(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25  آبان 1390- شماره 20074

احمدي مقدم: قانون گرايي و رعايت حقوق مردم مشخصه اصلي نيروي انتظامي است
وزير بهداشت خبر داد بهره برداري از 4000 تخت بيمارستان جديد تا پايان سال
معاون شهردار تهران: شهرداري هيچ تراكمي در پايتخت خريد و فروش نمي كند
كتابخانه مساجد شرق تهران تجهيز مي شود
ساجدي نيا خبر داد كاهش 40 درصدي حضور اراذل در سطح تهران
جريمه يك ميليارد و 600 ميليوني انگليسي ها به خاطر تخلف در قلهك
پيوند بازوي قطع شده يك جوان 28 ساله در تبريز
قطع اينترنت در شرق كشور كاربران را سرگردان كرد
دستگيري 4 زورگير خشن در سيدخندان و تهرانپارس
طي 15 روز 2 هزار متوفي تهراني در بهشت زهرا پذيرش شد
هشدار سازمان هواشناسي برف و باران ادامه دارد
دستگيري جاعل عنوان دولتي حين اخاذي
لاشه يك نهنگ در سواحل بندرعباس شناسايي شد
آتش سوزي در كارخانه ايزوگام
انتصاب مديرعامل جديد سازمان انتقال خون
دستگيري قماربازان اينترنتي مسابقات فوتبال در اصفهان



احمدي مقدم: قانون گرايي و رعايت حقوق مردم مشخصه اصلي نيروي انتظامي است

فرمانده نيروي انتظامي مهم ترين مشخصه اين نيرو را انضباط فردي، جمعي و سازماني، قانون گرايي و رعايت حقوق مردم دانست.
به گزارش ايرنا، سرتيپ «اسماعيل احمدي مقدم» عصر دوشنبه در مراسم اعطاي درجه و سردوشي فراگيران مراكز آموزش نيروي انتظامي كشور در مشهد افزود: اعتقاد به ولايت و خدا را همواره ناظر خود داشتن از مؤلفه هاي مهم مورد توجه ماموران انتظامي در راه خدمت به جامعه و مردم است.
وي از امنيت به عنوان زيربناي همه بخش هاي جامعه اعم از توسعه، عمران و تامين اشتغال، استقلال و پيشرفت علمي كشور ياد كرد و افزود: فعاليت و اشتغال ماموران انتظامي به عنوان حافظان و تامين كنندگان امنيت جامعه نوعي عبادت است.
احمدي مقدم خطاب به فراگيران مراكز آموزش ناجا اظهار داشت: ماموران انتظامي نبايد از سلاح و قدرت خود سوءاستفاده كرده بلكه بايد از آنها براي تامين امنيت و آرامش جامعه و مردم بطور مطلوب استفاده كنند.
وي تصريح كرد: بايد با استفاده از سلاح و قدرت مامور انتظامي، متجاوزان را بر جاي خود نشانده و آنان را تحويل قانون دهيم.
در اين مراسم فراگيران دوره 42 مراكز آموزش تخصصي نيروي انتظامي اصفهان، كرج، مرزن آباد چالوس و ثامن الائمه(ع) حضور داشتند و مفتخر به اخذ درجه و سردوشي شدند.

 



