(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3  آذر 1390- شماره 20081

راهيابي 12 عكس از جشنواره بسيج يزد به مرحله كشوري
برگزاري جشنواره عكس بسيج هنرمندان در خراسان رضوي
برگزاري مسابقات قرآني استان مركزي در اراك
پژواك
رئيس دايره المعارف ايران: كتاب تاثيرگذارترين عامل فرهنگي است
اكران 7 فيلم جشنواره كودك درمينودشت و راميان
مديركل كتابخانه هاي عمومي گلستان: گلستان به 214 كتابخانه با 136 هزار مترمربع فضا نياز دارد
معاون هماهنگ كننده سپاه فجر فارس: تغيير ذائقه مردم از اصول اساسي جنگ نرم است
برگزاري اولين همايش رزمندگان جبهه شمال در بابل
به گفته استاندار ارائه خدمات پزشكي و درماني استان زنجان در شمال غرب نمونه است
140 هزار بسيجي در ميدان امام اصفهان تجمع مي كنند
درخشش اعضاي كانون كلاله درمسابقات فرهنگي و هنري
شهروندان لنگرودي خواستار ساماندهي بازارهاي هفتگي اين شهر شدند
اجراي طرح نهضت مطالعه در استان مركزي
برگزاري همايش بيداري اسلامي در بناب
توزيع 30 هزار برگه مسابقه نقاشي شهيد فهميده در مدارس همدان



راهيابي 12 عكس از جشنواره بسيج يزد به مرحله كشوري

يزد- خبرنگار كيهان:
12 اثر از مرحله استاني نخستين جشنواره عكس بسيج كه در بافق برگزار شده بود، به مرحله كشوري راه يافت.
مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان يزد در اختتاميه اين جشنواره با اشاره به كيفيت آثار ارسالي به دبيرخانه اظهار داشت: اين جشنواره با عنوان قاب بيداري در موضوعات بازخواني ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي شامل ولايت و رهبري، عدالت و ستم ستيزي، مبارزه با استكبار، ايثار و شهادت، مهرورزي، بيداري اسلامي شامل تبيين و تبليغ اهداف و آرمان حركت اسلامي منطقه و تجليل از مردم به پاخواسته همچنين جهاد اقتصادي و مضامين آئيني، مذهبي و اجتماعي برگزار شد.
علي محمد پارسانيان افزود: طي فراخواني كه انجام شد حدود 3 هزار عكس به دبيرخانه ارسال شد كه از اين تعداد عكس يك هزار و 500 اثر مورد ارزيابي قرار گرفت و در نهايت 60 اثر در اين جشنواره پذيرفته شد و به نمايشگاه راه يافت.
وي اظهار داشت: در پايان اين جشنواره سه روزه هشت اثر به عنوان اثر برگزيده و پنج اثر به عنوان اثر شايسته تقدير و چهار اثر به عنوان اثر تقديرشده انتخاب شد كه از بين آن 12 اثر به ترتيب به مرحله كشوري راه يافتند.

 



برگزاري جشنواره عكس بسيج هنرمندان در خراسان رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
اولين جشنواره عكس بسيج هنرمندان خراسان رضوي با عنوان قاب بيداري 28 آبان ماه لغايت 30 آذرماه جاري برگزار خواهد شد

 



برگزاري مسابقات قرآني استان مركزي در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
سي و چهارمين مسابقات قرآني استان مركزي در اراك برگزار شد و نفرات برتر به مرحله كشوري راه يافتند.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و خيريه استان مركزي گفت: اين مسابقات با شركت 330 نفر در رشته هاي حفظ، قرائت و ترتيل برگزار شد.
حسيني در مورد ميزباني استان مركزي براي مسابقات كشوري افزود: به پيشنهاد سازمان اوقاف و خيريه استان مركزي، اين استان به عنوان ميزبان اين مسابقات انتخاب شده است.
وي تصريح كرد: اين ميزباني مستلزم تامين مالي است كه اميدواريم در اين باره استاندار و ديگر نهادها و سازمانها ما را ياري كنند تا بتوانيم اين مسابقات را به بهترين شكل در بهمن ماه برگزار كنيم.

