(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25  آبان 1390- شماره 20074

قانون شكني قانون گذاران آينده
رئيس كل دادگستري استان يزد با اشاره به حديثي از معصوم(ع):
دارزش اجراي حدود الهي از بارش 40 روز باران بيشتر است
4 بنابي، صادركننده نمونه آذربايجان شرقي شدند
ايران در كيهان
پرداخت يكصد ميليون ريال وام بدون بهره به خبرنگاران قزوين
چند خبر از مازندران
توسعه البرز در گرو تدوين طرح جامع آمايش سرزمين است
در سفر چهارم رئيس جمهور به كهگيلويه و بويراحمد دولت 542 مصوبه را مورد بررسي قرار مي دهد
سرانه مطالعه در خراسان رضوي 73دقيقه است
افزايش 5 برابري اعتبارات پژوهشي در دولت دهم
97 درصد جمعيت يزد تحت پوشش بيمه هستند
بسته حمايتي 550 ميليون ريالي براي مرغداران گنبدكاووسي
برگزاري جشنواره بين المللي هنر بازيافت در قزوين



قانون شكني قانون گذاران آينده

در شهر ساحلي نوشهر همانند برخي از شهرهاي كشور حركتي غيرقانوني به نمايش درآمده كه در رأس آن برخي از نامزدهاي احتمالي دور نهم مجلس شوراي اسلامي قرار دارند، افرادي كه مي خواهند قانونگذار باشند و براي ديگر افراد جامعه قانون وضع كنند. اين درحالي است كه هنوز چند ماهي تا زمان تبليغات باقي مانده است.
اين افراد فرصت طلب كه با اهدافي غير از رضايت خداي متعال و خدمتگزاري قصد ورود به خانه ملت را دارند تلاش دارند از هر تجمع و برنامه اي در سطح شهر براي جذب مخاطب استفاده كنند. از حضور در حسينيه و مساجد و مراسم شهادت و تولد اهل بيت(ع) گرفته تا مراسم عروسي و عزا باخرج مبالغ هنگفت همچنان در جذب مخاطب تلاش مي كنند. عبور از خطوط قرمز قانون، انجام حركات غيراخلاقي، مردم آزاري، تفرقه، تحميل هزينه بر دولت و مردم و ايجاد چالش هاي امنيتي برخي از اين موارد است كه متأسفانه در مقابل چشمان مديران و مسئولان ارشد استان و شهرستان صورت مي گيرد. اميد مي رود براي داشتن فضاي انتخاباتي سالم و رقابتي اسلامي و انساني مسئولان در اين زمينه گام هاي موثري بردارند.
نوشهر- خبرنگار كيهان

 



رئيس كل دادگستري استان يزد با اشاره به حديثي از معصوم(ع):
دارزش اجراي حدود الهي از بارش 40 روز باران بيشتر است

يزد- خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد با بيان حديثي از معصوم(ع) گفت: ارزش اجراي حدود و قوانين الهي در زمين از بارش 40 روز باران بيشتر است.
غلامحسين حيدري در سومين جلسه كميسيون مبارزه با جرائم خاص استان يزد با اشاره به همكاري سربازان گمنام امام زمان(عج) و نيروي انتظامي در راستاي افزايش امنيت اجتماعي در اين استان گفت: دستگاه قضايي استان نيز قاطعانه با مخلان نظم اجتماعي برخورد كرده است اما هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.
وي سرقت مستوجب تعزير را يكي از بزرگترين جرايم استان ذكر كرد و اظهار داشت: در زمينه برخورد با جرم سرقت و سارقين اقدامات زيادي صورت گرفته است از جمله اجراي حكم قطع دست كه اميدواريم بقيه سارقان نيز تأديب شوند.
وي با بيان حديثي، ارزش اجراي حدود و قوانين الهي در زمين را از بارش 40 روز باران بيشتر دانست و افزود: يكي از مسائلي كه موجب كاهش نعمت هاي الهي مي شود، تعطيلي حدود الهي است و چنانچه حدود الهي اجرا شود، نعمت هاي الهي افزايش مي يابد.
حيدري خاطر نشان كرد: متأسفانه مسائلي منافي عفت در استان در حال افزايش است و به دليل كوتاه آمدن مردم و وجود ظرافت هاي خاص در اين گونه پرونده ها امكان صدور احكام قاطع كاهش مي يابد.
معاون سياسي و امنيتي استانداري يزد نيز در اين جلسه اظهار داشت: ستاد انتخابات در استان يزد در حال تشكيل است و يكي از مواردي كه از هم اكنون بايد پيگيري و برخورد شود؛ جلوگيري از تبليغات زودهنگام كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي است.
غلامحسين دشتي ادامه داد: در موارد معدودي بين برخي از افراد بومي و اتباع بيگانه افاغنه بر سر آدم ربايي توافقات نامبارك و شومي صورت مي گيرد كه به موقع از وقوع آنها جلوگيري شده است.