وزير بهداشت خبر داد بهره برداري از 4000 تخت بيمارستان جديد تا پايان سال

وزير بهداشت با اشاره به اين كه 75درصد تخت بيمارستان هاي كشور فرسوده هستند، از بهره برداري 4000 تخت بيمارستان جديد تا پايان امسال خبر داد.
دكتر مرضيه وحيددستجردي در مراسم كلنگ زني و شروع عمليات عمراني احداث بيمارستان هزار تختخوابي مهدي كلينيك واقع در مجتمع بيمارستاني امام خميني(ره) با اشاره به اينكه بيمارستان امام در حال حاضر 1400 تخت دارد كه حدود 70 سال از عمر هزار تخت اوليه آن مي گذرد و فرسوده هستند، اظهار كرد: بايستي هزار تخت جديد پس از رسيدن به بهره برداري جايگزين آن ها شود.
وحيددستجردي در پاسخ به اين پرسش كه در مجموع چه تعداد از تخت هاي بيمارستاني كشور احتياج به بازسازي دارند، اظهار كرد: حدود 70درصد تخت هاي بيمارستاني كشور فرسوده هستند. در برخي استان ها از جمله تهران اين تعداد بيشتر است و به 85درصد مي رسد. با توجه به اينكه در حال طراحي و ساخت 68 هزار تخت بيمارستاني هستيم، 35 هزار تخت در حال ساخت كامل هستند و به تدريج به بهره برداري مي رسند.
وي با اشاره به اين كه تا ابتداي امسال 14 هزار و 400 تخت جديد را تحويل داده ايم، گفت: تا پايان سال 4000 تخت ديگر نيز آماده بهره برداري مي شوند.
وزير بهداشت ادامه داد: اگر اين 68 هزار تخت به بهره برداري برسند در بسياري از استان ها، درصد تخت هاي بيمارستاني مان كمتراز 70درصد خواهد شد.
وحيددستجردي با بيان اين كه نياز تهران به تخت هاي جديد بالاست، عنوان كرد: بافت تهران فرسوده است. اميدوار هستيم كه خيرين ما از اين كار بزرگ تبعيت كنند و ما شاهد حضور خيرين در ساخت بيمارستان هاي جديد باشيم.

 



معاون شهردار تهران: شهرداري هيچ تراكمي در پايتخت خريد و فروش نمي كند

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران گفت: تراكم قابل خريد و فروش نيست و هيچ گونه تراكمي در شهر تهران خريد و فروش نمي شود.
به گزارش مهر دكتر هيربد معصومي افزود: شهرداري تهران هيچگونه تراكمي را خريد و فروش نمي كند و شهروندان حواله هاي غيرنقدي را به عنوان تراكم تلقي مي كنند در صورتي كه تراكم قابل خريد و فروش نيست.
وي گفت: صدور پروانه در شهرداري تهران براساس ضوابط و مقررات صورت مي گيرد و مازاد بر تراكم مصوب در شهرداري تهران، پروانه اي صادر نمي شود.
معصومي با اشاره به اينكه تمامي عمليات غيرنقدي ثبت و ضبط مي شود عنوان كرد: براي رفع ابهامات، تمامي فعل و انفعالات غيرنقدي نيز ثبت و ضبط مي شود و به اعضاي شوراي شهر نيز گزارش عمليات هاي غيرنقدي ارائه شده است.
وي گفت: اعتبار حواله هاي غيرنقدي يك ماهه است و در صورت عدم مراجعه براي دريافت، حواله ها از درجه اعتبار خارج و لازم است مجددا به سازمان املاك و مستغلات براي دريافت حواله غيرنقدي مراجعه شود.
معاون شهردار تهران در خصوص پروانه تعمير ساختمان افزود: لازم است در صدور پروانه تعمير تجديدنظر و مصاديق و چارچوب تعمير مشخص شود تا بيش از حد مشخص در پروانه تعمير فعل و انفعالي در ساختمان صورت نگيرد.

 



كتابخانه مساجد شرق تهران تجهيز مي شود

شهردار منطقه 8 از تجهيز كتابخانه هاي مساجد شرق تهران خبر داد.
محمدمهدي شادالوئي با اشاره به اين كه با اين اقدام شهروندان به محلي ترين كتابخانه ها دسترسي پيدا مي كنند، گفت: بر همين اساس با تجهيز 7 كتابخانه فعال در منطقه و بهره برداري از 6 كتابخانه جديد در سراي محله هاي زركش، لشكرشرقي، تهرانپارس، تسليحات، فدك و هفت حوض، ساكنان شرق تهران مي توانند از 13 كتابخانه زيرنظر شهرداري استفاده كنند.
وي با اشاره به فعاليت كتابخانه هاي شبانه روزي شرق تهران گفت: شهرداري منطقه با فعاليت 3 كتابخانه شبانه روزي گلبرگ، تمدن و نسترن در اين زمينه پيشقدم است.
شهردار منطقه 8 افزود: راه اندازي كتابخانه تخصصي با موضوعات سياسي، تاريخي و نجومي و قرائت خانه هاي روباز در سطح بوستان هاي شرق تهران، از جمله برنامه هاي معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري اين منطقه است كه در جهت توسعه و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخو اني صورت گرفته است.
وي در ادامه از راه اندازي اولين پايگاه تعويض كتاب با هدف ارتقاي فرهنگ بازيافت در يكي از بوستان هاي سطح منطقه خبر داد و گفت: شهروندان مي توانند با مراجعه به اين پايگاه، كتاب هاي كهنه خود را تعويض كنند.

