(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3  آذر 1390- شماره 20081

دماي تهران زير صفر مي رود
آمادگي ايران براي تشكيل پليس مشترك كشورهاي اكو
جريمه يك ميليارد دلاري
سقط جنين زن باردار زير مشت و لگد پليس آمريكا
راه اندازي كلينيك سلامت خبرنگاران در آينده نزديك
رونمايي از تمبر و تنديس 2500 شهيد منطقه 14
رئيسي: كلاس هاي خشتي و گلي بزرگترين مشكل آموزش و پرورش است
تلفات سيل بهبهان به 10 نفر افزايش يافت
توزيع رايگان كلاه ايمني به موتورسواران
تولد بره دو سر در گتوند
دوستي صميمي!
سقوط هواپيماي حامل ماري جوآنا
پيرترين مربي يوگا گينسي شد
نجات 2 كارتن خواب از مرگ در خيابان سرپولك
درمان ناباروري تحت پوشش بيمه قرار گرفت
حوادث كوتاه از كشور



دماي تهران زير صفر مي رود

مديركل هواشناسي استان تهران از آغاز دور جديد بارش برف و باران در پايتخت از اواخر امروز خبر داد.
مهندس محسن جباري در گفت وگو با ايسنا گفت: نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد از اواخر امروز به تدريج بر ميزان ابرها افزوده مي شود كه پيش بيني مي كنيم موج جديد بارش ها از اواخر وقت امروز و اوايل روز جمعه آغاز شود.
وي با اشاره به اينكه تقريبا حجم بارش سامانه جديد با سامانه قبلي برابر است، افزود: در عين حال كاهش دما براي روزهاي جمعه و شنبه پيش بيني مي شود.
مديركل هواشناسي استان تهران با تاكيد بر اينكه افت دما از روز يكشنبه بيشتر خواهد بود، افزود: انتظار مي رود تا اواسط هفته آينده دماي هوا به زير صفر برسد.
وي همچنين پيش بيني كرد: موج جديد بارش ها درپايتخت ابتدا به صورت باران و پس از آن برف باشد.
بنا به اين گزارش، سازمان هواشناسي كشور نيز در اخطاريه ويژه اي نسبت به آب گرفتگي معابر عمومي و كاهش دما تا 8 درجه در كشور هشدار داد.
بر اين اساس امروز بارش شديد باران و وزش باد در استانهاي حاشيه درياي خزر همراه با بارش برف رخ مي دهد. اين شرايط در روز جمعه علاوه بر مناطق فوق، استان خراسان رضوي را نيز دربر مي گيرند.
اين سازمان همچنين امروز و فردا آبگرفتگي معابر عمومي در استانهاي اردبيل، گيلان و مازندران و اختلال در تردد جاده هاي منتهي به اين استانها و جاده هاي كوهستاني رشته كوه البرز را پيش بيني كرد.

 



