(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3  آذر 1390- شماره 20081

حديث دشت عشق
استقلال صدرنشين ليگ برتر باقي ماند
تساوي بالا نشينان پيروزي سپاهان و شكست نفت آبادان
اخبار كوتاه از فوتبال
ايران- لهستان امروز 30/9 صبح در انتظار شگفتي ديگر از تيم ملي واليبال
آخرين رده بندي فيفا اعلام شد سقوط سه پله اي فوتبال ايران
ليگ برتر بسكتبال درايستگاه هشتم
خوزستاني ها رودرروي هم
حسرت 7 ساله براي فوتبالدوستان
جباروف به جاي عقيلي بهترين بازيكن آسيا شد
پيروزي شيرين برابر رقيب ديرينه
فدرر به راحتي از سد نادال گذشت
ايران با 2 وزنه بردار در جام رياست جمهوري روسيه
درخشش در جام جهاني واليبال كارساز شد
باشگاه سانتوري ژاپن مشتري كاپيتان تيم ملي
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «داود كاظمي»
سعادت شهادت بدست بدترين مردمان
او كه در سه مركز علمي و حوزه ديني در كاشان، تهران و قم تحصيل كرده بود ضرورت فعاليت هاي فرهنگي را شناخته و نقش خطوط انحرافي و گروهك ها را در مناطقي مثل كردستان درك نموده بود. به همين خاطر در مرداد 59 به كردستان هجرت كرد و با نماينده امام و ديگران، مركز بزرگ اسلامي در غرب كشور را بنيان نهاد. او در پيوند روحانيت شيعه و سني كوشيد تا طي يك سال در بيشتر شهرهاي كردستان و آذربايجان غربي مثل سنندج، مريوان، سقز، اروميه، بانه، سردشت، مهاباد و پاوه شعب و مدارس علوم ديني تاسيس نمود.
شهيد كاظمي از طلاب فاضل و برجسته حوزه بود كه بارها مورد تشويق استادان خويش قرار گرفت. او در تظاهرات و سرنگوني شاه و سازمان يابي انقلاب نقشي موثر را ايفا نمود. وي داراي اخلاق و رفتار خاص اسلامي بود كه به خاطر تاثيرگذاري رفتاري و عملي، مورد شناسايي منافقان قرار گرفت و در قم با ترور كور آنان به شهادت رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «داود كاظمي»، سال 1342 در اسلام آباد كاشان متولد شد و در 28/8/1360 در قم به شهادت رسيد.

 



استقلال صدرنشين ليگ برتر باقي ماند
تساوي بالا نشينان پيروزي سپاهان و شكست نفت آبادان