 



ساجدي نيا خبر داد كاهش 40 درصدي حضور اراذل در سطح تهران

رئيس پليس تهران بزرگ گفت: 466 قهوه خانه و رستوران در محلات مختلف تهران كه مجوز نداشتند بررسي و 60 مورد آن پلمب شد.
به گزارش خبرگزاريها سردار حسين ساجدي نيا با اشاره به اجراي طرح برخورد با قهوه خانه هاي متخلف افزود: 146 قهوه خانه و رستوران اخطار پلمب دريافت كردند و مابقي به صنف مربوطه معرفي شدند تا پس از دريافت مجوز ادامه كار دهند. وي گفت: برخورد قاطعانه با سازندگان سلاح سرد، شناسايي و انهدام باند بزرگ تكثير غيرمجاز بازيهاي رايانه اي غربي، برخورد با زنان خياباني و برخورد با توزيع كنندگان سي دي هاي غيرمجاز را از جمله طرح هايي دانست كه توسط پليس در تهران اجرا مي شود.
فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به كاهش 40درصدي حضور و فعاليت اراذل و اوباش در سطح پايتخت، گفت: با انجام اقدامات و طرح هاي متعدد در هشت ماه گذشته شاهد كاهش حضور اين افراد در سطح شهر هستيم. به گفته رئيس پليس پايتخت جرايم خشن نيز كاهش 13 درصدي داشته است.
ساجدي نيا با اشاره به شهادت دو تن از مأموران نيروي انتظامي در جريان تعقيب و گريز يك خودرو گفت: دو مأمور در تعقيب و گريز يك خودرو به شهادت رسيده اند و چند خيابان بالاتر نيز متهمان توسط مأموران پليس دستگير و زمين گير شدند.

 



جريمه يك ميليارد و 600 ميليوني انگليسي ها به خاطر تخلف در قلهك

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران گفت: كميسيون ماده 7 به دليل تخلف دوباره انگليسي ها در باغ قلهك ميزان جريمه آنها را 3برابر كرد.
به گزارش فارس علي محمد مختاري در خصوص آخرين وضعيت قطع درختان باغ قلهك، گفت: در اين زمينه شكايت كرده و پرونده را به مراجع قضايي ارسال كرده ايم.
وي با تاكيد بر اينكه 310 اصله درخت كهنسال در باغ قلهك قطع شده است، گفت: با بررسي هاي كارشناسي 30 اصله درخت ديگر نيز قطع شده است.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران ادامه داد: در كميسيون ماده 7 مجدد موضوع بررسي و جريمه انگليسي ها 3 برابر شده است.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه در ابتدا جريمه 510 ميليون تومان بوده گفت: به دليل اينكه جرم را دوباره انجام داده اند كميسيون تشكيل و قرار شد يك ميليارد و 600 ميليون تومان انگليسي ها جريمه شوند.

 