 



4 بنابي، صادركننده نمونه آذربايجان شرقي شدند

بناب- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي بناب از انتخاب چهار نفر از مديران واحدهاي صنايع اين شهرستان به عنوان «صادركننده نمونه استاني» خبر داد.
عليرضا اسعدي افزود: در مراسمي كه با حضور مسئولين كشوري و استاني در تبريز برگزار شد؛ از 27صادركننده برتر كشوري واستاني تجليل به عمل آمد كه از اين تعداد چهار نفر را مديران واحدهاي توليدي و خشكبار شهرستان بناب تشكيل مي دادند.
وي بيان كرد: مديران شركت هاي «خشكبار شكوه بناب»، «خشكبار مجتبي بناب»، «خشكبار طارمي» و «خشكبار ميرمحمد موسي زاده» از شهرستان بناب بخاطر افزايش ميزان صادرات و مرغوبيت كالاهاي صادراتي بعنوان صادركننده نمونه استاني انتخاب شد.
رئيس اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي بناب در ادامه ميزان خشكبار صادر شده از شهرستان بناب را در شش ماهه اول سال افزون بر 8 هزار و 500 تن اعلام كرد و گفت: اين ميزان محصول از لحاظ وزني و ارزش ريالي نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.
وي محصولات صادره اين شهرستان را انواع كشمش، خرما، برگه زردآلو، مغزپسته و كيك برشمرد و تصريح كرد: اين ميزان محصول به 30 كشور جهان صادر شده است.
گفتني است شهرستان 130هزار نفري بناب در يكصد و بيست كيلومتري جنوب مركز استان آذربايجان شرقي واقع شده و به عنوان يكي از قطب هاي صادرات محصولات كشاورزي در استان مطرح است.

 