سرويس ورزشي -
هفته چهاردهم رقابت هاي ليگ برتر با پيروزي تيم هاي شهرداري و سپاهان و شكست تيم هاي ملوان و نفت آبادان پيگيري شد.
در روز دوم از ديدارهاي هفته چهاردهم ليگ برتر روز گذشته 5 ديدار برگزار شد كه با ثبت نتايج جالب توجه اي همراه بود. در كرمان تيم فوتبال مس كرمان، ملوان انزلي را با شكست بدرقه كرد. مس در دقيقه 65 توسط احمد حسن زاده به گل رسيد تا سه امتياز بازي را كسب كند. در آبادان، شهرداري تبريز دست به كار بزرگي زد و توانست نفت آبادان را با دو گل شكست دهد. در اين بازي شاگردان يسيچ در دقايق 14 توسط ميثم بائو و 40 توسط جعفر بذري به گل رسيدند.
درتهران دو تيم نفت تهران و صباي قم به تساوي دو - دو رضايت دادند تا استقلال صدرنشين ليگ باقي بماند.در اين ديدار پژمان شاه پري در دقيقه 14 و رضا عنايتي در دقيقه 86 براي صبا گلزني كردند و گل هاي نفت نيز توسط سريرا در دقيقه 65 و رضا معقولي در دقيقه 75 زده شد. در شيراز ديدار تيم هاي فجرسپاسي و مس سرچشمه با نتيجه تساوي سه - سه به پايان رسيد. گل هاي فجر را جواد ضيغمي در دقيقه 20، مهدي رجب زاده در دقيقه 38 و حسن فرجي در دقيقه 53 به ثمر رساندند و براي مس هم وحيد علي آبادي، مسلم فيروزآبادي و مجتبي ترشيز در دقايق 17 و 57 و 1+90 (پنالتي) گلزني كردند.
اما در اصفهان نيز ديدار تيم هاي سپاهان و فولاد با برتري دو بر صفر تيم ميزبان به پايان رسيد. گل هاي اين ديدار را عماد محمدرضا در دقيقه 69 و ميلوراد يانوش در دقيقه 79 به ثمر رساندند.
در ادامه اين رقابت ها امروز نيز دو ديدار برگزار مي شود كه برنامه آن به اين شرح است:
¤ تراكتورسازي تبريز - راه آهن (ساعت 45:14)
¤ استقلال تهران - شاهين بوشهر (ساعت 45:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كشاورز بهترين فوتساليست سال آسيا
در مراسم انتخاب برترين هاي فوتبال آسيا در سال 2011 محمد كشاورز به عنوان بهترين بازيكن سال فوتسال آسيا انتخاب شد. به غير از محمد كشاورز، علي اصغر حسن زاده و برونو هاتاكايما از ژاپن ديگر نامزدهاي كسب اين عنوان بودند.
شايد استقلال هم آسيايي نشود
سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا 2+2 شد؛ يعني دو تيم به صورت مستقيم به اين رقابت ها مي روند و دو سهميه نيز راهي پلي آف رقابت ها خواهند شد. در چند روز گذشته اعلام شده بود سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا 3 و نيم خواهد بود، يعني سه تيم به صورت مستقيم به رقابت ها مي روند و تنها تيم چهارم يعني ذوب آهن راهي پلي آف خواهد شد اما تصميم روز سه شنبه كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا، سهميه ايران را كاهش داد. عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر با تائيد اين موضوع گفت: واقعا ناراحت هستيم. عجيب بود كه اين اتفاق افتاد. با اين وضعيت استقلال و ذوب آهن بايد به پلي آف بروند.
رويانيان: موفق نشوم از پيروزي مي روم
رويانيان مديرعامل باشگاه پيروزي گفت: استيلي ديگر نبايد از استعفا صحبت كند، چرا كه استعفا در كار ما هيچ معنايي ندارد. اگر نتوانستيم پيروزي را موفق كنيم، خود من زودتر از همه صادقانه مي گويم كه نتوانستم و مي روم، ولي در حال تلاش هستيم و خوشبختانه موفق هم بوده ايم. البته اين را من نبايد بگويم ، اما در 10 بازي گذشته ما تنها يك باخت داده ايم و در اين 10 بازي 21 امتياز گرفته ايم كه با اين امتيازها اگر همه اين بازي ها در ليگ برگزار مي شد، ما الان در صدر جدول بوديم.
فروش پيراهن به منظور انجام امور خيريه
كاپيتان تيم فوتبال پيروزي در نظر دارد تعدادي از لباس هاي ورزشي خود را در راستاي امور خيريه به معرض فروش بگذارد. لباس هايي كه كريمي قصد فروش آن ها را دارد شامل پيراهن الاهلي امارات، پيروزي ، بايرن مونيخ (2نوع)، شالكه، تيم ملي (2نوع) است.
حيدري: دو هفته ديگر به ميادين برمي گردم
خسرو حيدري در خصوص آخرين وضعيت مصدوميتش، تيم ملي و استقلال اظهار داشت: شايعات زيادي در خصوص مصدوميت من مطرح شده و اينكه تا يك ماه و حتي دو ماه ديگر آسيب ديدگي ام ادامه پيدا مي كند. حتي عنوان شده بود كه من براي درمانم قرار است به آلمان بروم اما بايد بگويم هيچكدام از اين مطالبي كه در خصوص مصدوميتم مطرح شده است، صحت ندارد و تا دو هفته ديگر به ميادين برمي گردم.
بكام به انگليس برنمي گردد
ديويد بكام با بيان اينكه هنوز براي آينده اش تصميمي نگرفته اعلام كرد كه پيشنهادهايي از باشگاه هاي ايتاليايي داشته است. بكام درباره آينده حرفه اي اش گفت: هنوز قصد بازنشستگي ندارم و دارم ارزيابي مي كنم كه كجا براي خانواده ام بهتر است. با اين حال، به ليگ برتر انگليس باز نخواهم گشت. پيشنهادهايي هم از باشگاه هاي ايتاليايي داشته ام.
تيموريان محروم نيست
باشگاه استقلال اعلام كرد كه پس از استعلام سايت اين باشگاه از كميته انضباطي و سازمان ليگ برتر مشخص شده است كه آندرانيك تيموريان مي تواند تيم فوتبال استقلال را در بازي پنج شنبه مقابل شاهين بوشهر همراهي كند. علي كاظمي دبير سازمان ليگ برتر در اين رابطه به سايت باشگاه استقلال گفته است كه حكم محروميت تيموريان تا صبح چهارشنبه به دست آن سازمان نرسيده است.
رسوايي اخلاقي آمريكايي ها اين بار در يك تيم فوتبال
با وجود گذشت بيش از يك هفته از خبر رسوايي سوءاستفاده جنسي مربي فوتبال دانشگاه پنسيلوانيا، اعتراضات به اين فاجعه انساني هنوز ادامه دارد. جو ساندوسكي كمك مربي پيشين فوتبال متهم به سوءاستفاده جنسي از 8 پسربچه در طول سال هاي 1994 تا 2009 است. در جريان اين رسوايي بزرگ دو تن از مسئولان دانشگاه نيز اخراج شده اند. اين دو نفر متهم هستند كه بر گزارشات ارايه شده به دانشگاه مبني بر سوءاستفاده جنسي از يك پسر 10 ساله در رختكن سالن ورزشي اين دانشگاه سرپوش گذاشته اند. هرچند به گفته دادستان هاي پنسيلوانيا كه پيگير موضوع هستند، اين اتفاق كه مقامات ايالت پنسيلوانيا چنين رفتارهايي را گزارش نمي دهند چيز عجيبي نيست. مطالعات در طول دو دهه گذشته نشان مي دهد نزديك به دو سوم استادان از اعلام اين حوادث سر باز مي زنند. پنسيلوانيا ايالتي است در شرق آمريكا و يكي از ايالت هاي ساحلي اقيانوس اطلس آمريكاست. پايتخت آن هريسبورگ و شهرهاي مهم آن پيتسبورگ و فيلادلفيا است.