پيوند بازوي قطع شده يك جوان 28 ساله در تبريز

سرويس شهرستان ها-
بازوي قطع شده يك جوان 28 ساله در بيمارستان شهيد آيت الله محلاتي تبريز پيوند زده شد.
به گزارش روابط عمومي و تبليغات بيمارستان شهيد محلاتي تبريز، يك جوان 28 ساله به نام اكبر سبحان وردي كه بازوي راست وي بر اثر برخورد با گاردن خرمن كوب تراكتور در شهرستان خوي آذربايجان غربي قطع كامل شده بود كه طي عمل جراحي 9 ساعته پيوند زده شد و پس از گذشت چهار روز از عمل وضعيت بيمار رو به بهبودي است.
رئيس بيمارستان شهيد آيت الله محلاتي در اين خصوص گفت: در روز چهارشنبه مورخه 18 آبان طي تماس تلفني از بيمارستان شهرستان خوي واقع در آذربايجان غربي در مورد بيماري به نام اكبر سبحان وردي 28 ساله مبني بر قطع كامل بازوي راست از قسمت 2/1 فوقاني توسط گاردن خرمن كوب تراكتور تقاضاي اعزام كردند كه پس از اطمينان از امكان حضور متخصصان مربوطه به سرپرستي دكتر سليمانلو متخصص ارتوپدي و فوق تخصص زانو دستور اعزام سريع داده شد.
دكتر پرويز اسدي، ادامه داد: گزارش حاكي از اين بود كه قطع كامل بازو بر اثر برخورد دست مصدوم با گاردن تراكتور راس ساعت پنج عصر 18 آبان اتفاق افتاده بود.
اسدي گفت: اكيپ جراحي آماده شدند و در ساعت 21 بيمار به اتاق عمل منتقل شد و بازوي قطع شده با پنج دقيقه تاخير در يك سطل همراه بيمار آورده شد.
وي افزود: ساعت 30/21 با حضور متخصص ارتوپدي و فوق تخصص توراكس، متخصص بيهوشي، متخصص بيهوشي در اتاق عمل در بالين بيمار حاضر و در راس همان ساعت عمل شروع شد تا ساعت 30/6 (حدود 9 ساعت) طول كشيد.
به گفته رئيس بيمارستان شهيد محلاتي چند روزي كه از عمل مي گذرد بازوي قطع شده بيمار به طور كامل خونرساني داشته و بيمار كاملا سرحال بوده و هيچ عارضه اي وجود ندارد.

 



قطع اينترنت در شرق كشور كاربران را سرگردان كرد

به دليل اختلال شديد در شبكه اينترنت شرق كشور كاربران اينترنتي و خدمات الكترونيكي سرگردان شدند.
به گزارش مهر، اينترنت شرق كشور از ساعت 9 و 30 دقيقه صبح دوشنبه كاملا مختل شد و كاربران اينترنتي براي استفاده از شبكه اينترنت با مشكل مواجه شدند.
اختلال در استان هاي يزد، كرمان، خراسان رضوي، جنوب و شمالي و سيستان و بلوچستان هرچند رفع شده است اما كاربران با سرعت بسيار پائين اينترنت مواجه هستند.
بنابر اين گزارش مشكلات شبكه اينترنت در شرق كشور از ماه گذشته تاكنون ادامه داشته است؛ اما در روز دوشنبه كاربران با طولاني ترين مدت قطع شدن اينترنت مواجه شدند.
از سوي ديگر خدمات رساني عابر بانك ها، دفاتر خدمات دولت الكترونيك و اداره هايي كه با سيستم خدمات الكترونيك نيز خدمات رساني مي كنند مشكلاتي را براي مراجعه كنندگان به همراه داشته است.گفتني است؛ مشتركان اينترنت پرسرعت نيز با تماس با شركتهاي اينترنتي جوابي جز اينكه اختلال به دليل مشكل در سيستم هاي زيرساختي است؛ جواب ديگري براي كاربران ندارند.

 