احمدي مقدم خبر داد
آمادگي ايران براي تشكيل پليس مشترك كشورهاي اكو

فرمانده نيروي انتظامي از آمادگي ايران براي تأسيس پليس مشترك كشورهاي عضو اكو (اكوپل) خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در اولين نشست رئيسان پليس كشورهاي عضو اكو با بيان اينكه نبود امنيت بهانه اي براي مداخله ديگر كشورهاي بيگانه است گفت: از ديرباز كشورهاي بيگانه با بهانه ايجاد امنيت و براي رسيدن به اهداف سياسي و اقتصادي خود در منطقه حضور يافتند.
وي با بيان اينكه بيش از يك دهه از حضور نيروهاي خارجي در منطقه مي گذرد گفت: نه تنها امنيت در منطقه با حضور نيروهاي خارجي ارتقا نيافته بلكه سطح نزولي داشته است.
فرمانده ناجا در ادامه سخنان خود در اولين نشست رؤساي پليس كشورهاي عضو اكو با بيان اينكه كشور ايران در چند سال اخير براي عدم ورود مواد مخدر به كشور سرمايه گذاري زيادي در مرزهاي شرقي انجام داده است، گفت: بنابر آمارهاي UNODC در شش سال گذشته 62 درصد از مواد مخدر وارد ايران مي شد كه بخشي از آن مصرف و بخش ديگر به صورت ترانزيت از كشور خارج مي شد اما امروزه اين رقم به نصف كاهش يافته است كه با تكميل روند انسداد مرزها اين روند كاهش مي يابد.
فرمانده ناجا با اعلام آمادگي نيروي انتظامي ايران براي تشكيل «اكوپل»- پليس مشترك كشورهاي عضو اكو- گفت: جريان پولشويي، جرايم سازمان يافته و مسأله تروريسم مربوط به يك كشور نيست و ايجاد سامانه اطلاعاتي مشترك و افزايش همكاري در حوزه هاي اطلاعاتي مي تواند در انهدام و دستگيري باندها مؤثر باشد.
احمدي مقدم همچنين در حاشيه اولين نشست رؤساي پليس كشورهاي عضو اكو با بيان اينكه تشكيل «اكوپل» به تصويب كشورهاي عضو اكو رسيده است، گفت: لازم بود كه نمايندگان پليس رؤساي كشورهاي عضو در يك گردهمايي جمع شوند تا با حضور نمايندگان بحث اساسنامه تدوين شود.
وي افزود: اين اجلاس دو روزه با هدف ايجاد توافقات اوليه و ايجاد بستر همكاري و همچنين تقويت امنيت مشترك ايجاد شده است.
احمدي مقدم همچنين با اشاره به استفاده از اينترنت براي انجام ترور در كشور گفت: در برخي مواقع شاهد انجام چند ترور در كشور از طريق اينترنت بوديم.
احمدي مقدم همچنين در مورد حادثه «روزنامه ايران» و در حاشيه اجلاس رئيسان پليس كشورهاي عضو اكو با بيان اينكه در آن روز مقام قضايي در صحنه حضور داشت، گفت: حاضران در روزنامه ايران در برابر دستور مقام قضايي مقاومت كرده و قاضي پرونده نيز از واحد نظامي مستقر در منطقه درخواست اعزام نيرو كرده بود.
وي افزود: با مقاومتي كه انجام شد، تنشي ايجاد و تعدادي نيز دستگير شدند.
احمدي مقدم با بيان اينكه هنگام شب از اين حادثه با خبر شدم، گفت: مقرر شد كه تمامي دستگيرشدگان با اخذ تعهد آزاد و تعهدها نيز به دادسرا ارسال شوند.
احمدي مقدم افزود: موضوع مقاومت در برابر قانون و ايجاد درگيري جالب نبوده و همكاران ما نيز مي توانستند به شيوه مناسب تر برخورد كنند.
فرمانده ناجا افزود: بازرسان نيروي انتظامي مأمور شدند كه شرح واقعه را گزارش كنند.
تروريسم و مواد مخدر
2 تهديد امنيت كشورهاي اكو
دبير كل سازمان اكو نيز گفت: تروريسم و مواد مخدر 2 تهديد براي امنيت كشورهاي عضو اكو تلقي مي شود.
يحيي معروفي روز چهارشنبه در اجلاس رؤساي كشورهاي عضو اكو اظهار داشت: اين اجلاس براي هماهنگي بيشتر ميان كشورهاي عضو اكو در زمينه مبارزه با قاچاق و جرائم سازمان يافته تشكيل شده است.
وي ادامه داد: هم اكنون امنيت كشورهاي عضو اكو و منطقه به ترافيك مواد مخدر و ترانزيت آن بستگي دارد، زيرا جرايم سازمان يافته و مواد مخدر دو تهديد مهم منطقه هستند.
دبير كل اكو با بيان لزوم توجه بيشتر به افغانستان براي تأمين امنيت منطقه تأكيد كرد: كنسرسيوم مشتركي ميان نهادهاي بين المللي، افغانستان، پليس كيفري آلمان، اكو و ايران تشكيل شده است تا بتوانيم امنيت را در اين منطقه به اجرا بگذاريم.