ايران در كيهان

همايش توسعه كشاورزي
مشگين شهر- خبرنگاركيهان: همايش تخصصي توسعه كشاورزي شمال غرب كشور به ميزباني دانشگاه پيام نور به مدت دو روز در شهرستان مشگين شهر برگزار شد.
براي اين همايش 333 مقاله علمي، پژوهشي از دانشگاه هاي مختلف و معتبر كشور ارسال شده بود كه پس از داوري در كميته هاي تخصصي، 23 مقاله به عنوان سخنراني، 195 مقاله به صورت پوستر و 49 مقاله نيز براي چاپ در نشريات تخصصي پذيرفته شدند.
توليد 70تن رب انار
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: سرپرست مديريت جهاد كشاورزي شهرستان راميان گفت: در اين شهرستان حدود 50 تا 60هكتار باغ انار وجود دارد كه ساكنان اين شهرستان پس از برداشت و فرآوري اين محصول آنها را وارد بازار مي كنند.
محمد صالحي نسب افزود: همه ساله با زمان برداشت محصول انار اهالي اين شهرستان بين 60 تا 70تن رب انار توليد مي كنند.
وي گفت: بر حسب تحقيقات به عمل آمده درختان انار اين شهرستان به صورت خودرو در اطراف شهر و روستاها و حاشيه مزارع كشاورزي، رودخانه ها و جنگل روييده است، در اين باغات به هيچ وجه از سموم شيميايي استفاده نمي شود و انار آنها مي تواند به عنوان يك غذاي سالم و ارگانيك استفاده شود.
تحويل آمبولانس
نائين- خبرنگاركيهان: مدير شبكه بهداشت و درمان نائين گفت: يك دستگاه آمبولانس به روستاي كجان از توابع اين شهرستان تحويل شد. علي شريفي افزود: اين آمبولانس كه داراي كيف كامل احيا، فشارسنج هاي مختلف، كپسول اكسيژن و انواع ادوات پزشكي است، با هزينه اي بالغ بر 700ميليون ريال به مركز كجان اهدا شده است.
حضور بيشتر خيرين
آمل- خبرنگاركيهان: استاندار مازندران خواستار حضور بيشتر خيران در ساخت و سازهاي اماكن مذهبي اين استان به منظور تبديل اماكن مذهبي به قطب هاي فرهنگي شد.
سيدعلي اكبر طاهايي در همايش خيران براي تسريع در طرح جامع توسعه امامزاده عبدالله(ع) آمل گفت: ساخت و سازهاي اماكن زيارتي از محل درآمدهاي موقوفات تأمين مي شود و از آنجايي كه درآمدهاي موقوفات استان براي اجراي طرح هاي توسعه اي كم است، حضور خيران مي تواند در تسريع ساخت و سازهاي اماكن زيارتي استان به اوقاف كمك كند.
شروع عمليات راهسازي
اوز- خبرنگاركيهان: عمليات اجرائي راه روستاي «ارد» در شهرستان گراش به روستاي فر در شهرستان خنج شروع شد اين طرح با اعتباري معادل 32ميليارد ريال به طول 16كيلومتر است كه 5كيلومتر آن در سال گذشته آسفالت و به بهره برداري رسيده و عمليات اجرايي 11كيلومتر باقيمانده آن شروع شده است.
شهروند كوچولو در شهر بازيافت
كاشان- خبرنگاركيهان: ويژه برنامه شهروند كوچولو در شهر بازيافت با هدف آشنايي دانش آموزان با مقوله بازيافت در كاشان برگزار شد.
برگزاري نمايش عروسكي، سرود، مسابقه هاي متنوع آموزشي و بيان مطالب در مقوله بازيافت توسط كارشناس اداره بازيافت از جمله برنامه هاي اين ويژه برنامه موزيكال آموزشي بود.
اداره كارخانه توسط هيئت امناء
رودسر- خبرنگاركيهان: كارخانه كمپوست رودسر به صورت هيئت امنائي اداره خواهد شد.
فرماندار شهرستان رودسر با اعلام اين مطلب افزود: با راه اندازي اين كارخانه 12شهردار، 4بخشدار و نماينده فرمانداري به عنوان هيئت امنا اين واحد را اداره خواهند كرد.
رضا دوست جلالي گفت: شرح وظايف هيئت امناي جديد نيز مشخص و در اساسنامه گنجانده مي شود.
برپايي نمايشگاه
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: معاون صنايع دستي استان كرمانشاه گفت: نمايشگاه دوره اي صنايع دستي كرمانشاه در شهرهاي كردنشين عراق به زودي برپا مي شود. نصرت الله سپهر افزود: مقدمات برگزاري اين نمايشگاه انجام شده و قرار است در نمايشگاه مزبور توليدات صنايع دستي استان كرمانشاه در 10شهر كردنشين عراق در معرض ديد عموم قرار بگيرد.
افتتاح ايستگاه آتش نشاني
اهواز- خبرنگار كيهان: طي مراسمي ايستگاه آتش نشاني الغدير اهواز با حضور مسئولان اين شهر به بهره برداري رسيد. در اين مراسم فرماندار اهواز گفت: ضرورت ايجاد مي كند خدمات بيشتري به مردم خوزستان ارائه شود. گفتني است ايستگاه آتش نشاني الغدير در محله كوي پرديس اهواز به بهره برداري رسيده است. ساكنان اين محله 50هزار نفر هستند.
اعزام كاروان هاي راهيان نور
ورامين- خبرنگار كيهان: طي مراسمي 400نفر از دانش آموزان مقاطع راهنمايي و دبيرستان پيشواي ورامين به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام شدند.
در اين مراسم رئيس آموزش و پرورش شهرستان پيشوا گفت: تا پايان امسال يكصدهزار نفر از دانش آموزان اين شهرستان از مناطق 8سال دفاع مقدس در جنوب كشور بازديد مي كنند.
تخصيص اعتبارات خشكسالي
رشتخوار- خبرنگار كيهان: معاون برنامه ريزي استانداري خراسان شمالي گفت: اعتبارات خشكسالي اين استان 34 و 580 ميليون است و اين اعتبارات توسط سازمان مديريت بحران كشور به استانداري ابلاغ و تخصيص يافته است.
عباس نياوند در نشست شوراي اداري رشتخوار با ذكر اينكه خراسان رضوي سومين استان كشور در بحث خشكسالي است افزود: از محل اعتبارات ماده 180 هم تاكنون 28 ميليارد تومان به استان اعلام شده است.
برگزاري جشن كودك و غدير
اراك- خبرنگار كيهان: جشن كودك و غدير در اراك برگزار شد.
در اين جشن 350دانش آموز مقطع ابتدايي، مباحث قرآن، نماز و ولايت را به صورت نمايش، شعر و نقاشي آموختند. قرار است اين جشن هفته اي يك بار برگزار شود.
صدور دفترچه كشاورزي
قشم- خبرنگار كيهان: دفترچه كشاورزي به 367 چاه كشاورزي فعال در جزيره قشم در حال صدور است كه از اين تعداد 94 دفترچه صادر شده است. مدير جهاد كشاورزي شهرستان قشم گفت: اين تعداد چاه كشاورزي فعال در 58 روستا واقع شده است كه بيشترين اين چاه ها در دشت توريان در 40كيلومتري شهر قشم قرار دارد. گفته وي صيفي جات، سبزي، كدو، توت فرنگي، كدو، پياز و بادمجان از جمله محصولات كشاورزي قشم هستند.