دستگيري 4 زورگير خشن در سيدخندان و تهرانپارس

4 مرد جواني كه با استفاده از 2 موتورسيكلت در محدوده سيدخندان و تهرانپارس اقدام به زورگيري مي كردند دستگير شدند.
12 آبان ماه سال جاري 2 نوجوان 16 و 17 ساله در مراجعه به كلانتري 120 سيدخندان به ماموران كلانتري گفتند: دقايقي قبل در يكي از خيابان هاي فرعي پول نقد و گوشي همراهان توسط چهار سرنشين 2 دستگاه موتورسيكلت با تهديد چاقو و زورگيري به سرقت رفت.
ماموران كلانتري با اطلاع از اين موضوع و با توجه به اين كه دقايقي قبل از اين دو نفر سرقت شده بود، همچنين با سرقت هاي مشابهي كه در روزهاي گذشته از سوي سرنشينان دو دستگاه موتورسيكلت طرح هوندا از شهروندان در همان محدوده انجام شده بود، بلافاصله اجراي طرح مهار را در دستور كار خود قرار دادند.
با مشخصاتي كه از سوي 2 نوجوان مالباخته در اختيار ماموران قرار گرفته بود، لحظاتي بعد يكي از گشت هاي كلانتري در خيابان خواجه عبدالله موفق به شناسايي سرنشينان 2 دستگاه موتورسيكلت - با مشخصاتي كه مالباختگان گفته بودند شدند.
با اقدام به موقع، هر 2 موتورسيكلت توقيف و قبل از هرگونه فرار، متهمان دستگير و به كلانتري منتقل شدند.
كارآگاهان در ابتدا با تجميع پرونده هاي زورگيري مشابه و دعوت مالباختگاني كه توسط سرنشينان دو دستگاه موتورسيكلت مورد سرقت قرار گرفته بودند، تعدادي از اين افراد در همان يكي دو روز نخست متهمان را شناسايي كردند.
با توجه به حضور اين مالباختگان اغلب محدوده سرقت هاي اين چهار جوان موتورسوار در خيابان هاي تهرانپارس، نارمك، سيدخندان، گلبرگ، رشيد، ميدان نبوت و غيره شناسايي شد، كه تمامي اين سرقت ها را چهار نفره و در حالي كه با دو دستگاه موتورسيكلت طرح هوندا در خيابان ها پرسه مي زدند مرتكب شده اند.
سرهنگ كارآگاه رضا موذن رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين كه تحقيقات درباره ساير اتهامات چهار جوان دستگير شده و شناسايي تمامي مالباختگان ادامه دارد، گفت: پس از دستگيري اين چهار نفر ميزان شكايات و وقوع سرقت زورگيري از شهروندان در محدوده سركلانتري چهارم به شدت كاهش پيدا كرده و به نظر مي رسد تعداد مالباختگان بسيار بيشتر از افرادي باشد كه تاكنون به پايگاه مراجعه كرده اند.
به گزارش فارس وي ادامه داد: از شهرونداني كه به روش مشابه و در شرق و شمال تهران در ماه هاي اخير از آنان سرقت شده دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان دستگير شده به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان- خيابان ابوذر غفاري- جنب كلانتري 120 سيدخندان مراجعه كنند.

 



طي 15 روز 2 هزار متوفي تهراني در بهشت زهرا پذيرش شد

سازمان بهشت زهراي تهران اعلام كرد: دو هزار و 91 متوفي در اين 15 روز پذيرش شده اند.
براساس گزارش روابط عمومي سازمان بهشت زهرا، از تعداد كل فوت شدگان شهر تهران در نيمه اول آبان ماه تعداد يكهزار و 152 مورد مذكر، 843 مورد مؤنث و 96 مورد نوزاد هستند.
همچنين كمترين تعداد فوت شدگان از نظر سني مربوط به رده سني 5 تا 9 سال با تعداد 12 مورد و بيشترين تعداد فوت شدگان از نظر سني به رده سني 65 سال به بالا با تعداد يكهزار و 56 مورد است.
همچنين كمترين تعداد درگذشتگان از نظر منطقه مسكوني به منطقه 22 با تعداد يك مورد با ميزان 04/0 درصد از كل فوت شدگان و بيشترين آن به منطقه 4 تعلق داشته كه تعداد 116 مورد با ميزان 54/5 درصد بوده است.

 