 



جريمه يك ميليارد دلاري

شركت بزرگ داروسازي آمريكا به جرم گمراه كردن بيماران به پرداخت يك ميليارد دلار جريمه محكوم شد.
به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ دادگاهي در آمريكا شركت داروسازي «مرك» را به جرم بازاريابي به روش هاي گمراه كننده به پرداخت بيش از يك ميليارد دلار جريمه محكوم كرده است.براساس اين گزارش شركت «مرك» در بازاريابي براي فروش مسكن هاي جديد خود مشتريان را گمراه كرده است.
مقامهاي اين شركت مسئوليت خود را در قبال اين پرونده قبول كرده اند و بايد اين جريمه را بپردازند. اين دارو در سال 2004 ميلادي پس از آنكه مشخص شد احتمال حمله قلبي در بيماران را افزايش مي دهد از داروخانه هاي سراسر آمريكا جمع آوري شد. اين شركت پيش از اين نيز آمادگي خود را براي پرداخت 5 ميليارد دلار خسارت به كساني كه از مصرف اين دارو زيان ديده اند، اعلام كرده است.

 



سقط جنين زن باردار زير مشت و لگد پليس آمريكا

جنين زن بارداري كه هفته قبل توسط پليس آمريكا هدف حمله قرار گرفته بود، بر اثر صدمات ناشي از مشت و لگد سقط شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت ايراني اوباما (سايت مخالفان سياستهاي آمريكا)، فرزند زن بارداري كه هفته پيش توسط پليس ايالت سياتل آمريكا هدف حمله قرار گرفته بود، در اثر صدمات ناشي از اين اتفاق سقط شد. پايگاه خبري آلان در گزارشي تصريح كرد: پليس سياتل هفته پيش در حجم زيادي از گاز فلفل عليه معترضان از جمله يك پيرزن 84 ساله و يك زن باردار به نام جنيفر استفاده كرده بود كه بعد از گذشته يك هفته، فرزند جنيفر سقط شده است.اين گزارش حاكي است، زماني كه «جنيفر فاكس» در ميان جمعيت ايستاده بود، پليس به سمت وي حمله كرده است.جنيفر در تشريح واقعه گفته است: «گرچه با صداي بلند فرياد مي زدم كه باردار هستم و از پليس مي خواستم كه اجازه دهد از ميان جمعيت بيرون بيايم، يكي از پليس هاي پاي خود را عقب برد و لگدي به شكم من وارد كرد.»اين زن آمريكايي ادامه داده: «همان موقع نيز يكي ديگر از پليس ها با دوچرخه خود به ميان جمعيت آمد و با آن، به شكم من ضربه زد.»براساس اظهارات شاهدان واقعه، اين زن 19 ساله كه دو ماهه باردار بوده است پس از اين اتفاق، در حالي كه سعي مي كرده از روي زمين بلند شود، دو پليس حجم زيادي از گاز فلفل را به سمت صورت وي اسپري كرده اند كه اين باعث مي شود حال وي به شدت وخيم شود.«ايان اوسام» يكي از فعالان اشغال سياتل در وبلاگش تصريح كرد كه كشته شدن فرزند جنيفر را كه در 20 نوامبر دچار اين حادثه شده، پيگيري خواهد كرد.اوسام تصريح كرده كه جنيفر به وي گفته است كه قرار بوده نام فرزندش را «معجزه» (Miracle) بگذارد.براساس گزارش سايت اوباما، اين اولين قتلي است كه در جريان اعتراضات اخير آمريكا، به صورت رسمي توسط پليس انجام مي شود. پيش از اين نيز 4 قتل مشكوك تنها در فاصله 4 روز در جريان اعتراضات اتفاق افتاد كه بررسي ها، از دخالت پليس آمريكا در اين وقايع حكايت دارد.

