(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25  آبان 1390- شماره 20074

حديث دشت عشق
ايران با 4 گل اندونزي را در هم كوبيد صعود بي دردسر تيم ملي
اخبار كوتاه از فوتبال
ولاسكو 14 ملي پوش واليبال ايران را معرفي كرد
تاريخ ال كلاسيكو مشخص شد 19 آذر، نخستين جدال قوهاي سپيد با آبي - اناري ها
احسان حدادي در پاسخ به شايعه پناهنده شدنش: مشتي از خاك ايران را با دنيا دنيا پول عوض نمي كنم
پايان هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال صدرنشيني ذوب آهن، غافلگيري دانشگاه آزاد
وعده قوي ترين مرد جهان براي شكستن ركورد در المپيك
ليگ برتر كشتي پيروزي نمايندگان سبزوارتهران و بابل
بسكتبال قهرماني جوانان غرب آسيا جوانان ايراني با اقتدار قهرمان شدند
سپاهان و ذوب آهن از سد حريفان خود گذشتند



حديث دشت عشق

از نوشته دانشجوي بسيجي شهيد «سيدعلي حسيني امامي»
مداح صلواتي شهيد

خدايا قوم مقاوم و شجاع و پرهيزگار و با وحدت خميني را بر استكبار جهاني پيروز كن. پدر و مادر عزيزم! در شهادتم اصلا گريه نكنيد من در راهي رفتم كه افتخار شماست راه غير راه حسين و رهبر غير خميني ذلت و پشيماني است. به همه مردم، دوستان، فاميل و بسيجيان سفارش مي كنم ولايت فقيه، روحانيت اصيل، مساجد و پايگاه هاي بسيج را تنها نگذاريد. پدر سيدعلي از مداحان بي ريا و صلواتي بود و هر وقت مداحي مي كرد زارزار گريه مي كرد و مي گفت مادر سيدعلي بدون وضو به فرزندانش شير نمي داد.امروز تعداد بي شماري از شهدا بر سر سفره اي هستند كه والدينشان هم حضور دارند.
او سفارش مي كرد سلام كردن، دروغ نگفتن، دعاي توسل، كميل، ندبه و زيارت عاشورا و نماز اول وقت و حضور در مسجد سرلوحه كارتان باشد.
دانشجوي شهيد «سيدعلي حسيني امامي» در آبان 1343 از پدري مخلص و مادري متدين در شهر خون و قيام متولد و پس از چندين ماه حضور در جبهه ها در 26/11/1364 در عمليات والفجر 8 در شهر فاو به شهادت رسيد.

 