 



پژواك

نمايش فيلم هاي كودك و نوجوان در گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: همزمان با برپايي بيست وپنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان در اصفهان، 10 فيلم اين جشنواره در شهرستان گنبدكاووس به نمايش گذاشته شد. «محمدرضا داورزني» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس افزود: 10 فيلم منتخب اين جشنواره در سينما هجرت گنبدكاووس در دو سانس صبح و عصر براي عموم به نمايش گذاشته شد.
همراه با شاعران غدير در لارستان
لارستان- خبرنگار كيهان: به همت ستاد غدير لارستان ويژه برنامه اي با موضوع با شاعران غدير و با حضور تعدادي از مسئولان، اقشار مختلف مردم و جمعي از شاعران اين شهرستان در محل سالن اجتماعات شهيد امامي فرمانداري ويژه لارستان برگزار شد.
در اين ويژه نامه جمعي از شاعران لارستاني همچون ابوالحسن مؤيدي، محمد زارع، حبيب الله مفتوحي، منصور پدرام، محمد فروتن، شاداب نوباني، فيروزه خرم بخت، زهره كيانپور و محمدرضا عرفاني در وصف غدير، امام علي(ع) و ولايت اشعار خود را قرائت كردند.
برگزاري جشنواره غدير در بناب
بناب- خبرنگار كيهان: يازدهمين جشنواره «شعر غديريه» شمال غرب كشور با حضور شاعراني از 38 شهرستان واقع در شمال غرب كشور؛ در شهرستان بناب برگزار شد. در اين جشنواره شاعران حاضر اشعار و سروده هاي خود را در خلال اجراي چندين برنامه فرهنگي و هنري قرائت كردند.
اجراي نمايش ملك جمشيد در آبادان
آبادان- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آبادان از اجراي نمايش كودك «ملك جمشيد» به كارگرداني خانم شبنم زيرك قشقايي و نويسندگي اميرمشهدي عباس خبر داد و گفت: اين نمايش توسط گروه ايستگاه از تاريخ دهم تا سي ام آبان-ماه سال جاري در دو نوبت صبح و بعدازظهر در محل تالار مهر به روي صحنه رفت.
علواني افزود: نمايش طنز «دو متر در دو متر» به كارگرداني مهدي پرويش و نويسندگي حميد آذرنگ توسط گروه نمايش باران نيز از تاريخ پنجم تا بيستم آبان ماه در محل تالار ثامن الائمه و در دو سانس 18 و 20 اجرا شد.
برگزاري شب شعر شهادت در لارستان
اوز- خبرنگار كيهان: شاعران لارستان و جهرم شب شعر شهيد و شهادت را در لارستان برپا كردند. دبير برگزاري شب شعر لارستان با اعلام اين خبر گفت: در اولين روز از برپايي يادواره سرداران و 350 شهيد سرافراز لارستان اين شب شعر برگزار شد. محسن حجتي افزود شب شعر شهيد و شهادت لارستان با حضور شاعران شهرستان هاي لارستان و جهرم، روحانيون خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران، مسئولان، بسيجيان، فرهنگيان و اقشار مختلف مردم در محل مصلاي بزرگ شهر لار برگزار شد.
حضور لنجان در جشنواره سراسري تئاتر مقاومت
زرين شهر- خبرنگار كيهان: نمايش آن طرف درياها كجاست به نويسندگي اسداله اسدي و كارگرداني رسول مسلمي موفق به راهيابي به بخش كودك سيزدهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت شد.
اين نمايش از سه شنبه يك آبان ماه در تالار هنر تهران با 12 اجرا روي صحنه رفته است. اضافه مي شود تاكنون از اسداله اسدي نمايش هاي زيادي به عنوان نويسنده به جشنواره هاي كشوري راه يافته است.