 



پرداخت يكصد ميليون ريال وام بدون بهره به خبرنگاران قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
در راستاي ارائه تسهيلات حمايتي به خبرنگاران خانه مطبوعات استان قزوين به خبرنگاران اين استان يكصد ميليون ريال وام بدون بهره پرداخت مي كند.
مديرعامل صندوق قرض الحسنه خانه مطبوعات استان با اعلام اين خبر به اهداف شكل گيري اين صندوق كه ازسال جاري و زير نظر صندوق قرض الحسنه حضرت ابوالفضل(ع) فعاليت خود را آغاز كرده اشاره و افزود: اين اقدام به منظور فراهم سازي زمينه برخورداري روزنامه نگاران استان از وام بدون بهره با حداقل كارمزد و همچنين تسهيل در روند اخذ ضمانت هاي بانكي به منظور بهره برداري از اين تسهيلات صورت گرفته است.
امير يخچاليان ابراز اميدواري كرد: كه باتوجه به اين كه فرهنگ قرض الحسنه از سنت هاي پسنديده اجتماعي به شمار مي رود با تداوم فعاليت آن شاهد اعطاي اين تسهيلات ويژه به كليه اعضاي خانه مطبوعات استان قزوين باشيم.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از اين تسهيلات براي كليه اعضاي خانه مطبوعات آزاد بوده و متقاضيان مي توانند با افتتاح حساب در اين صندوق در نوبت وام قرار گرفته و سه برابر موجودي خود وام بدون بهره با كارمزد 2 و نيم درصد دريافت كنند.
گفتني است؛ در كمتر از شش ماه گذشته به بيش از 15 نفر از اعضاي خانه مطبوعات استان اين وام پرداخت شده است.

 



چند خبر از مازندران

روحيه جهادي وجه تمايز جهاد دانشگاهي با ساير مراكز تحقيقاتي است
ساري- خبرنگار كيهان:
معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فن آوري گفت: فقط روحيه جهادي در كار، در جهاد دانشگاهي بسيار مهم است؛ در غير اين صورت اين نهاد با ساير مراكز تحقيقاتي تفاوتي ندارد.
محمدمهدي نژاد در ساري با بيان اينكه چند موضوع پژوهشي توسط جهاد دانشگاهي مازندران با همكاري وزارت علوم و وزارت بهداشت در حال انجام است؛ اظهار داشت: از جمله اين پژوهش ها بحث خون مصنوعي است كه طرحي مهم و حساس محسوب مي شود.
معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فن آوري خاطرنشان كرد: بحث انسولين خوراكي در دنيا بحثي مطرح بوده كه حمايت هاي اوليه آن توسط وزارت بهداشت انجام شده است.
مهدي نژاد ادامه داد: بديهي است در مسايل سلامتي و انساني بايد سخت گيري هاي لازم انجام شود كه اميدواريم با حمايت به نتيجه برسد.
معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فن آوري با اشاره به پيشرفت خوب در بحث اسيدآمينه ميتيونين گفت: اين پروژه از پروژه هاي مورد تاييد وزارت علوم بوده كه بهتر است در مرحله اجرا به صورت مشاركتي انجام شود.
وي با بيان اينكه بحث توليد هيدروژن از جلبك در دنيا، بحث نويي محسوب مي شود گفت: در حال حاضر اين پروژه در جهاد دانشگاهي مازندران در مراحل اوليه خود قرار دارد و در وزارت علوم نيز مورد داوري و تاييد قرار گرفته است.