ايران با 4 گل اندونزي را در هم كوبيد صعود بي دردسر تيم ملي

سرويس ورزشي -
تيم ملي فوتبال كشورمان با برتري پرگل مقابل اندونزي در چارچوب هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا در آستانه راهيابي به مرحله چهارم اين مسابقات قرار گرفت.
در ادامه هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا روز گذشته تيم هاي ملي فوتبال اندونزي و ايران در ورزشگاه گلورا بانگ كارنو شهر جاكارتا به مصاف هم رفتند. تيم ملي فوتبال كشورمان كه در اين بازي با سه تغيير نسبت به ديدار با بحرين در زمين حاضر شده بود، توانست ميزبان خود را با نتيجه 4 بر يك از پيش رو بردارد.
اندونزي كه تا پيش از ديدار با ايران شانس راهيابي به مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني را از دست داده بود، خيلي زود در دقيقه هفت توسط ميلاد ميداوودي دروازه اش بازشد. مهاجم ملي پوش تيم استقلال با بهره گيري از اشتباه مدافعان تيم اندونزي به راحتي دروازه تيم ميزبان را گشود.
13 دقيقه پس از به ثمر رسيدن گل ميداوودي بازهم تيم كشورمان به گل رسيد. اين بار محمد قاضي در نقش سازنده گل ظاهر شد و در حاليكه مي توانست دروازه سرخپوشان اندونزي را باز كند پاسي را براي جباري فرستاد تا او براي سومين بازي پي در پي موفق به گلزني با پيراهن تيم ملي شود.
گل هاي ميداوودي و جباري از اشتهاي تيم كي روش كم نكرد و شاگردان او همچنان با ميل تهاجمي بالا به دنبال بازكردن دروازه ميزبان خود بودند تا اينكه در دقيقه 25 به گل سوم رسيدند. در اين صحنه محمد قاضي پاسي را براي غلامرضا رضايي فرستاد كه او با گذر از دروازه بان تيم اندونزي در زاويه اي بسته گل سوم را به ثمر رساند.
ملي پوشان فوتبال كشورمان كه خود را به راحتي پيروز مي دانستند با گل دقيقه 44 بام بانگ پامونگكاس كه با ضربه سر به ثمر رسيد، غافلگير شدند. تيم ملي فوتبال كشورمان با اين گل نيمه اول را با پيروزي 3 بر يك پشت سر گذاشت تا در نيمه دوم با هوشياري بيشتر مقابل ميزبان خود بازي كند.
در نيمه دوم اندونزي شروعي بهتر از شاگردان كي روش داشت و مهاجمان اين تيم در يكي، دو صحنه روي دروازه سيدمهدي رحمتي خطرساز شدند اما به گلي نرسيدند تا اينكه در دقيقه 73 تيم كشورمان توسط جواد نكونام از روي نقطه پنالتي به گل چهارم دست يافت. خطاي پنالتي پس از آن رقم خورد كه محمدرضا خلعتبري دقايقي پس از ورودش به ميدان مدافع تيم اندونزي را در محوطه جريمه اين تيم ناچار به خطا كرد. تيم ملي فوتبال كشورمان در ديدار مقابل اندونزي با تركيب سيدمهدي رحمتي، احسان حاج صفي، سيدجلال حسيني، هادي عقيلي، حسين ماهيني، آندرانيك تيموريان (مازيار زارع - 63)، جواد نكونام، مجتبي جباري، غلامرضا رضايي (جواد كاظميان - 46)، ميلاد ميداوودي (محمدرضا خلعتبري - 70) و محمد قاضي به ميدان رفت.
تيم ايران با اين پيروزي 11 امتيازي شد و تنها برد احتمالي بحرين مقابل قطر ( اين ديدار شب گذشته برگزار شد) و نيز پيروزي هر دو تيم عربي در مسابقات پاياني برابر اندونزي و ايران، مي تواند سه تيم را در پايان اين مرحله 11 امتيازي كند. در آن شرايط هم تفاضل گل خوب تيم كشورمان باز مي تواند صعودمان به مرحله بعدي را رقم زند. تيم ايران در حال حاضر تفاضل گل مثبت 12 دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برتري تيم پيشكسوتان با درخشش دايي
تيم فوتبال پيشكسوتان ايران، تيم پيشكسوتان لهستان را شكست داد. ديدار تيم هاي ملي پيشكسوتان ايران و لهستان صبح ديروز در ورزشگاه غدير تهران واقع در بزرگراه كردستان انجام شد كه اين مسابقه با نتيجه 5 بر 2 به سود ايران به پايان رسيد.گل هاي ايران را علي دايي (چهارگل) و سيروس دين محمدي (يك گل) به ثمر رساندند.
نشست مشترك قلعه نويي با اعضاي كميته داوران
نشست مشترك بين مديرعامل و سرمربي تراكتورسازي با كميته انضباطي و كميته داوران شنبه هفته آينده برگزار مي شود. قرار بود كميته انضباطي فدراسيون فوتبال جلسه اي مشترك بين محمدحسين جعفري مديرعامل باشگاه تراكتورسازي و امير قلعه نويي سرمربي اين تيم با مسئولان كميته داوران برگزار كند كه هنوز اين جلسه برگزار نشده است.در همين راستا در صحبت هاي رد و بدل شده بين جعفري و اسماعيل حسن زاده رئيس كميته انضباطي اين نشست ساعت 30:16 شنبه هفته آينده در فدراسيون فوتبال بين مسئولان كميته داوران، جعفري و قلعه نويي برگزار مي شود.
صعود استراليا با شكست تايلند
تيم ملي استراليا با برتري برابر تايلند به مرحله بعدي صعود كرد. تيم ملي استرالياعصر ديروز در ورزشگاه بانكوك، تايلند را يك بر صفر شكست داد تا 12 امتيازي شود و صعودش را به مرحله بعدي قطعي كند. تايلند با اين شكست با 4 امتياز در رده سوم جدول گروه چهارم باقي ماند.
كاپلو روياي بكهام را خراب كرد
فابيو كاپلو، سرمربي ايتاليايي تيم ملي انگلستان برنامه اي براي استفاده از «ديويد بكهام» در رقابت هاي يورو 2012 كه تابستان آينده در لهستان و اوكراين برگزار مي شود، ندارد. كاپلو كه بعد از جام جهاني 2010 هرگز بكهام را به تيم ملي دعوت نكرده انتظار دارد اين بازيكن جزو تيم فوتبال بريتانيا در رقابت هاي المپيك لندن باشد.كاپلو روز گذشته در پاسخ خبرنگاري كه از او پرسيد: آيا بكهام شانسي براي حضور در رقابت هاي يورو 2012 دارد؟ گفت: نه! فكر كنم او فقط در تيم فوتبال بريتانيا براي بازي هاي المپيك لندن حضور خواهد داشت. البته براي تصميم در اين مورد هنوز زمان زيادي در اختيار دارم.