 



رئيس دايره المعارف ايران: كتاب تاثيرگذارترين عامل فرهنگي است

چهاردانگه- خبرنگار كيهان:
رئيس دايره المعارف ايران در چهارمين همايش تجليل از نويسندگان اسلامشهري، اظهار داشت: كتاب به عنوان تاثيرگذارترين عامل فرهنگ بين نسل ها، فرهنگ ها و تمدن هاي مختلف در عصرهاي مختلف است.
پرفسور سيدحسن امين گفت: ارزش و عظمت و اعتبار هر جامعه، شهر و كشوري، پيش از آنچه كه سرمايه مادي، كارخانه ها، صنعت و... باشد، به شخصيت هاي علمي، فرهنگي و مولدهاي علم و فرهنگ آن جا است.
وي اظهار داشت: جاي بسيار افتخار است كه در اسلامشهر، آثار بيش از 260 نويسنده و صاحب قلم به چاپ رسيده است. اگر سعدي، حافظ و خيام امروز جهاني هستند، اين به ما اميد مي دهد كه امروز آثاري توليد كنيم كه در ابعاد مختلف در جهان تاثيرگذار شود و فقط اين نباشد كه به آثار گذشتگان خود افتخار كنيم.
دبير همايش تجليل از نويسندگان اسلامشهر نيز طي سخناني اظهار داشت: تاكنون در سطح اسلامشهر بالغ بر 260 نويسنده با بيش از 300اثر منتشره مورد شناسايي قرار گرفته كه خردسال ترين اين افراد 9ساله و مسن ترين آنها نيز نويسنده 69 ساله اي مي باشند.
محسن همتي افزود: از تعداد نويسندگاني كه آثارشان به دبيرخانه رسيده، تعداد 17نفر استاد دانشگاه، 17نفر داراي مدرك دكترا، 6نفر روحاني، 6نفر سيد و سيده، هستند.
در پايان اين همايش از نويسندگاني كه آثارشان توسط هيئت داوران انتخاب شده بودند، تجليل به عمل آمد و از دو نويسنده خردسال اسلامشهري، به عنوان منتخب منتخبين اين همايش به صورت ويژه تجليل به عمل آمد.

 



اكران 7 فيلم جشنواره كودك درمينودشت و راميان

گنبدكاووس -خبرنگاركيهان:
هفت فيلم بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان درشهرستان هاي مينودشت و راميان اكران مي شود
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مينودشت در حاشيه اين جشنواره گفت: جشن پرواز پروانه ها در شهرستان مينودشت با اكران فيلم هاي بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان درحال برگزاري است.
محمد كاظمي گفت: اين جشنواره با حضور دانش آموزان و كودكان درمجتمع فرهنگي هنري كوثر برگزار شد.
وي افزود: دراين مدت هفت فيلم علي و دني، جعبه موسيقي، قفل ساز، تو آزادي، به كبودي ياس، كودك و فرشته و آواي زندگي به اكران درآمدند.
كاظمي، استقبال وصف ناپذير مردم هنردوست مينودشت را يادآور شد و تصريح كرد: صف هاي طولاني و شلوغ جشنواره نشان از اشتياق مردم به هنر سينماست.
براساس اين گزارش به گفته جواد قرباني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي راميان هفت فيلم جشنواره بين المللي كودك در راميان نيز اكران مي شود.
وي درحاشيه اين جشنواره افزود: يكي از بزرگ ترين رويدادهاي بزرگ درگستره بين المللي درحوزه سينما در شهرستان راميان و با حضور كودكان و نوجوانان با اكران فيلم هاي كودك و فرشته، جعبه موسيقي، قفل ساز، تو آزادي، به كبودي ياس، علي و دني و آواي زندگي رسما آغاز به كار كرد.
وي گفت: پيش بيني مي شود دراين مدت با استقبال پرشور و حضور گرم خانواده ها و بويژه جوانان و كودكان روبه رو باشيم.
فيلم هاي اين جشنواره درسالن شهداي اهل هنر مجتمع فرهنگي وهنري راميان اكران مي شود.
قابل ذكراست دو شهرستان مينودشت و راميان از داشتن سينما محروم هستند.