استاندار مازندران: فرهنگ سهام داري در جامعه بايد تقويت شود
ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: فرهنگ سهام داري در جامعه بايد تقويت شود.
سيدعلي اكبر طاهايي در نشست با مسئولان سهام عدالت مازندران كه در استانداري برگزار شد، اظهار داشت: سهام عدالت در راستاي شعار عدالت خواهي و عدالت محوري تعريف شده كه دستاورد دولت نهم محسوب مي شود.
وي ادامه داد: گام نخست سهام عدالت براي ايثارگران و دهك هاي ضعيف جامعه از جمله مددجويان كميته امداد و بهزيستي تعريف شد.
وي خاطر نشان كرد: رهبر معظم انقلاب در سياست هاي ابلاغي تدوين برنامه پنجم توسعه مقرر كردند انتهاي برنامه پنجم سرمايه ها از ناحيه اتكاي به نفت جدا شود و صرف زيرساخت و توانمندسازي كشور شود.
استاندار مازندران با تاكيد بر سرمايه گذاري در مازندران گفت: بايد سرمايه گذاري كه توجيه اقتصادي داشته باشد در استان صورت گيرد.
وي خواستار تشكيل اتاق فكري از افراد درس آموخته شد كه روي پتانسيل هاي موجود مازندران در چهارچوب دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب كه موضوع پيشرفت همراه با عدالت است تفكر كنند.

مديركل بهزيستي استان خبر داد
شناسايي 2300 بيمار مزمن اعصاب و روان در مازندران
آمل- خبرنگار كيهان:
مديركل بهزيستي مازندران از شناسايي 2300 بيمار مزمن اعصاب و روان در سطح استان خبر داد.
روح الله ردايي در بازديد از مركز اعصاب و روان بهشت آيين آمل گفت: اين تعداد بيمار اكنون در چهار مركز شبانه روزي و سه مركز روزانه استان نگهداري مي شوند.
وي افزود: به رغم فعاليت اين مراكز در استان و ارائه خدمات به اين دسته از بيماران، بسياري از خانواده ها كه داراي افرادي مبتلا به اين نوع بيماري در خانه هستند، از خدمات اين مراكز بي بهره اند.
مديركل بهزيستي مازندران با بيان اينكه مركز اعصاب و روان شبانه روزي به ازاي هر بيمار 120 هزار تومان و ويزيت در منزل 80هزار تومان يارانه دريافت مي كند؛ افزود: اداره كل بهزيستي مازندران با وجود هزينه هاي بالاي نگهداري افراد در اين مراكز هزينه هاي بلاعوض اعطاء مي كند.

براي اولين بار در استان هاي شمالي كشور صورت مي گيرد
آموزش نيروهاي مأمور در حوزه هاي انتخاباتي
ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد انتخابات استان مازندران به نامزدهاي انتخاباتي دور نهم مجلس شوراي اسلامي نسبت به انجام هرگونه تبليغات زودرس، غيرقانوني، تخريبي و اغواكننده هشدار داد.
هادي ابراهيمي، در سومين جلسه ستاد انتخابات استان كه در محل استانداري برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات و مراحل و مسائل مربوط به آن يكي از غامض ترين واقعيات سياسي اجتماعي و پردامنه ترين آنهاست.
وي در اين جلسه ضمن اشاره به افزايش دو كميته جديد سياسي و آموزش به ستاد انتخابات متذكر شد كه ما براي اولين بار شاهد آموزش نيروهاي مأمور در مسئوليت هاي مختلف انتخابات و حتي ميزباني چنين دوره اي در سطح استان هاي شمالي هستيم.