 



ولاسكو 14 ملي پوش واليبال ايران را معرفي كرد

سرمربي تيم ملي واليبال ايران اسامي 14 بازيكن اعزامي به رقابت هاي جام جهاني واليبال ژاپن را اعلام كرد.
خوليو ولاسكو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران پس از اين كه از اواخر هفته گذشته دور جديد اردوي تيم ملي را با دعوت از 20 بازيكن آغاز كرد، صبح ديروز تركيب نهايي تيم ملي را براي شركت در جام جهاني واليبال ژاپن معرفي كرد.
در همين راستا امير حسيني، سيد مهدي موسوي، حمزه زريني ، عليرضا نادي، امير غفور، فرهاد نظري افشار، مهدي مهدوي ، آرش كشاورزي، حسام بخششي، مهدي بازارگرد، پوريا فياضي، آرش كمالوند، فرهاد ظريف و علي حسين اعضاي تيم ملي ايران در كاروان اعزامي به ژاپن را تشكيل مي دهند.
تيم ملي واليبال ايران روز 29 آبان ماه بايد در اولين بازي خود به مصاف ژاپن، ميزبان رقابت هاي جام جهاني برود.

 



تاريخ ال كلاسيكو مشخص شد 19 آذر، نخستين جدال قوهاي سپيد با آبي - اناري ها

مقامات فوتبال اسپانيا سرانجام پس از بررسي هاي لازم روز 10 دسامبر را براي برگزاري جدال بين تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا درچارچوب هفته شانزدهم لاليگا مشخص كردند.
مقامات فوتبال اسپانيا در جلسه اي مشترك با مقامات امنيتي اين كشور اعلام كردند كه جدال حساس بين تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا از هفته شانزدهم لاليگا روز شنبه 10 دسامبر (19 آذر) به ميزباني رئال مادريد برگزار خواهد شد.
پيش از اين مسئولان باشگاه رئال مادريد خواستار برگزاري اين ديدار در ظهر يكشنبه 11 دسامبر بودند تا از اين طريق بتوانند با فروش امتياز پخش آن به كشورهاي آسيايي سودي كلان به جيب زنند، اما باشگاه بارسلونا به خاطر آمادگي هرچه بيشتر جهت شركت در جام جهاني باشگاه ها پيشنهاد برگزاري اين ديدار را در روز شنبه داده بود.
بارسلونا از زماني كه گوارديولا هدايت اين تيم را در سال 2008 برعهده گرفته، تاكنون مقابل رئال مادريد در رقابت هاي لاليگا شكست نخورده است، اما فصل گذشته در فينال جام حذفي با تك گل كرستيانو رونالدو تن به شكست داد.
رئال مادريد درحال حاضر با 28 امتياز در صدر جدول رده بندي قرار دارد، اين در حالي است كه بارسلونا با 25 امتياز در رده دوم است.

 



احسان حدادي در پاسخ به شايعه پناهنده شدنش: مشتي از خاك ايران را با دنيا دنيا پول عوض نمي كنم
<
br>احسان حدادي با تكذيب شايعه پناهنده شدنش، براي چندمين بار از عملكرد فدراسيون دووميداني انتقاد كرد.
سايت شخصي احسان حدادي به جراحي اين قهرمان دووميداني ايران در آلمان پرداخته و به شايعه پناهنده شدن وي پاسخ گفته است. در قسمتي از مطلبي كه بر روي سايت احسان حدادي قرار گرفته آمده است: آن كساني كه مدعي هستند كار ورزشكاران مدال آور را شخصا پيگيري مي كنند، در اين دو هفته اخير از احسان خبري دارند؟ آيا از حال او خبر داريد؟ مي دانيد كجاست و از كجا دارد خرج مي كند؟ از كدام جيب هزينه درمان و جراحي گلويش را پرداخت كرده؟
من عاشق ايرانم، من عاشق پرچمم هستم و خودم را مديون خون شهدا، همان قهرمانان واقعي مي دانم. من مشتي از خاك ايران را با دنيا دنيا پول عوض نمي كنم. حالا حالاها براي ايران افتخار خواهم آفريد، با دعاي خير مردم عزيزم.