 



مديركل كتابخانه هاي عمومي گلستان: گلستان به 214 كتابخانه با 136 هزار مترمربع فضا نياز دارد

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
استان گلستان به 214باب كتابخانه عمومي با فضاي مفيد 136 هزارمترمربع نياز دارد.
«سيدحسين علوي» در آئين تجليل از خادمان و فعالان عرصه كتاب و كتابخواني شهرستان گنبدكاووس، گفت: براي تحقق اهداف سند چشم انداز 20ساله كشور بايد تلاش شود اين نيازها برطرف شود.
وي با بيان اينكه هم اكنون در استان گلستان 70كتابخانه عمومي با مجموع حدود 30هزارمترمربع فضا وجود دارد، افزود: درحال حاضر فضاي مفيد مطالعه در كشورهاي پيشرفته به ازاي هر يكصدنفر، 8مترمربع مي باشد.
علوي گفت: اگر قرار است در پايان سند چشم انداز 20ساله كشور، ايران در منطقه رتبه اول و در جهان در بين 15 كشور اول قرار گيرد، بايد تلاش ها در بحث افزايش تعداد كتابخانه ، فضاي كتابخانه و نيز سرانه مطالعه بيشتر شود.
وي همچنين درخصوص ميانگين مطالعه روزانه كشور ژاپن و ايران، گفت: درحال حاضر ميانگين مطالعه روزانه در ژاپن 90دقيقه، در كشور ايران 76دقيقه و در استان گلستان حدود 60دقيقه است. علوي افزود: براساس كار پيمايشي انجام شده توسط شوراي فرهنگ عمومي كشور با جامعه آماري 17هزار نفر و شاخص هاي جديد، سرانه مطالعه در كل كشور افزايش يافته است.
علوي، مطالعه غيردرسي، مطالعه در فضاي مجازي، مطالعه نشريات، مطالعه روزنامه ها و مطالعه قرآن و ادعيه را 5شاخص جديد در تعيين سرانه مطالعه در كشور اعلام كرد و از عموم مردم به ويژه محققان و دانشگاهيان خواست تا برنامه ها و راهكارهايي را براي افزايش سرانه مطالعه و تحقق اهداف چشم انداز 20ساله به نهاد كتابخانه هاي عمومي ارسال كنند.

 



معاون هماهنگ كننده سپاه فجر فارس: تغيير ذائقه مردم از اصول اساسي جنگ نرم است

شيراز- خبرنگار كيهان:
وجه تمايز بسيجي انديشه وعمل اوست نه چفيه و نوع لباسش.
سرهنگ «محمد كوشكي» معاون هماهنگ كننده سپاه فجر فارس با بيان اين مطلب در مراسم تشكيل شوراي عالي سازمان بسيج رسانه استان فارس گفت: راه اندازي اولين سازمان بسيج رسانه كشور در فارس افتخار اين استان محسوب مي شود.
وي محور فعاليت بسيج رسانه را بيان مقتضيات انقلاب اسلامي و تعريف ارزش هاي ناب الهي دانست و اظهار داشت: اين سازمان مي توانند منشأ و مبدأ حركات متعالي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به هجمه هاي نرم غرب عليه نظام جمهوري اسلامي اشاره كرد و افزود: امروز مديريت افكار عمومي مهم ترين عامل در موازنه قدرت هاست و برتري در دنياي معاصر با مديريت افكار عمومي شكل مي گيرد.
وي تغيير ذائقه هاي مردم را يكي از اصول اساسي جنگ نرم توصيف كرد و گفت: در اين مسير، رسانه ها نقش مهمي ايفا مي كنند كه رسالت و تأثيرگذاري رسانه هاي مكتوب بي بديل و انكارناپذير است. وي تغيير منش و ذائقه مردم را صرفاً يك تهديد ندانست و افزود: اگر به همه چيز به عنوان يك تهديد بنگريم اجازه انديشه نو از انسان گرفته مي شود.