 



توسعه البرز در گرو تدوين طرح جامع آمايش سرزمين است

كرج- خبرنگار كيهان:
استان البرز تشنه توسعه و محروميت زدايي است و اين مهم بدون تدوين طرح جامع آمايش سرزمين امكان پذير نيست.
رئيس شوراي شهرستان كرج با بيان اين مطلب گفت: تدوين طرح جامع آمايش سرزمين بايد در كل استان تهيه و اجرا شود تا توسعه اصولي و همه جانبه استان براساس ظرفيت هاي موجود محقق شود زيرا بدون اين طرح نمي توان آمار دقيق و واقعي از نيازهاي استان در نظر داشت.
وي افزود: براساس طرح جامع آمايش سرزمين هر كشور، شهرستان، بخش، شهر و روستا مي توانند طرح هاي توسعه خود را باتوجه به نيازها، ظرفيت ها، كمبودها، فرصت ها در چارچوب طرح آمايش سرزمين به مرحله عمل و شكوفايي برسانند و در عين حال تمام جوانب و زمينه ها را در نظر بگيرند.
ناصر گروسي با تأكيد بر مزيت هاي اجراي اين طرح در استان البرز اظهار داشت: شوراي اسلامي شهرستان كرج در حوزه هاي متعدد همانند نحوه تهيه طرح هاي جامع، تفصيلي، حمل و نقل و ترافيك، كمربندي فضاي سبز شهرستان و گسترش آن، نحوه كاهش حاشيه نشيني و تعيين محدوده ساخت و سازها در حريم شهر و روستا، طرح جلوگيري از تخريب باغ هاي شهرستان كرج و جلوگيري از انتقال آب رودخانه كرج به تهران به دليل مسايل زيست محيطي، بحث هاي زيادي با ادارات و سازمان هاي مختلف داشته است.

 



در سفر چهارم رئيس جمهور به كهگيلويه و بويراحمد دولت 542 مصوبه را مورد بررسي قرار مي دهد

ياسوج- خبرنگار كيهان:
در سفر چهارم رئيس جمهور و هيئت دولت به كهگيلويه و بويراحمد 542 مصوبه سه سفر گذشته به اين استان مورد بررسي قرار مي گيرد.
معاون امور عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد با بيان اين مطلب افزود: افزون بر دو هزار و 266 ميليارد تومان مجموع اعتبارات سفرهاي قبلي رئيس جمهور و هيئت دولت به استان كهگيلويه و بويراحمد است البته در اين سفرها بيش از يك هزار ميليارد تومان تسهيلات نيز به تصويب رسيده است.
منوچهر حبيبي اظهار داشت: از مجموع اين مصوبات تاكنون 295 مورد آنها اجرايي شده و 247 مورد نيز در دست اجراست.
وي، مصوبات دور اول سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان را 188 مصوبه با اعتباري افزون بر 960 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: بيش از 99درصد از اين مصوبات اجرايي و يا به بهره برداري كامل رسيده است.
حبيبي، شمار مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به استان كهگيلويه و بويراحمد را 183 مورد با اعتباري حدود 767 ميليارد تومان دانست و گفت: حدود 60درصد اين مصوبات اجرايي و يا به اتمام رسيده اند.
وي تصريح كرد: مصوبات دور سوم سفر به استان 171 مورد با اعتبار يك هزار و 394 ميليارد تومان بوده كه تاكنون 11 مورد از آنها اقدام شده و 160 مورد نيز در دست اقدام و پيگيري است.
معاون امور عمراني استانداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: سفر دور سوم هيئت دولت به استان بعد از فصل بودجه ريزي سازمان ها و وزارتخانه ها انجام شده است و تخصيص اعتبار مورد نياز اين پروژه ها از سوي سازمان هاي مربوطه با مشكل مواجهه شد.
حبيبي اضافه كرد: هم اكنون موافقت نامه ها و مطالعات بسياري از پروژه هاي دور سوم سفر هيئت دولت به استان انجام شده و پروژه ها روند اجرايي خود را آغاز كرده اند.
وي افزود: تمامي شرايط و تدابير لازم براي استقبال از سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به كهگيلويه و بويراحمد فراهم شده است.