 



ايران- لهستان امروز 30/9 صبح در انتظار شگفتي ديگر از تيم ملي واليبال

ملي پوشان واليبال ايران در چهارمين روز رقابت هاي جام جهاني ساعت 30/9 امروز به مصاف تيم قدرتمند لهستان مي روند.
تيم ملي واليبال ايران در چهارمين ديدار خود در رقابت هاي جام جهاني واليبال امروز (پنج شنبه) سوم آذر به مصاف تيم قدرتمند لهستان مي رود. تيم واليبال لهستان با هدايت آنا آناستازي مربي نامدار خود از قدرتمندترين تيم هاي واليبال جهان به شمار مي رود. تيم واليبال لهستان سه ديدار قبلي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته و تيم هايي چون آرژانتين، صربستان و ژاپن را شكست داده است و بدين ترتيب با 9 امتياز به همراه روسيه در صدر جدول رقابت هاي جام جهاني قرار دارد. در مقابل، تيم ملي ايران دو پيروزي مقابل ژاپن و صربستان و يك شكست مقابل كوبا را در كارنامه خود دارد. پس از برتري مقابل صربستان قهرمان اروپا، ايران شگفتي ساز اين رقابت ها لقب گرفته و حال بايد ديد آيا شاگردان خوليو ولاسكو مي توانند نخستين شكست لهستان در جام جهاني را رقم بزنند؟

 



آخرين رده بندي فيفا اعلام شد سقوط سه پله اي فوتبال ايران

فوتبال ايران در تازه ترين رده بندي فدراسيون بين المللي فوتبال كه روز چهارشنبه اعلام شد، سه پله سقوط كرد.
شاگردان كارلوس كي روش با اينكه نتايج خوبي در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 كسب كردند با اين حال در تازه ترين رده بندي فيفا سه پله سقوط كردند. ايران با 616 امتياز به جايگاه چهل وپنجم جدول نزول كرد. ژاپن (884 امتياز - 19 جهان)، استراليا (851 امتياز - 22 جهان) و كره جنوبي (752 امتياز - 32 جهان) تيم هاي اول تا سوم آسيا در اين رده بندي هستند. اسپانيا هم با 1564 امتياز همچنان برترين تيم فوتبال جهان است و تيم هاي هلند و آلمان در تعقيب اين تيم هستند.
رده بندي 10 تيم برتر جهان به اين شرح است:
1- اسپانيا 1564 امتياز
2- هلند 1365 امتياز
3- آلمان 1345 امتياز
4- اروگوئه 1309 امتياز
5- انگلستان 1173 امتياز
6- برزيل 1143 امتياز
7- پرتغال 1100 امتياز
8- كرواسي 1091 امتياز
9- ايتاليا 1082 امتياز
10 آرژانتين 1067 امتياز