 



برگزاري اولين همايش رزمندگان جبهه شمال در بابل

بابل - خبرنگاركيهان:
اولين همايش رزمندگان جبهه شمال ويژه رزمندگان طرح جنگل يادواره شهيد محمدتقي گرائيلي در شهر گلوگاه از توابع شهرستان بابل برگزار شد، به گزارش خبرنگارما در اين همايش كه در مسجد صاحب الزمان(عج) گلوگاه به همت ناحيه مقاومت بسيج سپاه بابل برگزارشد.
معاون پارلماني وزير كشور در اين همايش به ايراد سخن پرداخت.
حاج مهدي محمدي فر به نقش مهم بسيجيان و پاسداران درمقابله با منافقين و ضدانقلاب و شكست آنها در جنگل هاي شمال پرداخت و افزود: دشمنان انقلاب مي خواستند شمال كشور را مانند منطقه كردستان ناامن كنند ولي نيروهاي مخلص و انقلابي با وجود تمامي مشكلات و كاستي ها درمقابل دشمنان ايستادند و آنها را از جنگل بيرون كنند. در ادامه اين همايش فرمانده سپاه بابل نيزگفت: هدف از برگزاري اين همايش را بزرگداشت ياد و خاطرات شهداي جنگل، ديدار رزمندگان جبهه شمال و مروري برخاطره در مقابله با ضدانقلاب و منافقين كه منطقه جنگلي را مكان امني براي فعاليت هاي خود مي دانستند دانست.
وي از مدعوين خواست تا خاطرات و عكس هاي خود را در طول مبارزه در طرح جنگل نوشته و گردآوري كنند تا از اين طريق نقش سپاه و بسيج در جنگل تبيين شود.
سرهنگ پاسدار عليرضا مرادي در خاتمه خاطرنشان كرد: 12 شهيد و 18 زخمي از شهرستان بابل در طول مبارزات سپاه و بسيج در طرح جنگل تقديم انقلاب اسلامي شد.

 



به گفته استاندار ارائه خدمات پزشكي و درماني استان زنجان در شمال غرب نمونه است

زنجان-خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان گفت: زنجان در ارائه خدمات پزشكي و درماني در منطقه شمال غرب به عنوان قطب درماني مورد توجه عموم قرار دارد.
دكتر محمد رئوفي نژاد در بازديد از دانشكده داروسازي، به روند رو به رشد وضعيت بهداشتي و درماني اين استان اشاره كرد و افزود: رويكرد و توسعه تخصصي بايد بيشتر مورد توجه متوليان امر در دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان قرار گيرد.
وي، بهره گيري از ظرفيت هاي جديد براي ارتقا روز افزون وضعيت بهداشت و درمان اين استان را خاطرنشان كرد و گفت: علاوه بر توجه به ظرفيت هاي فعلي از فرصت هاي موجود نيز بايد به نحو مطلوب استفاده كرد.
استاندار زنجان، با تاكيد بر اينكه برخي از نگاه هاي تنگ نظرانه مديران نبايد خللي در پيشرفت كارها ايجاد كند، افزود: در زمان حاضر توسعه اين استان در بخش هاي مختلف چشم انداز رو به رشدي را در مقايسه با گذشته فراهم كرده است.
وي، با بيان اينكه اين استان در ارائه خدمات پزشكي و درماني در منطقه شمال غرب به عنوان قطب درماني مورد توجه عموم مي باشد، افزود: بهره گيري از ظرفيت هاي بخش خصوصي نيز مي تواند به رونق بيشتر وضعيت بهداشت و درماني اين استان منجر شود.

 



140 هزار بسيجي در ميدان امام اصفهان تجمع مي كنند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
جانشين فرماندهي سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان يكي از رخدادهاي مهم برنامه هفته بسيج در روز پنجم آذرماه سال جاري را تجمع 140 هزار نفري بسيجيان در ميدان امام اين شهر اعلام كرد.
سرتيپ مجتبي فداء در آستانه شروع هفته بسيج در جمع خبرنگاران يكي از مهم ترين برنامه هاي هفته بسيج را اجتماع بزرگ بسيجيان سراسر كشور همزمان با سالروز تشكيل بسيج به فرمان امام خميني(ره) در پنجم آذرماه اعلام كرد و افزود: در اين روز نيز اصفهان شاهد تجمع بيش از 140 هزار نفري بسيجيان در ميدان امام(ره) خواهد بود.
وي با بيان اينكه در تجمع بزرگ بسيجيان 5 آذرماه اصفهان دهها گردان امام علي(ع)، امام حسين(ع)، عاشورا و الزهرا(س) حضور دارند به ديگر برنامه هاي اين هفته اشاره كرد كه از آن جمله غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا، ديدار با خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان، همايش نخبگان اقشار مختلف و يادواره شهدا است.

