد
محمد خزاعي دبير سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر طي فراخواني از همه صنوف سينمايي براي ارائه نظرات و پيشنهادات در راستاي برگزاري باشكوه تر، گسترده تر و غني تر جشنواره دعوت به عمل آورد. به گزارش مهر، محمد خزاعي در گفتگويي با امور رسانه هاي جشنواره با اشاره به فضاي مناسب و تاثيرگذار جشنواره فجر براي تعامل و تعميق مناسبات و دوستي ها در خانواده سينما، جايگاه و نقش صنوف مختلف سينمايي را در برپايي باشكوه و بهتر اين رويداد بين المللي ارزشمند و قابل ملاحظه خواند و گفت: صنوف سينمايي، اصحاب رسانه و منتقدان و نويسندگان و مديران اركان مهم و كليدي هر جريان موثر و ماندگار سينمايي هستند.
وي با اشاره به نقطه عطف جشنواره فيلم فجر در گذرگاه سي ام و شرايط عمومي فرهنگي، اجتماعي و سياسي منطقه و جهان اسلام و نياز به همفكري و همكاري همه فعالان سينمايي گسترده شدن چتر جشنواره فجر را نماد همدلي عنوان كرد و افزود: اين جشنواره، حاصل كار جمعي خانواده سينماست و برنامه هاي پيشنهادي صنوف براي ارتقاء توسعه و اعتلاي اين بزرگ ترين جشنواره سينمايي كشور و آسيا كه همزمان با جشن هاي مبارك فجر انقلاب اسلامي برپا مي شود اهميت مضاعف دارد و بنده كه خود عضو كوچك خانواده بزرگ سينماي ايرانم وظيفه خويش مي دانم از طرح ها و برنامه هاي پيشنهادي استقبال نمايم و از آنها در جهت پويايي، غنا و شادابي جشنواره بهره بگيرم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14