 



ليگ برتر بسكتبال درايستگاه هشتم
خوزستاني ها رودرروي هم

هفته هشتم ليگ برتر بسكتبال با نبرد ياران حدادي برابر پتروشيمي بندرامام آغاز مي شود.
هفته هشتم ليگ برتر بسكتبال ايران با 6 مسابقه از امروز آغاز مي شود و درحساس ترين مسابقه تيم حفاري اهواز ميهمان پتروشيمي است.ياران حدادي كه هفته گذشته برابر جهش ترابر به دشواري پيروز شدند دراين هفته نيزكار دشواري برابر شاگردان مهران شاهين طبع دارند. پتروشيمي هم اكنون در رده چهارم جدول قرار دارد و بايد با كسب امتياز كامل دركورس قهرماني بماند و در طرف ديگر نيز حفاري براي بهبود بخشيدن به شرايطش به دنبال پيروزي است. برنامه كامل هفته هشتم به شرح زيراست:
¤ پتروشيمي -حفاري
¤ دانشگاه آزاد -شهرداري گرگان ¤ همياري زنجان- صنايع ماهشهر
¤ جهش ترابر- مهرام
¤ ذوب آهن - پويا
¤ فولادماهان - لوله S.A
جدول رده بندي ليگ برتر بسكتبال پيش از مسابقات هفته هشتم به شرح زير است:
1- ذوب آهن
2-مهرام
3- دانشگاه آزاد و..

 



حسرت 7 ساله براي فوتبالدوستان
جباروف به جاي عقيلي بهترين بازيكن آسيا شد

سرور جباروف به عنوان برترين بازيكن سال فوتبال آسيا انتخاب شد.
در مراسم انتخاب برترين هاي فوتبال آسيا در سال 2011 سرور جباروف از ازبكستان به عنوان بهترين بازيكن سال آسيا انتخاب شد. در ليست نهايي براي انتخاب بهترين بازيكن سال آسيا از سوي AFC معرفي شده بود نام 6 بازيكن ديده مي شد. هادي عقيلي از ايران، سرور جباروف از ازبكستان، شين جي كاگاوا و كي سوكه هوندا از ژاپن، هو جا چئول و يئون كي هون از كره جنوبي، 6 بازيكن نهايي اين فهرست بودند كه بازيكنان ژاپني و كره اي به دليل عدم حضور در اين مراسم و بازي هايشان در ليگ هاي مختلف آسيايي و اروپايي، از فهرست نهايي حذف شدند تا عقيلي و جباروف تنها نامزدهاي كسب اين عنوان باشند. در پايان نيز سرور جباروف به عنوان بهترين بازيكن سال آسيا انتخاب شد تا ايران همچنان پس از 7 سال در حسرت كسب اين عنوان باقي بماند. آخرين بار علي كريمي در سال 2004 توانسته بود عنوان بهترين بازيكن سال آسيا را كسب كند.

 



پيروزي شيرين برابر رقيب ديرينه

فدرر عملكردش در پيروزي سه شنبه شب مقابل نادال را يكي از بهترين نمايش هاي خود مي داند. او بعد از بازي گفت: خوشحالم كه مقابل نادال به پيروزي رسيدم. اين يكي از بهترين نمايش هاي من در چند سال اخير بود، بسيار از عملكرد خود راضي هستم و اميدوارم بتوانم اين روند را در سال آينده نيز ادامه دهم. اين پيروزي در حالي براي فدرر رقم خورد كه او پيش از اين سه شكست متوالي را مقابل حريف اسپانيايي خود تجربه كرده بود. فدرر 17 بار مقابل نادال مغلوب شده اما 12 مورد از اين شكست ها در زمين هاي خاك رس بوده است.رقابت هاي تنيس لندن گرند اسلم محسوب نمي شود و فدرر در صورت قهرماني در اين رقابت ها نيز يك سال بدون گرند اسلم را پشت سر مي گذارد. اين تنيسور 30 ساله از سال 2002 تا به حال يك فصل بدون گرند اسلم را تجربه نكرده و اين اولين سال بدون گرند اسلم او در 9 سال اخير بود.