هشدار سازمان هواشناسي برف و باران ادامه دارد

سازمان هواشناسي از بارش برف و باران طي روزهاي امروز و فردا در اغلب نقاط كشور خبر داد و اعلام كرد معابر عمومي و جاده ها در اين مناطق با آبگرفتگي و اختلال در تردد مواجه خواهند شد.
سازمان هواشناسي براي استان هاي خوزستان، چهارمحال وبختياري، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، ايلام، كرمانشاه، همدان، كردستان، زنجان، قزوين، البرز، تهران، قم، مركزي و غرب اصفهان بارش شديد باران همراه با رعد و برق پيش بيني كرده است.
سازمان هواشناسي با هشدار نسبت به بروز آبگرفتگي معابر عمومي در اين استان ها همچنين از بارش برف و ا ختلال در تردد جاده اي در روز پنج شنبه در استان هاي ساحلي درياي خزر، اردبيل، خوزستان، خراسان شمالي، دامنه جنوبي البرز، لرستان، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال وبختياري و مناطق شمالي آذربايجان شرقي و غربي خبر داد.
برف سنگين راه ارتباطي
50 روستاي نور را مسدود كرد
فرماندار شهرستان نور از بارش برف و قطع راه هاي ارتباطي 50 روستاي بخش بلده در روز يكشنبه و شب دوشنبه خبر داد.
«عبدالقدير مشايخ» در گفت وگو با ايرنا، ارتفاع برف در ارتفاعات اين بخش كوهستاني را بيش از 5/1 متر و در مناطق شهري و روستايي بيش از 40 سانتي متر اعلام كرد.
وي گفت: هم اكنون محورهاي «دوآب» و «سياه سنگ» به بلده بر اثر بارش برف مسدود است.
مشايخ افزود: برف همچنين سبب قطع برق چهار روستاي بخش بلده شده است.
وي گفت: محور «گلندرود» به نور روز يكشنبه براي ساعاتي بر اثر ريزش سنگ مسدود شده بود كه با تلاش نيروهاي امدادي و راهداري منطقه بازگشايي شد.
فرماندار نور از مسدود بودن راه ارتباطي 25 روستاي بخش كوهستاني «چمستان» بر اثر بارش برف خبر داد و افزود: همه دهياران روستاهاي اين منطقه در آماده باش هستند و براي بازگشايي راه ارتباطي روستاها تلاش مضاعف دارند.
وي ادامه داد: همه عوامل امدادي و راهداري منطقه هم مشغول بازگشايي راه هاي ارتباطي بخش هاي كوهستاني هستند.
بنابراين گزارش «داريوش محسن نژاد» رئيس شوراي روستاي «مران» منطقه كوهستاني سه هزار تنكابن با اشاره به تداوم بارش برف در اين منطقه گفت: ارتفاع برف در اين منطقه به حدود يك متر رسيده است.
همچنين به گزارش اداره راه و ترابري تنكابن، عبور و مرور خوروها در محورهاي ارتباطي مناطق دو و سه هزار اين شهرستان جريان دارد و نيروهاي راهداري نيز مشغول خدمات رساني هستند.

 



دستگيري جاعل عنوان دولتي حين اخاذي

رئيس كلانتري 169 مشيريه از دستگيري يك جاعل عناوين دولتي حين اخاذي از 2 خانم در اين منطقه خبر داد.
سرهنگ قدرت الله حق پرست گفت: ماموران اين كلانتري حين گشت زني در خيابان مشيريه ضمن مشاهده راكب يك دستگاه خودرو 206 كه با معرفي خود به عنوان مامور قصد اخاذي از 2 خانم را داشتند بلافاصله وارد عمل شدند.
وي ادامه داد: متهم به نام «مهرداد» به محض ديدن ماموران، در حاليكه قصد فرار داشت طي يك تعقيب و گريز طولاني، در يك عمليات غافلگيرانه پليسي دستگير شد.
رئيس كلانتري 169 مشيريه از كشف تعدادي تجهيزات نظامي از خودرو متهم خبر داد و گفت: متهم براي فرار از قانون خود را مامور يكي از ارگان هاي دولتي معرفي كرد.
وي اظهار داشت: در بررسي به عمل آمده مشخص شد متهم جاعل عناوين دولتي است و در هيچ يك از ارگان هاي دولتي مشغول به كار نيست.
حق پرست بيان داشت: متهم ضمن انتقال به كلانتري در بازجويي هاي به عمل آمده به جرم خود مبني بر اخاذي با جعل عناوين دولتي اقرار كرد.
به گزارش فارس وي در خاتمه از تحويل متهم به مراجع ذي صلاح خبر داد و گفت: تحقيقات تكميلي در خصوص كشف ساير جرايم احتمالي متهم ادامه دارد.

 



لاشه يك نهنگ در سواحل بندرعباس شناسايي شد

كارشناسان اداره كل حفاظت محيط زيست استان هرمزگان از شناسايي و كشف لاشه يك نهنگ از نوع اسپرم كوتاه در محدوده پارك ساحلي سهند شهرستان بندرعباس خبر دادند.
به گزارش روز دوشنبه ايرنا، ماموران محيط زيست دريايي به محض اطلاع از مرگ اين حيوان به محل اعزام شدند و با بررسي وضعيت ظاهري لاشه نهنگ شناسايي شده، علت مرگ را برخورد با جسم سنگين از ناحيه شكم و ايجاد پارگي عنوان كرد.
بر اين اساس، نهنگ شناسايي شده از نوع اسپرم كوتاه
(Pygmy sperm whale) با نام علمي Kogia breviceps است.
طول تقريبي اين حيوان دريايي 023، باله پشتي 023 و پوزه اين حيوان 09 سانتيمتر و وزن تقريبي آن حدود 030 كيلوگرم گزارش شده است.
زمان مرگ اين نهنگ حدود دو روز قبل از مشاهده و دليل مرگ اختلال در ناوبري و برخورد با پروانه شناور عنوان شده ست.
از لحاظ طبقه بندي زيستي نهنگ اسپرم كوتاه از راسته پستانداران دريايي، زير راسته نهنگ هاي دندان دار، خانواده Kogiidae و جنس Kogia است.