 



وزير بهداشت خبر داد
راه اندازي كلينيك سلامت خبرنگاران در آينده نزديك

وزير بهداشت از راه اندازي كلينيك سلامت خبرنگاران در آينده نزديك خبر داد و اظهار داشت: در اين كلينيك خدمات دندانپزشكي هم ارائه خواهد شد.
دكتر مرضه وحيد دستجردي روز سه شنبه در حاشيه مراسم كنگره طب اورژانس كه در مركز همايش هاي رازي برگزار شد، به خبرنگاران گفت: براي راه اندازي كلينيك ويژه خبرنگاران، يك فضا توسط معاونت توسعه منابع انساني وزارت بهداشت اختصاص داده شده است و چند يونيت دندانپزشكي نيز در اين كلينيك استقرار خواهد يافت تا هر چه بيشتر مسائل و مشكلات دنداني قشر خبرنگاران برطرف شود.
طراحي سايت فارسي نويسي نسخه هاي پزشكي
دستجردي در پاسخ به آخرين وضعيت طرح فارسي كردن جواب آزمايش هاي تشخيص طبي نيز گفت: يكي از كارهاي خوبي كه در اين زمينه انجام خواهد شد، فارسي نوشتن آزمايشهاي مردم است. در همين خصوص تاكنون 50 هزار كلمه معادل انگليسي تهيه شده است.
وزير بهداشت در ارتباط با اخباري مبني بر آلودگي گوشتهاي وارداتي، افزود: در اين زمينه كارهاي اصلي برعهده دامپزشكي است اما با توجه به اينكه بعضي از اين شائبه ها به گوش ما نيز رسيده بود از سازمان دامپزشكي اين مسئله را پي گيري كرديم و در اين زمينه هيچ مشكلي وجود ندارد.

 



رونمايي از تمبر و تنديس 2500 شهيد منطقه 14

سرويس اجتماعي-
همزمان با برگزاري يادواره 2500 شهيد و تجليل از خانواده معظم شهدا از تمبر و تنديس شهدا با حضور دكتر قاليباف رونمايي شد.
شهردار تهران در اين مراسم كه در حسينيه شهداي بسيج برگزار شد، گفت: بسيج ريشه در فرهنگ عاشورا و كربلا دارد و با جهاد و شهادت عجين شده است.
قاليباف با بيان اينكه هيچگاه نمي توانيم نام بسيج و فرهنگ بسيجي را از فرهنگ جهاد و شهادت جدا كنيم، تصريح كرد: مهمترين دستاورد شهدا همين فرهنگ بسيجي است كه ما امروز از آن با عنوان مهمترين توليد فرهنگي در دوران انقلاب و بعد از آن ياد مي كنيم.
شهردار تهران دوران دفاع مقدس را دوره افتخارآفريني شهدا دانست و اظهار داشت: شهدا باعث عزت مسلمين در دنيا و احياي مجدد اسلام در اين مقطع شدند و اگر دوران مقدس و خون شهدا نبود، همه باورها و بخش قابل توجهي از ارزشهايي كه در انقلاب شعارش را سر داديم، امروز در جامعه نهادينه نمي شد.
وي ادامه داد: اولين قشري كه در جامعه بايد بدون هيچ فاصله اي مورد توجه همه اقشار قرار گيرند، خانواده معظم شهدا هستند چرا كه آنان با صبر و فداكاري بزرگترين افتخارها را براي انقلاب اسلامي و كشورشان آفريدند.
در ادامه مراسم علي محمدنژاد شهردار منطقه 14 نيز با تاكيد بر اهميت زنده نگهداشتن ياد شهدا گفت: منطقه 14 با تقديم 2500 شهيد اثبات كرده است كه با بهره گيري از مكتب اهل بيت و سيره نبوي ادامه دهنده راه سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) بوده و هست.
وي درباره نصب تنديس شهداي افراسيابي گفت: موقعيت جغرافيايي و طراحي نحوه چيدمان اين تنديسها انجام شده و محل آن نيز در حال بازسازي است.
براساس اين گزارش، كتاب 50 سال عبادت، افتتاح كتابخانه مداحان با بهره مندي از نرم افزارهاي روز، رونمايي از تمبر و تنديس يادبود شهدا از ديگر فعاليتهايي بود كه در اين يادواره انجام شد.