 



پايان هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال صدرنشيني ذوب آهن، غافلگيري دانشگاه آزاد

هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال ايران با صدرنشيني ذوب آهن و غافلگيري دانشگاه آزاد همراه بود.
هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال ايران با صدرنشين باقي ماندن ذوب آهن اصفهان به پايان رسيد. شاگردان فرزاد كوهيان كه در اين هفته ميزبان تيم قدرتمند پتروشيمي امام بودند در نبردي پاياپاي توانستند ماهشهري ها را با نتيجه 69 بر 66 شكست دهند و با 10 امتياز صدرنشين ليگ باقي بمانند. مهران شاهين طبع در اين مسابقه سعيد داورپناه و محمد جمشيدي را به دليل مصدوميت در اختيار نداشت.
در ديگر ديدار حساس هفته پنجم ليگ، دانشگاه آزاد مهمان فولاد ماهان اصفهان بود. مهران حاتمي كه اين فصل را بسيار خوب آغاز كرده است با پيروزي شيريني كه برابر پتروشيمي در هفته چهارم داشت با انديشه پيروزي و صدرنشيني دوباره راهي اصفهان شد، اما او و بازيكنانش برابر ماهاني ها غافلگير شدند. فولاد ماهان اصفهان در اين مسابقه با نتيجه 92 بر 57 دانشگاه آزاد قدرتمند را شكست داد تا با 7 امتياز در رده پنجم قرار بگيرد. البته دانشگاه آزاد با اين شكست هنوز در بالاي جدول قرار دارد و پس از ذوب آهن و مهرام در رده سوم جاي گرفته است.
شيراز در هفته پنجم ميزبان ياران حدادي بود. شركت ملي حفاري كه داربي خوزستان را با پيروزي پشت سر گذاشت براي كسب سومين برد راهي شيراز شد، اما در اين مسابقه برابر تيم جوان لوله S.A تنها با يك اختلاف و با نتيجه 58 بر 57 تن به شكست داد. حفاري با اين باخت 7 امتيازي شد و در جايگاه هفتم جدول رده بندي قرار گرفت.
مدافع عنوان قهرماني بسكتبال ايران در تهران برابر پويا به ميدان رفت. شاگردان مصطفي هاشمي كه در هفته هاي گذشته رقابت هايشان را يكي پس از ديگري با پيروزي پشت سر گذاشتند در اين هفته نيز كار آساني داشتند و برابر پويا با نتيجه 93 بر 74 به برتري رسيدند و پس از ذوب آهن در جايگاه دوم قرار گرفتند.
نتايج كامل هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال به شرح زير است:
¤ذوب آهن 69-پتروشيمي 66
¤فولاد ماهان 92-دانشگاه آزاد 57
¤پويا 74-مهرام 93
¤صنايع پتروشيمي 76-جهش ترابر قم 49
¤لوله S.Aشيراز 58-حفاري اهواز 57
¤همياري زنجان 103-شهرداري گرگان 95
جدول رده بندي ليگ برتر: 1.ذوب آهن، 2. مهرام، 3.دانشگاه آزاد 4.پتروشيمي بندر امام و

 



سليمي: رضا زاده اولين كسي بود كه به من تبريك گفت
وعده قوي ترين مرد جهان براي شكستن ركورد در المپيك