 



فدرر به راحتي از سد نادال گذشت

راجر فدرر سوئيسي موفق شد در تورنمنت اي تي پي لندن به راحتي رافائل نادال اسپانيايي رقيب ديرينه خود را شكست دهد.
راجر فدرر سوئيسي مرد شماره چهار تنيس جهان موفق شد در رقابت هاي تنيس اي تي پي لندن به راحتي و در دو ست پياپي با نتايج 6 بر 3 و 6 بر صفر رافائل نادال اسپانيايي مرد شماره دو تنيس جهان را شكست دهد. دارنده 16 گرند اسلم جهان پيش از اين نيز نادال را شكست داده بود اما تا به حال به اين سادگي حريف اسپانيايي خود را مغلوب نكرده بود. در اين بازي كه تنها يك ساعت به طول انجاميد فدرر برتري محسوسي داشت و با پيروزي در اين ديدار به مرحله نيمه نهايي رقابت ها نيز راه يافت.

 



ايران با 2 وزنه بردار در جام رياست جمهوري روسيه

به گفته رئيس فدراسيون وزنه برداري روسيه، رقابت هاي جام رياست جمهوري روسيه در حضور رئيس جمهور اين كشور برگزار خواهد شد كه قرار است ايران با دو وزنه بردار در اين رقابتها شركت كند.
اين توافق پس از درخواست هاي مكرر رئيس فدراسيون وزنه برداري روسيه از حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران در حاشيه مسابقات جهاني پاريس حاصل شد. بر اين اساس كوروش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه برداري به همراه سعيد محمدپور و بهادر مولايي وزنه برداران اوزان 94 و 105+كيلوگرم تيم ملي، روز 24 آذر راهي شهر بلگورد روسيه مي شوند تا در روزهاي 25 تا 27 آذر در جام رياست جمهوري اين كشور شركت كنند.
به گفته رئيس فدراسيون وزنه برداري روسيه، رقابت هاي جام رياست جموري روسيه در حضور دميتري مدودف، رئيس جمهور اين كشور برگزار خواهد شد.

 



درخشش در جام جهاني واليبال كارساز شد
باشگاه سانتوري ژاپن مشتري كاپيتان تيم ملي

پس از درخشش عليرضا نادي كاپيتان تيم واليبال ايران در جام جهاني، مسئولان باشگاه سانتوري ژاپن از اين بازيكن دعوت به همكاري كردند.
عليرضا نادي كاپيتان باتجربه تيم ملي واليبال ايران با ارائه بازي هاي خوب در تركيب تيم ملي تحسين بسياري از كارشناسان واليبال را برانگيخت. وي از روز اول مسابقات با معدل يك، در جمع برترين مدافعان روي تور جام جهاني قرار گرفته و اين موفقيت را در هر بازي حفظ كرده است. عملكرد تحسين برانگيز نادي موجب شد تا مسئولان باشگاه سانتوري ژاپن در حاشيه ديدارهاي جام جهاني از او دعوت كنند كه به اين تيم ملحق شود. در همين راستا اوگينو، ملي پوش سابق ژاپن كه هدايت تيم سانتوري را در ليگ حرفه اي اين كشور بر عهده دارد، اين درخواست را به عليرضا نادي ارائه داد كه كاپيتان تيم ايران اظهارنظر در اين باره را به بعد از برگزاري جلسه مشترك با مديران اين باشگاه موكول كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ آرين منش نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت كه با توجه به عملكرد موفق يزداني خرم رئيس سابق فدراسيون كشتي و موفقيت تيم كشتي ايران درعرصه هاي داخلي و بين المللي، كميسيون فرهنگي خواستار استفاده از تجربيات ايشان در مديريت تيم هاي كشتي است.
¤ سيد محمود ميران پس از حدود چهارسال به تمرينات تيم ملي جودو بازگشت و با اين تيم تمرين كرد.
¤ براساس تصميم فدراسيون بوكس، تيم ملي با 12بوكسور به اردوي مشترك و تورنمنت «بي نظير بوتو» به پاكستان اعزام خواهد شد.
¤ درآخرين ديدار هفته سوم ليگ برتر كشتي آزاد تيم تله كابين گنجنامه همدان، تيم مجاهدان صنعت برق ايران (گلوگاه) را با نتيجه 7 برصفر شكست داد.
¤ تيم ملي فوتسال ناشنوايان ايران با شكست مدافع عنوان قهرماني (اوكراين) به مرحله نيمه نهايي مسابقات جهاني صعود كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14