 



رئيسي: كلاس هاي خشتي و گلي بزرگترين مشكل آموزش و پرورش است

رئيس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور، كلاس هاي خشتي و گلي را بزرگترين مشكل آموزش و پرورش دانست.
مرتضي رئيسي، معاون عمراني وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اقدامات سازمان نوسازي براي حذف مدارس كپري در سال هاي اخير، گفت: براساس آخرين آمارهاي دريافتي از استان هاي كشور تعداد كلاس هاي كپري نزديك به صفر است و مي توان گفت، اين نوع كلاس ها كه زماني يكي از مشكلات آموزش و پرورش بود برچيده شده است.
وي افزود: براساس آمار سال 85 حدود يك هزار و 200 كلاس كپري در برخي نقاط كشور از جمله استان هاي سيستان و بلوچستان، كرمان و هرمزگان وجود داشت كه با اختصاص اعتبار، اين كلاس ها حذف و كلاس هاي استاندارد جايگزين آنها شده است.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: كلاس هاي كپري عموما در مناطق كپرنشين و گرم و خشك به علت شرايط آب و هوايي شكل مي گيرند و ممكن است در نقطه اي به علت كوچ و جابجايي جمعيت مواردي از اين نوع كلاس ها بوجود آيد، اما سازمان نوسازي همواره از طريق گزارش هاي استاني اين موارد را رصد مي كند و چنانچه كلاس كپري شكل گرفته باشد قطعا حذف و كلاس استاندارد جايگزين آن مي شود.
رئيسي گفت: آموزش و پرورش به تمامي استان ها اعلام كرده است كه كلاس هاي درس اين مناطق با مصالح پيش ساخته كه قابليت جابجايي دارند، احداث شوند.
وي با بيان اينكه كلاس هاي خشتي و گلي بزرگترين مشكل آموزش و پرورش است، ادامه داد: اين كلاس ها عموما تخريبي است و براساس برآوردهاي اوليه حدود 131 هزار كلاس درس ناايمن و تخريبي در كشور وجود داشت كه در شش ماهه اول امسال 47 هزار و 123 كلاس درس تخريب و بازسازي شده و 84 هزار كلاس تخريبي باقي مانده كه تا دو سال آينده بازسازي خواهد شد.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر 126 هزار كلاس درس ديگر نيز نياز به مقاوم سازي دارند كه بايد برنامه هاي مقاوم سازي آنها در اولويت قرار گيرند.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش در پايان خاطرنشان كرد: تا تيرماه 93 تمامي مدارس تخريبي كشور جمع آوري خواهد شد.

 