 



درخشش اعضاي كانون كلاله درمسابقات فرهنگي و هنري

گنبدكاووس - خبرنگاركيهان:
جمعي از اعضاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شهرستان كلاله درمسابقات فرهنگي هنري كشوري و استاني خوش درخشيدند.
مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كلاله با بيان موفقيت كودكان و نوجوانان كلاله در مسابقات كشوري و استاني حاكي از مشاركت فعال اعضاي كانون و تلاش صادقانه همكاران و مربيان كانون است. افزود: علي عباس زاده 14ساله از اعضاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كلاله با شركت درمسابقه يك تصوير يك حديث از مجموعه مسابقات هشت گانه رضوي كه در قم برگزار شده بود،با كسب عنوان برتر، موفق به كسب لوح تقدير و جايزه نقدي شده است.
زينب سنچولي گفت: همچنين نيما جوانمهر 12ساله، دوم راهنمايي با شركت در مسابقه مقاله نويسي طپش هاي ماندگار در قالب پنجمين جشنواره دفاع مقدس استان گلستان عنوان برتر را به خود اختصاص داده است.
وي همچنين افزود: 7 نفر از اعضاي كانون كلاله به نامهاي طاها ارجوني، نيما جوانمهر، مينا رزاقي، فاطمه سادات سجادي، مسلم مرادي، نرگس ميرشكار و بارانه نشاطي كه مطالب ارسالي آنان در كتاب طپش هاي ماندگار چاپ شده است، به عنوان نفرات برتر مورد تقدير قرار مي گيرند.
وي افزود: جوايز برترين هاي كلاله و ساير شهرستانها درمراسمي كه درگرگان برگزارمي شود اهداء خواهد شد.

 



شهروندان لنگرودي خواستار ساماندهي بازارهاي هفتگي اين شهر شدند

شرق گيلان- خبرنگاركيهان:
شهروندان لنگرودي خواستار ساماندهي و رفع مشكلات بازارهاي هفتگي دراين شهر شدند.
يكي از مشكلات لنگرودي ها بويژه كسبه و دستفروشان درسالهاي اخير وضعيت نامطلوب محل برگزاري بازارهاي هفتگي دراين شهر است. اين بازار روزهاي شنبه و چهارشنبه هر هفته به صورت سنتي درجنب ميدان لك لك درمحوطه پارك بزرگ لنگرود بر پا مي شود كه تعدادي از روستائيان و دستفروشان محلي مايحتاج مورد نياز و ميوه و تره بار خود را به مردم عرضه مي كنند.
قسمت ورودي اين بازار به دليل وجود فاضلاب در هنگام بارندگي پر آب و لجن مي شود كه براي تردد مردم و خود كسبه مشكلاتي ايجاد مي كند. از طرف ديگر وضعيت داخل بازار هم مطلوب نيست و در روزهاي باراني گل آلود و كثيف است. اين درحالي است كه ماموران شهرداري قبض به دست از روستائيان و فروشندگان محلي مستقر دربازار مبالغي به عنوان عوارض دريافت مي كنند و افرادي ديگر به عنوان پاركبان از سواري هاي پارك شده در محل هزينه پاركينگ مي گيرند درحاليكه هيچ گونه سرويس دهي مناسب از طرف شهرداري براي تسهيل امور مردم و مراجعين به بازار درنظرگرفته نمي شود.
نبود سايه بان و محلي براي جمع آوري زباله هم از مشكلاتي است كه دربازار هفتگي لنگرود ديده مي شود.