قوي ترين مرد جهان گفت: اميدوارم بتوانم ركوردهاي دو ضرب و مجموع را در المپيك جابجا كنم.
بهداد سليمي كه در رقابت هاي وزنه برداري جهان عنوان بهترين وزنه بردار رقابت ها را به خود اختصاص داد و ركورد جهان را هم شكست در مورد اينكه اين موفقيت ها در آستانه عيد غدير به دست آمد، گفت: هر كسي اعتقادي دارد و من هم به مولا علي اعتقاد دارم و هميشه از او مددخواسته و خواهم خواست.وي در مورد اينكه تا چه اندازه براي كسب عنوان قهرماني جهان زحمت كشيده است، گفت: خيلي زحمت كشيدم و حدود 9 ماه يكسره در اردو بودم اما طي 5 سال گذشته زحمات زيادي را براي به دست آوردن اين عنوان متحمل شده ام و خدا را شكر توانستم به چيزي كه لياقتش را داشتم برسم.
قوي ترين مرد جهان در مورد اينكه آيا قول كسب مدال طلا در المپيك را مي دهد، يادآور شد: قول مي دهم تمام تلاشم را براي كسب اين عنوان بكنم و اميدوارم لايق آن باشم و با خواست خدا بتوانم مدال طلاي المپيك را هم كسب كنم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه از بابت شكست ركورد رضازاده هراسي نداشت، گفت: به هيچ وجه چنين چيزي نبوده و نيست. آن زمان كه ركورد را نزده بودم يك سري حرفها مطرح بود و امروز يك سري صبحت هاي ديگر. حسين رضازاده پس از ركوردشكني به عنوان اولين نفر با خوشحالي تمام آن را به من تبريك گفت.
سليمي در پايان در مورد اينكه آيا زورش به وزنه 260 كيلوگرم نرسيد گفت: نيازي نبود در دو ضرب اين وزنه را بزنم. مدال طلايم قطعي بود و ركورد جهان را هم زده بودم و ديگر نياز به وزنه 260 كيلويي نبود با اين حال ركورد دو ضرب و مجموع بماند براي المپيك. لازم به يادآوري است كه در پايان مسابقات وزنه برداري جهان تيم ملي وزنه برداري كشورمان با قرار گرفتن در رده سوم رده بندي سهميه المپيك 2012 لندن هر 6 سهميه كامل المپيك را به دست آورد.

 



ليگ برتر كشتي پيروزي نمايندگان سبزوارتهران و بابل

هفته دوم رقابت هاي كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم هاي ثامن الحجج(ع)، نيروي زميني ارتش و خونه به خونه پيگيري شد.
در هفته دوم مسابقات كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور و در گروه دوم رقابت ها تيم ثامن الحجج(ع) سبزوار با سرمربيگري محسن كاوه با نتيجه 7 بر صفر از سد ميزبان خود مجاهدان صنعت برق گلوگاه گذشت.
در ديگر ديدار اين گروه تيم سايپاي شمال در سالن شهداي هفتم تير تهران با نتيجه 5 بر 2 مقابل ميزبان خود نيروي زميني ارتش شكست خورد. تله كابين گنجنامه همدان اين هفته استراحت داشت.
براساس اين گزارش، در گروه اول اين مسابقات نيز تيم خونه به خونه بابل در ساري با نتيجه 6 بر يك از سد ميزبان خود پيشگامان آسانسور مازندران گذشت.اين هفته تيم شهرداري ملاير استراحت داشت.

 



بسكتبال قهرماني جوانان غرب آسيا جوانان ايراني با اقتدار قهرمان شدند

تيم بسكتبال ايران در دوازدهمين دوره از رقابت هاي قهرماني جوانان غرب آسيا با پيروزي برابر سوريه قهرمان شد.
شاگردان علي توفيق در آخرين پيكارشان توانستند تيم سوريه را كه به نظر مي رسيد از چند بازيكن صغر سن استفاده مي كردند با نتيجه 87 بر 57 شكست داده و به عنوان قهرمان منطقه غرب آسيا جواز حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در سال آينده را كسب كنند.
سوريه با قبول شكست برابر ايران سوم شد و تيم ملي بسكتبال لبنان نايب قهرمان اين رقابت ها شد. يمن و اردن نيز چهارم و پنجم شدند.

 



رقابت هاي هندبال جام باشگاه هاي آسيا-عربستان
سپاهان و ذوب آهن از سد حريفان خود گذشتند

سومين روز رقابت هاي هندبال جام باشگاه هاي آسيا در عربستان با برتري تيم هاي سپاهان و ذوب آهن به ترتيب برابر الاهلي قطر و الشباب كويت به پايان رسيد.
رقابت هاي هندبال جام باشگاه هاي آسيا در حالي پيگيري شد كه دو تيم سپاهان و الاهلي قطر به مصاف يكديگر رفتند. اين ديدار نزديك و نفس گير در پايان با اختلاف يك گل به سود نماينده ايران به پايان رسيد تا سپاهان، سومين ديدار خود را با نتيجه 27-26 به پايان برساند. همچنين در ديگر بازي، ذوب آهن اصفهان در يك نمايش مقتدرانه الشباب كويت را با نتيجه 30-22 مغلوب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14