 



آتش سوزي در كارخانه ايزوگام

سرويس اجتماعي-
جاري شدن قير مذاب در كارخانه ايزوگام روي كوره روشن باعث آتش سوزي و پخش شدن گدازه هاي شعله ور قير شد.
كارگران كارخانه كه از رخداد اين حادثه نگران شده بودند در تماس با سامانه 125 از آتش نشانان درخواست كمك كردند و در پي آن ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران ساعت 26:20 دقيقه شب يكشنبه آتش نشانان ايستگاه 66 را راهي محل حادثه در شرق به غرب جاده خاوران اعزام كرد.به گفته محسن يارمحمدي فرمانده آتش نشانان، جاري شدن قير مذاب از دو مخزن ده هزار ليتري روي كوره روشن و سرايت گدازه هاي آتش، شعله وري مواد وسايلي را كه كنار مخزن بود در پي داشت.
وي افزود: آتش نشانان بي درنگ با استفاده از تجهيزات ايمني و خاموش كننده موفق شدند شعله هاي آتش را مهار و كاملا خاموش كنند.
اين فرمانده آتش نشاني گفت: رخداد اين آتش سوزي موجب شد يكي از كارگران كه روي يكي از مخازن قير مشغول كار بود سقوط كند و به شدت آسيب ببيند كه آتش نشانان همزمان با عمليات خود وي را براي مداوا و اعزام به مركز درماني به امدادگران اورژانس سپردند.

 



انتصاب مديرعامل جديد سازمان انتقال خون

وزير بهداشت طي حكمي دكتر غلامرضا توگه را به سمت مديرعامل جديد سازمان انتقال خون ايران منصوب كرد.

 



دستگيري قماربازان اينترنتي مسابقات فوتبال در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس فتاي استان اصفهان از دستگيري دو نفر كه با راه اندازي سايت شرط بندي پيش بيني مسابقات فوتبال، بالغ بر 3 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بودند، خبر داد.
سرهنگ ستار خسروي اظهار داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه وي مدتي پيش در يكي از سايت هاي اينترنتي شرط بندي پيش بيني مسابقات فوتبال عضو شده و در مدت شش ماه مبلغ 300 ميليون ريال متضرر شده است، موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: كارشناسان اين پليس آدرس سايت اينترنتي كه در آن فعاليت هاي مجرمانه و شرط بندي نتيجه مسابقات فوتبال صورت مي گرفت را شناسايي كردند.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان اظهار داشت: پس از شناسايي سايت مذكور كارآگاهان پليس فتاي استان دو نفر كه اقدام به راه اندازي سايت كرده بودند را در شهر اصفهان شناسايي و سپس با هماهنگي مقام قضايي طي عملياتي غافلگيرانه هر دو را در يكي از منازل سطح شهر هنگامي كه در حال كار با اينترنت بودند، دستگير كردند.
وي افزود: متهمان وقتي با مدارك و مستندات جمع آوري شده پليس مواجه شدند به بزه ارتكابي خود اقرار و انگيزه عمل مجرمانه خود را مال اندوزي و سودجويي عنوان كردند.
خسروي با بيان اينكه متهمان سه سال در اين زمينه فعاليت داشته و تعداد زيادي از شهروندان را عضو سايت اينترنتي خود كرده بودند، گفت: دستگيرشدگان در اين مدت بالغ بر 3 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بودند كه با دستور قضايي كليه حساب هاي بانكي مرتبط با موضوع جرم مسدود و متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
وي اضافه كرد: همچنين شاكي پرونده هم به جهت عضويت در سايت شرط بندي براي وي قرار تامين صادر شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14