 



اجراي طرح نهضت مطالعه در استان مركزي

اراك- خبرنگاركيهان:
مديركل كتابخانه هاي استان مركزي در نخستين جلسه طرح نهضت مطالعه اين استان گفت: براي تحقق سند نهضت مطالعه، 28 طرح مختلف در استان اجرا مي شود.
مطيعي افزود: نهضت مطالعه مفيد با توجه به رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب ازسوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب و به شوراي فرهنگ عمومي ابلاغ و به استان ها براي اجرا هم ابلاغ شد.
وي ادامه داد: طرح هايي كه در اين سند نهضت به آن پرداخته شده حدود 28 طرح است كه بايد براي اين تعداد طرح برنامه هاي اجرايي و عملياتي براي ارتقاي سطح مطالعه در استان و كشور ارائه شود.
وي اظهارداشت: شاخص سرانه فضاي مطالعه براي هر يكصدنفر بايد به 4 مترمربع برسد كه درحال حاضر اين رقم حدود 29/2مترمربع است.
همچنين هم اكنون 755 هزار جلد كتاب در كتابخانه هاي استان موجود است كه اين رقم بايد تا پايان برنامه پنجم به 3 برابر افزايش يابد.

 



برگزاري همايش بيداري اسلامي در بناب

بناب- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با پيروزي نهضت بيداري اسلامي در منطقه، شمارش معكوس براي زورگويان و مستكبران دنيا آغاز شده است.
عضو «فراكسيون بيداري اسلامي» مجلس شوراي اسلامي كه در همايش بيداري اسلامي دانشگاهيان در بناب سخن مي گفت: با بيان اينكه فكر و روحيه استبدادستيزي در ملت مسلمان و آزاديخواه دنيا بيدار شده است؛ افزود: نظام استبداد و سرمايه داري روزهاي آخر خود را سپري مي كند.
ضياءالله اعزازي ادامه داد: اگر ملتهاي مسلمان دنيا با تدبير و وحدت آگاهانه، حول رهبر واحدي مثل «ولايت فقيه» حركت كنند، قطعاً پيروز نهايي ميدان خواهند بود.
وي از مقاومت و ايستادگي ملت غيور و انقلابي ايران در برابر نظام شاهنشاهي گذشته به عنوان الگوي مبارزه و جهاد ساير ملتهاي مسلمان منطقه در خيزش اخير اسلامي نام برد و تصريح كرد: همان نظام هاي مستكبري كه از اول انقلاب تاكنون سعي مي كردند از صدور انقلاب اسلامي ايران به ساير كشورها جلوگيري كنند، امروز در كمال حيرت و ناباوري شاهد تاثير معنوي انقلاب اسلامي ايران بر نهضت هاي اسلامي منطقه هستند.
نماينده اين مجلس، بخش پاياني سخنان خود را با اشاره به مواضع جريان اصولگرايي و جبهه پايداري كشور نسبت به جريان انحرافي موجود در بدنه دولت ادامه داد و گفت: همه نمايندگان اصولگراي مجلس شوراي اسلامي طي انتشار بيانيه رسمي، برائت و نفرت خود را از جريان موسوم به «جريان انحرافي» اعلام داشته اند.
شهرستان بناب در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



توزيع 30 هزار برگه مسابقه نقاشي شهيد فهميده در مدارس همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
مسئول كميته شهرستان هاي هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان، از توزيع 30 هزار برگه مسابقه نقاشي يادمان شهيد فهميده در مدارس سراسر استان همدان خبر داد.
به گزارش خبري هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان، نصرت الله رمضاني انوري افزود: 5 هزار و 500 برگه نقاشي يادمان شهيد فهميده در همدان و در شهرستان هاي ملاير، نهاوند، تويسركان، فامنين، كبودرآهنگ و بهار هر كدام چهار هزار برگه توزيع شده است.
همچنين نشست و گفت وگوي تئاتر مشاركتي با حضور مدرس تئاتر از هندوستان و با مشاركت كودكان و نوجوانان همداني برگزار شد.
به گزارش ستاد خبري هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، سخنراني و گفت وگوي تئاتر مشاركتي توسط شارما از هندوستان در سينما كانون همدان به اجرا درآمد.
تئاتر مشاركتي تئاتري است كه تماشاگر را در اجرا مشاركت مي دهد، كه اين مشاركت هم انواع و اقسام دارد و گاهي تنها در برآيند كار صورت مي پذيرد و گاهي هم به اوج خود مي رسد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14