 



سرانه مطالعه در خراسان رضوي 73دقيقه است

مشهد- خبرنگار كيهان:
به گفته مديركل كتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي، ميانگين سرانه مطالعه در خراسان رضوي در حال حاضر 73دقيقه و 20ثانيه است.
نجمه خدادادي در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص برنامه هاي اداره كل كتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي به مناسبت نوزدهمين هفته كتاب، اظهار داشت: در هفته كتاب كه از 22 آبان ماه لغايت 3آذر ماه جاري است و در آن شاهد پويايي و فعاليت موزه كتاب و كتابخواني خواهيم بود، جشن كتاب استان طبق روال همه ساله برگزار خواهد شد، عضويت رايگان، برگزاري نمايشگاه و فروشگاه كتاب، ارائه تازه هاي نشر، برپايي ايستگاه نقاشي كتاب، برگزاري جلسات نقد و بررسي كتاب نيز از ديگر برنامه هاي اين هفته خواهد بود.
وي افتتاح كتابخانه هاي مشاركتي در سطح استان را از ديگر طرح هاي نوزدهمين هفته كتاب برشمرد و عنوان داشت: در هفته كتاب، كتابخانه هاي مشاركتي فاطمه زهرا و صاحب الزمان در مشهد، كتابخانه حوزه علميه فريمان و كتابخانه مرحوم قاسمي در باخزر افتتاح مي شود.

 



افزايش 5 برابري اعتبارات پژوهشي در دولت دهم

گرگان- خبرنگار كيهان:
استاندار گلستان از افزايش 5 برابري اعتبارات پژوهشي در دولت دهم خبر داد و گفت اين اعتبارات پيش از اين تنها 5/0درصد بود.
مهندس جواد قناعت افزود: اين افزايش 5 برابري اعتبارات، نشان دهنده توجه ويژه دولت هاي نهم و دهم به موضوع پژوهش، فن آوري و نوآوري مي باشد.
وي با بيان اينكه ما در يك جنگ علمي با دشمن هستيم افزود: ما براي اينكه بتوانيم زمينه ظهور حضرت حجت را فراهم كنيم بايد به پيشرفته ترين علوم و دانش و فن آوري مجهز باشيم.
وي ادامه داد: امروز دانشمندان ايراني با فرستادن ماهواره به فضا و عكسبرداري از تأسيسات اتمي رژيم صهيونيستي ثابت كرده اند كه واژه «نمي شود» برايشان هيچ معنا و مفهومي ندارد و اين عمل آنها براي غربي ها بسيار گران تمام شده است.
قناعت با بيان اينكه تمام هدف ما رسيدن به افق چشم انداز سال 1404 است؛ اظهار داشت: براي رسيدن به اين هدف مسئولان دو رسالت مهم و بزرگ بر عهده دارند؛ اول توانمندسازي و هدايت نخبگان و دوم فرصت سازي براي نخبگان در راستاي هدايت كشور در مسير توسعه و پيشرفته وي با اشاره به رتبه اول ايران در توليد علم در كشورهاي در حال توسعه گفت: توليد علم در كشور در سال 1389برابر ميزان جهاني بوده و امروز كشوري مي تواند ادعاي امنيت داشته باشد كه در توليد علم و دانش رتبه هاي بالايي كسب كند.

 



97 درصد جمعيت يزد تحت پوشش بيمه هستند

يزد-خبرنگاركيهان:
مديركل بيمه خدمات درماني استان يزد گفت: بالغ بر 97 درصد جمعيت يزد تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار دارند كه اين تعداد نزديك به 400 هزار نفر مي رسد.
دكتر محمد دريجاني افزود: اين استان از نظر سرانه بيمه در كشور رتبه اول را دارد و در همين راستا بهترين خدمات درماني را با پايين ترين تعرفه به مردم ارائه مي دهد.
به گفته وي كيفيت مطلوب خدمات درماني و تعرفه پايين باعث شده تا 33 درصد بيماران مراجعه كننده به مركز درماني استان يزد از استان هاي همجوار باشند.
مديركل بيمه خدمات درماني استان اظهار داشت: اين اداره كل همچنين با 99 درصد موسسات درماني دولتي و خصوصي در سطح استان طرف قرارداد است كه در كشور بي نظير است.
دريجاني افزود: 59 مركز بهداشتي و درماني روستاهاي استان را تحت پوشش خود دارند و با ارائه 300 نوع دارو و خدمات خوب و ارزان به ارائه خدمت مي پردازند.
به گفته وي 5600 نفر در يزد از خدمات بيمه ايرانيان بهره مند شدند كه با اتمام مهلت يك ساله آنها 70 درصد از اين بيمه شدگان نسبت به تمديد مهلت بيمه خود اقدام كردند.
مديركل بيمه خدمات درماني استان يزد افزود: 956 موسسه تخصصي و تشخيص درماني با 326 پزشك عمومي، 63 پزشك متخصص و 30 فوق تخصص و... طرف قرارداد با بيمه و ارائه خدمات به مردم مي باشند.