تلفات سيل بهبهان به 10 نفر افزايش يافت

فرماندار بهبهان گفت: با پيدا شدن سه جسد ديگر، شمار قربانيان سيل دو روز اخير در اين شهرستان به 10 نفر رسيد.
«فرهاد باذلي محبوب» عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: «نصيب الله حسن زاده»، «علي بهمئي»، و «محسن قاسمي»، افراد فوت شده اي هستند كه اجساد آنها توسط امدادگران محلي كشف و به سردخانه بهبهان منتقل شده است.
وي گفت: عمليات جست وجو توسط امدادگران محلي و جمعيت هلال احمر براي يافتن اجساد احتمالي در مناطق سيل زده همچنان ادامه دارد.
فرماندار بهبهان گفت: پيشتر اجساد «شراره اسكندري»، «مبينا آروند»، «خليل آروند»، «محمود كاري»، «اميرعلي محسن پور»، «ابراهيم آرين پور» و «عباس حمودي» در ميان گل و لاي ناشي از سيل منطقه كشف شده بود.
وي گفت: بيشتر قربانيان سيل اخير در بهبهان مسافراني بودند كه در مسير بهبهان به رامهرمز با خودروهاي خود در سيلاب گرفتار شدند.
در ميان جان باختگان يكي از امدادگران جمعيت هلال احمر ديده مي شود كه به كمك سيل زدگان منطقه شتافته بود و بر اثر جريان شديد سيلاب جان باخت.
اداره كل راه وترابري خوزستان نيز اعلام كرد: محور بهبهان- رامهرمز با تلاش مأموران راهداري به طور كامل باز شده و تردد در آن جريان دارد.
بنا به اين گزارش بر اثربارش شديد باران، ذخيره آب در پشت سد مخزني مارون در شهرستان بهبهان به يك ميليارد متر مكعب رسيده كه اين ميزان از ابتداي ساخت اين سد تاكنون بي سابقه بوده است.
اداره هواشناسي اعلام كرد در سه روز متوالي بارندگي در شهرستان بهبهان 80 ميلي متر باران باريده كه در مقايسه با سال هاي قبل كم سابقه است. در اين حادثه 2 نفر ديگر نيز ناپديد شده اند.
سيل تاكنون 550 ميليارد ريال خسارت به بخش هاي مختلف كشاورزي، صنعتي و تأسيسات شهري و زيرساختي وارد آورده است.
فرماندار بهبهان با اشاره به اينكه هم اكنون برخي راه هاي روستايي به علت وقوع سيل بسته است، تصريح كرد: تلاشها براي از بين بردن اثرات مخرب سيل و پاكسازي محيط آسيب ديده ادامه دارد.
باذلي محبوب در عين حال گفت: روز سه شنبه هيئتي از وزارت كشور از منطقه سيل زده ديدن كردند و درجريان مستقيم خسارتهاي سيل قرار گرفتند.
همچنين هلال احمر خوزستان اعلام كرد كه در پي بارش باران و ايجاد سيل و سيلاب در برخي از نقاط خوزستان به ويژه در بخشهايي از شهرستان بهبهان و اميديه، عمليات امدادرساني به آسيب ديدگان حادثه سيل از ساعت 19 روز 29 آبان آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد.
در عمليات امداد و نجات سيل زدگان تعداد 150 امدادگر جمعيت هلال احمر خوزستان با به كارگيري يك فروند بالگرد، 20 دستگاه آمبولانس و خودروي نجات، 10 دستگاه تجهيزات مختلف امدادي و پنج دستگاه ست هيدروليك به نجات و اسكان هموطنان آسيب ديده پرداختند.
در جريان وقوع حادثه سيل به 98 خانوار با جمعيتي معادل 214 نفر آسيب كلي و جزئي وارد شد و 21 واحد مسكوني هم تخريب شد.
در عمليات امداد و نجات سيل زدگان 50 تخته چادر، 250تخته پتو، 50 شعله والور، 60 تخته موكت، 50 كيلوگرم پلاستيك پوششي، 50 تخته كفي پلاستيك و 300 بسته موادغذايي بين آسيب ديدگان توزيع شده است. به گفته رئيس پايگاه هلال احمر شهرستان كهگيلويه طبق آخرين آمار، سيل ويرانگر اين شهرستان 30 مصدوم و يك مفقود داشته است و 1500 خانوار آسيب ديدند.

 



رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خبر داد
توزيع رايگان كلاه ايمني به موتورسواران

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از توافق بين بيمه و راهور براي در اختيار قرار دادن كلاه ايمني استاندارد به صورت رايگان به موتورسواران بيمه شده خبر داد.
به گزارش پانا سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه موتورسواران اكثراً از طبقه متوسط و ضعيف جامعه هستند پليس راهنمايي و رانندگي و بيمه اقدام به ايجاد اين تسهيلات براي آنها كرده است تا در صورت بروز هرگونه حادثه و يا تصادف دچار مشكل نشوند.
وي تأكيد كرد: در مراسمي نمادين به 15 نفر از موتورسواراني كه از كلاه هاي ايمني غيراستاندارد استفاده مي كردند كلاه ايمني استاندارد داده شد.

 



تولد بره دو سر در گتوند

در يك پديده نادر ديروز يك بره دو سر در گتوند در خوزستان به دنيا آمد.
يك دامپزشك در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: بعد از معاينات انجام شده روي مادر اين بره، تشخيص به عمل سزارين داده شد كه بعد از انجام عمل سزارين، اين بره عجيب الخلقه به صورت مرده به دنيا آمد.
محمد كجبافي در رابطه با علت اين پديده عنوان كرد: علت اين پديده جدا شدن ناقص دو جنين در هنگام تقسيم سلولي يا مصرف گياهان سمي و يا خوردن داروهاي خاص به صورت خود درماني است كه به صورت نادر رخ مي دهد.
وي همچنين حال عمومي مادر اين بره دو سر را مساعد اعلام كرد. گتوند يكي از شهرهاي شمالي استان خوزستان است كه فعاليت اغلب مردم آن كشاورزي است.

 



دوستي صميمي!

در كامبوج پسربچه اي همراه با حيوان خانگي اش كه يك مار پيتون بسيار بزرگ است، زندگي مي كند.
زماني كه اين پسر فقط 3 سال داشت پدرش اين مار را در خانه پيدا كرد. آنها اين مار را به جنگل بردند و آزاد كردند ولي مار بار ديگر به خانه بازگشت، از آن به بعد اين مار دوست صميمي اين پسربچه شده است.

 



سقوط هواپيماي حامل ماري جوآنا

رئيس پليس ايالت تگزاس آمريكا اعلام كرد هواپيماي حامل ماري جوآنا دچار سانحه شد و سقوط كرد.
به گفته پليس تگزاس، اين هواپيماي كوچك دو موتوره به هنگام فرود در فرودگاه «هوستون» تگزاس دچار سانحه شد.زماني كه نيروهاي پليس و امداد براي كمك رساني به محل حادثه اعزام شدند، مقدار زيادي ماري جوآنا داخل اين هواپيما پيدا كردند.به گفته رئيس پليس ايالت تگزاس، تاكنون هويت خلبان و سرنشينان اين هواپيما مشخص نشده است. به گفته مسئولان فرودگاه، اين هواپيما بدون اطلاع قبلي اقدام به فرود كرده است. همچنين مبدأ حركت آن نيز براي پليس مشخص نشده است.

 



پيرترين مربي يوگا گينسي شد

نام پيرترين مربي يوگا در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت رسيد
«ماري باتس» كه متولد سال 1920 ميلادي است در سن 91 سالگي توانست اين ركورد را به خود اختصاص دهد. «ماري باتس» كه از سال 1960 تاكنون آموزش يوگا را آغاز كرده است، بدن منعطف تري نسبت به شاگردانش دارد.به گزارش ايسنا، ماري هنگام ثبت نامش در كتاب گينس گفت: واقعا خوشحال هستم و تا زماني كه بتوانم يوگا را ادامه خواهم داد.

 



نجات 2 كارتن خواب از مرگ در خيابان سرپولك

مأموران آتش نشاني توانستند با حضور در محل ريزش يك ساختمان قديمي و متروك در خيابان شهيد مصطفي خميني، خيابان سرپولك جان 2 كارتن خواب را نجات دهند.
به گزارش مهر با اعلام ريزش ساختمان قديمي و متروك خالي از سكنه به ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 4 و گروه نجات همزمان راهي محل حادثه در خيابان شهيد مصطفي خميني، خيابان سرپولك شدند.
به گفته منصور وزيري افسر آماده منطقه 1 عمليات آتش نشاني تهران، اين ساختمان 2 طبقه كاملاً قديمي و فرسوده بود كه هنگام رخداد حادثه 2 كارتن خواب در آن حضور داشتند و با ريزش آوار زير نخاله هاي ساختمان گرفتار شدند.
وي افزود: آتش نشانان بي درنگ و با رعايت اصول ايمني و مهار كردن سازه هاي معلق ناشي از ريزش ساختمان يكي از اين شهروندان را از زير آوار بيرون آوردند و پس از دقايقي جستجو موفق شدند نفر دوم را هم از زير آوار نجات دهند.
وزيري همچنين با بيان اين كه علت رخداد اين حادثه فرسودگي بيش از حد ساختمان و بارندگي هاي اخير بوده افزود: خوشبختانه اين دو شهروند زنده ماندند كه براي مداوا و اعزام به مركز درماني در اختيار امدادگران اورژانس قرار گرفتند.