 



بسته حمايتي 550 ميليون ريالي براي مرغداران گنبدكاووسي

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
در راستاي بهينه سازي مصرف سوخت در واحدهاي مرغداري، به هر واحد مرغداري 10 تا 15 هزار قطعه اي، 550 ميليون ريال تسهيلات يارانه پرداخت مي شود.
رئيس اداره امور توليدات دامي جهاد كشاورزي گنبدكاووس ضمن اعلام خبر فوق افزود: در طرح بهينه سازي مصرف سوخت كه با هدف افزايش بهره وري در واحدهاي مرغداري در شهرستان اجرا مي شود، كليه واحدهاي مرغداري تا پنج سال آينده تحت پوشش قرار مي گيرند.
علي رضا ميرشكار با اعلام اين كه حمايت دولت از بهينه سازي مصرف سوخت در واحدهاي مرغداري به دو صورت انجام مي شود، گفت: در روش نخست با مشاركت بانك كشاورزي و با تأمين تسهيلات ارزان قيمت يا قرض الحسنه انجام مي شود. در روش دوم توليدكنندگان با مشاركت صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي به صورت خود اجرايي، اين طرح را اجرا مي كنند.
وي افزود: در روش مشاركت با بانك كشاورزي، تسهيلات قرض الحسنه در اختيار توليدكنندگان قرار مي گيرد و در روش خوداجرايي كه با مشاركت صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي انجام مي شود، 35 درصد از هزينه ها به صورت بلاعوض در اختيار مرغداران قرارمي گيرد.
گفتني است شهرستان گنبدكاووس با 162 واحد مرغداري و توليد سالانه 30 هزار تن گوشت سفيد مقام اول را در زمينه توليد مرغ در استان گلستان دارد.

 



برگزاري جشنواره بين المللي هنر بازيافت در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از برگزاري جشنواره بين المللي هنر بازيافت در سال 92 در قزوين خبر داد.
سعيد وزيري نژاد در نشست خبري بيان كرد: قزوين، تهران و كرمان سه شهري در كشور هستند كه اقدام به برپايي جشنواره بازيافت كردند و اين جشنواره در قزوين با عنوان «هنر بازيافت» براي دومين سال متوالي برگزار شد.
وي افزود: جشنواره هنر بازيافت از 26 تا 28 مهر سال جاري برگزار شد؛ كه حضور هنرمندان در اين جشنواره نسبت به سال گذشته دو برابر و تعداد آثار خلق شده نيز حدود 7برابر رشد داشته است و طي ايام برگزاري جشنواره نيز 10هزار نفر از اقشار مختلف مردم، دانش آموزان، دانشجويان و خانواده ها از اين جشنواره بازديد داشتند.
وزيري نژاد افزود: جشنواره هنر بازيافت در محيط عمومي چون بوستان مشاهير و در نقطه مركزي شهر برگزار شد و آثار خلق شده توسط هنرمندان با استفاده از موادي چون فلزات، چوب، كاغذ، پارچه و پلاستيك بود و بخش ديگر اين جشنواره كارگاه هاي آموزشي براي خانواده ها و كودكان بود.
وي اضافه كرد: حضور هنرمندان كشوري در اين جشنواره فرصت مغتنمي را براي دانشجويان رشته هاي هنر و معماري فراهم كرد و از 14 استان كشور حضور 25 هنرمند را داشتيم و 200 هنرمند استاني نيز در اين جشنواره شركت كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14