 



درمان ناباروري تحت پوشش بيمه قرار گرفت

مركز فوق تخصصي درمان ناباروري و سقط مكرر ابن سينا با امضاي تفاهم نامه اي با بيمه ايران، درمان ناباروري را تحت پوشش بيمه قرار دادند.
براساس تفاهم نامه اي كه ميان بيمه ايران و مركز فوق تخصصي درمان ناباروري و سقط مكرر ابن سينا به امضا رسيد، بيماران براي انجام كليه خدمات درماني و تشخيصي ناباروري از پوشش اين بيمه برخوردار خواهند شد.
بيمه شدگان كاركنان وزارت نيرو و شركت هاي تابعه، شركت مخابرات، كاركنان آموزش و پرورش كه داراي كارت ويژه درمان هستند، كاركنان شركت بيمه ايران و بيمه مركزي و كاركنان پيماني صنعت بيمه كه داراي دفترچه ويژه كاركنان هستند، در انجام كليه خدمات درماني و تشخيصي ناباروري از تخفيف بيمه برخوردار خواهند بود.
مركز فوق تخصصي درمان ناباروري و سقط مكرر ابن سينا نخستين مركز درمان ناباروري كشور است كه طرف قرارداد با بيمه خدمات درماني است و بسياري از خدمات تشخيصي، دارويي و درماني ناباروري را تحت پوشش اين بيمه قرار مي دهد.

 



حوادث كوتاه از كشور

زمين خوار چهار ميلياردي در چنگال قانون
سرويس شهرستان ها-فردي كه اقدام به تصرف 6 هزار متر زمين در شهرستان رضاشهر كرده بود توسط كارآگاهان پليس آگاهي استان خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ بيدمشكي رئيس پليس آگاهي استان خراسان رضوي ضمن بيان خبر فوق گفت: گزارش واصله به پليس آگاهي استان خراسان رضوي حاكي از اين بود كه فردي با تسطيح زمين و ساخت بنا اقدام به كاشت تعداد تقريبي 4000 اصله نهال و تصرف قطعه زميني در شهرستان رضاشهر كرده بود كه پس از وصول خبر و بررسي صحت و سقم موضوع، كارآگاهان رسيدگي به پرونده را در دستور كار خود قرار داده و با جمع آوري دلايل و استعلام از اداره منابع طبيعي مشخص شد زمين مذكور جزء زمين هاي ملي محسوب مي شود لذا با هماهنگي قضايي متهم به پليس آگاهي احضار شد.
كشف 16 فقره سرقت سيم و كابل در سمنان
سمنان-خبرنگار كيهان: ماموران پليس با ضبط بالغ بر يك تن سيم و كابل سرقتي و دستگيري يك سارق در سمنان 16 فقره از اين نوع سرقت را نيز كشف كردند.سرپرست پليس آگاهي استان سمنان با اعلام اين خبر گفت: چندي پيش ماموران انتظامي با شناسايي يك سارق سيم و كابل، مقادير زيادي اموال سرقتي را كشف و ضبط كردند.سرهنگ علي كاشفي با اعلام اين مطلب كه بالغ بر يك تن سيم و كابل سرقتي در اين خصوص به دست آمد، افزود: در ادامه تحقيقات پليس و بررسي دقيق جوانب اين پرونده در مجموع 16 فقره سرقت سيم و كابل نيز كشف شد.وي تصريح كرد: 15 فقره آن مربوط به شركت هاي بر ق و مخابرات و يك فقره نيز سرقت از اماكن خصوصي بود.
كشف دلارهاي تقلبي در كيش
كيش-خبرنگار كيهان:فردي كه با همدستي همسرش قصد فروش تعداد زيادي اسكناس يكصد دلاري تقلبي را در يك صرافي در جزيره كيش داشتند كه با هوشياري پليس كلانتري 11 جزيره كيش دستگير شدند. با دستگيري و كشف دلارهاي تقلبي متهمان با تشكيل پرونده روانه بازداشتگاه شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14